Iedere moderne versterker/receiver heeft tegenwoordig lip sync. Daar zit het probleem namelijk!Gunner schreef op maandag 25 februari 2013 @ 23:06:
De Lip Sync problemen zijn niet zo erg; als ik dat maar standaard in kan stellen![]()
Nu moet ik dat voor iedere file apart instellen, dat is toch niet echt gebruikersvriendelijk?
Daar heb ik aan gedacht, maar leg me dan eens uit dat het me pas opviel nadat ik er een andere tv op heb geplaatst? Als ik me ergens aan erger is het aan audio die niet synchroon loopt met het beeld.Kozz schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:20:
[...]
Iedere moderne versterker/receiver heeft tegenwoordig lip sync. Daar zit het probleem namelijk!
Vanavond m'n Play ON HD weer aangesloten, op dezelfde versterker, en daar trad het probleem niet op. Dus dan zit het probleem toch echt in de WDTV.
Een DVD9 speelt ook zonder problemen af op de WD TV Live. Dus dan kan je op je versterker lip sync instellen, maar dan kan je er ook direct vanuit gaan dat een DVD9 niet meer synchroon loopt.
[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 26-02-2013 22:12 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Verwijderd
nou dat is raar....
mijn films in de folder actie allemaal overgezet naar iso. zie ik maar 3 films meer in het video overzicht met het darklight theme. gebruik ik geen filter dan zie ik ze wel...
dus in de genre map actie maar 3 films ipv 8. instelling verkeerd....
heb nog niet geprobeerd of ze ook spelen.
mijn films in de folder actie allemaal overgezet naar iso. zie ik maar 3 films meer in het video overzicht met het darklight theme. gebruik ik geen filter dan zie ik ze wel...
Verwijderd
ik heb eea gelezen in diverse fora..ik heb de bestanden gewijzigd en de nieuwe lijken geen probleem.
een iso die ik als test heb gemaakt werd toen gewoon afgespeeld en dat zal nog wel zo zijn.
kan je hievoor de .WD_TV folder op mijn extrene harde schijf deleten en opnieuw laten opbouwen door de player te laten rebooten?
ik denk nl dat het probleem de library is..
een iso die ik als test heb gemaakt werd toen gewoon afgespeeld en dat zal nog wel zo zijn.
kan je hievoor de .WD_TV folder op mijn extrene harde schijf deleten en opnieuw laten opbouwen door de player te laten rebooten?
ik denk nl dat het probleem de library is..
Nou, dat is niet zo. Ik heb net een nieuwe blu ray 3d home cinema set gekocht van bijna 500 euro en daar zit het niet op. Nu heb ik het gelukkig niet nodig, maar standaard is het niet.Kozz schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:20:
[...]
Iedere moderne versterker/receiver heeft tegenwoordig lip sync. Daar zit het probleem namelijk!
En als het erop zit is het vaak een algemene setting en niet per bron. Dus dan loopt alles achter of voor ipv alleen de mediaspeler.
Folder opnieuw scannen, daarna WD afsluiten (helemaal door 3 seconden die aan/uitknop ingedrukt te houden), opnieuw starten en dan werkt het weer. Je kan ook die .wd verwijderen en dan helemaal uit en weer aan (dus niet alleen kort uit/aan, maar weer die 3 seconden aanhouden).Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:41:
nou dat is raar....
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2013 11:35 ]
Als ik het goed begrijp heb je de audio vanaf je WD via optisch naar je versterker en de WD via HDMI direct op je TV? Dat zal dan inderdaad niet synchroon lopen. Analoge audio is ook niet perfect in sync.
Heb je geen mogelijkheid om de WD via HDMI op je versterker te koppelen en van daaruit naar je TV? Dan zou je het probleem niet moeten hebben.
Heb je geen mogelijkheid om de WD via HDMI op je versterker te koppelen en van daaruit naar je TV? Dan zou je het probleem niet moeten hebben.
Optisch/elektrisch SPDIF is gewoon een digitaal signaal daar zal het probleem niet zo in zitten, indien je receiver geen HDMI in heeft maar wel uit, kan je mi. het best de WD aansluiten met een HDMI kabel naar je tv en via de HDMI1+arc gaat je audio terug naar je receiver/home cinemaset, in dien geen ARC aanwezig , dan met toslink van TV terug naar de receiver. dat leverd mi.denk ik de minste problemen met lip sync.
Verwijderd
dit deed het hem!!Folder opnieuw scannen, daarna WD afsluiten (helemaal door 3 seconden die aan/uitknop ingedrukt te houden), opnieuw starten en dan werkt het weer. Je kan ook die .wd verwijderen en dan helemaal uit en weer aan (dus niet alleen kort uit/aan, maar weer die 3 seconden aanhouden).
had het op een engels forum ook gelezen. maar de info daar was nogal kort.
moet dit na iedere wijziging? ik bedoel niet toevoegen.
dus niet als je een film of foto toevoegd. maar als je foto en/of bestanden een andere naam geeft?
Met een versterker of een receiver bedoel ik geen alles-in-1 "home cinema set". Mijn 2 jaar oude Denon Receiver van 300 Euro heeft het wel.Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:32:
Nou, dat is niet zo. Ik heb net een nieuwe blu ray 3d home cinema set gekocht van bijna 500 euro en daar zit het niet op.
Op deze website staat duidelijk omschreven wat het probleem is en hoe je het kan oplossen.
Probleem is dat je geen idee hebt hoe de tv het HDMI signaal verwerkt en je versterker ook niet. De versterker is veeeel sneller en de tv kan het signaal nabewerken waardoor het iets later getoond wordt. Daardoor moet je het geluid vertragen zodat het past bij de tv. Vanuit de tv terug koppelen is dan veel eenvoudiger omdat deze het geluid ook vertraagd uitzend, synchroon met het beeld. Niet altijd geeft de tv het geluid terug als het via hdmi binnen komt, bij ons niet tenminste.
Reageer je op mijn post? M'n versterker heeft geen HDMI-uitgang. Setup is momenteelTadango schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:24:
Als ik het goed begrijp heb je de audio vanaf je WD via optisch naar je versterker en de WD via HDMI direct op je TV? Dat zal dan inderdaad niet synchroon lopen. Analoge audio is ook niet perfect in sync.
TV & WDTV via HDMI aangesloten.
Versterker en WDTV via optische kabel.
Mooi verhaal, maar zoals ik al zei; dan gaat beeldmateriaal wat nu wel synchroon loopt ineens uit de pas.Kozz schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:31:
[...]
Met een versterker of een receiver bedoel ik geen alles-in-1 "home cinema set". Mijn 2 jaar oude Denon Receiver van 300 Euro heeft het wel.
Op deze website staat duidelijk omschreven wat het probleem is en hoe je het kan oplossen.
[ Voor 30% gewijzigd door Gunner op 27-02-2013 19:47 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Hie kan je nu lip sync het beste instellen? Ik vind het maar lastig, is daar een test dvd ofzo voor of heeft iemand een filmtitel die goed bruikbaar is hiervoor? Met actie flms is het erg lastig goed in te stellen, althans voor mij.
Ik heb zelf minimale vertraging, maar ben bang dat als ik het voor de wd aanpas het daar goed is en voor tv kijken weer niet, misschien komt het ook wel door 3d films en heb ik het bij normale films helemaal niet. Lastig hoor, kost aardig wat tijd om het te krijgen, ik ga er vrijdagochtend mee stoeien met mijn nieuwe apparatuur.
Mijn hdmi2 poort op de tv heeft wel audio return optie, maar verder is er niks uitgelegd en de tv hangt heel plat aan de muur, kom je lastig overal bij...
Ik heb nu alles via hdmi en arc, wil dat ook zo laten want het is ideaal voor mijn vrouw en kids, ze begrijpen nu weer hoe het werkt en tv aandoen is automatisch home cinema aan met juiste instellingen.
Ik heb zelf minimale vertraging, maar ben bang dat als ik het voor de wd aanpas het daar goed is en voor tv kijken weer niet, misschien komt het ook wel door 3d films en heb ik het bij normale films helemaal niet. Lastig hoor, kost aardig wat tijd om het te krijgen, ik ga er vrijdagochtend mee stoeien met mijn nieuwe apparatuur.
