Toon posts:

[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 18 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste
Acties:
  • 109.864 views

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
TFTCentral heeft dat geluid bevestigd. Wat voor scherm heb je nu?

Gisteren ook een 27" monitor gebruikt, eerste indruk: wat is ie klein. Vergeleken met de 20" 4:3 die ik had is ie nog geen 3cm hoger. En vergeleken met de 24" 16:10 is ie maar 8cm breder en 1cm hoger.

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-08-2022
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 18:15:

Gisteren ook een 27" monitor gebruikt, eerste indruk: wat is ie klein. Vergeleken met de 20" 4:3 die ik had is ie nog geen 3cm hoger. En vergeleken met de 24" 16:10 is ie maar 8cm breder en 1cm hoger.
Mijn huidig scherm is een Samsung p2350. Ondertussen al een paar jaartjes oud. Heb ondertussen al eens 2 keer een Samsung sa950d ter beschikking gehad, maar 2 keer problemen mee ondervonden (een keer een groene pixel in het midden van het scherm, andere keer een vorm van artifacts dat werd gecreëerd door het scherm zelf) en was het meteen retour. Nu ben ik 'blij' dat dat niks geworden is en ben ik ook afgestapt van het idee nog een Samsung monitor te kopen. Ik hoop dat de keuze naar de dell u2713hm niet verkeerd is. Op hardforum lees ik echter wel wat klachten (maar klachten verspreiden zichal eens eerder over het internet dan berichten van tevreden gebruikers).

Ik weet dat het dat geluid bevestigd is op TFTCentral, echter zijn er ook een heleboel die niet klagen over bijgeluiden, zowel bv op hardforum als hier op tweakers.net. Misschien is het afhankelijk van het exemplaar... net zoals backlight bleeding bij de ene opvallend is en bij een ander niet eens voorkomt. Het lijkt op den duur zoals een lotje kopen in de loterij. Best wel jammer voor schermen van 500 euro en meer, in mijn geval 600 euro bij Cooblue.be.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Daar heb je retourrecht en on-site garantie voor, toch?

• HannesB
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 19:29:
Daar heb je retourrecht en on-site garantie voor, toch?
Natuurlijk, maar in eerste instantie zouden ze producten moeten kunnen produceren die niet onderhevig zijn aan mankementen. Zeker niet in een duurder segment.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dell is de minst dure in het 2560 x 1440 segment. Maar inderdaad, quality control standards lijken niet zo hoog bij Dell. Het idee is waarschijnlijk dat niet iedereen moeilijk doet over elk issue en ze dus gewoon elke monitor proberen te verkopen.

[Voor 34% gewijzigd door Olaf van der Spek op 26-01-2013 21:24]

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:12

naaitsab

Si vis pacem, para bellum

Ik heb sinds een week of 2 last van een "slang" in beeld aan de rechterkant van mijn U2711. Het is een kronkelige donkere lijn van ~20 cm welke goed zichtbaar is bij een grijze achtergrond.

Iemand dit vaker gezien? Ik heb geprobeerd er foto's van te maken maar dat was niet zo succesvol.
http://i.imgur.com/CJCbgSIs.jpg

Heb de plek uiteraard al schoongemaakt met LCD spul, als ik er druk op uitoefen (met een stofdoek) gebeurd er niks.

if (!coffee) {
Work = false; }

• acst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-03 09:41
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 18:15:

Wat had je dan verwacht. Geloof dat je toch wel kan verwachten aangezien inch een meetafstand is...

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

naaitsab schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 23:10:
Ik heb sinds een week of 2 last van een "slang" in beeld aan de rechterkant van mijn U2711. Het is een kronkelige donkere lijn van ~20 cm welke goed zichtbaar is bij een grijze achtergrond.

Iemand dit vaker gezien? Ik heb geprobeerd er foto's van te maken maar dat was niet zo succesvol.
[afbeelding]

Heb de plek uiteraard al schoongemaakt met LCD spul, als ik er druk op uitoefen (met een stofdoek) gebeurd er niks.
Daar heb ik ook last van met een U2410, vooral als hij in standby heeft gezeten en dan aangaat. En dan zit ik te surfen op Tweakers.net, dan zie ik een duidelijke grijze verkleuring langs beide randen. Na lang genoeg aan te hebben gestaan vervaagt het. Geen idee wat het precies is. Het valt me eigenlijk alleen op als ik op Tweakers surf door de grijze achtergrond in dit CSS template.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• naaitsab

naaitsab

Trinsec schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:11:
[...]

Daar heb ik ook last van met een U2410, vooral als hij in standby heeft gezeten en dan aangaat. En dan zit ik te surfen op Tweakers.net, dan zie ik een duidelijke grijze verkleuring langs beide randen. Na lang genoeg aan te hebben gestaan vervaagt het. Geen idee wat het precies is. Het valt me eigenlijk alleen op als ik op Tweakers surf door de grijze achtergrond in dit CSS template.
Inderdaad gisteravond had ik moeite met de lijn zien. Denk toch maar aanmelden voor garantie, geen idee wat het is en die 3 jaar garantie zit er niet voor niets op.

if (!coffee) {
Work = false; }

• Olaf van der Spek
  • Niet online
acst schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:56:
Wat had je dan verwacht. Geloof dat je toch wel kan verwachten aangezien inch een meetafstand is...
Wat bedoel je precies? Maar 3cm hoger dan een 20" had ik gewoon niet verwacht.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Olaf van der Spek schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:31:
Wat bedoel je precies? Maar 3cm hoger dan een 20" had ik gewoon niet verwacht.
Tsja... dan kunnen we niet anders dan concluderen dat je net niet genoeg je huiswerk hebt gedaan en je verwachting simpelweg niet aansloot bij de werkelijkheid.

Toen ik naar een nieuw scherm ging zoeken had ik wel wat rekenwerk vooraf gedaan. Is hier te lezen. CaptJackSparrow in "Welk 'formaat' tablet wil jij/willen wij eigenlijk hebben?"

Toen ik maar niet kon vinden wat ik wou heb ik drie maanden later nog even hulp gevraagd.
De monitor die ik hebben wil is niet te vinden! Wie is gek?

Jammer dat dat topic gesloten werd want anders had ik enkele maanden later kunnen melden dat Dell uiteindelijk toch de monitor was gaan maken die ik wél wou hebben. De U2412M. Die heb ik nu sinds november 2011 en daar ben ik prima tevreden mee. Ik wist precies hoe groot ie zou zijn en ook dat de pixels iets kleiner zouden zijn dan mijn vorige monitor. CaptJackSparrow in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 17"

Het loont dus om vooraf adequaat research te doen. Dat is voor iedereen aan te bevelen. Feiten zijn een betere basis om beslissingen op te baseren dan verwachtingen of hoop.

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-03 08:21
Iemand vroeg mij welk IPS scherm hij tot 22" zou nemen... Nu ben ik geneigd om direct voor een Dell te kiezen op basis van kwaliteit, maar kijk eens hier:

http://tweakers.net/categ...Ob2HNsxhR1tyRK8ZeaR4YUkp_

De LG-monitoren zijn wel een heel stuk goedkoper, terwijl zowel die twee LG's als de Dell een eIPS-paneel aan boord hebben... Het gaat om iemand die niet heel veel te besteden heeft en waarbij iets van 50 euro besparen altijd de voorkeur heeft, tenzij er een enorm kwaliteitsverschil te bespeuren is. Het enige wat ik terug kan vinden, is dat de LG (zoals wel vaker) een wankele voet heeft. Kijk ik ergens overheen, of zijn er nog meer duidelijke verschillen die dat prijsverschil rechtvaardigen?

