Het grote Audiomeubel topic!

Pagina: 1 ... 17 ... 27 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@martinvdm vervangen voor speakerdoek kan natuurlijk, maar dan gaat wel heel de uitstraling van mijn houten kast eraan. Dank voor het idee, in elk geval.

Ik heb uiteindelijk als tijdelijke oplossing maar een Lack-tafeltje van Ikea gehaald. Voor € 5,99 kan je ook niet tobben. Het is niet perse mooi naast mijn houten kast, maar als speakermeubeltje voldoet het voor nu. Ik twijfel nog of ik de tv ga ophangen, of dat ik mijn opstelling verder zo laat. Heeft ook geen grote haast gelukkig.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-06 21:22

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Er is een sale gaande op https://made.com/nl/sale

Oa. audiomeubels. NB: veelal 40CM diep.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:50
Ik ben al dagen het internet aan het afspeuren naar een audio/tv meubel waar mijn Klipsch RP-440C centerspeaker van:
Hoogte 144mm
Breedte 660mm
Diepte 344mm
In past en ook mijn Denon x3300w :
Hoogte 167mm
Breedte 434mm
Lengte 389mm
een plekje in heeft samen met de nodige Ziggo meuk en een mini HTPC (Gigabyte Brix).
Het grootste probleem is dat tot nog toe of het vaak twee vakken centraal zijn onder elkaar, en dat is geen probleem, maar de hoogte is nooit genoeg om beide riant te plaatsen. Vooral de receiver moet toch echt zijn warmte kwijt kunnen!
Een vak over de hele breedte (bovenaan!) zou ook kunnen, die heb ik ook wel gezien, maar dan wel ruimte voor de speaker qua hoogte, de receiver past haast nooit met voldoende ademruimte bovenop :-(
Suggesties zijn welkom, breedte is geen bezwaar, 2+ mtr kan makkelijk (3 ook) geen hoogglans roept mijn vrouw me nog net even toe (zucht).
Iemand ergens een zaak in gedachte die iets levert met ruimte, of zelf ergens gekocht om jullie vast ook niet misselijke center speaker onderdak te geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@RoosW Ik heb kortgeleden ook ontzettend moeten zoeken naar een manier om mijn center kwijt te kunnen. Op dit moment heb ik een Lack-tafeltje (€ 5,99 !) van Ikea naast mijn meubel staan. Eronder mijn sub; erbovenop mijn center. Niet de mooiste oplossing, maar wel de best uitvoerbare / betaalbare.

Als je nog helemaal in de markt bent voor een compleet (nieuw) meubel, zou je ook bij keukenkastjes kunnen kijken. Deze zijn vaak 60 cm breed én 60 cm diep. Met een mooi blad erop, kan je zelf een meubel bouwen. Volgens mij bestaan er ook keukenkastjes die 90 cm breed zijn. Jouw center zou er dan gemakkelijk in passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Jorgen schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 20:36:
@RoosW
Als je nog helemaal in de markt bent voor een compleet (nieuw) meubel, zou je ook bij keukenkastjes kunnen kijken. Deze zijn vaak 60 cm breed én 60 cm diep. Met een mooi blad erop, kan je zelf een meubel bouwen. Volgens mij bestaan er ook keukenkastjes die 90 cm breed zijn. Jouw center zou er dan gemakkelijk in passen.
Wij zijn aan het zoeken naar een nieuw meubel, een Lack tafeltje zou wat vreemd staan aan een wand van 8 meter..
Als we niets kunnen vinden is een aantal keukenkastjes van dezelfde hoogte met een blad er over heen inderdaad ook nog een mogelijkheid, in ieder geval bedankt, ik zal eens gaan neuzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Ik denk dat dit hem gaat worden, en dan met de 55" TV op de muur een cm of 15 hoger.

https://www.4udesigned.nl...els-tv-meubel-factory-180

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@RoosW Goed dat je iets gevonden hebt!

Echt hout = <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Jorgen schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:44:
@RoosW Goed dat je iets gevonden hebt!

Echt hout = <3
Niet alleen dat, maar ik vind die industriële look ook geweldig, dus voor ons een 'Bingo' d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je hoeft in elk geval niet over je warmteafvoer te denken. Hooguit wat vaker afstoffen. ;)

Ik heb zelf een massief teakhouten meubel. Zelfs de achterplaat is een goede cm dik. Met de 7-gatenzaag ben ik daar toch nog wel even een tijdje mee bezig geweest om kabelgaten te maken.

Veel plezier met je meubel in elk geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Jorgen schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:14:
Je hoeft in elk geval niet over je warmteafvoer te denken. Hooguit wat vaker afstoffen. ;)

Ik heb zelf een massief teakhouten meubel. Zelfs de achterplaat is een goede cm dik. Met de 7-gatenzaag ben ik daar toch nog wel even een tijdje mee bezig geweest om kabelgaten te maken.

Veel plezier met je meubel in elk geval.
Ik kan me er wat bij voorstellen :-)
Teak is niet echt een fijn hout om op die manier te bewerken, de titel Hardhout heeft t echt niet voor niets :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Precies ja.

Duurzaamheid voor de eeuwigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Erg mooi meubel, maar ze durven daar toch nogal een prijskaartje aanhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:21

timovd

Voorsprong door techniek

Vergeleken met een kartonnen IKEA kast is het duur.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
In evenredigheid met het gebruikte materiaal en werk ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Finesse schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:40:
Erg mooi meubel, maar ze durven daar toch nogal een prijskaartje aanhangen.
Ach, bv:
STOCKHOLM
Tv-meubel, walnootfineer
€ 349.-
geperst hout met een fineer laagje, en er is geen vak bij Ikea te vinden van groter als 60cm, en ik moet een center speaker kwijt van 66 cm :-)
Alleen al de center speaker en de versterker van 19cm hoog geven problemen passende meubels te vinden, als de vak grote al genoeg is, is de hoogte het vaak niet en omgekeerd.
Dit is massief Mango hout, daar hebben we ook de salon tafel van, erg mooi vinden wij. Dus al met al valt t best mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02:07

SaN

RoosW schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:08:
Ik denk dat dit hem gaat worden, en dan met de 55" TV op de muur een cm of 15 hoger.

Prachtig meubel! Ik vind de prijzen op die website juist erg meevallen moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-06 21:34

rickysedai

Whoop whoop

Topicstarter
Ik vind de prijzen ook enorm meevallen om eerlijk te zijn. Leuke meubels hebben ze!

