Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb met oudere fimwares ook weleens geen beeld gehad. Wat ook werkt: speler aandoen, er is geen beeld: dan rode knop op de afstandsbediening 5 a 6 seconden ingedrukt houden, speler gaat uit, vervolgens weer aandoen en 1 minuut wachten en je hebt weer beeld.

Ik lees de andere problemen nergens terug, niet op het normale forum en niet op het beta testforum. Ik vermoed toch de warmte. Zijn er hier ook gebruikers van de wd met een airco in huis die een ervaring kunnen geven?

Het is natuurlijk wel wat apart dat een paar graden verschil wat problemen geeft.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 20:33
Ik heb eigenlijk tot nu toe met de hitte van afgelopen weken geen problemen gehad. Overdag / eind van de dag was het binnen 28.5 graden (vorige week), en toen had ik de WD aanstaan heel de middag op TuneIn en dat ging zonder problemen.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
edit: zit hier te reageren op een bericht uit 2011 |:(

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2013 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:45
Heb je ieder geval genoeg tijd gehad om er over na te denken.... 8)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:08:
[...]

Mmm, dat is wel verdacht. Ik heb ook problemen sinds ik die nieuwe firmware erop heb gezet (maar dat viel ook in de warme periode, dus ik kan het wat lastig uitsluiten). Met de beta firmware heb ik trouwens deze problemen niet. Dus het is straks wel opgelost met de nieuwe firmware die eraan zit te komen.

Hier gaat mijn wd lastig doen met aandoen. Dan krijgen we geen beeld. Moet je 5 seconden de aan/uitknop ingedrukt houden, opnieuw starten en dan 2 minuten wachten voordat de tv het signaal oppikt. Irritant. Vooral omdat mijn kids en vrouw dat niet zo begrijpen en ik het moet oplossen elke keer. Maar jouw probleem is nog irritanter.
't Word erger en erger ..... doe nu regelmatig meer dan 1,5 uur over een episode van ~50 minuten

En ook een ventilator op t app helpt niet ... prob blijft bestaan .... dus warmte-prob kan t eigenlijk niet zijn

Telkens weer t opstart-prob wat jij ook hebt
Kan niet w88 op de nieuwe firmware en dan hopen dat t gefixt is
Downgraden zie ik ff niet zitten ...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2013 09:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:04:
Downgraden zie ik ff niet zitten ...
Dat is vrij eenvoudig? Lost jouw problemen waarschijnlijk op. Op de genoemde site download je de zip file, die pak je uit en de bestanden zet je op een usb stick, stick in de wd en je doet de firmware upgrade en je hebt de oude versie weer.

Ik verwacht nog geen final momenteel, de huidige beta is nog niet af. Zou er niet op wachten.

Edit: er lijken vorderingen te komen, Netflix heeft net het probleem verholopen, beta 2.01.37 is onderweg. Komen aardig richting de final versie. Verder is men momenteel al bezig met beta 2.01.39. De meest recente beta test die vrijgegeven is is trouwens 2.01.30. Ik zie ook dat een 2.01.32 en een 2.01.33 onderweg zijn om het makkelijk te maken 8)7 , zo te zien zijn het de laatste puntjes op de i. In elke firmware update zit nu nog maar een kleine wijziging.

Het lijkt nu sneller te gaan, hoop dat jullie allemaal straks ook deze nieuwe firmware krijgen, kan er ook weer wat nieuwe impulsen komen voor de theme bouwers.

Helaas nog geen uitzending gemist (zal wel nooit komen), komen wel 2 nieuwe spelletjes aan en wall street journal app.

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2013 16:35 ]

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:38:
... komen wel 2 nieuwe spelletjes aan en wall street journal app.
:O Pfff weten ze nou echt niks beters te verzinnen? Spelletjes ... :X

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we shall see
thanks for all the info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Nee totaal geen problemen.. laatst paar dagen op bezoek geweest bij een familielid die hem ook heeft staan en daar ook niets gemerkt.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Sinds hij op een framepje staat van Lego wordt hij minder warm.
Ook zet ik hem nu helemaal uit als ik hem langere tijd niet gebruik.
Nadeel is dan het opstarten wanneer je hem weer aanzet, maar goed.
Ter vervanging van het Lego framepje zoek ik nog iets van pootjes maar ik heb nog niets gevonden wat mij
aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 23:47
Heb weleens gelezen van iemand die koelstrips op de ic's had geplakt en dat scheen te helpen. Weet alleen niet meer of het de oude of de nieuwe versie van de WD live betrof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Bij mij gaat alles wat in de standby staat altijd uit als ik niks gebruik.
Tv en of film kijken gaat hier pas in de avonduren aan en vaker 2 a 3 dagen niet dus laat ik alles uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:42:
Ik had net weer gedonder met de meest recente firmware (niet de beta). Ik heb 1.15.10 er weer opgezet. Het is 24 graden in huis en gelijk heeft mijn wd geen internetverbinding meer, kan hij met mijn windows shares geen verbinding maken, loopt ook nog eens vast bij het updaten...

Ik ga deze week eens testen of 1.15.10 goed blijft werken met 24 tot 25 graden in mijn huis, ik begin het wat zat te worden dat ik elke keer een helpdesk voor de wd ben als dat ding vastloopt.

Hebben jullie ook weer problemen nu het warmer is?
YEP
Ga nu 1.15.10 erop zetten
Hoop dat deze firmware als vanouds geen probs oplevert

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe werkt 1.15.10 goed bij mij, ik heb liever geen extra fan of strips of wat dan ook omdat het kastje in een nogal duur design tv meubel staat waar we erg zuinig op zijn en ik kan daar niet in zagen of wat dan ook. Maar hij werkte ook altijd goed, dus we doen het maar met de 1 na laatste firmware erop.

Ik hoop dat hij zo weer goed blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
Als dit het probleem zou zijn, wat belet je om de WD uit elkaar te schroeven en in de boven zijde een nette rij van meerdere van kleine gaatjes te boren, zodat er bij extreme warme dagen er geen warme lucht zich kan op hopen ..

@ dikiedikdik, Op zijn kop neh.., je wil juist de warme lucht afvoeren van de CPU/bordje en dat is niet wat je doet als hij op zij kop ligt, als de warmte op extreme dagen echt het probleem is.. dan, zoals al eerder is aan gegeven zorgen voor voldoende ruimte aan de onderzijde, eventueel 4 extra rubbertjes er onder, en gebruik de bodem als een boormalletje :+ voor de bovenzijde, heb je een optimale natuurlijke door stroming van lucht. ;)

ps: Sterker nog, ik ga het nu zelf gelijk doen, warmte is de grootste boos doener voor elektronica, verkort de levensduur en stabiliteit, maar dat moge bekent zijn..

