Heb je wel met de rode knop op de afstandsbediening gekozen voor lokale opslag (in video)?
Ik heb geloof ik op alle knoppen gedrukt :-p
Ik wil ook volumes aanmaken op de harde schijf; maakt het dan voor de WD uit of dit Spanned, eenvoudig of striped volumes zijn?
Edit
Heb volume toegevoegd maar ook dan wordt de Toshiba niet herkend. In de winkel (paradigit) zei men dat de toshiba stroom zou krijgen van de WD, het lampje vd Toshiba gaat idd aan dus daar zal het niet aan liggen?
Ik wil ook volumes aanmaken op de harde schijf; maakt het dan voor de WD uit of dit Spanned, eenvoudig of striped volumes zijn?
Edit
Heb volume toegevoegd maar ook dan wordt de Toshiba niet herkend. In de winkel (paradigit) zei men dat de toshiba stroom zou krijgen van de WD, het lampje vd Toshiba gaat idd aan dus daar zal het niet aan liggen?
[ Voor 38% gewijzigd door Pjotr22 op 06-10-2013 09:09 ]
als het een 2.5 inch schrijf is wel, bijeen 3.5 inch schrijf niet: dan heb je een externe voeding nodig.
Partities maken op de schrijf en die formateren, niet met spanned, striped etc. werken (dus eenvoudig volume).
Probeer ook even beide usb poorten op de mediaspeler en kijk ook even of het wel met een normale usb stick werkt, veel verschil tussen een usb stick en een externe schrijf is er niet qua bediening op de wd.
Partities maken op de schrijf en die formateren, niet met spanned, striped etc. werken (dus eenvoudig volume).
Probeer ook even beide usb poorten op de mediaspeler en kijk ook even of het wel met een normale usb stick werkt, veel verschil tussen een usb stick en een externe schrijf is er niet qua bediening op de wd.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2013 09:18 ]
ok
USB net geprobeerd, die pakt ie wel
Ik zal eens proberen eenvoudige volumes aan te maken!
Edit: neem aan gewoon NTFS?
USB net geprobeerd, die pakt ie wel
Ik zal eens proberen eenvoudige volumes aan te maken!
Edit: neem aan gewoon NTFS?
[ Voor 13% gewijzigd door Pjotr22 op 06-10-2013 20:15 ]
Heb vandaag mijn PS3 verkocht ivm mogelijk aankoop PS4. Wil echter wel films (MKV/X264) kunnen blijven streamen en overweeg sterk de aankoop van WD Live. Ik streamde vanaf de laptop met de PS3 mediaserver, maar dat gaat dus niet mer
Heb een bedraad cat 5e netwerk liggen icm gigabit modem/router (fritzbox). Harde schijf op laptop heeft een vrije ruimte van 214gb.
Heb er (nog) niet overdreven veel verstand van, maar kan deze WD Live zonder al te veel moeite zonder veel ingewikkelde instellingen aan mijn wensen voldoen?
Speelt deze WD Live trouwens ook DVD Video-TS/AUDIO-TS e.d of alleen ISO?
Heb getracht de laatste pagina's van dit topic te lezen maar loop al snel vast in het technische verhaal.
Heb een bedraad cat 5e netwerk liggen icm gigabit modem/router (fritzbox). Harde schijf op laptop heeft een vrije ruimte van 214gb.
Heb er (nog) niet overdreven veel verstand van, maar kan deze WD Live zonder al te veel moeite zonder veel ingewikkelde instellingen aan mijn wensen voldoen?
Speelt deze WD Live trouwens ook DVD Video-TS/AUDIO-TS e.d of alleen ISO?
Heb getracht de laatste pagina's van dit topic te lezen maar loop al snel vast in het technische verhaal.
[ Voor 11% gewijzigd door supercop7373 op 06-10-2013 21:13 ]
Verwijderd
Ik heb zelf ook een bedraad netwerk met windows 7 64 bit.
Kan via Ps3 media server geen video_ts afspelen en helaas ook geen 1080 mkv rips.
Kan via Ps3 media server geen video_ts afspelen en helaas ook geen 1080 mkv rips.
Op de eerste vraag is het ja, de WD TV Live kan probleemloos van je pc bestanden lezen (streamen).
Wel bestandsdeling inschakelen.
Op je 2de vraag zeker iso bestanden, maar met de andere formaten weet ik het niet zeker.
En tenslotte, neem wat tijd om het hele topic eens door te lezen, desnoods op verschillende dagen.
Je zal hiermee zeer veel opsteken, da's zeker
Wel bestandsdeling inschakelen.
Op je 2de vraag zeker iso bestanden, maar met de andere formaten weet ik het niet zeker.
En tenslotte, neem wat tijd om het hele topic eens door te lezen, desnoods op verschillende dagen.
Je zal hiermee zeer veel opsteken, da's zeker
Pjotr, ja ntfs en de wd kan video_ts afspelen, maar iso ervan maken is handiger als je de scrapper wil gebruiken voor film info e.d. , maar speelt verder hetzelfde af als een iso.
Ik heb zelf van mijn videots mappen een mkv gemaakt, kost amper tijd en lijkt mij nog fijner dan een iso mits je het dvd menu niet nodig hebt.
Ik heb zelf van mijn videots mappen een mkv gemaakt, kost amper tijd en lijkt mij nog fijner dan een iso mits je het dvd menu niet nodig hebt.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2013 22:03 ]
Klinkt wel interessant. Met welk programma doe je dat?Verwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 22:02:
Pjotr, ja ntfs en de wd kan video_ts afspelen, maar iso ervan maken is handiger als je de scrapper wil gebruiken voor film info e.d. , maar speelt verder hetzelfde af als een iso.
