Doet me denken aan de oude raids op LKdetheavn schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:22:
[...]
Trolo. Doet me denken aan dat filmpje die bij LK van het platform disengaged xD
Ik heb eindelijk Spine eens gezien. Ben nog niet echt aan LFR toegekomen en eerdere weken kon ik steeds niet raiden als we aan Spine toekwamen. Wel een leuke fight, al snap ik niet echt waarom blijkbaar zo veel van mijn teamgenoten er problemen mee lijken te hebben. De mechanics zijn zo simpel.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Verwijderd
De tanks moeten alleen weten wat er gedaan moet worden, de rest is behoorlijk foolproof.NMe schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:16:
Ik heb eindelijk Spine eens gezien. Ben nog niet echt aan LFR toegekomen en eerdere weken kon ik steeds niet raiden als we aan Spine toekwamen. Wel een leuke fight, al snap ik niet echt waarom blijkbaar zo veel van mijn teamgenoten er problemen mee lijken te hebben. De mechanics zijn zo simpel.
We gaan met 1 tank en 3 healers. Werkt voor ons beter dan 2 tanks en 2 healers.Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:18:
[...]
De tanks moeten alleen weten wat er gedaan moet worden, de rest is behoorlijk foolproof.
Heb jij bij mijn GM in de guild gezeten, in zijn vorige guild?detheavn schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:22:
[...]
Trolo. Doet me denken aan dat filmpje die bij LK van het platform disengaged xD

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Verwijderd
Wij deden de eerste keer met 2 tanks and 3 HealersNMe schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:20:
[...]
We gaan met 1 tank en 3 healers. Werkt voor ons beter dan 2 tanks en 2 healers.Helaas is de jongen die dan meestal tankt vrij nieuw met raiden, hij reageert vaak erg langzaam op adds. Zijn offspec is ook niet echt bruikbaar (healing, zonder raidervaring) dus ik ben dan maar de tank die DPS gaat. Beetje jammer wel, ik kan ook in bear form nog dikke DPS doen, geeft ons wat meer speling op de tendons.
PS: had weer eens niet goed gelezen, dacht dat je over LFR had
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 16:30 ]
Healers moeten ook snel reageren op de debuff.Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:18:
[...]
De tanks moeten alleen weten wat er gedaan moet worden, de rest is behoorlijk foolproof.
Verder is het redelijk simple qua tact.
Eigenlijk zijn alle fights simpel tactics gezien, Yor'Sahj normal bijvoorbeeld.
Debuff zou vragen om een 2de tank, maar dat is niet nodig.
Morchok zelfde verhaal, ultraxion is wel degelijk met 1 tank te doen mits je een feral druid heb.
Heb het eindelijk uit kunnen proberen en werkt perfect. DPS gain was alleen niet zo hoog als ik dacht daar waar de betreffende resto druid zijn feral rotatie/priority niet op orde heeft. Zodra dat wel het geval is zal denk ik HM ook werken op deze manier.
Wij zijn zelf wel gewoon 2 tanken op Morchok en onze DPS is hoog met een preciese kill op 5:00 op ultraxion. Dit omdat onze andere tank ander niet aan tanken komt want 5 van de 8 bosses zijn 1 tankable en zelfs Madness is one tankable en dat maakt 6 van 8. We zijn zijn zelf helaas nog niet voorbij gunship 2.0 maar afgelopen woensdag was weer eens zo'n raid waar alles net niet soepel loop en tijd verliest ook hadden we een hunter mee die voor het eerst DS in ging. Nou is dat op fight 1 t/m 4 geen probleem ultraxion een kwestie van 2 keer doen en klaar.
Maar echt iedreen faalde gewoon op Zon'ozz ging het al fout, Yor'Sahj was easy one shot en MOrchok ook.
Hagara was het top punt, mensen die nooit faalde op ice wave gingen hier gewoon de fout in. Zo ook op ultraxion >.> uiteindelijk wel 5/8 gehaald met nog 3 min op de klok over (20:00 tot 00:00). Hopen dat zondag de mensen weer vers zijn.
WoW: Doutz @ Defias brotherhood
Wij doen spine juist met 2 tanks en 3 healers. Dat we de burning tendon dan niet altijd de eerste try down krijgen nemen we voor lief. Die grote add gaat meer damage doen nadat de smurrie van die kleine adds is opgenomen, onze healers vinden dat niet echt fijn.NMe schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:20:
[...]
We gaan met 1 tank en 3 healers. Werkt voor ons beter dan 2 tanks en 2 healers.Helaas is de jongen die dan meestal tankt vrij nieuw met raiden, hij reageert vaak erg langzaam op adds. Zijn offspec is ook niet echt bruikbaar (healing, zonder raidervaring) dus ik ben dan maar de tank die DPS gaat. Beetje jammer wel, ik kan ook in bear form nog dikke DPS doen, geeft ons wat meer speling op de tendons.
Het lijkt mij wel een leuke uitdaging om Ultraxion te 1-man tanken. Wij hebben een druid tank, lijkt me een leuke uitdaging voor volgende week
Verwijderd
Ikzelf ben 1,5 jaar geleden gestopt met WoW maar ik wil weer beginnen. Ik vroeg mezelf nu af wat een leuke PvP class is? Ik heb een lvl 80 druid, lvl 80 shaman, lvl 80 mage. Welke de betere atm? Ik doe graag DPS
Dat hangt er een beetje vanaf met wie je samen wil spelen. Classcombinaties zijn sterk, classes an sich niet.Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 17:11:
Ikzelf ben 1,5 jaar geleden gestopt met WoW maar ik wil weer beginnen. Ik vroeg mezelf nu af wat een leuke PvP class is? Ik heb een lvl 80 druid, lvl 80 shaman, lvl 80 mage. Welke de betere atm? Ik doe graag DPS
Daarom DPS'en we eerst de grote add en laten we de kleine met rust tot de grote op 15-20% is. De tank in leven houden is dan best een non-issue.Thysiej schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:55:
[...]
Wij doen spine juist met 2 tanks en 3 healers. Dat we de burning tendon dan niet altijd de eerste try down krijgen nemen we voor lief. Die grote add gaat meer damage doen nadat de smurrie van die kleine adds is opgenomen, onze healers vinden dat niet echt fijn.
Op zich is dat te doen mits de tank weinig latency heeft en echt op de laatste seconde vóór zijn Fade debuff afloopt op Heroic Will klikt. Hij is dan maar een fractie van een seconde weg en zou dan in principe op tijd moeten kunnen taunten. Is wel een klein beetje RNG though.Het lijkt mij wel een leuke uitdaging om Ultraxion te 1-man tanken. Wij hebben een druid tank, lijkt me een leuke uitdaging voor volgende week
Ik heb er soort van ervaring mee van de paar tries dat ik cat ging als ik niet hoefde te tanken waardoor ik tegelijk met de andere tijd ineens faded werd. Da's even slikken.
Verwijderd
Feral Druid moet super sterk zijn en mages zijn altijd OP in PvPVerwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 17:11:
Alleen in de juiste combinatie. Wat beiden betreft.Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 17:21:
[...]
Feral Druid moet super sterk zijn en mages zijn altijd OP in PvP
We hebben meer dan genoeg dps om het met twee tanks te doen. Als paladin pak ik al elke keer Hour of Twilight.
Over het algemeen wil je zoveel mogelijk de burning tendon in één keer neerhalen, dan duurt het gevecht gewoon een stuk korter. Als dat bij ons niet lukt is het geen probleem, de tweede keer heeft de tendon inderdaad 'onthouden' hoeveel health hij heeft en is deze over het algemeen binnen 2 seconden neer (we krijgen hem meestal tot 5% oid).
Over het algemeen wil je zoveel mogelijk de burning tendon in één keer neerhalen, dan duurt het gevecht gewoon een stuk korter. Als dat bij ons niet lukt is het geen probleem, de tweede keer heeft de tendon inderdaad 'onthouden' hoeveel health hij heeft en is deze over het algemeen binnen 2 seconden neer (we krijgen hem meestal tot 5% oid).
Verwijderd
Ja, maar als je 80 bent kun je geen Arena doenNMe schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 17:23:
[...]
Alleen in de juiste combinatie. Wat beiden betreft.
Vreemd, zo werkte het bij ons niet, we moesten helemaal opnieuw beginnen.Thysiej schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 17:25:
We hebben meer dan genoeg dps om het met twee tanks te doen. Als paladin pak ik al elke keer Hour of Twilight.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 17:30 ]
Ik neem aan dat zijn vraag bedoeld was om te bepalen welke char hij naar 85 moet brengen.Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 17:27:
[...]
Ja, maar als je 80 bent kun je geen Arena doenen in Bg's zijn die classes best wel OP. Hoewel ik liever op m'n Resto Shaman speel in Bg's dan m'n Feral Druid.
Ja, wij dus ook. Moet wel zeggen dat de tendon de eerste keer rechts zat en de tweede keer links, misschien dat dat verschil maakte.Vreemd, zo werkte het bij ons niet, we moesten helemaal opnieuw beginnen.
Vandaag maar ff met ze gebeld en dar bleek dat ze de tickets door elkaar hadden gehaald. Ze hadden dus de klacht tegen het account van mijn zoontje behandelt en daaruit bleek dat er inderdaad een goldseller actief is geweest. En dus een terechte ban ze hadden alleen geen kopeling gelegd tussen mijn mail en de klacht. Alles is nu opgelost en kan hij weer naar hartelust questen en raiden(hc's ) knallentemp00 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 01:39:
@maontje: Het bannen van spelers die gehacked zijn is een bekende praktijk. Vermoedelijk is het één en ander bij de customer support door elkaar heen gelopen aangezien je wel al je spulletjes weer terug hebt. Maak je iig geen zorgen. Zodra ze er zeker van zijn dat het account weer in handen is van je zoontje, liften ze die ban. Dus gewoon even bellen/mailen en uitleggen hoe de stand van zaken is. Ik durf bijna te zeggen dat het 100% gegarandeerd is dat de ban wordt opgeheven (ervan uitgaande dat hij zelf niks anders heeft uitgevreten uiteraard).
Thanx voor de snelle reactie's
Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip
Verwijderd
Zo mensen..
Gisteren toch even gaan raiden.. andere tank was er niet dus heb de eerste 4 bosses maar zelf gedaan en toen bij de 5de boss hebben we 1 healer naar zijn DK laten switchen.
