Ja, dat heeft WD netjes geregeld, zo'n downgrade. En fijn om weer terug te zijn, m'n films spelen weer vloeiend en zonder bufferen af. Erg bizar.
Ik krijg hem niet werkend vanaf de synology. Alles doet het maar hapert continu.supercop7373 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:43:
Zojuist even bluray stream getest van 45gb via Windows, Linux en Mac share.
Waar ik bij de vorige firmware alleen via windowsshare kon kijken naar een flinke bluray kan ik dit nu ook via Linux. Beiden lopen op enkele momenten bokken na goed door. Windows heeft hier meer last van dan de Linux/NFS share trouwens.
Maar het meest vreemde is dat ik ook via mac kan sharen??? Ik heb alleen een laptop. En van apple heb ik een ipad en een apple airport. Inlog op diskstation via de admin account en hij streamde vrolijk de bluray.???
Nou ja, het zal wel. Het werkt in ieder geval met streamen vanaf de Synology.
Vanaf mijn apple tv (met infuse) werkt het als een dolle.
Welke instellingen zou ik moeten controleren?
Tweede vraag, is er trakt ondersteuning mogelijk?
na een dag de spullen te laten rusten en uitgezet te hebben, heb ik alles opnieuw geprobeerd. And guess what? Het geluid is nu prima, zonder dat ik er wat aan gedaan heb. Raar, maar mooi zo laten!Motrax schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 19:47:
Meh, met de nieuwe firmware heb ik een enorm overstuurd geluid. Alle hoge tonen zijn veel sterker. Morgen maar eens terug naar de oude firmware.
Naar opties voor geluid heb ik op de WD en op de tv gezocht, maar die zijn er noemenswaardig niet. Dus dat is een no-Go. Gek genoeg is het gewoon via hdmi, dus hoe kan dat fout gaan?
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Ik zou hem even uitzetten (5 seconden die rode knop op de remote ingedrukt houden als hij aan staat), dan is die delay waarschijnlijk weg.Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 11:39:
2. er zit een delay van wel 3.5 sec op het uitvoeren van een AB commando ...... krijg ik niet weg
Ik ga morgen de menu's even aanpassen voor de tweaker die er hier om vroeg. Gisteren ook weer niet aan toegekomen omdat het voetbal wat uitliep.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2013 10:05 ]
Inmiddels weer een stapje verder. Ik heb mijn netwerk verbeterd (meer bedraad). Nu heb ik alleen geen geluid meer bij dolby bestanden. AC3 werkt wel. Iemand tips?
Dolby en AC3 zijn eigenlijk hetzelfde. Je bedoeld misschien DTS?
Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000
in de wd laat hij dit zien, ac3 (bij dvd video map) en Dolby bij MKV bestand
Ja kan echter AC3 is DVD audio en in HD containers word "gesproken" over b.v. Dolby terwijl het eigenlijk hetzelfde is. Mijn receiver laat voor beide audio streams gewoon Dolby Digital zien in de display, het gaat er dus maar om hoe je TV of receiver er mee om gaat (codecs).
Bron: Wikipedia: Dolby Digital
Hoe dan ook check even je Audio settings voor geluid over HDMI of iets in die geest... of een reboot van de SMP..
Bron: Wikipedia: Dolby Digital
Hoe dan ook check even je Audio settings voor geluid over HDMI of iets in die geest... of een reboot van de SMP..
Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000
Even een update naar aanleiding van mijn vastlopers, maar nadat ik mijn router nog even van de allerlaatste firmware had voorzien en deze even gereboot had, loopt de laatste WD TV Live firmware zonder problemen. Wellicht zat het 'm daar in...
eeeuuuhhh smp?WD-Medic schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:34:
Ja je apparaat opnieuw starten, zoals je lezen kan bied dit bij veel mensen de oplossing. Even geheel uitzetten en opnieuw de stroom erop.Gee_Jee schreef op maandag 16 december 2013 @ 17:06:
eeeuuuhhh smp?
SMP = WDTV Live Streaming Media Player
WD heeft 3 media players in de Live range, de HUB, Play en de SMP ..
zoals medic aangeeft even naar de audio instellingen, dan audio over hdmi kiezen als je dat nog niet gedaan had en anders de optische uitgang kiezen, dan even de wd laten detecteren welke audio bronnen werken, ok klikken en klaar ben je en dan heb je overal geluid.Gee_Jee schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:30:
Inmiddels weer een stapje verder. Ik heb mijn netwerk verbeterd (meer bedraad). Nu heb ik alleen geen geluid meer bij dolby bestanden. AC3 werkt wel. Iemand tips?
Als ik het zo lees en wat medic ook denkt is dat je een optie voor geluid hebt aangevinkt die jouw tv / stereo / home cinema set niet kan afspelen en de wd denkt van wel, dan heb je dus geen geluid.
WD liep direct vast zodra ik de update probeerde te installeren, gezien de berichten hier wacht ik maar even af met updaten
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **
[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:05 ]
@Dikkiedikdik: die app ziet er goed uit en zou een welkome aanvulling zijn voor de WD. Ik neem aan dat ze niks hebben losgelaten over een eventuele release.
Dank voor het delen dikkiedikdik, top weer het delen van die screens! Ziet er goed uit inderdaad de app, vooral de mogelijkheid om je muziekcollectie af te spelen via die app. Ik doe het nu via de Synology DSAudio app, maar dat gaat niet altijd even soepel/snel.
[ Voor 5% gewijzigd door driedees op 16-12-2013 22:24 ]
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
Ik gebruik op de Ipad de app "Infuse" icm met Synology.
Ik zou in de app graag een balkje zien met hoe ver een film al is. Dan kan ik af en toe spieken bij slechte films of er al een eind aan komt.
Als je 'm pauzeert komt het in beeld dus het zal ergens beschikbaar zijn lijkt me.
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **
[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:05 ]
Wat bedoel je precies met drie opties passen niet? De overige menu items mogen gewoon blijven bestaan, de volgorde daarvan maakt mij niet uit. Als die drie die ik noemde maar naast elkaar staan ben ik allang tevreden.
Dank voor de tip over Infuse supercop7373, Infuse is voornamelijk op video gericht toch?
Ik wil graag de WD TV Live gebruiken als "doorgeefluik" tussen m'n Synology NAS en m'n versterker. Dat gaat nu al via de DSAudio app - ik blader door m'n mp3-collectie op m'n NAS via die app, selecteer de WD TV Live als speler en het geluid komt uit m'n stereo-installatie. Zonder dat de tv aan hoeft dus.
Het kiezen van een nieuw album, speellijst of wijzigen van muziek binnen een zoekopdracht gaat alleen niet zo vlot. Mijn hoop is dat WD's eigen app sneller is en de plaatjes die Dikkiedikdik met ons deelde zien er wat mij betreft goed uit.
Ik wil graag de WD TV Live gebruiken als "doorgeefluik" tussen m'n Synology NAS en m'n versterker. Dat gaat nu al via de DSAudio app - ik blader door m'n mp3-collectie op m'n NAS via die app, selecteer de WD TV Live als speler en het geluid komt uit m'n stereo-installatie. Zonder dat de tv aan hoeft dus.
Het kiezen van een nieuw album, speellijst of wijzigen van muziek binnen een zoekopdracht gaat alleen niet zo vlot. Mijn hoop is dat WD's eigen app sneller is en de plaatjes die Dikkiedikdik met ons deelde zien er wat mij betreft goed uit.
