ja, worden alleen gebruikt om te resumen waar je gebleven bent.Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 10:56:
ik zie op mn hd allerlei bmk file staan .... kan ik die straffeloos deleten??
Zo, Linux NFS sharing is verleden tijd en alles draait zo soepel als verwacht. Dus, eindelijk eens de tijd genomen om het goede werk van Dikkiedikdik en WD Medic te bekijken. Die Alaska van jullie is wel een topper 
Ik heb gelijk maar eens gekeken hoe het nou zit in die xml files. Veel dingen zijn me wel duidelijk, maar niet alles. Is er ergens een uitleg te vinden over hoe deze files opgebouwd zijn, welke secties er in kunnen/moeten en wat ze betekenen? Zo zie ik bijvoorbeeld "Wrapper"" secties meerdere malen terug komen, lichtjes met overlappende plaatsing, en ook zie ik zeer veel @@ verwijzingen waar me nog niet duidelijk is waar deze naar verwijzen.
(een van de dingetjes die ik anders zou willen hebben is op rv_gallery_browse_page de actorlist er weer bij en de waardering plus het "gezien" vinkje. Een beetje zoals op de plaatjes zoals in Medic zijn post hierboven
Ik heb gelijk maar eens gekeken hoe het nou zit in die xml files. Veel dingen zijn me wel duidelijk, maar niet alles. Is er ergens een uitleg te vinden over hoe deze files opgebouwd zijn, welke secties er in kunnen/moeten en wat ze betekenen? Zo zie ik bijvoorbeeld "Wrapper"" secties meerdere malen terug komen, lichtjes met overlappende plaatsing, en ook zie ik zeer veel @@ verwijzingen waar me nog niet duidelijk is waar deze naar verwijzen.
(een van de dingetjes die ik anders zou willen hebben is op rv_gallery_browse_page de actorlist er weer bij en de waardering plus het "gezien" vinkje. Een beetje zoals op de plaatjes zoals in Medic zijn post hierboven
Even zien of ik dat op me foon kan doen..
Wrappers zijn een verzameling regels die gebruikt worden om meerdere items bij elkaar te zetten die een verschillende x-as hebben maar de y-as hetzelfde blijft of andersom. Een goed voorbeeld zijn bv de covers.
@@ is een codering waar de firmware op reageerd om bv standaard afbeeldingen te plaatsen of functies te gebruiken. Dit zijn vaste gegevens die niet op elke pagina te gebruiken zijn helaas.. Zo kan je @@actors wel in gallery view gebruiken maar niet in list view..
De codes voor de onderdelen die je graag erbij wil hebben heb ik op me foon niet staan dus die kan ik zo snel niet plaatsen maar het is mogelijk om ze er weer bij te hebben. Misschien als je de zip haalt die ik voor de HUB neergezet heb?
Daar kan je denk ik wel @@actors en het watched icon terug vinden. Je moet dan zelf even met de x en y as stoeien..
Wrappers zijn een verzameling regels die gebruikt worden om meerdere items bij elkaar te zetten die een verschillende x-as hebben maar de y-as hetzelfde blijft of andersom. Een goed voorbeeld zijn bv de covers.
@@ is een codering waar de firmware op reageerd om bv standaard afbeeldingen te plaatsen of functies te gebruiken. Dit zijn vaste gegevens die niet op elke pagina te gebruiken zijn helaas.. Zo kan je @@actors wel in gallery view gebruiken maar niet in list view..
De codes voor de onderdelen die je graag erbij wil hebben heb ik op me foon niet staan dus die kan ik zo snel niet plaatsen maar het is mogelijk om ze er weer bij te hebben. Misschien als je de zip haalt die ik voor de HUB neergezet heb?
Daar kan je denk ik wel @@actors en het watched icon terug vinden. Je moet dan zelf even met de x en y as stoeien..
Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000
Dit is ook handig om even te zien:DaBeetle schreef op zondag 28 juli 2013 @ 00:40:
WD-Medic in "[Mediaplayer] WD TV Live (najaar 2011)"
Dat is wat je wilt niet? Geen idee of medic die xml nog heeft.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2013 09:22 ]
Mijn WD TV HD media player gen 1 is na 4.5 jaar (waarvan de eerste 3 jaar zeer actief gebruikt) dan toch naar de knoppe
. Aangezien de ab niet meer goed tot gewoon niet meer reageerd moet ik er afstand van nemen
(en nee het licht niet aan de batterijen ) . Nu wil ik wel overstappen op de wd tv live aangezien die vrijwel het zelfde is vraag ik alleen aan jullie hoe het hier met de duurzaamheid zit. Ik vind 4.5 jaar zeer goed voor een product van 100 euro toen det tijd (maart 2009) en de wd tv live is nog goedkopen ook.

als het je om de afstandsbediening gaat, die kan je hier kopen voor 7 euro, weet alleen niet of dat diegene is die bij jou kapot is:
http://store.westerndigit...48100/categoryId.13833200
Al is een upgrade naar de live versie of hub versie ook handig, zeker met netflix wat eraan komt in Nederland en voor de mooiere skins.
http://store.westerndigit...48100/categoryId.13833200
Al is een upgrade naar de live versie of hub versie ook handig, zeker met netflix wat eraan komt in Nederland en voor de mooiere skins.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2013 13:59 ]
Dat weet ook zelf niet maar aangezien ik hem alleen via ab kan bedienen en het wel eens voorkomt dat ik muziek afspeel en ik daarna de stekker er uit moet trekken omdat ik hem niet meer kan gedienen. Koop ik liever een nieuwe die het wel meteen doet dan eerst een nieuwe ab kopen die (waarschijnlijk) ook zo reageerd en daarna als nog een nieuwe wd kopen.
Als je een smartphone hebt en de WD TV Live via netwerk hebt aangesloten, kun je hem ook via een app uit de store bedienen.S en A DW schreef op zondag 28 juli 2013 @ 14:19:
aangezien ik hem alleen via ab kan bedienen
Klopt maar ik heb de eerste gen en die is nog niet via het net te bedienen van daar gaat het niet. Ik heb een ipad en vraag dan ook maar gelijk. welke app voor de ipad werkt. Bij de wd tv live media hd van zappotv lees ik voornamelijk slechte reacties. Verder gaat het mij echt alleen om de usb functie ik heb nog geen server en ook nog geen behoefte aan gehad. Ik gebruik hem allen voor het luisteren van mp3 muziek en voor het kijken van video die de tv niet herkent. Ik heb ook een htpc onder mijn tv staan en die is zuinig in stroom maar de wd is gewoon zuiniger en de pc maakt toch net wat meer lawaai. De wd tv hd hoor ik alleen hij het oppstarten daarna niet meer.
DaBeetle schreef op zondag 28 juli 2013 @ 00:40:
... een van de dingetjes die ik anders zou willen hebben is op rv_gallery_browse_page de actorlist er weer bij en de waardering plus het "gezien" vinkje. Een beetje zoals op de plaatjes zoals in Medic zijn post hierboven
WD-Medic schreef op zondag 28 juli 2013 @ 08:39:
Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 09:21:
WD-Medic in "[Mediaplayer] WD TV Live (najaar 2011)"
Dat is wat je wilt niet? Geen idee of medic die xml nog heeft.
Volgens mij is dat deze. Opslaan als rv_gallery_browse_page.xml en natuurlijk de originele even bewaren voor het geval het toch niet is wat je zoekt.
