Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:02:
Is er al bekend of uitzendinggemist beschikbaar komt?
Ja die zou ik ook graag willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:59

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik ben opzoek naar een andere mediaspeler. Ik begin me meer en meer te irriteren aan m'n Blueray speler, deze gaat soms spontaan uit. Bij 720p WEB DL kan ik niet spoelen. Met subtitles is ie nogal picky en nog zo wat van die dingen. Ik heb ook een RaspberryPi, maar die werkt voor mij helemaal niet lekker. Die hangt af en toe, dan moet ik secondes wachten voor ie weer verder gaat.

Deze WD lijkt alles te slikken, subtitles werken (itt tot de Sony die nu voor 50 euro in de aanbieding is).
Ik wil graag draadloos werken, werkt dat een beetje lekker? M'n BlueRay (LG) doet dat opzich best aardig.
Vooruit spoelen, werkt dat altijd? Ik kijk nog wel eens een aflevering half, niet kunnen spoelen is dan behoorlijk irritant.

Ik ga Serviio als mediaserver gebruiken, zou dat nog een probleem op kunnen leveren?
Een HTPC zou nog een optie kunnen zijn, deze WD lijkt een goed en goedkoper alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Coenen schreef op zondag 03 november 2013 @ 12:22:
Ik wil graag draadloos werken, werkt dat een beetje lekker? M'n BlueRay (LG) doet dat opzich best aardig.
Vooruit spoelen, werkt dat altijd? Ik kijk nog wel eens een aflevering half, niet kunnen spoelen is dan behoorlijk irritant.
Draadloos werkt goed mits je niet een heel grote mkv gaat afspelen. Tot 3 a 4 GB gaat het volgens mij prima, meer wordt lastiger draadloos (dus verwacht geen 40 GB bluray te gaan streamen draadloos). Maar er zijn vast meer draadloze streamers hier, misschien kunnen die het beter aangeven wat je maximaal kan halen (hangt natuurlijk van je signaal af). Zelf zou ik je wel aanraden om een utp kabeltje te leggen, kan je jaren mee doen en ook eventuele opvolgers van deze mediaspeler over een x aantal jaar heb je dan gelijk aangesloten.

Vooruit spoelen kan in 2x, 4x, 8x, 16x en 32x en je kan ook stappen van 10 minuten vooruitspoelen. Werkt prima, al is de 32x wat lastig omdat je dan wat lastig kan timen waar je wilt afspelen omdat het zo snel gaat.

Als een htpc je te duur is dan is dit zeker een mooi alternatief. Niets kan natuurlijk een htpc verslaan, maar voor deze 80 euro is er mijn inziens ook niets beters op de markt. En je vriendin/vrouw is er ook blij mee en dat is voor veel vrouwen bij een htpc toch een heel ander verhaal. En het stroomverbruik is ook nog eens heerlijk laag.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-08 20:50

fun

Hoewel we er op zich prima over tevreden zijn beginnen we ons steeds meer te ergeren aan de snelheid van de apps op de WD TV Live. Firmware is up-to-date en we hebben hier 100Mbit glasvezel dus dat kan het 'm niet zijn. We kijken veel Netflix en dat is echt heel traag in de opbouw. Onlangs een nieuwe Samsung Smart tv gekocht voor op de slaapkamer en daar is Netflix via wifi(!) sneller dan de WD TV Live via de kabel.

Onze TV ondersteunt zelf DLNA dus we gebruiken de WD TV Live enkel voor de apps.

Tijd voor een andere speler of doe ik iets verkeerd?

[ Voor 9% gewijzigd door fun op 03-11-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik zie dat ik de verkeerde term heb gebruikt. Ipv spoelen kan je ook in 1 keer naar een bepaalt punt/tijd skippen? Dus een aflevering starten en met (bv) pijltjes naar een bepaalt punt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Coenen schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:05:
Ik zie dat ik de verkeerde term heb gebruikt. Ipv spoelen kan je ook in 1 keer naar een bepaalt punt/tijd skippen? Dus een aflevering starten en met (bv) pijltjes naar een bepaalt punt gaan.
Helaas niet met pijltjes, maar je kan wel een tijd invoeren en daarheen gaan. Zelf vind ik het persoonlijk handiger om hem in x2 speed te zetten en dan druk je op next en gaat hij 10 minuten vooruit. 4 Keer klikken is dan 40 minuten. Dat is als je eraan gewend bent even fijn en even snel als met pijltjes of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de een of andere manier gaat de WDTV live lastig aan als deze is uitgeschakeld.
Wanneer ik hem met de afstandbediening uitzet moet ik de stroom erafhalen om de WDTV aan te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 13:30
Vandaag ontdekt dat de WDTVLive m'n BBox3 router, waar een usb-stick aan hangt, gededecteerd wordt zodat ik de daarop opgeslagen media kan afspelen en dit gebeurt via DLNA denk ik :)

Ik kan op twee manieren naar de media bestanden toe gaan:
Ten 1° Via Mediaserver > router > BrowseFolders of onmiddellijk Movies, Music en Pictures.
Met bij elke categorie nog verder onderverdeeld op verschillende criteria zoals vb Artist; Genre; Year etc...

Ten 2° Via Netwerkshare > router > ...hier wordt een gebruikersnaam gevraagd !
Welk gegevens zou ik hier moeten ingeven ?
Heb al geprobeert met "nobody" zonder pw en de router inloggegevens maar zonder resultaat.
Via de pc met Linux erop kan ik zonder problemen naar de bestanden via de verkenner > Netwerk

Bij puntje 1: Waarom zijn de benamen van de map onderverdelingen in 't engels en niet in het nederlands zoals ingesteld in de gebruikers-interface van de WD ?
Komen deze map onderverdelingen uit de WD zelf of zou deze uit mijn router komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht de gebruikersnaam en het password dat je gebruikt om in de router in te loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
Had dit bij puntje 2 al geschreven dat ik dit al geprobeert had, maar goed, ik zal vanaf heden wel Mediashare gebruiken.
Soms komt het voor dat de film plots stopt, ik moet deze dan opnieuw gaan opzoeken en selecteren. Wel beu, is zo'n 4 maal gebeurt op 2 series van 45min. Misschien door een trage usb-stik te gebruiken ?
Nog een vraagje: waar komen die engelse mapnamen vandaan, uit de WD zelf of uit de router ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:19
Van de ene op de andere dag is de lettertype rendering, oftewel de weergave van tekst hier ineens van lagere kwaliteit geworden.
Niet alle letters, maar bijvoorbeeld wel de inhoudsweergave van alle mappen, inhoudsbeschrijvingen op netflix etc.
Van een mooie scherpe letter is dit ineens naar een nogal gepixeld en slecht leesbare lage rendering gegaan. Meerdere malen compleet herstarten haalt niets uit.

