Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:32

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik zie niet wat NFS met mappen delen te maken heeft binnen Windows... sowieso ga ik geen schrijfrechten uitdelen via gedeelde mappen (NFS en SMB) uit veiligheid. Al een keer gehad dat via een share bestanden op mijn pc werden verwijderd omdat Windows 8 dacht dat het een virus was...

Miraculeus werkt de Windows share nu ineens wel, na een pc reboot :O. Nu nog de NFS share aan de gang krijgen aangezien het niet lang duurt voordat de Windows share het ook niet meer doet.

Ik ben een beetje aan het rondlezen over Netflix, wat blijkt: er is vrijwel geen enkel apparaat dat automatisch overschakelt van framerate icm Netflix. Wat een gigantische domper. De 2 populairste spelers Roku 3 en ATV3 kunnen enkel 1080p 60Hz, geen 24 of 23.976 Hz. Op zijn best kun je handmatig aangeven dat je 24 Hz wilt draaien (oa een Panasonic blu-ray speler) tijdens het afspelen. De WD TV Live op 24 Hz zetten gaat veelal goed, alleen zullen Nederlands en Engelse producties dus niet goed gaan. Deze zijn meestal 25fps waardoor je de WD TV handmatig op 50 Hz moet zetten. Getest met The Expendables (24 fps), Fringe (24 fps) en House of Cards (zeer waarschijnlijk ook 24 fps).

De flixter app schakelt vervolgens mij wel van framerate.

Tot nu toe 1 positief punt gevonden waar ik al langer naar zocht: afspelen van muziek gaat goed, aangezien hij continue audio doorstuurt waardoor de receiver niet bij ieder nummer zijn signaal kwijt raakt en opnieuw moet initialiseren.

YouTube laat de speler crashen, is dit niet getest ofzo? zoiets mis je toch niet?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Twazerty schreef op zondag 15 september 2013 @ 18:04:
YouTube laat de speler crashen, is dit niet getest ofzo? zoiets mis je toch niet?
Zoiets mis je ook niet wanneer het bij iedereen zo is. Ik heb de WD T|V sinds vrijdag en zowel Netflix als Youtube, als shares draaien prima hier.

Enige wat ik nog moet doen is customizen maar ik wacht even op de nieuwste update alvorens ik dat ga doen.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **

[ Voor 144% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb netflix gecontroleerd bij mij thuis.

Ik heb zowel boven als beneden (sony en panasonic tv) met de beta firmwares Arsenal_Palace_2.01.51 en Arsenal_Palace_2.01.52 bij netflix overal 1080p 50Hz, alles is vloeiend.

Ik heb ook automatische beeldkeuze ingesteld. Hij schakelt niet naar 24hz, maar dat is mijn inziens ook niet nodig en ik zou wel het verschil zien, als ik 24p uitzet op de wd en dan een bluray uit amerika ga kijken die dat heeft, dan is de stottering heel irritant, maar dat heb ik dus niet met netflix.

Ik heb afgelopen week netflix bij mijn schoonouders geinstalleerd over wifi, zij hebben de normale firmware (meest recente) en daar heb ik dexter gekeken en daar was het ook perfect vloeiend. Lost idem (stuk van gezien).

Ik weet het verder ook niet, bij mij en bij vele anderen hier (Zie ook het netflix topic) werkt alles zonder problemen. Geen idee waarom jij zoveel problemen ervaart, ik kan je er verder niet mee helpen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:19
Is het ook mogelijk om een harde schijf aan te sluiten en die ook vanuit netwerk kan bereiken met mijn mac? DIt is namelijk niet mogelijk via de routen, want experiabox restricties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Bij panning scenes zie ik binnen enkele seconden of er stotteringen in het beeld zitten. Dit is gigantisch storend en is erg afleidend. Bij de intro van Lionsgate (film the Expendables) had ik het binnen enkele tellen door dat het zaakje als een gek staat de stotteren. Handmatig op 24 Hz zetten lost het probleem op. 60 Hz als alternatief. Degene die dit niet op orde heeft kan van mij een denkbeeldig nekschot krijgen. Je levert een video mediaspeler op of een videodienst, dan is het eerste wat je in orde maakt toch juist het beeld.

YouTube heb ik enkel de filmpjes in het hoofdmenu getest. Na het afspelen van Miley Cyrus of Katy Perry reboot de WD. De voetbalfilmpjes gaat goed. Lijkt erop dat HD filmpjes voor een crash zorgen en de niet SD niet.

Ik denk dat ik mij wel mag scharen onder videopurist. Juiste framerate en een zo juist mogelijk beeld (liefst gekalibreerd) staan op de eerste plaats. Op de tweede plaats moet het geluid op zijn minst perfect synchroon lopen. Ik vind dat hier geen smaak of persoonlijke voorkeur aan te pas komt. Bron 24 fps dan weergave ook 24 fps (of een veelvoud), just that simple. 24 fps is namelijk niet in 50 Hz te proppen. Dit ga je altijd zien. Wellicht dat een beeldverbeteraar als Intelligent Frame Creation ook nog het een en ander verhuld? die heb ik namelijk allemaal uit staan zodat je een zo juist mogelijke weergave krijgt. Feitelijk past 23.976 ook niet in 60 Hz met 3:2 pulldown of 24 Hz, vandaar dat mijn Dune mediaplayer dus kan uitsturen in 23.976, 24, 50 en 60 Hz zoals het hoort.

De ondertitels op netflix lopen ook niet helemaal perfect, meestal iets te laat. Daar kan de WD niets aan doen want mijn panasonic P50VT50 heeft dat euvel ook. Subs vind ik dan weer iets minder van belang dat het niet helemaal in orde is. Op zijn minst jammer.

Dit is het eerste apparaat in jaren waarbij het gaat jeuken om een review te schrijven. Heb al meer rare dingen gehad:
- speler veranderd zelf van beeldinstelling, stond opeens op 480p 60 Hz terwijl ik hem op 1080p 24 Hz had staan. Op een andere tv sprong hij ineens naar 1080p 50 Hz.
- automatisch verbinden met een compleet ander onbeveiligd netwerk
- niet automatisch overschakelen van accesspoint (dus opeens zeer zwak signaal) met dezelfde SSID ed.
- gigantisch trage UI, lijkt wel een Philips tv, niet normaal zeg.

Wifi gebruik ik normaal nooit, maar de WD wordt mijn handig meeneemspelertje en dan is wifi wel makkelijk.

Ik denk dat ik teveel verwend ben met mijn Dune speler, daar werkt alles vlot en juist (nouwja bijna alles) :)

Nu het hoofdpijndossier NFS nog werkend zien te krijgen.
marinos88 schreef op zondag 15 september 2013 @ 23:18:
Is het ook mogelijk om een harde schijf aan te sluiten en die ook vanuit netwerk kan bereiken met mijn mac? DIt is namelijk niet mogelijk via de routen, want experiabox restricties..
Ik denk het wel aangezien de WD TV Live zich via SMB aanbied via het netwerk. Dus als je op dezelfde manier verbinding maakt met een windows share via SMB zal dat vermoedelijk ook werken met de WD.

[ Voor 8% gewijzigd door Twazerty op 15-09-2013 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

marinos88 schreef op zondag 15 september 2013 @ 23:18:
Windows pc zeker te weten wel. En zoals hieronder aan peggen , aangezien het om een samba implementatie gaat waarschijnlijk dus ook voor de mac.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik moet me -helaas- aansluiten bij Twazerty: ik heb ook gemerkt dat ik moet 'spelen' met de videoinstellingen als ik bijv. van Netflix NL naar USA ga (en v.v.), dan moet ik de instelling echt verzetten naar 50Hz of resp. 60Hz, om niet gek te worden van trillend beeld.
Want dat is het meer: trillend beeld (of flinke ghosting). Een voorbeeld is Midsomer Murders of Ripper Street op 60Hz: een no go; 50Hz: mooi, rustig beeld.
Ik laat 'm vandaag nog even op 50Hz staan en kijk vanavond nog eens op NL, maar ik vermoed dat ik de speler dan weer moet instellen op 60Hz.

Nochtans denk ik dat je er wel gevoelig voor moet zijn, om die trilling/ghosting waar te nemen (mijn man had namelijk geen idee waar ik het over had, toen ik zei dat ik koppijn kreeg van die trilling in beeld :P ).
Ik ben het wel eens met Twazerty, dat de WD deze 'omschakeling' automatisch zou moeten kunnen doen. Ik heb zelf ook al gespeeld met videoinstelling op Automatisch: schokkerig beeld all the way. Da's eigenlijk best jammer.
Ik weet nu iig hoe ik de speler precies moet instellen, als ik van land wissel, het is op zich een kleine moeite, dus ik persoonlijk vind het geen probleem dit handmatig te doen, maar het zou natuurlijk heel mooi zijn als de WD dit zélf ziet en autom. omschakelt naar de juiste video instelling.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **

[ Voor 128% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik ben zelf ook nogal gevoelig voor storingen en haperingen maar dit is me nog niet opgevallen moet ik zeggen!

Had gisteren wel m'n eerste vastloper met de WD TV Live, had een serie op pauze gezet in Netflix en na 5 minuten wilde ik 'm resumen maar er zat geen enkel leven meer in. Even de stekker eruit en er weer in en ik kon weer vrolijk verder, maar toch. Achja. Verder heeft mijn ATV2 tot nu toe werkeloos in de kast gelegen dus echt missen doe ik 'm nog niet kennelijk ;). Op zich toch een prestatie om mij uit het Apple eco-systeem te krijgen :P.