Strava

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Dell gebruikt voor de Ultrasharp serie panelen van LG, dus het zouden best eens dezelfde kunnen zijn.

[Voor 3% gewijzigd door tarlitz op 30-01-2013 16:35]

• naaitsab

naaitsab

offtopic:
Nu rest de vraag natuurlijk wtf maakt het uit dat monitor Y 2 cm hoger is dan model X, in de specs staat volgens mij altijd vernoemd wat de dimensies zijn.

Even een kort vraagje verloopt de garantie van een U2711/U3011 via Dell of via de webshop? Zit namelijk "3 jaar omruilservice op de volgende werkdag met Premium-garantie voor flatpanels" garantie op, de shop wil m opgestuurd hebben als ik het garantie beleid bekijk dat gaat mij weer aardig wat gekloot en tijd kosten, volgende dag omruilen is natuurlijk veel interessanter.

if (!coffee) {
Work = false; }

• HannesB
Vandaag mijn dell u2713hm gaan kopen. Op eerste zicht ben ik best tevreden, lijken geen dode pixels of backlight bleeding aanwezig te zijn. Hoewel dit laatste soms wat te betwisten valt door verwarring met ips glow.

Ips glow is wel zichtbaar in de onderhoeken wanneer ik recht voor mij scherm zit en donkere achtergrond is. Dit zal ik toch wat moeten gewoon worden denk ik. Vreemde is wel, rechts is het een iets koelere kleur dan links, waar het eerder wat gelig is. Ik dacht dat dit eventueel backlight bleeding zou zijn, maar naargelang mijn hoofd lijkt dit te verdwijnen. Misschien ben ik ook iets te kritisch. Ben ook moe van mijn vandaag laatste afgelegde examen. Dit heeft ook wel een effect op mijn zintuigen en interpretatie van alles.

Een paar dagen dit scherm gebruiken en dan kan ik nog steeds een beslissing nemen. Coolblue geeft gelukkig 2 weken bedenktijd. :)

• NovemberHotel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-07-2022
Ik stond op het punt om een u2713hm aan te schaffen om mee te gamen totdat ik in verschillende reviews las dat de inputlag hinderlijk zou kunnen zijn. Maar na verder te hebben gezocht zag ik ook tegenstrijdige gebruikers ervaringen. Ik vroeg mij af of jullie deze monitor (u2713hm) kunnen aanraden om op te gamen of om toch verder te zoeken.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-03 16:19
Ik heb een 2405WFP en een 3008WFP beide hebben input lag en persoonlijk merk ik het niet. Maar ik kan me voorstellen dat een pro gamer het wel zou merken. Maar dat zijn de meeste mensen toch niet.
En als je dat zo belangrijk vind moet je ook een 1000 sample rate muis en toetsenbord kopen anders heb je nog weinig voordeel.

Volgens mij heeft de 3008WFP ook meer input lag door de hardware scaler die er in zit. Ik weet niet of de U2713 die heeft.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:49
NovemberHotel schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 19:00:
Ik stond op het punt om een u2713hm aan te schaffen om mee te gamen totdat ik in verschillende reviews las dat de inputlag hinderlijk zou kunnen zijn. Maar na verder te hebben gezocht zag ik ook tegenstrijdige gebruikers ervaringen. Ik vroeg mij af of jullie deze monitor (u2713hm) kunnen aanraden om op te gamen of om toch verder te zoeken.
Ik game op een u2711, deze heeft ook een redelijke inputlag, maar ik merk het niet. Waarschijnlijk een gevalletje, wat niet weet wat niet deert. Misschien als je op hoog niveau gaat gamen dat je het merkt, maar ik denk eigenlijk dat als je ergens een slechte score haalt, dat niet in de eerste plaats aan inputlag ligt.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
The Fox NL schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 19:42:
Ik game op een u2711, deze heeft ook een redelijke inputlag, maar ik merk het niet. Waarschijnlijk een gevalletje, wat niet weet wat niet deert. Misschien als je op hoog niveau gaat gamen dat je het merkt, maar ik denk eigenlijk dat als je ergens een slechte score haalt, dat niet in de eerste plaats aan inputlag ligt.
Dat zou ik niet te hard zeggen. Misschien merk je als je op een monitor met veel lagere input lag speelt dat het ineens veel beter gaat. Als je alleen offline speelt maakt dat niet uit, maar als je een beetje competitief online speelt...

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-03 08:21
Dan zul je het wellicht merken. Ik heb ook geen problemen op de U2711, maar ik zal niet beweren dat ik een enorme shooterfan ben.

Strava

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-03 10:51
Vroeger op de meest goedkope monitoren pro UT gespeeld, valt allemaal wel mee dus ;)
Nu op een U2711 gamed het voor m'n gevoel alleen maar beter (beter kleuren helpen ook)

• ejvandekaa
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-03 17:39
ik ben op zoek naar een nieuwe computer monitor. Ik had op de site van tweakers gekeken en dacht dat de Dell Ultrasharp U2312HM wat zou zijn. Ik wil de monitor vooral wil gebruiken voor video/film en computerspellen (voornamelijk strategische spellen (civilization, anno 2070 of command and conqueror).
Ik zag echter dat de reactie snelheid 8 ms is. Mijn vraag: is dit niet te hoog voor een monitor die voor computerspellen/video/film gebruijkt wordt?

Zo zag ik bijvoorbeeld ook de Samsung Syncmaster S24B350H. deze heeft een response tijd van 2 ms. is deze dan niet beter?

Overigens heb ik een erg lichte kamer (de zon kan overdag bijna op het beeldscherm staan) dus zelfs dan moet ik goed het beeldscherm kunnen zien.

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:06

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Video en film maakt de response tijd (en dus niet reactie tijd zoals jij het noemt) geen drol uit, voor de meeste strategische spellen (en ZEKER de turn based gevallen) maakt dat ook niet uit. Alleen de echte pro-fps gamers (de princessen op de erwt om het maar even te zeggen) zullen het verschil merken in die 6ms (dat is 6/1000e seconde)
Dus staar je niet blind op de response tijd, maar kijk liever naar de beeldkwaliteit, het liefst ergens in een winkel naast elkaar. Overigens vind ik het ergens vreemd dat je een 23" met een 24" vergelijkt. Alsof je nog twijfelt over de grootte.

Voor wat de lichtheid in je kamer vind ik zelf spiegelende schermen vervelender dan de anti-glossy/anti-glare ones, maar ik doe gewoon het gordijn dicht als ik er teveel last van heb ;)

[Voor 10% gewijzigd door rockhopper op 01-02-2013 00:40]

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• ejvandekaa
Ik heb nu een samsung syncmaster 930bf (19 inch). maar die heb ik al meer dan 3 jaar en ik dacht dode pixels te zien.dat was wat me trigerde om te kijken naar een nieuwe monitor. behalve dat bevalt die me eigenlijk goed. ik heb er geen problemen mee (aan de andere kant weet ik ook niet hoe het beter kan;-))

Wat betreft de grote, aangezien ik nu 19 inch heb betekenen 23, 24 (of meer) alleen maar dat het beeldscherm groter wordt. Wat dat hetreft gaat het mij meer om de aspect? ratio, het feit dat je bij film/tv series meer van het oppervlak gebruikt om de film te tonen en geen zwarte band onder en boven de film hebt.