Heeft iemand hier ooit eerder van gehoord/dit ooit eerder gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
Heb je dit voor met het standaard Mochi thema ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik ben er al uit; om een of andere reden stond de videoinstelling op 480p.
Teruggezet naar 1080/auto en het is weer goed.
Vreemd genoeg had het geen invloed op de videos zelf maar alleen op de menus.

Vreemd als dat spontaan gebeurd is, al wil ik niet uitsluiten dat de kat weer eens op de afstandbediening heeft zitten kauwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:39
Ik heb nu al een paar keer meegemaakt, dat ik een .MKV bekijk, zonder problemen, en dan de volgende aflevering opzet, er een "fatale systeemfout zich heeft voorgedaan, en opnieuw moet worden opgestart". Vervolgens doet die .MKV het dan ook weer gewoon zonder problemen...

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ginod schreef op maandag 04 november 2013 @ 17:27:
Ik heb nu al een paar keer meegemaakt, dat ik een .MKV bekijk, zonder problemen, en dan de volgende aflevering opzet, er een "fatale systeemfout zich heeft voorgedaan, en opnieuw moet worden opgestart". Vervolgens doet die .MKV het dan ook weer gewoon zonder problemen...
dat is apart. WD zal je adviseren de rollback firmware te gebruiken (zie openingspost hoe je naar een oudere firmware terug kan gaan) en daarna weer de meest recente firmware te installeren, daarna nog eenmaal vanuit het menu de wd herstarten en dan is hopelijk het probleem opgelost.
delacer schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:26:
Had dit bij puntje 2 al geschreven dat ik dit al geprobeert had, maar goed, ik zal vanaf heden wel Mediashare gebruiken.
Ah, overheengelezen in de vroegte. Geen idee waarom hij dat vraagt, ik heb dat hier niet. Die Engelse namen komen zo te zien van de WD zelf, kennelijk is een stukje niet goed vertaald. Als je een screenshot kan maken kan ik het aanmelden bij WD voor je en lossen ze het wel op (denk ik). Maar als het je niet stoort kan je het ook zo laten. Als je toch de mediabibliotheek gaat gebruiken kan je gewoon de video map koppelen en zie je de naam niet meer.
ASW1 schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:54:
Van een mooie scherpe letter is dit ineens naar een nogal gepixeld en slecht leesbare lage rendering gegaan. Meerdere malen compleet herstarten haalt niets uit.

Heeft iemand hier ooit eerder van gehoord/dit ooit eerder gehad?
Ja, heb ik weleens gehad, en het was soms ook weer opeens weg. Opnieuw opstarten hielp volgens mij ook niet, meestal is het een dag later weer normaal. Denk dat het aan de kant van Netflix ligt. Het kijken gaat verder wel prima, bij mij is het alleen in het hoofdmenu.

Ik heb het nog nooit gehad dat het bij mij opeens op 480p stond, dat is wel apart.

Ik denk dat jouw oplossing niet de echte oplossing is ,maar dat netflix het recht heeft gezet. Ik heb het tot nu toe zelf 3 keer gehad in 4 maand tijd, dus amper en het is alleen die tekst. Ik heb nooit de tv op 480p staan (anders valt me dat wel op omdat die melding ook in het scherm komt als ik iets ga zien).

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
Bedankt Dikkiedikdik, maar de videomap koppelen via de Mediaserver, daar moet je me toch eens bij helpen want ik zie die optie nergens. Op die 1,5 jaar dat ik de WDTVLive gebruik, heb ik dat nog nooit gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal morgen eens testen met mijn router, kom erop terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:09:

Ik heb het nog nooit gehad dat het bij mij opeens op 480p stond, dat is wel apart.

Ik denk dat jouw oplossing niet de echte oplossing is ,maar dat netflix het recht heeft gezet.
Nee, netflix had er verder niets mee te maken, het was alleen een voorbeeld van op welke plekken in de menu's de tekst opeens slecht leesbaar was.

Overigens heb ik gisteren pas het abonnement (met 1e maand gratis trial) aangezet van netflix.
Ik heb eerst DNS van tunlr ingesteld zodat ik de USA versie krijg. Daarna was het beloofde abonnement dan ook 7,99 dollar (en geen euro).
Ben benieuwd of dat ook is wat ze me in rekening gaan brengen, en of ik überhaupt dan de Nederlandse netflix kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ASW1 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:43:
en of ik überhaupt dan de Nederlandse netflix kan bekijken.
dat werkt meen ik alleen bij unblock us omdat je daar met een abonnement van regio kan switchen en nederland kan kiezen. Ik vermoed dat je in jouw geval de dns instellingen moet aanpassen, maar dan kom je ook op netflix nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Vraagje, is er een manier om bij het doorlopen van videomappen een "mooiere" view te krijgen.

Nu hoeft het niet zo uitgebreid als XBMC, maar iets gelikter vind ik geen probleem ;)

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dfrenner schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:05:
Vraagje, is er een manier om bij het doorlopen van videomappen een "mooiere" view te krijgen.

Nu hoeft het niet zo uitgebreid als XBMC, maar iets gelikter vind ik geen probleem ;)
Je bedoelt zoiets?

Afbeeldingslocatie: http://community.wd.com/t5/image/serverpage/image-id/11783i1C0AA35B376817E6/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:32
Wellicht niet echt het juiste topic:

Mijn router staat op een vrij onmogelijke plaats in een appartementencomplex en dus lastig om mijn htpc en wdtv mee te 'bedraden'. Het streamen van mkv gaat toch niet helemaal lekker, met zowel de pc als de wdtv aan de wifi.

Is het mogelijk om alleen mijn pc en wdtv met elkaar te verbinden? Ik heb bijvoorbeeld nog een pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND liggen. Maar het wordt dus lastig deze te verbinden met de router.

[ Voor 10% gewijzigd door pelt op 06-11-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dikkiedikdik

Je bedoelt zoiets?
Is dat Alaska soms .....??

