Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 19:20
Beste mede-Tweakers,

Ik ben van plan om een WDTV live aan te schaffen hij is nu overal wel een beetje in de aanbieding en wel leuk geprijsd. Is dit verstandig of is het ook mogelijk dat er weer een nieuwe versie uit komt begin dit jaar?

Ook heb ik nog een vraag over de afspeel mogelijkheden;
Speelt deze speler ook BDMV folders/stream af dus Blu-Ray structuur?
Wel heb ik gelezen dat dit apparaat Blu-Ray ISO afspeelt, wordt dit ook zonder hapering afgespeeld?

Heeft ook iemand ervaring met dit apparaat icm de WD MyCloud?

Thanks alvast! Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
epamel schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:35:
Beste mede-Tweakers,

Ik ben van plan om een WDTV live aan te schaffen hij is nu overal wel een beetje in de aanbieding en wel leuk geprijsd. Is dit verstandig of is het ook mogelijk dat er weer een nieuwe versie uit komt begin dit jaar?

Ook heb ik nog een vraag over de afspeel mogelijkheden;
Speelt deze speler ook BDMV folders/stream af dus Blu-Ray structuur?
Wel heb ik gelezen dat dit apparaat Blu-Ray ISO afspeelt, wordt dit ook zonder hapering afgespeeld?

Heeft ook iemand ervaring met dit apparaat icm de WD MyCloud?

Thanks alvast! Gr.
Van blurays speelt hij geen menu af, er is meen ik maar 1 mediaspeler die dat kan (maar wel een stuk duurder omdat daar licenties voor nodig zijn). De film zelf kan je wel afspelen, maar ik heb zelf nooit iso's van bluray, maar wel die mappenstructuur en dat werkt in iedergeval (iso's weet ik dus niet, wellicht iemand anders).

Je kan even aankijken of er een nieuwe mediaspeler op de CES in Las Vegas ter sprake kom. Ik vermoed dat er pas veel nieuwe komen bij de 4k tv's, zoals deze:

http://www.legitreviews.c...g-media-player-ces_132371

maar wie weet, ik heb nog wel wat wensen voor mijn perfecte speler, de wd is erg goed, maar een duurder model met nog meer opties zou mij zeker bevallen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2014 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Donnie schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:22:
Niet helemaal duidelijk is hoe nu de gui eruit ziet, verschillende youtube filmpjes laten allemaal andere gui's zien...
Is het deze:[afbeelding]
of deze:
[afbeelding]
Plaatje 1. WD TV Live (2009) (1).

Plaatje 2. WD TV Live (2011) (2), en WD TV Live hub (3).

(1) pricewatch: WD WD TV Live (2009)
(2) pricewatch: WD TV Live (2011)
(3) pricewatch: WD TV Live Hub 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Sinds kerst ben ik ook in het bezit van de WD TV Live. Het apparaat bevalt mij zeer goed i.c.m. mijn WD Book Live Duo (NAS). Ik heb echter nog een vraag. Ik probeer nu meta-data op WD TV Live te zetten middels ThumbGen, echter vind/herkent dit programma mijn NAS niet! Ik heb ook al geprobeerd de naam van de NAS in Windows te wijzigen in een schijfstation (niet via de NAS zelf dus), echter zonder resultaat. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
in windows moet je deze optie gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2j5gmqw.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:18:
in windows moet je deze optie gebruiken
Dit werkt inderdaad! Thnx.
Echter kan ik nu de meta data niet zien op de WD TV. Ik benader de TV Live middels Windows share en zie bij sommige films wel een cover, echter geen verdere informatie. Als ik in de map zelf kijk zie ik dat ThumbGen netjes een .jpg heeft aangemaakt met daarin alle meta-data. Wat doe ik nog verkeerd?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet zeker of ik nu een post weg knal die eigenlijk niet mag hier, maar ik zit met mijn handen in het haar! Ben al twee dagen aan het proberen mijn WD HDTV LIVE HUB met 1TB intern geheugen weer aan de praat te krijgen, maar zonder succes... Ik blijf bij het opstarten steeds weer in het Loading Mochi scherm hangen. Kan dus nergens bij. Wie kan mij helpen. Eeuwige roem is het enige wat ik kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
  • Laatst online: 01:28

Accountant

Mindset+goal= Succes

Zit die Flixster optie er allang in? Is me na de laatste update niet opgevallen, gisteren zag ik hem eigenlijk voor het eerst toen ik een bestand wilde verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:03:
Weet niet zeker of ik nu een post weg knal die eigenlijk niet mag hier, maar ik zit met mijn handen in het haar! Ben al twee dagen aan het proberen mijn WD HDTV LIVE HUB met 1TB intern geheugen weer aan de praat te krijgen, maar zonder succes... Ik blijf bij het opstarten steeds weer in het Loading Mochi scherm hangen. Kan dus nergens bij. Wie kan mij helpen. Eeuwige roem is het enige wat ik kan bieden.
Ik zou wd bellen op 088 006 2100

Voor de wd tv live had ik wel een oplossing, maar dat gaat niet werken voor de hub helaas.
Accountant schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:31:
Zit die Flixster optie er allang in? Is me na de laatste update niet opgevallen, gisteren zag ik hem eigenlijk voor het eerst toen ik een bestand wilde verwijderen.
Zit er sinds ene paar weken in, is bij films erg leuk, soms kan je er ook trailers enzo door bekijken van een film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb ik gevolgd. Het maken van de metadata lukt, echter zie ik het niet op mijn WD TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 18:15:
Ja heb ik gevolgd. Het maken van de metadata lukt, echter zie ik het niet op mijn WD TV.
wellicht kan je een screenshot plaatsen hoe het er nu uitziet? Ik gebruik deze methode zelf niet, maar anderen wel en die kunnen je dan advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 15:33
Hallo,

heb net homeland seizoen 2 in bdmv en probeer het af te spelen op wd tv live en hij gaat zeer schokkerig en geluid valt direct weg na 1 sec. Iemand enig idee aan wat het ligt en hoe ik het kan oplossen. Het word via kabel verstuurd van een nas ds214play.

Alvast Bedankt

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Bedoel je M2TS-bestanden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
Ben even in de map gaan kijken, idd zijn allrmaal m2ts files. Heel af en toe speelt hij 10sec goed af en dan weer stotterend en geluid weg. Kan het zijn dat de reden is omdat het over een 10/100 lijn gaat en waarvoor 55gb dan gewoon te zwaar is? Heb pas morgen men gigabit switch. Of ligt het aan iets anders.

Alvast bedankrt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Zou het niet weten draai nooit dat soort files , zet blu ray altijd om naar mkv met makemkv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
Theodor schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:01:
Zou het niet weten draai nooit dat soort files , zet blu ray altijd om naar mkv met makemkv..
Ok, toch bedankt. Iemand anders die het mss wel weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Heeft iemand een setup waarbij de nas ergens anders dan thuis staat? Ik zou namelijk de WD wel mee willen nemen als ik ergens een film wil kijken, maar om dan ook de nas mee te sjouwen dat gaat me wat ver. Dus kan ik dan verbinding maken met de nas thuis en gewoon films kijken? Beide locaties hebben 6 up, 60 down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021

Heb je in ThumbGen die instelling goed staan dat er xml gemaakt word ipv nfo?

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Thumbgen werkt toch alleen goed als je een Theme op je WDTV gebruikt, of zit ik daar naast?
Ik kan niet echt zien of je dat gebruikt.

Ik gebruik in elk geval: http://community.wd.com/t...TED-9-10-2012/td-p/407350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Hallo allemaal,

Ik heb een vrij nieuwe LG tv die een redelijke mediaplayer ingebouw heeft. De Marantz versterker gebruik ik voor spotify, maar beide oplossingen werken maar half. Het is traag en ongebruiksvriendelijk en zodoende ben ik dan ook op zoek naar een medieplayer.

Nu heb ik een flinke audio set en zou ik het zonde vinden als ik die niet optimaal benut. Ik ga er vanuit dat de WD Live audio over HDMI doorstuurt zonder dat deze in kwaliteit wordt beinvloed, klopt dat? De muziek staat naast spotify op mijn Nas.

