Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 keer zo'n grote afgespeeld en dat ging goed, was the kings speech, dus een wat rustigere film. Dat ging wel goed, de wd heeft wel een 100mbit verbinding, wellicht had ik wat geluk met mijn film of jij pech en was bijv. Sabnzbd bezig met uitpakken of parren. Hier verder ook alles gigabit en ik heb synology's, maar dan j modellen, maar geen idee of voor streaming een j model heel veel nadeliger is dan de normale uitvoering.

Zelf pak ik altijd de pakweg 8 tot 15 GB versies, past er ook 3 keer zoveel op de nas en zelf zie ik het verschil niet in beeld of geluid, maar heb een gemiddelde tv en home cinema / soundbar, wellicht zie je het wel met een echt goede tv.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:25
Mijn Synology DS 214 was niets aan het doen op dat moment. Maar ach het was te proberen.. Nu maar weer gewoon 1080p mkv downloaden. Zag later idd dat de WD maar 100mbit heeft. Zal hem dus wel daar in zitten.

ps: Sabnzb heb ik nog niet geinstald. Ben er nog niet achter hoe dat te doen. Op dit moment download ik op de laptop en pak ik de rars uit naar een map op de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Ik heb juist zoveel mogelijk de grootste files die ik kan vinden. Bovengenoemde bluray draait als een tierelier vanaf me DS413j over gigabit bekabeld naar zowel de WD als me Dune.

Nog daarbij neemt een m2ts met DTS MA gemiddeld zo'n beetje 55 mbit in gebruik wat over een 100 mbit verbinding prima moet gaan..

Misschien heb je toch een router gevalletje? of een kabel/stekker die niet lekker zit?

[ Voor 44% gewijzigd door WD-Medic op 17-11-2013 13:57 ]

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:59

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Motrax schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 19:23:
Stop met al die transcoding meuk. Stop met DLNA. Stop met weet ik wat voor media server.

De WD TV Live speelt bijna alles foutloos af.

Je maakt het je zelf moeilijker dan nodig is... ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 20:18:
Dlna kan geen subs afspelen, althans niet in combi met de wd en mijn ipad doet dat ook niet, dus ik denk dat het aan dlna ligt die dat niet ondersteunt.

Die serviio geeft je volgens mij alleen maar ellende :+
Net even via 'network share' een aflevering gestart, gelijk ondertiteling, plus ik kan ook nog kiezen voor NL of ENG. Serviio kan de deur uit. :)
Vroeger, met m'n BluRay speler en Serviio, kon ik wel ondertitels afspelen, als de filenaam maar hetzelfde is als de filenaam van de aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 16:47
WD-Medic schreef op zondag 17 november 2013 @ 11:47:
Ik heb juist zoveel mogelijk de grootste files die ik kan vinden. Bovengenoemde bluray draait als een tierelier vanaf me DS413j over gigabit bekabeld naar zowel de WD als me Dune.

Nog daarbij neemt een m2ts met DTS MA gemiddeld zo'n beetje 55 mbit in gebruik wat over een 100 mbit verbinding prima moet gaan..

Misschien heb je toch een router gevalletje? of een kabel/stekker die niet lekker zit?
Ik ook zo groot mogelijk voor top kwaliteit, Ik begrijp er dan ook niets van wat grote van de content in hemelsnaam te maken met het wel of niet afspelen met de WDtv, ik stream al jaren probleemloos allerlei content vanaf één Synology DS211+ in welke container dan ook ongeacht of het 4Gb of een Bluray, m2ts, MKV, iso wel of niet is van 48GB is.mijn langste ethernet kabel is +/-35 meter met een 100MB switchje, vlekkeloos….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even tijd gehad om wat kleine aanpassingen aan het Alaska Remix Dutch theme gemaakt.

Audio/subtitle info bij starten film / wisselen van audio / subtitle bron
Ik heb met mijn eigen tv series e.d. nooit problemen, maar daar regel ik de benamingen van de subs zelf (althans, ik heb het ingesteld en autosub op mijn synology doet de rest). Maar ik download ook af en toe een film en dan heb je vaak ingebouwde subs in een mkv en die release groepen maken dan de sub benaming wel erg lang. Bijvoorbeeld "Dutch - Nederland by Groep X van Y" en dat ging dan buiten de balk.

Keuze sluiten / kies tijd in balk bij pauze op nieuwe positie
Door de films met lange subtitle namen had ik af en toe dat als je op pauze klikt de tekst onderaan bij de subtitle door het tekstje kies tijd ging. Dat heb ik even rechtgezet

Verder geen aanpassingen gedaan. Wie interesse heeft, hier is hij te downloaden:
http://www.mediafire.com/?fanft8psajk5mce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Habana schreef op zondag 17 november 2013 @ 14:35:
Ik ook zo groot mogelijk voor top kwaliteit, Ik begrijp er dan ook niets van wat grote van de content in hemelsnaam te maken met het wel of niet afspelen met de WDtv, ik stream al jaren probleemloos allerlei content vanaf één Synology DS211+ in welke container dan ook ongeacht of het 4Gb of een Bluray, m2ts, MKV, iso wel of niet is van 48GB is.mijn langste ethernet kabel is +/-35 meter met een 100MB switchje, vlekkeloos….
Nou precies, de grootte van een file kan er imo ook weinig mee van doen hebben.

Ook hier gaat het prima deluxe met, door de jaren heen, diverse oplossingen ( gedeelde map op PC, usb schijf gedeeld aan op PC, m'n eerste 1TB NAS enz. enz.) tot aan nu de DS413j.

De Dune staat daar ongeveer 2 meter bij vandaan en via een gigabit switch aangesloten. De WD Hub echter staat op zolder en die is via 2 switches, de benodigde lengtes kabel ( waarvan het laatste stuk CAT5 ) aangesloten. Ook op de WD werkt het gewoon zoals het moet ... goed en zonder dropouts/freezes ... :Y

Ook dezelfde file tegelijkertijd openen op beide spelers geeft geen problemen op de DS413j.
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:19:
Keuze sluiten / kies tijd in balk bij pauze op nieuwe positie
Door de films met lange subtitle namen had ik af en toe dat als je op pauze klikt de tekst onderaan bij de subtitle door het tekstje kies tijd ging. Dat heb ik even rechtgezet.
d:)b Goed gewerkt Dikkiedikdik!

Zelf heb ik hier geen last van aangezien ik de namen altijd opruim van onnodige meuk maar idd als je dat niet doet dan kom je al snel ruimte te kort ... :9

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WD-Medic, weet jij misschien de xml die je krijgt als je een bestand verwijderd? Die kan ik niet zo 123 vinden en wil ik aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Je bedoeld zo'n popup die je dan krijgt?

Edit: Helemaal zeker weet ik het zo snel niet maar je moet die msgbox / messagebox xml's eens bekijken.

Er zijn er verschillende van:

messagebox.xml
msgbox.xml
ok_messagebox.xml
normal_messagebox.xml
old_msgbox.xml
ok_cancel_messagebox.xml
ok_cancel_msgbox.xml

enz enz.