De draak hadden we wel een keer getest, maar nog niet echt.. gisteren ging goed.. eerste paar keer ff wennen voor de mensen en het wel of niet drukken op een knopje, maar daarna wel een goede kill.. zero dooien en ruim binnen de enrage timer
http://www.worldoflogs.co...damageDone/?s=9273&e=9552
Zelf heb ik als DK tank nu die 4 set bonus, maar moet nog wel even testen wat nu de meest optimale actie is om het hele team te healen.
kortom aardige game avond.. morgen maar eens kijken of dat schip gesjaakt kan worden.
Gisteren toch even gaan raiden.. andere tank was er niet dus heb de eerste 4 bosses maar zelf gedaan en toen bij de 5de boss hebben we 1 healer naar zijn DK laten switchen.
De draak hadden we wel een keer getest, maar nog niet echt.. gisteren ging goed.. eerste paar keer ff wennen voor de mensen en het wel of niet drukken op een knopje, maar daarna wel een goede kill.. zero dooien en ruim binnen de enrage timer
http://www.worldoflogs.co...damageDone/?s=9273&e=9552
Zelf heb ik als DK tank nu die 4 set bonus, maar moet nog wel even testen wat nu de meest optimale actie is om het hele team te healen.
kortom aardige game avond.. morgen maar eens kijken of dat schip gesjaakt kan worden.
Hehe eindelijk een Tier 13 item uit de LFR kunnen vissen. Protector voor de geïnteresseerde. 
Moet alleen nu echt eens goeie trinkets voor mijn shaman hebben en de hc 4.3 helm.
Moet alleen nu echt eens goeie trinkets voor mijn shaman hebben en de hc 4.3 helm.
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Pff, ik ga ook een keer met mijn mage LFR in, zeg. Enige mage voor het grootste deel van de run en maar 3 druids, 2 DK's en geen rogues. 3 Vanquisher items kunnen looten.
Moet nu alleen de shoulders en gloves nog om mijn set compleet te maken.
Meteen ook de items die ik het hardst nodig heb, want ik heb daar unenchanted 378 healer items in zitten.
Meteen ook de items die ik het hardst nodig heb, want ik heb daar unenchanted 378 healer items in zitten.

Is het trouwens normaal dat de Fire Mage in ongeveer elke fight in Dragon Soul met afstand de beste Dps class/spec is...en zo ja, hoe is dat ooit door de testrealms gekomen? Destruction warlocks buff (cata 25%-->30%) werd direct ongedaan gemaakt toen bleek dat ze iets te goed waren op de testrealm, met als resultaat dat van alle warlock specs destruction nogsteeds in de praktijk de minste spec is. Terwijl fire mages nog zwaarder zijn gebuffed en dat kon kennelijk wel gewoon.
Soms lijkt het echt of Blizzard mages bewust iets beter maakt dan de andere classes, zowel in PvE als PvP.
Soms lijkt het echt of Blizzard mages bewust iets beter maakt dan de andere classes, zowel in PvE als PvP.
Ja, dat is normaal. Mages zijn het lievelingetje van Blizzard, en Greg Street (Ghostcrawler/lead designer) speelt een mage. Dus vandaarMysticSnake schreef op zondag 18 december 2011 @ 02:30:
Is het trouwens normaal dat de Fire Mage in ongeveer elke fight in Dragon Soul met afstand de beste Dps class/spec is...en zo ja, hoe is dat ooit door de testrealms gekomen? Destruction warlocks buff (cata 25%-->30%) werd direct ongedaan gemaakt toen bleek dat ze iets te goed waren op de testrealm, met als resultaat dat van alle warlock specs destruction nogsteeds in de praktijk de minste spec is. Terwijl fire mages nog zwaarder zijn gebuffed en dat kon kennelijk wel gewoon.
- Zeror
- Registratie: September 2003
- Laatst online: 13-09 22:32
Ik Henk 'm!
- Activision Blizzard
- Warcraft
- Battlenet
- World Of Warcraft - Wrath Of The Lich King
- World Of Warcraft - The Burning Crusade
- World of Warcraft: Cataclysm
- Mmog
- World Of Warcraft - Battlechest
- World of Warcraft Burning Crusade, Collector's Edition
- Pc-game
- World Of Warcraft
- World of Warcraft Collector
- Blizzard Entertainment
- Blizzard
- Apple Mac OS X
- Rpg
:strip_icc():strip_exif()/u/92368/crop67f122a4021bc.jpg?f=community)
Mages spelen ook een belangrijke rol in de algehele lore van Warcraft. Dat zal er wellicht ook wel mee te maken hebben.uashy schreef op zondag 18 december 2011 @ 09:10:
[...]
Ja, dat is normaal. Mages zijn het lievelingetje van Blizzard, en Greg Street (Ghostcrawler/lead designer) speelt een mage. Dus vandaar.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
- Mektheb
- Registratie: December 2006
- Laatst online: 08:18
- World of Warcraft Burning Crusade, Collector's Edition
- Warcraft
- World of Warcraft: Cataclysm
- World of Warcraft Collector
- World Of Warcraft - Wrath Of The Lich King
- World Of Warcraft - The Burning Crusade
- Mmog
- Battlenet
- World Of Warcraft
- World Of Warcraft - Battlechest
- Activision Blizzard
- Blizzard
- Apple Mac OS X
:strip_icc():strip_exif()/u/202430/458684_q.jpg?f=community)
En is natuurlijk de leukste pure dps class en dan daarna pas een lock etc
.
En het was of arcane of niks en nu is het "sort of gelijk"
En het was of arcane of niks en nu is het "sort of gelijk"
Einde 3/8 HC, na wat geklooi op donderdag en iets van 5 2-5% wipes, eindelijk Zon'ozz down 
Nu bezig met Hagara 10m hc, ice lances lijkt nog wel het lastigste tot nu toe
Wat een onzin.uashy schreef op zondag 18 december 2011 @ 09:10:
[...]
Ja, dat is normaal. Mages zijn het lievelingetje van Blizzard, en Greg Street (Ghostcrawler/lead designer) speelt een mage. Dus vandaar.
Gaat ook over frost in pvp. in pve is balance veel minder belangrijkNMe schreef op zondag 18 december 2011 @ 23:04:
[...]
Wat een onzin.Fire mages waren juist heel lang totaal niet goed, en arcane was middelmatig gedurende heel FL.
Kijk dan nog eens goed naar de post die ik citeer en de post die hij weer citeert.Twylight schreef op maandag 19 december 2011 @ 00:29:
[...]
Gaat ook over frost in pvp. in pve is balance veel minder belangrijk
Mages zijn echt niet beter of slechter dan een andere class. In PvE zitten ze vaak hoog, maar ik kom op mijn feral druid best hoger als ik wil. 1 on 1 zullen ze het in PvP vast wel winnen van een aantal classes en specs omdat ze daar een voordeel op hebben maar in arena's is het nu ook echt niet zo dat er één team setup is die veel beter is dan alle anderen. Al is dual frost mage wel gruwelijk irritant.
Phew, wat later dan gepland/gehoopt, maar nu toch echt madness down. Woensdag hadden we in anderhalf uur 7 van de 8 bosses gekilled en dus wat langer kunnen proeven van madness. Daar steeds meer foutjes gladgestreken en beloofde veel goeds voor gister. Gister meteen begonnen op madness en op de derde pull van de avond lag 'ie dan toch echt, met nog een nette kill ook.
We hebben er voor gekozen om het te twee man healen, want we merkten dat we net wat dps tekort kwamen zonder een hero op platform 4. Volgorde qua platforms was Groen - Rood - Geel - Blauw. Op zowel geel als blauw de limb boven de 90% gehouden tot de tentacle down was om aoe-damage te beperken voor de healers. Voor de bolt op het blauwe platform allerlei persoonlijke defensive cooldowns gepopt met HoP op de impale tank. Een hero op 10% en de kill was binnen.
Heerlijke lootverdeling ook
Twee keer de casterstaff. Nja, blije mage en spriest, maar het schiet niet echt op zo.
Vervolgens door naar Firelands voor wat nu toch echt de laatste keer was. Aan het eind van de avond had de druid z'n staff binnen. Nog een mazzeltje voor onze holydin, Beth dropte voor het eerst haar healingshield en dan ook nog op heroic. Als je je dan bedenkt dat we op een gegeven moment maar uit pure frustratie de shield van de ah hebben geplukt is het toch best triest. Zelfde met de cleavers. Voor mij wilde ze nooit droppen, maar nu de laatste twee raids toch wel. Blije alts dus. Ik snap dat er een gedeelte RNG in zit, maar als je bedenkt dat we de plate boots van Beth slechts 1 keer hebben gezien, zelfde met haar shield en tankingweapon en de helm van Alysrazor helemaal niet hebben gezien in de tijd die we hebben doorgebracht in FL dan mogen ze de verdeling toch best iets beter op orde brengen.
Gister nog even snel een LFR gedaan op mijn shammy samen met de holydin van mijn guild. Dropte lootship een sp-shield dus wij allebei needen (ja, ik needde voor mijn guildie just to be sure), wint een retpaladin dat ding.. Like wtf? Ik dacht dat er naast een algemene classrestrictie ook een rollbonus gebasseerd op specc was aangebracht. Niet dus
Natuurlijk springt mr de retpala meteen uit de raid. Als test rollt de holydin vervolgens op plate dps shoulders, maar die verliest ie (terecht) omdat daar blijkbaar wel een role-bonus op zit. Ik snap d'r echt helemaal niets meer van.
Aah well, we hebben in ieder geval madness down en onze moonkin is helemaal gelukkig met zn legendary ^^
We hebben er voor gekozen om het te twee man healen, want we merkten dat we net wat dps tekort kwamen zonder een hero op platform 4. Volgorde qua platforms was Groen - Rood - Geel - Blauw. Op zowel geel als blauw de limb boven de 90% gehouden tot de tentacle down was om aoe-damage te beperken voor de healers. Voor de bolt op het blauwe platform allerlei persoonlijke defensive cooldowns gepopt met HoP op de impale tank. Een hero op 10% en de kill was binnen.
Heerlijke lootverdeling ook

Vervolgens door naar Firelands voor wat nu toch echt de laatste keer was. Aan het eind van de avond had de druid z'n staff binnen. Nog een mazzeltje voor onze holydin, Beth dropte voor het eerst haar healingshield en dan ook nog op heroic. Als je je dan bedenkt dat we op een gegeven moment maar uit pure frustratie de shield van de ah hebben geplukt is het toch best triest. Zelfde met de cleavers. Voor mij wilde ze nooit droppen, maar nu de laatste twee raids toch wel. Blije alts dus. Ik snap dat er een gedeelte RNG in zit, maar als je bedenkt dat we de plate boots van Beth slechts 1 keer hebben gezien, zelfde met haar shield en tankingweapon en de helm van Alysrazor helemaal niet hebben gezien in de tijd die we hebben doorgebracht in FL dan mogen ze de verdeling toch best iets beter op orde brengen.
