Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een film van 52 GB gekeken erop :P
Maar meestal pak ik de 8 a 10 GB versies, anders is mijn nas zo snel vol.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 20:37:
Zojuist de WD TV Live aangeschaft, zag em bij de Media markt voor eu 60 liggen, een buitenkansje.
Nu heb ik een paar films op een externe hd gezet en deze aangesloten op de WD TV Live.
Hij was bij onze mediamarkt 80 euro... dus dat komt wel , ik koop er eentje voor mijn moeder zodra netflix nederland er is (denk volgende week). Maar er lagen er zoveel (paar honderd), dus dat kan dan ook wel :P

Met die 60 euro heb je wel geluk gehad.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:51:
Ik heb gisteren een film van 52 GB gekeken erop :P
Maar meestal pak ik de 8 a 10 GB versies, anders is mijn nas zo snel vol.

[...]

Hij was bij onze mediamarkt 80 euro... dus dat komt wel , ik koop er eentje voor mijn moeder zodra netflix nederland er is (denk volgende week). Maar er lagen er zoveel (paar honderd), dus dat kan dan ook wel :P

Met die 60 euro heb je wel geluk gehad.
Ik neem aan dat je wel een hele flinke pc hebt wanneer je films streamt van 52 GB?

Ik zou gewoon de MM in de gaten houden, met een beetje geluk gooien ze de prijs ook binnen afzienbare tijd naar beneden.
In mijn geval had ik ook geluk aangezien er nog maar eentje lag en ik pas de volgende dag besloot om em toch maar een kans te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik stream vanaf mijn nassen (synology j modellen), maar dat gaat prima :P
Volgens mij maakt het niet uit voor het apparaat of je nu 1 GB of 50 GB streamt. Althans ik merk geen verschil.

Ik zie trouwens nooit zelf het verschil tussen een mkv van 8 GB of een bluray iso van 50 GB, kost veel te veel ruimte en als je ze download en er zitten fouten in kost het repareren met par2 bestanden ook veel te veel tijd.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:16:
[...]

Wat?! :o
Blijkbaar onderschat ik het apparaatje met films niet groter dan 700mb dan..
Waarom speel je er dan ook alleen xvid op af, wtf. Het is een HD media player en je gaat er alleen maar SD content mee afspelen.....?

Hier ook van een NAS (dns 323) stream ik alleen 720p en hoger (dus ongeveer 7 Gb en hoger). Nooit 1 stotter mee mogen maken.

Het enige wat SD kwaliteit is, is Shaun the Sheep en Timmy Time voor de kiddos :+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:01
[...]

Een film van 30GB is alsnog maar 4-5MB/s. Draadloos wordt dat misschien krap, maar via een kabeltje moet élke mediaplayer dat zonder problemen kunnen streamen, anders is 'ie geen drol waard.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
[...]
Blijkbaar wel.. :9

Gezien de reacties ben ik echt niet de enige. Full HD met een stevige audio stream, liefts DTS MA, neemt als bestand best ruimte in beslag op een HDD maar gezien de prijzen daarvan is dat wel te doen. Streamen vanaf een NAS of PC maakt dan niet uit. Een bedraad netwerk is wel een aanbeveling met zulke bestanden.

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorheen streamde ik mijn films via m'n PS3 maar omdat ik steeds vaker tegen diverse problemen aanliep (waaronder het schokkende beeld) waag ik me niet aan grotere bestanden.
Maar na het lezen van alle mogelijkheden gaat er toch wel een wereld voor me open...al zal ik me niet aan films >1 GB wagen. (al was dat alleen al vanwege het feit dat je gigantisch veel schijfruimte bespaart)

Verder zijn films tussen 700/800mb prima het kijken waard, imo...
Jullie maken er echt een complete bioscoop ervaring van, wat een liefhebbers!

Nog bedankt voor het attenderen op NAS!

-------
Edit: bedankt Notna! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

De PS3 is ook gewoon ronduit knudde voor media streamen imo, zeker tov de WD TV :)

En ja; ik kan gewoon persoonlijk niet meer naar xvid kijken, zelfs niet de hd xvid. DTS (MA) en 720P zijn toch wel het minimum voor mij.

Succes methet zoeken van een NAS. Stukken handiger dan streamen van de PC en nog zuiniger ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:01
Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 16:25:
Voorheen streamde ik mijn films via m'n PS3 maar omdat ik steeds vaker tegen diverse problemen aanliep (waaronder het schokkende beeld) waag ik me niet aan grotere bestanden.
Maar na het lezen van alle mogelijkheden gaat er toch wel een wereld voor me open...al zal ik me niet aan films >1 GB wagen. (al was dat alleen al vanwege het feit dat je gigantisch veel schijfruimte bespaart)

Verder zijn films tussen 700/800mb prima het kijken waard, imo...
Jullie maken er echt een complete bioscoop ervaring van, wat een liefhebbers!

Nog bedankt voor het attenderen op NAS!
Films onder de 1GB vind ik toch wel een beetje karig, zelf houd ik het meestal op films die 2 tot 4GB zijn, omdat ik het verschil amper zie tussen een film van 2GB en eentje van 10GB. Maar het kwaliteitsverschil tussen 700MB en 2GB zie ik toch echt wel.

Maar hé, als jij 700MB prima vindt, des te meer voordelen het voor jou heeft ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 16:25:
gewoon net als mij en vele andere een nas of twee neerzetten met 20 TB aan data, kan je prima een hele tijd vooruit :P

Zelf kijk ik trouwens amper films, geef mij maar tv series. Maar die zijn ook al snel 1,5 GB per aflevering.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kwaliteitsverschil tussen een film van 700MB ten aanzien van een film van 2GB zal ongetwijfeld enorm zijn.
Echter, zolang ik geen 'schaakbord' aan blokjes op mijn plasma zie, stoor ik me er niet aan...
De enige uitzondering die ik zou willen maken is voor een dijk van een film of artiest.

Ik heb een aantal series op mijn hdd staan die niet groter dan 250MB per aflevering zijn, waarbij ik wel moet aangeven dat ik er ook geen betere versies van voorbij heb zien komen... ;)

Zijn jullie ook actief in een topic over hetgeen van wat jullie zoal aan visueel 'geweld' zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
dajappie schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:48:
Synology: Activeren NFS onder Win/Mac/NFS, tabje NFS Service. Onder Shared Folder bij Privileges de NFS Privileges invullen voor de betreffende mappen, dus IP(-range), privileges, evt. mapping en het Async vinkje. Heb zelf de Read/Write gebruikt zodat de WDTV media indexer de mediainfo kan wegschrijven.
Gek wordt ik van de WDTV icm een Synology. Heb 2 Synology's in huis, gepoogd deze hetzelfde te configureren, met bovenstaande settings. Vervolgens probeer ik via de WD te connecten middels linux server... bij de ene syno gaat dit goed. Bij de andere krijg ik "there's no media content" ofzoiets.

