eeeh....Notna schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:04:
Niet:
http://community.wdc.com/...o-capability/idi-p/417018
Maar dat had je uiteraard zelf ook al onderzocht, toch?
Ik zat toen ik postte op m'n tel (lastig zoeken), maar je hebt gelijkNotna schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:15:
Geen probleem. Overigens is de streaming (model 2011) de enige met WiFi dus daar had je het al aan kunnen zien
Ik heb mijn WD nu ook binnen. Fijn apparaatje. Bestanden op een ingeplugde usb stick erop plaatsen gaat prima zonder DLNA toestanden. Ik ging er vanuit dat het wel via Windows netwerk share protocollen (smb??) zou werken, maar ik had toch verwacht dat ik extra irritante software nodig zou hebben. Niets is minder waar, gewoon Windows verkenner openen, WD selecteren, copy/paste...klaar!
Het enige minpuntje vind ik dat pre-installed Youtube apps, geen subscriptions kunnen tonen. Dat is toch wel basisfunctionaliteit en een grote misser dat ze dat hebben weggelaten. Er zit wel één app op die een soort van subscriptions toont, maar dat is gewoon één hele lange afspeellijst van al de video's van je subscriptions
Verder werkt de WD Live android app uitstekend en hoewel niet ik 'm niet echt nodig heb, is die app toch een groot pluspunt (keyboard in de app is overigens erg handig toz van afstandsbediening). Ik moet alleen nog even kijken wat ik met al die services/pre-installed apps kan doen. Misschien even aan de slag met Netflix? Naam komt me bekend voor, maar nooit echt uitgezocht hoe of wat. Volgens mij zat er ook een hoop tussen wat niet echt bruikbaar/nuttig is.
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Wat jij doet ken ik niet, ik zal vanavond eens kijken. Dat moet toch ook werken als ik het op de ipad selecteer? Misschien kan je het wat beter uitleggen, het is wat vaag voor mij wat je nu precies doet.temp00 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:31:
Ik los het nu op door in één van die YT-apps m'n scherm softwarematig, dus zonder kabels, te koppelen aan m'n android tel, en via de YT-app op m'n tel een video uit m'n subscriptions te starten die dan vervolgens op m'n TV wordt weergegeven (dat is dan wel weer een gave functionaliteit).
[ Voor 137% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2013 19:14 ]
Ik denk dat het ook wel op de iPad moet werken. Overigens gebruik ik op m'n Android-phone de officiele Youtube app (van Youtube/Google zelf) en ik denk dus wel dat jij die op je Pad ook moet gebruiken (mits die beschikbaar is voor iOS).
-Start op de WD de Youtube app; er zijn er twee, pak diegene met het gekleurde logo (leanback heet die geloof ik).
-Selecteer Mijn Youtube
-Selecteer 'Koppelen', je krijgt nu een éénmalige code die je met je mobiel apparaat (in jouw geval je iPad) op http://youtube.com/pair moet invoeren
-Als het goed is krijg je nu een bericht op de WD dat je apparaat gekoppeld is. Wanneer je nu een video met de Youtube-app op je mobiele apparaat start, wordt deze weergegeven op je TV.
Het is gewoon een leuk handigheidje van Youtube. Youtube ziet welke video je hebt gestart op je mobiele apparaat en verstuurt een commando naar de WD/de app op WD dat een bepaalde video gestart moet worden (tenminste, ik denk dat het zo ongeveer werkt)
-Start op de WD de Youtube app; er zijn er twee, pak diegene met het gekleurde logo (leanback heet die geloof ik).
-Selecteer Mijn Youtube
-Selecteer 'Koppelen', je krijgt nu een éénmalige code die je met je mobiel apparaat (in jouw geval je iPad) op http://youtube.com/pair moet invoeren
-Als het goed is krijg je nu een bericht op de WD dat je apparaat gekoppeld is. Wanneer je nu een video met de Youtube-app op je mobiele apparaat start, wordt deze weergegeven op je TV.
Het is gewoon een leuk handigheidje van Youtube. Youtube ziet welke video je hebt gestart op je mobiele apparaat en verstuurt een commando naar de WD/de app op WD dat een bepaalde video gestart moet worden (tenminste, ik denk dat het zo ongeveer werkt)
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Idd wel leuke aanvulling.
Werkt ook op de Live Hub ...
Werkt ook op de Live Hub ...
Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000
Hebben jullie enig idee hoe dit op te lossen; ik heb aan mijn WD TV Live twee extern gevoede HD's via USB aangesloten, echter deze komen met regelmaat niet uit de standby-modus bij het inschakelen van de WD, waardoor ik de melding krijg dat er geen USB devices zijn aangesloten en dus ook mijn collectie niet zichtbaar is.
Zie ik iets over het hoofd m.b.t. de instellingen?
Dank alvast!
Zie ik iets over het hoofd m.b.t. de instellingen?
Dank alvast!
I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg
Je hebt ook de Youtube Remote app, kan je nog makkelijker veel filmpjes toevoegen.
Verwijderd
[quote]delta1 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 00:39:
Ben erg nieuw met de WDTV.
WD TV Live Metadata Handleiding (permalink)
Heb alle stappen gedaan, maar de WDTV laat alleen maar de cover zien, wat doe ik fout.Ben erg nieuw met de WDTV.
Heb je Media Library als source staan en niet iets anders? Alleen met Media Library krijg afaik meta data te zien
Verwijderd
TMDB Meta-Source volgens mijNotna schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 12:15:
Heb je Media Library als source staan en niet iets anders? Alleen met Media Library krijg afaik meta data te zien
Nee, de source waar de films bekeken worden op je NAS, niet de meta scraper source 
Je kan als source voor het connecten van je WD TV Live kiezen tussen Networkshare, Network servers enz. Daar staat ook de media library optie tussen.
Pak anders even je handleiding erbij en zoek het op. Die uitleg in de TS is volgens mij nergens voor nodig tenzij je alles zelf wilt doen vs automagisch door de WD TV zelf.
Voor meer info: http://www.wdc.com/wdproducts/library/UM/ENG/4779-705062.pdf
Pagina 26, 54, 198. Je hoeft maar een paar dingen te veranderen en gaan met die banaan
Je kan als source voor het connecten van je WD TV Live kiezen tussen Networkshare, Network servers enz. Daar staat ook de media library optie tussen.
Pak anders even je handleiding erbij en zoek het op. Die uitleg in de TS is volgens mij nergens voor nodig tenzij je alles zelf wilt doen vs automagisch door de WD TV zelf.
Pagina 26, 54, 198. Je hoeft maar een paar dingen te veranderen en gaan met die banaan
[ Voor 17% gewijzigd door Notna op 26-03-2013 14:29 ]
Verwijderd
Als ik Media Library kies zie ik alleen maar de video bestanden en verder niets, wanneer ik via Networkshare kijk krijg ik alleen de hoesjes te zien maar niet de gegevens van de film.Notna schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:28:
Nee, de source waar de films bekeken worden op je NAS, niet de meta scraper source
Damn, voel me een sukkel. Maar pleazz help me verder.
Is er nergens een setup voor dummies waar dit allemaal staat?
Die heb ik je net gegeven: zie de handleiding. Meer dummy proof dan dat kan ik het niet maken 
Kort door de bocht:
- Connect naar je source waar de videos/mappen staan
- Middels de Menu knop 'Add to media library'
- Wanneer alle gewenste folder en bestaden aan je media library zijn toegevoegd, verander je de source naar 'Media Library
- Kies nu even een random video uit, gebruik de menu knop en doe 'Get content info' en voila; covers en XML/meta data voor je films
dit is als je alles manueel doet maar je kan ook instellen dat hij het de eerste keer automagisch doen en blijft doen. Dan moet je alleen nog even de foutjes eruit werken
Source 'Network Share' kan pas meta data laten zien als je die ook daadwerkelijk hebt. Vandaar dat je dus wel de covers ziet maar verder niet
Maar nogmaals; lees even de handleiding door, dan wordt het allemaal een stuk duidelijker. Daarna kunnen we je altijd nog verder helpen met vervolg vragen maar we zijn geen helpdesk
Kort door de bocht:
- Wanneer alle gewenste folder en bestaden aan je media library zijn toegevoegd, verander je de source naar 'Media Library
- Kies nu even een random video uit, gebruik de menu knop en doe 'Get content info' en voila; covers en XML/meta data voor je films
dit is als je alles manueel doet maar je kan ook instellen dat hij het de eerste keer automagisch doen en blijft doen. Dan moet je alleen nog even de foutjes eruit werken
Source 'Network Share' kan pas meta data laten zien als je die ook daadwerkelijk hebt. Vandaar dat je dus wel de covers ziet maar verder niet
Maar nogmaals; lees even de handleiding door, dan wordt het allemaal een stuk duidelijker. Daarna kunnen we je altijd nog verder helpen met vervolg vragen maar we zijn geen helpdesk
En als je dat gedaan hebt:
Kies via de Rode Knop Media Library als Source
Kies via de Gele Knop een andere Overview ( Beeld indeling ). Er zijn er, dacht ik, 4 ...