<?xml version="1.0"?>
<page background="./image/RV-BG.jpg">
<ctrlgrp>
<listbox valkey="browselist" move="row" cols="6" rows="1" turbo_trigger="3" turbo_multi="3" lbmask="ud" loop_scroll="1" autoenter="1" fixed_scrolling_col="1" hormove="1"/>
</ctrlgrp>
<image image="image/file_icon_000.png" x="43" y="41" w="292" h="53" bg="1"/>
<image image="@@favorite" x="180" y="475" w="23" h="21" align="hcenter"/>
<image image="@@rating" x="77" y="500" w="124" h="21" align="hcenter"/>
<image image="@@watched" x="155" y="475" w="20" h="19" align="hcenter"/>
<text x="222" y="503" w="220" h="20" text="@@genre" fontsize="18" textcolor="0xbbbbbb" align="left" bg="1"/>
<text x="455" y="503" w="200" h="20" text="@@totaltime" fontsize="18" textcolor="0xbbbbbb" align="left" bg="1"/>
<text x="700" y="503" w="400" h="20" text="@@year" fontsize="18" textcolor="0xbbbbbb" align="left" bg="1"/>
<text x="222" y="462" w="1200" h="46" text="@@browse_text" fontsize="32" textcolor="0xeeeeee" align="left" bg="1"/>
<text x="222" y="553" w="950" h="110" text="@@overview" fontsize="22" numlines="5" linespacing="1" textcolor="0xeeeeee" align="left" bg="1"/>
<text x="222" y="527" w="900" h="20" text="@@actor" fontsize="18" textcolor="0xbbbbbb" align="left" bg="1"/>
<wrapper y="138" w="185" h="283" scale="100">
<image name="th0" image="@@browse_0_thumbnail" default_image="@@default_thumbnail_0" x="46" bg="1"/>
<image name="th1" image="@@browse_1_thumbnail" default_image="@@default_thumbnail_1" x="245" bg="1"/>
<image name="th2" image="@@browse_2_thumbnail" default_image="@@default_thumbnail_2" x="445" bg="1"/>
<image name="th3" image="@@browse_3_thumbnail" default_image="@@default_thumbnail_3" x="645" bg="1"/>
<image name="th4" image="@@browse_4_thumbnail" default_image="@@default_thumbnail_4" x="845" bg="1"/>
<image name="th5" image="@@browse_5_thumbnail" default_image="@@default_thumbnail_5" x="1045" bg="1"/>
</wrapper>
<wrapper y="124" w="213" h="311">
<image image="@@rv_browse_page_bg_0" x="32" active="@@act-browselist-0" disable="@@bg_disable_0" bg="1"/>
<image image="@@rv_browse_page_bg_1" x="231" active="@@act-browselist-1" disable="@@bg_disable_1" bg="1"/>
<image image="@@rv_browse_page_bg_2" x="431" active="@@act-browselist-2" disable="@@bg_disable_2" bg="1"/>
<image image="@@rv_browse_page_bg_3" x="631" active="@@act-browselist-3" disable="@@bg_disable_3" bg="1"/>
<image image="@@rv_browse_page_bg_4" x="831" active="@@act-browselist-4" disable="@@bg_disable_4" bg="1"/>
<image image="@@rv_browse_page_bg_5" x="1031" active="@@act-browselist-5" disable="@@bg_disable_5" bg="1"/>
</wrapper>
<wrapper y="102" w="234" h="351" scale="100">
<image name="th0_f" image="@@browse_0_thumbnail" default_image="@@default_thumbnail_0"x="19" active="@@act-browselist-0" disable="@@thumbnail_f_disable_0" bg="1"/>
<image name="th1_f" image="@@browse_1_thumbnail" default_image="@@default_thumbnail_1"x="219" active="@@act-browselist-1" disable="@@thumbnail_f_disable_1" bg="1"/>
<image name="th2_f" image="@@browse_2_thumbnail" default_image="@@default_thumbnail_2"x="419" active="@@act-browselist-2" disable="@@thumbnail_f_disable_2" bg="1"/>
<image name="th3_f" image="@@browse_3_thumbnail" default_image="@@default_thumbnail_3"x="619" active="@@act-browselist-3" disable="@@thumbnail_f_disable_3" bg="1"/>
<image name="th4_f" image="@@browse_4_thumbnail" default_image="@@default_thumbnail_4"x="819" active="@@act-browselist-4" disable="@@thumbnail_f_disable_4" bg="1"/>
<image name="th5_f" image="@@browse_5_thumbnail" default_image="@@default_thumbnail_5"x="1019" active="@@act-browselist-5" disable="@@thumbnail_f_disable_5" bg="1"/>
</wrapper>
<wrapper y="88" w="262" h="379" >
<image image="@@frame_0" x="5" bg="1"/>
<image image="@@frame_1" x="205" bg="1"/>
<image image="@@frame_2" x="405" bg="1"/>
<image image="@@frame_3" x="605" bg="1"/>
<image image="@@frame_4" x="805" bg="1"/>
<image image="@@frame_5" x="1005" bg="1"/>
</wrapper>
<include filename="./info.xml"/>
</page>
Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000
Kijk, zo ben je snel klaar. Al is een tweaker die ook wat dingen kan maken erbij altijd fijn, dus je er wat in verdiepen is altijd mooi meegenomen. Maar ik weet 1 ding bij de WD xml bestanden: als je wat van een ander kan meepakken moet je het doen, scheelt je best veel tijd. Dit komt voornamelijk omdat je elke wijziging eerst moet uploaden naar de wd, naar je tv moet lopen en dan moet controleren of het klopt. Dat is in mijn situatie wat lastig omdat de tv waarop ik goed kan testen (lees niet in gebruik door andere familieleden) boven is en het is wel goed voor je lichaamsbeweging, maar na een uur op en neer lopen weet je het ook wel.
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2013 15:32 ]
L0L, daarom zet ik de laptop voor de TV als ik aan een thema ga sleutelen ...
even voor mijn duidelijkheid, je kon toch altijd op een video_ts map staan en op play drukken? Dat werkt hier opeens niet meer (moet ik met OK erop klikken en dan een bestand in de video_ts map selecteren (gewoon de eerste) en op play drukken.
Vreemd, het menu werkt wel, die instellingen zou ook goed. Ik kijk niet zo vaak video_ts, maar het viel me net op. Hoe doen jullie die?
Vreemd, het menu werkt wel, die instellingen zou ook goed. Ik kijk niet zo vaak video_ts, maar het viel me net op. Hoe doen jullie die?
Ik heb deze: http://tweakers.net/pricewatch/245049/western-digital-wd-tv-live-(2009)/specificaties/S en A DW schreef op zondag 28 juli 2013 @ 14:36:
Klopt maar ik heb de eerste gen en die is nog niet via het net te bedienen van daar gaat het niet. Ik heb een ipad en vraag dan ook maar gelijk. welke app voor de ipad werkt. Bij de wd tv live media hd van zappotv lees ik voornamelijk slechte reacties. Verder gaat het mij echt alleen om de usb functie ik heb nog geen server en ook nog geen behoefte aan gehad. Ik gebruik hem allen voor het luisteren van mp3 muziek en voor het kijken van video die de tv niet herkent. Ik heb ook een htpc onder mijn tv staan en die is zuinig in stroom maar de wd is gewoon zuiniger en de pc maakt toch net wat meer lawaai. De wd tv hd hoor ik alleen hij het oppstarten daarna niet meer.
En daar werkt de Android Afstandsbediener app zeker wel op!
Maar al onze berichten horen eigenlijk in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1367418/0
Ik heb de WD nu sinds november 2011 en gebruik hem zo'n 3x per week. Werkt nog steeds perfect.S en A DW schreef op zondag 28 juli 2013 @ 13:50:
Nu wil ik wel overstappen op de wd tv live aangezien die vrijwel het zelfde is vraag ik alleen aan jullie hoe het hier met de duurzaamheid zit. Ik vind 4.5 jaar zeer goed voor een product van 100 euro toen det tijd (maart 2009) en de wd tv live is nog goedkopen ook.
Als er echt geen mogelijkheid is je remote probleem te fixen zou ik niet te lang nadenken en hem gewoon kopen. WD ondersteunt het nog steeds met firmware updates, dat is ook wat waard.
Daarnaast zijn er mijn inziens nog niet veel mediaplayers die veel meer kunnen (3D even niet meegerekend)
Voordeel van de HUB ... blijkt nu. Je kan een thema direct op de HUB bewerken en opslaan.Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 15:30:
... Dit komt voornamelijk omdat je elke wijziging eerst moet uploaden naar de wd ...

Idd in deze prijs klasse dan. Qua functies zijn ze ( lees: Dune ) er wel maar die zijn dan ook meteen een stuk duurder.yorroy schreef op zondag 28 juli 2013 @ 21:04:
Ik heb de WD nu sinds november 2011 en gebruik hem zo'n 3x per week. Werkt nog steeds perfect.
Als er echt geen mogelijkheid is je remote probleem te fixen zou ik niet te lang nadenken en hem gewoon kopen. WD ondersteunt het nog steeds met firmware updates, dat is ook wat waard.
Daarnaast zijn er mijn inziens nog niet veel mediaplayers die veel meer kunnen (3D even niet meegerekend)
[ Voor 51% gewijzigd door WD-Medic op 29-07-2013 14:55 ]
haha, dat probleem ken ik. PC staat hier ook n verdieping lager dan de WDTV. Alhoewel ik wel met de laptop op schoot voor de tv kan gaan zitten natuurlijk.Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 15:30:
Kijk, zo ben je snel klaar. Al is een tweaker die ook wat dingen kan maken erbij altijd fijn, dus je er wat in verdiepen is altijd mooi meegenomen. Maar ik weet 1 ding bij de WD xml bestanden: als je wat van een ander kan meepakken moet je het doen, scheelt je best veel tijd. Dit komt voornamelijk omdat je elke wijziging eerst moet uploaden naar de wd, naar je tv moet lopen en dan moet controleren of het klopt. Dat is in mijn situatie wat lastig omdat de tv waarop ik goed kan testen (lees niet in gebruik door andere familieleden) boven is en het is wel goed voor je lichaamsbeweging, maar na een uur op en neer lopen weet je het ook wel.