Gister nog even snel een LFR gedaan op mijn shammy samen met de holydin van mijn guild. Dropte lootship een sp-shield dus wij allebei needen (ja, ik needde voor mijn guildie just to be sure), wint een retpaladin dat ding.. Like wtf? Ik dacht dat er naast een algemene classrestrictie ook een rollbonus gebasseerd op specc was aangebracht. Niet dus
Aah well, we hebben in ieder geval madness down en onze moonkin is helemaal gelukkig met zn legendary ^^
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
Hehe, wij whipeten meestal veel eerder al. Tot opeens de boss ook bij ons omviel gister. (aangezien we veel slackguilds op onze servert hebben, is dit onze tweede Server First in DSTerence(x) schreef op zondag 18 december 2011 @ 23:02:
Einde 3/8 HC, na wat geklooi op donderdag en iets van 5 2-5% wipes, eindelijk Zon'ozz down
Wat betreft Hagara hc, idd: icelances

Hehee, wij hadden iets van 50-60 wipes op Zon'ozz, we begonnen met 7/7/7/7 bounces en uit eindelijk maar met 9/7/7/5 bounces aangezien we dan langer 10% extra dps up hebbenBartjeh schreef op maandag 19 december 2011 @ 08:36:
[...]
Hehe, wij whipeten meestal veel eerder al. Tot opeens de boss ook bij ons omviel gister. (aangezien we veel slackguilds op onze servert hebben, is dit onze tweede Server First in DS)
Wat betreft Hagara hc, idd: icelances. Verder niet echt veel solide tries kunnen doen omdat onze tank weg moest, dus toen zijn we maar ff FL gegaan.
Werkte iig wel goed, 6:02 kill
En over hagara tja, dat worden vanavond nog ff stampen, maar vanaf volgende week is mijn squad compleet naar de klote door kerstmis/nieuwjaar, dus dat zal pas na de jaarwisseling worden als ze vanavond niet down gaat.
Maar neem aan dat meer mensen daar last van hebben
Wij deded 7-5-7-5 (geloof ik), bij de laatste transition gewoon bloodlust een afnuken. Wat betreft kerst en oud en nieuw, tsja... Ik denk dat we tussendoor nog wel een paar avondjes gaan vinden (wo/do), maar inderdaad zondag/maandag kerst is niet heel handig en zelfde geld weer voor oud en nieuw.Terence(x) schreef op maandag 19 december 2011 @ 08:50:
[...]
Hehee, wij hadden iets van 50-60 wipes op Zon'ozz, we begonnen met 7/7/7/7 bounces en uit eindelijk maar met 9/7/7/5 bounces aangezien we dan langer 10% extra dps up hebben
Werkte iig wel goed, 6:02 kill
En over hagara tja, dat worden vanavond nog ff stampen, maar vanaf volgende week is mijn squad compleet naar de klote door kerstmis/nieuwjaar, dus dat zal pas na de jaarwisseling worden als ze vanavond niet down gaat.
Maar neem aan dat meer mensen daar last van hebben
eindelijk madness neer 
hopelijk donderdag aan heroics beginnen, maar door kerst de eerste afmeldingen alweer gezien

hopelijk donderdag aan heroics beginnen, maar door kerst de eerste afmeldingen alweer gezien

[ Voor 24% gewijzigd door JoeBravo op 19-12-2011 09:10 ]
Gefeli! In ieder geval morchok is goed te doen op heroic. Gewoon opsplitsen in twee groepen, ik hoop wel dat je 4 healers beschikbaar hebt, dat maakt het toch wel een stuk beter te doen. Verder voorzie ik niet veel problemen met die boss als je madness down hebtJoeBravo schreef op maandag 19 december 2011 @ 09:09:
eindelijk madness neer
Bartjeh schreef op maandag 19 december 2011 @ 09:11:
[...]
Gefeli! In ieder geval morchok is goed te doen op heroic. Gewoon opsplitsen in twee groepen, ik hoop wel dat je 4 healers beschikbaar hebt, dat maakt het toch wel een stuk beter te doen. Verder voorzie ik niet veel problemen met die boss als je madness down hebtDaarna beginnen pas echt de killerbosses

de ene keer hebben we er 4, de ander keer maar net 2...
aan de andere kant, onze duid vind alle fights 2 healer fights, dus we zullen het sowieso eerst wel met 2 healers proberen
[ Voor 11% gewijzigd door JoeBravo op 19-12-2011 09:15 ]
Zo gisteravond 2de avond raiden deze week en verder op ultraxion, Helaas was onze disc priest opeens M.I.A. en moesten we dus een disc priest en 1x een ranged puggen.
Na 5 tries iedereen moest weer even inkomen en de hour of twilights moesten nog even opnieuw afgestelt worden ging Ultrax op de 5de try lekker neer met een gemiddelde van 181k Raid DPS.
Uiteindelijke wel met 2 healers gedaan, uiteindelijke was onze setup alsvolgt. :
hpala => Eerste en 3de Crystal en de Disc Priest 2de Crystal.
1) Retri Paladin - 29.680 DPS
2) Enh Shamas (me) - 29.055 DPS
3) Com Rogue - 28.989 DPS
4) MM Hunter - 28.423 DPS
5) Moonkin - 22.622 DPS
6) Arc Mage ( Pug ) - 22.508 DPS
Tanks:
7) Prot Pala - 13.861 DPS
8 ) Prot Warrior - 10.365 DPS
Healers :
9) Disc Priest - 20.379 HPS
10) Holy Pala - 40.902 HPS
Leuke fight. Daarna Blackhorn gedaan maar daar valt nog flink aan te sleutelen met name de sappers, waren een pain in the ass maar daar kunnen we vanavond de hele avond aan werken nog
Na 5 tries iedereen moest weer even inkomen en de hour of twilights moesten nog even opnieuw afgestelt worden ging Ultrax op de 5de try lekker neer met een gemiddelde van 181k Raid DPS.
Uiteindelijke wel met 2 healers gedaan, uiteindelijke was onze setup alsvolgt. :
hpala => Eerste en 3de Crystal en de Disc Priest 2de Crystal.
1) Retri Paladin - 29.680 DPS
2) Enh Shamas (me) - 29.055 DPS
3) Com Rogue - 28.989 DPS
4) MM Hunter - 28.423 DPS
5) Moonkin - 22.622 DPS
6) Arc Mage ( Pug ) - 22.508 DPS
Tanks:
7) Prot Pala - 13.861 DPS
8 ) Prot Warrior - 10.365 DPS
Healers :
9) Disc Priest - 20.379 HPS
10) Holy Pala - 40.902 HPS
Leuke fight. Daarna Blackhorn gedaan maar daar valt nog flink aan te sleutelen met name de sappers, waren een pain in the ass maar daar kunnen we vanavond de hele avond aan werken nog
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
hallo iedereen,
heb een vraagje voor Ultraxxion normal 10m.
gister heb ik geprobeerd om met een guildgroep ultraxxion neer te krijgen. echter lopen wij compleet vast op de laatste 10 %. de damage daar is wel zo ziek.
de dps bij ons ziet er ongeveer uit als hier boven bij shadow, en de hps is als volgt:
resto shammy met 32k hps (red crystal)
disc priest met 22k hps (green crystal)
ik als resto druid 22k hps ( blue crystal)
ik snap echt niet wat het probleem bij ons is, maar we komen gewoon niet door die damage heen. beste try was 5.8m
hebben jullie enige tips/kritiek. ik denk zelf dat mijn hps opzich laag is. ondanks de buff van 100% haste en -75 mana cost.
gister heb ik geprobeerd om met een guildgroep ultraxxion neer te krijgen. echter lopen wij compleet vast op de laatste 10 %. de damage daar is wel zo ziek.
de dps bij ons ziet er ongeveer uit als hier boven bij shadow, en de hps is als volgt:
ik snap echt niet wat het probleem bij ons is, maar we komen gewoon niet door die damage heen. beste try was 5.8m
hebben jullie enige tips/kritiek. ik denk zelf dat mijn hps opzich laag is. ondanks de buff van 100% haste en -75 mana cost.
Ik zou de disc en de resto in ieder geval omdraaien. De Disc heeft veeeeeel meer profijt van blue (Prayer of Healing spammen). Daarbij haal jij meer bonus uit de green.fenylalaline schreef op maandag 19 december 2011 @ 09:20:
hallo iedereen,
Nou zit ik mezelf alleen af te vragen of green niet alleen procte van direct healing, in dat geval zou ik namelijk de shaman green laten pakken en hard laten spammen op de tank voor de grote splashealing dat daarmee gepaard gaat.
Als je het gevecht met 3 healers doet, heb je volgens mij een minimum van 27k dps nodig. Zelfs met dat minimum is het nog erg moeilijk, door die 300k damage die na 4 minuten elke seconde gebeurt. Kijk even goed na wat de dps is en probeer het eens met 2 healers. Qua gebruik van de crystals heb ik geen ervaring, ik ben tank/dpsfenylalaline schreef op maandag 19 december 2011 @ 09:20:
hallo iedereen,
Wat ons nekte was niet de laatste 5.8m in de tries die we hadden maar de laatste sub 1m HP raid damage word gewoon zo ziekelijk insane daar dat echt iedereen all defensive cd's moet poppen, tevens gooien wij hero er pas uit op 25 tot 20% afhankelijk van de Hour fo twilight Cast, meestal zodra we 25% hitten wachten wie de af om daarna gelijk hero te poppen.fenylalaline schreef op maandag 19 december 2011 @ 09:20:
hallo iedereen,
Wat ons uiteindelijk enorm hielp was om het te gaan 2 healen dat scheelt zo onnoemelijke veel echter gaan je healers helemaal nuts in die laatste 10%, vandaar ook onze keuze om een Hpala en Disc Priest te nemen.
Hpala met Radiance is gewoon simpel weg OP daar en de disc priest spamming PoH.
Helemaal mee eens en echt 1 iemand onder die 27k en je kunt het shaken.Thysiej schreef op maandag 19 december 2011 @ 09:24:
[...]