Windows server gebruiken is geen optie want dan is hij ELKE keer als ik iets wil kijken via de WDTV netwerk source kwijt. "Unable to connect to source". Het lijkt erop dat als de Syno gaat hibernaten de wdtv 'm kwijt is en niet meer automatisch re-connect als de server weer in de lucht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
catchingfire schreef op zondag 08 september 2013 @ 20:57:
Heb 2 Synology's in huis, gepoogd deze hetzelfde te configureren, met bovenstaande settings. Vervolgens probeer ik via de WD te connecten middels linux server... bij de ene syno gaat dit goed. Bij de andere krijg ik "there's no media content" ofzoiets.
Even buiten het directe probleem om (bij mij werkt het met meerdere synology's over smb wel) een oplossing voor je (althans, ik hoop dat het voor je werkt):

Ga op de synology die wel een verbinding via linux shares heeft naar filestation en gebruik deze optie om de mappen van de andere synology weer te geven op de synology die bij jou de verbindingen goed heeft.

Dan kan je vervolgens met de wd ook de andere synology (als het goed is) zonder problemen benaderen:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2hdnzfo.png

Ik ga er trouwens wel vanuit dat je niet hebt ingesteld dat je synology 's nachts uitstaat, daar kan de wd niet mee overweg als je de medialibrary gebruikt. Maar slaapstand moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-09 11:47
@dikkiedik is er alweer een nieuwere alsakamix beshikbaar?
De laatste heb ik al een tijd geleden van jou gehad en werkt nog goed maar wil graag weten of je alweer een nieuwe gemaakt had,als je daar tenminste tijd voor heb gehad met al je drukke bezigheden en support voor deze community waar ik jou toch wel xtra kudo's en bedankjes voor wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb verder niks meer gedaan. Meeste werk kwam trouwens van Medic hier, ik heb vooral aanpassingen van de hub naar de wd tv live gemaakt. Ik zal Joey eens bekijken op het officiele forum of die nog wat gedaan heeft.

Waren er nog wensen dan met de theme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Op het WD forum gebeurd weinig meer dan de gebruikelijke arrogantie die je over je heen gegooid krijgt wanneer je een vraag post.

Het laatste dat ik zag is dat hij een Linksheets versie van het bestaande AEonish Hub thema aan het maken is.
Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 20:03:
Het kwaliteitsverschil tussen een film van 700MB ten aanzien van een film van 2GB zal ongetwijfeld enorm zijn.
Echter, zolang ik geen 'schaakbord' aan blokjes op mijn plasma zie, stoor ik me er niet aan...
De enige uitzondering die ik zou willen maken is voor een dijk van een film of artiest.

Zijn jullie ook actief in een topic over hetgeen van wat jullie zoal aan visueel 'geweld' zien?
Ieder zijn ding natuurlijk maar als je toch een "dikke" plasma hebt kan je imo beter overstappen naar de grote bestanden, film gezien .... Delete ... hou je ook je schijfruimte :P :+

Actief in een film topic? Neh...

[ Voor 59% gewijzigd door WD-Medic op 09-09-2013 10:07 ]

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Hahn schreef op zondag 08 september 2013 @ 18:47:
[...]

Films onder de 1GB vind ik toch wel een beetje karig, zelf houd ik het meestal op films die 2 tot 4GB zijn, omdat ik het verschil amper zie tussen een film van 2GB en eentje van 10GB. Maar het kwaliteitsverschil tussen 700MB en 2GB zie ik toch echt wel.

Maar hé, als jij 700MB prima vindt, des te meer voordelen het voor jou heeft ;)
Ik keek voorheen ook altijd naar een minimum van 720p HD films/series (en nog) maar dan eigenlijk voornamelijk naar .mkv containers en nog, maar ook ik ben afgestapt van de must voor minimaal 2-4GB files (film) want er circuleren prima 720p HD films die inderdaad rond de 700MB zitten en die zien er super strak uit op mijn Samsung 40inch LCD FullHD tv (100hz) i.s.m. WDTV Live Hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Door nieuwe compressie techniek komen er idd de laatste tijd bestanden in omloop (iTunes) die kleiner zijn dan eerst en toch blijkt het dan om 1080p met AC3 te gaan.

Ooit is de compressie mp3 ontwikkeld zodat audio bestandjes klein genoeg waren om ze via een telefoonlijn te verspreiden en ook nam hierdoor in opslag, op de toen stukken kleinere HDD, zo'n bestandje niet veel ruimte in beslag.
Vandaag de dag zijn beide redenen eigenlijk totaal achterhaald en toch blijft mp3 razend populair ook al hoeft opslagruimte en internetsnelheid voor het verspreiden geen issue meer te zijn.

Voor mij kunnen bestanden niet groot genoeg zijn. Dat betekend zo min mogelijk compressie, liefst totaal geen compressie voor audio zowel als video ... :o :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 21:18:
Even buiten het directe probleem om (bij mij werkt het met meerdere synology's over smb wel) een oplossing voor je (althans, ik hoop dat het voor je werkt):

Ga op de synology die wel een verbinding via linux shares heeft naar filestation en gebruik deze optie om de mappen van de andere synology weer te geven op de synology die bij jou de verbindingen goed heeft.
ik -denk- dat het probleem was dat ik de nas niet opnieuw heb opgestart na het aanpassen van de NFS privileges. Tsja, wanneer reboot je een NAS nou. Na een reboot lijkt (!) het goed te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
catchingfire schreef op maandag 09 september 2013 @ 22:06:
ik -denk- dat het probleem was dat ik de nas niet opnieuw heb opgestart na het aanpassen van de NFS privileges. Tsja, wanneer reboot je een NAS nou. Na een reboot lijkt (!) het goed te werken!
Dan gebruik je wel de media library neem ik aan? Ik zie anders geen mogelijkheid om twee nassen met nfs zonder media library tegelijk te laten verbinden met de wd tv?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 08:04:
Dan gebruik je wel de media library neem ik aan? Ik zie anders geen mogelijkheid om twee nassen met nfs zonder media library tegelijk te laten verbinden met de wd tv?
Ik connect ze niet tegelijkertijd, is ook niet de bedoeling, ben van een oude nas naar een nieuwe nas aan het migreren. Gewoon een enkele via linux share.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Altijd als ik hier een reply zie hoop ik dat de nieuwe firmware er is... :'(

Begin een beetje moe te worden van die YouTube app die de WD TV constant laat rebooten en het pauze probleem (na een film gepauzeerd te hebben, stopt de film met spelen en moet je 'm weer opnieuw starten). De ingebouwde bibliotheek zal wel nooit gefixed worden, dus ik maak constant gebruik van Plex.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Hoe ziet dat Plex er eigenlijk uit op de WD?