Ik ben zeer ervaren met de "Learn by look at others work". Tezamen met de F1 toets toch de meest effectieve methode om iets aan te leren vind ik zelf. Alleen mis ik nu de F1 toets zeg maar
Zal vanmiddag eens kijken of de code van Medic helpt. Plaatje wat ik zie is wel hetgeen ik zoek. (vooral de marker dat ik een film/episode al gezien heb)
Ik wis meestal de afleveringen / films die ik gezien heb, maar ik gebruik op de ipad de app iLoveTV ervoor en op android heb ik tv show favs (met premium key). Dat vind ik een fijnere manier om het bij te houden dan via de wd.DaBeetle schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:50:
Plaatje wat ik zie is wel hetgeen ik zoek. (vooral de marker dat ik een film/episode al gezien heb)
Gewoon wissen, ja dat zou ook een handige actie zijnVerwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:08:
[...]
Ik wis meestal de afleveringen / films die ik gezien heb, maar ik gebruik op de ipad de app iLoveTV ervoor en op android heb ik tv show favs (met premium key). Dat vind ik een fijnere manier om het bij te houden dan via de wd.
Het is vooral voor series waar we een seizoen met meerdere afleveringen per avond er door jagen. Geen zin om eerst andere apps te openen om te kijken waar we waren.
Ik gebruik op android trouwens SeriesGuide om het bij te houden. Apple doe ik niet aan
Ik gebruik ook seriesguide, heb jij toevallig x variant? Is dat de moeite waard?
Vraagje p de WD staat wel zo'n half maantje als je een film gezien of deels gezien hebt. Kan die ook vol worden als ie helemaal gezien is?
Vraagje p de WD staat wel zo'n half maantje als je een film gezien of deels gezien hebt. Kan die ook vol worden als ie helemaal gezien is?
- Squeeek !!!
Let wel.DaBeetle schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:50:
Zal vanmiddag eens kijken of de code van Medic helpt. Plaatje wat ik zie is wel hetgeen ik zoek. (vooral de marker dat ik een film/episode al gezien heb)
Het is een leuke feature die WD heeft ingebouwd in de firmware van zowel de HUB als de SMP. Enige kanttekening hierbij is echter dat zodra je de Mediabibliotheek om wat voor reden dan ook opnieuw moet laten opbouwen alles weer op "niet" bekeken staat ...

Wij kijken hier ook 3D films via de WD mediaspeler... Staat nergens vermeld maar het werkt prima!yorroy schreef op zondag 28 juli 2013 @ 21:04:
[...]
Ik heb de WD nu sinds november 2011 en gebruik hem zo'n 3x per week. Werkt nog steeds perfect.
De WDtv-live heeft geen HDMI1.4a, half resolutie 3D mode noem ik geen 3D support, en is geen Blu-ray 3D 1080P format. 
@ Theodor: Mijn beste ervaring is alles in één map bv. Movies oid. te dumpen, door het genre aan te passen in het XML-document, dan krijg je vanzelf een X maal aantal mappen gelijk aan het aantal gene's die je wil hebben, binnen je Media bibliotheek kan je dan zelf selecteren hoe je het wil zien, filter op genre/mappen/alles/Acteur ect. , maar goed het is maar wat je wilt, dit werkt voor mij ieder geval perfect..
@ Theodor: Mijn beste ervaring is alles in één map bv. Movies oid. te dumpen, door het genre aan te passen in het XML-document, dan krijg je vanzelf een X maal aantal mappen gelijk aan het aantal gene's die je wil hebben, binnen je Media bibliotheek kan je dan zelf selecteren hoe je het wil zien, filter op genre/mappen/alles/Acteur ect. , maar goed het is maar wat je wilt, dit werkt voor mij ieder geval perfect..
[ Voor 63% gewijzigd door Habana op 31-07-2013 17:43 ]
Vraagje wat is de beste manier op je films op te slaan op je schijf, heb nu elke film in zijn eigen map staan.
Maar een map films en alle films los erin zetten gaat dat ook?
Thanks
Maar een map films en alle films los erin zetten gaat dat ook?
Thanks
Ik heb ze momenteel zo:
Series
- Serienaam
- Seizoen X
- Bestandsnaam 1 t/m veel
Films
- Alle films
Dit werkt perfect met de Media Library
Series
- Serienaam
- Seizoen X
- Bestandsnaam 1 t/m veel
Films
- Alle films
Dit werkt perfect met de Media Library
Ik heb een klein probleempje met beide WD TV Live's hier in huis. Ik heb een pricewatch: Toshiba STOR.E Basics 1.5TB Zwart waar al mijn films en series op staan. Allerlei formaten, maar vooral .mkv. Alle bestanden (of het nu mpeg/mp4 of mkv of originele dvd is) gaan op den duur stotteren. De series met meestal wat lagere kwaliteit meestal 1 of 2x per episode, maar de films kunnen best 5 keer stil komen te staan.
Altijd treedt hetzelfde op: het beeld blijft staan, geluid stopt ermee, na een seconde of 10/15 speelt het geluid vanaf de nieuwe positie weer af (dus 10/15 sec later) en spoelt het beeld snel door tot aan de huidige tijd.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd: via het netwerk streamen, zelfde probleem. Vanaf een andere harddisk afspelen, zelfde probleem. Andere formaten/converters, zelfde probleem.
Het maakt ook niet uit of de ondertitel erbij in zit of er apart bij zit, het lijkt wel of er hier in huis iets rondspookt...
Ohja, normaal heb ik 1 harddisk permanent aan een van de spelers en stream ik over het bekabelde gigabitnetwerk de film naar de andere. Het maakt dus niet uit of ik de harddisk aan een andere speler hang, of het netwerk of usb is, of wat anders... Help mij!!
Altijd treedt hetzelfde op: het beeld blijft staan, geluid stopt ermee, na een seconde of 10/15 speelt het geluid vanaf de nieuwe positie weer af (dus 10/15 sec later) en spoelt het beeld snel door tot aan de huidige tijd.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd: via het netwerk streamen, zelfde probleem. Vanaf een andere harddisk afspelen, zelfde probleem. Andere formaten/converters, zelfde probleem.
Het maakt ook niet uit of de ondertitel erbij in zit of er apart bij zit, het lijkt wel of er hier in huis iets rondspookt...
Ohja, normaal heb ik 1 harddisk permanent aan een van de spelers en stream ik over het bekabelde gigabitnetwerk de film naar de andere. Het maakt dus niet uit of ik de harddisk aan een andere speler hang, of het netwerk of usb is, of wat anders... Help mij!!

@Bartjezz: die Toshiba van jouw is een USB3 apparaat, deze hebben meer spanning nodig, het is maar de vraag of de WD dat voldoende kan leveren via USB2, gebruik in ieder geval één zo kort mogelijk kabeltje, bij voorkeur het bijgeleverde kabeltje.
Maar gezien je ook met streamen ed. er ook last van hebt, zou ik eerder denken in de richting van Netwerkkabels/routerinstellingen en de WD resetten/updaten naar andere firmware, voor zover je dat al niet gedaan hebt, en probeer het eens met Netwerk-share beheer uit op de WD.
Is maf dat je er met beide spelers last van hebt.
Maar gezien je ook met streamen ed. er ook last van hebt, zou ik eerder denken in de richting van Netwerkkabels/routerinstellingen en de WD resetten/updaten naar andere firmware, voor zover je dat al niet gedaan hebt, en probeer het eens met Netwerk-share beheer uit op de WD.
Ik geef het bijna op met dit apparaat. Hij heeft welgeteld 1 keer geconnect met mijn W8 netwerk share en nu vertikt hij het. Heb zo ongeveer alles al opnieuw ingesteld en geprobeerd.
Nu zegt hij gewoon telkens dat mijn login gegevens fout zijn. Kan op mijn telefoon gewoon mijn shares benaderen, net zoals tig andere apparaten dus het ligt echt wel aan de WD. Heb hem ook al 3x gereset intussen, maar niets mag baten... Wie heeft de gouden tip...?
Nu zegt hij gewoon telkens dat mijn login gegevens fout zijn. Kan op mijn telefoon gewoon mijn shares benaderen, net zoals tig andere apparaten dus het ligt echt wel aan de WD. Heb hem ook al 3x gereset intussen, maar niets mag baten... Wie heeft de gouden tip...?
