Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb firmware 1.16.13.
Het blijkt nu dat ik het probleem met terugspoelen alleen bij zelf gemonteerde HD films heb...... Overige films, incl zelf gemonteerde SD films spoelen wel goed terug.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:21
Eigenwijs als ik ben toch even door gaan testen om bluray te kunnen streamen...

met 15mtr cat5e onder de arm de Western Digital rechtstreeks aangesloten op de Fritzbox. Bleef stotteren. Toen zag ik dat ik de DS214 ook via windowsshare kon benaderen in de Western en dus niet via de Linuxshare optie. Die optie had ik nooit eerder gehad in de Western, via windowsshare zag ik alleen de laptop en via Linux de DS214.

En wat denk je.....nu streamt de bluray wel, althans de 45gb Die Hard 5 loopt af en toe wel vast. De 23 en 30gb bluray's lopen gewoon soepel. Ook The Croods van 45 gb loopt soepel. Blijft ook soepel lopen als ik eea gewoon weer aansluit zoals het nu ligt in mijn woning met de cat5, dus de 15mtr geleende kabel rechtstreeks aansluiten heeft geen zichtbaar effect.

Bij wifimedia zeiden ze dat het niet veel uit maakte om via SMB of Linux te gaan sharen. Blijkbaar bij mij wel dus.

Meer mensen met deze ervaring? Enig idee waarom ik de SMB share nooit zichtbaar heb gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Collega van mij had ook een wd gekocht, per abuis de play versie. Nou, die is inmiddels omgeruild voor de live versie, wat een onding. Kon geen mpeg's afspelen die hij had, video_ts werkte niet, iso werkte niet, man man man, gelukkig hapt de live versie alles.
supercop7373 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:25:
Bij wifimedia zeiden ze dat het niet veel uit maakte om via SMB of Linux te gaan sharen. Blijkbaar bij mij wel dus.
Misschien heb je de instellingen voor nfs niet helemaal lekker staan voor de wd? Maar ik heb ook alles via smb en dat bevalt me toch beter dan nfs, zeker in combi met de synology. Ik zie trouwens ook af en toe mijn smb shares niet, maar als je ze eenmaal erin hebt op je wd blijft het wel altijd werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:35
Bij mij werkt nfs juist heel goed, misschien is de nfs server van de synology niet optimaal, omdat jullie daar allebei mindere ervaringen mee hebben. Ik heb een linux server en daar nfs v4 zelf op geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
raven22 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 18:30:
Bij mij werkt nfs juist heel goed, misschien is de nfs server van de synology niet optimaal, omdat jullie daar allebei mindere ervaringen mee hebben. Ik heb een linux server en daar nfs v4 zelf op geconfigureerd.
nou, bij mij werkt het wel, maar ik wil meerdere synology's aan elkaar koppelen met een virtuele map zodat de wd alles in 1 map laat zien (ongeacht op welke synology het staat). Maar dat werkt alleen met smb, nfs kan dat niet aan (althans niet op de synology's).

Ik gebruik geen media library en de koppeling van folders zonder media library is pefect, maar kan maar van 1 nas koppelingen maken, niet van andere nassen. Maar als ik nu een virtuele map maak kan ik de synology's onderling verbinden en de wd ziet dat dan als 1 map en dat is wel heel handig voor mijn netwerkje.

Maar ik heb wel veel getest met nfs en dat werkte evengoed als smb, ik zie echt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
van linux heb idd de ballen verstand. Het zal mij om het even zijn als ik maar fatsoenlijk kan streamen.

snap alleen niet waarom die windowsshare nu wel zichtbaar is en eerder niet. Heeft bij wifimedia wel een reset gekregen, maar volgens hun stonden mijn NFS instellingen goed.

In de WD kun je ook niet veel instellen toch, behalve aan en uit van linux en windowsshare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCase
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09-2022
ASW1 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 13:08:
Ik heb grote problemen met netflix op de WD live.
De eerste paar weken ging goed, daarna kreeg ik vaak van allerlei foutcodes en meldingen dat series niet beschikbaar waren. En nu steeds vaker "unable to connect to netflix", en de app kan dus helemaal niet meer inloggen.
Het vreemde is dat het niet ineens was, maar van kwaad tot erger is gegaan, en op dit moment is netflix compleet onbruikbaar geworden.
Heb een USA abbo genomen en met Tunlr dns werkte dat prima.
Nederlandse versie werkte eerst met dns op automatisch, maar werkt ook niet meer inmiddels.
Iemand vergelijkbare ervaringen met Netflix?
Ik heb ook dergelijke problemen met o.a. Netflix , maar als ik de externe HD afkoppel werkt het wel
goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
supercop7373 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:23:
In de WD kun je ook niet veel instellen toch, behalve aan en uit van linux en windowsshare?
yep, daar ligt het niet aan, maar het werkt nu, blijft ook werken nu, dus lekker genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:39

Accountant

Mindset+goal= Succes

Iemand misschien ook dit probleem?

WD TV via WIFI aangesloten op een NAS. Alles speelt vlekkeloos en nagenoeg vloeiend af (bestanden tot 15GB). Maar bij films tussen de 8 en 15GB zie ik vloeiend beeld en film geluid maar ik mis het stemgeluid van de acteurs zeer vreemd. Ligt dit aan het feit dat ik het draadloos afspeel?

Bij series heb ik het probleem niet en kijg ik het geluid van de acteurs te horen. Heb ik misschien een wifi capaciteit probleem of een of andere instelling verkeerd staan. iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:19
McCase schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:49:
[...]

Ik heb ook dergelijke problemen met o.a. Netflix , maar als ik de externe HD afkoppel werkt het wel
goed
hmm, ik heb geen HD aan de WD hangen, alleen een nas via het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Accountant schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 14:27:
maar ik mis het stemgeluid van de acteurs zeer vreemd.
waarschijnlijk speel je geluid af via hdmi en heb je een geluidsoptie aangevinkt die je tv niet ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveonfire
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-07-2023
Na lang zoeken eindelijk een oplossing gevonden voor het niet ontwaken uit de standby modus. Oplossing staat op www.ipcdenbosch.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:39

Accountant

Mindset+goal= Succes

Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 17:10:
[...]

waarschijnlijk speel je geluid af via hdmi en heb je een geluidsoptie aangevinkt die je tv niet ondersteunt.
Was net zelf even aan het spelen met de instellingen. Geluid loopt via de versterker, daar zit het probleem denk ik. Weet alleen niet of het aan mijn HDMI kabel ligt of aan de versterker uitgang. Heb namelijk een nieuwe langere HDMI kabel gekocht, deze geeft een foutmelding op de apple tv iets met hdcp schijnt bij de apple tv vaker voor te komen bij goedkopere kabels.