Als je een theme download en dan het bestand inc_rv_home_menu_node.xml aanpast kan je een boel onnodige opties voor jou eruit slopen. Dan kan je net als bij alaska dutch remix bijvoorbeeld de opties wel naast elkaar krijgen. Bij alaska dutch zit video in het midden, links daarvan instellingen en links daarvan bestanden (even uit mijn hoofd). Althans bij mij omdat ik muziek en foto's eruit heb gesloopt.djpdjpnl schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:18:
Wat bedoel je precies met drie opties passen niet? De overige menu items mogen gewoon blijven bestaan, de volgorde daarvan maakt mij niet uit. Als die drie die ik noemde maar naast elkaar staan ben ik allang tevreden.
Als je alleen die 3 op het scherm wilt kan het ook, maar dan moet je de grid view gebruiken en die heeft wd er nu uitgehaald (geen idee waarom, het werkte perfect). Dan kan je net als bij windows 8 tegels bouwen.
Nou, die apps van wd zijn meestal niet snelheidsmonsters. Maar even zien inderdaad, ik heb nu een tablet naast de stereo om ds audio en spotify te bedienen.driedees schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:19:
Mijn hoop is dat WD's eigen app sneller is en de plaatjes die Dikkiedikdik met ons deelde zien er wat mij betreft goed uit.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2013 17:34 ]
Hmm, ben eens met Thumbgen aan de gang gegaan en nu wordt die WD toch wel iets leuker ondanks zijn tekortkomingen.
Die tutorial ergens in dit topic heeft goed geholpen!
Die tutorial ergens in dit topic heeft goed geholpen!
Gadgets FTW!
Waar ik last van heb sinds de laatste update is dat ik geen map met muziek meer kan afspelen.
De map staat op mijn NAS en ik kan er wel heen browsen en hij ziet ook alle files.
Maar voor de FW update kon ik gewoon op een map gaan staan, op de 'play' knop drukken en dan speelde hij die map.
Sterker nog, ik kan niet eens op 1 enkel mp3 bestand op de 'play' knop drukken. Er gebeurt dan gewoon niks. Alleen als ik op 'OK' knop druk gaat hij afspelen.
Het lijk dus alsof de play knop gewoon niet meer werkt.
De map staat op mijn NAS en ik kan er wel heen browsen en hij ziet ook alle files.
Maar voor de FW update kon ik gewoon op een map gaan staan, op de 'play' knop drukken en dan speelde hij die map.
Sterker nog, ik kan niet eens op 1 enkel mp3 bestand op de 'play' knop drukken. Er gebeurt dan gewoon niks. Alleen als ik op 'OK' knop druk gaat hij afspelen.
Blender....
Gisteren de update geinstalleerd die al een paar dagen stond te wachten. Daarna wilde ik lekker een serie gaan kijken maar hij had de mappen weggegooid. Nou ff snel opnieuw verbinden dan maar. Nee hoor, feest gaat niet door. Hij blijft maar zoeken maar vind helemaal niets. Ook de WD al uit en aangezet.
Vanavond maar eens een keer alle stroom er af en nog eens proberen.
Vanavond maar eens een keer alle stroom er af en nog eens proberen.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
volgens mij is dat nu ook zo bij het afspelen van video_ts mappen.Andre21 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:52:
Speelt hij vervolgens wel alle nummers al je de 1e aanklikt?
Komt western digital nog met een nieuwere mediaplayer?
De wd tv play is meer voor internet streaming.
De wd tv play is meer voor internet streaming.
Ja inderdaad.. Hij speelt dan wel alles af.Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:43:
[...]
volgens mij is dat nu ook zo bij het afspelen van video_ts mappen.
Speelt hij vervolgens wel alle nummers al je de 1e aanklikt?
Ik vind het wel een beetje vreemd.
Blender....
Iemand enig idee waarom een WDTV blijft hangen op 480p terwijl de instellingen van de HDMI kabel staan auto?
Hebben meer gebruikers last van las ik op engelstalige forums. Maar kan niet echt een oplossing of oorzaak van het probleem vinden.
Voorheen gaf de tv altijd 1080 aan. 2 zaken zijn gewijizgd firmware en HDMI kabel. Dus daar ligt ergens de oorzaak. Maar de HDMI kabel geeft het signaal toch wel of niet door?
Hebben meer gebruikers last van las ik op engelstalige forums. Maar kan niet echt een oplossing of oorzaak van het probleem vinden.
Voorheen gaf de tv altijd 1080 aan. 2 zaken zijn gewijizgd firmware en HDMI kabel. Dus daar ligt ergens de oorzaak. Maar de HDMI kabel geeft het signaal toch wel of niet door?
Ok, dat is kennelijk een keuze die ze gemaakt hebben. Nu testen we even geen nieuwe beta, maar als er weer een beta komt zal ik dit inschieten. Want heel logisch is het niet.Andre21 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:31:
Ja inderdaad.. Hij speelt dan wel alles af.
Ik vind het wel een beetje vreemd.
Andere aansluiting? Kan soms uitmaken.Accountant schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:55:
Iemand enig idee waarom een WDTV blijft hangen op 480p terwijl de instellingen van de HDMI kabel staan auto?
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Gisterenavond de nieuwe update eens goed bekenen en werkt prima. Oftewel ik ga van het weekend eens een aantal zaken installeren en instellen om te kijken of ik afscheid ga nemen van mijn Boxee welke nu naast mijn WD staat te draaien.
Uit te zoeken:
- Welke mappenstructuur nodig om alles netjes in view te zien ipv folderstructuur zoals het nu is.
- Welk thema sluit daar naadloos op aan.
- Welk proggie voor thumbnails etc.
- Waar kan ik zien welke afleveringen er al bekeken zijn.
- Is het mogelijk subtitels automatisch op te halen of die ik dit via een programma net zoals de thumbnails.
Oftewel, allemaal dingetjes welke op de Boxee al automatisch gaan. Maar ja, die draait geen Netflix
.
Uit te zoeken:
- Welke mappenstructuur nodig om alles netjes in view te zien ipv folderstructuur zoals het nu is.
- Welk thema sluit daar naadloos op aan.
- Welk proggie voor thumbnails etc.
- Waar kan ik zien welke afleveringen er al bekeken zijn.
- Is het mogelijk subtitels automatisch op te halen of die ik dit via een programma net zoals de thumbnails.
Oftewel, allemaal dingetjes welke op de Boxee al automatisch gaan. Maar ja, die draait geen Netflix
[ Voor 3% gewijzigd door Ngangatar op 20-12-2013 12:38 ]
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Ngangatar, al je vragen staan in dit topic, ben te lui om alles opnieuw te type 
Maar alles is hier zeker meermaals voorbijgekomen met goede tutorials e.d.
Die subtitels kan alleen helaas niet, maar kijk hier eens: [Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill
Die subtitels kan alleen helaas niet, maar kijk hier eens: [Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill
Ik weet het, heb het topic ooit compleet doorgelezen maar het word tijd om zaken te concretiserenVerwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:41:
Ngangatar, al je vragen staan in dit topic, ben te lui om alles opnieuw te type
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Even een simpele vraag ...
Wanneer je de HDMI aansluit, werkt de analoge AV output dan ook nog?
Ik heb namelijk geen Toslink / Optische ingang op mijn versterker, alleen een uitgang
Wanneer je de HDMI aansluit, werkt de analoge AV output dan ook nog?
Ik heb namelijk geen Toslink / Optische ingang op mijn versterker, alleen een uitgang

Nikon D50 | 18-70 F3.5-4.5 |
Dat werkt prima FataMan, ik heb de WD TV via HDMI op m'n TV aangesloten en (stereo) geluid via de 3,5 mm jack naar rood-witte tulp op een simpele stereoversterker.
Check, hier ook... Maar dan via de tv, dat komt omdat mijn analoge uitgang van de WD stoort.