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

RoosW schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 19:18:
Ik ben al dagen het internet aan het afspeuren naar een audio/tv meubel waar mijn Klipsch RP-440C centerspeaker van:
Hoogte 144mm
Breedte 660mm
Diepte 344mm
In past en ook mijn Denon x3300w :
Hoogte 167mm
Breedte 434mm
Lengte 389mm
Ik heb 't al vaker gezegd, maar zoek eens naar een gebruikt meubel van (bijvoornbeeld) Pastoe of Cappellini op (bijvoorbeeld) www.tweedehands-design-meubels.nl!

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
SannrHerr schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:01:
[...]

Ik heb 't al vaker gezegd, maar zoek eens naar een gebruikt meubel van (bijvoornbeeld) Pastoe of Cappellini op (bijvoorbeeld) www.tweedehands-design-meubels.nl!
Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@RoosW Is het meubel waar je naar linkte uiteindelijk ook gekocht? Tevreden mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:48

Nyarlathotep

Crawling Chaos

RoosW schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:08:

Interessant... Hier zou mijn Klipsch RC-62 center net in kunnen! Die is iets meer dn 20cm hoog. Dan kan ik 'm ook nog iets kantelen zodat het geluid op mijn oorhoogte aankomt :)
En met die breedte kan er volgend jaar een 65" scherm op, en kan mijn platenspeler ook nog op de kast staan _/-\o_

Edit: Alhoewel ik mijn tv liever niet aan de muur wil bevestigen... Wordt het alsnog krap. Zo'n 65" Oled is al gauw 140cm breed.

Zou een arm, welke ik aan de kast bevestig een uitkomst zijn? Je hebt armen voor een computerscherm (deze gebruik ik voor mijn Dell 25" monitor ook).
Maar een tv in deze klasse weegt al gauw 25 kilo. Is er een arm beschikbaar voor zo'n tv?

[ Voor 24% gewijzigd door Nyarlathotep op 27-07-2017 16:05 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Jorgen schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:44:
@RoosW Is het meubel waar je naar linkte uiteindelijk ook gekocht? Tevreden mee?
Zaterdag gaan we m in het echt zien ;) Als mijn echtgenote ok is, kopen we hem direct en laten hem dan de dag na de verhuizing bezorgen.
Maar goed ik denk dat die na 5 Woonwinkels ook wel overtuigd is dat de juist soorten net dik gezaaid zijn, en mijn 'ace in the hole' hetzelfde hout als onze salontafeltjes. >:)

We hebben hem gekocht, erg mooi meubel, word na onze verhuizing bezorgd :)

[ Voor 7% gewijzigd door RoosW op 29-07-2017 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Nyarlathotep schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:02:
[...]

Interessant... Hier zou mijn Klipsch RC-62 center net in kunnen! Die is iets meer dn 20cm hoog. Dan kan ik 'm ook nog iets kantelen zodat het geluid op mijn oorhoogte aankomt :)
En met die breedte kan er volgend jaar een 65" scherm op, en kan mijn platenspeler ook nog op de kast staan _/-\o_

Edit: Alhoewel ik mijn tv liever niet aan de muur wil bevestigen... Wordt het alsnog krap. Zo'n 65" Oled is al gauw 140cm breed.

Zou een arm, welke ik aan de kast bevestig een uitkomst zijn? Je hebt armen voor een computerscherm (deze gebruik ik voor mijn Dell 25" monitor ook).
Maar een tv in deze klasse weegt al gauw 25 kilo. Is er een arm beschikbaar voor zo'n tv?
Tja, Klipsch maak wel incourante maten Center-speakers :P
65", net even gespiekt, 1.45 mtr. Gaat m niet worden, of toch aan de muur. Aan de muur heb je ruimte te over om een platenspeler te positioneren, hoewel ik me afvraag hoe wijs dat is met een speaker in het meubel (trillingen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Waarschijnlijk spelen de platenspeler en de centerspeaker niet vaak tegelijkertijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 08:48

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Jorgen schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:56:
Waarschijnlijk spelen de platenspeler en de centerspeaker niet vaak tegelijkertijd.
Klopt: Platen worden in stereo afgespeeld. En dan nog zal het effect van de trillingen verwaarloosbaar zijn gezien het gewicht van mijn platenspeler.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Nyarlathotep schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:02:
[...]
Wat is het probleem waardoor je dit niet wilt??
Een beetje muurbeugel houdt dit nml. met gemak en je kunt de tv handig zwenken als daar een keer behoefte aan is. ;)
Muurbeugels zijn er zat en de beugels van bijv. Vogels gaan -afhankelijk van het type- tot een kilo of 45.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 28-07-2017 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

Zijn er hier mensen die hun speakers in het meubel hebben gezet/gebouwd. Ik zit te denken aan 2 r100 en een r200c van kef om die in het meubel te laten bouwen. Zou dat gaan?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:19
icecreamfarmer schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:42:
Zijn er hier mensen die hun speakers in het meubel hebben gezet/gebouwd. Ik zit te denken aan 2 r100 en een r200c van kef om die in het meubel te laten bouwen. Zou dat gaan?
Een centerspeaker zie je wel vaker ingebouwd in een meubel zitten. maar ik denk dat je de r100 toch op oor hoogte wilt hebben en dat is misschien lastig mooi te verwerken in een meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Equazor_ schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:09:
[...]

Een centerspeaker zie je wel vaker ingebouwd in een meubel zitten. maar ik denk dat je de r100 toch op oor hoogte wilt hebben en dat is misschien lastig mooi te verwerken in een meubel.
Op oor hoogte komen ze sowieso nooit want ik wil niet met standaarden gaan werken.
Mbt de center: hoe los je dat op met de bassreflex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-06 22:14
icecreamfarmer schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:22:
[...]

Op oor hoogte komen ze sowieso nooit want ik wil niet met standaarden gaan werken.
Mbt de center: hoe los je dat op met de bassreflex?
Je bedoelt als de center in een kast staat of hij dan de lucht uit de bassreflex kwijt kan?
Zolang er wat ruimte achter de center is moet dit geen probleem zijn.
Er komt geen constante luchtstroom uit de reflexpijp die weg moet kunnen stromen.
Het is een naar binnen zuigende en naar buiten blazende luchtstroom
Toch is het beter om de center vrij op het meubel te plaatsen.
En als hij ingebouwd wordt dan zo ver mogelijk naar voren met de voorkant gelijk aan de voorkant van het meubel.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• 3dmazter
Het is zover.
Na een aantal dagen hard werken kan ik met trots mijn eigengemaakte tv meubel laten zien.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/kLgoWa/20170804_153412.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/dtvFBa/20170804_153435.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-06 15:35
@3dmazter, ziet er goed uit! Niet geheel mijn smaak maar knap gedaan. Alles zelf gedaan, dus ook maken van de deurtjes uit losse planken? Respect...