[ Voor 64% gewijzigd door Habana op 18-08-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat kan altijd nog :P

Maar die gaten zitten er al aan de onderkant in, dus dan kan je hem beter op de kop leggen, scheelt je wel wat werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:14
Mede door de positieve reacties in dit topic en reviews op T.net dit apparaatje ook gekocht, nu twee weken in gebruik (laatste firmware). Mijn doel is om draadloos de content op m'n Synology NAS te bekijken op een 37 inch tv - in een gelijkvloerse woning met gasbeton tussenmuren. Werkt allemaal prima, gisteren bv. bijna 8 uur lang 720p content gestreamd en nul haperingen. Ook beetje gespeeld met de streamingdiensten op de WD TV Live, gaat ook allemaal prima: wat dingen bekeken op het Red Bull kanaal en Youtube.

In het begin wel gedoe met draadloos, maar dat lag aan het brakke wifi op de KPN Experiabox Thomson TG789vn. Nadat ik een pricewatch: TP-Link TL-WR841ND had ingesteld als wifi accesspoint op 8-9 meter van de WD TV Live geen problemen meer.

De WD TV Live verder bijna helemaal op fabrieksinstellingen gelaten, ik heb alleen de optie Media Bibliotheek uitgezet. M'n video's, muziek en films staan in een (voor mij) overzichtelijke mappenstructuur, heb geen behoefte aan die functionaliteit. Komende tijd eens wat 1080p video's kijken, maar ik heb met name 720p materiaal. In het ergste geval moet dat 1080p/Bluray materiaal eerst op een usb-stick, wat geen probleem voor mij is. Ben er zeer blij mee, vooral dat het gewoon goed werkt via wifi!

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Ook leuk start de media speler op (heb al mijn films op de nas staan onder de map films) maak de filmmap open staat er 1 film in dus denk ff verwijderen die.
Begint dat ding al mijn films weg te pleuren , nou daar ben ik erg blij mee.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendji
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 06:23
Ik gebruik de mediaspeler alleen voor afspelen. Verwijderen enz. doe ik zelf via windows. Heb ook al mijn films read only gemaakt omdat ik in het wd forum wel meer rare dingen gelezen heb over verwijderen van bestanden.

Life Is Not A Journey To The Grave With The Intention Of Arriving Safely In A Pretty And Well Preserved Body, But Rather To Skid In Broadside, Thoroughly Used Up, Totally Worn Out, And Loudly Proclaiming: Wow.... What A Ride !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderen kan gewoon probleemloos, zijn absoluut geen problemen mee. Dat ligt aan de instellingen van de gebruiker als het daarmee mis gaat.

Op het wd forum staan veel berichten van onervaren gebruikers. Zou dat niet nemen als leidraad om af te leiden of iets wel of niet werkt.

De wd is erg krachtig in het verwijderen van bestanden, zo worden automatisch ook de losse .srt files bijvoorbeeld verwijderd die bij een film horen, ook als je meerdere subs hebt. Een heel fijne mogelijkheid.

Als je wilt voorkomen dat gebruikers bestanden wissen (zoals je kinderen), dan is het volgens mij handiger een user op je server aan te maken met alleen leesrechten op bepaalde mappen zoals je home video's of fotomap. Elke film afzonderlijk read only maken kan vanzelfsprekend, maar dat lijkt me een omweg die veel eenvoudiger kan met users en rechten. Maar wellicht kan dat niet voor iedereen.

Zelf hebben mijn wd mediaspelers allebei een eigen useraccount op mijn nas met daarop per wd verschillende rechten. Is ook erg praktisch aangezien je dan kan instellen dat de wd die aangesloten is op een 3D tv ook de map met 3D films laat zien en op de andere tv zie je deze map niet.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Precies, Dikkiedikdik, zoals ik het ook op me NAS gedaan heb. De WD als user met rechten in de diverse audio, video en foto mappen tot geen toegang in data mappen van mijn pc rommel.

Werkt prima deluxe!

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:14 ]

• WD-Medic
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 22:02:

§ Screensaver: Issue about clock animation
Dat is wel een leuke ... eindelijk eens iets anders dan dat eeuwige WD logo. :9

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:48 ]

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:48 ]

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Even in de gaten houden wanneer de WDTV Live Hub firmware uitkomt en of daar dan ook de Nederlandse Netflix zit. Bedankt voor de screenshots & info Dikkiedik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even navragen over de hub, heb denk ik vanavond antwoord.

• Theodor
Dat mijn films verwijdert werden was mijn eigen stomme schuld , gelukkig heb ik een 2 de schijf waar alles nog opstaat.
Zal zeker netflix nemen als het hier van start gaat , en mooi dat ze het aanpassen voor de nl markt.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:27

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Wacht, we gaan de optie krijgen om onze android telefoons op de TV te streamen middels de WD TV Live? :D

Xbox Live ID:Notna8310

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik heb gisteren alvast het WD Tv Live kastje gekocht, hoofdzakelijk voor Netflix. Vlak na aankoop las ik op het WD forum dat de Netflix app in sommige Europese landen niet beschikbaar is, ondanks dat Netflix in de betreffende landen wél actief is. Dit zou te maken hebben met de geo location(?).
De kans bestaat dus dat, op de dag dat Netflix hier live gaat, de app niet verschijnt :| .

Ik was (uiteindelijk) toch al van plan om Unblock US te gaan gebruiken, dus wat dat betreft geen probleem, maar ik vind dit toch wel heel vreemd. Zelfs op de site van WD, waar je de speler ook kunt kopen, staat het logo van Netflix erbij.
Deze meldingen op het WD forum stammen trouwens van begin dit jaar, ik heb geen recente meldingen kunnen vinden. Weet iemand hier misschien toevallig meer over deze issue?

[edit]nice die screenshots Dikkiedikdik, ziet er goed uit! :)

[ Voor 4% gewijzigd door KillerBee op 22-08-2013 13:12 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 22:04
We zullen het pas definitief weten als Netflix hier beschikbaar komt op 11 september...

