Het grote Audiomeubel topic!

Pagina: 1 ... 16 ... 27 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Even naar aanleiding van wat vragen naar goede meubelmakers. Ik heb goede ervaring met te Bovelt in Harderwijk. Zij hebben (al even geleden) voor ons een TV/Audio meubel gemaakt waarbij de audio hoog staat in een vak zonder achterwand. De zijwand van het hoge deel loopt door zodat de kabels uit zicht blijven, en daarnaast een laag deel voor de TV. 1,80 breed, tv deel laag is 1 meter, 60 diep audio deel is 1,50 hoog, all in voor 1500 euro als ik het me goed herinner.
Ze hebben afgelopen jaar een eethoek voor ons gemaakt met een "Duitse" hoekzit en 4 stoelen, en een tafel van 160 vierkant, dus we kunnen nu met 9 man eten. Audiomeubel doet nu 6 jaar naar alle tevredenheid dienst (oppaskids blijven netjes overal af) Juist met het oog op audio de kastdiepte van 60 centimeter gekozen (waarvan de plank 55 diep) zodat je ruimte houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

HvdBent schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:11:
(oppaskids blijven netjes overal af)
Kwestie van duidelijk en consequent zijn. Mijn neefje is hier vaker dan mij lief is, maar luistert hier een stuk beter dan thuis of bij schoonouders. Komt niet aan spullen wat niet mag en blijft normaliter aan een kant van de kamer zoals opgedragen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
PcDealer schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:21:
[...]

Kwestie van duidelijk en consequent zijn. Mijn neefje is hier vaker dan mij lief is, maar luistert hier een stuk beter dan thuis of bij schoonouders. Komt niet aan spullen wat niet mag en blijft normaliter aan een kant van de kamer zoals opgedragen.
Oh dat zeker, maak je daar geen zorgen om, we hebben tot 5 oppaskids van 0-4 jaar, en die gedragen zich over het algemeen goed, maar voorkomen..... Bovendien paste mijn versterker en cd speler niet in een normale kast, en zo'n laag meubel vond ik niet handig. Wit of strak is niet ons ding, en na 4-5 meubelzaken wist ik wel dat ik naar een meubelmaker moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-05 16:32
Welke grijze verf (RAL?) kan er gebruikt worden voor op de muur voor de beste projectie bij een beamer?
(zoals eerder besproken werd)

(ik wil de mogelijkheden bekijken om dit uit te voeren ipv. een scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-11-2024
Hallo,

Ik heb een vraag over scharnieren, en weet niet zo goed waar ik dezen moet plaatsen dus zet k hem hier want hier weet ik dat er wel een paar meubelmakers zitten.
ik heb een bureau kast van de ikea met een deurtje wat re in valt, maar ik zou graag willen dat het deurtje helemaal open kan klappen (180 graden of 270 graden). zijn hier scharnieren voor te krijgen.
ik heb al rond gezocht op het world wide web maar zonder suc6.

hier een paar foto's ter illustratie.

Afbeeldingslocatie: https://p5qiqw-sn3301.files.1drv.com/y3mHE1Y0u8Mhm9TmL-sqa1w4Py5LavjJ4fYE8RN811ncPcnUXX5GefxY57BHp_1kKhOFPfaHjUzedwFwgDh4oCnFvkqVdSwGh-RBRtVxoMTL_6THHxaW8dUMbLwnpBVjkl4d1wEnbotXZpCWtBCqNCd7YPYeJ4_ZoV4oYLWyn69Fcc?width=4272&height=2848&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://pzqiqw-sn3301.files.1drv.com/y3mnZ9OUrfq-DI4qTL7t0_qoX7WLndB0HPsx_mYQB9_pA5vZEi2pao46PMT6lW-Y17HgvubFwSQNlu1seFkAkvbmrokApWAVdsGsFu4USTWfw6XkvRLoRqOreaFflRYQVR0EW6LeQiCXkXsul-y7Vq9S7wUbIdANjd3bUVB2vcoD8I?width=4272&height=2848&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://qjqiqw-sn3301.files.1drv.com/y3mch4a9SwzfDXp4p9eZfHjEROegNmcUVdbJaBiPWhlBhKCEaKgyiQQQYjkrMFgRoc8fgxIh721ZIzk6shXz9Ix6W79re851cgH1VZUxIZ5jt_OT2-5azXm9jK2eH6ReHoFSj6f20oDNjsIUu7nwCvc7CDylJrdXIVTvKetg-IAPaE?width=4272&height=2848&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://9zqiqw-sn3301.files.1drv.com/y3mwkvTRWBB-ja6_d2Vfrd19Z6KYLZ8cjc4LnyeF5Za6rLn51Y3irCXp4EBurbrtnghUSJ6CB2VSkZyQkKSbKwRoAKJQydJwRWzNKl2tvINPduASSD58QQSxZKIk958WifXdAdoLvVVfSROgDxjdG8HcJ0jrK0KOx1TJNeMiGRAt4M?width=4272&height=2848&cropmode=none

Alvast bedankt voor de hulp.

Het leven is geen ponnykamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Die bestaan, even googlen op scharnieren 270 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik vind wel scharnieren die het deurtje op het kastje sluiten maar niet die waar het deurtje er in valt

Het leven is geen ponnykamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 20:26
Yannick-ski schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:10:
Ik vind wel scharnieren die het deurtje op het kastje sluiten maar niet die waar het deurtje er in valt
Volgens mij is het onmogelijk om een deurtje dat in de kast valt verder open te doen dan 90 graden.

Edit:Tenzij de scharnieren aan de buitenkant zitten, maar dat is niet de bedoeling denk ik. Daarbij denk ik aan de kogellagerscharnieren die bijvoorbeeld ook op deuren wordt gebruikt: Afbeeldingslocatie: https://www.sloterop.nl/images/P/15332523.gif

[ Voor 69% gewijzigd door MaSw85 op 07-11-2016 16:16 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Yannick-ski schreef op zondag 06 november 2016 @ 22:34:
Hallo,

Ik heb een vraag over scharnieren, en weet niet zo goed waar ik dezen moet plaatsen dus zet k hem hier want hier weet ik dat er wel een paar meubelmakers zitten.
ik heb een bureau kast van de ikea met een deurtje wat re in valt, maar ik zou graag willen dat het deurtje helemaal open kan klappen (180 graden of 270 graden). zijn hier scharnieren voor te krijgen.
ik heb al rond gezocht op het world wide web maar zonder suc6.

hier een paar foto's ter illustratie.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Alvast bedankt voor de hulp.
Zoiets Afbeeldingslocatie: http://www.videohouse.nl/files/flightcaseonderdelen/SSP70-T20_SSP_scharnier_270_graden_15-21mm_met_montageplaat_T.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.videohouse.nl/files/flightcaseonderdelen/SSP70-T20_SSP_scharnier_270_graden_15-21mm_met_montageplaat.jpg

http://www.videohouse.nl/...1mm-met-montageplaat.html

http://www.kisch.nl/Meube...er-MIRRO-298.707.88.0015/

[ Voor 7% gewijzigd door Read op 07-11-2016 23:56 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 08:01
Mijn meubel staat klaar om verzonden te worden.
Heb vandaag handgrepen afgeleverd, zodat ze die kunnen monteren en zodat ik gelijk even kan spieken hoe het resultaat is.

Ik moet zeggen dat ik erg positief ben en dat terwijl het in verhouding niet duur is.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/120ryw0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:13
Mooi meubel hoor :) strak en toch natuurlijk.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 16:07

Roeligan

Feyenoord

Iets waar ik als (semi-amateur) meubelmaker erg vrolijk van wordt.