Als het je om de vormgeving gaat kan je beter global_messagebox_large_bg.png en soortgenoten aanpassen. Ze staan in diverse mappen maar toch werkt dat vlugger..

[ Voor 92% gewijzigd door WD-Medic op 17-11-2013 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, die pop up. Ik ga die global messagbox en dergelijke even aanpassen dinsdag en zien of dat ze zijn, eerst maar elke png een andere kleur geven en dan even zien welke het is die ik krijg, die andere ken ik niet echt, althans ik was niet op de hoogte dat er zoveel waren :o

Lekker duidelijke bestandsnamen ook :P

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2013 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveonfire
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-07-2023
Is het al duidelijk wanneer de nieuwe firmware te downloaden valt? Wil anders best ook de nieuwe beta downloaden;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overweeg aankoop maar klein vraagje. Werkt DS Audio en DS Video van Synology Nas samen met deze player zodat ik tablet/smartphone als afstandbediening kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:19:
Ik heb even tijd gehad om wat kleine aanpassingen aan het Alaska Remix Dutch theme gemaakt.
je word maar weer eens bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:50
Wie helpt me even?

Mijn WD hangt via netwerk aan synology NAS. Voorheen kon ik in het menu van de WD zien hoeveel nieuwe items er waren (op de netwerkshare).

Dit is nu niet meer. Ik weet nog dat het een tamelijk simpele instelling was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:37:
Overweeg aankoop maar klein vraagje. Werkt DS Audio en DS Video van Synology Nas samen met deze player zodat ik tablet/smartphone als afstandbediening kan gebruiken?
Nee, ds video werkt alleen op de roku mediaspelers, als je er zo eentje kan bemachtigen heb je een fijne mediaspeler. De wd kan dat helaas niet, hij doet niks met ds video.

Ik weet alleen niet exact welke roku je moet hebben, zie http://www.roku.com/products/models
Fried schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:36:
Het hangt even van het theme af of je het ziet of niet, maar je hebt bij de instellingen bij uiterlijk de optie om dit in te stellen. Zelf heb ik hem op alleen items van vandaag staan, maar je hebt ook een week, maand etc. als keuze.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2013 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transformer
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-04 11:51
DS audio werkt wel goed met de WD ik gebruik het zelf ook altijd nl, als afstandbediening gebruik ik mijn telefoon of ipad.
je kunt in DS audio gewoon de speler selecteren en dan selecteer je gewoon de WD werkt prima! het werkt ook als wd in standby staat.
DS Video heb ik zelf nooit gebruikt dus heb geen idee of dit werkt maar daar heb je de WD toch voor!
met muziek is het heel handig omdat de tv dan niet aan hoeft en het geluid optisch naar de versterker gaat en op je telefoon/tablet kun je de nummers kiezen.

LG Oled - Homey - Domotica - SONOS - HUE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
[b]Dikkiedikdik schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:00:

[...]

Het hangt even van het theme af of je het ziet of niet, maar je hebt bij de instellingen bij uiterlijk de optie om dit in te stellen. Zelf heb ik hem op alleen items van vandaag staan, maar je hebt ook een week, maand etc. als keuze.
Dat staat al op een week ingesteld. Het zal dus aan een bepaalde optie moeten liggen die op de NAS ingesteld moet worden?
Dlna is het niet, dat heb ik geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

transformer schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:34:
DS audio werkt wel goed met de WD ik gebruik het zelf ook altijd nl, als afstandbediening gebruik ik mijn telefoon of ipad.
je kunt in DS audio gewoon de speler selecteren en dan selecteer je gewoon de WD werkt prima! het werkt ook als wd in standby staat.
DS Video heb ik zelf nooit gebruikt dus heb geen idee of dit werkt maar daar heb je de WD toch voor!
met muziek is het heel handig omdat de tv dan niet aan hoeft en het geluid optisch naar de versterker gaat en op je telefoon/tablet kun je de nummers kiezen.
Kijk daar hebben we wat aan. Muziek vindt ik het belangrijkst want nu moet ik iedere keer met mijn AC Ryan tv aanzetten en dat is vervelend. Bij film heb je de tv toch al aan staan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fried schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:38:
[...]

Dat staat al op een week ingesteld. Het zal dus aan een bepaalde optie moeten liggen die op de NAS ingesteld moet worden?
Dlna is het niet, dat heb ik geprobeerd
mmm, anders bouw je de mediabibliotheek even opnieuw op, heb je daarvan het scannen wel op iets van elk uur of elke dag staan en niet 1 keer in de maand?
transformer schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:34:
Het is wel jammer dat je de info van ds video niet kan gebruiken, die is heel fijn namelijk, stuk fijner dan wat de wd zelf kan. Ik had zelf gehoopt dat je die info als info bij je film kon krijgen, maar dat werkte niet een half jaar terug.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:33:
[...]

ik ga even niemand meer aanmelden, een tweaker heeft door de beta een bricked mediaspeler en ik denk niet dat het verstandig is dat meer mensen gaan beta testen todat ik weet hoe dit opgelost is door WD.

Het was volgens wd niet mogelijk, maar kennelijk kan het dus wel en ik wil jullie niet in de narigheid brengen door je aan te melden voor de beta als hierop een kleine kans bestaat.
En dat ben ik zei de gek ;)

Mijn WD hebben we niet uit de loop kunnen krijgen en dat gaat ook niet meer gebeuren denk ik. Oplossing: ze sturen me een nieuwe toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 22:11

Ursamajor

Astrofotograaf

Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 20:17:
Zo, beta even getest, geen problemen meer.
Helaas werkt trance.fm nog steeds niet, maar voor de rest....

Alles is sneller, alles gaat 2 keer zo snel, fantastisch, apps zijn veel soepeler geworden, menu is sneller, echt TOP

Ik hoop dat dit echt de laatste beta was, dit is de beste firmware die ik ooit op mijn mediaspeler heb gehad, gaan jullie plezier van beleven.

En anders allemaal over naar de dune :9
Hmm, hoewel ik dit topic toch best volg, heb ik deze even gemist. Klinkt goed die nieuwe firmware. Naja, misschien maar jammer van Trancefm, er zijn genoeg andere streams.
Performance is ook wel erg belangrijk.
Tnx!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 20:17:
Zo, beta even getest, geen problemen meer.
Helaas werkt trance.fm nog steeds niet, maar voor de rest....

Alles is sneller, alles gaat 2 keer zo snel, fantastisch, apps zijn veel soepeler geworden, menu is sneller, echt TOP

Ik hoop dat dit echt de laatste beta was, dit is de beste firmware die ik ooit op mijn mediaspeler heb gehad, gaan jullie plezier van beleven.