Mijn hdmi2 poort op de tv heeft wel audio return optie, maar verder is er niks uitgelegd en de tv hangt heel plat aan de muur, kom je lastig overal bij...
Ik heb nu alles via hdmi en arc, wil dat ook zo laten want het is ideaal voor mijn vrouw en kids, ze begrijpen nu weer hoe het werkt en tv aandoen is automatisch home cinema aan met juiste instellingen.
Meestal is dat uit en aandoen niet nodig, soms wel. Het kan goed dat bij een aanpassing van de naam en na een paar uur het automatisch goed op de wd hebt, maar niet altijd en dan is aan en uitdoen de oplossing mits je die knop een paar seinden vast blijft oude, stom bedacht door wd, maarja...Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:18:
[...]
dit deed het hem!!
had het op een engels forum ook gelezen. maar de info daar was nogal kort.
moet dit na iedere wijziging? ik bedoel niet toevoegen.
dus niet als je een film of foto toevoegd. maar als je foto en/of bestanden een andere naam geeft?
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2013 21:50 ]
@ Dikkiedikdik, indien je nieuwe home cinemaset en je Tv (veelal HDMI1 bij jouw dan 2) beiden ARC ondersteunen (wel even instellen) is dat de beste manier, je HDMI ingangen op je tv moet je maar zien als een switch, zelden is dan nog een correctie van lip sync nodig
Jij en anderen nog bedankt voor de eerdere info, ik kan nu van elke film de info/covers en Genre perfect aanpassen aan mijn eigen wensen in het XML-doc, alles in één volume op de nas en de Mediabibliotheek "Filter genre" van de WD verder het werk laten, super
Jij en anderen nog bedankt voor de eerdere info, ik kan nu van elke film de info/covers en Genre perfect aanpassen aan mijn eigen wensen in het XML-doc, alles in één volume op de nas en de Mediabibliotheek "Filter genre" van de WD verder het werk laten, super
er is een nieuwe firmware uit
What's in this update? Release 1.14.09 (2/27/2013)
IMPORTANT:
BBC iPlayer subscribers: For continued service of BBC iPlayer, you must update to this FW.
Deezer subscribers: For continued service of Deezer, you must update to this FW.
General information
BBC iPlayer subscribers: For continued service of BBC iPlayer, you must update to this FW and re-login into account.
Deezer subscribers: For continued service of Deezer, you must update to this FW and re-login into account.
--------------------------------------------
Supports updated version of BBC iPlayer.
Supports updated version of Deezer.
Supports .WAVE, .OGA, .M4P, .M4R, .M2A, .MPV file extensions.
Resolved playback issue for .3GP video files.
Resolved playback issue for .M2T video files.
Resolved Flixster info bar not closing when pressing the OK button on the remote once.
Resolved PlayTo blank video Timebar problem.
Resolved movies icon indicator not being marked as"watched".
Resolved Vudu 5.1 Surround Sound to stereo mute/unmute problem.
Resolved idle issue with "What's in this update?" when upgrading firmware.
Resolved file formatting issue with movie MetaData content and posters not displaying.
Resolved YouTube Videos spinning arrow when pressing FF/RW during video play.
Resolved audio/video lip sync issue with higher resolution DVR-MS during playback.
Resolved FLAC incompatibility issue.
Resolved UK time zone setting issue.
[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2013 21:19 ]
Resolved PlayTo blank video Timebar problem.
Aha, dat lost mijn probleem met DLNA video playback op
Aha, dat lost mijn probleem met DLNA video playback op
Verwijderd
Mooi apparaatje.
Alleen heb ik 1 probleem.
Tijdens het kijken van een film (Maakt niet uit wat voor een bestand) valt soms het geluid weg voor een seconde. Het geluid en beeld gaat via een HDMI kabel. De films speel ik af van een niet gevoede externe hard-disk van Western Digital.
Doe ik iets verkeerd of moet ik wat instellen?
Alleen heb ik 1 probleem.
Tijdens het kijken van een film (Maakt niet uit wat voor een bestand) valt soms het geluid weg voor een seconde. Het geluid en beeld gaat via een HDMI kabel. De films speel ik af van een niet gevoede externe hard-disk van Western Digital.
Doe ik iets verkeerd of moet ik wat instellen?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2013 09:35 ]
Het zou aan de hdmi kabel kunnen liggen, het komt ook vaak voor dat het opgelost is door de mediaspeler op 1080p50 vast te zetten. Een alternatief is de digitale uitgang voor het geluid te gebruiken mits dat kan in jouw geval. Ik zou eerst een andere hdmi kabel (high speed) proberen en anders digitale uitgang als dat kan en anders vastzetten op dat beeldformaat.
Zie ook hier: http://community.wdc.com/...c-Viera-plasma/td-p/56338
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2013 09:39 ]
Verwijderd
Bedankt! Ik ga het proberen! 
Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:37:
Het zou aan de hdmi kabel kunnen liggen, het komt ook vaak voor dat het opgelost is door de mediaspeler op 1080p50 vast te zetten. Een alternatief is de digitale uitgang voor het geluid te gebruiken mits dat kan in jouw geval. Ik zou eerst een andere hdmi kabel (high speed) proberen en anders digitale uitgang als dat kan en anders vastzetten op dat beeldformaat.
Ik heb dezelfde setup qua aansluitingen. Alleen kijk ik nog tegen een oude CRT tv aan, en geen enkel probleem met vertraging van geluid.Gunner schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:46:
[...]
Reageer je op mijn post? M'n versterker heeft geen HDMI-uitgang. Setup is momenteel
TV & WDTV via HDMI aangesloten.
Versterker en WDTV via optische kabel.
Kan ik dus misschien nog wat verwachten als ik dit oude bakbeest inruil voor een plasma...
Ja dat kan inderdaad..... een oude tv geeft direct het beeld weer.
Verwijderd
Hoi,
Ik heb sinds een maandje de WD TV Live en heb daar een harde schijf van Medion aan gekoppeld. Nu zou ik graag de series/films die ik download op mijn laptop gelijk op die externe harde schijf willen hebben.
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, maar niets werkt echt soepel.
Hoe kan ik het makkelijkst en stabielst die bestanden rechtstreeks naar mijn WD TV Live sturen?
Alvast bedankt!
Ik heb sinds een maandje de WD TV Live en heb daar een harde schijf van Medion aan gekoppeld. Nu zou ik graag de series/films die ik download op mijn laptop gelijk op die externe harde schijf willen hebben.
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, maar niets werkt echt soepel.
Hoe kan ik het makkelijkst en stabielst die bestanden rechtstreeks naar mijn WD TV Live sturen?
Alvast bedankt!
Ik neem aan dat je nu via het netwerk bestanden van je laptop naar je HDD schrijft, correct? Enige manier om, het beter te doen is een netwerk schrijf aan te schaffen die daarvoor bedoelt is of even de HDD afkoppelen en aan je laptop hangen om dan de data erop te zetten.
Andere keuzes zijn er niet. en via de WD TV zelf doen is eigenlijk wel een beetje krap en traag (hoewel het bekabeld betere moet zijn dan met WiFi)
Andere keuzes zijn er niet. en via de WD TV zelf doen is eigenlijk wel een beetje krap en traag (hoewel het bekabeld betere moet zijn dan met WiFi)
Verwijderd
Ik heb het geprobeerd via het netwerk, maar dan geeft hij halverwege de verplaatsing aan dat ie de schijf niet meer kan vinden. Nu doe ik het dus op de laatste manier, maar vind het niet ideaal omdat ik dan steeds met die kabeltjes aan de gang moet. Ik had gehoopt dat er makkelijkere manieren waren, maar dan blijf ik zo doorknoeien!Notna schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:36:
Ik neem aan dat je nu via het netwerk bestanden van je laptop naar je HDD schrijft, correct? Enige manier om, het beter te doen is een netwerk schrijf aan te schaffen die daarvoor bedoelt is of even de HDD afkoppelen en aan je laptop hangen om dan de data erop te zetten.