Ik ga ook een audiomeubel/dressoir maken en ik ben van plan de Ikea keuken bovenkasten (Metod) als basis te gebruiken. Deze zijn 40cm diep en wat me erg aanspreekt is de kwaliteit van de deurtjes, scharnieren en laden i.v.m. de Besta serie van Ikea. Ik wil de greeploze fronten 'Voxtorp' (mat wit) nemen en zelf een massief houten omlijsting erom heen maken.

Het leuke is dat alle onderdelen in de warehouse van Sketchup zitten dus je kan het hele ontwerp vooraf in detail in kaart brengen.

Meubel is 240cmx40cmx40cm en rechts zitten 3 laden, de rest is open of deurtjes van 40x40cm. De kosten bedragen €380 voor het te kopen deel bij Ikea. Om het meubel komen massieve houten panelen van 18mm dik, ik denk aan eiken wat ik donker wil beitsen. Zal pas begin 2018 worden dat het gaat gebeuren want dan krijgen we sleutels nieuwe woning maar ik hoor graag tips/opmerkingen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/46665844/Wandmeubel.jpg

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
Ja alles is zelfgemaakt.
Veel werk maar wel leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-06 15:51
Binnenkort hier aan de gang.
Zit alleen een beetje hoe ik de boel nu het beste kan inrichten.

Heb een 5.1 set. Bank van 2.54m. Lastig. Echt optimaal surround benutten zal er niet in zitten. Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/ZmDnG.jpg

Iemand suggesties qua setup/meubels?

[ Voor 8% gewijzigd door Sosua op 05-08-2017 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Sosua schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:40:
Binnenkort hier aan de gang.
Zit alleen een beetje hoe ik de boel nu het beste kan inrichten.

Heb een 5.1 set. Bank van 2.54m. Lastig. Echt optimaal surround benutten zal er niet in zitten. [afbeelding]

Iemand suggesties qua setup/meubels?
Lastig met een plaatje die het niet doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:21
vandermark schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:54:
@3dmazter, ziet er goed uit! Niet geheel mijn smaak maar knap gedaan. Alles zelf gedaan, dus ook maken van de deurtjes uit losse planken? Respect...

Ik ga ook een audiomeubel/dressoir maken en ik ben van plan de Ikea keuken bovenkasten (Metod) als basis te gebruiken. Deze zijn 40cm diep en wat me erg aanspreekt is de kwaliteit van de deurtjes, scharnieren en laden i.v.m. de Besta serie van Ikea. Ik wil de greeploze fronten 'Voxtorp' (mat wit) nemen en zelf een massief houten omlijsting erom heen maken.

Het leuke is dat alle onderdelen in de warehouse van Sketchup zitten dus je kan het hele ontwerp vooraf in detail in kaart brengen.

Meubel is 240cmx40cmx40cm en rechts zitten 3 laden, de rest is open of deurtjes van 40x40cm. De kosten bedragen €380 voor het te kopen deel bij Ikea. Om het meubel komen massieve houten panelen van 18mm dik, ik denk aan eiken wat ik donker wil beitsen. Zal pas begin 2018 worden dat het gaat gebeuren want dan krijgen we sleutels nieuwe woning maar ik hoor graag tips/opmerkingen:

[afbeelding]
De speakers staan verkeerd om :+. Verder bedankt voor de tip dat het in Sketchup beschikbaar is, scheelt een hoop gepiel.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Vitamine schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:36:
[...]

De speakers staan verkeerd om :+. Verder bedankt voor de tip dat het in Sketchup beschikbaar is, scheelt een hoop gepiel.
:X fixed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:02

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

3dmazter schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:33:
Het is zover.
Na een aantal dagen hard werken kan ik met trots mijn eigengemaakte tv meubel laten zien.
...
Briljant. Ik speel al enige tijd met de gedachte om een schuifdeur voor onze kamer te plaatsen en dergelijk zwarte gietijzer(look) komt dan ook voorbij. Maar om dat in een meubel te zien is origineel en nodigt ook echt uit om gebruikt te worden. Zeer netjes en dat in een paar dagen... chapeau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 16:40
@3dmazter

[afbeelding]
Die drie plankjes in het midden moeten daar komen of laat je dat open? Persoonlijk zou ik dat open laten, zodat je daar nog eens een deftige receiver in kwijt kan. Ik weet niet of je dat gaat gebruiken (gezien de 2 bookshelfs), maar indien het geval dan zou ik dat open laten. Ook de breedte is van belang. Een receiver (ook stereoversterker) zijn behoorlijk breed.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Hulleman schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 11:05:
[...]

Die drie plankjes in het midden moeten daar komen of laat je dat open? Persoonlijk zou ik dat open laten, zodat je daar nog eens een deftige receiver in kwijt kan. Ik weet niet of je dat gaat gebruiken (gezien de 2 bookshelfs), maar indien het geval dan zou ik dat open laten. Ook de breedte is van belang. Een receiver (ook stereoversterker) zijn behoorlijk breed.
Ik wil plankjes gebruiken van zelfde materiaal als de omlijsting. De open kast is 60cm breed en dat is ruim genoeg voor mijn Nad stereo versterker (surround sound ga ik niet doen). Of het er 1 of 2 worden moet ik nog bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
vandermark schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 13:10:
[...]

Ik wil plankjes gebruiken van zelfde materiaal als de omlijsting. De open kast is 60cm breed en dat is ruim genoeg voor mijn Nad stereo versterker (surround sound ga ik niet doen). Of het er 1 of 2 worden moet ik nog bekijken.
Ik zou 1 plankje weghalen en daar een 2e hands NAD C272 plaatsen ;) Je huidige amp kun je als pre-amp gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinn1992
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 09:59
Kevinn1992 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:34:
[...]