Wat ik me verder nog afvroeg: mijn NAS is niet al te groot (qua opslag) dus ik ruim regelmatig op (oude seizoenen, gekeken films). Heeft de WD dat automatisch een keertje door of moet ik daar nog actie voor ondernemen qua library?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 07:37:
Klopt het dat je voor Nederland 50Hz moet instellen en voor Amerika 60Hz?

Ik zie het namelijk zelf niet, heb ook geen idee wat jullie nu precies ervaren, maar dan kan ik het aanmelden bij WD direct bij de ontwikkelaars en krijg ik een gericht antwoord binnen een paar dagen.

Maar dan moet ik even exact weten wat wel werkt. Dus als jullie dat voor mij kunnen aangeven hebben we in iedergeval straks antwoord of het door WD opgepikt gaat worden.

Verder ga ik ook zelf even aan de slag met de titels die jullie geven. Maar ik heb gisteren eerst Netflix Nederland gekeken (dr. who aflevering) en daarna een USA netflix (Barbeque pitmaster aflevering) en het valt me niet op, geen idee of dat nu aan mijn tv ligt of dat ik er niet gevoelig voor ben (hoor mijn vrouw en kinderen ook niet klagen).
Dikkiedikdik, voor US moet ik 50Hz gebruiken, voor NL (en GB) is dit 60Hz (maar dit test ik vanavond nog even, voor de zekerheid!).
Daarnaast is het vervelende dat ik met videoinstelling op 1080p (ongeacht het aantal Hz) een audio out of sync krijg (bij mij vooral heel goed zichtbaar bij Lost).
Daarom heb ik de WD ingesteld op 720p en wissel met de 50Hz en 60Hz (waarbij ik vanavond dan nog even test.
De series die ik noemde (Midsomer Murders en Ripper Street) heb ik trouwens op Netflix US gekeken.

Dit vroeg ik me ook al een beetje af: ik heb een Panasonic plasma, misschien 'reageren' die gewoon anders dan een LED/LCD?? Zo te zien heeft Twazery ook een Panasonic plasma.

Ik wil -ook voor de zekerheid- dinsdagmiddag (dan ben ik vrij) toch nog ook eens testen op 1080p 50Hz, waar jij de WD op ingesteld hebt. Mag ik vragen hoe je de instellingen verder in het menu hebt staan (na het kiezen voor 1080p 50Hz, kun je nog enkele instellingen kiezen, die zou ik graag nog willen weten, hoe jij die hebt staan). Thanks alvast! ;)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KillerBee schreef op maandag 16 september 2013 @ 08:48:
[...]

Dikkiedikdik, voor US moet ik 50Hz gebruiken, voor NL (en GB) is dit 60Hz (maar dit test ik vanavond nog even, voor de zekerheid!).
Daarnaast is het vervelende dat ik met videoinstelling op 1080p (ongeacht het aantal Hz) een audio out of sync krijg (bij mij vooral heel goed zichtbaar bij Lost).
Daarom heb ik de WD ingesteld op 720p en wissel met de 50Hz en 60Hz (waarbij ik vanavond dan nog even test.
De series die ik noemde (Midsomer Murders en Ripper Street) heb ik trouwens op Netflix US gekeken.

Dit vroeg ik me ook al een beetje af: ik heb een Panasonic plasma, misschien 'reageren' die gewoon anders dan een LED/LCD?? Zo te zien heeft Twazery ook een Panasonic plasma.

Ik wil -ook voor de zekerheid- dinsdagmiddag (dan ben ik vrij) toch nog ook eens testen op 1080p 50Hz, waar jij de WD op ingesteld hebt. Mag ik vragen hoe je de instellingen verder in het menu hebt staan (na het kiezen voor 1080p 50Hz, kun je nog enkele instellingen kiezen, die zou ik graag nog willen weten, hoe jij die hebt staan). Thanks alvast! ;)
Ik zal mijn instellingen posten vanavond, weet ze niet uit mijn hoofd.

Ik heb zelf een Sony lcd en een Panasonic Led tv. Ik heb alles op 1080p met 50Hz staan (wel automatisch schakelen tussen formaten, maar netflix doet daar niks mee).

Ik vind het wel vreemd dat netflix volgens jou voor Nederland op 60Hz moet staan, al mijn normale tv uitzendingen (kabeltv) zijn namelijk 50Hz. Maar wellicht maak je daarin een vergissing? Als je het dinsdagmiddag goed hebt kunnen testen, post hier maar de resultaten en dan meld ik het aan. Ik denk niet dat het mogelijk is, maar als het vast te leggen is op video kan dat heel veel helpen. Ik kan bij WD ook video's en dergelijke uploaden bij een bug (laat ik het zo maar even noemen).

Ik zit er wat over te lezen en kwam dit tegen:
http://www.netflixer.co.uk/viewtopic.php?f=27&t=185

Daar staat:
I have confirmed this to now be the 50hz/60hz issue.

The TV is an LG55LM620T and as stated previously, the TV it replaced - LG 47LW550T does not show these faults up although both are capable of 24hz/50hz/60hz display. This may just be down to the larger screen size.
Het kan dus heel goed aan de tv liggen, ik begrijp uit die reactie dat het bij de ene tv wel werkt en bij de andere tv niet. Ik heb zelf geen 55 inch tv, wel een 42 en 47 inch. Wellicht hebben jullie ook een 55 inch tv?

En begrijp ik het nu goed dat jullie hier last van hebben?
YouTube: WTF panning mouse stutter

Dus zo'n stottering?

Verder helpt het mij als jullie kunnen aangeven in welke episode / film het zichtbaar is met een tijdsvak erbij (bijv. van 1 minuut tot 1 minuut 30), dan kan ik dat duidelijk aangeven aan wd en zonder deze exacte info nemen ze het waarschijnlijk niet in behandeling. Dus als jullie dat ook aan mij kunnen doorgeven komen we een heel eind.

En klopt het dat deze stottering in het Engels een jitter genoemd wordt?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ook maar eens toegegeven aan het hele Netflix gebeuren. Grappig hoe de film in uberslechte kwaliteit begint en dan langzaam aan naar (Super)HD gaat :P

Content is erg gelimiteerd imo maar vvoor 30 dagen kunnen de kids naar Alfred J Kwak kijken :P Of als ik geen zin heb iets te downloaden.

Kwa app had het allemaal iets sneller gemogen wat mij betreft maar niets om je heel erg aan te storen. Films streamen hier prima; 0 problemen mee. De app had net wel even kuren dat ik niet terug kon komen naar het hoofd menu van de WD. STerker nog; het crashte het hele ding....

We gaan het zien, maar vooralsnog ga ik hier geen 8 euro de maand voor uitgeven. Als ze nu eens de US content in NL beschikbaar maakte en niet bij sommige series 4 jaar (!!!!) achter lopen misschien...

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:06:
Als ze nu eens de US content in NL beschikbaar maakte en niet bij sommige series 4 jaar (!!!!) achter lopen misschien...
http://www.unblock-us.com/ voor 3 euro in de maand erbij en je kan van regio switchen (en je hebt superhd als je bij upc zit).

Instellen op de wd als volgt:
1.On WD TV Live, go to Settings > Network settings > Network setup and select "Automatic"
2.Wait until WD TV obtains IP address and other settings from the router (if it can't then find connection problem and try again)
3.Open again Settings > Network settings > Network setup and select "Manual"
4.Scroll down to DNS row at the bottom and press "Enter"
5.Set following numbers in DNS field:
208.122.23.22
6.Press "Submit" > "Finish" > "OK"
7.Turn off device with power button on the remote
8.Wait ten seconds
9.Turn it back on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Mja, maar dan betaal je er dus 11 euro voor; dat gaat het doel voorbij als ik 6 euro de maand betaal voor een nieuwsgroep waar ik meer mee kan dan films of series downloaden ;)

Nee; de content moet groter zijn en meer up to date wil ik dit in de toekomst aanschaffen. Voorlopig is die 30 dagen leuk maar meer dan ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:26
Ik ga dit spelertje denk ik ook maar even kopen. Ik heb laatst een Boxee Box gehad maar daar kreeg ik de instellingen niet goed van. Hij bleef automatisch schakelen en 'inzoomen' bij films. Erg vreemd.

Ik hang er een externe hardeschijf aan met wat films. Ik neem aan dat het prima werkt. Wat ik zo gelezen heb. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:14:
Mja, maar dan betaal je er dus 11 euro voor; dat gaat het doel voorbij als ik 6 euro de maand betaal voor een nieuwsgroep waar ik meer mee kan dan films of series downloaden ;)
Dat heb ik ook (zelfs 3 usenet providers), maar het is een leuke aanvulling. Ik kijk graag materiaal van een paar jaar terug omdat ik toen door de geboorte van mijn kids tijden geen of weinig tv heb gekeken. Je kan in iedergeval gratis een week trial nemen op unblock-us en dat ook even testen, werkt prima samen met je trial op netflix en er zit vast nog wel wat leuks tussen om in die week te kijken, ook al ben je niet van plan een abonnement te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Servor schreef op maandag 16 september 2013 @ 08:04:
... Wat ik me verder nog afvroeg: mijn NAS is niet al te groot (qua opslag) dus ik ruim regelmatig op (oude seizoenen, gekeken films). Heeft de WD dat automatisch een keertje door of moet ik daar nog actie voor ondernemen qua library?
Door al het Netflix geweld in eens is deze vraag niemand opgevallen waarschijnlijk, beetje jammer.