Makemkv , is freeware als je het niet voor een bedrijf gebruikt.Herrick schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 22:16:
[...]
Klinkt wel interessant. Met welk programma doe je dat?
http://www.makemkv.com/
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2013 22:26 ]
Hoi,
Ik heb een probleem dat de backdrop photos niet worden weergegeven.
Elke keer wanneer ik options -> view backdrop photos selecteer krijg ik niks te zien.
Heb het volgende geprobeerd:
Clear media library -> opnieuw get content info -> film wordt netjes herkent -> view info werkt, view trailer werkt, maar view backdrop photos niet.
Ik heb ook .wdtv map verwijdert en handmatig .metathumb en .xml verwijdert (van een willekeurige film) en opnieuw get content info gedaan, hetzelfde resultaat geen backdrop photos. Opmerkelijk is dat de .backdrop map niet eens wordt aangemaakt. Terwijl het een paar maanden geleden nog wel werkte.
Verder heb ik ook het xml bestand bekeken die get content info download en daarin staan wel de backdrop photos urls.
Hier een ingekorte versie van het xml bestand van Skyfall
Kan iemand me helpen met dit probleem?
Info:
WDtv live gen 3 met firmware 1.16.13.
Elke keer wanneer ik options -> view backdrop photos selecteer krijg ik niks te zien.
Heb het volgende geprobeerd:
Clear media library -> opnieuw get content info -> film wordt netjes herkent -> view info werkt, view trailer werkt, maar view backdrop photos niet.
Ik heb ook .wdtv map verwijdert en handmatig .metathumb en .xml verwijdert (van een willekeurige film) en opnieuw get content info gedaan, hetzelfde resultaat geen backdrop photos. Opmerkelijk is dat de .backdrop map niet eens wordt aangemaakt. Terwijl het een paar maanden geleden nog wel werkte.
Verder heb ik ook het xml bestand bekeken die get content info download en daarin staan wel de backdrop photos urls.
Hier een ingekorte versie van het xml bestand van Skyfall
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <details> <genre>Action</genre> <id>37724</id> <imdb_id>tt1074638</imdb_id> <overview>When Bond's latest assignment goes gravely wrong and agents around the world are exposed, MI6 is attacked forcing M to relocate the agency. These events cause her authority and position to be challenged by Gareth Mallory (Ralph Fiennes), the new Chairman of the Intelligence and Security Committee. With MI6 now compromised from both inside and out, M is left with one ally she can trust: Bond. 007 takes to the shadows - aided only by field agent, Eve (Naomie Harris) - following a trail to the mysterious Silva (Javier Bardem), whose lethal and hidden motives have yet to reveal themselves.</overview> <year>2012-10-25</year> <runtime>143</runtime> <title>Skyfall</title> <cast>Daniel Craig / Javier Bardem / Ralph Fiennes / Albert Finney / Naomie Harris / Tonia Sotiropoulou / Helen McCrory / Bérénice Marlohe / Ben Whishaw / Ola Rapace / Rory Kinnear / Judi Dench</cast> <director>Sam Mendes</director> <trailer>http://www.youtube.com/watch?v=6kw1UVovByw</trailer> <backdrop>http://cf2.imgobject.com/t/p/w1280/kzIpTXDc2utXo9ZaFfG6aU8x7ro.jpg</backdrop> <backdrop>http://cf2.imgobject.com/t/p/w1280/AunH2MIKIbnU9khgFp45eJlydPu.jpg</backdrop> <backdrop>http://cf2.imgobject.com/t/p/w1280/dpo7WDOhWtACY6oflrqxutbhg81.jpg</backdrop> <backdrop>http://cf2.imgobject.com/t/p/w1280/6bjRujKSnCVSrzC1qjmqfAyaiET.jpg</backdrop> <backdrop>http://cf2.imgobject.com/t/p/w1280/iveO4GVBX1YdgTYk3kWJPKYa64l.jpg</backdrop> <backdrop>http://cf2.imgobject.com/t/p/w1280/3Jd4KZzw8EkUPZMOj5HE8mulfFR.jpg</backdrop> ..... </details> |
Kan iemand me helpen met dit probleem?
Info:
WDtv live gen 3 met firmware 1.16.13.
XML file van James Bond: Skyfall ziet er bij mij precies het zelfde uit, weliswaar in het Nederlands dan.
Ik heb dat ook wel eens gehad, bij mij hielp alle Backdrop/Metathump en XML bestanden verwijderen van de betreffende flim, WDtv reset, handmatig weer opzoeken, WDtv reset en media bibliotheek op nieuw laten aanmaken..
Ik zal het nog eens opnieuw proberen door alles te verwijderen, handmatig opzoeken en kijken wat hier gebeurd, er is wel iets aan de hand want ik had een map met rampen films waarbij ik alle backdrops uit het XML file had gehaald om te kijken hoevere dit een rustiger beeld zou opleveren,die vertoont ook geen backdrops meer van uit options, terwijl dat eerst wel was en de map met backdrops/fanart? bestaat wel.
Nee.. hier ook geen achtergrond foto's te bekijken via options, sinds firmware 1.16.13
Ik heb dat ook wel eens gehad, bij mij hielp alle Backdrop/Metathump en XML bestanden verwijderen van de betreffende flim, WDtv reset, handmatig weer opzoeken, WDtv reset en media bibliotheek op nieuw laten aanmaken..
Ik zal het nog eens opnieuw proberen door alles te verwijderen, handmatig opzoeken en kijken wat hier gebeurd, er is wel iets aan de hand want ik had een map met rampen films waarbij ik alle backdrops uit het XML file had gehaald om te kijken hoevere dit een rustiger beeld zou opleveren,die vertoont ook geen backdrops meer van uit options, terwijl dat eerst wel was en de map met backdrops/fanart? bestaat wel.