Verwijderd

Topicstarter
netflix komt zeker op de NL WD mediaspelers middels een update (al kan die een dag of wat later komen als je pech hebt). Maar voor nu kan je het gratis er al opkrijgen (het icoon) door een gratis week unblock us te nemen en deze handleiding te volgen:

On WD TV Live, go to Settings > Network settings > Network setup and select "Automatic"
Wait until WD TV obtains IP address and other settings from the router (if it can't then find connection problem and try again)
Open again Settings > Network settings > Network setup and select "Manual"
Scroll down to DNS row at the bottom and press "Enter"
Set following numbers in DNS field:
208.122.23.22
Press "Submit" > "Finish" > "OK"
Turn off device with power button on the remote
Wait ten seconds
Turn it back on

IMPORTANT:

To activate the service, in addition to WD TV you need setup at least one computer (iPad, iPod and iPhone can be used as well) with our DNS and click on the "Check Serivce" on our home page.

Zolang je niet opnieuw aan die landinstellingen gaat prutsen blijft het zo staan. En de dns instellingen kan je weer eruit gooien na die trial en als je geen abonnementje op unblock us gaat nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2013 13:33 ]

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Thanks Dikkiedikdik, je bent echt zo'n beetje de wandelende encyclopedie voor Netflix en de WD mediaspeler :P , heb al veel aan je info gehad in beide topics _/-\o_ .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• WD-Medic
Beter!

Nu alleen nog "Live banner in rasterthema" op "Uit" zetten. Zal het eerste zijn dat ik doe wanneer deze FW op me WD terecht komt ... :9

Zie overigens ook dat Alaska zich prima aanpast met de extra functies zo hier en daar.

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 203% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:48 ]

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ben wel benieuwd naar dat Miracast ja, wanneer gaat de volgende final fw uitkomen? :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:48 ]

• WD-Medic
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:13:
yep, alleen die irritante services pagina krijg ik niet naar wens, maar voor de rest is het top.

Ik heb deze reactie teruggekregen, maar het zegt nog niks of het ook voor de hub komt:

Can I install the 2.01.41 on a wd hub or is this not possible?
Hi, Firmware 2.xx.xx is incompatible with WD TV Live Hub and cannot be installed.
Ja, het blijft vreemd dat het in de HUB FW wel mogelijk is om wijzigingen zichtbaar te maken en bij de SMP niet. Kan bijna niet anders dat de SMP andere xml's hiervoor gebruikt.

Op je vraag geven ze een makkelijk en voor de hand liggend antwoord. Kan deze FW op de HUB? "Nee dat kan niet". Betekend idd niet dat het er niet gaat komen of al is. Beta testers die een HUB hebben ipv een SMP zijn er tenslotte ook echter dat delen ze niet met iedereen ... simpel.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik deze mediaspeler eigenlijk aan de muur hangen naast mijn tv en dan nog goed bedienen? Dat plan heb ik namelijk voor in de slaapkamer.

Edit: afijn, we gaan het zien. Ik ga dit weekeinde de opstelling in de slaapkamer aanpassen, led verlichting in de tv bouwen, wd op de muur naast of onder de tv en dan even testen. Volgens mij moet het wel gaan werken. Wil eigenlijk zien of ik hem achter de tv kan hangen, maar dat zal wel niet werken met zappen.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 22:05:
Kan ik deze mediaspeler eigenlijk aan de muur hangen naast mijn tv en dan nog goed bedienen? Dat plan heb ik namelijk voor in de slaapkamer.

Wil eigenlijk zien of ik hem achter de tv kan hangen, maar dat zal wel niet werken met zappen.
Helemaal niet hoeft niet het geval te zijn maar minder goed denk ik. Helaas zit er geen RF remote op de WD dan hadden we dat probleem niet gehad ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 23:47
Haha, denk gelijk aan een spiegel op 45 graden net zoals in een periscoop. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hem helemaal achter de tv inbouwen, geen idee of het gaat werken, maar volgens mij wel :P

Ik heb wel dit gevonden, dat ziet er ook zo uit als ik het ongeveer ga doen, en dit is een betaald product. Waarom je dit zou gebruiken ipv de schroefgaten in de wd zelf is me niet duidelijk, maar wellicht heeft iemand wat eraan:

http://tein-shop.dk/en/pr...d-tv-live-wall-mount.html

Afbeeldingslocatie: http://tein-shop.dk/66-482-thickbox/wd-tv-live-wall-mount.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:28:
netflix komt zeker op de NL WD mediaspelers middels een update
De Netflix app staat er al, zag ik gisteren, na installatie van het kastje :) . Als ik de app start, krijg je een reclame-achtig scherm waarin -in het Nederlands- wordt gemeld dat Netflix binnenkort beschikbaar is.
Weer een zorg minder... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:15:
Ik ga hem helemaal achter de tv inbouwen, geen idee of het gaat werken, maar volgens mij wel :P
De AB op het plafond richten en afwachten of je wat raakt misschien? :9

Lukt dat niet kan je altijd nog een Infrarood USB receiver proberen, die heb je in verschillende soorten en maten.

Afbeeldingslocatie: http://twistedmelon.com/company/media/mantaTR1_cable_lg.png

Weet alleen niet of de WD daar mee overweg kan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij hangt nu voor 1/3e achter de tv en het werkt meer dan uitstekend. Ik heb zelfs het idee dat hij blijft werken als hij helemaal achter de tv hangt (maar dan kan ik er lastig bij en dat vond ik ook niet zo praktisch).

Ben er heel tevreden over. Ik heb de tv opgehangen, opbouwstekkerdoosje aan de muur, daarboven de wd deels achter de tv en dan wat kabelgoten, ziet er heel strak uit. Nog even afgewerkt gisteren met een plankje onder de tv voor de afstandsbedieningen.

Het enige wat ik nu niet meer heb is de home cinema set voor het geluid, maar die gebruikte ik op de slaapkamer ook niet vaker dan 4 keer per jaar (kids slapen ook op die verdieping).

Dus een prima manier om zo de wd mooi weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de wd blijft uitval vertonen .... ook na het terugzetten van de fw

terug naar de winkel en die vonden t raar .... ze belden met een soort helplijn en ..... t komt vaker voor .... iov helplijn de oude wd innemen en een nieuwe meegeven .... ben benieuwd

zijn er meer met deze ervaring???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Compleet geen last van; sterek norg; heb het nog nooi moegen zien gebeuren. Enige wat ik soms heb is dat hij geen films meer wilt starten van de NAS. Maar dat ligt denk ik aan de manier van hoe mijn NAS werkt dan iets anders.

Krijgt hij wel genoeg lucht om af te kunnen koelen? Het is een heethoofd zonder actieve koeling dus een beetje speling moet hij wel krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:49 ]

• P-ter
  • Laatst online: 16-09 23:05

P-ter

...

Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:40:
Een paar screenshots van een help video waarbij Nederlandse ondertiteling zit:
Zijn deze screenshots van de WD Live TV Hub of van de 'normale' WD TV Live?

Ben namelijk benieuwd of Miracast ook naar de WD TV Live gaat komen, heb je daar zo zicht op?

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:15
Ik ben aan het kijken voor een goedkope vervanger van mijn playon!hd speler.
Ik kwam op marktplaats een "wd tv live" tegen, maar zoals de titel van dit topic al aangeeft zijn er meerdere revisies. En nu moet ik eerlijk zeggen dat ik het verschil niet heel eenvoudig kan zien.

Volgens mij gaat het om een wd tv live plus (met een kleine AB).
Wat is het verschil met de wd tv live streaming ? (revisie3?) . Is het dat deze meer online features heeft, en ook een movie wall heeft, en de live plus dit niet heeft ?

Alvast bedankt !

• Notna

Notna

Where are you?®

Je hebt de WD TV Live, (gen 1) WD TV Live Plus (gen 2) en de WD TV Live Streaming en Hub (gen 3 en uhh Gen 2.9?) Wat we hier bespreken is de gen 3 versie en die heeft een compleet andere UI en meer services dan de Gen 1 of 2.

Overigens is alles een stuk beter in de Gen 3; met name het benaderen van de NAS via het netwerk en het zit er allemaal gewoon meer up-to-date uit

Heb je een link naar de Marktplaats ad? Dan kunnen we vrij snel zien welke versie het is ;)

• funrider
KillerBee schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:10:
Ik was (uiteindelijk) toch al van plan om Unblock US te gaan gebruiken, dus wat dat betreft geen probleem, maar ik vind dit toch wel heel vreemd. Zelfs op de site van WD, waar je de speler ook kunt kopen, staat het logo van Netflix erbij.
Heb je ook op 'meer informatie' geklikt op de 'Online diensten' pagina waarop je kunt lezen dat sommige diesten in bepaalde landen beschikbaar zijn (met name vaak alleen de VS).
KillerBee schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:13:
[...]

De Netflix app staat er al, zag ik gisteren, na installatie van het kastje :) . Als ik de app start, krijg je een reclame-achtig scherm waarin -in het Nederlands- wordt gemeld dat Netflix binnenkort beschikbaar is.
Weer een zorg minder... :P
Dat klinkt goed, zal het ook eens bij mijn Live Hub bekijken.

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:15
Notna schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:52:
Je hebt de WD TV Live, (gen 1) WD TV Live Plus (gen 2) en de WD TV Live Streaming en Hub (gen 3 en uhh Gen 2.9?) Wat we hier bespreken is de gen 3 versie en die heeft een compleet andere UI en meer services dan de Gen 1 of 2.

Overigens is alles een stuk beter in de Gen 3; met name het benaderen van de NAS via het netwerk en het zit er allemaal gewoon meer up-to-date uit

Heb je een link naar de Marktplaats ad? Dan kunnen we vrij snel zien welke versie het is ;)
Ik had zelf al op google gezocht en ik weet zeker dat het de tv live plus was.
Ik kon alleen niet heel goed de verschillen tussen de live plus en de live streaming vinden.
Maar wat je zegt bevestigd mijn vermoeden, dan ga ik op zoek naar een live streaming.

Tenslotte moet dit al een flinke stap vooruit zijn in vergelijking met mijn playon!hd :P

Verwijderd

Topicstarter
funrider schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:58:
Heb je ook op 'meer informatie' geklikt op de 'Online diensten' pagina waarop je kunt lezen dat sommige diesten in bepaalde landen beschikbaar zijn (met name vaak alleen de VS).
Dat is wel redelijk makkelijk te omzeilen. Ik heb in iedergeval wel firmwares van wd waar alles mee open staat, dus als het ooit nodig is kan ik helpen (niet voor de hub, maar voor de tv live najaar 2011 versie). Maar netflix komt gewoon beschikbaar, daar durf ik wel een maandsalaris op te zetten. WD en Netflix werken zeer nauw samen namelijk.

Volgens mij komt hij er al als je naar landinstellingen gaat en die opniew laat detecteren. Anders proefaccount van 1 week nemen op unblock us, dat activeren en instellen , je wd het land opnieuw laten instellen en de trial van unblock us stopt, maar netflix blijft op de wd staan (totdat je ooit weer die landinstelling aanpast).

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 18:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er hier ook mensen met een soundbar?

Ik heb een soundbar besteld, die heeft dts. Maar als ik nu het geluid via hdmi naar de tv doorstuur zegt hij dat mijn tv geen dts aankan. Maar als ik nu op de tv instel dat hij de externe boxen moet gaan gebruiken en het dan doorlus via de optische kabel, dan zou ik toch dts in die soundbar moeten krijgen?

Wellicht weet iemand het, anders probeer ik het natuurlijk morgen als hij komt, maar ik ben nieuwsgierig :P

Hiervoor had ik trouwens een 5.1 home cinema set aan de wd en tv hangen, maar nu de tv aan de muur hangt samen met de wd had ik geen plek meer voor de dvd speler die bij de home cinema set hoorde en die staat nu dus op zolder.

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Als ik je post goed begrijp wil je je tv gebruiken als "doorvoerstation" voor de DTS-stream. Dat werkt helaas vaak niet; veel tv's kunnen geen passthrough van DTS-streams doen.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• Notna

Notna

Where are you?®

Met hierboven. Er zijn praktisch geen tvs die dar doorgeven en als ze het al doen is het 2.0

Verwijderd

Topicstarter
Qua geluid zal het wel niet zoveel uitmaken bij zo'n bar of je nu dolby digital of dts hoort? De wd zet nu dts om naar dolby digital of pcm denk ik. Het is natuurlijk geen 5.1 set, zou het eigenlijk uitmaken? het is ook een sony budget bar van 250 euro. Dus of je dan het verschil hoort?

Ik zie zo 123 ook niet een oplossing die ongeveer even duur is en eenvoudig werkt. Een bar met hdmi ingangen die mij bevalt zag ik ook pas bij 800 euro... Dat is 2 keer de prijs van de slaapkamer tv en dat gaat het dus niet worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 183% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Persoonlijk hoor ik op mijn Z5400 het verschil tussen DTS en DD wel degelijk. Om The Big Bang Theory te quoten; DTS heeft meer lagere geluiden :P

Maar dat is een 5.1 set en de huidige generatie (Z906) is ook niet heel erg duur. Zit je wel met een 5.1 set en ik weet niet of je daar naar opzoek bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is toch zo dat dts 128kbit heeft per kanaal en dolby digital 64kb per kanaal?