Maar heb wel stemgeluid op het dolby kanaal maar geen DTS stemgeluid. Ik ga het morgen eens proberen maar vermoed dat het probleem van de wd tv bij de receiver ligt. Op de WD TV bij instellingen heb ik DTS geselecteerd maar zie dit niet op de versterker terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 13:30
Die Youtube leanback app doet nog steeds vreemd dat ie telkens als er een andere video moet geladen worden, de WD gaat herstarten.
Ik was vroeger gewoon om de andere Youtube app te gebruiken, maar ik kan nu al een tijdje niet meer inloggen op mijn Youtube account met gebruikersnaam en pw. Zegt steeds dat gebruikersnaam ongeldig is :(
Kan eens iemand deze Youtube eens gebruiken en inloggen in z'n account om favorieten en afspeellijsten af te spelen ? Misschien ligt het wel aan mij :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
Wanneer gaan ze deze firmware dan vrijgeven ? Heb je daar zicht op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

delacer schreef op zondag 08 december 2013 @ 18:03:
Wanneer gaan ze deze firmware dan vrijgeven ? Heb je daar zicht op ?
Die vraag houdt velen van ons bezig. Wanneer je de verschillende builds voorbij ziet komen de afgelopen weken/maanden zonder dat er daadwerkelijk een update beschikbaar is, dat zijn er echt heel erg veel.

Het zou mooi zijn wanneer er een lijst is met issues welke solved moeten zijn wanneer men met de nieuwe release komt, maar het gevoel is er (bij mij althans) dat er steeds meer in meegenomen wordt.

Ik denk dat de mods hier ook geen exacte datum hebben behalve het gevoel dat deze steeds dichterbij komt :).

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
€69,- bij MediaMarkt, scheelt toch bijna 11 euro in de pw
pricewatch: WD TV Live (2011)
http://www.mediamarkt.nl/...net&product_code=36718573

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:16:

Daarnaast staat dit nog open:

No DTS on Digital Pass-Through via HDMI Only

Dus tja, dat lijkt me snel op te lossen.
Idd dit kunnen ze zo uit de HUB firmware halen want daar werkt het al die tijd al... beetje vaag allemaal.

Maar ja vaag zijn ze bij WD toch want voor de SMP is er inmiddels al een fix geweest voor de interne scraper ivm de wijziging die TVDB en TheMovieDB in hun API hebben doorgevoerd ... HUB gebruikers wachten hier nog steeds op. Als die fix er nog komt. Ik krijg langzaam aan het idee dat ze de HUB hebben losgelaten.. ;(

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

WD-Medic schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:51:
[...]

Idd dit kunnen ze zo uit de HUB firmware halen want daar werkt het al die tijd al... beetje vaag allemaal.

Maar ja vaag zijn ze bij WD toch want voor de SMP is er inmiddels al een fix geweest voor de interne scraper ivm de wijziging die TVDB en TheMovieDB in hun API hebben doorgevoerd ... HUB gebruikers wachten hier nog steeds op. Als die fix er nog komt. Ik krijg langzaam aan het idee dat ze de HUB hebben losgelaten.. ;(
Het lijkt erop dat voor alle devices dat men in aparte teams werkt. Beetje coordinatie zou best aan te raden zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:39
Ze hebben al genoeg mindere firmware's als officieel online gezet, en als ik dat zo nu al een tijdje lees, is de laatste beta een heuse verbetering t.o.v. de huidige, waarom dan gewoon niet online gooien. Die paar dingetjes, kun je dat toch weer in een nieuwe releasen... Nou ja, voor het geld wat het heeft gekost mogen we ook niet klagen natuurlijk :p

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat werkte in vorige beta's wel, dus dat is inderdaad snel opgelost. Maar als beta tester krijg je geen info waarom het nog niet online komt. Maar het lijkt me sterk dat het nog lang gaat duren. Ik vermoed dat het zeker nog dit jaar gaat gebeuren, anders zou ik het ook niet meer weten. Zo lastig is het inderdaad allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Aah OK er is dus weer een foutje ingeslopen bij de laatste beta..

Nou ja ze weten dus wel hoe het moet. Jammer is alleen dat er 487 beta's nodig zijn om tot 1 goede release te komen ...

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveonfire
Zelf ben ik ook een beta-tester. De beta die we nu aan het testen zijn, ziet er goed en snel uit. Zelf had ik nog wel last van het feit dat de WD tv live niet uit de standby modus was te krijgen. Maar dat was een combinatie van ongeduld aan mijn kant en de infraroodontvanger van de wd tv live. De IR van mijn lcd tv zorgt namelijk voor verstoring van het ir signaal naar mijn WD tv live. Zodra de tv een tijdje aanstaat(+/- 10 sec) dan is de straling van de TV minder en ontwaakt de wd tv live wel.

[ Voor 3% gewijzigd door steveonfire op 10-12-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Waarom probeer je nu al voor de tweede keer mensen hier vandaan naar een nietszeggend domein te krijgen? Zie voor meer info zeg je dan ook nog ... er staat helemaal niks anders dan een afbeelding van hardware.info.

:O

[ Voor 26% gewijzigd door WD-Medic op 10-12-2013 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveonfire
Je hebt gelijk. Ik zal mijn eerdere reactie aanpassen.

[ Voor 14% gewijzigd door steveonfire op 10-12-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
[...]