Nee.. hier ook geen achtergrond foto's te bekijken via options, sinds firmware 1.16.13
[ Voor 45% gewijzigd door Habana op 07-10-2013 14:04 ]
Bij mij werkt het ook niet. Ikzelf gebruik Kudos V4.1 Beta 03 (te vinden op officiële WD forum), alles werkt, maar behalve de backdrops. Ook thumbgen maakt bij mij geen shares aan met de backdrop files.
24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/
Ben je in de tussentijd misschien een Custom thema ( skin ) op de WD gaan gebruiken?
Bij het ontwerp van b.v. Alaska Dark is Gallery View dusdanig aangepast dat backdrops niet worden geladen..
Bij het ontwerp van b.v. Alaska Dark is Gallery View dusdanig aangepast dat backdrops niet worden geladen..
Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000
Euh, niet dat ik weet. Maar ligt het probleem niet bij Thumbgen ? Ik zie, wanneer hij klaar is met het genereren dat er geen backdrop referenties zijn aangemaakt in de .xml file. Misschien staat er een optie niet aan, ofzo, maar heb alles toch dubbel gechecked.
Ik heb nooit een custom thema geïnstalleerd, altijd de standaard thema gebruikt.WD-Medic schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:08:
Ben je in de tussentijd misschien een Custom thema ( skin ) op de WD gaan gebruiken?
Hoe heb je het staan in de Opties?ginod schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:06:
Euh, niet dat ik weet. Maar ligt het probleem niet bij Thumbgen ? Ik zie, wanneer hij klaar is met het genereren dat er geen backdrop referenties zijn aangemaakt in de .xml file. Misschien staat er een optie niet aan, ofzo, maar heb alles toch dubbel gechecked.
Onder Movie Info > In de dropdown box > Store Internet Links
Wil je helemaal af van internet afbeeldingen kan je in de dropdown box ook kiezen voor locale opslag links. Het leuke van deze optie is dat je zelf kunt kiezen welke backdrops je het mooist vind ... en je hebt iets minder vertraging met het laden ervan.
Voor de duidelijkheid moest ik het vragen.eliemgames schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:43:
Ik heb nooit een custom thema geïnstalleerd, altijd de standaard thema gebruikt.
Ook al zijn de aangemaakte urls gewoon online, als je ze checked met de pc, je kan eens handmatig de eerste backdrop regel wijzigen met een url van een afbeelding die een andere source heeft, kijkens of die dan werkt.
Aan de andere kant kan het ook de Firmware zijn natuurlijk, vreemd is idd dat meerdere hier in eens last van hebben. In dat geval kan misschien Firmware Dude Dikkiedikdik eens een balletje op gooien bij WD ...
Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000
Dit werkt alleen bij tv series, niet bij films.eliemgames schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 01:06:
Hoi,
Ik zal jou aanbeveling eens nakijken nog. Ben ook geen Thumbgen goeroe natuurlijk. Maar de stylesheets werken wel gewoon. ThanksWD-Medic schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:58:
[...]
Hoe heb je het staan in de Opties?
Onder Movie Info > In de dropdown box > Store Internet Links
Wil je helemaal af van internet afbeeldingen kan je in de dropdown box ook kiezen voor locale opslag links. Het leuke van deze optie is dat je zelf kunt kiezen welke backdrops je het mooist vind ... en je hebt iets minder vertraging met het laden ervan.
[...]
Aan de andere kant kan het ook de Firmware zijn natuurlijk, vreemd is idd dat meerdere hier in eens last van hebben. In dat geval kan misschien Firmware Dude Dikkiedikdik eens een balletje op gooien bij WD ...
Stylesheetsginod schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:58:
.... Maar de stylesheets werken wel gewoon....
... je bedoeld?
Css bestanden, gebruikt voor de opmaak?
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Sorry, vandaag veel rottige problemen op het werk, dus weer eens te snel geantwoord

[confused]
Moviesheets zeg je ... en dat in het standaard thema "Mochi", das knap.
Als ik zo in die thread op het WD forum kijk dan is dit een custom theme ontworpen rondom Moviesheets. Hoe jij dit wil combineren met het standaard thema mis ik eigenlijk ...
Een moviesheet is er om alle flim/serie info weer te geven. Mochi kan dit niet en gebruikt xml info ... en dit wil je over elkaar heen leggen?
Denk dat je je werkwijze en plannen eerst maar eens verder moet neerzetten want gokken word lastig zo.
[/confused]
Moviesheets zeg je ... en dat in het standaard thema "Mochi", das knap.
Als ik zo in die thread op het WD forum kijk dan is dit een custom theme ontworpen rondom Moviesheets. Hoe jij dit wil combineren met het standaard thema mis ik eigenlijk ...
Een moviesheet is er om alle flim/serie info weer te geven. Mochi kan dit niet en gebruikt xml info ... en dit wil je over elkaar heen leggen?

Denk dat je je werkwijze en plannen eerst maar eens verder moet neerzetten want gokken word lastig zo.
[/confused]
Sorry, dat ik niet helemaal duidelijk ben, en dat ik jou ook niet helemaal begreep. Ik heb dus complete thema van Kudo's geinstalleerd op de WD. Dus inderdaad wel een custom theme. Met alles erop en eraan, en werkt ook aardig. Alleen het genereren van backdrops werkt niet. Maar waarschijnlijk werkt dat dan ook niet op die manier.
Ik gebruik geen media library.
Ik gebruik geen media library.
Ok ok.
