Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Ja die heb ik gezien. Heb er nog niets mee gedaan maar een poging wagen is misschien de moeite waard ..

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 16:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik maak dus gebruik van de Media Library en ben met bovenstaande aan de gang gegaan. Ik laat nu eerst even de WD automagisch scrapen voor mijn series (was ik mee gestopt door die stomme bug) (nadat ik eerst een heule hoop filenames wat mooier moest maken voordat de WD het uberhaubt leuk vond :P Voorbeeld : stv = star.trek.voyager. Gedaan met NIYoW (ook erg handig)) .Dan met text crawler eroverheen (kost je met ongeveer 2000 files niet langer dan een minuut) en laten replacen. Media Library weggooien en opnieuw laten builden (dat kostte mij met een NAS van 3,5 Tb vol ongeveer een minuut of 5) en voila; het staat prima :)

Nu kan ik het gewoon handmatig bijhouden, stuk praktischer ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan ook gewoon die hele media library uitzetten, werkt veel beter :P

Wel interessante tooltjes, pak ze ook ff mee, ik zat zelf elke keer voor dat soort dingen in visual basics wat te maken (enige dat ik kan naast html).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 19:06:
Je kan ook gewoon die hele media library uitzetten, werkt veel beter :P

Wel interessante tooltjes, pak ze ook ff mee, ik zat zelf elke keer voor dat soort dingen in visual basics wat te maken (enige dat ik kan naast html).
NEIN!

Ik zal en moet het gebruiken :+ . Hoewel ik er wel over nadenk om voor mijn series thumbgen te gaan gebruiken. Voor films is de media scraper prima.

Met series heb ik namelijk het probleem dat hij niet de seizoens cover neemt maar de algemene cover. Daar wordt mijn OCD niet zo blij van en krijg ik rare trekjes :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste WD TV live gebruikers,

Bij mijn player doet zich een voor mij vaag probleem voor.
De speler kan regelmatig geen apparaten vinden via Windows-Netwerk-shares. Laatst na de firmware-update was alles plots weer te zien. Gisteravond zelfs nog een film gekeken en het apparaatje uitgezet via de rode knop op de AB.
Vandaag besloot ik aan de slag te gaan met ThumbGen (bedankt voor de duidelijke tut Rourke, overigens zijn de MovieInfo Sources Priorities voor mij niet te zien) en ik wilde het resultaat bewonderen. Bij het selecteren van de inhoudsbron voor Windows-Netwerk-shares waren in eerste instantie 3 v/d 4 apparaten te zien, behalve mijn eigen PC. Ik ga naar home --> video's --> inhoudsbron selecteren en plots zijn de overige 3 apparaten ook verdwenen.
Apparaat opnieuw opgestart, helpt niet. Stroom poosje eraf gehaald, werkt niet.

Waar kan dit in godsnaam aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hi,

Ik maak nu al een tijd gebruik van de Wd Tv Live, geen hub.... Ik sluit hierop mijn externe harde schijf aan, betreft mijn WD My Passport. Nou is het geval, dat ik er nieuwe bestanden op gezet heb (serie the following), alleen nu geeft mijn media player aan bij My passport: Er staan geen media in huidige map!! Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen.

Ik heb alle bestanden van mijn Passport al afgehaald, media player fabrieksinstellingen, harde reset enz. echter blijft het probleem zich voordoen??

Als iemand kan helpen graag!!! Alvast bedankt!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:56:
Als iemand kan helpen graag!!! Alvast bedankt!!! :)
Ik vermoed dat je de media library aan hebt staan. Als je die uitzet kan je gelijk de bestanden zien. Wil je de media library blijven gebruiken, dan moet je de schrijf even opnieuw scannen en met wat geluk staan ze er dan bij. Zo niet, dan schrijf aangekoppeld laten, ding helemaal uit doen (paar seconden de rode knop van de afstandsbediening ingedrukt houden) en daarna weer opstarten. Dan zouden ze ook zichtbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de stekker insteekt, staat de WD TV Live dan uit, in standby (aan zonder HDMI signaal), of aan (aan én HDMI signaal)?

Ik vraag het omdat hij op een stekkerblok gaat komen te staan die enkel tussen 6 en 12 u aan staat. Als hij door 't aanspringen in standby springt verbruikt hij nog 7 watt, wat op zich niet veel is maar ik vind het principieel niet kunnen om ecologische redenen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De wd gaat aan als er spanning op de stekker komt.... Dat gaat dus problemen geven. En met aan bedoel ik echt aan en niet standby...

Als je nog geen wd hebt kan je beter een andere mediaspeler zoeken die deze in mijn ogen vreemde eigenschap niet heeft of de stekker er alleen indoen als je hem gebruikt.

Als ik het goed heb gaat hij ook aan als je nas opnieuw opstart.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhu. Was ik al bang voor. Wat ik vreemd vind, want de norm voor standby is nochtans toch minder dan 1 watt. Tegenwoordig zelfs minder dan 0,5 watt ofzo.

Moeilijk. 'T alternatief is een Mede8er 400X2S, maar de WD spreekt mij meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08 08:00
Hallo medetweakers,
Ik heb net een WDV Live gekocht, juist omdat hij zo'n beetje elk formaat dat gebruikt wordt kon afspelen(vooral x264 icm. DTS).
Installatie ging prima, simpel verbinden met het netwerk en de mediaserver, alles zag er top uit.
Echter toen ik dus een film wilde gaan kijken, een .mkv bestand x264 video, dts audio van de media server, speelde de WDTV hem niet af...
Dus toen ging ik dus alles checken, nieuwste firmware voor alles etc. dat was allemaal in orde maar de WDTV wilde de film gewoon niet afspelen.
Daarna als laatste redmiddel de film op een USB stickje gezet en direct in de WDTV gestopt en toen wilde hij hem opeens wel afspelen, dus het werkt wel alleen niet vanaf mijn media server?

Dus de vraag hebben jullie hier ervaring mee en kunnen jullie dit oplossen? want ik heb dat ding juist gekocht zodat ik niet meer met stickjes enzo hoefde te klooien.

Ter informatie, ik gebruik een TP-Link TL-WR1043ND router waar een harde schijf aanhangt voor de media server

Dus zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
als die aan de USB poort van de TP Link hangt dan gaat dat niet werken. DLNA gedeelte van de stockrom doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08 08:00
Maar een andere film, met een ander formaat(mp4), werkt wel gewoon goed. Daardoor lijkt het me dat het niet aan de media server ligt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:10:

De speler kan regelmatig geen apparaten vinden via Windows-Netwerk-shares. Laatst na de firmware-update was alles plots weer te zien. Gisteravond zelfs nog een film gekeken en het apparaatje uitgezet via de rode knop op de AB.
Vandaag besloot ik aan de slag te gaan met ThumbGen (bedankt voor de duidelijke tut Rourke, overigens zijn de MovieInfo Sources Priorities voor mij niet te zien) en ik wilde het resultaat bewonderen. Bij het selecteren van de inhoudsbron voor Windows-Netwerk-shares waren in eerste instantie 3 v/d 4 apparaten te zien, behalve mijn eigen PC. Ik ga naar home --> video's --> inhoudsbron selecteren en plots zijn de overige 3 apparaten ook verdwenen.

Als dit gebeurde heb je toen gekeken of je WD een IP adres had? Ik bedoel heb je geen IP conflict hier of daar?