Verder lees ik wat verschillende verhalen over 3d, dit wordt dus wel gewoon afgespeeld?

Eigenlijk zou ik ondertussen wel een nieuwe mediaplayer van WD verwachten maar het blijft angstvallig stil.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
Thiago schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 21:51:
[...]

Ben even in de map gaan kijken, idd zijn allrmaal m2ts files. Heel af en toe speelt hij 10sec goed af en dan weer stotterend en geluid weg. Kan het zijn dat de reden is omdat het over een 10/100 lijn gaat en waarvoor 55gb dan gewoon te zwaar is? Heb pas morgen men gigabit switch. Of ligt het aan iets anders.

Alvast bedankrt
Het rare eraan is, als ik het gewoon op wd tv via bestanden afspeel, speelt hij het gewoon af, maar via videos (in men mediabibliotheek) dan niet, dan schokt het continue en valt het geluid weg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 21:48
heb een vraagje, graag zou ik de WD willen besturen middels de Ipad, en dan het liefst middels een videowall(zoals plex bv) en als je bv de cover aanklikt extra info over de film kan zien. En hem tevens kunnen starten middels de Ipad is dat mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Isniedood schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:43:
Ik ga er vanuit dat de WD Live audio over HDMI doorstuurt zonder dat deze in kwaliteit wordt beinvloed, klopt dat?

Verder lees ik wat verschillende verhalen over 3d, dit wordt dus wel gewoon afgespeeld?
Muziek stuurt hij volgens mij door zonder er iets aan te doen, althans voor zover ik dat kan beoordelen, bij mij werkt het goed en detecteert hij wat de versterker aankan.

3D werkt voor half-sbs en half-ou, die andere methode kan hij niet aan.
jarsiv schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:42:
heb een vraagje, graag zou ik de WD willen besturen middels de Ipad, en dan het liefst middels een videowall(zoals plex bv) en als je bv de cover aanklikt extra info over de film kan zien. En hem tevens kunnen starten middels de Ipad is dat mogelijk.
dat kan helaas niet

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:56
[...]

Kies source Bibliotheek misschien…. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Jake schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 08:48:
Thumbgen werkt toch alleen goed als je een Theme op je WDTV gebruikt, of zit ik daar naast?
Ik kan niet echt zien of je dat gebruikt.
Ook met het standaard thema "Mochi" kan je ThumbGen gebruiken. Op die manier kan je de interne scraper laten voor wat het is.

In beide situaties worden een cover ( thumb ), info xml en eventuele backdrops gehaald/aangemaakt. Via ThumbGen heb je iets meer te zeggen over wat je wilt gaan gebruiken zoals b.v het gebruik van slechts 1 backdrop jpg en je kan zelf kiezen welke thumb je het mooist vind. De interne scraper pakt gewoon de eerst gevonden thumb en zet je film map vol met submappen voor alle beschikbare backdrops.

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Thiago schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 21:51:

Alvast bedankrt
De grootte van een bestand heeft er weinig mee van doen en CAT 5 100 Mb/s en meer dan genoeg aangezien een stevige m2ts ergens rond de 45 tot 60 in beslag neemt. Ik pak juist zoveel mogelijk de grootste bestanden ivm met b.v. DTS-HD MA.

Het is wel zo dat ik alleen de m2ts uit de stream map haal die ook daadwerkelijk de film bevat. Bluray iso of hele Bluray in losse bestanden gebruiken is eigenlijk allemaal meuk dat je toch niet bekijkt en juist daarmee gaat het vaak fout.

Heb je een Bluray waarin de film over meerdere m2ts files verdeeld is kan je met het gratis TsRemux een nieuwe m2ts maken met daarin alleen de streams die je wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 20:48
Om even in te pikken op de metadata discussie:
Voor mijn TV Series heb ik momenteel in Sickbeard bij de post-processing alles aangeduid bij Synology en WDTV. Die maakt mooi de .xml en .metathumb aan, ook de folder en backdrop jpg.
Maar op de WDTV krijg ik enkel de series thumb (folder.jpg) te zien. De rest is N/A
Ik gebruik als source Network share > Diskstation (= een syno nas) en standaard wdtv theme staat op.
En de interne scraper is ook geen doen: dan moet ik voor elke episode "Info ophalen" doen.

Ook ThumbGen heb ik bekeken (geinstalleerd op mijn PC) - maar ik zag niet hoe ik deze moeten laten genereren op mijn NAS, enkel op mij PC harde schijf.

[ Voor 11% gewijzigd door wolv op 09-01-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
WD-Medic schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:11:
[...]

De grootte van een bestand heeft er weinig mee van doen en CAT 5 100 Mb/s en meer dan genoeg aangezien een stevige m2ts ergens rond de 45 tot 60 in beslag neemt. Ik pak juist zoveel mogelijk de grootste bestanden ivm met b.v. DTS-HD MA.

Het is wel zo dat ik alleen de m2ts uit de stream map haal die ook daadwerkelijk de film bevat. Bluray iso of hele Bluray in losse bestanden gebruiken is eigenlijk allemaal meuk dat je toch niet bekijkt en juist daarmee gaat het vaak fout.

Heb je een Bluray waarin de film over meerdere m2ts files verdeeld is kan je met het gratis TsRemux een nieuwe m2ts maken met daarin alleen de streams die je wilt gebruiken.
Bedankt voor je antwoord, het is zelfs nog gekker.

Dus als ik file gewoon via men mediabibliotheek afspeel gaan het stoterig en zonder geluid.

Speel ik dezelfde file echter af gewoon via bestanden, dus niet via tab videos --> mediabibliotheek, maar gewoon in hoofdscherm bestanden, dan speelt die alles gewoon soepel af met geluid, ondertitels, zonder stofferingen. Heb al meerderen bronnen geprobeerd, zoals mac share of mediaserver, maar helaas bij elks van deze stottert hij en stopt het geluid na 2sec. Enkel dus gewoon in bestanden speelt hij het gewoon netjes af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
wolv schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:56:
Om even in te pikken op de metadata discussie:
Voor mijn TV Series heb ik momenteel in Sickbeard bij de post-processing alles aangeduid bij Synology en WDTV. Die maakt mooi de .xml en .metathumb aan, ook de folder en backdrop jpg.
Maar op de WDTV krijg ik enkel de series thumb (folder.jpg) te zien. De rest is N/A
Ik gebruik als source Network share > Diskstation (= een syno nas) en standaard wdtv theme staat op.
En de interne scraper is ook geen doen: dan moet ik voor elke episode "Info ophalen" doen.

Ook ThumbGen heb ik bekeken (geinstalleerd op mijn PC) - maar ik zag niet hoe ik deze moeten laten genereren op mijn NAS, enkel op mij PC harde schijf.
Thumbgen kan dit doen door een stationletter toe te wijzen aan je NAS. Hierna is dit station zichtbaar in Thumbgen.

Helemaal zeker weet ik het niet maar de WD kan volgens mij geen xml info weergeven vanaf Netwerk stations althans dat was tot nog toe het geval. Het kan in de laatste firmware gefixed zijn maar blijkbaar heeft dit nog geen prio gehad bij WD.

Ik gebruikte hiervoor Linksheets op m'n HUB, die werken wel voor Netwerk stations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Thiago schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:00:
[...]

Bedankt voor je antwoord, het is zelfs nog gekker.

Dus als ik file gewoon via men mediabibliotheek afspeel gaan het stoterig en zonder geluid.

Speel ik dezelfde file echter af gewoon via bestanden, dus niet via tab videos --> mediabibliotheek, maar gewoon in hoofdscherm bestanden, dan speelt die alles gewoon soepel af met geluid, ondertitels, zonder stofferingen. Heb al meerderen bronnen geprobeerd, zoals mac share of mediaserver, maar helaas bij elks van deze stottert hij en stopt het geluid na 2sec. Enkel dus gewoon in bestanden speelt hij het gewoon netjes af.
Als hij op die manier wel alles speelt zonder gedoe ligt het dus duidelijk niet aan je netwerk ( snelheid ).