Als je de Library aan hebt staan moet het een keer automatisch gebeuren ook al is die Media Library niet het sterkste punt van de WD. Kan je daar niet op wachten dan kan je het via de instellingen ( Setup ) ook handmatig doen ...
Notna schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:06:
Ook maar eens toegegeven aan het hele Netflix gebeuren. We gaan het zien, maar vooralsnog ga ik hier geen 8 euro de maand voor uitgeven. Als ze nu eens de US content in NL beschikbaar maakte en niet bij sommige series 4 jaar (!!!!) achter lopen misschien...
_/-\o_ _/-\o_
Notna schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:14:

Nee; de content moet groter zijn en meer up to date wil ik dit in de toekomst aanschaffen. Voorlopig is die 30 dagen leuk maar meer dan ook niet :)
}) d:)b

Helemaal mee eens. Ook deze hype zal wel weer tot rust komen als het nieuwtje er af is ...

[ Voor 40% gewijzigd door WD-Medic op 16-09-2013 11:43 ]

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Het gebeurt automagisch afhaneklijk van de instelling hoe vaak dat ding moet scannen. Even in je opties kijken maar volgens mij is het laagste wat je kan ieder uur scannen.

Als je daar rekening mee houd gaat het allemaal vanzelf. Als je ongeduldig bent ; Rescan gebruiken op de folders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Dan kijk ik het even aan, bedankt voor jullie antwoord. Hou er nooit zo van om dingen te forceren, heb liever dat het 'vanzelf' gaat. Die instelling zal ik ook even naar kijken als ik weer thuis ben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Servor schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:35:
Dan kijk ik het even aan, bedankt voor jullie antwoord. Hou er nooit zo van om dingen te forceren, heb liever dat het 'vanzelf' gaat. Die instelling zal ik ook even naar kijken als ik weer thuis ben :).
dan duurt het meestal wel een dag voordat je het ziet.

Ik heb gisteren even handmatig een scan gedaan omdat ik nieuwe films op de nas had gezet. Toen viel me trouwens wel wat op, er ging iets mis bij het scannen en 2 films kwamen niet juist gesorteerd en kregen geen hoes. Ik ging er toen op staan en ik drukte op options en kreeg de optie om de film info van flixster te downloaden? Dat heb ik nooit eerder gezien.

Ik deed een rescan, toen was alles goed en kon ik ook niet meer film info van flixster afhalen. Nu weet ik niet of dat een nieuwe toevoeging van wd gaat worden en dat ik per ongeluk het ontdekt heb in mijn beta firmware, maar dat zit er dus ook aan te komen (al hebben we geen flixster in nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 09:34:
[...]

Ik zit er wat over te lezen en kwam dit tegen:
http://www.netflixer.co.uk/viewtopic.php?f=27&t=185

Daar staat:

[...]

Het kan dus heel goed aan de tv liggen, ik begrijp uit die reactie dat het bij de ene tv wel werkt en bij de andere tv niet. Ik heb zelf geen 55 inch tv, wel een 42 en 47 inch. Wellicht hebben jullie ook een 55 inch tv?

En begrijp ik het nu goed dat jullie hier last van hebben?
YouTube: WTF panning mouse stutter

Dus zo'n stottering?

Verder helpt het mij als jullie kunnen aangeven in welke episode / film het zichtbaar is met een tijdsvak erbij (bijv. van 1 minuut tot 1 minuut 30), dan kan ik dat duidelijk aangeven aan wd en zonder deze exacte info nemen ze het waarschijnlijk niet in behandeling. Dus als jullie dat ook aan mij kunnen doorgeven komen we een heel eind.

En klopt het dat deze stottering in het Engels een jitter genoemd wordt?
Ik heb een 50" Panasonic plasma, waarschijnlijk dat hier dan de grens ligt (vanaf 50"), het klinkt iig heel aannemelijk dat het hier iets mee te maken heeft (ook gezien het feit dat je er hier maar weinig WD gebruikers over hoort), als ik het topic van je quote zo eens lees.
Het is idd zo'n stottering als in het voorbeeld. Voorbeelden: Midsomer Murders S01E02 (vanaf het begin tot eind) en Ripper Street S01E01 (ook vanaf het begin tot eind), allebei via Netflix US.
Het 'jitter' effect lijkt (heb het even opgezocht, ook als youtube filmpje) hetzelfde te vertonen als stotteren (of: stuttering), dus ik weet eigenlijk niet goed het verschil :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:27
Weet iemand nog een creatieve manier om mijn wd tv live met mijn server op het internet te laten verbinden?
NFS en SMB willen beiden alleen via autodiscovery werken wat (uiteraard) niet werkt via het internet. Een VPN opbouwen kan mijn router helaas niet waardoor dit ook geen optie is.

Is er echt geen enkele manier om een smb/nfs share handmatig in te voeren?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KillerBee schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:00:
Het is idd zo'n stottering als in het voorbeeld. Voorbeelden: Midsomer Murders S01E02 (vanaf het begin tot eind) en Ripper Street S01E01 (ook vanaf het begin tot eind), allebei via Netflix US.
Ik ga het vanavond eens rustig bekijken allemaal. Ik zal eens zien of ik het merk als ik dingen aanpas, ik vermoed van niet, maar ik zal ook eens de tv instellingen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Video instellingen van mijn wd:
Hdmi -- auto -- auto -- aan

Verder heb ik het eens bekeken, bij midsomer murders zie ik het wel wat, bij ripper street niet. Verder getest met lost bij 2 minuten en 10 seconden in episode 1, maar het verschil is zo minimaal dat ik eigenlijk niet snap waar jullie zoveel last van hebben.

Ik wil het voor jullie aanmelden, maar zoals gezegd heb ik dan exacte voorbeelden nodig om aan de firmware bouwers door te geven, dus serie en episode nummer en tijdstukken en verschillen tussen de 24, 50 en 60 hz. Tijdstukken mogen maximaal 1 minuut duren en moeten duidelijk zijn, anders krijg ik het daar niet aangemeld en zelf zie ik het probleem niet zo, dus vragen van wd kan ik ook lastig beantwoorden.

En hoe duidelijker ik het aanmeld, hoe meer kans er is dat ze er iets mee doen.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik snap niet waarom er zo moeilijk gedaan wordt. Dit is basiskennis video en zou een hardwarefabrikant foutloos moeten ondersteunen. Het heeft niets met schermformaat, lcd/plasma of netflix US/NL te maken. KillerBee noemde: "Midsomer Murders of Ripper Street op 60Hz: een no go; 50Hz: mooi, rustig beeld."

Beide zijn Engelse series en zeer waarschijnlijk 25fps. Het is dus logisch dat dit niet correct is af te spelen op 60Hz, wel op 50Hz. Immers past 25, 2x in 50. Een film of serie in 23,976 of 24 fps is niet correct af te spelen in 50Hz, wel in 24 Hz of 60 Hz. Het probleem staat beschreven op de reeds gegeven link: http://www.netflixer.co.uk/viewtopic.php?f=27&t=185

Ieder filmpje op Netflix is een juist voorbeeld, bij ieder filmpje past maar 1 mogelijke beeldinstelling. Het is niet moeilijker als onderstaande rijtje:

23.976 fps bron -> 23.976 Hz (of 59.94 Hz als fallback voor oudere tv's) weergave
24 fps bron -> 24 Hz (of 60 Hz als fallback voor oudere tv's) weergave
25 fps bron -> 50 Hz weergave
29.97 fps bron -> 59.94 Hz weergave
30 fps bron -> 60 Hz weergave

Dit staat dus compleet los van of een individuele gebruiker dit wel of niet merkt, het is gewoon onjuist door alles af te spelen op 1 instelling. Niet iedereen is hier gevoelig voor of weet niet waar op te letten, maar er zijn genoeg mensen die er wel last van hebben.

Met een verkeerde instelling gaat iets wat vloeiend moet zijn schokken. Als je 24 beelden in 50 Hz wilt afspelen kun je ieder beeld 2x afspelen waarmee je op 48 Hz komt, de overige 2 beelden kun je opvullen door het laatste beeld dus 2x extra te tonen zodat je op 50 Hz komt. Of door het 12e en 24e beeldje 2x te tonen. Even uitgeschreven:
1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 ... 13 13 .... 22 22 23 23 24 24 24 24 = 50 Hz, doordat bepaalde beelden vaker worden getoond staat iedere seconde het laatste frame dus langer in beeld dan de rest waardoor het lijkt alsof het beeld iedere keer compleet stilstaat, dit komt enorm schokkerig over. De eerste tot en met het 23e beedje zijn ieder 40 ms in beeld en het laatste beeldje 80 ms. Is niet veel, maar genoeg om irritant te zijn.