En met ^^ modern maar toch een vleug natuurlijk. dikke thumbs-up.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
waar heb je besteld en tegen welke prijs?

Anoniem: 110950

joenevd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:50:

Ik moet zeggen dat ik erg positief ben en dat terwijl het in verhouding niet duur is.
Ik ga ook een meubel bestellen bij een meubelmaker alleen iets kleiner, is deze van gerookt eiken?

• joenevd
Smithkj schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:47:
waar heb je besteld en tegen welke prijs?
Bij eikentafels.nl voor 720€ (inclusief bezorgen). Heb het zelf getekend en gevraagd of zij het kunnen maken.
Anoniem: 110950 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 22:45:
[...]

Ik ga ook een meubel bestellen bij een meubelmaker alleen iets kleiner, is deze van gerookt eiken?
Dit is geen gerookt eiken. Er zit een beits op (slate grey).

[ Voor 45% gewijzigd door joenevd op 11-11-2016 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinn1992
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-05 07:52
joenevd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:50:
Mijn meubel staat klaar om verzonden te worden.
Heb vandaag handgrepen afgeleverd, zodat ze die kunnen monteren en zodat ik gelijk even kan spieken hoe het resultaat is.

[afbeelding]
Ik heb mijn TV meubel ook bij eikentafels gekocht. De loods kwam mij al bekend voor..
Ook ik ben erg positief over het eindresultaat. De prijs viel zeker niet tegen.

https://tweakers.net/ext/f/CuuAApZXxvLHc1tCEJSbpLMK/full.jpg

Er loopt een vrouw rond zoals je ziet....

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 09-01-2017 07:56 . Reden: Zie TW betreffende foto-size ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
Kevinn1992 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:34:
[...]

Ik heb mijn TV meubel ook bij eikentafels gekocht. De loods kwam mij al bekend voor..
Ook ik ben erg positief over het eindresultaat. De prijs viel zeker niet tegen.

Er loopt een vrouw rond zoals je ziet....
Jouw meubel ziet er ook goed uit.

Naar mijn idee kunnen vrouwen soms toch beter voor de "finishing touch" zorgen dan wij mannen.
Al gaan sommige dames iets te ver, maar ik vind dat die van jou het netjes heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Mooie meubels! Ik ben al voorzien. Maar was wel even benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:32
Ik zit ook al een tijdje in mijn hoofd te spelen met een nieuwe opstelling voor mijn aankomend nieuw tv-hoekje.

Ik heb het ideaalbeeldje in mijn hoofd dat ik mijn tv pricewatch: Panasonic Viera TX-P50ST50 Zilver strak aan de muur hang, met daaronder een zwevend meubel met alleen boven een smalle open ruimte voor mijn soundbar pricewatch: Yamaha YSP-2500 Zwart.

Echter, moet ik dan wel de kabels weg kunnen werken in de muur.
En, moet ik de sub ook nog kwijt kunnen. Als die gewoon op de vloer blijft staan dan is het gehele effect weg.
Dus dacht ik voor de sub wellicht 2 beugels onderaan het meubel maken zodat die sub daarop kan liggen.
Anders: ook nog een ruimte in het meubel voor de sub.

Je ziet dat het steeds wat lastiger wordt.

Andere elementen die in de kast moeten:
PVR, Mediaspeler, PS3, (wellicht een router/AP, ligt aan infrastructuur) en een 12-stekkerdoos.

Ik wil dus zo clean mogelijk en geen kabels kunnen zien.
Daarom had ik dus ook het idee om een WCD door te trekken tot net onder het meubel, zodat je 0 kabels ziet.

Nu de uitdaging:
Welk meubel past hierbij?

TLDR:
Zwevend meubel met boven een open ruimte voor mijn soundbar en voor de rest wat redelijk opbergmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:11

FeaR

In GoT we trust

NeutraleTeun schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:15:
Dus dacht ik voor de sub wellicht 2 beugels onderaan het meubel maken zodat die sub daarop kan liggen.
Anders: ook nog een ruimte in het meubel voor de sub.
Als je een subwoofer in een meubel gaat maken houdt er dan wel rekening mee dat het meubel niet geheel dicht mag zijn omdat je anders één grote bonkkast krijgt wat het geluid eigenlijk teniet doet. De deur vervangen door bijvoorbeeld speakerstof kan. Als je een Google los laat op het wegwerken van een subwoofer dan krijg je ook nog behoorlijk vaak naar voren dat de subwoofer geen contact mag maken met de kast. Met een zwevend meubel en een subwoofer in beugels of in de kast is dat al iets wat niet realiseerbaar is.
Welk meubel past hierbij?
Post afgesplitst vanaf Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:32
Ah bedankt! Dacht al dat er nog een ander topic voor was.

Een zwevend meubel gaat hem dus niet meer worden...
Vervelend dat deze sub zo plat is. Een vierkante sub staat nog wel, in een hoek bij een zwevend meubel. Maar om deze platte sub ergens neer te zetten gaat best raar uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-05 22:06
Pimmeke1989 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:53:
Zoals beloofd, hier dan een paar foto's van mijn set.
Ben alleen nog aan het wachten op de Stands voor de twee CM6 speakers.
[afbeelding]

[afbeelding]

En speciaal omdat het bijna kerst is:
[afbeelding]

Onderdelen:
[list]
• Besta TV-meubel + twee losse kastjes ernaast
@Pimmeke1989 Bestaat die boven plank nu uit 1 stuk? als ik de Ikea website bekijk kan ik geen bovenplaat vinden van 3-4-5 meter.

Of weet iemand anders dit?
FeaR schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:39:
[...]

Diep is nog tot daar aan toe, maar ook qua gewicht heb ik altijd mijn twijfel bij dergelijke kastjes van Ikea, Leen Bakker, Kwantum, et cetera. Ik heb al een kilo of 85 aan apparatuur op de onderste plank van mijn meubel staan. Een dergelijk gewicht laat kastjes redelijk doorbuigen. Waarbij het qua diepte ook nog eens niet past doordat sommige apparatuur inclusief stekkers over de 50 centimeter diep tikt.
Mmhh... mijn liefde voor Ikea zwevende meubels is ineens wat bekoeld.

Wij hebben de luxe dat we een 4 meter breed t.v. kast kwijt kunnen, de WAF wil (deels)dichte kastjes of lades.
Omdat alles wat ik ontwerp nooit 100% is wat ik wil, dacht ik door Pimmeke1989 de Besta als voorlopig optie.

Heeft iemand nog een goed advies?
Moet door hoge plinten minimaal 8 cm van de grond anders kan het niet tegen de muur komen.

Deze vind ik mooi alleen jammer dat de lasnaden te ruw zijn voor mijn smaak
https://nl.pinterest.com/pin/323414816968211035/

[ Voor 43% gewijzigd door BroederM op 18-01-2017 15:28 ]

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:21

timovd

Voorsprong door techniek

Pimmeke1989 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:02:
[...]

Ik heb verder niks aan de kastjes gedaan, deze zijn zo rechtstreeks van IKEA. (Grijs gelazuurd walnootpatroon)
Doordat ik er nog twee kastjes langs heb gedaan met hetzelfde patroon, lijkt het op de foto 1 lang blad, maar eigenlijk is hij dus 1-3-1 gedeeld.

En ik merkte al snel dat ik helemaal gek werd van al die afstandsbedieningen. Vroeger bij m'n ouders ooit een Harmony One gehad, en daarnaa daar ook overgestapt op de Companion. Ik vind de kleine afstandsbediening ideaal, en het instellen van de App gaat allemaal vanzelf. Kan er zelfs m'n Hue (en later nog de Nest) mee bedienen. De One was al fijn, maar ben persoonlijk meer fan van deze!
Waarom niet in 3-2 gedeeld? Of klopt de symetrie dan niet meer?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 23:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

BroederM schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:12:
[...]

