HannesB schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:53:
[...]
Die ips glow, is dat waarneembaar onder een hoek van 45 graden horizontaal of verticaal? Vrij belangrijk voor mij. Ik zou graag hetzelfde scherm willen aanschaffen binnen een goed week of 2. Een scherm zal ook dienen voor films te zien en dan kijk ik (vanuit een zeteltje) van een iets lager standpunt (huidige scherm staat nog op een verhoog van +-15 cm op m'n bureau en zal met de u2713hm net hetzelfde zijn). Dit is wel van een afstand van een meter of 2,5 dat ik dan naar films kijk. Hoe is de ips glow als je recht voor je monitor zit, neem ongeveer een 60-tal cm? Is het zichtbaar in de hoeken of zo?
Voor de rest zal het ook dienen voor gamen, internet, office-toepassingen, ... Ik hoop dat ik het me niet zal beklagen. Op hardforum zie ik al eens klachten voorbij komen als backlight bleeding, image retention, dode pixels al iets minder, ... Ook zou er al sprake zijn van refurbished exemplaren, maar weet niet in welke mate dit klopt.
Zelf stel ik ook enorme eisen aan mijn aankopen (en ga dan ook meestal voor kwaliteit, ondanks positieve reviews en dergelijke ook al veel defecte en slechte toestellen aangekocht). Gelukkig is er Coolblue

ips glow is horizontaal en verticaal hetzelfde ongeveer 45 graden.
is alleen waarneembaar bij hele donkere films of fotos, heb om te testen voor je een wallpaper van het heelal als achtergrond.
op 60 cm recht voor de monitor begint rechts onderin een vage glow, maar dan zit ik ook met mn hoofd iets boven de monitor en kijk schuin naar beneden.
links is het niet waarneembaar en met mn ogen op het midden van de monitor 60 cm ervandaan is het rechts ook vrijwel niet meer.
op 70 cm afstand is het helemaal verdwenen.
en op 2.5 meter afstand moet je wel erg scheef ervoor gaan zitten wil je ips glow gaan zien bij donkere films, kan je beter de monitor wat draaien lol.
hopelijk heb je er wat aan oled zou beter zijn, maar die zijn niet echt te krijgen voor normale prijzen.
[
Voor 3% gewijzigd door
Goofy1978 op 21-01-2013 19:13
]