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **
[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:44 ]
Mediaplayer gaat in standby af en toe controleren of er nog nieuwe inhoud is op de netwerkshare. Zodra deze netwerkshare niet bereikbaar is krijg je dit probleem. Behoorlijke bug dat dan zodra deze weer wel bereikbaar is dat het wachtwoord niet klopt.Sp33dFr34k schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 00:50:
Ik geef het bijna op met dit apparaat. Hij heeft welgeteld 1 keer geconnect met mijn W8 netwerk share en nu vertikt hij het. Heb zo ongeveer alles al opnieuw ingesteld en geprobeerd.
Ik heb hetzelfde gehad icm mijn NAS. Die ging 's nachts op standby waardoor deze dus voor de mediaplayer niet meer te bereiken was. Oplossing (min of meer) inlogggevens verwijderen en opnieuw invoeren. En helaas kan je hat automatisch zoeken van nieuwe info niet helemaal uitzetten maar wel naar 1x per maand zetten (standaard elke dag). Dan treedt dit nog maar 1x per maand op.
Wellicht zijn er mensenhier die een betere oplossing hebben?
Een synology nas kopen, maarja, dat is wel een wat dure oplossing. Die geeft in slaapstand geen problemen als je via windows share verbinding maakt.alwinus schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:16:
Wellicht zijn er mensenhier die een betere oplossing hebben?
Eenvoudigste oplossing lijkt mij om die media library niet te gebruiken? Geen idee of dat het oplost. Het is sowieso raadzaam eens op het wd forum te zoeken, dan zie je dit soort oplossingen (wellicht werkt dit):
http://community.wd.com/t...142/highlight/true#M21178
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2013 11:24 ]
Voor wat betreft de "Item Counter" en de teksten "Aangeboden Services" denk ik dat je het moet zoeken in een xml pagina die via een "<include filename=>" verwijzing aan deze service grid xml of filter xml gekoppeld is.Op verzoek van Dikkiedikdik deze quote aangepast
Iets in de trend van:
<include filename="./rv_multi_edit_widgets_for_browse.xml"/>
<include filename="./inc_loading.xml"/>
<include filename="./decoration.xml"/>
De inhoud van deze pagina's word altijd als laatste aangeroepen en, als dat nu ook het geval is, zal daardoor op jouw "Internet Bronnen" afbeelding bedekt worden.
De verkeerde kleuren die in het filter gebruikt worden hoeven niet uit de huidige filter xml te komen waarvan wij weten dat die in de firmware zit. Ik vermoed dat ze in de beta een andere naam zijn gaan gebruiken t.o.v. de release versie ... Hebben ze eerder ook met video_run en video_run_buf gedaan weet je nog ...
[ Voor 33% gewijzigd door WD-Medic op 11-10-2015 19:52 ]
Dat is idd een usb-3 apparaat, maar aan het ledje te zien is hij met 2.0 speed verbonden (witte led ipv blauwe led op harddisk). De harddisk werkt perfect, ik kan er alles mee, dus het ligt niet aan een te lage spanning. (originele kabel, maar 1 usb-aansluiting mogelijk)Habana schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 18:13:
@Bartjezz: die Toshiba van jouw is een USB3 apparaat, deze hebben meer spanning nodig, het is maar de vraag of de WD dat voldoende kan leveren via USB2, gebruik in ieder geval één zo kort mogelijk kabeltje, bij voorkeur het bijgeleverde kabeltje.
Als ik stream, gaat dat vanaf mijn laptop via een gigabitnetwerk naar de spelers, dus de snelheid is ook geen beperking (ja, getest met een 50GB bluray, die doet exact hetzelfde). Ik heb ook de laatste firmware draaien op beide spelers, 1.16.xxx.
Maargoed, ik ga wel verder opzoek naar de oorzaak, als ik het vind, laat ik het weten.
Dat staat allemaal goed. Ze hebben gewoon een nieuwe xml bedacht, voor zowel het grid menu als voor de services. Alleen heeft niemand die xml bestanden, dus kan je ook geen theme bouwen daarop. Ik hoop dat ze die delen, het zal inderdaad kloppen dat er nu 2 versies inzitten. Maarja, ik heb geen idee hoe ik die eruit krijg en voorzover ik het begrijp is de firmware ook gecodeerd waardoor je hem niet kan extracten.WD-Medic schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:54:
Voor wat betreft de "Item Counter" en de teksten "Aangeboden Services" denk ik dat je het moet zoeken in een xml pagina die via een "<include filename=>" verwijzing aan deze service grid xml of filter xml gekoppeld is.
Iets in de trend van:
<include filename="./rv_multi_edit_widgets_for_browse.xml"/>
<include filename="./inc_loading.xml"/>
<include filename="./decoration.xml"/>
Ja balen dat ze dat telkens weer doen. Ik snap de gedachte erachter niet helemaal aangezien ze ook video_run_buf later weer hebben terug gedraaid.
OK voor een Beta zal het zo'n vaart niet lopen, het moet er alleen niet in blijven hangen bij een RC of Final. Het uitpakken van hun FW ben je idd wel even mee bezig en dan moet je nog weten hoe het moet ook anders is het onbegonnen werk en niet te doen.
OK voor een Beta zal het zo'n vaart niet lopen, het moet er alleen niet in blijven hangen bij een RC of Final. Het uitpakken van hun FW ben je idd wel even mee bezig en dan moet je nog weten hoe het moet ook anders is het onbegonnen werk en niet te doen.
Hmm ik heb een synology die 's nachts in standby gaat. Ff WOL dan maar instellen voor de mediaplayerVerwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:19:
[...]
Een synology nas kopen, maarja, dat is wel een wat dure oplossing. Die geeft in slaapstand geen problemen als je via windows share verbinding maakt.
Eenvoudigste oplossing lijkt mij om die media library niet te gebruiken? Geen idee of dat het oplost. Het is sowieso raadzaam eens op het wd forum te zoeken, dan zie je dit soort oplossingen (wellicht werkt dit):
http://community.wd.com/t...142/highlight/true#M21178
Misschien heb je ingesteld dat de synology helemaal uitgaat 's nachts? Ik heb hem zo staan dat hij na 10 minuten in slaapstand gaat. Ik gebruik geen stroomschema zodat hij bijvoorbeeld de hele nacht tussen 01:00 en 06:00 ofzo uit is. Dat geeft volgens mij ook problemen met de wd.alwinus schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:48:
Hmm ik heb een synology die 's nachts in standby gaat. Ff WOL dan maar instellen voor de mediaplayer
Heb het ook vaker precies hetzelfde, werd er ook gek van stream van de synology.Bartjezz schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:35:
Ik heb een klein probleempje met beide WD TV Live's hier in huis. Ik heb een pricewatch: Toshiba STOR.E Basics 1.5TB Zwart waar al mijn films en series op staan. Allerlei formaten, maar vooral .mkv. Alle bestanden (of het nu mpeg/mp4 of mkv of originele dvd is) gaan op den duur stotteren. De series met meestal wat lagere kwaliteit meestal 1 of 2x per episode, maar de films kunnen best 5 keer stil komen te staan.
Ohja, normaal heb ik 1 harddisk permanent aan een van de spelers en stream ik over het bekabelde gigabitnetwerk de film naar de andere. Het maakt dus niet uit of ik de harddisk aan een andere speler hang, of het netwerk of usb is, of wat anders... Help mij!!![]()
Het viel me op dat dit alleen op warme zomerdagen gebeurde , en aangezien mijn router modem van ziggo ubee op een warme kamer staat heb ik er een kleine fan opgezet.
Geen last meer van gehad van die vastlopers.....
Ah okVerwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:35:
[...]
Misschien heb je ingesteld dat de synology helemaal uitgaat 's nachts? Ik heb hem zo staan dat hij na 10 minuten in slaapstand gaat. Ik gebruik geen stroomschema zodat hij bijvoorbeeld de hele nacht tussen 01:00 en 06:00 ofzo uit is. Dat geeft volgens mij ook problemen met de wd.
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:46 ]
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:46 ]
Dat zei ik een paar pagina's terug al, de grote reclame jongens hebben de settop boxen van kabelaars en satelite providers ontdekt en net als die gaan ook de producenten van media spelers door de knieen als het gaat om inkomsten.Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:06:
Oh damn, die youtube wordt er niet echt beter op en wd heeft nu een mega grote banner op het home menu gezet met reclames en die kan ik tot op heden niet uitschakelen.
Ik weet het allemaal niet zo, vooral die reclame stoort me heel heel erg. WD heeft gezegd dat er een optie komt om die uit te schakelen, maar komop, dat wil niemand.
De Accuweather app heeft links bovenin beeld ook een reclame banner echter die word geladen als image/accuweather/advertisement.png en is dus niet meer dan een simpele afbeelding die je kan vervangen.

word b.v.

Het is dus afhankelijk van het ad systeem dat ze willen/gaan inbouwen. Worden de banners mee geleverd in de FW dan bereik je ook mensen die hun WD niet altijd online hebben staan of worden ze geladen via een online source. Via de aanlevering van FW, net als hierboven, dan zijn ze snel genoeg weg te halen maar vanaf een online source moet je deze dus tegen houden in je router.