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:29:
[...]

Ik vermoed dat je de media library aan hebt staan. Als je die uitzet kan je gelijk de bestanden zien. Wil je de media library blijven gebruiken, dan moet je de schrijf even opnieuw scannen en met wat geluk staan ze er dan bij. Zo niet, dan schrijf aangekoppeld laten, ding helemaal uit doen (paar seconden de rode knop van de afstandsbediening ingedrukt houden) en daarna weer opstarten. Dan zouden ze ook zichtbaar moeten zijn.
bedankt Dikkiedikdik voor de snelle reactie, ik heb de media library uitgezet, nu zie ik wel mijn map (Blu-Rays), echter daarin mijn MKVtjes niet... Blijft hij aangeven geen media in huidige map. Naast de My Passport heb ik ook een samsung schijf aangesloten, die leest hij wel, inc. MKV files. Even een vraag van een leek, wat bedoel je met opnieuw scannen? Vanuit de media player bedoel je?

iig bedankt voor je reactie!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
De ontwikkeling op het WD forum van het Alaska Dark thema staat helaas nog steeds op een erg laag pitje.

Heb maar weer de gereedschappen erbij gepakt en voor mezelf een Alaska Dark Linksheets versie in elkaar gefrommeld ... Voordeel van de Hub is dat er geen limiet is voor thema's.

Eerst met de Mediabibliotheek aan de 15 thumb Gallery versie:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/nl7dw8.jpg

De Linksheets versie geheel in NL incl de film info.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/515z81.jpg

( Inmiddels heb ik het Studio icoontje bij de andere Media flags gezet en heeft de screenshot ook een Glass Overlay om het kleur verschil met de Cover kleiner te maken.)

[ Voor 4% gewijzigd door WD-Medic op 09-04-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:21:
bedankt Dikkiedikdik voor de snelle reactie, ik heb de media library uitgezet, nu zie ik wel mijn map (Blu-Rays), echter daarin mijn MKVtjes niet... Blijft hij aangeven geen media in huidige map. Naast de My Passport heb ik ook een samsung schijf aangesloten, die leest hij wel, inc. MKV files. Even een vraag van een leek, wat bedoel je met opnieuw scannen? Vanuit de media player bedoel je?

iig bedankt voor je reactie!! :)
Als de media library niet aanstaat hoef je niet te scannen. Probeer eens op een map te staan en dan options indrukken op de afstandsbediening. Als je dan kan scannen even doen. Anders zou ik de mappen even een iets andere naam geven op de pc of de schrijf op een andere usb poort aansluiten. Kennelijk zit in het geheugen van de wd iets schreef omdat hij denkt dat de mappen leeg zijn of er is iets mis met de naam van het bestand of de extensie, hij zou namelijk gewoon de mkv moeten laten zien en afspelen.

Wel apart dat er verschil inzit, heb je al geprobeerd van usb poort te wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:13
Misschien dat ik er wat over heen gelezen heb, maar heeft er hier iemand een bluray "geript" en ergens op een server staan en deze afgespeeld met de WD TV Live?

Ik ben bezig om alle films/series over te zetten naar mijn WHS 2011, ik vraag me alleen af hoe ik ze moet rippen.. (qua bluray's dan, dvd wil prima).. DVD's rip ik compleel naar een ISO bestand, dit gaat uiteraard vloeiend.. Rippen jullie de hele bluray disc naar een iso? of een m2ts? Of pak je alleen de main movie?

Ik weet dat de WD volgens mij geen bluray menu's ondersteund..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

WD-Medic schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:54:
De ontwikkeling op het WD forum van het Alaska Dark thema staat helaas nog steeds op een erg laag pitje.

Heb maar weer de gereedschappen erbij gepakt en voor mezelf een Alaska Dark Linksheets versie in elkaar gefrommeld ... Voordeel van de Hub is dat er geen limiet is voor thema's.

Eerst met de Mediabibliotheek aan de 15 thumb Gallery versie:

[afbeelding]

De Linksheets versie geheel in NL incl de film info.

[afbeelding]

( Inmiddels heb ik het Studio icoontje bij de andere Media flags gezet en heeft de screenshot ook een Glass Overlay om het kleur verschil met de Cover kleiner te maken.)
Misschien lees ik er overheen, maar heb je ook een linkje zodat wij hier ook van kunnen genieten? :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Je hebt er niet overheen gelezen en een link wil ik er wel voor neerzetten. Je moet er wel bij onthouden dat dit een Hub versie is aangezien ik die heb.

Er zit in het audio gedeelte nog 1 schoonheids foutje die ik er nog uit wil hebben. Daarna post ik de link...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
rscheper schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:22:
Misschien dat ik er wat over heen gelezen heb, maar heeft er hier iemand een bluray "geript" en ergens op een server staan en deze afgespeeld met de WD TV Live?

Ik ben bezig om alle films/series over te zetten naar mijn WHS 2011, ik vraag me alleen af hoe ik ze moet rippen.. (qua bluray's dan, dvd wil prima).. DVD's rip ik compleel naar een ISO bestand, dit gaat uiteraard vloeiend.. Rippen jullie de hele bluray disc naar een iso? of een m2ts? Of pak je alleen de main movie?

Ik weet dat de WD volgens mij geen bluray menu's ondersteund..
Als je in de stream map op de bluray zoekt naar de juiste m2ts hoef je alleen die te houden. De rest heb je niet nodig. Hernoem die m2ts naar de film en je kan het zo draaien.

Heb je een hoofdfilm gedeeld over meerdere m2ts bestanden moet je even googelen op remux. Je vind dan vanzelf met welke programmas je dit kunt oplossen.

Je hebt iig de bluray structuur niet nodig om de film te draaien op de WD...

[ Voor 4% gewijzigd door WD-Medic op 10-04-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WD-Medic schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:58:
Je hebt er niet overheen gelezen en een link wil ik er wel voor neerzetten. Je moet er wel bij onthouden dat dit een Hub versie is aangezien ik die heb.
Voor wie de WD Live versie wil hebben moet zelf even mijn bestand aanpassen, ik gebruik zelf de mediaserver niet en het kost mij dan teveel tijd om de aanpassingen erin te zetten.

De WD Live versie heb ik hier geplaatst: http://www.mediafire.com/download.php?d6qzg3i1j6zfbzo

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Precies Dikkiedikdik misschien wel handig voor de handige joopies die dit gaan combineren.

Jammer bij de SMP is dat er een limiet voor thema's is ingebouwd, iets dat bij de Hub word bepaald door de grootte van de interne schijf (1TB).

Hoe dan ook zoals belooft de Linksheets versie die eigenlijk voor de Hub gemaakt is maar met een beetje handigheid wel op de SMP te krijgen is. Je zal er alleen op moeten letten dat je niet zo maar alles kan toevoegen.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2vhw29c.png

Linksheets werken voor Schijfstations, mappen en bestanden. ( alleen in Gallery View ). Media Bibliotheek aan of uit heeft hierop geen invloed.
Download inclusief ThumbGen templates voor Films, TV Shows, Mappen en Thumbs.

Genereer met ThumbGen een thumb en sheet maar GEEN xml. Deze heb je niet meer nodig.
De thumb blijft bij het film bestand en de sheet gaat in de thema map.