Ik wil m niet terugsturen, het werkt prima zo
Ik wil m niet terugsturen, het werkt prima zo
☻/
/▌
Zou ik met m'n WD Live ook naar de 3FM live stream moeten kunnen kijken?

Is dit standaard onderdeel van de WD TV Live? Ziet er erg mooi uit!
Standaard niet, wel mogelijk middels moviesheets geloof ik ( of was dat de vorige gen met WLDXTV firmware? )
Moviesheets idd wel mogelijk maar niet standaard ... maken kan je ze met b.v. ThumbGen
Is denk ik wel de vorige gen. De vorige gen. gebruikte zeg maar plaatjes/jpegs als moviesheet. De huidige gen gebruikt een xml-file met alle data, en genereert zelf backdrops adhv. links.chronoz schreef op zondag 22 december 2013 @ 12:55:
[afbeelding]
Is dit standaard onderdeel van de WD TV Live? Ziet er erg mooi uit!
Bij de huidige gen kan je het ook automatisch laten halen van internet, maar dat werkt vaak maar half.
En inderdaad, met thumbgen kan je alles maken. Mooi programma!
Wat is het verschil tussen de wdbaap0000nbk en wdbgxt0000nbk?
Bedankt!Bartjuh schreef op maandag 23 december 2013 @ 01:02:
[...]Is denk ik wel de vorige gen. De vorige gen. gebruikte zeg maar plaatjes/jpegs als moviesheet. De huidige gen gebruikt een xml-file met alle data, en genereert zelf backdrops adhv. links.
Bij de huidige gen kan je het ook automatisch laten halen van internet, maar dat werkt vaak maar half.
En inderdaad, met thumbgen kan je alles maken. Mooi programma!
Verwijderd
Ik ga deze mediaspeler waarschijnlijk voor mijn ouders kopen. Voordat ik dat doe heb ik nog twee vragen:
- Kan ik een externe HDD aansluiten en bestanden naar de interne HD kopiëren?
- Kan deze speler ondertitels van internet afhalen?
- Speelt de mediaspeler VIDEO_TS folders af alsof het een DVD is? Op internet vind ik namelijk artikelen waarin staat dat dit niet het geval al, maar het lijkt mij juist een standaard feature.
- Kan deze speler ondertitels van internet afhalen?
- Speelt de mediaspeler VIDEO_TS folders af alsof het een DVD is? Op internet vind ik namelijk artikelen waarin staat dat dit niet het geval al, maar het lijkt mij juist een standaard feature.
Nee, want de WD TV *heeft* geen interne HD.Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:32:
Ik ga deze mediaspeler waarschijnlijk voor mijn ouders kopen. Voordat ik dat doe heb ik nog twee vragen:
Nee.- Kan deze speler ondertitels van internet afhalen?
Speciaal voor jou heb ik even de DVD "K3 in de sneeuw" gedownload en geprobeerd: ja, dat werkt gewoon. Via de filebrowser naar de video_ts folder en op 'play' drukken, via wat Studio-100 reklame kom ik bij het hoofdmenu terecht; daar kan ik gewoon door het menu navigeren en de hoofdfilm starten. Snel weer wissen, want van K3 wordt ik niet blij...- Speelt de mediaspeler VIDEO_TS folders af alsof het een DVD is? Op internet vind ik namelijk artikelen waarin staat dat dit niet het geval al, maar het lijkt mij juist een standaard feature.

Verwijderd
Dus een externe HDD zou dan de beste oplossing zijn? Ik dacht dat je er zelf een HDD in kon zetten.vanaalten schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:53:
[...]
Nee, want de WD TV *heeft* geen interne HD.
dat doosje is niet zo groot, daar krijg je nooit een harde schrijf inVerwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:20:
[...]
Dus een externe HDD zou dan de beste oplossing zijn? Ik dacht dat je er zelf een HDD in kon zetten.
Maar gewoon een externe hdd, kost niet veel en werkt het beste. En dan kunnen ze bij jou langskomen om hem weer te laten vullen ofzo.
Of nog luxer, een NAS in het netwerk (en dan misschien eentje die je met FTP van jou uit kan vullen...).
als je zowel thuis als bij je ouders een synology nas hebt kan je zo een folder met films laten kopieeren, dan heb je er helemaal geen werk van en kan je het 's nachts op de schedule zetten zodat je er zelf ook geen las van hebt.vanaalten schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:11:
Of nog luxer, een NAS in het netwerk (en dan misschien eentje die je met FTP van jou uit kan vullen...).
Maar dat is wel een duur kerstcadeautje
Verwijderd
Hi,
Ik heb de WDTV ook net binnen en het lukt me niet om hem werkend te krijgen... uren lang het internet afgestruind en ik ben bang dat het aan mijn Mac ligt. Ik wil, bedraad dus via mijn router, films streamen vanaf mijn Mac mini die draait op OSX 10.9 Mavericks. De WDTV herkent mijn Mac wel maar vraagt om een password en username... Nou heb ik elk mogelijke combinatie geprobeerd die er bestaat maar geen succes... kan iemand mij helpen??
Ik heb de mappen geshared zoals hier beschreven hier wordt verteld: YouTube: WD TV Live - File Sharing on a Mac
Alvast bedankt!!
Ik heb de WDTV ook net binnen en het lukt me niet om hem werkend te krijgen... uren lang het internet afgestruind en ik ben bang dat het aan mijn Mac ligt. Ik wil, bedraad dus via mijn router, films streamen vanaf mijn Mac mini die draait op OSX 10.9 Mavericks. De WDTV herkent mijn Mac wel maar vraagt om een password en username... Nou heb ik elk mogelijke combinatie geprobeerd die er bestaat maar geen succes... kan iemand mij helpen??
Ik heb de mappen geshared zoals hier beschreven hier wordt verteld: YouTube: WD TV Live - File Sharing on a Mac
Alvast bedankt!!
Ik heb het idee, dat sinds de laatste update de Media Library mijn NAS niet meer ziet, wanneer deze in slaapstand is gevallen. Nu krijg ik steeds een melding dat er een source niet is gevonden, en vervolgens moet ik mijn NAS via windows shares benaderen om hem 'wakker' te krijgen. De lampje op de WDTV begint daarna pas te knipperen als teken dat de media library aan het verversen is, wat voorheen altijd gelijk na het opstarten van de WDTV gebeurde. Hebben meer mensen hier last van? Is hier iets aan te doen?
M'n WD TV is sinds de laatste update niet meer wife/kids proof. Het enige wat er veranderd is is de firmware updaten tot de laatste versie. Ik gebruik 'm icm met een Synology NAS met ik geloof Linux networkshare (in de mode waar je jde vervelende @ea folders ziet).
Het fenomeen waar ik nu elke keer tegenaan loop als ik iets wil bekijken is dat hij in een soort van infinite refresh loop zit in het "videos" submenu van de wdtv. Op het scherm staat dan een soort van "rond pijltje". Via bestanden kan ik wel navigeren door de folders op de NAS, ga ik weer naar "videos" dan kom ik weer in zo'n infinite refresh loop terrecht. Enige relaas tot zover lijkt een reboot van de wdtv en dan werkt het weer zoals het hoort. Maar om dit nu elke dag te gaan doen...
Het fenomeen waar ik nu elke keer tegenaan loop als ik iets wil bekijken is dat hij in een soort van infinite refresh loop zit in het "videos" submenu van de wdtv. Op het scherm staat dan een soort van "rond pijltje". Via bestanden kan ik wel navigeren door de folders op de NAS, ga ik weer naar "videos" dan kom ik weer in zo'n infinite refresh loop terrecht. Enige relaas tot zover lijkt een reboot van de wdtv en dan werkt het weer zoals het hoort. Maar om dit nu elke dag te gaan doen...
