[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste
Acties:
  • 113.664 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowShape
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-03 17:24
idd, dus een 1080 resolutie dan. LG heeft een 27" 1080P ips.. Niet precies wat ik wil, maarja.. 550 vind ik beetje overkill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Dan kan je net zo goed voor de 2412 gaan, die heb je voor €240 :P 27" neem je onder andere voor de resolutie lijkt mij.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowShape
naah, 24" is te klein om ook als tv te dubbelen. 27" is net iets meer wat voor films op 2,5m afstand toch fijn is. Begint erg op een chat te lijken zo >.<

Liefst natuurlijk de u2713, maar ik had deze inmiddels toch wel voor €450,- verwacht. In plaats daarvan wordt de 2711 duurder gemaakt. Wilde eigenlijk alleen daar over klagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dan zou ik eerder naar een 32" tv ofzo kijken :) Dat zou een mooi formaat zijn voor op 2,5 meter afstand en dan heb je ook 1920x1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowShape
Helemaal waar, maar ik heb maar plek voor 1 scherm en wil ook graag fatsoenlijk kunnen lezen.

Ik wacht nog even.. Wie weet komt er nog een aanbieding of simpelweg een "drop" in de prijs.
Thanks voor het meedenken =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
er is een topic over goedkopere ips monitoren hier op tweakers
mischien is dat een optie voor je
ik heb de dell 2713 nu een paar dagen het is wel een erg mooi scherm.

Koreaanse IPS monitors

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 11:34

dwaas

_

Verdorie zeg. Zie ik toch een blauwe streep lopen sinds vandaag.

De foto blaast het een beetje op. Het is 1 pixel breed.
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/j.otten130/foto.JPG

Gekocht in maart'12 bij Azerty.
pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart

Valt zoiets onder een fabrieksgarantie?
Heeft het een vakterm? Dode pixelstreep?

King for a day,... fool for a lifetime.

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 16:31
Net bij Azerty een U2713HM opgehaald. Prima beeldje hoor!
Heb meteen een DP kabel aangeschaft en die doet het prima..
Heb al een paar FPS games gespeeld, tot dusverre nog geen problemen met lag.
Merk alleen wel dat bij een aantal spellen de max opties naar beneden moeten (bijv Metro2033, die speel ik wel in de native resolutie, maar niet alles op max). Dit alles met een GTX670

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:27

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ja 2560x1440 is toch wel een hele stap verder dan de 'default' 1900x1080. Maar net als jij geef ik ook de voorkeur aan de pijnbank resolutie. Goed om je feedback over de "input lag" te horen. Ik heb zelf het oude model (2711) maar ik wil echt nooit meer kleiner!

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Hahn
dwaas schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:12:

[afbeelding]

Dat zal zeker wel onder de garantie vallen. Meestal heb je een pixelgarantie vanaf een paar dode pixels (3-4 vaak), maar dit zijn er toch al snel 10+.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
rockhopper schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:15:
Ja 2560x1440 is toch wel een hele stap verder dan de 'default' 1900x1080. Maar net als jij geef ik ook de voorkeur aan de pijnbank resolutie. Goed om je feedback over de "input lag" te horen. Ik heb zelf het oude model (2711) maar ik wil echt nooit meer kleiner!
Ik heb nu beiden, maar ik kan de 2713 echt aanraden boven de 2711. De constante 'stoflaag' die zich op de 2711 bevindt door de te dikke antiglare coating is op de 2713 totaal niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Misschien een hele domme vraag maar kan ik d.m.v. deze kabel http://www.allekabels.nl/...Port-naar-HDMI-Kabel.html mijn latop die heeft hdmi uitgang heeft aansluiten op U2412M ? Of heb ik daar een actieve adapter voor nodig?Geluid hoef ik niet het gaat er om dan er enig sinds een normale resolutie op het scherm komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nee, je hebt een HDMI naar DVI kabel nodig. Dom eigenlijk dat die monitor geen HDMI input heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:58:
Nee, je hebt een HDMI naar DVI kabel nodig. Dom eigenlijk dat die monitor geen HDMI input heeft.
De dvi gebruik al voor me vaste pc, het gaat er om dat ik zeg ook me laptop kan aansluiten als dat nodig is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:27

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Wolly schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:19:
[...]
Ik heb nu beiden, maar ik kan de 2713 echt aanraden boven de 2711. De constante 'stoflaag' die zich op de 2711 bevindt door de te dikke antiglare coating is op de 2713 totaal niet aanwezig.
Ik stoor me niet zo aan die laag, en voor mij heeft het grotere kleurbereik een beetje meerwaarde (hoewel die te verwaarlozen is). Ik ga deze 2711 niet vervangen tot hij versleten is, en ik zie mezelf nog niet zo snel eyefinity oid met dit formaat monitoren (tenzij iemand me gaat sponsoren op zowel bureau oppervlak als op cash ;) )

Ik denk wel dat als ik op dit moment een nieuwe monitor zou kopen of nu zou upgraden van 24" of kleiner, ik waarschijnlijk ook de 2713 zou halen. Ik verwacht nog steeds dat de prijs gaat dalen trouwens :)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
rockhopper schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:15:
Ik stoor me niet zo aan die laag, en voor mij heeft het grotere kleurbereik een beetje meerwaarde (hoewel die te verwaarlozen is).
Gebruik je hem in wide gamut mode? Voor welke toepassingen?
bloodlynx schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:00:
[...]

De dvi gebruik al voor me vaste pc, het gaat er om dat ik zeg ook me laptop kan aansluiten als dat nodig is :).
PC ondersteunt geen DP? Dan blijft VGA over.

[ Voor 31% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-09-2012 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
rockhopper schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:15:
[...]
Ik denk wel dat als ik op dit moment een nieuwe monitor zou kopen of nu zou upgraden van 24" of kleiner, ik waarschijnlijk ook de 2713 zou halen. Ik verwacht nog steeds dat de prijs gaat dalen trouwens :)
Dell is heel coulant met de prijs als je aangeeft dat hij elders goedkoper is, ga dus niet af op de officiele prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:28:
PC ondersteunt geen DP? Dan blijft VGA over.
Helaas niet nee? Maar er zijn toch verschillende hmdi to dp kabels? Waarvoor zijn die dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:13
bloodlynx schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 18:56:
[...]

Helaas niet nee? Maar er zijn toch verschillende hmdi to dp kabels? Waarvoor zijn die dan? :)
Je hebt een actieve adapter nodig maar dan werkt hdmi (=dvi signaal) naar Displayport inderdaad.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
bloodlynx schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 18:56:
[...]