Edit: Update 19-04-2013

In de lijst weergaves van Foto, Video en Muziek was een foutje geslopen. Hierin werd de linksheet en de eventueel toegevoegde folder.jpg ( @@description ) over elkaar heen in beeld gezet en de lijst opsomming kwam over de linksheet info heen te staan onder in beeld.

[ Voor 53% gewijzigd door WD-Medic op 23-07-2013 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WD-Medic, had je ook de internet pagina aangepast (met youtube enzo)?

Die moet ik ook nog eens aanpakken, maar misschien had jij dit al een keer gedaan?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Nee daar heb ik nog niets mee gedaan.

Volgende project misschien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Heren Dikkiedikdik en WD-Medic, ik snap het ff niet.
Ik wil die linksheets theme van WD-Medic wel proberen, maar ik heb de WD Live. Wat zou ik aan moeten passen dan om hem op de WD Live te kunnen zetten? Ik gebruik nu die versie van Dikkiedikdik.

Verder gebruik ik juist wel de mediabibliotheek. Of heb ik er dan niks aan?

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je de aanpassingen van Medic wilt gebruiken heb je de mediabibliotheek nodig. Misschien kan Medic de bestanden nog even los posten die hij aangepast heeft, dan kopieer je die in mijn theme en met wat geluk werkt het gelijk naar behoren. Ik weet alleen niet zeker hoe het dan met de sterren gaat en met dat hartje enzo dat Medic nu gebruikt.
WD-Medic schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:00:
Nee daar heb ik nog niets mee gedaan.

Volgende project misschien..
Jammer, ik zal binnenkort eens zien of ik er wat tijd voor heb. Het stoort me niet superveel, maar laatst viel het mij weer op. Zal wel niet superveel werk zijn, maar ik moet er even tijd voor kunnen vinden zonder dat de kids of mijn vrouw thuis zijn, want dan kom ik er lastig aan toe.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:19:
Als je de aanpassingen van Medic wilt gebruiken heb je de mediabibliotheek nodig. Misschien kan Medic de bestanden nog even los posten die hij aangepast heeft, dan kopieer je die in mijn theme en met wat geluk werkt het gelijk naar behoren. Ik weet alleen niet zeker hoe het dan met de sterren gaat en met dat hartje enzo dat Medic nu gebruikt.
Ik gebruik de mediabibliotheek. Ik heb nu het thema van WD-Medic geinstalleerd. En met zijn thumbgen templates, de moviesheet gemaakt.
Maar op de een of andere manier wordt het niet zoals in zijn screenshots. Ik krijg nu namelijk zijn moviesheet template als thumb te zien bij de film.
En die filminfo komt er ook niet bij te staan.
WD-Medic kan jij hierin nog helpen?

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Even wat vragen terug.

Je hebt geen xml bestandjes bij je films staan?

Na elke toevoeging van 1 of meerdere linksheets moet je de mediabibliotheek wissen en opnieuw op laten bouwen. Dit heb je gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

.xml bestanden heb ik niet inderdaad. mediabibliotheek wordt nu weer opnieuw opgebouwd. Die .wd_tv mappen stonden nog overal. Die heb ik nu voor de zekerheid maar even weg gegooid.
We gaan het zo zien.

Alvast een vraag: hoe moet de moviesheet heten qua bestand? Ik heb hem nu filmnaam_sheet.jpg genoemd. En die staat dan in de zelfde map als de film zelf. De thumb heet dan filmnaam.jpg

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Alle info staat op de linksheet afbeelding die je in jpg of png kan maken. Mediaflags en imdb waardering ook..

Linksheets hernoem je vervolgens naar dezelfde extensie als het video bestand waar ze voor zijn.

Je hebt dan:

Thumb filmnaam.jpg
Video filmnaam.mkv
Linksheet filmnaam.png

Deze laatste hernoem je dan naar filmnaam.mkv ook al is het dus geen video bestand. Vervolgens zet je de linksheet in de thema map.

Mediabibliotheek wissen

Linksheet werkt nu als je alles goed gedaan hebt..

Bedenk wel als je linksheets in png bestandjes maakt de player iets langzamer word aangezien png groter is dan jpg. Sla je ze op als jpg doe dit in een andere map omdat ze anders door de thumb overschreven worden die natuurlijk dezelfde naam krijgt dan... Tenzij je idd de _sheet.jpg gebruikt in de naam voor het opslaan.

[ Voor 4% gewijzigd door WD-Medic op 10-04-2013 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

WD-Medic schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:38:
...
Je hebt dan:

Thumb filmnaam.jpg
Video filmnaam.mkv
Linksheet filmnaam.png

Deze laatste hernoem je dan naar filmnaam.mkv ook al is het dus geen video bestand. Vervolgens zet je de linksheet in de thema map.
.....
Dit gedeelte snap ik niet. Welke thema map? Ik heb geen thema map want ik heb de SMP en niet de Hub.
Mijn files staan dus op shares op mn NAS.
Dus ik snap ook niet waarom ik de filmnaam.png naar filmnaam.mkv zou moeten hernoemen.

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Andre21 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:43:
[...]

Dit gedeelte snap ik niet. Welke thema map? Ik heb geen thema map want ik heb de SMP en niet de Hub.
Mijn files staan dus op shares op mn NAS.
Dus ik snap ook niet waarom ik de filmnaam.png naar filmnaam.mkv zou moeten hernoemen.
Je hebt op de een of andere manier toch het thema op je player gezet? Ik heb geen SMP dus weet niet hoe je gedaan hebt. De linksheets moeten in de map van dit thema. Misschien doe je dit voordat je opnieuw het thema op je wd zet?

Als de linksheets niet dezelfde extensie hebben als het bijbehorende video bestand werken ze niet. Firmware codering die nu eenmaal zo werkt...

Ook ik heb behalve de interne schijf een usb schijf aangesloten en ook nog films op een NAS. Dit werkt allemaal..

[ Voor 7% gewijzigd door WD-Medic op 10-04-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

De smp heeft geen map waarin het Theme staat. Het theme wordt als een zip file geupload via de web interface van de smp.
Denk dat jou theme dus zo niet bruikbaar is op de smp. Jammer want die moviesheets zagen er goed uit. Misschien dat t nog te combineren is met het smp theme van dikkidikdik.. Maar hoe?

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Misschien idd dat een SMP expert als Dikkiedikdik dit beter kan uitleggen maar misschien kan je ze in de zip erbij doen voordat je het upload?

Het enige is dan weer dat de SMP een 30 Mb limiet heeft hiervoor. Ja en daar zit je al snel aan zo..

[ Voor 4% gewijzigd door WD-Medic op 10-04-2013 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het kan in de zip en je hebt maximaal 30 mb, dus dat is niet echt werkbaar, maar zoals medic het aangeeft klopt het. Het kan anders, maar daar zit echt uren werk in en daar heb ik helaas de tijd niet voor.

Ik ben wel van mening dat het voor een tweaker niet al te lastig is zelf te maken, naast medic en mijzelf moet er toch wel iemand zijn hier die dit wil gebruiken en de kennis heeft het te maken?

Wat medic gedaan heeft met het joey theme is erg mooi als je een hub hebt, het kost echt uren werk om dit erin te bouwen (althans mij kost zoiets aanpassen erg veel tijd) en het zit fantastisch in elkaar, maar voor de niet hub bezitters gaat het niet werken.