Als je het gevecht met 3 healers doet, heb je volgens mij een minimum van 27k dps nodig. Zelfs met dat minimum is het nog erg moeilijk, door die 300k damage die na 4 minuten elke seconde gebeurt. Kijk even goed na wat de dps is en probeer het eens met 2 healers. Qua gebruik van de crystals heb ik geen ervaring, ik ben tank/dps
[ Voor 15% gewijzigd door ShadowBumble op 19-12-2011 09:27 ]
bedankt allemaal voor het advies. heeft zeker geholpen.
Ik ga eens even overleggen met de Raidleader voor wat veranderingen. vanavond waarschijnlijk weer een poging wagen!
er is ook een phase met een soort timeloop. in deze phase kunnen players doodgaan maar worden als het ware geressurect tot 100% hp. heb in het begin geen cooldown gebruikt (tranq) en zag dat er 2 mensen toch dood gingen, 2de try had ik wel Tranq gebruikt en er gingen geen players meer dood. (elke keer 1-2 dpssers)
gebruiken jullie hiervoor ook cooldowns ?
Ik ga eens even overleggen met de Raidleader voor wat veranderingen. vanavond waarschijnlijk weer een poging wagen!
er is ook een phase met een soort timeloop. in deze phase kunnen players doodgaan maar worden als het ware geressurect tot 100% hp. heb in het begin geen cooldown gebruikt (tranq) en zag dat er 2 mensen toch dood gingen, 2de try had ik wel Tranq gebruikt en er gingen geen players meer dood. (elke keer 1-2 dpssers)
gebruiken jullie hiervoor ook cooldowns ?
Phase met timeloop?
Kan je dat iets beter beschrijven want ik heb geen idee waar je het over hebt, het kan zijn dat je het over fading light hebt. maar daarbij worden spelers niet geresurrect.
2heal ultraxion ftw
Kan je dat iets beter beschrijven want ik heb geen idee waar je het over hebt, het kan zijn dat je het over fading light hebt. maar daarbij worden spelers niet geresurrect.
2heal ultraxion ftw
Nozdormu geeft inderdaad iedereen (na 4 minuten dacht ik) de ability om één keer dood te gaan en direct weer geressed te worden met 100% leven (dood ga je daar niet echt, alle buffs blijven bewaard). Ga er als healer echter nooit vanuit dat spelers die buff nog hebben, die wordt heel snel gebruikt in dat gevecht.
Verwijderd
Bij ons doen we het altijd met 3 healers die allemaal zo'n 24k hps hebben, dus de healing zou het probleem niet moeten zijn.fenylalaline schreef op maandag 19 december 2011 @ 09:20:
hallo iedereen,
Denk dat jullie dps te laag is, de dps zou zeker 25k moeten doen, andere oplossing is een feral tank. Die doen echt zieke dmg(onze raid: Feral tank: 21k Pala tank: 13k). Verder moet je wachten met Heroism tot die phase aanbreekt, dan heb je em het hardst nodig.
Je kan ook proberen potions (agi, int, str) te gebruiken, die zijn over het algemeen een aardige dmg boost.
Er is geen timeloop. Er is Fading Light en er is Hour of Twillight, en ik neem aan dat dit wel begrepen word, anders kom je niet op 10%. Of gaan er constant mensen dood tijdens het gevecht?er is ook een phase met een soort timeloop.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2011 10:03 ]
In het weekend alle resterende quests in Hellfire Peninsula gedaan. Qua levelen maakt het volgens mij allemaal niet zo heel veel uit of je nu quests of dungeons doet, maar qua gear schiet het niet echt op.
Gisteren maar weer eens een dungeon ingedoken. De een na de ander die disconnect, de healer die ineens weg is waardoor bijna iedereen wiped en ik nog net mezelf levend hou als tank, de dungeon finder die vastgelopen (?) was en nadat ik eindelijk weer een hele groep bij elkaar had helemaal niets kunnen looten. Ach ja, volgende keer beter dan maar...
Wel een hoop spullen op de AH kunnen zetten van het minen tijdens het questen. Hopelijk kan ik er zo'n 750 gold aan overhouden. Moet toch sparen voor die snelle mount die op level 70 te koop is
Gisteren maar weer eens een dungeon ingedoken. De een na de ander die disconnect, de healer die ineens weg is waardoor bijna iedereen wiped en ik nog net mezelf levend hou als tank, de dungeon finder die vastgelopen (?) was en nadat ik eindelijk weer een hele groep bij elkaar had helemaal niets kunnen looten. Ach ja, volgende keer beter dan maar...
Wel een hoop spullen op de AH kunnen zetten van het minen tijdens het questen. Hopelijk kan ik er zo'n 750 gold aan overhouden. Moet toch sparen voor die snelle mount die op level 70 te koop is
@Gerhard83 Laat me raden, de Feral tank is de MT bij jullie die alle 'Hour of Twilight' pakt? Ik ben zelf de paladin tank (niet expertise en niet hitcapped) en ik doe iets meer dan 19k op dat gevecht, ik pak elke keer de 'Hour of Twilight' door goed gebruik te maken van cooldowns. Onze bear is wel hit en expertise capped (althans, 29 expertise), hij doet 15k op dat gevecht. Laat maar weer zien wat vengeance met je tank dps doet:)
Verwijderd
Ik start met tanken (Prepot agi, dus tijdens gevecht nog een keer een potje(flask ook agi)), maar de Paladin pakt alle Hour of TwillightsThysiej schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:06:
@Gerhard83 Laat me raden, de Feral tank is de MT bij jullie die alle 'Hour of Twilight' pakt? Ik ben zelf de paladin tank (niet expertise en niet hitcapped) en ik doe iets meer dan 19k op dat gevecht, ik pak elke keer de 'Hour of Twilight' door goed gebruik te maken van cooldowns. Onze bear is wel hit en expertise capped (althans, 29 expertise), hij doet 15k op dat gevecht. Laat maar weer zien wat vengeance met je tank dps doet:)
Wij zijn eindelijk begonnen op Madness. Echt een toffe fight!
Momenteel doen wij 2 tanks 2 healers en de order groen - rood - blauw - geel.
Wij hadden veel problemen met de spikes qua dmg. Vaak valt er dan toch wel een dps om en dat is zonde.
Wel een enorm leuke fight moet ik zeggen waar het neer komt op goed gebruiken van de CD's in je raid en als healer zijnde.
Nog een vraagje aan de rest van de resto's ik heb nu reforge schema op haste 2005 max en daarna mastery. Hier lever je dus veel spirit op in. Hoe denken de andere resto's hierover? Zit nu zeg maar op 4.1k mp5 OOC.
Wij hadden veel problemen met de spikes qua dmg. Vaak valt er dan toch wel een dps om en dat is zonde.
Wel een enorm leuke fight moet ik zeggen waar het neer komt op goed gebruiken van de CD's in je raid en als healer zijnde.
Nog een vraagje aan de rest van de resto's ik heb nu reforge schema op haste 2005 max en daarna mastery. Hier lever je dus veel spirit op in. Hoe denken de andere resto's hierover? Zit nu zeg maar op 4.1k mp5 OOC.
Als welke class is dit?TiMMieJ schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:24:
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Ik vermoed druid als ik het zo zie aan het haste getal
Als het druid is; ik heb zelf mijn spirit niet weggeforged, alhoewel dat wel een mogelijkheid zou zijn. Ik ga namelijk vrijwel nooit OOM. Maar moet zeggen, dat het ook zonder forgen prima te doen is.
Van welke spike damage hebben jullie zoveel last dan? Over het algemeen vallen bij ons alleen tanks om vanaf het 3e plateau waar we op zitten, dan heb je een inslaande elementium bolt en een tank die daar sowieso al veel damage pakt. Vanaf plateau vier hebben de healers het echt zwaar omdat de dps de mini tentacles neer moeten halen en er dan relatief veel raid damage is.TiMMieJ schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:24:
Wij zijn eindelijk begonnen op Madness. Echt een toffe fight!
Sorry inderdaad een druid zie hier voor meer info http://eu.battle.net/wow/.../dunemaul/Hotspotz/simple
En Thys:
Wij hadden inderdaad op het 4e platform veel last van de tentacles. Die dmg is insane daar als ze niet snel genoeg neergaan. Maar ik heb wel het vermoeden dat we daar Heroism moeten gebruiken icm mitigation cd's. Wij doen geel als laatste om de bolts niet te krijgen qua dmg.
En Thys:
Wij hadden inderdaad op het 4e platform veel last van de tentacles. Die dmg is insane daar als ze niet snel genoeg neergaan. Maar ik heb wel het vermoeden dat we daar Heroism moeten gebruiken icm mitigation cd's. Wij doen geel als laatste om de bolts niet te krijgen qua dmg.
[ Voor 56% gewijzigd door TiMMieJ op 19-12-2011 10:38 ]
Goede kans inderdaad. Anyway, als druid is spirit gewoon de minst aantrekkelijke stat die je kunt hebben. Ik heb er ten beginne van Firelands een keer een berekening voor gemaakt, gebaseerd op de gear van mn druid destijds (wilde gok rond ilvl 370). Hier maakte ik een vergelijk tussen een spirit heavy setup vs. een setup met bijna geen spirit, met een verschil van iets van 800 spirit tussen beiden. Ik keek dan naar de totale hoeveelheid mana die je onder ideale omstandigheden kon terugkrijgen op een 5 min fight. Hierbij werd alles meegenomen; spirit, raidbuffs, potions, innervate etc.ShadowBumble schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:27:
[...]
Ik vermoed druid als ik het zo zie aan het haste getal
Met het verlies van die 800 spirit was mijn totale mana gain over 5 minuten maar minimaal lager (iets van 6%). Daarentegen heb je van je mastery (en eventueel crit) veel meer healing output, wat ook nog als effect heeft dat je veel langer/vaker je cheap spells als Nourish kunt blijven casten in plaats van bv. Regrowth. Ook dit zorgt ervoor dat je mana meer stabiel blijft.
Dit alles vereist wel een bepaalde speelstijl en wat inzicht. Schrik je snel van wat spikedmg en ga je Regrowth/Rejuv spammen als een gek, dan is het nog altijd snel gedaan met je mana.
Mijn druid zit atm op iets van 1350 spirit, wat ik nog teveel vind. Ik heb ten tijden van Firelands zelfs op 960 spirit gezeten en totaal geen mana problemen gehad, zelfs niet bij Bethilac/Rhyolith heroic. Ook tegenwoordig op Morchok 25 heroic, Ultraxion en Madness 25 normal totaal geen problemen.
Dit is dus ook mijn ervaring en ik zit nu op 2200 spirit omdat ik geen 2x T12 meer heb. Dit compenseert enigsinds de regen van LB. Verder heb ik dan ook spirit naar mastery gedaan zeg maar.