Waarom gaat 24 fps afspelen dan een stuk beter op 60 Hz? Zo dus:
1 1 2 2 2 3 3 4 4 4 5 5 6 6 6 ... enz. Om en op 2x en 3x het beeldje tonen. Dit valt vele malen minder op dan 1 beeldje 2x extra tonen. Om 24 fps in 60 Hz nog waar te kunnen nemen moet je een getraind oog hebben om dit te kunnen zien. Zelf zie ik dit heel soms, maar ook voor mij is dit vrijwel niet waar te nemen. Dit is het enige alternatief voor 24 fps films.

Alle andere mogelijkheden zijn vrijwel uitgesloten van een alternatief, 30 fps in 50 Hz of 25 fps in 60 Hz bijvoorbeeld.

Een eventuele beeldverbeteraar als Intelligent Frame Creation gooit hier dan weer een eigen sausje overheen waardoor het lijkt alsof je naar een soap serie zit te kijken, compleet verkloot dus. Op PAL DVD wordt een 24 fps film ongeveer 4% sneller afgespeeld om het beeld vloeiend te maken, echter is dit een waardeloze oplossing, maar is helaas noodzakelijk in de PAL gebieden voor TV en DVD. Andere oplossingen zijn nog slechter (frameblending).

Wil je het zelf duidelijk ervaren zet je alle beeldverbeteraars uit op je tv (vooral zaken als intelligent frame creation of soortgelijk marketingtermen). Zet de speler op 50 Hz en speel de film The Expendables openingsshot van Lionsgate, zo jerky als de pest. Op 24 Hz voelt het heel vloeiend en natuurlijk aan, frames worden dan 1 op 1 getoond.

Het probleem oplossen is niet bijster ingewikkeld:
1. Direct bij het starten van de stream vraag je op in welke framerate de content is
2. Schakel naar juist framerate
3. Wacht op HDMI handshake
4. Start stream.
Deze techniek hebben ze al in huis door bij lokale bestanden automatisch te schakelen. Dit is echter maar 50 % van de oplossing.
Kiest iemand toch voor 50 Hz als output dan kun je alles direct afspelen.

Het volgende dat ontbreekt zijn de juiste beeldinstellingen. Nu kun je enkel kiezen uit 24, 50 of 60 Hz. Hiermee zet je tv's buiten spel die geen 24 Hz aankunnen, waardoor die gebruikers dus telkens de instelling handmatig over moeten zetten van 50 naar 60 hz en weer terug. Op de Dune mediaspelers heb ik de volgende mogelijkheden beschikbaar voor 720p en 1080p output (lijstje voor 1080i, 480i/p en 576i/p kan ik ook zo neerpennen):
24 / 50 / 60 Hz (voor tv's die alles ondersteunen)
50 / 60 Hz (voor tv's die geen 24 Hz ondersteunen maar wel 50 en 60 Hz)
50 Hz (voor tv's die alleen 50 Hz snappen)
60 Hz (voor tv's die alleen 60 Hz snappen)
onder 24 Hz valt ook 23.976 en onder 60 Hz ook 59.94 Hz.
Op deze manier wordt de content altijd in de best mogelijke vorm getoond. De Auto modus van de WD komt denk ik wel in de buurt (nog niet in de gelegenheid geweest om te testen), maar ben je afhankelijk van of de detectie van je scherm wel goed gaat.

Conclusie: afspelen in juiste framerate, lost alles op en heb je geen voorbeeld voor nodig voor de developers.

Heel verhaal, maar ik hoop dat het duidelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, dit ga ik niet aanmelden voor je. Ik ben er wel klaar mee, ik heb duidelijk neergezet wat WD aan mij vraagt bij het aanmelden van problemen en dat is geen les in beeldinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

@Dikkiedikdik: Ik had deze instelling al eerder geprobeerd (hdmi-auto-auto-aan), maar ook hiermee had ik lichte stottering.
Ik heb vanavond een uur zitten testen, het is -voor mij- wat moeilijk uit te leggen (Twazerty verwoord e.e.a beter dan ik, zo te zien :P ), het lijkt bijna wel random te gebeuren, het stotteren en/of audio out of sync (dit laatste gebeurd meer bij 1080p).
Een ding weet ik wel zeker: SD kwaliteit (480p) stottert bij alle resoluties, alleen bij hdmi-auto is dit minimaal (maar nog wel zichtbaar), met de overige instellingen is het bijna een ramp om naar te kijken.

Het zou idd ongemak schelen, als video instellingen binnen Netflix in te stellen zouden zijn, of beter nog: dat de WD zich automatisch afstemt op dat wat er afgespeelt wordt op Netflix.

Ik zal je nu (nog) geen voorbeelden geven Dikkiedikdik, ik wil de komende tijd toch nog even wat meer testen.
Daarnaast heb ik helaas ook geen mogelijkheid om een video te maken van een stotterend fragment (wat het dan nog moeilijker maakt om dit aan WD voor te leggen).
Maar uiteraard wel mijn dank voor je hulp en ook je bereidheid om dit aan WD voor te leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

@Dikkiedikdik: Overigens ook mijn dank dat je dit wilt melden bij WD.

Het zijn developers (net als ik) en die moet je soms gewoon even met de neus op de feiten drukken. Dat maakt het een en ander veel duidelijker. Ik ben van mening dat het lesje video juist het voorbeeld van het probleem is. Duidelijker kan een probleemomschrijving niet zijn en is logisch gezien vanuit de techniek het enige waarop objectief naar gekeken kan worden (en automatisch op getest kan worden).

Voorbeelden zijn ook reeds door KillerBee genoemd:
KillerBee schreef op maandag 16 september 2013 @ 06:23:
Een voorbeeld is Midsomer Murders of Ripper Street op 60Hz: een no go; 50Hz: mooi, rustig beeld.
@KillerBee, je zou er wat tijden van de panning shots neer kunnen zetten waar het effect het best zichtbaar is?

Ik heb reeds genoemd Lionsgate opening van The Expendables op 50 Hz (hdmi-auto-auto-aan). 1e minuut is voldoende om naar te kijken. Ik zal nog meer voorbeelden verzamelen.

Naar mijn idee is de probleemomschrijving:
Netflix content wordt met de verkeerde framerate afgespeeld (altijd geforceerd op 1 framerate) / de speler wisselt niet automatisch van framerate.
Daaronder een paar voorbeelden.

@KillerBee, audio out of sync heb ik zelf nog niet ervaren. Op mijn Dune mediaspeler gaat het heel soms ook fout, maar dat komt bij mij volgens mij door een niet helemaal geslaagde "audio video sync" tussen Dune en Receiver (onderdeel van HDMI 1.3). Stoppen en starten van de Stream, waardoor de sync opnieuw wordt uitgevoerd, is dan de oplossing. Heb je dat ook al geprobeerd, stoppen en weer starten? Kun je een voorbeeld geven, dan kan ik hier eens kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Prima. Ik heb wel iets van 3 voorbeelden nodig van netflix usa , anders krijg ik de reactie dat ik eerst met netflix contact moet opnemen.

Het is geen onwil van mijn kant, maar ze zitten niet te wachten op een uitleg over hoe het zou moeten werken, we komen een heel stuk verder als we net zoals je nu voorstelt een open vraag met voorbeelden opsturen.

Ik wil het ook rechtstreeks aan het hoofd van die afdeling sturen en niet eerst aanmelden op de normale manier, dat kan daarna nog, maar ik heb nu veel mailcontact over youtube en als dat straks werkt kan ik hem in een mailtje bedanken en vragen hiernaar te kijken.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Die Netflix app is wel wat grillig volgens mij. Als je niet 'correct' uit een film gaat (i.e stop om de film te stoppen, stop om terug te gaan naar het hoofd menu en dan Exit) loopt je WD gewoon heerlijk vast (ik moet de stroom eraf halen om weer leven erin te krijgen). Ook het wisselen van film doet hij dan niet meer omdat hij de film niet meer verder laad; blijft op loading hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 07:49:
Die Netflix app is wel wat grillig volgens mij. Als je niet 'correct' uit een film gaat (i.e stop om de film te stoppen, stop om terug te gaan naar het hoofd menu en dan Exit) loopt je WD gewoon heerlijk vast (ik moet de stroom eraf halen om weer leven erin te krijgen). Ook het wisselen van film doet hij dan niet meer omdat hij de film niet meer verder laad; blijft op loading hangen.
Is opgelost in de volgende firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Aha! Dat is mooi om te weten dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Netflix framerate
Ik heb het Netflix probleem aangemeld bij WD met als voorbeeld the expendables 2 erbij. Als er verzoeken komen om meer voorbeelden laat ik het weten.

Video nieuwe firmware
Hier is een video met netflix en nog wat andere zaken in de beta firmware:

http://youtu.be/wWM9m0s1nr8

Zit naast netflix ook een stukje in over de nieuwe youtube en miracast demonstratievideo voor de liefhebbers. In deze video laat ik zien dat je ook met de Back knop terug kan gaan in Netflix zonder problemen. Ook is hij volgens mij een stuk sneller dan de huidige Netflix die jullie gebruiken, maar wellicht heb ik dat mis, het is alweer een tijd geleden dat ik een normale firmware had draaien.

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2013 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Is niet alleen bij wd zo maar bij alle netflix apps zowel ps3 pc als tv pakt hij de juiste framerate niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

@Dikkie: ziet er goed uit. Het laden van de App lijkt wat sneller maar de navigatie in het menu lijkt hetzelfde kwa snelheid.