Er zijn wel mogelijkheden, maar omdat ik het zelf niet gebruik wil ik ook niet uren en uren erin steken, ik heb helaas niet veel vrije tijd. Als ik dat wel had was het geen probleem geweest, maar ik kom niet eens aan mijn hobby's toe en dan staat dit helaas niet op de lijst van dingen die ik graag zou willen doen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2013 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Maakt niet uit.. Het was te proberen of het ging werken. Ik ga jou theme er nu weer op zetten. Die werkte sowieso goed. Dan maar geen moviesheets.
En anders op het wdc forum staan ook nog genoeg andere mooie theme's volgens mij,

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, er is goed nieuws.

Joey Smith heeft net dit gepost:

AlaskaDARK_V1.2_15_TBN_VERT.zip
http://www.mediafire.com/?1w77rwy4vg8s961

AlaskaDARK_V1.2_15_TBN.zip
http://www.mediafire.com/?sd454mj512v2hf5

Ik ga zelf ook nog wat aanpassen, zal straks een nieuwe theme versie posten.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Idd het is gewoon jammer dat WD voor de SMP niet de mogelijkheid heeft gemaakt om themes op b.v. een USB Stick te zetten en die erin laten zitten. Op die manier had het allemaal veel eenvoudiger geweest.

Maar ja Hub gebruikers kunnen hier wel wat mee en als je het er voor over hebt ziet het er uit zoals ik heb gepost..

Zag het op het WD forum, eindelijk weer een beetje verschuiving in de ontwikkeling van Dark.

@Dikkiedikdik
Wat had je in gedachte voor de Services pagina? Tweedelig zoals het nu is of een beetje meer zoals het Setup gedeelte wat natuurlijk ook goed werkt. Daarachter zit dan dezelfde menu structuur.

Wil je dan daarnaast ook het hele gebeuren per service nog op de schop gooien? Ik bedoel b.v. Accuweather, Youtube enz hebben de allemaal de "Mochi" menu opbouw .... pffff das pas een berg werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WD-Medic schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:20:
@Dikkiedikdik
Wat had je in gedachte voor de Services pagina? Tweedelig zoals het nu is of een beetje meer zoals het Setup gedeelte wat natuurlijk ook goed werkt. Daarachter zit dan dezelfde menu structuur.
Ik wilde alleen de standaard opmaak wissen, verder eigenlijk niks. Zeg maar met zo min mogelijk werk :P
Dus even uit mijn hoofd andere achtergrond en die teksten weg die nu in beeld staan en wellicht een kop met tekst (maar wellicht ook niet, moet even zien of dat leuk staat).

Andere menu's maken enzo kost erg veel tijd en die heb ik hier helaas niet voor over. Ik gebruik het ook alleen voor netflix, hulu en youtube en meer ook niet en ga een beetje van mijn eigen gebruik uit.

Misschien ga ik ook spellen nog even aanpassen, dat was ook niet niet goed meen ik (maar ook niet heel slecht).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Waarmee editten jullie die XML files eigenlijk? Notpad ++ maakt er 1 lange rij van wat het niet makkelijk maakt de boel aan te passen :X (of ik doe iets fout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Ow OK,

Ik bedoelde dat eigenlijk omdat dit het XBMC applicatie voorbeeld van Alaska is:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/34riy5k.jpg

Beetje het Linksheets gevoel of Gallery view 15 thumb versie idee dat je er bij krijgt. Rechts de thumbs en links een screenshot met tekst dat verschijnt bij het selecteren van de thumbs.

Wel über vet natuurlijk als dit mogelijk is en geheel in stijl met de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Notna schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:48:
Waarmee editten jullie die XML files eigenlijk? Notpad ++ maakt er 1 lange rij van wat het niet makkelijk maakt de boel aan te passen :X (of ik doe iets fout)
Total Commander ... deze heeft een goede text editor waarmee je ook xml kan bewerken.

Als je de regels in de xml onder elkaar zet dan blijven ze ook onder elkaar ipv 1 lange regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **

[ Voor 132% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ah, het hoort dus zo dat het soms 1 lange regel is :X Lekker handig!

Protip voor Notepad ++:

In Notepad++, click Search > Find.
Click the Replace tab.
Under the Search Mode group, select Regular expression.
In the Find what text field, type /> \s*
In the Replace with text field, type /> \n
Click Replace All.

Werkt prima :)

[ Voor 66% gewijzigd door Notna op 11-04-2013 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:52:

Dat gaat niet werken, je kan namelijk niet opgeven welke apps daarin zitten, dat is het nadeel. Anders had ik wel een menu gemaakt met mijn 3 apps / toepassingen erin.
Ow jammer maar wie weet ... zal er toch eens een geleerde poging op los laten.
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:52:

Misschien kan het over een maand of wat als de grid vieuw optie die nu in beta is erin zit. Maar ik ben bang dat we moeten oppassen met deze firmware omdat het weleens kan betekenen dat dit hele zelfbouwen van themes dan verleden tijd is, WD is er namelijk niet zo happig op dat iedereen dit doet.
Gaan we gewoon een firmware terug naar b.v. de huidige waarmee het wel kan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 16:30
Verwijderd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:10:

Ik heb ook dit probleem maar helaas nog geen oplossing. Het doet zich bij mij voor sinds de laatste firmware update, daarvoor heeft ie 2 jaar probleemloos gedraaid. Ik benaderde mijn Synology NAS altijd via de Windows Share optie, sinds de firmware update werkt dit niet meer. Als ik ga zoeken naar een Windows share dan wordt er niks gevonden.
Als ik onder Media Server kijk dan wordt mijn nas wel getoond en dat werkt ook wel, maar dan moet ik elke keer opnieuw indexeren als ik een nieuwe film op mijn nas heb gezet en dat duurt nogal lang.
Jammer en erg frustrerend, hopelijk komt er snel een nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WD-Medic schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:12:
Ow jammer maar wie weet ... zal er toch eens een geleerde poging op los laten.
Ik heb het idee dat hij dingen haalt van een server van WD. Een tijd terug was ook opeens een youtube icoon anders en was youtube geupdate, maar ik had zelf geen update gedaan.

Zelf zit ik nu wat in die xml van online services te rommelen, maar ik heb nergens een optie om iconen aan te passen, maar wie weet. Je weet wel vaker dingen te vinden die niemand kent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
L0L ... je bedoeld? .... een browser misschien? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:P

Ben alleen bang dat die browser vinden eenvoudiger is dan dat services menu aan te passen, ik zie werkelijk nergens een optie en heb honderden xml's doorgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Nou ja met dat van een server afkomen bij WD je weet nooit al staan er wel erg veel icoontjes in de image map voor Grid view.

Ik ben in ieder geval al van die "handige" tekstballonnetjes af. De linker kolom met die filter erin heb ik al zover dat alleen Alles er nog staat met rechts de icoontjes ... morgen weer een dag. :9

[ Voor 71% gewijzigd door WD-Medic op 11-04-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lol, je sloopt er meer uit dan ik. Maar ik zal straks eens zien wat je gedaan hebt.