Ik moet een oplossing hebben die mijn vrouw ook gaat waarderen in de slaapkamer, daar valt die logitech set niet onder helaas :P , dat ding is echt gemaakt voor mannen. Mijn vrouw heeft er al moeite mee dat er een subwoofer komt in de slaapkamer.

Mij persoonlijk gaat het erom dat het geluid beter is dan wat er standaard uit de tv komt. Ik had bij mijn home cinema set die hiervoor eraan hing (was uit de prijsklasse 800-900 euro) bij dts vaak het probleem dat er wel heel veel lage geluiden waren en de kids slapen ook op dezelfde verdieping en aangezien wij in de slaapkamer alleen in de avond iets kijken was dat niet heel handig.

Die logitech set zou wel ideaal voor mijn game pc zijn trouwens. Maar ik weet precies wat ik voor reacties ga krijgen als dat boven komt :P

Ik heb nu voor dit gekozen:

Afbeeldingslocatie: http://g-ec2.images-amazon.com/images/G/01/electronics/sony/top_product_Sm_HT-CT660.jpg

Als ik het zo met mijn boerenverstand beoordeel maakt het bij zo'n balk niet uit of het nu dts of dolby digital is aangezien dat ding toch geen 5.1 is en je bij 5.1 pas echt de voordelen van dts hebt. Maar ik hoor ook het verschil niet echt (althans het is niet storend) tussen een 128kbit mp3 en een flac bestand en mijn vrouw hoort dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Voor zo een balk maakt het geen drol uit aangezien je het daarmee al helemaal niet gaat horen :P

Overigens is er een Samsung Versie met draadloze su, geen idee of dat praktischer is voor je:

pricewatch: Samsung HW-F550

Die is wel iets duurder overigens dan de Sony die je nu hebt, maar dan kan je de Sub wel ergens stoppen, uit het zicht (onder je bed met een beetje mazzel indien het bed hoog genoeg is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij de sony is de sub ook draadloos. Ik had deze review gevonden:

Edit , nu juiste link:
productreview: Sony HT-CT260 Surround Sound-luidsprekerelement review door Ravv

Daarin stond bij de HW-F450 dat het geluid wat minder was. Geen idee hoe het bij de F550 is, die balk is wel wat minder opvallend. Maarja, ook weer 100 euro meer. Ik houd hem even in mijn achterhoofd, over een uurtje is de postbode hier met mijn bestelde set. Laat het straks wel weten met wat foto's.

Plaats ik gelijk foto's van de nieuwe beta van vanochtend.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2013 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:14:
Zelf herken ik dit probleem trouwens niet: 24 FPS stutters with .MKV video at 1080p + 24HZ , snap niet waarom dat elke keer naar voren komt. Misschien bij USA televisies, maar mijn tv kan 1080p met 24p prima aan. Misschien is 24HZ iets anders dan 24p?
Hier ook geen enkel probleem met afspelen van 1080p (24p). Echter ondervind ik wél een probleem met streamen van dvd's (video_ts), dit is één groot stotterfeest :| .Gelukkig speel ik niet vaak dvd's af, en als ik ze afspeel, doe ik dit via de PCH (die hier probleemloos mee om kan gaan).
Ik heb op het officiële WD forum dit probleem vaker voorbij zien komen, maar ik vraag me af of WD deze klachten wel serieus neemt, het blijft -vanuit WD zijde- namelijk oorverdovend stil in dergelijke topics. De meest geadviseerde workaround (door gebruikers) is om de dvd om te zetten naar iso formaat.

Ik vind het heel goed dat WD regelmatig firmware updates ontwikkelt, maar is het nou zo moeilijk om een dergelijk probleem, wat zich toch al langer voordoet, te verhelpen?

Wat ik trouwens ook nog mis in de WD, is een app voor Uitzending Gemist (is ook al eens aangehaald op het WD forum, maar tot op heden nog niet opgepakt door WD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:14:
Zelf herken ik dit probleem trouwens niet: 24 FPS stutters with .MKV video at 1080p + 24HZ , snap niet waarom dat elke keer naar voren komt. Misschien bij USA televisies, maar mijn tv kan 1080p met 24p prima aan. Misschien is 24HZ iets anders dan 24p?
Kan het niet zijn dat ze hier mee bedoelen dat sommige blurays in 24fps uitgebracht is inplaats van de "echte" 24p(23,973fps) schokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
devil-strike schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:32:
Kan het niet zijn dat ze hier mee bedoelen dat sommige blurays in 24fps uitgebracht is inplaats van de "echte" 24p(23,973fps) schokken.
dat zou kunnen, waarom brengen ze eigenlijk dingen uit in 24fps als de standaard 23,973 is? Erg vaag.

Firmware heb ik erop , had eerst een vastloper met youtube, maar nu doet alles het. Zie verder geen wijzigingen. Alleen youtube leanback heeft een nog groter logo bij het starten gekregen. Op mijn 40 inch slaapkamer tv is het al groot, in de woonkamer heb ik een grotere tv en is het wel erg overdreven groot. Maar afijn, mijn schoonvader en mijn vader zien wat minder goed, dus die kunnen nu alles prima zelf gebruiken :P
KillerBee schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:20:
Hier ook geen enkel probleem met afspelen van 1080p (24p). Echter ondervind ik wél een probleem met streamen van dvd's (video_ts), dit is één groot stotterfeest :|

Wat ik trouwens ook nog mis in de WD, is een app voor Uitzending Gemist (is ook al eens aangehaald op het WD forum, maar tot op heden nog niet opgepakt door WD).
Ik heb hier totaal geen problemen met de video_ts zaken. Maar een tip: zet het om met deze tool:
http://www.makemkv.com/

Kost je letterlijk een paar seconden voor een dvd als hij al op de harde schrijf staat en hij maakt er een mkv van waarmee de wd prima overweg kan. Zo heb ik zelf al mijn home video's van de laatste jaren omgezet naar mkv onlangs.

Werkt uitstekend. En het is een oplossing die goed werkt omdat het echt heel snel gaat (snap zelf niet eens hoe dat zo snel kan).