Is dat zo? DP -> HDMI adapters / kabels ken ik wel, maar HDMI -> DP? Nee.
Technisch kan het natuurlijk wel (met een convertor), maar dat is vast niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Ik heb een u2410 en ik vraag mij af op welke modus ik hem het best kan zetten tijdens tv kijken, normaal windows gebruik, en een spelletje. Foto's bewerken doe ik maar zelden.

Hem op standaard laten staan of voor sRGB of Adobe RGB kiezen. Ik gebruik wide gamut dus zelden.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
standaard lijkt me dan voldoende alleen de brightness zal wel veel te hoog staan op standaard das meestal.
als er een rij monitoren naast elkaar staan vallen de felste het meeste op, dat zal de reden wel zijn dat ze die fabriek af veel te hoog zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Goofy1978 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 19:53:
standaard lijkt me dan voldoende alleen de brightness zal wel veel te hoog staan op standaard das meestal.
als er een rij monitoren naast elkaar staan vallen de felste het meeste op, dat zal de reden wel zijn dat ze die fabriek af veel te hoog zetten.
Ik snap ook niet dat brightness zo'n item is bij schermen. Allemaal adverteren ze met de hoogste helderheid, maar ik heb op m'n Dell U2412 de brightness op 0 gezet, en nog is het te fel voor me. Dat doe ik trouwens bij elk scherm, leest en werkt gewoon veel prettiger. Het enige waar hoge brightness goed voor is, is voor vermoeidheid en brandende ogen.

Ze zouden juist moeten adverteren met de laagst mogelijke helderheid! :)

[ Voor 9% gewijzigd door tarlitz op 05-10-2012 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
ik heb de brightness bij de 2713 ook terug gezet naar 40 was 75
maar ook op 40 is het nog een behoorlijke lichtbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:19
@icecreamfarmer

Afgaande op de review van TFTcentral (link) zou ik zeggen: Kies het sRGB profiel ter voorkoming van overgesatureerde kleuren in normale content (zo'n beetje alles dat niet profi foto/video editing is) met brightness 30 en contrast 50.

[ Voor 3% gewijzigd door Propheticus op 06-10-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
U2713 vandaag binnen! Ik heb hem nu zonder voet, ziet er voor mij net wat strakker uit, en precies de juiste hoogte ook :)

Afbeeldingslocatie: http://upload.projectd.nl/upload/Untitl4r34red-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrop
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Sta op het punt om twee keer de Dell Ultrasharp U2412M Zwart aan te schaffen maar ben nog geen fatsoenlijke systemen tegen gekomen om ze op te hangen. Schermen moeten gewoon vast aan de muur zonder mogelijkheden om te draaien enz. Vast = vast dus, las ergens dat de beugels 10mm / 10mm moesten zijn, zou dan zoiets werken? > http://www.bol.com/nl/p/v...h-zwart/9000000012184676/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
mdrop schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:58:
Sta op het punt om twee keer de Dell Ultrasharp U2412M Zwart aan te schaffen maar ben nog geen fatsoenlijke systemen tegen gekomen om ze op te hangen. Schermen moeten gewoon vast aan de muur zonder mogelijkheden om te draaien enz. Vast = vast dus, las ergens dat de beugels 10mm / 10mm moesten zijn, zou dan zoiets werken? > http://www.bol.com/nl/p/v...h-zwart/9000000012184676/
Dat zou inderdaad goed kunnen, maar dan moet je wel die plaat gelijk zo aan de muur monteren dat je schermen netjes naast elkaar staan, met andere woorden: lijkt me best lastig.

Dan zou ik eerder gaan voor de EFW 8105 van Vogels. Zelfde systeem, maar dan kan je nog iets spelen naar links en rechts zodat je schermen strak naast elkaar hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 13:58

Fl0yd

Dovahkiin

JcHm schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:16:
[...]

Beste Floyd, ik ben bang dat er meerdere u2312hm's hier aan lijden. Mijn eerste exemplaar had het ook en ik vond het te storend, vervangend exemplaar met Dell geregeld, zelfde euvel, weer een vervangende monitor via Dell laten komen. Deze keer helaas refurbished, maar nagenoeg stil (enkel hoorbaar met oor direct tegen monitor). Het is een beetje een loterij, maar ik irriteerde te veel aan het geluid om er niets aan te doen. Tenslotte wil ik ook gewoon blij zijn met mijn aankoop op welke brightness de monitor ook staat.
Ok, van de week heb ik een nieuwe ontvangen, en die ben ik nu aan het uitproberen. Ik lijk bij deze geen last van het geluid te hebben. Wel merk ik dat deze een beetje brak in elkaar is gezet, als ik bijv. lichtjes in de bovenhoek van de behuizing knijp hoor ik gekraak/geknars (merkte ik bij het verplaatsen van de monitor). Maargoed dit is niet echt een probleem.

Ik zag op de doos dat dit een REVA00 is, en ik had een REVA06 versie, deze is een stuk 'ouder' dus. Wat ik me afvraag, hoe weet ik nu of dit echt een nieuwe is (zoals me beloofd was), en niet een refurbished? Deze was bijvoorbeeld ook ingepakt met karton binnen in de doos, en niet met piepschuim zoals mijn eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het aantal gebruiksuren kun je hiermee uitlezen (tenzij Dell die waarde bij gerefurbished monitoren reset wat natuurlijk best zou kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

CaptJackSparrow schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:39:
Het aantal gebruiksuren kun je hiermee uitlezen (tenzij Dell die waarde bij gerefurbished monitoren reset wat natuurlijk best zou kunnen).
Net even geprobeerd, de eerste keer dat ik het programmaatje startte kreeg ik een volledig rood scherm en moest ik mijn systeem resetten, kwam er met ctrl-alt-delete niet eens meer uit. :s

2e keer startte hij wel, maar waar zou het moeten staan dan? Bij active power on time? Daar staat namelijk 'not supported'. Toch bedankt voor je suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Mijn U2412M laat het wel zien (7039 uur). Ik kan me ook voorstellen dat het evt. afhankelijk is van het type kabel waarmee de monitor aangesloten is. Bijv. dat het niet werkt met een VGA kabel en wel met een DVI maar dat is speculeren. Bij mij gaat het over DVI in elk geval goed. Of het is evt. firmwareversieafhankelijk maar ook dat is speculaaswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

CaptJackSparrow schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:54:
Mijn U2412M laat het wel zien (7039 uur). Ik kan me ook voorstellen dat het evt. afhankelijk is van het type kabel waarmee de monitor aangesloten is. Bijv. dat het niet werkt met een VGA kabel en wel met een DVI maar dat is speculeren. Bij mij gaat het over DVI in elk geval goed. Of het is evt. firmwareversieafhankelijk maar ook dat is speculaaswerk.
Ik heb hem aangesloten via DVI. Maar het zou dus wel achter "active power on time" moeten staan?