Ik heb inmiddels een versie 2 af van mijn theme, speciaal voor de WD TV Live (niet hub dus):

http://www.mediafire.com/?qlqlinmhhamw8ra
In bovenstaande link zit een herstel van een fout, deze link is 13/4 geplaatst

In de zip zitten 3 versies (geheel hoofdemenu, hoofdmenu zonder live tv en hoofdmenu met nog minder opties).

Aardig wat puntjes op de i gezet. Minimale foutjes die vast niet iedereen opgevallen zijn eruit gehaald en het online bronnen gedeelte zo aangepast dat de achtergrond gelijk loopt met de theme. Ballonnetjes e.d. heb ik erin laten zitten, maar het idee van Medic bevalt me wel. Dus het kan goed zijn dat er binnenkort nog een versie 3 komt met nog wat aanpassingen.

Ik had eerst nog het idee verschillende versies te maken ,maar ik was weer even kwijt hoeveel tijd dit kost. Het is gewoon aanpassen, testen, aanpassen, testen etc. en dat vreet tijd (ik ben ook geen programmeur of website bouwer van beroep, dus waarschijnlijk doe ik er langer over dan iemand die hier dagelijks mee werkt). Daarnaast heb ik voor mijzelf nog een probleem gecreëerd: ik heb namelijk ooit besloten dat ik voor de twee tv's met een mediaspeler hier alles uitlijn, dit is de algemene theme, maar voor mijn Panasonic tv heb ik bepaalde zaken weer anders staan zodat het aansluit op de interface van de tv zelf.

In iedergeval iedereen er veel plezier mee en binnenkort dus wellicht een update met het idee van Medic erin en wie weet ooit nog een update met een beter geheel voor de configuratie opties (als je nu geluid e.d. gaat selecteren kom je deels in een oude interface, maar dat stoort me niet echt aangezien hij heel goed aansluit op deze Alaska).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2013 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Bedankt dikkiedikdik. Ik ga hem gebruiken. Ik zit er ook aan te denken om thumbgen eens aan de kant te leggen en de interne scraper te gaan gebruiken. Ik las ergens dat deze sinds de laatste firmware ook audio goed doet.
Krijg je dan eigenlijk nederlandstalige info over de films? Of is dat default engels?

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Als je niets geeft om het gebruik van folder.jpg ( mappen thumbs ) dan kan je best die interne scraper gebruiken. Echter bedenk wel dat zodra je deze gebruikt de extensie metathumb de overhand krijgt in je film mappen en elke map word volgezet met verborgen submappen ( .filmnaam.backdrops ) waarin alle fanart komt te staan. Deze door WD zelf bedachte extensie ( metathumb ) maakt het gebruik van de normale extensie .jpg bijna onmogelijk. Het gebruik van beide extensies door elkaar werkt al helemaal niet op je WD.

Alle mappen krijgen hierdoor een thumb die hoort bij de eerste afbeelding/film thumb die in elke map gevonden word door je WD ...

Nogmaals geef je hier niks om dan werkt de scraper best aardig en men zou de bug met NL info zelfs hebben opgelost in de meest recente firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:53:
Lol, je sloopt er meer uit dan ik. Maar ik zal straks eens zien wat je gedaan hebt.
Niet alles maar wel veel :P
Het handige van die tekstballon tekst is dat je die weer links kan gebruiken op dezelfde manier als in het XBMC voorbeeld alleen moet de delay daarvoor op 0 zodat het direct verschijnt bij selecteren van een icoontje. Nog eens zoeken hoe dat het makkelijst gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Niet online
ikzelf heb 2x wdtvlive. 1 voor boven en 1 beneden.
Ikzelf draai een server en heb daar al mijn media op staan.
Als ik mediabbliotheek voor netwerkshare aanzet ziet mijn wd niet meer de server.
Deze was echter wel aangemeld en heeft het altijd gewerkt.
Ik moet deze helemaal resetten en de bibliotheek bestanden handmatig wissen om ervoor te zorgen dat de wd de server weer ziet.

Graag zou ik 1 bibliotheek willen lokaal op mijn server en dat mijn beide WD's uit 1 bibliotheek lezen, is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cevel schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 00:19:
Graag zou ik 1 bibliotheek willen lokaal op mijn server en dat mijn beide WD's uit 1 bibliotheek lezen, is hier een oplossing voor?
Nee, dit kan niet. Maar wat je doet zou gewoon moeten kunnen, heb ik hier ook tijden gehad. Er is ergens een instelling niet juist. De wd zou gewoon de server moeten blijven zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2013 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog opzoek naar een oplossing om Spotify te gebruiken vanaf de Iphone.
Met een remote-app kan ik die wel bedienen vanaf de Iphone over de WD Live, maar ik moet steeds mijn tv aanzetten.
Is er geen oplossing waarbij mijn Iphone dat scherm weergeeft?
In de app van WD lukt dat alvast niet.
A3-D was ook op zoek naar een oplossing maar het is me niet duidelijk of die gevonden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:06:
Ik heb een afbeelding van wat wd gaat maken in het hoofdmenu en dat ziet er zeer goed uit, reden voor mij om bij de volgende firmware het originele theme weer te gebruiken.

En als daar straks skins voor uitkomen, dit gaat hele mooie dingen opleveren
Dit is zoals nu het Live TV beeld al is en een heleboel firmwares terug waren de services ook al zo. Simpel en overzichtelijk.

Nog niet helemaal goed en naar me zin maar ben een eind op weg denk ik.

XBMC voorbeeld

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/34riy5k.jpg

Nu op me Hub:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2liyp05.jpg

Op onze WD zitten we door de firmware helaas vast aan het filter dat ze hebben ingevoerd een paar firmwares terug. De linker kolom moet bedienbaar blijven want anders zit je vast aan de eerste Optie Aangeboden en daar kom je dan niet vanaf. Nu blijven de filter opties in beeld op dezelfde plaats en je kan ze bedienen om b.v. naar Alles te gaan.

Tekst ballonnen tekst gebruikt aan de linker kant moet nog een beetje verschoven/verkleind worden net als de Service icoontjes. Als laatste een groot icoon aan de linker kant boven de tekst.

Aan de andere kant misschien laat ik het wel zo, maar eens laten bezinken zoals het nu is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Medic, heb jij een manier gevonden om die volgorde van de iconen aan te passen?

Ik zat namelijk naar jouw methode te kijken, maar ik gebruik netflix en youtube vooral (en hulu plus momenteel nog, maar die zeg ik op).

Alleen zitten die dingen niet op de eerste pagina bij de optie Alles (Zie ook jouw screenshot). Dus voor mijn doel is dat niet zo, ik gebruik nu namelijk de optie geselecteerd en dan staat ze wel gelijk op het scherm (al kan wd dat natuurlijk weer verplaatsen).

Zelf ben ik wat huiverig om hiermee aan de slag te gaan omdat we straks met de nieuwe firmware de services ook op het hoofdmenu kunnen zetten (zie screenshot in mijn post van gisteren) en dat is helemaal ideaal natuurlijk.

En om het makkelijker te maken, ik heb meer apps erin staan omdat ik mijn WD's heb ingesteld op de Amerikaanse settings. Ik heb dus een iets andere volgorde en een stuk of 30 van die dingen.

Maar het ziet er mooi uit.

