Die paar euro ga ik niet failiet om en vind 'gratis apps' niet opwegen tegen een stabielere OS.
Inderdaad, ik weet nog aan het begin van jailbreak was het nog nieuw en leuk, schoon van vuil. Tegenwoordig is het toch veel spam en allerlei zaken die niet relevant zijn.Anoniem: 464349 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:38:
Die paar euro ga ik niet failiet om en vind 'gratis apps' niet opwegen tegen een stabielere OS.
Land van het eeuwige vuur
Onzin, altijd met een jailbreak gedraaid en als je niet van bepaalde repo's dingen haalt, is er niets aan de hand. Ik moest met een jailbreak draaien in verband met een simlock, maar ik moet zeggen dat ik bepaalde dingen als SBSettings nu gewoon mis op iOS6.Anoniem: 464349 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:38:
Dat is inderdaad het voordeel waar velen het voor doen. Je kan het een en ander nog tweaken, maar dat is imo ook vrij beperkt. Vind het zelf altijd een beetje vaag; mensen kopen of nemen een abonnement met een iPhone voor een fiks bedrag en vertikken het dan om voor een paar euro apps te kopen. Als je 75e uitgeeft heb je best leuke apps die ook zeker de moeite waard zijn. Tevens krijg je alle updates.Tsupport schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:34:
[...]
Gratis apps?
Maar sinds kort is het alleen maar "crapware" 9 van 10 keer is het verwijderd door copyright of fake apps (ze zetten verkeerde links of door hun zelf gemaakte apps in plaats van de werkelijke vermelde app.)
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Ach ja, het "beetje" tweaken is wel een voorbode geweest van de meeste functies voor iOS. Denk aan copy/paste, multitasking, apps, lockscreen informatie, et cetera. Daarnaast zijn er nog tal van functies die gewoon handig zijn, zoals bijvoorbeeld SSH. Maar dit is meer iets voor het jailbreak-topic.TheCrius schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:26:
[...]
Dat is inderdaad het voordeel waar velen het voor doen. Je kan het een en ander nog tweaken, maar dat is imo ook vrij beperkt. Vind het zelf altijd een beetje vaag; mensen kopen of nemen een abonnement met een iPhone voor een fiks bedrag en vertikken het dan om voor een paar euro apps te kopen. Als je 75e uitgeeft heb je best leuke apps die ook zeker de moeite waard zijn. Tevens krijg je alle updates.
Nu een speciale aanbieding.DJH schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:30:
Weet niet of dit het juiste topic is, maar wat ik eigenlijk zoek is een soort van stabalizer voor de iPhone. Bijvoorbeeld een handvat waar de iphone aan kan, zodat je beter kan filmen.
Heb op allerlei sites gekeken, maar niet echt iets gevonden. Iemand ideeen?
Op Youtube kwam ik deze tegen: YouTube: Lensse isteady Camera Stabiliser (for GoPro HD Hero camera) - Unboxing, Test & Review
Alleen volgens mij zijn die in Nederland nergens verkrijgbaar.
Have Fun Funske
Iemand anders nog iets opgevallen aan de laatste zending iPhone 4S?
Kijk hier naar de sensor bovenop:

Bij mijn iPhone is dit vet zwart, de sensor reageert stukken beter dan die van mijn iPhone 4.
Kijk hier naar de sensor bovenop:

Bij mijn iPhone is dit vet zwart, de sensor reageert stukken beter dan die van mijn iPhone 4.
Ik herinner me nog dat de iPhone 4 oorspronkelijk zo'n witte sensor had (of bijna wit dan), maar dat dit niet helemaal goed werkte en dat ze toen voor een meer 'open' sensor zijn gegaan (die zwarte boven de speaker).
Voordelen zijn de tweaks als lockinfo en voor de ipad intelliscreenx. Verder Mail Enhancer, NCSettings, PhotoAlbums etc etc. Deze zijn over ook netjes betaald op NCsettings na dan, die is gratis.Anoniem: 464349 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:29:
Heb de echte grote voordelen van jailbreaken nooit gesnapt.
Bing
Zojuist heb ik mijn 4s bij vodafone besteld... Ben benieuwd. Ken de telefoon natuurlijk wel, maar goed 
Ik stap van een 3gs over naar een 4s wit
Ik stap van een 3gs over naar een 4s wit
Veel plezier ermee!
Als ik vragen mag, waarom wacht je nog niet even? De volgende generatie iPhone kan al in augustus worden aangekondigd...
omdat ik ook niet gewacht heb?
Ik hem geen zin in 'kinderziektes' van de nieuwe iphone die er komt..
wel jammer dat deze nu dan duurder is..
je weet nooit wanneer de nieuwe komt.....
Ik hem geen zin in 'kinderziektes' van de nieuwe iphone die er komt..
wel jammer dat deze nu dan duurder is..
je weet nooit wanneer de nieuwe komt.....
Ik werd net door Vodafone gebeld omdat ze me een nieuw abonnement wilde aanbieden. Toen ik begon over dat ik binnenkort de nieuwe iPhone wilde gaan halen begon die man er over dat ze hem zeker niet meer dit jaar in Nederland verwachten. Hij klonk behoorlijk goed op de hoogte over leveringen en de Apple release cycles. Zou wel jammer zijn als dat echt klopt...zo lang wachten
Het komt bij mij over alsof hij jou probeerde te ontmoedigen zodat je toch bij hem bestelt.monnick schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:57:
Ik werd net door Vodafone gebeld omdat ze me een nieuw abonnement wilde aanbieden. Toen ik begon over dat ik binnenkort de nieuwe iPhone wilde gaan halen begon die man er over dat ze hem zeker niet meer dit jaar in Nederland verwachten. Hij klonk behoorlijk goed op de hoogte over leveringen en de Apple release cycles. Zou wel jammer zijn als dat echt klopt...zo lang wachten
Dat idee heb ik ook. Zulke figuren hebben nog nooit gelijk gehad en willen gewoon abo's aansmeren.mkmi schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:25:
[...]
Het komt bij mij over alsof hij jou probeerde te ontmoedigen zodat je toch bij hem bestelt.
Elect a clown, expect a circus.
In zo'n geval vragen of je de garantie krijgt dat je de 4s om mag ruilen tegen een 5 als ie toch voor het eind van het jaar komt. Wedden dat die dan ineens niet meer zo zeker was? Het kan echt niet waar zijn dat een telemarketeer van Vodafone al meer zekerheid heeft over de release datum.mkmi schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:25:
[...]
Het komt bij mij over alsof hij jou probeerde te ontmoedigen zodat je toch bij hem bestelt.
Natuurlijk is dat het geval hier, typische verkooptruc. Ik zou er niet in trappen.mkmi schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:25:
[...]
Alsof een verkoper inside informatie van Apple zou krijgen....monnick schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:57:
Hij weet niks meer als ieder ander Apple geïnteresseerde. Zo rond september oktober zou er wel eens iets kunnen komen. En dan een maand later in Nederland zit je al gauw op november december, leveringsproblemen etc dan is begin volgend jaar nog niet eens zo gek.
Ik heb ook een raar probleem, Ik heb hier een 4S, een 4 en een 3GS.
In itunes kan ik muziek en ringtones zetten op de 4S en de 3GS maar niet op de 4. Ook op 2 andere PC's geprobeerd (windows 7 en Windows
Apps kan ik wel zonder problemen op de 4 zetten maar zodra ik iets anders (muziek, ringtones of boeken) dan lukt dit niet.