Verder ben ik benieuwd naar de nieuwe firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

devil-strike schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:57:
Is niet alleen bij wd zo maar bij alle netflix apps zowel ps3 pc als tv pakt hij de juiste framerate niet.
Weet ik, heb ik zelf ook al genoemd. Dat is geen reden om dan maar te zwijgen en je er bij neer te leggen, het is niet juist dus leveranciers moeten hier op aangesproken worden. Een andere streaming app doet het wel goed. Wellicht zijn we bij WD aan het verkeerde adres, wellicht moeten we bij netflix zijn. Ik weet niet wie de netflix app heeft gebouwd, netflix of WD?

@dikkiedikdik, bedankt voor het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Twazerty schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 18:44:
Ik weet niet wie de netflix app heeft gebouwd, netflix of WD?
Hij lijkt heel veel op de playstation 3 app, dus ik vermoed netflix. En dan wordt het lastig, dat bedrijf heeft 40 miljoen klanten, krijg daar maar eens wat aangemeld als wd het niet voor ons wilt doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:00
Nog den vraag over netflix kun je deze instellen standaard op ned audio? Vooral bij kids films. Op de afstandbediening van de WD werkt audio/subtitle niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een knop om de ondtiteling uit te zetten op netflix mexico en brazilie, dat is kennelijk op de wd onmogelijk :(
U2psv schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:59:
Nog den vraag over netflix kun je deze instellen standaard op ned audio? Vooral bij kids films. Op de afstandbediening van de WD werkt audio/subtitle niet.
Je moet een profiel aanmaken op de website voor de kids, daar aanvinken dat het een profiel tot 12 jaar is en dan is bijna alles nederlands voor ze.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2013 21:01 ]

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

@Dikkiedikdik, dank voor je inzet op dit topic en in Netflix en Hulu etc. in de Benelux btw!

Verder een vraag aan alle gebruikers, worden jullie playertjes ook relatief erg warm?
De mijne wel namelijk, ik heb hem al op pootjes gezet zodra hij ook wat ruimte heeft aan de onderkant maar de temp. loopt nog steeds behoorlijk op.

• Notna

Notna

Where are you?®

Yup; probleem van de passieve koeling. Hij wordt bloedheet in gebruik en zelfs niet in gebruik is het vrij warm. Ik denk ook dat dit 1 van de redenen is dat hij met enige regelmaat kuren vertoond :)

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 22:04
Ook hier een warme mediaspeler... Deurtje van de tvkast open en speler op blokjes gezet. Daarna geen problemen meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Leader98 op 18-09-2013 12:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die van mij worden niet heel warm , je kan hem in iedergeval gewoon tegen je wang houden na een paar uur gebruik. Is dan wel lekker warm, maar niet heet. Als het bij mij warmer is dan 25 graden binnen gaat hij wel kutten en raar doen af en toe.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2013 12:39 ]

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

En dat geeft wel een beeld van de temp.ontwikkeling dus.
Ik heb idd ook het idee dat erg warm worden problemen veroorzaakt soms.
Zoals het draaiende pijltje dat dan lang in beeldnstaat o.a.

Ook probleem dat hij opnieuw opstart aan het einde van youtube filmpjes, hopelijk verhelpt nieuwe firmware dit.

Verder zit Netflix wel eens vast, de boel uitzetten en weer aan verhelpt dit dan.

Volgens controleren op nieuwstevfirmware zit die erop, maar toch maar eens handmatig doen met usb stick dan denk ik.

• Notna

Notna

Where are you?®

Netflix is dus opgelost aldus Dikkie in de laatste firmware (yay)

Overigens gaat de WD TV nooit echt uit. Dat zie je ook in W verbruik (6 w aan vs 5.5 in 'uit' ). Vandaar ook dat hij gewoon warm blijft en wordt. Pas als je de standy knop 5 seconden ingedrukt houd gaat hij echt uit uit. Anders is het gewoon het HDMI kanaal uitzetten ;)

Eigenlijk zou ik er een kleine koelertje op 200 RPM in willen zetten , gewoon om de warme lucht eruit te krijgen en een kunstmatige airflow op gang te krijgen. Blijkbaar werkt passief koelen gewoon niet echt heel goed :)

Aangezien hij toch op een 12V adapter draait (dacht ik?) moet dat wel makkelijk te doen zijn met een koppelstukje er tussen

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Ik laat hem overdag op standby staan ivm. muziek draaien en tv en als ik naar bed ga, gaat hij ook slapen.
Anders staat hij steeds de harde schijf te lezen elke keer als ik hem gebruik.

• delacer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 13:30
Quote: Eigenlijk zou ik er een kleine koelertje op 200 RPM in willen zetten , gewoon om de warme lucht eruit te krijgen en een kunstmatige airflow op gang te krijgen. Blijkbaar werkt passief koelen gewoon niet echt heel goed :)

Je gaat die open schroeven en is daar wel plaats voor ?
Zou daar dan wel eens een foto van willen zien als het gelukt is :)

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ook hier erg warm. Achterkant zelfs heet. Van de week om die reden ook WiFi uitgezet door bedraad netwerk te kiezen en dat scheelt een hoop. Belachelijk eigenlijk want dat ding staat de hele dag bij mij geen ruk te doen, alleen 's avonds op bed kijk ik af en toe een serie via een ingeprikt usb stickje. Ik gebruik overigens geen hdmi out maar composiet op een oude crt tv.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Hij gaat inderdaad "echt" uit door de knop op de AB iets van 3 seconden ingedrukt te houden.
Het is te zien aan de ledjes op de netwerkaansluiting die dan ook uitgaan.
Dan wordt hij ook koud.

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Goede tip! :) Thanks, ga ik eens uit proberen

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:00
Enige nadeel bij helemaal uitzetten is dat hij de media bieb weer opnieuw leest waardoor het opstarten langer duurt. Ik doe het altijd maar meer om de reden dat ik maar 1 HDMI aansluiting heb, en hij dan pas schakelt tussen WD en UPC decoder.

Verwijderd

Enkele dagen geleden de eerste van 2 stuks WD TV Live Gen.3 aangeschaft.
Zelf gebruik ik tot grote tevredenheid Plex op een Windows PC i.c.m. een Samsung Smart TV.

De WD TV's worden, ieder gecombineerd met een (USB-) harde schijf met ca. 1,5 TB aan tv-series uit de jaren 60 t/m 90, een cadeautje voor 2 alleenstaande dame's, de een 60+, de ander 75+.
Ze hebben geen verstand van of interesse in techniek. Alles moet simpel zijn, en jarenlang kunnen draaien zonder dat er een techneut naar hoeft te kijken. Aan mij de taak om alles zover klaar te maken.

De keuze voor de WD TV Live Gen.3 is overigens gemaakt na veel lezen op GOT, en na de eerste kennismaking met het apparaat denk ik dat het een goede keuze is:
- simpel te bedienen (ik las hier 'zelfs mijn schoonouders kunnen er mee overweg', oiidg, dat deed 't 'm)
- compact
- leggen netwerkkabel niet nodig (wi-fi aanwezig)
- verbinding met thuis-PC niet nodig
- Netflix NL 'out of the box'
Echt, ik vind dit een pracht apparaatje.

Het enige wat me tegenvalt is de presentatie van de van het net geplukte gegevens per film, serie of aflevering: acteurs, jaartal, korte inhoud van de episode, etc. Dit onderdeel komt in Plex wel goed naar voren en is m.i. essentieel, omdat ik de dames niet met 'kale' filenames kan opschepen.
-
Omdat de inhoud van de HD nu al min of meer vast staat, zal het m.i. lonen een externe scraper te gebruiken. Ik heb gevonden http://wdtvhubgen.codeplex.com en http://www.thumbgen.org . Zijn er nog andere?
-
Kent iemand een goed template voor tv-series (i.t.t. films) dat wel alle mogelijke informatie weergeeft, maar verder (kleuren, beweging, achtergrondfoto's) zeer sober en statisch is?
-
Ik vind de manier waarop je de mediabibliotheek (= scherm met alle gegevens per film) bereikt nogal omslachtig. Er is vast geen mogelijkheid om deze presentatie als default in te stellen, of een shortcut?
-
Heb je eenmaal een film in de mediabibliotheek voor je neus, dan heb je kans dat de achtergrond van de tekst steeds verandert, doordat er meerdere achtergrondfoto's achter elkaar getoond worden. Dat maakt het voor oude ogen te moeilijk om de tekst te lezen. Ik denk dat ik dit misschien kan uitschakelen door alle .xmls (het zijn er ca. 4000), als ze eenmaal zijn aangemaakt, half geautomatiseerd te ontdoen van .backdrop regels. Of kan ik in een van de scrapers instellen dat er helemaal geen backdrops moeten worden aangemaakt? Of is er een betere manier?

[Ik heb de verhelderende delta1 in "[Mediaplayer] WD TV Live (najaar 2011)" van Rourke gelezen, maar heb e.e.a. blijkbaar nog niet helemaal onder de knie].
Als er iemand is in het Noorden des Lands die kan lezen en schrijven met dit apparaat, hou ik me aanbevolen voor een DM.

Bij voorbaat dank voor tips!