Daarbij komt nog wel, waarom een ad systeem inbouwen als je de mensen ook een functie geeft om het te kunnen uitzetten. Op die manier draai je je eigen inkomsten kraan dicht, m.a.w. eerst zien dan geloven is denk ik de beste keuze
Voor wat betreft de vertalingen kan je beter vragen om de mogelijkheid in je eigen theme ook het vertaalde .mo file op de WD te kunnen zetten ( kan nu ook maar werkt niet ) aangezien sommige vertalingen wel erg "Google Translate" gebeurd zijn. Dat hebben we gemerkt met Alaska Dutch ...
[ Voor 7% gewijzigd door WD-Medic op 02-08-2013 09:47 ]
[ Voor 136% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:46 ]
hoe tevreden ben je met de netflix app? krijg je ook HD content gestreamd?
ik zit te twijfelen om of een Apple TV3 te kopen of dit kastje.
ik heb al een dune, maar die zou ik dan ingeval van de WD naar boven kunnen.
ik heb al een dune, maar die zou ik dan ingeval van de WD naar boven kunnen.
Bears and Bulls
Ja preciesVerwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:26:
...
Ik heb een verzoek ingediend om die banner te kunnen uitschakelen per direct. Even zien wat ik terugkrijg. Maar voor nu gaat de beta er mooi weer even af

Als ik de beeld indeling zo zie kan het zijn dat deze banner in rv_home.xml door b.v. een
<include filename="./advertising_banner.xml"/> aangeroepen word net als voor de tijd en het weer het geval is. De bedieningsknoppen vallen op dit moment onder een decoration.xml die ook via een <include filename=> verbonden zijn met elkaar.
Laten we hopen dat het zo simpel is
[ Voor 26% gewijzigd door WD-Medic op 02-08-2013 12:48 ]
De wd is fijner voor netflix dan de apple tv. De wd app komt sterk overeen met de desktop windows / browserversie, de apple tv versie heeft minder info op het scherm.mindcre8r schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 12:46:
hoe tevreden ben je met de netflix app? krijg je ook HD content gestreamd?
De netflix app is het beste op de wd qua apps, steengoed. In de komende grid view firmware kan he netflix gelijk laten starten als hede mediaspeler aandoet, dus zonder eerst naar een hoofdmenu te gaan.
Ik zal vanavond eens wat varianten op die filename als lege xml uploaden, even zien of het dan weg te halen isWD-Medic schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 12:47:
Als ik de beeld indeling zo zie kan het zijn dat deze banner in rv_home.xml door b.v. een
<include filename="./advertising_banner.xml"/> aangeroepen word net als voor de tijd en het weer het geval is. De bedieningsknoppen vallen op dit moment onder een decoration.xml die ook via een <include filename=> verbonden zijn met elkaar.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2013 13:11 ]
ok top thanks! gaan we een WD halen. (heb ik gelijk minder kans dat mijn kids vanaf de ipad naar de tv streamen
)
Bears and Bulls
Vraagje @Dikkiedikdik: hoe 'switch' je met de WD Live van het ene Netflix land naar het andere? (uitgaande van gebruik unblock us). Ik heb deze mediaspeler nog niet (twijfel ook een beetje tussen deze en Apple Tv), maar ik kan nergens vinden hoe dit precies in z'n werk gaat met de WD Live.
[ Voor 38% gewijzigd door KillerBee op 02-08-2013 14:00 ]
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
switchen doe je met een browser, in mijn geval de ipad (of laptop of pc), maar je zou ook een mobiele telefoon met internet kunnen gebruiken mits je op wifi zit (anders kan je niet op jouw account komen met unblock us aangezien je op basis van je ip en username inlogt).KillerBee schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 13:57:
Vraagje @Dikkiedikdik: hoe 'switch' je met de WD Live van het ene Netflix land naar het andere? (uitgaande van gebruik unblock us). Ik heb deze mediaspeler nog niet (twijfel ook een beetje tussen deze en Apple Tv), maar ik kan nergens vinden hoe dit precies in z'n werk gaat met de WD Live.
Dat ziet er als volgt uit:

Hier zie je Netflix op een WD mediaspeler:
YouTube: Netflix - surf and start movie.mp4
En hier zie je Netflix op een Apple tv (vanaf ongeveer tijd 4:36):
YouTube: How to get American netflix in Canada
De WD mediaspeler heeft mijn inziens een betere Netflix omdat het veel meer op de browser / windows 8 app versie lijkt waarbij er veel meer op het scherm past .De Apple tv ziet er wel gelikt en vloeiend uit, maar de covers zijn zo groot dat je dat hele mooie overzicht van al die covers niet hebt en dat werkt heel fijn voor leuke nieuwe ideeën.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2013 16:09 ]
Dank voor je duidelijke uitleg
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Thanks voor de info heren. Gister had ik het streamen van SMB W8 werkend, maar ook maar voor een paar uurtjes, ik denk dat ik dat gewoon maar laat en via Plex stream ofzo...
Ook uitgevonden dat de Youtube een royaal dikke bug heeft, na elk filmpje herstart het hele apparaat standaard nu, wat ik heb sinds de laatste fw update, net als veel andere mensen als ik dat zo lees.
@Hierboven: Mooi, krijg bijna een S3 namelijk, kan ik dat mooi testen
Ook uitgevonden dat de Youtube een royaal dikke bug heeft, na elk filmpje herstart het hele apparaat standaard nu, wat ik heb sinds de laatste fw update, net als veel andere mensen als ik dat zo lees.
@Hierboven: Mooi, krijg bijna een S3 namelijk, kan ik dat mooi testen
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Net spelertje opgehaald via m plaats, snel geregeld. Aangesloten, update gedraaid. Dns van tunlr ingesteld en Netflix werkt. Nadeel is dat t stuk langzamer is dan mijn dune in de bediening. Netflix gaat redelijk snel van 480 naar 1080. Mooi spul!
Bears and Bulls
[ Voor 138% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:46 ]
Krijgt de nieuwe dune dan ook Netflix? De huidige hebben dat niet
Bears and Bulls
Dat weet ik niet, dit heb ik gelezen en sprak mij heel heel erg gaan (alleen de prijs...):mindcre8r schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 17:58:
Krijgt de nieuwe dune dan ook Netflix? De huidige hebben dat niet
nieuws: Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray
Dat ziet er al een stuk beter uit, doe mij die beta ook maar 
Qua filmpjes, geen idee, maar gezien het bij letterlijk ALLE filmpjes is, denk ik dat het een algemene bug is.
Qua filmpjes, geen idee, maar gezien het bij letterlijk ALLE filmpjes is, denk ik dat het een algemene bug is.
[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:47 ]
Hallo ik heb nu een week de wd en heb een vraag. Ik heb hem via wifi aangesloten op het net nu heb ik ook de app wd remote op mijn ipad 1 staan maar hij zegt steeds dat er gaan devices zijn. Wat kan er mis zijn. Ik heb op de wd met de laatste firmware gezet maar er gebuert niets?
Kan je de exacte naam van de app geven? Bijvoorbeeld WD TV Live Remote of WD TV Remote , dan check ik even vanavond als ik tijd heb. Ik heb alle apps van WD, heb alleen wel een ipad 2 (maar dat zou niet moeten uitmaken).S en A DW schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 10:25:
de app wd remote op mijn ipad 1 staan
Er aan gedacht de beide apparaten in dezelfde werkgroep te zetten?
Sorry voor de late reactie maar was de hele dag weg. Ik heb de wd tv remote voor de iphone. Als ik hier een netwerk voor moet aanmaken op een pc dan laat maar zitten. Ten eerste ik gebruik de functie niet en het heeft toen der tijd alleen maar slechte ervaring opgeleverd. En dan vraag ik me ook af. Waarom? Een netwerk heeft toch alleen zin als ik de pc aan heb staan? (deze vragen zijn alleen van toepassing als ik een netwerk zou moeten aanmaken via de pc)
De wd is verbonden met jouw thuisnetwerk, anders heb je geen internetverbinding.
Even wat anders: netflix account keuze zit er gelijk na de launch op de wd, je meot alleen ff accounts aanmaken in een browser en dan krijg je de keuze ook op de wd en het werkt goed.