En anders allemaal over naar de dune :9
De Dune is veel duurder ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
En de WD werkt goed, en als ik over zou gaan naar de Dune, kan ik mijn familie en vrienden en kennissen kring niet meer helpen, samen hebben die meer dan 10 WD TV Live players ;) op o.a. aanraden van mij. Ik mag wel geld toe krijgen van WD :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **

[ Voor 137% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Mja, een nieuwe speler is niet zo nuttig omdat er geen verschillende revisies in omloop zijn? Het 1 smaak, en die werkt goed :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Zeker waar en terwijl de WD een prima apparaat is ... toch een tipje van de sluier ... er zijn niet veel apps voor de Dune players maar de apps die er zijn kan je naar hartelust zelf installeren of verwijderen.
Wat voor mij de doorslag gaf is het doorgeven van DTS MA HD :Y iets dat op de SMP en HUB ivm DTS licensies niet snel zal gebeuren helaas. Wel voor de Play lees ik op het WD forum..
xippie schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:02:
En de WD werkt goed, en als ik over zou gaan naar de Dune, kan ik mijn familie en vrienden en kennissen kring niet meer helpen, samen hebben die meer dan 10 WD TV Live players ;) op o.a. aanraden van mij. Ik mag wel geld toe krijgen van WD :+
Je hoeft de WD dan toch niet weg te doen? :+ :P
Fried schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:36:
Wie helpt me even?

Mijn WD hangt via netwerk aan synology NAS. Voorheen kon ik in het menu van de WD zien hoeveel nieuwe items er waren (op de netwerkshare).

Je zegt "voorheen" en "Dit is nu niet meer" ...

Wat heb je veranderd dan? Heb je een ander thema / andere skin op je WD gezet?

Dikkiedikdik heeft het al over thema's. In de diverse thema's word deze functie vaak overboord gegooid. Ook in het hier te downloaden Alaska Dark bijvoorbeeld is deze functie eruit gehouden.
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:15:
Dus wie een nieuwe mediaspeler wil kan zich weer bij mij aanmelden voor de beta :+
:+ Doe maar zo'n nieuwe 3TB HUB dan ... :9

[ Voor 74% gewijzigd door WD-Medic op 20-11-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
WD-Medic schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:42:

Je zegt "voorheen" en "Dit is nu niet meer" ...

Wat heb je veranderd dan? Heb je een ander thema / andere skin op je WD gezet?

Dikkiedikdik heeft het al over thema's. In de diverse thema's word deze functie vaak overboord gegooid. Ook in het hier te downloaden Alaska Dark bijvoorbeeld is deze functie eruit gehouden.
In de theme die ik draai zit bij instellingen / uiterlijk deze functie nog steeds ingebakken. Wat ik in de NAS intussen allemaal precies heb aangepast weet ik eigenlijk niet zeker, dat is de laatste tijd best veel geweest.

ik lees hier eea: http://community.wd.com/t...w-items-added/td-p/507388 vanavond ff checken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Als je geen nieuw/ander thema hebt ge-upload naar je WD dan valt dat iig af.

De functie Nieuwe Items werkt niet moeilijker dan het bijhouden van het totaal aantal bestanden dat b.v. onder Video's valt. Dit word dan per ingestelde tijd bijgehouden.

Tenzij je op de NAS film bestanden naar meerdere mappen hebt verplaatst heeft het, denk ik, weinig met je NAS te maken. De tip van Dikkiedikdik geeft meer hoop ..

[ Voor 6% gewijzigd door WD-Medic op 20-11-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die medialibrary loopt soms vast op de een of andere manier, even die herstarten via het menu (volgens mij heet die optie medialibrary wissen) werkt vaak, kost alleen wat tijd.

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:01 ]

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Banner ads? :X

☻/
/▌

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:01 ]

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:38

IkWilbert

Het is mij!

Miracast had ik me op verheugd... jammer dat dit eruit is gehaald, dit was een van de redenen om voor mijn verjaardag deze wd live aan te schaffen

I intend to live forever. So far, so good.

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:01 ]

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:51

mvds

Totally awesome!

Ik heb nu een XBMC (OpenElec) machine en ik sta open voor een overstap naar een WD TV Live. Een van de voordelen is alzo dat ik dan niet meer handmatig mijn HTPC hoef aan te zetten want dat kan ik dan via de Harmony doen. Wat mij zo bevalt aan XBMC is dat ie bijhoud wat ik al gekeken heb, en ik dit ook kan synchroniseren met trakt zodat ik ook een backup heb. Kan dit ook met de WD? En mediabibliotheek automatisch updaten als er wat nieuws is, doet ie dat ook? Of doet ie dat dmv een scheduler? Dus een keer per xxx minuten/uren? En zie je dan dat er iets nieuws is op de hoofdpagina? Of is dat afhankelijk van de skin die je gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
mvds schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:12:
Wat mij zo bevalt aan XBMC is dat ie bijhoud wat ik al gekeken heb, en ik dit ook kan synchroniseren met trakt zodat ik ook een backup heb. Kan dit ook met de WD?
In het standaard theme zit wel een icoontje of je iets gezien hebt, bruikbaar vind ik het niet. In de meeste zelfbouw themes die beter zijn dan het standaard theme zit het vaak niet.
En mediabibliotheek automatisch updaten als er wat nieuws is, doet ie dat ook? Of doet ie dat dmv een scheduler? Dus een keer per xxx minuten/uren? En zie je dan dat er iets nieuws is op de hoofdpagina?
Werkt met een scheduler, je kan het op 1 keer per uur instellen, daarna is de voglende stap volgens mij gelijk 1 keer per dag. Op de hoofdpagina kan je afhankelijk van het theme zien wat er nieuw is. Werkt prima in het standaard theme, maar in de meeste zelfbouw themes is dit eruit gesloopt.

Je zou wel sickbeard trakt kunnen laten aansturen meen ik via een api, die optie zit al in sickbeard. Verder houd ik bij wat ik kijk met een app op mijn tablet, een andere werkwijze, maar gaat prima als je de huidige werkwijze wilt laten vallen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2013 16:01 ]

• Big-Opti
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 13:02
Geachte mede WD TV Live gebruikers, ik snap er even helemaal niks meer van!

Mijn probleem: De WD TV Live ziet mijn shared folder niet op mijn pc.
Ik wil dan ook graag dat de WDTV die bestanden zelf gaat streamen en juist geen Stream server op mijn pc opzetten zoals PS3 Media Server.

-WD TV Live heeft de laatste gepushte Firmware.
- PC: Windows 8.1 Pro N* welke met een ethernet kabel verbonden is aan de router net als de WDTV.

- Verbinding staat op: Private en zit in HomeGroup.
- Network Discovery + File and Printer sharing = On
- Use user accounts and passwords to connect to other computers.
- Password-protected sharing = OFF

(Bij mij heb ik geen optie voor streaming die ik aan of uit kan zetten, wellicht het probleem?)