Heb een crash gehad en veel mooi spul is verloren gegaan ... ja ik weet t : backuppen

Heb je een dl-link of moet ik hier zelf zoeken (ben wel een lui type-etje) en een instal instruc???
bvd

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Huh, JA!
Hoe doe je dat nou weer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dfrenner schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:25:
[...]

Huh, JA!
http://www.mediafire.com/...ix_Dutch_24_juli_2013.zip

Stuur dat even via je webbrowser naar je wd toe (ip adres van de wd invoeren in de browser, username leeglaten vervoglens en wachtwoord is admin

dan kan je de theme uploaden, na installatie even de wd mediaspeler resetten via het hoofdmenu en klaar (wellicht moet je nog even bij de instellingen het theme selecteren).

Er zijn veel themes, je kan ook zelf bouwen als je kennis van xml/html hebt. Groot deel van dit topic staat er vol mee. Deze theme is gemaakt door Joey Smith en aangepast door WD-Medic die hier ook post (hij deed de NL vertaling) en ik heb nog wat aanpassingen gedaan zodat hij op deze mediaspeler goed draait (oorspronkelijk een theme van de wd hub) en volgens mij is de basis die van xmbc.

edit: hier een wat duidelijkere uitleg , je moet de uitleg van de smtp player gebruiken:
http://community.wd.com/t...7664/highlight/true#M8308
pelt schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:29:
Is het mogelijk om alleen mijn pc en wdtv met elkaar te verbinden? Ik heb bijvoorbeeld nog een pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND liggen. Maar het wordt dus lastig deze te verbinden met de router.
Dat zou moeten werken, of het helemaal ideaal is weet ik alleen niet. Ik neem aan dat de pc nu geen internetkabel heeft? Je moet dan wel switchen van draadloos naar bedraad en dan kom je niet meer op internet bij het kijken van bestanden.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:08

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

dfrenner schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:25:
[...]

Huh, JA!
Vergeet ook niet dat er onder de gele knop verschillende view settings zitten voor alle themes. Dat kan ok, al genoeg voor je zijn. Dat, en een media library of met Hubflow zelf info ophalen en covers :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Notna schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:05:
Vergeet ook niet dat er onder de gele knop verschillende view settings zitten voor alle themes. Dat kan ok, al genoeg voor je zijn. Dat, en een media library of met Hubflow zelf info ophalen en covers :)
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar als ik nu vanuit mijn NAS een map open waarin een DVD staat, zie ik nu alle vobjes, waarvan ik er uiteindelijk één moet openen en dan start de DVD.

Blijft dat?

Daarnaast @ Dikkiedik

Weet jij of er nog firmware veranderingen gaan komen waardoor hij in standby niet zo warm wordt?
Lees veel dat stroomverbruik in standby, relatief erg hoog is.

[ Voor 15% gewijzigd door BlakHawk op 06-11-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:32
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:29:

[...]

Dat zou moeten werken, of het helemaal ideaal is weet ik alleen niet. Ik neem aan dat de pc nu geen internetkabel heeft? Je moet dan wel switchen van draadloos naar bedraad en dan kom je niet meer op internet bij het kijken van bestanden.
Hmm. Dat is inderdaad niet echt ideaal. Ik ga toch maar eens kijken of ik een utpkabel kan leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dfrenner schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:08:
Weet jij of er nog firmware veranderingen gaan komen waardoor hij in standby niet zo warm wordt?
Lees veel dat stroomverbruik in standby, relatief erg hoog is.
Ik hoor daar op het beta forum nooit iets over. Mijn spelers worden zelf ook niet zo warm als die van sommigen van jullie hier. Het stroomverbruik in standby is volgens mij als ik het goed weet te herinneren 3 euro per maand gemiddeld, meen 35 euro op jaarbasis per mediaspeler.

Ik weet niet of dat veel is, ik ben zelf van normale verlichting compleet over op led en betaal nu 50% minder aan elektrakosten (mede ook door een zuinigere led tv, wasmachine en droger). Voor mij persoonlijk is 3 euro niet zoveel dat ik hem uit ga doen omdat het opstarten dan veel langer duurt.

Ik vermoed dat het ook niet de prioriteit van WD heeft, denk dat het daarnaast ook een vast gegeven is en dat ze dat niet met een firmware update kunnen aanpassen (omdat de hardware nu eenmaal zo is).
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar als ik nu vanuit mijn NAS een map open waarin een DVD staat, zie ik nu alle vobjes, waarvan ik er uiteindelijk één moet openen en dan start de DVD.

Blijft dat?

Daarnaast @ Dikkiedik
Het is weleens anders geweest, ik zal dit vanavond even testen met de nieuwe firmware. Ik meen trouwens dat je in het verleden wel op de map zelf kon staan en op play kon drukken ipv OK en dat hij dan ging afspelen, maar dat was wellicht ook verdwenen een keer. Ik heb zelf van de paar dvd's die ik nog heb iso's gemaakt, dus ik kom het probleem niet meer zo vaak tegen. Maar je hoort nog van mij vanavond.
pelt schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:28:
[...]

Hmm. Dat is inderdaad niet echt ideaal. Ik ga toch maar eens kijken of ik een utpkabel kan leggen.
Je zou ook zo'n draadloze versterker kunnen kopen met utp uitgangen en daar het op aansluiten (pc en mediaspeler op de kabel daarin), maar ik zit niet zo in de netwerken en wellicht kunnen ze daar in een winkel of een ander deel van het forum hier je beter mee helpen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021

Blijft dat?
Ja, ongeacht welk thema je gebruikt, dit heeft niets met de uiterlijke schil te maken die je op je TV ziet. De WD laat simpelweg alle bestanden zien die in een map staan, dus ook .vob files.

Al talloze keren gepost in dit topic staat te lezen dat je er beter .iso files van kan maken. De WD speelt dit prima deluxe af en je kan op deze manier door de unieke (film) bestandnaam meerdere films in 1 map kwijt als je dat zou willen.

Proggies om dit te doen ( freeware ) zijn o.a. Handbrake en Freemake ...

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:29:
... aangepast door WD-Medic die hier ook post (hij deed de NL vertaling) ...
Ben met deze voor de Dune spelers ook al een eind op weg :9

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2rzoy8g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2uqm0xw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2lxwn5l.jpg

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, beta even getest, geen problemen meer.
Helaas werkt trance.fm nog steeds niet, maar voor de rest....