Verwijderd
Wij hadden gister helaas maar 8 man online voor groep2. Donderdag raid gecalled omdat er niet genoeg waren en afgesproken dat iedereen er zou zijn op zondag. Ik had gister speciaal tijd gemaakt zodat ik op tijd zou zijn (normaal een uur te laat), dus heb maar een healer en een dps gepugged.
Alle gevechten gingen redelijk makkelijk down, beetje gepruts op dat schip, schip had 24K hp over in P2
haha. Spine binnen 2 keer neer, niet slecht met 8 mensen die het voor het eerst doen op normal.
Dus ik dat hele Madness gevecht uitgelegd, DC'ed er 1 van onze members
hele gevecht voor niks uitgelegd. Is echt jammer, ik denk dat de groep zeker goed genoeg is voor Madness, maar de progress word voornamelijk tegen gehouden door DC's en mensen die niet komen opdagen
Alle gevechten gingen redelijk makkelijk down, beetje gepruts op dat schip, schip had 24K hp over in P2
Dus ik dat hele Madness gevecht uitgelegd, DC'ed er 1 van onze members
7/8 – lekker bezig! Joebravo, gefeliciteerd! Top dat je de logs er ook bij hebt gepakt. Om één of andere reden lijkt jullie dps minder hoog dan de onze, toch falen wij op platform 4 door gebrek aan dps
Zo te zien zit het hem in het verschil tussen 2 of 3mans healen... Wel een flink aantal goede try’s die hoop geven voor de toekomst!
Helaas is onze pally healer niet stevig genoeg om Deathwing te two-healen. Ook zijn retri spec is met (26-27k dps) niet voldoende om hem als dps mee te nemen. Anders hadden we het gevecht met 2 heals – 1 tank en 7 dps kunnen doen. Dat maakt het gevecht in ieder geval een stuk sneller… Komende week gaan we weer gear pakken, dan wordt het gevecht als het goed is ook weer makkelijker!
Helaas is onze pally healer niet stevig genoeg om Deathwing te two-healen. Ook zijn retri spec is met (26-27k dps) niet voldoende om hem als dps mee te nemen. Anders hadden we het gevecht met 2 heals – 1 tank en 7 dps kunnen doen. Dat maakt het gevecht in ieder geval een stuk sneller… Komende week gaan we weer gear pakken, dan wordt het gevecht als het goed is ook weer makkelijker!
Ik zou hero juist bewaren voor P2 en geel met blauw omwisselen. Die extra dps van blauw is best wel heel erg lekker op de tentacles op het laatste platform. Om damage te minderen op platform 3 en 4 de limb tot max 91% nuken en dan focussen op het downen van de add. Zo krijg je geen aoe damage. Ik weet niet wat je setup is, maar qua cooldowns kan je best wel veel regelen om de bolt damage te verminderen. Iceblock, dispersion, detterance, cloak, bubble, HoP kunnen allemaal gebruikt worden om de volledige damage te soaken. Voor de mensen met mindere cooldowns gewoon de afstand tot de impactzone verkleinen.TiMMieJ schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:36:
Als de rest van je groep goed genoeg is qua dps, dan maakt het echt niet uit als de pally op gemiddeld 27k zit. Elk beetje is mooi meegenomen tbh.hulkie schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:55:
Als Resto druid is het overgrote deel van je regen afkomstig van Int. Spirit werkt echt maar voor een klein deel mee. Ik heb gisteren dan ook het overgrote deel van mijn spirit gereforged naar Mastery. Aan het eind van de raid -helaas normal, lock kwam niet opdagen, dus we moesten noodgedwongen een DPS puggen- zat ik op iedere fight met veel teveel mana. Ik heb m'n nieuwe setup nog niet kunnen proberen, maar daarover woensdag meer.
Ik ben van 2400 Spi unbuffed terug naar 1800 gegaan, wat me iets van 5% Mastery opgeleverd heeft. M'n Int is nog wel aan de lage kant, maar ik kan sinds gisteren wel m'n Rune of Zeth uit m'n set halen. Voorheen had ik hier de gereforgede haste nog van nodig. Nu kan ik die vervangen door de random haste trinket uit DS, ondanks dat ik niet echt heel veel aan die proc heb...
--Oh, ik zie nu dat de Spine healer trinket nog fout in de armory staat, daar zit 383 Int op. Dat scheelt al een bergje
Ik ben van 2400 Spi unbuffed terug naar 1800 gegaan, wat me iets van 5% Mastery opgeleverd heeft. M'n Int is nog wel aan de lage kant, maar ik kan sinds gisteren wel m'n Rune of Zeth uit m'n set halen. Voorheen had ik hier de gereforgede haste nog van nodig. Nu kan ik die vervangen door de random haste trinket uit DS, ondanks dat ik niet echt heel veel aan die proc heb...
--Oh, ik zie nu dat de Spine healer trinket nog fout in de armory staat, daar zit 383 Int op. Dat scheelt al een bergje
[ Voor 7% gewijzigd door Blistimo op 19-12-2011 11:09 ]
Wat zijn de dps requirements voor spine en madness dan? o.0 dacht dat ultraxion wel de lastigste dps fight was ^^.
Weer aardige aanpassingen voor resto druids als ik de verhalen hierboven zo lees. Moet me nog behoorlijk inlezen wat dat betreft. Loop wat achter in verband met het levelen van een warrior tank.
Maar wat is het grote voordeel om straks naar 2005 haste te gaan. Wat tikt er dan extra. Want het is behoorlijk wat meer dan wat de "drempel" was voor de laatste update (als ik mij niet vergis 900 en nog wat).
Iemand wellicht een klein overzichtje (meeste wow site zijn niet te benaderen hier op het werk) waar ik naar toe moet werken.
Is de volgorde nog steeds Int, Haste tot cap, mastery, spirit?
Maar wat is het grote voordeel om straks naar 2005 haste te gaan. Wat tikt er dan extra. Want het is behoorlijk wat meer dan wat de "drempel" was voor de laatste update (als ik mij niet vergis 900 en nog wat).
Iemand wellicht een klein overzichtje (meeste wow site zijn niet te benaderen hier op het werk) waar ik naar toe moet werken.
Time spend gaming is time spend well
Als je echt geen idee hebt wat je moet gemmen en reforgen kun je hier eens op kijken: www.askmrrobot.com gebruik hem zelf in ieder geval voor mn alts
Verwijderd
Bij 2005 Haste krijg je extra ticks op WG en Effloresence. Als het goed is zijn die samen een groot deel van je healing. (Zeker met all het stacken in in DS). Die 2005 is echt de moeite waard!Dampie schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:18:
Weer aardige aanpassingen voor resto druids als ik de verhalen hierboven zo lees. Moet me nog behoorlijk inlezen wat dat betreft. Loop wat achter in verband met het levelen van een warrior tank.
Wat niet de moeite waard is als je al 2005 haste hebt en nooit oom gaat: Het haste/mana reduction crystal bij Ultraxion. Doe mij maar de dubbele healing buff, die heeft veel meer effect. De haste buff kan dan naar een priest voor PoH spam en de splash heal naar de paladin zodat die wat meer AoE kan healen.
En ja, die volgorde klopt nog steeds.
2005 is eigenlijk al de route sinds t11 hc content imo.Dampie schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:18:
En ja, int > haste tot cap > mastery > spirit.
Wat er extra ticked bij 2005; Effloresence en wildgrowth.
Top voor de snelle reacties. Stiekum op de mobiel al even zitten kijken bij Askmrrobot, maar niet echt bekend met de site dus dat ga ik vanavond even beter doen als ik thuis op de pc zit.
Geeft mij ook weer een goede indicatie welke gear ik op kan mikken. Zit praktisch nooit in een raid, dus zal het moeten gaan doen met gear uit de nieuwe instances. Heb hier en daar al wat geloot, maar was op dat moment niet echt zeker of ik er wel goed aan deed.
Geeft mij ook weer een goede indicatie welke gear ik op kan mikken. Zit praktisch nooit in een raid, dus zal het moeten gaan doen met gear uit de nieuwe instances. Heb hier en daar al wat geloot, maar was op dat moment niet echt zeker of ik er wel goed aan deed.
Time spend gaming is time spend well
Richtlijn; Hoger iLvl is altijd beter aangezien er meer int op zit. (Hele enkele uitzondering daar gelaten).
Als je dat bij resto druids doet, krijg je met de standaard waarden alles naar spirit gereforged.Yintha schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:20:
Als je echt geen idee hebt wat je moet gemmen en reforgen kun je hier eens op kijken: www.askmrrobot.com gebruik hem zelf in ieder geval voor mn alts
Dit klopt wel ja, alleen zou ik zelf nog crit erbij zetten tussen mastery en spirit. Mocht je item al mastery hebben en is de conversie spirit > haste niet zinvol omdat je al over de cap zit, dan spirit > crit. Dit komt echter maar zelden voor, zeker aangezien zowat alle items uit Dragonsoul spirit bevatten (en dan heb je dus altijd maar 1 extra stat erbij).Dampie schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:18:
Zelf ga ik trouwens maar weer 2 delen boomkin T13 halen (gloves/legs) omdat die items geen spirit hebben en de 4 set van resto kinda crap is en al die delen vol zitten met dat spul. Nu loopt ik ook nog in 2x boomkin T12 (heroic), vanwege hetzelfde feit.
En je hebt vaak ook mana regen die gebaseerd is op je maximum mana (dus int), deze cooldowns kun je voor een optimale mana regen dus ook gebruiken wanneer dingen zoals power torrent of tailoring cloak proccen.
Edit: over Askmrrobot ik heb geen idee hoeveel die meneer er ook daadwerkelijk vanaf weet
maar je hebt in ieder geval wel een leuke basis
Edit: over Askmrrobot ik heb geen idee hoeveel die meneer er ook daadwerkelijk vanaf weet
[ Voor 25% gewijzigd door Yintha op 19-12-2011 11:37 ]
Priest hymn + powertorrent + embroidery + innervate = epic manaregen.Yintha schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:37:
En je hebt vaak ook mana regen die gebaseerd is op je maximum mana (dus int), deze cooldowns kun je voor een optimale mana regen dus ook gebruiken wanneer dingen zoals power torrent of tailoring cloak proccen.
Verwijderd
Hmm, ben zelf niet zo'n fan van sites als Askmrrobot en Wowreforge. De statvalues daar kloppen meestal niet. Heb zaterdag voor mijn shaman enige research gedaan voor PvE, omdat ik weer eens wil gaan Raiden op deze alt.