- Het mapje wat ik share: deel ik met everybody
- Mijn pc ziet wel de WDTV als een device en kan de harde schijf hieraan ook gewoon benaderen.
- Vanaf mijn tablet kan ik wel de shared folder zien en ook inkomen.
- De WDTV blijft maar zoeken als ik naar Windows Shares ga maar komt met niks terug en crashed hierbij zelfs soms.

Heb al op het forum van WD rond gekeken en heb enkele filmpjes voorbij zien komen maar tot nu toe geen succes. Wat doe ik verkeerd / zie ik over het hoofd?

(Afspelen vanaf de aangesloten HDD doet hij wel gewoon alsmede kan ik bestanden vanaf mijn telefoon sturen.)
*Verder heb ik mijn hoofd al gestoten aan het stomme feit dat ik geen Windows Media Player support bij mijn OS heb, hierdoor mis ik al de handige Play (voorheen Play on) functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem,maar dan met windows 7 64 bit.
UMS of PMS zijn de enige oplossingen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Big-Opti schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:40:
- Het mapje wat ik share: deel ik met everybody
Ik weet er niet veel van, maar ik meen dat je een user moet aanmaken en die rechten moet geven en dat delen met everybody niet werkt. Nu kan ik onzin praten, maar dat schiet me binnen als ik zo je stappenplan lees.

Het is hier wel vaker voorbijgekomen (vooral dat crashen). Wellicht kan je met de search nog wat terughalen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2013 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:42
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:06:
[...]

ik heb geen idee of het terugkomt, het werkte wel voor veel devices, maar kennelijk niet voor alle. Als dat de hoofdreden is om hem aan te schaffen zou ik bij het maken van je keuze uitgaan van de situatie dat het er niet is. Want bij WD weet ik 1 ding: ergens mee bezig zijn of het een goed idee vinden is niet een garantie dat het er ook komt.
@Dikkiedikdik:
Heb jij nog een vorige beta firmware waar Miracast nog wel in zou zitten?
Ik wil het wel heel graag eens proberen, of het met mijn tablet werkt. Anders laat ik gewoon lekker die beta draaien als die stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochie78
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-01-2024
Big-Opti schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:40:
Geachte mede WD TV Live gebruikers, ik snap er even helemaal niks meer van!

Mijn probleem: De WD TV Live ziet mijn shared folder niet op mijn pc.
Ik wil dan ook graag dat de WDTV die bestanden zelf gaat streamen en juist geen Stream server op mijn pc opzetten zoals PS3 Media Server.
.....
Check even of je PC en je WD in dezelfde "werkgroep" in het netwerk zitten.
Ik ben zelf ook tegen dit probleem aangelopen. Mijn NAS zat in de werkgroep HOME en mijn WD in de werkgroep WORKGROUP. Toen ik deze hetzelfde heb gemaakt ging het wel goed.

Suc6!

[ Voor 15% gewijzigd door Jochie78 op 22-11-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 13:02
Na veel rommelen is het me dan toch gelukt!
De werkgroup had ik bij wijze van test ergens in die paar dagen veranderd en nooit terug gezet!
De oplossing is inderdaad een user toevoegen en aan die persoon de mappen delen, om vervolgens met die user account in te loggen op de WDTV LIVE. Bedankt mensen, blij dat dat uit de weg is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Snap niet dar er altijd mensen zijn die problemen hebben met delen..een persoon toevoegen doe ik nooit.
Gewoon de hele schijf delen met iedereen , beveiliging als iedereen er niet instaat toevoegen.
Met wachtwoord delen uitschakelen en gaan... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook vaak problemen met netwerk shares, dit probleem had ik zowel op de oude WD TV live model 2009, en nu ook op het nieuwe model van 2011. Als ik mijn router opnieuw opstart, worden de shares weer zichtbaar. Het heeft er volgens mij mee te maken dat ik alle apparaten op een stekkerdoos heb ingestoken die ik 's nachts met een schakelaar uitzet. Als de WD TV s'nachts op standby blijft kan ik de netwerk shares gewoon weer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
kan ik mijn NAS rechtstreeks aansluiten op de WD Tv Live?.....Dus de NAS via ethernet op de WD?

het streamen van bluray lukt namelijk nog steeds niet zonder stotteringen en bijladen. Aangezien ik cat5 heb liggen in de muur de DS214 via tussenkomst van een gigabit Netgear GS105 switch aangesloten met allebei cat5e.

Blijft bufferen en bijladen. Moet nu werken vandaar de vraag dan kan ik vanavond weer aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
supercop7373 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:49:
Aangezien ik cat5 heb liggen in de muur de DS214 via tussenkomst van een gigabit Netgear GS105 switch aangesloten met allebei cat5e.
Cat5(e) incombi met de netgear gs105 en jouw synology en wd moet gewoon goed werken. Ik heb hier hetzelfde en kan zonder problemen blurays e.d. over de cat5 heenkrijgen zonder haperingen.

Je zal dus moeten uitsluiten wat het probleem is, vermoedelijk is een kabel niet goed meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:52:
[...]

Cat5(e) incombi met de netgear gs105 en jouw synology en wd moet gewoon goed werken. Ik heb hier hetzelfde en kan zonder problemen blurays e.d. over de cat5 heenkrijgen zonder haperingen.

Je zal dus moeten uitsluiten wat het probleem is, vermoedelijk is een kabel niet goed meer.
Dat dacht ik ook. Ik dacht eerst dat die cat5 in de muur niet goed was. vandaar de DS214 naar de WD gebracht. Het cat5e kabeltje wat bij de nas geleverd wordt en naar de switch ging heb ik al vervangen door een eigen cat5e. Maar geen verbetering. Enige wat ik nu nog kan doen is de cat5e kabel vervangen van de switch naar de WD.

Opvallend detail is wel dat streamen vanaf de laptop naar de WD via cat5 door de muur met slechts enkele haperingen ging. Terwijl streamen vanaf de DS214 zoals hierboven beschreven een grote ellende was.

Het zal toch niet aan de harde schijf (WD Red 2tb) liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier alleen maar wd red's , daar zal het wel niet aan liggen, die dingen zijn juist voor de nas gemaakt :P

Maar als de laptop ook hapert is denk ik een connector op de kabel niet helemaal lekker meer aangesloten. Ik zou even de mediaspeler met een kort kabeltje op de router aansluiten en de nas ook op een kort kabeltje buiten de muur om en dan even testen, je apparatuur is verder goed en een switch , nas of mediaspeler gaat niet opeens op halve netwerksnelheid ofzo werken. Wellicht even een andere poort op de switch proberen e.d. , maar hier werkt het met bijna hetzelfde materiaal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Een CAT5 100 Mbit/s kabel is meer dan genoeg om een vette bluray doorheen te halen naar je WD of elke andere speler. Een bluray met DTS MA HD pakt tussen de 45 a 60 Mbit/s wat met 100 Mbit/s CAT5 dus geen probleem is tenzij er nog veel meer gebeurd op die kabel of switch zoals een volle download naar een PC of iets dergelijks.
supercop7373 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:49:
Het zal toch niet aan de harde schijf (WD Red 2tb) liggen?
Wat gebeurd er dan als je van je NAS naar je laptop een stream op zet?
supercop7373 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:49:
Enige wat ik nu nog kan doen is de cat5e kabel vervangen van de switch naar de WD.
Zou ik zeker checken omdat een losse draad altijd mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Lees net de Brein de srt ondertitel site heeft gesloten , zullen er meer volgen..
Mag niet meer volgens nieuwe wetgeving.
Maar goed dat we er netflix op kunnen draaien.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

