• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Na veel inlezen heb ik deze speler ook besteld. Mijn HTPC is verkocht, omdat mijn vriendin niet met het ding kon omgaan. Daarom nu met deze hopelijk een iets makkelijker systeem.

Ik heb nog wel een vraagje, ik zag dit filmpje: http://youtu.be/wWM9m0s1nr8 van Dikkiedikdik. Hoe krijg ik de speler zo netjes ingericht? Welke skin/welk thema is dit en wat moet ik aanpassen om dit zo netjes te maken?

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
ASW1 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:42:
... zojuist begonnen om NFS toe te voegen.
NFS ingesteld op de synology, ik kan de synology dan ook zien onder linux shares, en de folders zien.
Vervolgens kan ik bij een folder "add to media library" kiezen en daarna gebeurt er niets meer, de boel loopt vast.
Ook wanneer ik probeer direct in een van de gevonden folders op de linux shares te gaan loopt de boel vast.
Na een herstart blijft er "compiling media library" boven in beeld staan en dit gaat ook niet meer weg.
Zojuist na de zoveelste herstart direct naar de instellingen gegaan en daar de media library uitgezet, met onmiddellijk weer vastlopen tot gevolg.
Enig idee wat hier aan de hand is?

Edit: net de media library weer uitgezet.
Wanneer ik via Network share -> Linux shares -> synology IP ga dan zie ik de folders gewoon staan.
Maar zodra ik probeer in een van de folders te kijken door erop te klikken bevriest de boel, hoe komt dat toch?
Ik blijf dit probleem houden, het lukt me niet om NFS/media library aan de praat te krijgen.
NFS staat aan op de synology,ingesteld dat de host "WDTVLive" read/write permissies heeft in NFS shares.
In het menu van de WD staat linux shares aan, hij kan de folders ook gewoon zien.
Maar elke poging in het menu van de WD om een folder te openen of in te lezen zorgt onmiddellijk voor een vastloper.
Wat doe ik verkeerd?

Verwijderd

Topicstarter
steveonfire schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:12:
Gisteren de HDMI CEC instellingen nagekeken op zowel de LCD tv en de WD mediaspeler(staan allebei op uit) maar nog hetzelfde euvel. Komend weekend eens mijn HDMI kabel vervangen? Zou het daar echt aan kunnen liggen denk je?
Je kan het testen door de kabel er gewoon uit te halen en bijv. de composit kabel die erbij zat even te gebruiken. Het is anders wel een heel vreemd probleem. Bij de Action heb je voor 3 euro een HDMI kabel die vrij goed is (bij de Blokker heb je dezelfde voor 4,50 euro).
ASW1 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:26:
[...]

Ik blijf dit probleem houden, het lukt me niet om NFS/media library aan de praat te krijgen.
NFS staat aan op de synology,ingesteld dat de host "WDTVLive" read/write permissies heeft in NFS shares.
In het menu van de WD staat linux shares aan, hij kan de folders ook gewoon zien.
Maar elke poging in het menu van de WD om een folder te openen of in te lezen zorgt onmiddellijk voor een vastloper.
Wat doe ik verkeerd?
De WDTVLive host moet je geen read/write rechten geven, maar het ip nummer van jouw wd tv. Dus dat ip nummer vastzetten in je router en dan op de synology op ip adres die rechten geven.

Ik snap niet helemaal hoe je de host rechten hebt kunnen geven, volgens mij zit je in een verkeerd scherm. Ik heb die optie in iedergeval nooit gezien.
JelkeBart schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:19:
Ik heb nog wel een vraagje, ik zag dit filmpje: http://youtu.be/wWM9m0s1nr8 van Dikkiedikdik. Hoe krijg ik de speler zo netjes ingericht? Welke skin/welk thema is dit en wat moet ik aanpassen om dit zo netjes te maken?
Skin is van Joey Smith, NL vertaling door WD Medic en ik heb ook nog wat gesleuteld en Medic ook. Is hier te downloaden:

http://www.mediafire.com/...ix_Dutch_24_juli_2013.zip

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2013 12:33 ]

• Shivs
  • Niet online
Top helemaal bedankt, ik ga hem uitproberen zodra het kastje binnen is!

Verwijderd

Topicstarter
JelkeBart schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:36:
Top helemaal bedankt, ik ga hem uitproberen zodra het kastje binnen is!
Kijk ook even hiernaar en neem alvast dat psd bestand mee (voor photoshop / photoshop elements):
Verwijderd in "[Mediaplayer] WD TV Live (najaar 2011)"

Geen idee of je dat ook wilt gebruiken, maar daar staat tevens een uitleg hoe ik het ingedeeld heb.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2013 12:37 ]

• Shivs
  • Niet online
Die heb in ook opgehaald nu. Ik heb alleen mijn afleveringen ook nog apart in een map, maar die hoeven geen afbeeldingen te hebben van mij. Dus op deze manier komt het goed :)

• ASW1
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:30:
De WDTVLive host moet je geen read/write rechten geven, maar het ip nummer van jouw wd tv. Dus dat ip nummer vastzetten in je router en dan op de synology op ip adres die rechten geven.

Ik snap niet helemaal hoe je de host rechten hebt kunnen geven, volgens mij zit je in een verkeerd scherm. Ik heb die optie in iedergeval nooit gezien.
Het gaat om dit scherm waarin ik de WD NSF-rechten geef.
Zoals je ziet kan dat zowel op hostnaam als op IP.
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/kloek77/SS_zps7442beed.png

Dat werkt ook gewoon op hostnaam "WDTVLive"
Overigens heb ik het ook geprobeerd met het IP (dat overigens al gereserveerd is)
Dat maakt geen enkel verschil.

Ik heb er verder geen kijk op, maar wanneer ik op de WD de folders gewoon kan zien dan moet dat deel toch goed zitten?
Het gaat er niet om dat hij de linux shares/NFS niet zien kan, want dat kan hij wel.
Het gaat erom dat hij vastloopt bij het openen en/of lezen.

Maar goed, ik zal het op IP laten staan i.p.v. hostnaam zoals in afbeelding hierboven.
Moet ik dan verder nog iets veranderen in synology DSM behalve het aanzetten van NFS?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb (even uit het hoofd) root squash op admin gezet omdat ik anders niks kon wissen. En volgens mij heb ik asynchronous niet aangevinkt (staat meen ik standaard uit). Laat even weten of dat wat oplost, anders maak ik vanavond even wat afdrukken hoe ik het precies heb.

• ASW1
  • Nu online
Ik heb de settings veranderd nu, maar het maakt geen verschil:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/kloek77/SS1_zpsdf9d7aed.png

Moet ik normaal gesproken de inhoud van de folders met NFS op dezelfde manier kunnen benaderen en afspelen als via de media server/DLNA, zonder verder gebruik te maken van de media library op de WD?

Misschien dat het antwoord op deze vraag "too obvious" is, maar aangezien ik NFS nu niet kan gebruiken zie ik helaas niet hoe het zou horen te werken.
De vraag is dus eigenlijk of de NFS benadering van de folders en bestanden zou moeten werken onafhankelijk van het wel/niet gebruiken van de media library.