Die Mediabibliotheek hoe heb je die naar de NAS verwezen? Samba/DLNA of ?

Gebruik in ieder geval geen media server op je NAS als Twonkey of zo iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
WD-Medic schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:24:
[...]

Als hij op die manier wel alles speelt zonder gedoe ligt het dus duidelijk niet aan je netwerk ( snelheid ).

Die Mediabibliotheek hoe heb je die naar de NAS verwezen? Samba/DLNA of ?

Gebruik in ieder geval geen media server op je NAS als Twonkey of zo iets.
Neen ligt idd niet aan de snelheid want alles hangt vandaag bedraad aan een nieuwe gigabit switch met cat5e kabels.

Euhm. Denk dlna, in instellingen van de wd tv live invoeren media bibliotheek, mac share, diskstation, videos.

En dan ga ik gewoon naar hoofdmenu, video, films en start ik de film en dan loopt het mis. Ga ik gewoon naar hoofdmenu, bestanden en speel ik via daar af gaat het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
WD-Medic schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:21:
[...]

Thumbgen kan dit doen door een stationletter toe te wijzen aan je NAS. Hierna is dit station zichtbaar in Thumbgen.

Helemaal zeker weet ik het niet maar de WD kan volgens mij geen xml info weergeven vanaf Netwerk stations althans dat was tot nog toe het geval. Het kan in de laatste firmware gefixed zijn maar blijkbaar heeft dit nog geen prio gehad bij WD.

Ik gebruikte hiervoor Linksheets op m'n HUB, die werken wel voor Netwerk stations.
xml info van de syno nas gaat prima , loopt al een jaar hier met gebruik van thumbgen,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Thiago schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:46:
[...]

Neen ligt idd niet aan de snelheid want alles hangt vandaag bedraad aan een nieuwe gigabit switch met cat5e kabels.

Euhm. Denk dlna, in instellingen van de wd tv live invoeren media bibliotheek, mac share, diskstation, videos.

En dan ga ik gewoon naar hoofdmenu, video, films en start ik de film en dan loopt het mis. Ga ik gewoon naar hoofdmenu, bestanden en speel ik via daar af gaat het perfect.
Dan moet je ipv dlna eens SMB of NFS instellen als verbinding naar je NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Theodor schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 01:06:
[...]

xml info van de syno nas gaat prima , loopt al een jaar hier met gebruik van thumbgen,,,
Aah OK.. ik kreeg dat op de HUB nooit in orde. Linksheets daarentegen wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolv
@Theodor of WD-Medic : Gebruik je ThumbGen voor zowel films als tv shows? En controleert hij automatisch als er nieuwe content bijkomt of moet je deze elke keer manueel runnen?

Mocht leuk zijn als er een soortgelijke nas package zou bestaan.

[ Voor 16% gewijzigd door wolv op 10-01-2014 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wolv schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 06:42:
voor series kan je meen ik sickbeard gebruiken? Wellicht zit zoiets ook in couchpotato?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
WD-Medic schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 01:19:
[...]

Dan moet je ipv dlna eens SMB of NFS instellen als verbinding naar je NAS.
Hoe doe je dat? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolv
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:05:
[...]

voor series kan je meen ik sickbeard gebruiken? Wellicht zit zoiets ook in couchpotato?
Voor de TV shows heb ik bij SickBeard nu volgende zaken bij post-processing > Metadata

WDTV ingesteld (die in het vet)
  • Show Metadata
  • Episode Metadata
  • Show Fanart Image
  • Show Folder Image
  • Episode Thumbnail
  • Season Thumbnail
De Episode .metathumb niet, omdat dit niet mooi wordt weergegeven op de standaard Mochi theme: de folder.jpg wel.
En bij Synology metadata heb ik de backdrop.jpg aan staan, en de series.xml.

Op de WDTV krijg ik echter enkel de folder.jpg en de backdrop.jpg te zien, de XML's staan ook wel op de nas maar werken dus niet :(

Voor mijn films heb ik bij CouchPotato de XBMC metadata opstaan, en dit werkt wel vrij goed. Hier krijg ik filmnaam-fanart.jpg en folder.jpg (Wordt die fanart jpg eigelijk getoond, of maak ik hier best backdrop.jpg van)
De filmnaam.xml en filmnaam.metathumb maakt mijn wdtv aan blijkbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door wolv op 10-01-2014 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
Dikkiedikdik, jij hebt volgens mij ook een synology. een paar pagina's eerder heb je getest of je de metainformatie(dsvideo) gebruikt kan worden door de WD, is dat nog gelukt. Heb niet echt zin om elke keer tumbgen te gebruiken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
wolv schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 06:42:
@Theodor of WD-Medic : Gebruik je ThumbGen voor zowel films als tv shows? En controleert hij automatisch als er nieuwe content bijkomt of moet je deze elke keer manueel runnen?

Je kunt Thumbgen idd voor Films en Series gebruiken. Helaas gaat dat niet automatisch .. dat wil zeggen niet geheel automatisch. Je kan alles zelf doen, gedeeltelijk auto en geheel auto echter je moet wel zelf Thumbgen starten en op de juiste knop klikken.

Thumbgen om de zoveel tijd zonder user interactie alles laten doen gaat weer niet.
wolv schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:53:

Op de WDTV krijg ik echter enkel de folder.jpg en de backdrop.jpg te zien, de XML's staan ook wel op de nas maar werken dus niet..

De filmnaam.xml en filmnaam.metathumb maakt mijn wdtv aan blijkbaar.
Dat had ik dus ook vandaar dat ik het had over xml info die vanaf Netwerk Shares niet werkte op mijn Hub. Die .metathumb extensie maakt idd de WD aan na gebruik van de interne scraper. Dit zorgde in eerdere firmwares voor het feit dat b.v. folder.jpg niet meer zichtbaar was.

[ Voor 29% gewijzigd door WD-Medic op 10-01-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Ja das een goeie vraag. Even terug in de tijd gaan hoor ..

Voor Samba ( SMB ) op je NAS Windows Shares aanzetten en via de WD Netwerk instellingen of Mediabibliotheek naar Windows Shares zoeken. Als er om User gegevens gevraagd word kan je ervoor kiezen om b.v. je NAS admin gegevens te gebruiken of je maakt op je NAS een user aan die je speciaal voor je WD gaat gebruiken.

Voor NFS deze op je NAS aanzetten en via de WD meen ik naar Linux Shares zoeken. Al weet ik dit niet geheel zeker aangezien ik zelf altijd SMB aan heb staan wat overigens prima deluxe werkt in mijn Synology / WD / Dune combinatie.

Maar als ik er zo vlug helemaal naast zit correct me if i'm wrong .. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jarsiv schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:44:
Dikkiedikdik, jij hebt volgens mij ook een synology. een paar pagina's eerder heb je getest of je de metainformatie(dsvideo) gebruikt kan worden door de WD, is dat nog gelukt. Heb niet echt zin om elke keer tumbgen te gebruiken :).
Ik krijg dat niet voor elkaar. Eigenlijk zouden alle synology bezitters de roku 3 mediaspeler uit amerika moeten hebben, die werkt samen met ds video van de synology en dat is erg erg mooi.

Maar ik krijg die medatdata niet werkende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolv
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:49:
[...]

Ik krijg dat niet voor elkaar. Eigenlijk zouden alle synology bezitters de roku 3 mediaspeler uit amerika moeten hebben, die werkt samen met ds video van de synology en dat is erg erg mooi.

