[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste
Acties:
  • 113.663 views

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:54
Afgelopen dinsdag was het zover, mijn nieuwe U2711 is afgeleverd en ook ditmaal geldt het spreekwoord "3x is scheepsrecht" !!

Ditmaal gewoon goed. Er is een hele kleine kleurafwijking waarneembaar, maar dit is echt minimaal.
Scherm valt niet uit, heeft mooiere kleuren dan de modellen die ik hiervoor had en......en dat vindt ik wel opvallend.....de AG coating lijkt minder aanwezig te zijn dan op de vorige 2!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
gisteren is mijn U2412M aangekomen. best een mooi scherm, maar wat mij gelijk opviel is dat ik het idee heb dat de kleuren aan de linkerkant van het scherm niet hetzelfde zijn als aan de rechter kant.
rechts lijkt koeler/blauwer dan links.
ik heb wat foto's gemaakt en daar zie ik rechts een apart streep tegen de rand. hebben anderen dit ook?
http://imageshack.us/photo/my-images/7/dsc06843c.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/837/dsc06846b.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/145/dsc06848a.jpg/

[My Home Automations]

• MacPro19
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-05-2023
Hey, Ik **post spam**

Modbreak:V&A is voor V&A, verwijzen naar dingen die je verkoopt is spam. Niet doen.

[ Voor 81% gewijzigd door dion_b op 02-09-2012 11:52 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
85% van de huidige prijs voor een 21 maanden oud scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
anyone?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik kan niet zeggen dat ik duidelijk iets zie. Ik denk ook dat je de foto's niet optimaal geschoten hebt. Ik vermoed dat je ze van nogal dichtbij met de kleinste brandpuntafstand (maximaal uitgezoomd) genomen hebt. Dan krijg je dat de zijkanten onder een andere hoek 'bekeken' worden dan het midden wat in elk geval een donkerder effect geeft langs de linker en rechter zijkanten.

Je kunt dergelijke foto's beter op een wat grotere afstand maken en wat meer ingezoomd. Minimaal op een normale kijkafstand die je zelf met je eigen ogen zou gebruiken.

En mijn 2412 doet het al een kleine 10 maanden tot volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
PuckStar schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:50:
gisteren is mijn U2412M aangekomen. best een mooi scherm, maar wat mij gelijk opviel is dat ik het idee heb dat de kleuren aan de linkerkant van het scherm niet hetzelfde zijn als aan de rechter kant.
rechts lijkt koeler/blauwer dan links.
ik heb wat foto's gemaakt en daar zie ik rechts een apart streep tegen de rand. hebben anderen dit ook?
http://imageshack.us/photo/my-images/7/dsc06843c.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/837/dsc06846b.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/145/dsc06848a.jpg/
Als je die blauwe streep langs de rechter rand bedoeld, dat lijkt me niet normaal en die heb ik niet op mijn U2711.

Ik zie verder geen kleurverschillen op jouw foto's, maar dat kan aan de foto's liggen. Heb je iemand al "live" naar de monitor laten kijken?

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Laatst online: 15:32
Ik heb een paar dagen een donkere streep langs de rechter rand op mijn U2711 gehad. Deze was alleen zichtbaar op bepaalde grijstinten, en liep van boven naar onderen met een paar krommingen. Nu zie ik hem trouwens helemaal niet meer.

Deze streep leek overigens niet op de streep hierboven, want hij begon zo'n ~20 pixels van de rechter zijkant af... Zeer vreemd, allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPro19
  • Laatst online: 04-05-2023
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:52:
85% van de huidige prijs voor een 21 maanden oud scherm?
Het is meer een vraagprijs, soort richtlijn, mensen bieden altijd lager en om allemaal onzin biedingen te voorkomen heb ik die prijs als vraagprijs ingevuld. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell Ultrasharp 2007FP
wordt door Dell begin juli 2012 geleverd.

Eind augustus draai ik Monitor Asset Manager en
krijg als Active power on time 4098 hours.

4098 uur dus na de monitor uit productie 2012 week 17
minder dan twee maanden te hebben gebruikt.

Kan het zijn dat het programma Monitor Asset Manager
vwb de branduren een verkeerde waarde geeft cq onbetrouwbaar is?

1-9-2012 update
Monitor Asset Manager vandaag: Active power on time 5378 hours;
2-9-2012 update 7426 hours;
3-9-2012 update 8194 hours zonder de monitor langer dan één uur gebruikt te hebben vandaag!

(1 defecte sub-pixel, zwart zichtbaar alleen op rood en groen scherm,
was voor mij geen reden om de 2007FP te retourneren na ontvangst).

Mijn 2007FP van november 2007 gebruikt tot juli 2011, sorry moet zijn 2012,
heeft vlgs MAM 54848 branduren
en werkt nog steeds naar tevredenheid.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 17:34:
Mijn 2007FP van november 2007, gebruikt tot juli 2011, heeft vlgs MAM 54848 branduren
en werkt nog steeds naar tevredenheid.
2285 dagen, dus 6 jaar 24/7? Volgens mij klopt er iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 13:58

Fl0yd

Dovahkiin

Crazyanz schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 20:28:

Enige minpunt wat ik heb is dat het paneel nogal diep in het scherm zit waardoor er een opstekende rand van een cm is rondom het scherm. Hierdoor zie op de onderste rand een weerspiegeling van het onderste gedeelte van het scherm. imo een ontwerp fout.
(Gaat over de U2312HM)
Kunnen anderen dit bevestigen? Ik heb namelijk vandaag mijn Samsung S23A550H terug gebracht voor precies dit probleem! Zie: YouTube: Samsung S23A550H

Nu was ik er bijna van overtuigd om de U2312HM te bestellen maar nu lees ik dit dus. Hoe kan het dat dit scherm dan reflecteert? De behuizing is toch niet echt reflecterend maar mat?