Edit: er zit blijkbaar iets in mijn netwerk niet helemaal lekker.
De WD was met een kabel verbonden met een wireless router die als access point ingesteld staat.
Die heb ik er nu tussenuit gehaald en nu werkt NFS wel.
Alleen ligt mijn netwerk nu in gruzels. 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door ASW1 op 25-09-2013 16:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
ASW1 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:44:
Edit: er zit blijkbaar iets in mijn netwerk niet helemaal lekker.
De WD was met een kabel verbonden met een wireless router die als access point ingesteld staat.
Die heb ik er nu tussenuit gehaald en nu werkt NFS wel.
Alleen ligt mijn netwerk nu in gruzels. 8)7
maar je kan nu wel films kijken :+

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 22:45
Mijn instellingen zijn op de synology 211+zijn, in Configuratiescherm - Windows bestandsservice inschakelen, werkgroep opgeven en bij NFS-service NFS inschakelen.

Ik log in met de WDtv naar mijn nas, geheten HHS01, en toets het in de nas de aangemaakte Naam en password in met de Read/ Write rechten, thats all

Geen NFS rules ingegeven en alles werkt na behoren.

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Dus je hoeft geen ip van je wd in te geven?
Vind ik maar raar.....

• Theodor
En zo te zien heeft ASW1 zijn synology nog niet geupdate naar dsm 4.3

• ASW1
  • Nu online
Theodor schreef op donderdag 26 september 2013 @ 00:14:
En zo te zien heeft ASW1 zijn synology nog niet geupdate naar dsm 4.3
Klopt, ik heb een TV server draaien op de synology (DVBLink) in versie 4.5.
Wanneer ik upgrade naar dsm 4.3 dan moet ik ook DVBLink upgraden naar 4.6, en dan werkt de EPG informatie van de DVB-T zenders niet goed meer.
Ik laat het voorlopig maar even zo; dsm 4.2 werkt voorlopig prima.

• ASW1
  • Nu online
Theodor schreef op donderdag 26 september 2013 @ 00:12:
Dus je hoeft geen ip van je wd in te geven?
Vind ik maar raar.....
Ik heb het alsnog enkel met de hostnaam gedaan, zoals in het eerste screenshot hierboven.
Geen IP, geen user aangemaakt, geen password waar dan ook ingevoerd.
Enkel de host(naam) NFS rechten geven en het draait.

• steveonfire
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-07-2023
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:30:
[...]

Je kan het testen door de kabel er gewoon uit te halen en bijv. de composit kabel die erbij zat even te gebruiken. Het is anders wel een heel vreemd probleem. Bij de Action heb je voor 3 euro een HDMI kabel die vrij goed is (bij de Blokker heb je dezelfde voor 4,50 euro).
Heel vreemd, heb de hdmi kabel nu in een andere hdmi poort van de lcd tv gestoken en nu lijkt de WD tv prima te werken.

Verwijderd

Topicstarter
steveonfire schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:22:
Heel vreemd, heb de hdmi kabel nu in een andere hdmi poort van de lcd tv gestoken en nu lijkt de WD tv prima te werken.
Heel vreemd inderdaad. Als het zo werkt gewoon zo houden en als hij weer vreemd doet een nieuw kabeltje kopen. Volgens mij zit er iets met hdmi cec niet goed in de kabel of in die hdmi poort van jouw tv en heeft dit effect op de wd, maar dat is erg lastig uit te zoeken en als het werkt gewoon zo laten.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2013 16:06 ]

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 22:45
Wellicht niet bij iedereen bekent en je zou het ook niet direct verwachten, maar de ene HDMI is soms de andere niet, ook al praten we over HDMI op het zelfde apparaat, men verwacht dat wel en het zou ook zo moeten zijn, maar soms kom je toch een verschil tegen in de implementatie van deze.
Zo kan het soms de moeite waard zijn deze even een andere HDMI poort te proberen.
Zelf ook lang moeten zoeken naar zelfde soort probleem op mijn Onkyo NR808… wel beeld maar geen geluid van een Sony playstation3, HDMI poort prima voor alle andere apparaten maar niet voor die playstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveonfire
Jammer maar helaas, het euvel is weer terug. Toch wel redelijk opgelost. Ik schakel de WD TV Live niet meer uit en heb het ledje aan de voorkant disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Gisteren mijn WDTVLIVE binnen gekregen, vanochtend pas ermee aan de slag gegaan.
Nu heb ik alles angesloten.. alleen krijg ik maar de helft van mijn video's te zien :S

Zo te zien alleen maar .avi bestanden. Geen iso of mkv's :(

info:
WD TV -- HDMII -- TV
Verbonden met bekabeld netwerk.

Edit:
Versie 1.6.13

Via bestanden of gewoon via video's werkt het niet...
PS3 weer aangesloten op het netwerk en deze herkent wel gewoon de mkv/iso

[ Voor 33% gewijzigd door murphylee op 27-09-2013 12:21 ]

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ook via bestanden? Ik werk nooit via de library...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveonfire
murphylee schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:06:
Gisteren mijn WDTVLIVE binnen gekregen, vanochtend pas ermee aan de slag gegaan.
Nu heb ik alles angesloten.. alleen krijg ik maar de helft van mijn video's te zien :S

Zo te zien alleen maar .avi bestanden. Geen iso of mkv's :(

info:
WD TV -- HDMII -- TV
Verbonden met bekabeld netwerk.

Edit:
Versie 1.6.13

Via bestanden of gewoon via video's werkt het niet...
PS3 weer aangesloten op het netwerk en deze herkent wel gewoon de mkv/iso
Hoe benader jij je videobestanden? Als je gewoon via "bestanden" gaat en dan naar je gedeelde folders op het netwerk moet het gewoon goed gaan. Geen problemen met mkv en iso hier vanaf mijn nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

steveonfire schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:43:
[...]
Hoe benader jij je videobestanden? Als je gewoon via "bestanden" gaat en dan naar je gedeelde folders op het netwerk moet het gewoon goed gaan. Geen problemen met mkv en iso hier vanaf mijn nas.
Zodra ik dat doe, moet ik een paswoord en username invullen.
Had gekeken bij Netwerkcentrum -- Geavanceerde instellingen voor delen -- met wachtwoordbeveiligd delen uit staan...
Maar dan nog vraagt die om een username and password

Kan zijn dat de instellingen op de pc gewoon verkeerd staan.. Maar dan nog best vreemd dat alle .avi bestanden wel gewoon weer worden gegeven |:(

Ik kijk er straks wel naar... Eerst maar sporten, wellicht schiet me straks iets te binnen :P

[ Voor 17% gewijzigd door murphylee op 27-09-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveonfire
murphylee schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:10:
[...]

Zodra ik dat doe, moet ik een paswoord en username invullen.
Had gekeken bij Netwerkcentrum -- Geavanceerde instellingen voor delen -- met wachtwoordbeveiligd delen uit staan...
Maar dan nog vraagt die om een username and password

Kan zijn dat de instellingen op de pc gewoon verkeerd staan.. Maar dan nog best vreemd dat alle .avi bestanden wel gewoon weer worden gegeven |:(

Ik kijk er straks wel naar... Eerst maar sporten, wellicht schiet me straks iets te binnen :P
Je zal het inderdaad moeten zoeken in de instellingen van je netwerk op de pc. Heb je zelf een account op je pc? Zo ja, even inloggen met die gegegens en anders raad ik je aan om toch maar een user te maken waar je dan mee in kunt loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

steveonfire schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:53:
[...]
Je zal het inderdaad moeten zoeken in de instellingen van je netwerk op de pc. Heb je zelf een account op je pc? Zo ja, even inloggen met die gegegens en anders raad ik je aan om toch maar een user te maken waar je dan mee in kunt loggen.
Het is gelukt! Nieuwe user aangemaakt, shared file aangemaakt en daar gewoon alle films in gedropt.
Herkent ze nu allemaal. (instellingen in netwerkcentrum stonden ook niet allemaal goed)

thks iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveonfire
Hebben jullie dat ook, de melding "netwerk niet beschikbaar" als je de filminhoud wilt vernieuwen via tvimdb.com? Sinds gisteren gebeurt dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Op het engelse forum wat gelezen, zou niet meer beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
steveonfire schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:00:
Hebben jullie dat ook, de melding "netwerk niet beschikbaar" als je de filminhoud wilt vernieuwen via tvimdb.com? Sinds gisteren gebeurt dit
Is flixter niet beschibaar in de niet beta firmware? In de beta zit die er nu in. Althans, deels zo te zien, als ik op options klik als ik een film geselecteerd heb kan ik hem gelijk opzoeken in flixter, werkt supergoed, maar bij mediabibliotheek is hij er nog niet.