Eén daarvan is Gallery View en die ziet er zo uit:

Het gebruikte Thema kan natuurlijk afwijken maar in het Standaard Mochi Thema ziet het er zo uit:
Kies via de Rode Knop Media Library als Source
Kies via de Gele Knop een andere Overview ( Beeld indeling ). Er zijn er, dacht ik, 4 ...
Eén daarvan is Gallery View en die ziet er zo uit:
Het gebruikte Thema kan natuurlijk afwijken maar in het Standaard Mochi Thema ziet het er zo uit:
Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000
Dat wilde ik net aangeven, ik kon het alleen niet heel netjes zeggenNotna schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:50:
Ik wil best mensen helpen net als Notna en Medic, maar komop, steek er enige moeite in. En stel heldere vragen en geef aan wat je al gedaan hebt, dan is een kleine aanwijzing genoeg.
Verwijderd
dacht veel pc kennis te hebben, maar sorry, toch niet hier in.Notna schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:50:
Die heb ik je net gegeven: zie de handleiding. Meer dummy proof dan dat kan ik het niet maken
Kort door de bocht:
Is ondertussen gelukt, wanneer ik over de mappen heen scrolde zag ik alleen geen gegevens, dat zag ik pas wanneer ik de map opende. Nu ga ik nog even spitten hoe ik Nederlandse tekst kan krijgen.
Neerlandsche text zal middels de standaard Meta scraper lastig worden aldaar themoviedb.org Engels is en geen NL teksten ondersteunt afaik.
Aan de andere kant meen ik mij ter herinneren dat er in de XML files een setting staat voor het land en de taalkeuze maar ik dacht dat dit meer was voor de taal waarin de cover is dan iets anders. TMDB.org ondersteunt dat iig, geen idee of WD daar ook wat mee deed (geloof van niet wat weer ten gevolge had dat je Russische voorkanten kon krijgen als die hoger gevote waren op de site)
Aan de andere kant meen ik mij ter herinneren dat er in de XML files een setting staat voor het land en de taalkeuze maar ik dacht dat dit meer was voor de taal waarin de cover is dan iets anders. TMDB.org ondersteunt dat iig, geen idee of WD daar ook wat mee deed (geloof van niet wat weer ten gevolge had dat je Russische voorkanten kon krijgen als die hoger gevote waren op de site)
Zie de handleiding lekker makkelijk, alleen zie je daar deze zaken niet terug, maar goed..Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:36:
[...]
dacht veel pc kennis te hebben, maar sorry, toch niet hier in.
Is ondertussen gelukt, wanneer ik over de mappen heen scrolde zag ik alleen geen gegevens, dat zag ik pas wanneer ik de map opende. Nu ga ik nog even spitten hoe ik Nederlandse tekst kan krijgen.
Misschien nog even als aanvulling, als je volledig de controle wil houden over je metadata is dat simpel en snel aan te passen.
Haal je metadata handmatig (of niet)binnen met de standaard scraper, zoals al eerder is aangegeven.
In het Metathump bestand staat je cover, die je simpel met Paint kan veranderen als je een andere cover wilt.
In het XML-document (Rechtermuis klik openen met Word)kan je alles aanpassen wat je maar weergegeven wil zien, copy- past de Nederlandse omschrijving van de Film op Moviemeter.nl bv. en plak deze in Plot en/of overvieuw, geef je film de genre die jij vind passen, zet jezelf erbij als Director
Bestaande Bibliotheek wissen en opnieuw laten aanmaken, uiteraard bibliotheek kiezen als source , filter op genre, en staan gelijk alle Westerns, Oorlog, Drama ed. keurig in juiste map.
Echt nog geen minuut werk per film, is nog leuk om te doen ook, geheel zoals jij het wilt, Have fun..
@mannen hier onder, Word 2007 is geen probleem, uiteraard kan oa. kladblok ook, maar ziet er wat chaotischer uit, men merkt vanzelf wel wat lekker werk of niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Habana op 27-03-2013 12:30 ]
Je kan beter openen in kladblok, word wil, in iedergeval bij oudere versies zelf stukken code toevoegen en dat kan problemen geven
Ikzit dit topic eens door te lezen omdat ik een andere mediaspeler wil (heb nu een popcorn hour a-200 en dat ding heeft met tussenpozen slecht gewerkt).
De WD-live is al even op de markt maar zo te zien is dit nog een heel goede mediaspeler.
Wat ik eigenlijk wil is:
- MKV en ISO's kijken
- DVD's met menu's
- Bluray met eventueel eenvoudig menu af kunnen spelen
- een leuke videowall kunnen maken zonder al te veel handwerk te moeten doen
Ik stream alles vanaf mijn Synology NAS, is deze mediaspeler interessant voor mij om te kopen of kan ik beter kijken naar nieuwere modellen?
De WD-live is al even op de markt maar zo te zien is dit nog een heel goede mediaspeler.
Wat ik eigenlijk wil is:
- MKV en ISO's kijken
- DVD's met menu's
- Bluray met eventueel eenvoudig menu af kunnen spelen
- een leuke videowall kunnen maken zonder al te veel handwerk te moeten doen
Ik stream alles vanaf mijn Synology NAS, is deze mediaspeler interessant voor mij om te kopen of kan ik beter kijken naar nieuwere modellen?
bluray menu's zitten er niet in, daarvoor moet je in een duurder segment van de mediaspelers zitten (helaas).
De videowall werkt, maar is niet helemaal ideaal. Het kost je ongeveer een minuut nog per film, het grootste nadeel is dat alles in 1 map moet (dus filmbestanden en .srt bestanden e.d.). Als je geen video_ts folders gebruikt (of die omzet naar .iso) , maar voornamelijk mkv en dergelijke, dan is de videowall goed met wat handwerk.
De videowall werkt, maar is niet helemaal ideaal. Het kost je ongeveer een minuut nog per film, het grootste nadeel is dat alles in 1 map moet (dus filmbestanden en .srt bestanden e.d.). Als je geen video_ts folders gebruikt (of die omzet naar .iso) , maar voornamelijk mkv en dergelijke, dan is de videowall goed met wat handwerk.
Klinkt goed voor die prijs. Bluray menu's is ook niet echt een harde eis, want ik begin al wat schijfruimte problemen te krijgen. Dan is een MKV net zo goed vind ik.
Een beetje hobby'en vind ik wel leuk, belangrijkste is dat hij gewoon alles probleemloos afspeelt en ik niet elke keer als ik de mediaspeler gebruik mezelf moet gaan afvragen wat voor bui hij vandaag weer heeft.
Een beetje hobby'en vind ik wel leuk, belangrijkste is dat hij gewoon alles probleemloos afspeelt en ik niet elke keer als ik de mediaspeler gebruik mezelf moet gaan afvragen wat voor bui hij vandaag weer heeft.
Daar zal je geen last van hebben met de WD. Ik ben nog geen formaat tegen gekomen die het niet afspeelt eerlijk gezegd
Vooruit en terugspelen, op een bepaald punt beginnen etc. wil dat een beetje met de WD TV Live als je alleen vanaf een NAS/ pc via wifi streamt?
Dat werkt nu niet via Samsung Allshare en dit leek me al een mooie mediaspeler.
Daarnaast zoek ik nog een handige manier om tv op te gaan nemen als vervanger van de UPC sd dvr nu die ook digitaal in het basispaket gaan doen en dat ding (deels) overbodig wordt.
Dat werkt nu niet via Samsung Allshare en dit leek me al een mooie mediaspeler.
Daarnaast zoek ik nog een handige manier om tv op te gaan nemen als vervanger van de UPC sd dvr nu die ook digitaal in het basispaket gaan doen en dat ding (deels) overbodig wordt.