De werking van het thema en het maken van backdrops door ThumbGen staat idd los van elkaar. Aan het thema ligt het niet aangezien ik in rv_gallery_browse_page.xml als 3e regel zie staan "<image image="@@preview_rect_image" default_image="@@default_preview_rect_image" x="0" y="0" w="1280" h="720" textcolor="@@preview_rect_color" keycolor="1" ignore_keycolor="1" bg="1"/>" en dat gaat over de weergave van de achtergrond. In dit geval de backdrop wallpapers ...
Ook de Media Library Aan of Uit heeft er niets mee van doen.
Toch nog maar eens in ThumbGen even de instellingen nalopen onder Movie Info...
Kies je voor lokale backdrops dan stel je dit in en ThumbGen maakt ze volgens jouw opgave. Deze zet je daarna net als de Moviesheet bij de video bestanden.
Let wel! bij veel thema's die Moviesheets gebruiken moet je de Moviesheet zien als een backdrop. Deze word namelijk geladen als je met het selectie kader op een film blijft staan. Heb je meerdere backdrop regels in de film xml dan rouleren alle jpg's met elkaar dus ook de Moviesheet.
Voorbeeld:
Bij gebruik van moviesheets is 1 backdrop regel voldoende.. je hebt dan geen verdere fanart nodig.
Een xml die 1 lokale moviesheet gebruikt heeft het zo staan.
<backdrop>moviesheet.jpg</backdrop>
of als je meerdere fanart files wilt gebruiken die lokaal zijn opgeslagen.
<backdrop>filmnaam.jpg</backdrop>
<backdrop>filmnaam2.jpg</backdrop>
enz.
De werking van het thema en het maken van backdrops door ThumbGen staat idd los van elkaar. Aan het thema ligt het niet aangezien ik in rv_gallery_browse_page.xml als 3e regel zie staan "<image image="@@preview_rect_image" default_image="@@default_preview_rect_image" x="0" y="0" w="1280" h="720" textcolor="@@preview_rect_color" keycolor="1" ignore_keycolor="1" bg="1"/>" en dat gaat over de weergave van de achtergrond. In dit geval de backdrop wallpapers ...
Ook de Media Library Aan of Uit heeft er niets mee van doen.
Toch nog maar eens in ThumbGen even de instellingen nalopen onder Movie Info...
Kies je voor lokale backdrops dan stel je dit in en ThumbGen maakt ze volgens jouw opgave. Deze zet je daarna net als de Moviesheet bij de video bestanden.
Let wel! bij veel thema's die Moviesheets gebruiken moet je de Moviesheet zien als een backdrop. Deze word namelijk geladen als je met het selectie kader op een film blijft staan. Heb je meerdere backdrop regels in de film xml dan rouleren alle jpg's met elkaar dus ook de Moviesheet.
Voorbeeld:
Bij gebruik van moviesheets is 1 backdrop regel voldoende.. je hebt dan geen verdere fanart nodig.
Een xml die 1 lokale moviesheet gebruikt heeft het zo staan.
<backdrop>moviesheet.jpg</backdrop>
of als je meerdere fanart files wilt gebruiken die lokaal zijn opgeslagen.
<backdrop>filmnaam.jpg</backdrop>
<backdrop>filmnaam2.jpg</backdrop>
enz.
[ Voor 39% gewijzigd door WD-Medic op 08-10-2013 20:35 ]
Dit heeft altijd gewerkt met films bij mij, maakte niet uit of het MKV,TS ed. was, de backdrops zijn zins de laatste update ook hernoemt naar thumpsbestand op de Synology nas ipv Backdrops?, via options nu geen achtergrond plaatjes meer te bekijken.Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:26:
[...]
Dit werkt alleen bij tv series, niet bij films.
Idd, backdrops voor films heeft bij mij ook altijd gewerkt. Sterker nog, ik had mijn achtergrond afbeelding verandert naar een backdrop van een film. Het rare is dat backdrops voor series bij mij nog wel werkt.Habana schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:24:
[...]
Dit heeft altijd gewerkt met films bij mij, maakte niet uit of het MKV,TS ed. was, de backdrops zijn zins de laatste update ook hernoemt naar thumpsbestand op de Synology nas ipv Backdrops?, via options nu geen achtergrond plaatjes meer te bekijken.
Even voor de duidelijkheid, de backdrops/Thumps of hoe ze nu mogen heten werken nog wel, als ik op de filmcover sta verschijnen ze nog keurig op de achtergrond, enkel het bekijken via options en daarmee het kiezen van een backdrop als vaste achtergrond niet meer.eliemgames schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:05:
[...]
Idd, backdrops voor films heeft bij mij ook altijd gewerkt. Sterker nog, ik had mijn achtergrond afbeelding verandert naar een backdrop van een film. Het rare is dat backdrops voor series bij mij nog wel werkt.
@ Theodor, Doe alles handmatig, voorheen nooit geen gekke dingen gehad..
[ Voor 5% gewijzigd door Habana op 09-10-2013 12:05 ]
Vreemd bij mij werken backdrops gewoon , net getest maar maak de metadata dan ook met HubFlow for Windows.
Laat de wd niks zelf halen..
Laat de wd niks zelf halen..
Misschien is dat een wat simpelere app, dan thumbgen. http://www.hubflowapp.com/index.html
En ik zie dat je voor de WDTV Live ook dit programma kan gebruiken: http://www.mediacentermaster.com/
Ziet er ook interessant uit.
En ik zie dat je voor de WDTV Live ook dit programma kan gebruiken: http://www.mediacentermaster.com/
Die laatste ziet er zeker leuk uit. Ook maar eens proberen. ..
Mediacentermaster is helaas geen freeware en erg ingewikkeld.
Hubflow daarintegen is wel freeware.
Hubflow daarintegen is wel freeware.
Mediacentermaster is wel degelijk ook freeware. Er is echter ook een betaalde versie met wat meer mogelijkheden, maar volgens mij voldoet de free versie meer dan voldoende.