Ik heb mijn TV meubel ook bij eikentafels gekocht. De loods kwam mij al bekend voor..
Ook ik ben erg positief over het eindresultaat. De prijs viel zeker niet tegen.

https://tweakers.net/ext/f/CuuAApZXxvLHc1tCEJSbpLMK/full.jpg
Meubel is te koop!
Pb voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
3 dagen hard werken later en de bioskoop kan geopend worden.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/konX1a/20170814_215941.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3dmazter

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/cx7nZv/20170814_215941.jpg
free image hosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Ik wil de greeploze fronten 'Voxtorp' (mat wit) nemen [knip]

Zal pas begin 2018 worden dat het gaat gebeuren want dan krijgen we sleutels nieuwe woning maar ik hoor graag tips/opmerkingen:

[afbeelding]
Weet je zeker dat je mat wit wil van Ikea? Heb je het paneel al in het echt gezien en gevoeld?
De folie geeft namelijk niet dezelfde look and feel als goed gelakt mat wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:03
3dmazter schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:36:

[afbeelding]
free image hosting
Benieuwd naar wat voor beamer en scherm je hebt.
Ziet er verder netjes uit, hou zelf alleen van iets strakker interieur.
Ben zelf nog opzoek naar een audiomeubel voor m'n zolderbioscoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromanin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:40
Ik heb onlangs besloten om gewoon alle meubels weg te halen en de speakers vrij te late staan. Zalig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
Purehz schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:11:
[...]

Benieuwd naar wat voor beamer en scherm je hebt.
Ziet er verder netjes uit, hou zelf alleen van iets strakker interieur.
Ben zelf nog opzoek naar een audiomeubel voor m'n zolderbioscoop.
Beamer is een Epson Tw 7200.
Scherm is een PROLUXX ELEKTRISCH PROJECTIESCHERM 208X188 CM. 16:9

Het interieur bij ons is brocant en landelijk.
Daarom de sierlijke lijsten om de bak heen.
Het kan natuurlijk ook gewoon strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Fireshade schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:07:
[...]

Weet je zeker dat je mat wit wil van Ikea? Heb je het paneel al in het echt gezien en gevoeld?
De folie geeft namelijk niet dezelfde look and feel als goed gelakt mat wit.
Ik heb ze zeker gezien in de winkel toen we met de nieuwe keuken bezig waren. Uiteindelijk nemen we geen Ikea keuken maar Voxtorp gaf wel goede indruk. Voelen (feel) vind ik niet zo belangrijk, ik vind de uitstraling erg goed en mooi :)

[ Voor 16% gewijzigd door vandermark op 15-08-2017 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:03
3dmazter schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:29:
[...]

Beamer is een Epson Tw 7200.
Scherm is een PROLUXX ELEKTRISCH PROJECTIESCHERM 208X188 CM. 16:9

Het interieur bij ons is brocant en landelijk.
Daarom de sierlijke lijsten om de bak heen.
Het kan natuurlijk ook gewoon strak.
Hoe bevalt het scherm? Ben al enige tijd op zoek naar een elektrisch scherm of spanscherm.
Het scherm wat jij hebt is redelijk betaalbaar, geen last van krullende randen etc?

Gebruik zelf een Optoma HD142x icm een verduisterend rolgordijn van IKEA (2 meter breed)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dmazter
Purehz schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:10:
[...]

Hoe bevalt het scherm? Ben al enige tijd op zoek naar een elektrisch scherm of spanscherm.
Het scherm wat jij hebt is redelijk betaalbaar, geen last van krullende randen etc?

Gebruik zelf een Optoma HD142x icm een verduisterend rolgordijn van IKEA (2 meter breed)
De randen krullen een klein beetje maar alleen het zwarte deel.
Een tap tensioned scherm is altijd beter maar in de zelfde maat is die rond de €500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162126

3dmazter schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:33:
Het is zover.

[afbeelding]
[afbeelding]
Mag ik jou vragen waar jij die schuifdeur rail vandaan hebt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3dmazter
Anoniem: 162126 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:49:
[...]

Mag ik jou vragen waar jij die schuifdeur rail vandaan hebt?
Schuifdeur rail is een stuk strip 20x6mm van de lokale ijzerboer.
De wieltjes heb ik gemaakt op de draaibank van een vriend.
Rail is gespoten met hittebestendige mat zwarte spuitverf van de action.
Na het drogen (1 uur) even goed aanbranden met een gasbrander en het zit muurvast.

De strippen waar de wielen aan vast zitten is 20x4mm plat strip.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/etVQNF/20170804_154213.jpg

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 22:43
Aangezien er hier heel wat mensen rondlopen met een IKEA Besta meubel:
Wat is de binnenmaat van een 60cm kastje?

De centre speaker die ik ook het oog heb ik 590mm breed, dus ik verwacht de trukendoos open moet gaan trekken om dat passend te krijgen...

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-06 13:55
3dmazter schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:36:

[afbeelding]
free image hosting
Nice hoor. Alleen vraag ik mij af of de speakers nu wel genoeg ademruimte hebben.

• 3dmazter
keepitfrosty schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:14:
[...]

Nice hoor. Alleen vraag ik mij af of de speakers nu wel genoeg ademruimte hebben.
Ze staan aan de achterkant 15 cm van de muur af en 10 cm van de zijmuur/gordijn.
veel meer schuifruimte is er niet.
En aangezien de reflex poorten vooraan zitten lijkt mij de ruimte voldoende.
Maar ik laat mij graag informeren.

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:21

timovd

Voorsprong door techniek

Probeer voor de grap eens de speakers een halve meter naar voren te zetten; voor het meubel en iets naar binnen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-06 13:55
3dmazter schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:24:
[...]

Ze staan aan de achterkant 15 cm van de muur af en 10 cm van de zijmuur/gordijn.
veel meer schuifruimte is er niet.
En aangezien de reflex poorten vooraan zitten lijkt mij de ruimte voldoende.
Maar ik laat mij graag informeren.
Ah ik dacht dat de poorten achter zaten.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

ErikCornelissen schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:54:
Aangezien er hier heel wat mensen rondlopen met een IKEA Besta meubel:
Wat is de binnenmaat van een 60cm kastje?

De centre speaker die ik ook het oog heb ik 590mm breed, dus ik verwacht de trukendoos open moet gaan trekken om dat passend te krijgen...
Uit mijn hoofd 600-36mm = 564mm

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:44
Zojuist voor de prijs van drie pilsjes dit Target Audio rek gescoord bij de kringloop, inclusief planken.
In goede staat, maar echt mooi is ie niet van zichzelf dus wellicht zet ik hem op zolder neer voor m'n vintage set.

Target rack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Marcel schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:41:
Zojuist voor de prijs van drie pilsjes dit Target Audio rek gescoord bij de kringloop, inclusief planken.
In goede staat, maar echt mooi is ie niet van zichzelf dus wellicht zet ik hem op zolder neer voor m'n vintage set.