Punt is ik wil eigenlijk echter op alles voorbereid zijn. vandaar wat betekend een 8ms voor pro FPS spellen (weet iemand hier een youtube filmpje van zodat ik dat eens kan zien?

Wat betreft de zon op het beeldscherm, mijn zorg is met name dat als de zon schijnt buiten het erg licht is in mijn woning/woonkamer (zelfs als ik het gordijn dicht doe zodat er geen licht rechtstreeks op mijn monitor vald). Het probleem is dan dat met name "donkere" tv series afleveringen (veel nacht scenes) soms moeilijk te zien zijn. en om nu gordijnen voor al mijn woonkamer ramen aan te schaffen en dicht te doen is me eigenlijk te kostbaar.

Evertjan

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:20
ik heb ook een 930bf gehad en het verschil met een Dell ips paneel is dramatisch groot. Sterker nog ik kan met mijn 2209wa veel beter werken in de zon als de 930bf.

die coating die erop zit doet erg goed zijn werk
Het beeld en de kleuren zijn ook op een heel ander niveau.

Verder zijn de kijkhoeken zoveel beter, de 930 bf,heeft er nogal last van dat die erg beperkt is en de kleuren veranderen als je er niet recht voor zit.

Je moet gewoon een scherm hebben met een hogere helderheid, daar moet je wel naar kijken, dan heb je er geen last meer dat het beeld te donker is met zonlicht .

de 930 was een mooi scherm in de tijd dat ie uitkwam, maar de huidige schermen zijn echt een heel stuk beter :)

[Voor 26% gewijzigd door freaky35 op 01-02-2013 09:55]

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

ejvandekaa schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:15:
Ik heb nu een samsung syncmaster 930bf (19 inch). maar die heb ik al meer dan 3 jaar en ik dacht dode pixels te zien.dat was wat me trigerde om te kijken naar een nieuwe monitor. behalve dat bevalt die me eigenlijk goed. ik heb er geen problemen mee (aan de andere kant weet ik ook niet hoe het beter kan;-))

Wat betreft de grote, aangezien ik nu 19 inch heb betekenen 23, 24 (of meer) alleen maar dat het beeldscherm groter wordt. Wat dat hetreft gaat het mij meer om de aspect? ratio, het feit dat je bij film/tv series meer van het oppervlak gebruikt om de film te tonen en geen zwarte band onder en boven de film hebt.

Punt is ik wil eigenlijk echter op alles voorbereid zijn. vandaar wat betekend een 8ms voor pro FPS spellen (weet iemand hier een youtube filmpje van zodat ik dat eens kan zien?

Wat betreft de zon op het beeldscherm, mijn zorg is met name dat als de zon schijnt buiten het erg licht is in mijn woning/woonkamer (zelfs als ik het gordijn dicht doe zodat er geen licht rechtstreeks op mijn monitor vald). Het probleem is dan dat met name "donkere" tv series afleveringen (veel nacht scenes) soms moeilijk te zien zijn. en om nu gordijnen voor al mijn woonkamer ramen aan te schaffen en dicht te doen is me eigenlijk te kostbaar.

Evertjan
Ik ben ook van een 19" TN scherm (1280x1024) overgestapt naar een Dell U2412M 1920x1200 IPS scherm en kan je gerust stellen. Dit scherm is zo helder dat het bij mij gewoonlijk op 0% brightness staat. Pas als in de middag de zon de kamer in komt schijnen moet die af en toe wat hoger. Maar niet in de winter.

Hij heeft ook een 'Movie' preset met 'dynamic contrast' maar die is juist om donkere scènes nog donkerder te maken vergelijkbaar met in de bioscoop. Ook dan is echter de helderheid gewoonlijk nog behoorlijk hoog. En je kunt ook custom instellingen gebruiken zonder dynamic contrast.

Ik heb bewust voor de 16:10 2412 gekozen om extra beeldhoogte te hebben. Het is een monitor en geen TV en ik gebruik hem voor veel meer dan video's kijken.

[Voor 47% gewijzigd door CaptJackSparrow op 01-02-2013 10:35]

• Tuli08
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-02 11:27
Ik heb sinds gisteren de DELL u2312HM en ben er super tevreden over. Kom van een Samsung 206BW, en in de kleuren zit een groot verschil!
Echter als ik BF3 spel heb ik het idee dat het allemaal iets waziger is geworden dan op mijn vorig scherm. Heb het geprobeerd met de Normal en de Game mode maar dat maakt niks uit...
Iemand enig idee? Videokaart: MSI 660ti..

• freaky35
Heb je wel motion blur uitstaan in de game zelf, die kan ook voor een soortgelijk effect zorgen.

En anders zou het te maken kunnen hebben met de reactie tijd van het panel, let wel het is eigenlijk geen gaming monitor...

[Voor 39% gewijzigd door freaky35 op 01-02-2013 11:56]

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik sluit me bij CaptJackSparrow aan. Ik adviseer je ook om een 16:10 monitor te nemen ook al krijg je dan kleine zwarte balken en niet een 16:9. Je zult je zelf bedanken voor de extra verticale pixels. Ik weet niet precies welke monitors momenteel allemaal 16:10 zijn met 1920x1200 (en dus niet 1920x1080) maar er zijn in ieder geval wel wat modellen op 24" formaat.

Ik ben zelf van 19" CRT (monsterlijk groot) naar 24" 1920x1200 gegaan om nu inmiddels op de 27" U2711 van Dell te zitten met 2560x1440 (heerlijk veel werkruimte)

Let overigens op met je termen: apect ratio zijn simpele getallen en tegenwoordig heb je met name de smaak 16:9 en de zeldzamere 16:10, dit zegt niks over de resolutie. De resolutie maakt het verschil, dit zijn het aantal pixels op je scherm, des te meer pixels, des te meer werkruimte je krijgt op je scherm. Zo is bijvoorbeeld een 24" 1920x1080 16:9, maar mijn 27" 2560x1440 ook. De eerste resolutie heeft grofweg 2 miljoen pixels (1920 maal 1080 is 2.073.600) de tweede grofweg 3½ miljoen (2560 maal 1440 is 3.686.400) bijna een verdubbeling van werkruimte dus terwijl ik slechts een stap maakte van 24" naar 27"

[Voor 0% gewijzigd door rockhopper op 01-02-2013 13:38. Reden: layout edit voor leesbaarheid]

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Tuli08
Ik heb eigenlijk verder niks in de instellingen aangepast binnen BF3 omdat dat toen niet nodig was voor me 206BW, maar heb de optie Motion Blur er wel tussen zien staan, kan ik vanavond wel ff meerommelen..
Officieel is het idd geen gaming monitor, maar omdat zo veel mensen mijn voor zijn geweest en geen verschil hebben gemerkt met BF3 dacht ik, ik hoop hem,..
freaky35 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:55:
Heb je wel motion blur uitstaan in de game zelf, die kan ook voor een soortgelijk effect zorgen.