Als jullie dit niet hebben kan ik wel screenshots maken

Tvimdb.com werkt hier ook, heel vaag, ik heb 2 versies, ik moet er even naar zien dit weekeinde, ik heb ook opeens achtergrondfotos bekijken en trailers bekijken. Ik wil er dit weekeinde even induiken wat ik nu heb aan opties, tof dat de film info nu nederlands is, dat was toch ook niet zo of ben ik nu gek?

Ik had dit nog niet in de beta ontdekt, maar ik ben er heel tevreden over en het ziet er superbruikbaar uit.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2013 22:54 ]

Verwijderd

Ik heb een week geleden deze mediaspeler gekocht omdat mijn Panasonic plasma niet alle bestandsformaten en Netflix ondersteund. Deze WD TV Live dus wel.

Echter krijg ik bij het grootste gedeelte van mijn films en serie geen ondertiteling terwijl op mijn laptop het met VLC player wel te zien is. Ik kan de films vinden via bestanden en video is het WD start scherm. SRT heeft dezelfde naam als de video file. Ik krijg geen reactie op mijn case aangemaakt op de WD site, de winkel kan me niet helpen.
Ik krijg bij bv, Walking dead seizoen 3 aflevering 1, links boven in beeld "Ondertitel uit" en "Audio ACC" op het knopje subtitle drukken op de remote en app doet niks.
WD TV Live is via een switch bedraad op het netwerk aangesloten. HDMI loopt via een Onkyo reciever naar een Pana plasma. Ik heb een Netgear router en een Iomega netwerk harde schijf.
Ook verschillend bestandsformaten ondertiteling gebruikt (.srt, .sub, .ass). Laatste firmware staat erop.

Weten jullie een oplossing voor mijn probleem? Of zit er een error in het kastje en moet ik hem terugbrengen?

• steveonfire
Hij doet het blijkbaar weer..de interne mediascrapper

• ASW1
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 01:51:
Weten jullie een oplossing voor mijn probleem?
De subtitle file moet exact dezelfde naam hebben als het videobestand, behalve de extensie.
Dus ondertitels van bijvoorbeeld filmhuppeldepup.avi moet fulmhuppeldepup.srt hebben (of evt een andere extentie.
Daarnaast moet de subtitle in dezelfde map zitten naast het videobestand.

Verwijderd

Topicstarter
ASW1 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 10:32:
[...]

De subtitle file moet exact dezelfde naam hebben als het videobestand, behalve de extensie.
Dus ondertitels van bijvoorbeeld filmhuppeldepup.avi moet fulmhuppeldepup.srt hebben (of evt een andere extentie.
Daarnaast moet de subtitle in dezelfde map zitten naast het videobestand.
Precies. Je kan ook verschillende talen erin zetten. Ik heb even afbeelding met een voorbeeld hoe het zou moeten werken. Als je dan op subtitle klikt kan je wisselen tussen talen:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/av4dav.png

Verder heb ik in de instellingen staan dat subtitles automatisch getoond moeten worden, maar dat zou niet moeten uitmaken (al kan je het altijd even aan of uitzetten als test).

VLC is veel minder exact, als een naam redelijk klopt pakt hij de sub al, dus ik vermoed dat de namen niet exact gelijk zijn. Het moet wel heel vreemd zijn dat dit aan het apparaat ligt. De manier waarop je alles aangesloten hebt e.d. hebben er geen invloed op.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2013 11:10 ]

Verwijderd

Jullie tips als hierboven had ik ook uitgevoerd. Ik heb zelfs een aflevering gewoon TEST genoemd met dan de ondertitels TEST.srt. Om er zeker van te zijn dat ondertitel dezelfde bestandsnaam hebben kopieer ik bestandsnaam videofile (CTRL-C) en plak ik die als bestandsnaam ondertitel (CTRL-V).
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img194/1387/h0bz.jpg
Zo ziet het er bij mij uit. Zit daar toch een fout in?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 11:28:
Jullie tips als hierboven had ik ook uitgevoerd. Ik heb zelfs een aflevering gewoon TEST genoemd met dan de ondertitels TEST.srt. Om er zeker van te zijn dat ondertitel dezelfde bestandsnaam hebben kopieer ik bestandsnaam videofile (CTRL-C) en plak ik die als bestandsnaam ondertitel (CTRL-V).
[afbeelding]
Zo ziet het er bij mij uit. Zit daar toch een fout in?
Kan je de bestandsextensies eens aanzetten in Windows? Ik ben benieuwd hoe het er dan uitziet.
En heb je in de instellingen de subtitles laten zien op ja staan?

Kan je verder de .srt eens openen in het kladblok en kijken of het er zo uitziet?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
1
00:05:17,023 --> 00:05:21,575
The Walking Dead S03E01
Seed

2
00:05:33,554 --> 00:05:38,426
Quality over Quantity (QoQ) ®eleases
Vertaling: pinkGaai

3
00:05:53,929 --> 00:05:57,929
15, jij staat op de uitkijk.
- We kunnen nergens meer heen.

4
00:05:58,924 --> 00:06:01,139
Als deze horde met deze samenkomt,
zijn we afgesneden.

Volgens mij moet een mp4 wel subtitles tonen, ik heb alleen geen mp4's. Werkt het ook niet bij mkv bestanden?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2013 11:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
steveonfire schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 09:30:
Hij doet het blijkbaar weer..de interne mediascrapper
Ik ben nieuwsgierig of het er bij mij anders uitziet in de beta firmware.

Ik ben naar de film Oblivion gegaan. De mediascrapper heeft nog niks gedaan. Als ik dan op het filmbestand sta en op options klik, dan heb ik deze keuzes:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/epkgnk.jpg

Als ik in dit menu kies voor opzoekinformatie van Flixter, dan kom ik hier uit:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2a0kjl5.jpg

Ik heb ook de optie om de inhoudsinfo op te halen, dan krijg ik deze informatie:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/67k1l5.jpg

Als ik na het ophalen van de inhoudinfo op options klik krijg ik dit (waaronder een trailer bekijken op youtube, in dit geval zelfs met Nederlandse ondertiteling):

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/fs0lu.jpg

Dit werkt allemaal uitmuntend. Bij tv series ook, maar dan heb ik niet de optie om youtube trailers te zien. Geen idee of het bij alle films werkt, heb een paar getest en die doen het, maar sommige trailers heb ik geen Nederlandse ondertiteling.

Is dit ook zo bij jou of heb ik nu nieuwe functies? Ik weet het namelijk niet meer zeker, ik gebruik meestal de mediascrapper niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 11:30:
[...]

Kan je de bestandsextensies eens aanzetten in Windows? Ik ben benieuwd hoe het er dan uitziet.
En heb je in de instellingen de subtitles laten zien op ja staan?