Ja hoor:
- Vooruit spoelen: check
- Achteruit gaan: check
- Custom start punt aangeven (tot de mili seconde nauwkeurig) check
Let wel; WiFi is opzich goed maar valt en staat met de rest van je netwerk set up. Bedraad zal altijd beter zijn
Opnemen zal het alleen niet worden; dat kan het apparaat niet
- Vooruit spoelen: check
- Achteruit gaan: check
- Custom start punt aangeven (tot de mili seconde nauwkeurig) check
Let wel; WiFi is opzich goed maar valt en staat met de rest van je netwerk set up. Bedraad zal altijd beter zijn
Opnemen zal het alleen niet worden; dat kan het apparaat niet
Klinkt goed allemaal! Videowall is ook leuk als ik zo rond kijk, mooiste zou zijn als je ook nog Nederlandse beschrijving erbij hebt... maar dat kon je ook handmatig doen zag ik...
Edit:
De synology heeft iets als videostation en YamJ, kan je hier ook iets mee als je een WD TV Live hebt? Er wordt dan ook een videowall opgebouwd maar onderhouden door de NAS.
Edit:
De synology heeft iets als videostation en YamJ, kan je hier ook iets mee als je een WD TV Live hebt? Er wordt dan ook een videowall opgebouwd maar onderhouden door de NAS.
[ Voor 33% gewijzigd door Binnetie op 27-03-2013 15:52 ]
wmv's die wat ouder zijn doen het vaak niet, dat is wel irritant, gisteren had ik toevallig wat wmv's uit 2005. Maar veel wmv bestanden kom je niet tegen. Maar verder doet alles het inderdaad. En het is niet zo dat alle wmv's het niet doen, sommigen doen het wel en anderen niet, het hangt af van welke versie van wmv is gebruikt, maar dat kan je ook lastig zien en daar let je ook niet echt op als je iets download.Notna schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:38:
Daar zal je geen last van hebben met de WD. Ik ben nog geen formaat tegen gekomen die het niet afspeelt eerlijk gezegd
Daar kan hij niet mee omgaan, maar dat heb je ook niet meer nodig. De files voor de sheets worden nu opgeslagen in de map waar de film staat, de wd moet dus wel een inlognaam van je nas krijgen en daar moet je lees/schrijfrechten aan koppelen voor de mappen waar je vanuit wilt afspelen.Binnetie schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:14:
Je zou wel sickbeard bijv. kunnen instellen om voor de wd de sheets te laten maken, maar dat heb ik nooit echt gebruikt (ben geen liefhebber van sheets), dus of het helemaal lekker werkt weet ik niet zeker.
Via bijv. SMB heb je gewoon toegang tot de files, video station kan je dus in principe verwijderen van je nas evenals yamj. Qua tijd kost het ongeveer evenveel als yamj is mijn ervaring.
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2013 16:13 ]
Dank voor de heldere informatie!
WMV's heb ik gelukkig niet dus dat scheelt weer en tegenwoordig worden ze ook steeds minder aangeboden.
Lijkt me een heel erg leuke speler, vraag me allen af waar nu het verschil in zit tussen deze en bijvoorbeeld een Dune, die veel duurder is?
WMV's heb ik gelukkig niet dus dat scheelt weer en tegenwoordig worden ze ook steeds minder aangeboden.
Lijkt me een heel erg leuke speler, vraag me allen af waar nu het verschil in zit tussen deze en bijvoorbeeld een Dune, die veel duurder is?
Nou die zijn er wel...
Om er zomaar een paar te noemen de behuizing van de meeste Dune spelers ziet er veel gelikter uit en ook kunnen ze bijv. Dolby True HD, DTS HD en DTS MA weergeven. De WD daarintegen maakt overal gewoon DD 5.1 of DTS van ...
Maar ja alles heeft, zoals je zegt, een prijs en dat zie je bij de spelers van Dune dan ook meteen.
Om er zomaar een paar te noemen de behuizing van de meeste Dune spelers ziet er veel gelikter uit en ook kunnen ze bijv. Dolby True HD, DTS HD en DTS MA weergeven. De WD daarintegen maakt overal gewoon DD 5.1 of DTS van ...
Maar ja alles heeft, zoals je zegt, een prijs en dat zie je bij de spelers van Dune dan ook meteen.
Dat vind ik niet zo heel belangrijk... ik hoor eerlijk gezegt het verschil niet eens.
dune kan meen ik ook 3d afspelen, de wd alleen sbs 3d (wat voor mij prima is, maar ik lees veel reacties van mensen die de resolutie van sbs 3d minder vinden, ik zie het verschil niet eens).
en volgens mij had de dune ook bluray menu, maar ik doe het even uit het hoofd.
en volgens mij had de dune ook bluray menu, maar ik doe het even uit het hoofd.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2013 18:24 ]
De nieuwer spelers hebben een bluray-licentie, speelt deze speler een bluray-lite menu af? Een eenvoudig menu zeg maar?
De TV waar mijn Popcorn Hour op aangesloten is heeft geen 3D. De TV waar hij eventueel ook nog op aangesloten kan worden is een Samsung D6200, dit is wel een 3D TV maar weet niet of het uitmaakt of deze full 3D moet ondersteunen. Ik heb hier wel eens een half-SBS 3D film opgekeken en dat zag er voor mij prima uit.
De TV waar mijn Popcorn Hour op aangesloten is heeft geen 3D. De TV waar hij eventueel ook nog op aangesloten kan worden is een Samsung D6200, dit is wel een 3D TV maar weet niet of het uitmaakt of deze full 3D moet ondersteunen. Ik heb hier wel eens een half-SBS 3D film opgekeken en dat zag er voor mij prima uit.
Nee, er is totaal geen bluray menu, hij speelt wel de hoofdfilm af. Persoonlijk ben ik niet een bluray fan, liever een mkv, scheelt toch best wat ruimte namelijk op de nas.
Maar wel iets om rekening mee te houden als je graag een menu hebt.
Maar wel iets om rekening mee te houden als je graag een menu hebt.
Qua ruimte ben ik het met je eens, je bent zo 40GB kwijt. En Bluray is leuk om een keer te zien met menu, geef me dan toch maar een MKV. Dat kunnen we afstrepen dus.
Ik twijfel heel sterk of ik nu een Dune of een WD TV-live neem...
Dat is een lastige keuze, de dune is wel minimaal 2 keer zo duur en kan nog veel duurder worden. Mooie dingen. Met beiden heb je een prima keuze.Binnetie schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 09:57:
Ik kijk voor mijn eigen portemonnee niet teveel naar de Dune, maar die topmodellen daarvan, damn
Klopt, ik zit dan met name te kijken naar de 303D of de 103, dan zit ik op 160 euro geloof ik, Maar wel de mogelijkheid tot scraping van Nederlandse informatie. Maar de WD TV-live heeft gewoon enorm zijn prijs mee...
Gebruik je de originele firmware?
Gebruik je de originele firmware?
Een Blu-ray menu boeit niet en als je opslag ruimte niet onbeperkt is dan is een mkv een logische keuze.Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:47:
... liever een mkv, scheelt toch best wat ruimte namelijk op de nas.
De hoofdfilm zelf uit de Blu-ray structuur halen is iets wat ik toch wel vaak doe. Bij de meeste Blu-ray's is de verdeling zo dat de hoofdfilm op 1 m2ts bestand staat. Heb je dus meteen alles incl. het steeds meer voorkomende DTS HD enz...
Jammer dat de WD dit vertaald naar gewoon DTS maar naast de WD ben ik steeds meer XBMC aan het gebruiken en die heeft sinds de laatste updates WEL de mogelijkheid om deze streams 1:1 door te geven aan een receiver. Scheelt toch aanzienlijk moet ik hieraan toevoegen ..
En mocht er ooit een Dune komen
Ik heb trouwens nog even gesleuteld aan het Dark thema.
Vooruitlopend op de release van Joey Smith, die helaas weinig van zich laat horen, de 15 vertical Gallery View uit de Light versie naar het Dark thema vertaald ...
Eerst:

Nu:
Vooruitlopend op de release van Joey Smith, die helaas weinig van zich laat horen, de 15 vertical Gallery View uit de Light versie naar het Dark thema vertaald ...
Eerst:
Nu:
Maar hoor je ook merkbaar kwaliteitsverlies met dat omzetten naar DTS?
Dat thema ziet er heel erg mooi uit!
Dat thema ziet er heel erg mooi uit!
Het is natuurlijk wat je wil maar ik was al snel uitgekeken op het Standaard Mochi Thema en dan is idd dit een leuke vervanger, beetje sleutelen zo hier en daar leverd leuke resultaten op.
Ik merk wel degelijk op mijn receiver of ik een gewone DTS of een DTS HD stream aan heb staan. Het "gewone" AC3 of DD 5.1 doet dan al helemaal niet meer mee.