En anders zou het te maken kunnen hebben met de reactie tijd van het panel, let wel het is eigenlijk geen gaming monitor...

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Aangezien de meeste bioscoopfilms breder zijn dan 16:9 krijg je op een 'Full-HD' scherm ook al zwarte balken boven en onder de film. Mij stoort dat ook totaal niet. Als je ondertitels gebruikt kun je je afspeelsoftware evt. zo configureren dat die onder de film in het zwarte ongebruikte deel van je scherm komen te staan i.p.v. er overheen. Komt de leesbaarheid ten goede en het verstoort het beeld niet.

Eigenlijk zouden videoplayers hier een kant en klare instelling voor moeten hebben voor 16:10 monitoren. Desnoods het beeld tegen de bovenkant van je scherm en ondertitels daaronder.

• freaky35
Tuli08 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:00:
Ik heb eigenlijk verder niks in de instellingen aangepast binnen BF3 omdat dat toen niet nodig was voor me 206BW, maar heb de optie Motion Blur er wel tussen zien staan, kan ik vanavond wel ff meerommelen..
Officieel is het idd geen gaming monitor, maar omdat zo veel mensen mijn voor zijn geweest en geen verschil hebben gemerkt met BF3 dacht ik, ik hoop hem,..

[...]
De 1 zal het wel merken, de ander niet dat is helaas per persoon verschillend.
En als je juist daarvoor wel erg gevoelig bent dan zal je dat gewoon veel meer merken.

Maar probeer eerst maar eens met motion blur uit.Ik ben benieuwt :) .

[Voor 6% gewijzigd door freaky35 op 01-02-2013 12:50]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
[b][message=39679343,noline]CaptJackSparrow schreef op woensdag 30 januari 2013 @ Het loont dus om vooraf adequaat research te doen. Dat is voor iedereen aan te bevelen. Feiten zijn een betere basis om beslissingen op te baseren dan verwachtingen of hoop.
Het is niet alsof ik geen research heb gedaan, het heeft zelfs eeuwen geduurd voordat de juiste monitor beschikbaar was. Een zonder zware AG coating, lage input lag, IPS.
Het is ook niet zo dat 27" 2560 x 1440 de verkeerde keuze was en dat ik nu een andere keuze zou maken.

• Tuli08
YES! Motion blur off en dit gaat veel beter! nu weet ik het zeker dit is een prima scherm. Ik twijfelde eerst omdat ik mijn Samsung 206bw met 2ms reactietijd aan de kant heb gezet voor de U2312HM met 8ms, maar ik merk er niks van! kleuren zijn top! ik ben tevreden. ;)
freaky35 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:40:
[...]

De 1 zal het wel merken, de ander niet dat is helaas per persoon verschillend.
En als je juist daarvoor wel erg gevoelig bent dan zal je dat gewoon veel meer merken.

Maar probeer eerst maar eens met motion blur uit.Ik ben benieuwt :) .

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-01 15:48
Ik heb twee Dell Ultrasharp U2312HM's gekocht en deze aangesloten op mijn pc.
Het valt me op dat het ene scherm wat helderder lijkt dan het andere, terwijl de instellingen gelijk zijn.

Is deze afwijking normaal, en is deze evt. met een calibratie te verhelpen of is er iets aan de hand?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 21:00
Dat kan je toch gewoon verhelpen door de helderheid van één van de twee schermen aan te passen?

Calibratie moet je ook per scherm doen, want zelfs met precies dezelfde modellen kunnen er verschillen in de schermen zitten, ook al zou je alle instellingen precies overnemen.

The devil is in the details.

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:36
Ehm... Ik heb zojuist mijn U2713HM aangesloten en op pixelfouten gecontroleerd. Ten eerste vind ik het een enorm supermooi scherp scherm! Echter 1 rode subpixel rechtsonderin het scherm is defect (bijna aan de zijkant). Geen hot pixel fout maar meer dat subpixel rood het niet doet. Bij een zwart scherm valt het niet op (dus niet irritant). Bij een wit scherm heeft het een miniem cyaan kleur (klopt, rood doet het niet). Het betreft dus een donkere subpixeldefect (op 1 pixel).

http://support.euro.dell....kcs/document?docid=414288

Tja wat nu? Ik heb mijn scherm bij Azerty gekocht zonder pixelgarantie. Zou ik het scherm moeten retourneren. Of is de kans dat dit scherm extra nieuwe fouten krijgt zodanig klein dat ik het op de koop moet toenemen? Ik vind dit lastig aangezien het bijna niet opvalt. Wat vinden jullie?

[Voor 13% gewijzigd door thestiffmeister op 03-02-2013 23:14]

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Wat is wijsheid? Kan je het geduld opbrengen bij een wissel? Ben je bereid er werk in te stoppen? Waag je graag gokjes?
Het belangrijkste wat je jezelf zult moeten afvragen is: "Kan ik leven met een dergelijk defect voor de prijs die ik er voor neergelegd heb?"
Die kan jij alleen beantwoorden want jij bent degene die er mee moet werken. Als je heel graag wilt weten wat de kans op een dode (sub)pixel bij jouw model (mocht je gaan (om)ruilen) dan is google de beste manier om wat meer info te krijgen. Ik had geen defecten in mijn U2711, maar dat is een model klasse hoger (met mogelijk betere controle?)

• SpitfireFrl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:49
Tuli08 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:53:
Echter als ik BF3 spel heb ik het idee dat het allemaal iets waziger is geworden dan op mijn vorig scherm. Heb het geprobeerd met de Normal en de Game mode maar dat maakt niks uit...
Iemand enig idee? Videokaart: MSI 660ti..
Heb je de resolutie van BF3 wel op 1920x1080 gezet i.p.v. 1680x1050 (oude monitor)?
Wat dat kan ook het wazig zijn verklaren. Voor het scherpste beeld moet je de native resolutie van de monitor gebruiken.

• Sjoepap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04-2022
ik heb de Dell U2711. Top scherm en ook ideaal om te gamen (moet je gpu wel de nodige spierballen hebben natuurlijk om de hoge reso aan te kunnen). Ben geen pro gamer maar merk niets van inputlag.

Nu wordt die wel warm, zelfs wanneer gewoon de Windows desktop getoond wordt. Niet heet maar toch aardig warm. Heeft hier nog iemand last van?

• Tuli08
Jazeker, is vanzelf gegaan, BF3 kijkt volgens mij naar de resolutie van Windows. Maar het is opgelost :)
Ik heb Motion Blur uit gezet en nu is het super scherp! Waarschijnlijk dat ik er eerst van wege de lagere resolutie geen last van had. Het is echt een heerlijk scherm. ;)
SpitfireFrl schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:48:
[...]

Heb je de resolutie van BF3 wel op 1920x1080 gezet i.p.v. 1680x1050 (oude monitor)?
Wat dat kan ook het wazig zijn verklaren. Voor het scherpste beeld moet je de native resolutie van de monitor gebruiken.