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

MKV is maar een container he, niet compressie. Grote kans dat het daarom zo rap gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 19:03:... als ik nu het geluid via hdmi naar de tv doorstuur zegt hij dat mijn tv geen dts aankan. Maar als ik nu op de tv instel dat hij de externe boxen moet gaan gebruiken en het dan doorlus via de optische kabel, dan zou ik toch dts in die soundbar moeten krijgen?
Ik heb zo'n ding niet maar sluit je die apparaten niet precies hetzelfde aan als een receiver? Ik bedoel de HDMI van de WD gaat eerst naar die soundbar en van daaruit naar de TV ... Op die manier kan de sounbar decoder dus zijn gang gaan met alle audio streams.
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 22:23:
Qua geluid zal het wel niet zoveel uitmaken bij zo'n bar of je nu dolby digital of dts hoort? De wd zet nu dts om naar dolby digital of pcm denk ik. Het is natuurlijk geen 5.1 set, zou het eigenlijk uitmaken? het is ook een sony budget bar van 250 euro. Dus of je dan het verschil hoort?
De WD geeft de audio stream uit die beschikbaar is in het bestand dat gespeeld word en dan ook nog welke stream je zelf kiest das makkelijk. Het is aan de "ontvanger" of die er iets mee kan ..
Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:37:
Het is toch zo dat dts 128kbit heeft per kanaal en dolby digital 64kb per kanaal?
DTS vs AC3?
Het ligt eraan waarvoor het gebruikt word.

Bron: Wikipedia: DTS (sound system)

[quote]
In the consumer (home theater) market, AC-3 and DTS are close in terms of audio performance. When the DTS audio track is encoded at its highest legal bitrate (1509.75 kbit/s), technical experts rank DTS as perceptually transparent for most audio program material (i.e., indistinguishable to the uncoded source in a double blind test).[citation needed] Dolby claims its competing AC-3 codec achieves similar transparency at its highest coded bitrate (640 kbit/s). However, in program material available to home consumers (DVD, broadcast, and subscription digital TV), neither AC-3 nor DTS typically run at their highest allowed bitrate.
[endquote]
Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:37:
... ik hoor ook het verschil niet echt (althans het is niet storend) tussen een 128kbit mp3 en een flac bestand en mijn vrouw hoort dat ook niet.
Dan denk ik toch dat je het verschil tussen die twee nog niet op een systeem beluisterd heb die het wel hoorbaar kan maken. :9

Ik zelf had eerst een inmiddels 14 jaar oude Sony receiver staan met de standaard "melkpak" speakers en hutje flujte sub erbij. Het was bij aankoop een set uit de budget range maar dat mocht de pret niet in de weg zitten.
Met de mogelijkheden die we nu hebben met steeds meer films incl DTS en audio in Lossless Flac of zelfs 1:1 EAC kwam ik er toch wel achter dat mijn Sony dit geweld niet helemaal weergaf zoals bedoeld was. Op zoek gegaan naar een nieuw alternatief, ook omdat mijn 14 jaar oude Sony geen HDMI aansluitingen had, kwam ik terecht bij een Marantz 7.1 receiver, Klipsch luidsprekers en een Klipsch actieve Sub. Deze keer bewust geen budget range >:) :P

Mijn oude sub stond maar wat te brommen, de nieuwe sub komt er alleen in als het echt nodig is. De nieuwe speakers kunnen zelf ook veel lager dan mijn oude "melkpakjes". In de nieuwe opzet maak ik van de 7.1 geen gebruik en heb de 2e (7.1) versterker die in de receiver zit in gebruik voor Bi-Amping, de 2 Front vloer zuilen worden aangestuurd door de beide versterkers tegelijkertijd.

Afbeeldingslocatie: http://www.thewelltemperedcomputer.com/Pictures/KB/Speaker/biamp-H.jpg

Wat een wereld van verschil!

Maar goed waar het om ging, het verschil tussen 128 kbit en 320 kbit mp3 is al hoorbaar laat staan als je Flac of beter nog Wav (1:1 EAC) op zet.

Alleen, dit is allemaal wel leuk maar als je moeders niet om krijgt heb je wel een probleem ... :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:10:
[...]

Ik heb hier totaal geen problemen met de video_ts zaken. Maar een tip: zet het om met deze tool:
http://www.makemkv.com/

Kost je letterlijk een paar seconden voor een dvd als hij al op de harde schrijf staat en hij maakt er een mkv van waarmee de wd prima overweg kan. Zo heb ik zelf al mijn home video's van de laatste jaren omgezet naar mkv onlangs.

Werkt uitstekend. En het is een oplossing die goed werkt omdat het echt heel snel gaat (snap zelf niet eens hoe dat zo snel kan).
Dank voor de tip, ik zal deze tool idd eens proberen :)

[edit]nope, helaas nog steeds stotterend beeld na het omzetten naar mkv. Ik zal toch ook nog eens proberen om te zetten naar iso, als dit niet helpt (of het omzetten kost teveel tijd), dan gebruik ik gewoon de PCH voor dvd's.

[ Voor 14% gewijzigd door KillerBee op 30-08-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:46:
Bij de sony is de sub ook draadloos. Ik had deze review gevonden:

Edit , nu juiste link:
productreview: Sony HT-CT260 Surround Sound-luidsprekerelement review door Ravv

Daarin stond bij de HW-F450 dat het geluid wat minder was. Geen idee hoe het bij de F550 is, die balk is wel wat minder opvallend. Maarja, ook weer 100 euro meer. Ik houd hem even in mijn achterhoofd, over een uurtje is de postbode hier met mijn bestelde set. Laat het straks wel weten met wat foto's.

Plaats ik gelijk foto's van de nieuwe beta van vanochtend.
Aan een ieder die het woord Soundbar in de mond neemt, heb ik maar één antwoord; Onkyo LS-3100 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, mijn geluidsplankje hangt. Youtube app in nieuwe beta geprobeerd, maar damn, die is zo instabiel als wat, rest werkt top. Hoop dat ze dat youtube probleem oplossen, dan is deze mediaspeler af als de firmware uit de beta komt.

Helaas verder niks nieuws om te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 09:22
Ik heb nu een Sonos playbar deze met optical in verbonden met de WD, alleen nu kan ik bij instellingen kiezen optical only en dan een x aantal opties of stereo alleen de playbar ondersteunt geen DTS of AAC dan zet ik de WD op stereo. Kan dit niet automatisch denk het niet want kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:24
Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:40:
Nou, mijn geluidsplankje hangt. Youtube app in nieuwe beta geprobeerd, maar damn, die is zo instabiel als wat, rest werkt top. Hoop dat ze dat youtube probleem oplossen, dan is deze mediaspeler af als de firmware uit de beta komt.