[afbeelding]
Schoonmaken, eventueel opnieuw laten spuiten, (SoundCare) spikes er onder, eventueel de planken door (plex) glas vervangen en 't ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
Overspuiten is niet nodig denk ik, nergens lijkt de lak dusdanig beschadigd dat dat nodig is. De spaanplaten planken met plastic fineer ga ik waarschijnlijk wel vervangen ja.
De wieltjes zitten met schroefdraad vast en zijn dus zeker eenvoudig te vervangen voor iets deugdelijkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Marcel schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:53:
De wieltjes zitten met schroefdraad vast en zijn dus zeker eenvoudig te vervangen voor iets deugdelijkers.
Precies. Standaard M6 of M8, lijkt mij.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 11:03
Geïnspireerd hier door de meubels op basis van Ikea Method kastjes, ook hier even een crosspost van mijn gebouwde meubel:
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/6246821112c195fc799af67f7c422e91cd284eaf/?url=http%3A%2F%2Fi63.tinypic.com%2Fev4b40.jpg

Eiken panelen van een houtzagerij en ikea Methods, nu met de klep naar beneden scharnierend.

Het is links een Method 80x40, middenstuk 60cm niets; 2 eiken planken tussen geschroefd, rechts een Method 60x40.
Met 80cm links en rechts zou de kast naar mijn mening te breed worden. Aangezien links de platenspeler naast de tv moest komen en ik wel de tv centraal boven het middelste vak wilde hebben ben ik op deze verdeling uitgekomen.

Het eiken blad is 20mm dik en 465mm diep, deze steekt aan de achterkant dus verder uit dan de kastjes, maar daar zie je toch niets van en geeft daardoor voldoende diepte voor de versterker.
Daarnaast heb ik hierdoor nog loze ruimte achter de kastjes en het middendeel voor kabels etc.

Scharnier Utrusta andersom onderaan gemonteerd en Blankett grepen.
Bij mij hangt het geheel door middel van een French Cleat systeem aan de muur, over de volledige breedte van het meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

rjvisje schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:14:
Geïnspireerd hier door de meubels op basis van Ikea Method kastjes, ook hier even een crosspost van mijn gebouwde meubel:
[afbeelding]

Eiken panelen van een houtzagerij en ikea Methods, nu met de klep naar beneden scharnierend.

Het is links een Method 80x40, middenstuk 60cm niets; 2 eiken planken tussen geschroefd, rechts een Method 60x40.
Met 80cm links en rechts zou de kast naar mijn mening te breed worden. Aangezien links de platenspeler naast de tv moest komen en ik wel de tv centraal boven het middelste vak wilde hebben ben ik op deze verdeling uitgekomen.

Het eiken blad is 20mm dik en 465mm diep, deze steekt aan de achterkant dus verder uit dan de kastjes, maar daar zie je toch niets van en geeft daardoor voldoende diepte voor de versterker.
Daarnaast heb ik hierdoor nog loze ruimte achter de kastjes en het middendeel voor kabels etc.

Scharnier Utrusta andersom onderaan gemonteerd en Blankett grepen.
Bij mij hangt het geheel door middel van een French Cleat systeem aan de muur, over de volledige breedte van het meubel.
Hoeveel gewicht kan dat hebben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rjvisje
icecreamfarmer schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:50:
[...]

Hoeveel gewicht kan dat hebben?
Daar kom ik helaas waarschijnlijk pas achter als alles van de muur af komt ;)
Voor nu gaat het met TV+ versterker + Center + Platenspeler en wat klein grut prima.

Heb een balk van 27*140 schuin doorgezaagd en deze zit met aardig wat pluggen vast in de muur en aan de hoeken van de kastjes.

In het half jaar dat de constructie nu hangt, blijft deze mooi stabiel hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
rjvisje schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 20:33:
[...]

Daar kom ik helaas waarschijnlijk pas achter als alles van de muur af komt ;)
Voor nu gaat het met TV+ versterker + Center + Platenspeler en wat klein grut prima.

Heb een balk van 27*140 schuin doorgezaagd en deze zit met aardig wat pluggen vast in de muur en aan de hoeken van de kastjes.

In het half jaar dat de constructie nu hangt, blijft deze mooi stabiel hangen.
Gaaf hoor, lijkt erg op mijn plan. Ik wil aan onderkant ook eiken plank doen. Mooi ook planken schuin afgezaagd, hoe heb je dat gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjvisje
vandermark schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 20:50:
[...]

Gaaf hoor, lijkt erg op mijn plan. Ik wil aan onderkant ook eiken plank doen. Mooi ook planken schuin afgezaagd, hoe heb je dat gedaan?
Niet, namelijk ook door die houtzagerij laten doen die de planken gemaakt heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:33

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ben me aan het orienteren op een TV meubel voor ons nieuwe huis. We hebben straks een nis van 3 meter breed, en 60cm diep waar de TV een plekje gaat krijgen, plus een setje Dali 6006 SE (zwart). Dit is een uitstekend topic om inspiratie op te doen. Mijn vriendin is bang dat de apparatuur straks de overhand krijgt in deze nis, en op zich begrijp ik wel haar zorg; 2 grote zwarte zuilen plus een 55" zwart scherm. Dat is natuurlijk wel aanwezig.

Toevallig kwam ik vandaag een meubel van Spectral tegen, de Ameno. Nu vraag ik me af of ik m'n speakers eventueel ook plat kan leggen, zodat ik ze op die manier mooi kan wegwerken in een meubel? En ja, ik realiseer me dat dit vloeken in de kerk is in dit topic :)

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Ruud2001 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:59:
Ben me aan het orienteren op een TV meubel voor ons nieuwe huis. We hebben straks een nis van 3 meter breed, en 60cm diep waar de TV een plekje gaat krijgen, plus een setje Dali 6006 SE (zwart). Dit is een uitstekend topic om inspiratie op te doen. Mijn vriendin is bang dat de apparatuur straks de overhand krijgt in deze nis, en op zich begrijp ik wel haar zorg; 2 grote zwarte zuilen plus een 55" zwart scherm. Dat is natuurlijk wel aanwezig.