Edit: Ah, ik lees nu dat juist dat binnenste gedeelte reflecterend is en de rest niet. Dat vind ik wel teleurstellend. Is dat bij alle modellen uit de serie zo? Dus ook de 24"?

[ Voor 10% gewijzigd door Fl0yd op 03-09-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:19
Waar je al niet een probleem van maakt... Als het je echt stoort en slapeloze nachten bezorgt, zou je de bezel natuurlijk met een stukje (grof) schuurpapier voorzichtig mat kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Nou, ik maak er zeker een probleem van als het net zo erg is als die Samsung S23A550H, daar leek het zelfs alsof er een zwarte horizontale streep door het scherm zat net voor de rand, maar dat bleek dus gewoon de reflectie te zijn. Ik vraag me gewoon af of jullie (bezitters van deze schermen) kunnen beamen of het net zo is als in het filmpje wat ik postte en of jullie het als storend ervaren of niet.

En de bezel schuren is niet echt een optie voor mij, dan ga ik liever voor een ander scherm. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Fl0yd schreef op maandag 03 september 2012 @ 23:32:
Nou, ik maak er zeker een probleem van als het net zo erg is als die Samsung S23A550H, daar leek het zelfs alsof er een zwarte horizontale streep door het scherm zat net voor de rand, maar dat bleek dus gewoon de reflectie te zijn. Ik vraag me gewoon af of jullie (bezitters van deze schermen) kunnen beamen of het net zo is als in het filmpje wat ik postte en of jullie het als storend ervaren of niet.

En de bezel schuren is niet echt een optie voor mij, dan ga ik liever voor een ander scherm. :P
ik zou dat ook storend vinden, maar op de U2412M die ik heb is het niet zoals die samsung. je ziet heel zachte lichtval op de binnenranden, maar geen reflectie. absoluut niet storend. ik meer met het probleem wat ik een paar posts hierboven beschrijf. heb nog andere foto's gemaakt (zonder groothoek en vanaf +/- 80cm van mijn scherm) en in photoshop het midden naast het de rechterrand geplakt en zie duidelijk verschil. zit erg te twijfelen om hem terug te brengen, of dat ik er maar aan ga wennen. maarja tis toch 250euro.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:01

HaTe

haat niet

Fl0yd schreef op maandag 03 september 2012 @ 23:32:

Ik heb ook een U2312HM en ik denk dat de reflectie toch wel net zo erg is als in dat filmpje (misschien heel iets minder). Heb me er nooit aan gestoord en dat ga ik ook niet doen.

Boven is het iets erger, want onder ligt gewoon gewoon een laagje stof :)

[ Voor 4% gewijzigd door HaTe op 04-09-2012 14:48 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

HaTe schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:47:
[...]

Ik heb ook een U2312HM en ik denk dat de reflectie toch wel net zo erg is als in dat filmpje (misschien heel iets minder). Heb me er nooit aan gestoord en dat ga ik ook niet doen.

Boven is het iets erger, want onder ligt gewoon gewoon een laagje stof :)
Bedankt voor je reactie, zou het bij het 24" model een stuk minder zijn (omdat PuckStar aangeeft dat het slechts een lichte lichtval is ipv echt een reflectie) ? of is het precies hetzelfde qua materiaal?

Edit: @PuckStar in jouw geval zou ik hem zeker omruilen voor goede, het is precies wat je zegt, voor 250 euro wil je toch wel een goed werkende monitor, als je die rand eenmaal hebt gezien blijf je je er aan storen denk ik. :p

[ Voor 17% gewijzigd door Fl0yd op 04-09-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:44
Bij de 2412M zie ik ook wel een redelijk duidelijke reflectie (alleen aan de boven- en onderkant). Maar de beeldkwaliteit lijkt mij veel belangrijker. Voor de kwaliteit die een 2412 levert is €250,- behoorlijk goedkoop.

Of die reflectie storend is kun je overigens niet op basis van een video of foto beoordelen.
Maak maar eens een foto van je monitor. Op de foto is alles wat je achter en naast de monitor hebt staan plotseling veel duidelijker aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
wappiewappie schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 21:56:
Voor de kwaliteit die een 2412 levert is €250,- behoorlijk goedkoop.
Zeker, maar vergeleken met de 2312 vind ik die 120px extra best duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

wappiewappie schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 21:56:
Bij de 2412M zie ik ook wel een redelijk duidelijke reflectie (alleen aan de boven- en onderkant). Maar de beeldkwaliteit lijkt mij veel belangrijker. Voor de kwaliteit die een 2412 levert is €250,- behoorlijk goedkoop.

Of die reflectie storend is kun je overigens niet op basis van een video of foto beoordelen.
Maak maar eens een foto van je monitor. Op de foto is alles wat je achter en naast de monitor hebt staan plotseling veel duidelijker aanwezig.
Ok, duidelijk. Dan weet ik dat, thanks. De beeldkwaliteit is zeker belangrijk maar als die reflecties me storen/afleiden heb ik weinig aan die kwaliteit. Ik vind het gewoon dom dat de behuizing overal mat is en dan juist het binnenste gedeelte net langs het scherm reflecterend gemaakt is.

Nouja in de video die ik gemaakt heb van die Samsung is het heel duidelijk te zien, en precies zoals het in de realiteit ook is.