@Pimmeke1989 Bestaat die boven plank nu uit 1 stuk? als ik de Ikea website bekijk kan ik geen bovenplaat vinden van 3-4-5 meter.

[...]

Mmhh... mijn liefde voor Ikea zwevende meubels is ineens wat bekoeld.

Wij hebben de luxe dat we een 4 meter breed t.v. kast kwijt kunnen, de WAF wil (deels)dichte kastjes of lades.
Omdat alles wat ik ontwerp nooit 100% is wat ik wil, dacht ik door Pimmeke1989 de Besta als voorlopig optie.

Heeft iemand nog een goed advies?
Moet door hoge plinten minimaal 8 cm van de grond anders kan het niet tegen de muur komen.

Deze vind ik mooi alleen jammer dat de lasnaden te ruw zijn voor mijn smaak
https://nl.pinterest.com/pin/323414816968211035/
Besta Besta Besta! :D

https://paulinapolder.fil....com/2017/01/img_1424.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 19-01-2017 09:27 . Reden: Zie TW betreffende foto-size ]

...en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:37
BroederM schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:12:
[...]

[...]
Nee, de bovenplank bestaat niet uit een stuk. Maar doordat je 3x hetzelfde profiel bovenop hebt, vallen de naden niet erg op!
timovd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:25:
[...]

Waarom niet in 3-2 gedeeld? Of klopt de symetrie dan niet meer?
Inderdaad, wanneer je 3-2 deelt, komt de ingang van de kabelgoot (midden in het 3-deel) niet netjes in het midden te zitten van het meubel. En daar houdt mijn OCD niet zo van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 09:38
Wauw! HEEL goed begin! Meer van dit please:)

Erg benieuwd naar het eindresultaat maar tot nu toe helemaal mijn smaak:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 686984

Netjes inderdaad _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Ik ben bezig om zelf een audiomeubel te maken. Dit gaat een kast worden van MDF en er komen 3 deuren/kleppen in. Nu wordt de middelste klep één met speakerdoek. Deze klep wordt 40cm hoog en ongeveer 125 cm breed. Ik wil een smalle rand zonder tussenstaanders (O-vorm). Dit kan ik dan niet van MDF gemaakt worden want dat gaat krom trekken.

Nou kwam ik via google de volgende oplossing tegen. Heeft iemand een idee hoe ik dit zelf kan maken?
Ik hoop het _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://images.yalwa.nl/1007376983/HYBRID-Media-Solutions_3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Nico111 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:27:
Ik ben bezig om zelf een audiomeubel te maken. Dit gaat een kast worden van MDF en er komen 3 deuren/kleppen in. Nu wordt de middelste klep één met speakerdoek. Deze klep wordt 40cm hoog en ongeveer 125 cm breed. Ik wil een smalle rand zonder tussenstaanders (O-vorm). Dit kan ik dan niet van MDF gemaakt worden want dat gaat krom trekken.

Nou kwam ik via google de volgende oplossing tegen. Heeft iemand een idee hoe ik dit zelf kan maken?
Ik hoop het _/-\o_
[afbeelding]
Aluminium/houten frame maken en daar luidsprekerdoek op vastmaken.
Maar volgens mij wil mdf ook wel alleen zou je dan vlakken moeten maken , een beetje dit http://www.bouwie.info/product/mdf-raamwerk-81-x-129-cm/ idee.

[ Voor 9% gewijzigd door Read op 22-01-2017 19:03 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Als ik het van aluminium wil maken zoals in het voorbeeld hoe krijg je de stof dan zo mooi vastgezet als op de foto van mijn voorbeeld? Het is moeilijk te zien hoe ze dat hebben gedaan.
En natuurlijk de vraag waar ik het materiaal voor zo'n frame kan halen. Volgens mij hebben ze dit niet bij de bouwmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb zelf een deurtje van Ikea gepakt als frame, en daar gewoon een flink gat in gezaagd. Zelf bespannen met speakerdoek en vastgezet met nietjes. Bij de bouwmarkt kun je gewoon een spaanplaat halen en het zelfde doen.
Als ik dit hierboven zie dan lijkt het alsof ze ook zoiets gedaan hebben, maar er een alu frame op gezet hebben. Kan ook. In voorkomend geval kun je ook lijmen. Zoek ff op hoe je speakerdoek moet lijmen, kom je ook een heel eind. Nieten is wel makkelijker en failsafe though :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

https://www.gamma.nl/klus...OTo0aPZ1tECFfcK0wode38GsA
Die heeft het.
Je kunt het doek erop lijmen.
Of kijken of je aluminium spanprofielen kunt bemachtigen waarmee ze ook spanplafonds bevestigen.
Google maar eens op aluminium spanprofielen dr is een boel over te vinden.
Dit dus Afbeeldingslocatie: http://visix.be/assets/files/news/images/klopprofiel_jpg.jpg

http://visix.be/nl/nieuws...iel-superstrak-en-stevig/

[ Voor 55% gewijzigd door Read op 22-01-2017 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:03
Misschien hetzelfde systeem als voor zelfbouw horren gebruikt wordt. https://www.karwei.nl/advies/deuren-en-ramen/horren-maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Bedankt voor de tips. Dit helpt me wel op weg om in de juiste hoek te zoeken.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet aan de optie van lijm had gedacht om het op een aluminium profiel te bevestigen :$

Zijn hier wel mensen die een brede klep(meer dan 1m breed) van MDF hebben gemaakt(in een O-vorm) om speakerdoek te bevestigen?
Hoe bevalt dit wat betreft krom trekken en zwabberen bij gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:04
Ik zit ook in mijn hoofd met zelfbouw, maar zat ook eens te denken aan een soort van ikea hack oplossing. Ik heb al een tekening laten maken om alle apparatuur weg te stoppen en kom dan op een meubel uit van 210 x 58 x 54.

Nu zat ik te denken is het bijvoorbeeld mogelijk om lage keukenkastjes te pakken van ikea (60x60x60) en daarvan dan 3 naast elkaar en aftoppen met een keukenblad. Is dit wel eens door iemand gedaan? Is het uberhaupt een idee?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Wicked-Game schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:08:
Ik zit ook in mijn hoofd met zelfbouw, maar zat ook eens te denken aan een soort van ikea hack oplossing. Ik heb al een tekening laten maken om alle apparatuur weg te stoppen en kom dan op een meubel uit van 210 x 58 x 54.

Nu zat ik te denken is het bijvoorbeeld mogelijk om lage keukenkastjes te pakken van ikea (60x60x60) en daarvan dan 3 naast elkaar en aftoppen met een keukenblad. Is dit wel eens door iemand gedaan? Is het uberhaupt een idee?
Ja, hoor. Met de Metod kastjes. :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ffCkUw4Jre0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Ja, google maar eens naar de Besta of Method Hack, dan zie je allemaal meubels met een keukenblad erboven op. Persoonlijk vond ik dat niet heel erg fraai.
Dus toen toch maar zelf aan de slag gegaan:

Meubel Nieuw

Bijkomend voordeel, nu hangt er met gemak 120 kilo aan de muur, iets wat je met Besta of Method niet gaat lukken. En zeker als je een opengewerkt meubel wilt hebben, dus geen deurtjes of kleppen, kun je er beter niet aan beginnen vind ik.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:45

Vrijdag

De Zwarte

Zijn er eigenlijk goede (gratis :P ) ontwerp/tekenprogramma's voor beginners? Ik zit met een meubel in mijn hoofd en dat wil ik graag uitwerken. Ik dacht aan Sketchup in elk geval. Of zal ik gewoon ouderwetsch met potlood en papier en dat dan inscannen?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Laatst online: 08:59
@Wicked-Game, ik heb dat ook gedaan, geinspireerd op hetzelfde filmpje van r3v0ss, maar dan met eiken, als extraatje met het uitdiepen van de kastjes: I-King in "Het grote Audiomeubel topic!"