Even wat anders: netflix account keuze zit er gelijk na de launch op de wd, je meot alleen ff accounts aanmaken in een browser en dan krijg je de keuze ook op de wd en het werkt goed.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2013 22:45 ]
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:47 ]
Een PC aan laten is niet nodig. Dit is alleen een vereiste als je content wil delen op je eigen LAN...S en A DW schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 22:35:
Sorry voor de late reactie maar was de hele dag weg. Ik heb de wd tv remote voor de iphone. Als ik hier een netwerk voor moet aanmaken op een pc dan laat maar zitten. Ten eerste ik gebruik de functie niet en het heeft toen der tijd alleen maar slechte ervaring opgeleverd. En dan vraag ik me ook af. Waarom? Een netwerk heeft toch alleen zin als ik de pc aan heb staan? (deze vragen zijn alleen van toepassing als ik een netwerk zou moeten aanmaken via de pc)
Als je de verbinding die binnenkomt deelt via een router en daarop diverse apparaten aansluit, bedraad of wifi, dan werken die apparaten afzonderlijk van elkaar prima. Wil je echter content of bediening van die apparaten delen dan moet je ervoor zorgen dat in de setup van die apparaten dezelfde "Workgroup" of "Domain" staat ingesteld. De instelling "Domain" is voor de meeste van ons niet van toepassing maar "Workgroup" zeker wel. Apparaten kunnen elkaar slechts vinden als ze in dezelfde werkgroep zijn ingedeeld.
Voorbeeld: Ik heb via een router alleen een PC aangesloten in werkgroup "Workgroup". Verder heb ik niets veranderd en ik laat automatisch het IP en DNS toewijzen. Lekker makkelijk allemaal. Na verloop van tijd koop ik een LAN printer die ik via WiFi laat verbinden met dezelfde router als mijn PC. Ook deze printer laat ik geheel automatisch instellen door de installatie Wizard zodat IP en DNS ook geheel vanzelf geregeld gaan worden. Dit doe ik omdat het zo lekker easy de peasy is. Wil ik wat afdrukken op deze printer zal mijn PC hem toch moeten "zien". Hier zit nu juist een probleem want dat gebeurd niet. Na enig zoeken besluit ik dan maar eens om wat instellingen na te kijken en wat blijkt de installatie Wizard van de printer heeft een andere werkgroup ingesteld, laten we zeggen "Workgroup2".
De apparaten kunnen elkaar dus niet vinden om deze reden. Nadat ik ze in dezelfde werkgroup heb gezet kan ik alles afdrukken wat ik maar wil totdat de cartridge van de printer leeg is echter dat is dan weer iets voor een andere thread denk ik zo maar ...
Succes!
Mag de reclame banner per direct weg of anders zo snel mogelijk?Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 18:47:
Ok, wat meer info van vragen van mij aan WD.
Hi Dikkiedikdik, this option is in 2.01.32+ and will be available in the next beta firmware.
Laten we hopen dat ze woord houden ...
Ik kan de services.xml niet aanpassen in de beta:
Thanks for your feedback. Case closed.
Hebben ze ook weinig boodschap aan. Er is immers lang geleden al toegegeven dat theming support als laatste op de lijst staat. Kijk maar naar .png support dat al sinds HUB versie 2.07 (nu 3.12.13) al gesloopt is door het FW team. Men besloot toen in alle wijsheid dat .metathumb met stevige compressie beter voor het apparaat zou zijn en ook de snelheid verbeterd. Dat het er niet uit ziet op je TV is een andere discussie.
En ik had problemen met video_ts bestanden via samba in de nieuwe beta en heb dit alleen met zelfgebouwde themes. Reactie gegeven dat het misschien aan een xml bestand lag en kreeg dit terug:
Ya, a new xml might need to be created. So many things have changed since before, there might be some unusual bugs.
Valt mee dat ze i.i.g. dit dan toegeven.
De firmware (beta) is nu zelfs in 2 delen, bij het updaten krijg je eerst update 1/2 en daarna 2/2. De update is al bijna 180MB groot.
Kijk ik niet van op, het is bij de HUB al heel lang dat 2-delige FW als update noodzakelijk is.
Ik weet wel dat de theming mensen weer wat werk hebben straks. Hopelijk blijft wd dit ondersteunen.
Euhhh ... ik hoop het ook maar ja ... zie hierboven bij punt 2
@Dikkedikdik: kort geleden heb je iets genoemd over Miracast via de WD. Zat dit alleen in de beta firmware of ook in de laatste final?
[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:14 ]
Ik zit met een paar ideetjes omtrent mijn media opstelling en twijfel wat te doen.
Thuis staat momenteel een Boxee box (hacked) welke geen tot weinig support meer ontvangt. Van zowel de originele ontwikkelaar (geen) tot de community (weinig). Nu wilde ik gaan kijken voor een nieuwe oplossing waarbij ik dacht aan een HTPC waarop XMBC kan draaien, al jaren vind ik dit een heerlijk pakket.
Echter, na het lezen van dit topic twijfel ik of een "kant en klare" oplossing als de WD Live 2011 niet iets voor me is, het is natuurlijk een prima en goedkoop kastje om eens uit te proberen en er zit een actieve community achter.
1. Vraagje welke ik heb: hoe is de Spotify client? Lijkt deze enigzins op de werkelijke Spotify client? Op de Boxee is dit namelijk niet het geval en de client op mijn Onkyo receiver is helemaal een ramp
. En ik gebruik spotify dagelijks.
2. Daarnaast wilde ik een Synology 213J aan schaffen voor opslag (alles staat nu op mijn PC welke 24/7 aanstaat) maar is deze aanschaf nog wel slim aangezien Netflix binnenkort naar NL komt? Want dan hoef ik waarschijnlijk niet meer te downloaden, hun aanbod is vrij breed.
3. Mocht ik Netflix willen testen, hoe maak ik een niet NL account aan?
Tot slot, bedankt voor een actief topic, ik heb gisteren de laatste 30 pagina's met veel plezier zitten lezen. En ik weet, op sommige vragen is wel eens antwoord gegeven al maar soms nogal tegenstrijdig en ik ben benieuwd naar een antwoord op deze gecombineerde vragen. Alvast bedankt voor het lezen iig.
Thuis staat momenteel een Boxee box (hacked) welke geen tot weinig support meer ontvangt. Van zowel de originele ontwikkelaar (geen) tot de community (weinig). Nu wilde ik gaan kijken voor een nieuwe oplossing waarbij ik dacht aan een HTPC waarop XMBC kan draaien, al jaren vind ik dit een heerlijk pakket.
Echter, na het lezen van dit topic twijfel ik of een "kant en klare" oplossing als de WD Live 2011 niet iets voor me is, het is natuurlijk een prima en goedkoop kastje om eens uit te proberen en er zit een actieve community achter.
1. Vraagje welke ik heb: hoe is de Spotify client? Lijkt deze enigzins op de werkelijke Spotify client? Op de Boxee is dit namelijk niet het geval en de client op mijn Onkyo receiver is helemaal een ramp
2. Daarnaast wilde ik een Synology 213J aan schaffen voor opslag (alles staat nu op mijn PC welke 24/7 aanstaat) maar is deze aanschaf nog wel slim aangezien Netflix binnenkort naar NL komt? Want dan hoef ik waarschijnlijk niet meer te downloaden, hun aanbod is vrij breed.
3. Mocht ik Netflix willen testen, hoe maak ik een niet NL account aan?
Tot slot, bedankt voor een actief topic, ik heb gisteren de laatste 30 pagina's met veel plezier zitten lezen. En ik weet, op sommige vragen is wel eens antwoord gegeven al maar soms nogal tegenstrijdig en ik ben benieuwd naar een antwoord op deze gecombineerde vragen. Alvast bedankt voor het lezen iig.
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
de synology kan je natuurlijk voor 100 dingen meer gebruiken dan alleen downloaden, als je op http://instantwatcher.com/ kijkt zie je het usa aanbod van netflix (heb je nog wel unblock us of iets vergelijkbaars nodig) en op http://www.moreflicks.com kan je in elke regio van netflix zoeken. Kan je zien of het in jouw geval voldoende is.
Een NL account bij netflix kan je nog niet aanmaken, kan pas als het beschikbaar is. Maar je kan wel een USA account aanmaken als je een creditcard hebt. Er zit geen verschil tussen de accounts per land van Netflix, dus een USA account is in het kijken van series gelijk aan een NL account. Ik vermoed alleen dat als je op ebay een prepaid kaart koopt je die alleen kan activeren op de USA accounts. Dus dan is het wellicht handiger een USA account te nemen.
Spotify test ik zo even.
Een NL account bij netflix kan je nog niet aanmaken, kan pas als het beschikbaar is. Maar je kan wel een USA account aanmaken als je een creditcard hebt. Er zit geen verschil tussen de accounts per land van Netflix, dus een USA account is in het kijken van series gelijk aan een NL account. Ik vermoed alleen dat als je op ebay een prepaid kaart koopt je die alleen kan activeren op de USA accounts. Dus dan is het wellicht handiger een USA account te nemen.
Spotify test ik zo even.