Ik gebruik Wowreforge nu wel, maar wel met de stats die ik krijg van Simulationcraft, dat is echt een supertool, kost de tool wel behoorlijk wat tijd om het uit te rekenen, en de processors maken overuren (vol op 100%), maar dan klopt het wel allemaal. FF googlen en klaar
Met het gearen veranderen de values ook, dus je moet dit telkens opnieuw uitrekeken.
Ik gebruik Wowreforge nu wel, maar wel met de stats die ik krijg van Simulationcraft, dat is echt een supertool, kost de tool wel behoorlijk wat tijd om het uit te rekenen, en de processors maken overuren (vol op 100%), maar dan klopt het wel allemaal. FF googlen en klaar
Met het gearen veranderen de values ook, dus je moet dit telkens opnieuw uitrekeken.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2011 11:47 ]
Yup, en als priest zelf kun je je shadowfiend gebruiken.Bartjeh schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:38:
[...]
Priest hymn + powertorrent + embroidery + innervate = epic manaregen.
Ik heb trouwens in de 6 bosses die ik tot nu toe heb gedaan in DS nooit mana issues gehad
[ Voor 15% gewijzigd door Yintha op 19-12-2011 11:40 ]
Verwijderd
Thanks voor reactie, zou een feral druid en een holy paladin een goede combi maken?NMe schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 17:23:
[...]
Alleen in de juiste combinatie. Wat beiden betreft.
Ik gebruik wowreforge.com vul dan haste op exact 2005 in met overvalue 0, spirit rond de 1800 met overvalue 5 en crit rond de 1000 met overvalue 10. De resterende stat is dan mastery, wat de max value krijgt. Je kunt spi en crit ook op lagere hoeveelheden zetten, maar ik zie crit toch als een aardig nuttige throughput stat in DS, zeker op de vele AoE heavy fights.
Crit is zeer zeker een goede throughput stat, ongeveer gelijk aan mastery (in de "perfecte omgeving" zelfs gelijk). Voordeel van mastery blijft wel dat het een constante increase is op alles (mits je elke 10 secs een cast doet) en crit meer RNG is, met als gevolg dat het vaker naar overhealing gaat. Crit heeft echter wel het nadeel ook dat intellect je ook spellcrit geeft (het overgrote deel ervan komt van int) en van raidbuffs krijg je ook al flink wat.Blistimo schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:41:
Ik gebruik wowreforge.com vul dan haste op exact 2005 in met overvalue 0, spirit rond de 1800 met overvalue 5 en crit rond de 1000 met overvalue 10. De resterende stat is dan mastery, wat de max value krijgt. Je kunt spi en crit ook op lagere hoeveelheden zetten, maar ik zie crit toch als een aardig nuttige throughput stat in DS, zeker op de vele AoE heavy fights.
Om heel eerlijk te zijn werkt die site echt voor geen meter, ik weet dat ik hoog in mijn expertise zit ( 624 ipv 541 ) maar om nu gelijk 441 expertise te gaan reforgen wat niet eens kan, plus hij geeft foutieve weergave van mijn gems en socket bonusses.Blistimo schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:41:
Verwijderd
Je moet je chars wel updatenShadowBumble schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:49:
Om heel eerlijk te zijn werkt die site echt voor geen meter, ik weet dat ik hoog in mijn expertise zit ( 624 ipv 541 ) maar om nu gelijk 441 expertise te gaan reforgen wat niet eens kan, plus hij geeft foutieve weergave van mijn gems en socket bonusses.
^^ i did uitkomst is nog steeds hetzelfde. ( Vermoed dat het komt omdat ik hier geen silverlight draai als ik het zo zie )Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:50:
[...]
Je moet je chars wel updatenEn het is een Programma'tje, dus je moet inderdaad wel 1 en ander instellen als je het goed wilt hebben
[ Voor 11% gewijzigd door ShadowBumble op 19-12-2011 11:56 ]
Trouwens hoe denken de druids hier over de builds? In de restoration tree twijfel ik of blessing of the grove goed genoeg is. Veel sites en theorycrafters geven aan dat dit een minimale circa 1% increase is ipv 4%. En een aantal gaan daardoor liever voor bijvoorbeeld living seed 2/3. Hier zit ik nu zelf ook aan te denken om dit te gaan testen. Wel hoor ik echter graag wat jullie meningen zijn.
Gisteren maar weer eens mijn hunter geleveld.
Heb ik altijd een leuke class gevonden. Reden dat hij nog geen 85 is was puur omdat ik Wotlk echt gezien had.
Nu het 33% sneller gaat van lvl 70 naar 80, toch maar eens goed aangekleed met volle heirlooms en een lvl 25guild.
Ik moet zeggen dat hunters wel echt 1 van de snelste en fijnste levelers zijn =) van 72 naar 77 op een zondag is wel erg snel voor mij.
Een aimed shot(heeft 60% extra crit chance op mobs boven 90% hp door MM talent, dus kleine 100%) en dan een chimera shot en je doet 15k dmg, te simpel maar toch wel leuk ^^
Je krijgt elke keer dat je een mob killed meteen bijna alle focus terug en je aimed shot doet 20% meer dmg bij de volgende cast
Ik heb ook BM en SV geprobeerd voor levelen maar die zijn toch echt niet zo snel =)
Heb ik altijd een leuke class gevonden. Reden dat hij nog geen 85 is was puur omdat ik Wotlk echt gezien had.
Nu het 33% sneller gaat van lvl 70 naar 80, toch maar eens goed aangekleed met volle heirlooms en een lvl 25guild.
Ik moet zeggen dat hunters wel echt 1 van de snelste en fijnste levelers zijn =) van 72 naar 77 op een zondag is wel erg snel voor mij.
Een aimed shot(heeft 60% extra crit chance op mobs boven 90% hp door MM talent, dus kleine 100%) en dan een chimera shot en je doet 15k dmg, te simpel maar toch wel leuk ^^
Je krijgt elke keer dat je een mob killed meteen bijna alle focus terug en je aimed shot doet 20% meer dmg bij de volgende cast
Ik heb ook BM en SV geprobeerd voor levelen maar die zijn toch echt niet zo snel =)
Living Seed > BotG. Heb het al meerdere malen voor mezelf nagerekend aan de hand van mn eigen logs. Mijn druid heeft 3/3 Living Seed, raidtotal doet LS rond de 2-3% van mn total healing (2.2% gisteren), wat neerkomt op 0.7-1% healing per talentpoint. Rejuv was gisteren bij de raid 11.4% van mn total healing. 4% increase hierop zou dan een total healing van 11.86% opleveren (grofweg). Dit betekend dus slechts 0.15% healing increase per talentpoint.TiMMieJ schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:57:
Trouwens hoe denken de druids hier over de builds? In de restoration tree twijfel ik of blessing of the grove goed genoeg is. Veel sites en theorycrafters geven aan dat dit een minimale circa 1% increase is ipv 4%. En een aantal gaan daardoor liever voor bijvoorbeeld living seed 2/3. Hier zit ik nu zelf ook aan te denken om dit te gaan testen. Wel hoor ik echter graag wat jullie meningen zijn.
dit zou dus betekenen dat je in pvp meeste mensen kan 1shotten? hoe bedoel je OP op 75-80 zou het je ook maar 2 shots kosten... echt te ziek als dat echt zo is.sjaak88 schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:04:
Gisteren maar weer eens mijn hunter geleveld.
Je krijgt elke keer dat je een mob killed meteen bijna alle focus terug en je aimed shot doet 20% meer dmg bij de volgende cast![]()

Hoi dagboek,
2 weken vrij gehad, dus eens lekker kunnen klooien. Mijn rogue alt (vers gedinged) eens pvp ingestuurd om te kijken of dit te doen is.
2 dagen pvpen, en ik heb vol honor pvp gear. Dat was best wel makkelijk
bijna stap 2 van de rogue daggers door (260/333). Ik ben benieuwd (geen spoilers gelezen nog dus allemaal nieuw).
De content patch zelf een beetje gemengd gevoel over; op normal was het goed te doen (gelijk gecleared), maar daardoor wat attendance problemen op HC. Mensen vinden het wel goed zo, dus pas 1/8 HC met 40% best try op boss #2 (blob boss). Beetje teleurstellend eigenlijk.
De instance zelf, ach, het is wel mooi gedaan, maar er ontbreekt iets. Ik had meer verwacht; het is wel de antagonist van deze uitbreiding. De set bonus van meerdere classes leken aan te geven dat er heel wat in het verschiet stond. Ach, we kijken wel even aan hoe het met de HC modes gaat, tot dusverre zijn er bijna geen 25 man guilds met goede progression, en misschien is alles nodig om het laatste gevecht in te gaan.
Hopelijk gaan ze niet gelijk met de nerfhammer whack-a-mole spelen.
Destro op de lock is nu wel aardig, met 50-60k dps is het eindelijk iets om mee rekening te houden. Maar ik betrapte mezelf erop dat ik gisteren Deus Ex zat te alt tabben in de raid omdat alles zo monotoom overkomt. Slecht idee btw om dat tijdens spine te doen. Ik miste een vent announce voor barrel roll
.
LFR, tsja, wat moet ik er van zeggen. Mijn rogueje had super veel geluk en mocht een aardig eind looten van haar set, maar ik denk dat blizz de plank aardig heeft misgeslagen. De "die in a fire" mensen, waar dit voor gemaakt is, zijn slechte spelers en kunnen zelfs gaten vinden in dit idiot proof concept. Prima, daar is het voor. Echter, na 2-5 keer houden ze het wel voor gezien; ze hebben "het allemaal gezien" en hoeven niet zo nodig meer.
Leuk, dus nu/straks heb je de wow middenmoot die in LFG zich slecht gaan gedragen om allerlij alts te gearen. Ohjoy.
Ik weet het niet. Er lijkt gewoon wat te ontbreken deze tier. Ik zal wel braafjes mijn achievements en kills farmen, maar ik hoop dat 4.4 toch nog iets leuks/anders zal brengen qua raid (zal geen volle patch zijn, meer een overgangs patch zoals voorheen).
2 weken vrij gehad, dus eens lekker kunnen klooien. Mijn rogue alt (vers gedinged) eens pvp ingestuurd om te kijken of dit te doen is.
2 dagen pvpen, en ik heb vol honor pvp gear. Dat was best wel makkelijk
De content patch zelf een beetje gemengd gevoel over; op normal was het goed te doen (gelijk gecleared), maar daardoor wat attendance problemen op HC. Mensen vinden het wel goed zo, dus pas 1/8 HC met 40% best try op boss #2 (blob boss). Beetje teleurstellend eigenlijk.