@Vrijdag, ik heb dat ook in Sketchup uitgetekend, voor de eenvoudige vormen van de kastjes (zie link boven) werkt dat eigenlijk perfect. Je kunt hier zelfs vaak kant-en-klaar elementen van bijv. Ikea importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:04
r3v0ss schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:43:
[...]

Ja, hoor. Met de Metod kastjes. :)

[video]
Thanks, zat ook al te kijken naar metod onderkasten en die dan met een werkblad af te werken. Anderzijds zou ook metod kunnen met basiskasten en dan een rand eromheen zoals het filmpje.

Zit beetje met de maatvoering te kloten, 180cm gaat passen, maar 240cm niet. Dus moet even kijken wat handig is. Ik vermoed met 3x 60 dat het sowieso gaat lukken, alleen moet ik even kijken of dat meubel dan niet te groot gaat worden qua afmeting, ook met tv erop dat hierdoor de kijkhoek niet te hoog gaat worden

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

blaatschaaap

schaap

Vrijdag schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:00:
Zijn er eigenlijk goede (gratis :P ) ontwerp/tekenprogramma's voor beginners? Ik zit met een meubel in mijn hoofd en dat wil ik graag uitwerken. Ik dacht aan Sketchup in elk geval. Of zal ik gewoon ouderwetsch met potlood en papier en dat dan inscannen?
Sketchup is een aanrader! Erg makkelijke instap. :) pro versie heeft een 30 dagen full-option trial. Ik weet zo alleen niet wat de beperkingen daarna zijn, ik gebruik het pas 2 dagen :p

[ Voor 13% gewijzigd door blaatschaaap op 24-01-2017 14:55 ]

blaap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsoy
  • Laatst online: 11:22
Mooie meubels in het topic hier, moet ik zeggen. Ziet er erg clean uit allemaal.
Graag wil ik ook mijn meubel even showen.
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/HpMbRhu.jpg
Betreft een Artyx meubel. Zeer content mee, al is de hoogglans afwerking wel enorm kwetsbaar.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Mooi. Arcam versterker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-05 15:48

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Tip: zoek op http://www.tweedehands-design-meubels.nl naar Pastoe, Cappellini, etc.

Zie bijvoorbeeld dit Cappellini meubel à €150: http://www.tweedehands-de...appellini-tv-kast-151.htm
Die kasten kosten nieuw duizenden euro's.

Niet mijn site en ook niet mijn advertentie. ;)

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsoy
Goed gezien inderdaad :) - Betreft een Arcam FMJ A22 (is een oud beestje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Laatst online: 27-05 22:38

M-ThijZ

Riding on Rails

fonsoy schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:34:
Mooie meubels in het topic hier, moet ik zeggen. Ziet er erg clean uit allemaal.
Graag wil ik ook mijn meubel even showen.
[afbeelding]
Betreft een Artyx meubel. Zeer content mee, al is de hoogglans afwerking wel enorm kwetsbaar.
Ziet er erg mooi uit! Heb je misschien een linkje of naam van dit model? Op de website zie ik vooral meubels aan de muur gemonteerd, maar ik ook iets om op de vloer te plaatsen.

Hoe breed is dit meubel trouwens? 2m is voor mij de max om nog ruimte voor de vloerstaande speakers over te houden.

Ik zie trouwens veel mensen met dichte meubels. Gebruiken jullie allemaal een ir-extender voor apparatuur in achter de deurtjes? Heeft iemand daar nog een tip voor die niet te duur of te opzichtig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
Het is een model uit hun begintijd. Destijds bouwden ze meubels niet volgens modellijnen. In dit geval zou ik je ook adviseren om contact met ze op te nemen. Lijkt me een kleine aanpassing om een hangend meubel op de grond te kunnen plaatsen. De mijne is inderdaad ook een staande uitvoering.
De breedte is 2,70m. Flink groot dus, en een crime om te verhuizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:50
Kleine toelichting.

Ik ben een boardgamer en mede daarom afhankelijk van IKEA voor mijn kasten.

Maar ja, ik draai ook plaatjes en wil dus een audiomeubel. dat wordt dus ook een IKEA, ws een Basta of besta of hoe die meuk heet.

Heeft iemand ervaring met dit meubel om plaatjes in te doen? En voor CD's. En BD's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik snap de link tussen boardgame en Ikea niet :?
Elpees passen perfect in een Expedit en ik meen ook zijn opvolger, maar neem ze mee en test het. Idem voor CD's en BR's :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
The Eagle schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:58:
Ik snap de link tussen boardgame en Ikea niet :?
Elpees passen perfect in een Expedit en ik meen ook zijn opvolger, maar neem ze mee en test het. Idem voor CD's en BR's :)
Expedit is de perfecte boardgameopslagkast.
Vandaar.

Maar ik zoek nu dus een audiomeubel. En zit te denken aan besta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 17:01
Ik zie vaak die aangepaste Besta kasten met een mooie houten plank er bovenop en dit zoek ik ook voor ons meubel (geen Besta overigens). Nu zit ik een beetje te zoeken, maar die planken zijn gewoon schreeuwend duur, € 150,- voor een massief stuk eiken van een paar cm dik is niks. Dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling. :>

Je kunt wel geperst hout pakken, maar dan zie je altijd die lelijk "open" zijkanten. Bij IKEA kun je het Karlby werkblad krijgen, maar ook die kost in de maat die ik zoek (180 x 50) zo'n € 100,-.

Zoek ik iets wat niet bestaat voor het geld of weten jullie iets? :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Nu online

blaatschaaap

schaap

Je zou kunnen kijken naar meubelpanelen: https://www.gamma.nl/zoek...OwCV2xyCfTosdABoC97Pw_wcB

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Je kunt ook smallere planken pakken ipv een grote plaat. Dat kostte voor mij ongeveer 50 euro voor 27mm dik eikenhout en een breedte van 170mm.

http://www.houtzagerij.nl/index.php?item=49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Je kunt ook hier kijken. Gisteren ook even gekeken en die hadden dingen voor de Besta.

https://www.ikeahackers.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:05

TheNephilim

Wtfuzzle

Awesome, eindelijk een heel eind gekomen met het ontwerp voor het TV-meubel die we willen laten maken! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0am4hfJscLWZql36DhIwI6Ej/full.png

Moet gemaakt worden van 'glad' eiken, afgewerkt in 'Black Instense' (Rubio Monocoat). Belangrijk is ook dat de voorkant één geheel is, dus een opdekkende 'plank' (oid.) aan de voorkant. Meestal is een kastje opdekkend aan de voorkant, dan valt de bovenste plank over de andere planken heen. Nu moet dat dus de voorste plank zijn, die over de andere planken heen valt.

Eigenlijk kon ik geen TV-meubel vinden wat aan alle smaken voldoet. Naast ruimte voor een grote receiver en centerspeaker zul je vast nog iets als een Ziggo/KPN/etc. kastje kwijt moeten en wie weet een HTPC of mediabox. Deze opstelling heeft ruimte voor een centerspeaker in het midden en de andere apparatuur links of rechts. Qua hoogte zit dit met 20 cm ook wel goed volgens mij. Met 3 laden van ongeveer 73 centimeter over de breedte hebben we ook nog wat opbergruimte. Het liefst zonder grepen, maar met inkeping aan onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 20:24
loewie1984 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:44:
Ja, google maar eens naar de Besta of Method Hack, dan zie je allemaal meubels met een keukenblad erboven op. Persoonlijk vond ik dat niet heel erg fraai.
Dus toen toch maar zelf aan de slag gegaan:

[afbeelding]

Bijkomend voordeel, nu hangt er met gemak 120 kilo aan de muur, iets wat je met Besta of Method niet gaat lukken. En zeker als je een opengewerkt meubel wilt hebben, dus geen deurtjes of kleppen, kun je er beter niet aan beginnen vind ik.
Heb je hier de bouwtekeningen van ? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

loewie1984

music addict! pizza monster!!