DE srt ondertitel site? Welke van de vele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Laatst online: 22-09 16:08
Ik heb sinds een tijdje zo'n kastje staan, op de kop getikt zonder HDD, schijfje erin gezet en opzich werkt het allemaal goed, alleen ziet hij mijn netwerk shares niet zal bovenstaande proberen.

en na de laatste FW update, geen netflix meer klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mvds schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:17:
Bierdopje is er nog en dat is de enige voor mij die interessant is, films kan je altijd wel meepakken met subs en ik neem aan dat die groepen vast wel ergens anders doorgaan.

Maar ik weet niet zeker of dit wel de juiste plek is om het te bespreken :P

Maar ik ben ook wel benieuwd over welke site het gaat.... kan zo 123 niet iets vinden. En ik heb nooit begrepen dat er mensen zijn die als hobby series vertalen. Het niveau is ook wel omlaag gegaan de laatste jaren, maar ik gebruik ze graag en anders kijk ik wel zonder (ook geen probleem, al is het wat lastig als ik het geluid zacht heb staan).

En nu met netflix is het inderdaad niet het einde van de wereld, dat werkt heerlijk.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2013 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
mvds schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:17:
Simply ReleaseS Toppers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Er zijn maar 2 echte vertaalsites QoQ en Simply ReleaseS Toppers...
De rest van die sites pikt ze maar...
Dus op nieuwsgroepen zul je het wel gaan merken binnenkort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
WD-Medic schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:21:
Een CAT5 100 Mbit/s kabel is meer dan genoeg om een vette bluray doorheen te halen naar je WD of elke andere speler. Een bluray met DTS MA HD pakt tussen de 45 a 60 Mbit/s wat met 100 Mbit/s CAT5 dus geen probleem is tenzij er nog veel meer gebeurd op die kabel of switch zoals een volle download naar een PC of iets dergelijks.
[...]

Wat gebeurd er dan als je van je NAS naar je laptop een stream op zet?
[...]
Zou ik zeker checken omdat een losse draad altijd mogelijk is.
Nou....heb weer wat testen gedaan. Helaas zonder resultaat. :( Allereerst mijn situatie maar even schetsen:

fritzbox 7360 ->

LAN 1 gigabit -> cat5e naar wcd woonkamer links -> cat5e naar Laptop

LAN 2 gigabit -> Synology DS214

LAN 3 : cat5 naar wcd woonkamer rechts -> cat5e naar gigabit switch Netgear GS105 -> cat5e naar WD Tv Live + cat5 naar Satellietontvanger+ cat5 naar Apple Airport Express

LAN 4 : 100mbit -> cat5 naar wcd slaapkamer (niet in gebruik)

Zojuist de DS214 direct aangesloten op de Switch en bluray stream naar WD. Alle andere RJ45 losgemaakt. Diverse poorten en diverse cat5e kabels gebruikt. Constant haperingen en bijladen.

Ook de Laptop aangesloten op de switch. Geeft af en toe haperingen, Minder dan de DS214 in ieder geval.

Externe Toshiba USB 3.0 aangesloten op WD. Speelt bluray iso vloeiend af zonder stotteringen!!!!

Ik kan haast niets anders constateren dat het een "bron" probleem lijkt. Maar als ik jullie beluister moet dit met gemak gaan. De DS214 + WD red 2TB is net nieuw(3 wkn oud). De laptop(HP3090) is 3 jaar oud.

Ook nog andere HDMI kabel getest op 2 verschillende poorten.

Ik twijfel of ik met de NAS terug moet gaan naar Wifimedia in Arnhem waar ik de NAS gekocht heb en hem daar in de winkel laat testen op een WD live?

[ Voor 4% gewijzigd door supercop7373 op 26-11-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
[...]

Ik zou eerder de switch verdenken. Misschien kan je ergens een andere switch of router lenen om even te testen?
[/quote]

aan de switch ligt het niet want ik heb toevallig een nieuwe netgear gs105 liggen en daar doet die hetzelfde. heb geen 2e modem/router liggen, maar aangezien ik de test gedaan heb waarbij nas en wd alleen op switch heb aangesloten kan het dus ook de router niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
supercop7373 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 06:49:
aan de switch ligt het niet want ik heb toevallig een nieuwe netgear gs105 liggen en daar doet die hetzelfde. heb geen 2e modem/router liggen, maar aangezien ik de test gedaan heb waarbij nas en wd alleen op switch heb aangesloten kan het dus ook de router niet zijn.
Controleer nog even dit:

1) haal je wel goede snelheden als je download vanaf de nas naar een laptop/computer?
2) controleer nog even goed of je niet toevallig de wd draadloos hebt aangesloten, geen idee of je een draadloos netwerk hebt, maar wellicht pakt hij die op ipv het bedrade netwerk

En anders weet ik het ook niet meer, met mijn j model synology's heb ik die problemen niet, dus met jouw duurdere model zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 13:30
Vraagje over audio codec in avi video comtainer:
Heb hier een video in avi formaat en de audio codec is AC-3 (ATSC A/52) met Surround 5.1 Kanalen.
Mijn WD staat ingesteld op Stereo en speel af via HDMI naar een lcd TV maar heb geen geluid.
Ik vind geen andere audio instellingen bij de settings.
Kan de WD dit wel afspelen of moet ik de video en audio codec's gaan re-encoden wat een langdurig werkje zal zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
delacer schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:25:
Kan de WD dit wel afspelen of moet ik de video en audio codec's gaan re-encoden wat een langdurig werkje zal zijn ?
Ik vermoed dat je bij de hdmi geluidsinstellingen iets hebt aangevinkt wat je tv niet aankan? Er zijn 4 opties, als je kiest voor zelf detecteren zou het moeten werken of had je dat al gekozen?

Ik heb nog geen avi gezien die hij niet kon afspelen zonder geluid. Wel veel wvm's waar hij niet mee overweg kan omdat ze buiten de specs vallen, maar afgezien van die wvm's speelt hij echt alles af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:55:
[...]

Controleer nog even dit:

1) haal je wel goede snelheden als je download vanaf de nas naar een laptop/computer?
2) controleer nog even goed of je niet toevallig de wd draadloos hebt aangesloten, geen idee of je een draadloos netwerk hebt, maar wellicht pakt hij die op ipv het bedrade netwerk

En anders weet ik het ook niet meer, met mijn j model synology's heb ik die problemen niet, dus met jouw duurdere model zou het moeten werken.
1) 63 mb per seconde in de verkenner...loopt wel langzaam terug
2) draadloos uitgeschakeld.