Krijgt het op TV de Plex layout of blijft het allemaal in dat vreselijke Mochi thema staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf mijn synology nassen ook eens omgezet naar nfs en op de wd de mediabibliotheek weer ingeschakeld en mijn folders op de nassen toegevoegd. Even op de juiste manier sorteren en ingesteld dat hij elk uur mijn nassen moet scannen. Zal ook even de slaapstand van mijn nassen afhalen zodat ze niet elk uur gewekt gaan worden.

En ook even een "huisstijl" gemaakt voor mijn nassen en tablets. De iconen zien er nu als volgt bij mij uit (afbeeldingen van iconarchive.com en de strepenachtergrond gevonden met google afbeeldingen):

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/344txkn.png
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:35:
en het pauze probleem (na een film gepauzeerd te hebben, stopt de film met spelen en moet je 'm weer opnieuw starten).
Dat probleem heb ik niet?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:53:
Even op de juiste manier sorteren en ingesteld dat hij elk uur mijn nassen moet scannen. Zal ook even de slaapstand van mijn nassen afhalen zodat ze niet elk uur gewekt gaan worden.
Dat laatste wil je toch juist als je ze wilt doorzoeken elk uur? :9

Leuke icoontjes trouwens d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door WD-Medic op 10-09-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Plex ziet er wel leuk uit op de WD, je krijgt covers e.d. maar heb geen idee wat dat Mochi thema is :)

Je kunt de layout tevens veranderen (thumbnails groter/kleiner etc.), maar je krijgt geen metadata e.d.

Wat wel handig is, is de categorie voor bijv. recently added, of recently viewed etc. zodat je niet je honderden films door hoeft te gaan als je iets recents wilt bekijken.

Kan wel een pic maken vanavond als je wilt?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Haha, ik moet lachen om de sectie 'home video'. Krijg ik hele verkeerde ideeën bij :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:55:
Plex ziet er wel leuk uit op de WD, je krijgt covers e.d. maar heb geen idee wat dat Mochi thema is :)

Je kunt de layout tevens veranderen (thumbnails groter/kleiner etc.), maar je krijgt geen metadata e.d.

Wat wel handig is, is de categorie voor bijv. recently added, of recently viewed etc. zodat je niet je honderden films door hoeft te gaan als je iets recents wilt bekijken.

Kan wel een pic maken vanavond als je wilt?
Dat Mochi thema is het standaard uiterlijk wat WD in elkaar geflanst heeft op de Live spelers :+

Ben wel benieuwd naar wat screenshots ja dus als je tijd hebt _/-\o_ Ik heb gezien dat Plex in het DSM package Center staat maar nog niet geprobeerd wat het is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:56:
Haha, ik moet lachen om de sectie 'home video'. Krijg ik hele verkeerde ideeën bij :P :9
Met mij in de hoofdrol, dat wil ik jullie niet aandoen :P
Maar dat soort films zijn het niet, anders had ik wel een andere icoon gemaakt ;)
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:55:
Kan je mij ook uitleggen hoe je plex hebt draaien? Ik had het op de synology geinstalleerd, maar via de ipad kreeg ik gezeik dat mijn nas te traag was om te encoderen, wil het nog weleens proberen op de wd, maar de vorige keer kreeg ik het op de wd niet werkende. Ik zie nu wel mediaserver staan bij de bronnen, dat was toendertijd niet zo. Selecteer je zo je plex server?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Okee, het is niet fancy ofzo, je krijgt alleen een soort van coverflow, en dat is zo ongeveer het enige :P

Volgens mij (correct me if I'm wrong) encodeert Plex alleen als de WD het formaat niet herkent. Ik heb Plex gewoon geïnstalleerd op mijn server en dat werkt verder perfect, ben er zeer tevreden over. Ik kan zelf ook niet anders, aangezien ik helaas de ingebouwde bibliotheek niet werkende krijg. Plex maakt bijvoorbeeld ook zelf seizoenen aan, dus als je bijvoorbeeld een grote map met alle Seinfeld apps hebt, maakt hij daar de volgende structuur van: Seinfeld > Season 1 > eps (hierbij het nummer en hij zet er ook de naam bij van de episode met een kleine thumbnail, wat niet meer is dan een screencapture van de ep).

Plex selecteer je inderdaad via de mediaserver optie.

[ Voor 3% gewijzigd door Sp33dFr34k op 10-09-2013 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, ik ga het nog eens proberen, al moet plex niet mijn structuur gaan vernaggelen, want ik heb sickbeard aan de slag op mijn server om de indelingen te maken, als plex dat ook gaat doen gaat het niet werken.

Maar een paar foto's als je tijd heb zou tof zijn, kan je ook een tv serie laten zien? Het is nogal wat werk om te testen, dus dan kan ik even zien of het de moeite voor mij waard is om er nu al tijd in te steken of te wachten op een saai regenachtige dagje.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Plex herstructureert niets op je server verder, het gebeurt puur in de Plex app zelf :)

Ik zal er vanavond ff wat posten, maar verwacht niets hoogstaands though :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Ben er zelf mee bezig maar moet zeggen dat ik er niet warm voor loop. Op de PC en telefoon app ziet het er heel gelikt uit met thumbs en media info. Op de WD daarintegen krijg ik het niet eens voor elkaar om de gedeelde film map te vinden, laat staan al die gelikte info op TV zien.

Conclusie: Erg mooie Media Server voor geschikte apparaten zoals b.v. Smart TV's enz.. Voor de WD Live spelers niet mijn keuze.

Ingeschakelde bron is weer terug op Netwerkshares :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Die info krijg ik helaas ook niet op de TV, thumbs werken prima verder. Heb zelf geen andere keus, dus dat is makkelijk voor mij :p

Heb even wat pics gemaakt van hoe het eruit ziet icm Plex.

Afbeeldingslocatie: http://i1051.photobucket.com/albums/s434/Sp33dFr34k85/Tweakers/2013-09-10202428_zps4de7804b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1051.photobucket.com/albums/s434/Sp33dFr34k85/Tweakers/2013-09-10202444_zps4a6ce107.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1051.photobucket.com/albums/s434/Sp33dFr34k85/Tweakers/2013-09-10202524_zps43a9980d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1051.photobucket.com/albums/s434/Sp33dFr34k85/Tweakers/2013-09-10202304_zps5cecead4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1051.photobucket.com/albums/s434/Sp33dFr34k85/Tweakers/2013-09-10202333_zps70a7d48a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Nee precies, als je geen andere optie hebt ben je al blij dat dit gewoon werkt.

Het beeld op je afbeeldingen ziet er overigens precies zo uit als wanneer je als bron b.v. een USB schijf of NAS gebruikt. WD staat helaas niet toe om de Plex layout in beeld te krijgen die je op je PC ziet wanneer je naar de server gaat.

:D :P Ace Ventura als eerste film _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/1w09.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door WD-Medic op 10-09-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de tijd er nooit bij, althans niet dat ik mij kan herinneren. Je hebt wel deels een skin gebruikt of niet? Dat groene mapje is namelijk niet overal zichtbaar. Dat stoorde mij in de bovenste 2 afbeeldingen altijd (die view vond ik het mooist van dat standaard theme). Ik heb het er toen wel uitgehaald met een blanco afbeelding ipv dat groene mapje.