The free version has all of the application's core features, including metadata fetching and organization for movies, T.V. shows, and adult titles, tools to facilitate metadata repair, and more. The free version is available without expiration.
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **
[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:54 ]
En wanneer komt de beta officieel uit?
Verwijderd
Hebben mensen ervaringen met een simpele doch goede DNLA server? Windows, of cross platform? Welke werkt het best met dit apparaat?
Ach ja zoek het maar even op , heb de hint al gegeven pfffffginod schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:23:
Misschien is dat een wat simpelere app, dan thumbgen. http://www.hubflowapp.com/index.html
Verwijderd
Hebben hier mensen een oplossing voor de spinning arrow of death? Ik heb nu een paar dagen een WDLive en ik krijg regelmatig na het spelen van een video dat hij niets meer doet. Ik selecteer een bestand om af te spelen (of een nummer in Spotify) en dan blijft het pijltje eindeloos draaien.
De enige optie is dan om de stekker eruit te trekken en hem op die manier opnieuw op te starten.
M'n WDlive is bekabeld verbonden met het netwerk, ik gebruik een externe HD als opslag die direct verbonden is met m'n WDlive.
Weet iemand de oorzaak of -nog beter- de oplossing?
De enige optie is dan om de stekker eruit te trekken en hem op die manier opnieuw op te starten.
M'n WDlive is bekabeld verbonden met het netwerk, ik gebruik een externe HD als opslag die direct verbonden is met m'n WDlive.
Weet iemand de oorzaak of -nog beter- de oplossing?
Ik gebruik mijn WDLive via WiFi, maar ook vooral voed ik hem met een 32gb USB stick die NTFS geformateerd is.
Nu heb ik er bij wijze van experiment een aantal dvd's opstaan uitgepakt (dus met Video_TS folder) en als iso.
Maar op de een of andere manier krijg ik de iso's niet te zien als ik in het hoofdmenu naar video ga en dan naar het overzicht kijk.
Ik doe ongetwijfeld iets 'eul erg simpels fout, maar ik zie het geloof ik even niet meer......
Nu heb ik er bij wijze van experiment een aantal dvd's opstaan uitgepakt (dus met Video_TS folder) en als iso.
Maar op de een of andere manier krijg ik de iso's niet te zien als ik in het hoofdmenu naar video ga en dan naar het overzicht kijk.
Ik doe ongetwijfeld iets 'eul erg simpels fout, maar ik zie het geloof ik even niet meer......
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Zie je ze wel via de optie bestanden in het hoofdmenu? Zo ja, dan gaat er iets met indexeren mis, dan kan je het oplossen door de mediabibliotheek niet te gebruiken. Of handmatig opnieuw scannen bij aanpassingen of wachten totdat hij het zelf doet (maar dat is maar een paar keer per 24 uur).avotar schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 07:59:
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2013 10:30 ]
Verwijderd
is er iets te doen aan het auto-aanspringen wanneer je een externe stroomschakelaar aan zet?
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:55 ]
Verwijderd
dat is dan knap irritant! wat is het stroomverbruik in idle toestand (maar wel ingeschakeld) vs stand-by?
in idle ongeveer 4, onder fulload is dat 6/7 watt. Off (uit knop langer dan 3 seconden ingedrukt houden)
edit: off = 0.5 watt
edit: off = 0.5 watt
[ Voor 16% gewijzigd door alwinus op 11-10-2013 14:45 ]
als ik het goed berekend hebt betaal je ongeveer 3 euro per maand voor de wd mediaspeler als je elke avond wat kijkt en voor de rest op idle hebt staan.
Ik ben zelf overgestapt op led verlichting in het hele huis en led tv's, voor mij leverde dat zo'n besparing op dat ik het zo wel prima vind. Het opstarten van de mediaspeler vanuit helemaal uit duurt me te lang, zit je toch snel wel een minuut te wachten.
Ik ben zelf overgestapt op led verlichting in het hele huis en led tv's, voor mij leverde dat zo'n besparing op dat ik het zo wel prima vind. Het opstarten van de mediaspeler vanuit helemaal uit duurt me te lang, zit je toch snel wel een minuut te wachten.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2013 14:59 ]
Het werkt niet meer sinds firmware 1.16, is net aangemeld op het beta forum zodat ze het hopelijk opgelost wordt voor de films, voor tv series werkt het nog wel.Habana schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:24:
[...]
Dit heeft altijd gewerkt met films bij mij, maakte niet uit of het MKV,TS ed. was, de backdrops zijn zins de laatste update ook hernoemt naar thumpsbestand op de Synology nas ipv Backdrops?, via options nu geen achtergrond plaatjes meer te bekijken.
Nee, daar zie ik de Iso's ook niet.Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:29:
[...]
Zie je ze wel via de optie bestanden in het hoofdmenu? Zo ja, dan gaat er iets met indexeren mis, dan kan je het oplossen door de mediabibliotheek niet te gebruiken. Of handmatig opnieuw scannen bij aanpassingen of wachten totdat hij het zelf doet (maar dat is maar een paar keer per 24 uur).
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
apart, dat zou gewoon moeten werken, even ervan uitgaande dat in de iso alleen een video_ts folder zit of alleen een video_ts folder en een audio_ts folder en verder niks.avotar schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 10:23:
Nee, daar zie ik de Iso's ook niet.
Wellicht heeft iemand anders een idee?
Ik heb nu een dag de wd tv live, maar de netflix applicatie is zooooooo traag... scrollen door de content is bijna niet te doen. Nu heb ik enige tijd geleden op ern film gedrukt en bij laden lijkt hij te hangen... Met traag bedoel ik dus echt traag. Is dit herkenbaar?