Wat moet je precies met kabeltjes doen dan? Als het een USB powered HDD is heb je enkel een 2de kabeltje nodig en dan ben je klaar
Als het niuet USB powered is kan het wat lastiger zijn maar meestal voldoet een standaard 12 of 5V adapter al om een HDD van stroom te voorzien.
Als je dat niet wilt doen en via het netwerk niet goed gaat dan blijft er weinig over tenzij je een NAS gaat kopen of een netwerk schijf
Als je dat niet wilt doen en via het netwerk niet goed gaat dan blijft er weinig over tenzij je een NAS gaat kopen of een netwerk schijf
Verwijderd
Oke, ik ben een echt leek wat dit betreft. Het systeem ziet er als volgt uit: ik heb een wd tv live, gekoppeld aan een harde schijf van medion met een usb. De harde schijf heeft maar één usb aansluiting en een eSata aansluiting (?) en een voeding. WD TV live zit via hdmi aan mijn tv. Op mijn laptop download ik de bestanden op de lokale schijf van de laptop. Als ik die bestanden naar de WD Tv wil hebben, haal ik de usb kabel uit de WD TV, stop die in mijn lapopt, zet de bestanden over naar de HDD en dan stop ik de usb weer in de WD TV Live..Notna schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:42:
Wat moet je precies met kabeltjes doen dan? Als het een USB powered HDD is heb je enkel een 2de kabeltje nodig en dan ben je klaarAls het niuet USB powered is kan het wat lastiger zijn maar meestal voldoet een standaard 12 of 5V adapter al om een HDD van stroom te voorzien.
Hoe zou ik dit moeten doen met een tweede kabel?
Jouw harde schijf heeft een voeding, je hebt ook harde schijven die alleen een USB kabel hebben (zoals dit: pricewatch: Western Digital My Passport 320GB Zwart )Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:48:
[...]
Oke, ik ben een echt leek wat dit betreft. Het systeem ziet er als volgt uit: ik heb een wd tv live, gekoppeld aan een harde schijf van medion met een usb. De harde schijf heeft maar één usb aansluiting en een eSata aansluiting (?) en een voeding. WD TV live zit via hdmi aan mijn tv. Op mijn laptop download ik de bestanden op de lokale schijf van de laptop. Als ik die bestanden naar de WD Tv wil hebben, haal ik de usb kabel uit de WD TV, stop die in mijn lapopt, zet de bestanden over naar de HDD en dan stop ik de usb weer in de WD TV Live..
Hoe zou ik dit moeten doen met een tweede kabel?
Die werkt middels een micro USB kable. Als je dus 1 kabel in de WD TV laat zitten en dan nog een standaard micro USB kabel hebt die aan je laptop hangt, hoef je enkel de HDD elke keer los te halen om data over te zetten.
Aangezien dat nu niet gaat omdat je een voeding aan je HDD hebt en je die dus ook elke meer moet meeverhuizen is dat lastig. Vandaar dat er netwerk hardeschijven / een NAS is zodat alles gewoon netjes over het netwerk kan
Kijk eens naar een synology inderdaad, dan hoeft het downloaden ook niet meer op de laptop
Verwijderd
Ja, dat snap ik maar vind ze nog een beetje prijzig. Daarbij heb ik verder een goede HDD..Tadango schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:07:
Kijk eens naar een synology inderdaad, dan hoeft het downloaden ook niet meer op de laptop
Wat betreft het verplaatsen van bestanden naar de usb gekoppelde HD op de WD TV, daar zijn toch geen problemen mee als je alles in een netwerkje hangt, toch ?
Je hoeft enkel je WD TV aan te hebben, of in stand-by en op je laptop of desktop open je gewoon de netwrklocatie. Dan verplaats of kopiëer je je bestanden, da's alles.
Omgekeerd, vanuit de WD TV kopiëren naar de usb-harddisk, moet ook gaan maar heb ik nog nooit gedaan.
Je hoeft enkel je WD TV aan te hebben, of in stand-by en op je laptop of desktop open je gewoon de netwrklocatie. Dan verplaats of kopiëer je je bestanden, da's alles.
Omgekeerd, vanuit de WD TV kopiëren naar de usb-harddisk, moet ook gaan maar heb ik nog nooit gedaan.
[ Voor 5% gewijzigd door delacer op 01-03-2013 17:48 ]
Waarom gebruik je überhaupt een USB schijf als al je content op je laptop staat, maak van die content map op je laptop een network share, en stream deze via je netwerk bij voorkeur bekabeld naar je WD, gebruik je simpel je Lappie als nas.Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:40:
[...]
Ik heb het geprobeerd via het netwerk, maar dan geeft hij halverwege de verplaatsing aan dat ie de schijf niet meer kan vinden. Nu doe ik het dus op de laatste manier, maar vind het niet ideaal omdat ik dan steeds met die kabeltjes aan de gang moet. Ik had gehoopt dat er makkelijkere manieren waren, maar dan blijf ik zo doorknoeien!
@ Prullebak, probeer ook eens een andere HDMI ingang op je tv, klinkt misschien gek maar ik kreeg bv. met geen mogelijkheid de audio van mijn pc (via HDMI) aan de praat op mijn oude onkyo, ik switchte deze met een andere apparaat en het werkte wel?
[ Voor 15% gewijzigd door Habana op 01-03-2013 18:32 ]
Verwijderd
mijn opstelling is vergelijkbaar:
wd tv live met op de achterste usb poort een externe harde schijf. (de voorste poort geeft soms wat problemen) met HDMI rechtstreeks op een samsung flatscreen.
met powerline adapter (TPlink 500mbps) in mijn netwerk gehangen.
ik download de films op mijn PC, ik zet ze in het juiste formaat (als dat nog niet zo is) en zet de film via het netwerk op de externe harde schijf.
een film van 6GB duurt ongeveer 15 tot 20 minuten, en is dus vergelijkbaar met branden op DVD (deed ik altijd op lage snelheid)
alleen gisteren 1 keer gehad dat mijn harde schijf niet meer gevonden werd, en dat viel samen met de firmware update....
wd tv live met op de achterste usb poort een externe harde schijf. (de voorste poort geeft soms wat problemen) met HDMI rechtstreeks op een samsung flatscreen.
met powerline adapter (TPlink 500mbps) in mijn netwerk gehangen.
ik download de films op mijn PC, ik zet ze in het juiste formaat (als dat nog niet zo is) en zet de film via het netwerk op de externe harde schijf.
een film van 6GB duurt ongeveer 15 tot 20 minuten, en is dus vergelijkbaar met branden op DVD (deed ik altijd op lage snelheid)
alleen gisteren 1 keer gehad dat mijn harde schijf niet meer gevonden werd, en dat viel samen met de firmware update....
Verwijderd
de Firmware update:
na de update zie ik alle films in mijn mappen 3 keer.
HDD:
video/
actie/
map met film
. thumb met film en dit 3 keer....
mijn laatste film had ik nog niet in een aparte map en daarvan was de weergave wel o.k.
na de update zie ik alle films in mijn mappen 3 keer.
HDD:
video/
actie/
map met film
. thumb met film en dit 3 keer....
mijn laatste film had ik nog niet in een aparte map en daarvan was de weergave wel o.k.
herstart de wd eens (3 seconden aan/uitknop inhouden), wellicht hierna nog fabrieksinstellingen terugzetten en weer een herstart, dat zou het moeten oplossen.
Verwijderd
.wd tv live folder weggooien deed het hem.
ik moet wel ff wennen aan deze handelingen. fabrieks settings zag ik niet zo zitten, vandaar dat ik dit eerst geprobeerd heb....
ik moet wel ff wennen aan deze handelingen. fabrieks settings zag ik niet zo zitten, vandaar dat ik dit eerst geprobeerd heb....
Nee ik heb alle Muziek dvd's, Film, Bluray ect. in één map op de nas, zal niet anders zijn dan op de PC shared of USB schijf, als ik de info,backdrop's ed. met de WD heb binnen gehaald (handmatig), open ik het XML-ducument in de getreffende film, bluray ect. met Microsoft Office Word , daarin wijzig ik indien nodig ..... genre> Action/Thriller<genre en vervang daar ook tussen overview>Hier de de nederlandse info/omschrijving van de Film oid als je dat wilt?<overview opslaan of naar hieronder….Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 16:45:
dit is mijn rooting
[afbeelding]
plaatsen jullie de films ook in een aparte map?
Als het bv. een bluray betreft, open ik het METATHUMB-bestand in PAINT, resized mijn eigen Bluray cover in de zelfde aantal pixels, en deze via plakken over de originele cover en opslaan.
De WD de Mediabibliotheek laten wissen deze word dan weer opnieuw aangemaakt en de film ed. zal dan netjes in een map "Action/Thriller" worden weergegeven met de bluray cover en de eerder ingevoerde info.
Mediabibliotheek als source kiezen en hoppa, zoveel "Genre''s jij verzint, zoveel mappen worden vanzelf aangemaakt en weergegeven.
Op mij nas heet de shared map bv. "Movies and Concert" deze wel even toevoegen aan Mediabibliotheek voor Network beheer.
Ik had eerst ook apparte shared mappen op de nas,maar dit vind ik veel makelijker..
Verwijderd
ik gebruik het darklight theme en thumbgen om alles te genereren. ik ga het eens op jou manier proberen om te kijken wat beter werkt. het blijven wel veel handelingen..maar dat geeft niet.
maar als ik het goed begrijp staat in je verkenner alles door elkaar en de WD zet alles zelf op zijn plek?
in feite kan ik ook een folder "actie" aan maken en daar alle actiefilms in droppen met alle info ipv ze allemaal ook nog apart in een map te zetten.
maar als ik het goed begrijp staat in je verkenner alles door elkaar en de WD zet alles zelf op zijn plek?
in feite kan ik ook een folder "actie" aan maken en daar alle actiefilms in droppen met alle info ipv ze allemaal ook nog apart in een map te zetten.