Om er ook wat cijfers bij te halen DTS doet in de hoogste bitrate 1509.75 kbit/s en DTS HD daar tegen over doet 24.5 Mbit/s vanaf een Blu-ray of 18 Mbit/s vanaf een HD DVD. Dit laatste zal denk ik ook meteen zijn waar bij de WD de schoen wringt ...
Ik merk wel degelijk op mijn receiver of ik een gewone DTS of een DTS HD stream aan heb staan. Het "gewone" AC3 of DD 5.1 doet dan al helemaal niet meer mee.
Om er ook wat cijfers bij te halen DTS doet in de hoogste bitrate 1509.75 kbit/s en DTS HD daar tegen over doet 24.5 Mbit/s vanaf een Blu-ray of 18 Mbit/s vanaf een HD DVD. Dit laatste zal denk ik ook meteen zijn waar bij de WD de schoen wringt ...
Update firmware:
General information: Subscribers of MLB.TV Premium will need to update to this version in order to view 2013 games.
--------------------------------------------
Supports MLB 2013 games.
Support JSTV's in Monaco.
Resolved rebooting issue when keying in Chinese characters.
Resolved issue with the status bar not automatically closing when video is playing.
Resolved a problem with the wrong name displaying for "Director" when retrieving content info for movies.
Resolved subtitles still playing when default settings is selected as OFF.
Resolved English only translation issue to support Nederland’s language get content info.
Resolved audio “Next” button skipping multiple tracks.
Resolved buffering issue during playback for Apple MOV videos files on a network attached storage device.
Resolved several Japanese translation issues
Interesting, kunnen we nu dus NL Meta informatie krijgen? Of lees ik het verkeerd. Vind het zo een rare zin
General information: Subscribers of MLB.TV Premium will need to update to this version in order to view 2013 games.
--------------------------------------------
Supports MLB 2013 games.
Support JSTV's in Monaco.
Resolved rebooting issue when keying in Chinese characters.
Resolved issue with the status bar not automatically closing when video is playing.
Resolved a problem with the wrong name displaying for "Director" when retrieving content info for movies.
Resolved subtitles still playing when default settings is selected as OFF.
Resolved English only translation issue to support Nederland’s language get content info.
Resolved audio “Next” button skipping multiple tracks.
Resolved buffering issue during playback for Apple MOV videos files on a network attached storage device.
Resolved several Japanese translation issues
Interesting, kunnen we nu dus NL Meta informatie krijgen? Of lees ik het verkeerd. Vind het zo een rare zin
En weer niets gedaan met het probleem dat bij TuneIn sommige stations niet afspelen
Gadgets FTW!
Om even terug te komen op het VPN verhaal waarmee ik werk, ik heb het nu zo geregeld dat mijn netwerk en het netwerk van mijn schoonouders gescheiden blijft, alleen mijn laptop meldt zich aan op hun router. Echter, als ik nu op de schijf van de WDTV wil, moet ik het volgende invullen in mijn adresbalk:
\\192.168.2.xxx\Films (of hoe je harddisk ook heet), de sharenaam dus, ik zie niet meer alle apparaten verschijnen bij Netwerk.
Dit heb ik gedaan om een beetje overzicht te houden en zodat mijn schoonmoeder niet per ongeluk de verkeerde HP printer kan kiezen om te printen
(identieke printers bij hun en bij mij in huis...)
\\192.168.2.xxx\Films (of hoe je harddisk ook heet), de sharenaam dus, ik zie niet meer alle apparaten verschijnen bij Netwerk.
Dit heb ik gedaan om een beetje overzicht te houden en zodat mijn schoonmoeder niet per ongeluk de verkeerde HP printer kan kiezen om te printen
Kan je nog eens aangeven welke het niet doen? Ik heb nu een Amerikaanse VPN hier draaien en wil eens voor je testen of dat een oplossing geeft. Ik meen dat je een Trance kanaal wilde beluisteren?Ursamajor schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:55:
En weer niets gedaan met het probleem dat bij TuneIn sommige stations niet afspelen
Lol, had ik niet verwacht. Ik zal ff alles updaten hier, gebruik zelf de moviesheets e.d. niet, maar kennlijk kijken ze wel naar de Nederlandse markt. Als ze nu eens uitzending gemist en rtl gemist erin proppen...Notna schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 10:46:
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2013 12:06 ]
Is meer een tussentijdse Baseball update net als toen met die Fw speciaal voor die American Football app.
Om het deze keer iets meer geloofwaardig te maken hebben ze er wat bij gedaan wat ze "op de plank" hadden liggen althans zo lijkt..
Om het deze keer iets meer geloofwaardig te maken hebben ze er wat bij gedaan wat ze "op de plank" hadden liggen althans zo lijkt..
TranceFm geeft problemen. Op het WD forum staan nog andere stations genoemd, maar die weet ik ff niet uit mijn hoofd.
Gadgets FTW!
Ik krijg gewoon bij het ophalen van de metadata de nederlandse filmtitel, incl. NL info.Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 07:23:
Heeft iemand uitgevonden hoe die nl info werkt? Ik heb die optie niet bij get content?
Ik heb verder niks veranderd in de instellingen ofzo. Bij amerikaanse films en series krijg ik nog gewoon de engelse info...
[ Voor 9% gewijzigd door weststar op 30-03-2013 13:32 ]
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Thanks, ik weet het al, ik heb een amerikaanse dns en daardoor werkt het niet. De wd denkt dat hij in de usa staat.
Ikzelf heb een server windows 2012 en wd tv live.
Nu wil ik graag wd tv live media app voor ios koppelen met de server.
Echter bij het selecteren van de "LOCAL MEDIA SERVERS" in de app krijg ik mijn server niet te zien.
Nu heb ik al wat gegoogled en las ergens poort 8042 op te zetten. Helaas heeft dit niet geholpen.
Firewall uitzetten om te kijken of hij verder niet geblokkeerd word.. Helaas niet mogen baten.
Iemand hier ervaring mee?
Nu wil ik graag wd tv live media app voor ios koppelen met de server.
Echter bij het selecteren van de "LOCAL MEDIA SERVERS" in de app krijg ik mijn server niet te zien.
Nu heb ik al wat gegoogled en las ergens poort 8042 op te zetten. Helaas heeft dit niet geholpen.
Firewall uitzetten om te kijken of hij verder niet geblokkeerd word.. Helaas niet mogen baten.
Iemand hier ervaring mee?
En wat als ik nou juist geen NL meta wil? Ik zt in NL dus gaat hij dat maar automagisch nu voortaan doen? Heb nog geen nieuwe meta op moeten halen maar dat zou echt uber zuur zijnVerwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:06:
Thanks, ik weet het al, ik heb een amerikaanse dns en daardoor werkt het niet. De wd denkt dat hij in de usa staat.
Ik heb dan wel een oplossing notna, gratis en blijft werken. Laat maar weten als het nodig is, dan type ik het even uit. Lukt nu wat lastig omdat ik op een ipad zit en dat is wat onhandig voor een kleine tutorial.
Was me nog niet helemaal duidelijk maar kan je met de WD TV Live ook ondertitels (.srt) een bijstellen, paar seconden eerder, langzamer etc om te syncen?
En daarnaast zit ik een beetje met het dilemma om voorjaar 2013 nog een apparaat van najaar 2011 aan te schaffen. Gevoelsmatig zit je dan al snel end-of-life qua ontwikkeling en zou er niet snel een opvolger uitkomen?
En daarnaast zit ik een beetje met het dilemma om voorjaar 2013 nog een apparaat van najaar 2011 aan te schaffen. Gevoelsmatig zit je dan al snel end-of-life qua ontwikkeling en zou er niet snel een opvolger uitkomen?
Sub sync is mogelijk idd, niet dat ik het ooit gebruikt heb aangezien ik altijd de juiste erbij haal/zoek als ze er niet bijgeleverd zijn.
Nieuwe spelers? WD maakt nooit (ver) van tevoren bekend dat er iets nieuws aan de horizon gaat verschijnen. Op dit moment moeten we het dus doen met deze familie ... [Klikkerdeklik]
Nieuwe spelers? WD maakt nooit (ver) van tevoren bekend dat er iets nieuws aan de horizon gaat verschijnen. Op dit moment moeten we het dus doen met deze familie ... [Klikkerdeklik]
super goed! zou je deze nog willen delen, zodat ik hem zelf ook kan installeren als thema?WD-Medic schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 20:01:
Ik heb trouwens nog even gesleuteld aan het Dark thema.