Ik zou even de wd naar de factory settings terugzetten via het menu en alles opnieuw toevoegen, dan zou het weer goed moeten werken.catchingfire schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:03:
Enige relaas tot zover lijkt een reboot van de wdtv en dan werkt het weer zoals het hoort. Maar om dit nu elke dag te gaan doen...
Met mijn synology nassen heb ik hier geen last van als die slapen. Het duurt dan wel langer voordat ik ze zie. Ik gebruik nu SMB voor het connecten met de nas.Therion309 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 08:46:
Ik heb het idee, dat sinds de laatste update de Media Library mijn NAS niet meer ziet, wanneer deze in slaapstand is gevallen.
Had je dit al nagevraagd bij het wd forum of de uitleg uit de handleiding gebruikt? Ik vermoed dat laatste vast wel, maar het zou moeten werken. Alleen heb ik geen mac en kan je dan niet helpen. Wellicht iemand op het wd forum wel.Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 22:46:
Ik heb de WDTV ook net binnen en het lukt me niet om hem werkend te krijgen... uren lang het internet afgestruind en ik ben bang dat het aan mijn Mac ligt.
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2013 10:17 ]
Is SMB de meest fool-proof manier om de WDTV met een Synology te linken? Wat zijn daarvan precies de verbindings-stappen? (zit niet thuis maar volgens mij kun je toch alleen tussen Windows/Linux server kiezen?)Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:09:
[...]
Ik zou even de wd naar de factory settings terugzetten via het menu en alles opnieuw toevoegen, dan zou het weer goed moeten werken.
[...]
Met mijn synology nassen heb ik hier geen last van als die slapen. Het duurt dan wel langer voordat ik ze zie. Ik gebruik nu SMB voor het connecten met de nas.
Moeten alle thema's worden herschreven voor de niewste 2.01.86 firmware?
Ik gebruik Alaska Dutch Remix van 17 november, werkt deze nogsteeds?
ja werkt uitstekend. De aanpassingen die in de beta zaten qua uiterlijk zijn eruit, dus er hoefde niks veranderd te worden.FutureCow schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:58:
Moeten alle thema's worden herschreven voor de niewste 2.01.86 firmware?
windows server inderdaad kiezen, dan pakt hij smb. Dat is voor mij de fijnste verbinding met synology nassen. Je moet trouwens wel wat meer keuzes hebben zoals apple en ik meen nog eentje, maar ik kan nu niet controleren omdat de kids ermee bezig zijn.catchingfire schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:20:
Is SMB de meest fool-proof manier om de WDTV met een Synology te linken? Wat zijn daarvan precies de verbindings-stappen? (zit niet thuis maar volgens mij kun je toch alleen tussen Windows/Linux server kiezen?)
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2013 13:02 ]
Ik had hier ook last van (DS212+ via SMB). Daarnaast zet ik de wdtv altijd volledig uit (power button van de afstandbediening 5 seconden indrukken) en de volgende dag als ik hem dan weer aanzet dan vond hij de DS vaak slecht of niet. En als hij hem dan wel vond dan crashte hij bij het ophalen van de mappen nadat ik bijvoorbeeld video koos in het hoofdmenu.catchingfire schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:03:
M'n WD TV is sinds de laatste update niet meer wife/kids proof. Het enige wat er veranderd is is de firmware updaten tot de laatste versie. Ik gebruik 'm icm met een Synology NAS met ik geloof Linux networkshare (in de mode waar je jde vervelende @ea folders ziet).
Met de tip van Dikkiedikdik loopt nu alles weer. Dus factory reset en het lijkt allemaal weer vanouds te draaien. Nu de Alaska dutch remix erop en ik ben weer klaar voor de kerstdagen
Verwijderd
het slaapstand fenomeen heb ik ook.
kan de mybooklive uit de slaapstand houden middels een keuze (vinkje)
maar is niet gewenst. (via het smb protocol)
het af en toe stotteren is opgelost door mijn powerlines een keer te resetten. HD etc gaat prima
kan de mybooklive uit de slaapstand houden middels een keuze (vinkje)
maar is niet gewenst. (via het smb protocol)
het af en toe stotteren is opgelost door mijn powerlines een keer te resetten. HD etc gaat prima
Inmiddels heb ik de WD TV aangeschaft en het werkt.driedees schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:48:
Dat werkt prima FataMan, ik heb de WD TV via HDMI op m'n TV aangesloten en (stereo) geluid via de 3,5 mm jack naar rood-witte tulp op een simpele stereoversterker.
Maar al na een paar dagen zit er al een breuk in het kabeltje. Iemand enig idee of de aansluiting een 3,5 mm jack is zodat bijv. zo'n kabeltje past? Ik zoek een kwalitatief wat betere kabel dan die bijgeleverd is.
Nikon D50 | 18-70 F3.5-4.5 |
Het kabeltje in je link zou met de WDTV Live goed moeten werken. Ik denk dat het standaard is dus je gaat vermoedelijk nog vele andere modellen vinden die ook passen hoor.
Ik heb denk ik nog wel dat kabeltje, wil je die hebben? Moet wel ff zoeken morgenochtend, maar kan hem je sturen als ik hem nog heb, ik gooi meestal geen kabels weg, dus hij ligt vast op zolder.
inmiddels ook door netflix mogelijk gemaakt om witte subs te krijgen bij netflix usa e.d. , gewoon inloggen op netflix en bij de instellingen naar de ondertitelmogelijkheden gaan en dit instellen. Daarna is het op de wd mediaspelers ook wit. Werkt prima.
Vaag, op mijn androïde werkt de witte subs prima, maar met de WD TV live houd ik geel.Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 20:23:
inmiddels ook door netflix mogelijk gemaakt om witte subs te krijgen bij netflix usa e.d. , gewoon inloggen op netflix en bij de instellingen naar de ondertitelmogelijkheden gaan en dit instellen. Daarna is het op de wd mediaspelers ook wit. Werkt prima.
Hier zijn ze wit, wellicht even in en uitloggen op de netflix app op je wd ofzo? Of even een herstart? Hier zijn ze nog steeds wit. Ik moest het wel instellen in netflix in het land van mijn lidmaatschaap, in mijn geval op de usa netflixxippie schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 02:23:
[...]
Vaag, op mijn androïde werkt de witte subs prima, maar met de WD TV live houd ik geel.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2013 21:16 ]
Vanochtend nog geel, vanmiddag zonder herstart automagisch opeens wit.
Het is ongelofelijk. NFS werkt "opeens", voorheen kreeg ik dit onmogelijk werkend in combinatie met hanewinNFS op Windows. Of het nu ligt aan een verse Windows 8.1 installatie of de laatste firmware van WD weet ik niet, maar het werkt nu in ieder geval wel. Uiteraard ga ik mijn review hierop aanpassen en zal ik een handleiding op mijn website zetten.
De verschillende smaken van SMB heb ik op windows nu ook door (ook niet te of niet goed te vinden op internet).

Edit: handleiding
De verschillende smaken van SMB heb ik op windows nu ook door (ook niet te of niet goed te vinden op internet).
Edit: handleiding
[ Voor 11% gewijzigd door Twazerty op 29-12-2013 01:37 ]
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Is er ook een mogelijkheid om KPN ITV te kijken via de WD LIVE? Ik wil hem op mijn slaapkamer gebruiken en kan dan abonnementskosten van KPN besparen
..