• HannesB
Vandaag mijn dell u2713hm teruggebracht naar Coolblue. Vind het enorm spijtig dit te hebben moeten doen, maar in de onderste rechterhoek was er een combinatie van backlight bleeding en ips glow. Volgens mij werd de ips glow versterkt door deze backlight bleeding. Deze glow vormde zich als een driehoek met enkele 5-tal cm in de hoogte en 8-tal cm in de breedte. Dit kon ik niet gewoon worden en werd me steeds storender. De glow verdween pas als ik helemaal recht voor de rechterrand zat van het scherm, wat ook niet meteen de bedoeling is. Zelf zit ik op een 50-60 cm van mijn scherm. Zelfs van een verdere afstand (2m) was die glow + leakage goed te zien op donkere achtergronden zoals zwarte randen bij een film of een donkere situatie tijdens gamen.

Zeer jammer. Misschien dat ik binnenkort me een ander exemplaar probeer. Alternatieven als HP of LG zijn niet meteen een optie: duurder en in het geval van HP het ontbreken van hdmi. Maar vooral, deze schermen komen wat hoger bij de laagste stand. Ook al is dit maar een verschil van 2 à 4 cm in vergelijking met Dell, dit is me teveel aangezien ik een opzetstuk gebruik met daar onder een center speaker. Het resultaat zou zijn dat ik dan een houding moet nemen met mijn hoofd dat wat naar boven gericht is. Bij de u2713hm was het eigenlijk perfecte ooghoogte.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Sjoepap schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:36:
ik heb de Dell U2711. Top scherm en ook ideaal om te gamen (moet je gpu wel de nodige spierballen hebben natuurlijk om de hoge reso aan te kunnen). Ben geen pro gamer maar merk niets van inputlag.

Nu wordt die wel warm, zelfs wanneer gewoon de Windows desktop getoond wordt. Niet heet maar toch aardig warm. Heeft hier nog iemand last van?
De 2711 is ouder en heeft CCFL verlichting i.p.v. LED. Bij zo'n groot scherm gaat dat aantellen. Het maximale verbruik is dan ook bijna drie maal zo hoog als de modernere LED-versie.

Dat wordt uiteindelijk in warmte omgezet.

[Voor 3% gewijzigd door CaptJackSparrow op 08-02-2013 13:53]

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:36
rockhopper schreef op maandag 04 februari 2013 @ 02:15:
Wat is wijsheid? Kan je het geduld opbrengen bij een wissel? Ben je bereid er werk in te stoppen? Waag je graag gokjes?
Het belangrijkste wat je jezelf zult moeten afvragen is: "Kan ik leven met een dergelijk defect voor de prijs die ik er voor neergelegd heb?"
Die kan jij alleen beantwoorden want jij bent degene die er mee moet werken. Als je heel graag wilt weten wat de kans op een dode (sub)pixel bij jouw model (mocht je gaan (om)ruilen) dan is google de beste manier om wat meer info te krijgen. Ik had geen defecten in mijn U2711, maar dat is een model klasse hoger (met mogelijk betere controle?)
Nou toch het eindresultaat/conclusie maar ff vermelden. Ik ga hem toch houden. Het valt gewoon niet op... Een stofje heb je nog meer last van :X Het risco op een scherm met meer mankementen (op zoveel pixels) lijkt mij groter.... Ik ben supercontent met dit scherm.

• ejvandekaa
immidels afgelopen weekend de del ultrasharp u2312 gekocht. nu zou ik eigenlijk eens middels een computerspel die response time willen testen. ik weet echter niet bij welke spellen een response time van 8 ms een probleem kan zijn. wie weet een (niet al te recent) (demo)spel waarmee ik het kan testen?

Evertjan van de Kaa

ps het is wel heel erg wennen zo'n breed scherm. handig al die ruimte en geen zwarte strepen onder en boven een film. maar nu heb ik zwarte strepen links en rechts van het spel farm frenzy 3 russian roulette als ik dat speel ;-)

• wcduck
  • Niet online
Anoniem: 31211 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 15:13:
[...]

Ik heb net de monitor losgemaakt maar nu blijkt dat de voeding vastgesoldeerd zit aan een achterplaat zodat ik de voeding niet kan losmaken en doormeten. Heeft er iemand ervaring met deze monitor en of het uberhaupt nog mogelijk is het te vervangen want het ziet er naar uit alsof het niet demonteerbaar is.
Een trage reactie, maar ik heb mijn monitor weten te fixen zonder al te veel soldeerwerk. Er is een mogelijkheid met een kleine ingreep de soundbar-aansluiting te gebruiken als 20V input, waarmee je een bypass creeert voor het kapotte voedings-board in de monitor.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• ejvandekaa
Ik heb gisteren need for speed shift (2009) geinstalleerd en uitgeprobeerd om te zien of 8 ms in plaats van 5 or 2 ms een probleem is . Maar ik moet zeggen dat ik er geen last van had.

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-03 12:36

RoyK

Illustrator

CaptJackSparrow schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:50:
[...]

De 2711 is ouder en heeft CCFL verlichting i.p.v. LED. Bij zo'n groot scherm gaat dat aantellen. Het maximale verbruik is dan ook bijne drie maal zo hoog als de modernere LED-versie.

Dat wordt uiteindelijk in warmte omgezet.
Ziet het LED model er qua uiterlijk er hetzelfde uit als de U2711 (voor de mensen die er misschien 2 willen hebben zoals ik, maar nu nog een 2711 heeft staan)

Mijn portfolio
Volg me op Instagram

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-03 12:18
De 2711 heeft als voordeel nog wel 12bits ipv 10bits kleuren tov. De 2713hm, daarom komt er van de 2713 ook een nieuwe versie met 12bits, maar die is uiteraard weer wat duurder dan de huidige.

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 17:42
rjvisje schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 14:05:
De 2711 heeft als voordeel nog wel 12bits ipv 10bits kleuren tov. De 2713hm, daarom komt er van de 2713 ook een nieuwe versie met 12bits, maar die is uiteraard weer wat duurder dan de huidige.
Is de nieuwe 2713 gericht op de grafische vormgevers (DCC) net zoals de U2711 of op de gewone consument net zoals de huidige 2713hm?

En heb je meer info over de nieuwe 2713? Link misschien? :)

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 17:42
Dank! Ga ik eens op een gelegen moment doorspitten. Heb eergisteren zelf nog de U2410 besteld, en deze vandaag in gebruik genomen. :)

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-03 13:50
Net de U2312HM binnen. Wat een mooi beeld :D

Zie geen dode/luie pixels dus dat is al goed.
Wat me wel opvalt is hoe helder dit beeld is. Met dezelfde achtergrond verlichting vind ik het wit nog iets té helder maar anders vind ik het een mooi beeld :)

• Bachatero
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-03 22:03
Klein vraagje,

Kun je DELL monitoren ook ergens bezichtigen voordat je ze koopt.

• Death1ord
Bachatero schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:38:
Klein vraagje,

Kun je DELL monitoren ook ergens bezichtigen voordat je ze koopt.
Kijk een in de pricewatch. Er zijn enkele webwinkels met een vaste winkel die ook Dell monitoren verkopen. Daar zou je eventueel zo een scherm kunnen bezichtigen.

• NovemberHotel
Ik heb zojuist mijn U2713HM opgehaald en ik heb last van een gele gloed links onder het scherm. Even ter verduidelijking heb ik zojuist een foto genomen met mijn mobiel van het scherm op zwart met 70 brightness.
spoiler:
http://uploadimg.nl/IMG_20130209_180556.jpg
. Is dit acceptabel of zal ik de monitor terugbrengen naar de winkel?