Kan je verder de .srt eens openen in het kladblok en kijken of het er zo uitziet?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
1
00:05:17,023 --> 00:05:21,575
The Walking Dead S03E01
Seed

2
00:05:33,554 --> 00:05:38,426
Quality over Quantity (QoQ) ®eleases
Vertaling: pinkGaai

3
00:05:53,929 --> 00:05:57,929
15, jij staat op de uitkijk.
- We kunnen nergens meer heen.

4
00:05:58,924 --> 00:06:01,139
Als deze horde met deze samenkomt,
zijn we afgesneden.

Volgens mij moet een mp4 wel subtitles tonen, ik heb alleen geen mp4's. Werkt het ook niet bij mkv bestanden?
Wat bedoel je met bestandsextensies aanzetten in Windows? Ik ben niet zo handig computers.
Als ik deze genoemde file afspeel in VLC doet tie het goed. Als ik de file afspeel in Windows mediaspeler loopt het beeld sneller dan de audio, ondertiteling heb ik bij opties aangezet en die doet het ook niet. Het SRT bestand ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img266/5478/77xq.jpg

bedankt voor je hulp

Verwijderd

Topicstarter
In Windows ga je naar de verkenner en dan kies je beeld en dan bestandsextensies aanvinken (dit is onder windows 8 zo):

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/28iwy89.png

Onder Windows 7 gaat het zo:
Via Beeld-->mapopties-->beeld--> "bestandsextenties verbergen voor bekende bestandstypes" uitvinken.

Maar ik vind het ook wat vreemd dat de mediaspeler van windows het sneller afspeelt. Kan je het eens testen met een ander bestandstype, bijvoorbeeld een mkv? Ik heb namelijk het idee dat het bestand (die mp4) niet juiste beelddata bevat, misschien verslikt de wd mediaspeler zich er ook in net als jouw mediaspeler op de computer.

Als je er niet uitkomt zal ik eens zien hoe ik een mkv met srt kan uploaden voor je, moet ik even zelf iets kleins maken, de meeste zaken die ik heb zijn veel te groot om ergens gratis te uploaden. Dat doe ik dan vanmiddag, moet even andere zaken nu doen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2013 12:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb toch snel een klein testbestand kunnen maken, kan je dit downloaden en beide bestanden in een map zetten en dan eens afspelen met de wd? Dan zou het moeten werken:

http://www.mediafire.com/?o4yg9rx5ajc37rc

Verwijderd

Ik maak nog gebruik van Vista. De extensies zoeken op de manier waarop je aangeeft lukt mij niet.

Al ben ik wel een stapje dichterbij dankzij je test. Als ik deze opsla op mijn Iomega netwerk harde schijf speelt het filmpje ZONDER ondertiteling. Deze staat ook uit.
Als ik het filmpje opsla op een USB stick en direct via de WD TV afspeel doet het filmpje het MET ondertiteling. Deze staat dan op onbekend.
Als ik het filmpje afspeel op de laptop met VLC doet alles het ook. Via Windows Mediaspeler weer geen ondertiteling.
Dus een iets gevonden maar ik snap niet waar het probleem zit.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:44
Ik gok ook op de bestandsnaam. In vista de extensies zichtbaar maken:
  1. Start Windows Explorer. U kunt dit doen door een willekeurige map te openen.
  2. Klik op Indelen.
  3. Klik op Map- en zoekopties.
  4. Open het tabblad Weergave.
  5. Schuif in de lijst omlaag naar Extensies voor bekende bestandstypen verbergen en schakel dit selectievakje uit..
  6. Klik op OK

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 13:04:
Als ik het filmpje opsla op een USB stick en direct via de WD TV afspeel doet het filmpje het MET ondertiteling. Deze staat dan op onbekend.
Dit klopt, als je NL ofzo in de titel van de sub komt de taal erbij te staan, maar dat heb ik niet gedaan omdat het zo wat beter te testen is.

Hoe maak je verbinding met je netwerkschrijf? Ik vermoed via DLNA? Daarmee werken de subs namelijk niet. Kan je afspelen via SMB of NFS? Dan werken de subs ook via de netwerkschrijf.

Verwijderd

Ik zoek in mijn mediaspeler in het netwerk. Ik ga ervan uit dat het DLNA is maar ik heb dat niet als optie opgegeven. Hoe moet ik dat aanpassen in de Netwerk harde schijf of in de mediaspeler? Sommige subs doen het nu al wel alleen de meeste dus niet. Wat raar dat subs niet via het universele DLNA gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 13:56:
Ik zoek in mijn mediaspeler in het netwerk. Ik ga ervan uit dat het DLNA is maar ik heb dat niet als optie opgegeven. Hoe moet ik dat aanpassen in de Netwerk harde schijf of in de mediaspeler? Sommige subs doen het nu al wel alleen de meeste dus niet. Wat raar dat subs niet via het universele DLNA gaan.
Ik denk alleen dat de subs het nu doen die ingebouwd zitten in de mkv bestanden. Via DLNA kan je volgens mij met geen enkele mediaspeler of tablet losse .srt bestanden afspelen. Het werkt ook niet op mijn ipad bijvoorbeeld.

Als je op de mediaspeler naar video gaat, daar op de rode knop op de afstandsbediening klikt en dan kiest voor netwerkshare en dan windows netwerkshare. Ik vermoed dat jouw schrijf dit kan en als je op die manier ermee een verbinding maakt werken de subs bij jou ook.

Verwijderd

JAAAAAAA!!!! Hebbes!!! Thanks man!!!
Wat een gepiel. Staat ook nergens dat het op die manier moet. Nu zie ik idd ook dezelfde pictogrammen als ik op de laptop op de netwerk harde schijf zie. En niet mappen die er niet toe doen.

Kan ik ook altijd 1 van de in deze topic genoemde programma's gebruiken om meer film info te krijgen (zoals het hierboven genoemde flixster)? Dat is niet afhankelijk van DLNA of NFS? En gezien mijn onbehendigheid met computers welk programma raad je mij aan? Vind met name leuk dat er plaatjes bij komen te staan en wat info of de film of serie. Of moet je zelf zo'n foto toevoegen? Dat dacht ik ook te lezen in een van de berichten.

Tot zo ver super bedankt.

• steveonfire
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 11:30:
[...]

Ik ben nieuwsgierig of het er bij mij anders uitziet in de beta firmware.

Ik ben naar de film Oblivion gegaan. De mediascrapper heeft nog niks gedaan. Als ik dan op het filmbestand sta en op options klik, dan heb ik deze keuzes:

[afbeelding]

Als ik in dit menu kies voor opzoekinformatie van Flixter, dan kom ik hier uit:

[afbeelding]

Ik heb ook de optie om de inhoudsinfo op te halen, dan krijg ik deze informatie:

[afbeelding]

Als ik na het ophalen van de inhoudinfo op options klik krijg ik dit (waaronder een trailer bekijken op youtube, in dit geval zelfs met Nederlandse ondertiteling):

[afbeelding]

Dit werkt allemaal uitmuntend. Bij tv series ook, maar dan heb ik niet de optie om youtube trailers te zien. Geen idee of het bij alle films werkt, heb een paar getest en die doen het, maar sommige trailers heb ik geen Nederlandse ondertiteling.

Is dit ook zo bij jou of heb ik nu nieuwe functies? Ik weet het namelijk niet meer zeker, ik gebruik meestal de mediascrapper niet.
Dit is bij mij niet het geval. Waar kan ik aan die beta firmware komen;-)?