De volgende resultaten geeft NAStester:

NAS performance tester 1.4 http://www.808.dk/?nastester
Running warmup...
Running a 400MB file write on drive Z: 5 times...
Iteration 1: 54,79 MB/sec
Iteration 2: 55,75 MB/sec
Iteration 3: 51,00 MB/sec
Iteration 4: 55,40 MB/sec
Iteration 5: 53,89 MB/sec
------------------------------
Average (W): 54,17 MB/sec
Running a 400MB file read on drive Z: 5 times...
Iteration 1: 81,31 MB/sec
Iteration 2: 88,42 MB/sec
Iteration 3: 93,24 MB/sec
Iteration 4: 86,04 MB/sec
Iteration 5: 94,87 MB/sec
Average (R): 88,77 MB/sec
Running warmup...
Iteration 1: 54,53 MB/sec
Iteration 2: 55,95 MB/sec
Iteration 3: 54,03 MB/sec
Iteration 4: 55,35 MB/sec
Iteration 5: 52,62 MB/sec
Average (W): 54,50 MB/sec
Iteration 1: 80,48 MB/sec
Iteration 2: 75,95 MB/sec
Iteration 3: 85,76 MB/sec
Iteration 4: 74,76 MB/sec
Iteration 5: 87,21 MB/sec
Average (R): 80,83 MB/sec
Running warmup...
Iteration 1: 60,77 MB/sec
Iteration 2: 53,54 MB/sec
Iteration 3: 54,64 MB/sec
Iteration 4: 55,95 MB/sec
Iteration 5: 53,61 MB/sec
Average (W): 55,71 MB/sec
Iteration 1: 86,32 MB/sec
Iteration 2: 88,45 MB/sec
Iteration 3: 91,99 MB/sec
Iteration 4: 101,49 MB/sec
Iteration 5: 89,19 MB/sec
Average (R): 91,49 MB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
Ik vermoed dat je bij de hdmi geluidsinstellingen iets hebt aangevinkt wat je tv niet aankan? Er zijn 4 opties, als je kiest voor zelf detecteren zou het moeten werken of had je dat al gekozen?

Mijn geluids- en video instellingen:
1°Video-uitgang > Hdmi (auto)
2°Beeldverhouding > breedbeeld
3°Audio-uitgang > stereo met 2 andere mogelijkheden: digitale pass through via optisch of Hdmi
4°HDMI CEC > uit

Meer instellingen zijn er niet.

Als ik probeer door te spoelen in de video blijft hij zoeken (blauwe pijl) en ook bij elke ander video.
Bij een volledige herstart is alles terug ok, maar geen geluid uit die ene .avi :|
Ik vermoed dat die video brak is, alhoewel die wel goed speelt via de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
Sorry, vergeten...er was nog een 5de puntje:

5°Instelling regeling dynamisch dolby-bereik > uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, was in de war met de optische uitgang, dan kan je wel kiezen.

Zal inderdaad wat brak zijn aan de video, had laatst ook een avi die de wd liet crashen op ongeveer 2/3e van de film.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
supercop7373 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 20:59:
1) 63 mb per seconde in de verkenner...loopt wel langzaam terug
2) draadloos uitgeschakeld.

De volgende resultaten geeft NAStester:

NAS performance tester 1.4 http://www.808.dk/?nastester
Running warmup...
Dat zijn aanzienlijk betere snelheden dan ik haal met de j modellen, ik heb geen verklaring waarom het niet werkt zoals het hoort.

Probeer eens nfs aan te zetten op de nas en het dan via nfs af te spelen op de wd. Wellicht geeft dat een oplossing.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2013 22:34 ]

• supercop7373
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 22:31:
[...]

Dat zijn aanzienlijk betere snelheden dan ik haal met de j modellen, ik heb geen verklaring waarom het niet werkt zoals het hoort.

Probeer eens nfs aan te zetten op de nas en het dan via nfs af te spelen op de wd. Wellicht geeft dat een oplossing.
NFS in de gedeelde map stond al aan, de WD aldaar met IP ingevoerd.

Ik weet het langzaam ook niet meer.

• Robbie T
  • Laatst online: 22-09 14:57
Mijn WDTV is de deur uit. Ben over gestapt op een pi.
Bedankt allemaal voor de tips en trucs en dikkiedik en wd-medic, bedankt voor de theme's!

• WD-Medic
No problem Dude have fun with the PI ... d:)b

:w

Verwijderd

Topicstarter
supercop7373 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 08:07:
[...]

NFS in de gedeelde map stond al aan, de WD aldaar met IP ingevoerd.

Ik weet het langzaam ook niet meer.
Dan zou ik even langs die winkel gaan, wellicht zien zij wat er aan de hand is.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik heb juist een WD speler aangeschaft om eens mee te gaan spelen :P

• supercop7373
Morgenochtend met DS214 en WD TV Live naar wifimedia in Arnhem om de boel te testen. Ik wil uitsluiten dat het de DS214 is.

Kreeg via de mail te horen dat ze een soort gelijke opstelling hebben staan met WD TV Live en DS213j en daarmee vloeiend een 30gb bluray iso konden streamen. Hun opperde dat een netwerkinstelling zou moeten zijn. Ik vraag me af welke dan.

Zojuist Django Unchained gekeken, 23gb iso bluray. Gestreamd vanaf externe Harddisk aangesloten op de usb 3.0 van de DS. Geen problemen!! Eerder had ik al geconstateerd dat externe Hd direct aangesloten op Wd TV Live ook geen problemen gaf.

Ook maar even opgestart via de DS214. En daar waren de problemen weer. Het kan haast niet anders dan er iets niet goed is met de nas of de hardeschijven die erin zitten lijkt mij.

Morgen weet ik hopelijk meer.

Verwijderd

Topicstarter
supercop7373 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 17:35:
Kreeg via de mail te horen dat ze een soort gelijke opstelling hebben staan met WD TV Live en DS213j en daarmee vloeiend een 30gb bluray iso konden streamen. Hun opperde dat een netwerkinstelling zou moeten zijn. Ik vraag me af welke dan.
Ben ook wel benieuwd.
Je had beter een j model kunnen kopen, zo te lezen een stuk sneller dan de duurdere modellen :+

Neem gelijk je switch even mee, als je het toch gaat verslepen kan je die gelijk testen daar (ook al vermoed je dat daar geen probleem inzit).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2013 19:03 ]

• supercop7373
Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:02:
[...]

Ben ook wel benieuwd.
Je had beter een j model kunnen kopen, zo te lezen een stuk sneller dan de duurdere modellen :+

Neem gelijk je switch even mee, als je het toch gaat verslepen kan je die gelijk testen daar (ook al vermoed je dat daar geen probleem inzit).
de specificaties van de 213j en de 214 zijn nagenoeg gelijk, dus het zou daar niet in mogen zitten.