Ik heb de iphone al naar fabrieksinstellingen hersteld en naar 5.1.1 maar niets helpt. En mijn vrouw wil er muziek op.
Wie weet raad?
In itunes kan ik muziek en ringtones zetten op de 4S en de 3GS maar niet op de 4. Ook op 2 andere PC's geprobeerd (windows 7 en Windows
Apps kan ik wel zonder problemen op de 4 zetten maar zodra ik iets anders (muziek, ringtones of boeken) dan lukt dit niet.
Ik heb de iphone al naar fabrieksinstellingen hersteld en naar 5.1.1 maar niets helpt. En mijn vrouw wil er muziek op.
Wie weet raad?
Probeer eens in iTunes op je telefoon in te loggen met het account wat alle muziek heeft.mirelia schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:48:
Ik heb ook een raar probleem, Ik heb hier een 4S, een 4 en een 3GS.
Wie weet raad?
In iTunes op je tel kan je ook alles wat reeds is aangeschaft, downloaden.
Dus ook eventuele beltonen.
Power to the beat.
Het gaat eigenlijk om niet in itunes aangeschafte muziek
Anoniem: 464952
Iemand ervaring met deze app: http://itunes.apple.com/n...with-t9!/id353402785?mt=8
Of een andere oplossing om een iphone met 4x3 toetsenbord te sms'en/whatsappen/mailen e.d. Mijn vader heeft slechte vingers (circkelzaag ongeluk) en die qwerty invoer is het enige wat hem dus nog tegenhoud van het aanschaffen van een iPhone.
Alvast bedankt:)
Of een andere oplossing om een iphone met 4x3 toetsenbord te sms'en/whatsappen/mailen e.d. Mijn vader heeft slechte vingers (circkelzaag ongeluk) en die qwerty invoer is het enige wat hem dus nog tegenhoud van het aanschaffen van een iPhone.
Alvast bedankt:)
Anoniem: 256912
Als er in je iTunes library nummers ontbreken die wel op je iPhone/iPod staan en je synct deze, worden de ontbrekende items dan vanaf je iDevice naar de computer gekopieerd of verdwijnen ze dan van je iPhone omdat iTunes de items niet kan vinden?
Luister nooit naar verkopers in telefoonwinkels wat betreft release-dates van iPhones. Zij weten echt niet méér dan de gemiddelde persoon die iPhone-nieuws volgt via de Amerikaanse Mac-sites (vaak nog veel minder).
Het is logisch dat ze nú een iPhone willen verkopen.
Ik denk dat we met zekerheid er vanuit kunnen gaan dat er een nieuwe iPhone zal verschijnen in Oktober.
Koopadvies: wachten
Ik denk dat we met zekerheid er vanuit kunnen gaan dat er een nieuwe iPhone zal verschijnen in Oktober.
[ Voor 3% gewijzigd door funk-e op 22-07-2012 12:22 ]
...less is more
Als je ze ooit via iTunes hebt gekocht (met hetzelfde account) dan kun je die aankopen overzetten. Als je ze niet via iTunes hebt gekocht zullen ze verwijderd worden.Anoniem: 256912 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 22:30:
Als er in je iTunes library nummers ontbreken die wel op je iPhone/iPod staan en je synct deze, worden de ontbrekende items dan vanaf je iDevice naar de computer gekopieerd of verdwijnen ze dan van je iPhone omdat iTunes de items niet kan vinden?
Er zijn een aantal apps die wel muziek kunnen overzetten van je iDevice naar Mac/Windows. (mac: senuti)
...less is more
Weet iemand hoe je bij whatsapp instelt dat bij pushberichten de naam uit je contactlijst weergegeven moet worden? en dus niet de zelf opgegeven naam?
zit zelf te twijfelen om gewoon naar de zomer met abbo 4s te halen, of beter de 5 halen? is met abbo de 5 veel duurder van 4s van nu?funk-e schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:21:
Luister nooit naar verkopers in telefoonwinkels wat betreft release-dates van iPhones. Zij weten echt niet méér dan de gemiddelde persoon die iPhone-nieuws volgt via de Amerikaanse Mac-sites (vaak nog veel minder).
nee zal ongeveer hetzelfde zijn.. je hebt alleen wel marktwerking dus zoals je ziet, 2 jaar geleden waren de abonnementen veel goedkoper dan nu... die kans heb je wel dat de abonnementen duurder zijn.
Ik zou voor de 4s gaan, eventueel volgend jaar voor de 5... dan zijn de kinderziektes er ook uit.
Heb vorige week de 4s gehaald, prima en snel ding! En nog mooi uit... uiterlijke verschil met hoesje zal toch minimaal zijn.
Ik zou voor de 4s gaan, eventueel volgend jaar voor de 5... dan zijn de kinderziektes er ook uit.
Heb vorige week de 4s gehaald, prima en snel ding! En nog mooi uit... uiterlijke verschil met hoesje zal toch minimaal zijn.
Kan niet. Ik denk dat die naam juist ingevuld moet worden omdat Whatsapp om de een of andere reden de gegevens uit de contactlijst niet in push-berichten kan/mag gebruiken.Goingwrong schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:26:
Weet iemand hoe je bij whatsapp instelt dat bij pushberichten de naam uit je contactlijst weergegeven moet worden? en dus niet de zelf opgegeven naam?
Hmm gek, nu doet ie het namelijk wel goed. Heb verder niks gedaan.jelle. schreef op zondag 22 juli 2012 @ 15:21:
[...]
Kan niet. Ik denk dat die naam juist ingevuld moet worden omdat Whatsapp om de een of andere reden de gegevens uit de contactlijst niet in push-berichten kan/mag gebruiken.
Edit: Toch niet.. In-app geeft hij wel voornaam_achternaam aan (zoals ik de contacte heb toegevoegd) maar daarbuiten de zelf bedachte naam.
Mijn vorige iphone (4) die ik een jaar terug had deed dit volgens mij wel goed.. Gek
[ Voor 23% gewijzigd door Stvn21 op 23-07-2012 09:38 ]
Heb je voor de garantie de aankoopbon nodig of kunnen ze dat herleiden via IMEI of serienummer?
Ik ben van plan een iPhone 4S over te nemen en daar zit geen bon bij, maar toestel is heel nieuw!
Ik ben van plan een iPhone 4S over te nemen en daar zit geen bon bij, maar toestel is heel nieuw!
Dat komt omdat de push berichten rechtstreeks bij "whatsapp" vandaan komen. En die hebben jouw contactlijst niet op hun servers staan. Oftewel; zijn zien enkel telefoon nummer oid en pushen dat door naar jouw telefoon nummer.Goingwrong schreef op zondag 22 juli 2012 @ 15:30:
[...]
Hmm gek, nu doet ie het namelijk wel goed. Heb verder niks gedaan.
Edit: Toch niet.. In-app geeft hij wel voornaam_achternaam aan (zoals ik de contacte heb toegevoegd) maar daarbuiten de zelf bedachte naam.
Mijn vorige iphone (4) die ik een jaar terug had deed dit volgens mij wel goed.. Gek
Omdat enkel een telefoon nummer wel erg lelijk is geven ze alle gebruikers de mogelijkheid om een schermnaam te laten weer geven. Zodat het tenminste nog ergens op lijkt.
Zwakte van het push systeem maar voor mij iig een geruststelling dat Whatsapp je contactlijst verder met rust laat.
[ Voor 38% gewijzigd door Flappiewappie op 23-07-2012 14:33 ]
Hier staat wat
Hmm, nieuw, geen bon... toevallig op marktplaats voor een zeer voordelige prijs, aanzienlijk minder dan marktwaarde? En als je 'm vooraf betaald, dan wordt 'ie netjes opgestuurd?Roodey schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:26:
Niet doen, heb mij laatst ook vergaloppeerd. Half jaar geleden wilde ik overstappen op een iPhone. Wilde om te proberen een iPhone 3 kopen die voor nieuw werd verkocht. Tijdelijk prijs, €280,- Zag de advertentie net aan het einde van min dienst en dacht........ bingo. Wat ik normaal nooit doe is vooruit betalen. Heb ik nu wel gedaan. Geld weg, advertentie weg en een desillusie armer. Eigen schuld dikke buld. Heb nu een 4S met ABO en ben zeeeeer tevreden. Kopen van een gsm is heel goed mogelijk maar ga hem ophalen en test hem terplaatse met je eigen sim erin!
Nee, in zulke geintjes trap ik niet in.vanaalten schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:44:
[...]
Hmm, nieuw, geen bon... toevallig op marktplaats voor een zeer voordelige prijs, aanzienlijk minder dan marktwaarde? En als je 'm vooraf betaald, dan wordt 'ie netjes opgestuurd?
Het is ophalen of het is niets
Mijn vraag blijft onbeantwoord of ik een bon nodig heb als er wat met de iPhone is.
Weet iemand dit?
Vraag, mijn vrouw heeft een iPhone 4s met ABO van KPN. Als ze in Duitsland is en de gebeurd vaak, schakeld hij over naar eplus. Is logisch want dat is van KPN. 9 van de 10 keer is ze vanaf dat moment niet meer te bereiken. De telefoon moet uit en aan gezet worden en dan ontvangt hij weer normaal. Ze heeft gebeld met KPN. Die zeggen dat het aan de GSM ligt. Ze moet maar een een vraag stellen in een iPhone-forum. Volgens mij ligt het aan KPN icm EPlus. Ik heb de gsm al eens op 2G gezet, dit helpt af en toe maar ook niet altijd. Iemand een suggestie?
Voor garantie heb je de originele rekening nodig.Roodey schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:18:
[...]
Nee, in zulke geintjes trap ik niet in.
Het is ophalen of het is niets
Mijn vraag blijft onbeantwoord of ik een bon nodig heb als er wat met de iPhone is.
Weet iemand dit?
Ik heb zelf nu het volgende gevonden:hoefniks schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:28:
[...]
Voor garantie heb je de originele rekening nodig.
- gekocht via Apple Store/Apple Reseller is geen bon nodig bij garantie.
- gekocht via provider is de bon wel nodig, omdat garantie via hun loopt.
Nja, de iPhone zelf kan toch nummer koppelen aan naam? zo moeilijk is dat niet, zie Android.Flappiewappie schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:31:
[...]
Dat komt omdat de push berichten rechtstreeks bij "whatsapp" vandaan komen. En die hebben jouw contactlijst niet op hun servers staan. Oftewel; zijn zien enkel telefoon nummer oid en pushen dat door naar jouw telefoon nummer.
Omdat enkel een telefoon nummer wel erg lelijk is geven ze alle gebruikers de mogelijkheid om een schermnaam te laten weer geven. Zodat het tenminste nog ergens op lijkt.
Zwakte van het push systeem maar voor mij iig een geruststelling dat Whatsapp je contactlijst verder met rust laat.
Dat klopt, maar de App stuurt een bericht met "afzender" Whatsapp, en dan het bericht met de naam die bij Whatsapp op de servers staat. Dat iOS niet automatisch telefoon nummers in statische stukjes tekst omzet naar namen vind ik niet meer logisch.Goingwrong schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:42:
[...]
Nja, de iPhone zelf kan toch nummer koppelen aan naam? zo moeilijk is dat niet, zie Android.
Hier staat wat
Je hebt ongetwijfeld gelijk, maar toch ben ik van overtuigd dat ik het op mijn iPhone 4 wel goed had.Flappiewappie schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:50:
[...]
Dat klopt, maar de App stuurt een bericht met "afzender" Whatsapp, en dan het bericht met de naam die bij Whatsapp op de servers staat. Dat iOS niet automatisch telefoon nummers in statische stukjes tekst omzet naar namen vind ik niet meer logisch.
Mja, huisgenoot heeft iPhone gekocht bij Studentmobiel/KPN. Met probleem bij Apple Store geweest, en die hoefden geen bon/garantie te zien omdat de iPhone gewoon geregistreerd is en ze bij Apple dan alle gegevens zien. Bij gebleken probleem niet te repareren daar de winkel weer uit gelopen met een andere iPhone. Nette service! Je kan natuurlijk je garantie bij de webwinkel gaan claimen, maar dan krijg je het circus van opsturen/weken wachten en zie maar dat je een vervangend exemplaar krijgt...Roodey schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:37:
[...]
Ik heb zelf nu het volgende gevonden:
- gekocht via Apple Store/Apple Reseller is geen bon nodig bij garantie.
- gekocht via provider is de bon wel nodig, omdat garantie via hun loopt.
Is altijd al zo geweest...vroeger gebruijte iedereen een normale naam, nu zie je de gekste dingenGoingwrong schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:58:
[...]
Je hebt ongetwijfeld gelijk, maar toch ben ik van overtuigd dat ik het op mijn iPhone 4 wel goed had.Misschien iets sinds iOS 5.
Zijn er al mensen die meer ervaring hebben met een storende homeknop (iPhone 4)? Die van mij doet het maanden goed en ineens begint hij te haperen en moet ik hem bijna met een hamer inslaan voordat hij reageert. Vervolgens doet hij het weer een aantal maanden en hapert hij daarna weer een paar weken.. Kortom een raar probleem. Nu heb ik al meer dingen gelezen her en der maar het is me niet echt duidelijk of het een hardware matig probleem is of software matig.. Iemand die zijn ervaringen kan en wil delen hierover? Ik kan hem wel aangeven bij de verzekering maar ik wil hem eigenlijk niet kwijt
©2004
Anoniem: 193286
Dit artikel impliceert dat het een software probleem is. Bij mij werkt opnieuw kalibreren.Harem.nl schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:09:
Zijn er al mensen die meer ervaring hebben met een storende homeknop (iPhone 4)? Die van mij doet het maanden goed en ineens begint hij te haperen en moet ik hem bijna met een hamer inslaan voordat hij reageert. Vervolgens doet hij het weer een aantal maanden en hapert hij daarna weer een paar weken.. Kortom een raar probleem. Nu heb ik al meer dingen gelezen her en der maar het is me niet echt duidelijk of het een hardware matig probleem is of software matig.. Iemand die zijn ervaringen kan en wil delen hierover? Ik kan hem wel aangeven bij de verzekering maar ik wil hem eigenlijk niet kwijt
Yes, het werkt bij mij!!! Heel erg bedankt VSC
inmiddels aan het wachten in de apple store....
- 16 november gekocht (iphone 4s)
- eind december / begin januari nieuwe gekregen omdat opnemen niet werkte......
- eind april / begin mei weer nieuwe gekregen omdat die random crashte.... In apple store hebben ze hem volledig geresteerd en niets terug gezet en weer / nog crashes....
- nu doet deel van het scherm het niet meer.... 1 baan met alle icoontjes die gewoon niet meer reageren
Ben toch wel enigszins gedesillusioneerd over het feit dat je in 8 maanden tijd 4 iphones 4s nodig hebt om te kunnen blijven bellen en dat terwijl je wel 600 euro hebt betaald.
Wees gewaarschuwd dus.... ik vind apple producten waar ik ervaring mee heb momenteel dramatisch slecht.
Service is prima, je krijgt iedere keer redelijk snel een nieuwe.
- eind april / begin mei weer nieuwe gekregen omdat die random crashte.... In apple store hebben ze hem volledig geresteerd en niets terug gezet en weer / nog crashes....
- nu doet deel van het scherm het niet meer.... 1 baan met alle icoontjes die gewoon niet meer reageren
Ben toch wel enigszins gedesillusioneerd over het feit dat je in 8 maanden tijd 4 iphones 4s nodig hebt om te kunnen blijven bellen en dat terwijl je wel 600 euro hebt betaald.
Wees gewaarschuwd dus.... ik vind apple producten waar ik ervaring mee heb momenteel dramatisch slecht.
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Probleem is volgens mij dat je steeds een refurbished exemplaar terug krijgt. Kortom een toestel waar al een keer wat mee is geweest. Ik heb exact dezelfde ervaring met mijn iPad 2. Ik heb inmiddels mijn 5e exemplaar en deze werkt voorlopig goed. De 4 hiervoor hadden allemaal terechte klachten.Lord_T schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:20:
inmiddels aan het wachten in de apple store....
Wat ik wil zeggen is dat als je een compleet nieuw exemplaar zou hebben dat de kans op defecten wat minder is. Verder wel vervelend voor je en ik hoop dat je volgende exemplaar wat minder problemen heeft.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ik ben op zoek naar een scherm+digitizer voor een 4S, zwart. Kan zelf de boel vervangen, maar wat is een goed adres qua prijs/kwaliteit verhouding? Ze hebben toch allemaal namaak, maar wil wel wat knaps!
Voor mijn moeder een Apple iPhone 4 besteld, vandaag binnen gekregen.
Even configureren op de telefoon, en klaar. App downloaden -> Kan niet, moet je eerst je Apple ID verifiëren. Prima, gegevens ingevuld, vraagt hij om creditcard gegevens. Die heb ik niet, wil ik ook niet, mijn moeder gebruikt toch alleen gratis en std apps, dus niet nodig.
Maar dat wil dus niet! Je MOET creditcardgegevens opgeven
wil je een app kunnen downloaden uit de Store. Dat lijkt mij niet echt gebruiksvriendelijk
. Maar goed, Google zal wel een antwoord weten. Ja, die heeft ie, een apple id aanmaken via iTunes terwijl de iPhone is aangesloten. Maar ik heb al een Apple ID aangemaakt op de iPhone, dus ik kan geen nieuwe maken op haar email adres. Dan heb je dus eigenlijk gewoon pech? 
Ik kan ook nergens op Google vinden of je een iPhone kan activeren zonder creditcard gegevens bij een bestaand Apple ID. Misschien weten jullie een oplossing?
Simpel je Apple ID verwijderen en opnieuw aanmaken kan OOK niet
Leuk cadeautje voor moeders, alleen jammer dat ze er voorlopig niets mee kan.
De Apple site zegt zelf als je je iPhone wilt activeren zonder creditcard, moet je dit doen.
Via een wirwar van artikelen op apple.com zegt één artikel dat je een nieuwe apple ID moet aanmaken en dan voor creditcard none moet kiezen op je iPhone (Die optie kun je helaas niet kiezen
), maar dan nog kun je geen nieuwe apple id aanmaken omdat je de oude niet kan verwijderen.
Even configureren op de telefoon, en klaar. App downloaden -> Kan niet, moet je eerst je Apple ID verifiëren. Prima, gegevens ingevuld, vraagt hij om creditcard gegevens. Die heb ik niet, wil ik ook niet, mijn moeder gebruikt toch alleen gratis en std apps, dus niet nodig.
Maar dat wil dus niet! Je MOET creditcardgegevens opgeven

Ik kan ook nergens op Google vinden of je een iPhone kan activeren zonder creditcard gegevens bij een bestaand Apple ID. Misschien weten jullie een oplossing?
Simpel je Apple ID verwijderen en opnieuw aanmaken kan OOK niet

(Aldus de Apple site).Apple ID's kunnen niet worden verwijderd. In plaats daarvan kunt u al uw persoonlijke gegevens uit uw Apple ID-informatie verwijderen.
Leuk cadeautje voor moeders, alleen jammer dat ze er voorlopig niets mee kan.
De Apple site zegt zelf als je je iPhone wilt activeren zonder creditcard, moet je dit doen.
Wat een 'support-site' heeft Apple zeg.To use your Apple ID at the iTunes Store
1.Click Sign In.
2.Enter your Apple ID and password, then click Sign In.
3.Click Review when asked to review your information.
4.Enter your billing information, a credit card will be required.
5.Click Continue when you're done entering your credit card and billing information.

Via een wirwar van artikelen op apple.com zegt één artikel dat je een nieuwe apple ID moet aanmaken en dan voor creditcard none moet kiezen op je iPhone (Die optie kun je helaas niet kiezen

[ Voor 37% gewijzigd door RedHat op 27-07-2012 17:59 ]
Hmm, lijkt mij dat je toch een nieuw apple-ID zou moeten kunnen aanmaken en aan de telefoon koppelen - immers, als je 'm ooit verkoopt moet 'ie toch ook aan een ander ID gekoppeld kunnen worden. Dus eerst het ding ontkoppelen van je huidige ID, dan koppelen aan een nieuw ID?
(geen idee hoe, trouwens, want nooit gedaan - maar dit lijkt mij toch voor de hand te liggen...)
(geen idee hoe, trouwens, want nooit gedaan - maar dit lijkt mij toch voor de hand te liggen...)
En hoe doe je dat dan met het email adres? Die is immers al gekoppeld en vastgelegd, daar kun je nooit meer een apple id op maken. Mijn moeder heeft maar één email adres en dat wilt ze denk ik zo houden.vanaalten schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 18:11:
Hmm, lijkt mij dat je toch een nieuw apple-ID zou moeten kunnen aanmaken en aan de telefoon koppelen - immers, als je 'm ooit verkoopt moet 'ie toch ook aan een ander ID gekoppeld kunnen worden. Dus eerst het ding ontkoppelen van je huidige ID, dan koppelen aan een nieuw ID?
Ik maak wel een cloud-adres aan, dat moet volgens mij ook kunnen. Alleen kan dat volgens mij weer niet in iTunes maar wel op de iPhone wizzard, alleen op de iPhone wizzard kun je niet registreren zonder cc en in itunes wel. Leuk, endless loop.
Heb maar een nieuw email adres aangemaakt speciaal voor Apple

[ Voor 21% gewijzigd door RedHat op 27-07-2012 19:05 ]
Als je even Click & Buy had gekoppeld (gewoon debit is dat) was je ook klaar geweest of een gratis app via iTunes had gedownload.
Er zal hier vast niemand zijn die nog gaat reageren, maar weet iemand een site of app waarmee je Nederland 1 (en eventueel 2 of 3) kan bekijken (TV)?
Alleen als je Ziggo of KPN tv hebt.Uniciteit schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 19:33:
Er zal hier vast niemand zijn die nog gaat reageren, maar weet iemand een site of app waarmee je Nederland 1 (en eventueel 2 of 3) kan bekijken (TV)?
En dan bij ziggo alleen als je via de ziggo internet verbinding verbinding maakt.
[ Voor 12% gewijzigd door Osxy op 27-07-2012 19:39 ]
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Bedankt voor je snelle reactie. Ik bedoelde eigenlijk via mijn 3G verbinding (T-Mobile) (geen zorgen ik heb nog een echte onbeperkte dataverbundel). Ik dacht dat er vast wel iets beschikbaar moest zijn aangezien het gratis kanalen zijn.Osxy schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 19:39:
[...]
Alleen als je Ziggo of KPN tv hebt.
En dan bij ziggo alleen als je via de ziggo internet verbinding verbinding maakt.
Edit: ik heb iets gevonden. Niet 100% zeker of het Nederland 1 is, lijkt er wel op. Voor de rest die mogelijk ook aan het zoeken is.
http://nos.nl/os2012/live/mobile/channel/13/
[ Voor 15% gewijzigd door Uniciteit op 27-07-2012 20:34 ]
Heb 5 weekjes de Galaxy S3 gehad.
Daarvoor 1,5 jaar een iPhone 4.
Sinds vandaag weer terug naar Apple, ditmaal de 4S.
Ik mis 1 ding:
Op de S3 had ik een geniale app die synchroniseerde met trakt.tv :-)
Daar houd ik mijn voortgang van tv-series bij.
Nu zijn er op de iPhone ook diverse apps gebaseerd op trakt.tv, maar kosten ze allemaal geld.
Voordat ik dit er aan uitgeef wil ik graag weten of er iemand is die 1 van onderstaande apps gebruikt en of hij/zij tevreden is.
Een alternatieve app mag ook, zoveel hou ik nog niet bij, dus overzetten kost niet gigantisch veel tijd.
Op Android kon ik mooi zien hoeveel % ik was gevorderd per seizoen. Dus die weergave zou mooi zijn.
Apps:
tvQ
Watchapp
2ndscreen
uTrakt
Ik mis 1 ding:
Nu zijn er op de iPhone ook diverse apps gebaseerd op trakt.tv, maar kosten ze allemaal geld.
Voordat ik dit er aan uitgeef wil ik graag weten of er iemand is die 1 van onderstaande apps gebruikt en of hij/zij tevreden is.
Een alternatieve app mag ook, zoveel hou ik nog niet bij, dus overzetten kost niet gigantisch veel tijd.
Op Android kon ik mooi zien hoeveel % ik was gevorderd per seizoen. Dus die weergave zou mooi zijn.
Apps:
tvQ
Watchapp
2ndscreen
uTrakt
Linkje is top, heeft natuurlijk een paar seconden vertraging maar is verder perfect. Bedankt!Uniciteit schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 20:30:
[...]
Bedankt voor je snelle reactie. Ik bedoelde eigenlijk via mijn 3G verbinding (T-Mobile) (geen zorgen ik heb nog een echte onbeperkte dataverbundel). Ik dacht dat er vast wel iets beschikbaar moest zijn aangezien het gratis kanalen zijn.Ik blijf zoeken.
Edit: ik heb iets gevonden. Niet 100% zeker of het Nederland 1 is, lijkt er wel op. Voor de rest die mogelijk ook aan het zoeken is.
http://nos.nl/os2012/live/mobile/channel/13/
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Dat gaat dus niet. Dan zegt hij dat je nooit een app gedownload hebt en kom je weer in dezelfde procedure.me_mrtn schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 19:17:
Als je even Click & Buy had gekoppeld (gewoon debit is dat) was je ook klaar geweest of een gratis app via iTunes had gedownload.
ClickAndBuy was ook geen optie, aangezien ik dat al heb gekoppeld aan bankrekening. Dat wil ik dus niet op m'n moeders telefoon gekoppeld hebben.
[ Voor 17% gewijzigd door RedHat op 28-07-2012 16:33 ]
Via iTunes, niet de App Store of de iTunes Store op je iDevice. En voor de rest, wat Uniciteit zegt. Overigens, een simpele Google-actie en je was er ook gekomen.RedHat schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 16:32:
[...]
Dat gaat dus niet. Dan zegt hij dat je nooit een app gedownload hebt en kom je weer in dezelfde procedure.
ClickAndBuy was ook geen optie, aangezien ik dat al heb gekoppeld aan bankrekening. Dat wil ik dus niet op m'n moeders telefoon gekoppeld hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door me_mrtn op 28-07-2012 18:16 ]
Anoniem: 457821
Heb de laatste maanden eigenlijk als ik Siri vraag hoe het weer is , dat ik constant de verkeerde dag voorgelezen krijg.
Nu zegt ze dat het Zaterdag is.....
Meer mensen last van ?
Nu zegt ze dat het Zaterdag is.....
Meer mensen last van ?
Iemand ervaring met een Swap van een kapotte iPhone bij de apple store in Amsterdam? Het glas aan de voorkant van mijn telefoon is gebroken en een medewerker wist me te vertellen dat er een mogelijkheid tot swappen was. Hij kan alleen de prijs niet met zekerheid zeggen en aangezien ik een beetje haast had moest ik weg.
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Iemand die hier ervaring mee heeft?
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Vind ik nog best veel geld eigenlijk, je kan het glas ook laten maken voor 70 euro! Ik ga na werk wel even langs.Mdehoog schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:36:
Ik dacht iets van 150€, maar pin me dr niet op vast! T beste is gewoon langsgaan:)
*edit : Heb vanavond een afspraak bij de genius bar!
[ Voor 8% gewijzigd door hmr op 30-07-2012 13:37 ]
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Ik gebruik daarvoor TvShow Time (gratis): http://itunes.apple.com/u...e-iphone/id431065232?mt=8Roodey schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 22:51:
Heb 5 weekjes de Galaxy S3 gehad.
Ik mis 1 ding:
Apps:
tvQ
Watchapp
2ndscreen
uTrakt
Anoniem: 14124
De opvolger ligt nu eigenlijk wel op straat. http://ilab.cc/news/5888.html en http://cydiablog.com/iphone-5-photos-hardware-details/
Opvallend is dat het scherm nog steeds 'naar binnen' lijkt te vallen en 3GS kwaliteit lijkt te zijn. Wellicht wordt dit nog verbeterd of is dit een consequentie van een andere schermtechniek.
Maar nog opvallender, er zitten ribbels in de achterkant. Dat kan zijn om net als zwaluwplaat stevigheid te bieden aan het aluminium maar het kan ook betekenen dat er een spoel doorheen gaat lopen voor inductive charging. Dat zou wel een innovatie zijn.
Ik kan me haast niet voorstellen dat Apple de vernieuwing weer alleen brengt met een groter scherm.
Opvallend is dat het scherm nog steeds 'naar binnen' lijkt te vallen en 3GS kwaliteit lijkt te zijn. Wellicht wordt dit nog verbeterd of is dit een consequentie van een andere schermtechniek.
Maar nog opvallender, er zitten ribbels in de achterkant. Dat kan zijn om net als zwaluwplaat stevigheid te bieden aan het aluminium maar het kan ook betekenen dat er een spoel doorheen gaat lopen voor inductive charging. Dat zou wel een innovatie zijn.
Ik kan me haast niet voorstellen dat Apple de vernieuwing weer alleen brengt met een groter scherm.
Op die foto's hebben ze gewoon wat achter het glas gezet, dat is niet het scherm. Ook is het niet zeker hoe diep het glas zal liggen. Hopelijk valt dat helemaal tussen het frame zoals in dit filmpje:
Het design is iig wel geslaagd, zonder zilver/chrome-tinten oogt het wat moderner. De witte versie zal dat waarschijnlijk toch krijgen.
Het design is iig wel geslaagd, zonder zilver/chrome-tinten oogt het wat moderner. De witte versie zal dat waarschijnlijk toch krijgen.
Sig
Weer? Wanneer hebben ze eerder het scherm vergroot? En daarnaast: er waren ook altijd verbeteringen in hard- en software, dus waar je dat "alleen" op baseert, is me niet helemaal duidelijk.Anoniem: 14124 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:43:
Begin toch stiekem wel een beetje benieuwd te worden over de iPhone 5. Als een deel van de geruchten waar is, dan zal hij over ruim een maand al in de winkels moeten liggen. En gezien de hoeveelheid geruchten die van betrouwbare en minder betrouwbare bronnen opduiken vermoed ik dat het niet veel langer meer gaat duren.
Ik doel met name op het scherm en kijk vooral naar de innovativiteit op hardware vlak. De 4s heeft een betere camera en een cpu upgrade gekregen maar geen échte innovativiteit gebracht. Wat mij betreft een minor release en ik hoop dat deze opvolger iets meer wordt dan weer een minor release met een groter scherm zodat er weer een 'wow! dat is slim bedacht zeg' in zit.bram1984 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:11:
Weer? Wanneer hebben ze eerder het scherm vergroot? En daarnaast: er waren ook altijd verbeteringen in hard- en software, dus waar je dat "alleen" op baseert, is me niet helemaal duidelijk.
Onder innovatie schaar ik dan zaken zoals magsafe, inductive charching, senseg (haptic), visuele indicator home button, en materiaalgebruik zoals bijv. liquid metal.
Maak daar maar 2 maanden van als de geruchten waar zijn.Robkazoe schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:56:
Begin toch stiekem wel een beetje benieuwd te worden over de iPhone 5. Als een deel van de geruchten waar is, dan zal hij over ruim een maand al in de winkels moeten liggen. En gezien de hoeveelheid geruchten die van betrouwbare en minder betrouwbare bronnen opduiken vermoed ik dat het niet veel langer meer gaat duren.
Ben ik met je eens. Tot nu toe zie ik alleen een aanzienlijke verandering in de charge port. En het feit dat we een nano sim moeten gaan gebruiken, maar daar merk je verder niet veel van (tenzij de ruimtebesparing natuurlijk goed gebruikt gaat worden). Dat wat jij allemaal noemt klinkt helaas te mooi om waar te zijn.Anoniem: 14124 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:28:
[...]
Ik doel met name op het scherm en kijk vooral naar de innovativiteit op hardware vlak. De 4s heeft een betere camera en een cpu upgrade gekregen maar geen échte innovativiteit gebracht. Wat mij betreft een minor release en ik hoop dat deze opvolger iets meer wordt dan weer een minor release met een groter scherm zodat er weer een 'wow! dat is slim bedacht zeg' in zit.
Onder innovatie schaar ik dan zaken zoals magsafe, inductive charching, senseg (haptic), visuele indicator home button, en materiaalgebruik zoals bijv. liquid metal.
MagSafe á la MacBook's wordt hem al niet, denk even aan alle Dock's en dergelijke. Inductie is gewoon (nog) niet efficiënt en kun je gewoon schrappen evenals "liquid metal" en dat haptic gedoe. Visuele indicator homeknop?Anoniem: 14124 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:28:
[...]
Ik doel met name op het scherm en kijk vooral naar de innovativiteit op hardware vlak. De 4s heeft een betere camera en een cpu upgrade gekregen maar geen échte innovativiteit gebracht. Wat mij betreft een minor release en ik hoop dat deze opvolger iets meer wordt dan weer een minor release met een groter scherm zodat er weer een 'wow! dat is slim bedacht zeg' in zit.
Het valt inderdaad op dat het design er in het filmpje een stuk beter uitziet dan in de foto's. Het lijkt vanwege de vele leaks toch wel het uiteindelijke design te worden. Het ziet er idd een stuk moderner uit vanwege de donkerdere rand. Ik vraag me alleen wel af hoe Apple dat dan doet bij de witte versietreative schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:03:
Op die foto's hebben ze gewoon wat achter het glas gezet, dat is niet het scherm. Ook is het niet zeker hoe diep het glas zal liggen. Hopelijk valt dat helemaal tussen het frame zoals in dit filmpje:
[video]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Een inductiespoel binnenin een metalen behuizing gaat niet werken... Die moet achter plastic of glas zitten. Ik denk dat die ribbels gewoon het resultaat zijn van het uitfrezen van de behuizing, zo te zien wordt die nu met het unibody proces gemaakt. Als je closeups bekijkt van de binnenkant van de witte versie (die niet zwart geanodiseerd is) zie je dat het groeven in het metaal zijn. Die afbeeldingen waren eerder al gelekt.Anoniem: 14124 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:43:
En ik denk dat ze dat dan inderdaad niet glad hebben gemaakt vanwege de extra stevigheid. Misschien zelfs het patroon er op aangepast. Aan de linkerkant zijn de strookjes ook niet op elkaar aangesloten dus geen lus.
Ik ben ook wel benieuwd wat er aan extra innovatie komt. Het kan ook iets puur softwarematigs zijn zoals Siri dat was voor de 4S. Ik vind alleen wel die zilveren rand juist mooier, ik vind het wel een beetje jammer dat ze nu voor een zwarte rand zijn gegaan. Natuurlijk zou ik voor de witte kunnen kiezen maar een witte rand om het scherm vind ik weer niet mooi. Maar verder vind ik hem weer super, en ik heb heel lang een 1e generatie iPhone gehad met ook een metalen achterkant en dat werkte prima.
Edit: Bij nader inzien (filmpje weer bekeken) is het meer 'gunmetal' gekleurd dan geanodiseerd zwart.. Ik vind het nu ook wel wat hebben, al vind ik nog steeds de iPhone 4/4S rand kleur het mooiste.
[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 30-07-2012 18:45 ]
Ik heb er toch wel een probleem mee als de dockconnector veranderd.
Dan moet ik een hoop nieuwe apparaten aanschaffen en mijn glucosemeter past dan ook niet meer. Dat is best lastig.
Dan moet ik een hoop nieuwe apparaten aanschaffen en mijn glucosemeter past dan ook niet meer. Dat is best lastig.
Daar komen vast wel verloopstukjes voor.mirelia schreef op maandag 30 juli 2012 @ 18:56:
Plastic Dockadapters zullen wel meegeleverd worden, net zoals bij sommige iPods vanwege de afmetingen daarvan.mirelia schreef op maandag 30 juli 2012 @ 18:56:
Toch lijkt me dat dan nog het niet altijd mooi zal passen: als het allemaal waar is dan is de iPhone 5 sowieso al iets langer, als er dan ook nog een verloop stukje tussen moet, zal die bijv. op sommige docks niet echt mooi meer staan, zo vermoed ik.me_mrtn schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:31:
[...]
Plastic Dockadapters zullen wel meegeleverd worden, net zoals bij sommige iPods vanwege de afmetingen daarvan.
Magsafe heeft ook geen datamogelijkheid dacht ik, dus die suggestie is te ver gezocht. We weten van Apple dat ze al vaker iedereen hebben verbaast. Terwijl iedereen riep dat retina op een Ipad niet kon flikten ze het toch maar even om een voorbeeld te noemen.me_mrtn schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:17:
MagSafe á la MacBook's wordt hem al niet, denk even aan alle Dock's en dergelijke. Inductie is gewoon (nog) niet efficiënt en kun je gewoon schrappen evenals "liquid metal" en dat haptic gedoe. Visuele indicator homeknop?
Haptic van senseg is dichter bij dan je denkt, het is al werkend en wel. Prijs lijkt me alleen nog de issue, en er zijn vrij veel demos en videos waarbij men op een ipad achtig device het heeft toegepast.
Inductie, lijkt me inderdaad valide argument. Ik weet ook niet hoeveel inductie zou moeten opleveren, maar anderzijds is Apple er wel actief mee bezig aangezien er net een patent van ze is goedgekeurd die exact dit beschrijft.
Met de homeindicator bedoel ik dat de homebutton wordt voorzien van een led die subtiel oplicht bij nieuwe mail, notificaties, berichten, ed.
Het is zoiezo fijn dat apple de iPhone '5' niet breder maakt dan zijn voorgangers, dan kan je echt alle accessoires opnieuw gaan aanschaffen.
Een homeknop die knippert als je wat hebt gemist, leuk! maar nu knippert de LED van de camera al als je wordt gebeld, denk dat ze dan dan wat verder uitbreiden.
Overigens viel het me net op dat ze weer de zelfde bouw als bij de 3Gs gaan gebruiken, Wil je iets vervangen, dan moet het scherm eraf, bij de 4/4S kon je de achterkant open schroeven.
We zullen het weten op 12-09-2012.
Een homeknop die knippert als je wat hebt gemist, leuk! maar nu knippert de LED van de camera al als je wordt gebeld, denk dat ze dan dan wat verder uitbreiden.
Overigens viel het me net op dat ze weer de zelfde bouw als bij de 3Gs gaan gebruiken, Wil je iets vervangen, dan moet het scherm eraf, bij de 4/4S kon je de achterkant open schroeven.
Power to the beat.
Hopelijk welronaldm3 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:18:
Maar Apple heeft volgens mij de datum van de keynote nog steeds niet officieel bevestigd.
En pas op het moment dat die plaatsvind wordt echt alles duidelijk
Leeg - Sinds 20180907
Anoniem: 457821
Iemand anders ervaring dat Siri de verkeerde dag zegt als je vraagt wat het weer is ?
Ze loopt altijd paar dagen achter.
En dat haptic gedoe? Die van Senseg is vrijwel de goedkoopste mogelijkheid, vereist verder geen mechanische onderdelen en werkt goed. Senseg gaf zelf aan dat - tenzij iemand een exclusieve licentie afneemt (waarmee ze hintten dat ze in gesprek waren met Apple) - ze verwachtten dat eind 2012 de eerste producten met Senseg's variant van haptic feedback in de winkels zouden liggen.me_mrtn schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:17:
[...]
MagSafe á la MacBook's wordt hem al niet, denk even aan alle Dock's en dergelijke. Inductie is gewoon (nog) niet efficiënt en kun je gewoon schrappen evenals "liquid metal" en dat haptic gedoe. Visuele indicator homeknop?
"What's the weather like today?" - vraag je dat?Anoniem: 457821 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:32:
Iemand anders ervaring dat Siri de verkeerde dag zegt als je vraagt wat het weer is ?
-------------------------
De innovatie zal wel LTE, het grotere scherm en mogelijk NFC zijn.GekkePrutser schreef op maandag 30 juli 2012 @ 18:39:
[...]
Een inductiespoel binnenin een metalen behuizing gaat niet werken... Die moet achter plastic of glas zitten. Ik denk dat die ribbels gewoon het resultaat zijn van het uitfrezen van de behuizing, zo te zien wordt die nu met het unibody proces gemaakt. Als je closeups bekijkt van de binnenkant van de witte versie (die niet zwart geanodiseerd is) zie je dat het groeven in het metaal zijn. Die afbeeldingen waren eerder al gelekt.
En ik denk dat ze dat dan inderdaad niet glad hebben gemaakt vanwege de extra stevigheid. Misschien zelfs het patroon er op aangepast. Aan de linkerkant zijn de strookjes ook niet op elkaar aangesloten dus geen lus.
Ik ben ook wel benieuwd wat er aan extra innovatie komt. Het kan ook iets puur softwarematigs zijn zoals Siri dat was voor de 4S. Ik vind alleen wel die zilveren rand juist mooier, ik vind het wel een beetje jammer dat ze nu voor een zwarte rand zijn gegaan. Natuurlijk zou ik voor de witte kunnen kiezen maar een witte rand om het scherm vind ik weer niet mooi. Maar verder vind ik hem weer super, en ik heb heel lang een 1e generatie iPhone gehad met ook een metalen achterkant en dat werkte prima.
Edit: Bij nader inzien (filmpje weer bekeken) is het meer 'gunmetal' gekleurd dan geanodiseerd zwart.. Ik vind het nu ook wel wat hebben, al vind ik nog steeds de iPhone 4/4S rand kleur het mooiste.
[ Voor 73% gewijzigd door Uniciteit op 31-07-2012 12:58 ]
Iemand enig idee waarom ze de "headphone" aansluiting aan de onderkant van de nieuwe iPhone hebben geplaatst?
Omdat dat lekkerder werkt misschien? De iPod heeft het ook en voorheen was er onder op het apparaat geen ruimte. Nu met een smallere connector kan het weer wel.
Sig
Ze zegt het weer tot en met die dag...Uniciteit schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:28:
[...]
"What's the weather like today?" - vraag je dat?
Dus als je nu vraagt: weather?
Dan laat ze het zien tot en met zaterdag ofzo.
Als je dan je aparaat uit je broekzak haalt heb je hem gelijk recht op!?Yash100 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:35:
Iemand enig idee waarom ze de "headphone" aansluiting aan de onderkant van de nieuwe iPhone hebben geplaatst?
Power to the beat.
Precies, heel handig. Vond het aan mijn HTC al irritant dat 'ie bovenop zat. Moest je steeds je toestel eerst draaien.ronaldm3 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:51:
[...]
[...]
Als je dan je aparaat uit je broekzak haalt heb je hem gelijk recht op!?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Lijkt me niet meer dan logisch. Het valt me sowieso op dat veel mensen hun telefoon in de broekzak dragen met het scherm naar buiten toe, in godsnaam, wat is daar de logica achter, buiten het feit dat je scherm zo breekt als je tegen paal of een tafel aan loopt?Yash100 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:35:
Als ik mijn telefoon uit mijn zak pak, heb ik 'm direct goed vast. Dat wil zeggen: scherm op mijn been en de onderkant naar boven = een goede keuze als de jack aansluiting aan de onderkant zit.
Even dit bericht in het zonnetje zetten. Was van plan ook de rit te maken naar de Apple store, maar een doekje met wat alcohol heeft op deze manier goed geholpen!GloriX schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:04:
Ik had de laatste tijd last van een slechte homebutton/homeknop, op mijn Iphone 4 van Augustus 2010, hij reageerde de helft van de tijd niet, software trucjes werkte niet. Ik ben vandaag even langs de Apple store in Amsterdam geweest en daar hebben ze hem schoongemaakt door met een lichtvochtig doekje ronddraaiende bewegingen te maken op de ingedrukte homeknop. Schijnbaar veeg je daarmee het vuil weg van de contactpunten.
En tot nu toe heeft het ook gewerkt! Ik heb deze tip nog niet eerder gelezen, dus als je ook een haperende homeknop hebt kan je dit eerst proberen!
Ik snap het handige van de jack aan de onderkant ook niet. Je haalt je telefoon toch altijd uit je broekzak wil je hem ook vanuit het lockscreen de muziek bedienen en zoals hierboven is gezegd, het scherm naar binnen is het veiligst.. Nu ik zelf een headset heb zonder inline-controls, mis ik deze controls. Maar aan de onderkant lijkt mij ontzettend onhandig. Heb verder nog nooit die ervaring gehad, de iPod Mini, Classic en iPhone's hadden allemaal een jack aan de bovenkant.
Senseg Tixel bedoel je? Als er een extra laag op het scherm moet komen, zie je dus visueel dat het scherm dieper ligt, helderheid gaat omlaag. Nee, die troep mag er van mij persoonlijk ook af blijven. Het is voor mij meer als Smell-o-vision, dat wil je ook niet.Uniciteit schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:26:
[...]
En dat haptic gedoe? Die van Senseg is vrijwel de goedkoopste mogelijkheid, vereist verder geen mechanische onderdelen en werkt goed. Senseg gaf zelf aan dat - tenzij iemand een exclusieve licentie afneemt (waarmee ze hintten dat ze in gesprek waren met Apple) - ze verwachtten dat eind 2012 de eerste producten met Senseg's variant van haptic feedback in de winkels zouden liggen.
Daarom juist. En als je hem op de wijze, zoals ik hierboven aangeef(in mijn optiek ook de meest logische), in je broekzak stopt en de jack zit aan de bovenkant, dan leunt je iPhone dus op de plug. Lijkt me niet zo goed en het zit ook niet lekker denk ik. Daarom is aan de onderkant een stuk logischer.me_mrtn schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:43:
Ik snap het handige van de jack aan de onderkant ook niet. Je haalt je telefoon toch altijd uit je broekzak wil je hem ook vanuit het lockscreen de muziek bedienen en zoals hierboven is gezegd, het scherm naar binnen is het veiligst.. Nu ik zelf een headset heb zonder inline-controls, mis ik deze controls. Maar aan de onderkant lijkt mij ontzettend onhandig. Heb verder nog nooit die ervaring gehad, de iPod Mini, Classic en iPhone's hadden allemaal een jack aan de bovenkant.
Hé, ik stop gewoon de iPhone met de Dock naar m'n voeten toe en dus met de jack naar boven toe. Tenslotte zit het scherm naar m'n been toe, dus wil ik m'n muziek skippen, dan zal ik hem toch uit de zak moeten halen. Op welke manier is dat anders als dat je de jack aan de onderkant hebt (en dus in vergelijking met mijn situatie de Dock naar boven hebt gericht in je broekzak?). Je zult nog steeds in de (ideale) situatie het scherm naar binnen hebben en de controls zitten boven aan je scherm op het lockscreen. Maar als ik mijn iPhone gewoon in de hand heb en je hebt iets ingeplugd, dan leunt juist de plug in je hand en dat lijkt mij stukken erger. Niemand heeft de iPhone aan de bovenkant vast.bram1984 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:47:
[...]
Daarom juist. En als je hem op de wijze, zoals ik hierboven aangeef(in mijn optiek ook de meest logische), in je broekzak stopt en de jack zit aan de bovenkant, dan leunt je iPhone dus op de plug. Lijkt me niet zo goed en het zit ook niet lekker denk ik. Daarom is aan de onderkant een stuk logischer.
Ja, dat is toch volstrekt onlogisch? De iPhone met de lock button naar boven in je broekzak? Dan pak je 'm er dus uit en heb je 'm op z'n kop in je hand. Als je de telefoon gewoon in je hand hebt liggen en je doet 'm ook zo in je zak, dan zit te dock connector dus automatisch aan de bovenkant, en de jack dus bij de nieuwe iPhone ook.
Houd je telefoon is zoals onderstaand plaatje vast en laat je arm dan langs je lichaam hangen. Als je 'm zo in je zak hebt, is dat dus het meest logisch. Tenzij je standaard op z'n kop werkt natuurlijk.
Nu direct in de zak doen, is dus met de lock button naar beneden. En eruit halen is direct goed in je hand. Think about it.
Houd je telefoon is zoals onderstaand plaatje vast en laat je arm dan langs je lichaam hangen. Als je 'm zo in je zak hebt, is dat dus het meest logisch. Tenzij je standaard op z'n kop werkt natuurlijk.
Nu direct in de zak doen, is dus met de lock button naar beneden. En eruit halen is direct goed in je hand. Think about it.

[ Voor 15% gewijzigd door bram1984 op 31-07-2012 15:45 ]
Kan ook, maar ik trek hem gewoon met duim en wijsvinger uit mijn zak ter hoogte van de volumeknoppen en laat hem dan in mijn handpalm glijden (?). Zal wel wennen, die nieuwe jack, maar fijn lijkt het mij gewoon niet.bram1984 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:37:
Ja, dat is toch volstrekt onlogisch? De iPhone met de lock button naar boven in je broekzak? Dan pak je 'm er dus uit en heb je 'm op z'n kop in je hand. Als je de telefoon gewoon in je hand hebt liggen en je doet 'm ook zo in je zak, dan zit te dock connector dus automatisch aan de bovenkant, en de jack dus bij de nieuwe iPhone ook.
[afbeelding]
Hebben we het nou over de plek waar de headphone jack gaat zitten op een iPhone model waarvan het model nog niet eens is aangekondigd?
[ Voor 130% gewijzigd door Uniciteit op 31-07-2012 15:57 ]
Met de nadruk op nog niet inderdaad.Uniciteit schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:49:
Hebben we het nou over de plek waar de headphone jack gaat zitten op een iPhone model waarvan het model nog niet eens is aangekondigd?
Haha. 12 september volgens de geruchten.
Wat weten we nu eigenlijk al van de zesde generatie iPhone?
- Design lichtjes verschillend
- 1136 x 640 4-inch scherm
- LTE
Dat is het qua nieuwigheid eigenlijk wel (een micro dockconnector en het verplaatsen van de headphone jack is niet echt nieuwe functionaliteit
Daar waar nog twijfels over bestaan:
- NFC
Daar waar we eigenlijk nog niks over hebben gehoord:
- Batterij
- Camera (meer megapixels, of andere lenzen, of 60 fps 1080p video recording?)
- Betere speakers (vanwege de nieuwe speaker grill)?
Dit topic is gesloten.