Verwijderd

Topicstarter
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **

[ Voor 128% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:14 ]

Verwijderd

Is er een hack voor WD TV Live dat je ook Netflix USA kan openen? Ik heb een Netflix NL account, vind het ook prima om daarvoor te betalen maar het zou leuk zijn als ik het Amerikaanse aanbod kan zien.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 15:32:
Is er een hack voor WD TV Live dat je ook Netflix USA kan openen? Ik heb een Netflix NL account, vind het ook prima om daarvoor te betalen maar het zou leuk zijn als ik het Amerikaanse aanbod kan zien.
nou, hack is een groot woord, maar dit gebruik ik (al heb ik het op de router ingesteld, maar hier de handleiding voor instellen op de wd zelf):

http://support.unblock-us...er/portal/articles/291573

Je kan een trial abonnement nemen, kost niks en werkt een week. Als het bevalt betaal je 3,33 euro ongeveer elke maand hiervoor (met creditcard en paypal kon ook meen ik, maar weet ik niet zeker).

Zo kom je trouwens ook bij netflix uk, ook dikke aanrader. Ik kijk soms ook de Deense netflix, maar daar kan je op de wd de onderiteling bij veel zaken niet uitzetten (idem voor brazilie) en dat is niet zo tof. Maar de Amerikaanse, UK en niet te vergeten de Canadese netflixen werken echt heel goed en hebben engelse subs die aan of uit kunnen en het aanbod is extreem.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2013 15:36 ]

Verwijderd

komt Netflix US dan in plaats van mijn Netflix NL account of wordt Netflix NL account uitgebreid met US content? Of krijg je én een Netflix NL app en een Netflix US acount?
Ah uit je vervolg reactie is te lezen dat alle landen een aanvulling worden op je huidige account. In de handleiding staat dat je een extra device op het door hun gemaakt DNS moet aansluiten. Maar die DNS zit dan toch op je WD TV en niet op je router? En je maakt toch met je smartphone (ik heb Android) connectie op de router en niet op de WD TV? Of zend de WD TV nog een signaal uit? Blijft de WD remote app werken?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2013 16:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
als je op unblock us instelt dat je netflix amerika wilt zien, dan zie je alleen netflix amerika. Als je na het kijken van iets naar netflix nederland wil, dan stel je dit (via je telefoon bijvoorbeeld) in op netflix nederland, dan herstart je je wd en ga je naar netflix en zie je netflix nederland.

netflix haar accounts werken wereldwijd, afhankelijk van je locatie krijg je de content van dat land te zien. Unblock doet net voor je of jouw mediaspeler in amerika staat. Je kan dus niet de nederlandse films op netflix amerika zien en andersom, maar wisselen van land is een paar seconden werk. Probeer het dus maar een weekje uit. Gaat zeker werken voor jouw netflix nederland account.

als je router het aankan is het eenvoudiger unblock us op je router in te stellen, dan kan je ook op je telefoon bijv. naar netflix amerika toe. Maar als je een wat goedkopere router hebt waarbij je unblock us niet kan instellen, dan kan je het op je wd instellen en werkt het ook. Maar dan alleen voor de wd, de andere apparaten gaan dan niet naar netflix amerika toe.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de WD TV Live bij de Mediamarkt gekocht.
Krijg helaas met geen mogelijkheid mappen geshared op mijn pc.Heb al diverse tutorials geprobeerd.

Daarom heb ik maar gebruik gemaakt van Universal media player/PS3 media player. de WD TV ziet alle mappen en speelt ook alles af.
Het grote probleem bij mij is het vooruit spoelen.Wanneer ik kies voor 2x of 4x gaat hij meteen weer terug naar het hoofdmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

WD hangt in zelfde werkgroep als de pc? En de WD is wel te zien vanaf de pc?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op zondag 29 september 2013 @ 00:29:
WD hangt in zelfde werkgroep als de pc? En de WD is wel te zien vanaf de pc?
ja hangen beide aan WORKGROUP en is te zien vanaf pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 00:21:
Ik heb vandaag de WD TV Live bij de Mediamarkt gekocht.
Krijg helaas met geen mogelijkheid mappen geshared op mijn pc.Heb al diverse tutorials geprobeerd.

Daarom heb ik maar gebruik gemaakt van Universal media player/PS3 media player. de WD TV ziet alle mappen en speelt ook alles af.
Het grote probleem bij mij is het vooruit spoelen.Wanneer ik kies voor 2x of 4x gaat hij meteen weer terug naar het hoofdmenu.
Misschien een idee om Serviio te installeren of een andere DLNA media server. Nooit problemen mee. Ik vermoedt dat de PS3 media player er ook één is. Vooruit en terugspoelen is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, het is toch gelukt. Via windows media centre de video folder geshared met alle rechten voor Iedereen.
Vooruit spoelen lukt nu omdat het niet via een mesia server loopt zoals pms en ums.
Alleen jammer dat je geen medialibrary functie hebt als je streamed vanaf pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Voor mensen die een eenvoudige manier zoeken om via de WDTV uitzending gemist te kijken; voor android is in de play store de app Gemist! beschikbaar. Deze app biedt de mogelijkheid om programma's van uitzending gemist van de publieke omroep als mp4 te downloaden. Deze kun je dan vervolgens via een app als Twonky Beam heel eenvoudig (in goede kwaliteit) naar de WDTV streamen. Vooruitlopende op een nieuwe firmware met Miracast is dit wat mij betreft een prima oplossing.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets waar ik niet uitkom... Ik heb deze mediaspeler nu al een jaar. Destijds aangesloten en WiFi ingesteld. Geen enkel probleem. Ik kan me herinneren dat hij destijds automatisch mijn modem herkende, en ik hoefde alleen nog maar mijn wachtwoord in te geven.

Nu wilde ik vandaag Netflix eens uitproberen. Via de firmware update Netflix inmiddels gevonden, maar na de update ben ik de verbinding met mijn modem kwijt. Bij Netwerkinstelling staan zowel het IP adres, subnetmask, gateway en DNS op 0.0.0.0

Kies ik voor automatisch verbindingsmodus selecteren, dan zoekt 'ie een seconden of 20, maar krijg ik de melding dat het apparaat beperkte of geen internetverbinding heeft.

Ik kan dan handmatig kiezen, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik bij IP adres, subnetmask, gateway en DNS moet invullen, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
even wd herstarten via het menu, tevens de router even herstarten en als er wifi signaal is waar de wd staat komt het vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 17:39:
even wd herstarten via het menu, tevens de router even herstarten en als er wifi signaal is waar de wd staat komt het vast goed.
Ik heb eerst de WDTV uitgezet. Daarna de stekker uit de router getrokken en weer erin. Toen ik weer verbinding had de WDTV weer aangezet, maar nog altijd vindt hij niets.

Wat bedoelde je met herstarten via het menu? En hoe doe ik dat?

Edit: inmiddels herstart via het menu, maar geen verbinding helaas. Ik wil hem wel handmatig instellen, maar geen idee hoe dat gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2013 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb je wel een draadloos netwerk dat werkt? In principe zou je het netwerk moeten kunnen zien. Ik zal straks eens zien hoe het bij mij werkt.

Ik meen echter van bij mijn schoonouders dat hij het netwerk ging scannen, de draadloze wifi vond en om een wachtwoord vroeg.

Misschien is het signaal wat zwak?

Edit: hier kan ik met automatisch zoeken mijn wifi vinden, dat zou dus moeten werken. Maar anders geef je bij subnetmask 255.255.255.0 op en bij gateway en dns het ip adres van je router.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 18:16:
... dns het ip adres van je router.
Ligt er aan in welk gebied je woont ivm de provider die daar actief is EN of je een eigen router of een modem/router combi gebruikt van die provider.