Zelf ga ik denk ik nog een andere achtergrond in deze theme bouwen, heb dat blauwe wel gehad. Feitelijk stelt het aanpassen ook niet zoveel voor, alleen even met photoshop ofzo de menu opties aanpassen. Ik zal als ik daaraan toe kom dit weekeinde een handleiding maken hoe je dit eenvoudig kan doen. Ik heb al een stel leuke achtergronden een keer van Joey Smith ontvangen.

Hier de achtergronden voor de liefhebbers: http://www.mediafire.com/?k55z54d783nidzz

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:54:
Medic, heb jij een manier gevonden om die volgorde van de iconen aan te passen?
Nou eerlijk gezegd heb ik daar helemaal niet naar gekeken maar wie weet is het ook mogelijk. De volgorde van de Optielijst was iig niet te wijzigen aangezien ik heb geprobeerd Alles als default te krijgen ipv Aanbevolen.

Ik zet zelf de meest gebruikte services onder favorieten, die kan je namelijk aanpassen zoveel je maar wilt ( toevoegen of verwijderen via de optie knop op je AB ) ..

Maar ja meteen ook Live TV maar meegenomen aangezien dat een bijna identieke xml is.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/24g8vi1.jpg

Zal ook eens naar Games en RSS kijken, ben er nu toch mee bezig.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:54:
Zelf ben ik wat huiverig om hiermee aan de slag te gaan omdat we straks met de nieuwe firmware de services ook op het hoofdmenu kunnen zetten (zie screenshot in mijn post van gisteren) en dat is helemaal ideaal natuurlijk.
Ik ben idd ook benieuwd wat die nieuwe GUI gaat geven. Maar om nu meteen al te stoppen met sleutelen aan Alaska neh dan duurt 4 weken me toch nog te lang :P

WD kennende stellen ze het gerust 2 maanden uit vanwege de hoelveelheid bugs die erin zitten _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je nog wat wilt knutselen kan je ook de instellingsschermen van de opties aanpassen. Dan is hij helemaal af (totdat je weer wat nieuws bedenkt :P )

Ik heb live tv eruit gesloopt en foto's en rss en muziek ook. Wil eigenlijk ook games eruit slopen, maar dan heb ik een menu optie te weinig. En helaas trapt hij er niet in als ik een menu optie er dubbel inzet.

Ik zal eens bezig met die favorieten, ik heb dat eigenlijk nooit gebruikt. Maar het klinkt wel handig. Je hebt dus gewoon aan bijv. de rode knop een favoriet ingesteld in dat menu met de afstandsbediening in het scherm? Of gebruik je dat favorieten scherm (zat bij het moochi theme onderaan het scherm en kon je omhoog brengen)?
WD-Medic schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 17:09:
WD kennende stellen ze het gerust 2 maanden uit vanwege de hoelveelheid bugs die erin zitten _O-
WD zal eerder de firmware online plaatsen en dan gaat iedereen klagen over bugs en krijgen we weer 30 updates. Ik heb nooit gezien dat ze iets uitstellen en het gelijk goed opleveren :P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2013 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:53:
..............
Ik heb inmiddels een versie 2 af van mijn theme, speciaal voor de WD TV Live (niet hub dus):

http://www.mediafire.com/?905x26vzbz973oj

In de zip zitten 3 versies (geheel hoofdemenu, hoofdmenu zonder live tv en hoofdmenu met nog minder opties).
Ik kwam er zojuist achter dat jou 'hoofdmenu zonder live tv' en 'hoofdmenu met nog minder opties' beide exact gelijk zijn. Foutje denk ik? Ik wilde namelijk wel de optie foto's en muziek, en had daarom jou 'hoofdmenu zonder live tv' geinstalleerd. Maar helaas.. geen muziek en fotos in het hoofdmenu. ;-)

Ik ga nu maar even het volledige menu installeren. :)

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
De favorieten maken die ik bedoel staan in de filter kolom. Je kan elke service icon toevoegen of verwijderen via de optie knop op je AB..

De favorieten filter zelf omhoog brengen in de lijst weet ik niet maar staat default als 2e van boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Andre21 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 20:00:
[...]

Ik kwam er zojuist achter dat jou 'hoofdmenu zonder live tv' en 'hoofdmenu met nog minder opties' beide exact gelijk zijn. Foutje denk ik? Ik wilde namelijk wel de optie foto's en muziek, en had daarom jou 'hoofdmenu zonder live tv' geinstalleerd. Maar helaas.. geen muziek en fotos in het hoofdmenu. ;-)

Ik ga nu maar even het volledige menu installeren. :)
Dat is niet de bedoeling, ik kijk er straks ff naar en post de juiste.

Edit: hier de juiste versie (mochten er nog problemen mee zijn, laat het weten):
http://www.mediafire.com/?qlqlinmhhamw8ra
WD-Medic schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 21:58:
De favorieten maken die ik bedoel staan in de filter kolom. Je kan elke service icon toevoegen of verwijderen via de optie knop op je AB..

De favorieten filter zelf omhoog brengen in de lijst weet ik niet maar staat default als 2e van boven.
Ik heb het idee dat dit alleen werkt als je de media library gebruikt?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2013 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Dankje.. Deze versie is wel in orde!

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mooi,

Zelf ben ik weer terug naar een dikkiedikdik versie van Moochi, de rest van de gezinsleden wilden een zomerse achtergrond en die had ik in Alaska Remix ingebouwd, maar door de werking van het menu (geselecteerde items schuiven omhoog) werkt dat niet fijn. Dus dat idee is overboord.

Dat is ook wel het grootste nadeel van Alaska en veel andere themes, je kan erg lastig een andere achtergrond erin krijgen. En de (vooral) vrouwen hier in huis kennende willen ze elke week wel een andere achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:10:
Ik heb het idee dat dit alleen werkt als je de media library gebruikt?
Geen flauw idee die heb ik altijd aan aangezien je dan geen source gedoe heb maar gewoon alle ingestelde/aangesloten sources in 1 beeld.
Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 18:04:
Zelf ben ik weer terug naar een dikkiedikdik versie van Moochi...
Kan je alvast weer een beetje aan het Mochi gebeuren wennen voor als straks de nieuwe GUI uitkomt die ze belooft hebben in de volgende firmware. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Wie weet gaat WD op de 3 media spelers dezelfde firmware handteren. Maakt de ontwikkeling wel makkelijker denk ik.

Als dat zo is en de Play kunnen we als voorbeeld nemen dan zouden deze beelden wel eens uit kunnen komen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1706
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-04-2024
Ik loop tegen het volgende probleem aan: mijn Wd Live ziet opeens geen DVD bestanden meer ( Video TS of .ISO) Hij heeft het altijd goed gedaan en nu opeens niet. Alle andere bestanden zijn geen probleem.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen allemaal,

Ik zit even met een klein probleempje en het zal vast wel aan de orde zijn gekomen maar ik kon het niet zo snel vinden.

Ik heb de Alaska theme geinstalleerd die Dikkiedikdik een paar posts terug heeft gepost. Ziet er super uit als het om films gaat maar de series niet.
De sortering (alfabetisch) gaat niet goed en ik krijg het niet voor elkaar om de juiste thumbs te kiezen. Seizoen 1 en 2 krijgen dezelfde thumb.
Nu wil ik wel Thumbgen gebruiken om de sortering goed te krijgen maar ik heb geen flauw idee hoe ik alles in moet stellen in Thumbgen zodat deze theme ze ook leest.
Is er iemand die dit kan aangeven of eventueel zo'n profile met de juiste instellingen heeft en die kan uploaden?