Ik zie de gremlins 2, die wil ik ook nog eens herkijken. Gelijk even noteren zo :P
Maar voor mij heeft het zo te zien ook geen voordelen om plex te gaan gebruiken, het is eigenlijk gelijk aan wat ik nu heb, al maak ik nu de afbeeldingen zelf (dus niet zoals zo mooi bij plex voor elk seizoen een andere cover), maar dit werkt ook wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Dit is gewoon zo standaard als het maar kan, heb er niets aan veranderd (dat groene mapje weet ik ook niet waarom het er staat). Maar ik wist dus niet of het nu hetzelfde was als standaard of niet, wat dus wel zo blijkt te zijn. Voor mij werkt dit prima, covers haalt ie zelf op, dus dat is prima :) Alleen metadata mist dan, iets wat Plex wel ophaalt maar niet doorgegeven wordt aan de WDTV blijkbaar. Ik vind het iig prima zo en have fun met Gremlins 2, die heb ik laatst nog opnieuw gekeken :)

@WD-Medic: haha zeker, Ace Ventura! :D

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Zojuist een Netflix account genomen en gelijk even getest met de WD Tv Live :) , ik loop alleen tegen één probleempje aan: het geluid loopt niet sync :| . Op mijn Yamaha versterker is dit niet af te stellen (optie zit er niet in, voor zo ver ik weet). Maar hoe doe je dit met de WD?
Tijdens afspelen van mkv's e.d. kom je via 'Options' in een menu, waar je lip sync in kunt stellen, maar dit menu is niet oproepbaar in Netflix.
Weet iemand hoe lip sync in te stellen op de WD als Netflix actief is?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Verwijderd

Topicstarter
lip sync is niet in te stellen in netflix. Restart de wd even via het menu, wellicht lost dat het voor je op.

Ik heb er geen problemen mee. Ondertiteling is ook wit in tegenstelling tot de USA versie, heerlijk.

• wizkid_niels
  • Laatst online: 20-09 15:08
Zit Netflix voor NL nu in de standaard firmware of in de beta? Ik zou de WDTV Live graag bestellen maar het is nog even onduidelijk of het al mogelijk is op de niet-beta firmware.

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

wizkid_niels schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:50:
Zit Netflix voor NL nu in de standaard firmware of in de beta? Ik zou de WDTV Live graag bestellen maar het is nog even onduidelijk of het al mogelijk is op de niet-beta firmware.
Netflix zit ook al in de huidige firmware

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:17:
lip sync is niet in te stellen in netflix. Restart de wd even via het menu, wellicht lost dat het voor je op.

Ik heb er geen problemen mee. Ondertiteling is ook wit in tegenstelling tot de USA versie, heerlijk.
Ik heb vanochtend nog flink zitten spelen met instellingen, met 1080p 24Hz en stereo geluid: geen probleem, geluid loopt sync. Uiteindelijk heb ik de WD op 1080p 60Hz gezet en DD5.1 geluid, dit gaat -gelukkig- ook prima :) .
Ik zal de speler vanavond of morgen ook nog even restarten en weer even op 1080p 24Hz proberen, hoop dat dit helpt, 24Hz is toch net even iets beter dan 60Hz.

De witte ondertiteling vind ik idd ook wel erg prettig! :)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het vanavond ook even grondig testen. Op de usa netflix e.d. had ik nooit problemen. \Vanochtend even snel 2 zaken getest, ging ook prima. Maar waarom heb je de wd eigenlijk niet op automatisch staan en de ondersteuning voor 24p aan? Dat lijkt me handiger dan het vastzetten op 1080p 60Hz.

60Hz werk volgens mij niet lekker met dingen in 24p, dan krijg je schrokkerige beelden.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 13:30 ]

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Dus als ik het goed begrijp heeft iedereen hier wel een Netflix app tot hun beschikking?
Waarom heb ik dat met mijn nieuwere WD Live Hub dat dan niet? :(

• Notna

Notna

Where are you?®

Omdat dit over de WD TV Live Streaming gaat en niet de Hub :P Daarom gescheiden firmware, geschieden features (over het algemeen)

Die Netflix app is al sinds het begin beschikbaar :)

[ Voor 17% gewijzigd door Notna op 11-09-2013 15:02 ]

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Notna schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:02:
Omdat dit over de WD TV Live Streaming gaat en niet de Hub :P Daarom gescheiden firmware, geschieden features (over het algemeen)

Die Netflix app is al sinds het begin beschikbaar :)
Ik snap dat dit topic over een ander apparaat gaat ;)
Maar ik vind het daarom ook zo vreemd dat ik met een nieuwer apparaat van hetzelfde merk de Netflix feature mis terwijl jullie die wel hebben... bah :-(

• Notna

Notna

Where are you?®

Is de hub nieuwer?

REgardless; http://www.wdc.co.nl/nl/products/products.aspx?id=570

Daar staat het gewoon tussen. Dus heb je de laatste firmware er wel op staan?

Edit: Hoewel er wel staat diensten in de US. Wellicht is het software matig uitgezet> Lijkt mij sterk

Edit 2: Ow :(
*Netflix is alleen beschikbaar op WD TV Live Hub in de VS en Canada. Onbeperkt abonnement vereist. Meer informatie op www.netflix.com/wdtv.

[ Voor 46% gewijzigd door Notna op 11-09-2013 15:15 ]

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Notna schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:14:
Is de hub nieuwer?

REgardless; http://www.wdc.co.nl/nl/products/products.aspx?id=570

Daar staat het gewoon tussen. Dus heb je de laatste firmware er wel op staan?

Edit: Hoewel er wel staat diensten in de US. Wellicht is het software matig uitgezet> Lijkt mij sterk

Edit 2: Ow :(

[...]
Ik zat fout, jullie WD Tv live is toch een stukje nieuwer. :)

Hoe dan ook vreemd dat in Nederland die app opeens verdwenen is.... Vooral als je ziet dat je vanuit die site doorgelinkt wordt naar de Netflix site waar die Live Hub doodleuk Netflix staat te draaien...

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:27
WD-Medic schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:29:
Nee precies, als je geen andere optie hebt ben je al blij dat dit gewoon werkt.

Het beeld op je afbeeldingen ziet er overigens precies zo uit als wanneer je als bron b.v. een USB schijf of NAS gebruikt. WD staat helaas niet toe om de Plex layout in beeld te krijgen die je op je PC ziet wanneer je naar de server gaat.

:D :P Ace Ventura als eerste film _/-\o_

[afbeelding]
He, mis ik iets? Is deze sheet er ook al voor de WDTV? En waar haal ik deze vandaan? Heb voor zover ik weet de laatste versie van Alaska draaien.