Voorbeeld is UPC.
Gebruik je een eigen router dan zit Dikkiedikdik helemaal goed.

Gebruik je echter van UPC een modem/router dan moet de WD, net als elk ander aangesloten apparaat, een DNS adres van UPC gebruiken.

UPC DNS serveradressen

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt me niet. Ook Dikkie Dik's instellingen geprobeerd. Hij blijft aangeven dat de WDTV een beperkt of geen signaal heeft als ik hem handmatig naar een netwerk laat zoeken.

Heel vreemd, want voor de update had hij hier geen enkel probleem mee. Sterker nog, afgelopen zondag had hij nog een netwerkverbinding, want zonder verbinding kan hij de nieuwste firmware niet eens updaten, volgens mij.

Signaal te zwak? Kan haast niet, aangezien de mediaspeler en de router op anderhalve meter afstand staan.

Kan het zijn dat er teveel apparaten gebruik maken van de WiFi? Mobieltje, iPad, iPod, laptop? Zou het niet moeten zijn, want tot aan afgelopen weekend werkte de mediaspeler ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:17:
Signaal te zwak? Kan haast niet, aangezien de mediaspeler en de router op anderhalve meter afstand staan.
Werkt het bedraad nog wel of ook niet meer?

Ik zou anders nog even de reset knop proberen, als dat niet werkt nogmaals de firmware installeren (pak eerst een oudere firmware, zie openingspost en update daarna nog een keer) en als dat niet werkt contact opnemen met wd, het lijkt er dan namelijk op dat er iets kapot is in het apparaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Voor alle Netflix aanhangers misschien interessant:

nieuws: Netflix rolt hogere bandbreedte uit naar alle gebruikers

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wanneer kunnen we die ondertussen uiterst fameuze firmware update eigenlijk verwachten? :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hadden nog mensen last van een hangende netflix?
Ik had hier wel last van, maar na het uitschakelen van de bibliotheek bij instellingen loopt hij als een zonnetje :)

Had dit weer via een youtube kanaal gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Ik heb de bibliotheek aanstaan en nog nooit problemen gehad met netfilx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook weinig problemen, wel 2 tot 3 keer gehad dat ik netflix aandeed en dat de mediaspeler opeens ging rebooten, maar dat komt ook maar 1 op de 40 keer dat ik netflix kijk voor ongeveer, geen idee waar dat aan ligt, maar daarna doet hij het wel gewoon.

Is dat een hangende netflix? Of bedoel je tijdens het afspelen van een film / serie? Dat laatste heb ik namelijk nooit gehad.
Servor schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:54:
Wanneer kunnen we die ondertussen uiterst fameuze firmware update eigenlijk verwachten? :D.
Geen idee, ik vind het wel lang duren, ook wat apart dat ze nergens bekend maken dat ze er wel druk aan werken. Als ik hier niet de info zou delen zou volgens mij niemand weten wat er achter de schermen daar gebeurd.

En als hij er nooit komt kan ik altijd nog de meest recente beta met jullie delen terzijnertijd :+

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:40
Kan de Spotify app op deze speler ook gebruikt worden met een gratis Spotify account? Of moet je persé een betaald account hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:35
Ik heb de speler al bijna 2 jaar en nooit problemen gehad, maar nu speelt hij geen bestanden via het netwerk meer af.
Ik kan de bestanden zien via de netwerkshare en het netwerk is ook goed verbonden met de wdtv. Zodra ik echter een bestand selecteer krijg ik dat oranje draaicirkeltje en gebeurt er verder niets meer.
Enig idee? Gebeurt bij zowel draadloos als bedraad. Ik heb al een reset gedaan, oude firmware er op etc. maar geen succes.

[ Voor 8% gewijzigd door raven22 op 02-10-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymm
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:07
Ik maak de hoesjes en filminfo met thumbgen. Heb sinds kort dat de afbeeldingen van de hoesjes wazig zijn (zijn ook kleiner dan normaal). Iemand idee hoe dit komt of hoe dit op te lossen?

[ Voor 9% gewijzigd door Raymm op 02-10-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 13:30
ThinkPad, Spijtig genoeg werkt Spotify niet met een gratis account :|
Als je even probeert, merkt je het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
delacer schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 21:06:
ThinkPad, Spijtig genoeg werkt Spotify niet met een gratis account :|
Als je even probeert, merkt je het wel.
Jammer, maar was te verwachten. Is op mobiele apparaten niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Raymm schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:44:
Ik maak de hoesjes en filminfo met thumbgen. Heb sinds kort dat de afbeeldingen van de hoesjes wazig zijn (zijn ook kleiner dan normaal). Iemand idee hoe dit komt of hoe dit op te lossen?
Is al eerder gepost, theMovieDB.org heeft API 3.0 online gezet en de huidige ThumbGen versie is hier nog niet klaar voor. De kleinere/wazige covers komen waarschijnlijk bij MovieMeter.nl vandaan?

De maker van ThumbGen heeft al gereageerd en is met een update actief bezig. Het enige andere wat rest is alles zelf halen en toevoegen in ThumbGen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:47:
ik heb ook weinig problemen, wel 2 tot 3 keer gehad dat ik netflix aandeed en dat de mediaspeler opeens ging rebooten, maar dat komt ook maar 1 op de 40 keer dat ik netflix kijk voor ongeveer, geen idee waar dat aan ligt, maar daarna doet hij het wel gewoon.

Is dat een hangende netflix? Of bedoel je tijdens het afspelen van een film / serie? Dat laatste heb ik namelijk nooit gehad.

[...]
Ik bedoel met pijn en moeite netflix gestart krijgen
Vaak de melding kan geen contact met server van netflix krijgen
Veel gedult een serie selecteren en daarna blijven hangen in laad scherm en de wd loopt vast...

Maar ik gebruik dus een externe hd
Gok dat het in combinatie daarmee is.
Las dat er nog iemand last van had.
De wd is nog druk bezig met de harde schijf en lukt dan niet om ook nog eens netflix te draaien

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2013 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Raymm schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:44:
Download de nieuwe ThumbGen 1.3.9.2 problemen opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 23:58:
[...]

Veel gedult een serie selecteren en daarna blijven hangen in laad scherm en de wd loopt vast...

De wd is nog druk bezig met de harde schijf en lukt dan niet om ook nog eens netflix te draaien
Hoezo druk bezig met de harde schijf , druk je eens wat beter uit...
Snap niet erg veel van je verhaal.
Las dat nog iemand last had van....waar. hoezo.... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Theodor op 03-10-2013 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

[...]

Dit kan je toch simpel testen door je externe schijf los te koppelen en dan NetFlix te draaien?

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:54

Daniel36

vernieuwde formule

[...]

Wat betreft druk zijn met de ext. hd kan ik me voorstellen da je bedoeld dat de wd na het aanzetten, vanuit de uitstand, niet vanuit standby, eerst de aangesloten schijf gaat lezen.
Dat duurt idd. even, afhankelijk van hoeveel gb die schijf is.

Wat betreft moeite met netwerkverbinding maken voor Netflix herken ik het wel, ik heb een tijdje gehad dat daar moeilijkheden bij waren soms.
Sinds ik de laatste firmware erop heb gezet is dat over bij mij.