Eerst:
[afbeelding]
Nu:
[afbeelding]
Delen is geen probleem, het is alleen zo dat ik een WD Hub heb ( ik zit alleen vaak hier omdat de Hub thread nogal saai is ) en daar is mijn versie van Alaska Dark voor gemaakt. Er komt dus hier en daar in de tekst voor bla bla WDTV Live Hub enz enz ...
Dikkiedikdik heeft eerder een versie voor de Live Player gepost waarin hij dit soort dingen veranderd heeft, ik weet niet of je die al hebt? Zo ja dan kan je deze "nieuwe" Gallery View daarin zetten en zo hier en daar wat bestandjes overschrijven.
In ieder geval vind je hier de wijziging of anders gezegd de 15 Thumb Gallery View voor het Dark Thema.
Dit is dus niet het komplete thema.
Dikkiedikdik heeft eerder een versie voor de Live Player gepost waarin hij dit soort dingen veranderd heeft, ik weet niet of je die al hebt? Zo ja dan kan je deze "nieuwe" Gallery View daarin zetten en zo hier en daar wat bestandjes overschrijven.
In ieder geval vind je hier de wijziging of anders gezegd de 15 Thumb Gallery View voor het Dark Thema.
[ Voor 4% gewijzigd door WD-Medic op 31-03-2013 21:36 ]
Ben van plan twee van deze mooi spelers te kopen maar ik zie dat ze bij de meeste webshops zeer slecht leverbaar zijn. Iemand enig idee wat hier de reden van is?
Bij de bcc is hij op voorraad, zowel in de winkel als online:
http://www.bcc.nl/western-digital-wdbgxt0000.html
http://www.bcc.nl/western-digital-wdbgxt0000.html
Ja maar dan toch weer max 10tje duurder, toch weer 20 euro voor mij.. Ik wacht het nog wel even af.
BCC heeft laagste prijs garantie; dus uitprinten waar het goedkoper is en langs gaan 
http://www.bcc.nl/info/altijd-de-beste-prijs.html
http://www.bcc.nl/info/altijd-de-beste-prijs.html
Owja zelfs webshops, dat is wel netjes. Ik ga maar eens even langs
Herkent iemand het volgende probleem?
Als ik mijn externe harde schijf aansluit op het apparaat en daarna het apparaat aanzet, gebeurt er regelmatig 1 van de volgende dingen:
1. De mappen die ik heb toegevoegd worden niet getoond.
2. Er wordt direct gevraagd om een nieuwe inhoudsbron te selecteren. Als ik dat doe, zie ik wederom dat er mappen ontbreken.
Dit probleem is meestal te verhelpen d.m.v. een factory reset wat ik nu al een stuk of 15x heb gedaan.
Het probleem doet zich zelfs voor als ik een andere externe harde schijf gebruikt, dus aan de schijf ligt het niet.
Iemand een idee hoe dit te verhelpen is?
Als ik mijn externe harde schijf aansluit op het apparaat en daarna het apparaat aanzet, gebeurt er regelmatig 1 van de volgende dingen:
2. Er wordt direct gevraagd om een nieuwe inhoudsbron te selecteren. Als ik dat doe, zie ik wederom dat er mappen ontbreken.
Dit probleem is meestal te verhelpen d.m.v. een factory reset wat ik nu al een stuk of 15x heb gedaan.
Het probleem doet zich zelfs voor als ik een andere externe harde schijf gebruikt, dus aan de schijf ligt het niet.
Verwijderd
Probeer de externe harde schijf op de andere usb-poort aan te sluiten. Als de schijf wel wordt herkent, dan ligt het aan de WD TV Live. Ik had hetzelfde probleem dat een van de usb-poorten defect was. Heb toen de WD TV Live opgestuurd naar Western Digital, alleen bleek toen dat reparatie geen nut had. Heb vervolgens mijn geld netjes teruggekegen.victorhemmings schreef op maandag 01 april 2013 @ 18:19:
Herkent iemand het volgende probleem?
Misschien kan je er nog wat afkrijgen, denk alleen dat 10 euro wel erg veel gevraagd is. Maar 5 euro moet misschien lukken.Nadser schreef op maandag 01 april 2013 @ 10:33:
Owja zelfs webshops, dat is wel netjes. Ik ga maar eens even langs
Veel goedkoper dan 90 euro zal je hem toch niet vinden ben ik bang, de prijs is ooit 88 euro geweest bij wat sites, maar die zijn al tijden niet meer leverbaar. Waarschijnlijk een partij van een failliette winkelketen ofzo, ook gezien de namen van de toen verkopende sites (koopjeskampioen x en koopjeskampioen y).
2e hands gaan ze voor 65 hier op tweakers, dus ik zou toehappen voor die 95. Ook al is het wat meer dan je wilt, het is een betere prijs dan ik betaald heb voor mijn wd mediaspelers (omdat ik te lui was in de pricewatch te kijken en teveel betaalde de 1e keer)
1. Staat Mediabibliotheek aan? Zoja selecteer de schijf en kies Opnieuw Scannen via de Optie knop op de AB.victorhemmings schreef op maandag 01 april 2013 @ 18:19:
2. Waarschijnlijk heb je dan de laatste keer ook via de externe aansluiting iets bekeken en daarna zonder een nieuwe inhoudsbron gekozen te hebben of de optie USB uitwerpen ( of iets dergelijks ) de USB schijf afgekoppeld. Voorkom dit. Kies als inhoudbron Mediabibliotheek en de aangesloten schijf word herkend na een herstart van de WD. Door deze herstart word ook meteen de inhoud van de USB schijf langs de scanner gehaald waardoor ook alle nieuwe content zichtbaar is.
Misschien helpt dit je op weg.
Thanks, punt 1 ga ik proberen.WD-Medic schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:37:
[...]
1. Staat Mediabibliotheek aan? Zoja selecteer de schijf en kies Opnieuw Scannen via de Optie knop op de AB.
2. Waarschijnlijk heb je dan de laatste keer ook via de externe aansluiting iets bekeken en daarna zonder een nieuwe inhoudsbron gekozen te hebben of de optie USB uitwerpen ( of iets dergelijks ) de USB schijf afgekoppeld. Voorkom dit. Kies als inhoudbron Mediabibliotheek en de aangesloten schijf word herkend na een herstart van de WD. Door deze herstart word ook meteen de inhoud van de USB schijf langs de scanner gehaald waardoor ook alle nieuwe content zichtbaar is.
Misschien helpt dit je op weg.
Punt 2 snap ik niet helemaal. Die optie USB uitwerpen, zit die op de mediaspeler en zo ja waar? Of heb je het nu over de PC?
Dat kan ik ook wel eens proberen.Verwijderd schreef op maandag 01 april 2013 @ 18:25:
[...]
Probeer de externe harde schijf op de andere usb-poort aan te sluiten. Als de schijf wel wordt herkent, dan ligt het aan de WD TV Live. Ik had hetzelfde probleem dat een van de usb-poorten defect was. Heb toen de WD TV Live opgestuurd naar Western Digital, alleen bleek toen dat reparatie geen nut had. Heb vervolgens mijn geld netjes teruggekegen.
Had eerst ook de vorige versie van dit apparaat uit 2009. Die heb ik ook ter reparatie opgestuurd, die is toen 1,5 maand weggeweest. Dat vind ik echt te lang, dus ik ga hem iig niet opsturen tenzij ik alles gedaan heb wat er te doen is.
[ Voor 29% gewijzigd door victorhemmings op 01-04-2013 20:08 ]
Herstel ... Ik dacht die optie gezien te hebben maar dat blijkt niet zo te zijn althans ik kan het nu niet vinden dus is een vergissing. Opnieuw ... de rest blijft staan en misschien heb je er iets aan.victorhemmings schreef op maandag 01 april 2013 @ 20:06:
Thanks, punt 1 ga ik proberen.
Punt 2 snap ik niet helemaal. Die optie USB uitwerpen, zit die op de mediaspeler en zo ja waar? Of heb je het nu over de PC?
2. Waarschijnlijk heb je dan de laatste keer ook via de externe aansluiting iets bekeken en daarna zonder een nieuwe inhoudsbron gekozen te hebben de USB schijf afgekoppeld. Voorkom dit. Kies als inhoudbron Mediabibliotheek en de aangesloten schijf word herkend na een herstart van de WD. Door deze herstart word ook meteen de inhoud van de USB schijf langs de scanner gehaald waardoor ook alle nieuwe content zichtbaar is.
http://www.pixmania.nl/nl...l#srcid=556&CodePromo=ouiNadser schreef op maandag 01 april 2013 @ 10:29:
Ja maar dan toch weer max 10tje duurder, toch weer 20 euro voor mij.. Ik wacht het nog wel even af.