Toevallig kwam ik vandaag een meubel van Spectral tegen, de Ameno. Nu vraag ik me af of ik m'n speakers eventueel ook plat kan leggen, zodat ik ze op die manier mooi kan wegwerken in een meubel? En ja, ik realiseer me dat dit vloeken in de kerk is in dit topic :)
Af en toe tegen de gevestigde orde aanschoppen is niet erg en bovendien kunnen jou bevindingen in strijd zijn met alle metingen die voor jou gedaan zijn door de speakerfabrikant maw je bent hier op tweakers dus tweak je rot.
Pak een paar stoelen en gooi die speakers plat, beetje schuiven en doen en wie weet kom je op een voor jou tevreden resultaat en mocht het niet voldoen dan weet je dat het niet een voor jou gewenste resultaat geeft.
Het wiel opnieuw uitvinden hoeft niet alleen het wiel perfectioneren naar je eigen smaak is nooit gek.
Sccs en misschien leuk als je je eigen bevindingen hier zal plaatsen.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Speakers platleggen zou ik niet doen. Wat je echter wel zou kunnen doen is de hele nis zwart maken qua achtergrond. Dan gaat de apparatuur op in de achtergrond, TV incluis, en dat houdt het in huis veel rustiger.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Finesse
  • Niet online
Tweaken naar hartelust moet zeker kunnen, echter zal je toch met bepaalde gegevens rekening moeten houden, zoals:
Resonanties van het meubel, hoe denk je dat aan te pakken?
Voor de stevigheid zal er vermoedelijk een rug in de kast zitten, de speakers hebben een baspoort aan de achterkant als ik het goed heb ...
Ben benieuwd naar het resultaat / vaststelling.
Succes.

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Finesse schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 11:12:
[...]

Tweaken naar hartelust moet zeker kunnen, echter zal je toch met bepaalde gegevens rekening moeten houden, zoals:
Resonanties van het meubel, hoe denk je dat aan te pakken?
Voor de stevigheid zal er vermoedelijk een rug in de kast zitten, de speakers hebben een baspoort aan de achterkant als ik het goed heb ...
Ben benieuwd naar het resultaat / vaststelling.
Succes.
Bij mijn weten zit de bas poort aan de voorzijde dus dat zou geen belemmering moeten zijn daarnaast is het zo dat de luidspreker fabrikant speakers maakt voor elk huishouden dus niet voor een huiskamer van precies 4 x 5 x 2,5 meter dus ergens doen ze concessies anders zou de speaker maar in 1 ruimte goed klinken.
Daarom kan het zijn dat de speakers juist plat te leggen ideaal zou klinken voor degene die het toevallig zo doet in zijn/haar kamer.
Geluid en smaak zullen altijd verschillen de 1 zegt geluid moet warm klinken de ander vind dat het natuurlijk moet klinken zoveel mensen zoveel smaken.
Ik vind persoonlijk soundbars over het algemeen verschrikkelijk klinken doch af en toe moet ik mijn mening bijstellen omdat het bij bepaalde mensen in huis best lekker klinkt ondanks dat het maar een soundbar is.
Tweak ze en laat je zelf versteld staan van wat je kunt ondekken.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-06 11:06

De Ameno heeft steeds onderverdelingen, daar ga je je speakers niet in kwijt kunnen. Ik heb het wel al gedaan met bookshelf speakers in een ameno van 40 cm hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Read schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:31:
[...]

.... daarnaast is het zo dat de luidspreker fabrikant speakers maakt voor elk huishouden dus niet voor een huiskamer van precies 4 x 5 x 2,5 meter dus ergens doen ze concessies anders zou de speaker maar in 1 ruimte goed klinken.
Huiskamers moeten aangepast worden om een optimale klank uit speakers te halen, akoestiek aanpassen dus.
Speakers zijn basis klaar voor in de huiskamer, nastreven van goede akoestische waarden en plaatsing van o.a. speakers zal de klank naar een hoger niveau tillen.
Die Dali 6006 SE is toch een vloerstaander dacht ik ... een vloestaander in een kast stoppen gaat naar mijn bescheiden mening geen goeie tweak zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Finesse op 27-09-2017 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 917349

Zijn er ook zwevende tv meubels die standaard al IR signalen doorlaten, zonder zo'n versterker te hoeven gebruiken. Dit vanwege de input lag als je aan het gamen bent?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 917349 op 20-10-2017 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
Waar game jij mee dan? Ps4 en Xbox controllers zijn beiden Bluetooth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
De startpost bevat wel veel dode links zeg

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
Anoniem: 917349 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 03:33:
Zijn er ook zwevende tv meubels die standaard al IR signalen doorlaten, zonder zo'n versterker te hoeven gebruiken. Dit vanwege de input lag als je aan het gamen bent?
Input lag van je gaming console komt niet door kastjes, maar voornamelijk door moderne "smart TVs". Zet alle processing uit (dingen als dynamisch contrast, smoothing, frame interpolation & scaling; gewoon eigenlijk alles uit) en/of gebruik de speciale "game mode"

[ Voor 22% gewijzigd door Gamebuster op 20-10-2017 15:03 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Gamebuster schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:01:
Die dateert alweer uit 2011, dus 6 jaar geleden. Je kan eventueel vragen om mede-eigenaar te worden van dit topic om de startpost te updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:51
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het ophangen van een Ikea BESTA tv meubel? Waar het mij met name om gaat is het gewicht dat dit meubel kan dragen met de bijbehorende hoekjes / bevestigings rail? Het zou gaan om een meubel met 6 deurtjes met daarop een eiken houten, tv, speakers, versterker enz. De muur waar dit meubel aan zou komen te hangen is van beton, alles bij elkaar gaat het denk ik zo maar over 100 kg verdeeld over 6 kasjes / 3meter. Heb al flink rondgezocht maar nergens echt nog een antwoord kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

rorie schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 08:50:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het ophangen van een Ikea BESTA tv meubel? Waar het mij met name om gaat is het gewicht dat dit meubel kan dragen met de bijbehorende hoekjes / bevestigings rail? Het zou gaan om een meubel met 6 deurtjes met daarop een eiken houten, tv, speakers, versterker enz. De muur waar dit meubel aan zou komen te hangen is van beton, alles bij elkaar gaat het denk ik zo maar over 100 kg verdeeld over 6 kasjes / 3meter. Heb al flink rondgezocht maar nergens echt nog een antwoord kunnen vinden.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S29132811/
De max. belasting is 20 kg per horizontaal oppervlak als het basiselement op de vloer wordt geplaatst.

De maximale belasting voor een basiselement dat aan de wand wordt gehangen, is afhankelijk van het materiaal van de wand.
:/

Dus hangend een stuk minder, dunkt mij.

[ Voor 9% gewijzigd door SannrHerr op 23-10-2017 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
Op de grond ja :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Dus < 20KG per horizontaal oppervlak. Als je de boel dan goed ophangt met, bijvoorbeeld, een haaklat en een veilige marge aanhoudt zit je wel goed.

Bij een marge van 5KG: 6 kastje * 15KG = 90KG
Kom je al aardig in de buurt.