• WD-Medic
Ik weet niet of je iets gemist hebt maar deze heb ik al een poosje draaien naast de Alaska Linksheet versie op m'n Hub. Dikkiedikdik heeft een paar paginas terug een bewerkte versie voor de Live gepost.
Ik weet alleen niet of daar ook deze gallery view in zit die ik overigens zelf gemaakt heb omdat het originele thema te lang op zich liet wachten naar me zin.
Wootism schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:22:
Ik zat fout, jullie WD Tv live is toch een stukje nieuwer. :)

Hoe dan ook vreemd dat in Nederland die app opeens verdwenen is.... Vooral als je ziet dat je vanuit die site doorgelinkt wordt naar de Netflix site waar die Live Hub doodleuk Netflix staat te draaien...
Nieuwer, ouder... De Hub heeft blijkbaar de juiste hardware niet om buiten de US Netflix door te geven.
Bepaalde Diensten/Apps/Services zijn regio afhankelijk. Doordat aan je DNS adres "gezien" word uit welk wereld deel je komt en ook welke apparaat versie ( ID ) je hebt ( Europees, US, Azie ) word automatisch door de firmware bepaald welke Services er voor je beschikbaar zijn.
Het gaat hierbij niet alleen om Netflix, ook al is die het populairst op dit moment, maar b.v. ook de MediaMarkt app. Deze is in Duitsland wel beschikbaar maar hier in NL weer niet.

Ook in het Hoofdmenu is dit merkbaar. Bij ons in NL hebben we b.v. niet de knoppen IP Cam en WD Promotions maar ze zijn toch echt ingebouwd in de firmware ...

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2lwcur.pngAfbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2ef56l0.png

of deze

Flash ( wat het ook mag doen )
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/29wlrw1.png

[ Voor 85% gewijzigd door WD-Medic op 13-09-2013 15:52 ]

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
KillerBee schreef op woensdag 11 september 2013 @ 07:58:
Zojuist een Netflix account genomen en gelijk even getest met de WD Tv Live :) , ik loop alleen tegen één probleempje aan: het geluid loopt niet sync :| . Op mijn Yamaha versterker is dit niet af te stellen (optie zit er niet in, voor zo ver ik weet). Maar hoe doe je dit met de WD?
Tijdens afspelen van mkv's e.d. kom je via 'Options' in een menu, waar je lip sync in kunt stellen, maar dit menu is niet oproepbaar in Netflix.
Weet iemand hoe lip sync in te stellen op de WD als Netflix actief is?
Hmm irri netflix werkt hier niet. Kan geen connectie leggen met netflix.com zegt ie. Zal maar even gaan sleutelen aangezien jullie er geen problemen mee schijnen te hebben

• lbuysers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Update voor de mensen met een Mac en voor wie de workaround, zoals genoemd in de TS, niet werkt.

Download Playback Media Server van Yazsoft. Super eenvoudig om te configureren en het kost je nog geen 2 minuten.

Als het programma eenmaal is geïnstalleerd, geef je aan welke mappen/bestanden/etc je wilt delen en vervolgens hoef je enkel nog media sharing te enablen. That's it!

Je WD TV Live werkt nu vlekkeloos met je Mac. De WD TV Live herkent je Mac meteen, echter nu niet als Network Share maar als Media Server, alle bestanden die je hebt gedeeld en verwacht te zien, worden keurig weergeven.

De afspeelkwaliteit is geweldig, vloeiend en helder. Absoluut niets op dit programma aan te merken. Je kunt het programma eerst eventueel 7 dagen als demo gebruiken.

Al met al, als je blijft worstelen om je Mac te connecten met je WD TV Live dan is Playback van Yazsoft zeker een aanrader.

Playback van Yazsoft: http://www.yazsoft.com/products/playback/

Verwijderd

Topicstarter
Als je geen netflix op de hub hebt, stel de landinstellingen opnieuw in. Werkt het niet, neem dan een gratis trial van unblock us en stel dat in en dan weer landinstellingen laten detecteren en volgens mij heb je dan netflix terug.

Verwijderd

Topicstarter
Mac bezitters, hebben jullie bij inhoudsbron selecteren en dan netwerk share geen mac netwerk share keuze? Die heb ik wel in de beta?

• lbuysers
  • Laatst online: 25-04-2024
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:10:
Mac bezitters, hebben jullie bij inhoudsbron selecteren en dan netwerk share geen mac netwerk share keuze? Die heb ik wel in de beta?
Ik heb enkel de keuze uit Windows en Linux.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Heb gisteren ook een WD TV Live besteld, met name voor Netflix. Ik doe 'het' al tijden met een gejailbreakte ATV2 icm XBMC12 en hoewel dat in de basis een prima setup is, zijn er toch dingetjes die me irriteren: xbmc loopt continue op z'n tenen door de beperkte power van een ATV2, slechts 720p output, XBMC wat steeds vaker crashed en moeite heeft met grotere files en gisteren kwam ik er achter dat in mijn versie van de ATV software subtitles het niet doen icm Netflix. Daarnaast ben ik het hele library gebeuren wel een beetje zat, soms is het ook fijn om gewoon over een bestandsstructuurtje te kunnen browsen en afspelen.

Uit een soort van druppel-emmer verhaal dus de WD TV besteld. Ben benieuwd of het de ATV2 definitief kan vervangen. Zal gebruikt worden icm mijn Synology NAS. Ben daarnaast nog erg benieuwd naar de Spotify client. Hoe is jullie ervaring daar mee?

• Beempje
  • Laatst online: 12-07 17:12
Hoe is de performance van Netflix bij jullie? Ik testte gisteren eventjes een paar films, maar het voelt allemaal wat traag en log aan. Laden duurt eventjes, teruggaan naar het menu tijdens een film duurt lang, en de hele interface voelt sluggish aan wanneer je aan het streamen bent. Ik heb zelfs mijn eerste vastloper gehad sinds ik de LV Live heb (bijna een jaar).

Een film speelt prima, maar je moet er vooral vanaf blijven en niet proberen iets te doen.

Hoe ervaren jullie dit?
Servor schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:30:
Ben daarnaast nog erg benieuwd naar de Spotify client. Hoe is jullie ervaring daar mee?
Ik vind de Spotify client best fijn werken. Het haalt het uiteaard niet bij de pc of tablet client, voornamelijk vanwege de beperktere inputmogelijkheden (afstandsbediening tov muis/keyboard of touchscreen), maar ik heb veel slechtere Spotify clients gezien :)

[ Voor 32% gewijzigd door Beempje op 12-09-2013 10:47 ]

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik vind de Spotify client best fijn werken. Het haalt het uiteaard niet bij de pc of tablet client, voornamelijk vanwege de beperktere inputmogelijkheden (afstandsbediening tov muis/keyboard of touchscreen), maar ik heb veel slechtere Spotify clients gezien :)
Zit in de Spotify client de mogelijkheid om op basis van een artiest of song een radiostation te beginnen en deze daarna per nummer dat gekozen wordt een duimpje omhoog of naar beneden te geven om, zodoende je station steeds verder te finetunen?