• Notna

Notna

Where are you?®

Dat ziet er nog niet eens zo slecht uit voor die 13 euro, maar ik denk wel dat je een ERG bulky mediaplayer er door krijgt.

en ik vraag mij af wat de geluidsporductie van zo een ding is. 80mm is een gewone casefan en die kunnen best wat lawaai maken (alhoewel; als hij op 5 V draait zal hij niet enorm snel draaien)

Het princiepe gaat alleen wat verloren aangezien de case van de WD van plastic is en geen warmte (of kou( geleid. Dus om dat op een alu pad te leggen is ook weer zoeits. Hmm, eens over nadenken dan maar

Edit: A; het is geen alu padd; The grijze gedeelte is waar je de media player op legt, die zilvere kant is de onderkant (duh)

Voor wie interesse heeft: http://www.ebay.nl/itm/GE...ain_0&hash=item2a3159a892

[ Voor 17% gewijzigd door Notna op 19-09-2013 08:40 ]

• WD-Medic
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:35:
...
Het enige wat me tegenvalt is de presentatie van de van het net geplukte gegevens per film, serie of aflevering: acteurs, jaartal, korte inhoud van de episode, etc. Dit onderdeel komt in Plex wel goed naar voren en is m.i. essentieel, omdat ik de dames niet met 'kale' filenames kan opschepen.
-
Omdat de inhoud van de HD nu al min of meer vast staat, zal het m.i. lonen een externe scraper te gebruiken. Ik heb gevonden http://wdtvhubgen.codeplex.com en http://www.thumbgen.org . Zijn er nog andere?
-
Kent iemand een goed template voor tv-series (i.t.t. films) dat wel alle mogelijke informatie weergeeft, maar verder (kleuren, beweging, achtergrondfoto's) zeer sober en statisch is?
-
Ik vind de manier waarop je de mediabibliotheek (= scherm met alle gegevens per film) bereikt nogal omslachtig. Er is vast geen mogelijkheid om deze presentatie als default in te stellen, of een shortcut?
-
Heb je eenmaal een film in de mediabibliotheek voor je neus, dan heb je kans dat de achtergrond van de tekst steeds verandert, doordat er meerdere achtergrondfoto's achter elkaar getoond worden. Dat maakt het voor oude ogen te moeilijk om de tekst te lezen. Ik denk dat ik dit misschien kan uitschakelen door alle .xmls (het zijn er ca. 4000), als ze eenmaal zijn aangemaakt, half geautomatiseerd te ontdoen van .backdrop regels. Of kan ik in een van de scrapers instellen dat er helemaal geen backdrops moeten worden aangemaakt? Of is er een betere manier?...

Bij voorbaat dank voor tips!
Aai das een heel verhaal :P

Tips zijn voor iedereen verschillend natuurlijk dus kan alleen even van mezelf uitgaan. Ik zelf gebruik de interne scraper totaal niet omdat ik het een nogal dominant systeem vind. Je kan zelf geen keuze maken in b.v. welke thumb je bij een film kiest en als je eenmaal ermee bent begonnen overheerst de door WD zelf verzonnen .metathumb bestandextensie het algehele plaatje op de Live. Het gebruik van b.v. folder.jpg is meteen om zeep geholpen ..

Mijn voorkeur gaat uit naar ThumbGen. Deze scraper kan je dusdanig instellen dat je enkel, afhankelijk van het gebruikte layout thema op de WD, een thumb (cover) en info xml (zonder backdrops) in elkaar laat zetten en deze op je schijf zet. Dit werkt dan ook zonder ingeschakelde mediabibliotheek. Het voordeel van ThumbGen is dat je alle info nog kan aanpassen/aanvullen voordat je het in een xml laat zetten.

Je kan ook in ThumbGen een zgn metabackup laten genereren. Deze plaats je ook gewoon in je mappen bij de video bestanden. Mocht er onverhoopt iets fout gaan dan kan je ThumbGen deze backup bestanden laten doorzoeken (automatisch) en daarmee nieuwe thumbs, xml en/of backdrops laten maken met meteen de juiste benaming. Op deze manier is het opnieuw maken van info een peuleschil.

Zorg ervoor dat alle afbeeldingen in .jpg worden opgeslagen en je kan ook voor de diverse mappen folder.jpg gaan gebruiken.

De WD is helaas niet in staat om op map niveau xml info weer te geven dus daar zal je erg veel N/A blijven zijn achter b.v. Actors en Director. Er is wel een workaround voor en dat is het gebruik van Linksheets echter daar is de Live SMP niet helemaal geschikt voor omdat er een Max van 30MB gesteld is voor het gebruik van layout thema's.

Gebruikers van de Live Hub hebben dit probleem niet omdat er een interne 1TB schijf aanwezig is. Zo hebben beide Live varianten hun eigen voordelen. Op de Hub is weer geen Netflix mogelijk, op de SMP wel en heeft de Hub weer een ingebouwde koeler om de boel enigzins op temperatuur te houden.

Succes!

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

• ASW1
  • Nu online
Wat de warmteontwikkeling betreft heb ik de volgende kijk daarop:

De warmteafvoer is niet goed doordat alleen de onderkant van het kastje geperforeerd is.
De warmte wil naar boven en blijft gevangen in het kastje; er is nauwelijks enige luchtstroom.
De simpelste manier om die luchtstroom wel te hebben is door het kastje op te hangen zodat hij "op zijn kant staat.
Er zitten ophangpunten in de bodem zodat hij of met de voorkant naar boven opgehangen kan worden, of met de rechterzijde naar boven.

In die orientatie kan de warme lucht er aan de bovenkant van de perforatie uit en aan de onderzijde erin en krijg je een luchtstroom door het apparaatje.
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd maar ik denk dat dat aardig wat verschil maakt.
Lijkt me beter om dat eerst uit te proberen dan om gelijk met de soldeerbout aan de slag te gaan.

Verwijderd

He Tweakers,

Werkt bij jullie die Thumbgen op de manier van Rourke nog ??
Krijg geen backdrops meer :(

Ciao

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

ASW1 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:21:
Wat de warmteontwikkeling betreft heb ik de volgende kijk daarop:

De warmteafvoer is niet goed doordat alleen de onderkant van het kastje geperforeerd is.
De warmte wil naar boven en blijft gevangen in het kastje; er is nauwelijks enige luchtstroom.
De simpelste manier om die luchtstroom wel te hebben is door het kastje op te hangen zodat hij "op zijn kant staat.
Er zitten ophangpunten in de bodem zodat hij of met de voorkant naar boven opgehangen kan worden, of met de rechterzijde naar boven.

In die orientatie kan de warme lucht er aan de bovenkant van de perforatie uit en aan de onderzijde erin en krijg je een luchtstroom door het apparaatje.
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd maar ik denk dat dat aardig wat verschil maakt.
Lijkt me beter om dat eerst uit te proberen dan om gelijk met de soldeerbout aan de slag te gaan.
Of gaten bovenin boren, wie durft als eerste? :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• ASW1
  • Nu online
Ik ben (nieuweling met dit apparaat) zojuist begonnen om NFS toe te voegen.
NFS ingesteld op de synology, ik kan de synology dan ook zien onder linux shares, en de folders zien.
Vervolgens kan ik bij een folder "add to media library" kiezen en daarna gebeurt er niets meer, de boel loopt vast.
Ook wanneer ik probeer direct in een van de gevonden folders op de linux shares te gaan loopt de boel vast.
Na een herstart blijft er "compiling media library" boven in beeld staan en dit gaat ook niet meer weg.
Zojuist na de zoveelste herstart direct naar de instellingen gegaan en daar de media library uitgezet, met onmiddellijk weer vastlopen tot gevolg.
Enig idee wat hier aan de hand is?

Edit: net de media library weer uitgezet.
Wanneer ik via Network share -> Linux shares -> synology IP ga dan zie ik de folders gewoon staan.
Maar zodra ik probeer in een van de folders te kijken door erop te klikken bevriest de boel, hoe komt dat toch?

[ Voor 15% gewijzigd door ASW1 op 19-09-2013 17:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
een cadeautje voor 2 alleenstaande dame's, de een 60+, de ander 75+.
Ze hebben geen verstand van of interesse in techniek. Alles moet simpel zijn, en jarenlang kunnen draaien zonder dat er een techneut naar hoeft te kijken.
De mediabibliotheek is niet retestabiel. Wat in dit geval handiger werkt is elke film in een map, maak je er een mooie folder.jpg bij en zet je de mediabibliotheek uit. Dan kunnen ze via video er gewoon heen en ziet het er goed uit en heb je 100% zekerheid dat het altijd blijft werken, ook als ze wat wissen of iets nieuws erbij krijgen van wie dan ook. Mijn schoonouders zijn ook in die leeftijd en dat werkt het beste. Als ik ze moet uitleggen dat ze bij nieuw materiaal eerst moeten scannen of een dag wachten begrijpen ze het niet.

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 128% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:52 ]

• ASW1
  • Nu online
Ja, ik heb read+write NFS priviliges gegeven aan "WDTVLive" als hostname.
Ik zie nu ook een mapje .wd_tv staan in de videofolder dus hij kan er wel bij lijkt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendji
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 06:23
Na op het wdlxtv forum gelezen te hebben dat je alleen de aanpassing van het theme path nodig hebt om linksheets via een USB stick te gebruiken (geen 30MB limit), ben ik even aan het testen gegaan.

Ik draai nu firmware 1.16.13 en de theme, in mijn geval simplicity, wordt nog steeds geladen vanaf een USB stick. Linksheets werken dus nog gewoon en de firmware is op de laatste stand.