Het is te hopen dat er inderdaad nog een update komt voor de Live Hub zou wel fijn zijn. Ik gebruik m nog steeds met veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
De nieuwe firmware is er.
Versie 2.01.86

[ Voor 24% gewijzigd door xippie op 11-12-2013 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:46

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

IS dat dan ook de langeverwachte nieuwe versie die getest is? Of een tussenversie?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ben het nu aan het instalolen. Komt een helehoop bij iig:
What's in this update? Release 2.01.86 (12/10/2013)
Supports SiriusXM Internet Radio.
Supports France TV.
Supports Tweet by WD TV.
Supports WSJ Live.
Supports Toon Goggles.
Supports ADC, All Fitness TV, American Pop service, Asian Crush, Bolly Mixtures Brief, Cook, CloudMe™, Docurama, Family TV, Go Digital, Gravitas Movies, Manga, MBC America, Pop Flix Classic Movies, Pop Flix Classic TV, Vanguard Cinema.
Supports DTS-HD Master Audio pass-through.
Supports YouTube Leanback service with DIAL protocol.
Default set to “on” for 3 hour energy saving auto shut down.
Resolved YouTube Leanback restart after short-term playback.
Supports TXT MicroDVD subtitle.
Supports clock screensaver.
Resolved issue with some AIFF files not playing properly.
Resolved rear USB port issue when playing media from a USB HDD.
Resolved several JSTV issues with reboots, freezing, streaming stops, video start-up times and stuttering.
Resolved Maxdome movie playback quality issues.
Resolved video playback issue after exiting SlingPlayer.
Resolved Spotify Playlist reboot issue.
Resolved FWD/RWD/Skip To issue with DVR-MS video files.
Resolved FWD/RWD playback issue with .FLV (AVC) video files.
Resolved playback prematurely stopping with specific DVR-MS video files.
Resolved system locking up after long-term playback of MKV video playlist.
Resolved some BD ISO movies not playing from the beginning.
Resolved some DVD ISO issue displaying black screen during play.
Resolved issue with some m2ts and BD ISO files restarting.
Updated Get Content Info search results for music & movie files.
Resolved higher resolution DVR-MS files with video/audio/lip sync and stopping issues during playback.
Resolved audio sound not playing for certain AVI video files.
Resolved AAC audio not in sync with FLV files.
Resolved "Skip To" function not working with some BD ISO files.
Resolved reboot problem when pressing the Home button while using Windows™ Play To during video playback.
Resolved issue playing DVR-MS videos via Windows™ Play To.
Resolved network share issue when storage device is not connected.
Resolved screensaver interrupting audio playback when playing from Windows™ Play To.
Resolved Accuweather™ not displaying the correct unit of measurement for Precipitation, Rain, Snow, and Ice.
Resolved Flickr message pop-up "There is no media" when scrolling through Interesting category.
Resolved various translation issues.
OK, installed. Zie niet bijster veel anders maar dat is ook wel te verwachten. Lijkst vooral een bugfix release :) Hoewel Master DTS pass wel erg fijn is. Ow en een clock screensaver AWWWW YEEAAAHHHH 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 11-12-2013 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

http://community.wd.com/t...are-Version-2/td-p/636457

Ik lees op het WD forum (zie link) enorm veel problemen met de auto update (schijnt wel al bekend te zijn bij WD, ze zijn ermee bezig), het beste is om via usb de firmware te installeren (alhoewel ik dan ook weer reacties lees dat je ook hier goed mee moet uitkijken, omdat ook dit mis kan gaan als je niet weet wat je doet).

Ik houdt dit topic en het WD forum nog wel even in de gaten komende dagen (lees: ik laat anderen eerst even proef-konijnen :P ), voordat ik eraan begin :) .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even die link van KillerBee gegeven en zie dat veel mensen de juiste procedure niet volgen.

Dit kan je het beste doen:

1) Download de zip hier: http://www.wdc.com/wdprod...s/?family=wdfwdtv_live_G3
2) Pak de zip uit in de root van een usb stick
3) Steek de stick in de wd als die uitstaat
4) Doe de wd aan
5) als het goed is krijg je binnen een minuut nadat je het hoofdmenu ziet de melding dat je kan updaten, is dat niet zo, ga dan naar instellingen en zoek even naar het woordje update, auto update moet op yes staan
6) voer nu de update uit. Dit kan 10 minuten duren
7) Nadat je in het hoofdmenu bent ga je naar instellingen en kies je voor herstarten speler

Dat zou moeten werken in 99999 van de 100000 gevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Auto update werkte anders dikke prima hier, geen problemen net als altijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

@Dikkiedikdik: d:)b

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:41:
Auto update werkte anders dikke prima hier, geen problemen net als altijd?
Dat kan natuurlijk ook, maar als je die foutmelding krijgt kan je altijd het stappenplan hierboven gebruiken :)

Ik heb verder geen informatie vanuit de beta groep. De beta zat op 2.01.80, dit is dus een meer recentere versie dan de beta. Ik denk exact gelijk aan 2.01.80, maar dan met het geluidsprobleem opgelost.

Het is een zeer fijne firmware, de beste tot nu toe. Alleen trance.fm werkt niet goed meen, maar de rest is echt fijn. Nieuwe youtube, snellere apps.

Genieten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendji
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 06:23
Net geupdate via de normale methode zonder problemen. Ging bij mij in 3 stappen.

1. Update - reboot.
2. Nog een update - reboot.
3. Laatste update genaamd 2/2 opstarten klaar.

Behalve de zaken die vermeld worden in de release-notes is me 1 ding al opgevallen.
Opstarten gaat sneller in die zin dat het zoeken van het netwerk al bij het opstarten (scherm met blauw logo) gebeurd. Voorheen moest ik altijd even wachten met het drukken op video omdat ie anders mijn schijven niet meteen vond.

Nu kun je meteen op video drukken en wordt alles meteen gevonden.

Overigens werken Linksheets/Themes via een USB stik ook nog steeds zonder problemen.

Life Is Not A Journey To The Grave With The Intention Of Arriving Safely In A Pretty And Well Preserved Body, But Rather To Skid In Broadside, Thoroughly Used Up, Totally Worn Out, And Loudly Proclaiming: Wow.... What A Ride !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gendji schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:46:
Opstarten gaat sneller in die zin dat het zoeken van het netwerk al bij het opstarten (scherm met blauw logo) gebeurd. Voorheen moest ik altijd even wachten met het drukken op video omdat ie anders mijn schijven niet meteen vond.