Maar ik krijg die medatdata niet werkende...
Roku is in Europa niet beschikbaar? Plex staat er precies ook op.
De Plex app op de nieuwe Samsung TV's is ook erg mooi / handig. Jammer dat ik een Panasonic heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
Roku 3 is verkrijgbaar op ebay. Zag hem laatst in een posting voorbij komen. maar kan plex wel alles aan.
Had ook al de Roku 3 bekeken, omdat hij plex heeft en ipad ondersteuning.
Maar dikkiedikdik weet jezeker dat hij dsvideo aankan, gevonden http://www.roku.com/channels/#!details/27106/ds-video

[ Voor 30% gewijzigd door jarsiv op 10-01-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolv
jarsiv schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:59:
Roku 3 is verkrijgbaar op ebay. Zag hem laatst in een posting voorbij komen. maar kan plex wel alles aan.
Maar dikkiedikdik weet jezeker dat hij dsvideo aankan
Hoe bedoel je "kan plex alles aan" ? Is het niet dat de je dan 'simpelweg' de Plex media server package op je syno installeert, en dan de plex app op de Roku deze raadpleegt ? En dat de speler zelf de nodige filetypes ondersteunt / afspeelt...
Plex app op Samsung oogt wel wat mooier dan de Roku.
Er is blijkbaar een Plex app in de maak voor Panasonic, maar dit staat nog in zijn kinderschoenen... nog even afwachten dus.

[ Voor 3% gewijzigd door wolv op 10-01-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
wolv schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:24:
[...]

Hoe bedoel je "kan plex alles aan" ? Is het niet dat de je dan 'simpelweg' de Plex media server package op je syno installeert, en dan de plex app op de Roku deze raadpleegt ? En dat de speler zelf de nodige filetypes ondersteunt / afspeelt...
Plex app op Samsung oogt wel wat mooier dan de Roku.
Er is blijkbaar een Plex app in de maak voor Panasonic, maar dit staat nog in zijn kinderschoenen... nog even afwachten dus.
Sorry, ik bedoel dan iso, mkv ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wolv schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:24:
Tja, ik weet het niet, 3 dollar vragen voor zijn werk vind ik al wat vaag, maar die hele panasonic kan niet fijn met de ingebouwde mediaspeler mijn zaken afspelen, dus dat lijkt me niet een fijne oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
WD-Medic schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:42:
[...]

Ja das een goeie vraag. Even terug in de tijd gaan hoor ..

Voor Samba ( SMB ) op je NAS Windows Shares aanzetten en via de WD Netwerk instellingen of Mediabibliotheek naar Windows Shares zoeken. Als er om User gegevens gevraagd word kan je ervoor kiezen om b.v. je NAS admin gegevens te gebruiken of je maakt op je NAS een user aan die je speciaal voor je WD gaat gebruiken.

Voor NFS deze op je NAS aanzetten en via de WD meen ik naar Linux Shares zoeken. Al weet ik dit niet geheel zeker aangezien ik zelf altijd SMB aan heb staan wat overigens prima deluxe werkt in mijn Synology / WD / Dune combinatie.

Maar als ik er zo vlug helemaal naast zit correct me if i'm wrong .. :9
Ok, zal straks eens smb proberen.

Edit 1: windows share (smb) heeft niks geholpen, exact dezelfde problemen als met macshare. Straks maar eens nfs proberen in te stellen op synology en dan maar eens met linux share eens zien of het dan te goei zal lukken.

EDIT 2: Via nfs share is het gelukt. Alles word nu vlotjes afgespeeld zonder haperingen of zonder het geluid dat wegvalt!!

Top, hartelijk bedankt voor uw hulp!!

[ Voor 18% gewijzigd door Thiago op 10-01-2014 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jarsiv schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:59:
Maar dikkiedikdik weet jezeker dat hij dsvideo aankan, gevonden http://www.roku.com/channels/#!details/27106/ds-video
zie http://www.synology.com/en-us/support/faq/589

zou dat niet werken dan? Het klinkt heel goed namelijk. Er moet een app zijn voor de roku van synology.
Ik kan alleen zo 123 niet een youtube video vinden, maar zoiets voor de wd mediaspeler zou wel een grote wens van mij zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2014 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Thiago schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 16:18:

Top, hartelijk bedankt voor uw hulp!!
:) Daar is dit geweldige forum voor ... have fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Okee jongens, het spijt me heel erg, maar ik heb nu zoveel gelezen dat ik door de bomen het bos niet meer zie...

Heb de WD TV Live al een tijd in bezit icm Plex server op mijn PC. Nu eindelijk een Synology NAS gekregen (DS212), werkt allemaal prima. MAAR, toch wat vragen :)

1. Ik las ergens dat je nu eigenlijk alle films, series, etc. in 1 map moet zetten, dwz de losse files. Ik neem aan dat deze tevens een simpele naam moeten krijgen?

Dus zoiets als:

\\NAS\Movies\Batman_The_Dark Knight.mkv
\\NAS\Movies\Oblivion.mkv

\\NAS\Series\Seinfeld_S01E01
\\NAS\Series\Flodder_S01E01

Klopt dit hierboven? Het wordt namelijk een enorme rotzooi, terwijl ik het nu zo mooi geordend heb (:'(), dus wil het wel zeker weten voordat ik mijn hele structuur vernaggel :)

Vreemde is dat de ingebouwde mediabibliotheek bijvoorbeeld Oblivion wel kent, daar zie ik al meteen metadata en backgrounds van, en Wolverine bijvoorbeeld dan niet. Is dat wellicht omdat de file niet "The Wolverine" heet? Is het handig om de film op IMDB op te zoeken en op die titel de file te hernoemen?

2. Wat is de makkelijkste manier voor metadata? Ik zie dat Thumbgen een manier is, maar dat handmatige gedoe zie ik niet zo zitten. Wat is hiervoor nu de beste manier en hoe doe ik dat precies? Er staan hier zoveel dingen beschreven dat ik daar nu even niet uitkom :$

[ Voor 31% gewijzigd door Sp33dFr34k op 10-01-2014 21:05 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuid-Limburg
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11-2020
Ik sta op het punt een Mediaplayer aan te schaffen. Normaal wil ik er dan 1 uit 2014 (...) maar kom met mijn wensen en budget toch bij deze uit 2011 uit. Ik wacht nog even of de Mediamarkt over 2 weken weer z'n BTW actie heeft, wie weet heb ik 'm dan voor iets meer dan 60 euro (anders 76 euro, ook mooi).

Aan het begin van dit topic (nov. 2011) lees je meermalen dat er problemen zijn met het afspelen van DVD's (Video_TS). Die haperen vaak, men spreekt de hoop uit dat dit in een toekomstige firmware update wordt opgelost. Inmiddels is de toekomst heden geworden, ik vraag me dus af of dit punt anno 2014 in orde is gekomen. Voor mij cruciaal bij een aankoop, ik heb voor de kinderen veel DVD's, heb geen zin om alles in Iso's te moeten gaan omzetten. Ook las ik dat menu's van DVD's niet afgespeeld zouden kunnen worden, klopt dit echt?

Wellicht staat het antwoord over afspelen van DVD's later in het topic vermeld, het is ondoenlijk om bijna 150 pagina's door te worstelen dus hoop hier even een antwoord te krijgen waarvoor alvast mijn dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik39
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:49
Voor zover ik heb gelezen is e.e.a. opgelost met nieuwe firmware, zie ook meuk: Western Digital WD TV Live 2.01.86
Overigens speel ik met dezelfde gedachte als jij, een wd live uit 2011 aan te schaffen. Alternatief zou voor mij de mede8er 600x3d zijn maar deze is wat duurder, en zover ik heb begrepen, niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik gebruik m'n WD live draadloos. Maar tegenwoordig moet ik eerst opnieuw verbinden als ik wat wil kijken.
Ook als ie tijdje aangestaan heeft dan kan ie m'n shared folders niet meer vinden en moet ik even via set up even opnieuw verbinden. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aan het begin van dit topic (nov. 2011) lees je meermalen dat er problemen zijn met het afspelen van DVD's (Video_TS). Die haperen vaak, men spreekt de hoop uit dat dit in een toekomstige firmware update wordt opgelost.
Wij spelen elke dag wel een 1 dvd af (van video+ts map tot aan een dvd in een .iso bestand) en dat werkt prima. Er hapert niks, menu werkt perfect, enige wat ik zelf wat onhandig vind bij het gebruik van video+ts mappen is dat je op het eerste bestandje moet klikken in de map om de dvd af te spelen, in het verleden deed hij dit zelf als je op de video_ts map klikte, maar dat is wel spijkers op laag water zoeken, mijn kinderen van 4 en 6 kunnen prima de dvd starten , mijn vrouw ook en het werkt vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 21:00:
1. Ik las ergens dat je nu eigenlijk alle films, series, etc. in 1 map moet zetten, dwz de losse files. Ik neem aan dat deze tevens een simpele naam moeten krijgen?