Alles is sneller, alles gaat 2 keer zo snel, fantastisch, apps zijn veel soepeler geworden, menu is sneller, echt TOP

Ik hoop dat dit echt de laatste beta was, dit is de beste firmware die ik ooit op mijn mediaspeler heb gehad, gaan jullie plezier van beleven.

En anders allemaal over naar de dune :9

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:25
http://www.mediafire.com/...ix_Dutch_24_juli_2013.zip

Wat moet ik precies uploaden naar de WD? Het ZIP bestand of het uitgepakte ZIP bestand?

In de hoofdzip zit namelijk ook weer een zip...met een keuze voor 3

[ Voor 19% gewijzigd door supercop7373 op 06-11-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je moet de zip uitpakken en dan 1 van de 3 zips uploaden naar de wd, aan de naam kan je zien wat het verschil is.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 20:52:
Je moet de zip uitpakken en dan 1 van de 3 zips uploaden naar de wd, aan de naam kan je zien wat het verschil is.
ok....weet niet wat normaal is, maar het lijkt wel erg lang te duren met die upload voor een volledig menu

blijft hangen lijkt het wel, paar keer al opnieuw geprobeerd, met weinig resultaat

[ Voor 13% gewijzigd door supercop7373 op 06-11-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probeer het even met internet explorer en geen firefox ofzo, het zou een minuutje ongeveer moeten duren

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:16:
Probeer het even met internet explorer en geen firefox ofzo, het zou een minuutje ongeveer moeten duren
grappig ...met IE niet bij mij, met Mozilla wel.....maar evengoed bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
supercop7373 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:28:
[...]

grappig ...met IE niet bij mij, met Mozilla wel.....maar evengoed bedankt.
Vaag zeg, hier is het precies andersom, voordat ik dat doorhad, heeft me een boel ergernis gekost een avond enige tijd terug...

Er zijn trouwens veel meer themes, de alaska bevalt mij het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Hmmm de skin veranderd, maar ik krijg dit echt niet te zien...

"Mediabibliotheek" staat aan
"Haal beschrijving op" staat op auto
"Metabronbeheer" staat TVDB Meta-Source

[ Voor 13% gewijzigd door BlakHawk op 06-11-2013 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Mediabibliotheek mag uit. Gewoon even eht programma hubtoflow downloaden, en draaien. Daarna je WD herstarten. Dan zie je wel leuke dingen. Wel eerst even switchen met gele knop naar juiste overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
ginod schreef op donderdag 07 november 2013 @ 00:24:
Mediabibliotheek mag uit. Gewoon even eht programma hubtoflow downloaden, en draaien. Daarna je WD herstarten. Dan zie je wel leuke dingen. Wel eerst even switchen met gele knop naar juiste overzicht.
Maar hier zie ik alleen hubflow for mac en for windows:
http://www.hubflowapp.com/

Het moet toch op mijn WD draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukt zonder probs

dank voor t sturen van mijn vingers /\ pc /\ ed

Toch nog een vraagje

Heb een map voor vrouwlief gemaakt en daar wat films voor haar ingezet
In het hoofdmenu van de mappen zie ik die map maar met een plaatje van de 1e film in die map
Hoe krijg ik bv haar foto ipv die filmfoto??

[ Voor 139% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:04:
gelukt zonder probs

dank voor t sturen van mijn vingers /\ pc /\ ed

Toch nog een vraagje

Heb een map voor vrouwlief gemaakt en daar wat films voor haar ingezet
In het hoofdmenu van de mappen zie ik die map maar met een plaatje van de 1e film in die map
Hoe krijg ik bv haar foto ipv die filmfoto??
in de folder zelf een folder.jpg zetten

je hebt dus een map genaamd vrouw en daarin stop je sub mappen met films en zowel in de map vrouw als in elke sub map doe je een folder.jpg
nee, je maakt het aan op de computer en die plaatst bestanden in de folders die de wd weer kan gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2013 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okidoki en ook dat werk
wat mooi die hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb sinds gister ook een WD live. Ik heb nog niet veel kunnen testen, maar afleveringen die het op mijn BlueRay speler niet werkte werken nu wel. Dus ik ben nu best tevreden. :)
Vandaag maar eens de software update doen en dan lekker kijken.

Ow, nog 1 dingetje, kan je door je film heen skippen? Bij het starten van een film lijkt dit mogelijk, maar het is me nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:47
Ik heb na enkele jaren met de vorige generatie ook maar een Live 2 gekocht. Wat een vooruitgang. Nu even uitzoeken hoe we de media info aan de praat krijgen. Mijn TV- en Videomap zijn al toegevoegd aan de bib.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:09:
[...]

dat is apart. WD zal je adviseren de rollback firmware te gebruiken (zie openingspost hoe je naar een oudere firmware terug kan gaan) en daarna weer de meest recente firmware te installeren, daarna nog eenmaal vanuit het menu de wd herstarten en dan is hopelijk het probleem opgelost.
Nou, dat heb ik allemaal gedaan, maar helaas. Ging weer kijken, en eerste aflevering gaat perfect. Laat ik het dan automatisch doorlopen, gaat dat ook, maar druk ik op stop, en klik dan op een nieuwe aflevering, dan krijg ik de foutmelding weer. Je kunt dan op het groene vinkje klikken, dan start hij inderdaad automatisch op. Een keer drukte ik op de setup knop, en dan kom je gewoon in het setup menu. Terug uit, en terug naar de map gaan, en weer proberen te kijken, komt weer dezelfde foutmelding.

Volgens mij is het gekomen sinds ik alles met hubflowapp de mappen ben doorgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Dan haal je toch om dat te testen uit 2 of 3 mappen de files die hubflowapp heeft toegevoegd?