Neem de switch uiteraard wel mee, weet alleen niet of er een mogelijkheid is om die te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-09 15:15
supercop7373 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:35:
[...]

de specificaties van de 213j en de 214 zijn nagenoeg gelijk, dus het zou daar niet in mogen zitten.

Neem de switch uiteraard wel mee, weet alleen niet of er een mogelijkheid is om die te testen.
Kun je met tcpdump in wireshark formaat op de synology laten meelopen, kun je misschien wat meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Gisteren met DS214 en WD naar wifimedia geweest zoals afgesproken. Aldaar eerst WD getest met een 30gb iso bluray. Speelde gewoon af.

daarna is mij DS214 aangesloten op hun netwerk. De 30gb ISO bluray van de film MUD speelde gewoon af. Ook de 23gb iso bluray van Django Unchained deed het. Echter de 45gb bluray ISO van The Croods en Die Hard hadden buffer momenten. Wel stukken minder als bij mij thuis, maar ze waren er wel.

De switch niet getest. Kon volgens hun niet vele mis mee zijn, zeker niet omdat ik er 2 thuis heb getest.

Aangezien door hun mijn NAS was gereset, thuis alles weer aangesloten en weer hetzelfde drama aan vastlopers. Ook de 23gb en 30gb ISO lopen zeer regelmatig vast. Terwijl die bij wifimedia gewoon doorlopen.

Aangezien de tijd wat begon te dringen zit ik me nu te bedenken dat het wellicht handig was geweest om een 45gb ISO op hun DS213 te zetten en die te laten spelen. Maar dat is dus niet gebeurd. kan ik wellicht nog voorstellen, maar of dat wat uitmaakt.

Enige wat ik nog niet omgeruild heb is mijn modem/router. Daar heb ik er geen 2 van. Andere optie is alsnog de kabels vervangen.

Aan de andere kant hoe duidelijk zichtbaar is het verschil tussen een 10gb 1080p MKV en een 45 gb bluray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Zichtbaar niet veel of je merkt betere/mooiere kleuren als je een highend TV hebt maar 1080p is 1080p. Het echte verschil bij de meeste releases zit 'em in de hoeveelheid meegeleverde audio streams.

AC3+DTS of DTSMA HD of ... enz

Van een complete Bluray is 40% meuk zoals ondertitels voor de hele wereld, trailers en andere rommel. De hoeveelheid data van de bluray zegt niets over de grootte van de film. Hiervoor kijk je in de map BDMV/Streams en zoek je het juiste m2ts bestand. Als je dit bestand bewaard en de rest weg gooit heb je genoeg. Zelf doe ik niet anders ..

Je kan dus ook meteen kijken of een m2ts direct afspelen beter werkt dan de iso van een complete bluray.

[ Voor 12% gewijzigd door WD-Medic op 30-11-2013 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje.
Op mijn netwerk heb ik vele Disney tekenfilms op DVD formaat staan
die ik via de WD TV live (net gekocht) wil afspelen.
Nu kan ik normaal kiezen uit twee audio lijnen.
Engels of nederlands gesproken.
Echter bij de WD TV Live kan dit niet en speelt hij alleen de engelstalige af.
Dit terwijl ik wel kan wisselen van audio 1 en 2 alleen dit is beide engels.
Via een andere mediaspeler en op de computer heb ik hier geen last van.
Hoop dat iemand mij een antwoord kan geven
want die kleine van mij is nog te jong om ondertitels te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik loop al enkele maanden met een probleem. Ik heb een full HD camera gekocht en monteer de beelden met pinnacle 14, naar een bluray iso of een avchd bestand.

Als ik de film, met veel bewegende beelden (treinen), afspeel via mijn mac mini (vlc of xbmc) dan rijden de treinen schokkend door het beeld. Rest van het beeld is vlijmscherp. Ook bij normale dvd iso heb ik het gevoel dat de rijdende treinen schokken.

Toen maar overgestapt op een wd tv live mediaspeler. Echter......hetzelfde probleem. Bij bluray iso, avchd bestanden en ook Dvd iso's. Ik wordt er zo langzamerhand hopeloos van. Wie heeft de ultieme tip!

Het volgende al geprobeerd:
- philips mediaspeler
- mediaspeler op een led tv aangesloten
...geen resultaat.

Misschien wel een klein aanknopingspunt:
Ik heb een philips tv met een eenvoudige ingebouwde mediaspeler (geen HD). Als de dvd iso via deze interne speler afspeel, dan rijden de treinen vloeiend....

Alvast bedankt.

Groetjes
Luc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Op welke framerate (Hz) staat je montage programma en met welke speel je ze af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet echt een tweaker.....;)

Hoe kan ik dat zien (...en aanpassen)?

Overigens heb ik het probleem dus ook met dvd iso's die ik niet zelf gemaakt hebt (professionele films)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bdk83 , zo te lezen staat dvd menu niet op aan in de instellingen
Lucalalexander, naar videoinstellingen en dan hdmi en dan auto auto auto yes, die laatse yes is belangrijk in jouw situatie. Dan past hij de refreshrate aan voor de video's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat werkt! Bedankt.

Resteert nog een 1 probleem. Het haperen is verdwenen, maar bij treinen die redelijk groot door het beeld rijden (dicht bij camerastandpunt) lijkt het beeld van de trein continue te flikkeren. Je ziet dit mn. bij opschriften en verticale strepen. Als de trein wat verder weg is van het camerastandpunt, dan heb ik dit niet/nauwelijks.

Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

Sinds ik films vanaf mijn NAS (DS213j) naar mijn WDLive stream heb ik weer heel af en toe hick-ups in een film, deze zie je zo om te 30 seconde, dan zie je een hele kleine hick-up - schokje, ik stoor me er heel erg aan (mijn vrouw ziet het niet) - maar ik zie altijd de minst of geringste oneffeheden, lucky me :(. Toen ik mijn externe HD eraan had hangen, had ik dat probleem nooit. Ik heb al met van allerhande instellingen zitten spelen, maar zonder resultaat. Ik heb een Panasonic VT50. Iemand een idee wat ik hier nog aan kan doen?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 11:57:
maar bij treinen die redelijk groot door het beeld rijden (dicht bij camerastandpunt) lijkt het beeld van de trein continue te flikkeren.
Volgens mij staat er op je tv iets ook niet helemaal goed. Als ik het zo lees is het contrast veel te hoog. Mijn schoonouders hadden ook last van zoiets en na het aanpassen van de beeldinstellingen op de tv was het weg. Het bleek wel voor elke hdmi ingang apart ingesteld te moeten worden.