In de aanbieding bij Pixmania
edit, net bestelling geplaatst en betaald via Paypal. 89,98€ inclusief verzenden.
[ Voor 10% gewijzigd door Mex op 02-04-2013 10:27 ]
@Dikkiedikdik: Jij gaf aan een oplossing te hebben als je geen NL meta wenst? Nou wellicht is jullie inmiddels al opgevallen dat sinds de firmware release 1.15.10 er bij de NL meta geen link meer naar de youtube trailers beschikbaar isNotna schreef op zondag 31 maart 2013 @ 08:28:
[...]
En wat als ik nou juist geen NL meta wil? Ik zt in NL dus gaat hij dat maar automagisch nu voortaan doen? Heb nog geen nieuwe meta op moeten halen maar dat zou echt uber zuur zijn
Thanks!
I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg
Verwijderd
Hopelijk kan iemand mij wat advies/tips geven hoe ik het beste de WDTV Live SMP kan indelen. Ik ben al maanden bezig met rommelen en het lezen van forums maar kom er ff niet uit met mijn mega collectie films en tv series..
Setup op dit moment:
Ik heb sinds vorige week er ook een Synology NAS 212j bij. Ik heb hierop 1 map staan voor movies (op schijf 1) en 1 map voor tv series (op schijf 2). Daarnaast heb ik 2 externe USB schijven op de NAS aangesloten die ook vol staan met films. Ook heb ik een externe USB op de WDTV zelf aangesloten die ook vol staat met films.
Ook goed om te vermelden is dat ik de films op jaartal heb staan en niet in genres. Dat indelen lukt me gewoon niet en per jaartal weet ik wat ik aan nieuwere films heb.
Ik gebruik de Black Mamba 1.9 Theme en heb met Thumbgen Moviesheets gemaakt. Dit is gewoon teveel werk om bij te houden dus daar wil ik van af.
Wat ik zoek is dat als ik de WDTV start in het hoofdmenu kom van het thema. Daar naar video/homecinema (hoe het ook genoemd is) ga ik alle shared mapjes zie staan zoals Movies 2011 , Movies 2012 , Movies 2013 , New Releases en wat ik nog meer heb geshared.
Als ik dan naar Movies 2012 ga wil ik alle films met bijbehorende covers zien en afhankelijk van de view (gele knop) wil ik de film info met eventueel leuke background te zien krijgen.
Ik hoop dat jullie de situatie snappen en mij misschien op weg kunnen helpen hoe ik dit het beste kan aanpakken. Alvast bedankt!!
Setup op dit moment:
Ik heb sinds vorige week er ook een Synology NAS 212j bij. Ik heb hierop 1 map staan voor movies (op schijf 1) en 1 map voor tv series (op schijf 2). Daarnaast heb ik 2 externe USB schijven op de NAS aangesloten die ook vol staan met films. Ook heb ik een externe USB op de WDTV zelf aangesloten die ook vol staat met films.
Ook goed om te vermelden is dat ik de films op jaartal heb staan en niet in genres. Dat indelen lukt me gewoon niet en per jaartal weet ik wat ik aan nieuwere films heb.
Ik gebruik de Black Mamba 1.9 Theme en heb met Thumbgen Moviesheets gemaakt. Dit is gewoon teveel werk om bij te houden dus daar wil ik van af.
Wat ik zoek is dat als ik de WDTV start in het hoofdmenu kom van het thema. Daar naar video/homecinema (hoe het ook genoemd is) ga ik alle shared mapjes zie staan zoals Movies 2011 , Movies 2012 , Movies 2013 , New Releases en wat ik nog meer heb geshared.
Als ik dan naar Movies 2012 ga wil ik alle films met bijbehorende covers zien en afhankelijk van de view (gele knop) wil ik de film info met eventueel leuke background te zien krijgen.
Ik hoop dat jullie de situatie snappen en mij misschien op weg kunnen helpen hoe ik dit het beste kan aanpakken. Alvast bedankt!!
*Sigh* dan mijzelf nóg maar een keer herhalen.Hoe vaak moet ik die Media Library functie nog quoten hier voordat men het doorheeft (of gewoon zelfs eens gaat zoeken)
:
Het lijkt erop dat de NL meta data enkel werkt voor NL films, niet voor EN films. Tenminste; bij mij scraped hij netjes alles in het EN tenzij ik een NL film erbij pak. Gelukkig kijk ik nooit NL troep dus dat scheelt een hoopWizzieJP schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:14:
[...]
@Dikkiedikdik: Jij gaf aan een oplossing te hebben als je geen NL meta wenst? Nou wellicht is jullie inmiddels al opgevallen dat sinds de firmware release 1.15.10 er bij de NL meta geen link meer naar de youtube trailers beschikbaar is. Lijkt mij toch echt niet logisch om dit voortaan handmatig toe te voegen. Ik zou graag van jou lezen hoe ik weer de oude Engelse info krijg en vooral geen NL.
Thanks!
[ Voor 45% gewijzigd door Notna op 03-04-2013 14:53 ]
Youtube trailers? Die heb ik nooit gezien? Maar op de volgende manier kan je van de mediaspeler een USA variant maken. Dit blijft in iedergeval werken zolang je niet de stroom van de speler afhaalt. Ik weet niet zeker of je hem volledig uit kan doen (3 seconden de aan/uitknop ingedrukt houden), test er even mee.WizzieJP schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:14:
@Dikkiedikdik: Jij gaf aan een oplossing te hebben als je geen NL meta wenst? Nou wellicht is jullie inmiddels al opgevallen dat sinds de firmware release 1.15.10 er bij de NL meta geen link meer naar de youtube trailers beschikbaar is. Lijkt mij toch echt niet logisch om dit voortaan handmatig toe te voegen. Ik zou graag van jou lezen hoe ik weer de oude Engelse info krijg en vooral geen NL.
Thanks!
Mijn oplossing is gratis, maar je werkt met een trial account op unblock us. Hieraan heb je voldoende. Het mooie aan unblock us is dat ze trial accounts op basis van een emailadres geven (met de duur van een week). Ze controleren niet het ip adres van de aanvraag, dus mocht je in de toekomst het nog een keer nodig hebben, maak dan een tijdelijk emailadres aan en voer de truuk opnieuw uit.
Nou, het stappenplan:
- Ga naar http://www.unblock-us.com/ , voer je emailadres in en start de trial voor een week.
- Nu moet je op je router, computer of ipad even deze service activeren voordat je de WD kan aanpassen. Het is eenvoudig, hier kan je de uitleg vinden: http://www.unblock-us.com/how-to-set-up/
- Nadat je de service hebt geacitveerd staat hij standaard op USA. Dat is wat we willen. Start nu de WD mediaspeler op en voer de stappen hier uit: http://support.unblock-us...er/portal/articles/291573 , ga vervolgens naar de landinstellingen en gebruik de onderste optie (ik meen dat hij iets heet als instellingen voor het land detecteren). Je krijgt dan als het goed is de melding dat de WD is ingesteld voor de USA.
- Nu ben je klaar. Aangezien je een trial acount hebt moet je wel weer de instellingen weghalen die je bij stap 2 en bij stap 3 hebt aangepast. De WD blijft de landinstellingen wel vasthouden mits je niet op de knop klikt om de locatie opnieuw in te stellen
Bobshop (zie pricewatch) zou ze vandaag ook weer binnenkrijgen, ik meen ook voor die prijs. Pixmania heeft wel wat kritieken de afgelopen tijd gehad in de pricewatch hier. Maar ik zie ook dat ze nu iemand aangesteld hebben om te reageren op de kritieken hier, dus dat lijkt me ook goed te zitten.Mex schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 09:50:
[...]
http://www.pixmania.nl/nl...l#srcid=556&CodePromo=oui
In de aanbieding bij Pixmania
edit, net bestelling geplaatst en betaald via Paypal. 89,98€ inclusief verzenden.
Ben wel benieuwd of BCC meegegaan is in de prijs.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2013 14:59 ]
Verwijderd
Ik lees hier overal dat de Media Library functie niet echt fijn werkt en men liever zonder Media Library werkt. Gezien mijn filmbestanden her en der staan wil ik graag weten hoe ik dit het beste kan aanpakken.Notna schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:42:
*Sigh* dan mijzelf nóg maar een keer herhalen.Hoe vaak moet ik die Media Library functie nog quoten hier voordat men het doorheeft (of gewoon zelfs eens gaat zoeken):
De Media Library functie is mij bekend en de rest van de handleiding ook.