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Verwijderd

Heb de WD aangesloten via de HDMI DMI poort op een Samsung Smart TV
Wil ook een pc via HDMI aasluiten
Handleiding zegt dat dit ook via HDMI DMI moet

Is er een andere optie dan bv een verdeel-kastje ertussen zetten???

• Beempje
Ngangatar schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:58:
[...]

Zit in de Spotify client de mogelijkheid om op basis van een artiest of song een radiostation te beginnen en deze daarna per nummer dat gekozen wordt een duimpje omhoog of naar beneden te geven om, zodoende je station steeds verder te finetunen?
Oei, dat durf ik zo uit mijn hoofd niet te zeggen... Ik denk het niet eigenlijk, maar weet t niet zeker.

[ Voor 5% gewijzigd door Beempje op 12-09-2013 11:29 ]

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Beempje schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:28:
[...]

Oei, dat durf ik zo uit mijn hoofd niet te zeggen... Ik denk het niet eigenlijk, maar weet t niet zeker.
In ieder geval bedankt! Mocht iemand dit weten of willen testen, zou geweldig zijn.

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Beempje schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:44:
Hoe is de performance van Netflix bij jullie? Ik testte gisteren eventjes een paar films, maar het voelt allemaal wat traag en log aan. Laden duurt eventjes, teruggaan naar het menu tijdens een film duurt lang, en de hele interface voelt sluggish aan wanneer je aan het streamen bent. Ik heb zelfs mijn eerste vastloper gehad sinds ik de LV Live heb (bijna een jaar).

Een film speelt prima, maar je moet er vooral vanaf blijven en niet proberen iets te doen.

Hoe ervaren jullie dit?
Ik zal het vanavond het eens goed voor je uitzoeken >:) . Op mijn Ipad werkt het wel soepel, zelfs op het bedrijfsnetwerk :p

Verwijderd

Topicstarter
Beempje schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:44:
Ik kijk al maanden elke dag minimaal 2 uur netflix en heb nooit problemen. Ook niet in de snelheid, alles gaat heel vlot. Zowel op mijn beta firmwares als gisteren bij mijn schoonouders over wifi op de normale firmware.

Alleen afsluiten is niet snel in de huidige normale firmware, in de beta gaat dat 3 keer zo snel. Starten gaat ook sneller in de huidige beta. Dus het wordt wat beter. Maar het werkt verder heerlijk.

• baca
  • Laatst online: 07-10-2024
Hallo,

Sinds een paar weken ook in bezit van de WD TV Live. Bedankt voor alle tips hier, heb nu alles bijna zoals ik het wil hebben. 2 vraagjes heb ik wel nog: Als ik muziek en foto's toevoeg aan de mediabibliotheek (shares via mijn NAS) zie ik deze mappen ook bij films/series (omdat er (home)video's bij de fotos staan en jpgs bij de muziek. Is dit te verhelpen?
2de vraagje, ik heb net een proefabbo op netflix genomen, nu kan ik via de media hint plugin voor chrome op mij laptop de US content kijken, is dit ook mogelijk op de WD TV via n omweg?

Alvast bedankt voor eventuele tips!

• Beempje
Ngangatar schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:24:
[...]

In ieder geval bedankt! Mocht iemand dit weten of willen testen, zou geweldig zijn.
Ik heb het net even nagekeken, maar je kunt geen radiostation maken.

Verwijderd

Topicstarter
baca schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:54:
mij laptop de US content kijken, is dit ook mogelijk op de WD TV via n omweg?

Alvast bedankt voor eventuele tips!
ja, onbetaald is wat lastig aangezien je dan geluk moet hebben bij bepaalde aanbieders toegang te krijgen, maar betaald (pakweg 3 euro per maand) werkt uitmuntend via unblock-us.com , handleiding hoe het in te stellen is kan je vinden op de website aldaar, je kan het instellen op de wd zelf of in je router.

En je kan bij unblock us ook nederland kiezen en nederlandse content zien, ideaal dus. En alles in super hd (ook als je bij upc zit).

• Beempje
Zojuist weer een Netflix film geprobeerd... weer geen succes. Eerst blijft de TV Live lang hangen op het laad-scherm. Dan, terwijl het laad-balkje aangeeft dat hij pas op 10% ofzo is, begint de film op de achtergrond te spelen. Ik zie dan langs de randjes van het laadscherm dat de film speelt, alleen blijft het laadscherm er voor zitten. Vervolgens is heel Netflix en de TV Live zelf unresponsive en moet ik m uitzetten.

Als het met de nieuwe firmware beter is dan hoop ik dat die snel komt, want dit is niet werkbaar zo.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Beempje schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:33:
[...]

Ik heb het net even nagekeken, maar je kunt geen radiostation maken.
Bedankt voor het testen Beempje, appreciated!

Verwijderd

Topicstarter
Beempje schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:49:
Als het met de nieuwe firmware beter is dan hoop ik dat die snel komt, want dit is niet werkbaar zo.
Met de huidige firmware speelt ook iedereen in mijn familie zonder problemen netflix af, ook via wifi.
Het lijkt me dat er iets aan de hand is met jouw internet signaal. Als je wifi hebt zou ik eens een speedtest doen vanaf de plek waar je mediaspeler staat en anders een laptop of pc even aan de kabel die in de wd hangt en het testen.

Het zou gewoon perfect moeten werken, ook nu. Het is ook vreemd dat jouw netflix zo traag aanvoelt.

Als je nog geen volledige herstart via de mediaspeler hebt gedaan (via het menu) zou ik dat ook proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 21:04 ]

• WD-Medic
baca schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:54:
Hallo,

Sinds een paar weken ook in bezit van de WD TV Live. Bedankt voor alle tips hier, heb nu alles bijna zoals ik het wil hebben. 2 vraagjes heb ik wel nog: Als ik muziek en foto's toevoeg aan de mediabibliotheek (shares via mijn NAS) zie ik deze mappen ook bij films/series (omdat er (home)video's bij de fotos staan en jpgs bij de muziek. Is dit te verhelpen?
Hoe zou de WD het verschil moeten zien tussen een foto.jpg en een muziekcover.jpg of een willekeurigefilm.mkv en een homevideo.mkv? Niet dus ..

Video, Audio en afbeeldingen gescheiden houden van elkaar lost wel het een en ander op. Het filter ingebouwd in het hoofdmenu zou de rest moeten doen echter helemaal tegen houden doe je het toch niet. Als ik naar Afbeeldingen ga om foto's te bekijken dan zie ook ik de map Films erbij staan. Heel logisch want daarin staan covers van alle films ook in jpg en daar verschil in maken is voor de WD niet te doen..