Dus zoiets als:

\\NAS\Movies\Oblivion.mkv

\\NAS\Series\Seinfeld_S01E01
\\NAS\Series\Flodder_S01E01

Klopt dit hierboven?
Dit is natuurlijk niet de enige methode maar wel de meest simpele voor je WD en als je via de Mediabibliotheek werkt dan ziet het op deze manier het leukst uit op je scherm omdat je met het zoeken van een film meteen alle informatie ziet staan.

Films: Ja alles in je Movies map incl. ondertitel.srt's

Batman - The Dark Night.mkv
of ipv
The Fast en The Furious - Tokyo Drift.mkv gewoon Fast 3.mkv
of ipv
Transformers - Dark of the Moon.mkv gewoon Transformers 3.mkv

( underscores zijn niet noodzakelijk )

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/nl7dw8.jpg

Series: kan anders

Namelijk:

\\NAS\Series\Seinfeld\Seizoen 1\Seinfeld S01E01 enz.

\\NAS\Series\Flodder\Seizoen 1\Flodder S01E01 enz.

( ook hier zijn underscores niet noodzakelijk )

Je kan dan per map een folder.jpg gebruiken als thumb voor de verschillende seizoenen per serie. xml info ( metadata ) werkt op map niveau helaas niet.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/29wtvdf.jpg

Afbeelding Dikkiedikdik

Het wordt namelijk een enorme rotzooi, terwijl ik het nu zo mooi geordend heb (:'(), dus wil het wel zeker weten voordat ik mijn hele structuur vernaggel :)

Vreemde is dat de ingebouwde mediabibliotheek bijvoorbeeld Oblivion wel kent, daar zie ik al meteen metadata en backgrounds van, en Wolverine bijvoorbeeld dan niet. Is dat wellicht omdat de file niet "The Wolverine" heet? Is het handig om de film op IMDB op te zoeken en op die titel de file te hernoemen?

2. Wat is de makkelijkste manier voor metadata? Ik zie dat Thumbgen een manier is, maar dat handmatige gedoe zie ik niet zo zitten. Wat is hiervoor nu de beste manier en hoe doe ik dat precies? Er staan hier zoveel dingen beschreven dat ik daar nu even niet uitkom :$
Je kan natuurlijk ook elke film in een eigen map zetten maar zoals gezegd op map niveau werkt de xml info ( metadata ) niet. Je krijgt dan wel in de map Movies de thumbs te zien van al je films maar niet meer dan dat. Pas als je dan in een film map gaat zie je de metadata van die film.

Het "verkeerd" hernoemen van je files kan idd er toe leiden dat verkeerde informatie word opgeslagen. Vaak helpt een jaartal al om de juiste info te vinden. Staat er na automatisch zoeken en opslaan toch een verkeerde tussen kan je dat altijd zelf nog wijzigen op je WD door te zoeken op b.v. The Wolverine (2013) of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Awesome, duidelijk. Thanks WD-Medic. Screens zien er wel leuk uit, denk dat ik ook maar met photoshop covers ga maken, alleen nog ff checken welke afmeting daarvoor het beste is :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sp33dFr34k schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:21:
Awesome, duidelijk. Thanks WD-Medic. Screens zien er wel leuk uit, denk dat ik ook maar met photoshop covers ga maken, alleen nog ff checken welke afmeting daarvoor het beste is :)
ik upload wel even mijn basisbestand voor je, al je dan opslaan voor web doet krijg je jpg's die onder de 70 KB zijn (dat is ongeveer de grens, boven de pakweg 65 a 70 KB gaat de mediaspeler zelf de afbeelding comprimeren waar hij heel heel slecht in is).

Link: https://www.mediafire.com/?02s417ldtj1q2x1

Dan heb je gelijk de juiste afmetingen e.d.
Ik gebruik trouwens deze 2 fonts:
https://www.mediafire.com/?84oyg4xj9xjh5jk en https://www.mediafire.com/?vwqk6jvqhw9q84u

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Thanks Dikkiedikdik! Daar zal ik mee gaan werken van de week, eindelijk eens alles op orde :)

Dat thema hierboven heb ik weleens voorbij zien komen in het topic, dat is mijn volgende aandachtspunt, eerst eens de hele structuur op orde krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 01:39
Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 12:03:
[...]

Wij spelen elke dag wel een 1 dvd af (van video+ts map tot aan een dvd in een .iso bestand) en dat werkt prima. Er hapert niks, menu werkt perfect, enige wat ik zelf wat onhandig vind bij het gebruik van video+ts mappen is dat je op het eerste bestandje moet klikken in de map om de dvd af te spelen, in het verleden deed hij dit zelf als je op de video_ts map klikte, maar dat is wel spijkers op laag water zoeken, mijn kinderen van 4 en 6 kunnen prima de dvd starten , mijn vrouw ook en het werkt vloeiend.
Dit lukt mij alleen, maar als ik in setup DVD menu uitzet. Zet ik dat aan, dan krijg ik toch nog steeds een haperende video. Met de nieuwe firmware.

Heb nu met de nieuwe firmware ook nog een andere issue met geluid. Dat het geluid soms wegvalt bij een ISO of Video TS. Het begint dat goed, maar na een aantal seconden valt het geluid weg, en zie ik op mijn receiver de melding veranderen van Digital naar Stereo (default). Dat is wel apart.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolv
Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 12:03:
[...]

enige wat ik zelf wat onhandig vind bij het gebruik van video+ts mappen is dat je op het eerste bestandje moet klikken in de map om de dvd af te spelen, in het verleden deed hij dit zelf als je op de video_ts map klikte
Ik doe het zo: de DVD map (met daarin VIDEO_TS map) selecteren, en ipv op 'OK' te drukken op de remote, gewoon op de PLAY knop drukken… dan speelt ie ook gewoon de dvd af. (Dit geldt ook voor ISO files en losse video_Ts files in de DVD map)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wolv schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:33:
[...]

Ik doe het zo: de DVD map (met daarin VIDEO_TS map) selecteren, en ipv op 'OK' te drukken op de remote, gewoon op de PLAY knop drukken… dan speelt ie ook gewoon de dvd af. (Dit geldt ook voor ISO files en losse video_Ts files in de DVD map)
Dat werkt bij mij niet, bij oudere firmwares wel? Werkt dat bij anderen hier ook nog zo met de meest recente firmware?

Ik heb trouwens wel dvd menu aan en nooit problemen met dvd's of iso's die haperen ofzo. Ook geluid blijft goed?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2014 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolv
Firmware 2.01.86 en dvd menu aan. Geen haperingen of geluid problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond had ik iets aparts, zit tv te kijken via de wd, herstart hj opeens en komt in een loop terecht, op hetzelfde moment gaat mijn andere wd mediaspeler in de woonkamer ook aan.

Die van de slaapkamer kreeg ik niet meer uit de loop, uiteindelijk kreeg ik hem uit en heb hem maar uitgelaten en ondertussen een nieuwe gekocht op internet. Doe ik hem vanochtend weer aan, werkt het gewoon?

Bizar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 19:40:
nee, dat moet ook met nfs werken. Het hangt ook wat van het theme af dat je gebruikt. Ik neem aan dat je geen andere theme erop hebt gezet?

Kijk ik iedergeval even wat er gebeurd als je in de map zit en op de rode knop van de afstandsbediening klikt, expermenteer verder even met zelf de info ophalen (op een film gaan staan en dan options klikken en info dowloaden).