Waar lees jij dan dat het niet fijn werktVerwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:01:
[...]
Ik lees hier overal dat de Media Library functie niet echt fijn werkt en men liever zonder Media Library werkt. Gezien mijn filmbestanden her en der staan wil ik graag weten hoe ik dit het beste kan aanpakken.
De Media Library functie is mij bekend en de rest van de handleiding ook.
ep 1
ep 10
ep 11
ep 12
ep 13
....
ep2
ep20
ep21
enz.
Als Sequencing bij series plaats vind. Verder dan de standaard media library optie of het handmatig doen heb je geen andere keuzes afaik.
Also als je nu had aangegeven dat je die functie niet wilt gebruiken scheelt dat een hoop gedoe
Verwijderd
Ik had een heel verhaal getypt maar blijkbaar ben ik niet helemaal volledig geweest met mijn informatie nee 
Media Library wil ik wel gebruiken maar ik dacht dat er misschien andere manieren waren om alles op 1 plek te zien en ik niet naar diverse schijven moet browsen om een film te kunnen kijken.
Doordat ik moviesheets met Thumbgen heb gemaakt ben ik gaan nadenken over andere mogelijkheden. Als ik nu een nieuwe film plaats in een van mijn geshare-de mapjes dan krijg ik hier geen info, cover oid van te zien en moet ik elke keer Thumbgen gebruiken. Dat is mij teveel werk en voor mijn vrouw al helemaal onbegrijpbaar die helemaal geen verstand van computers heeft. Ik moet een film kunnen plaatsen en dat de info en cover erbij wordt gezocht automatisch.
Dit moet toch kunnen of ben ik nou gek aan het worden.
Media Library wil ik wel gebruiken maar ik dacht dat er misschien andere manieren waren om alles op 1 plek te zien en ik niet naar diverse schijven moet browsen om een film te kunnen kijken.
Doordat ik moviesheets met Thumbgen heb gemaakt ben ik gaan nadenken over andere mogelijkheden. Als ik nu een nieuwe film plaats in een van mijn geshare-de mapjes dan krijg ik hier geen info, cover oid van te zien en moet ik elke keer Thumbgen gebruiken. Dat is mij teveel werk en voor mijn vrouw al helemaal onbegrijpbaar die helemaal geen verstand van computers heeft. Ik moet een film kunnen plaatsen en dat de info en cover erbij wordt gezocht automatisch.
Ik vind het daarnaast onhandig dat je nieuwe zaken niet gelijk ziet, vaak moet je dan eerst scannen. En het werkt iets vertragend bij het browsen (zonder medialibrary gaat het sneller).Notna schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:07:
Het enige waar het enorm kut voor is, dat is sequencing van series.
Ik vind het persoonlijk veel fijner zonder die library, maar ik kijk ook voornamelijk tv series en geen films. Als je veel films hebt kan het zeker fijn zijn. Je kan echter meen ik niet verschillende harde schrijven onder 1 mapje stoppen in de medialibrary (zodat die bijv. onder films 2012 zowel een usb schrijf als een schrijf in de nas in die ene map laat zien). Je kan proberen op 2 schrijven een map met dezelfde naam te zetten op de synology en dan te zien wat de mediabibliotheek doet, maar ik vermoed dat je dan 2 folders met dezelfde naam erin krijgt op de wd.
Mijn vrouw begrijpt de media bibliotheek ook niet. Ze was dolblij toen ik hem eraf had gehaald en dan zet ze zelf een film op de nas en gaat die gelijk kijken. Ik maak dan af en toe folder.jpg afbeeldingen met bijv. de filmhoes voor haar. Maar zo komt ze eruit zonder mij te bellen op het werk.Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:20:
Dat is mij teveel werk en voor mijn vrouw al helemaal onbegrijpbaar die helemaal geen verstand van computers heeft. Ik moet een film kunnen plaatsen en dat de info en cover erbij wordt gezocht automatisch.
Dus als je die backdrops en movie info niet heel boeiend vind is het uitschakelen van de media library een goed idee en je vrouw kan er ook mee werken (wat wel zo handig is is mijn ervaring
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2013 15:27 ]
Verwijderd
Ik heb de films in jaartal mappen gezet en zo verdeeld over de schijven dat ik geen jaartal map 2012 bijvoorbeeld hoef te splitsen over 2 schijven. Als ik het ga indelen in genres dan gaat dat een stuk lastiger worden. Ten eerste om al een keuze te maken onder welke genre het gaat vallen en ten tweede dat ik straks teveel van 1 genre heb wat niet op 1 schijf past en ik dus moet gaan splitsen.Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:23:
[...]
Ik vind het daarnaast onhandig dat je nieuwe zaken niet gelijk ziet, vaak moet je dan eerst scannen. En het werkt iets vertragend bij het browsen (zonder medialibrary gaat het sneller).
Ik vind het persoonlijk veel fijner zonder die library, maar ik kijk ook voornamelijk tv series en geen films. Als je veel films hebt kan het zeker fijn zijn. Je kan echter meen ik niet verschillende harde schrijven onder 1 mapje stoppen in de medialibrary (zodat die bijv. onder films 2012 zowel een usb schrijf als een schrijf in de nas in die ene map laat zien).
Dan is de medialibrary ideaal voor jou. Je kan dan van elke schrijf op de nas een koppeling maken en komt onder video in de WD elk jaartal te staan en hoef je nooit meer een schrijf te selecteren.Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:32:
Ik heb de films in jaartal mappen gezet en zo verdeeld over de schijven dat ik geen jaartal map 2012 bijvoorbeeld hoef te splitsen over 2 schijven.
Verwijderd
Ik moet dan welke elke jaartal map gaan sharen en niet de volledige schijf om alles netjes te zien.Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:33:
[...]
Dan is de medialibrary ideaal voor jou. Je kan dan van elke schrijf op de nas een koppeling maken en komt onder video in de WD elk jaartal te staan en hoef je nooit meer een schrijf te selecteren.
1 van de externe schijven die op de NAS is aangesloten heeft de volgende mappen:
1960-1979
1980-1989
1990-1999
2000
2001
2002
De andere schijven hebben weer andere jaartallen.
Deze losse mapjes wil ik terug zien onder "Video" zodat ik alle jaartal mappen in 1 scherm krijg te zien en ik niet de verschillende schijven als map krijg te zien als je begrijpt wat ik bedoel.
dat kan, gewoon elke map afzonderlijk toevoegen aan de medialibrary en je ziet dan niet de mappen die je niet gekoppeld hebt.Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:41:
Deze losse mapjes wil ik terug zien onder "Video" zodat ik alle jaartal mappen in 1 scherm krijg te zien en ik niet de verschillende schijven als map krijg te zien als je begrijpt wat ik bedoel.
Verwijderd
Ok dan ga ik vanavond nog eens knutselen. Ik was in de veronderstelling dat er een max zat aan het aantal mapjes wat je kwijt kan aan je library. Dacht dat het altijd op 10 stond. Vanavond dus ff kijken of ik alle mappen krijg te zien.
Volgens mij is er geen maximum en was dit een bug bij foto's in de medialibrary bij sommige firmware versies, maar helemaal zeker weet ik het ook niet meer. Even proberen, het zou vreemd zijn als er maar 10 inpassen.Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:47:
Ok dan ga ik vanavond nog eens knutselen. Ik was in de veronderstelling dat er een max zat aan het aantal mapjes wat je kwijt kan aan je library. Dacht dat het altijd op 10 stond. Vanavond dus ff kijken of ik alle mappen krijg te zien.
Ja; de media libray moet wel je source scannen wil het nieuwe data oppikken maar is dat zo een ramp? Hij doet dat eens in de X tijd vanzelf en al sje echt desperate bent doe je het handmatig en moet je misschien een 30 seconden wachtenVerwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:23:
[...]
Ik vind het daarnaast onhandig dat je nieuwe zaken niet gelijk ziet, vaak moet je dan eerst scannen. En het werkt iets vertragend bij het browsen (zonder medialibrary gaat het sneller).