W.Zijlstra. schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:37:
[...]
Heb je hier de bouwtekeningen van ? :-)
Hoi, ik heb een sketchup bestand.

Korte beschrijving:
Ik heb 2 platen van 25mm dik MDF bij bouwmaat / pontmeyer laten zagen (lokale bouwmarkten gaan maar tot 22mm dik MDF)

Afmetingen van het MDF gedeelte zijn:
Breedte: 180cm
Hoogte: 40 cm
Diepte: 45 cm

Verdeling vakken: 2,5 cm buitenwand | 60 cm ruimte | 2,5 cm binnenwand | 50 cm ruimte | | 2,5 cm binnenwand | 60cm ruimte | 2,5 cm buitenwand = 180 cm, breedte

Ik heb dus 4 panelen van 35 hoog bij 40 diep laten zagen en twee panelen van 35 hoog bij 60 cm breed als achterwand achter de LP's. Die achterwand heeft een dubbele functie: Enerzijds kan ik mijn LP's niet te ver het meubel in duwen (totale diepte is 45 cm vanwege receiver) anderzijds loopt achter de achterwand wat kabelwerk van mijn platenspeler en verlichting in het meubel. Daarnaast zit er ook de ophanging vastgemaakt.

De ophanging bestaat uit het bovenblad MDF, met een extra 2,5 cm dikke strook achter de twee achterwanden (verlijmd en geschroefd) en daaraan vast gemaakt een "french cleat" van een vuren balk 9cm bij 4 cm.

Om het meubel heen heb ik een eikenhouten timmerpaneel bevestigd waarmee de buitenmaten groeien met 18mm.

Het enige wat ik nog anders zou doen aan het meubel is het meubel misschien toch 2,5 dieper maken naar 47,5 cm, eventueel de hoeken van het timmerpaneel verstek zagen en het timmerpaneel verlijmen en schroeven (het zit nu alleen geschroefd en in de winter is het hout gaan krimpen waardoor er kiertjes zijn ontstaan)

Inschatting vd totale kosten waren rond de 300 eu.
Voor de verf kan ik je Sikkens Rubbol Primer en Rubbol 9010 aanraden op waterbasis (terpentine basis gaat nl. verkleuren bij gebrek aan licht)

Alles goed verlijmen, goed stof schoon maken, met geduld verven, 2 weken uit laten harden, dan pas in gebruik nemen. Timmerpaneel heb ik afgelakt met Glitsa parketlak. Ook hier vooraf goed schuren, dan lakken, dan weer schuren en dan eventueel nog een keer lakken.

Naden werk je af met alebastine, verlichting heb ik een ledstrip vd. ikea. Kabels heb ik met een frees aan de bovenzijde van het meubel doorgewerkt door een gat te boren en daarna de boel weer aan elkaar te solderen.

Tis wat werk maar dan heb je ook wat. Denk totale arbeidsuren misschien 40 uur max.

Als je meer info wilt hoor ik het wel.

[ Voor 19% gewijzigd door loewie1984 op 16-03-2017 13:25 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 20:24
loewie1984 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:48:
[...]

Hoi, ik heb een sketchup bestand.

Korte beschrijving:
Ik heb 2 platen van 25mm dik MDF bij bouwmaat / pontmeyer laten zagen (lokale bouwmarkten gaan maar tot 22mm dik MDF)

Afmetingen van het MDF gedeelte zijn:
Breedte: 180cm
Hoogte: 40 cm
Diepte: 45 cm

Verdeling vakken: 2,5 cm buitenwand | 60 cm ruimte | 2,5 cm binnenwand | 50 cm ruimte | | 2,5 cm binnenwand | 60cm ruimte | 2,5 cm binnenwand = 180 c, breedte

Ik heb dus 4 panelen van 35 hoog bij 40 diep laten zagen en twee panelen van 35 hoog bij 60 cm breed als achterwand achter de LP's. Die achterwand heeft een dubbele functie: Enerzijds kan ik mijn LP's niet te ver het meubel in duwen (totale diepte is 45 cm vanwege receiver) anderszijds loopt achter de achterwand wat kabelwerk van mijn platenspeler en verlichting in het meubel. Daarnaast zit er ook de ophanging vastgemaakt.

De ophanging bestaat uit het bovenblad MDF, met een extra 2,5 cm dikke strook achter de twee achterwanden (verlijmd en geschroefd) en daaraan vast gemaakt een "french cleat" van een vuren balk 9cm bij 4 cm.

Om het meubel heen heb ik een eikenhouten timmerpaneel bevestigd waarmee de buitenmaten groeien met 18mm.

Het enige wat ik nog anders zou doen aan het meubel is het meubel misschien toch 2,5 dieper maken naar 47,5 cm en het timmerpaneel verlijmen en schroeven (het zit nu alleen geschroefd en in de winter is het hout gaan krimpen waardoor er kiertjes zijn ontstaan)

Als je meer info wilt hoor ik het wel.
Ik vindt'm prachtig! Zou je de Sketchup willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwinf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 15:43
Ik ben op zoek naar een tv meubel van maximaal 140 breed. Dit moet een dicht (wit) meubel zijn waar ik ook mijn center speaker in kan leggen. Deze is 50 x 18.5 x 18.5 (bxdxh).

Met name de kasten met speakerdoek zijn erg mooi (maar vooral duur!):
http://www.hybridmediasol...kast-met-speakerdoek.html

Ik had een aardige gevonden maar hier zit een stang in het midden :'(
https://www.meubelnova.nl/tv-meubel-media-ii

Nog tips waar ik soortgelijke kasten kan vinden voor maximaal 600-900 euro?

[ Voor 13% gewijzigd door gerwinf op 23-03-2017 23:15 . Reden: extra content ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

gerwinf schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 23:13:
Nog tips waar ik soortgelijke kasten kan vinden voor maximaal 600-900 euro?
Een meubelmaker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerwinf
Klopt, genoeg op internet enkel liggen daar de prijzen tussen de 1500 en 3000 euro,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Kun je geen IKEA hack doen? Er zijn hier wel wat voorbeelden langsgekomen waarbij er bijvoorbeeld speakerdoek op de deurtjes is gespannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwinf
D-e-n schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:46:
Kun je geen IKEA hack doen? Er zijn hier wel wat voorbeelden langsgekomen waarbij er bijvoorbeeld speakerdoek op de deurtjes is gespannen
Goede tip, ik zal eens kijken wat er mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Laatst online: 24-05 20:26
gerwinf schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:07:
[...]

Goede tip, ik zal eens kijken wat er mogelijk is.
Volgens mij had @The Eagle een Besta hack met een deurtje die hij had uitgezaagd en daar speakerdoek op had gemonteerd.

Edit: Ja dus: The Eagle in "Het grote Audiomeubel topic!"

[ Voor 13% gewijzigd door MaSw85 op 24-03-2017 11:54 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwinf
Waus26 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:53:
[...]

Volgens mij had @The Eagle een Besta hack met een deurtje die hij had uitgezaagd en daar speakerdoek op had gemonteerd.