Als je die even apart bewaard kan je het na dien meteen terug zetten als blijkt dat ze er niets mee van doen hebben ... Blijft je WD het na diverse pogingen wel draaien zonder fout dan weet je wat je te doen staat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb net een firmware update gestart. Ik heb hem de 97% zien bereiken. Nu heb ik, na een tijdje wachten, alleen maar een zwart beeld. Tijd voor een power reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Coenen schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:43:
Ik heb net een firmware update gestart. Ik heb hem de 97% zien bereiken. Nu heb ik, na een tijdje wachten, alleen maar een zwart beeld. Tijd voor een power reset?
tja, meer zit er niet op, hopen dat het dan goedgaat vervoglens. Ik heb weleens een rood kruis gehad en dat kreeg ik wel lastig weg, laat maar even weten of het de 2e keer goedgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Het is goed gegaan. Het duurde even, maar uiteindeijk was ie toch opgeestart na de power reset. :)
Irritant, als dingen niet in een keer lekker vlot werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Coenen schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:55:
Het is goed gegaan. Het duurde even, maar uiteindeijk was ie toch opgeestart na de power reset. :)
Irritant, als dingen niet in een keer lekker vlot werken.
Firmware updaten is altijd wat riskant, gaat meestal wel goed, wd geeft ook vaak wel een nieuwe speler als het goed gaat, maarr toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Wat is een goede mediaserver om te gebruiken? Ik gebruik nu Serviio, daar ben opzich tevreden over, maar misschien zijn er betere manieren om naar de WD live te streamen.

Lol, de 'play to' functie werkt nu ook vanaf mijn WHS2011. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Coenen op 09-11-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik TVersity tot volle tevredenheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Vandaag een NAS Synology DS 214 aangeschaft en de video collectie overgezet. Vreemde is wel dat ik nu alleen bij de series nog een cover en de extra info te zien krijg. Alles via HubFlow opnieuw ingelezen naar de mappen op de NAS, maar niets te zien. Uiteraard staat de ISO of MKV er wel in.

heb de WD TV al gereset, maar hielp ook niet. De JPEG en het XML staan wel in de desbetreffende map.

iemand een idee?

update: ik doe waarschijnlijk iets niet goed en mogelijk heeft het met mijn mappenstructuur te maken

Ik heb voor elke film een map, waar ik dan de ISO of MKV zet. In die map doet hubflow ook zijn ding. Open die map krijg ik wel alle info. en plaatje. Ik wil echter een plaatje bij de hoofdmap zodat mijn kids kunnen zien welke film het is. (Zijn nog klein en kunnen nog niet lezen).

Om alles te krijgen zoals ik wil moet ik in 1 map alle ISO en MKV stoppen..erg vreemd... Dat was toen ik streamde vanaf de laptop namelijk niet zo.

[ Voor 47% gewijzigd door supercop7373 op 09-11-2013 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vraagje aan de 'Alaska'-vraagbaken :

in t orginele thema kon ik, terwijl er een film draaide, als ik op bv pauze drukte kiezen voor SLUITEN of Springen naar een bepaalde tijd
Nu heb ik dat springen niet meer

Kan ik ergens iets 'aanzetten' waardoor ik wel weer kan springen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

supercop7373 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 21:47:
Vandaag een NAS Synology DS 214 aangeschaft en de video collectie overgezet. Vreemde is wel dat ik nu alleen bij de series nog een cover en de extra info te zien krijg. Alles via HubFlow opnieuw ingelezen naar de mappen op de NAS, maar niets te zien. Uiteraard staat de ISO of MKV er wel in.

heb de WD TV al gereset, maar hielp ook niet. De JPEG en het XML staan wel in de desbetreffende map.

iemand een idee?

update: ik doe waarschijnlijk iets niet goed en mogelijk heeft het met mijn mappenstructuur te maken

Ik heb voor elke film een map, waar ik dan de ISO of MKV zet. In die map doet hubflow ook zijn ding. Open die map krijg ik wel alle info. en plaatje. Ik wil echter een plaatje bij de hoofdmap zodat mijn kids kunnen zien welke film het is. (Zijn nog klein en kunnen nog niet lezen).

Om alles te krijgen zoals ik wil moet ik in 1 map alle ISO en MKV stoppen..erg vreemd... Dat was toen ik streamde vanaf de laptop namelijk niet zo.
Dat is by design en heeft ook zo op met je laptop gewerkt afaik. ;) als je een plaatjevoor de hoofdmap wilt moet je in die hoofdmap een folder.jpg zetten. Dan krijgt die folder gewoon een cover. Ik heb bijv. Een folder.jpg in de map 'Series', welke weer voor elke serie een folder heeft (met iedere folder een bijbehorende folder.jpg) en in die folders per seizoen weer een folder met bijbehorende folder.jpg. Eenmaal in dke laatste folder krijgje per aflevering wat je met Hubflow hebt gemaakt of met de interne scraper.

[ Voor 16% gewijzigd door Notna op 10-11-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 11:34:
een vraagje aan de 'Alaska'-vraagbaken :

in t orginele thema kon ik, terwijl er een film draaide, als ik op bv pauze drukte kiezen voor SLUITEN of Springen naar een bepaalde tijd
Nu heb ik dat springen niet meer

Kan ik ergens iets 'aanzetten' waardoor ik wel weer kan springen??
Zit het niet rechtsonder in het scherm? Ik moet nog wat aanpassingen maken omdat hij nu buiten het scherm soms valt als de ondertiteling niet NL heet, maar iets als Nederlands Bierdopje. Dat is niet conform de afspraken (in zoverre die er zijn), maar dat kom ik weleens tegen in mkv's met ingebouwde subs.

Ik zal eens zien of ik er vanmiddag even aan toe kom en gelijk testen hoe het hier gaat, maar ik heb vanochtend toevallig nog die optie gebruikt, ik ben alleen even kwijt of ik op OK of op pauze heb gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Ik had de volgende structuur met de laptop: VIDEO map(hoofdmap) met allemaal submappen waarin dan de films staan. Hubflow laat ik draaien in de submappen. In die submappen staat dan wel de ISO, JPG en een XML. Echter op de WD krijg ik de JPG niet als mapfrontje te zien bij de films, als ik de submap open wel. De series geven wel een mapfrontje.

Nu ik alle films op 1 hoop heb zitten in de VIDEO hoofdmap (wordt er niet overzichtelijker van) krijg ik wel een mooi overzicht van welke films en series , als ik deze hoofdmap open wel te verstaan.

ik kan toch niet alle JPG in de hoofdmap zetten naast de submappen waarin de films staan?

edit 13.50 uur: heb het nu zo staan dat er een Folder jpg in de submap zit en tevens een Jpg met de naam van de film. Daarmee lijkt het ok. Wel vreemd dat je 2x een JPG in een map hebt staan alleen onder een andere naam.

[ Voor 22% gewijzigd door supercop7373 op 10-11-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:47:
[...]

Zit het niet rechtsonder in het scherm? Ik moet nog wat aanpassingen maken omdat hij nu buiten het scherm soms valt als de ondertiteling niet NL heet, maar iets als Nederlands Bierdopje. Dat is niet conform de afspraken (in zoverre die er zijn), maar dat kom ik weleens tegen in mkv's met ingebouwde subs.