Ik heb nu een tijdje geen mediabibliotheek meer in gebruik (moviesheets gebruikte ik toch al niet meer omdat ik het veel werk vond en het niet altijd goed ging, zeker niet bij tv series).
Zonder mediabibliotheek werkt het een stuk fijner, zeker voor mijn vrouw. Iets erop zetten en gelijk zie je het. Het opbouwen van die mediatheek ging ook niet echt altijd lekker bij mij nu ik mijn nas heb uitgebreid en wat heb zitten veranderen in het netwerk (nieuwe router, stroom eraf etc.).
Ik heb nu de volgende mappen:
3D
Films
TV series
Map voor mijn vrouw
Map voor mijn kids
Mijn vrouw en kids willen een eigen map, maar dit is prima werkbaar hier.
Ik stel de rechten op de mappen voor de diverse mediaspelers in. Een speler die aan een 3D tv hangt ziet de 3D films nu standaard en de wd die aan een niet 3D tv hangt ziet ze niet, ideaal.
Stom dat ik de mediabibliotheek eigenlijk nog gebruikte, heel denderend is hij niet. Het schoot me weer te binnen na het lezen van jullie reacties hier.
Zit nu nog wat te spelen met CEC om de afstandsbediening van de tv ook voor de WD te gebruiken, ben er nog niet uit of dat nu zo fijn is.
Zonder mediabibliotheek werkt het een stuk fijner, zeker voor mijn vrouw. Iets erop zetten en gelijk zie je het. Het opbouwen van die mediatheek ging ook niet echt altijd lekker bij mij nu ik mijn nas heb uitgebreid en wat heb zitten veranderen in het netwerk (nieuwe router, stroom eraf etc.).
Ik heb nu de volgende mappen:
3D
Films
TV series
Map voor mijn vrouw
Map voor mijn kids
Mijn vrouw en kids willen een eigen map, maar dit is prima werkbaar hier.
Ik stel de rechten op de mappen voor de diverse mediaspelers in. Een speler die aan een 3D tv hangt ziet de 3D films nu standaard en de wd die aan een niet 3D tv hangt ziet ze niet, ideaal.
Stom dat ik de mediabibliotheek eigenlijk nog gebruikte, heel denderend is hij niet. Het schoot me weer te binnen na het lezen van jullie reacties hier.
Zit nu nog wat te spelen met CEC om de afstandsbediening van de tv ook voor de WD te gebruiken, ben er nog niet uit of dat nu zo fijn is.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2013 12:33 ]
Verwijderd
ok thx.
maar je werkt wel met thumbs e.d. maar niet met fanart en movieshts. in feite is dit niet veel werk, maar het moet wel werken.
dan kan ik er beter voor kiezen , om de WD zelf de metadata te laten zoeken.
maar je werkt wel met thumbs e.d. maar niet met fanart en movieshts. in feite is dit niet veel werk, maar het moet wel werken.
dan kan ik er beter voor kiezen , om de WD zelf de metadata te laten zoeken.
@ Dikkiedikdik, Ik heb meer dan 500 muziek dvd's/DVD en Blurays in één map, een nieuwe mediabibliotheek scan duurt bij mij +/- 10minuten (Synology 211+), daarna is het de zelfde tijd qua opstarten en klaar voor gebruik als zonder mediabibliotheeken en het is maar éénmalig, misschien ietsje trager met scrollen, maar juist de WD laten selekteren met Filter: genre is zo mooi, geen gedoe met verschillende mappen waarvan je weer de juiste rechten in moet instellen, maargoed ik vind het mooi en eigenlijk het leukste om ook de info en de covers teveranderen, zoals bij een bluray film dat je ook de bluray cover te zien krijgt, uitelijk beetje pimpen.
CEC is ook mijn favoriet niet, schakel je één ding uit gaat de rest ook uit, ik gebruik een Harmony 700 gelijk geen gezeur meer met verschillende apparaten en gebruik mij Onkyo NR808 als HDMI switch.
@chip68, ik vind Thumbgen persoonlijk niet prettig werken, de filmstaat op de WD/Nas dus ik heb zoiets van laat de WD dat lekker doen, alleen met het thema dat ik gebruik kan ik niet een andere metasource instellen, dass misschien wel jammer, je moet er gewoon lekker meespelen en kijken wat voor jouw prettig werkt.
CEC is ook mijn favoriet niet, schakel je één ding uit gaat de rest ook uit, ik gebruik een Harmony 700 gelijk geen gezeur meer met verschillende apparaten en gebruik mij Onkyo NR808 als HDMI switch.
@chip68, ik vind Thumbgen persoonlijk niet prettig werken, de filmstaat op de WD/Nas dus ik heb zoiets van laat de WD dat lekker doen, alleen met het thema dat ik gebruik kan ik niet een andere metasource instellen, dass misschien wel jammer, je moet er gewoon lekker meespelen en kijken wat voor jouw prettig werkt.
[ Voor 9% gewijzigd door Habana op 03-03-2013 13:17 ]
Dat werkt hier ook prima, alleen duurt het altijd even voordat je iets nieuws ziet. Mijn vrouw download bijvoorbeeld iets, zet het op de nas en 2 minuten later zit ze achter de tv om het te kijken en dan moet je eerst opnieuw scannen van de folder in de mediabibliotheek waarna je het ziet.Habana schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:06:
@ Dikkiedikdik, Ik heb meer dan 500 muziek dvd's/DVD en Blurays in één map, een nieuwe mediabibliotheek scan duurt bij mij +/- 10minuten (Synology 211+), daarna is het de zelfde tijd qua opstarten en klaar voor gebruik als zonder mediabibliotheeken en het is maar éénmalig
Zelf ben ik niet zo snel en is het altijd wel te vinden een dag erna (heb scannen op alleen tijdens standby staan).
Dus nu hiervoor gekozen. Enige nadeel is dat hij nu ook mappen laat zien waarin niks zit. Ik heb al mappen van sickbeard voor series die eind 2013 op tv komen, dus ik maak nu tijdelijke folder.jpg's voor die mappen met daarin de datum waarop de serie beschikbaar is.
Volgens mij heb ik hiermee de beste oplossing voor mijn vrouw gevonden? Het levert namelijk altijd een boel hilariteit op als een van de vrouwen naar het werk belt en de man weer moet uitleggen hoe je zaken op het netwerk aanpast thuis
Vraagje, misschien is het al voorbij gekomen: kan ik met de WD TV Live Gen 3 een ftp-locatie benaderen om films vanaf te streamen?
Ik zit namelijk met het volgende:
Bij mijn schoonouders staat dit geweldige apparaatje, met een harddisk eraan. Mijn eerste intentie was om films via het internet->router->wdtv naar de harddisk te zetten. Dit gaat dus niet omdat de Gen 3 geen ftp ondersteunt. Dus heb ik de schijf aan de router gehangen (TP-Link WR1043ND) om zo de films te streamen. Echter, ik krijg nergens gevonden of ik met de router een ftp-locatie kan benaderen.
Op de router draait DD-WRT en kan vanaf het eigen netwerk en van internet de schijf benaderen via ftp.
Nu heb ik 2 keuzes: of ik probeer via ftp de schijf te benaderen, of ik probeer een share te maken op de router. (mijn voorkeur gaat natuurlijk naar de ftp manier, maar als het niet anders kan probeer ik van de router een DLNA/UPnP server te maken...)
Ik zit namelijk met het volgende:
Bij mijn schoonouders staat dit geweldige apparaatje, met een harddisk eraan. Mijn eerste intentie was om films via het internet->router->wdtv naar de harddisk te zetten. Dit gaat dus niet omdat de Gen 3 geen ftp ondersteunt. Dus heb ik de schijf aan de router gehangen (TP-Link WR1043ND) om zo de films te streamen. Echter, ik krijg nergens gevonden of ik met de router een ftp-locatie kan benaderen.
Op de router draait DD-WRT en kan vanaf het eigen netwerk en van internet de schijf benaderen via ftp.
Nu heb ik 2 keuzes: of ik probeer via ftp de schijf te benaderen, of ik probeer een share te maken op de router. (mijn voorkeur gaat natuurlijk naar de ftp manier, maar als het niet anders kan probeer ik van de router een DLNA/UPnP server te maken...)
Is het niet handiger je schoonouders te leren downloaden van usenet met spotnet of zelf een ftp server te draaien waar ze films vanaf kunnen kopieeren?
Een dlna maken kan vast van de router, maar het is een wat exotische oplossing om het hiervoor te gebruiken, mijn nieuwe netgear router kan dit, maar aan dit doel nooit gedacht.
Mijn ouders downloaden zelf van usenet en ik help soms door de pc over te nemen en mijn schoonouders geven wensenlijsjes en komen dan met een portable hdd langs.
Meer zit er ook niet in omdat ik maar 10mbit upload heb en al 2 sites draai op mijn synology voor de familie.
Ben wel benieuwd wat je uiteindelijk ermee doet. Je hebt denk ik veel uploadruimte over? Ik had dan mijn schoonouders een synology gegeven en die van mij daaraan gekoppeld, maar d is niet heel goedkoop.
Een dlna maken kan vast van de router, maar het is een wat exotische oplossing om het hiervoor te gebruiken, mijn nieuwe netgear router kan dit, maar aan dit doel nooit gedacht.
Mijn ouders downloaden zelf van usenet en ik help soms door de pc over te nemen en mijn schoonouders geven wensenlijsjes en komen dan met een portable hdd langs.
Meer zit er ook niet in omdat ik maar 10mbit upload heb en al 2 sites draai op mijn synology voor de familie.
Ben wel benieuwd wat je uiteindelijk ermee doet. Je hebt denk ik veel uploadruimte over? Ik had dan mijn schoonouders een synology gegeven en die van mij daaraan gekoppeld, maar d is niet heel goedkoop.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2013 21:37 ]
3D ondertiteling bij SBS (Side By Side) heb ik voor elkaar op de WD met een Panasonic 3D TV (geen idee of bezitters van andere merken er ook wat aan hebben, maar wie weet).