Nee, voor zover ik weet niet.PnD schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:22:
Is er ook een mogelijkheid om KPN ITV te kijken via de WD LIVE? Ik wil hem op mijn slaapkamer gebruiken en kan dan abonnementskosten van KPN besparen..
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
Inmiddels de instellingen zo aangepast (bedraad netwerk gemaakt) dat alles nu als een zonnetje werkt.
Ben alleen nog heel erg aan het zoeken naar trakt ondersteuning.
Via infuse (op ios devices (iphone, ipad, apple tv)) werkt dit goed en ik zou dit ook erg graag koppelen aan WD TV.
Weet iemand hoe?
Ben alleen nog heel erg aan het zoeken naar trakt ondersteuning.
Via infuse (op ios devices (iphone, ipad, apple tv)) werkt dit goed en ik zou dit ook erg graag koppelen aan WD TV.
Weet iemand hoe?
Hallo allemaal,
Ik heb wat problemen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Vandaag is mijn Synology NAS 214play aangekomen samen met WD live tv, er waren geen problemen naar connectie of dergelijke toe. Ik heb op de NAS de Video map voorzien van NFS en via WD live play linux server aan gezet.
Ik heb hier momenteel wat filmen op staan met elk hun eigen map, via Thumbgen heb ik de films voorzien van foto en NFO bestand, als ik de mappen overloop op de WD tv live echter, is er geen enkele film voorzien van content informatie. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik kan wel handmatig of automatisch informatie ophalen maar dit is dan via een standaard online database die op de WD staat, niet van wat op de NAS staat : /
Ik heb wat problemen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Vandaag is mijn Synology NAS 214play aangekomen samen met WD live tv, er waren geen problemen naar connectie of dergelijke toe. Ik heb op de NAS de Video map voorzien van NFS en via WD live play linux server aan gezet.
Ik heb hier momenteel wat filmen op staan met elk hun eigen map, via Thumbgen heb ik de films voorzien van foto en NFO bestand, als ik de mappen overloop op de WD tv live echter, is er geen enkele film voorzien van content informatie. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik kan wel handmatig of automatisch informatie ophalen maar dit is dan via een standaard online database die op de WD staat, niet van wat op de NAS staat : /
[ Voor 12% gewijzigd door hemigidius op 03-01-2014 19:06 ]
de films moeten (helaas) allemaal in 1 map, anders krijg je die content info pas te zien als je de map van de film opent (en dan in de juiste view zit).
Dus alle .mkv bestanden en eventuele .srt bestanden en dergelijke in 1 map gooien en geen submappen maken, dan werkt het zoals je wilt. Of je moet gaan werken met folder.jpg afbeeldingen, maar dat is een andere keuze (dan hoef je ook de mediabibliotheek niet te gebruiken).
Je kan trouwens ook via SMB contact maken met je synology als windows aangevinkt staat in de synology.
Dus alle .mkv bestanden en eventuele .srt bestanden en dergelijke in 1 map gooien en geen submappen maken, dan werkt het zoals je wilt. Of je moet gaan werken met folder.jpg afbeeldingen, maar dat is een andere keuze (dan hoef je ook de mediabibliotheek niet te gebruiken).
Je kan trouwens ook via SMB contact maken met je synology als windows aangevinkt staat in de synology.
Mhm dat van die submappen heb ik gemerkt als ik gebruik maak van de wd online databse. Maar zelfs als ik een film uit de submap plaats of in de submap ga krijg ik geen content informatie of thumbnails die op de NAS staan : /
Is er een voordeel via SMB?
Is er een voordeel via SMB?
nee, dat moet ook met nfs werken. Het hangt ook wat van het theme af dat je gebruikt. Ik neem aan dat je geen andere theme erop hebt gezet?
Kijk ik iedergeval even wat er gebeurd als je in de map zit en op de rode knop van de afstandsbediening klikt, expermenteer verder even met zelf de info ophalen (op een film gaan staan en dan options klikken en info dowloaden).
Met het alaska dutch remix theme moet het in iedergeval lukken:
http://www.mediafire.com/...Remix%2017%20november.zip
Kijk ik iedergeval even wat er gebeurd als je in de map zit en op de rode knop van de afstandsbediening klikt, expermenteer verder even met zelf de info ophalen (op een film gaan staan en dan options klikken en info dowloaden).
Met het alaska dutch remix theme moet het in iedergeval lukken:
http://www.mediafire.com/...Remix%2017%20november.zip
Ik heb het opgelost gekregen
blijkbaar moet thumbgen .xml file creëren. Maar maakte een.NFO. Hierdoor kon WD tv live het niet weergeven
Ik vroeg me af of iemand me mee kan vertellen over de WD TV live ism Netflix. Tweaker Twazerty's mening is duidelijk hierover (1 ster).
Hebben meer tweakers hier ervaring mee?
Ik zoek een simpele media speler (girlfriend proof) voor voornamelijk Netflix.
Ik heb een HTPC met XBMC maar die is niet makkelijk te bedienen voor haar en er blijft naast Apple TV weinig over...
Ik heb een HTPC met XBMC maar die is niet makkelijk te bedienen voor haar en er blijft naast Apple TV weinig over...
Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....
Het is gewoon een zeikerd. Hij vergelijkt een heel dure speler, met een van de goedkoopste.
Ik heb nog nooit haperend beeld gehad en met netflix ook niet. Mijn WAF is op orde, ze kan kan het bedienen en zelf alles afspelen.
Ik heb nog nooit haperend beeld gehad en met netflix ook niet. Mijn WAF is op orde, ze kan kan het bedienen en zelf alles afspelen.
☻/
/▌
Ik gebruik geen Netflix maar het bedienen van de WD TV Live ging hier zonder uitleg.
Als je een goede en niet al te dure mediaspeler zoekt die ook nog eens bijna alle gangbare formaten in video en audio aan kan dan moet je zeker deze eens proberen. Helemaal in combinatie met een NAS is dit een prima deluxe investering te noemen.Dzine schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 23:38:
Ik vroeg me af of iemand me mee kan vertellen over de WD TV live ism Netflix. Tweaker Twazerty's mening is duidelijk hierover (1 ster).
Female proof? Jawel, helemaal dom zijn ze immers ook weer niet.
WD heeft op dit ogenblik 3 versies van de Live beschikbaar waarvan deze speler toch wel de aanvoerder is. De andere 2, de Live Hub en de Play hebben ook zo hun voordelen echter dat is weer geheel aan de wensen van de eind gebruiker.
De Live Hub met interne 1 GB schijf had tot afgelopen herfst dezelfde firmware en dus ook dezelfde functies echter Netflix is hierop niet voor Europa beschikbaar door beperkingen van de hardware. De firmware is al enige tijd niet meer van een update voorzien waardoor het lijkt dat WD deze speler heeft los gelaten.
De Play is een soort van budget mengeling tussen de Live Streamer ( SMP ) en de Live Hub.
Op deze pagina kan je ze alle 3 naast elkaar vergelijken.
Om nu net als op de pagina die je linkt een Dune en een WD Live te gaan vergelijken is een beetje hetzelfde als dure appels en goedkopere peren naast elkaar houden. Ik vind dat niet echt een goede vergelijking maar OK dat is weer een andere discussie ... Ik zelf heb toevallig ook een Dune ( HD Duo ) en een WD Live ( Hub ) en moet zeggen er zit wel kwaliteit verschil in zowel hardware als audio en video output maar daar zijn de prijzen dan ook naar. Het algehele plaatje is wel zo dat ik over beide apparaten helemaal tevreden ben ...
Hij heeft wel gelijk dat netflix niet schakelt, dat had ik eerst niet door, maar na zijn berichten ben ik erop gaan letten en heb nu wel een oplossing:Motrax schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 08:23:
Het is gewoon een zeikerd. Hij vergelijkt een heel dure speler, met een van de goedkoopste.