Ik gebruik de Netflix applicatie niet, maar is je WD aangesloten via draadloos of bedraad? Bedraad is over het algemeen stukken sneller.
Playstation gebruikte ik tot voorkort ook voor netflix en ook draadloos...ThinkPadd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 00:58:
Ik gebruik de Netflix applicatie niet, maar is je WD aangesloten via draadloos of bedraad? Bedraad is over het algemeen stukken sneller.
Dat was geen probleem...
wellicht gewoon een hikje bij netflix zelf? Mijn schoonouders spelen netflix ook af en dat doen ze ook draadloos en werkt wel snel (originele firmware).
Ik heb er nu al twee dagen last van.
Gisteren avond zo erg dat hij content niet eens afspeelde...
Ik heb al eerder geprobeerd utp bij mijn coax door te trekken, maar de trekveer komt er al niet door....
Dus utp bij mijn tv krijgen is best een uitdaging.
Gisteren avond zo erg dat hij content niet eens afspeelde...
Ik heb al eerder geprobeerd utp bij mijn coax door te trekken, maar de trekveer komt er al niet door....
eerst de coax uit de buis halen en dan beide kabels in 1 keer er doorheen trekken? Als je een niet te dikke coax en een niet te dikke utp pakt moet het lukken.dfrenner schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 10:46:
Nieuwe coax kabel plus utp kabel vastbinden aan de oude Coax kabel en er dan doorheen trekken. Dat is de makkelijkste en veiligste manier. Lukt het niet, dan trek je de aan d nieuwe kabels de oude coax terug.
Weet je waar ik achter kwam? Ik heb kpn met een experia box. Via stroom netwerk tv in de huiskamer. Dat zou een apart vlan moeten zijn met alleen tv signaal... Maar via die kabel heb ik ook gewoon internet. Dus ik ga er een simpele switch tussen zetten zodat tv en WD ook bekabeld internet hebben.
By THE way, mijn WD analoge audio uitgang is stuk. Hij kraakt enorm. Kwam ik net achter bij het installeren van fatsoenlijke speakers. Twee kabels getest, dus het is geen kabelbreuk. Beetje balen... Nu nog een kabel halen voor die andere visuele (?) uitgang. Hopen dat die wel werkt...
Weet je waar ik achter kwam? Ik heb kpn met een experia box. Via stroom netwerk tv in de huiskamer. Dat zou een apart vlan moeten zijn met alleen tv signaal... Maar via die kabel heb ik ook gewoon internet. Dus ik ga er een simpele switch tussen zetten zodat tv en WD ook bekabeld internet hebben.
By THE way, mijn WD analoge audio uitgang is stuk. Hij kraakt enorm. Kwam ik net achter bij het installeren van fatsoenlijke speakers. Twee kabels getest, dus het is geen kabelbreuk. Beetje balen... Nu nog een kabel halen voor die andere visuele (?) uitgang. Hopen dat die wel werkt...
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Ik heb audio via hdmi, maar via die optische uitgang ging het ook goed. WD wil wel vaak bij dit soort problemen hem kosteloos omruilen, dus als het niet wekt zou ik van de week even met telefoonnummer 0080027549338 bellen en wellicht ruilen ze hem ook gewoon om (als hij niet te oud is).Motrax schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:22:
By THE way, mijn WD analoge audio uitgang is stuk. Hij kraakt enorm.
Verwijderd
heb toch nog ff een vraagje mbt de ondertiteling.
het werkt met een externe ondertiteling, maar helaas niet synchroon.
is er een simpele manier om hem synchroon te laten lopen??
film bestand
naamfilm.mkv
naamfilm.srt
dus dat werkt....is het nog van belang of het een 720 of 1080 is?
het werkt met een externe ondertiteling, maar helaas niet synchroon.
is er een simpele manier om hem synchroon te laten lopen??
film bestand
naamfilm.mkv
naamfilm.srt
dus dat werkt....is het nog van belang of het een 720 of 1080 is?
@ chip68 dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat de ondertiteling (.srt) niet correct gesynchroniseerd is.
dit kan je eventueel aanpassen via het programma submagic, of een andere ondertiteling proberen.
dit kan je eventueel aanpassen via het programma submagic, of een andere ondertiteling proberen.
http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen
Verwijderd
dat zou goed mogelijk zijn omdat ik de subs later heb toegevoegd
ga ik submagic eens proberen
thx!!!
ga ik submagic eens proberen
thx!!!
Heb ineens last van bevriezen bij afspelen MKV files, zeer irritant ... Wat kan ik doen ?
Yo.
Netwerk stabiliteit? Het speelt eerst wel af, dan schokt het en ineens wordt het versneld afgespeeld? Tot een slecht reagerende speler als in een trage reactie op de pauze of back knop?
Ik had er gisteren last van met een 6 GB mkv via wireless. Kabel er even ingestoken en meteen geen last er van.
Ik had er gisteren last van met een 6 GB mkv via wireless. Kabel er even ingestoken en meteen geen last er van.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Nee, gewoon via USB. Heb laatste firmware, reset naar factory default gedaan, maar een USB stick met een 1080p mkv, dat werkt gewoon niet. Beeld pauzeert de hele tijd, moet dan echt stoppen, resumen, en dan doet hij het weer even (10 s, 30 s, 1 min), en dan weer freeze.
Yo.
Niet elke USB stick is daarvoor geschikt, maar ik neem aan dat je een fatsoenlijke snelle hebt gepakt ?
Dat zou ik kunnen controleren voordat ik de RMA inga. Wat zou de minimale read snelheid moeten zijn ?
maar dan nog zou ik stotteren verwachten ipv complete freeze ..
maar dan nog zou ik stotteren verwachten ipv complete freeze ..