Video is video en een afbeelding is voor de WD een afbeelding.

Verwijderd

Topicstarter
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:51 ]

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 21:25:
Excuus voor het gespam weer van mijn kant, maar ik heb weer een nieuwe beta ontvangen van WD. Geen idee wat erin zit, hij is nog niet in de mail naar de betatesters verzonden en ik weet niet of het al de bedoeling is dat hij online staat.

Het is Beta Release Firmware v2.01.51 (updated 9/10/2013), even installeren nu :P
Excuus? Vooral blijven spammen!

Verwijderd

Topicstarter
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **

[ Voor 134% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:51 ]

• baca
  • Laatst online: 07-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:38:
[...]

ja, onbetaald is wat lastig aangezien je dan geluk moet hebben bij bepaalde aanbieders toegang te krijgen, maar betaald (pakweg 3 euro per maand) werkt uitmuntend via unblock-us.com , handleiding hoe het in te stellen is kan je vinden op de website aldaar, je kan het instellen op de wd zelf of in je router.

En je kan bij unblock us ook nederland kiezen en nederlandse content zien, ideaal dus. En alles in super hd (ook als je bij upc zit).
Oké bedankt voor de info, jammer dat het niet zo eenvoudig gaat als op de laptop... Simpele plugin en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 21:02:
[...]

Met de huidige firmware speelt ook iedereen in mijn familie zonder problemen netflix af, ook via wifi.
Het lijkt me dat er iets aan de hand is met jouw internet signaal. Als je wifi hebt zou ik eens een speedtest doen vanaf de plek waar je mediaspeler staat en anders een laptop of pc even aan de kabel die in de wd hangt en het testen.

Het zou gewoon perfect moeten werken, ook nu. Het is ook vreemd dat jouw netflix zo traag aanvoelt.

Als je nog geen volledige herstart via de mediaspeler hebt gedaan (via het menu) zou ik dat ook proberen.
Vreemd... Mijn TV Live is gewoon bekabelt aangesloten. Verbinding is prima voor zover ik kan zien. Wanneer een film eenmaal loopt werkt het ook prima, geen hickups, retestrak. Maar wanneer ik bijvoorbeeld op pauze druk duurt het een seconde of 5 voordat de film ook echt op pauze gaat. Vervolgens wanneer ik op play druk hetzelfde verhaal. Terug naar het menu duurt ook lang. En wanneer ik vanuit Netflix de TV Live wil afsluiten, dan duurt het wel een seconde of 30 voordat hij uit gaat.

Snap er niets van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Zo, gisteren de WD TV Live binnen gekregen en ondanks het late tijdstip toch maar gelijk even aangesloten en bekeken. Eerste indruk is wel positief. Duurde even voor ik door had hoe ik de NFS shares op mijn Synology kon bereiken en voor ik alle firmware updates geinstalleerd had, maar daarna ging het vrij soepel allemaal.

Eerst even via de file browser wat afgespeeld en films waar mijn ATV2 met XBMC compleet stuk op ging (hakkelen, stotteren, crashen) speelt de WD perfect af. Ook 1080p via wifi gaat prima, dus dat is grote vooruitgang. Nu heb ik geen films met enorm hoge bitrates maar toch is het verschil duidelijk te merken.

Netflix plugin (of 'app' of hoe heet dat :P ) werkt een tikkie traag, maar wel goed. Profiles zijn ondersteund itt op de ATV2, subtitles doen het, etc. Zoals gezegd, zou wat sneller mogen qua opstarten en afsluiten maar a la. Spotify client is dikke prima voor mijn gebruik.

Enig waar ik nu nog mee aan het stoeien ben is de Library. Ik was helemaal gewend aan de structuur en scrapers van XBMC en op de WD gaat het toch even anders. Als ik mijn 'Series' map toevoeg aan de library zie ik allemaal losse afleveringen staan tussen de films door, dat presenteerde XBMC toch wel wat mooier. Maar goed, ik moet nog even de display modes en filters en weet ik veel wat doorploegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
display mode op folder zetten (als je folders gebruikt) en filter op alfabet oplopend en het is goed vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:21:
display mode op folder zetten (als je folders gebruikt) en filter op alfabet oplopend en het is goed vermoed ik.
Nouja, ik had in XBMC een menuitem 'Movies' en een menuitem 'TV'. Die scheiding in het hoofdmenu vond ik al fijn maar de WD stopt alles onder 'Videos'. Prima hoor, ik ben bereid om me wat anders aan te wennen ;). Maar wat ik zeg ik moet er nog even voor gaan zitten.

Mijn mappenstructuur op m'n NAS ziet er zo uit (even een voorbeeld voor 1 film en 1 serie toegevoegd):

\Video
..\Movies
....\Pulp Fiction (1994)
......\Pulp.Fiction.x264.720p.ReleaseGroup.mkv (eventueel nog een subtitle file er naast)
..\Series
..\Boardwalk Empire
....\Season 4
......\Boardwalk.Empire.S04E01.x264.720p.ReleaseGroup.mkv (eventueel subtitle file er naast)
..\Kids
....\Smurfs, The (2009)
......\The.Smurfs.x64.720p.ReleaseGroup.mkv (eventueel subtitle file er naast)

Het lijkt nog het meest op hoe ik het zou willen hebben als ik de map 'Movies' toevoeg aan de library en dan de Gallery View selecteer. Maar aangezien elke film in zijn eigen mapje staat bij mij zie ik dan eerst nog een icoontje met een folder. Die kan ik er weer uit filteren ben ik achter gekomen. Maar als ik dan mijn 'Series' map toevoeg staan m'n losse afleveringen er weer dwars doorheen. Liefst zou ik dan op zijn minst een mapje per serie willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je moet de folder "Movies" en de folder "Series" en de folder "Kids" alle 3 afzonderlijk toevoegen aan de mediabibliotheek. Dan krijg je die 3 views te zien als hoofdkeuze en kan je vanuit daar doorklikken.

Ik denk dat je nu de folder "Video" hebt toegevoegd aan de bibliotheek.

Maar het hangt er een beetje vanaf welke vieuw je wilt gebruiken. Zelf heb ik in elke folder een folder.jpg afbeelding staan en ik gebruik de info verder niet (regiseur, omschrijving film etc.).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Hmm, dat had ik ook gedaan maar "Dan krijg je die 3 views te zien als hoofdkeuze" kan ik even niet plaatsen. Welke view gebruik ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Servor schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:14:
Hmm, dat had ik ook gedaan maar "Dan krijg je die 3 views te zien als hoofdkeuze" kan ik even niet plaatsen. Welke view gebruik ik dan?
Mijn hoofdmenu ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/344txkn.png

Dat werkt erg fijn, heb je niks door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Zal vanavond eens op m'n gemak gaan zitten stoeien dan :). Dit soort apparaatjes moet je altijd even een weekje ofzo mee werken en finetunen dan komt het meestal wel goed.