Ik zal eens zien of ik er vanmiddag even aan toe kom en gelijk testen hoe het hier gaat, maar ik heb vanochtend toevallig nog die optie gebruikt, ik ben alleen even kwijt of ik op OK of op pauze heb gedrukt.
Zit er voor wat de HUB versie betreft gewoon in. :9

Tijdens afspelen druk op OK
Met pijltjes op en neer kan je kiezen tussen Sluiten en Tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FOLDER.JPG

bij mij lukte het in 1e instantie ook niet om een bepaald plaatje te laten zien als ik de cursor op de map zette.
ik had ook een folder.jpg .... !folder.jpg ook uitgeprobeerd

echter toen ik de folder.jpg a a.metathumb (a spatie a punt enz) noemde kreeg ik m wel. deze naam komt bijna altijd bovenaan de lijst

mijn structuur :
Map FILM met daarin xx films, elk met een eigen plaatje en daarin een a a.metathumb met een FILMavatar
Map SERIES met een a a.metathumb met SERIESavatar met daarnaast xx submappen elk met minimaal een a a.megathumb dat de poster van die serie weergeeft

volgens mij pakt wd live de 1e de beste metathumb en alleen de jpg als er verder niets aan plaatjes in staat

SLUITEN & TIJD (wd live) >>>>> O P G E L O S T
als ik de pijltjes gebruik zoals in t standaard standaard theme .... kan ik niet switchen; kon t wel met t standaard theme

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan je exact opschrijven welke toetsen je indrukt en wat je afspeelt? Bij een dvd kan het in iedergeval niet, bij een mkv werkt het hier wel. Maar zo kan ik het niet herproduceren, wellicht mist er een stukje xml code ergens, het zou gelijk moeten zijn aan het originele theme. Dus graag meer info :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2013 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderr2
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-02-2021
Hallo WD-Medic, Ik gebruik de wdtv al lange tijd en volg eigenlijk altijd een ander forum. Vandaag toch weer eens wat verder gekeken en vandaar dat ik hier uit kwam. Heb even goed te tijd genomen om alles door te lezen en zag jouw Linksheet versie van het alaska thema!! Ziet er heel strak uit. Is het mogelijk dat je zowel het thema als de hulpmiddel voor TG nog een keer deelt? Eventueel zou ik ook graag een keer het thema zonder linksheet willen hebben maar dan één van de eerdere, met de verticale thumb en info eronder/naast. Dus niet de remix dutch die ik al wel een aantal keren kon downloaden.

Ook las ik dat sommige hier linksheets niet gebruiken om het feit dat je op de SMP afhankelijk bent van de 30mb. Voorheen gebruikte ik de WDLXTV van B-rad echter sinds de laatste firmware update, is deze niet geheel compatibel waardoor deels de originele firmware draait en deels die van b-rad. Gunstig bijkomstigheid is wel dat alles hierdoor gewoon werk (zoals wifi wat een probleem is bij wdlxtv) en je kunt je thema draaien vanaf usb! Misschien een alternatief voor degene met een SMP die toch linksheets willen gebruiken. Ik gooi al mijn sheets op de usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 21:31:
Kan je exact opschrijven welke toetsen je indrukt en wat je afspeelt? Bij een dvd kan het in iedergeval niet, bij een mkv werkt het hier wel. Maar zo kan ik het niet herproduceren, wellicht mist er een stukje xml code ergens, het zou gelijk moeten zijn aan het originele theme. Dus graag meer info :)
ha dat ontdekte ik vann8 ook ... ik had t alleen maar bij dvd; vann8 sinds lang weer een avi gebruikt en voilá : daar was t weer ........ ook weer opgelost .... allen dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:37:
[...]

ha dat ontdekte ik vann8 ook ... ik had t alleen maar bij dvd; vann8 sinds lang weer een avi gebruikt en voilá : daar was t weer ........ ook weer opgelost .... allen dank
bij dvd kon het meen ik nooit, dat hele xml bestand van de dvd heeft medic / joey smith of ik niet aangepast, dus hij pakt gewoon de xml van het originele theme. Staat ook nog op mijn to do lijstje, van die dingetjes die niet zo interessant zijn en veel tijd kosten, maar ik ga er binnenkort weer eens aan knutselen om het wat beter te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:44:
[...]

bij dvd kon het meen ik nooit, dat hele xml bestand van de dvd heeft medic / joey smith of ik niet aangepast, dus hij pakt gewoon de xml van het originele theme. Staat ook nog op mijn to do lijstje, van die dingetjes die niet zo interessant zijn en veel tijd kosten, maar ik ga er binnenkort weer eens aan knutselen om het wat beter te krijgen.
Nou ten dele .. er staan een paar stukjes text in die niet vertaald worden maar gewoon weg in video_run.xml staan en die stukjes tekst heb ik toen in NL gezet. Vandaar Sluiten en Tijd op je TV wat overigens standaard Close en Search is..
Sanderr2 schreef op zondag 10 november 2013 @ 22:28:
... Is het mogelijk dat je zowel het thema als de hulpmiddel voor TG nog een keer deelt? Eventueel zou ik ook graag een keer het thema zonder linksheet willen hebben maar dan één van de eerdere, met de verticale thumb en info eronder/naast. Dus niet de remix dutch die ik al wel een aantal keren kon downloaden.
Omdat de ontwikkeling van het thema op het WD forum compleet stil staat heb ik begin dit jaar zelf een NL Linksheet versie gemaakt voor de Live HUB. Er staan dus hier en daar stukjes tekst in beeld die over de HUB gaan. Voor de SMP heeft Dikkiedikdik dit aangepast..

Ook heb ik van de Light versie een 15 thumb verticale Gallery View omgezet voor het Dark thema.

Wat vind je in de download?
  • Linksheet template voor station en mappen
  • Linksheet template voor Films
  • Linksheet template voor TV Series
  • Template voor Cover/thumbs
  • Het Alaska Dark Linksheet Thema
  • Het Alaska Dark 15 thumbs vertical gallery view Thema
Klikkerdeklikklik

Het gaat dus om deze ...

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/515z81.jpg
Linksheets..