De .srt heb je niet meer nodig na het omzetten (wel handig om even te bewaren voor het geval je aanpassingen wilt maken).

De .srt heb je niet meer nodig na het omzetten (wel handig om even te bewaren voor het geval je aanpassingen wilt maken).
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2013 18:59 ]
Ik heb mijn oog op deze speler laten vallen, na deze in een Saturn-krantje te hebben gezien. Echter nog 2 vragen over functies die voor mij belangrijk zijn en waar ik niet direct een antwoord op kan vinden:
1: Weet iemand of je een subtitle kan syncen als deze niet goed synchroon loopt? Een oude mediaspeler van een vriend van mij had deze functie. Hij kan dan een menutje tevoorschijn toveren en de sub bijv. 2 sec. vertragen of versnellen.
2: Ik gebruik geen NAS/server of andere streaming apparaten, ik wil echter wel via WiFi bestanden vanaf mijn PC op de usb-stick zetten die in de mediaspeler zit. Dus voor alle duidelijk, ik wil niet bestanden benaderen vanaf de mediaspeler die op m'n pc staan, maar bestanden vanaf m'n pc kopieren náár de mediaspeler. Is dit mogelijk?
Thanks
edit:
betreft trouwens de nieuwe versie (volgens mij?) met WiFi WDBGXT0000NBK
1: Weet iemand of je een subtitle kan syncen als deze niet goed synchroon loopt? Een oude mediaspeler van een vriend van mij had deze functie. Hij kan dan een menutje tevoorschijn toveren en de sub bijv. 2 sec. vertragen of versnellen.
2: Ik gebruik geen NAS/server of andere streaming apparaten, ik wil echter wel via WiFi bestanden vanaf mijn PC op de usb-stick zetten die in de mediaspeler zit. Dus voor alle duidelijk, ik wil niet bestanden benaderen vanaf de mediaspeler die op m'n pc staan, maar bestanden vanaf m'n pc kopieren náár de mediaspeler. Is dit mogelijk?
Thanks
edit:
[ Voor 10% gewijzigd door temp00 op 05-03-2013 01:48 ]
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
1. Ja (genaamd 'Lip Sync' )
2. Ja (hoewel de snelheid en stabiliteit hiervan afhangt van je interne netwerk uiteraard
Kopen dus
2. Ja (hoewel de snelheid en stabiliteit hiervan afhangt van je interne netwerk uiteraard
Kopen dus
Dat is dezelfde versie als wij allemaal hebben, prima ding dus en zeker voor 85 euro. Ik heb 122 voor de eerste betaald en 97 voor de 2e. Heel mooie prijs die 85 euro.temp00 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 01:39:
Ik dacht dat ik voor 92 euro een paar weken geleden een super deal had, dus 85 is echt super
Klopt dit wel van de lip-sync functie dat je er ook subs (ondertitteling) kan vervroegen of verlaten ?
Ik dacht dat het enkel over het geluid ging.
@dikkiedikdik, in jouw laatste thema vind ik de lip-sync functie niet meer terug bij opties als de film is gestart.
Misschien kijk ik erover
@dikkiedikdik, in jouw laatste thema vind ik de lip-sync functie niet meer terug bij opties als de film is gestart.
Misschien kijk ik erover
Ik wou er ook eentje bestellen bij de mediamarkt. Ze melden me dat er een nieuwe versie opkomst is. Weet iemand hier iets van?
Ik haal termen door elkaar, rofl. Lip sync is idd audio vertraging, maar er is ook een optie voor subtitle delay; options menu en dan Adjust subtitles --> size and heigth; zit in hetzelfde menudelacer schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:02:
Klopt dit wel van de lip-sync functie dat je er ook subs (ondertitteling) kan vervroegen of verlaten ?
Misschien kijk ik erover
[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 05-03-2013 11:54 ]
De mediamarkt medewerker heeft geen verstand van zaken. Er is niks bekend over een opvolger, WD maakt dat ook nooit bekend en gezien het verleden zal er niet voor het najaar een eventuele update komen. Maar ik vermoed dat eind 2014 pas een nieuw model komt.milte001 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:35:
Ik wou er ook eentje bestellen bij de mediamarkt. Ze melden me dat er een nieuwe versie opkomst is. Weet iemand hier iets van?
De mediamarkt geeft dat wel vaker aan (je bent niet de eerste die het hier vraagt namelijk), kennelijk kunnen ze het product niet leveren en schepen ze klanten zo af. Of ze moeten doelen op de play versie, maar die wordt meen ik niet uitgebracht in Nederland.
Meer info over de play: http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=920
Maar dat is gewoon een mindere versie dan de live, er zitten gewoon een aantal opties niet op. En het doel is de USA markt gezien de afstandsbediening met dikke knoppen voor Vudu e.d. Hij is wel goedkoper in Amerika (50 dollar goedkoper dan de live streaming najaar 2011 editie).
Mocht er een nieuw model komen, dan ga ik hem zeker kopen, ik kijk er ook geregeld naar, maar dat mediamarkt verhaal klopt gewoon niet. Of ze hebben inside info van WD zelf en dat lijkt me niet.
Zie reactie hierboven. Er is niks uit de menu's te halen (even afgezien vanuit het hoofdmenu waar je een aantal menu opties kan verwijderen). Je kan het anders vormgeven, maar er kan niks uit en de naamgeving kan ook niet aangepast worden, dat zit allemaal vast in de firmware en kan alleen WD aanpassen.
Zou wel tof zijn als ik zaken uit die submenu's zou kunnen slopen, maar helaas.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2013 12:04 ]
Ja klopt, lip sync had met audio te maken. Mbt de sub sync, ik had hier en daar op fora gelezen dat dit er op een gegeven moment weer uitgehaald was (tot ongenoegen van sommige mensen). Maar als jullie zeggen dat t (nu weer) goed zit, ga ik daar vanuit
. Bedankt voor de reacties
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Ik heb idd een hoge upload, 25/25Mbit (glasvezel, heerlijkVerwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:33:
Is het niet handiger je schoonouders te leren downloaden van usenet met spotnet of zelf een ftp server te draaien waar ze films vanaf kunnen kopieeren?
Wat betreft zelf downloaden: je kent mijn schoonouders niet... die laptops heb ik allemaal dichtgetimmerd zodat ze niets kunnen installeren ofzo, dus dan weet je het wel...
Ik ben het heen en weer gesleep met m'n externe harddisk moe, als ze een film wilt (ze past op kinderen thuis, dus vaak ook kinderfilms), heeft ze die graag direct of in ieder geval de dag erna. Dus dan kan ik weer 's avonds in de auto stappen en op en neer rijden... Mijn bedoeling is dus gewoon via (s)ftp de films daar naar de schijf toe drukken zonder verder gezeik. Dat werkt allemaal, alleen kan ik niet vanaf een ftp locatie naar de wd streamen, dat moet ik nog voor elkaar krijgen. Ik kan misschien de nas voorstellen... Eens kijken maar!
Een andere optie is om de harddisk aan de wd-tv te laten, maar ik kan van buitenaf met geen mogelijkheid in de wd-tv... Tenminste, ik zou niet weten hoe het moet
Is het geen idee om de originele firmware er weer op te zetten (als dat kan, ik zit niet zo in die materie)?Bartjezz schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:03:
Mijn bedoeling is dus gewoon via (s)ftp de films daar naar de schijf toe drukken zonder verder gezeik. Dat werkt allemaal, alleen kan ik niet vanaf een ftp locatie naar de wd streamen, dat moet ik nog voor elkaar krijgen. Ik kan misschien de nas voorstellen... Eens kijken maar!
In de handleiding op pagina 51 (zie http://nl.tp-link.com/Res...R1043ND_V1_User_Guide.pdf ) staat dat je dan een ftp server kan draaien met een schrijf die via usb aangesloten is op de router.
Ik heb geen idee of je dan iets kan synchroniseren, maar het lijkt me dat je dan vanaf thuis via ftp bij je schoonouders bestanden erop kan zetten en dat zij het via de mediaspeler kunnen afspelen via het netwerk daar?
Het enige nadeel is dat je beide opties volgens mij elke keer moet instellen, hij kan ze niet onthouden.temp00 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:43:
Ja klopt, lip sync had met audio te maken. Mbt de sub sync, ik had hier en daar op fora gelezen dat dit er op een gegeven moment weer uitgehaald was (tot ongenoegen van sommige mensen). Maar als jullie zeggen dat t (nu weer) goed zit, ga ik daar vanuit. Bedankt voor de reacties
Had je al tijd en zin gehad om daarmee bezig te gaan? Ik ben er te lui voor en dacht dat ik misschien jouw werk kan gebruikenNotna schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 07:50:
Ah super, thanks. Denk dat ik er opzich wel uitkom maar ander laat ik wel een post achter. En ik ging er niet vanuit dat je moest mee helpen hoorIk ken de drukte helaas maar had gisteren toevallig wat pruts tijd over
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2013 15:24 ]
Ik kan de originele firmware erop zetten, alleen zit ik dan met het feit dat de wd-tv geen ftp locaties kan benaderen. Ik kan nu al een usb-stick die op de router zit aangesloten benaderen van mijn huis, dus dat werkt. Ik moet gewoon een oplossing hebben voor het probleem dat de wd-tv niet vanaf een ftp-locatie kan streamen...Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:03:
[...]
Is het geen idee om de originele firmware er weer op te zetten (als dat kan, ik zit niet zo in die materie)?
In de handleiding op pagina 51 (zie http://nl.tp-link.com/Res...R1043ND_V1_User_Guide.pdf ) staat dat je dan een ftp server kan draaien met een schrijf die via usb aangesloten is op de router.
Ik heb geen idee of je dan iets kan synchroniseren, maar het lijkt me dat je dan vanaf thuis via ftp bij je schoonouders bestanden erop kan zetten en dat zij het via de mediaspeler kunnen afspelen via het netwerk daar?
Ha, dat mag prima maar helaas geen tijd voor gehad :\ Keep you posted thoughVerwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:03:
[...]
Is het geen idee om de originele firmware er weer op te zetten (als dat kan, ik zit niet zo in die materie)?
[...]
Het enige nadeel is dat je beide opties volgens mij elke keer moet instellen, hij kan ze niet onthouden.
[...]
Had je al tijd en zin gehad om daarmee bezig te gaan? Ik ben er te lui voor en dacht dat ik misschien jouw werk kan gebruiken
Ik begrijp nu wat je wilt, volgens mij is dat niet op te lossen zonder alternatieve firmware van de WD en die is er helaas niet.Bartjezz schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:22:
Ik moet gewoon een oplossing hebben voor het probleem dat de wd-tv niet vanaf een ftp-locatie kan streamen...
Je zou als de pc of laptop van je ouders aanstaat met http://www.netdrive.net/features.html een drive kunnen aanmaken voor jouw ftp server en dan die drive sharen en vanaf de wd daarmee connecten, maar volgens mij gaat dat niet werken met schoonouders die minimale computerkennis hebben
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2013 16:37 ]
never mind.
[ Voor 95% gewijzigd door DeEindbaas op 06-03-2013 12:24 ]
Ik heb een oplossing gevonden, ik ga doormiddel van een vpn-tunnel de netwerken aan elkaar hangen zodat ik de share van de WD kan zien. Als me dat lukt kan ik er gewoon weer films op drukken en klaar.Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:33:
[...]
Ik begrijp nu wat je wilt, volgens mij is dat niet op te lossen zonder alternatieve firmware van de WD en die is er helaas niet.
Je zou als de pc of laptop van je ouders aanstaat met http://www.netdrive.net/features.html een drive kunnen aanmaken voor jouw ftp server en dan die drive sharen en vanaf de wd daarmee connecten, maar volgens mij gaat dat niet werken met schoonouders die minimale computerkennis hebben
Ben wel benieuwd naar de ervaringen. Mijn upload is maar 10mbit, maar wellicht voor de toekomst ook iets voor mijn familie. Wellicht kan je de ervaringen delen?Bartjezz schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:44:
Ik heb een oplossing gevonden, ik ga doormiddel van een vpn-tunnel de netwerken aan elkaar hangen zodat ik de share van de WD kan zien. Als me dat lukt kan ik er gewoon weer films op drukken en klaar.
Ben ook benieuwd of je niet via een vpn op jouw netwerk een schrijf kan delen en die aan de mediabibliotheek van de wd van je schoonouders kan koppelen, dat zou helemaal ideaal zijn, dan stream je de films gewoon.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2013 16:20 ]
@ Dikkiedikdik
Is dit je wel eens opgevallen?