Met het alaska dutch remix theme moet het in iedergeval lukken:
http://www.mediafire.com/...Remix%2017%20november.zip
Werkt bovenstaande ook op de Live met nieuwste firmware? Zoja, dan moet ik dan vanavond eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:37:
Werkt bovenstaande ook op de Live met nieuwste firmware? Zoja, dan moet ik dan vanavond eens proberen :)
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
  • Laatst online: 01:28

Accountant

Mindset+goal= Succes

Weet iemand dit?
Ik heb 2 WDTV's eentje boven en eentje onder. Toen ik deze de eerste keer aansloot kwam ik erachter dat ze soort van geheugen functie hadden (ze zijn beide op de ANS aangesloten). Dus als we onder in de woonkamer begonnen met kijken stop zetten en naar boven slaapkamer gingen kreeg we de melding hervatten of opneiuw beginnen kon je lekker doorkijken.

Maar nu krijg ik die melding niet meer en moet ik altijd zoeken/spoelen (na de frimware update van enkele weken terug). Tref ook nog maar 1 WD TV in mijn iphone app aan. Soms doen die dingen onverklaarbare zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Accountant schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:46:
Weet iemand dit?
Ik heb 2 WDTV's eentje boven en eentje onder. Toen ik deze de eerste keer aansloot kwam ik erachter dat ze soort van geheugen functie hadden (ze zijn beide op de ANS aangesloten). Dus als we onder in de woonkamer begonnen met kijken stop zetten en naar boven slaapkamer gingen kreeg we de melding hervatten of opneiuw beginnen kon je lekker doorkijken.

Maar nu krijg ik die melding niet meer en moet ik altijd zoeken/spoelen
Hier werkt het ook vaker niet dan wel, niet heel heel storend, maar het was eerst beter. Ik zie wel dat er bestandjes geplaatst worden als je stopt zodat hij later verder kan gaan, maar als ik een andere wd mediaspeler pak begint hij vaak gewoon weer opnieuw. En dat doet hij soms ook wel als ik door kijk op hetzelfde apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:14

Twazerty

AVCHDCoder developer

Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:38:
[...]

Hier werkt het ook vaker niet dan wel, niet heel heel storend, maar het was eerst beter. Ik zie wel dat er bestandjes geplaatst worden als je stopt zodat hij later verder kan gaan, maar als ik een andere wd mediaspeler pak begint hij vaak gewoon weer opnieuw. En dat doet hij soms ook wel als ik door kijk op hetzelfde apparaat.
Dat is een van de redenen waarom ik enkel leesrechten uitdeel. Apparaten of clients moeten gewoon geen files wegschrijven, daar moeten ze met hun poten vanaf blijven. Bij de Dune spelers werkt dit voortreffelijk. De laatste positie wordt op de speler zelf opgeslagen, ben je wel kwijt na een software update tenzij je er een losse usb stick aanhangt en deze als systeemschijf inschakelt. Zelfs posities van de cursor in DVD menu's worden onthouden. Muziek idem.

Thank God werkt de WD wel met enkel leesrechten. Zou helemaal een dieptepunt zijn als dat niet werkt. :)

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Twazerty schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:11:
Thank God werkt de WD wel met enkel leesrechten. Zou helemaal een dieptepunt zijn als dat niet werkt. :)
Ik heb op sommige directories wel schrijfrechten omdat wij bij bijvoorbeeld de meeste tv series afleveringen wissen na het kijken, dat is echt ideaal vanaf de luie stoel op de wd te doen.

Maar andee directories (bewaar tv, homevideo's etc.) hebben absoluut geen schrijfrechten, alleen leesrechten (en dan per mediaspeler ook op ip niveau andere rechten, 3d films zie je zo alleen op de 3d tv).

Maar helemaal fijn heeft wd het ook weer niet geregeld, de mediabibliotheek kan je namelijk alleen gebruiken met schrijfrechten (is op zich ook wel logisch aangezien het geheugen intern beperkt is). Dat had wel meer als de Dune gemogen, al werkte het voorheen wel fijn als je van speler naar speler ging en verder kon kijken. Een beetje zoals netflix. Kijk ik eerst 30 minuten op de ipad, de tv komt vrij en ik stap over en kan echt gelijk verder kijken op de tv. Dan komt er visite en ga ik naar boven en kan daar weer gelijk verder kijken waar ik was. Zo zou het eigenlijk moeten werken en dan zelf kunnen aangeven waar dit wordt opgeslagen zodat niet de directory waar alles staat beschreven wordt met bestanden die de wd ook weer niet automatisch wist (waar je bijv. gebleven bent). Maarja, een ieder zal zijn wensen wel hebben, wd kijkt meestal heel algemeen en denkt meestal niet zo na hoe ervaren gebruikers ermee werken, eerder hoe minder ervaren mensen ermee aan de slag gaan.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:13
Netflix is bij ons thuis een populaire app aan het worden is het mogelijk om deze op het homescreen te krijgen?

Zal sowieso makkelijk zijn als je bijvoorbeeld verschillende mappen op het homescreen kan zetten ipv live tv ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee jongens, het spijt me heel erg, maar ik heb nu zoveel gelezen dat ik door de bomen het bos niet meer zie...

Heb de WD TV Live al een tijd in bezit icm Plex server op mijn PC. Nu eindelijk een Synology NAS gekregen (DS212), werkt allemaal prima. MAAR, toch wat vragen :)

Dus zoiets als:

...

Klopt dit hierboven? Het wordt namelijk een enorme rotzooi, terwijl ik het nu zo mooi geordend heb (:'(), dus wil het wel zeker weten voordat ik mijn hele structuur vernaggel :)

....op IMDB op te zoeken en op die titel de file te hernoemen?

Ik heb ong dezelfde structuur als jij en ik heb op mapnivo alle info bij de hand en on screen via of Hbflow of via WD Live Editor

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Maar zonder backdrops denk ik aangezien die het niet meer doen?

Welk thema is dit overigens?

@abalmelo: jij hebt het op mapniveau wel werkend? Heb je een link oid om dat toe te lichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alaska dark is dat

even goed noemen:

ALASKA RESURFACE *REMIX* (DARK)
http://community.wd.com/t...IX-LIGHT-DARK/td-p/327445

Is aangepast door medic en een beetje door mijzelf naar een Nederlandse variant.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Haha geen probleem, had al even gegoogled en gevonden. Heb hem geïnstalleerd, ziet er een stuk beter uit op mijn WD TV om de een of andere reden, die andere was wellicht niet goed geïnstalleerd/geïnitialiseerd maargoed.

Die 15 thumb versie ziet er ook wel interessant uit, zal die ook eens proberen zometeen.

Is er een manier dat die achtergrondjes weer mooi rouleren zoals bij het default theme?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Sp33dFr34k schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:16:

Is er een manier dat die achtergrondjes weer mooi rouleren zoals bij het default theme?
Die is er alleen is het dan wel zo dat

- Het erg druk word op je scherm.
- De scheidingslijn die je nu ziet tussen de info links en de andere thumbs rechts zo goed als onzichtbaar word.
- De afbeeldingen en tijd aanduiding bovenin beeld over de achtergrond heen in beeld blijven staan ... dus beter/mooier word het er niet van. Wil je het toch dan moet je de xml van de diverse overzichten aanpassen.

Er is ook een andere mogelijkheid. Ik weet niet of Dikkiedikdik het er voor de SMP versie uitgehaald heeft maar je kan in dit thema via de info knop op je AB wel de backdrops bekijken. Deze komen dan in een soort popup scherm over het overzicht heen.

Je moet aan een paar voorwaarden voldoen wil dit werken.
* The Option for "View Backdrop Photos" is only Available if you have gathered the Movie Info via the Hub's Internal Scraper and you have the Media Library ON.