• lakigucci
  • Laatst online: 18-03 15:14
Kenners,

Ik ben in de markt voor een nieuw scherm welke ik gebruik voor primair gaming en secundair films te kijken.
Ik twijfel tussen de Dell UltraSharp U2412M(60hz) en de BenQ XL-2420T(120hz).
Kunnen jullie mij helpen deze knoop door te hakken?

Alvast bedankt!

👉iPhone 7 Plus Te Koop👈

• Hahn
Dat is net zoiets als in een Apple-topic vragen of je een MacBook Pro of een Windows-laptop moet kopen :P

• lakigucci
  • Laatst online: 18-03 15:14
Er zijn natuurlijk verschillen anders dan het merk, maar ik weet van lezen van reviews en meningen dat de Dell's erg goede beeldweergave hebben, en tevens een hogere resolutie 1920x1200 ipv 1920x1080.
Echter heeft de BenQ weer 120hz etc. Ik hoopte dat jullie een argument hadden waarom de ene wel of niet.
Maar ik snap je bedoeling Hahn ;). De reden waarom ik het juist hier vraag is omdat er gebruikers zijn die de schermen door en door kennen.

Zover ik het begrijp is de BenQ een betere monitor voor gaming vanwege lagere inputlag/response etc, maar dat de dell een hogere reso heeft en mooiere kleuren, of zit ik er nu echt kompleet naast..

[Voor 8% gewijzigd door lakigucci op 09-02-2013 22:16]

👉iPhone 7 Plus Te Koop👈

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
NovemberHotel schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 20:13:
Ik heb zojuist mijn U2713HM opgehaald en ik heb last van een gele gloed links onder het scherm. Even ter verduidelijking heb ik zojuist een foto genomen met mijn mobiel van het scherm op zwart met 70 brightness.
spoiler:
70 brightness? Zit je met een 8) achter je scherm?

Heb hem hier op 40 en dat is al zodanig dat het de hele kamer verlicht. Maar goed, de vraag of het acceptabel is is natuurlijk aan jou, al zou ik eerst een kijken of er niet wat te tunen valt aan je instellingen voordat je met problemen aankomt die er alleen zijn als je in fictieve situaties gaat denken.

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:38
spoiler:
dit lijkt me niet echt schokkende bleeding, en brightnes 70 is al veel te hoog voor dit scherm vind ik ik heb hem op 25 staan.
zie je ook de bleeding als je de monitor gewoon gebruikt en films kijkt?

[Voor 5% gewijzigd door Goofy1978 op 09-02-2013 22:46]

• Trinsec
  • Nu online

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

11 brightness, en ik krijg nog steeds regelmatig dat het te fel is. (Maar lager, en de kleuren zijn te onduidelijk). :P Ga eens met normale waarden een foto maken.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• Hahn
Hier brightness op 22 (Dell 2713) en dat is net ietsje feller dan m'n Dell 2311 op brightness 30.

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Trinsec schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 23:21:
11 brightness, en ik krijg nog steeds regelmatig dat het te fel is. (Maar lager, en de kleuren zijn te onduidelijk). :P Ga eens met normale waarden een foto maken.
Ga met normale waarden een foto maken?

Je bedoelt, ga met een professionele camera met een professional erachter een foto maken. Het is leuk zo'n foto met een mobiel, maar het is werkelijk onmogelijk om backlight bleeding daarmee accuraat vast te stellen. Daar kunnen wij echt helemaal niets mee.

• Death1ord
Dat is hier op m'n U2312HM ongeveer hetzelfde wat ik krijg bij een redelijk hoge helderheid maar het stoort me weinig aangezien het enkel te merken is op een donker scherm wat niet veel voorvalt.

's avonds staat m'n scherm zelfs op 0 helderheid en vind ik het nog te helder met een witte achtergrond :+

• HannesB
spoiler:
Ik heb mijn u2713hm terug gebracht en had veel minder last van die gelige backlight bleed, zo goed als onzichtbaar eerlijk gezegd, maar ik kon het wel zien op een zwarte achtergrond (ook omdat ik nog exemplaren had gezien op internet met een dergelijke linkerhoek, wist ik dat het er was). Maar het valt me wel op dat er een fout moet zijn in de productie: al vaak ben ik tegengekomen op het internet dat die linkerhoek last heeft van een gelige schijn en de rechterhoek van zo'n witte. Die witte schijn was voor mij de reden om het scherm terug te brengen. Volgens mij werd het deels veroorzaakt door ips glow, maar ook versterkt door backlight bleed in die hoek. Naargelang mijn positie (eerder rechts van het scherm zodat die rechterrand in het midden was van mijn gezichtsveld) ging die schijn deels weg, hoewel er nog steeds lekkage van licht merkbaar was. Het kwam er op neer dat ik ook mijn houding begon te veranderen: verder van het scherm zitten, proberen die rechterhoek te mijden, ...

Dus als ik mooi in het midden voor mijn scherm zat, zag ik steeds die witte gloed/lekkage bij donkere achtergronden. Dit stoorde mij enorm bij films of gaming, maar ook bij normaal gebruik werd ik dit wel gewaar wanneer de achtergrond donkerder was, zoals bv mediamonkey dat in mijn geval een donker thema heeft.

Zelf vind ik dit onacceptabel voor een scherm van rond de 600 euro, dat in een klasse valt voor het meer professionele gebruik. Jammer genoeg is de u2713hm het enige scherm dat momenteel aan mijn eisen voldoet (andere schermen komen te hoog, +- 44 à 46 cm, in de laagste stand, dit in combinatie met een verhoog op mijn bureau doet mijn hoofd naar boven tillen). Ik vrees dat een ander exemplaar ook geplaagd zal zijn door dergelijke onvolmaaktheden.

Hier zijn enkele voorbeelden die ik gevonden heb, het kan dus erger:
https://lh4.googleusercon...0JqssL8Kls/s692/photo.JPG
http://imgbox.com/absgsVWR
maar ook 'beter':
http://img.photobucket.co...uter%20Stuff/IMG_4054.jpg
Hoewel dit laatste naar mijn mening nog steeds niet aanvaardbaar is. Noem me eventueel perfectionistisch.

edit: stom van me om niet te kijken om welke bouw/maand en revision het ging bij het terug inpakken.

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Met dat soort foto's kan je toch helemaal niets? Hoe kan je nu de hoeveelheid backlight bleeding beoordelen als de foto gemaakt is met een of andere prutscamera waarvan de ingestelde ISO waarde niet bekend is. Ik kan ook een foto maken van mijn TV waaruit blijkt dat de bleeding gigantisch is, terwijl het niet zichtbaar is in normaal gebruik.