De instance zelf, ach, het is wel mooi gedaan, maar er ontbreekt iets. Ik had meer verwacht; het is wel de antagonist van deze uitbreiding. De set bonus van meerdere classes leken aan te geven dat er heel wat in het verschiet stond. Ach, we kijken wel even aan hoe het met de HC modes gaat, tot dusverre zijn er bijna geen 25 man guilds met goede progression, en misschien is alles nodig om het laatste gevecht in te gaan.
Hopelijk gaan ze niet gelijk met de nerfhammer whack-a-mole spelen.
Destro op de lock is nu wel aardig, met 50-60k dps is het eindelijk iets om mee rekening te houden. Maar ik betrapte mezelf erop dat ik gisteren Deus Ex zat te alt tabben in de raid omdat alles zo monotoom overkomt. Slecht idee btw om dat tijdens spine te doen. Ik miste een vent announce voor barrel roll
LFR, tsja, wat moet ik er van zeggen. Mijn rogueje had super veel geluk en mocht een aardig eind looten van haar set, maar ik denk dat blizz de plank aardig heeft misgeslagen. De "die in a fire" mensen, waar dit voor gemaakt is, zijn slechte spelers en kunnen zelfs gaten vinden in dit idiot proof concept. Prima, daar is het voor. Echter, na 2-5 keer houden ze het wel voor gezien; ze hebben "het allemaal gezien" en hoeven niet zo nodig meer.
Leuk, dus nu/straks heb je de wow middenmoot die in LFG zich slecht gaan gedragen om allerlij alts te gearen. Ohjoy.
Ik weet het niet. Er lijkt gewoon wat te ontbreken deze tier. Ik zal wel braafjes mijn achievements en kills farmen, maar ik hoop dat 4.4 toch nog iets leuks/anders zal brengen qua raid (zal geen volle patch zijn, meer een overgangs patch zoals voorheen).
Oef. Er is best een breed scala aan resto builds, met name omdat er een aantal punten zijn die je over hebt na de standaard build. volgens mij komt het neer op een keuze uit de volgende talents:
Blessing of the Grove - Mijns inziens niet de moeite van het talent point waard. De tweede sowieso niet omdat die multiplicatief is, en niet additief, om de één of andere vage reden.
Perseverance - Nodig als je geen punt in BotG stopt. Daarnaast één van de meer waardevolle punten, aangezien zo'n beetje alle damage die je als healer pakt magical is. 't Is dat ik zelf voor throughput ga in de Balance tree, anders had ik 'm genomen.
Nature's Swiftness en Nature's Cure - Niet strict noodzakelijk, maar ik neem ze.
Living Seed - Best nuttig, vooral als tank healer. ik weet niet precies of de Seed ook bloomt op AoE damage, maar als je veel raid healt gebruik je voornamelijk HoTs en Nourishes, en daarom mijns inziens niet de punten waard.
Nature's Bounty - Een bijna gegarandeerde Regrowth crit maakt het casten hiervan de hoge manacost iets draaglijker. Persoonlijk vind ik de cast tijd reductie op Nourish nuttiger. Als je Regrowth en Nourish nauwelijks gebruikt kun je deze punten gerust weglaten.
Furor - Was ten tijde van T11 heel handig, maar scalet totaal niet mee met je gear. Ja, het is leuk om je mana pool te vergoten, maar het is geen Int, en dus heb je er alleen wat aan als buffertje. zodra je de mana die je van Furor krijgt hebt verspild ben je die kwijt.
Moonglow - Is het meer waard dan Furor. 9% mana reductie op al je heals. Yes plz.
Genesis - Is een alternatief voor full Moonglow. Al je HoTs + SM versterkt. Is wel onderhevig aan overhealing, en kan daarom als minder goed dan Moonglow worden gezien.
Blessing of the Grove - Mijns inziens niet de moeite van het talent point waard. De tweede sowieso niet omdat die multiplicatief is, en niet additief, om de één of andere vage reden.
Perseverance - Nodig als je geen punt in BotG stopt. Daarnaast één van de meer waardevolle punten, aangezien zo'n beetje alle damage die je als healer pakt magical is. 't Is dat ik zelf voor throughput ga in de Balance tree, anders had ik 'm genomen.
Nature's Swiftness en Nature's Cure - Niet strict noodzakelijk, maar ik neem ze.
Living Seed - Best nuttig, vooral als tank healer. ik weet niet precies of de Seed ook bloomt op AoE damage, maar als je veel raid healt gebruik je voornamelijk HoTs en Nourishes, en daarom mijns inziens niet de punten waard.
Nature's Bounty - Een bijna gegarandeerde Regrowth crit maakt het casten hiervan de hoge manacost iets draaglijker. Persoonlijk vind ik de cast tijd reductie op Nourish nuttiger. Als je Regrowth en Nourish nauwelijks gebruikt kun je deze punten gerust weglaten.
Furor - Was ten tijde van T11 heel handig, maar scalet totaal niet mee met je gear. Ja, het is leuk om je mana pool te vergoten, maar het is geen Int, en dus heb je er alleen wat aan als buffertje. zodra je de mana die je van Furor krijgt hebt verspild ben je die kwijt.
Moonglow - Is het meer waard dan Furor. 9% mana reductie op al je heals. Yes plz.
Genesis - Is een alternatief voor full Moonglow. Al je HoTs + SM versterkt. Is wel onderhevig aan overhealing, en kan daarom als minder goed dan Moonglow worden gezien.
Spine is niet zo zeer een dps fight. Als je de tendon niet meteen down krijgt, dan kan je rustig nog een keer openen om het dan wel down te krijgen. Zolang je maar consequent de juiste kant opent (add helemaal links of rechts neerzetten ipv midden).Yintha schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:11:
Wat zijn de dps requirements voor spine en madness dan? o.0 dacht dat ultraxion wel de lastigste dps fight was ^^.
Madness ligt heel erg aan de volgorde van de platforms. Wij kwamen in eerste instantie dps tekort met geel als laatste platform. Dat gewisseld met blauw als laatste platform om een deel op te lossen, maar nog steeds te krap. Onze healers zijn goed genoeg om te 2m healen dus gebruik gemaakt van een extra dps.
De WoL van onze kill gister.
Hmm gisteravond hadden ze 1% wipe op blackhorn, dus hopelijk krijgen we die meneer vanavond snel down en daarna spine
Euhm, hier ben ik het toch totaal niet met je eens. Furor scaled juist wel met je gear. Revitalize geeft je 2% van je total mana per tick, Innervate is ook gebaseerd op je total mana. Time je jouw Innervate goed (Power Torrent + Volcanic Potion + Hymn(s)) dan scheelt die 10% manapool best veel. Mijn record staat op 277k manapool met Hymns up tijdens een try op Ultraxion. In dat geval geeft 2/3 Furor je al zo'n 6k extra mana terug.Blistimo schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:11:
Genesis slechter dan Moonglow begrijp ik sowieso niet. Als druid heb je in principe nooit mana problemen. Waarom zou je dan liever in iets investeren dat je nog minder mana issues geeft, tov een directe increase op je healing output?
Pvpen doe ik niet echt aan, maar dat zou best kunnen, alhoewel de player 90%+ hp moet hebben en je natuurlijk ressilience meestal hebt dat alles meteen veranderd. En even een 2.6 sec Aimed shot casten gaat stukken moeilijker in pvp ;pfenylalaline schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:08:
[...]
dit zou dus betekenen dat je in pvp meeste mensen kan 1shotten? hoe bedoel je OP op 75-80 zou het je ook maar 2 shots kosten... echt te ziek als dat echt zo is.
Hunters mark en de 20% bonus voor aimed shot doet deze shot altijd 8k tot 9k crit 10k als ik mijn trinkets aan doe.
Chimera doet 4k tot ~7k crit dus reken maar uit.
Van het weekend op mijn priest een normal dungeon gehealed. En ondankt dat er niemand is dood gegaan vond ik het echt niet lekker spelen (disc build). Ik had puur het geluk dat mijn gear level veels te hoog is voor een normal anders had ik waarschijnlijk echt dik gefaald..... Zit dan ook echt te twijfelen om mijn priest maar in de kast te zetten, want ik vind aan shadow spec ook niet echt veel aan.... Om dan vervolgens mijn shammie te faction changen zodat ik hem kan gebruiken als healer want dat vind ik veel lekkerder spelen. Anderszijds vind ik het gewoon een verspilling van 25 euro... Had ik nu maar gewoon een 2e shammie gelevelt in plaats van een priest
.. Achja maar even wachten op de volgende xpack zodat je meer als 10 toons op een server mag hebben, dan level ik wel als nog nog een shammie.. En ik kan altijd nog even kijken hoe holy pali me bevalt als die straks op 85 is.
Mijn DK gaat aan de andere kant wel erg lekker.. Gear zit al goed.. Dps gaat lekker en ook tanken gaat zonder problemen. Ik vroeg me alleen af of die 2 tank bonus van JP gear niet ook enorm lekker is voor DPS? Ik zit echt te twijfelen om gewoon 2 tank pieces aan te doen in mijn DPS set. Zodat ik geen runestrike/howling blast meer nodig heb voor max single target dps.... Iemand hier ervaring mee?
Mijn DK gaat aan de andere kant wel erg lekker.. Gear zit al goed.. Dps gaat lekker en ook tanken gaat zonder problemen. Ik vroeg me alleen af of die 2 tank bonus van JP gear niet ook enorm lekker is voor DPS? Ik zit echt te twijfelen om gewoon 2 tank pieces aan te doen in mijn DPS set. Zodat ik geen runestrike/howling blast meer nodig heb voor max single target dps.... Iemand hier ervaring mee?
Currently playing: MTG Arena (PC)
Waarom doe je niet wat moeite om je disc priest te leren kennen?
De basis is Prayer of mending / Prayer of healing / (flash/Greater) Heal / Power Word: Shield
should be doable!
De basis is Prayer of mending / Prayer of healing / (flash/Greater) Heal / Power Word: Shield
should be doable!
Ik healde zelfs nog via attonement / Holy Fire / Smite spam en dan Arch Angel -> Pendant -> Greater/Flash Heal.. En zolang ik de tank kon blijven targetten ging dat perfect. En ik cheatte gewoon door dps alleen te healen via Prayer of Healing? (de aoe).. Maar ik neem aan dat als ik dat zo blijf doen, dat ik dan bij moeilijke gevechten zo oom zou zijn.Yintha schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:34:
Waarom doe je niet wat moeite om je disc priest te leren kennen?
should be doable!