Wat aangaat vastlopen in Netflix, dat heb ik ook gehad, maar na de laatste firmware niet meer.
Heb je de laatste versie van de firmware er al op?
Dat is versie 1.16.13 (7/23/2013)

te downloaden op http://www.wdc.com/wdprod...s/?family=wdfwdtv_live_G3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Vandaag dit spelertje binnengekregen, maar nog wel enkele vragen:
  • Als ik vanuit het hoofdmenu op Video's klik kom ik bij "Video's: Mappen". Vervolgens klik ik daar op, en zie ik al m'n films. De info blijft echter op "N/A" staan. Klik ik een film aan, dan is de info er wel (gister ThumbGen al laten draaien volgens de handleiding hier in dit topic). Klik ik dan nog een keer, dan gaat hij de film pas afspelen.

Hoe zorg ik dat zodra ik in het hoofdmenu "Video's" aanklik, ik gelijk naar het overzicht van alle films ga, MET de informatie?
  • Ook viel het mij op dat de achtergrond in het hoofdmenu niet echt bloedscherp is. Heb een mooie 1080p wallpaper van itnerfacelift gehaald, en op m'n PC is hij superscherp, maar als ik hem als achtergrond instel dan is hij van mindere kwaliteit, en zie ik kartelige randen enzo.... Video output staat gewoon op auto. Als ik de foto bekijk via "Bestanden" dan is hij wel scherp, zonder rafelige randen. Instellen op fixed 1080p 50Hz output helpt ook niet.
  • Is het overigens nodig om de media bibliotheek optie aan te hebben? Hij staat nu uit, en als ik dan doorklik (zoals hierboven beschreven) naar de film, dan zie ik ook gewoon een thumbnail, info, en een backdrop.

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 03-10-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Sorteren op alles dan krijg je ook alle films met info te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:33:
Vandaag dit spelertje binnengekregen, maar nog wel enkele vragen:

[list]
• Als ik vanuit het hoofdmenu op Video's klik kom ik bij "Video's: Mappen". Vervolgens klik ik daar op, en zie ik al m'n films. De info blijft echter op "N/A" staan. Klik ik een film aan, dan is de info er wel (gister ThumbGen al laten draaien volgens de handleiding hier in dit topic). Klik ik dan nog een keer, dan gaat hij de film pas afspelen.

Hoe zorg ik dat zodra ik in het hoofdmenu "Video's" aanklik, ik gelijk naar het overzicht van alle films ga, MET de informatie?
Dan moeten alle films en alle eventuele .srt bestanden in 1 map staan, je gebruikt nu een folder voor 1 film en dan kan je beter met een folder.jpg werken. Als je die info gelijk wil zien voor alle films, dan moet het in 1 map.
• Ook viel het mij op dat de achtergrond in het hoofdmenu niet echt bloedscherp is. Heb een mooie 1080p wallpaper van itnerfacelift gehaald, en op m'n PC is hij superscherp, maar als ik hem als achtergrond instel dan is hij van mindere kwaliteit, en zie ik kartelige randen enzo.... Video output staat gewoon op auto. Als ik de foto bekijk via "Bestanden" dan is hij wel scherp, zonder rafelige randen. Instellen op fixed 1080p 50Hz output helpt ook niet.
De mediaspeler doet in het menu wat lastig, bij een bepaalde grootte van de afbeelding (bij een folder.jpg is dit ongeveer 75KB, bij een wallpaper weet ik het niet) gaat hij zelf comprimeren en dat doet hij ruk. Ik weet niet hoe groot de afbeelding is, maar als je in photoshop hem inlaad en dan opslaat voor het web als .jpg neemt wellicht de omvang een stuk af en is het beter.

Als je de afbeelding via photo in het menu opent, is hij dan ook niet zo scherp? Daar ben ik uit nieuwsgierigheid wel benieuwd naar (gebruik zelf die optie niet, heb hem ook uit het menu gesloopt).
• Is het overigens nodig om de media bibliotheek optie aan te hebben? Hij staat nu uit, en als ik dan doorklik (zoals hierboven beschreven) naar de film, dan zie ik ook gewoon een thumbnail, info, en een backdrop.
Is alleen nodig als je op meerdere locaties films hebt en ze in 1 overzicht wil bundelen. Volgens mij was het voorheen wel nodig, maar nu niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2013 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 19:32:
[...]

Dan moeten alle films en alle eventuele .srt bestanden in 1 map staan, je gebruikt nu een folder voor 1 film en dan kan je beter met een folder.jpg werken. Als je die info gelijk wil zien voor alle films, dan moet het in 1 map.
Dat zou betekenen dat ik de structuur als volgt moet maken?
D:\Films\Film1.avi
D:\Films\Film1.srt

Ik heb het nu zo:
D:\Films\Film1 (2013)\Film1.avi
D:\Films\Film1 (2013)\Film1.srt

Mag toch hopen dat dat niet zo werkt :X ? Gaat een puinhoop van jewelste worden dan :/ Gebruik deze structuur al sinds ik films download, en met XBMC werkte het altijd prima.
De mediaspeler doet in het menu wat lastig, bij een bepaalde grootte van de afbeelding (bij een folder.jpg is dit ongeveer 75KB, bij een wallpaper weet ik het niet) gaat hij zelf comprimeren en dat doet hij ruk. Ik weet niet hoe groot de afbeelding is, maar als je in photoshop hem inlaad en dan opslaat voor het web als .jpg neemt wellicht de omvang een stuk af en is het beter.

Als je de afbeelding via photo in het menu opent, is hij dan ook niet zo scherp? Daar ben ik uit nieuwsgierigheid wel benieuwd naar (gebruik zelf die optie niet, heb hem ook uit het menu gesloopt).
De afbeelding was wel redelijk groot, geloof 1.5MB. Als ik hem via de "Bestanden" optie open is hij wel scherp.
Is alleen nodig als je op meerdere locaties films hebt en ze in 1 overzicht wil bundelen. Volgens mij was het voorheen wel nodig, maar nu niet meer.
Oké, dat scheelt weer. Hoeft het apparaatje niet iedere keer de bibliotheek bij te werken. De info laat ik toch op de PC ophalen (die is er zo mee klaar ipv dat de WD er een poos op staat te stampen)

Nog een vraag over ThumbGen, is het ook mogelijk om die via Windows Task Scheduler te laten lopen? Dan laat ik hem gewoon iedere nacht een rondje maken over m'n films :) Meeste pakt hij met automatische modus toch wel.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 03-10-2013 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 20:33
Hmmm,

Omdat ik soms nog wel eens een video_ts map heb, dacht ik van, laat ik NFS gebruiken, want soms krijg ik nog wel een schokkend beeld / of dat het even buffert, of zo. Maar, dat werkt helemaal niet meer merk ik. Als ik kies voor Linux Shares, dan zie ik de mappen op mijn Qnap NAS. Maar klik ik dan op Multimedia, dan gaat ie hangen.... erg vreemd weer. Het heeft gewerkt.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaLaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01-2021
Klopt het dat deze:
pricewatch: Western Digital WD TV Live (PAL)

en deze:
pricewatch: Western Digital TV Live (2011)

gewoon hetzelfde zijn?

Beide modelnummer WDBGXT0000NBK, maar met een prijsverschil van 22 euro. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaLaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01-2021
Ok, het lijkt wel of er iemand mee leest van MediaMarkt ;-)

10 seconden geleden is de prijs verhoogd naar 84,95... had de oude prijs nog open staan... :)

http://i.imgur.com/kztYI1W.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 23:00
ThaLaw schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:24:
Ok, het lijkt wel of er iemand mee leest van MediaMarkt ;-)

10 seconden geleden is de prijs verhoogd naar 84,95... had de oude prijs nog open staan... :)

http://i.imgur.com/kztYI1W.png?1
Ik heb hem toevallig gisteravond nog voor de oude prijs (€77,-) gekocht bij de MM. De PriceWatch geeft nog deze 77 aan, maar bij MM op de webshop inderdaad vnu voor €84,95. Nu kan je hem beter bij de Saturn halen/bestellen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

ThinkPadd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 23:25:
[...]