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/nl7dw8.jpg
15 thumb vertical Galley View

[ Voor 10% gewijzigd door WD-Medic op 26-11-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WD-Medic schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:18:
Nou ten dele .. er staan een paar stukjes text in die niet vertaald worden maar gewoon weg in video_run.xml staan en die stukjes tekst heb ik toen in NL gezet. Vandaar Sluiten en Tijd op je TV wat overigens standaard Close en Search is..
dvd afspelen gaat toch met een andere xml dan video_run? Althans dat staat me bij. dvd_playback ofzo, maar ik ga er binnenkort wel even naar kijken, misschien heb ik het ook mis.

Misschien werkt dit anders op de hub dan op de de live versie, dat zou ook kunnen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:36:
[...]

dvd afspelen gaat toch met een andere xml dan video_run? Althans dat staat me bij. dvd_playback ofzo, maar ik ga er binnenkort wel even naar kijken, misschien heb ik het ook mis.

Misschien werkt dit anders op de hub dan op de de live versie, dat zou ook kunnen.
Nee joh zoveel werk zullen ze er bij WD toch niet van gemaakt hebben? :9

Maar ja, je hebt gelijk dat is dvd_navigation.xml! Had niet zo snel door dat je het specifiek over DVD playback had.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
[...]

[...]

Klopt ik heb, omdat de ontwikkeling van het thema op het WD forum compleet stil staat, begin dit jaar zelf een NL Linksheet versie gemaakt voor de Live HUB. Er staan dus hier en daar stukjes tekst in beeld die over de HUB gaan. Voor de SMP heeft Dikkiedikdik dit aangepast..

Ook heb ik van de Light versie een 18 thumb verticale Gallery View omgezet voor het Dark thema.

• Het Alaska Dark 18 thumbs vert gallery view Thema
Zal later dit bericht aanpassen en de link er bij zetten. :P

Edit: Link toegevoegd

Klikkerdeklikklik
Hoi AlaskaDarkNLv1.8_vertical_gallery_Final invalid file geprobeert met google crome..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderr2
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-02-2021
[...]

[...]

Klopt ik heb, omdat de ontwikkeling van het thema op het WD forum compleet stil staat, begin dit jaar zelf een NL Linksheet versie gemaakt voor de Live HUB. Er staan dus hier en daar stukjes tekst in beeld die over de HUB gaan. Voor de SMP heeft Dikkiedikdik dit aangepast..

Ook heb ik van de Light versie een 18 thumb verticale Gallery View omgezet voor het Dark thema.

• Het Alaska Dark 18 thumbs vert gallery view Thema
Zal later dit bericht aanpassen en de link er bij zetten. :P

Edit: Link toegevoegd

Klikkerdeklikklik
Helemaal Fantastisch WD-medic! Super bedankt, hier kan ik me voorlopig even op uitleven. Beide Thema's werken overigens prima. Denk dat je de zip even een keer moet uitpakken Theodor;).. De thema bestanden zijn niet direct gezipped. Ze zitten nog in een map! Dus zelf even opnieuw een zipje maken en alles werkt naar behoren!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Gedaan maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Idd ze zijn samengevoegd om het bij elkaar te houden. Daarbij nog een keer het is een HUB skin. Wil je die op de SMP gebruiken dan moet je ze helemaal uitpakken en zelf een zip maken waarbij de skin in de root staat .... dan pas uploaden naar de SMP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

nou het heeft even geduurd. Maar ik zit eindelijk in de beta-test :) Moet alleen nog even een nieuwe beta firmware opgestuurd krijgen. Wellicht kan ik daar dus binnenkort ook wat over mededelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alwinus schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 08:38:
nou het heeft even geduurd. Maar ik zit eindelijk in de beta-test :) Moet alleen nog even een nieuwe beta firmware opgestuurd krijgen. Wellicht kan ik daar dus binnenkort ook wat over mededelen :)
Ik stuur je even een DM met de gegevens, kan je gelijk aan de slag :+

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2013 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ah, is dat de manier om met de nieuwe firmware aan de slag te kunnen! :P. Want echt gereleased wordt -ie niet he? ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **

[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Nou, maar de laatste update is al van veeeeel langer, dus ja, niet geschoten is altijd mis ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
WD-Medic schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 06:02:
Idd ze zijn samengevoegd om het bij elkaar te houden. Daarbij nog een keer het is een HUB skin. Wil je die op de SMP gebruiken dan moet je ze helemaal uitpakken en zelf een zip maken waarbij de skin in de root staat .... dan pas uploaden naar de SMP...
Vreemd dat hij de engelse hub versie wel opload en de nederlandse niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Ja dat is waar maar als het op 1 SMP gaat moet het op de 2e enz ook gaan...

Dus ja waar het niet goed gaat weet ik ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:49

Accountant

Mindset+goal= Succes

Gisteren een tweede WD TV aangesloten in de slaapkamer. Moet zeggen werkt perfect, in de app kun je aangeven welke van de 2 je wil bedienen (goed gemaakt).
De WD TV in de slaapkamer heb ik via WIFI verbonden en had daar mijn twijfels over of hij de MKV's tot max 15 GB zou trekken. Maar wat ik zo snel ff getest heb werkt het vloeiend, in het weekend maar eens een volledige film kijken vanuit bed. Mocht ik haperingen hebben dat koop ik denk een powerline via het stopcontact. Maar verder ben ik al zo'n 4-5 jaar een tevreden gebruiker van de WD TV (zowel 1e als huidige generatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Accountant schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:18:
De WD TV in de slaapkamer heb ik via WIFI verbonden en had daar mijn twijfels over of hij de MKV's tot max 15 GB zou trekken.
Bij mij trok hij het prima tot ongeveer 15GB, een bestand van 38 GB ging echter niet meer lekker. Maar het hangt natuurlijk ook van de verbinding af. Ik heb ongeveer 65% signaalsterkte van de wifi op de slaapkamer en dat was voldoende voor 15GB (pak em beet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:49

Accountant

Mindset+goal= Succes

38 Gb is toch een volledige blueray rip met HD geluidspoor erop of niet? Ik neem genoegen met een rip van 8 tot 15GB. Maar ik moet ter vergelijk eigenlijk wel eens een rip van 40 GB downloaden kijken of ik het de moeite waard vind om deze te downloaden.

Maar goed ik ben wel blij dat ik op dit moment nog niet in een powerline hoef te investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:49:

Gaat weer snel, 2 nieuwe updates in (krap) 1 week.