Nu kun je meteen op video drukken en wordt alles meteen gevonden.

Overigens werken Linksheets/Themes via een USB stik ook nog steeds zonder problemen.
Check ook even de snelheid van de apps, is ook aanzienlijk verbeterd. Vooral fijn als je netflix gekeken hebt en daarna een video wil afspelen vanaf een harde schrijf / nas.

Het kan trouwens wel handig zijn om de theme even opnieuw te activeren, dus even naar moochi theme en dan terug naar je eigen theme (die blijft er ook gewoon opstaan), het komt soms voor dat de moochi en je eigen theme anders wat door elkaar gaan door de update.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendji
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 06:23
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:49:
[...]

Check ook even de snelheid van de apps, is ook aanzienlijk verbeterd. Vooral fijn als je netflix gekeken hebt en daarna een video wil afspelen vanaf een harde schrijf / nas.

Het kan trouwens wel handig zijn om de theme even opnieuw te activeren, dus even naar moochi theme en dan terug naar je eigen theme (die blijft er ook gewoon opstaan), het komt soms voor dat de moochi en je eigen theme anders wat door elkaar gaan door de update.
Goeie tip, straks even een apps uurtje inlassen :)

Theme switchen doe ik ook idd altijd voor de zekerheid.
Goed om dat even te vermelden hier d:)b

Life Is Not A Journey To The Grave With The Intention Of Arriving Safely In A Pretty And Well Preserved Body, But Rather To Skid In Broadside, Thoroughly Used Up, Totally Worn Out, And Loudly Proclaiming: Wow.... What A Ride !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Nu aan het updaten ik ben benieuwd! Ik zie alleen niets over miracast in de patch notes en ik had al eerder gelezen dat die ook uit de beta firmwares was gehaald.. dat vind ik wel jammer ;(

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
Dikkiedikdik, kan je bevestigen dat in deze laatste firmware vele nieuwigheden en verbeteringen zitten die je ook in je laatste beta firmware heb gezien ?
En zo ja welke ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
delacer schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:06:
Dikkiedikdik, kan je bevestigen dat in deze laatste firmware vele nieuwigheden en verbeteringen zitten die je ook in je laatste beta firmware heb gezien ?
En zo ja welke ?
als ik zo het lijstje scan is het een verbeterde versie van de beta die ik momenteel draai (geluidsopties werken bij mij nog niet). Dus ik denk voor 99,9 % dat het antwoord ja is.

Maar ik kan pas vanavond thuis testen. Dan laat ik het nog weten (denk ergens tussen 19:00 en 20:00). Ik zou hem echter gewoon installeren. Zelf heb ik nu thuis 2.01.80 draaien en dit is 2.01.86, dus 6 versies verder en de problemen die er nog waren in 2.01.80 zie ik als opgelost staan in de changelog. Maar in de beta's werk je niet met changelogs, dus ik moet het echt zelf even zien. Maar afgaande wat ik hier heb gelezen is dit een must have voor iedereen inclusief mijzelf.

In iedergeval is alles sneller op de speler, je moet ook de nieuwe youtube hebben en verder wat nieuwe opties als film info opzoeken op flixter e.d.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Geweldig nieuws, morgenavond lekker updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:14

Ursamajor

Astrofotograaf

Werkt de TranceFM zender in TuneIn weer, of doet ie het nog steeds niet met de nieuwe firmware? ;)
Ze hebben wel een mooie lijst in de firmware verwerkt :)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Update ging prima, alleen heb ik nu geen toegang tot linux shares meer op mijn syno.
Raar, ik zie zo snel ook niet waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ASW1 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 20:51:
Update ging prima, alleen heb ik nu geen toegang tot linux shares meer op mijn syno.
Raar, ik zie zo snel ook niet waar het aan ligt.
Nfs staat standaard nu op tcp en niet meer op udp, wellicht is dat het? Loop even de settings na.
Heb zelf nu geen nfs setup draaien, maar kwam dit tegen op het algemene wd forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 21:54:
[...]

Nfs staat standaard nu op tcp en niet meer op udp, wellicht is dat het?
Eeeuh, ja, wie weet?
Wat is dat dan, moet ik dat op de syno of op de WD zoeken?

Ik krijg het vooralsnog niet aan de praat. De eerste keer ook al eindeloos moeten prutsen om NFS aan de praat te krijgen zonder dat me ooit duidelijk is geworden wannneer het nu wel en niet werkt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Hmm net een film gekeken en verwijderen staat niet meer bij opties...
En bij YouTube moest ik het apparaat uit en weer aanzetten voor uit het menu te komen..

Verwijderd

Topicstarter
Theodor schreef op woensdag 11 december 2013 @ 22:43:
Hmm net een film gekeken en verwijderen staat niet meer bij opties...
En bij YouTube moest ik het apparaat uit en weer aanzetten voor uit het menu te komen..
Verwijderen zit nu onder bewerken en youtube kan je uit door op het huisje op de remote te klikken

Verwijderd

Topicstarter
ASW1 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 22:16:
[...]

Eeeuh, ja, wie weet?
Wat is dat dan, moet ik dat op de syno of op de WD zoeken?

Ik krijg het vooralsnog niet aan de praat. De eerste keer ook al eindeloos moeten prutsen om NFS aan de praat te krijgen zonder dat me ooit duidelijk is geworden wannneer het nu wel en niet werkt. :(
Ik zal nfs in combi met de syno bekijken, weet alleen niet of het vandaag lukt omdat ik wat lange dagen op het werk maak momenteel

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 21:02:
[...]
Rest van de firmware bekeken en het is gelijk aan de beta op 1 extra internet bron na, zou hem iedereen die trance fm niet luistert aanraden.
Naja, er is genoeg andere muziek. Ik ga m wel even proberen iig :)
Tnx!

Gadgets FTW!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Daar is -ie dan :). Gisteren erop gezet, werkt prima. Wel knap hoe ze zo lang bezig kunnen zijn, zo'n enorme lijst features en verbetering toevoegen én een sprong in major versie nummer maken en dat je toch amper kunt zien dat er een update heeft plaats gevonden ;). Maar goed, dat is minor kritiek, het zag er al best ok uit allemaal.

• TheEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-04 11:14

TheEagle

Master (of my own) universe

supercop7373 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:23:
van linux heb idd de ballen verstand. Het zal mij om het even zijn als ik maar fatsoenlijk kan streamen.

snap alleen niet waarom die windowsshare nu wel zichtbaar is en eerder niet. Heeft bij wifimedia wel een reset gekregen, maar volgens hun stonden mijn NFS instellingen goed.

Hey supercop7373,

Ik denk dat het aan de WD TV Live software ligt. Ik heb namelijk een vergelijkbare opstelling (synology nas, bekabeld gigabit netwerk en een wdtv live) maar ook grote problemen met het afsprelen van films.

Na de update is me dat nog niet gellukt. Ik heb de films op een windows share op mijn nas staan. En streamde ze zo naar de wdtv live. Maar na de update heb ik zelfs moeite om de share te openen. Als ik het overzicht met films open op de wdtv live krijg ik alleen een 'loading' plaatje te zien en verder niets. Films heb ik op deze manier nog niet af kunenn spelen.

Ik ga vanavond mijn wdtv live eens een reset geven en alles opnieuw instellen. Eens kijken of dat iets helpt.

Vanwege een gebrek aan logica slaat dit bericht helemaal nergens op.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-09 18:54
[..]

Ik denk dat het aan de WD TV Live software ligt. Ik heb namelijk een vergelijkbare opstelling (synology nas, bekabeld gigabit netwerk en een wdtv live) maar ook grote problemen met het afsprelen van films.
[..]
Begrijp ik hieruit dat je deze problemen vóór deze update ook al had?
Ik heb namelijk identieke opstelling als jij .. en films streamen gaat hier zonder problemen.
Twijfel nu dus alleen om te updaten, als in.. nu werkt het allemaal prima.. moet niet zo zijn dat dadelijk na de update ik niet meer normaal films/series kan kijken vanaf mijn Synology.

*sowieso

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-09 15:15
Heb de western digital gisteren binnen gekregen. Ik heb deze bekabeld aangesloten. Updaten via het netwerk i.p.v. met usbsticks klooien is een verademing. Ook gelijk aan de slag met netflix. Dat werkt super, beeld en geluid is goed.

Wat me opvalt is dat de western digital sneller is dan de mede8er 6003xd.

Mede8er doet wel wat firmware changes, maar zie weinig grote veranderingen. Denk dat ik deze de deur uit doe.

• ASW1
Ik heb de shares inmiddels aan de praat weten te krijgen door op de syno een user aan te maken voor de WD met mac file service en deze user toegang tot de videofolder op de syno te geven.
Vervolgens op de WD useracount en password ingeven via mac sharing en het werkt.

NFS krijg ik niet meer aan de praat.

• ASW1
Nog een andere vraag over niet-nederlandse netflix trouwens.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Unbluck-US en Tunlr op dezelfde manier werken.
Maar vul je dat ip-nummer op de WD dan in bij DNS of bij proxy?

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:35
Ik denk het niet, ik gebruik ook NFS, niet op een synology maar een eigen debian server. Werkt vlekkeloos, en na de update gaan de menu's en selecties heerlijk snel en soepel.

Het kan eventueel liggen aan de combinatie WDTV en de synology. Dat ze via nfs niet goed praten met elkaar. Maar zoals ik al zei via een 'stock' nfs server gaat het uitstekend.

Verwijderd

Topicstarter
ASW1 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:56:
Nog een andere vraag over niet-nederlandse netflix trouwens.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Unbluck-US en Tunlr op dezelfde manier werken.
Maar vul je dat ip-nummer op de WD dan in bij DNS of bij proxy?
op unblock-us staat een handleiding voor de wd.

• ASW1
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:19:
[...]

op unblock-us staat een handleiding voor de wd.
Bij DNS invullen dus, dat is ook wat ik gedaan had.

Is die proxy-instelling in de firmware nieuw trouwens , of zat die er in de vorige versie ook al in?

Verwijderd

Topicstarter
ASW1 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:38:
NFS krijg ik niet meer aan de praat.
Ik zal vanavond wel even een handleiding maken voor de nfs in combi met de synology, zo lastig was het nooit, maar ik heb het nu niet getest. Een paar beta's terug wel en toen heb ik nog zaken laten oplossen, ik neem aan dat het nu ook weer moet werken, maar we zullen zien.

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 16:12
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:24:
[...]

Ik zal vanavond wel even een handleiding maken voor de nfs in combi met de synology, zo lastig was het nooit, maar ik heb het nu niet getest. Een paar beta's terug wel en toen heb ik nog zaken laten oplossen, ik neem aan dat het nu ook weer moet werken, maar we zullen zien.
Gebruik deze FW ook met NFS en een aantal Synology's. Geen probleem, werkt. (ook met alle voorgaande beta FW's)

• ASW1
Vaag, ik heb niets veranderd aan de instellingen.
Voor de firmware update werkte NFS wel gewoon.

[ Voor 4% gewijzigd door ASW1 op 12-12-2013 14:29 ]

• supercop7373
TheEagle schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:42:
[...]

Hey supercop7373,

Na de update is me dat nog niet gellukt. Ik heb de films op een windows share op mijn nas staan. En streamde ze zo naar de wdtv live. Maar na de update heb ik zelfs moeite om de share te openen. Als ik het overzicht met films open op de wdtv live krijg ik alleen een 'loading' plaatje te zien en verder niets. Films heb ik op deze manier nog niet af kunenn spelen.

Ik ga vanavond mijn wdtv live eens een reset geven en alles opnieuw instellen. Eens kijken of dat iets helpt.
op dit moment loopt het via windowsshare goed, ook de grote bluray. Via linux kreeg ik bij 20 en 30gb bestanden stotteringen. MKV liep via linux gewoon goed. Ik heb pas sindskort de mogelijkheid gekregen om via windowsshare te gaan streamen. Kreeg simpelweg de mogelijkheid niet te zien.

Aangezien ze bij wifimedia mijn Synology DS 214 een reset hebben gegeven zou het mogelijk daar in kunnen zitten. Echter stonden volgens hun mijn NFS rechten gewoon goed, die zij er door de reset ook niet uitgegaan. Moet nog even kijken wat voor reset dat dan is geweest.

omdat het nu goed loopt, twijfel ik wel op ik de update wel moet pakken.