[ Voor 24% gewijzigd door VonFoX op 14-10-2013 08:49 ]
Yo.
Klinkt toch alsof 1 van de 2 het niet aan kan. Kan je de file op een USB hd zetten en dan afspelen? Dat is qua doorvoersnelheid de beste test.
☻/
/▌
Probeer ik vanavond.Motrax schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:01:
Klinkt toch alsof 1 van de 2 het niet aan kan. Kan je de file op een USB hd zetten en dan afspelen? Dat is qua doorvoersnelheid de beste test.
Yo.
Wat betreft de Netflix applicatie. Ik heb zelf ook altijd Netflix gekeken op de PS3 en daarna voor de rest van het huis de WD tv Live aangeschaft. Tja..de snelheid van de PS3 is zeker niet te evenaren! De WD TV live is idd erg traag in het navigeren. Dit lijkt me ook te wijten aan de processor in de WD TV live. Maar ach...beetje geduld en je kan toch lekker netflix kijken op je tv. De WD TV live is tot op heden de enige volwaardige mediaspeler die ook Netflix ondersteund, dus je hebt tot op heden geen andere keuze.
Mijn ATV2 ligt nog steeds ongebruikt in de la, dus idd, hier ook erg tevreden met de WD TV Live. Gebruik 'm erg veel voor Netflix (naast kijken op de iPad en iPhone) maar ook voor het streamen van content vanaf m'n Synology NAS. Ondanks de nukken soms, een erg prettig apparaat.
Ik heb de backdrops nu weer werkende gekregen.WD-Medic schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 20:17:
Ok ok.
etc...
Ik heb als thema, de Titan thema gepakt, lekker mooie kleuren. http://community.wd.com/t...Now-Available/td-p/587803
Met het simpele programma HubtoFlow ga ik dan de shares af, en hij maakt dan werkende moviesheets met backdrops.
Ik heb ook andere thema's geprobeerd, maar dan zie je OF alleen maar de backdrops, en geen text meer, of het werkt helemaal niet. De default Mochi theme werkt wel. Maar Titan ziet er wel aardig uit. De backdrops komen niet helemaal super over, maar het is beter dan niets.
probeer ook even beide usb poorten, ik meen dat de ene poort beter werkt voor snelle doorvoer dan de andere. Ben alleen kwijt welke nu het beste was.
Films staan op externe HDD, vanavond proberen. Ik gebruik de voorste USB poort.
USB stick read speed 15.21 MB/Sec
USB stick read speed 15.21 MB/Sec
Yo.
Vanaf de HD ging het vlekkeloos, alleen jammer dat het niet zo'n goede film was.
Yo.
Nou ja, in ieder geval vastgesteld dat het aan de usb-stick lag en niet aan de WD. Geluk bij een ongeluk dan maar
☻/
/▌
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:14 ]
Ja ja.... mooie woorden, maar we willen resultaat....
Nee, ben ook erg benieuwd. Succes met testen. Heb het met je te doen.
Nee, ben ook erg benieuwd. Succes met testen. Heb het met je te doen.
De originale Flikken staat op Youtube, die heb ik zowat volledig gekeken 
Alleen niet hoge qualiteit helaasch.
Om nu heel de dag Wrecking Ball van die muts te kijken, nah...
Alleen niet hoge qualiteit helaasch.
Om nu heel de dag Wrecking Ball van die muts te kijken, nah...
☻/
/▌
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:55 ]
Leuk dat je betatester bent! Weet jij hoe dat zit met die apps? Ontwikkelen ze die tunein app bijvoorbeeld ook zelf?
Ik wacht nog steeds op een versie die tranceFM kan spelen... Nu zit ik nog steeds op een oude firmware...
Ik wacht nog steeds op een versie die tranceFM kan spelen... Nu zit ik nog steeds op een oude firmware...
Gadgets FTW!
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:55 ]
Het is versienummer 1.06.04.
Het probleem is al sinds 1-11-2012 bekend op hun forum.
Maar worden die apps door WD zelf gemaakt of door de services zelf geleverd? Weet je dat?
Het probleem is al sinds 1-11-2012 bekend op hun forum.
Maar worden die apps door WD zelf gemaakt of door de services zelf geleverd? Weet je dat?
Gadgets FTW!
[ Voor 138% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:55 ]
Tof dat je er nog eens aandacht voor hebt gevraagd!
Ben benieuwd naar het vervolg!
Dank!
Ben benieuwd naar het vervolg!
Dank!
Gadgets FTW!
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:55 ]
het is: http://tunein.com/radio/TranceFM-Trance-Channel-s78106/
of: http://tunein.com/radio/TranceFM-DJ-Mixes-s78108/
Volgens mij zijn dit verschillende streams die achter elkaar gezet worden en daar kan die in de nieuwere firmwareversie niet mee overweg.
De steams doen het op de pc en android app namelijk wel.
of: http://tunein.com/radio/TranceFM-DJ-Mixes-s78108/
Volgens mij zijn dit verschillende streams die achter elkaar gezet worden en daar kan die in de nieuwere firmwareversie niet mee overweg.
De steams doen het op de pc en android app namelijk wel.
Gadgets FTW!
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:55 ]
Het zal mij benieuwen
Ik zie trouwens dat ik firmware versie 1.4.12 draai en daar doet ie het nog goed en met een hogere versie niet meer. ok dat het logo ineens een andere kleur heeft is een verschil, maar dat stond eigenlijk allemaal al in de post op hun forum
Maargoed...
Ik zie trouwens dat ik firmware versie 1.4.12 draai en daar doet ie het nog goed en met een hogere versie niet meer. ok dat het logo ineens een andere kleur heeft is een verschil, maar dat stond eigenlijk allemaal al in de post op hun forum
Maargoed...