[ Voor 14% gewijzigd door Fl0yd op 05-09-2012 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durango
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05-2023
Weet er iemand waarom er een usb kabel van de monitor (2312) aan de pc moet worden aangesloten? Heb het nu een tijdje zo zitten maar volgens mij is dit nutteloos en wil het liever ook weghalen i.v.m. al die kabels achter de pc, monitoren, printer etc. waar ik soms gek van word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
Durango schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:56:
Weet er iemand waarom er een usb kabel van de monitor (2312) aan de pc moet worden aangesloten? Heb het nu een tijdje zo zitten maar volgens mij is dit nutteloos en wil het liever ook weghalen i.v.m. al die kabels achter de pc, monitoren, printer etc. waar ik soms gek van word
Je hoeft hem niet aan te sluiten. Alleen als je hem niet aansluit kan je niet de extra USB poorten aan de zij- en onderkanten gebruiken. Dus als je deze extra poorten niet gebruikt, zou ik hem er gewoon uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ondertusen is er een eerste prijs bekend van de U2713hm:

pricewatch: Dell U2713HM Zwart
Azerty zet hem op ruwweg €550,-

Een stuk goedkoper dan amazon.de want die heeft ze ongeveer €100,- duurder staan.

Wat mij betreft goed nieuws, hopelijk over een tijdje onder de €500,- :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:38
Kreeg net inderdaad een mailtje van Azerty over de prijs. Blijft toch een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
€550 is veel geld, maar voor een goede 27"-monitor is het best redelijk en hij is nu al goedkoper dan de 2711.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Prijsgrafiek U2711
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=253713

Als je het gaat mappen op de prijsgrafiek van de u2711 wordt de toekomst nog leuk, maar zo'n sterke daling zal er niet zijn gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als je nog twee jaar wilt wachten met de aanschaf zou de daling best net zo groot kunnen zijn zo niet groter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
De huidige Dells behouden of deze verkopen en gaan voor de U2713HM? Keuzes, keuzes, keuzes... :'(

Energieverbruik ziet er echt netjes uit:

State and Brightness Setting - Power Usage (W)
Factory Default (75%) - 34.8
Calibrated (35%) - 24.8
Maximum Brightness (100%) - 45.5
Minimum Brightness (0%) - 17.8
Standby - 0.8

Bron

[ Voor 61% gewijzigd door GioStyle op 05-09-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
CaptJackSparrow schreef op woensdag 05 september 2012 @ 19:27:
Als je nog twee jaar wilt wachten met de aanschaf zou de daling best net zo groot kunnen zijn zo niet groter. :)
Geloof je het zelf? 8)7 Er is €400 of 40% vanaf gegaan bij de 2711. €400 van €550 gaat natuurlijk niet gebeuren, maar ook no way dat de 2713 uiteindelijk €330 (€550 - 40%) zal gaan kosten. Misschien dat 'ie nog richting de €450 gaat, maar het zou me niks verbazen als 'ie rond de €500 blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb het natuurlijk over een mogelijke procentuele daling. En of dat kan? Ach...
Wet van Moore is hier o.a. een factor bij. Maar de dollar/whateverkoers t.o.v. de euro/gulden/wat we over twee jaar ook zullen gebruiken kan ook gigantisch van invloed zijn.

De prijs zal vast wel dalen en dat kan significant zijn maar ik ga niemand garanties geven. :N

En de olieprijs... en..., en... -O-

[ Voor 6% gewijzigd door CaptJackSparrow op 05-09-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:44:
Wet van Moore is hier o.a. een factor bij.
Wat? Wet van Moore heeft hier toch vrijwel niks mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het principe van Moore's Law gaat vrij breed op.

Harde schijven... pixels per dollar(!)... enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
CaptJackSparrow schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:44:
Ik heb het natuurlijk over een mogelijke procentuele daling. En of dat kan? Ach...
Wet van Moore is hier o.a. een factor bij. Maar de dollar/whateverkoers t.o.v. de euro/gulden/wat we over twee jaar ook zullen gebruiken kan ook gigantisch van invloed zijn.

De prijs zal vast wel dalen en dat kan significant zijn maar ik ga niemand garanties geven. :N

En de olieprijs... en..., en... -O-
In het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst. De (harde) prijsdaling van de 2711 is denk ik veel meer een teken dat de beginprijs van de 2711 veel te hoog was en dat 'ie pas goed begon te lopen rond de €600.

En daar begint de 2713 nu al, dus ik betwijfel zelfs of 'ie ook maar meer dan 10% gaat dalen in prijs, want het is nu al geen verkeerde prijs. Sterker nog, het is nu zelfs de goedkoopste (!) monitor in de Pricewatch met die resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hooglander1 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 16:34:

pricewatch: Dell U2713HM Zwart
Azerty zet hem op ruwweg €550,-

Een stuk goedkoper dan amazon.de want die heeft ze ongeveer €100,- duurder staan.

Wat mij betreft goed nieuws, hopelijk over een tijdje onder de €500,- :)
Helaas zie ik niets staan over de garantie of defecte pixels, dat is bij aankoop via Dell immers probleemloos afgedekt en via derde verkopers nog wel eens een heikel punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Sowieso heb je de Wet Koop op Afstand. Een goede webshop heeft mijn inziens ook goede aftersales. Mocht je defecte pixels hebben, dan zou ik gewoon met de webshop overleggen wat het beste te doen.

Voor de garantie kan je volgens mij het scherm rechtstreeks bij Dell aanmelden, maar dat weet ik niet zeker.

• wappiewappie
Met Dell heb je in dat geval niks te maken. Kan best zijn dat Dell het gewoon aanneemt, maar dat hoeven ze niet te doen.
De webshop heeft zaken met jou gedaan en daar hoor je dus garantie van te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Heb net de dell 2312hm binnen. Nu heb ik eens gelezen dat je met een kleur profiel het scherm nog mooier wordt. Welke instellingen gebruiken jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
Gebruik wat jij mooi vind. ;)

Ik gebruik zelf custom color. Met een testfoto heb de kleuren op het scherm vergeleken met de fotoafdruk. Daarna de rgb waardes zo ingesteld dat de kleuren op het scherm het beste overeenkomen met de kleuren op de afdruk.
Als je het echt goed wil doen kun je zoiets gebruiken: pricewatch: Datacolor Spyder4Pro
Maar met die prijs is dat alleen interessant voor professionele fotografen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd er wel rekening mee dat de spyder niet geschikt is voor wide-gamut monitoren. Daar heb je pricewatch: X-Rite i1Display Pro voor nodig volgens mij. Maar ga alsjeblieft niet af op mijn advies, ik heb er de ballen verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
Als je echt goed kleurecht wil werken moet je, je er sowieso iets meer in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Zal vanavond is gaan stoeien. Zag trouwens dat er helaas geen display kabel bij zit. Jammer want heb er straks drie nodig.