• HannesB
Anoniem: 303530 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 11:50:
Met dat soort foto's kan je toch helemaal niets? Hoe kan je nu de hoeveelheid backlight bleeding beoordelen als de foto gemaakt is met een of andere prutscamera waarvan de ingestelde ISO waarde niet bekend is. Ik kan ook een foto maken van mijn TV waaruit blijkt dat de bleeding gigantisch is, terwijl het niet zichtbaar is in normaal gebruik.
Niet iedereen beschikt over een professionele camera waar men alles perfect en accuraat kan vastleggen. Het hangt dan ook van ieder persoon af hoe kritisch hij/zij naar die foto's kijkt. Zelf weet ik ook wel dat de camera van mijn smartphone niet meteen het beste is om zoiets af te leggen, maar het kan iets benaderen hoe ik het wél zie in de realiteit. En dan kan een foto duidelijker zijn als een paar geschreven/getypte woorden. (zelf zou ik nooit een foto op het internet plaatsen dat te ver afwijkt van de realiteit en bijgevolg bedriegelijk is) Ik denk wel dat de foto's kunnen aantonen dat er een 'fout' in de productie is waardoor veel schermen, meer specifiek u2713hm, last hebben zowel van de linkerhoek als rechterhoek, buiten beschouwing gelaten hoe ernstig de backlight bleeding zich vertaalt in de realiteit en in hoeverre de gebruiker dit werkelijk als problematisch ervaart bij (dagelijks) gebruik.

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-03 08:21
misterdoom schreef op zondag 10 februari 2013 @ 11:22:
Dat is hier op m'n U2312HM ongeveer hetzelfde wat ik krijg bij een redelijk hoge helderheid maar het stoort me weinig aangezien het enkel te merken is op een donker scherm wat niet veel voorvalt.

's avonds staat m'n scherm zelfs op 0 helderheid en vind ik het nog te helder met een witte achtergrond :+
Probeer F.lux. Slaap je beter ook! ;-)

• NovemberHotel
Anoniem: 303530 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 11:50:
Ik beschik helaas niet over professionele camera-apparatuur. Ik vroeg eigenlijk of dit een zeer uitzonderlijke productiefout is en niet om een professionele analyse van de mate van backlight-bleeding Ik heb uit de overige reacties kunnen concluderen dat de maten van backlight-bleeding die op mijn monitor voorkomt niet exceptioneel is. Na het verlagen van de brightness naar 35 is de gele waas afgenomen tot een acceptabel niveau. Voor de rest een prima monitor.

• Trinsec
  • Nu online

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Mm, ik ga die F.lux eens uitproberen. Eens zien of ik het eindelijk niet meer te fel vind 's avonds. ;)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

F.lux is inderdaad prettig. Ik gebruik het al tijden. Het verandert helaas niet (ook) de helderheid maar alleen de kleurtemperatuur, wat op zich al aardig scheelt. Bij mij staat ie op 6500K voor de dag en 3400K voor de nacht. Geen idee wat de defaults waren.

52 graden Noord en 5 Oost is overigens goed bruikbaar voor heel Nederland denk ik. Ik vond het nauwkeurig genoeg. ;)

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:31
Of je zet de helderheid van de monitor zo hoog dat al het andere licht verbleekt. :+

Maar om nog een beetje serieus te blijven.
Ik neem aan dat F.lux geen rekening houdt met bewolking. Dat maakt ook nogal wat uit voor de kleurtemperatuur en tint.

• Trinsec
  • Nu online

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Je kan het 'uitzetten' voor een uur. Maar over het algemeen is het door de dag toch altijd wel helderder dan 's avonds.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:31
Het past toch de kleurtemp aan? Niet de helderheid.

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:11
Heeft iemand enig idee wanneer er een nieuwe serie komt van de UltraSharp monitoren. Ik ben al een tijd op zoek naar een nieuwe monitor en ik wil eigenlijk geen monitor kopen van +/- 1,5 jaar oud...

Ik heb de Dell S2440L na enkele dagen teruggestuurd omdat het scherm niet bruikbaar is in praktijk. De glossy glasplaat aan de voorkant was net een spiegel.

Vervolgens heb ik de Philips 249C4QHSB monitor besteld, maar ook die heb ik na enkele dagen teruggestuurd. Dit scherm had veel last van ghosting. Zodra je een stil beeld ging bewegen liepen de kleuren enorm uit.

Al met al was ik enorm teleurgesteld in de VA technologie. In eerste instantie is het beeld heel erg mooi door het hoge contrast en de zwart waardes, maar de pixel responsiveness en ghosting / back trailing is om te huilen.

Derhalve ga ik nu een IPS scherm aanschaffen van Dell naar alle waarschijnlijkheid, maar ik weet alleen niet wat. 23" vind ik te klein, 27" vind ik te groot, daarom het liefst een 24" scherm anno 2013...

Iemand enig idee?

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dan is de U2412M toch een prima keuze? Ik betwijfel of die snel vervangen zal gaan worden. Zo oud is die nog niet. De 2410 is ook al minstens sinds september 2009 op de markt. De 2412 is zo'n twee jaar jonger.

Niet glossy. Was voor mij een absolute eis. 8)

• recca
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:39:
Dan is de U2412M toch een prima keuze? Ik betwijfel of die snel vervangen zal gaan worden. Zo oud is die nog niet. De 2410 is ook al minstens sinds september 2009 op de markt. De 2412 is zo'n twee jaar jonger.

Niet glossy. Was voor mij een absolute eis. 8)
Prima monitor, maar ik ben geen fan van 16:10 aangezien ik de monitor ook veel gebruik om op te gamen en dan heb ik liever een 16:9 monitor.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 12:02
recca schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:01:
[...]

Prima monitor, maar ik ben geen fan van 16:10 aangezien ik de monitor ook veel gebruik om op te gamen en dan heb ik liever een 16:9 monitor.
En games kunnen geen resolutie hebben van 16:10 :?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-03 08:21
Huh? ;-) 16:10 is juist heerlijk om op te gamen! En het wordt prima ondersteund door alle games die ik ken.

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-03 13:43
recca schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:01:
[...]

Dan is de U2312HM misschien iets voor jou? Iets kleiner, maar 16:9 en verder qua specs vergelijkbaar met de U2412M.

• recca
tsjoender schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:04:
[...]

Dan is de U2312HM misschien iets voor jou? Iets kleiner, maar 16:9 en verder qua specs vergelijkbaar met de U2412M.
Ja ik heb zojuist de U2312HM besteld.

@icecreamfarmer en Znorkus: Tuurlijk wordt 16:10 ondersteund maar het gaat meer om de PoV in games als LoL en SC2 waardoor ik 16:9 prefereer.

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-04-2019
Wow, vandaag binnengekregen. Wat is ie mooi! uiteraard heb ik het over de U2412M, prachtig beeld en gelukkig heb ik weer gekozen voor een 16:10. Aanrader voor iedereen die twijfelt en zoekt naar een monitor voor fotobewerking en snelle games!!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Hoe zit het met revisie nummers? Ik heb net mijn scherm binnen (U2412M) en die zou gemaakt zijn in decemember 2012 maar heeft revisie A00? Ik dacht dat hie nieuwer de productie datum hoe hoger het rev nummer?

Daarnaast zat hij niet in piepschuim zoals gewoonlijk bij dell maar in karton.

Heb ik soms een refurbished model oid?

[Voor 6% gewijzigd door Dracula op 15-02-2013 15:04]

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dat deugt niet. Ik heb die van mij eind november 2011 gekocht en daar stond A01 op de doos.

Probeer Monitor Asset Manager eens. Die rapporteert o.a. een fabricagedatum.

[Voor 41% gewijzigd door CaptJackSparrow op 15-02-2013 15:14]

• tsjoender
Dracula schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:03:
Hoe zit het met revisie nummers? Ik heb net mijn scherm binnen (U2412M) en die zou gemaakt zijn in decemember 2012 maar heeft revisie A00? Ik dacht dat hie nieuwer de productie datum hoe hoger het rev nummer?