Gadgets FTW!
[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:55 ]
http://tunein.com/radio/TranceFM-Trance-Channel-s78106/ doet het nu inderdaad niet op TuneIn, maar http://www.trance.fm/play/tc320.pls op Trance.fm doet het weer wel...
Raar.
Ik kom er gisteren toevallig ook achter dat die zender zijn eigen app heeft...
Maar goed, er zijn genoeg mensen die andere stations niet kunnen afspelen.
Raar.
Ik kom er gisteren toevallig ook achter dat die zender zijn eigen app heeft...
Maar goed, er zijn genoeg mensen die andere stations niet kunnen afspelen.
Gadgets FTW!
Nou ja je hebt dan iig iets nu ...ginod schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:59:
Ik heb de backdrops nu weer werkende gekregen.
enz...
Ik heb me WD Live Hub gedegradeerd als mediaspeler 2 en naar de slaapkamer verbannen.

Speler 1 in de huiskamer is vanaf vorige week een Dune HD Duo ..

Misschien een idee voor de WD Live systemen?

Ik zat gisteren film te kijken (via USB) en tot 2x toe bevroor het beeld. Ik kon helemaal niets meer. Zelfs niet aan of uit zetten. Enige oplossing was de stekker er uit trekken. Heeft iemand dit wel eens gehad? Er vallen mij wel 2 dingen op
- De USB stick was echt heel erg warm (het ijzeren verloopje)
- De mediabox is altijd vrij warm ook als hij uitstaat
Heb pricewatch: Western Digital TV Live (2011) met alles up to date
- De USB stick was echt heel erg warm (het ijzeren verloopje)
Heb pricewatch: Western Digital TV Live (2011) met alles up to date
[ Voor 18% gewijzigd door thewizard2006 op 16-10-2013 14:38 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Zoals al eerder besproken hier (paar posts boven je) is de WD TV nooit echt helemaal uit, tenzij je de power knop 5 seconden ingedrukt houd. Dit betekend dat hij in stand by 4.5 watt verbruikt en aan 6 watt. Tevens is de WD TV passief gekoeld en dat werkt niet helemaal naar behoren.
Waarom precies die film bevroor weet ik niet, zelf nog niet eerder gehad. Wat ik nu wel heb is dat er bij 1 bepaalde film (Man of Steel) ik een 'Network unavailable' krijg zodra ik Get content info scan doe op de film. Andere films en series doen het wel dus ik weet zeker dat er een connectie is. Maar bij die wil weigerd hij het gewoon....
Waarom precies die film bevroor weet ik niet, zelf nog niet eerder gehad. Wat ik nu wel heb is dat er bij 1 bepaalde film (Man of Steel) ik een 'Network unavailable' krijg zodra ik Get content info scan doe op de film. Andere films en series doen het wel dus ik weet zeker dat er een connectie is. Maar bij die wil weigerd hij het gewoon....
Ik heb hem op zijn kant gezet nav tip in dit forum, scheelt flink in temperatuur. Lijkt ook minder vast te lopen (daardoor)...thewizard2006 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:38:
Ik heb wel vanaf dag 1 continu problemen met Netflix...
Traag, wil niet laden...
Als ik de playstation ernaast pak, werkt het perfect...
Beide wifi overigens...
Traag, wil niet laden...
Als ik de playstation ernaast pak, werkt het perfect...
Beide wifi overigens...
Met de powerknop bedoel je gewoon die op de afstandsbediening neem ik aan?Notna schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:46:
Zoals al eerder besproken hier (paar posts boven je) is de WD TV nooit echt helemaal uit, tenzij je de power knop 5 seconden ingedrukt houd. Dit betekend dat hij in stand by 4.5 watt verbruikt en aan 6 watt. Tevens is de WD TV passief gekoeld en dat werkt niet helemaal naar behoren.
Dat hij bevroor is denk ik omdat hij te warm werd (pun intended). Gisteren verder gekeken en het laatste uur ging het gewoon goed (Now you see me is trouwens een erg vette film!).
Ik zal hem eens op de kant zetten al moet ik nog even kijken waar ik hem dan kwijt kan zodat het nog een beetje netjes er uit ziet
achter de tv monteren, kan je hem ook achterstevoren zeg maar ophangen als je 2 beugeltjes koopt bij de ijzerwarenzaak/gamma ijzerbak.thewizard2006 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:19:
Ik zal hem eens op de kant zetten al moet ik nog even kijken waar ik hem dan kwijt kan zodat het nog een beetje netjes er uit ziet
Dat ding is prima te bedienen als hij achter de tv hangt.
Oh dus hij hoeft niet in LineOfSight te staan?
Verwijderd
Ik heb het volgende probleem.Zowel met pms/ums/plex media server kan ik niet vooruit of terug spoelen.Of de WDTV blijft hangen of gaat terug naar het hoofdmenu.
Met mijn PS3 heb ik dit probleem nooit gehad.
Kun je plex draaien op de WD!?Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:04:
Ik heb het volgende probleem.Zowel met pms/ums/plex media server kan ik niet vooruit of terug spoelen.Of de WDTV blijft hangen of gaat terug naar het hoofdmenu.
de wd kan niet met plex overweg. De info van plex kan je in iedergeval niet zien op de wd, je kan natuurlijk wel files afspelen en via de pc de info van plex bekijken.
Nee, al heb ik wel het bovenkantje net boven de tv uitsteken, maar volgens mij hoeft dat ook niet. Dat ding kan best goed ontvangen zonder dat je er exact op richt.thewizard2006 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:27:
Oh dus hij hoeft niet in LineOfSight te staan?
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2013 14:46 ]