Nogmaals sorry mocht dit al eens besproken zijn, ik ben ondertussen zo geirriteerd dat ik het niet werkend heb gekregen dat het zoeken ook al zo lekker gaat :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Dat van die thumbs als je de interne scraper gebruikt is bekend, dat heb ik een paar post terug al aangegeven ook. Hij scraped for whatever reason gewoon alleen de eerste season cover en plkat dat overal. Ook heb je het probleem dat de nummering met 1234... enz gaat ip 01, 02, 03 enz. Om dat op te lossen kan je dit gebruiken (echt fluitje van een cent)

http://community.wdc.com/...1188/highlight/true#M3265

Om die covers aan te passen moet je dus met Thumbgen aan de gang maar die heb ik zelf nog niet gebruikt. Ik heb de interne scraper nog niet opgegeven overigens (jaja, ik ben eigenwijs) maar moet eens uitzoeken waarom hij niet naar de goede season covers kijkt en enkel wat hij als eerste binnenkrijgt ofzo. Daarvoor moet ik de XML even onder handen nemen :)

Nu we het toch over een thema hebben: ik heb mijn NAS in folders staan Te kennen Films en Animation. Onder deze folders zitten weer folders; elke film heeft zijn eigen folder. Dat heeft er eigenlijk mee te maken dat mijn NAS is begonnen toen ik de vorige versie van de WD TV Live had.

Enfin; ik kan die folders prima voorzien van cover art enz. Echter; Als je in de overview zit (en dus effectief naar de folders kijkt) zie je de cover art wel maar ook Director N/A enz. Dat is logisc omdat die info op de film gebaseerd wordt die in de folder staat

Nu is de vraag; kan je een thema ook zo maken dat hij die director info ENKEL weergeeft zodra er een filmbestand is en dus niet met de folder? Ik denk het haast van niet omdat ze volgens mij dezelfde xml sheet gebruiken maar vragen kan geen kwaad :)

[ Voor 32% gewijzigd door Notna op 15-04-2013 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal textcrawler eens proberen.
Ik had zelf de xml's van de interne scraper gewijzigd gezien daar niet zo veel info in staat.
Als ik de title en de episodenumber een extra 0 (01, 02 etc etc) geef dan zou ik verwachten dat hij episode 10 dan netjes laat aansluiten maar helaas, Dit maakte dus niets uit en echt meer kan ik niet wijzigen in de xml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 09:23:
Ik zal textcrawler eens proberen.
Ik had zelf de xml's van de interne scraper gewijzigd gezien daar niet zo veel info in staat.
Als ik de title en de episodenumber een extra 0 (01, 02 etc etc) geef dan zou ik verwachten dat hij episode 10 dan netjes laat aansluiten maar helaas, Dit maakte dus niets uit en echt meer kan ik niet wijzigen in de xml.
Je moet wel de media library opnieuw laten compilen; anders werkt het niet :) Kan je doen door of de stekker er even uit te trekken of naar je opties te gaan en daar clear media library te doen. Dan zal hij opnieuw gaan compilen (wat afhankelijk van de bron even kan duren, alsmede de groote van de bron) en dan zal het goed staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Msniekers schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:40:
[...]

Ik heb ook dit probleem maar helaas nog geen oplossing. Het doet zich bij mij voor sinds de laatste firmware update, daarvoor heeft ie 2 jaar probleemloos gedraaid. Ik benaderde mijn Synology NAS altijd via de Windows Share optie, sinds de firmware update werkt dit niet meer. Als ik ga zoeken naar een Windows share dan wordt er niks gevonden.
Als ik onder Media Server kijk dan wordt mijn nas wel getoond en dat werkt ook wel, maar dan moet ik elke keer opnieuw indexeren als ik een nieuwe film op mijn nas heb gezet en dat duurt nogal lang.
Jammer en erg frustrerend, hopelijk komt er snel een nieuwe firmware.
Heb na de tip van een forumlid hier een oplossing gevonden (dank voor het meedenken!). Als ik via netwerkinstellingen de wd tv opnieuw automatisch laat zoeken, dan blijkt ineens alles te worden gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Notna schreef op maandag 15 april 2013 @ 09:03:

Nu is de vraag; kan je een thema ook zo maken dat hij die director info ENKEL weergeeft zodra er een filmbestand is en dus niet met de folder? Ik denk het haast van niet omdat ze volgens mij dezelfde xml sheet gebruiken maar vragen kan geen kwaad :)
Antwoord op je vraag: Nee.

Dit is geheel te danken aan de firmware die we delen op de SMP en HUB. WD heeft besloten om geen media info weer te geven op folder/map niveau maar folder/mappen delen tegelijkertijd wel de manier waarop Gallery View deze info weergeeft met bestanden. Het gaat om dezelfde codering.

Beetje gemiste kans dus.

Er is natuurlijk wel een manier om dit voor elkaar te krijgen en dat is de Linksheets manier. Heb je een HUB dan is dit geweldig, heb je de SMP dan is dit minder makkelijk ook omdat je met de 30 Mb theme size limit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sJor1s
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 21:37
Voor de mensen die deze mediaplayer nog willen aanschaffen is er vandaag een dagaanbieding bij Koopjes Kampioen voor € 79,95
Koopjes Kampioen - WD TV Live - € 79,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Koopjeskampioen is van scheer en foppen, daar is hij 1 euro duurder. Wees slim als je hem gaat kopen en koop hem daar, scheelt je wat ellende bij de klantenservice als je die ooit nodig mocht hebben. Want die afhandeling bij koopjeskampioen is niet zo goed (zie shop reviews hier).

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 13:30
sJor1s schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:12:
Voor de mensen die deze mediaplayer nog willen aanschaffen is er vandaag een dagaanbieding bij Koopjes Kampioen voor € 79,95
Koopjes Kampioen - WD TV Live - € 79,95
Die leveren niet in België :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jawel, scheer en foppen zoals ik zei, die leveren in belgie. En daar is hij nu 79,86 euro. Dus je bent vandaag nog een paar cent goedkoper uit zelfs :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat de WD TV Live problemen heeft met .m4v-files? Ikzelf ondervind problemen met sommige van mijn dvd's die geript zijn met Mactheripper 2.6.6 en ge-encode met de High Profile settings in Handbrake.

Wat er mis loopt:
- De ondertitels zijn foutief gelabeld. Op de PC werkt alles correct, op de WD TV kan je bij Engels even goed Grieks krijgen ofzo.
- Sommige bestanden zien er grainy uit. Een film ziet er bv. perfect uit, een aflevering van een serie ziet er dan vervolgens lelijk uit. Ook mist er een beetje synchronisatie van geluid. Ook hier; weergave op de PC/Mac is perfect, dus de bestanden zijn oké. Zowel weergave van het netwerk als van een USB-stick geeft 't probleem.

Op internet lees je dat je in Handbrake moet rippen naar MKV. Ik heb de test gedaan en alvast gemerkt dat de subtitles wel correct aangeduid zijn dan. Qua beeld kan ik het nog niet weten, daarvoor moet ik eerst de DVD's terug gaan rippen en da's voor morgen.