Also, the "View Backdrop Photos" Option ... i modified it soley for use in "Gallery View" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@abalmelo: jij hebt het op mapniveau wel werkend? Heb je een link oid om dat toe te lichten?
in bv HubFlow heb ik een map met films waarbij ik elke film kan voorzien van metathumb en xml info
in de map series heeft elke serie een eigen map en met HubFlow verwijs je naar de betreffende map waarin vervolgens een folder jpg, info per ep xml en een ep plaatje gemaakt word; de laatste al dan niet met ep nr

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2014 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WD-Medic schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 00:48:
Er is ook een andere mogelijkheid. Ik weet niet of Dikkiedikdik het er voor de SMP versie uitgehaald heeft maar je kan in dit thema via de info knop op je AB wel de backdrops bekijken. Deze komen dan in een soort popup scherm over het overzicht heen.
Nee, dit zit erin, maar het werkt volgens mij alleen bij films, althans dat was in de beta's zo. Voor tv series kreeg ik het nooit aan de praat (leeg schermpje).

Ik ben zelf wel weer wat bezig met aanpassingen, maar dat gaat dusdanig langzaam dat het wellicht nooit afkomt, ben nu bijv. bezig me een ander hoofdmenu. Alleen zit ik zo krap in mijn vrije tijd dat ik na 2 weken alleen nog maar een achtergrond heb en 1 hoofdmenu optie. Maar ik ben wat aan het maken zodat een ieder straks zelf zijn achtergrond erin kan zetten met wat hulp van photoshop (elements) of een ander fotobewerkingsprogramma. Dat is nu erg lastig omdat ik de bronbestanden van de afbeeldingen niet heb.

Verder wil ik nog met video_ts enzo bezig (die balk onderin als je een dvd afspeelt) en nog wat meer zaken, maarja, als het in 2015 klaar is is het snel :'(

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2014 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 13:19
Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:04:
alaska dark is dat

even goed noemen:

ALASKA RESURFACE *REMIX* (DARK)
http://community.wd.com/t...IX-LIGHT-DARK/td-p/327445

Is aangepast door medic en een beetje door mijzelf naar een Nederlandse variant.
Even ter verificatie; is de beknopte handleiding die hier staat juist om de thema's te installeren?
http://community.wd.com/t...Noob-Question/td-p/141088

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
demokert schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:12:
Even ter verificatie; is de beknopte handleiding die hier staat juist om de thema's te installeren?
http://community.wd.com/t...Noob-Question/td-p/141088
nee, die handleiding is voor de hub.

Je moet in een browser binnen jouw netwerk naar het ip adres gaan van jouw mediaspeler, bijvoorbeeld 192.168.1.3 en dan log je in met username admin en het wachtwoord veld laat je leeg. Na het inloggen klik je op appearance en dan upload je de zip.

De Nederlandse versie van die zip is hier mee te pakken:
http://www.mediafire.com/...Remix%2017%20november.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:51:
in bv HubFlow heb ik een map met films waarbij ik elke film kan voorzien van metathumb en xml info
in de map series heeft elke serie een eigen map en met HubFlow verwijs je naar de betreffende map waarin vervolgens een folder jpg, info per ep xml en een ep plaatje gemaakt word; de laatste al dan niet met ep nr
Precies zo doet ThumbGen het ook.

Hou je deze structuur er op na kan ook de interne scraper er prima mee aan de slag.

Wat de vraag is eigenlijk: De WD kan idd voor elke map een folder.jpg gebruiken. Deze is dan zichtbaar in een video overzicht als thumb voor die betreffende map. Kies je echter Gallery View als video overzicht dan staat daar voor elke film map wel de thumb maar metadata kan niet getoond worden simpelweg omdat de firmware dit niet kan.

Dit zou dan met HubFlow wel werken?

Er is wel een workaround voor maar die is voor de SMP niet handig ivm de 30 MB limiet.
Voor de HUB ( 1 TB ) zijn de Linksheets een hele mooie ontdekking. Die werken wel op map niveau..
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:51:
Nee, dit zit erin, maar het werkt volgens mij alleen bij films, althans dat was in de beta's zo. Voor tv series kreeg ik het nooit aan de praat (leeg schermpje).

Ik ben zelf wel weer wat bezig met aanpassingen, maar dat gaat dusdanig langzaam dat het wellicht nooit afkomt, ben nu bijv. bezig me een ander hoofdmenu. Alleen zit ik zo krap in mijn vrije tijd dat ik na 2 weken alleen nog maar een achtergrond heb en 1 hoofdmenu optie. Maar ik ben wat aan het maken zodat een ieder straks zelf zijn achtergrond erin kan zetten met wat hulp van photoshop (elements) of een ander fotobewerkingsprogramma. Dat is nu erg lastig omdat ik de bronbestanden van de afbeeldingen niet heb.

Verder wil ik nog met video_ts enzo bezig (die balk onderin als je een dvd afspeelt) en nog wat meer zaken, maarja, als het in 2015 klaar is is het snel :'(
Welke bron bestanden zoek je dan? Die van het originele Alaska menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Complimenten voor het theme, ziet er erg mooi uit nu, ben er blij mee. Die originele theme is niet lelijk, maar oogde wat lomp.

1 ding nog, hoe flush ik de cache? Heb sommige folder.jpg bestanden aangepast, maar op de Live zie ik nog de oude. Heb al de media library opnieuw "gebouwd", zelfde resultaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sp33dFr34k schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:34:
1 ding nog, hoe flush ik de cache? Heb sommige folder.jpg bestanden aangepast, maar op de Live zie ik nog de oude. Heb al de media library opnieuw "gebouwd", zelfde resultaat..
Meestal werkt het om hem te laten herstarten (werkt 7 op de 10 keer), dus even via het menu opnieuw laten opstarten.

Werkt het dan niet, dan werkt het meestal om de folders te ontkoppelen, apparaat opnieuw op te starten, daarna folders weer koppelen aan je bibliotheek.

Of je kan zoals ik meestal deed toen ik de medialibrary gebruikte 24 uur wachten en dan komt het vanzelf goed.

Maar als je folder.jpg's gebruikt heb je wellicht die hele mediabibliotheek niet nodig? Dan zet je hem uit en heb je echt gelijk de wijzigingen in je scherm omdat je dan in realtime werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Okee, zal dat eens proberen zometeen.

Ik gebruik die folder.jpg bestanden voor series, voor films komen ze automatisch maar voor series niet, of ligt dat dan meer aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:22:

Maar als je wat hebt ontvangen van hem :P
Ik heb ze van Hitcher die het oorspronkelijke thema maakt voor XBMC.

Deze heb ik gebruikt voor m'n Dune Alaska Dark theme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WD-Medic schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 23:55:
Ik heb ze van Hitcher die het oorspronkelijke thema maakt voor XBMC.

Deze heb ik gebruikt voor m'n Dune Alaska Dark theme.
Wil je die delen met mij? Dan kan ik voor mijn schoonouders en mijn kinderen een eigen menu maken.
Sp33dFr34k schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:19:
Ik gebruik die folder.jpg bestanden voor series, voor films komen ze automatisch maar voor series niet, of ligt dat dan meer aan mij?
Ik werk nooit met de mediabibliotheek, weet de huidge stand van zaken niet, in het verleden kwam er wel een afbeelding erbij meen ik, maar dat is al meer dan een jaar geleden dat ik ermee bezig was.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2014 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Geen probleem de .psd staat in de Dune thread .. haal er gewoon uit wat je nodig hebt. :9

Hou er rekening mee dat je bij een menu voor je WD de beruchte blackbox moet verstoppen die in het midden van het scherm tevoorschijn komt. Als je kijkt naar je huidige Alaska menu afbeeldingen kan je zien dat er een gedeelte achtergrond onder gezet is zo hier en daar.
De menu venstertjes in deze .psd hebben dat niet aangezien XBMC en Dune het blackbox "probleem" niet kennen.

[Klikkerdeklik]

[ Voor 57% gewijzigd door WD-Medic op 17-01-2014 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:13
Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:35:
[...]

Dat kan als je beta tester bent en een iets oudere firmware gebruikt met de grid view. In die beta zitten al wel de youtube verbeteringen, je mist feitelijk niks aan de huidige functionaliteiten. Ik vind het geen probleem je aan te melden als beta tester, ik heb alleen geen idee of ze nu beta testers accepteren omdat er al sinds halverwege november niks meer aan beta's bijgekomen is.