Edit: Ja dus: The Eagle in "Het grote Audiomeubel topic!"
Hey, bedankt! Even opgeslagen, eens kijken of ik ook zoiets kan maken! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Dat is niet alleen een mooi meubel maar moet ook zeker erg sterk / stabiel zijn met zo'n apparaten erin ... ASR, ik zeg WOUW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 22:11

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Iemand ervaring met topbladen van hout of composiet? Hoe gaat dat met het gewicht op een tv meubel?

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02:18

rickysedai

Whoop whoop

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://i1196.photobucket.com/albums/aa404/rickysedai/audiomeubels/IMG_9149.jpg

Ik heb mijn IKEA hack ook weer verder uitgebreid. Nu een speakerdoekje toegevoegd en een eikenhouten kap van 60 cm diep eromheen. Alle apparatuur past er nu netjes in, kabels zijn mooi weggewerkt en een LED-strip toegevoegd.
Paar mooie voorbeelden hier voorbij zien komen waar mijn inspiratie vandaan komt.

En mijn meubel staat overigens gewoon op de grond. Het gewicht van het topblad maakt dus niet zoveel uit.

[ Voor 9% gewijzigd door rickysedai op 31-03-2017 20:19 ]

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 11:30
Ik vind de twee wittinten wel jammer

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Idd jammer van dat kleurverschil. Mocht je nog doek zoeken in de zelfde kleur, bel speakerland even. Die heeft meerdere tinten van meerdere kleuren leveren (komt het mijne ook vandaan). Ik heb er zelf bewust boor gekozen een donkerdere tint te nemen btw, dat kwam beter uit met de vloer qua ton sur ton :)

Welk blad heb je er op liggen trouwens? Wil ook al tijden zoiets maken. Alleen heb ik 3 meter lang nodig.
En wil ook graag ff weten hoe je dat met die verlichting gedaan hebt. Mrs Eagle likes :P

[ Voor 9% gewijzigd door The Eagle op 31-03-2017 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

rickysedai schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:15:
[afbeelding]

Ik heb mijn IKEA hack ook weer verder uitgebreid. Nu een speakerdoekje toegevoegd en een eikenhouten kap van 60 cm diep eromheen. Alle apparatuur past er nu netjes in, kabels zijn mooi weggewerkt en een LED-strip toegevoegd.
Paar mooie voorbeelden hier voorbij zien komen waar mijn inspiratie vandaan komt.

En mijn meubel staat overigens gewoon op de grond. Het gewicht van het topblad maakt dus niet zoveel uit.
Ik moet ook iets van 3 meter hebben en meubel hangt aan de muur.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIMBERWOLFS
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:12
ik vindt het wel mooi zo , mooi contrast, dat wit, en bruin en in het midden een andere kleur wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02:18

rickysedai

Whoop whoop

Topicstarter
Dat het wit zoveel verschilt viel me uiteindelijk ook wel tegen. Meubel staat al een paar jaar en is duidelijk wat verkleurd. 'S avonds valt het niet op, maar een meer beige kleur is wel te overwegen. Overigens was het vastzetten van het doek echt kinderspel. Met wat nietjes was het zo gepiept.

De bovenkant is een eiken meubelpaneel van de gamma. Is wel iets van 80 euro per stuk (dus zonder de zijkanten).
Eigenlijk zou ik het moeten tekenen, maar heb nu even niks bij de hand.
Het bovenblad heb ik 5 cm in de lengte af laten zagen en die heb ik aan de muurkant verticaal gezet. Aan de onderkant daarvan heb ik een horizontale lat van 5cm breed gezet waar de ledstrip op ligt.
Van de bovenkant kijk je als het ware in een bakje. Maar het ingenieuze is dat deze aan de voorkant open is waardoor de warmte uit de kast weg kan. Van boven zie je daar niks van.

Ik zal deze week wat foto's maken en erbij zetten!

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:54
Heren,

Ik vond dit een te kleine vraag voor een apart topic, maar weet ook niet zo goed of deze hier thuis hoort of meer in de electronica hoek. Ik weet echter dat veel users dit (soort) configs hier hebben.

Casus: Zelfbouw AV-meubel, hangend aan de muur. Klep = plank van 2x 12 mm mdf verlijmd. Als deze dicht is, kan ik de decoder en mediaspeler niet bedienen. Nu had ik gekeken naar een oplossing:

https://www.conrad.nl/nl/...vanger-zilver-943028.html

die werkt echter niet met de decoder. Het gaat daarbij om een Motorola VIP1853 (Telfort). Die schijnt dan weer wel te werken met deze set: https://www.conrad.nl/nl/...andsbediening-880167.html Maar ik hoef dus niet vanuit een andere kamer te zenden, alleen de kast in. Mijn vragen, waar ik dus online geen antwoord op kan vinden, en ook via Conrad niet:

In de kast staan 2 apparaten, werken die alle 2 op 1 van deze piramides? en kan ik dan volstaan met de aanschaf van deze:

https://www.conrad.nl/nl/...tvanger-zwart-880020.html

+

https://www.conrad.nl/nl/...-en-powermid-1095751.html

Of gaat dat niet functioneren? Reden dat ik dit kies en niet de IR of Invisible Control? Die geven niet expliciet aan te werken met de VIP1853.. K heb weinig zin ook die weer te retourneren. Als iemand ervaring met de VIP1853 heeft, hoor ik het graag wat hiermee werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Heb onlangs mijn tv geupgrade. Nu hoef je geen interieur expert te zijn om te zien dat mijn tv meubel écht niet meer kan. De huidige is ook al 13 jaar oud en ooit aangeschaft om zo'n 32cm CRT bakbeest op te plaatsen.
Niet dat ik die tv nou 13 jaar heb gehad, stond eerst een Sony 46" HX800 op (zie ook V&A, is te koop).

Ben derhalve opzoek naar tof een meubel, maar wat ik 'wil' bestaat natuurlijk weer niet. :P
Vaste eis is dat het meubel 240cm breed moet zijn, omdat ie dan mooi onder een panorama foto kan staan.
Verder twijfel ik tussen twee opties, of wederom een meubel wat op de grond kan staan, of wat zweeft.
Heb nu twee vakken die ik niet (meer) gebruik. Anders dan een center speaker en receiver + htpc staat er niet in. Maar wellicht komt er in de toekomst ooit nog eens een game console o.i.d.

In een breder meubel kan ik dan wel wat dingen kwijt in een lade of achter een deurtje (flessen whisky bijv).

Qua materiaal weet ik het ook nog niet zo goed, wit is zo wit en mijn huis is al vrij licht ingericht.
Wil zeker geen (te)donkere kleuren want de tv zelf is al een enorm zwart vlak.
Een exacte match met de vloer lijkt mij erg lastig en denk dat het daarom beter is om iets wat qua contrast totaal anders is te kiezen (nee, geen roze :P).
TV aan de muur hoeft niet per se voor mij, op de voet is prima. Kun je ook nog eens makkelijk bij de achterkant als dat nodig is.

Zag in de TS al een paar leuke meubelmakers staan die ik van de week eens ga contacten voor wat on-site advies. Kunnen ze me gelijk een matchende salontafel + bijzettafel adviseren want die zijn ook aan een upgrade toe.
Maar ben ook zeker benieuwd naar jullie gedachten, tips & adviezen.

Qua cablemanagement zit het wel goed.
Patchpunten achter de tv en de kabels voor de speakers komen uit de muur.
De overtollige kabels zouden ook een plekje moeten krijgen in het meubel. Waarbij ze toch ook nog bereikbaar zijn en de apparatuur uit het meubel gehaald kan worden zonder al te lastige fratsen of straks staande kabels.