Bedankt voor de info en alvast bedankt voor het testen.Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:29:
de synology kan je natuurlijk voor 100 dingen meer gebruiken dan alleen downloaden, als je op http://instantwatcher.com/ kijkt zie je het usa aanbod van netflix (heb je nog wel unblock us of iets vergelijkbaars nodig) en op http://www.moreflicks.com kan je in elke regio van netflix zoeken. Kan je zien of het in jouw geval voldoende is.
Spotify test ik zo even.
Ik ga eens kijken of ze ook Paypal accepteren, daar werk ik al een jaar of 6 mee naar tevredenheid.
netflix en paypal kan niet als Nederlander, even ervan uitgaande dat je een NL paypal account heb. Netflix doet dan een adrescontrole en dan wordt de aanvraag afgebroken. Het werkt alleen met een (prepaid) creditcard.
Ik heb spotify bekeken, dat is niks, het werkt redelijk (al kan ik van bjork niks opvragen vreemd genoeg), maar je hebt veel te weinig opties om het fijn te bedienen. Als je alleen afspeellijsten af wilt spelen op de wd is het wel te doen, al kan je geen kwaliteit instellen e.d.
Spotify speel ik af met android tablets die ik aan de stereo heb gekoppeld. Ik heb 2 goedkope tablets met een oude versie van android en een oude apk van spotify, het meeste luister ik via mijn stereotoren waaraan een nexus 7 tabletje gekoppeld is puur voor spotify en dat werkt heerlijk. Kost helaas wel bijna 200 euro voor alleen muziek luisteren, dus dat moet je er ook maar voor over hebben.
Maar spotify op de wd zou voor mij te spartaans zijn.
Ik heb spotify bekeken, dat is niks, het werkt redelijk (al kan ik van bjork niks opvragen vreemd genoeg), maar je hebt veel te weinig opties om het fijn te bedienen. Als je alleen afspeellijsten af wilt spelen op de wd is het wel te doen, al kan je geen kwaliteit instellen e.d.
Spotify speel ik af met android tablets die ik aan de stereo heb gekoppeld. Ik heb 2 goedkope tablets met een oude versie van android en een oude apk van spotify, het meeste luister ik via mijn stereotoren waaraan een nexus 7 tabletje gekoppeld is puur voor spotify en dat werkt heerlijk. Kost helaas wel bijna 200 euro voor alleen muziek luisteren, dus dat moet je er ook maar voor over hebben.
Bedankt voor de test, dat zou dan echt een afknapper geweest zijn voor me. Wellicht dat ik er alsnog 1 koop maar dan heb ik tenminste geen valse verwachtingen. Betreffende Paypal, ik zal eens kijken wat de opties aldaar zijn voor een USA account of even geduld hebben tot de NL versie er is.Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 12:33:
netflix en paypal kan niet als Nederlander, even ervan uitgaande dat je een NL paypal account heb. Netflix doet dan een adrescontrole en dan wordt de aanvraag afgebroken. Het werkt alleen met een (prepaid) creditcard.
De Nexus 7 gaat er hier ook komen, maar de nieuwe is in NL nog niet te krijgen
Nogmaals bedankt voor de snelle en duidelijke info.
Wat betreft de aanschaf van een Synology kan ik alleen maar aanvullen: DOEN!
Ik heb onlangs een DS413J in huis gehaald, wat een machine. Geweldig!
Ik heb onlangs een DS413J in huis gehaald, wat een machine. Geweldig!
Patser 
ik moet het doen met 2x DS209 .........
Ik heb net ook een WD TV live binnen.
Lekker snel apparaatje wel.
Alleen vooruit en teruguit spoelen, is er geen optie om gewoon snel over de tijdbalk te schuiven zeg maar?
Kon met mijn AC Ryan wel.
En ik heb boven helaas geen WiFi bereik.
Wat is daar de makkelijkste oplossing voor?
Gewoon zo'n setje epluggen voor op het lichtnet?
Lekker snel apparaatje wel.
Alleen vooruit en teruguit spoelen, is er geen optie om gewoon snel over de tijdbalk te schuiven zeg maar?
En ik heb boven helaas geen WiFi bereik.
Dat is het enige wat ik nog mis van mijn ac ryan mini 1. Een tijd terug is wel 32 speed vooruit/achteruitspoelen erbij gekomen , daarvoor kon het tot 16 speed. Alternatief is tijd invoeren. Maar de ac ryan was hier top in.coob schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 15:51:
Kan, persoonlijk heb ik gekozen voor utp kabel leggen (kon geen boor onder de 100 euro vinden om door het plafond te gaan, dus vanaf de woonkamer door de buitenmuur (kozijn) en in de slaapkamer weer naar binnen (ook door het kozijn). Alleen niet zo goed voor je kozijn, maar ik heb het goed dichtgemaakt en opnieuw geschilderd en buiten een kabelgoot en het ziet er netjes uit.coob schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 15:51:
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2013 16:05 ]
Je kan beter dlan nemen dan (internet via de elektrakabel), werking verschilt welper huis, dus even zorgen dat je kan retourneren als het niet lekker werkt.
Oorahh ...prettynifty schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:57:
Patser

Repeater, range extender of Wifi versterker?Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 19:27:
Je kan beter dlan nemen dan (internet via de elektrakabel), werking verschilt welper huis, dus even zorgen dat je kan retourneren als het niet lekker werkt.
Een wifi repeater wordt ook vaak wifi extender of wifi versterker genoemd. Een wifi versterker is echter niet altijd hetzelfde als een wifi repeater.

[Meer informatie...]
Zou ik toch hiervoor gaan. Die Powerplugs heb ik eerlijk gezegd zelf niet al te beste ervaring mee maar dat kan bij iemand anders beter gegaan zijn natuurlijk. Uiteindelijk besloten om toch maar kabels aan te leggen en gaten te boren ...
[ Voor 20% gewijzigd door WD-Medic op 06-08-2013 19:36 ]
Maar bluray over wifi is bagger en de dure homeplug/powerpluf of hoe ze ook heten zijn wel ok (de luxe uitvoeringen dus) meen ik, maar ik zou ook utp kabel leggen, meer werk en veel meer plezier en ook goedkoop.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2013 20:53 ]
Een utp kabel vereist enkel een gaatje van 5mm, de stekker monteer je er nadien met een krlmptang aan (of hoe die tangen juist noemen
).
Wel kiezen voor utp installatie kabel en geen soupele kabel waar je aan één zijde de stekker hebt afgeknipt.

Wel kiezen voor utp installatie kabel en geen soupele kabel waar je aan één zijde de stekker hebt afgeknipt.
[ Voor 11% gewijzigd door delacer op 07-08-2013 10:39 ]
Hé Hé..Ik ben blij dat dit kwartje bij heeéél veel mensen eindelijk gaat vallen, even de moeite nemen en het is maar éénmalig om simpele goede hardcore UTP kabel door het huis te trekken, ik doe dit al 25jaar+ voor (werk) en bij vrienden en kennissen, en het voorkomt zoveel geleuter.
Er is altijd wel iemand in je omgeving die vakkundig een RJ45 eraan kan zetten, en als je het zelf doet handhave de kleur volgorde zoals voorgeschreven, de twistingen in de pairs zitten er niet voor niets in..
Wifi is leuk voor laptops/telefoons en voor de tabled en meer ook niet….
@ Dikkiedikdik, dan prefereer ik toch één gaatje door het plafond van 16mm met een grijze slagvaste PCV pijpje erin, beter dat dan je kozijnen te vernachelen.
Utp tang, Als het zo'n gammel plastic Gamma ding was, is het helemaal niet erg dat je hem kwijt bent.
Er is altijd wel iemand in je omgeving die vakkundig een RJ45 eraan kan zetten, en als je het zelf doet handhave de kleur volgorde zoals voorgeschreven, de twistingen in de pairs zitten er niet voor niets in..
Wifi is leuk voor laptops/telefoons en voor de tabled en meer ook niet….
@ Dikkiedikdik, dan prefereer ik toch één gaatje door het plafond van 16mm met een grijze slagvaste PCV pijpje erin, beter dat dan je kozijnen te vernachelen.
Utp tang, Als het zo'n gammel plastic Gamma ding was, is het helemaal niet erg dat je hem kwijt bent.
[ Voor 18% gewijzigd door Habana op 07-08-2013 14:00 ]
Ik koop gewoon een stevige utp buitenkabel en maak gewoon een gat van 1 cm en stop daarna vulsel erin en wat schuren en verven en klaar.
Ik ben ooit mijn utp tang kwijtgeraakt en gebruik dat ding toch amper, dus dan doen we het maar zo
Ik ben ooit mijn utp tang kwijtgeraakt en gebruik dat ding toch amper, dus dan doen we het maar zo
Idd dat is zo om nog maar niet te spreken over wegvallende verbindingen enz ..Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:53:
... bluray over wifi is bagger ...