Is een optie die waarschijnlijk erg weinig gebruikt word maar toch.
Ik heb er dit van gemaakt.

Dit beinvloed ook het muziek optie scherm overigens ... en is te vinden in inc_option_menu_page_list.xml
<wrapper x="745" y="550" w="30" h="30" scale="100" align="right">
<image image="@@browse_shuffle_0_icon"/>
<image image="@@browse_shuffle_1_icon"/>
<image image="@@browse_shuffle_2_icon"/>
<image image="@@browse_shuffle_3_icon"/>
<image image="@@browse_shuffle_4_icon"/>
<image image="@@browse_shuffle_5_icon"/>
<image image="@@browse_shuffle_6_icon"/>
</wrapper>
<wrapper x="505"y="550"w="30" h="30" scale="100" align="right">
<image image="@@browse_repeat_0_icon"/>
<image image="@@browse_repeat_1_icon"/>
<image image="@@browse_repeat_2_icon"/>
<image image="@@browse_repeat_3_icon"/>
<image image="@@browse_repeat_4_icon"/>
<image image="@@browse_repeat_5_icon"/>
<image image="@@browse_repeat_6_icon"/>
</wrapper>
Is dit je wel eens opgevallen?

Is een optie die waarschijnlijk erg weinig gebruikt word maar toch.
Ik heb er dit van gemaakt.

Dit beinvloed ook het muziek optie scherm overigens ... en is te vinden in inc_option_menu_page_list.xml
<wrapper x="745" y="550" w="30" h="30" scale="100" align="right">
<image image="@@browse_shuffle_0_icon"/>
<image image="@@browse_shuffle_1_icon"/>
<image image="@@browse_shuffle_2_icon"/>
<image image="@@browse_shuffle_3_icon"/>
<image image="@@browse_shuffle_4_icon"/>
<image image="@@browse_shuffle_5_icon"/>
<image image="@@browse_shuffle_6_icon"/>
</wrapper>
<wrapper x="505"y="550"w="30" h="30" scale="100" align="right">
<image image="@@browse_repeat_0_icon"/>
<image image="@@browse_repeat_1_icon"/>
<image image="@@browse_repeat_2_icon"/>
<image image="@@browse_repeat_3_icon"/>
<image image="@@browse_repeat_4_icon"/>
<image image="@@browse_repeat_5_icon"/>
<image image="@@browse_repeat_6_icon"/>
</wrapper>
[ Voor 55% gewijzigd door WD-Medic op 06-03-2013 20:53 ]
Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000
Lol, dat is voor het eerst dat ik de afspeelmodus zie. Wel mooie icoontjes, ik ga zo ff checken en pas mijn theme aan. Ik zal zelf nog even een dagje bezig met het services menu, ik zat wat te wachten op joey smith, maar uit zijn laatste berichten begrijp ik dat hij niet veel zin meer heeft om ermee te werken.
Is het jou gelukt een 32 speed icoontje te maken die werkt? Ik krijg dat maar niet aan de praat...
Is het jou gelukt een 32 speed icoontje te maken die werkt? Ik krijg dat maar niet aan de praat...
Nou die Saturn-aanbieding laat op zich wachten zeg. Maandag of dinsdag had ik krantje en hij is er nu nog steeds niet in de filialen bij mij in de buurt. Morgen maar weer opnieuw proberen
L0L nog zo'n weergave die je zelden te zien krijgt. Eerlijk gezegd was ik alweer vergeten dat dit sinds de laatste updates mogelijk is. Zal er ook eens geleerd naar kijken wie weet brengt het iets.Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:03:
Zag op het WD forum wel dat op de een of andere manier X32 meer ruimte nodig heeft dan X16 misschien zit daar de truuk..
Idd jammer dat meneer Smit het een beetje laat afweten maar dat is niet anders misschien vind hij nog animo vandaag of morgen.
Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000
Gistermiddag om 3 uur besteld via de website... Vandaag om 1 uur bezorgd!temp00 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:08:
Nou die Saturn-aanbieding laat op zich wachten zeg. Maandag of dinsdag had ik krantje en hij is er nu nog steeds niet in de filialen bij mij in de buurt. Morgen maar weer opnieuw proberen
O ja... Geen verzendkosten...
[ Voor 3% gewijzigd door Paling1 op 07-03-2013 14:58 ]
Ja lol...lekker is dat
. Er zit er 1 in mijn woonplaats, dus ik dacht ik ga wel langs. Ze staan sinds gister (of wellicht eerder) ook niet meer op website. Misschien maar bij bol bestellen ofzo
Een icoontje op zich valt wel mee de vraag is alleen word deze vanuit de firmware op dezelfde manier aangesproken als de andere afbeeldingen/icoontjes.Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:03:

Voor audio heb je een icoontje nodig, voor video is het gewoon tekst.
In video_run en video_run_buf zal ik eens proberen de width op 40 te zetten, kijken wat er dan gebeurd. De xml audio_playback heeft geen wijziging nodig, hiervoor moet je idd een icoontje in de image map zetten.
Wordt Vervolgd ...
Yep werkt!
In video_run en video_run_buf de speed_value op 40 zetten is voldoende.
Het toevoegen van bovenstaand icoontje aan de image map is voor audio_playback de werkende oplossing. Na toevoegen wel even opnieuw starten of het thema opnieuw toepassen.
In video_run en video_run_buf de speed_value op 40 zetten is voldoende.
Het toevoegen van bovenstaand icoontje aan de image map is voor audio_playback de werkende oplossing. Na toevoegen wel even opnieuw starten of het thema opnieuw toepassen.
Ik had dit icoontje gemaakt na die firmware update