Helaas verder niks nieuws om te melden.
Geen Miracast/WiFi direct in de laatste beta?

Dan kan ik namelijk eindelijk uitzending gemist streamen naar de WD..

[ Voor 7% gewijzigd door yorroy op 02-09-2013 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
KillerBee schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:20:
[...]
Ja het is inderdaad erg jammer dat er geen UG, RTLXL of dergelijke aanwezig zijn met name UG was zeer leuk geweest. Het is inderdaad door velen waaronder door mij al eens eerder op het officiele forum geopperd maar helaas nog geen resultaat geboekt (opgepakt door WD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
U2psv schreef op maandag 02 september 2013 @ 09:56:
Ik heb nu een Sonos playbar deze met optical in verbonden met de WD, alleen nu kan ik bij instellingen kiezen optical only en dan een x aantal opties of stereo alleen de playbar ondersteunt geen DTS of AAC dan zet ik de WD op stereo. Kan dit niet automatisch denk het niet want kan het nergens vinden.
Je kan bij de keuze voor optical only aangeven welke geluidsstromen doorgestuurd moeten worden en welke omgezet moeten worden naar een geluidsstroom die de sonos aankan.

Maar is het niet handiger hem anders aan te sluiten? Nu heb je namelijk bij het kijken van normale tv uitzendingen het geluid niet via de sonos playbar?

Ik heb zelf de wd via hdmi aan mijn tv aangesloten. En vanuit de tv een optische kabel naar de soundbar. Op de wd heb ik ingesteld dat het geluid via hdmi moet en ik heb vervolgens gekozen voor automatische detectie van de mogelijke geluidsstromen (in mijn geval dolby digital en pcm voor de tv boven en deze + dts voor mijn duurdere tv beneden).

De soundbar heb ik ingesteld op optisch en blijft zo staan, dan heb ik al het geluid gelijk via die soundbar zonder aanpassingen op de bar zelf.

Op mijn tv heb ik ingesteld dat de optische uitgang van de tv op pcm staat. Als ik daar standaard kies (lees dolby digital), dan krijg ik af en toe een tikje in het geluid. Op pcm werkt het prima, dolby digital stromen van zowel het normale tv kijken als via de mediaspeler geeft hij prima door. En dts zet hij om, klinkt ook meer dan goed.

Vooral bij bluray series met goed geluid is het echt genieten nu.
yorroy schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:39:
Geen Miracast/WiFi direct in de laatste beta?

Dan kan ik namelijk eindelijk uitzending gemist streamen naar de WD..
Miracast zit er nog in, maar ik kan het niet testen omdat ik een apparaat heb die het kan. Miracast werkt alleen nog niet lekker met Samsung apparatuur, maar daar zijn ze nog mee bezig.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
Dat is ook mijn doel eigenlijk, alleen mijn huidige tv heeft nog geen optisch uitgang. Ik had een serie (continuum) die had AAC audio die speelde hij niet af maar had ik wel geselecteerd. Zal vanavond eens verder testen.
Zit goed geluid in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
U2psv schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:58:
Dat is ook mijn doel eigenlijk, alleen mijn huidige tv heeft nog geen optisch uitgang. Ik had een serie (continuum) die had AAC audio die speelde hij niet af maar had ik wel geselecteerd. Zal vanavond eens verder testen.
Zit goed geluid in!
voor nu kan je op de wd kiezen voor geluid naar de optische uitgang en dan zet je een vinkje bij wat jouw soundbar aankan.

Je kan kiezen uit:

AAC capable receiver (AAC-geschikte ontvanger)
Dolby Digital capable receiver (Dolby Digital geschikte ontvanger)
DTS capable receiver (DTS geschikte ontvanger)
WMA Pro capable receiver (WMA Pro geschikte ontvanger)

Je moet even testen, het kan zijn dat je alleen een vinkje moet zetten bij Dolby Digital en dan zet hij het andere geluid voor je om en ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
Heb nu alleen vinkje bij Dolby Digital en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de WD TV Live aangeschaft, zag em bij de Media markt voor eu 60 liggen, een buitenkansje.
Nu heb ik een paar films op een externe hd gezet en deze aangesloten op de WD TV Live.

Helaas zie ik mijn films nergens binnen het menu van de WD TV staan.
Moet ik een speciaal mapje aanmaken met een 'bepaalde benaming' op mijn externe hd?

(update)

Onderstaande melding zag ik in het menu;
'op dit moment is geen usb opslag verbonden met de wd-tv'
Terwijl ik er een externe hd van WD aan heb hangen.

bvd!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:27
Probeer in plaats van een externe harddisk hetzelfde eens met een USB stick? Kan je in elk geval uitsluiten of de USB poort van je WDTV-Live kapot is of niet.

En wellicht dat het zo'n externe harddisk is die een extra voeding nodig heeft? Of die het net niet redt op alleen USB voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 21:39:
Probeer in plaats van een externe harddisk hetzelfde eens met een USB stick? Kan je in elk geval uitsluiten of de USB poort van je WDTV-Live kapot is of niet.

En wellicht dat het zo'n externe harddisk is die een extra voeding nodig heeft? Of die het net niet redt op alleen USB voeding?
Bedankt voor de tip van de usb-stick, die mogelijkheid zag ik vreemd genoeg over het hoofd.
Waarschijnlijk veroorzaakt door het blindstaren op de problemen die ik ondervond met mijn externe hd.
Ik had overigens de voeding van mijn externe hd wel wel aangesloten...(zal t.z.t. een andere hd aanschaffen)

Is mijn model, de 'WD TV Live' nog actueel genoeg om de huidige films (bestandstypes) af te spelen?
Het gaat me dan puur en alleen maar om films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:27
Ik heb eigenlijk nog geen films gevonden die hij NIET kon afspelen. Dus het antwoord is denk ik 'ja'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 20:37:
Zojuist de WD TV Live aangeschaft, zag em bij de Media markt voor eu 60 liggen, een buitenkansje.
Nu heb ik een paar films op een externe hd gezet en deze aangesloten op de WD TV Live.
Ik wil er nog eentje hebben, rij er straks even langs, misschien heb ik ook geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op woensdag 04 september 2013 @ 08:36:
Ik heb eigenlijk nog geen films gevonden die hij NIET kon afspelen. Dus het antwoord is denk ik 'ja'. :)
Dat is goed te horen, voorheen streamde ik films via de PS3, maar nadat ik nu tegen bepaalde errors kreeg zag ik me genoodzaakt om toch maar overstag te gaan..

