Al een tijd een wens van mij om mee aan de slag te gaan, nu tijd gevonden om het uit te voeren. Ik wil heel graag Netflix en Hulu plus e.d. op mijn WD hebben alsmede alle Amerikaanse internet services. Het blijkt heel simpel te zijn en het is zelfs met een trial gratis te proberen.
Een handleiding:
Je hebt een abonnement op unblock us nodig. De eerste 7 dagen zijn gratis. Je hoeft voor de gratis trial geen creditcard in te voeren, alleen je emailadres. Activeer unblock us via de pc of ipad of telefoon of stel het vast in op je router (als dit ondersteund wordt).
Na activatie kan je het instellen op de WD (zie handleiding op de site).
Na het invoeren van de DNS op je router of op de WD ga je naar de land/tijd instellingen en kies je opnieuw activeren van de locatie (ben even de exacte naam kwijt). Vervolgens krijg je de melding dat je in de United States woont van de WD en heb je veel meer services in de internet mogelijkheden
Neem nu een abonnement op netflix, ik heb dit via de ipad geregeld, maar kan ook op je pc of op de wd zelf mits je unblock us hebt ingesteld.
En vervolgens kan je los. Duizenden tv series en films met de mogelijkheid Engelse ondertiteling te gebruiken. Netflix kan je een maand gratis proberen, je moet wel een creditcard hebben en bij het aanmaken van je account een postcode gebruiken uit Amerika (ik heb een hotel genomen ergens in Amerika). Adresgegevens e.d. hoef je verder niet op te geven, creditcard, username en zip code en klaar ben je.
En vervolgens voer je die op de WD in en kan je los.
Kosten omgerekend met google zoekmachine
Unblock us kost per maand: 3,73 euro per maand (4,99 CAD)
Netflix kost per maand: 5,97 euro per maand (7,99 USD)
Hulp plus nemen is lastiger. Je moet even investeren. Ik heb voor 40 USD (30 euro) hier een Amerikaanse prepaid creditcard gekocht (met 25 dollar tegoed):
http://www.buyfrompowerseller.com/
Ik moet nu 24 uur wachten omdat mijn creditcard aangemaakt moet worden. Zie deze info:
The demand for Hulu Plus outside the US is huge so please allow up to 24 hours for us to process your order. Thank you for your business and patience.
Please note this is a prepaid card for Hulu Plus account from outside the US. You can register it to an address, recommending using an Oregon or Delaware address for no sale tax, and register for a Hulu Plus account from outside the US. The $25 value will give you 3 months, the $50 for 6 months and $100 for one year of Hulu Plus subscription.
Je hebt deze creditcard nodig omdat je anders geen account kan aanmaken. Vervolgens kan je met een Amerikaanse itunes account Nederlandse itunes giftcards koppelen en zo Hulu plus betalen als Nederlander.
Het is even wat werk, maar dan heb je hopelijk ook wat. Ik houd jullie op de hoogte in dit bericht (ik edit hem) over mijn Hulu plus ervaringen.
Ervaringen
Net een uur of 2 naar Netflix gekeken. Ik werd helemaal wild toen ik door het aanbod zat te bladeren op de ipad, werkelijk fenomenaal wat je allemaal kan zien. Van Britse series tot aan documentaires, ongelofelijk, net alsof je in een videotheek staat en gewoon iets van de plank kan pakken.
Geluid en beeld zijn uitstekend.
Van Hulu plus heb ik nog geen Amerikaanse creditcard, zal wel komen omdat het pas net ochtend in Amerika is en ook nog eens zondag. Ik moet helaas morgen van 07:00 tot 23:00 werken, dus veel tijd heb ik dan niet om ermee bezig te gaan, hoop dat ik vanavond nog wat eraan kan klussen, anders wordt het dinsdag op mijn vrije dagje.
Edit 2: hulu plus account is in de pocket. Werkt prima op de ipad. Als je dan stopt en de wd hulu start kan je doorkijken. Net als netflix prima kwaliteit. Ook subs in het engels als bij netflix. Subs zijn van iets betere kwaliteit dan netflix. Echt leuk is dual screen , wat mooi gemaakt. Ik krijg het alleen niet voor elkaar iets te zoeken op de wd en het dan af te spelen, ik heb dus wel de ipad nodig om iets te starten wat wat vaag is...
Edit 3: ok, search werkt niet goed, maar vai browse werkt het super en dat is ook nog eens mooier dan search. Netflix app is wel beter, maar bij hulu heb ik weer andere series. Browsen naar nieuw materiaal vind ik wel minder leuk, ik heb nu 3 maand hulu gekocht via een amerikaanse creditcard, ik beslis over 3 maand dus of ik het blijf houden, netflix blijft zeker, hulu misschien. Zo kan ik nu 10 seizoenen biggest loser kijken w mijn lievelingsshow is.
Dikke aanrader allemaal, maak optimaal gebruik van je wd
Edit 4: hulu's interface is minder en trager, maar beeld is iets beter en ondertiteling is een stuk beter, bij star trek bijv. is klingon bijv. te zien als ondertiteling en bij netflix slaan ze dat overr. En de subs zien er beter uit bij hulu.
Maar hulu heetf reclame en zoekfunctie wert brak, je kan eel browsen. Lastig...
Hulu heeft alleen goede tv series, netflix minder, maar films en doumentaires.
[
Voor 47% gewijzigd door
Verwijderd op 18-02-2013 07:28
]