Van mijn Dell displayport naar mijn mini displayport videokaart aansluiting.

Wil het even zeker weten maar dat is toch deze kabel? Zo ja dan bestel ik deze kabel en snel nog twee van mijn Dell schermen.

http://azerty.nl/producte...-m-displayport-m-3-m.html

PS: Mocht iemand een U2312HM over hebben of kwijt willen dan neem ik hem graag over. Zoek namelijk nog twee schermen voor EyeFinity

[ Voor 18% gewijzigd door Wackmack op 08-09-2012 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Dat hangt er vanaf wat jij voor 2 schermen wil neerleggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hooglander1 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 16:34:
Maar nog steeds geen beschikbaarheid. Is daar niks over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:14:
[...]

Maar nog steeds geen beschikbaarheid. Is daar niks over bekend?
Bij Azerty staat:

levertijd
2-3 werkdagen

leverancier
ruim voorradig

Ik ben van plan mijn U2711 te verkopen en deze U2713HM aan te schaffen omdat ik vind dat de U2711 veel te warm komt in mijn kleine kamer. Ga ik dingen missen? Of ga ik aan functies moeten inboeten? Heb de specs vergeleken en buiten CCFL <-> LED wijzigt er niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:27

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zou even hier kijken als ik jou was en daar je conclusies uit trekken. Misschien dat onze huis-reviewer KidJansen binnenkort ook wel een review post (ik hoop het).
In het kort is het nieuwe scherm een uitgeklede versie van de 2711, minder kleur, minder aansluitmogelijkheden, vooral voor kleurechtheid een minder scherm. Maar aan de andere kant lager energie verbruik, betere houder en een usb 3.0 "hub".
Je zult dus echt voor jezelf moeten nagaan wat je het belangrijkst vind. Als je alleen de resolutie en het energie verbruik belangrijk vind dan is de 2713 véél beter.
Hoor je tot de selecte groep die de betere "10 bit" weergave van de 2711 een must vind dan ga je erop achteruit.

[ Voor 9% gewijzigd door rockhopper op 11-09-2012 13:42 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh, moeilijke vraag. Ik heb in dat artikel gelezen dat de U2711 wide gamut CCFL gebruikt, de Adobe RGB kan weergeven en de nieuwe U2713 'slechts' sRGB.

Ik doe wel aan fotobewerking maar dat is amateuristisch. Dus alles in iPhoto laden, wat bewerken en exporteren. Heel soms eens Photoshop maar dat is het ook. Volgens mij gebruik ik die Adobe RGB dan ook helemaal niet volledig?

Maar dit is dan wel weer een groot verschil: 1.07 billion colours <-> 16.7 million colours

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik kan natuurlijk niet voor jou een beslissing maken, maar het klinkt alsof je met de 2713 prima uit de voeten zou komen. Maar omdat je al een 2711 hebt zou ik nog even wachten tot er 1) meer reviews zijn en 2) dat de prijs wat meer gezakt is. Deze vind ik momenteel nog best heftig, en dat is normaal bij een product bij launch.

Persoonlijk verwacht ik dat deze monitor rond de 400€ gaat uitkomen over een paar maandjes à een jaar. Dit is uiteraard pure speculatie van mijn kant en kan ik niet echt onderbouwen omdat m'n kristallen bol deze week stuk is :P

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:14:
Goh, moeilijke vraag. Ik heb in dat artikel gelezen dat de U2711 wide gamut CCFL gebruikt, de Adobe RGB kan weergeven en de nieuwe U2713 'slechts' sRGB.

Ik doe wel aan fotobewerking maar dat is amateuristisch. Dus alles in iPhoto laden, wat bewerken en exporteren. Heel soms eens Photoshop maar dat is het ook. Volgens mij gebruik ik die Adobe RGB dan ook helemaal niet volledig?

Maar dit is dan wel weer een groot verschil: 1.07 billion colours <-> 16.7 million colours
Volgens een review die ik hier eerder langs heb zien komen ga je dat echt niet missen.

Je oog is ook niet zó goed dat je nu echt die 990 miljoen kleuren mist ;)

• Chrosan
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-09 09:16
Net een U2713hm bij Dell besteld. Na 2 uur chatten en aantonen dat andere shops het toestel voor een sterk verminderde prijs aanbieden toch een korting van 20% (uiteindelijk 17,03% goedkoper dan men vorige offerte) kunnen ontvangen :)
Verwachte leverdatum: 28/09/2012

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Eindprijs zo'n €600,- inclusief BTW dus?

Niet gek :)

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Een korte reactie. Ik overweeg om deze week een U2312HM bij 4launch te kopen, dit omdat mijn huidige scherm van BenQ 3 dode black pixels heeft en daarop geen garantie zit. (minimaal 5-8)

Eerst zat ik te kijken naar LG of Philips, omdat zij goede policies hebben op dit gebied. Toen kwam ik achter Dell's 0 dead pixel policy wat natuurlijk geweldig is. Echter schijnt dit alleen voor gekleurde & bright pixels te gelden, maar niet voor black pixels. Weten jullie hier toevallig iets over? (Ik las ergens iets over bij 6 dode black sub-pixels, maar black kan alleen bij volledige pixels a.k.a. 2 pixels x 3 subpixels = 6 subpixels = vervanging bij 2 dode black-pixels?)