TV kun je natuurlijk ook aan de muur schroeven om de belasting te verminderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

rorie schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 08:50:
Het TV meubel zelf is een beetje een rare, maar de normale Besta kastjes hang je op met de rails. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30284846/

Ik heb met deze rails een aantal Besta vlak onder het plafond hangen met daarin motorspullen en ik heb er tevens 2 pakken aan hangen. Totaal gewicht gaat denk ik makkelijk richting de 30kg voor 1 kastje.

Dus of de rails is steviger, of ik heb een keer een gapend gat in mijn muur en een hoop zooi op de grond. :+

Nu ik erover nadenk: bedoelen ze met horizontaal oppervlak niet gewoon plank/bovenzijde? Ik heb vroeger ook een boekenkast gehad van 180cm en die woog met gemak 100kg. 1 plank kan max 20kg dragen. Dan zit je per 60cm al snel aan de 60-80kg belasting.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Wanneer de muur werkelijk van beton is, dan zou ik me eerder zorgen maken over de Ikea kastjes.

Een keilbout of inslagplug kan vele honderden kilo's houden, zeker wanneer je bijv. 8mm kiest of groter (maar dan wordt het wel lomper!).

100 kg verdelen over 6 kastjes, dan kom je op net geen 17 kg per kastje. Dat kun je met wat nylon pluggen en schroeven prima handlen (dat gebeurt ook met keukenkastjes). Als je dat echt niet vertrouwt met dure apparatuur: dan gewoon 6 of 8 mm keilbouten of zo erin, 2 per kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
Over de muur maak ik me ook geen zorgen, het is meer de constructie waarmee de rails aan het kasje is bevestigd. Dit zijn twee plastic driehoekjes die achter in de het BESTA meubel worden gedrukt welke dan aan een rails worden opgehangen. Achja misschien valt het allemaal wel mee, 20 kg per kasje is 10 kilo per hoekje. Wat het interesant maakt is de 2 cm dikke eiken plaat die ik er over de gehele lengte wil, de bekende Ikea BESTA hack.
PageFault schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:02:
Wanneer de muur werkelijk van beton is, dan zou ik me eerder zorgen maken over de Ikea kastjes.

Een keilbout of inslagplug kan vele honderden kilo's houden, zeker wanneer je bijv. 8mm kiest of groter (maar dan wordt het wel lomper!).

100 kg verdelen over 6 kastjes, dan kom je op net geen 17 kg per kastje. Dat kun je met wat nylon pluggen en schroeven prima handlen (dat gebeurt ook met keukenkastjes). Als je dat echt niet vertrouwt met dure apparatuur: dan gewoon 6 of 8 mm keilbouten of zo erin, 2 per kastje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Iets gevonden op de Ikea site van de UK: 50kg, maar dat is zowel voor de 120 als de 180cm versie gelijk.
http://www.ikea.com/gb/en...black-brown-art-70294508/
Deze tv-kast werkt zonder rails, maar met 4 schroeven.

Die plastic stukjes zijn wel stevig op zich en zitten strak tegen de bovenkant. De bovenkant zit uiteraard weer aan de rest vast en daardoor gaat een deel van de krachten naar de muur en niet 100% naar die paar plastic pinnen.

Beste wat ik kan adviseren is om de klantenservice te bellen. Besta's van een paar jaar terug waren dragende delen en planken nog van spaanplaat, dat is tegenwoordig allemaal van dat holle honingraat spul (zelfs planken, die konden vroeger 30kg dragen) en kan ongetwijfeld minder hebben als je op de grens gaat zitten.

Wat ik nog bedenk en wat ik zelf ook al eens heb onderzocht: je zou ook kunnen kijken naar hun keukenkastjes. Een stuk steviger materiaal en gemaakt om veel gewicht te dragen. Als een stapel borden kan, dan moet een beetje electronica ook wel passen.

[ Voor 33% gewijzigd door Ethirty op 23-10-2017 20:17 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-06 21:34

rickysedai

Whoop whoop

Topicstarter
Gamebuster schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:01:
De startpost is inderdaad van 2011, toen ik nog veel vrije tijd en geen kinderen had. :) Vrijwilligers die meehelpen om de startpost opnieuw op te tuigen zijn meer dan welkom!

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ToTheBone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 17:05
Na op vele plaatsen, inclusief dit topic, inspiratie te hebben opgedaan zelf ook maar een kastje gebouwd.
Ik zet deze er maar bij, wellicht dat anderen dan ook nog iets aan mijn ideetjes hebben :)

Begonnen met een paar schetsjes. De ruimte waar de installatie komt te staan is aan de smalle kant, dus in de hoogte in plaats van de breedte! Het uiteindelijke resultaat wijkt op een paar puntjes af van de tekening.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vUIiF1FPqeaSsINQhRZwWAjs/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hccEcqv1caxOX7hoOm1jD4DQ/thumb.jpg

Prettige kijkhoogte voor de TV experimenteel vastgesteld en uiteindelijk dit gebouwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vSaYYU370nvfuvBWf1SmlWRr/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/85ucSajqxySDjnKe9irrhM7m/thumb.jpg

En ingericht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Os5BfMjqkpQQW0lkMyMyEYQp/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gSQmYvkzcAU6pMFI1m5uDtQf/thumb.jpg

Alle apparatuur is boven de TV geplaatst, mede vanwege het handbereik van het kleine meisje ;)
Achter de TV is een mooie ruimte om alle bekabeling, stekkerdozen, switch, access point, power adapters en nog wat ander spul dat niet in het zicht hoeft weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Het kriebelt bij mij al tijden om een nieuw meubel neer te zetten. Dus ik heb Sketchup er maar weer eens bijgepakt.

Helaas heb ik door de indeling van mijn woonhoek maar beperkte opties voor meubel en apparatuur.
Iemand ervaring met het plaatsen van een subwoofer in een meubel? Ik zat te denken aan een staand/zwevend meubel met een gat in de onderkant waarin de subwoofer gewoon op de grond kan staan en zijn lucht kwijt kan.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToTheBone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 17:05
Ethirty schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:16:Dus ik heb Sketchup er maar weer eens bijgepakt.
LOL. Verraad ik mijn leeftijd door hierboven te laten zien dat ik e.e.a. op een papiertje gekrabbeld heb?
Ethirty schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:16:
Iemand ervaring met het plaatsen van een subwoofer in een meubel? Ik zat te denken aan een staand/zwevend meubel met een gat in de onderkant waarin de subwoofer gewoon op de grond kan staan en zijn lucht kwijt kan.
Ik heb hier ook over getwijfeld. Gezien de hoeveelheid tijd en geld die ik had om hierin te investeren (als ik er een subwoofer inbouw moet het ook wel goed!) besloten het voorlopig zonder subwoofer te doen. Ik heb niet de indruk iets tekort te komen met mijn huidige speakers en ruimte maar ik houd een slag om de arm voor de toekomst ;)

Als je een gesloten subwoofer hebt en de woofer kan "vrij ademen" dan zou dat moeten kunnen denk ik. Wel oppassen voor rammeltjes en dergelijke.
Met een gepoorte subwoofer of passieve radiator(en) kan dat al snel wat lastiger worden vermoed ik, die kan het beste wat ruimte rondom gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

ToTheBone schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:54:
[...]