Da best of both worlds :-)

Life Is Not A Journey To The Grave With The Intention Of Arriving Safely In A Pretty And Well Preserved Body, But Rather To Skid In Broadside, Thoroughly Used Up, Totally Worn Out, And Loudly Proclaiming: Wow.... What A Ride !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
Gisteren geprobeerd hoe het met de warmteafvoer gaat wanneer het kastje op zijn kant staat.
Dat werkt prima, hij wordt dan niet meer heet maar hooguit lauwwarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:17:
[...]

De mediabibliotheek is niet retestabiel. Wat in dit geval handiger werkt is elke film in een map, maak je er een mooie folder.jpg bij en zet je de mediabibliotheek uit. Dan kunnen ze via video er gewoon heen en ziet het er goed uit en heb je 100% zekerheid dat het altijd blijft werken, ook als ze wat wissen of iets nieuws erbij krijgen van wie dan ook. Mijn schoonouders zijn ook in die leeftijd en dat werkt het beste. Als ik ze moet uitleggen dat ze bij nieuw materiaal eerst moeten scannen of een dag wachten begrijpen ze het niet.
Dank voor je reactie.
Ik ga er dit weekend nog verder mee, maar op het moment lijkt het wel zand in mijn bovenkamer.
Dus 2 domme vragen.
- Het zijn ca. 100 tv-series met gemiddeld zo'n 40 afleveringen (episodes). De series staan al in een aparte subdir (en de seizoenen in subdirs daaronder). Bedoel je dat ik per aflevering ook een subdir moet aanmaken?
- Gesteld het antwoord op bovenstaande vraag is 'nee'. Dan maak ik dus ca. 100 jpg's. Doe ik dat 'from scratch' met de hand of kan Thumbgen (een deel van) het werk doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WD-Medic schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:26:
[...]

Aai das een heel verhaal :P

Tips zijn voor iedereen verschillend natuurlijk dus kan alleen even van mezelf uitgaan. Ik zelf gebruik de
<KNIP>
Succes!
Dank voor je uitgebreide reactie! Ik ga er weer mee stoeien. Zoals gezegd kom ik er op het moment nog niet uit. Helpt het als ik een 'Profile', dat is een .tgp bestand hier neerpoot?
Anders meldt ik me na het weekend stoeien wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Ik gebruik hiervoor HubFlow for Windows , maakt een jpg een een xml file aan.
Je kunt aangeven of je backdrops wilt of niet , ik gebruik die dus niet.
Thumbgen heeft de laaste tijd te kleine jpg's als je de info van movie meter haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:48:
- Het zijn ca. 100 tv-series met gemiddeld zo'n 40 afleveringen (episodes). De series staan al in een aparte subdir (en de seizoenen in subdirs daaronder). Bedoel je dat ik per aflevering ook een subdir moet aanmaken?
Series heb ik zo:

Folder met als naam de titel van de serie
In deze folder zit een folder.jpg met 300x450 pixels (let op dat de jpg niet groter is dan 75KB omdat hij anders zelf de foto gaat comprimeren en dat doet hij lomp).

In de seriefolder heb ik bij meerdere seizoenen subfolders als volgt:

Seizoen 01
Hierin zitten de losse mkv bestanden en een folder.jpg image

Seizoen 02
Hierin zitten de losse mkv bestanden en een folder.jpg image
- Gesteld het antwoord op bovenstaande vraag is 'nee'. Dan maak ik dus ca. 100 jpg's. Doe ik dat 'from scratch' met de hand of kan Thumbgen (een deel van) het werk doen?
Ik heb een sjabloon dat perfect werkt, het is alleen wel wat groot (100MB), komt omdat ik al mijn serie afbeeldingen erin heb staan. Ik upload hem nu voor je. Als je dan een hoesje maakt en hem opslaat voor het web kom je op ongeveer 40KB per afbeelding uit. Zo kan je redelijk snel het in elkaar zetten, als je de afbeeldingen hebt is het niet veel werk meer.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-RYVEYFNBTMMJ.psd

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/16bcx1s.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/or5ric.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:59:
[...]

Series heb ik zo:

Folder met als naam de titel van de serie
<KNIP>
Aha, nu wordt het me duidelijker. Zal volgende week laten weten hoe het afloopt.
Dankjewel voor je moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theodor schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:32:
Ik gebruik hiervoor HubFlow for Windows , maakt een jpg een een xml file aan.
Je kunt aangeven of je backdrops wilt of niet , ik gebruik die dus niet.
Thumbgen heeft de laaste tijd te kleine jpg's als je de info van movie meter haalt.
Ziet er interessant uit. Klopt het dat het alleen voor de HUB-versie van de WD TV life is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:03:
[...]

Ziet er interessant uit. Klopt het dat het alleen voor de HUB-versie van de WD TV life is?
Ik ken het niet, maar op de site staat de wd tv live afgebeeld, dus ik denk het voor beide werkt.

http://www.hubflowapp.com/

• LuPo
  • Laatst online: 19:26
Ik twijfel tussen de WD TV Live of de Mede8er MED400X2S. De WD gebruikt de Sigma SMP8670 chip en de Mede8er de Realtek 1185. Verder lijken de apparaatjes volgens mij wel veel op elkaar.

Iemand een idee?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

ASW1 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:27:
Gisteren geprobeerd hoe het met de warmteafvoer gaat wanneer het kastje op zijn kant staat.
Dat werkt prima, hij wordt dan niet meer heet maar hooguit lauwwarm.
Hier nu op zijn kop, ik was het vastlopen en ander gekut zat.
Het lijkt nu betervte gaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:56:
Dank voor je uitgebreide reactie! Ik ga er weer mee stoeien. Zoals gezegd kom ik er op het moment nog niet uit. Helpt het als ik een 'Profile', dat is een .tgp bestand hier neerpoot?
Anders meldt ik me na het weekend stoeien wel weer.
Het lijkt er op dat de API van TMDB vernieuwd is en ThumbGen achter het net vist. Het haalt nul info op van TMDB en MovieMeter is helemaal niks, covers veeeeeeeel te klein. Misschien dat de ingebouwde scraper iets doet maar ook daar lijkt me dat een update noodzakelijk is.

Edit: interne scraper werkt nog wel.

Ik vond dit in de HDi Dune thread:
yaDIS gebruikt versie 2.1 van de tmdb-api, die afgelopen woensdag is vervangen door versie 3.0. Fred, de ontwikkelaar van yaDIS, is van het probleem op de hoogte en zal snel met een update komen.
Een Profile hier neer planten is leuk maar je hebt er verder weinig aan. In die profiles word opgeslagen welke templates je gebruikt voor je covers enz. Heb je niet dezelfde als iemand hier dan werkt het al niet. Gebruik gewoon de cover die links boven in het overzicht zichtbaar is. Vink aan de cover en de xml in de werkbalk en die zet je met de film in jouw video map.

[ Voor 16% gewijzigd door WD-Medic op 22-09-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Wederom een raar probleem ondervonden met de WD TV Live. Ik heb hem ingesteld op een vaste output resolutie met refresh rate. In mijn geval 1080p 24Hz. Nu heb ik al tientallen keren gehad dat de speler zelf besluit de instelling maar ergens anders op te zetten. Al een keer gehad dat hij op 480p 60Hz, 720p 50Hz, 1080p 50Hz en 1080i 60Hz is gesprongen. Waarom onthoud dat ding niet gewoon mijn instelling ??? Dacht eerst dat het kwam omdat ik de speler wissel tussen 2 tv's maar op 1 tv gebeurt dit ook. Ik probeer nu te achterhalen wanneer dit gebeurt en bij welke actie.

2e punt, ik gaf aan dat de Windows share het niet lang ging doen en de NFS share werkend wou hebben. Nu is het zover, tijdens het kijken via een Windows Share opeens de verbinding verbroken en de Windows Share is niet meer te benaderen (zeurt om username password).

[ Voor 19% gewijzigd door Twazerty op 22-09-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Twazerty schreef op zondag 22 september 2013 @ 17:16:
2e punt, ik gaf aan dat de Windows share het niet lang ging doen en de NFS share werkend wou hebben. Nu is het zover, tijdens het kijken via een Windows Share opeens de verbinding verbroken en de Windows Share is niet meer te benaderen (zeurt om username password).
Als het gaat om een PC en niet je NAS..?

Configuratiescherm > Netwerk en Internet > Netwerkcentrum > Geavanceerde instellingen voor delen

Hier kan je zien onder huidig profiel of Met wachtwoord beveiligd delen staat ingeschakeld of juist niet.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/rjno8x.jpg

Nadat ik het hier op Uitgeschakeld heb gezet heeft Windows nooit meer dwars gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

WD-Medic schreef op zondag 22 september 2013 @ 22:29:
[...]

Als het gaat om een PC en niet je NAS..?

Configuratiescherm > Netwerk en Internet > Netwerkcentrum > Geavanceerde instellingen voor delen

Hier kan je zien onder huidig profiel of Met wachtwoord beveiligd delen staat ingeschakeld of juist niet.

[afbeelding]

Nadat ik het hier op Uitgeschakeld heb gezet heeft Windows nooit meer dwars gelegen.
PC (heb geen NAS en wil geen NAS), ik kan doen wat ik wil maar de Windows share wil gewoon niet gaan werken. De instelling die je noemt heb ik bewust op Turn on password protected sharing staan (reden niet van belang nu). Uitzetten maakt tijdens het testen geen verschil.