[ Voor 11% gewijzigd door supercop7373 op 12-12-2013 18:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nfs bekeken, maar er totaal geen problemen mee. Zorg even dat nfs op de wd op aan staat, dan op de synology gewoon naar configuratiescherm en dan win/mac/nfs en nfs op ja zetten en dan 8 kbit en ik heb ook een vinkje bij nfsv4 inschakelen gezet en het domein leeggelaten. Vervolgens nog op de mappen rechten geven (op ip nummer van je mediaspeler)

dan op de wd naar video, rode knop en dan linux share kiezen wachten totdat je server gevonden is, deze aanklikken, daarna nog een keer deze stap en klaar moet het zijn.

als het niet werkt gewoon alles wissen en opnieuw instellen van de wd selecteren, daarna alles opnieuw invoeren en dan zou het toch moeten werken.

vanuit de beta groep is nfs wel uitvoerig getest, moet helemaal perfect zijn.
supercop7373 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 18:41:
omdat het nu goed loopt, twijfel ik wel op ik de update wel moet pakken.
je kan altijd terug naar de vorige firmware. Zie openingspost voor de info met link naar de bestanden.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2013 19:40 ]

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Heb m toch ook maar geüpdatet. YouTube werkt stukken beter icm de YouTube app op de telefoon.
Nu mn muziek aan de mediabibliotheek toevoegen... Zal wel ff duren...

Gadgets FTW!

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik gebruik eigenlijk alleen Videos, Bestanden en Settings. Deze zou ik dan ook graag naast elkaar willen zetten in het menu. Scheelt heen en weer gaan langs dingen die ik niet gebruik. Kan ik die volgorde gewoon in een xml bestand in een theme aanpassen? En zo ja, waar kan ik de theme van de laatste firmware downloaden? :)

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Heb met mij wd nog nooit problemen gehad met mijn synology..dus ja, zal niet aan de wd liggen.

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ursamajor schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:19:
Heb m toch ook maar geüpdatet. YouTube werkt stukken beter icm de YouTube app op de telefoon.
Nu mn muziek aan de mediabibliotheek toevoegen... Zal wel ff duren...
Klopt, hij crash nu niet meer om de haverklap. Normaal kon ik 1 liedje kijken via de app en dan kon ik weer opnieuw beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
djpdjpnl schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:25:
Ik gebruik eigenlijk alleen Videos, Bestanden en Settings. Deze zou ik dan ook graag naast elkaar willen zetten in het menu. Scheelt heen en weer gaan langs dingen die ik niet gebruik. Kan ik die volgorde gewoon in een xml bestand in een theme aanpassen? En zo ja, waar kan ik de theme van de laatste firmware downloaden? :)
Het theme is al tijden gelijk, kijk even op het officiele wd forum en anderrs heb ik hem wel voor je, maar kan hem vandaag niet meer uploaden.

Ik meen trouwens wel dat je minimaal 5 menu items moet hebben omdat hij anders niet goed meer werkt, maar je kan een heme als alaska dutch zo aanpassen dat de 3 opties van jouw keuze in het midden staan bij opstarten. Idem voor het standaardtheme, maar dat is meestal niet zo mooi door het kleurverloop dat je dan opeens anders hebt.

Als je er niet uitkomt kan ik het wel zo maken voor je

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2013 21:09 ]

• supercop7373
zojuist geupdate. Instellingen bleven staan zoals ik ze had ingesteld bij de vorige firmware, dus via windowsshare. Alles loopt voorlasnog goed vanaf de synology. Zal morgen eens de 45gb bluray gaan testen via de NFS en windowsshare.

Ik zie overigens nu ook mac share staan, die had ik eerst niet. Waar komt die vandaan en wat voor share is dat?

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 21:03:
[...]

Het theme is al tijden gelijk, kijk even op het officiele wd forum en anderrs heb ik hem wel voor je, maar kan hem vandaag niet meer uploaden.

Ik meen trouwens wel dat je minimaal 5 menu items moet hebben omdat hij anders niet goed meer werkt, maar je kan een heme als alaska dutch zo aanpassen dat de 3 opties van jouw keuze in het midden staan bij opstarten. Idem voor het standaardtheme, maar dat is meestal niet zo mooi door het kleurverloop dat je dan opeens anders hebt.

Als je er niet uitkomt kan ik het wel zo maken voor je
Als je dat voor mij zou willen doen, graag. :) Als het kan dat ie start met Bestanden, als je naar rechts zou gaan Videos en als je naar links gaat Settings. De Alaska Dutch theme ziet er prima uit. :)

• Sjorre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 12:30
Gisteren zonder problemen de update gedraaid, maar vanavond tijdens het kijken van diverse formats [mp4, mkv] in combinatie met WD My Book Live lopen files regelmatig zodanig vast, dat de enige remedie is om de stekker uit de WD Live te trekken.

Iemand anders ook deze ervaring? Mijn oplossing is om weer een firmwareversie terug te gaan, maar mochten er andere goede ideeen zijn, verneem ik ze graag :)

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-09 07:21
Momenteel zeer tevreden van deze update, alles loopt echt vlot al heb ik van de services nog niks getest.

Ook handig dat je nu van je film direct een trailer kan bekijken, was het enige wat ik wou zien. :D

Iemand zei ook dat je niets (of films) niet meer kon verwijderen maar is nu onder "bewerken" gezet samen met kopieren.