LOL. Verraad ik mijn leeftijd door hierboven te laten zien dat ik e.e.a. op een papiertje gekrabbeld heb?
Ik ben ook geen 20 30 meer hoor ;)
Ik heb hier ook over getwijfeld. Gezien de hoeveelheid tijd en geld die ik had om hierin te investeren (als ik er een subwoofer inbouw moet het ook wel goed!) besloten het voorlopig zonder subwoofer te doen. Ik heb niet de indruk iets tekort te komen met mijn huidige speakers en ruimte maar ik houd een slag om de arm voor de toekomst ;)

Als je een gesloten subwoofer hebt en de woofer kan "vrij ademen" dan zou dat moeten kunnen denk ik. Wel oppassen voor rammeltjes en dergelijke.
Met een gepoorte subwoofer of passieve radiator(en) kan dat al snel wat lastiger worden vermoed ik, die kan het beste wat ruimte rondom gebruiken.
De onderkant van de kast zou open zijn, dus 50-75% van de sub komt onder de kast vandaan. En de deur zou op een kiertje komen tijdens het luisteren.

Ik heb nu nog een gepoorte, maar ik zit wel te kijken naar een nieuwe gesloten sub. Ik hoef ook geen "tiener-bas" meer, maar gewoon een nette strakke bas. Volume zal niet eens zo hoog komen te staan.

#team_UTC+1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:20

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Voor het eerst hier en ik weet niet echt of het telt als een "meubel", maar gezien ik nu nog 0 kabels heb om rekening mee te houden is het wel een stukje properder/strakker geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cnjAgjumiaF04tZz8nDbGh9O/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CjkMUBjusXLxIvvp2dxQQSar/medium.jpg

Holle wand met goed 7cm ruimte achter, 2 planken onder de tv worden met magneten op hun plaats gehouden en kunnen indien nodig eruit gehaald worden.
Ik koos voor een 2.0 omdat ik 1 de extra bas niet apprecieer en 2 die dingen ook lelijk vindt en ze niet weggewerkt zou krijgen. Dit setje van Edifier doet voor mij meer dan voldoende.
Het hout is herwonnen schuurhout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Joindry schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:33:
Holle wand met goed 7cm ruimte achter
Erg netjes !!
Zoiets wil ik ook gaan maken. Wat voor hout heb je gebruikt voor de constructie ?

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Ome Ernst schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 13:11:
[...]

Erg netjes !!
Zoiets wil ik ook gaan maken. Wat voor hout heb je gebruikt voor de constructie ?
http://www.barnwoodbelgie.be/aanbod/

Salzburg grijs. Hen gemaild en gevraagd wat de dichtbijzijnde leverancier was voor mij. Bleek die op 100m van mijn werkplek te liggen. Is met een groef systeem, dus verwerkt nog makkelijker dan je zou denken. (wel niet goedkoop)

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Joindry schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:10:
[...]

http://www.barnwoodbelgie.be/aanbod/

Salzburg grijs. Hen gemaild en gevraagd wat de dichtbijzijnde leverancier was voor mij. Bleek die op 100m van mijn werkplek te liggen. Is met een groef systeem, dus verwerkt nog makkelijker dan je zou denken. (wel niet goedkoop)
Ik bedoelde eigenlijk het hout wat achter het Salzburg grijs zit, of heb je hem helemaal hier van gemaakt ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Ome Ernst schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:00:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk het hout wat achter het Salzburg grijs zit, of heb je hem helemaal hier van gemaakt ?
My bad, gewone balken van 75*50mm in een houten frame.

Excuses voor de fuzzy foto, maar het is een beetje te laat nog een nieuwe te nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nY7M5QbGl6e0uO6zfC14FRA3/full.jpg
met pluggen van 12.5 cm lang, een goeie cm verzonken in het hout, dus een goeie 6 cm in de muur.

[ Voor 9% gewijzigd door Joindry op 14-12-2017 18:27 ]

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Joindry schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:23:
[...]

My bad, gewone balken van 75*50mm in een houten frame.

Excuses voor de fuzzy foto, maar het is een beetje te laat nog een nieuwe te nemen.

met pluggen van 12.5 cm lang, een goeie cm verzonken in het hout, dus een goeie 6 cm in de muur.
Dat is wat ik bedoelde, bedankt voor de info !

Ik denk dat ik zelf zoiets ga maken, maar dan met gipsplaat en gestuct en geschilderd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JGWL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:54
Hierbij deel ik het resultaat van mijn zoektocht naar een mooi meubel om mijn Technics SL3210 platenspeler en Cambridge Audio versterker in onder te brengen. Criteria waren als volgt: hoge WAF (de meeste professionele hifi meubels stralen helaas te veel "hifi" uit), ruimte voor ten minste 3 apparaten, robuust.

Na lang zoeken vond ik dit mooie meubel (Kast Manchester 3, voor 230 euro gekocht bij home24.nl):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6XbUKY70RHQnW7HBCzqaSMYR/medium.jpg

De specs zijn als volgt:
• Materiaal: Geborsteld en gelakt massief acaciahout, gecoat metaal

• Afmetingen: 60x35x100 (LxBxH) cm

• 3 planken met 36 cm tussen de planken

• Pootjes afstelbaar om platenspeler mooi level te krijgen

• Max. draagkracht 15 kg (onduidelijk of dit per plank is of in totaal)

Foto's huidige setup:
hifi meubel

hifi8

Ik ben erg tevreden met de kwaliteit en het uiterlijk van dit meubel. Wel wiebelt de kast lichtjes als ik er tegenaan duw. Wellicht is dat op te lossen door een extra dikke eindversterker op de onderste plank te plaatsen >:). Ook moeten de kabels nog netjes via de pootjes worden weggewerkt.
Pagina: 1 ... 17 ... 27 Laatste