---

Succes Dikkiedik!
Via de pricewatch zag ik dat je ze ook al voor zo'n eu 75 kunt aanschaffen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therion309
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 11:50
Ik maak gebruik van de media library en telkens als ik een film of aflevering van een serie heb gekeken, dan gooi ik deze weg. Op het scherm zie je dan even de melding 'bestanden wissen 1 van 3 of iets dergelijks), maar vervolgens blijft de naam van het gewiste bestand gewoon in de lijst staan. Ik moet dan een handmatige rescan van de map doen om die eruit te krijgen. Hebben meer mensen hier last van? Is hier iets aan te doen?

Ik heb de wdtvlive gekoppeld met een Zyxel NAS trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Dat is 'as designed' en behalve manueel scannen zoals je nu al doet kan je er bar weinig aan doen. Ja; die media library niet gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Idd die Media Library is al tijden een bron van hoofdpijn bij WD en de gebruikers ervan. Misschien meer bij de gebruikers dan bij WD. :X

Je kan het aan zetten maar dan niet als source gebruiken. Het aan hebben van die library geeft een aantal opties vrij onder de "Optie" knop van je AB. Blijkt dat je die extra opties niet gebruiken wil is uit zetten van die library een irritatie minder ... :9

[ Voor 3% gewijzigd door WD-Medic op 05-09-2013 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon niet gebruiken, werkt een heel stuk beter, beste beslissing met de wd die ik genomen heb na een half jaar gebruik. Ik vond het vooral lastig dat er soms nieuwe dingen niet te vinden waren en dan moest ik weer scannen ....

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2013 19:34 ]

• Therion309
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 11:50
Maar die media-info die je er automatisch bij krijgt vind ik wel weer handig. Heb ook al eens naar thumbgen gekeken, maar dat is me teveel extra werk. Plus via de normale Files-modus zie je de normale bestandsnamen staan, en niet meer de titels van de afleveringen toch? En eventuele subtitels zie je dan ook allemaal staan.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Kunnen jullie mij een goede reden geven om voor een WD live tv te gaan, ipv een Raspberry pi met XBMC?

Ik twijfel tussen beide, echter heb ik het idee dat de WD minder fout gevoelig is en dat de Rasp vaker kan uitvallen... Misschien geheel onterecht...

Youtube: DashcamNL

• Habana
Mijn persoonlijke reden was dat ik het zat was dat XBMC / Windows Mediacenter achtigen, de enne keer weer problemen hadden die container, en dan weer met dat codec, ik werd er helemaal gek van.

Frustratie aankoop van wege eerder genoemde, en van mijn WDTV-Live geen dag spijt gehad, speelt tot nu toe alles perfect af.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
dfrenner schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:34:
Kunnen jullie mij een goede reden geven om voor een WD live tv te gaan, ipv een Raspberry pi met XBMC?
Volgens mij konden de raspberry pi's geen blurays e.d. aan omdat die te groot waren en hij ze niet kon behappen? Wellicht is dat inmiddels beter.

• Jantienus123
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-09 13:21
dfrenner schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:34:

Ik twijfel tussen beide, echter heb ik het idee dat de WD minder fout gevoelig is en dat de Rasp vaker kan uitvallen... Misschien geheel onterecht...
Ik twijfel ook tussen beide. Het voordeel van de Raspberry pi dat je hier zelf veel add-ons op kunt installeren zoals Uitzending Gemist, IceFilms, e.d. Daarnaast kun je binnen XBMC vrijwel alles configureren zoals je het zelf wilt hebben, plus heb je de mogelijkheid om een andere skin te gebruiken.
Bij de WD live zit je vast aan wat WD uitbrengt dus daar ben je minder flexibel.
Ik heb wel de indruk dat de Raspberry pi echt nét genoeg is om XBMC soepel te draaien, het houdt niet echt over volgens mij. Qua prijs ontlopen beide systemen elkaar niet zoveel.
Ik ben er dus (ook) nog niet uit wat het gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Therion309 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:42:
Maar die media-info die je er automatisch bij krijgt vind ik wel weer handig. Heb ook al eens naar thumbgen gekeken, maar dat is me teveel extra werk. Plus via de normale Files-modus zie je de normale bestandsnamen staan, en niet meer de titels van de afleveringen toch? En eventuele subtitels zie je dan ook allemaal staan.
Yup ... beetje kiezen tussen het een of het ander eigenlijk ... :+

Zelf gebruik ik het thema Alaska Dark met Linksheets ( Live HUB ) en heb dus die Library niet nodig. Bij het gebruik van Linksheets ontkom je helaas niet aan ThumbGen maar dat is het meer dan waard tenopzichte van het standaard gebeuren. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Ik heb ze alletwee maar maak toch vaker gebruik van de raspberry icm xbmc....
Vooral uitzending gemist gebruik ik veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:24
Je kan er ook voor kiezen binnenkort de Little Black Box te kopen voor 99,-
Die komt out of the box met XBMC.
http://www.thelittleblackbox.nl

Zelf ben ik nog enorm tevreden met de WD, speelt werkelijk alles af. Maar mist inderdaad nog wel uitzendinggemist en dergelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de gemiddelde grootte aan mb's van een film die jullie (probleemloos) streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
yorroy schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:04:
Je kan er ook voor kiezen binnenkort de Little Black Box te kopen voor 99,-
Die komt out of the box met XBMC.
http://www.thelittleblackbox.nl

Zelf ben ik nog enorm tevreden met de WD, speelt werkelijk alles af. Maar mist inderdaad nog wel uitzendinggemist en dergelijke
Vrees toch wel dat de NL markt voor WD van te weinig winstgevend belang is om Uitzending Gemist enz in de firmware te bouwen.
Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:49:
Wat is de gemiddelde grootte aan mb's van een film die jullie (probleemloos) streamen?
Bluray's van 30 - 40 Gb gaat zonder problemen. :9

Het gemiddelde waar ik zelf zit is zo'n beetje m2ts of mkv van rond de 10 - 12 Gb ...

[ Voor 77% gewijzigd door WD-Medic op 08-09-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WD-Medic schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:49:

Bluray's van 30 - 40 Gb gaat zonder problemen. :9

Het gemiddelde waar ik zelf zit is zo'n beetje m2ts of mkv van rond de 10 - 12 Gb ...
Wat?! :o
Blijkbaar onderschat ik het apparaatje met films niet groter dan 700mb dan..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2013 14:17 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 57 Laatste