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Verwijderd

Topicstarter
supercop7373 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 21:40:
Ik zie overigens nu ook mac share staan, die had ik eerst niet. Waar komt die vandaan en wat voor share is dat?
Die is handig als je thuis een mac hebt ipv een pc ;)
djpdjpnl schreef op donderdag 12 december 2013 @ 21:50:
Als je dat voor mij zou willen doen, graag. :) Als het kan dat ie start met Bestanden, als je naar rechts zou gaan Videos en als je naar links gaat Settings. De Alaska Dutch theme ziet er prima uit. :)
welke wil je aangepast hebben? Kan ze ook beiden doen.
Meen dat het geen probleem was, ben alleen nu wat te moe om het gelijk te doen, maar dan ga ik morgen of het weekeinde er even mee bezig.
Sjorre schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:14:
Iemand anders ook deze ervaring? Mijn oplossing is om weer een firmwareversie terug te gaan, maar mochten er andere goede ideeen zijn, verneem ik ze graag :)
2 dingen die je kan doen als je ze nog niet gedaan hebt:

1) wd opnieuw laten opstarten via het menu instellingen
2) de mediabibliotheek opnieuw laten opbouwen als je die gebruikt

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2013 22:30 ]

• ASW1
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:26:
[...]
Die is handig als je thuis een mac hebt ipv een pc ;)
Of wanneer je NFS niet aan de praat krijgt. :')

[ Voor 66% gewijzigd door ASW1 op 12-12-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
[...]

welke wil je aangepast hebben? Kan ze ook beiden doen.
Meen dat het geen probleem was, ben alleen nu wat te moe om het gelijk te doen, maar dan ga ik morgen of het weekeinde er even mee bezig.
Het weekend is prima hoor, ik ben allang blij met je hulp! Beide themes zou heel fijn zijn, mocht Alaska toch niet prettig zijn dan kan ik de standaard gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Zojuist even bluray stream getest van 45gb via Windows, Linux en Mac share.

Waar ik bij de vorige firmware alleen via windowsshare kon kijken naar een flinke bluray kan ik dit nu ook via Linux. Beiden lopen op enkele momenten bokken na goed door. Windows heeft hier meer last van dan de Linux/NFS share trouwens.

Maar het meest vreemde is dat ik ook via mac kan sharen??? Ik heb alleen een laptop. En van apple heb ik een ipad en een apple airport. Inlog op diskstation via de admin account en hij streamde vrolijk de bluray.???

Nou ja, het zal wel. Het werkt in ieder geval met streamen vanaf de Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjorre

[...]

2 dingen die je kan doen als je ze nog niet gedaan hebt:

1) wd opnieuw laten opstarten via het menu instellingen
2) de mediabibliotheek opnieuw laten opbouwen als je die gebruikt
@Dikkiedikdik

Laat ik beginnen om je enorm te bedanken voor al je onuitputtelijke energie, meedenken en waardevolle input in dit topic! _/-\o_ Mag je wel bestempelen als het Nederlandse WD TV Live Orakel!

Anyway, je aangedragen handelingen had ik toevallig gisteravond zelf - na de laatste vastloper - al even doorgevoerd. Zeker puntje 2 was nog niet uitgevoerd, wellicht geeft dat de oplossing. Daarna nog even een 20-minuten aflevering gekeken en dat ging prima. Ik moet er wel bij zeggen, dat mijn vastlopers plaatsvonden na ongeveer 60 a 75 minuten onafgebroken streamen, dus 20 minuten zonder problemen kijken zegt eigenlijk nog niet zo veel. Ik zal vanavond even een filmpje kijken om mijn diagnose beter te kunnen vaststellen.

Bedankt voor het meedenken!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sjorre, als het niet werkt zou het heel apart zijn. Zeker in combi met een WD book. Als het niet werkt lijkt het mij handig dat ik jou als beta tester aanmeld zodat je dit probleem rechtstreeks bij WD kan inschieten, dan ben je veel sneller geholpen dan op het WD forum waar de ontwikkelaars amper meekijken (is mijn ervaring althans).

Maar het zou wel heel bizar zijn als de WD book niet werkt met de nieuwe firmware.

Het beste kan je testen (als dit mogelijk is) met een film die je al een keer gezien hebt zonder problemen met de vorige firmware. Wellicht kan je die starten en dan gewoon laten lopen en dan af en toe even checken? Maar wel eerst even die mediablibliotheek wissen en opnieuw laten opbouwen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Heeft iemand al geprobeerd om op zijn WDTV Live om te kijken of Spotify ook werkt met een gratis account? Ik heb het eigenlijk nooit geprobeerd bij mijn Hub, maar zeker nu de radio functie ook gratis is voor smartphone/tablet zou het ook leuk zijn om dit op tv te kunnen gebruiken. Uiteraard zit er wel reclame tussen en een maximaal aantal keren een nummer skippen zoals we van soortgelijke diensten gewend zijn. Zie ook info hier en hier.
Ik ga het vanavond op mijn Hub eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Meh, met de nieuwe firmware heb ik een enorm overstuurd geluid. Alle hoge tonen zijn veel sterker. Morgen maar eens terug naar de oude firmware.

Naar opties voor geluid heb ik op de WD en op de tv gezocht, maar die zijn er noemenswaardig niet. Dus dat is een no-Go. Gek genoeg is het gewoon via hdmi, dus hoe kan dat fout gaan?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
Guys, ik heb zojuist geupdate, maar nu herkent de WD geen MKV's meer. Ik krijg de melding dat het een niet ondersteund formaat is, ook bij films die het voorheen prima deden. Enig idee?

Edit: Nevermind. Blijkbaar moest ik nog een extra keer opstarten. Nu werkt het weer.

[ Voor 19% gewijzigd door Beempje op 13-12-2013 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Met de nieuwe update zin de auto scrapings ook raar geworden. Voorheen haalde de scraper gewoon de info op en de cover daar was ook de cover voor de folder.

Echter nu met series heb ik een cover voor de film maar heeft hij een compleet andere cover voor de folder (gebaseerd op seizoen)

Vaag geen idee waar dat nu weer vandaan komt. Wellicht ff mijn theme ook aan en uit zetten weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Notna, dat heb ik ook welen sgehad een tijd terug, het is in iedergeval een jaar of 2 terug ook zo geweest, zelf vond ik het toen wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Nee het is vooral dodelijk irritant. Wat blijkt; in een ver verleden maakte ik zelf mijn covers middels folder.jpg omdat ik met de eerste generatie ook covers wilde voor de films.

Die heb ik er in laten staan, maar tot nu toe overrulde de interne scraper. met de laatste update is dit blijkbaar weer ongedaan gemaakt. Ik zie dus mijn eigen oude covers weer te voorschijnkomen.