Het bekabelde spul ligt bij mij alweer een paar jaar en heb er nog nooit gezeur mee gehad. Intussen wel begonnen met het vervangen van CAT5 naar CAT6. Nog niet alles heb ik gedaan maar het stuk waar nu m'n Synology en WD op zitten wel en dat is vanaf de PC merkbaar beter/sneller geworden.
Grmz...ik word ondertussen en beetje gallisch van mijn WD TV...
Sinds september vorig jaar in gebruik nooit problemen mee gehad tot ongeveer een maand terug. Toen bleef hij een soort van hangen, maakte niet uit welke dvd ik afspeelde hij pakte altijd 1 bepaalde dvd en speelde die af, alleen die. Overige bestanden/formaten werkte wel maar bij dvd's alleen die ene. Na een reset was dit opgelost.
Sindsdien alleen maar gezeik met aan gaan, ik krijg gewoon geen beeld in veel gevallen. TV blijft hangen op "geen signaal". Uiteraard ook al HDMI kabels verwisseld maar dat maakt niks uit. Soms na 5 min aanstaan opeens wel maar vaak gewoon niet
Sinds september vorig jaar in gebruik nooit problemen mee gehad tot ongeveer een maand terug. Toen bleef hij een soort van hangen, maakte niet uit welke dvd ik afspeelde hij pakte altijd 1 bepaalde dvd en speelde die af, alleen die. Overige bestanden/formaten werkte wel maar bij dvd's alleen die ene. Na een reset was dit opgelost.
Sindsdien alleen maar gezeik met aan gaan, ik krijg gewoon geen beeld in veel gevallen. TV blijft hangen op "geen signaal". Uiteraard ook al HDMI kabels verwisseld maar dat maakt niks uit. Soms na 5 min aanstaan opeens wel maar vaak gewoon niet
Zo te zien zit je nog in het eerste jaar sinds het in gebruik nemen. Waarom ga je er niet gewoon mee terug naar de winkel van aanschaf? Het lijkt nou niet direct een softwarematig probleem te zijn.
Wellicht overbodig maar toch, die reset sapphire, is dat één reset mbv. reset knop onder WDtv en daarna alle instellingen weer opnieuw gedaan?
Verwijderd
sinds afgelopen weekend de wd tv live firmware naar 1.16.13 gebracht en sindsdien .... valt het app uit onder t spelen .... en moet de hele boel weer opnieuw opgestart worden, maar is t app 'vergeten' waar het gebleven is in de film
zoeken naar een verklaring maar niet gevonden, tot .... ik ontdekte dat het app warmer aanvoelde als tevoren
zijn er meer die deze ervaring delen en is er iets anders aan te doen behalve een ventilator erop richten??
kan ik de firmware update straffeloos ongedaan maken, want voorheen had ik deze uitval niet???
alvast thanks for reply-ing
zoeken naar een verklaring maar niet gevonden, tot .... ik ontdekte dat het app warmer aanvoelde als tevoren
zijn er meer die deze ervaring delen en is er iets anders aan te doen behalve een ventilator erop richten??
kan ik de firmware update straffeloos ongedaan maken, want voorheen had ik deze uitval niet???
alvast thanks for reply-ing
Nog even over mijn inet verbinding boven..
Ik hoef dus geen films te streamen, dat doe ik met een portable usb-schijfje.
Het gaat me vooral om de extra online mogelijkheden van de WD-TV en een beter WiFi-bereik boven voor telefoon en tablet.
Tevens staat er op de zolder nog een Wii die ook geen WiFi ontvangst heeft.
Nu overweeg ik dus om deze TP-Link set daarvoor aan te schaffen.
Als ik het goed begrijp sluit ik de ontvanger in de meterkast aan op het lichtnet en de router (TP-Link 1043)
en de andere (WiFi) ergens boven in een stopcontakt en klaar ben ik?
Ik hoef dus geen films te streamen, dat doe ik met een portable usb-schijfje.
Het gaat me vooral om de extra online mogelijkheden van de WD-TV en een beter WiFi-bereik boven voor telefoon en tablet.
Tevens staat er op de zolder nog een Wii die ook geen WiFi ontvangst heeft.
Als ik het goed begrijp sluit ik de ontvanger in de meterkast aan op het lichtnet en de router (TP-Link 1043)
zeker, zie http://wdc.custhelp.com/a...3L3NpZC9zYUQ5Y1NSaw%3D%3DVerwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:06:
Ik vermoed dat je problemen komen door de warmte, het is hier in huis nu afgekoeld tot 23 graden en ik heb geen problemen meer. Zodra het hier in huis boven de 24,5 graden wordt, dan wordt de WD ook instabieler en bij 26 graden is hij niet meer zo betrouwbaar.
Als het nu niet (zoals je het waarschijnlijk meestal hebt) 20 graden is, dan zou ik even aankijken over een paar dagen als de temperatuur in je huis weer wat normaler is (ik doe even een aanname dat het bij jou net zo lang duurt als in mijn huis om van 26 graden naar 20 graden te gaan in de zomer).
Ik zou een van deze nemen:coob schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:49:
Black Base EA-512G-S
Netgear XAVB5004
Netgear XAVB5101
LevelOne PLI-4051
Trendnet TPL-402E2K
Zie testresultaten hier: http://nl.hardware.info/r...netwerk-vergelijkingstest
zeker, vrij simpel. Maar testresultaten verschillen per huis. Ik zou hem online kopen, dan test je hem en kan je hem terugsturen als het niet bevalt. In een winkel kan men lastig doen over het openmaken en testen, maar als je hem online aanschaft is dat je recht. Natuurlijk wel netjes openmaken en testen, maar dat spreekt voor zich. Denk dat dat als je geen films gaat streamen een fijnere oplossing is dan een wifi extender oid. Maar als je de wii op internet wilt hebben is wifi wellicht handiger.coob schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:49:
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2013 11:08 ]
Verwijderd
@Dikkiedikdik : bij ons duurt t ook vrij lang voor de kamertemp weer wat gezakt is
't gekke is dat, toen t vorige week zo snikheet was, ik er geen last van had ... toen draaide de oude firmware nog
ik wacht deze week nog ff af wat de temp doet
iig bedankt voor de rolback-link
't gekke is dat, toen t vorige week zo snikheet was, ik er geen last van had ... toen draaide de oude firmware nog
ik wacht deze week nog ff af wat de temp doet
iig bedankt voor de rolback-link
Mmm, dat is wel verdacht. Ik heb ook problemen sinds ik die nieuwe firmware erop heb gezet (maar dat viel ook in de warme periode, dus ik kan het wat lastig uitsluiten). Met de beta firmware heb ik trouwens deze problemen niet. Dus het is straks wel opgelost met de nieuwe firmware die eraan zit te komen.Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:39:
@Dikkiedikdik : bij ons duurt t ook vrij lang voor de kamertemp weer wat gezakt is
Hier gaat mijn wd lastig doen met aandoen. Dan krijgen we geen beeld. Moet je 5 seconden de aan/uitknop ingedrukt houden, opnieuw starten en dan 2 minuten wachten voordat de tv het signaal oppikt. Irritant. Vooral omdat mijn kids en vrouw dat niet zo begrijpen en ik het moet oplossen elke keer. Maar jouw probleem is nog irritanter.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2013 12:11 ]
Die test had ik al gelezen maar daar staat de TP-Link die ik aangaf nog niet bij.Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:05:
[...]
Ik zou een van deze nemen:
Black Base EA-512G-S
Netgear XAVB5004
Netgear XAVB5101
LevelOne PLI-4051
Trendnet TPL-402E2K
Zie testresultaten hier: http://nl.hardware.info/r...netwerk-vergelijkingstest
[...]
En ik wil inderdaad ook mijn WiFi uitbreiden naar de bovenverdieping.
Hier ook sindskort problemen, waarbij inderdaad zowel het warme weer als de nieuwe firmware de oorzaak zouden kunnen zijn. Bij mij is er sprake van wegvallend signaal (soms beeld, soms geluid, soms alletwee) en een crashende player. Het lijkt nu 2 dagen goed te gaan, dus wellicht is het toch vooral het weer.
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
Hier precies hetzelfde na het updaten is dit gekomen. Had al een vermoeden dat het aan de nieuwe firmware ligt dit kan geen toeval zijn. Ik heb de HDMI stekker eruit en erin getrokken en toen deed hij het weer. Eerste keer toen ik hem aanzetten na het updaten herkende hij geen ondertiteling bestanden en leek hij erg van slag na de update.Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:08:
[...]
Hier gaat mijn wd lastig doen met aandoen. Dan krijgen we geen beeld.