Daarnaast zij ene Mohammed (echt waar) op de chat dat je alleen garantie bij DELL kon krijgen met een service-tag omdat je bij een andere winkel deze niet zou hebben, kreeg je dus ook geen 'Premium Panel Guarantee'met NBD. Volgens hun telefoniste ligt het aan hun contract met de winkel en verschilt dit. Wat is jullie ervaring?

Ik wil het graag zeker weten, voordat ik mijn aankoop kies, omdat ik altijd een beetje hysterisch raak van dode pixels. (Daarom ga ik ook voor IPS, dan kunnen ze nooit stuk raken alleen kapot :P)

P.S. Klopt het trouwens dat je bij IPS alleen hot & dead pixels kan hebben en nooit stuck pixels?

[ Voor 12% gewijzigd door BinaryRun op 12-09-2012 23:02 ]

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:51
Kan je niet beter een paar deuren verder naar paradigit gaan dan, daar kan je vrij goedkoop een pixel garantie bijkopen die alle pixeldefecten voor korte termijn dekt:
Pixelgarantie (14 dagen)
Om te voorkomen dat u met pixel fouten komt te zitten, kunt u zich hiervoor indekken met de pixel foutloze garantie. Deze garantie geeft u gedurende 14 dagen vanaf de datum van uw aanschaf de gelegenheid om het product thuis te testen op pixel fouten. Indien u een dode (sub)pixel aan Paradigit meldt binnen 14 dagen na de dag van aflevering van uw product, dan kunt u uw product kosteloos bij Paradigit omruilen.
€ 14,99
Verder kan je vaak wel aanspraak maken op de Dell garantie bij Dell zelf als de tussenleverancier eea niet oplost, het is dan echter meestal geen next business day ;)

• BinaryRun
base_ schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:52:
Kan je niet beter een paar deuren verder naar paradigit gaan dan, daar kan je vrij goedkoop een pixel garantie bijkopen die alle pixeldefecten voor korte termijn dekt:

[...]

Verder kan je vaak wel aanspraak maken op de Dell garantie bij Dell zelf als de tussenleverancier eea niet oplost, het is dan echter meestal geen next business day ;)
Volgens 4launch komen ze wel gewoon next business day, daarnaast vertrouw ik Paradigit niet & hebben zij hem niet op voorraad. Ook lijkt mij pixel garantie voor 14 dagen onnodig, daar Dell deze zou leveren & ik niet houd van dubbel betalen.

• smoken
  • Laatst online: 14:54
RevenNL schreef op donderdag 13 september 2012 @ 07:41:
[...]

Volgens 4launch komen ze wel gewoon next business day, daarnaast vertrouw ik Paradigit niet & hebben zij hem niet op voorraad. Ook lijkt mij pixel garantie voor 14 dagen onnodig, daar Dell deze zou leveren & ik niet houd van dubbel betalen.
Als je de afgelopen pagina's van dit topic doorleest, kom je vanzelf mijn ervaringen tegen met 4Launch en Dell, in mijn geval met een U2711 met andere problemen dan Pixel Defecten.

Kort samengevat:

- 4Launch heeft mij op ieder gebied in de steek gelaten,...maar het beleid zou nu zijn aangepast
- je krijgt bij Dell gewoon Next Business Day garantie, ook als je bij 4Launch koopt
- ws. krijg je echter een refurbished model terug, geen nieuwe. Al zou ook dit beleid zijn aangepast

Persoonlijk koop ik iig NOOIT meer iets bij 4Launch.

• BinaryRun
Ik zie het probleem niet dan, als je toch Dell garantie hebt dan is 4launch verder overbodig lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 18:08
RevenNL schreef op donderdag 13 september 2012 @ 12:01:
Ik zie het probleem niet dan, als je toch Dell garantie hebt dan is 4launch verder overbodig lijkt mij.
Simpel gezegd volgens nederlands recht is alleen de verkopende partij, in dit geval dus 4Launch, verplicht garantie te verzorgen. De fabrikant is wettelijk nergens toe verplicht en is het uitsluitend een stukje extra service naar de klant. Het risico van de garantie direct door de fabrikant te laten afhandelen is dat je kan eindigen met helemaal geen garantie meer.

Voorbeeldje: Je koopt een Dell monitor bij 4Launch, bij ontvangst blijkt deze een defect te hebben, je neemt contact op met Dell en deze ruilt de monitor om. De nieuwe monitor blijkt een klein defect te hebben je gaat hiermee terug naar Dell en deze wijst je claim af. Je gaat terug naar 4Launch met dit probleem en deze zal constateren de monitor waarop je garantie claimt niet door hen is geleverd en kan vervolgens de garantieclaim afwijzen om twee redenen, de monitor is niet door 4Launch geleverd en 4Launch niet in de gelegenheid is gesteld het originele probleem te herstellen. Kortom tenzij de leverancier akkoord gaat of voorstelt de garantie via fabrikant loop je als consument risico met de garantie.

Door het direct afhandelen met de fabrikant kan je ook niet meer het contract ontbinden op basis van deze niet voldoet aan jouw verwachtingen omdat je niet in staat bent de geleverde monitor terug te sturen aan de leverancier.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Verwijderd

Ik heb mij eergisteren de U2312HM monitor aangeschaft en aangesloten via DVI op mijn pc. Nu heb ik echter langs weerskanten zwarte balken van ruim 2 centimeter (dito voor boven- en onderkant). De resolutie in Windows staat op 1920x1080 zoals het hoort.

Ik ben een redelijke noob als het op hardware aankomt dus ik weet niet of het probleem bij het scherm ligt, of bij de software. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Ik zou uiteraard gewoon mijn scherm volledig willen benutten.

• Propheticus
Even bij de videokaartinstelling kijken bij de over-/underscan opties en daar mee spelen.