Currently playing: MTG Arena (PC)
De dps van de pally is voor onze tactiek wel aan de lage kant. We komen net een paar % op de tentacle tekort om het gevecht met 1 tank te kunnen doen. Als onze resto shaman dps gaat killen we de tentacle voordat hij de tweede keer zn tank-kill ability doet, maar dan komen we weer healing tekort... Met 2 tanks en 2 healers hebben we nog niet geprobeerd, misschien ook een idee!Mik! schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:59:
[...]
Als de rest van je groep goed genoeg is qua dps, dan maakt het echt niet uit als de pally op gemiddeld 27k zit. Elk beetje is mooi meegenomen tbh.
@ Morgorish: Ik wilde je gister uitnodigen voor de raid van donderdag, maar je bestaat niet meer? Character gedelete of een realm swap gemaakt?
Prayer of Healing is alleen efficient als je gehele group damage heeft en krijgt. De archangel buff moet je juist niet gebruiken maar op 5x stacks laten, alleen wanneer je mana nodig hebt of de extra healing, anders 5x stack voor stuk sterkere smite = meer healing via atonement. Gebruik ook zeker de Smite glyph. Holy fire elke CD gebruiken Prayer of Mending en je hoort geen problemen te hebben. Elke 15 sec een shield op je tank voor Rapture, disc is juist super goed en leuk in dungeons =)Uhmmie schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:47:
[...]
Ik healde zelfs nog via attonement / Holy Fire / Smite spam en dan Arch Angel -> Pendant -> Greater/Flash Heal.. En zolang ik de tank kon blijven targetten ging dat perfect. En ik cheatte gewoon door dps alleen te healen via Prayer of Healing? (de aoe).. Maar ik neem aan dat als ik dat zo blijf doen, dat ik dan bij moeilijke gevechten zo oom zou zijn.
Op de healing druid build discussie zou ik uit mijn eigen idee het volgende doen:
http://www.wowhead.com/talent#0hrhZZMfzGbcru0uo:VocVmb
Maar gezien wat moi_in_actie zegt is dat ook zeer plausibel. Zelf heal ik enkel in 10 mans instances en ben benieuwd wat andere daar doen. Moet wel zeggen dat ik zelf zeer veel nourish en regrowth op proc van omen cast. Dit ivm extra hot en snelle cast heal. En gezien onze huidige raid bezetting denk ik dat dat het beste is voor mijn healing stijl. De furor zou ik over twijfelen of dat inderdaad opweegt tegen de 9% minder mana per cast. Merk zelf wel dat er steeds meer rejuvs gespammed kunnen worden.
Maar gezien wat moi_in_actie zegt is dat ook zeer plausibel. Zelf heal ik enkel in 10 mans instances en ben benieuwd wat andere daar doen. Moet wel zeggen dat ik zelf zeer veel nourish en regrowth op proc van omen cast. Dit ivm extra hot en snelle cast heal. En gezien onze huidige raid bezetting denk ik dat dat het beste is voor mijn healing stijl. De furor zou ik over twijfelen of dat inderdaad opweegt tegen de 9% minder mana per cast. Merk zelf wel dat er steeds meer rejuvs gespammed kunnen worden.
Ik heb ook problemen gehad met Mrrobot, gebruik nu reforgelite... en die doet het een stuk beter.ShadowBumble schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:54:
[...]
^^ i did uitkomst is nog steeds hetzelfde. ( Vermoed dat het komt omdat ik hier geen silverlight draai als ik het zo zie )
+ het is gewoon in het spel zelf, dus geen refresh voor nieuwe gear nodig.
gebruik van de mod spreekt voor zich...
http://www.curse.com/addons/wow/reforgelite
Haal mijn pop maar 'ns door Mrrobot, die verkloot gelijk me reforges...
http://eu.battle.net/wow/en/character/arathor/Deamion/simple
[ Voor 12% gewijzigd door 3xNix op 19-12-2011 13:09 ]
Ik zou persoonlijk afraden om Regrowth te casten zodra ooc proct. Je moet Nature's Grace als een healing cooldown zien. Als je weet dat je op moment X in een fight je veel healing throughput nodig hebt, bewaar het tot dat moment.TiMMieJ schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:04:
Op de healing druid build discussie zou ik uit mijn eigen idee het volgende doen:
Moet wel zeggen dat ik zelf zeer veel nourish en regrowth op proc van omen cast. Dit ivm extra hot en snelle cast heal.
Dit deed ik ook zeer zeker op de fights zoals baleroc. Maar tot nog toe heb ik dat in DS niet echt meegemaakt. Daar is het vooral ondersteunend healen in de vorm van de raid blanketen met alles wat ik heb. En persoonlijk heb ik dan ook de voorkeur voor regrowth. Maar ik begrijp absoluut wat je bedoelt.Bartjeh schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:09:
[...]
Ik zou persoonlijk afraden om Regrowth te casten zodra ooc proct. Je moet Nature's Grace als een healing cooldown zien. Als je weet dat je op moment X in een fight je veel healing throughput nodig hebt, bewaar het tot dat moment.
Klopt die addon gebruik ik zal ook al tijden :d lazy mode ftw. maar was gewoon benieuwt naar de website3xNix schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:08:
[...]
Ik heb ook problemen gehad met Mrrobot, gebruik nu reforgelite... en die doet het een stuk beter.
+ het is gewoon in het spel zelf, dus geen refresh voor nieuwe gear nodig.
gebruik van de mod spreekt voor zich...
http://www.curse.com/addons/wow/reforgelite
Haal mijn pop maar 'ns door Mrrobot, die verkloot gelijk me reforges...
http://eu.battle.net/wow/en/character/arathor/Deamion/simple
Moonglow is beter naarmate je vaker duurdere spells casts. Bij constant Regrowth spammen is Moonglow zelfs zeer goed (Baleroc heroic stacks building bijvoorbeeld). Even ter illustratie, zeg je cast 4 Regrowths in 5 seconden, dan komt 3/3 Moonglow ongeveer overeen met 2300mp5. Dit is meer dan je (zelfs met T13 gear) zult halen dan met 2/3 of 3/3 Furor. Echter, niemand spamt continue Regrowth, want dan ben je gewoon in no-time OOM.TiMMieJ schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:04:
Bij mijn eigen speelstijl is het zo dat ik de meeste tijd spendeer aan Nourish casten. Afhankelijk van of het nodig is, houdt ik WG en Swiftmend op cooldown. Rejuv spreading doe ik zelden op meer dan 3 targets tegelijk, voordat ik terug ga naar Nourish casten (al is het maar om de Lifebloom stack op de tank te refreshen), Swiftmend/WG gebruiken of gebruik maken van een OOC proc voor Regrowth/Healing Touch. Bij constant Nourish casten (a 2.5 casts per 5 secs) is Moonglow nog maar iets van 400 mp5 waard, voor WG casten is het nog triester namelijk 293mp5 (5/8e cast per 5 secs).
Bij dit alles komt ook nog dat je je 2 van je duurste spells, Regrowth en Healing Touch, met name gebruikt bij een OOC proc. In dat geval levert Moonglow je helemaal niets op, omdat 9% mana korting van 0 nog altijd 0 is.
Ow hmm.. ik meende juist ergens gelezen te hebben dat Furor niks bijdroeg aan Revitalise en Innervate, maar mogelijk is dat al langer geleden dan ik dacht.Moi_in_actie schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:29:
[...]
Euhm, hier ben ik het toch totaal niet met je eens. Furor scaled juist wel met je gear. Revitalize geeft je 2% van je total mana per tick, Innervate is ook gebaseerd op je total mana. Time je jouw Innervate goed (Power Torrent + Volcanic Potion + Hymn(s)) dan scheelt die 10% manapool best veel. Mijn record staat op 277k manapool met Hymns up tijdens een try op Ultraxion. In dat geval geeft 2/3 Furor je al zo'n 6k extra mana terug.
Genesis slechter dan Moonglow begrijp ik sowieso niet. Als druid heb je in principe nooit mana problemen. Waarom zou je dan liever in iets investeren dat je nog minder mana issues geeft, tov een directe increase op je healing output?
En zeggen dat je als druid nooit mana problemen hebt is onzin. Ik heb best wel eens mana problemen. Of ik daar zelf wat aan zou kunnen doen is natuurlijk een tweede. Als mensen teveel damage pakken valt er gewoon veel meer te healen. En het hangt natuurlijk ook van de skills van je mede healers af. Tijdens onze Ragnaros HC tries had ik tijdens de phase transitions altijd de grootst mogelijke moeite het met Nourish alleen af te kunnen, waardoor je dus over moet op Regrowth of HT, en dan verdwijnt mana echt als sneeuw voor de zon.
En ik durf ook best wel toe te geven dat ik niet altijd de beste heal cast voor iedere GCD. Ik let nog te weinig op CC procs (als in, ik gebruik ze niet direct) en ik refresh HoTs soms ook nog wel eens te vroeg. En ik heb lang niet altijd 100% Harmony uptime. Het feit dat ik op sommige gevechten in mana problemen kom heeft mij doen besluiten Moonglow te nemen.
Daarnaast vraag ik me soms ook af in hoeverre ik mijn mede healers in mana-problemen laat komen door veel Nourishes te casten. Ik zie mezelf soms op 90% mana zitten terwijl de Disc naast me op 10% zit. Had ik dan meer mana moeten gebruiken zodat hij minder hoefde te casten?
[ Voor 6% gewijzigd door Blistimo op 19-12-2011 13:35 ]
Procs, uptime, en dat soort grappen heb ik altijd "gemanaged" met powerauras. Uptime van mijn Earth Shield ging dramatisch omhoog nadat ik een aura had aangemaakt dat een groot wit iets in mijn scherm gooide zogauw mijn ES niet meer actief was op mijn focussed target. Ander ding in beeld als er iets zinnigs proct zodat ik die meteen kon gebruiken. Note: dit is meer dan een jaar terug, geen idee of het nog zo werkt
Ow, ik kan ze prima volgen. De standaard Blizzard CC proc is vrij duidelijk, en voor Harmony heb ik een mooie goed zichtbare warning in beeld staan, met timer en alles. Het is meer dat in situaties waarin je op veel dingen tegelijk moet letten dat je 'rommelig' gaat healen. Dat je de casttijd van Nourish verkeerd inschat waardoor je je 3xLB op de tank verliest enzo.
Dit topic is gesloten.