Als iemand bekend is met dit probleem mag je altijd een reply geven :/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2013 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:44
Als ik media library aan heb staan en dan een film/Serie verwijder dan moet ik eerst de betreffende map opnieuw scannen voor dat hij daadwerkelijk weg is. Het bestand is er niet meer maar nog wel een icoon.
Ik gebruik hem icm Synology 213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 20:48
Sinds een paar weken (misschien sinds de laatste firmware, weet ik niet) krijg ik geen info & posters meer bij nieuwe series / afleveringen. Vroeger kwam dit er automatisch bij. Als ik nu een map selecteer > Opties > Opnieuw scannen, dan gaat ie niks ophalen. Enkel als ik manueel een bepaalde aflevering > Opties > Inhoudsinfo ophalen, DAN pas gaat die voor die enkele aflevering iets ophalen… Iemand een idee wat dit kan zijn?

In de settings staat info ophalen op 'auto', en om het uur.

[ Voor 6% gewijzigd door wolv op 18-04-2013 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Heb je de WD TV al eens helemaal gereboot? Dus of van de stroom af halen of de power knop 5-7 seconden ingedrukt houden bij het uitzetten?

Soms heeft dat ding een harde reboot nodig om weer goed te werken. Bij mij werkt die auto scraper nog steeds prima; ik zie ook eenbereicht dat hij er mee bezig is namelijk :) (het lampje gaat voorop NIET knipperen maar ik krijg wel een bericht op de startpagina dat hij info aan het ophalen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 20:48
Gisterenavond heb ik wel via Setup , apparaat opnieuw opstarten gedaan, en dat hielp alvast niet. Ik zal de "hard reboot" vanavond ook wel eens proberen dan.

EDIT: Dit nogmaals geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde probleem. Bij mij knippert de LED wel altijd.

Zou het aan mijn nas kunnen liggen?
Normaal heb ik een .xml en een .metathumb file bij elke episode, maar dus bij de nieuwe staat er niets.
En aan de benamingen van de bestanden is niets gewijzigd. Ook in de metabronnen op de wd tv live is normaal niets gewijzigd, of moet ik hier een extra source toevoegen misschien?

[ Voor 63% gewijzigd door wolv op 19-04-2013 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 22:04
Heeft de WD Live de mogelijkheid om de positie van de subtitles aan te passen ?
Het viel me gisteren op dat deze wel erg hoog in beeld staan terwijl er nog zat ruimte onder vrij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Laatst online: 23:13
Tijdens het afspelen volgens mij op options drukken, kun je font en locatie aanpassen van de ondertiteling.. (tenminste, ik heb losse SRT bestanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Leader98 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:56:
Heeft de WD Live de mogelijkheid om de positie van de subtitles aan te passen ?
Het viel me gisteren op dat deze wel erg hoog in beeld staan terwijl er nog zat ruimte onder vrij was.
Ja dat kan. Zit onder je subtitle opties onder het Options menu gedurende de film. Voorheen kon je omhoog of omlaag indrukken geloof ik maar ik weet niet of dat eruit gesloopt is in een eerdere fimrware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Linksheets thema update op pagina 81.

Lijstweergave voor Foto, Muziek en Video was voorzien van Linksheets terwijl @@Description er overheen kwam te staan ... Opgelost door in Foto's en Muziek geen Linksheets te gebruiken, een folder.jpg is nu genoeg.

[ Voor 13% gewijzigd door WD-Medic op 19-04-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Niets fout in jouw theme juist in de linksheets versie die ik zelf had neergezet voor de knutselaars vond ik een fout en die heb ik aangepast so no worries..

Je bedoeld de Services xml die ik heb veranderd? of een beta van die screenshot van jouw met dat WD Play menu?

[ Voor 15% gewijzigd door WD-Medic op 19-04-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee, de beta van de firmware zoek ik, die nog niet door wd officieel is vrijgegeven, dus van wat eraan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
ah, nee die heb ik nog niet gevonden helaas.. ben ook wel benieuwd eigenlijk.

Edit: 22-04

Weet niet of je dit al gezien hebt?

Gebruikershandleiding van de Play

Vanaf blz 30. Apps kunnen verplaatst worden, aan een pagina vast "gepind" worden en zelf uitgevoerd worden als je de Play aanzet ...

Als dit de "standaard" WD firmware moet gaan worden voor de 3 Media Players dan word ik nu toch wel heeeeeel benieuwd

[ Voor 73% gewijzigd door WD-Medic op 22-04-2013 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 17:47:
Als je nog wat wilt knutselen kan je ook de instellingsschermen van de opties aanpassen. Dan is hij helemaal af ...
Goed idee! O-)

Wanneer je in het "Info" scherm op OK drukt zie je deze.

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2s6px0g.jpg

Beide menu keuzes geven een netwerk en apparaat info pop-up scherm en de verstopte browser is er nog steeds niet uitgehaald.

Voor @@hdd_info had ik wel een plaatsje gemaakt maar dat werkt niet meer in dit scherm dus die heb ik uit de xml gelaten. Info tekst omhoog gezet en het scherm is (tijdelijk) opgevuld.

Nu de rest nog ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WD-Medic schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:00:
Precies Dikkiedikdik misschien wel handig voor de handige joopies die dit gaan combineren.

Jammer bij de SMP is dat er een limiet voor thema's is ingebouwd, iets dat bij de Hub word bepaald door de grootte van de interne schijf (1TB).

Hoe dan ook zoals belooft de Linksheets versie die eigenlijk voor de Hub gemaakt is maar met een beetje handigheid wel op de SMP te krijgen is. Je zal er alleen op moeten letten dat je niet zo maar alles kan toevoegen.

[afbeelding]

Linksheets werken voor Schijfstations, mappen en bestanden. ( alleen in Gallery View ). Media Bibliotheek aan of uit heeft hierop geen invloed.
Download inclusief ThumbGen templates voor Films, TV Shows, Mappen en Thumbs.

Genereer met ThumbGen een thumb en sheet maar GEEN xml. Deze heb je niet meer nodig.
De thumb blijft bij het film bestand en de sheet gaat in de thema map.

Je vind het Linksheets thema hier. Grootte: 25,8 Mb.

Edit: Update 19-04-2013

In de lijst weergaves van Foto, Video en Muziek was een foutje geslopen. Hierin werd de linksheet en de eventueel toegevoegde folder.jpg ( @@description ) over elkaar heen in beeld gezet en de lijst opsomming kwam over de linksheet info heen te staan onder in beeld.
Ik heb Thumbgen nu geinstalleerd, maar wat moet ik met dat zip-bestand doen? Kan ik het ergens in Thumbgen toevoegen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Voordat je jezelf dingen op je nek haalt moet je realiseren dat dit een download is eigenlijk voor de Hub. Als je deze versie weet te combineren met het SMP thema van Dikkiedikdik zit je goed.

In de download zitten templates voor thumbgen waarmee je passende thumbs en sheets kan maken.

De thumbs houd je bij de video bestanden, de sheets moeten bij het thema.

Ik had het over een thema map maar die heeft SMP niet dat is duidelijk. Dat houd in dat de sheets voor bestanden en mappen bij de thema xml bestandjes komen te staan. Zet ze hierbij voordat je het upload naar de SMP..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Goed nieuws mogelijk voor Dikkie:

nieuws: Netflix gaat verder uitbreiden in Europa

Pagina: 1 ... 21 ... 57 Laatste