Verder heb ik gevraagd of de nieuwe netflix ook naar de wd komt, zie http://www.engadget.com/2...etflix-new-TV-experience/
Ben erg benieuwd, zowel naar de (hopelijk snel uitkomende) nieuwe firmware update, alswel WD's reactie op je vraag of de vernieuwde Netflix app beschikbaar komt :)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 10:00 ]

Verwijderd

Misschien een domme vraag maar ik kon het niet vinden in op de site.

Is het mogelijk om een map toe te wijzen aan de verschillende categorieën?

Ik moet nu steeds eerst de hdd selecteren en vervolgens weer een keuze maken voor bijv. de film of serie map.

Kan ik dus een specifieke map aan een rubriek koppelen?

• Notna

Notna

Where are you?®

Ja, Media Library instellen. Dan kan je aangeven welke mappen je op je source erin wilt hebben en laat hij enkel die zien

Tenminste, ik denk dat dit is wat je wilt :)

• supercop7373
Ik zou graag spotify nummers naar mijn versterker sturen, is er een ios WD TV Live app om spotify mee te bedienen zonder dat ik de TV moet aanzetten om te zien wat ik doe.

Verwijderd

Topicstarter
supercop7373 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:25:
Ik zou graag spotify nummers naar mijn versterker sturen, is er een ios WD TV Live app om spotify mee te bedienen zonder dat ik de TV moet aanzetten om te zien wat ik doe.
Dat willen er meer en gaat wd helaas niet ondersteunen. Wellicht kan je net als ik een tablet of telefoon aan de versterker koppelen? Ik heb zelf een 50 euro tablet in de keuken aan boxjes hangen, maar dat ding is wel traag. In de woonkamer heb ik een nexus 7 puur voor spotify, wat duurder, maar dat werkt echt heerlijk zeg.

• supercop7373
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 19:14:
[...]

Dat willen er meer en gaat wd helaas niet ondersteunen. Wellicht kan je net als ik een tablet of telefoon aan de versterker koppelen? Ik heb zelf een 50 euro tablet in de keuken aan boxjes hangen, maar dat ding is wel traag. In de woonkamer heb ik een nexus 7 puur voor spotify, wat duurder, maar dat werkt echt heerlijk zeg.
Jammer...een Apple Airport express via optisch aan je versterker hangen zou ook een optie zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Voor de ondertitels krijg ik meestal eerst de engelse versie en pas later de Nederlandse versie. De Engelse versie laat ik opslaan als "Serie-Aflevering.en.srt". De NL versie gewoon "Serie-Aflevering.srt". Kan het zijn dat de WD de extra ".en" niet pikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Coenen schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 07:30:
Voor de ondertitels krijg ik meestal eerst de engelse versie en pas later de Nederlandse versie. De Engelse versie laat ik opslaan als "Serie-Aflevering.en.srt". De NL versie gewoon "Serie-Aflevering.srt". Kan het zijn dat de WD de extra ".en" niet pikt?
Ik gebruik .usa en .nl en dat werkt prima
supercop7373 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 19:31:
[...]

Jammer...een Apple Airport express via optisch aan je versterker hangen zou ook een optie zijn toch?
Het probleem is dat je spotify niet kan bedienen zonder de tv aan te hebben

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2013 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Coenen schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 07:30:
ipv x.en.srt misschien eens x.eng.srt proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hmmm, ik snap er niks van ik heb allerlei extensies geprobeerd maar geen ondertitels. Dus er gaat ergens anders wat mis. Ik verdenk Serviio, m'n DLNA media server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Stop met al die transcoding meuk. Stop met DLNA. Stop met weet ik wat voor media server.

De WD TV Live speelt bijna alles foutloos af.

Je maakt het je zelf moeilijker dan nodig is... ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 19:23:
Stop met al die transcoding meuk. Stop met DLNA. Stop met weet ik wat voor media server.

De WD TV Live speelt bijna alles foutloos af.

Je maakt het je zelf moeilijker dan nodig is... ;)
Ik krijg het helaas alleen aan de praat via ums of pms. Netwerkshare lukt met geen mogelijkheid :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dlna kan geen subs afspelen, althans niet in combi met de wd en mijn ipad doet dat ook niet, dus ik denk dat het aan dlna ligt die dat niet ondersteunt.

Die serviio geeft je volgens mij alleen maar ellende :+

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 20:18:
Dlna kan geen subs afspelen, althans niet in combi met de wd en mijn ipad doet dat ook niet, dus ik denk dat het aan dlna ligt die dat niet ondersteunt.

Die serviio geeft je volgens mij alleen maar ellende :+
Mijn Xtreamer Prodigy doet inderdaad ook geen subs via DLNA. Een functie waar ik dus verder niets aan heb.

Mijn vader waarvoor ik deze WD spelert voor heb gekocht, is overigens best blij! Vooral voor Netflix is dit apparaatje ideaal.

Enige wat nog tegenzit, is dat om één of andere reden bij de WDlive niet elke film die in een gedeelde netwerkmap op de HTPC staat wordt afgespeeld, ik krijg een fout bij het opstarten. Ook mist een groot deel van de filmcollectie die in die map staat. Slechts één filmbestand, van alle honderden. Andere mappen (op andere schijven) worden wel herkend. Ook via een 1TB USB schijfje worden alle films (hoofdzakelijk MKV) herkend. Heb nog weinig tijd gehad om er uitgebreid naar te kijken, maar vervelend is het wel. Voornamelijk omdat streamen vanaf de interne HDD toch wel het eenvoudigst is. Deze downloadmap staat vol met content die rechtstreeks van nieuwsgroepen afkomt namelijk. Om het eerst op een USB schijf te zetten is erg omslachtig, en lijkt me ook niet nodig. Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, maar ik weet alleen nog niet wat. :+

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Zojuist getracht een 46gb bluray met DTS(World War Z) te streamen vanaf mijn Synology DS214 naar de WD TV Live. Maar dat werd niets, om de zoveel seconden vast lopers en het oranje pijltje om bij te laden.

Ik heb toch echt een gigabit netwerk(cat 5e kabel op Fritzbox 7360 gigabit poort aangesloten richting Netgear gigabit 105 switch en vervolgens naar de WD TV Live). Maar blijkbaar is dit te veel van het goede...

Is dat bij meer mensen zo? Ga nu maar de MKV versie van 13gb downen.

[ Voor 12% gewijzigd door supercop7373 op 16-11-2013 19:42 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 57 Laatste