Ik heb nog nooit haperend beeld gehad en met netflix ook niet.
netflix usa kijken? Dan zet ik de wd vast op 1080 60hz (rest laten zoals wd het voorstelt)
netflix nederland kijken? Dan zet ik de wd op auto (alles op auto)
dus als ik netflix usa kijk schakel ik op de wd even om en zet het na afloop weer op auto en dan bevalt alles me prima.
Hij is alleen nog kieskeuriger en gaat het per stream meen ik aanpassen (soms is 24p net wat beter dan 60hz als ik het goed heb), maar dat verschil zie ik niet. Hij werkt wel met video in zijn dagelijkse werk, dus dat zorgt er wellicht voor dat je heel kritisch bent, maar als huis tuin en keukengebruiker bevalt alles me prima.
Ik ben het ook niet eens met de cijfers die hij geeft, maar ik vind we dat alles goed onderbouwd wordt neergezet, kan zeker helpen met een beslissing maken wat je wilt.
Maar om even de vraag te beantwoorden: mijn vrouw, zus, schoonmoeder en moeder kunnen allemaal met netflix e.d. op de wd overweg, en dat zijn echt mensen die amper wat anders op de computer voor elkaar krijgen (al lukt het mijn vrouw wel om zaken te downloaden en op de nas te plaatsen nadat k het een paar keer heb uitgelegd en achteraf wat correcties uitvoer), maar op netflix gaat ze helemaal los.
Zorg trouwens wel dat het vrouwvolk in je huis een eigen profiel heeft, anders heb je allerlei vrouwenspul in je overzicht staan en ik zit persoonlijk zelf niet op romantische komedies of drama's te wachten
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2014 16:02 ]
Zijn hier mensen die ervaring hebben om deze te gebruiken als soort van audio afspeel apparaat voor vanuit de PC? Is dat een beetje te doen of moet je allerlei speciaal gedoe gaan doen om audio van de pc te verzenden en die op je HT set af te kunnen spelen? Uiteraard is die ook bedoeld voor streamen van video en films edg maar dat schijnt nogal goed te werken bij deze.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Haha, goeie tip!Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:59:
[...]
Zorg trouwens wel dat het vrouwvolk in je huis een eigen profiel heeft, anders heb je allerlei vrouwenspul in je overzicht staan en ik zit persoonlijk zelf niet op romantische komedies of drama's te wachten
Thanks voor de info allen. Ik ga er een proberen.
Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....
Ik werk overigens niet dagelijks met video, ben er ook niet werkzaam in
Ik ben kritisch op functionaliteit en niet zozeer op design. Even generaliserend, een normale consument is blij als het apparaat aan gaat, leuke kleurtjes heeft en niet te ingewikkeld is. Ik ben blij als het functioneel bijna perfect werkt, als ik dan ingewikkelde instelmogelijkheden krijg is dat niet erg, design kan mij gestolen worden. Het hoort gewoon te werken zoals het zou moeten werken. Waarom schakelt de WD wel van framerate bij lokale videobestanden en niet in Netflix ? Dat is gewoon slordig, enorm storend en naar mijn mening eenvoudig te corrigeren waarmee iedereen blij is. Al zou ik maar handmatig om kunnen schakelen terwijl je aan het kijken bent ben ik al tevreden. Nu moet ik helemaal terug naar het menu. Ook de goedkope Dune zou voor mij goed zijn (zelfde mogelijkheden als de dure, behalve BD), helaas geen Netflix. Een haperend beeld is voor mij net zo irritant als een flikkerende lamp omdat deze bijna defect is. Voor mij bepaald vrijwel alleen beeldkwaliteit en de bijbehorende instellingen het eindcijfer (weegt op zijn minst 90%).
Er zit geen verschil in Netflix NL of USA, allemaal afhankelijk van de content. Mogelijk schakelt de WD op Auto in 60Hz of 50Hz afhankelijk van de TV. Al zou de WD alleen maar automatisch schakelen tussen 50 en 60 Hz ben ik ook tevreden. 24p in 60Hz afspelen valt voor mij ook moeilijk waar te nemen. 25p/50Hz in 24Hz of 60Hz, of 30p/60Hz in 24Hz of 50Hz zorgt voor de grootste problemen. De meeste content op Netflix zal 24p zijn. 25p/50Hz content komt eigenlijk alleen in europese (tv serie) producties voor, soms in 24p. De minst slechte keus voor zowel Netflix NL als US is dan denk ik ook 60Hz als beeldinstelling. Afspelen van 24p gaat daarin prima, alleen 25p content gaat dan faliekant de mist in. Eigenlijk ook niet juist dat Netflix 1080i producties toch als progressief verstuurd, maar dat is begrijpelijk. Progressief is efficienter te encoderen. Ben namelijk nog geen interlaced materiaal tegengekomen (of de video details in Silverlight houden mij voor de gek).
Hieronder een (niet volledige) selectie van niet Amerikaanse content. Meeste spul is 25p. Films zijn veelal wel in 24p. Alle content hieronder in 25p gaat dus haperen op een 24 en 60Hz instelling. Alle 24p content gaat haperen op 50Hz.
Britse 24p:
The Bletchley Circle, Downton Abbey, Thorne Scaredy Cat (film), The Duchess (film)
Britse 25p:
Accused, Last Tango in Halifax, Sherlock, Walking with Dinosaurs, Luther, Doctor Who, House of Cards BBC, The Office UK, A Young Doctor's Notebook, Misfits, Robin Hood, Little Britain, Derek, Lip Service, Planet Earth
Overige 25p:
Arne Dahl (Zweeds), Millenium (Zweeds), The Bridge (Zweeds) The Killing (Deens), Dicte (Deens) Unsere Mutter Unsere Vater (Duits), Spiral (Frans), Flikken Maastricht (Nederlands), In Het Vuur Van De Strorm (Nederlands), Ciske De Rat (Nederlands)
Overige 24p:
Orphan Black (Canadees), New Kids Nitro (Nederlands, Film), De Dominee (Nederlands, Film)
Toevallig eentje in 30p tegengekomen en gaat dus alleen goed in 60Hz mode:
Dawson's Creek (Amerikaans)
Ook het uit zichzelf omschakelen naar een andere beeldinstelling heb ik gevonden. Schakelt terug op mijn tv naar 720p 60Hz als de stroom van het apparaat wordt gehaald ipv de gekozen instelling. Echter op onze andere TV schakelt hij naar 50Hz als ik mij niet vergis (ga ik nog testen). Mogelijk dus afhankelijk van de TV wat er gebeurd. Ik haal de stroom altijd van mijn apparatuur en dit is dus zeer hinderlijk. Er zijn genoeg "gebreken" met dit apparaat dat het in mijn ogen nooit een voldoende kan scoren (op zijn hoogst een krappe voldoende).
Er zit geen verschil in Netflix NL of USA, allemaal afhankelijk van de content. Mogelijk schakelt de WD op Auto in 60Hz of 50Hz afhankelijk van de TV. Al zou de WD alleen maar automatisch schakelen tussen 50 en 60 Hz ben ik ook tevreden. 24p in 60Hz afspelen valt voor mij ook moeilijk waar te nemen. 25p/50Hz in 24Hz of 60Hz, of 30p/60Hz in 24Hz of 50Hz zorgt voor de grootste problemen. De meeste content op Netflix zal 24p zijn. 25p/50Hz content komt eigenlijk alleen in europese (tv serie) producties voor, soms in 24p. De minst slechte keus voor zowel Netflix NL als US is dan denk ik ook 60Hz als beeldinstelling. Afspelen van 24p gaat daarin prima, alleen 25p content gaat dan faliekant de mist in. Eigenlijk ook niet juist dat Netflix 1080i producties toch als progressief verstuurd, maar dat is begrijpelijk. Progressief is efficienter te encoderen. Ben namelijk nog geen interlaced materiaal tegengekomen (of de video details in Silverlight houden mij voor de gek).