Een mogelijkheid die je nu wel hebt is om hem in je favorietenlijst te zetten, maar dat werkt niet met elke theme.
Als het eraan komt, kan ik nog wel even wachten hoor ;) . Ik gebruik netflix en de mappen films series en kinderfilms als je die 4 bij de volgende update dan op homescreen kan zetten dan is dat handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveonfire
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-07-2023
U2psv schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:49:
Netflix is bij ons thuis een populaire app aan het worden is het mogelijk om deze op het homescreen te krijgen?

Zal sowieso makkelijk zijn als je bijvoorbeeld verschillende mappen op het homescreen kan zetten ipv live tv ofzo.
Ik heb netflix toegewezen aan een knop op de afstandsbediening. Als ik op de 0 druk start netflix direct op. Kun je via de configuratie van je wdtv regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met behulp van de psd bestanden van medic pas ik wat zaken aan voor het alaska dutch remix topic. Ik hoop dat op korte termijn klaar te hebben.

Momenteel ben ik alle afbeeldingen naar high res afbeeldingen aan het omzetten
Ik ga kijken of het werkt om bepaalde achtergronden te laten terugkomen op de diepere pagina's (zodat de afbeelding uit het hoofdmenu terugkomt)
Ik ga de witte letters wat grijzer maken zodat het conform de rest van het theme is
Ik wil ook nog de voortgangsbalk voor iso en video_ts mappen aanpassen
En ik wil het menu beter maken (maar dat valt wat onder de high res afbeeldingen)
Verder zal ik de psd bestanden posten met een handleiding hoe je zelf zaken aanpast in het hoodmenu (voor als je andere iconen of een andere achtergrond wil).

Dat is allemaal wel redelijk te doen schat ik in, als de kids wat relaxter worden (staan momenteel in huilstand 8) kom ik nog ergens, maar het ziet er wat somber uit. Dinsdag heb ik een verlofdag, dus als het dit weekeinde niet afkomt ga ik er dinsdag verder mee.

Edit: zo hoofdmenu af, alle afbeeldingen verbeterd, ziet er retestrak uit. Morgen of dinsdag even de aanpassingen doen voor menu opties die ik niet gebruik (live tv, muziek, foto's) en dan zal ik dat alvast delen en hopelijk heb ik dan ook een tutorial met psd bestanden klaar. Was wel even wat werk, maar het ziet er zeer strak uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:40:
[...]

Meestal werkt het om hem te laten herstarten (werkt 7 op de 10 keer), dus even via het menu opnieuw laten opstarten.

Werkt het dan niet, dan werkt het meestal om de folders te ontkoppelen, apparaat opnieuw op te starten, daarna folders weer koppelen aan je bibliotheek.

Of je kan zoals ik meestal deed toen ik de medialibrary gebruikte 24 uur wachten en dan komt het vanzelf goed.

Maar als je folder.jpg's gebruikt heb je wellicht die hele mediabibliotheek niet nodig? Dan zet je hem uit en heb je echt gelijk de wijzigingen in je scherm omdat je dan in realtime werkt.
Okee, er staan nog steeds de oude afbeeldingen bij... Hoe ontkoppel ik die folders ook alweer? Heb overal gezocht, maar kon het niet vinden.. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 12:20:
Met behulp van de psd bestanden van medic pas ik wat zaken aan voor het alaska dutch remix topic. Ik hoop dat op korte termijn klaar te hebben.

... Was wel even wat werk, maar het ziet er zeer strak uit.
Het speciale Dikkiedikdik menu item :+ ;)

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/10sey5l.jpg

Voor alle tips en trucs ... kijk je even hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:10
Laatst een Netflix cadeau abonnement gedaan aan mijn ouders. Bleek het dat de smart TV geen Netflix app heeft en ook niet zou krijgen. Ze hebben wel een Wii maar zag van de week dat die maar 480p als resolutie heeft. Na wat research ook bij dit kastje uitgekomen en vandaag gekocht.

Moet zeggen dat het allemaal netjes werkt en ziet er ook lekker overzichtelijk uit. Wat probleempjes met tonen van foto's en Spotify wilde niet afspelen maar na een reset werkte alles. Snelheid van bladeren door menu's viel mij ook mee, duurt wel even maar niet erg hinderlijk.
Heb op mijn slaapkamer een Raspberry maar mocht deze speler nog een keer in de aanbieding zijn haal ik hem denk ik ook wel voor Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nondeju, dat viel allemaal weer niet mee. Maar heb een alaska remix dutch 2014 hoofdmenu klaar, rest is gelijk aan de november versie (op wat mini dingetjes na). Was weer even vergeten hoe kieskeurig dat ding is, 4 uur verspilt omdat ik steeds vastlopers had. Reden: een afbeelding 1 pixel te hoog...

Mijn momentopname functie werkt weer eens niet, dus geen afbeelding. Maar bij deze voor de liefhebbers (waarbij wel een belangrijke opmerking, deze versie heeft geen muziek, live tv en foto's in het menu):

https://www.mediafire.com/?mlmsn1du6e7qmax

Dinsdag ga ik weer even verder en maak ik het hoofdmenu in diverse varianten even af en als het nu eens mee gaat zitten met de xml bestandjes ook nog wat andere aanpassingen (maar na vandaag ben ik weer wat minder enthousiast, kon dat ding wel opvreten vanmiddag).
WD-Medic schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 17:09:
Het speciale Dikkiedikdik menu item :+ ;)
:+
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 17:02:
[...]

Okee, er staan nog steeds de oude afbeeldingen bij... Hoe ontkoppel ik die folders ook alweer? Heb overal gezocht, maar kon het niet vinden.. :$
Bij instellingen en dan mediabibliotheek aanklikken en dan is het een van de opties.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2014 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WD-Medic schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:54:
[...]

Precies zo doet ThumbGen het ook.

Hou je deze structuur er op na kan ook de interne scraper er prima mee aan de slag.

Wat de vraag is eigenlijk: De WD kan idd voor elke map een folder.jpg gebruiken. Deze is dan zichtbaar in een video overzicht als thumb voor die betreffende map. Kies je echter Gallery View als video overzicht dan staat daar voor elke film map wel de thumb maar metadata kan niet getoond worden simpelweg omdat de firmware dit niet kan.

Dit zou dan met HubFlow wel werken?
De namen van de views zeggen me ff nix .....
dan maar plaatjes van hoe t er bij mij uitziet
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2mgqxwo.jpgAfbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/ddnq7q.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Gebruik ook thumbgen maar ik heb alle films in 1 map staan los dus..
Daar werkt de speler prima mee , alleen haal ik geen achtergronden met thumbgen.
Dat wordt me te rommelig , heb een plaatje en de film info dat is genoeg voor mij... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 11:17:
De namen van de views zeggen me ff nix .....
dan maar plaatjes van hoe t er bij mij uitziet
Nee OK prima, geen metadata op map niveau ...

Gewoon zoals het er bij iedereen uit ziet die b.v. ThumbGen of de interne scraper gebruikt. Het verschilt misschien van layout door de gebruikte gallery view. Iets dat afhankelijk is van het gebruikte thema.

TIPje: Je kan screenshots maken met de WD! Even instellen op je AB welke knop je ervoor wilt gebruiken en je hoeft geen camera tevoorschijn te halen als je iets duidelijk maken wilt.
Theodor schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:46:
Gebruik ook thumbgen maar ik heb alle films in 1 map staan los dus..
Daar werkt de speler prima mee , alleen haal ik geen achtergronden met thumbgen.
Dat wordt me te rommelig , heb een plaatje en de film info dat is genoeg voor mij... :P
Nou zeker. In het begin is het allemaal leuk maar na een poosje was ik het al snel zat. Het Alaska thema bied dan ook de mogelijkheid niet om ze er achter te laten roteren dus dan ben je al snel klaar ... :+

[ Voor 28% gewijzigd door WD-Medic op 19-01-2014 18:32 ]

Pagina: 1 ... 36 ... 57 Laatste