Daarnaast zat hij niet in piepschuim zoals gewoonlijk bij dell maar in karton.
Dat is inderdaad vreemd. Ik heb afgelopen dinsdag een U2412M ontvangen. Deze was in piepschuim verpakt en de revisie is A02.

• Dracula
  • Nu online
tsjoender schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:17:
[...]

Dat is inderdaad vreemd. Ik heb afgelopen dinsdag een U2412M ontvangen. Deze was in piepschuim verpakt en de revisie is A02.
met welke productie datum?

Heb monitor asset information gedaan en die hoest het volgende uit: Manufacture date......... 2012, ISO week 51

Nou ja het zal wel, scherm is verder niks mis mee alleen was een beetje argwanend omdat hij zo een lage rev nummer had en kartonnen verpakking (dacht aan een refurbished model)

[Voor 34% gewijzigd door Dracula op 15-02-2013 15:22]

• tsjoender
Net even die monitor asset manager geprobeerd die CapJackSparrow aanbevool (thanks!):
Monitor
Model name............... DELL U2412M
Manufacturer............. Dell
Plug and Play ID......... DELA079
Serial number............ xxxxxxxxxxxxxx
Manufacture date......... 2012, ISO week 44

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Nou is het natuurlijk denkbaar dat Dell bij een refurbished monitor dergelijke data kan veranderen dus het is geen absolute garantie dat hij van recente datum is. Alleen andersom was het een sterk argument geweest voor reclamatie als de datum flink in het verleden had gelegen.

Waar haal je dat A00 vandaan? Sticker op de monitor of doos of...?

• Dracula
  • Nu online
Sticker op de monitor en op de doos

• Cageman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-01 17:49
Ik heb een vraag over de pricewatch: Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart.

Ik ga hem gebruiken voor mijn computer én Xbox 360. Ik neem aan dat de resolutie van de Xbox dan gewoon FullHD wordt. Heeft iemand hier ervaringen mee? Blijft dit mooi op dit scherm met een afwijkende resolutie?

• recca
Ik heb bij mijn nieuwe U2312HM best wel last van backlight bleeding...Erg jammer. Het is niet super storend aangezien ik de monitor alleen gebruik voor games en overige zaken, maar toch. Zouden jullie het scherm terugsturen als jullie last hadden van backlight bleeding?

• Dracula
  • Nu online
recca schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:08:
Ik heb bij mijn nieuwe U2312HM best wel last van backlight bleeding...Erg jammer. Het is niet super storend aangezien ik de monitor alleen gebruik voor games en overige zaken, maar toch. Zouden jullie het scherm terugsturen als jullie last hadden van backlight bleeding?
Hangt er helemaal vanaf hoeveel last je er zelf van hebt.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Cageman schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:52:
Ik heb een vraag over de pricewatch: Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart.

Ik ga hem gebruiken voor mijn computer én Xbox 360. Ik neem aan dat de resolutie van de Xbox dan gewoon FullHD wordt. Heeft iemand hier ervaringen mee? Blijft dit mooi op dit scherm met een afwijkende resolutie?
Ik heb geen ervaring met de xbox, maar je kan op de U2711 gewoon op 1920x1200 of 1920x1080 draaien (beide minder dan de native 2560x1440) als je een blu-ray of iets anders aansluit, je hebt dan gewoon balken of als de schaal-verhouding precies klopt gewoon een gevuld 27" scherm met een iets lagere resolutie dan wat ie aan zou kunnen. Je kan er wel vanuit gaan dat de 2713 het dan ook kan. Ik neem aan dat de xbox wel een instellingen menu heeft waar je voor 1920x1080 kan kiezen?

• Cageman
rockhopper schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:32:
[...]

Ik heb geen ervaring met de xbox, maar je kan op de U2711 gewoon op 1920x1200 of 1920x1080 draaien (beide minder dan de native 2560x1440) als je een blu-ray of iets anders aansluit, je hebt dan gewoon balken of als de schaal-verhouding precies klopt gewoon een gevuld 27" scherm met een iets lagere resolutie dan wat ie aan zou kunnen. Je kan er wel vanuit gaan dat de 2713 het dan ook kan. Ik neem aan dat de xbox wel een instellingen menu heeft waar je voor 1920x1080 kan kiezen?
Ja dat kan, maar mijn vraag is hoe de kwaliteit van het beeld is als je hem van 1920x1080 (16:9) schaalt naar 2560x1440 (16:9).

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Dat hangt natuurlijk helemaal af van de 'schaler' (het apparaat die de 'extra' pixels gaat verzinnen) Als het je xbox zelf is zou het kwalitatief wel oke moeten zijn. Een monitor (iedere) geeft in principe gewoon het beeld weer dat aangeboden wordt, je kan natuurlijk wel het een en ander aanpassen met kleurschemas en contrast instellingen en dergelijke, (monitor calibratie) maar dat doe je niet voor een specifieke resolutie maar juist voor al het gebruik.

Misschien begrijp ik je vraag verkeerd? Als de xbox hardware 2560x1440 ondersteund dan zou dit het beste beeld geven, maar wel met de laagste FPS (even uitgaande van een actiespel waarbij dit belangrijk is zou je er voor kunnen kiezen dit dus niet te doen)

• Cageman
De xbox doet het volgens mij niet zelf, daarom vroeg ik het me af. Volgens mij zendt de Xbox maximaal FullHD resolutie uit, en ik wil graag weten wat het beeldscherm daarmee doet.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 12:02
Cageman schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 19:58:
De xbox doet het volgens mij niet zelf, daarom vroeg ik het me af. Volgens mij zendt de Xbox maximaal FullHD resolutie uit, en ik wil graag weten wat het beeldscherm daarmee doet.
Kun je instellen, althans op mijn u2410 kan dat.
1 op 1.
scaling
stretching.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Khil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-03 22:19
Ha, eindelijk prijzen van de nieuwe Dell Ultrasharps met wide gamut (100% AdobeRGB):

pricewatch: Dell Ultrasharp U2413 Zwart
pricewatch: Dell Ultrasharp U2713H Zwart

Van de frontpage:
nieuws: Dell kondigt 24"- en 27"-monitor met ah-ips-paneel aan

[Voor 22% gewijzigd door Khil op 16-02-2013 00:09]

Toon de skills in je profiel.

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:14
Oké is het de moeite waard om te wachten tot ze in prijs zakken? Of is er niet veel verschil tussen de nieuwe en oude serie? (behalve de prijs). Ik zit momenteel te zoeken naar een nieuw 24 inch scherm. Ik kijk echter veel films en series op mijn computer. Daarnaast ook het gewone browser werk/verslagen maken ect. Nu vraag ik me af of het verstandig is om een 16:10 ratio te gaan, voor series is 16:9 toch wel fijner dan is je beeld gewoon groter.

Wat is verstandig? Zijn er nog andere goede 24 inch beeldschermen? Of is de Dell de enigste nette oplossing?
Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iemand een geschikte kandidaat weet of zichzelf als vrijwilliger wil opgeven voor danwel het onderhouden van de TS danwel het overnemen ervan, kan hij een DM sturen naar Kid Jansen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee