Is LTE een zekerheidje dan? Helemaal voor Europa lijkt het mij nog niet echt een toegevoegde waarde te zijn, maar alla. Dat de camera een upgrade zal krijgen in de vorm van een verbeterde sensor/lens lijkt mij ook gegarandeerd. Overigens ben ik wel pumped over de nieuwe Dock Connector. Na tig jaar (en wat kleine iteraties) afstappen van zo'n wijd verbreide standaard, overstappen op een nieuw formaat. Hoewel FireWire-syncen nog niet eens zo lang geleden verwijderd is, besef ik mij nu.
Tja, hoewel door niemand bevestigd, doen de foto's in onderstaande link toch wel vermoeden hoe deze eruit gaat zien.Uniciteit schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:49:
Hebben we het nou over de plek waar de headphone jack gaat zitten op een iPhone model waarvan het model nog niet eens is aangekondigd?
http://www.iphoneclub.nl/...g-en-onderdelen-iphone-5/
Ik denk niet dat Apple daarvoor aparte modellen gaat produceren. Dit hebben ze met de CDMA iPhone 4 gedaan, en ze zijn toen niet voor niets naar één model overgestapt met de 4S. Daarnaast halen ze de LTE chip in de iPad er ook niet uit (hier in Europa). Als er al twee modellen komen, dan is het - net zoals bij de iPad - één voor AT&T en één voor Verizon (omdat ze andere LTE frequenties gebruiken). De rest van de wereld krijgt altijd de AT&T variant.me_mrtn schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:03:
Is LTE een zekerheidje dan? Helemaal voor Europa lijkt het mij nog niet echt een toegevoegde waarde te zijn, maar alla. Dat de camera een upgrade zal krijgen in de vorm van een verbeterde sensor/lens lijkt mij ook gegarandeerd. Overigens ben ik wel pumped over de nieuwe Dock Connector. Na tig jaar (en wat kleine iteraties) afstappen van zo'n wijd verbreide standaard, overstappen op een nieuw formaat. Hoewel FireWire-syncen nog niet eens zo lang geleden verwijderd is, besef ik mij nu.
Dat de dock connector kleiner wordt kan natuurlijk wel fijn zijn, maar de gemiddelde consument geeft daar niets om: voor hen is het gewoon een ingang om de iPhone op te laden en om eventueel met de PC te synchen.
[ Voor 8% gewijzigd door Uniciteit op 31-07-2012 16:11 ]
Nadeel wat ik van de huidige LTE-chips vind, is dat het nog steeds een energieslurper eersteklas is. De iPad kan dat enerzijds compenseren met die gigantische accu, maar kijk eens naar LTE-toestellen in de VS. Die hebben een beroerde accuduur. Ik weet niet of ze al overstappen op LTE voor de iPhone.Uniciteit schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:10:
[...]
Ik denk niet dat Apple daarvoor aparte modellen gaat produceren. Dit hebben ze met de CDMA iPhone 4 gedaan, en ze zijn toen niet voor niets naar één model overgestapt met de 4S. Daarnaast halen ze de LTE chip in de iPad er ook niet uit (hier in Europa). Als er al twee modellen komen, dan is het - net zoals bij de iPad - één voor AT&T en één voor Verizon (omdat ze andere LTE frequenties gebruiken). De rest van de wereld krijgt altijd de AT&T variant.
Ik denk wel dat ze overstappen. Apple heeft de eerste stap gemaakt met LTE. Ik had trouwens ergens gelezen dat ze voor een 28 nm Qualcomm chip gingen; de iPad 3 maakt gebruik van een 45 nm chip. Dat zou al veel moeten besparen qua verbruik. Daarnaast heeft Apple laten zien dat ze aan batterijen kunnen komen die een veel hogere lading kunnen hebben: de batterijen in de iPad 3 zijn nauwelijks dikker, maar kunnen wel veel meer opnemen. Deze 28nm Qualcomm chip is, hoe toevallig, ook pas vanaf dit kwartaal (juli-augustus-september) beschikbaar.me_mrtn schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:14:
[...]
Nadeel wat ik van de huidige LTE-chips vind, is dat het nog steeds een energieslurper eersteklas is. De iPad kan dat enerzijds compenseren met die gigantische accu, maar kijk eens naar LTE-toestellen in de VS. Die hebben een beroerde accuduur. Ik weet niet of ze al overstappen op LTE voor de iPhone.
Daarnaast zie ik het wel als iets positiefs: ik denk niet dat Apple genoegen zal nemen met een slechtere battery life dan wat we nu hebben in de iPhone 4S. Als ze dus voor dezelfde battery life willen voor LTE, dan krijgen we in Nederland juist betere battery life (omdat we hier het zuinigere 3G zullen gebruiken).
------
Daarnaast even iets wat me is opgevallen met al die "iPhone 5" lekken: geen enkel gelekt onderdeel heeft iets van markings (zoals een FCC logo). Nu is dat misschien normaal voor prototype's, maar dit zijn (neem ik aan) onderdelen die van de productieband afkomen. Daarnaast hadden de gelekte achterkanten van de iPhone 3G, iPhone 3GS, iPhone 4 en iPhone 4S altijd markeringen; zelfs de prototype's.
[ Voor 3% gewijzigd door Uniciteit op 31-07-2012 16:19 ]
Nee, Apple heeft accuduur hoog op de lijst staan gelukkig. Je hebt gelijk, zelfs de Gizmodo iPhone 4 had FCC-markeringen.Uniciteit schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:17:
[...]
Ik denk wel dat ze overstappen. Apple heeft de eerste stap gemaakt met LTE. Ik had trouwens ergens gelezen dat ze voor een 28 nm Qualcomm chip gingen; de iPad 3 maakt gebruik van een 45 nm chip. Dat zou al veel moeten besparen qua verbruik. Daarnaast heeft Apple laten zien dat ze aan batterijen kunnen komen die een veel hogere lading kunnen hebben: de batterijen in de iPad 3 zijn nauwelijks dikker, maar kunnen wel veel meer opnemen. Deze 28nm Qualcomm chip is, hoe toevallig, ook pas vanaf dit kwartaal (juli-augustus-september) beschikbaar.
Daarnaast zie ik het wel als iets positiefs: ik denk niet dat Apple genoegen zal nemen met een slechtere battery life dan wat we nu hebben in de iPhone 4S. Als ze dus voor dezelfde battery life willen voor LTE, dan krijgen we in Nederland juist betere battery life (omdat we hier het zuinigere 3G zullen gebruiken).
------
Daarnaast even iets wat me is opgevallen met al die "iPhone 5" lekken: geen enkel gelekt onderdeel heeft iets van markings (zoals een FCC logo). Nu is dat misschien normaal voor prototype's, maar dit zijn (neem ik aan) onderdelen die van de productieband afkomen. Daarnaast hadden de gelekte achterkanten van de iPhone 3G, iPhone 3GS, iPhone 4 en iPhone 4S altijd markeringen; zelfs de prototype's.
Even een heel onwaarschijnlijk scenario: de gelekte onderdelen zijn decoys van Apple. Apple maakt meerdere prototypes met meerdere designs, dus het is mogelijk. Een citaat via Macrumors.com van Jonathan Ive in mei 2012:me_mrtn schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:22:
[...]
Nee, Apple heeft accuduur hoog op de lijst staan gelukkig. Je hebt gelijk, zelfs de Gizmodo iPhone 4 had FCC-markeringen.
Is dit daadwerkelijk het beste wat hij en zijn team kunnen maken?Ive notes that his team's current projects are "the most important and the best work we’ve done" but that he of course can't disclose details on that work.
Maar goed, dat is zéér onwaarschijnlijk. Ik denk, net zoals bijna iedereen, dat we het design krijgen te zien wat de afgelopen maanden is gelekt.
Het zou wel enorm stoer zijn als je eerst een design laat 'lekken' en dan op de presentatie een totaal ander design uit de hoge hoed haalt, en dat dan als iPod op de markt brengen en zeggen: that's it for now thank you all!Uniciteit schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:32:
[...]
Even een heel onwaarschijnlijk scenario: de gelekte onderdelen zijn decoys van Apple. Apple maakt meerdere prototypes met meerdere designs, dus het is mogelijk. Een citaat via Macrumors.com van Jonathan Ive in mei 2012:
[...]
Is dit daadwerkelijk het beste wat hij en zijn team kunnen maken?
Maar goed, dat is zéér onwaarschijnlijk. Ik denk, net zoals bijna iedereen, dat we het design krijgen te zien wat de afgelopen maanden is gelekt.
Power to the beat.
Ja, haha.ronaldm3 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 20:13:
[...]
Het zou wel enorm stoer zijn als je eerst een design laat 'lekken' en dan op de presentatie een totaal ander design uit de hoge hoed haalt, en dat dan als iPod op de markt brengen en zeggen: that's it for now thank you all!
Iemand ervaring met de Rhino Steady (voorheen EZ-Steady)? Is toch wel erg leuk speelgoed: YouTube: iPhone 4S Meets EZ-Steady.
Weet iemand of het onderstaande een normale gang van zaken is?
Een aantal weken geleden ben ik langs mijn lokale telfort winkel (waar ik mijn abbo heb afgesloten) geweest met de klacht dat mijn homebutton niet meer goed reageerde en mijn speaker een te laag volume had. Ik kreeg het advies dat ik dat ik het beste via de verzekering kon regelen die ik heb afgesloten in combinatie met mijn abbonement, omdat dit sneller geregeld zou worden. Zo gezegd zo gedaan.
Ik moest 75 euro borg betalen voor een leentoestel. Een koerier kwam het leentoestel bezorgen en mijn iphone ophalen. Mijn iphone werd vervangen door een nieuwe, die heb ik nu zo'n 2 weken in gebruik.
Vandaag kreeg ik 25 euro terug gestort op mijn rekening, blijkbaar heeft mijn verzekeringsmaatschappij (harmony service center) dit verrekend met mijn ' eigen bijdrage'. Waar slaat dit op? Het was toch gewoon een garantieprobleem? Waarom moet ik hier voor betalen?
Een aantal weken geleden ben ik langs mijn lokale telfort winkel (waar ik mijn abbo heb afgesloten) geweest met de klacht dat mijn homebutton niet meer goed reageerde en mijn speaker een te laag volume had. Ik kreeg het advies dat ik dat ik het beste via de verzekering kon regelen die ik heb afgesloten in combinatie met mijn abbonement, omdat dit sneller geregeld zou worden. Zo gezegd zo gedaan.
Ik moest 75 euro borg betalen voor een leentoestel. Een koerier kwam het leentoestel bezorgen en mijn iphone ophalen. Mijn iphone werd vervangen door een nieuwe, die heb ik nu zo'n 2 weken in gebruik.
Vandaag kreeg ik 25 euro terug gestort op mijn rekening, blijkbaar heeft mijn verzekeringsmaatschappij (harmony service center) dit verrekend met mijn ' eigen bijdrage'. Waar slaat dit op? Het was toch gewoon een garantieprobleem? Waarom moet ik hier voor betalen?
Wat was Harmony's reactie? En wat staat er in hun voorwaarden over?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Harmony's reactie was: "Het probleem kon niet gerepareerd worden, u kreeg een nieuw toestel, hierom betaald u een eigen bijdrage". Wat er precies in de voorwaarden staat kan ik op het moment niet bekijken, moet ik even op terug komen. Wat ik onbegrijpelijk vind is dat ik moet betalen voor een garantieprobleem.
Edit:
Net nog even gebeld, volgens harmony zouden garantieproblemen alleen softwareproblemen zijn, wat dus totale onzin is.
Edit:
Net nog even gebeld, volgens harmony zouden garantieproblemen alleen softwareproblemen zijn, wat dus totale onzin is.
[ Voor 17% gewijzigd door Fl0yd op 02-08-2012 13:48 ]
Hmm... eigen risico misschien?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Dat zou ik begrijpen als het ging op val/stoot/water schade etc, maar niet als het gaat om een garantieprobleem.
Ja, maar je bent wel zelf akkoord gegaan om hem niet voor garantie aan te bieden, maar aan de verzekering omdat dat sneller zou gaanFl0yd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:00:
Dat zou ik begrijpen als het ging op val/stoot/water schade etc, maar niet als het gaat om een garantieprobleem.
Maar de verzekering heeft natuurlijk niet zo veel met de garantie afhandeling te maken, als je hem daar aanbiedt dan behandelen ze het als een verzekerings kwestie.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik vind het design ook vreemd: Apple stapt ineens over van 4:3 naar 16:9? Kan me dat moeilijk voorstellen. Hierdoor vind ik de iPhone mock-up van iLabs er ook vreemd uitzien.ronaldm3 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 20:13:
[...]
Het zou wel enorm stoer zijn als je eerst een design laat 'lekken' en dan op de presentatie een totaal ander design uit de hoge hoed haalt, en dat dan als iPod op de markt brengen en zeggen: that's it for now thank you all!
Nog zes weken wachten en dan weten we meer!
De iPhone was al geen 4:3 he... Maar iets er tussenin (3:2).Jobbie schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:39:
[...]
Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik vind het design ook vreemd: Apple stapt ineens over van 4:3 naar 16:9? Kan me dat moeilijk voorstellen. Hierdoor vind ik de iPhone mock-up van iLabs er ook vreemd uitzien.
Nog zes weken wachten en dan weten we meer!
Op zich is het trouwens niet zo'n grote aanpassing voor de meeste ontwikkelaars, je kan je UI elementen gewoon laten scalen en veel apps hebben toch al een ScrollView (bijv. een tabel) in hun hoofdscherm zitten die je wat groter kan maken zonder enige impact op je code.
Het is nu ook al zo dat je in de hoogte soms wat minder ruimte beschikbaar hebt, als je aan het bellen bent bijvoorbeeld, dan krijg je zo'n groene balk bovenin beeld. Dus een goede app zou daar nu al rekening mee moeten houden.
[ Voor 38% gewijzigd door GekkePrutser op 02-08-2012 14:53 ]
Nou toch niet helemaal, als het onder garantie zou vallen zouden ze de reparatie gewoon gratis afhandelen via Apple. Ik heb bij de 3e keer bellen naar Harmony iemand aan de lijn gehad die me wel kon vertellen hoe het nu precies zat. Blijkbaar heb ik maar 1 jaar garantie op mijn iPhone (ik dacht toch echt dat in Nederland 2 jaar gold), en ik zat dus buiten de garantieperiode, ook was er stof in mijn speakertje gevonden en dat zou ook buiten de garantie vallen.GekkePrutser schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:17:
[...]
Ja, maar je bent wel zelf akkoord gegaan om hem niet voor garantie aan te bieden, maar aan de verzekering omdat dat sneller zou gaanIk vind het wel een beetje flauw dat ze dat adviseren en dan niet vertellen van dat eigen risico. Het zal vast wel in de voorwaarden staan maar ik zou dat ook niet uit mijn hoofd weten als ik er zo een had.
Maar de verzekering heeft natuurlijk niet zo veel met de garantie afhandeling te maken, als je hem daar aanbiedt dan behandelen ze het als een verzekerings kwestie.
Inderdaad. Het is eigenlijk niet zo'n heel grote aanpassing. Ik heb net op internet nog schetsen gevonden die een user had gemaakt (op Macrumors.com):GekkePrutser schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:50:
[...]
De iPhone was al geen 4:3 he... Maar iets er tussenin (3:2).
Op zich is het trouwens niet zo'n grote aanpassing voor de meeste ontwikkelaars, je kan je UI elementen gewoon laten scalen en veel apps hebben toch al een ScrollView (bijv. een tabel) in hun hoofdscherm zitten die je wat groter kan maken zonder enige impact op je code.
Het is nu ook al zo dat je in de hoogte soms wat minder ruimte beschikbaar hebt, als je aan het bellen bent bijvoorbeeld, dan krijg je zo'n groene balk bovenin beeld. Dus een goede app zou daar nu al rekening mee moeten houden.

En in high-quality (3185 bij 2698 pixels), hier.
Linksbovenin: iPhone 4S met 4.5" 720p HD scherm.
Links midden: huidig 3.5" scherm lichtgrijs, in donkergrijs het (volgens de geruchten) 4" scherm
Links onder: voorbeeld van extra ruimte
Rechtsbovenin: huidige iPhone 4S met 3.5" scherm
Rechtsmidden: huidige iPhone 4S met (volgens de geruchten) 4" scherm
Rechtsonder: "iPhone 5" (vermoedelijke afmetingen) + 4" scherm
Die tekeningen geven je een aardig idee hoe de vermoedelijke zesde generatie iPhone er gaat uitzien t.o.v. de iPhone 4S.
Daarnaast nog een tip: speel eens een 16:9 video af op je iPhone (dus met zwarte balken). Dubbeltap zodat het schermvullend wordt: een gedeelte van de video valt uit beeld. Op dat 4" 1136 x 640 scherm zou gewoon de hele video kunnen zien zonder zwarte balken, en het is beter zichtbaar (want alles is een stukje groter).
Daarnaast denk ik trouwens dat Apple het helemaal fout aanpakt als ze voor zo'n 4" 1136 x 640 scherm gaan.
Ik denk dat ze alleen het scherm groter maken omdat daar al jaren naar wordt gevraagd, maar ik denk niet dat ze zichzelf goed de vraag hebben gesteld waarom ze het scherm moeten aanpassen. De eerste twee dingen die mij te binnen schieten:
1) Gebruikers willen dat alles (plaatjes, tekst en dergelijke) ietsjes groter zijn, zodat ze het beter kunnen zien.
2) Gebruikers willen meer content (dus meer info zien).
Ze zijn overduidelijk voor optie 2 gegaan, door simpelweg rijen pixels toe te voegen. Het is de makkelijkste oplossing voor iedereen: er hoeven niet extreem grote aanpassingen te worden gemaakt bij de productielijnen (je houdt immers dezelfde pixeldichtheid) en het is simpel toe te passen in het huidge design.
Ze hebben optie 1 echter gemist, en dat is volgens mij de belangrijkste reden waarom men een groter scherm wilt. De enige optie is dan om het schermdiagonaal te vergroten, terwijl de resolutie hetzelfde blijft.
Ik denk dat ze beter, bijvoorbeeld, het schermdiagonaal naar 3.8" hadden verhoogd met de 960 x 640 resolutie. Dan heb je nog 304 pixels per inch - dat is meer dan die 300 ppi wat het minimum was voor de iPhone. Vervolgens zouden ze optie twee kunnen toepassen (en dus de resolutie naar 1136 x 640 kunnen verhogen). Je zou dan een 4.3" 1136 x 640 scherm krijgen. Je lost dan twee problemen op: 1) alles is groter en dus beter zichtbaar, 2) je kunt extra content tonen (zoals ze nu, volgens de geruchten, van plan zijn).
Ik denk trouwens dat Apple hoe dan ook kritiek zal krijgen: de één zal 4 inch weer te weinig zijn (en liever 4.3" of iets dergelijks zien), de ander vindt de resolutie weer te laag ("waarom niet 1280 x 720?" zal je horen) en weer de ander had liever gezien dat ze bij 3.5" bleven.
--------------------
Maar goed, ik stel dus vragen bij deze oplossing van Apple. Dit is volgens mij niet waarom de meeste mensen een groter scherm willen, volgens mij willen de meeste mensen een groter scherm zodat alles beter zichtbaar is.
Daarnaast is het verschil eigenlijk heel klein (we praten hier over 0.5" extra scherm diagonaal; of een extra rij apps op je homescreen). Ze zijn bereid om heel veel apps te verkloten voor een relatief kleine aanpassing (er zullen vast wel apps zijn die automatisch scalen, maar games bijvoorbeeld niet). Als je al alle apps wilt laten schalen (of in letterbox-mode wilt laten draaien) door een aanpassing aan het scherm, aspect ratio en resolutie te maken, zorg er dan voor dat je het ook echt flink veranderd. Even een kromme vergelijking: je krijgt de kans om iemand die je haat heel hard in het gezicht te slaan, maar je krijgt maar één slag. Wat Apple nu doet is een zachte 'slap' geven met een vlakke hand; ik had liever gezien dat Apple flink had uitgehaald met de vuist.
[ Voor 45% gewijzigd door Uniciteit op 02-08-2012 20:33 ]
Ik verwacht dat het scherm niet zo groot zal worden als de Galaxy IIIS (ofzo). Gelukkig is Apple nooit echt meegegaan met de "wij hebben de grootste" mentaliteit. Daardoor weet je dat wat je voorgeschoteld krijgt goed inelkaar zit en dat er goed over is nagedacht. Althans dat ben ik van Apple gewend.
Als ik nu naar mijn 4 kijk, dan vind ik het toestel goede proporties hebben. Een langer toestel zou m.i. er vreemd uit gaan zien en ook minder lekker in de hand liggen...
Maar de 5 is nog niet zo uitgelekt als de 4 twee jaar geleden. Ik vind al die mock-ups leuk, maar zie het niet zo. Ze lijken allemaal ook erg op de 4 qua algemene vormgeving, terwijl er tussen elke generatie een redelijke wijziging van vormgeving heeft plaatsgevonden. Om dan de 5 wat dit betreft gelijk te houden, zou ik niet slim vinden.
Als ik nu naar mijn 4 kijk, dan vind ik het toestel goede proporties hebben. Een langer toestel zou m.i. er vreemd uit gaan zien en ook minder lekker in de hand liggen...
Maar de 5 is nog niet zo uitgelekt als de 4 twee jaar geleden. Ik vind al die mock-ups leuk, maar zie het niet zo. Ze lijken allemaal ook erg op de 4 qua algemene vormgeving, terwijl er tussen elke generatie een redelijke wijziging van vormgeving heeft plaatsgevonden. Om dan de 5 wat dit betreft gelijk te houden, zou ik niet slim vinden.
Je kan prima het formaat van de 4 houden en het scherm gewoon wat breder en hoger maken. Er zit nog voldoende ruimte boven en onder.
Live bog in zaak Apple vs. Samsung
Phill Schiller is net ondervraagd en nu is Scott Forstall aan de beurt. Als je 't interessant vindt, moet je het eens doorlezen.
http://www.theverge.com/2...imony-apple-samsung-trial
Komen interessante dingen aan bod.
Phill Schiller is net ondervraagd en nu is Scott Forstall aan de beurt. Als je 't interessant vindt, moet je het eens doorlezen.
http://www.theverge.com/2...imony-apple-samsung-trial
Komen interessante dingen aan bod.
We're being show a chart with cumulative unit sales for both the iPhone and iPad. When assessing sales for a new model of the iPhone, Apple used an easy shorthand: "Each new generation sold approximately equal to all previous generations combined."
We've moved on to the iPad, which Schiller says Apple moved back to after the iPhone introduction. We're seeing a number of press pieces, with the WSJ calling it a 'big gamble." Schiller says "It was a big gamble in introduce the iPad for a number of reasons. First, this was a new category of devices." He goes on to say that tablets were considered "a dead category" at the time, and Apple considered taking it on "a risk to our image."
Schiller reacted with "even more shock" when he saw the original Galaxy Tab. "I thought they were just going to copy our whole product line."
Oh, en als je de huidige tijd wilt weten, het is op dít moment (21:03) 12:03 PM.Samsung's attorney straight-up asks Schiller if Apple will be changing the iPhone design with the iPhone 5. After Apple's objection is overruled, Schiller answers that "I prefer not to tell confidential information about future products."
Wauw, wel tof. Maar mag Schiller wel weigeren? Het is tenslotte geen grondrecht...Samsung's attorney straight-up asks Schiller if Apple will be changing the iPhone design with the iPhone 5. After Apple's objection is overruled, Schiller answers that "I prefer not to tell confidential information about future products."
Thanks voor de link!
Ik heb nogmaals gegoogled, en ik kom alleen maar dezelfde antwoorden tegen. In de iTunes store kan het alleen als je nog geen appleID hebt aangemaakt.me_mrtn schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 18:16:
[...]
Via iTunes, niet de App Store of de iTunes Store op je iDevice. En voor de rest, wat Uniciteit zegt. Overigens, een simpele Google-actie en je was er ook gekomen.
Ik ben nu al denk ik 13 jaar lid van t.net (Vanaf '99). I know the drills. Ik google altijd (En dan niet op één term en 2 hits, nee op meerdere termen en spit meerdere searchresultpagina's af.).
Ik kom OVERAL tegen dat je in iTunes (Dus niet op de device) moet kiezen voor nieuw apple ID (Wat dus niet kon vanwege voorgaande redenen).
Ik vind het dan ook bijzonder lullig dat ik neergezet wordt als iemand die nooit Googled, terwijl ik alles heb geprobeerd. Maar probeer het zelf eens, met een bestaand maar nieuw Apple ID een app downloaden uit de store en dan kiezen voor 'geen' creditcard. Het is mij niet geluk

Als zelfs de Apple Support pagina's (Ja die heb ik ook allemaal doorgeworsteld, inclusief alle tegenstrijdigheden) al het probleem niet erkent. Als op elk forum wordt gemeld dat het absoluut niet kan met een bestaand Apple ID, dan vraag ik mij af hoe jij bij de informatie komt 'met een simpele Google zoekactie'
[ Voor 12% gewijzigd door RedHat op 03-08-2012 22:56 ]
Alleen als de rechter akkoord gaat, maar hij zegt "Ik zeg het liever niet" - hij weigert dus niet. De advocaten van Samsung hadden dus door kunnen vragen, maar dat hebben ze niet gedaan.Jobbie schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 22:48:
[...]
Wauw, wel tof. Maar mag Schiller wel weigeren? Het is tenslotte geen grondrecht...
Thanks voor de link!
De batterij van mijn 2 jaar oude iPhone 4 begint steeds sneller leeg te lopen. Ik wil er dus een nieuwe batterij in zetten. Als ik google naar een nieuwe batterij krijg ik verschillende webshops met iPhone 4 batterijen, varierend van 15 tot 35 euro. Nu wil ik hem natuurlijk zo goedkoop mogelijk, maar ik wil geen nep batterij die nog sneller leeg is dan de batterij die er nu in zit.
Ze beweren allemaal de originele batterij te verkopen, maar de originele batterij zit nog in mijn iPhone.
Weet iemand welke webshop betrouwbaar is, en de door Apple geproduceerde batterijen verkoopt?
Ze beweren allemaal de originele batterij te verkopen, maar de originele batterij zit nog in mijn iPhone.
Weet iemand welke webshop betrouwbaar is, en de door Apple geproduceerde batterijen verkoopt?
Geen enkele webshop verkoop deze. Wil je een originele Apple batterij, dan moet je je telefoon laten repareren bij een Apple Repair Center. Voor het bedrag dat je daar betaald kan je wel een paar batterijen uitproberenExtreme smell schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 20:12:
De batterij van mijn 2 jaar oude iPhone 4 begint steeds sneller leeg te lopen. Ik wil er dus een nieuwe batterij in zetten. Als ik google naar een nieuwe batterij krijg ik verschillende webshops met iPhone 4 batterijen, varierend van 15 tot 35 euro. Nu wil ik hem natuurlijk zo goedkoop mogelijk, maar ik wil geen nep batterij die nog sneller leeg is dan de batterij die er nu in zit.
Ze beweren allemaal de originele batterij te verkopen, maar de originele batterij zit nog in mijn iPhone.![]()
Dit moet ik met jullie delen.
2 weken geleden geconstateerd dat mijn mute-knop aan de zijkant van m'n iphone 4S kapot is,
elke keer als je het geluid aan deed ging het geluid zo'n 20x achter elkaar aan/uit.
Gelukkig heb ik een ProAssist verzekering afgesloten bij T-mobile en ben ik tegen alles verzekerd, ook tegen
fabrieksfouten (want na eigen onderzoek blijkt het dat dit probleem vaker voorkomt bij de 4S en dit onder fabrieksfouten valt).
ProAssist komt de telefoon ophalen en ik zou een "vervangend" toestel krijgen, dit werd uiteindelijk een 3G
Over gelijkwaardig vervangend toestel gesproken...
Na 2 weken bericht gekregen dat het toestel gerepareerd is en of ik een afspraak wil maken voor de bezorging, blijkt het zo te zijn dat ik er wel 40 euro eigen risico voor moet betalen voor een vervangend toestel want er was "waterschade" geconstateerd en dat valt buiten de garantie. Wat een bullsh*t!
Ben altijd zoooo zuinig op m'n telefoon en die is nooit in contact gekomen met vocht of wat dan ook!
Nu gaat het mij niet eens om de 40 euro maar meer het principe dat (na de aflevering van het consumenten programma Kassa die aantoonde dat de ProAssist zijn afspraken niet nakomt) ze het probleem verwijten aan waterschade waardoor ze lekker hun hand op kunnen houden, want tja waterschade is het enige wat ze niet dekken.
ProAssist = Sh*t!
En als ik m'n vervangend toestel heb zeg ik meteen m'n verzekering bij hun op
2 weken geleden geconstateerd dat mijn mute-knop aan de zijkant van m'n iphone 4S kapot is,
elke keer als je het geluid aan deed ging het geluid zo'n 20x achter elkaar aan/uit.
Gelukkig heb ik een ProAssist verzekering afgesloten bij T-mobile en ben ik tegen alles verzekerd, ook tegen
fabrieksfouten (want na eigen onderzoek blijkt het dat dit probleem vaker voorkomt bij de 4S en dit onder fabrieksfouten valt).
ProAssist komt de telefoon ophalen en ik zou een "vervangend" toestel krijgen, dit werd uiteindelijk een 3G
Over gelijkwaardig vervangend toestel gesproken...
Na 2 weken bericht gekregen dat het toestel gerepareerd is en of ik een afspraak wil maken voor de bezorging, blijkt het zo te zijn dat ik er wel 40 euro eigen risico voor moet betalen voor een vervangend toestel want er was "waterschade" geconstateerd en dat valt buiten de garantie. Wat een bullsh*t!
Ben altijd zoooo zuinig op m'n telefoon en die is nooit in contact gekomen met vocht of wat dan ook!
Nu gaat het mij niet eens om de 40 euro maar meer het principe dat (na de aflevering van het consumenten programma Kassa die aantoonde dat de ProAssist zijn afspraken niet nakomt) ze het probleem verwijten aan waterschade waardoor ze lekker hun hand op kunnen houden, want tja waterschade is het enige wat ze niet dekken.
ProAssist = Sh*t!
En als ik m'n vervangend toestel heb zeg ik meteen m'n verzekering bij hun op

PSN: Von_Smallhausn
Uit het Windows tijdperk nog een 'clean install' tik overgehouden. Onder OSX merk ik bij nieuwe OS releases wel het verschil. Alleen bij iOS vraag ik me af hoeveel zin het nog heeft.
Momenteel is in mijn ogen het herstellen van de firmware met een iCloud backup een mooie middenweg. Maar merken jullie bij een iPhone 4 daadwerkelijk prestatie verschillen? Heb nog als eens framedrops bij bepaalde GUI animaties.
Momenteel is in mijn ogen het herstellen van de firmware met een iCloud backup een mooie middenweg. Maar merken jullie bij een iPhone 4 daadwerkelijk prestatie verschillen? Heb nog als eens framedrops bij bepaalde GUI animaties.
Ik ga maar naar de Apple Store met mijn Mac en iPhone hopelijk kunnen ze mijn iPhone weer gangs krijgen
Stom apparaat laad wel op maar wordt niet meer herkent. Beetje vreemd.
Een tijdje geleden heb ik een backup van mijn foto's van mijn iPhone gemaakt. Ik heb ze er (toen der tijd) op een Windows laptop van mijn iPhone af gehaald en op mijn NAS gezet. Ik heb nu echter drie verschillende 'albums' op mijn iPhone bij foto's staan:
- iPhone foto's backup (159 foto's) (zo heb ik die map genoemd)
- Fotobibliotheek (159 foto's), met exact dezelfde foto's erin als in het backup album
- Filmrol (292 foto's), waarin nieuwe afbeeldingen en video's in terechtkomen.
Ik wil wat ruimte vrijmaken op mijn iPhone, dus wil ik nu wel eens die foto's die al ge-backuped zijn verwijderen. Ik kan echter de eerste twee albums niet verwijderen van mijn iPhone, eveneens de afbeeldingen erin kan ik niet verwijderen. Ook in iPhoto zijn ze niet zichtbaar. Hoe kan ik die foto's wél van mijn iPhone verwijderen?
- Fotobibliotheek (159 foto's), met exact dezelfde foto's erin als in het backup album
Ik wil wat ruimte vrijmaken op mijn iPhone, dus wil ik nu wel eens die foto's die al ge-backuped zijn verwijderen. Ik kan echter de eerste twee albums niet verwijderen van mijn iPhone, eveneens de afbeeldingen erin kan ik niet verwijderen. Ook in iPhoto zijn ze niet zichtbaar. Hoe kan ik die foto's wél van mijn iPhone verwijderen?
[ Voor 7% gewijzigd door Conscience NL op 06-08-2012 19:51 ]
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
Heb je in iTunes aangegeven dat ie niet of juist wel moet synchroniseren met een bepaalde map, M'n collega's met een iPhone en foto's in een bepaalde map op de pc hadden hier ook wel eens last van.Conscience NL schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:49:
Een tijdje geleden heb ik een backup van mijn foto's van mijn iPhone gemaakt. Ik heb ze er (toen der tijd) op een Windows laptop van mijn iPhone af gehaald en op mijn NAS gezet. Ik heb nu echter drie verschillende 'albums' op mijn iPhone bij foto's staan:
Power to the beat.
Anoniem: 423225
Met programma's als iExplorer kan je buiten iTunes om bij je foto's komen. Alle foto's uit je filmrol staan hier /var/mobile/Media/DCIM/100APPLE.
Ik heb mijn Windows laptop een tijdje geleden verkocht een een MBP gekocht. Omdat ik die Windows laptop gebruikte om mijn iPhone te synchroniseren met iTunes, kan ik hem niet eens met mijn MBP synchroniseren, of alles moet eerst verwijderd worden van mijn iPhone, dus daar ligt het niet aan.ronaldm3 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:15:
[...]
Heb je in iTunes aangegeven dat ie niet of juist wel moet synchroniseren met een bepaalde map, M'n collega's met een iPhone en foto's in een bepaalde map op de pc hadden hier ook wel eens last van.
Handig programmaatje lijkt me dat. Ik zal het even proberen. Is het daarmee ook mogelijk om bestanden op je iPhone te zetten, zoals een filmpje?Anoniem: 423225 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:16:
Met programma's als iExplorer kan je buiten iTunes om bij je foto's komen. Alle foto's uit je filmrol staan hier /var/mobile/Media/DCIM/100APPLE.
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
De iPhone 4 van mijn vriendin doet raar. Zodra ze in een app de kaart/GPS gebruikt of de stock Kaarten app opent, loopt de app vast en kan je alleen de Home button nog gebruiken om uit de app te gaan. Vervolgens moet de app helemaal afgesloten worden voordat deze weer werkt.
Locatievoorzieningen staan gewoon aan. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Edit: Heb al zitten Googlen en ook GoT afgespeurd maar helaas niks gevonden vandaar dat ik het hier even vraag...
Edit: Heb al zitten Googlen en ook GoT afgespeurd maar helaas niks gevonden vandaar dat ik het hier even vraag...
[ Voor 14% gewijzigd door MaSw85 op 06-08-2012 23:34 ]
Je kunt ook gewoon iCloud op Windows installeren. De fotostream komt dan vanzelf in de afbeeldingenmap.Anoniem: 423225 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:16:
Is iPhone gejailbreaked? welke OS? kortom meer info plzWaus26 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 23:31:
De iPhone 4 van mijn vriendin doet raar. Zodra ze in een app de kaart/GPS gebruikt of de stock Kaarten app opent, loopt de app vast en kan je alleen de Home button nog gebruiken om uit de app te gaan. Vervolgens moet de app helemaal afgesloten worden voordat deze weer werkt.
Land van het eeuwige vuur
Nee geen jailbreak. Laatste officiele versie van iOS 5. (Is dat 5.1.1? Ik draai zelf namelijk iOS 6 beta 4).Tsupport schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 09:26:
[...]
Is iPhone gejailbreaked? welke OS? kortom meer info plz
De foto's app weigerde kort daarna ook al.
Terugzetten naar standaard en een back-up terugzetten is overigens nog niet gebeurd, de laptop waaraan het gekoppeld is was gisteravond niet voorhanden (vanavond waarschijnlijk wel)
[ Voor 21% gewijzigd door MaSw85 op 07-08-2012 10:56 ]
Ik heb sinds een paar week een iphone 4s en ik heb als mensen mij bellen dat ze een echo horen, het klinkt of ik in een grote hal sta of dat er een soort lag is waardoor woorden snel achter elkaar aankomen, samengevat het geluid bij de ontvanger is dus niet goed? iemand een idee hoe dit komt? alles weer resetten ofzo? hij is net een paar week oud.
ook heb ik dat de telefoon niet van elk draadloos netwerk het ww onthoudt? Mijn android telefoon hiervoor had hier geen problemen mee. Moet toch niet zo moeilijk zijn een ww onthouden? helemaal voor zo'n duur toestel?
ook heb ik dat de telefoon niet van elk draadloos netwerk het ww onthoudt? Mijn android telefoon hiervoor had hier geen problemen mee. Moet toch niet zo moeilijk zijn een ww onthouden? helemaal voor zo'n duur toestel?
Heb je al eens de homeknop en aan-en-uitknop een tijd lang samen ingedrukt totdat het apple logo weer tevoorschijn komt?Waus26 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 23:31:
Dit is een soort soft reset, je raakt niks kwijt maar het interne systeem set alles weer ff op een rijtje.
Wanneer je dit doet moet je niet de set-uit-slide gebruiken maar de knoppen gewoon in blijven drukken!
Dit wil wel eens helpen
Power to the beat.
Een nieuwe resolutie voor de iPhone zou rampzalig zijn. Ze hebben zich in een lastige situatie gewerkt waarvan ik me afvraag hoe ze er uit willen komen:
Nu zijn er 3.5 schermen die Retina zijn. Scenario 1: nieuw toestel, ander schermformaat, nieuwe resolutie: alle developers mogen hun apps opnieuw gaan aanpassen om die resolutie te ondersteunen. Whatsapp met een jailbreak op een iPad heb ik ook gezien, zelfs de standaard UI controls van iOS, en zelfs het toetsenbord worden uitgerekt, het is gewoon een slappe zoom, met alle gevolgen van dien.
Een nieuwe schermratio lijkt me dus zeer onwaarschijnlijk. Groter scherm op dezelfde resolutie is geen 'retina' meer, en daar gaat je marketingterm. Nieuwe resolutie in dezelfde verhouding is een optie, waarschijnlijk dan weer met x2 op de Retina resolutie, want ik weet niet zeker of een resolutie van bij wijze van spreken 1.35x zo groot is de reeds bestaande apps netjes gaat kunnen schalen zonder dat her er raar uitziet.
Nu zijn er 3.5 schermen die Retina zijn. Scenario 1: nieuw toestel, ander schermformaat, nieuwe resolutie: alle developers mogen hun apps opnieuw gaan aanpassen om die resolutie te ondersteunen. Whatsapp met een jailbreak op een iPad heb ik ook gezien, zelfs de standaard UI controls van iOS, en zelfs het toetsenbord worden uitgerekt, het is gewoon een slappe zoom, met alle gevolgen van dien.
Een nieuwe schermratio lijkt me dus zeer onwaarschijnlijk. Groter scherm op dezelfde resolutie is geen 'retina' meer, en daar gaat je marketingterm. Nieuwe resolutie in dezelfde verhouding is een optie, waarschijnlijk dan weer met x2 op de Retina resolutie, want ik weet niet zeker of een resolutie van bij wijze van spreken 1.35x zo groot is de reeds bestaande apps netjes gaat kunnen schalen zonder dat her er raar uitziet.
Is toch vrij simpel: bestaande apps zullen gewoon boven en/of onder een deel van het scherm niet gebruiken. Ik zie niet helemaal in waarom dat zo rampzalig zou zijn...
Veruit de meeste apps hebben een "fluid" gedeelte in de app zitten (het gedeelte waarin je kan scrollen), je moet dan gewoon wat minder scrollen. Ik zie geen problemen.
Lijkt me zeer sterk, Whatsapp op een jailbroken iPad heb ik een keer gezien, dat was gewoon ruw uitvergroten. En juist die app gebruikt alleen elements die gewoon uit de UI kit van Apple komen.
Ik weet niet of het hier al eerder is gepost, maar hier een artikel waarin wordt uitgelegd waarom het design van de gelekte iPhone juist heel goed is.
http://thetechblock.com/the-unibody-iphone
Inderdaad, en heel veel apps kunnen ook aan scaling doen (dus apps die uit de standaard elementen zijn opgebouwd). Denk aan apps als NU.nl. Ik denk dat Whatsapp ook prima zal scalen (je zult gewoon meer content zijn).jasjenl schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:30:
Is toch vrij simpel: bestaande apps zullen gewoon boven en/of onder een deel van het scherm niet gebruiken. Ik zie niet helemaal in waarom dat zo rampzalig zou zijn...
Ontwikkelaars zullen dan alleen hun apps hoeven te herbouwen als het bijvoorbeeld een game was, speciaal voor 960 x 640.
Dat komt omdat iPhone apps op de iPad zich héél anders gedragen dan als ze op de iPhone draaien.iChaos schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 21:12:
Lijkt me zeer sterk, Whatsapp op een jailbroken iPad heb ik een keer gezien, dat was gewoon ruw uitvergroten. En juist die app gebruikt alleen elements die gewoon uit de UI kit van Apple komen.
[ Voor 24% gewijzigd door Uniciteit op 08-08-2012 21:29 ]
Ik had hem nog niet gelezen. Leuk artikel. Ik had de foto van de witte en zwarte versie ook nog niet gezien.Uniciteit schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 21:27:
Ik weet niet of het hier al eerder is gepost, maar hier een artikel waarin wordt uitgelegd waarom het design van de gelekte iPhone juist heel goed is.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Bedankt. Goed artikel.Uniciteit schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 21:27:
Gaan het proberen, thanks!ronaldm3 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:07:
[...]
Heb je al eens de homeknop en aan-en-uitknop een tijd lang samen ingedrukt totdat het apple logo weer tevoorschijn komt?
Dit is een soort soft reset, je raakt niks kwijt maar het interne systeem set alles weer ff op een rijtje.
Wanneer je dit doet moet je niet de set-uit-slide gebruiken maar de knoppen gewoon in blijven drukken!
Dit wil wel eens helpen
Retina is minimaal 300ppi. Het schijnt dus dat het huidige scherm naar 3,7 of 3,8 inch kan zonder de marketingterm Retina te verliezen. Dat is toch alweer een stukje groteriChaos schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:15:
Een nieuwe resolutie voor de iPhone zou rampzalig zijn. Ze hebben zich in een lastige situatie gewerkt waarvan ik me afvraag hoe ze er uit willen komen:
16:9 iPhone ziet er maar vaag uit, vind ik.
Hoop nog steeds dat ze m gewoon opschalen naar 4", maar dat zal wel niet, gezien die resolutietests.
Hoop nog steeds dat ze m gewoon opschalen naar 4", maar dat zal wel niet, gezien die resolutietests.
Het klinkt misschien gek, maar misschien doen ze hetzelfde als met de nieuwe MacBook Pro Retina en de stap van iPad 2 >> naar iPad 2012.. Door gewoon de resolutie zowel in de breedte als hoogte te verdubbelen en dan 4"... Nog een maandje wachten (als 't goed is) en we weten het...matthijst schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 05:26:
16:9 iPhone ziet er maar vaag uit, vind ik.
Maar dat hebben ze al gedaan met iPhone 3GS > 4Waus26 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:13:
[...]
Het klinkt misschien gek, maar misschien doen ze hetzelfde als met de nieuwe MacBook Pro Retina en de stap van iPad 2 >> naar iPad 2012.. Door gewoon de resolutie zowel in de breedte als hoogte te verdubbelen en dan 4"... Nog een maandje wachten (als 't goed is) en we weten het...
En wie zegt dat ze dat niet nog een keer kunnen?jelle. schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:27:
[...]
Maar dat hebben ze al gedaan met iPhone 3GS > 4(Retina althans, geen 4")
Het klinkt leuk, maar jij stelt een resolutie van 1920 x 1280 voor op een 4-inch scherm. Dan krijg je een pixeldichtheid van 577 pixels per inch - vrijwel onmogelijk om te behalen op dit moment.Waus26 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:00:
[...]
En wie zegt dat ze dat niet nog een keer kunnen?
Daarnaast is een 16:9 scherm veel logischer voor een mobiele telefoon. 90% van de smartphones heeft al een 16:9 scherm, en het is simpelweg handig omdat je dan meer scherm in de hoogte krijgt - in de breedte krijg je al snel problemen vanwege kleinere handen.
Overigens zou ik het anders hebben aangepakt. Het voordeel van dit grotere scherm is dat je meer content kan zien, terwijl velen juist een groter scherm willen zodat alles wat groter is (en ze het dus beter kunnen zien). Ik zou voor een combinatie van beide zijn gegaan: eerst gewoon het bestaande scherm opschalen naar een 3.8" 960 x 640 scherm (dan krijg je een pixeldichtheid van 304 pixels per inch) en vervolgens die extra pixels erbij (voor meer content). Dan krijg je een 4.3" 1136 x 640 scherm á 304 pixels per inch.
4.3" vind ik zelf de ultieme compromis, net niet té groot voor mensen met wat kleinere handen, maar ook niet té klein voor mensen met grote handen.
Het is daarnaast wel jammer dat ze onder de HD resoluties blijven zitten.
Ik ben benieuwd naar jullie mening, want ik zit erover te twijfelen of ik de iPhone 4S op dit moment zou bestellen. Bij Vodafone is er nu 50% korting (90 bel/onbeperkt sms/ 500mb) op de abonnementen en betaal je de eerste 12 maanden 18,75 en daarna 37,50. Niet zo heel duur.
Maar ik vraag me nu af; zal ik wachten op de volgende iPhone? Hoe duur zijn meestal de introductie abonnementen?
Maar ik vraag me nu af; zal ik wachten op de volgende iPhone? Hoe duur zijn meestal de introductie abonnementen?
wat betaal je voor het toestel dan?Awoodentree schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:43:
Ik ben benieuwd naar jullie mening, want ik zit erover te twijfelen of ik de iPhone 4S op dit moment zou bestellen. Bij Vodafone is er nu 50% korting (90 bel/onbeperkt sms/ 500mb) op de abonnementen en betaal je de eerste 12 maanden 18,75 en daarna 37,50. Niet zo heel duur.
...less is more
Eens, maar dan wel gewoon een 1280x720 scherm. Anders krijgt de iPhone veruit de laagste dpi van alle hi-end toestellen. (een XperiaS heeft bijv. een 4,3" 1280x720 scherm en het zou wat mij betreft een blamage zijn als Apple een jaar later met een 1136x640 4,3" aan komt kakken).quote: Uniciteit4.3" vind ik zelf de ultieme compromis, net niet té groot voor mensen met wat kleinere handen, maar ook niet té klein voor mensen met grote handen.
1280x720 (en 1920x1080) is gewoon dé multimedia (HD) standaard en het is gewoon jammer dat Apple daar weer van moet afwijken omdat een app uit 2009 er ook goed uit moet zien.
Volgend jaar wordt 1920x1080 gegarandeerd de standaard bij de hi-end Android phones en krijgen we dan weer het verhaal dat Apple bij x640 moet blijven?
[ Voor 26% gewijzigd door Hadespuiter op 13-08-2012 15:47 ]
Ik snap je punt. Ik vind het ook wel jammer dat, wat dat betreft, de iPhone dan achter zal blijven. Maar het lijkt er nu dus gewoon op dat Apple gaat voor een 4-inch 16:9 1136 x 640 scherm.Hadespuiter schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:39:
[...]
Eens, maar dan wel gewoon een 1280x720 scherm. Anders krijgt de iPhone veruit de laagste dpi van alle hi-end toestellen. (een XperiaS heeft bijv. een 4,3" 1280x720 scherm en het zou wat mij betreft een blamage zijn als Apple een jaar later met een 1136x640 4,3" aan komt kakken).
1280x720 (en 1920x1080) is gewoon dé multimedia (HD) standaard en het is gewoon jammer dat Apple daar weer van moet afwijken omdat een app uit 2009 er ook goed uit moet zien.
Volgend jaar wordt 1920x1080 gegarandeerd de standaard bij de hi-end Android phones en krijgen we dan weer het verhaal dat Apple bij x640 moet blijven?
De geruchten hebben me eigenlijk nog niet echt 'excited' gemaakt over de volgende generatie iPhone. De nadruk lijkt verder te gaan liggen op LTE... ook iets waar we hier nog niks aan hebben (en waarschijnlijk zullen de Europese frequenties, net zoals met de iPad, niet ondersteund worden).
Hier kan ik wel mee ingaan omdat de dpi er niet op achteruitgaat, maar het voegt imo zeer weinig toe t.o.v. het huidige scherm. Eigenlijk gaat alleen video er beter uitzien (vanwege 16:9). Een langer scherm surft of emailed niet fijner.quote: UniciteitIk snap je punt. Ik vind het ook wel jammer dat, wat dat betreft, de iPhone dan achter zal blijven. Maar het lijkt er nu dus gewoon op dat Apple gaat voor een 4-inch 16:9 1136 x 640 scherm.
Ik had toch erg graag ook wat pixels er bij gehad in de breedte, en dan komen we inderdaad weer op het verhaal dat 4,3" 1280x720 het ideale formaat is wat mij betreft.
Het verhaal dat dit vervelend is voor app ontwikkelaars moet dan maar even, of willen we tot het jaar 2180 op x640 blijven hangen?
Wordt het nu eindelijk wel micro USB!?Uniciteit schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 21:27:
Nee, als het de behuizing wordt die nu overal te zien is dan waarschijnlijk niet. In de gelekte behuizing schijnt dat niet te passen omdat er nog een soort 'binnenring' in komt. Natuurlijk zijn het nog allemaal geruchten maar er is niets rondgeroepen over micro-USB in elk geval.
Op het moment is het gerucht dat het een soort plaatje wordt dat er zowel gewoon als ondersteboven in past. bron. Er zijn ook geruchten dat hij magnetisch vastgehouden wordt, dus een soort magsafe.
[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 14-08-2012 15:04 . Reden: link aangepast naar Engelstalige link naar MacRumors ]
Probeer terug te vinden wat een iPhone bij de lancering kost, maar vind het lastig terug. Wat zou een éénjarig abonnement gaan kosten denken jullie? 45 euro per maand en 400 voor het toestel met 150 belminuten en een GB internet(7.2 mbps)?
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Exact hetzelfde als nu voor de 4s (tenminste de normale niet actie tarieven).TheCrius schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:11:
Probeer terug te vinden wat een iPhone bij de lancering kost, maar vind het lastig terug. Wat zou een éénjarig abonnement gaan kosten denken jullie? 45 euro per maand en 400 voor het toestel met 150 belminuten en een GB internet(7.2 mbps)?
Ik ga zelf een volgende iPhone (mocht hij de moeite waard zijn) los kopen icm. een goedkoop sim-only abbonement.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Er wordt ook nog gesproken over dat de aansluiting aan de onderkant het zelfde is als micro-sd kaartje, misschien hebben ze toch wel voor aankoppelbaar geheugen gekozen.GekkePrutser schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:01:
[...]
Nee, als het de behuizing wordt die nu overal te zien is dan waarschijnlijk niet. In de gelekte behuizing schijnt dat niet te passen omdat er nog een soort 'binnenring' in komt. Natuurlijk zijn het nog allemaal geruchten maar er is niets rondgeroepen over micro-USB in elk geval.
Op het moment is het gerucht dat het een soort plaatje wordt dat er zowel gewoon als ondersteboven in past. bron. Er zijn ook geruchten dat hij magnetisch vastgehouden wordt, dus een soort magsafe.
Bron:
http://9to5mac.com/2012/0...maller-dock-port-surface/
Power to the beat.
Was dit al gemeld? Als het waar is, krijgt de volgende iPhone wel 1800Mhz LTE (dus je zou hem als alles goed gaat kunnen gebruiken in Nederland als hier ooit eens een keer LTE wordt uitgerold). Natuurlijk is het nog wel mogelijk dat de LTE standaarden niet 100% compatibel gaan zijn met wat hier uiteindelijk komt (ik hoorde dat er nogal wat onenigheid was over de spraak over LTE standaarden met name)
Dat zou kunnen, maar een geheugenstick die uit je telefoon steekt (want aan de breedte te zien past alleen het smalle gedeelte van een microSD er in) is niet bepaald de 'Apple manier'. Natuurlijk werkt de camera connection kit ook wel zo, maar dat is alleen om even foto's te importeren. Maar die plug lijkt er inderdaad wel verdacht veel op.ronaldm3 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:51:
[...]Er wordt ook nog gesproken over dat de aansluiting aan de onderkant het zelfde is als micro-sd kaartje, misschien hebben ze toch wel voor aankoppelbaar geheugen gekozen.
Bron:
http://9to5mac.com/2012/0...maller-dock-port-surface/
[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 15-08-2012 17:06 ]
Pfff, zal wel weer een drama worden om (als je niet bij T-Mobile zit) aan een nano-sim te komen dan.
Of zijn die krengen al ergens te krijgen?
Als het de nanosim al wordt voor de iPhone is die naar het schijnt weer gewoon electrisch compatible met de oude micro- en gewone sims. Dus met een schaar en een beetje geduld moet het wel lukken. Zo heb ik het met mijn eerste iPad ook gedaanmatthijst schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 23:18:
Pfff, zal wel weer een drama worden om (als je niet bij T-Mobile zit) aan een nano-sim te komen dan.
[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 16-08-2012 00:32 ]
Nee want LTE komt juist op de 800 en 2600Mhz kanalen. Op het moment hebben aantal bedrijven ook licenties voor de 2600Mhz frequentie echter is deze niet zo geweldig om te gebruiken in huizen. Daarom wachten de meeste providers ook dat 800Mhz veilig komt zodat ze een veel betere netwerk kunnen maken die ook nog prima binnenshuis te gebruiken is.Was dit al gemeld? Als het waar is, krijgt de volgende iPhone wel 1800Mhz LTE (dus je zou hem als alles goed gaat kunnen gebruiken in Nederland als hier ooit eens een keer LTE wordt uitgerold). Natuurlijk is het nog wel mogelijk dat de LTE standaarden niet 100% compatibel gaan zijn met wat hier uiteindelijk komt (ik hoorde dat er nogal wat onenigheid was over de spraak over LTE standaarden met name)
Ik ook, maar had zo'n oldschool lompe KPN SIM, daar is zoiets van over:GekkePrutser schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 00:30:
[...]
Als het de nanosim al wordt voor de iPhone is die naar het schijnt weer gewoon electrisch compatible met de oude micro- en gewone sims. Dus met een schaar en een beetje geduld moet het wel lukken. Zo heb ik het met mijn eerste iPad ook gedaanBron

Als je die nog verder moet knippen gaan er stukken van de contacten wegvallen lijkt me?
Je contacten kan je dan gewoon op iCloud zettenmatthijst schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 01:44:
[...]
Ik ook, maar had zo'n oldschool lompe KPN SIM, daar is zoiets van over:
[afbeelding]
Als je die nog verder moet knippen gaan er stukken van de contacten wegvallen lijkt me?
Ik begin nu toch ook wel erg benieuwd te worden richting de volgende iPhone.
Heb mijn iPhone 4 nu al bijna 2 jaar en mijn abo loopt over 3 maanden af!
Toch twijfel ik erg of ik wel bij apple blijf. 3 iPhones op rij begint ook een beetje saai te worden en windows 8 ziet er ook wel leuk uit!
Het is maar wat je wilt. Als je al een tijd een iPhone hebt, zal overstappen naar Android/WP8 aardig wennen zijn.
Daarnaast heb je vast al een aardige bibliotheek van apps gevormd. Die kan je dan opnieuw gaan aanleggen voor Android/WP.
Ik vind het iig. zeker niet saai. Voor mij werkt iOS perfect en kan ik alles met mijn iPhone doen wat ik wil, dus ik zie absoluut geen reden om over te stappen.
Ik hoop wel dat de iPhone 5 er anders gaat uitzien dan alle mockups die we tot nog toe hebben gezien. Die zien er nl. teveel als een iPhone 4 uit...
Nog een klein maandje! Dan weten we hoe de nieuwe iPhone eruit ziet en wie onze nieuwe regering vormt. Ik weet stiekem niet wat ik belangrijker vind...
Daarnaast heb je vast al een aardige bibliotheek van apps gevormd. Die kan je dan opnieuw gaan aanleggen voor Android/WP.
Ik vind het iig. zeker niet saai. Voor mij werkt iOS perfect en kan ik alles met mijn iPhone doen wat ik wil, dus ik zie absoluut geen reden om over te stappen.
Ik hoop wel dat de iPhone 5 er anders gaat uitzien dan alle mockups die we tot nog toe hebben gezien. Die zien er nl. teveel als een iPhone 4 uit...
Nog een klein maandje! Dan weten we hoe de nieuwe iPhone eruit ziet en wie onze nieuwe regering vormt. Ik weet stiekem niet wat ik belangrijker vind...
Ik heb nu een iPhone 4 voor meer dan 2 jaar en kan al sinds juni een nieuwe telefoon nemen. Ik twijfel nog of ik voor de zesde generatie iPhone ga. Voordat alle apps optimised zijn voor het 4-inch scherm zitten we alweer bij de zevende generatie iPhone en verder lijkt de nadruk op LTE te komen liggen. Daarnaast ben ik niet echt dol op de "betaal de eerste 12 maanden €20,00 en de volgende 12 maanden 40,00" (ik zie liever 24 x €30,00).T7D_Sneezy schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:36:
[...]
Je contacten kan je dan gewoon op iCloud zetten(flauw)
Ik begin nu toch ook wel erg benieuwd te worden richting de volgende iPhone.
Heb mijn iPhone 4 nu al bijna 2 jaar en mijn abo loopt over 3 maanden af!
Toch twijfel ik erg of ik wel bij apple blijf. 3 iPhones op rij begint ook een beetje saai te worden en windows 8 ziet er ook wel leuk uit!
Nou ja, het wordt even afwachten op de presentatie. We weten eigenlijk nog vrij weinig over de next-gen iPhone (behalve dan het design en daarmee het 4-inch scherm). Ik hoop gewoon dat het een 'wow'-upgrade wordt.
je weet dat het bedrag evenveel is dan uiteindelijk?Uniciteit schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:55:
[...]
Daarnaast ben ik niet echt dol op de "betaal de eerste 12 maanden €20,00 en de volgende 12 maanden 40,00" (ik zie liever 24 x €30,00).
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Ik denk dat dat wel mee gaat vallen hoor. Het is een veel kleinere verandering voor ontwikkelaars (sterker nog, als ze het goed doen dan past hun app zich sowieso al gewoon aan).Uniciteit schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:55:
[...]Ik heb nu een iPhone 4 voor meer dan 2 jaar en kan al sinds juni een nieuwe telefoon nemen. Ik twijfel nog of ik voor de zesde generatie iPhone ga. Voordat alle apps optimised zijn voor het 4-inch scherm zitten we alweer bij de zevende generatie iPhone
Toen retina kwam waren bijna alle apps na een paar maanden al aangepast en dat was veel meer werk omdat alle gebruikte plaatjes opnieuw gemaakt moesten worden. En de apps die na een half jaar niet aangepast waren zijn dat nu nog steeds niet.
Ja.rohit schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:44:
[...]
je weet dat het bedrag evenveel is dan uiteindelijk?
Toen de iPhone 4S uitkwam waren er nog apps zonder retina-support.GekkePrutser schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:50:
[...]
Ik denk dat dat wel mee gaat vallen hoor. Het is een veel kleinere verandering voor ontwikkelaars (sterker nog, als ze het goed doen dan past hun app zich sowieso al gewoon aan).
Toen retina kwam waren bijna alle apps na een paar maanden al aangepast en dat was veel meer werk omdat alle gebruikte plaatjes opnieuw gemaakt moesten worden. En de apps die na een half jaar niet aangepast waren zijn dat nu nog steeds niet.
En als de iPhone 5 uit komt zijn die er nog steedsUniciteit schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:34:
[...]
Toen de iPhone 4S uitkwam waren er nog apps zonder retina-support.
Imo zijn de meest gebruikte apps over het algemeen snel geupdate. Het is aardig wat werk (afhankelijk van het soort app) om het aan te passen. Het is nu echter koffiedik kijken. We hebben geen idee hoe Apple het 4" scherm gaat gebruiken. Maar zelfs al duurt het een tijdje, dan maakt het toch helemaal niets uit. Immers bestaande apps zul je gewoon kunnen blijven gebruiken en die werken precies hetzelfde als op de 4 en 4S.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ja, dat bedoel ik dus: er zullen genoeg apps zijn die precies hetzelfde blijven werken als op de iPhone 4 en 4S totdat er een update is geweest voor het 4-inch scherm. Dan houd je verder LTE over en daarom dus vraag ik me af of ik wel zal upgraden van de iPhone 4 naar de zesde generatie iPhone.Hoedje schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:42:
[...]
En als de iPhone 5 uit komt zijn die er nog steeds
Imo zijn de meest gebruikte apps over het algemeen snel geupdate. Het is aardig wat werk (afhankelijk van het soort app) om het aan te passen. Het is nu echter koffiedik kijken. We hebben geen idee hoe Apple het 4" scherm gaat gebruiken. Maar zelfs al duurt het een tijdje, dan maakt het toch helemaal niets uit. Immers bestaande apps zul je gewoon kunnen blijven gebruiken en die werken precies hetzelfde als op de 4 en 4S.
Het is natuurlijk wel afwachten tot de presentatie want dan pas weten we echt alle nieuwe functionaliteit.
Net mijn iphone 4s 16gb teruggebracht naar de T-mobile shop. Ik heb hem sinds 21 oktober 2011 en mijn power button is kapot. 3 dagen gelden voelde ik geen klik meer. En nu zit die meer in m'n iPhone dan eruit. Krijg het scherm dus niet meer gedimd. De medewerker van de store zei dat Apple dit rekent onder gebruikschade en dat dit waarschijnlijk niet onder de garantie valt
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik heb destijds hetzelfde gehad en bij Apple zelf garantie geclaimd. Daar werd dit zonder problemen als garantiegeval gezien. Lijkt me sterk als dit anders wordt beoordeeld.carpebios schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:21:
Net mijn iphone 4s 16gb teruggebracht naar de T-mobile shop. Ik heb hem sinds 21 oktober 2011 en mijn power button is kapot. 3 dagen gelden voelde ik geen klik meer. En nu zit die meer in m'n iPhone dan eruit. Krijg het scherm dus niet meer gedimd. De medewerker van de store zei dat Apple dit rekent onder gebruikschade en dat dit waarschijnlijk niet onder de garantie valt
PSN: Shiver23
@Shiver23 hoe heb je dat precies gedaan? Aangezien T-mobile hem voor mij opstuurt.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik heb die nitrous tweak maar eens aangeschaft.. Facebook lijkt wel een hele nieuwe applicatie.. zo snel..
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
In het algemeen valt dit gewoon onder de garantie.carpebios schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:21:
Ik heb mijn iPhone bij Apple zelf gehaald, dus zo heb ik dat gedaan. Als je hem via T-Mobile hebt is het niet van toepassing, maar zullen de garantievoorwaarden wel hetzelfde zijn.carpebios schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:39:
@Shiver23 hoe heb je dat precies gedaan? Aangezien T-mobile hem voor mij opstuurt.
PSN: Shiver23
Anoniem: 403748
Zou iemand mij wellicht met het volgende kunnen helpen. Ik kan mijn iPhone nu ook niet meer opstarten. iTunes geeft aan dat het in de herstelmodus zit. Ik ben echter bang voor het verliezen van telefoonnummers als ik op iPhone herstellen klik. Weet iemand misschien of je daarna de backup erop kunt zetten?
Als er een back-up is in iTunes kan je die na het herstellen erop zetten inderdaad.Anoniem: 403748 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 11:08:
Zou iemand mij wellicht met het volgende kunnen helpen. Ik kan mijn iPhone nu ook niet meer opstarten. iTunes geeft aan dat het in de herstelmodus zit. Ik ben echter bang voor het verliezen van telefoonnummers als ik op iPhone herstellen klik. Weet iemand misschien of je daarna de backup erop kunt zetten?
Weet jij misschien waar ik kan controleren of er een backup staat op iTunes. Ik ga er wel vanuit aangezien het altijd standaard aan staat.Waus26 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 11:37:
[...]
Als er een back-up is in iTunes kan je die na het herstellen erop zetten inderdaad.
Onder Voorkeuren -> ApparatenAnoniem: 403748 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 11:51:
[...]
Weet jij misschien waar ik kan controleren of er een backup staat op iTunes. Ik ga er wel vanuit aangezien het altijd standaard aan staat.
Meer menseb last van een bug met de tijd. Hier 3 iphones die opeens chicagotijd weergeven.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Nope wat ik wel heb is dat hij 2 minuten achterloopt.. Ik weet heb hier ook geen oplossing voor kunnen vinden..BillSpaarbank schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 17:03:
Meer menseb last van een bug met de tijd. Hier 3 iphones die opeens chicagotijd weergeven.
Na vanmiddag de iPhone herstelt te hebben blijf ik hetzelfde probleem houden. In Itunes voor de optie herstellen geklikt. Zodoende is mijn iPhone weer op fabrieksinstellingen gezet. Echter krijg ik weer dezelfde foutcode te zien en geeft iTunes aan dat de iPhone zich in herstelmode bevindt. Kan ik deze iPhone definitief als defect aanmerken?
Anoniem: 195854
Ik heb zelf de zwarte achterkant van de Iphone 4 s vervangen maar nu werkt de luidspreker niet meer, als ik hem niet op de luidspreker zet kan ik wel de tegenpartij horen, wie weet waar dit aan kan liggen.
En wie weet waarvoor de metalen strip op de backcover voor dient, aan de binnenkant van de backcover zie je een soort alu sticker
En wie weet waarvoor de metalen strip op de backcover voor dient, aan de binnenkant van de backcover zie je een soort alu sticker
Probeer eens via DFU modeAnoniem: 403748 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 20:42:
Na vanmiddag de iPhone herstelt te hebben blijf ik hetzelfde probleem houden. In Itunes voor de optie herstellen geklikt. Zodoende is mijn iPhone weer op fabrieksinstellingen gezet. Echter krijg ik weer dezelfde foutcode te zien en geeft iTunes aan dat de iPhone zich in herstelmode bevindt. Kan ik deze iPhone definitief als defect aanmerken?
Reken maar op dat de nieuwe iPhone een soort magsafe oplader en connectie krijgt!
Oh, vertel.RRCreations schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:59:
Reken maar op dat de nieuwe iPhone een soort magsafe oplader en connectie krijgt!
Laten wij dat maar hopen, dan pleur ik die iPhone meteen in de 95W oplader van de MacBook Pro Retina; Is 'ie zo vol.RRCreations schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:59:
An a day keeps the doctor away.
Niet mee eens, de onderdelen zijn dusdanig uitgelekt dat je kunt opmaken dat het simpelweg een kleinere connector betreft. Helaas, want ik denk dat Apple nog veel kan innoveren op dit gebied..RRCreations schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:59:
[ Voor 23% gewijzigd door Dannydekr op 22-08-2012 01:01 ]
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Dit topic is gesloten.