Hieronder een (niet volledige) selectie van niet Amerikaanse content. Meeste spul is 25p. Films zijn veelal wel in 24p. Alle content hieronder in 25p gaat dus haperen op een 24 en 60Hz instelling. Alle 24p content gaat haperen op 50Hz.
Britse 24p:
The Bletchley Circle, Downton Abbey, Thorne Scaredy Cat (film), The Duchess (film)
Britse 25p:
Accused, Last Tango in Halifax, Sherlock, Walking with Dinosaurs, Luther, Doctor Who, House of Cards BBC, The Office UK, A Young Doctor's Notebook, Misfits, Robin Hood, Little Britain, Derek, Lip Service, Planet Earth
Overige 25p:
Arne Dahl (Zweeds), Millenium (Zweeds), The Bridge (Zweeds) The Killing (Deens), Dicte (Deens) Unsere Mutter Unsere Vater (Duits), Spiral (Frans), Flikken Maastricht (Nederlands), In Het Vuur Van De Strorm (Nederlands), Ciske De Rat (Nederlands)
Overige 24p:
Orphan Black (Canadees), New Kids Nitro (Nederlands, Film), De Dominee (Nederlands, Film)
Toevallig eentje in 30p tegengekomen en gaat dus alleen goed in 60Hz mode:
Dawson's Creek (Amerikaans)
Ook het uit zichzelf omschakelen naar een andere beeldinstelling heb ik gevonden. Schakelt terug op mijn tv naar 720p 60Hz als de stroom van het apparaat wordt gehaald ipv de gekozen instelling. Echter op onze andere TV schakelt hij naar 50Hz als ik mij niet vergis (ga ik nog testen). Mogelijk dus afhankelijk van de TV wat er gebeurd. Ik haal de stroom altijd van mijn apparatuur en dit is dus zeer hinderlijk. Er zijn genoeg "gebreken" met dit apparaat dat het in mijn ogen nooit een voldoende kan scoren (op zijn hoogst een krappe voldoende).
Naar mijn weten hebben alle mediaspelers dit probleem met netflix, denk dat het bij netflix ligt omdat die de apps maken (voor zover ik het nu duidelijk heb).
Maar zonder netflix werkt het schakelen van de wd altijd heel goed en dan met de prijs erbij is het mijn inziens een heel fijn apparaatje dat lekker onzichtbaar achter mijn tv hangt.
Maar hij vind het inderdaad niet leuk als je de stroom eraf haalt, een batterijtje erin was wel handig geweest...
En automatisch schakelen bij netflix zou wel een hele verbetering zijn, maarja, welk apparaat kan dat? Volgens mij alleen mijn ipad en pc. Ik meende trouwens dat je in de video werkzaam was gezien je ondertitel hier (avchdcoder developer)
Maar zonder netflix werkt het schakelen van de wd altijd heel goed en dan met de prijs erbij is het mijn inziens een heel fijn apparaatje dat lekker onzichtbaar achter mijn tv hangt.
Maar hij vind het inderdaad niet leuk als je de stroom eraf haalt, een batterijtje erin was wel handig geweest...
En automatisch schakelen bij netflix zou wel een hele verbetering zijn, maarja, welk apparaat kan dat? Volgens mij alleen mijn ipad en pc. Ik meende trouwens dat je in de video werkzaam was gezien je ondertitel hier (avchdcoder developer)
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2014 20:44 ]
Ik haal de stroom er altijd af, nog nooit problemen mee gehad, behalve dat het opstarten effe iets langer duurt.Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:23:
Hier geeft dat soms, dus niet altijd gedoe met mijn netwerk als een nas aan het slapen is, dan vergeet hij dat en kan hij mijn nas niet wakker maken en krijg ik melding dat hij verwijderd is... Dus ik laat de stroom er maar op, kost wel 28 euro op jaarbasis aan stroomkosten als ik het goed heb.raven22 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:52:
Ik haal de stroom er altijd af, nog nooit problemen mee gehad, behalve dat het opstarten effe iets langer duurt.
En daarmee zijn dus alle Netflix apparaten niet goed. Waarom werken bedrijven niet gewoon fatsoenlijk samen om dit te implementeren? Kwam ergens tegen dat je op sommige devices (Panasonic Blu-ray speler) wel kon wisselen, handmatig. Zojuist nog Netflix op mijn Panasonic tv geprobeerd en daar lijkt het probleem niet aanwezig. Zowel 24p als 25p content hapert niet. Helaas kan ik niet controleren in welke mode hij draait, dit werkt niet als ik in Netflix zit... ze kunnen namelijk een truc uithalen zodat het niet schokt (24p in 60Hz afspelen en 25p 4% versnellen en afspelen in 60Hz). Zojuist een update van de TV geïnstalleerd en nog maar eens een keer testen of Netflix nu wel stabiel draait. Netflix hoort als content leverancier dit goed af te leveren in de huiskamer. Men kan er dan zelf voor kiezen om het signaal om zeep te helpen door allerlei "verbeteraars" op hun tv aan te zetten. Ook een PC schakelt niet over. Je refresh rate blijft op 60Hz staan en zal niet omspringen. Zoals ik al aangaf geeft 60Hz overall de minste problemen. Geloof niet dat iOS de refreshrate van het scherm aanpast, op android is dat ook niet.Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:23:
Naar mijn weten hebben alle mediaspelers dit probleem met netflix, denk dat het bij netflix ligt omdat die de apps maken (voor zover ik het nu duidelijk heb).
Nouwja hij onthoud de instellingen wel, maar niet allemaal. Netflix login wordt gewoon onthouden, alsook allerlei andere instellingen. Ze hebben er voor gekozen om het video gedeelte dus opnieuw te initialiseren na een stroomonderbreking om te voorkomen dat je opeens geen beeld hebt op een andere tv. Dune heeft dat anders opgelost, daar kun je met de afstandsbediening de output omzetten als je dus niets ziet op een tv.
AVCHDCoder is een hobbyproject waar ik al een tijdje mee bezig ben
ik zie net wat screenshots waar een tv wel schakelt, met mijn tv's kan ik het ook niet controleren.
nouja, ik zet het voor mijzelf op 60hz als ik amerikaanse dingen kijk en op auto als ik nederlandse zaken kijk, ik kan er verder wel mee leven, maar helemaal ideaal is het inderdaad niet.
nouja, ik zet het voor mijzelf op 60hz als ik amerikaanse dingen kijk en op auto als ik nederlandse zaken kijk, ik kan er verder wel mee leven, maar helemaal ideaal is het inderdaad niet.
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2014 11:43 ]
Ik heb nu nog een acryan hd, zit alleen naar een vervanger te zoeken. Dit lijkt me een goede optie, maar heeft deze ook een mogelijkheid om hem met de ipad te besturen. Dus bv een soort videowall waar je eventueel film info hebt en hem kan starten. Of is een speler met xbmc beter
[ Voor 6% gewijzigd door jarsiv op 05-01-2014 12:31 ]
ik lees net op het wd forum at devicious haar black mamba e.d. gaat verwijderen per 31/01. Nu heeft ze dat al eens eerder gedaan omdat ze met iedereen ruzie had ,maar dit keer doet ze het omdat ze kennelijk nu werkt voor het maken van designs voor smart tv's en ze komt met een theme daarop aansluit (klinkt niet heel aanlokkelijk, maar wie weet).