Maarja, het is wat glazen bol kijken zo via een forum zonder het te zien.
Rudios schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:51:
Iemand een idee wat ik hier nog aan kan doen?
Bij mijn panasonic zie ik welk beeldtype de wd selecteerd, bijv. 24Hz ofzo komt in beeld te staan. Het lijkt erop dat je op de panasonic dit vastgezet hebt? Ik heb het in iedergeval niet op mijn panasonic. Hang anders even je externe schijf er weer aan en test eens of het weg is, dan kan je de tv uitsluiten.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 13:39:
Bij mijn panasonic zie ik welk beeldtype de wd selecteerd, bijv. 24Hz ofzo komt in beeld te staan. Het lijkt erop dat je op de panasonic dit vastgezet hebt? Ik heb het in iedergeval niet op mijn panasonic. Hang anders even je externe schijf er weer aan en test eens of het weg is, dan kan je de tv uitsluiten.
Bij mij ook gewoon 24Hz, toevallig dat ik nu voor mijn zoontje Planes aan het afdraaien ben (1080p) en er valt me totaal geen hapering op, dit betreft een .mkv van 5 gig. Gisteren de film 'Safe Haven' gezien, ook een 1080p .mkv (9 gig) bestand en deze had dus wel deze hick-ups, zal dit evt dan met de grootte van de .mkv te maken kunnen hebben?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rudios schreef op zondag 01 december 2013 @ 17:16:
zal dit evt dan met de grootte van de .mkv te maken kunnen hebben?
wellicht als je draadloos afspeelt, dan ligt de grens op 8 a 9 GB per 1.5 uur film ongeveer, maar dat hangt ook een beetje van de wifi kwaliteit in je huis af. Kan zo een stuk minder zijn.

Maar bedraad zou hij dat wel moeten redden.

Als je het vaker hebt met meerdere films, dan zou ik eens nfs proberen ipv smb, dat moet wat stabieler werken begrijp ik van wat sites (wel als nadeel dat je dan op je synology zelf niet meer mappen van andere synology's kan koppelen omdat nfs dit niet ondersteund, maar waarschijnlijk zijn er niet zoveel mensen als ik die meerdere synology's aan elkaar gekoppeld hebben).

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2013 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Ik heb het bekabeld, echter, als ik via mijn wifi stream naar mijn Mac dan gaat het gewoon wel vloeiend, dus het probleem ligt volgens mij meer bij de WDLive of de TV. De films worden gestreamed via nfs, dus dat lijkt het me dan ook niet te zijn. Hmm.

edit -- Safe Haven was eigenlijk de eerste film die ik vanaf de NAS heb gestreamed, ik heb even andere mkv's getest en geen 1 had een hick-up. Dus mssn toch die ene mkv die niet goed is?! Ik denk het haast. Maargoed, ben blij dat het dan niet aan de appatuur ligt. Bedankt voor het meedenken Dikkiedikdik!

[ Voor 37% gewijzigd door Rudios op 01-12-2013 19:07 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBeetle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 10:41
Rudios schreef op zondag 01 december 2013 @ 18:09:
Ik heb het bekabeld, echter, als ik via mijn wifi stream naar mijn Mac dan gaat het gewoon wel vloeiend, dus het probleem ligt volgens mij meer bij de WDLive of de TV. De films worden gestreamed via nfs, dus dat lijkt het me dan ook niet te zijn. Hmm.

edit -- Safe Haven was eigenlijk de eerste film die ik vanaf de NAS heb gestreamed, ik heb even andere mkv's getest en geen 1 had een hick-up. Dus mssn toch die ene mkv die niet goed is?! Ik denk het haast. Maargoed, ben blij dat het dan niet aan de appatuur ligt. Bedankt voor het meedenken Dikkiedikdik!
Verkijk je niet op "ik gebruik NFS, daar kan het niet aan liggen": Ik heb ook een dergelijk probleem gehad. Lag bij mij dus aan het gebruik van NFS. sinds ik Windows share gebruik loopt alles een stuk vloeiender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:19
Ik heb grote problemen met netflix op de WD live.
De eerste paar weken ging goed, daarna kreeg ik vaak van allerlei foutcodes en meldingen dat series niet beschikbaar waren. En nu steeds vaker "unable to connect to netflix", en de app kan dus helemaal niet meer inloggen.
Het vreemde is dat het niet ineens was, maar van kwaad tot erger is gegaan, en op dit moment is netflix compleet onbruikbaar geworden.
Heb een USA abbo genomen en met Tunlr dns werkte dat prima.
Nederlandse versie werkte eerst met dns op automatisch, maar werkt ook niet meer inmiddels.
Iemand vergelijkbare ervaringen met Netflix?

[ Voor 4% gewijzigd door ASW1 op 03-12-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ASW1 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 13:08:
Iemand vergelijkbare ervaringen met Netflix?
Ik begrijp je verhaal niet helemaal, werkt het nu wel of niet op je wd mediaspeler?

Als je Nederlandse content wil zien met een usa account kan je het beste unblock us nemen, dan kan je schakelen naar nederland net zoals je kan schakelen naar uk, canada, usa , mexico etc.

Je problemen liggen trouwens niet aan je mediaspeler, maar netflix is er niet mee akkoord dat je ermee rommelt, die meldingen komen ook van netflix, niet van de mediaspeler zelf. Met unblock us los je het waarschijnlijk helemaal op. De eerste week is gratis, dus proberen zou ik zeggen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:54:
[...]
werkt het nu wel of niet op je wd mediaspeler?
Eerst wel, daarna soms niet, toen vaak niet en op het moment helemaal niet meer.
Dat was een geleidelijk proces over de laatste 4 weken.

Dat probleem is (en was)met zowel de US versie (via Tunlr) alsook met de Nederlandse versie, dus ik denk niet dat dat ermee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een raar probleem op mijn nieuwe wd tv live. Als ik terug wil spoelen, dan gaat het beeld (snel) vooruit en als ik dan op play druk is de film alsnog teruggespoeld. Altijd weer een verrassing waar ik dan uitkom in in de film....en natuurlijk ook niet echt makkelijk ;(

Wat kan er aan de hand zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Dat heb ik heel vaak dat de combinatie spoelen i.c.m. streamen vanaf de NAS niet helemaal lekker werkt.
Dat is niet eigen aan de WD overigens, ook op andere streaming clients als mijn tablet heb ik daar last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stream echter niet vanaf een Nas maar direct vanaf een aangesloten HD....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ASW1 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 17:22:
[...]

Eerst wel, daarna soms niet, toen vaak niet en op het moment helemaal niet meer.
Dat was een geleidelijk proces over de laatste 4 weken.

Dat probleem is (en was)met zowel de US versie (via Tunlr) alsook met de Nederlandse versie, dus ik denk niet dat dat ermee te maken heeft.
Al geprobeerd om de online instellingen te resetten (zit in het menu)? Dan zou het weer als vanouds moeten zijn.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:36:
Ik stream echter niet vanaf een Nas maar direct vanaf een aangesloten HD....
in de beta firmwares is hieraan gewerkt, het werkt nu beter, al vind ik terugspoelen nog steeds niet helemaal optimaal, maar het beeld gaat nu wel mee (althans meestal). Dus als het goed is zou het bij een update moeten gaan werken voor je.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2013 20:01 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 57 Laatste