Anyway, plaatjes zeggen meer dan woorden:

Afbeeldingslocatie: http://downloads.arnoudraeven.nl/thmb_MG_8552.jpg

Afbeeldingslocatie: http://downloads.arnoudraeven.nl/thmb_MG_8555.jpg

Afbeeldingslocatie: http://downloads.arnoudraeven.nl/opties.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:33
Besta van Ikea zijn 60cm breed dus kan je naar wens samenstellen.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

audiojunk schreef op zondag 14 mei 2017 @ 11:16:
Besta van Ikea zijn 60cm breed dus kan je naar wens samenstellen.
"Probleem" daarmee is, is dat ze geen blad van 240cm hebben.
Dan heb je dus een naad en dat vind ik echt zo lelijk.
Had anders zeker een optie geweest!
Thanks! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 111246 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 11:30:
[...]

"Probleem" daarmee is, is dat ze geen blad van 240cm hebben.
Dan heb je dus een naad en dat vind ik echt zo lelijk.
Had anders zeker een optie geweest!
Thanks! :)
http://www.ikea.com/nl/nl...ducts/70273799/#/90273798

246 x 63 cm voor 140 euro. En maatwerk leveren ze zelfs tot 400cm bij Ikea.

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/hammarp-werkblad__0315450_PE516150_S4.JPG

[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 14-05-2017 11:41 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm... thanks eens even puzzelen qua kleuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Zou je de center ook niet in het midden willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Grootste nadeel van Besta vind ik de diepte. Een beetje receiver past er niet in.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-05 22:00
De vaste eis van 240 breed vanwege de print zou ik laten vallen. Dat wordt veel te vol; waarom niet kiezen voor 180 breed, met de center in het midden? Dan kun je je speakers ook wat verder naar binnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RexP schreef op zondag 14 mei 2017 @ 12:19:
De vaste eis van 240 breed vanwege de print zou ik laten vallen. Dat wordt veel te vol; waarom niet kiezen voor 180 breed, met de center in het midden? Dan kun je je speakers ook wat verder naar binnen zetten.
De foto boven de tv is ook 240. Lekker strak uitlijnen. Vult ook de ruimte tussen de tv en de speakers wat op. Wil er wat ingelijste foto's of plantjes o.i.d. opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-05 16:20
Ik zou ook de voorkeur geven voor een smaller meubel, 180 cm zodat je speakers iig halve meter van de muren kunnen staan links en rechts, en ondanks dat je baspoort aan de voorkant zit kan ik me niet voorstellen dat stijf tegen de achterwand bijdraagt aan een prettig geluidsbeeld.

Persoonlijk lijkt me dat ook mooier in combinatie met foto boven de tv, gelijk is ongelijk zeggen ze wel eens en optisch ziet het er vermoedelijk ook wat vreemd uit, al blijft smaak persoonlijk natuurlijk.

Verder zoals hierboven aangegeven, houdt rekening met de diepte van het meubel en de diepte van je receiver, ik heb bij mij eigen meubel de achterwanden eruit geschroeft anders gingen de deurtjes niet meer dicht, iets wat met een hangend exemplaar natuurlijk wat lastiger word.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:21
Anoniem: 111246 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 12:30:
[...]

De foto boven de tv is ook 240. Lekker strak uitlijnen. Vult ook de ruimte tussen de tv en de speakers wat op. Wil er wat ingelijste foto's of plantjes o.i.d. opzetten.
@Anoniem: 111246 Ga eens kijken bij deze dame en heer in amsterdam, hebben super mooi spul en veel in 240cm breed, heb zelf ook een meubel hangen. Je moet dan wel even aan de slag met een harmony hub!

TV Meubel, Zwevend

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Um8noBRv21jpSZIHr7Zy54kt/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/POW4YxYbWXZ5Pov43yYwkXx4/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EPOm0pYciAGJAiDJk2NB27gU/thumb.jpg

Kast klaar. Erg mooi resultaat geworden. Alles 18mm mdf in hoogglans wit gelakt, en blad van 12mm mdf in zwart hoogglans gelakt. Het haardje is een inzet haard met glas afgewerkt en aluminium u profielen. Alles push to open.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-05 18:37
martinvdm schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:19:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Kast klaar. Erg mooi resultaat geworden. Alles 18mm mdf in hoogglans wit gelakt, en blad van 12mm mdf in zwart hoogglans gelakt. Het haardje is een inzet haard met glas afgewerkt en aluminium u profielen. Alles push to open.
wow! heb je dat helemaal zelf gemaakt? da's echt prachtig man.

ik heb net deze eindelijk af...

Wat een prachtige meubels zeg. Hier is mijn eindresultaat ben toch wel een maand of 3 bezig geweest en liep er al 2 jaar mee rond in gedachten. Nu eindelijk huis gekocht en waar gemaakt :*)

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?export=download&id=0B2af6wq7Kw91MTFUZUtHUG02Nkk

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/file/d/1Etm0qzMJkqE4pK_Ht6tWQ9CQaT4kD39A/view?usp=drivesdk

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?export=download&id=0B2af6wq7Kw91dV9yU0NaMEFmYkk

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?export=download&id=0B2af6wq7Kw91T2I5d205SjVOQjQ

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?export=download&id=0B2af6wq7Kw91Tk01dDR2OWVzak0

https://drive.google.com/...T4kD39A/view?usp=drivesdk

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?export=download&id=0B2af6wq7Kw91VWxWLUFIVVhzVWc

Wat je ziet:

Samsung PS50A756 (50" Plasma tv uit 2009)
Rega Planar 1 platenspeler (1 dag oud)
Marantz SR-6011 Audio video receiver (1 week oud)
Teufel ULTIMA 40 SURROUND "5.1-SET" Speaker set (ook 1 week oud, aanbieding van 777 euro)

Wat je niet ziet zijn de ChromeCast en de Mede8er MED600X3D netwerk spelers.

hier nog een LINK naar het hele project _/-\o_
(even sorteren op naam en dan zie je de juiste timeline 8) )

RVS buizen en 15mm hoge strip heb ik laten maken bij rvsonline.nl de rest is gewoon MDF van de Karwei van 12mm dik dat ik in waterbasis witte lak heb gezet.(tegen gele vlekken begreep ik).

[ Voor 73% gewijzigd door Nachoman op 10-03-2020 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 23:40

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Creatief doch strak, erg mooi. Is dat een harige vinger voor je lens in de laatste foto, of is er een glimp van een andere bewoner? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachoman
hahaha. sorry. dat is een harige vinger :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-04 15:56
Ray-zor schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 08:59:
[...]

Creatief doch strak, erg mooi. Is dat een harige vinger voor je lens in de laatste foto, of is er een glimp van een andere bewoner? ;)
Zo te zien ligt de andere bewoner aan de rechterkant op de vloer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachoman
MonkeyJohn schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:52:
[...]

Zo te zien ligt de andere bewoner aan de rechterkant op de vloer :9
klopt 8)

Aan één mouwende poes heb ik genoeg >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:15

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Morgen worden mijn receiver en speakers geleverd. In principe past bijna alles in mijn huidige meubel, maar ik zit met 2 (eerstewereld-)problemen:

De centerspeaker (Focal CC900) is vrij hoog (200 mm). Als ik die op het meubel voor de tv leg, dan komt hij voor het beeld te liggen. Hang ik de tv op, dan komt de onderste rand van de tv op minimaal 1 meter te hangen. Nu vind ik de huidige hoogte van de tv prima, maar nog 20 cm hoger? Ik heb m'n twijfels. De centerspeaker past niet in een lade in het meubel. Hij zou misschien nét achter een kastdeurtje passen, maar om nu altijd met het kastdeurtje open film te kijken, vind ik ook helemaal niks. Voor het geluidsbeeld moet hij denk ik wel in lijn met het midden van de tv liggen, dus blijven m.i. 2 opties over:

tóch onder de tv en de tv dus op minimaal 100 à 105 cm
boven de tv op een plank (die is er niet, maar kan gekocht worden)

Hoe hebben jullie dit opgelost?? Hoe klinkt een center die boven de tv hangt? Hij is dan niet meer in lijn met de vloerstaanders en de surrounds.