Ik vind het persoonlijk veel fijner zonder die library, maar ik kijk ook voornamelijk tv series en geen films. Als je veel films hebt kan het zeker fijn zijn. Je kan echter meen ik niet verschillende harde schrijven onder 1 mapje stoppen in de medialibrary (zodat die bijv. onder films 2012 zowel een usb schrijf als een schrijf in de nas in die ene map laat zien). Je kan proberen op 2 schrijven een map met dezelfde naam te zetten op de synology en dan te zien wat de mediabibliotheek doet, maar ik vermoed dat je dan 2 folders met dezelfde naam erin krijgt op de wd.
[...]
Mijn vrouw begrijpt de media bibliotheek ook niet. Ze was dolblij toen ik hem eraf had gehaald en dan zet ze zelf een film op de nas en gaat die gelijk kijken. Ik maak dan af en toe folder.jpg afbeeldingen met bijv. de filmhoes voor haar. Maar zo komt ze eruit zonder mij te bellen op het werk.
Dus als je die backdrops en movie info niet heel boeiend vind is het uitschakelen van de media library een goed idee en je vrouw kan er ook mee werken (wat wel zo handig is is mijn ervaring)
Je kan het jezelf ook lastiger maken dan het is, maar de keuze blijft aan jezelf uiteraard
Voor mijn vrouw wel omdat ze het niet begrijpt als het er niet bijzit en dat scannen werkt meestal wel, maar soms ook niet heel fijn en dan moet je hem opnieuw opstarten door 3 seconden die aan/uit knop ingedrukte te houden...Notna schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:58:
Ja; de media libray moet wel je source scannen wil het nieuwe data oppikken maar is dat zo een ramp?
ik kom fijner thuis van een dag werken als het haar gelukt is en ze iets heeft kunnen kijken wat ze zelf met newsleecher uit nieuwsgroepen download. Een chagerijnige vrouw thuis is niet alles en ik krijg toch de schuld omdat ik overal mee knutsel.
thnxWD-Medic schreef op zondag 31 maart 2013 @ 21:34:
Delen is geen probleem, het is alleen zo dat ik een WD Hub heb ( ik zit alleen vaak hier omdat de Hub thread nogal saai is ) en daar is mijn versie van Alaska Dark voor gemaakt. Er komt dus hier en daar in de tekst voor bla bla WDTV Live Hub enz enz ...
ik heb zelf ook een WD Hub en zit inderdaad ook al een tijdje te wachten op deze uitbreiding, Joey heeft het waarschijnlijk te druk dus ik ben zeer happy dat jij de moeite hebt genomen.
The difference between men and boys is the size of their toys
Hij heeft er geen zin meer in, maar dat is wel vaker voorgekomen en een paar maand later begint hij weer.Dennis_dude schreef op woensdag 03 april 2013 @ 18:23:
Joey heeft het waarschijnlijk te druk dus ik ben zeer happy dat jij de moeite hebt genomen.
Verwijderd
Ik heb nu shared folders toegevoegd aan mijn media library. Na 10 mappen toevoegen geeft ie een melding dat het max bereikt is. JammerVerwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:58:
[...]
Volgens mij is er geen maximum en was dit een bug bij foto's in de medialibrary bij sommige firmware versies, maar helemaal zeker weet ik het ook niet meer. Even proberen, het zou vreemd zijn als er maar 10 inpassen.
Dat is wel balen, dan ben je dus genoodzaakt een iets andere indeling te bedenken, bizar dat daar een maximum op zit.
Ik gebruik zelf de ingebouwde scraper niet om o.a. deze reden maar ik heb begrepen dat wanneer je het filter op TV Shows of TV Series zet ipv Mappen het dan wel moet werken althans dat is te vinden op het WD forum. Vervolgens geeft WD het om die reden op als "Resolved"..Notna schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:07:
... Het enige waar het enorm kut voor is, dat is sequencing van series. Voor de 1 of andere reden wil de autmagische scraper geen 0 voor een serie zetten wat ten gevolgen heeft dat:
ep 1
ep 10
ep 11
...
Precies mijn redenering, was het wachten zat terwijl er voor de "light" versie al 1 beschikbaar was, kwestie van overnemen en de juiste plaatjes erbij zoeken. Voor Hub gebruikers is het helemaal simpel, uploaden naar de speler, bestaande overschrijven en nieuwe afbeeldingen worden er gewoon bij gezet. Wil je terug dan zet je de originele xml er weer in en klaar. Zelf heb ik de beide versies in aparte mappen als aparte thema's op de Hub gezet dan kan je makkelijk van thema wisselen zonder gedoe. Met de Hub heb je immers geen last van de Max Theme size van 30? Mb ..Dennis_dude schreef op woensdag 03 april 2013 @ 18:23:
thnx![]()
ik heb zelf ook een WD Hub en zit inderdaad ook al een tijdje te wachten op deze uitbreiding, Joey heeft het waarschijnlijk te druk dus ik ben zeer happy dat jij de moeite hebt genomen.
Ook heb ik nog m'n omgezette Aeonish Hub Thema er bij staan. Ik moet die alleen nog eens geschikt maken voor de nieuwe LinkSheet methode.
Dit is echt zo herkenbaarVerwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:02:
Voor mijn vrouw wel omdat ze het niet begrijpt als het er niet bijzit en dat scannen werkt meestal wel, maar soms ook niet heel fijn en dan moet je hem opnieuw opstarten door 3 seconden die aan/uit knop ingedrukte te houden...
ik kom fijner thuis van een dag werken als het haar gelukt is en ze iets heeft kunnen kijken wat ze zelf met newsleecher uit nieuwsgroepen download. Een chagerijnige vrouw thuis is niet alles en ik krijg toch de schuld omdat ik overal mee knutsel.
Ik gebruik al die functionaliteit niet. Allemaal heel fancy, maar dan moet het wel allemaal ook goed werken etc etc. We navigeren gewoon naar de folder en op basis van de foldernaam is te zien om welke film het gaat. Even op imdb op de ipad kijken naar de beschrijving van de film en dat is het.
Basic, maar dan kan het ook niet stuk gaan
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Uhu, maar die sortering werkt dus meteen voor al je mappen; niet alleen voor showsWD-Medic schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:39:
[...]
Ik gebruik zelf de ingebouwde scraper niet om o.a. deze reden maar ik heb begrepen dat wanneer je het filter op TV Shows of TV Series zet ipv Mappen het dan wel moet werken althans dat is te vinden op het WD forum. Vervolgens geeft WD het om die reden op als "Resolved"..
Ja dat is zo je moet dan elke keer met die filters rommelen. Misschien de Amerikaanse manier maar het werkt niet tof. Ik gebruik voor series gewoon thumbgen, die zet de nummering wel goed...
Ik denk dat ik dat ook moet gaan doen voor de series en daarnaast de standaard scraper erbij houd. Even rommelen als ik niet meer ziek bent en eens tijd heb gevonden voor dit soort projectenWD-Medic schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:23:
Ja dat is zo je moet dan elke keer met die filters rommelen. Misschien de Amerikaanse manier maar het werkt niet tof. Ik gebruik voor series gewoon thumbgen, die zet de nummering wel goed...
Ik zie op de website van WD een nieuwe player staan, de WD TV Play.. opvolger van....?
http://www.wdc.com/nl/products/products.aspx?id=920
EDIT: Nevermind, was in februari al bekend..
nieuws: WD komt met nieuwe mediaspeler en externe harddisk voor video-opname
http://www.wdc.com/nl/products/products.aspx?id=920
EDIT: Nevermind, was in februari al bekend..
nieuws: WD komt met nieuwe mediaspeler en externe harddisk voor video-opname
[ Voor 46% gewijzigd door rscheper op 04-04-2013 15:02 ]
Yep, budgetuitvoering van deze mediaspeler, niet aanschaffen. Volgens mij is hij ook niet voor de NL markt bedoelt.
pricewatch: Western Digital WD TV Play
wel gewoon verkrijgbaar.
Dit overzicht maakt de verschillen goed duidelijk;
http://www.wdc.com/en/pro...tertainment/mediaplayers/
wel gewoon verkrijgbaar.
Dit overzicht maakt de verschillen goed duidelijk;
http://www.wdc.com/en/pro...tertainment/mediaplayers/
Denk dat de meeste hier wel van de kunsten van hun mediaspeler op de hoogte zijn inmiddels. Zoals gezegd is het een uitgeklede versie van de Live.
Voor mensen die juist nog meer gemak willen hebben is er de Hub.
Voor mensen die juist nog meer gemak willen hebben is er de Hub.
Of je doet dit: http://community.wdc.com/...1188/highlight/true#M3265WD-Medic schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:23:
Werkt nog sneller
[ Voor 15% gewijzigd door Notna op 05-04-2013 11:44 ]