Die past wat beter bij de andere die ik had, die van jou lijkt zwarter (maar ik zit op een rotmonitor, dus kan het niet zo goed zien).
Maar ik kreeg hem niet aan de praat. Ik heb hem zo genoemd, dat klopt toch?
music_playback_playing_x32.png
Zal even de width aanpassen nu, had er nog geen tijd voor gehad, mooie ontdekking weer !!!
Volgens mij moet je een andere regel aanpassen, speed_state is de regel erboven ? Ik zal het zo even testen, heb nu dit aangepast:
<text text="@@speed_value" x="405" y="685" w="40" h="22" fontsize="20" textcolor="0xffffff"/>

Die past wat beter bij de andere die ik had, die van jou lijkt zwarter (maar ik zit op een rotmonitor, dus kan het niet zo goed zien).
Zal even de width aanpassen nu, had er nog geen tijd voor gehad, mooie ontdekking weer !!!
Volgens mij moet je een andere regel aanpassen, speed_state is de regel erboven ? Ik zal het zo even testen, heb nu dit aangepast:
<text text="@@speed_value" x="405" y="685" w="40" h="22" fontsize="20" textcolor="0xffffff"/>
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2013 20:05 ]
Ja zo heb ik het icoontje idd ook genoemd en dat werkt dus, heb je aan een herstart van de WD gedacht? of aan het opnieuw toepassen van het thema?Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:01:
...

Wat betreft speed_value heb je gelijk ik had het verkeerd neergezet hierboven ( meteen gewijzigd ) ... Je moet idd @@speed_value hebben.

hij werkt hier, de kids op bed brengen en tegelijk hiermee knutselen is niet een goede combi 
Zo, prima naar wens nu. Dat 32 speed icoontje irriteerde me al een tijdje, is hij weer wat meer af. Dit weekeinde nog even die andere aanpassingen die je aangaf gisteren verwerken, ze staan inderdaad verkeerd. Kwam er nog achter dat ik het wel een keer gezien heb, had ook de iconen aangepast qua kleur. Maar omdat ik geen moviesheets gebruik zat hij bij mij niet over tekst heen, dus het was me niet opgevallen.
Zo, prima naar wens nu. Dat 32 speed icoontje irriteerde me al een tijdje, is hij weer wat meer af. Dit weekeinde nog even die andere aanpassingen die je aangaf gisteren verwerken, ze staan inderdaad verkeerd. Kwam er nog achter dat ik het wel een keer gezien heb, had ook de iconen aangepast qua kleur. Maar omdat ik geen moviesheets gebruik zat hij bij mij niet over tekst heen, dus het was me niet opgevallen.
Ik heb ondertussen een vpn-server op de TP-Link WR1043ND van mijn schoonouders draaien en kan met mijn laptop aanmelden. Ik heb als test een divx overgezet, dit gaat met de max downloadsnelheid van hun (8mbit adsl lijntje). In oktober ga ik overstappen naar een andere glasvezelaanbieder denk ik, dan krijg ik voor 4 euro meer 100/100Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:01:
[...]
Ben wel benieuwd naar de ervaringen. Mijn upload is maar 10mbit, maar wellicht voor de toekomst ook iets voor mijn familie. Wellicht kan je de ervaringen delen?
Ben ook benieuwd of je niet via een vpn op jouw netwerk een schrijf kan delen en die aan de mediabibliotheek van de wd van je schoonouders kan koppelen, dat zou helemaal ideaal zijn, dan stream je de films gewoon.
Het streamen ga ik niet doen, ik heb een nas waar die films op staan. Die nas gaat om 10:00 uur aan en om 23:00 uur weer uit vanwege energiebesparing. Als ze dan 's avonds misschien net het einde van een film aan het bekijken zijn gaat m'n nas onherroepelijk uit, dan krijg ik weer van die gezellige telefoontjes... Trouwens, ik hoef geen kinderfilms zoals Heide en Bumba en van die andere rommel die eigenlijk te duur is aan de stroom, doe mij maar Inception en The Adjustment Bureau ofzo
Edit: op die router draait DD-WRT met een PPTP server. Vanuit Windows 8 kan ik via een wizard verbinding maken met hun netwerk. De router hangt daar achter een Experiabox uit de oertijd, ben nogal wat uurtjes kwijt geweest met de portforwarding

[ Voor 9% gewijzigd door Bartjezz op 08-03-2013 09:29 . Reden: Toevoeging ]
Ja, je kan van alles willen, maar jij hebt straks ook wel minimaal 500GB aan kinderspul erop staan net als ikBartjezz schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:23:
Trouwens, ik hoef geen kinderfilms zoals Heide en Bumba en van die andere rommel die eigenlijk te duur is aan de stroom, doe mij maar Inception en The Adjustment Bureau ofzo