Edit: Hmm, apart. Net de andere 'oude' u2312hm (REVA06) aangesloten, degene die vervangen moest worden dus. En die geeft wel gewoon het aantal uren dat hij gedraaid heeft aan.

[ Voor 14% gewijzigd door Fl0yd op 28-10-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb recentelijk een nieuwe PC gekocht met een Dell U2713HM. Ik schrok me rot toen ik de monitor aansloot. Hij had heel veel last van backlight bleeding/clouding. Zo erg, dat bepaalde delen van de monitor wat zwart zou moeten zijn er gewoon gelig uit zagen.

Hierna veel op internet gelezen dat andere mensen hier ook last van hadden. Met bezorgde gevoelens Dell Support gebeld en die wisten van het probleem niet af met dit model. Na wat foto's gestuurd te hebben en veel na te bellen (ze zijn niet van de rappe) kreeg ik toestemming voor een omruiling met een andere, nieuwe monitor. Deze monitor heeft gelukkkig geen problemen. Hele lichte backlight bleeding, maar het is echt nagenoeg niks. Zwart is nu gewoon zwart. Als je deze monitor koopt, let hier dan goed op. Door bijvoorbeeld een film met zwarte balken boven en onder te kijken zie je het probleem al snel. Meteen Dell bellen voor een vervanging, want het is dus echt een defect.

Voor de rest nu zeer tevreden met de monitor. De input lag is ook goed te doen. Ik speel veel FPS games en merk geen noemenswaardige vertraging.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:48
CaptJackSparrow schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:39:
Tjah bij mij dus niet, maar is ook een al wat ouder model (uit 2007).

Verder is het onmogelijk dat de getoonde informatie klopt... hij zegt bij mij dat hij momenteel 6,55kW/h verbruikt, maar het maximale verbruik is 140watt. De optelsom lijkt mij ook niet te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:46
vandaag 3x Dell U2312HM binnengekregen, Wat een beeldscherm! perfect beeldkwaliteit, en die voet is zo handig verstelbaar!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik sta op het punt (meerderen) 2e hands U2711 schermen te kopen. De schermen hebben meer dan 2500 branduren per scherm.. Is dit veel voor zo'n IPS scherm en wat voor invloed heeft dat op de 2e hands prijs denken jullie?

Dank voor de reacties!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dat is bijna nieuw. in een jaar zitten 8760 uren. Ze zijn misschien net het aantal uren door waarbinnen de vroege uitvallers het opgeven.

Schijntje dus en vooral niet iets waardoor je je zou moeten laten weerhouden ze aan te schaffen.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
De U2713 is in de aanbieding. Of zou de prijs zo mooi blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de U2711 op mijn bureau staan. Eerst gecontroleerd op dode pixels. Helaas 1 zwarte (sub)pixel, rechts onder. Ongeveer 2 cm vanaf de onderkant.
In de garantie van Dell staat dat men pas bij 6 zwarte pixel mag omruilen.
Ik kan de monitor natuurlijk wel nog terug sturen omdat hij niet bevalt. Maar dan is de vraag wat je terug krijgt als je weer een andere koopt. Kan zomaar dat die dan dan meer zwarte of gekleurde pixel heeft.

Wat zouden jullie doen ?

Update : Tjeemig wat stom.......was een stofje....... 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2012 21:41 ]

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 11:34

dwaas

_

dwaas schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:12:

[afbeelding]

Ter informatie. Ik heb vandaag mijn monitor terug.
26 september > 29 november

King for a day,... fool for a lifetime.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dat heeft lang geduurd. Dacht dat Dell on-site garantie bood.

Verwijderd

Hallo,

Ik heb mijn U3011 nu 3 dagen binnen. Ik heb hem aangesloten op mijn XPS 17 via miniidisplayport>Displayport. Er doet zich een probleem voor, de monitor wordt niet herkend door de laptop. Hij gaat in slaapmodus en wordt niet meer wakker! Nu ben ik tijden aan het researchen geweest en wat blijkt: de Dell forums staan er vol mee! En dit probleem geldt voor meerder series 23,24,27,30 series van Dell. Er blijkt een probleem te zijn met de displayports van de monitor. Ik vroeg me af of dit probleem bekend is in bijv dit topic. Heb al wat lopen zoeken kan het niet vinden.

En wat ik me echt afvraag, zijn er mensen die met succes gebruik maken van de dispayport van 1 van bovenstaande monitoren. Dan zou ik graag weten welke kabel ze gebruiken,settings alles. Er is dus geen probleem met HDMI,DVI,VGA etc. Alleen displayport. En deze wil ik gebruiken , ook voor de hoge resolutie, de reden dat deze monitor is aangeschaft. Zoals het er nu uitziet gaat de monitor terug:( wil wel een goed werkende monitor hebben voor bijna 1000 euro.

Kunnen mensen die het wel werkend hebben , aub reageren?
En iedereen die er wat over te zeggen heeft obvious:)

Ik wil iedereen aanraden als je een Dell monitor wilt kopen in deze series, lees de Dell topics best shocking en DELL doet er NIKS aan, maar dan ook niks.

Hier een bijvoorbeeld een link van een topic die er vol mee staat:
http://en.community.dell....9339056.aspx?PageIndex=11

Bij voorbaat dank voor de reacties. Groeten Wilfred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Olaf van der Spek schreef op donderdag 22 november 2012 @ 18:45:
De U2713 is in de aanbieding. Of zou de prijs zo mooi blijven?
Waar zie jij hem in de aanbieding als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ccc schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:51:
[...]

Waar zie jij hem in de aanbieding als ik vragen mag?
Hij was voor ongeveer een dag bij een stuk of 8 webshops rond de 490 euro. Dat was blijkbaar een fout, want binnen 48 uur was 'ie overal weer 535 of meer. Ik heb 'm zelf nog voor 496 euro bij 4Launch weten te scoren :Y)

Alleen zat er wel een Engelse stroomkabel bij -O- Maar de goede kabel is inmiddels al naar me op weg als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Ben ik net te laat. :)

Een totaal andere vraag. Ik ben aan het overwegen om een U2713 te kopen.

Wat ik mij dus afvraag en nergens een antwoord op vindt, voor een resulotie van 2560 x 1440, heb ik dan een krachtigere computer nodig? Of is dit verwaarloosbaar in vergelijking tot mijn huidige resolutie; 1280x1024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je zou voor de lol eens in de handleiding van je videokaart/CPU met IGP kunnen kijken welke videoresoluties ondersteund worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 23:34:
Kunnen mensen die het wel werkend hebben , aub reageren?
Probeer het eens met een kabel van een ander merk. Mijn 2711 en 2713 hebben nergens last van met DP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

CaptJackSparrow schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:01:
Je zou voor de lol eens in de handleiding van je videokaart/CPU met IGP kunnen kijken welke videoresoluties ondersteund worden. :)
Dat heb ik gechecked, de DVI poort kan die resolutie aan. Maar merk ik het verschil van resolutie in de performance van men PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Zijn er hier mensen die met twee keer een u2711 werken?

Ik heb er inmiddels eentje staan en ben daar ontzettend tevreden mee. Vroeger had ik echter twee schermen en dat beviel ook wel erg goed. Ik ben inmiddels erg aan mijn (grote) enkele scherm gewend dat ik het tweede scherm niet direct mis. Toch vraag ik me af het niet nog fijner zou zijn.

Ik mijn pc vooral om te browsen, te tikken in word en latex, programmeren en wat CAD. Voor CAD is het sowieso handig, daar twijfel ik niet aan. Ook kan het handig zijn om een VM met linux op te draaien of om met mijn laptop te gebruiken. Maar voor de andere dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

pientertje schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 20:01:
Zijn er hier mensen die met twee keer een u2711 werken?

Ik heb er inmiddels eentje staan en ben daar ontzettend tevreden mee. Vroeger had ik echter twee schermen en dat beviel ook wel erg goed. Ik ben inmiddels erg aan mijn (grote) enkele scherm gewend dat ik het tweede scherm niet direct mis. Toch vraag ik me af het niet nog fijner zou zijn.

Ik mijn pc vooral om te browsen, te tikken in word en latex, programmeren en wat CAD. Voor CAD is het sowieso handig, daar twijfel ik niet aan. Ook kan het handig zijn om een VM met linux op te draaien of om met mijn laptop te gebruiken. Maar voor de andere dingen?
Jazeker..tenminste..ik werk met een 27" imac en de 2711 er naast..en als het aan mij ligt komt er volgend jaar een 2e 2711 bij..voor de heb en omdat ik altijd ruimte te kort kom :)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:33
Ik heb sinds woensdag een DELL u2410, maar helaas ga ik hem terug sturen,
de kleuren zijn mooi, maar de uniformiteit is om te huilen.

Een grijs vlak begint links bovenin groenig en rechts onderin licht rood.
De kijkhoek is ook erg slecht, zodra ik er niet recht voor zit wordt het scherm meteen donkerder.
Ik zou bijna denken dat ik geen IPS paneel had, maar het zwart heeft ook een grijze waas waardoor ik denk dat het wel een ips paneel is... :P

Ik hoop dat niet meer mensen de problemen hebben die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:46:
[...]

Probeer het eens met een kabel van een ander merk. Mijn 2711 en 2713 hebben nergens last van met DP.
Ok, heb jij deze beeldschermen op een desktop aangesloten en blijven ze altijd aangesloten? of worden ze ook wel eens losgekoppeld. Het blikt toch een veelkomend probleem te zijn en vraag me af als ik me 3011 bijv omruil ik niet weer hetzelfde probleem zal hebben.

Gebruik je ook MP>DP , zo ja welke kabel?

Hoe zit dat eigenlijk met MP>DVI dual link, is dat een beetje de zelfde kwaliteit als diaplayport?

Nog meer mensen , die suggesties hebben?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 13:19:
[...]

Ok, heb jij deze beeldschermen op een desktop aangesloten en blijven ze altijd aangesloten? of worden ze ook wel eens losgekoppeld. Het blikt toch een veelkomend probleem te zijn en vraag me af als ik me 3011 bijv omruil ik niet weer hetzelfde probleem zal hebben.

Gebruik je ook MP>DP , zo ja welke kabel?

Hoe zit dat eigenlijk met MP>DVI dual link, is dat een beetje de zelfde kwaliteit als diaplayport?

Nog meer mensen , die suggesties hebben?

Thx
De 2711 zit aangesloten op een Dell Optiplex desktop machine, via een DP naar DP kabel van nog geen 10 euro. Ik gebruik dus converters van mini naar normaal, dat is niet nodig omdat die desktop al een DP uitgang heeft.

De 2713 zit, met een kabel waarvan ik niet eens meer weet hoe ik eraan kom, op een Dell docking station met DP-DP. De laptop trek ik wel vaak uit dat docking station maar ik heb toch wel altijd beeld op mijn monitor. Heel soms heeft de laptop trouwens geen beeld als ik hem open klap maar ik wijt dat meer aan de Windows die er al tig jaar op geinstalleerd staat.

Maar moet jij nu steeds je monitor ontkoppelen voordat je beeld hebt?

Probeer eens te spelen met ddc/ci in het menu van je monitor.
Als je je laptop niet dichtklapt (dan heb je dus effectief 2 schermen), heb je dan ook het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDSD schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 09:11:
Ik heb sinds woensdag een DELL u2410, maar helaas ga ik hem terug sturen,
de kleuren zijn mooi, maar de uniformiteit is om te huilen.

Een grijs vlak begint links bovenin groenig en rechts onderin licht rood.
De kijkhoek is ook erg slecht, zodra ik er niet recht voor zit wordt het scherm meteen donkerder.
Ik zou bijna denken dat ik geen IPS paneel had, maar het zwart heeft ook een grijze waas waardoor ik denk dat het wel een ips paneel is... :P

Ik hoop dat niet meer mensen de problemen hebben die ik heb.
Kan een stuk scherm zijn natuurlijk. De 2410 die ik had gaf in ieder geval niet de door jouw genoemde problemen. Sterker nog, een beter scherm in die prijsklasse ben ik nog niet echt tegengekomen. Daar kunnen de **13 series echt niet tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:55
Ik zit te kijken om een 2713 aan te schaffen, maar voor ik dat doe heb ik nog een vraag die ik hoop die iemand kan beantwoorden:

Ik heb nu een Samsung 2443BW, maar als ik hem met voet strak tegen de muur zet, dan komt deze 18.5cm van de muur af.
Gemeten vanaf de muur tot aan de voorkant van het scherm.
Nu ben ik bang dat als dit hetzelfde is bij de 2713 dat ik hier dan te dicht op zit.
Gelukkig lijkt de voet van de 2713 op de plaatjes iets minder ver naar achteren uit te steken. Kan iemand misschien voor mij opmeten?
Ik was vanmiddag bij de lokale PC boer geweest, maar die hadden helaas geen uitgepakt exemplaar :-(

[ Voor 5% gewijzigd door LearnDriver op 01-12-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 16:55:
[...]

De 2711 zit aangesloten op een Dell Optiplex desktop machine, via een DP naar DP kabel van nog geen 10 euro. Ik gebruik dus converters van mini naar normaal, dat is niet nodig omdat die desktop al een DP uitgang heeft.

De 2713 zit, met een kabel waarvan ik niet eens meer weet hoe ik eraan kom, op een Dell docking station met DP-DP. De laptop trek ik wel vaak uit dat docking station maar ik heb toch wel altijd beeld op mijn monitor. Heel soms heeft de laptop trouwens geen beeld als ik hem open klap maar ik wijt dat meer aan de Windows die er al tig jaar op geinstalleerd staat.

Maar moet jij nu steeds je monitor ontkoppelen voordat je beeld hebt?

Probeer eens te spelen met ddc/ci in het menu van je monitor.
Als je je laptop niet dichtklapt (dan heb je dus effectief 2 schermen), heb je dan ook het probleem?
Zodra de laptop uit is geweest en hem daarna weer opstart, krijg ik geen beeld op mijn monitor. Hij dan op slaapmodus staan. Op verschillende fora gelezen dan de displayport van de monitor in slaapmodus gaat ofzo. De enige manier op dat moment is dan de stroom van de monitor los te koppelen en weer aan te sluiten. Hierdoor wordt de monitor gereset en pakt hij het signaal weer. Ik heb de ddc-ci al uitgezet op de monitor. Verder staat het laptop scherm dus altijd open en heb dus 2 schermen.

De MP>DP kabel die ik gebruik is: http://www.onlinekabelsho...rt-displayport-kabel.html
Op dell forum staat deze text ook : It is essential to use an mDP to DP cable with isolated pin 20.

Weet dus ook niet of dit het geval is. Een DVI dual link moet wel zonder problemen werken, maar ik vraag me af of ik genoegen moet nemen met een monitor van bijna €1000 waar de displayport niet correct van werkt. En wat als ik in de toekomst toch deze port nodig mocht hebben. Tja lastig lol.\

Anyway ik heb ook gebeld met Dell support, weinig informatie gekregen over het probleem zelf. Ik wordt nog terug gebeld.

Een oplossing zou dus zijn, iedere keer als de laptop uit is geweest of als de laptop losgekoppeld is, de monitor resetten.........maar of dit een oplossing is lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 20:29:
[...]

Zodra de laptop uit is geweest en hem daarna weer opstart, krijg ik geen beeld op mijn monitor. Hij dan op slaapmodus staan. Op verschillende fora gelezen dan de displayport van de monitor in slaapmodus gaat ofzo. De enige manier op dat moment is dan de stroom van de monitor los te koppelen en weer aan te sluiten. Hierdoor wordt de monitor gereset en pakt hij het signaal weer. Ik heb de ddc-ci al uitgezet op de monitor. Verder staat het laptop scherm dus altijd open en heb dus 2 schermen.
Wat als je de monitor uitzet voor je je laptop uitzet en wanneer je weer wilt werken de laptop aanzet en daarna de monitor?

Heb je al gespeeld met de FN-F8 multi monitor toetscombinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
LearnDriver schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 19:29:
Ik zit te kijken om een 2713 aan te schaffen, maar voor ik dat doe heb ik nog een vraag die ik hoop die iemand kan beantwoorden:

Ik heb nu een Samsung 2443BW, maar als ik hem met voet strak tegen de muur zet, dan komt deze 18.5cm van de muur af.
Gemeten vanaf de muur tot aan de voorkant van het scherm.
Nu ben ik bang dat als dit hetzelfde is bij de 2713 dat ik hier dan te dicht op zit.
Gelukkig lijkt de voet van de 2713 op de plaatjes iets minder ver naar achteren uit te steken. Kan iemand misschien voor mij opmeten?
Ik was vanmiddag bij de lokale PC boer geweest, maar die hadden helaas geen uitgepakt exemplaar :-(
Ik heb net gekeken bij mijn 2713 en het is 14 cm de breedte van een blu ray hoesje zeg maar.
Ik had hiervoor ook een 2443bw het is een flinke stap vooruit als je naar de 2713 gaat. :)
De monitor staat 60 cm van me vandaan en heb niet het gevoel dat ik er te dicht opzit.
Wel heb ik de brightness op 20 gezet was standaard 75 maar das echt of je in een lichtbak aant kijken bent.
En is mooier bij films zijn de zwartwaarden nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
Even een vraagje:

In de Best Buy Guide van november wordt de Dell U2312HM aangeraden bij het high-end gamesysteem. Even met een vriend van me hierover gesproken, want ik wil 2 nieuwe schermen aanschaffen (heb atm een enkele HP w2408h) maar hij geeft aan dat 8 ms veels te langzaam is voor games.

Nu heb ik een aantal reviews gelezen en met name deze review is erg positief over dit scherm.

Zal het overgaan van 5ms naar 8ms echt zo dramatisch zijn in games als mijn vriend beweert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:04

HaTe

haat niet

Ik denk niet dat je het gaat merken. Ik heb het scherm zelf ook en volgens mij is dit scherm juist heel snel vergeleken met andere IPS schermen en zelfs met TN schermen, las ik destijds in reviews.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:46

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

HaTe schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:35:
Ik denk niet dat je het gaat merken. Ik heb het scherm zelf ook en volgens mij is dit scherm juist heel snel vergeleken met andere IPS schermen en zelfs met TN schermen, las ik destijds in reviews.
Het scherm heeft eigenlijk geen input lag, en dat maakt die 8ms->5ms meer dan goed. Mocht gamen je hoofddoel zijn, dan zou ik overigens een 120Hz scherm kopen, maar dan zit je wel weer opgescheept met TN panelen en brakke kleuren ;)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 21:51:
[...]

Wat als je de monitor uitzet voor je je laptop uitzet en wanneer je weer wilt werken de laptop aanzet en daarna de monitor?

Heb je al gespeeld met de FN-F8 multi monitor toetscombinatie?
Ja heb ik allemaal geprobeerd. Het is echt raar,als ik de laptop uit zet en kort daarna weer opstart wordt het beeldscherm gedetecteerd. Als ik hem een paar uur uit laat staan en de laptop en het beeldscherm weer opstart wordt hij niet gedetecteerd. Denk dat het beeldscherm maar terug moet:(

Zit er veel verschil in kwaliteit trouwens tussen displayport en dual link dvi ? Als je de resolutie van 2560x1600 wil halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:55
Goofy1978 schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:50:
[...]

Ik heb net gekeken bij mijn 2713 en het is 14 cm de breedte van een blu ray hoesje zeg maar.
Ik had hiervoor ook een 2443bw het is een flinke stap vooruit als je naar de 2713 gaat. :)
De monitor staat 60 cm van me vandaan en heb niet het gevoel dat ik er te dicht opzit.
Wel heb ik de brightness op 20 gezet was standaard 75 maar das echt of je in een lichtbak aant kijken bent.
En is mooier bij films zijn de zwartwaarden nog beter.
Bedankt voor het opmeten _/-\o_
Ik zit bij de Samsung er nu ook zo'n 60cm vandaan, en de 2713 komt dan ca 5cm verder naar achter, dus dat zou dan geen probleem op moeten leveren :D

Van de week maar de knoop doorhakken dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:11

OMD

Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 20:29:
[...]

De MP>DP kabel die ik gebruik is: http://www.onlinekabelsho...rt-displayport-kabel.html
Op dell forum staat deze text ook : It is essential to use an mDP to DP cable with isolated pin 20.

Weet dus ook niet of dit het geval is. Een DVI dual link moet wel zonder problemen werken, maar ik vraag me af of ik genoegen moet nemen met een monitor van bijna €1000 waar de displayport niet correct van werkt. En wat als ik in de toekomst toch deze port nodig mocht hebben. Tja lastig lol.\

Anyway ik heb ook gebeld met Dell support, weinig informatie gekregen over het probleem zelf. Ik wordt nog terug gebeld.

Een oplossing zou dus zijn, iedere keer als de laptop uit is geweest of als de laptop losgekoppeld is, de monitor resetten.........maar of dit een oplossing is lol.
Ik werk bij de link die je geeft :+

Ik kan eventueel wel voor je opvragen van die pin 20?
Moet wel zeggen dat wij deze kabel heel vaak verkopen en dit probleem hoor ik zo af en toe, zeg 1 op de 100 kabels die verkocht zijn.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMD schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:26:
[...]

Ik werk bij de link die je geeft :+

Ik kan eventueel wel voor je opvragen van die pin 20?
Moet wel zeggen dat wij deze kabel heel vaak verkopen en dit probleem hoor ik zo af en toe, zeg 1 op de 100 kabels die verkocht zijn.
Oh :) Ja wil je navragen? zou mooi zijn. Ik heb net trouwens nog 2 dingen bij jullie besteld, MP>DP vrouwelijk en MP>DVI dual link, wil eigenlijk alles testen en ken niemand die die kabels heeft. Ik had ook al met jullie gebeld, kon hem ook omruilen. maja wil eerst weten of het aan de kabel ligt lol.
Ik hoor het van je ok,thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
LearnDriver schreef op zondag 02 december 2012 @ 19:32:
[...]

Bedankt voor het opmeten _/-\o_
Ik zit bij de Samsung er nu ook zo'n 60cm vandaan, en de 2713 komt dan ca 5cm verder naar achter, dus dat zou dan geen probleem op moeten leveren :D

Van de week maar de knoop doorhakken dan ;)
Zal je zeker geen spijt van krijgen is een vette monitor.
Ben far cry 3 aan het spelen ziet er geweldig uit, de kleuren druipen haast van het scherm af.
Alleen niet op 2560x1440 dat trekt de gtx570 niet meer lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:05:
[...]

Oh :) Ja wil je navragen? zou mooi zijn. Ik heb net trouwens nog 2 dingen bij jullie besteld, MP>DP vrouwelijk en MP>DVI dual link, wil eigenlijk alles testen en ken niemand die die kabels heeft. Ik had ook al met jullie gebeld, kon hem ook omruilen. maja wil eerst weten of het aan de kabel ligt lol.
Ik ga het morgen even voor je opvragen.

Kan goed zijn dat je mij aan de telefoon hebt gehad, heb volgens mij wel iemand gesproken van de week hierover. Ik laat het even weten...

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
HaTe schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:35:
Top!

Dan nog even een andere vraag over deze schermen. De U2312HM schermen van Dell ondersteunen geen HDMI en mijn Gigabyte HD7950 Windforce heeft alleen 1xDVI, 1xHDMI en 2 mini-DP ingangen.

Maakt de combinatie van aansluitingen nog enigszins uit met betrekking tot beeldkwaliteit/responsetijd/etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:05:
[...]

Hij is niet afgeschermd. Dit is de reactie van mijn leverancier:

Hi Jori,

our cable 82698 is an active cable, which means that the Pin 20 is not isolated.

Je kan uiteraard de kabel gewoon retour sturen. Kijk even op onze site rechtsboven voor ruilen/retouren.
Of kan ik je nog ergens anders mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMD schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:03:
[...]

Hij is niet afgeschermd. Dit is de reactie van mijn leverancier:

Hi Jori,

our cable 82698 is an active cable, which means that the Pin 20 is not isolated.

Je kan uiteraard de kabel gewoon retour sturen. Kijk even op onze site rechtsboven voor ruilen/retouren.
Of kan ik je nog ergens anders mee helpen?
Ok thx voor het navragen! Ik heb dus die MP>DP vrouwelijk nu ook bij jullie besteld,hier sluit is dan de DP>DP kabel die door Dell is meegeleverd op aan. Ga dit morgen testen, hoop dat het werkt. Wss zal ik die andere kabel wel retourneren dan.

Weet je toevallig welke DP kabel op jullie site wel afgeschermd is dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-08 08:26
Wat is de ideale resolutie, schermgrootte en schermverhouding voor tekstverwerking? Betreft een monitor die als bureaublad van diverse laptops moet fungeren. Vereiste is dat twee office bestanden gelijktijdig kunnen worden getoond en bewerkt (naast elkaar).

16:9 valt af mijns inziens. Houd je naast 16:10 nog andere verhoudingen over? En een IPS scherm is denk ik wel het meest 'rustige' aan je ogen vermoed ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 01:36
Wolly schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:46:
[...]

Tja ik zit enkele sites af te struinen op zoek naar een goede vergelijking/reviews m.b.t de U2711 en de U2713. Heb een MBP van 2012 en zit niet te wachten op een Apple Cinema scherm (veel te duur).
Behalve de verschillen in aansluitingen (U2711 is luxer) en LED backlight heb ik een vraag m.b.t. beeldkwaliteit van dit scherm.

Je hebt ze naast elkaar staan... >:) Zit er nog een behoorlijk beeldverschil tussen deze twee? Welke heeft je voorkeur e.d.? Ben benieuwd of dit die backlight van de U2711 na verloop van tijd minder wordt (heb ik met diverse monitoren gehad). Met LED heb je hier minder last van...

Wat is jouw ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
thestiffmeister schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:38:
[...]

Tja ik zit enkele sites af te struinen op zoek naar een goede vergelijking/reviews m.b.t de U2711 en de U2713. Heb een MBP van 2012 en zit niet te wachten op een Apple Cinema scherm (veel te duur).
Behalve de verschillen in aansluitingen (U2711 is luxer) en LED backlight heb ik een vraag m.b.t. beeldkwaliteit van dit scherm.

Je hebt ze naast elkaar staan... >:) Zit er nog een behoorlijk beeldverschil tussen deze twee? Welke heeft je voorkeur e.d.? Ben benieuwd of dit die backlight van de U2711 na verloop van tijd minder wordt (heb ik met diverse monitoren gehad). Met LED heb je hier minder last van...

Wat is jouw ervaring?
Ik kan er eigenlijk kort over zijn, de 2713 wint het op beeldkwaliteit _/-\o_

Het is puur de, in mijn ogen bizarre, AG (Anti Glare) coating op de 2711 die ervoor zorgt dat ik zo denk. Als je daarop gaat googlen zal je zien dat veel mensen dat als minpunt zien. Het uit zich in een beeld waar het wit niet wit is maar altijd op wit met een stoflaag er bovenop lijkt. De teksten in Word en andere pakketten met een witte achtergrond zijn dan gewoon niet scherp, het vermoeide mijn ogen ook nog eens.

Of, zoals deze review het goed samenvat:
But: the use of this Anti Glare coating results in degradation of the displayed image.
Many people on the Internet refer to this characteristic as Display Sparkle or a graininess of the image; and this characteristic makes whites and greys look dirty on screen. The reason for this apparent sparkle is that the roughness or texture of the Anti Glare coating is at a size where by it impinges on the light being emitted by individual pixels.

Due to the roughness of the U2711 Anti Glare 3H coating, the refraction of light emitted from each individual pixel is altered to such a degree that it is noticeable to the unaided eye; resulting in a lower perceived quality of image that is displayed.
Je scherm lijkt dus continu vuil bij een witte achtergrond.

De 2713 heeft een andere AG coating, het stof effect is bijna afwezig en zeer zeker niet hinderlijk. Daarnaast merk ik dat de 2713 ook een stuk minder (bijna geen) warmte naar voren (naar de gebruiker dus) afstoot, de 2711 is toch wel een warm beestje.

Ik moet wel zeggen dat de 2711 braaf zijn best doet, geen verschil in helderheid met de leeftijd gemerkt dus.

Mocht je trouwens een monitor bij Dell gaan bestellen dan moet je even in de Dell chat aangeven dat je hem elders stukken goedkoper ziet, dikke kans dat ze met die prijs meegaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
thestiffmeister schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:38:
Behalve de verschillen in aansluitingen (U2711 is luxer)
Is dat niet een beetje onzin? Welke aansluiting zou je willen gebruiken die de U2713 niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:13:
[...]

Is dat niet een beetje onzin? Welke aansluiting zou je willen gebruiken die de U2713 niet heeft?
Nou ik heb hier naast mijn PCs; nog wat oudere AV apparaten staan die alleen over component aansluitingen beschikt. Tja ouderwets, I know maar ik gebruik deze AV equipment om oudere Super8 meuk over te zetten ;) Dus aangezien dit scherm over zulke aansluitingen beschikt was ik geneigd dit mee te nemen.
Wolly schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:47:
[...]

Mocht je trouwens een monitor bij Dell gaan bestellen dan moet je even in de Dell chat aangeven dat je hem elders stukken goedkoper ziet, dikke kans dat ze met die prijs meegaan :+
Thx for the tip!

[ Voor 23% gewijzigd door thestiffmeister op 04-12-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 15:16
Wolly schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:47:
[...]
.

Ja hoe zit dat eigenlijk. Ik ga binnenkort ook een 2713 kopen, maar nu vraag ik mij af, zit de dell garantie nou ook bij de winkel modellen? Dus als je hem niet bij dell besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
Zeara schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:33:
[...]

Ja hoe zit dat eigenlijk. Ik ga binnenkort ook een 2713 kopen, maar nu vraag ik mij af, zit de dell garantie nou ook bij de winkel modellen? Dus als je hem niet bij dell besteld?
Tja ik heb altijd een beet koudwater vrees als ik schermen bestel bij online shops (vanwege die pixelgaranties e.d.). Ze claimen geen dubbele voorraden te hebben; maar intussen heb ik via mijn werk er wel 3 defecte (met 1 a 2 pixelfouten) mogen ontvangen (Samsung en dus geen Dell).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:33
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 16:59:
[...]

Kan een stuk scherm zijn natuurlijk. De 2410 die ik had gaf in ieder geval niet de door jouw genoemde problemen. Sterker nog, een beter scherm in die prijsklasse ben ik nog niet echt tegengekomen. Daar kunnen de **13 series echt niet tegenop.
Ik heb intussen met Dell contact gehad en mijn bevindingen bij hun neergelegd.
Dell reageerde hierop door te zeggen dat ik het product heb gekregen wat ik besteld hebt (kortom laat maar lekker lullen :P).

Mijn enigste optie is dan helaas het scherm terug te sturen en mijn geld terug te vragen.
Jammer, want dit is het eerste Dell scherm wat zo slecht presteert bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-08 22:51
Sinds vandaag de 2412m via misco.nl - beetje vaag in de bestelling wel. Geen trackingnummer, geen verzend bericht, maar gewoon een blij sms-je van mijn wederhelft dat er een behoorlijke doos bezorgd was voor me.

Nu aangesloten op mijn MacBook via minidisplay port aan de dvi poort. Ik vroeg me af of het zin heeft om aan te sluiten via een mini display poort naar gewoon. Aan de ene kant denk ik: standaard op standaard is beter dan zo'n verloopje. Aan de andere kant zijn er aan zo'n verloop je ook kosten verbonden. Dus: levert dat wat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-08 00:42
Wilde voor kerst de U2412M bestellen, maar las net dat de U2413 er nu aan komt.

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1354623446

http://accessories.ap.del...&l=zh&s=bsd&sku=391-10089

Nog maar even wachten wat die voor prijs gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Gokje... ik denk dat je zo'n 150 euri meer kwijt zult zijn dan voor een 2412. Tegen/rond de €400,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

CaptJackSparrow schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:39:
Gokje... ik denk dat je zo'n 150 euri meer kwijt zult zijn dan voor een 2412. Tegen/rond de €400,-
Is dat niet hoog?
Ik heb de u2410 deze zomer voor €405 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Waarom zou de 2413 goedkoper worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik vind het erg jammer dat de U2713HM nog USB2 poorten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:33:
[...]

Ok thx voor het navragen! Ik heb dus die MP>DP vrouwelijk nu ook bij jullie besteld,hier sluit is dan de DP>DP kabel die door Dell is meegeleverd op aan. Ga dit morgen testen, hoop dat het werkt. Wss zal ik die andere kabel wel retourneren dan.

De MP mannelijk>DP vrouwelijk werkt tot nu toe perfect,deze zal wel afgeschermd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Gisteren gechat en gemaild met Dell over Ultrasharp modellen en prijs. Het was niet eens mogelijk om een dezelfde prijs te krijgen als in de verschillende webwinkels wordt aangeboden.
Erg vreemd vind ik dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Ik las eerder dat hij tussen de 10 en de 12 gepositioneerd zou worden.
Overigens heeft de 10 ook meer ingangen en een cardreader. Voor mij waren dat extra pluspunten omdat ik hem ook als TV gebruik en zodoende mijn xbox360 erop aan kon sluiten.

[ Voor 27% gewijzigd door icecreamfarmer op 06-12-2012 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
GioStyle schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:11:
Ik vind het erg jammer dat de U2713HM nog USB2 poorten heeft.
1 USB 3.0 upstream port
4 USB 3.0 downstream ports
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:20:
Ik las eerder dat hij tussen de 10 en de 12 gepositioneerd zou worden.
Overigens heeft de 10 ook meer ingangen en een cardreader. Voor mij waren dat extra pluspunten omdat ik hem ook als TV gebruik en zodoende mijn xbox360 erop aan kon sluiten.
Dus PC, TV en Xbox? Dan kom je wat poorten tekort ja, een tweede DVI poort was wel fijn geweest op de 2412.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 15:16
Ik heb even contact opgenomen met zowel Dell en cdromland over de garantie.
Bij Dell kreeg ik een lekker onduidelijk antwoord. Dat ik het maar aan de winkel moest vragen, maar dat ze toch liever hadden dat ik gewoon maar bij hun bestelde.

Vervolgens ook maar even een mail naar cdromland gestuurd. En daar kreeg ik van terug dat je gewoon 3 jaar garantie hebt, en dat je dat bij dell direct kunt claimen maar ook gewoon bij cdromland.

Dus dan weet ik genoeg, nu nog even een weekje afwachten of de kleine prijsdaling nog een beetje doorzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Ik heb toevallig deze week ook contact gehad met Dell, maar dan ivm de prijs verschillen tussen Dell en winkels.
Als je bij dell bestelt krijg je ook een premium exchange pakket erbij, oftewel gaat je scherm kapot dan komt dell je de dag erna een nieuwe brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:22:
[...]

Dus PC, TV en Xbox? Dan kom je wat poorten tekort ja, een tweede DVI poort was wel fijn geweest op de 2412.
Decoder: HDMI
PC: DP of HDMI wanneer ik de pc in draagbare modus heb.
XBOX: Component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Zou HDMI niet handiger zijn?
Ccc schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:43:
Als je bij dell bestelt krijg je ook een premium exchange pakket erbij, oftewel gaat je scherm kapot dan komt dell je de dag erna een nieuwe brengen.
Als het goed is krijg je dat bij andere winkels ook, maar dat is nog wel eens een lastig puntje.

[ Voor 51% gewijzigd door Olaf van der Spek op 07-12-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:33:
[...]

Beetje late reactie, maar heb je reactie helaas over het hoofd gezien.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik je vraag niet kan beantwoorden. Wellicht kan je een aantal kabels aankaarten en dat kan ik dan voor je navragen als het uiteraard nog steeds courant is.

Dit is geen vraag die ik dagelijks krijg.

ik hoor het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:57:
[...]

Zou HDMI niet handiger zijn?

[...]

Als het goed is krijg je dat bij andere winkels ook, maar dat is nog wel eens een lastig puntje.
Ik heb de launch versie die heeft geen hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMD schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 18:00:
[...]

Beetje late reactie, maar heb je reactie helaas over het hoofd gezien.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik je vraag niet kan beantwoorden. Wellicht kan je een aantal kabels aankaarten en dat kan ik dan voor je navragen als het uiteraard nog steeds courant is.

Dit is geen vraag die ik dagelijks krijg.

ik hoor het.
Het is opgelost hoor. De MP>DP vrouwelijk werkt perfect! Geen problemen meer:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 13:06
Zojuist een Dell U2713HM besteld :), kon hem zelf aardig goedkoop inkopen via groothandel _/-\o_ .

Zijn er mensen met die monitor, die hem ook calibreren? Zoja, welke calibratie apparatus gebruik je en hoevaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Ik ben eruit. Na een tijdje wikken en wegen en te kijken naar andere 27"monitors heb ik besloten te gaan voor de Dell U2713HM. Ik zit alleen nog te kijken waar ik deze ga kopen. Als ik deze via Dell koop ben ik toch aardig wat duurder uit dan via de diverse webshops als Redcoon. Bij Dell zie ik wel weer "Premium Panel Exchange Service" staan. Na diverse posts hierover gelezen te hebben blijf ik het toch nog onduidelijk vinden of je dit ook krijgt wanneer je b.v. bij Redcoon besteld. Als iemand daar nog wat over te zeggen heeft, hoor ik het graag :)

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX660TIGamer
  • Laatst online: 11-09 11:54
Even een kort vraagje: Is er meer lag met een u2412m dan met een u2312hm?
Nog een vraagje: is de led van de u2412m wit of blauw en kun je hem uitzetten?

Gamet (haast) niet meer en heeft geen GTX660TI

Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iemand een geschikte kandidaat weet of zichzelf als vrijwilliger wil opgeven voor danwel het onderhouden van de TS danwel het overnemen ervan, kan hij een DM sturen naar Kid Jansen.