Waar ik wel moeite mee had was dat hij read/write acces nodig had op m'n NFS shares om de library te kunnen gebruiken... XBMC kon het af met read-only en dat was toch een veiliger gevoel. En daarboven op, hij plaatst allemaal 'vage' bestandjes in m'n mappen met films... waarschijnlijk met meta gegevens ofzo maar voor de purist die erg zuinig is op z'n bestandstructuurtjes en indeling een gruwel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:38:
[...]

In dit 'topic' op de Fp komen wat mogelijkheden voorbij mbt het gratis Netflix gebeuren.
Er staan bijzonder handige reacties in.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Unpacking en zometeen lekker installeren, eens kijken hoe de WD in het echt bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met netflix geen vertragingen, ook niet met op pauze zetten, zal morgen filmpje maken
Servor schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 16:06:
Zal vanavond eens op m'n gemak gaan zitten stoeien dan :). Dit soort apparaatjes moet je altijd even een weekje ofzo mee werken en finetunen dan komt het meestal wel goed.

Waar ik wel moeite mee had was dat hij read/write acces nodig had op m'n NFS shares om de library te kunnen gebruiken... XBMC kon het af met read-only en dat was toch een veiliger gevoel.
Met read/write kan de wd nog niks verwijderen hier, dan moet ik nog iets op admin zetten, zal het morgen even goed uitzoeken en hier posten. Er komt trouwens alleen een folder met .wdtv in de root van de folder, niet in de subfolders, dus geen vage mapjes overal en nergens.

Maar je kan ook de mediabibliotheek ook niet gebruiken natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:14 ]

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Weinig gedaan nog, alleen de updates automatisch geïnstalleerd en mijn NL Netflix account geactiveerd. Werkt prima!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:14 ]

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Wanneer komt er eens nieuwe final fw uit? Duurt wel erg lang...

Verwijderd

Topicstarter
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 11:59:
Wanneer komt er eens nieuwe final fw uit? Duurt wel erg lang...
Op korte termijn, voor wat ik nu van youtube getest heb (2 van de 5 testpunten) werkt het erg fijn allemaal, voor de rest waren alle problemen opgelost. Ik weet alleen niet de status van miracast, maar als youtube opgelost is en miracast ook is de firmware klaar.

Aangezien we nu al een deadline voor maandag hebben verwacht ik bij geen problemen op korte termijn een nieuwe update.

Edit: ik kom net achter een youtube probleem dat optreed na een uur afspelen, dat is dus nog niet goed.

Op zich vind ik het best dat het langer duurt nu, ik heb de afgelopen maanden al iets van 15 verschillende tussentijdse firmwares getest, dus er wordt achter de schermen wel heel veel werk verzet.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2013 12:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
mmm, die youtube die ik nu test is wel heel instabiel. Mijn mediaplayer was net 10 minuten dood :X
Maar hij doet het weer. Hij loopt alleen nog vast als je klaar bent met kijken, tijdens het kijken werkt alles perfect.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:39

Twazerty

AVCHDCoder developer

Zojuist ook een gen 3 wd tv live aangeschaft, krijg ik met geen mogelijkheid connectie met mijn server pc.
Ik heb hanewin NFS server draaien, kan ik geen instellingen opgeven op welk pad er verbinding gemaakt moet worden... soms verschijnt enkel mijn ip op de wd van mijn pc, maar kom ik niet verder. Ook een speciaal account op mijn pc met password wordt niet geaccepteerd...

Via Windows shares loop ik zoals gewoonlijk ook weer compleet vast (werkt op mijn Dune mediaplayer ook niet). Heel soms verschijnt mijn pc naam, maar moet ik een user/pass opgeven die met geen mogelijkheid geaccepteerd worden...

Heb hem gekocht voor spotify en netflix, maar zou wel fijn zijn als NFS het ook gewoon doet. Hoe moeilijk kan dit nu zijn? Op mijn Dune is NFS een fluitje van een cent.

Netflix op mijn TV loopt veel soepeler enkel lopen daar streams soms vast... dus ik hoop dat de WD dit beter doet.

Wie o wie kan mij helpen NFS werkend te krijgen? Draai de nieuwste firmware.

[ Voor 5% gewijzigd door Twazerty op 14-09-2013 20:34 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 15:50
Ik heb 2 WD TV LIve's, 1 oud model en 1 nieuw model.

Netflix werkt perfect op het nieuwe model. Echter in de firmware van mijn oud model zit geen Netflix,
Is er een work-around om toch ook op het oude model Netflix te kijken?

Verwijderd

Topicstarter
Twazerty schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 20:30:
Wie o wie kan mij helpen NFS werkend te krijgen? Draai de nieuwste firmware.
Staat nfs wel aan op de wd? Dan share toevoegen en nfs kiezen en ip opgeven.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 22:47:
[...]

Staat nfs wel aan op de wd? Dan share toevoegen en nfs kiezen en ip opgeven.
NFS staat aan op de WD, hij vind automatisch het ip waar mijn shares op draaien. Kies ik mijn ip dan komt hij met een foutmelding (exacte melding ben ik even kwijt). Ik kan dus nergens handmatig mijn ipv en share opgeven (of weet niet hoe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je op je server ook lees en schrijfrechten aan het ip adres van de wd hebt toegekend aan de mappen die je wilt delen zou het moeten werken, althans hier wel met de synology nassen die ik heb. Ik ken de server die je hebt verder niet, maar daar zit het probleem als ik het zo lees.

En ik weet niet of je google al had gebruikt, ik kom met onderstaande zoekopdracht wat tutorials tegen voor de oudere wd tv modellen, maar het lijkt me dat die tutorials ook opgaan voor jouw model:

https://www.google.nl/#ne...anewin+NFS+wd+tv&safe=off

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Daar gaan ze dus aan de slag met B-rad en DLXTV icm xmount via telnet, gaat niet op dit model voor zover ik kan zien.

Unable to connect to selected source. Krijg ik telkens. Wat is het criteria om wel te connecten? In haneWin NFS heb ik -readonly op een share uitgezet en de client aangegeven. Dit gaat niet op server niveau maar op een enkele share niveau.

Merkte ook al dat automatisch van framerate wisselen ook al niet werkt. Staat in het menu netjes op auto, speel ik een netflix file blijft iet op 50Hz staan :(. Wordt knettergek van dat gestotter. Tot nu toe scoort dit apparaat bij mij een zware onvoldoende, de meest simpele dingen werken niet eens fatsoenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 22:45
Workgroup overall het zelfde instellen, in je WDtv NFS en Linux instellen, lees en schrijf rechten ingesteld, op de juiste manier mappen gedeeld in Windows…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Twazerty schreef op zondag 15 september 2013 @ 14:04:
speel ik een netflix file blijft iet op 50Hz staan :(.
Bij welke film / serie heb je gestotter? Dan zal ik eens zien hoe het hier is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2013 16:32 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 57 Laatste