Ugh, kan ik die weer verwijderen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
folder.jpg werkt nu voor mij weer goed. Alleen in youtube kan ik mijn IOS app niet gebruiken het search gedeelte waar je veel typt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjorre
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:57:
Sjorre, als het niet werkt zou het heel apart zijn. Zeker in combi met een WD book. Als het niet werkt lijkt het mij handig dat ik jou als beta tester aanmeld zodat je dit probleem rechtstreeks bij WD kan inschieten, dan ben je veel sneller geholpen dan op het WD forum waar de ontwikkelaars amper meekijken (is mijn ervaring althans).

Maar het zou wel heel bizar zijn als de WD book niet werkt met de nieuwe firmware.

Het beste kan je testen (als dit mogelijk is) met een film die je al een keer gezien hebt zonder problemen met de vorige firmware. Wellicht kan je die starten en dan gewoon laten lopen en dan af en toe even checken? Maar wel eerst even die mediablibliotheek wissen en opnieuw laten opbouwen.
@Dikkiedikdik

Gisteravond nog even de nieuwe firmware een kans gegeven, maar na twee keer vastlopen heb ik maar een rollback uitgevoerd. Nu was het aparte dat na de WD TV Live opnieuw te hebben opgestart met de vorige firmwareversie, ik opnieuw een vastloper had tijdens het bekijken van een .mkv waarop de nieuwste firmware ook op vastliep [weliswaar een heel ander tijdstip, doch dit terzijde]. Heb toen even router, My Book Live en WD TV Live allen opnieuw gereboot en vervolgens de zojuist genoemde .mkv en twee films - beide van meer dan twee uur durend - zonder problemen kunnen bekijken. Vanavond ga ik alsnog over op de nieuwe firmware en zal ook dan - na installeren - ook mijn router rebooten, om vervolgens weer een avond te gaan "proefkijken". Wellicht dat hiermee het "probleem" is verholpen. Zal het resultaat hiervan hier vermelden, wellicht helpt dit andere tweakers.

Hou je aanbod van aanmelding voor betatester even in het achterhoofd. Nogmaals dank voor al je tips en meedenken! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nog geen tijd gehad om het menu aan te passen, probeer het morgen te doen, maar moet ook naar het voetbal toe en wat stoofschotels maken omdat ik komende week tientallen gasten hier krijg.

Maar niet vergeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

Update gedraaid. Netflix crasht direct bij mijn eerste film en wd loopt vervolgens compleet vast. Joy.niet meer uit te krijgen behalve met de stekker.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mindcre8r schreef op zondag 15 december 2013 @ 09:42:
Update gedraaid. Netflix crasht direct bij mijn eerste film en wd loopt vervolgens compleet vast. Joy.niet meer uit te krijgen behalve met de stekker.
netlix loopt bij mij 1 keer in de 1 a 2 weken vast, ligt niet echt aan de firmware. Netflix wordt gewoon geladen vanaf servers van netflix. Wel lastig inderdaad dat de stekker eruit moet.

Voer nog even een reset uit van de wd als hij weer is opgestart en je dat nog niet gedaan had na het installeren van de nieuwe firmware, daarna werkt netflix vast ook weer een tijd goed.

Ik heb trouwens ook weleens een netflix vastloper op mijn smart tv, op de ipad blijft het meestal wel werken, al stopt de stream ook heel af en toe opeens.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Ben weer terug nar de 1.4.12... om een een of andere reden flitst het apparaat, waardoor de tv denkt dat er geen signaal is, en m'n receiver daardoor het geluid onderbreekt.

Om een een of andere reden reageert m'n receiver op het aan en uitgaan van de tv. Maar zo vind ik het wel hinderlijk...

Om toch nog iets positiefs te noemen: De youtube app werkt daarentegen wel veel beter dan in de 1.4.12.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Bij mij 'crasht' Netflix ook eens in de zoveel tijd (ik denk gemiddeld zo om de twee weken idd ook), maar -gelukkig!- nooit tijdens een film, ik heb het tot nu toe alleen meegemaakt tijdens het opstarten van Netflix óf binnen het menu. Bij mij herstart de WD dan uit zichzelf, ik hoef nooit de stekker eruit te trekken.
Toevallig had ik dit gisteren nog (met de nieuwste firmware er al op).

Na de nieuwe firmware start Netflix wel ietsjes sneller op (verschil is nihil imo) en sluit wel merkbaar sneller af. Het navigeren in de database verloopt ook wat soepeler naar mijn gevoel.

Tot nu toe tevreden met de nieuwe firmware, alleen jammer dat Netflix af en toe vastloopt, maar gelukkig gebeurd dit bij ons niet om de haverklap (alhoewel het wel wat irritant is en blijft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tot nu toe draait de nieuwe firmware als een zonnetje

2 dingen vielen / vallen op

1. was t netwerk kwijt ... maar da's zo opgelost
2. er zit een delay van wel 3.5 sec op het uitvoeren van een AB commando ...... krijg ik niet weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Getver. Hoe kun je weer terug naar de oude versie? Ik haal echt ultra belabberde wifi speeds opeens. Films die voorheen zonder problemen afspeelden haperen en stotteren nu bij het leven. En het enige wat gewijzigd is, is de WD firmware. Niet echt heel prettig want dat vond ik juist zo'n sterk punt van de WD (veel beter dan de ATV2 die ik hiervoor had). Baal er best van trouwens, hoe kun je dat nou weer verknallen of slechter laten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb de update gedraaid en geen problemen.
met films heb ik de laatste tijd dat ze even lijken te haperen. al voor de update..
heb mijn router vervangen voor een gigabit, dat hielp niet.
Mybooklive - 500mb powerlines - wd tv live. iemand een idee.
ik zou een keer een kabel rechtstreeks kunnen leggen...

de mybooklive moet ik af en toe opnieuw verbinden. hij "ziet"hem wel maar is dan niet geconnect.
opnieuw scannen helpt dan.

ik heb de wdtv een aantal dagen niet gebruikt als dat gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Google is your friend :-P
Staat ook op het forum van WD waar de firmware is aangekondigd.

[ Voor 56% gewijzigd door Ursamajor op 15-12-2013 20:02 ]

Gadgets FTW!

Pagina: 1 ... 34 ... 57 Laatste