Dat zou betekenen dat ik de structuur als volgt moet maken?
D:\Films\Film1.avi
D:\Films\Film1.srt

Ik heb het nu zo:
D:\Films\Film1 (2013)\Film1.avi
D:\Films\Film1 (2013)\Film1.srt

Mag toch hopen dat dat niet zo werkt :X ? Gaat een puinhoop van jewelste worden dan :/ Gebruik deze structuur al sinds ik films download, en met XBMC werkte het altijd prima.

[...]

De afbeelding was wel redelijk groot, geloof 1.5MB. Als ik hem via de "Bestanden" optie open is hij wel scherp.

[...]

Oké, dat scheelt weer. Hoeft het apparaatje niet iedere keer de bibliotheek bij te werken. De info laat ik toch op de PC ophalen (die is er zo mee klaar ipv dat de WD er een poos op staat te stampen)

Nog een vraag over ThumbGen, is het ook mogelijk om die via Windows Task Scheduler te laten lopen? Dan laat ik hem gewoon iedere nacht een rondje maken over m'n films :) Meeste pakt hij met automatische modus toch wel.
1. Yup, dat moet je dus wel zo doen. Heb ik ook zo staan als jij nu hebt (folder per film)en het werk wel alleen is het jammer dat je met geen mogelijkheid film info kan krijgen op folder niveau. Ik heb zelfs met de XML lopen klooien maar tevergeefs; het zit niet in de firmware dat dit mogelijk is.
2.Dunno :P
3. Nee hoeft dus niet maar kan wel. Is maar ent wat je handiger vint werken (ik heb geen zin in Thumbgen ;) )

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HardinxCore schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:52:
[...]

Ik heb hem toevallig gisteravond nog voor de oude prijs (€77,-) gekocht bij de MM. De PriceWatch geeft nog deze 77 aan, maar bij MM op de webshop inderdaad vnu voor €84,95. Nu kan je hem beter bij de Saturn halen/bestellen ;).
Bizar zeg, bij de bcc is hij opeens 86 euro gaan kosten. Wat is dat nu voor onzin? Normaal gaan producten juist in prijs omlaag na een tijdje, maar bij deze mediaspeler gaat het opeens weer omhoog 8)7\

Bij saturn is hij nu ook 84 euro geworden 8)7 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:48:
[...]

Bizar zeg, bij de bcc is hij opeens 86 euro gaan kosten. Wat is dat nu voor onzin? Normaal gaan producten juist in prijs omlaag na een tijdje, maar bij deze mediaspeler gaat het opeens weer omhoog 8)7\

Bij saturn is hij nu ook 84 euro geworden 8)7 8)7
Was laatst ook al, toen had de BCC nog geen update gedaan maar de MediaMarkt wel dus heb ik 'm bij de BCC alsnog kunnen bestellen. Een dag later was ie bij beide weer gewoon 78 euro. Misschien door het weekend? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds veel problemen met netwerkshares.

Dit zijn mijn instellingen:
Netwerkdetectie inschakelen
Bestands en printerdeling inschakelen
Openbare mappen delen,delen inschakelen
Mediastreaming is ingeschakeld
128 bit versleuteling
wachtwoordbeveiliging uitschakelen
Verbindingen met de thuisgroep door windows laten beheren

Mappen toegevoegd in library.
Library geshared met everyone(read en write)

Echt totaal geen idee hoe nu verder.
Het lukt trouwens wel om via PS3 media server alles te streamen,maar daarbij kan ik niet vooruit en terug spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Notna schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:58:
[...]

1. Yup, dat moet je dus wel zo doen. Heb ik ook zo staan als jij nu hebt (folder per film)en het werk wel alleen is het jammer dat je met geen mogelijkheid film info kan krijgen op folder niveau. Ik heb zelfs met de XML lopen klooien maar tevergeefs; het zit niet in de firmware dat dit mogelijk is.
2.Dunno :P
3. Nee hoeft dus niet maar kan wel. Is maar ent wat je handiger vint werken (ik heb geen zin in Thumbgen ;) )
Oke, zal er eens over nadenken. Maar als je geen ThumbGen gebruikt dan gebruik je de interne mediabibliotheek zeker?

Trouwens, over de prijs.... Ik heb dit apparaatje 2 dagen geleden gekocht via Marktplaats, 55 euro :) Zit wel een kras op de bovenkant, maar who cares, staat toch in TV-meubel.

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 04-10-2013 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Yup, internenscraper. Werkt best ok maar het is een ramp als je veel series hebt en een OCD dat elk seizoen wel de goede covers moet hebben.

Ow en de internescraper kan niet tellen. De volgorde is niet 123456, nee 1 10 11 12....2 21 22 met series dus. Daar is omheen te werken door creatief te batchen met regex en de xml files aan te passen maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 20:04:
Ow en de internescraper kan niet tellen. De volgorde is niet 123456, nee 1 10 11 12....2 21 22 met series dus. Daar is omheen te werken door creatief te batchen met regex en de xml files aan te passen maar toch
Ik werk "gewoon" met 01 , 02 etc, scheelt bergen ergernis. En ik heb nu overal een punt tussen ipv een spatie in de bestandsnamen, werkt het ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 20:33
Zolang het Beta blijft hebben we er niet veel aan, hier, en het is alweer even geleden dat er een update is geweest...

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

En ik heb ook nooit NFS icm een Synology werkend gekregen. Samba share meteen, NFS met alle permissies open werkte nog steeds. Qua netwerk alleen een wireless router.

Maar goed, als er een FW update voor NFS langskomt zal inhet nog een keer proberen. De technische kant van een theoretische betere manier van bestanden delen spreekt mij aan als IT'er ;-) Jammer dat ik het niet zelf werkend krijg haha

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Motrax schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:51:
En ik heb ook nooit NFS icm een Synology werkend gekregen. Samba share meteen, NFS met alle permissies open werkte nog steeds. Qua netwerk alleen een wireless router.

Maar goed, als er een FW update voor NFS langskomt zal inhet nog een keer proberen. De technische kant van een theoretische betere manier van bestanden delen spreekt mij aan als IT'er ;-) Jammer dat ik het niet zelf werkend krijg haha
Ik heb het hier werkende met mijn synology's, dus als het mij lukt en ik ben niet eens meer werkzaam als IT'er, dan moet het jou zeker straks lukken :P

Ik snap trouwens ook niet waarom er nu geen firmware uitkomt voor jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 22:48:
[...]

Ik werk "gewoon" met 01 , 02 etc, scheelt bergen ergernis. En ik heb nu overal een punt tussen ipv een spatie in de bestandsnamen, werkt het ook beter.
Ow dat doe ik ook wel, maar de interne scraper doet dat niet. Vandaar dat ik dan achteraf de xml moet aanpassen om er 01 van te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
Hi,

Iemand hier ervaring mee:
Ik heb een Toshiba externe harde schijf gekocht met de bedoeling die aan mn WD live tv te hangen. In de handleiding van de Toshiba stond geen instructie, Ik veronderstel dus dat ik er direct content op kan zetten?
Als ik m aan de WD hang, geeft de WD echter aan dat er geen media aanwezig is. Ook niet na resetten. Kan iemand me helpen?

BvD

[ Voor 2% gewijzigd door Pjotr22 op 05-10-2013 21:11 . Reden: typo ]

Pagina: 1 ... 29 ... 57 Laatste