Tweede vraag is de ruimteverdeling. Ik kan natuurlijk én de receiver én de platenspeler én de center op het dressoir leggen, maar dat vind ik eigenlijk niet mooi. Oogt te druk. Nu heb ik een SVS SB-2000 subwoorfer. Een flink ding. Wie heeft er een bijzettafeltje of iets dergelijks over zijn sub heen staan, zodat je bijv. je platenspeler, of iets anders daar nog op kunt zetten? Is dat überhaubt wel slim om je platenspeler zo dicht bij (niet óp) je sub te hebben? Ik wil in elk geval minimaal 1 apparaat van de bovenkant van het dressoir af hebben. Eventueel zou de Marantz nog in het meubel kunnen, maar ik begrijp dat die nogal met warmteontwikkeling te maken heeft.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Moet de TV daadwerkelijk 20cm omhoog of kan dat ook minder? Ik neem aan dat je nu toch ook al ruimte hebt tussen het meubel de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Jorgen schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:58:
Morgen worden mijn receiver en speakers geleverd. In principe past bijna alles in mijn huidige meubel, maar ik zit met 2 (eerstewereld-)problemen:

De centerspeaker (Focal CC900) is vrij hoog (200 mm). Als ik die op het meubel voor de tv leg, dan komt hij voor het beeld te liggen. Hang ik de tv op, dan komt de onderste rand van de tv op minimaal 1 meter te hangen. Nu vind ik de huidige hoogte van de tv prima, maar nog 20 cm hoger? Ik heb m'n twijfels. De centerspeaker past niet in een lade in het meubel. Hij zou misschien nét achter een kastdeurtje passen, maar om nu altijd met het kastdeurtje open film te kijken, vind ik ook helemaal niks. Voor het geluidsbeeld moet hij denk ik wel in lijn met het midden van de tv liggen, dus blijven m.i. 2 opties over:

Hoe hebben jullie dit opgelost?? Hoe klinkt een center die boven de tv hangt? Hij is dan niet meer in lijn met de vloerstaanders en de surrounds.
En onder het kastje dan?

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:15

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@I-King hij staat nu op zijn voet, dus inderdaad in de praktijk iets minder omhoog, maar evengoed komt de onderkant van het beeld dan wel op 1 m hoogte te hangen.

@SannrHerr daar is maar 8 cm ruimte, dus te weinig.

Edit:

Ik zit nu te denken aan het ophangen van de tv, net boven het dressoir. Zeg op 85 cm. Dat vind ik een prima kijkhoogte. Dan zet ik daaronder een tafeltje o.i.d. dat over de subwoofer heen staat en waar bovenop dan de centerspeaker kan liggen. In de meest simpele vorm iets als Lack van Ikea, maar liever iets dat wat mooier oogt naast mijn teakhouten meubels.

Dan staan dressoir en tv weliswaar niet netjes uitgelijnd, maar dat is een minder probleem dan zo omhoog te moeten kijken.

Iemand een suggestie voor een "speakertafeltje"? Ikea hacken/aanpassen is geen probleem. Daar vind ik wel iemand voor om daarbij te helpen.

[ Voor 59% gewijzigd door Jorgen op 22-06-2017 19:30 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Jorgen schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:58:

Tweede vraag is de ruimteverdeling. Ik kan natuurlijk én de receiver én de platenspeler én de center op het dressoir leggen, maar dat vind ik eigenlijk niet mooi. Oogt te druk. Nu heb ik een SVS SB-2000 subwoorfer. Een flink ding. Wie heeft er een bijzettafeltje of iets dergelijks over zijn sub heen staan, zodat je bijv. je platenspeler, of iets anders daar nog op kunt zetten? Is dat überhaubt wel slim om je platenspeler zo dicht bij (niet óp) je sub te hebben? Ik wil in elk geval minimaal 1 apparaat van de bovenkant van het dressoir af hebben. Eventueel zou de Marantz nog in het meubel kunnen, maar ik begrijp dat die nogal met warmteontwikkeling te maken heeft.
Als die achter een kastdeurtje past kan je wellicht het deurtje vervangen voor speaker doek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Anoniem: 111246 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 10:13:
Heb onlangs mijn tv geupgrade. Nu hoef je geen interieur expert te zijn om te zien dat mijn tv meubel écht niet meer kan. De huidige is ook al 13 jaar oud en ooit aangeschaft om zo'n 32cm CRT bakbeest op te plaatsen.
Niet dat ik die tv nou 13 jaar heb gehad, stond eerst een Sony 46" HX800 op (zie ook V&A, is te koop).

Ben derhalve opzoek naar tof een meubel, maar wat ik 'wil' bestaat natuurlijk weer niet. :P
Vaste eis is dat het meubel 240cm breed moet zijn, omdat ie dan mooi onder een panorama foto kan staan.
Verder twijfel ik tussen twee opties, of wederom een meubel wat op de grond kan staan, of wat zweeft.
Heb nu twee vakken die ik niet (meer) gebruik. Anders dan een center speaker en receiver + htpc staat er niet in. Maar wellicht komt er in de toekomst ooit nog eens een game console o.i.d.

In een breder meubel kan ik dan wel wat dingen kwijt in een lade of achter een deurtje (flessen whisky bijv).

Qua materiaal weet ik het ook nog niet zo goed, wit is zo wit en mijn huis is al vrij licht ingericht.
Wil zeker geen (te)donkere kleuren want de tv zelf is al een enorm zwart vlak.
Een exacte match met de vloer lijkt mij erg lastig en denk dat het daarom beter is om iets wat qua contrast totaal anders is te kiezen (nee, geen roze :P).
TV aan de muur hoeft niet per se voor mij, op de voet is prima. Kun je ook nog eens makkelijk bij de achterkant als dat nodig is.

Zag in de TS al een paar leuke meubelmakers staan die ik van de week eens ga contacten voor wat on-site advies. Kunnen ze me gelijk een matchende salontafel + bijzettafel adviseren want die zijn ook aan een upgrade toe.
Maar ben ook zeker benieuwd naar jullie gedachten, tips & adviezen.

Qua cablemanagement zit het wel goed.
Patchpunten achter de tv en de kabels voor de speakers komen uit de muur.
De overtollige kabels zouden ook een plekje moeten krijgen in het meubel. Waarbij ze toch ook nog bereikbaar zijn en de apparatuur uit het meubel gehaald kan worden zonder al te lastige fratsen of straks staande kabels.

Anyway, plaatjes zeggen meer dan woorden:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Al vaker gezegd: zoek eens opde website 'tweedehands design meubels' naar Pastoe of Cappellini. Dressoirs van deze merken kosten nieuw duizenden euro's, maar zijn vaak in goede staat voor een paar honderd euro te vinden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 12:58

icecreamfarmer

en het is

SannrHerr schreef op zondag 25 juni 2017 @ 09:11:
[...]

Al vaker gezegd: zoek eens opde website 'tweedehands design meubels' naar Pastoe of Cappellini. Dressoirs van deze merken kosten nieuw duizenden euro's, maar zijn vaak in goede staat voor een paar honderd euro te vinden. :)
Grappig de eigenaresse van een koopwoning waar ik ben gaan kijken afgelopen vrijdag had het ook over deze naam. Ik was hem vergeten maar dank voor het herinneren.

Meubel was trouwens netjes maar niet zo strak als wat mijn pa voor een vriend had afgeleverd.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Mooi Nederlands merk. :)

Pagina: 1 ... 16 ... 27 Laatste