ATI: Scaling options
Nvidia: Desktop size and position

[ Voor 24% gewijzigd door Propheticus op 15-09-2012 14:30 ]

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Zojuist de U2312HM binnen gekregen. Wat me net op viel is dat ik af en toe een hoog piep/sis geluid uit de monitor hoor komen. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Edit: Vooral als er veel wit in het scherm komt hoor ik het geluid. En als ik de refreshrate aanpas naar 50hz hoor ik het een stuk minder, maar het geluid is er nog wel. Maar terug sturen nu het nog kan?

[ Voor 45% gewijzigd door Fl0yd op 15-09-2012 20:05 ]

• Propheticus
Heeft waarschijnlijk met de voeding (hoogfrequente vermogensregelaar - SPMS) te maken. Probeer voor de grap eens een andere helderheid (default 100 --> 30 bijv.).

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Propheticus schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:14:
Heeft waarschijnlijk met de voeding (hoogfrequente vermogensregelaar - SPMS) te maken. Probeer voor de grap eens een andere helderheid (default 100 --> 30 bijv.).
Hmm, vreemd, als ik hem van 75 naar 30 draai, wordt het naarmate hij in de buurt van 50 komt erger, en tegen de 30 zakt het geluid weer. Is dat normaal bij deze monitoren dan?

Overigens heb ik hem nu aangesloten op een laptop (wil hem uiteindelijk gaan gebruiken op mijn gamesysteem, maar die heb ik nog niet in elkaar gezet) via HDMI (met behulp van een HMDI>DVI adapter), voor zover dat uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Heeft te maken met de manier waarop de voeding de verlichting dimt. Op helderheid 100 zou het wel eens compleet weg kunnen zijn, maar dit is natuurlijk veel te vel.
De heren bij TFTcentral stelden de helderheid na calibratie in op 20 (link). Heb je op deze helderheid nog steeds last van de piep?
Het lijkt me niet normaal, maar zou er zelf geen punt van maken als het geluid verdwijnt op brightness 20-30. Blijft het geluid of is je dit niet helder genoeg, dan moet je gewoon even met de winkel bellen/mailen over je probleem en een mogelijke omruil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Bedankt voor je reactie. Na de monitor een tijdje getest te hebben merk ik dat ik het geluid alleen duidelijk hoor als ik de brightness instel tussen ongeveer de 50 en de 70. Ik hoor ook een licht ratelend geluidje als ik mijn oor achter de monitor hou, maar goed dat is verder niet echt storend als ik er gewoon voor zit. Ik kijk nog even aan hoe de monitor reageert als ik hem binnenkort aan sluit op mijn nieuwe gamesysteem, ook al denk ik niet dat het veel zal gaan uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
squaddie schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:23:
[...]

Simpel gezegd volgens nederlands recht is alleen de verkopende partij, in dit geval dus 4Launch, verplicht garantie te verzorgen. De fabrikant is wettelijk nergens toe verplicht en is het uitsluitend een stukje extra service naar de klant. Het risico van de garantie direct door de fabrikant te laten afhandelen is dat je kan eindigen met helemaal geen garantie meer.

Voorbeeldje: Je koopt een Dell monitor bij 4Launch, bij ontvangst blijkt deze een defect te hebben, je neemt contact op met Dell en deze ruilt de monitor om. De nieuwe monitor blijkt een klein defect te hebben je gaat hiermee terug naar Dell en deze wijst je claim af. Je gaat terug naar 4Launch met dit probleem en deze zal constateren de monitor waarop je garantie claimt niet door hen is geleverd en kan vervolgens de garantieclaim afwijzen om twee redenen, de monitor is niet door 4Launch geleverd en 4Launch niet in de gelegenheid is gesteld het originele probleem te herstellen. Kortom tenzij de leverancier akkoord gaat of voorstelt de garantie via fabrikant loop je als consument risico met de garantie.

Door het direct afhandelen met de fabrikant kan je ook niet meer het contract ontbinden op basis van deze niet voldoet aan jouw verwachtingen omdat je niet in staat bent de geleverde monitor terug te sturen aan de leverancier.
Het bovenstaande klopt inderdaad, gelukkig heb ik met 4launch afgesproken dat zij Dell contacteren in zo'n geval, waardoor wettelijk 4launch & niet Dell verantwoordelijk is (heeft 4launch ook zelf gezegd) en zij hiervoor dus de verantwoording dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcHm
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 06:54
Fl0yd schreef op zondag 16 september 2012 @ 18:14:
Bedankt voor je reactie. Na de monitor een tijdje getest te hebben merk ik dat ik het geluid alleen duidelijk hoor als ik de brightness instel tussen ongeveer de 50 en de 70. Ik hoor ook een licht ratelend geluidje als ik mijn oor achter de monitor hou, maar goed dat is verder niet echt storend als ik er gewoon voor zit. Ik kijk nog even aan hoe de monitor reageert als ik hem binnenkort aan sluit op mijn nieuwe gamesysteem, ook al denk ik niet dat het veel zal gaan uitmaken.
Beste Floyd, ik ben bang dat er meerdere u2312hm's hier aan lijden. Mijn eerste exemplaar had het ook en ik vond het te storend, vervangend exemplaar met Dell geregeld, zelfde euvel, weer een vervangende monitor via Dell laten komen. Deze keer helaas refurbished, maar nagenoeg stil (enkel hoorbaar met oor direct tegen monitor). Het is een beetje een loterij, maar ik irriteerde te veel aan het geluid om er niets aan te doen. Tenslotte wil ik ook gewoon blij zijn met mijn aankoop op welke brightness de monitor ook staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
JcHm schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:16:
Het is een beetje een loterij, maar ik irriteerde te veel aan het geluid om er niets aan te doen.
Klinkt toch alsof de kwaliteit van Dell monitoren een beetje te wensen overlaat. De volle prijs betalen en dan opgescheept zitten met een refurbished model vind ik ook niet echt aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

bij deze enkele n00b-vragen:
Na lang twijfelen tussen een 27 inch qhd scherm en een opstelling van 3 kleine schermen, wilde ik gaan voor 3 schermen.
Het moesten dan wel schermen worden met pivot-mogelijkheid.
In de pricewatch zag ik dat de u2212hm een van de goedkoopste is.
Volgens verschillende reakties op internet zou deze kwalitatief in orde zijn (IPS, niet zoveel lag, mooie kleuren),
waardoor ik voor deze monitor gekozen heb (3x u2212hm of 1x 2711 maakt niet zoveel uit qua prijs).
Nu viel het mij op dat Dell.nl de monitoren een stuk duurder verkoopt dan 4launch en 4allshop).

Waar zit em dit verschil in?
En is het de moeite waard om wel via Deel te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosan
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-09 09:16
Hooglander1 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:58:
Eindprijs zo'n €600,- inclusief BTW dus?

Niet gek :)
Yup, net iets meer dan €600.

Men U2713hm net aangekomen(18/09/2012) dus, 10 dagen vroeger dan de verwachte lever datum!

Straks eens aan men nieuwe 7950 hangen en uitgebreid testen 8)

@ Boempa
Soms zijn er nog al eens moeilijkheden ivm garantie als je via andere websites aankoopt. Maar als je wat rondkijkt of vraagt op chat kan je wel wat %% korting krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door Chrosan op 18-09-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrosan schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:33:
[...]

@ Boempa
Soms zijn er nog al eens moeilijkheden ivm garantie als je via andere websites aankoopt. Maar als je wat rondkijkt of vraagt op chat kan je wel wat %% korting krijgen.
Bedankt voor je bericht.
Ik neem aan dat je de couponcodes bedoelt?
Dat heb ik volgens mij ergens voorbij zien komen.
Deze codes zullen niet te combineren zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Vandaag mij monitor gekocht bij 4launch. BAM, dode rode pixel. 4launch wil niks doen. Ring Ring, dell gebelt. Geen probleem meneer, eind van de week staat UPS met een nieuw scherm voor de deur. Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
RevenNL schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 18:32:
Vandaag mij monitor gekocht bij 4launch. BAM, dode rode pixel. 4launch wil niks doen. Ring Ring, dell gebelt. Geen probleem meneer, eind van de week staat UPS met een nieuw scherm voor de deur. Netjes!
Shopreview ingevuld? Wat slecht, alweer, van 4launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

JcHm schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:16:
[...]

Beste Floyd, ik ben bang dat er meerdere u2312hm's hier aan lijden. Mijn eerste exemplaar had het ook en ik vond het te storend, vervangend exemplaar met Dell geregeld, zelfde euvel, weer een vervangende monitor via Dell laten komen. Deze keer helaas refurbished, maar nagenoeg stil (enkel hoorbaar met oor direct tegen monitor). Het is een beetje een loterij, maar ik irriteerde te veel aan het geluid om er niets aan te doen. Tenslotte wil ik ook gewoon blij zijn met mijn aankoop op welke brightness de monitor ook staat.
Ah, bedankt dat je jouw ervaring hier even deelt. Ik denk dat ik mijn scherm ook laat omruilen.Je had het dus meteen via dell geregeld ipv de retailer waarbij je het scherm gekocht had (ook al zat je nog binnen de 7 dagen waarbij je het wettelijk mag omruilen)?

Aan de hand van de ervaring van RevenNL hierboven kan ik dat ook het beste doen denk ik aangezien ik mijn monitor ook bij 4launch heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Sowieso moet je als consument zijnde 4L mijden. Wat een klantonvriendelijke webshop is dat. Dan kan je beter voor een paar euro meer terecht bij een webshop waar de klant wel centraal staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo de indruk dat het bij 4allshop veel beter geregeld is dan 4launch.
Je kan bijvoorbeeld via de chat op de site direct vragen stellen.
De 2212hm bijvoorbeeld is nauwelijks duurder, maar je kan kiezen of je je garantie via hun of Dell regelt.
Waarschijnlijk ga ik dan ook hier de monitoren bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 18:45:
[...]

Shopreview ingevuld? Wat slecht, alweer, van 4launch.
Niet gedaan, ik wacht tot alles volledig is afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
RevenNL schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 18:32:
4Launch is dus kampioen in smoesjes verzinnen :o
RevenNL schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:07:
[...]

Het bovenstaande klopt inderdaad, gelukkig heb ik met 4launch afgesproken dat zij Dell contacteren in zo'n geval, waardoor wettelijk 4launch & niet Dell verantwoordelijk is (heeft 4launch ook zelf gezegd) en zij hiervoor dus de verantwoording dragen.

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:46
Als ik hier een eyefinity setup van neem, heb ik dan nog een active display port adapter nodig?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Waarvan? UltraSharps hebben toch gewoon DP inputs?

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zie dat de U2711 in prijs aan het stijgen is... Toch maar snel 1 gekocht! (bij Norrod is ie nu 639 terwijl ie WEL op voorraad is)

Oorzaak? Mogelijk wil Dell toch de 2713 als goedkoper alternatief beter laten verkopen door het prijsverschil groter te maken....

Verder gaat sowieso de prijs binnenkort omhoog ivm de BTW-verhoging...

[ Voor 9% gewijzigd door _Richie_ op 19-09-2012 19:44 ]

• pelican
  • Niet online

pelican

Zit ook te kijken naar de u2312hm, zie dat de prijs ook aan het stijgen is...

Maar over 4Launch, je hebt toch gewoon 7, of straks zelfs 14 dagen retourrecht?
Kan je daar geen gebruik van maken als je dooie pixels hebt?
Of weigeren ze het terug te nemen als je de verpakking geopend hebt?
(heb eerder zo een BenQ scherm terug kunnen brengen bij Komplett, overigens toen geen dooie pixel, was gewoon echt niet tevreden over dat scherm)

• Hahn
_Richie_ schreef op woensdag 19 september 2012 @ 19:44:
Ik zie dat de U2711 in prijs aan het stijgen is... Toch maar snel 1 gekocht! (bij Norrod is ie nu 639 terwijl ie WEL op voorraad is)

Oorzaak? Mogelijk wil Dell toch de 2713 als goedkoper alternatief beter laten verkopen door het prijsverschil groter te maken....

Verder gaat sowieso de prijs binnenkort omhoog ivm de BTW-verhoging...
Ik zie echt een flinke berg in pricewatch: Dell Ultrasharp U2711 Zwart die 'm voor minder dan €639 aanbieden en waar 'ie ook op voorraad is :?

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Norrod was lang 1 van de goedkoopste.. .vandaar dat ik het meld.. kan het mis hebben, maar goed, de btw gaat wel omhoog...
Er zijn inderdaad zat nog de goedkoopste.. waarschijnlijk prijsverhoging bij de shop waar al die zaken weer bij inkopen..

[ Voor 33% gewijzigd door _Richie_ op 19-09-2012 21:59 ]

• Hahn
Je deed in je vorige bericht laten klinken alsof €639 één van de goedkoopste is en Norrod als één van de weinige 'm op voorraad heeft, maar ik tel 18 winkels die én goedkoper zijn én 'm op voorraad hebben (volgens de Pricewatch tenminste). Dat is alles wat ik wou zeggen ;)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
_Richie_ schreef op woensdag 19 september 2012 @ 19:44:
Ik hou niet van speculaas. 2312 en 2412 zijn ook vrij recent in prijs gestegen.

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
net de Dell U2713HM besteld bij azerty zat te dubben tussen deze en de nieuwe Samsung Syncmaster S27B970
voordelen van dell vind ik zijn lagere inputlag lichte ag coating ipv een geheel spiegelend scherm ,beter contrast en ook een stuk goedkoper
en ie is wat beter leverbaar heb ik het idee (hoop ik) :P

dell
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2713hm.htm

samsung
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/samsung_s27b970d.htm

[ Voor 7% gewijzigd door Goofy1978 op 20-09-2012 19:22 ]

• Goofy1978
de monitor is net binnen gekomen sneller dan ik verwachte.
beeld is mooi had hiervoor een 2443bw films zien er goed uit vooral avatar waar veel kleuren in zitten.
ga zo eens games testen was black mesa aant spelen

• Wolly
  • Niet online
U2713HM besteld bij Dell.

Zojuist UPS linkje gekregen, monitor wordt maandag geleverd :D

• Goofy1978
gave monitor hoor alleen de resolutie in sommige games is voor mn gtx570 wat te hoog bf3 enzo.
maar wat instellingen lager zetten en het gaat wel vloeiend

Verwijderd

Zijn er nog mensen die last hebben van een soort ghosting/motion blur met de U2312hm?

Ik heb echt schitterend beeld, maar vanaf ik mijn karakter draai in Gw2, wordt de achtergrond meteen blurry :( npc's etc ook. Het is echt een soort wazig effect dat alles blurry maakt en het os best irriterend.

• BinaryRun
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 16:55:
Zijn er nog mensen die last hebben van een soort ghosting/motion blur met de U2312hm?

Ik heb echt schitterend beeld, maar vanaf ik mijn karakter draai in Gw2, wordt de achtergrond meteen blurry :( npc's etc ook. Het is echt een soort wazig effect dat alles blurry maakt en het os best irriterend.
Geen enkel probleem hier in GW2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RevenNL schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 18:21:
[...]

Geen enkel probleem hier in GW2.
Dan is het misschien normaal wat ik ervaar. Als je de camera begint te draaien, zie ik namelijk een soort van motion blur, maar misschien is dat normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 00:33:
[...]

Dan is het misschien normaal wat ik ervaar. Als je de camera begint te draaien, zie ik namelijk een soort van motion blur, maar misschien is dat normaal.
Ik zie hier niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je kan nog proberen hem op gaming mode te zetten in het menu! (van de monitor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 00:33:
[...]

Is dat misschien een game optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al gekeken, maar geen enkele game optie verandert iets.

Ik zou een filmpje willen nemen van het probleem (zodat ik het kan tonen), maar ik heb niet echt een idee hoe ik daar aan begin. Fraps zal bvb niet gaan zeker, aangezien dat nieut uw scherm record, maar de graphics.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:19:
[...]

Ik heb al gekeken, maar geen enkele game optie verandert iets.

Ik zou een filmpje willen nemen van het probleem (zodat ik het kan tonen), maar ik heb niet echt een idee hoe ik daar aan begin. Fraps zal bvb niet gaan zeker, aangezien dat nieut uw scherm record, maar de graphics.
Kan je mobieltje geen filmpje maken? Of is het daar niet goed zichtbaar op / mee...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowShape
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-03 17:24
Ik moet zeggen dat ik de prijs van de u2713 erg hoog vindt... Ik had verwacht dat ie op hooguit €500,- zou beginnen in de "goedkope" webshops.
Voor een budget versie van de 2711 vind ik dat ze erg hoog inzetten.
Hoop dat het snel veranderd, anders wordt het geen Dell... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
ShadowShape schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:12:
Ik moet zeggen dat ik de prijs van de u2713 erg hoog vindt... Ik had verwacht dat ie op hooguit €500,- zou beginnen in de "goedkope" webshops.
Voor een budget versie van de 2711 vind ik dat ze erg hoog inzetten.
Hoop dat het snel veranderd, anders wordt het geen Dell... :(
Want er zijn goedkopere alternatieven? Elke andere 27"-monitor met dezelfde resolutie is nog duurder.

Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iemand een geschikte kandidaat weet of zichzelf als vrijwilliger wil opgeven voor danwel het onderhouden van de TS danwel het overnemen ervan, kan hij een DM sturen naar Kid Jansen.