Mocht je ze nog mee willen pakken, hier de links:
http://community.wd.com/t...ated-Dec-14th/td-p/510386
http://community.wd.com/t...-by-DeVicious/td-p/578508
ohja, haar nieuwe theme komt ook op 31/1. Vast wel wat liefhebbers van haar werk hier, ik vind het persoonlijk altijd te druk, maar doe er je voordeel nog even mee als het je wel kan bekoren, ze is nogal rigoreus in het verwijderen, dus pak het nu nog ff mee.
Mocht je ze nog mee willen pakken, hier de links:
http://community.wd.com/t...ated-Dec-14th/td-p/510386
http://community.wd.com/t...-by-DeVicious/td-p/578508
ohja, haar nieuwe theme komt ook op 31/1. Vast wel wat liefhebbers van haar werk hier, ik vind het persoonlijk altijd te druk, maar doe er je voordeel nog even mee als het je wel kan bekoren, ze is nogal rigoreus in het verwijderen, dus pak het nu nog ff mee.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2014 16:37 ]
Newbee vraagje:
Ik heb sinds kort een WD TV Live en nu heb ik ineens geen geluid meer bij Youtube. Enig idee waar ik moet kijken? Ik heb hem via een HDMI naar de TV zitten en een optische kabel naar de versterker. Instelling voor audio is Digital audio passthrough met Dolby Digital capable receiver en DTS capable receiver aangevinkt.
Ik heb sinds kort een WD TV Live en nu heb ik ineens geen geluid meer bij Youtube. Enig idee waar ik moet kijken? Ik heb hem via een HDMI naar de TV zitten en een optische kabel naar de versterker. Instelling voor audio is Digital audio passthrough met Dolby Digital capable receiver en DTS capable receiver aangevinkt.
Ik had precies hetzelfde. Geen idee wat er precies de oorzaak van was, maar ik zat wat met themes te spelen, paar keer opnieuw opgestart en toen ik het nog eens probeerde werkte het spontaan weer.
Graag jullie advies, momenteel ben ik in het bezit van een synology 212j nas en een raspberry pi waar ik met xbian al mijn muziek en videos afspeel. Nu heb ik echter een netflix account maar kan deze hier helaas niet op gebruiken. Na veel media players te hebben bekeken ben ik op de wd tv live gekomen, echter vraag ik me af hoe goed de netflix app nu werkt en hoe goed deze mediaplayer met nfs shares omgaat vanaf de synology. Na jullie ervaringen, kunnen jullie me deze dan aanraden of niet?
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Ik gebruik dagelijks NFS shares vanaf m'n 211j, werkt dikke prima. Stream via wifi gewoon full HD films en alles. Denk dat van de simpele mediaplayers de WD echt de beste keus is. Netflix app is ook goed (maar traag).
Niet helemaal duidelijk is hoe nu de gui eruit ziet, verschillende youtube filmpjes laten allemaal andere gui's zien...
Is het deze:
of deze:
Is het deze:

of deze:

[ Voor 44% gewijzigd door Donnie op 06-01-2014 13:26 ]
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Die tweede is de nieuwste en dat is de versie waar we het in dit topic over hebbenDonnie schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:22:
Niet helemaal duidelijk is hoe nu de gui eruit ziet, verschillende youtube filmpjes laten allemaal andere gui's zien...
Is het deze:[afbeelding]
of deze:
[afbeelding]
Verwijderd
Hallo,
net geupdate naar nieuwe softwareversie voor mijn WDTV versie 2.01.86 omdat ik geen iso bestanden zag vanop mijn ReadyNAS server. Maar nog steeds zie ik ze niet. Andere bestanden (zoals MKV en MP4) zie ik zonder probleem en kan deze ook afspelen maar geen ISO's dus. Aangezien ik niet van plan ben al mijn iso te converteren zou ik dit graag oplossen. Heb de vraag al aan WD zelf gesteld maar nog geen antwoord. Misschien dat een van jullie mij kan helpen, zou geweldig zijn!
Ter volledigheid: ik zie de iso's vanop de macbook en laptop en kan ze ook probleemloos daarop afspelen, dus het ligt niet aan de iso's zelf. De WDTV is via kabel verbonden met het netwerk
net geupdate naar nieuwe softwareversie voor mijn WDTV versie 2.01.86 omdat ik geen iso bestanden zag vanop mijn ReadyNAS server. Maar nog steeds zie ik ze niet. Andere bestanden (zoals MKV en MP4) zie ik zonder probleem en kan deze ook afspelen maar geen ISO's dus. Aangezien ik niet van plan ben al mijn iso te converteren zou ik dit graag oplossen. Heb de vraag al aan WD zelf gesteld maar nog geen antwoord. Misschien dat een van jullie mij kan helpen, zou geweldig zijn!
Ter volledigheid: ik zie de iso's vanop de macbook en laptop en kan ze ook probleemloos daarop afspelen, dus het ligt niet aan de iso's zelf. De WDTV is via kabel verbonden met het netwerk
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2014 19:36 ]
Ik heb ook de 212j (en een 112j). Zijn gemaakt voor elkaar.Donnie schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:07:
Na jullie ervaringen, kunnen jullie me deze dan aanraden of niet?
Netflix app werkt prima, opstarten duurt wel 20 seconden (vanaf aanklikken totdat je in het hoofdmenu zit), maar verder werkt alles goed. Hier zie je hoe netflix eruit ziet:
YouTube: WD TV Live Streaming y Netflix desde España
Je gebruikt vermoedelijk dlna. Dat werkt niet samen met iso bestanden met een dvd indeling. Geen enkele mediaspeler pakt die trouwens (naar mijn weten). Dlna werkt alleen bij lineaire bestanden en in een dvd indeling heb je folders waar dlna niet mee overweg kan omdat het protocol niet de diepte in kan gaan (folders lezen).Verwijderd schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:34:
net geupdate naar nieuwe softwareversie voor mijn WDTV versie 2.01.86 omdat ik geen iso bestanden zag vanop mijn ReadyNAS server. Maar nog steeds zie ik ze niet. Andere bestanden (zoals MKV en MP4) zie ik zonder probleem en kan deze ook afspelen maar geen ISO's dus.
Wellicht kan je de nas benaderen via smb of nfs, dan werkt het wel en dan is je probleem opgelost en hoef je ook niet te converteren.
Waarschijnlijk kan je ook geen .srt bestanden (subs) los afspelen nu, ligt ook aan het protocol dat je nu gebruikt.
Als het nog niet opgelost is, laat de mediaspeler zelf even detecteren welke geluidsbronnen hij denkt aan te kunnen met jouw versterker, dan weet je in iedergeval dat dit goed staat. Zelf aanvinken kan ook hoor, maar kijk eens of er een verschil is, vermoedelijk wel.Mike Wazowsky schreef op maandag 06 januari 2014 @ 10:19:
Newbee vraagje:
[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2014 20:10 ]
Lees net dat connecting to network melding als je de wd start niet uitgeschakeld kan worden voor gebruikers zonder internet/netwerkverbinding op de wd (heel veel zullen dat er denk ik niet zijn, maar een collega van mij klaagde erover).
Dat kan niet uitgezet worden omdat wd dat gebruikt als kleine pauze in het opstarten, anders kan het kennelijk voorkomen dat er een bug/error komt waardoor hij vast komt te zitten.
Dat kan niet uitgezet worden omdat wd dat gebruikt als kleine pauze in het opstarten, anders kan het kennelijk voorkomen dat er een bug/error komt waardoor hij vast komt te zitten.