Als iemand nog NFS software voor Windows kent die werkt met de WD (mag betaalde software zijn) dan hoor ik dat graag zodat ik dat kan proberen.

@Dikkiedikdik, zou je een bug kunnen inschieten bij WD met de melding dat NFS niet werkt icm HaneWIN NFS op Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Twazerty schreef op zondag 22 september 2013 @ 17:16:
...

Al geprobeert de user te deleten en opnieuw in te voeren in de WD live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

alwinus schreef op maandag 23 september 2013 @ 08:00:
[...]

Al geprobeert de user te deleten en opnieuw in te voeren in de WD live?
Uiteraard, zelfs een apart account aangemaakt op mijn pc (W7) met wachtwoord. Ik heb echt alle mogelijke instellingen geprobeerd op windows. Spontaan (met dezelfde settings als nu, password protected on) heeft het 1x gewerkt zonder invoer van wachtwoord om een dag later halverwege een stream er toch maar mee te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:16
Kan iemand mij vertellen waarom de WD live uit 2011 duurder is dan de nieuwere WD live uit juni 2013?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Overal rond de 80 euro en van een 2013 juni model heb ik nog nooit gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Twazerty schreef op maandag 23 september 2013 @ 08:09:
[...]

Uiteraard, zelfs een apart account aangemaakt op mijn pc (W7) met wachtwoord. Ik heb echt alle mogelijke instellingen geprobeerd op windows. Spontaan (met dezelfde settings als nu, password protected on) heeft het 1x gewerkt zonder invoer van wachtwoord om een dag later halverwege een stream er toch maar mee te stoppen.
Password uitzetten delen met iedereen , in delen beveiling iedereen toevoegen cq intypen en dan op zoeken drukken.
Werkt hier al jaar en dag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Jeffrey0416 schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:32:
Kan iemand mij vertellen waarom de WD live uit 2011 duurder is dan de nieuwere WD live uit juni 2013?
Dat is waarschijnlijk dan de Play en dat is een verkrachte versie van de 2011 versie (i.e minder features en ondersteuning van formaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Theodor schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:11:
[...]

Password uitzetten delen met iedereen , in delen beveiling iedereen toevoegen cq intypen en dan op zoeken drukken.
Werkt hier al jaar en dag....
Dat is precies wat ik heb getest. Andere windows machines kunnen er gewoon bij komen. Ik wil juist af van windows shares op mediaspelers, dat geeft op een of andere manier altijd problemen bij mij. Alleen NFS is niet aan de praat te krijgen op de WD. Ik wil gewoon een stabiele methode, en dat zijn windows shares bij mijniet.

Pas sinds windows 7 werken bij mij de shares probleemloos tussen pc's, daarvoor ook altijd problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Twazerty schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:21:
[...]

Dat is precies wat ik heb getest. Andere windows machines kunnen er gewoon bij komen. Ik wil juist af van windows shares op mediaspelers, dat geeft op een of andere manier altijd problemen bij mij. Alleen NFS is niet aan de praat te krijgen op de WD. Ik wil gewoon een stabiele methode, en dat zijn windows shares bij mijniet.

Pas sinds windows 7 werken bij mij de shares probleemloos tussen pc's, daarvoor ook altijd problemen.
Even mijzelf quoten, ik denk dat ik de oorzaak van de problemen met windows shares heb gevonden. In het 'Network and Sharing Center' van Windows zit een optie 'Choose media streaming options'. Daar stond de WDTVLive tussen op Blocked. Blijkbaar worden niet 'Home group computers' standaard geblokkeerd. De WD is inderdaad geen Home Group user dus block. Na deze op 'Allowed' te hebben gezet kon ik er met de WD in komen via username en password van mijn 2e windows account.

Ik zie alleen niet wat Media streaming te maken zou hebben met Windows shares. Wel lijken deze instellingen in het Media streaming gedeelte altijd voorrang te krijgen ongeacht of je password protected shared of niet. Dit zijn nu mijn settings:

Turn on network discovery
Turn on file and printer sharing
Turn off Public folder sharing
Media streaming is on (doorklikken op de settings de WD op allow zetten)
Use 128-bit encryption
Turn on password protected sharing
Allow Windows to manage homegroup connections

Tot nu toe blijft het werken, ik blijf het maar proberen. Wel vreemd dat het vorige week heeft gewerkt terwijl de WD op blocked stond. Wel vreemd dat ik deze oplossing nergens ben tegengekomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Twazerty op 23-09-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkele dagen geleden de eerste van 2 stuks WD TV Live Gen.3 aangeschaft.
<KNIP>
@ WD-Medic, Dikkiedikdik en Theodor: ik ga niet verder met deze draad. Familie-omstandigheden. Maar je bijdragen zijn niet weg, en zullen door iemand anders worden opgepikt. Dank. H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveonfire
  • Laatst online: 09-07-2023
Ik heb de WD TV live(gen 3) vorige week gekocht en direct geupgrade naar de meest recente firmware.

Nu heb ik het volgende..Als mijn wdtvlive langer dan een uur "uit" staat(wel netwerk actief) en ik wil hem aanzetten met de standaard afstandsbediening EN de lcd tv staat aan, dan weigerd de wdtv op te starten. Als ik diverse malen op de powerknop op de afstandsbediening klik gaat ie helemaal uit en herstart zich uiteindelijk zelf. Als ik in precies dezelfde situatie eerst op de powerknop van de afstandsbediening klik met de LCD TV uit dan gaat ie wel aan...snappen jullie dit? Niet heel erg, maar wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou even de instellingen van HDMI CEC bekijken op de mediaspeler (en op je tv), hdmi kabel zou je ook kunnen vervangen door een andere om te zien of het probleem er dan nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveonfire
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:16:
Ik zou even de instellingen van HDMI CEC bekijken op de mediaspeler (en op je tv), hdmi kabel zou je ook kunnen vervangen door een andere om te zien of het probleem er dan nog is.
Bedankt voor je reactie, ga ik vanavond eens uitproberen op mijn jvc lcd en dw tv live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Even een vraag hier!

Eisen:
Netflix
HD films (1080p)

Huidige situatie:
- Laptop met nog 40GB aan ruimte vrij
- PC c.a 60GB aan ruimte vrij
- PS3 (1e gen) streamt via bekabeld netwerk

Nu maakt mijn PS3 na een half uur ontzettend veel lawaai wat natuurlijk het film kijken benadeeld.
Vandaar dat ik de WD TV live (hub) wil gaan gebruiken voor het streamen van 1080p films.

Maar nu kom ik een 2e probleem tegen en dat is opslagruimte!
(puur en alleen voor films en series)

Wat kan ik het beste doen?
- PC HDD upgrade van 1 TB
- Externe harde schijf van 2 TB
In combinatie met de WD TV

Of voor de WD TV live HUB gaan met een 1 TB aan opslagruimte waar geen Netflix op gebruikt kan worden :(

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Waar wil je die extra ruimte voor gebruiken?

- Puur films? Kijk eens naar een (netwerk)schijf of een NAS ism een WD TV
- Gecombineerd? Gooi het dan in je PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

Notna schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:56:
Waar wil je die extra ruimte voor gebruiken?
- Puur films en series
Net mijn post gewijzigd :)

Een NAS staat idd op mijn verlanglijstje, inclusief de WD TV is dit wel een mooie combinatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Dan blijft een NAS of netwerkschijf de beste keuze en niet gaan aanklooien met een externe HDD (tenzij die aan je router kan hangen en dus effectief een netwerkschijf wordt.

Een schijf aan je WD en op die manier benaderen is niet echt retesnel namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een nas is inderdaad ideaal. Maar een synology nas is wel rond de 130 tot 160 euro (j model) , afhankelijk of je 1 of 2 bay's neemt. Dan komt er nog een hdd bij, zit je op 250 euro + mediaspeler = 300+ euro.

Heb je wel wat waar je een hele tijd mee vooruit kan, ik zou nooit meer zonder willen, maar goedkoop is het niet.

Je kan natuurlijk wel een wd kopen en alvast een hdd en die tijdelijk in je pc inbouwen en later in een nas (al gaat de nas hem dan wel formateren, dus niet te volstuwen met data :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Disk via WD is ook via het netwerk bereikbaar. En anders hang je ff de hd aan je laptop als je een film wilt kopieren. Geen probleem, heb ik maanden gedaan.

Nu heb ik de Synology DS213 en wil niks anders meer O-)

Pas verhuist en de NAS heeft een mooi plekje op een plankje naast de modem/router in de gangkast. Ideaal...

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

Dat is een nadeel van NAS... Er zit een prijs kaartje aan vast.
Maar alles op zijn tijd!

Wat Dikkiedikdik voorstelt lijkt me een perfecte oplossing.

Bedankt voor de reacties :)

• steveonfire
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:16:
Gisteren de HDMI CEC instellingen nagekeken op zowel de LCD tv en de WD mediaspeler(staan allebei op uit) maar nog hetzelfde euvel. Komend weekend eens mijn HDMI kabel vervangen? Zou het daar echt aan kunnen liggen denk je?
Pagina: 1 ... 28 ... 57 Laatste