Nog een tip: Netflix. Mijn kinderen zijn 3 en 5 en kijken niet veel meer vanaf de nas, maar zitten continue op netflix. Ik heb in dit topic een uitleg gezet hoe je dat kan afsluiten in Nederland met de WD. Nu weet ik niet of je die zelf hebt, maar het werkt ook op pc's, ipads etc.
Enige nadeel is dat het Engels is, maar mijn kinderen hadden alleen in het begin wat opmerkingen dat de taal wat vreemd was, maar nu vinden ze het wel prima.Althans het stoort ze niet.
Wat is nu de toegevoegde waarde van Netflix tov gewoon zelf downloaden? Ok het neemt geen ruimte in EN je hoeft niet de actie te starten voor het downloaden maar verder zie ik de waarde er niet van. Ik bedoel; staan films uit de bioscoop er eerder op dan ze uit zijn op DVD/Bluray (lijkt mij stug)
De enige meerwaarde die ik zo snel zie is dat je op een onverwachts moment de library in kan duiken en at random een film kan pakken tov handmatig downloaden en moeten wachten to het klaar is. Maar voor een 10 euro per maand vind ik dat nog aardig aan de prijs...
De enige meerwaarde die ik zo snel zie is dat je op een onverwachts moment de library in kan duiken en at random een film kan pakken tov handmatig downloaden en moeten wachten to het klaar is. Maar voor een 10 euro per maand vind ik dat nog aardig aan de prijs...
Probleempje.
Ik heb de WD al een tijdje niet meer gebruikt, nu geeft hij een update aan. Ik heb nu nog FW versie, 1.09.10 en de nieuwste versie is 1.14.09. Echter, ik krijg hem dan niet geupdate omdat hij een netwerkfout aangeeft. Ik heb via Wifi én kabel geprobeerd, beide geen succes. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Ik heb de WD al een tijdje niet meer gebruikt, nu geeft hij een update aan. Ik heb nu nog FW versie, 1.09.10 en de nieuwste versie is 1.14.09. Echter, ik krijg hem dan niet geupdate omdat hij een netwerkfout aangeeft. Ik heb via Wifi én kabel geprobeerd, beide geen succes. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Whole lot of stars ***
Thx, zal het eens proberen. Maar hoe kan ik dan via USB bij het FW bestand komen en deze activeren voor het installeren?Notna schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:59:
Nope, maar download het op een USB stick en probeer het op die manierKan zijn dat je teveel versies achterloopt en het daarom niet wilt
Edit: ik heb het al gevonden. Alles loskoppelen en opnieuw opstarten met de USB-stick in de achterste poort. Hij is nu aan het updaten.
Edit 2: updaten gelukt! Thx!
[ Voor 17% gewijzigd door Rudios op 08-03-2013 14:29 . Reden: Oplossing! ]
Whole lot of stars ***
Een stukje uit de Release notes van de WD TV: (sorry dat ik het niet vertaald heb voor jou)
To update the firmware via a USB device:
1. Go to http://support.wdc.com to download the latest firmware update compressed file for
your WD TV Live Streaming Media Player.
2. Click "Downloads" then the product name (or photo).
3. Extract the four files (.BIN, .VER, .FFF, and .INFO files) to the root (top level) of a
portable USB drive.
4. Connect the USB drive to the WD TV Live Streaming Media Player's USB port.
5. Press HOME, Select the firmware upgrade icon, and press ENTER.
6. You are prompted to perform the firmware upgrade.
7. Select OK on the firmware update prompt, and then press ENTER. This will restart
the system.
8. After restarting, the system automatically enters firmware upgrade mode.
9. Once the update process is completed, the WD TV Live Streaming Media Player will
restart again.
To update the firmware via a USB device:
1. Go to http://support.wdc.com to download the latest firmware update compressed file for
your WD TV Live Streaming Media Player.
2. Click "Downloads" then the product name (or photo).
3. Extract the four files (.BIN, .VER, .FFF, and .INFO files) to the root (top level) of a
portable USB drive.
4. Connect the USB drive to the WD TV Live Streaming Media Player's USB port.
5. Press HOME, Select the firmware upgrade icon, and press ENTER.
6. You are prompted to perform the firmware upgrade.
7. Select OK on the firmware update prompt, and then press ENTER. This will restart
the system.
8. After restarting, the system automatically enters firmware upgrade mode.
9. Once the update process is completed, the WD TV Live Streaming Media Player will
restart again.
Had het al gevonden inderdaad, misschien goede informatie voor in de startpost?
[ Voor 3% gewijzigd door Rudios op 08-03-2013 15:33 ]
Whole lot of stars ***
Ik heb hier net een wd live geinstalleerd. Ook even de app getest wdtv media en wd2go
Weet iemand of dropbox bij deie laatste iets te maken heeft met dropbox van google?
Of heet het beide gewoon dropbox maar ieder een eigen software.
Want je hebt:
Skydrive
Dropbox
Google drive
Maar er is ook een app: google (
Daar zit ook weer een dropbox variant in.
Want mijn google dropbox account is een ander inlog dan die op de wdlive via de app wd2go.
Weet iemand of dropbox bij deie laatste iets te maken heeft met dropbox van google?
Of heet het beide gewoon dropbox maar ieder een eigen software.
Want je hebt:
Skydrive
Dropbox
Google drive
Maar er is ook een app: google (
Daar zit ook weer een dropbox variant in.
Want mijn google dropbox account is een ander inlog dan die op de wdlive via de app wd2go.
[ Voor 11% gewijzigd door r.marijnissen op 08-03-2013 17:17 ]
Voor films is het wel ok (je kan nieuwere downloaden en ze zijn ook minimaal een jaar oud, bluray releases zijn er veel eerder), maar voor mij zit de meerwaarde in tv series. Die zijn wel minimaal een jaar oud, maar het is gewoon heerlijk. Zo kijk ik nu warehouse 13 en daar kon ik de eerste seizoen lastig van vinden en van series als how it's made is echt alles beschikbaar.Notna schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:18:
Het is meer gemak, als je wat tijd in downloaden steekt kan je het meeste ook wel krijgen. Ik heb een abonnement op spotify en netflix (en hulu, maar daar stop ik mee) en voor spotify is het eigenlijk hezelfde, je kan prima muziek downloaden, maar het is gewoon gemak.
Gemak van een heel grote database van spul, je zal je niet vervelen. Het kost wat geld, maar om mij heen hoor ik iedereen maar over film1 en hbo bij ziggo (bijvoorbeeld) en dat is al 15 euro in de maand minimaal. Als je het daartegen afzet is het best goedkoop.
komt erin dit weekeinde.Rudios schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:32:
Had het al gevonden inderdaad, misschien goede informatie voor in de startpost?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2013 18:31 ]
http://www.avsforum.com/t...nerator-for-media-playersVerwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 12:32:
Weet iemand of er ook een MAC OS programma is om Moviesheets te maken ?
Of windows draaien in parallels, dat is wellicht voor meer zaken wel handig.
Zijn er grote verschillen tussen de WD Live 2011 en de WD Live 2009 versies?
En als die er zijn, waar zit het hem dan in?
Ik ben nl op zoek naar een mediaspeler voor in de slaapkamer, dus zolang ie maar gewoon films en series kan afspelen via een bedrade netwerkaansluiting is het al goed.
De 2009 versie is nog wel eens tweedehands te koop voor schappelijke prijzen.
Ik ben nl op zoek naar een mediaspeler voor in de slaapkamer, dus zolang ie maar gewoon films en series kan afspelen via een bedrade netwerkaansluiting is het al goed.
[ Voor 12% gewijzigd door Leader98 op 11-03-2013 21:19 ]
Heb ze beide. De belangrijkste verschillen in mijn beleving;Leader98 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:19:
Zijn er grote verschillen tussen de WD Live 2011 en de WD Live 2009 versies?
- 2011 versie heeft standaard ondersteuning voor moviesheets, en is daar ook een stuk sneller in dan de wdlxtv 'custom' firmware van de 2009.
- 2011 heeft kleinere/mooiere behuizing.
Verder eigenlijk niet echt grote verschillen. De 2011 heeft allerlei internet-zooi die ik toch nooit gebruik. Maar als je echt om moviesheets geeft zou ik de 2011 versie nemen, stuk sneller en makkelijker daarin. Ik heb nog niets gevonden wat de 2011 wel afspeelt en de 2009 niet, dus wat dat betreft geen verschil.
Werken DVD menus wel op de 2009?Bartjuh schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:30:
[...]
Heb ze beide. De belangrijkste verschillen in mijn beleving;
- 2011 versie heeft standaard ondersteuning voor moviesheets, en is daar ook een stuk sneller in dan de wdlxtv 'custom' firmware van de 2009.
- 2011 heeft kleinere/mooiere behuizing.
Verder eigenlijk niet echt grote verschillen. De 2011 heeft allerlei internet-zooi die ik toch nooit gebruik. Maar als je echt om moviesheets geeft zou ik de 2011 versie nemen, stuk sneller en makkelijker daarin. Ik heb nog niets gevonden wat de 2011 wel afspeelt en de 2009 niet, dus wat dat betreft geen verschil.
volgens mij werken die menu's wel met de 2009 versie (met meer recentere firmwares). Althans, dat haal ik hieruit: [WD TV Live] Ervaringen topic
Ik zou echter de 2011 kopen, zo heel duur is die ook weer niet (85 euro). Natuurlijk meer dan een 2e hands 2009 model, maar daar komt geen firmware meer voor uit en voor de 2011 versie nog wel enige tijd, dus langere ondersteuning, garantie en ook spotify e.d. (al gebruik je dat nu niet) en ik meen dat het bij grotere films (30GB en meer) een stuk beter op de 2011 versie werkt.
Kost je 40 euro meer schat ik in, maar alleen al de afstandsbedieninig bij de 2011 is al zo 10 euro meerbetalen waard. Dat kleine ding van de 2009 had ik ook bij de wd tv mini en dat is toch een stuk minder.
En bij eventuele verkoop in de toekomst heb je meer aan de 2011 versie, die blijft langer zijn waarde behouden.
Ik zou echter de 2011 kopen, zo heel duur is die ook weer niet (85 euro). Natuurlijk meer dan een 2e hands 2009 model, maar daar komt geen firmware meer voor uit en voor de 2011 versie nog wel enige tijd, dus langere ondersteuning, garantie en ook spotify e.d. (al gebruik je dat nu niet) en ik meen dat het bij grotere films (30GB en meer) een stuk beter op de 2011 versie werkt.
Kost je 40 euro meer schat ik in, maar alleen al de afstandsbedieninig bij de 2011 is al zo 10 euro meerbetalen waard. Dat kleine ding van de 2009 had ik ook bij de wd tv mini en dat is toch een stuk minder.
En bij eventuele verkoop in de toekomst heb je meer aan de 2011 versie, die blijft langer zijn waarde behouden.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2013 10:19 ]
Zou de afstandbediening van de 2011 ook werken op de 2009?
Die werkt daar prima op (proefondervindelijk geconstateerd
)
Nou Saturn gaat 'm definitief niet worden, dus nu wil ik m bij Alternate gaan halen. Weet iemand of dit de nieuwe (2011) versie is?
http://www.alternate.nl/h...9&utm_source=tweakers.net
http://www.alternate.nl/h...9&utm_source=tweakers.net
Ja, aangezien het 2009 model er zo uitziet:

En het allereerste model was met Zwarte Piano lak
De hub is erg pla en een stuk groter omdat er een HDD inzit.

En het allereerste model was met Zwarte Piano lak
[ Voor 36% gewijzigd door Notna op 15-03-2013 14:12 ]
Super, thanks!
Geen probleem. Overigens is de streaming (model 2011) de enige met WiFi dus daar had je het al aan kunnen zien
Hi,
iemand een idee hoe je Master HD Dts eruit kan persen? True HD lukt me wel maar Master HD niet. vreemd genoeg verschijnt dit wel op het tv scherm wanneer een bron MSTR DTS is, maar niet in de display van mn receiver.
iemand een idee hoe je Master HD Dts eruit kan persen? True HD lukt me wel maar Master HD niet. vreemd genoeg verschijnt dit wel op het tv scherm wanneer een bron MSTR DTS is, maar niet in de display van mn receiver.
Niet:
http://community.wdc.com/...o-capability/idi-p/417018
Maar dat had je uiteraard zelf ook al onderzocht, toch?
http://community.wdc.com/...o-capability/idi-p/417018
Maar dat had je uiteraard zelf ook al onderzocht, toch?
[ Voor 60% gewijzigd door Notna op 15-03-2013 16:09 ]
Programma werkt niet meer op OSX. "Program is expired".Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:28:
[...]
http://www.avsforum.com/t...nerator-for-media-players
Of windows draaien in parallels, dat is wellicht voor meer zaken wel handig.
Weet iemand andere alternatieven, of een oplossing hiervoor?