Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000
Afgelopen weekeinde had ik zelf nog een nieuw menu gemaakt waarbij je zelf de achtergronden kon selecteren in dit Alaska theme, maar toen ik na 8 uur knutselen klaar was bleek het alleen te werken voor egale achtergronden (omdat de menu opties deels schuivend van onderen in beeld komen). Berg werk voor niks, heel irritant. Had ik natuurlijk van te voren kunnen zien, maarja, vergeten...
Had beter de tijd in andere zaken kunnen steken...
Dat is goed nieuws voor iedereen eigenlijk. Ik heb al een abonnement, maar dan komen er ook vast bij veel series NL subs en dat kijkt natuurlijk nog beter dan USA subs.Notna schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:24:
Goed nieuws mogelijk voor Dikkie:
nieuws: Netflix gaat verder uitbreiden in Europa
Netflix ziet er ook fantatsisch uit op de WD, eigenlijk zonde dat niet alles van de WD in die opmaak is, dat zou echt een killer menu zijn voor je eigen video files.
Zo ziet het netflix menu eruit:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ytdZ_orefqg]
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2013 16:04 ]
Wanneer ik ze allemaal doorlopen heb plaats ik ze hier voor jullie, echter, het kan nog wel even aanlopen want er zijn xml bestandjes bij daar zoek je je helemaal dwaas naar.Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:54:
Zo, dat heb je netjes gedaan. Ik pas de teksten wel aan voor de SMP versie. Plaats je hem online als je hem af hebt? Dan ga ik even knutselen en plaats ik hier voor de SMP eigenaren een update.
Neem nou deze, je zou zeggen noem die xml iets met network shares in de naam of zo, Nee die heet casii_db_manager_page.xml ..

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000
Ik probeer het wat bij te houden wat in welk bestand staat, maar helaas ben ik daar niet zo netjes in...
Meestal pak ik een theme waarin al die wijzigingen zitten zoals in dit geval (uit mijn hoofd) black mamba, dat scheelt alweer een stukje , maar die methode zal jij denk ik ook gebruiken.
Ik heb het een tijdje geprobeerd vanuit mijn versie van het AEonisch Hub Moviesheet theme. Het probleem is alleen dat het origineel gemaakt is voor een firmware versie die we allang vergeten zijn. Pagina's zoals hierboven werden toen anders geregeld blijkbaar want daar zit het genoemde xml bestandje niet bij of anders gezegd er is toen geen poging gedaan om die pagina te verbouwen.
De meest recente OSD die ik kon downloaden is van Hub firmware 3.05 en daar zit het wel in. Hierna volgt het monnikken werk door elke xml te openen en zoeken naar een herkenningspunt dat je op je TV scherm ziet.
Fijn dat je er tijd voor hebt, daar heeft iedereen hier wat aan (en als je het op het wd forum zet zal het vast ook gewaardeerd worden, al weet ik niet wat joeysmith ervan gaat denken).
Ik moet nog 3 schermen en dan heb ik ze gehad denk ik. Ben ik er 1 vergeten dat zien we later dan wel weer.
Op het WD forum zet ik niets meer neer, de laatste keer dat we daar zaten met de NL vertaling vond ik de sfeer om te snijden en daar ben ik klaar mee. Wat JoeySmyth ervan denkt? Kweenie, misschien moet hij wel blij zijn dat er nog iemand is die het geheel heeft opgepakt want zijn eigen inspiratie is ver te zoeken op het moment... Daar komt bij dat de setup schermen geen wijzigingen aan zijn werk zijn, het is een aanvulling op zijn thema omdat hij ze zelf nooit gemaakt heeft.
Edit:25-04
De schermen voor de Afstandbediening en Netwerk sync zijn de laatste 2. Er blijft 1 scherm in zitten dat ik niet kan controleren en dat is het Mobiel Verbinden scherm. Op de een of andere manier krijg ik mijn S3 niet via de WD Photo app gekoppeld aan de WD. De benodigde codes worden niet gehaald dus kom ik hier geen stap verder. Aangezien ik, behalve de toevoegen knop, niets in beeld heb staan word de alignment van de diverse onderdelen wat lastig ...

Een onderin beeld toegevoegde tekst waarschuwd voor eventuele fouten in het scherm als mobiele toestellen worden toegevoegd.
[ Voor 54% gewijzigd door WD-Medic op 25-04-2013 19:11 ]
http://community.wdc.com/...GlassHub-quot/td-p/539059
Een aangepast services menu, daar heb ik wel behoefte aan om mee te knutselen en het in Alaska te zetten
Alleen heeft die knuppel natuurlijk weer geen downloadlink geplaatst en is zijn pc kapot ofzo, vaag vaag verhaal. Maar hij heeft zo te lezen een nieuwe pc binnenkort, zou wel wat werk schelen als hij dat ding dan kan plaatsen.

Maar hij wil nu een beta plaatsen, ik heb maar even een oude account daar opgesnord en gezegd dat ik zeer veel interesse heb. Dan stop ik jouw configuratieschermen erbij, nog even het games gedeelte aanpassen en dan is hij redelijk af. Top.
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2013 19:58 ]
Als ik zo nog eens naar de services xml kijk:
<ctrlgrp>
<listbox valkey="optionlist" move="row" cols="1" rows="1" lbmask="r" autoenter="1" autoswitch="0" loop_scroll="1" turbo_trigger="10" turbo_multi="10"/>
<linebreak/>
<listbox valkey="browselist" move="page" cols="4" rows="3" lbmask="l" autoenter="1" autoswitch="0" loop_scroll="1" turbo_trigger="10" turbo_multi="10"/>
</ctrlgrp>
De eerste regel is het filter dat links in beeld staat. Als die incl. de linebreak komt te vervallen dan houd je alleen de icoontjes over en kan je rommelen zo veel je wilt met de plaats en grootte ervan.
Wat gaat nog meer weg?
De 2 <wrapper> stukken die het filter beheren, de image regel voor services_genres_item_line.png, de info tekst en afbeelding regels voor de informatie tekstballonnetjes en de include regel voor decoration.xml
Ik wilde het laten zoals het was maar ik ga er toch nog eens een poging op los laten als ik met de setup schermen klaar ben. Misschien heb je gelijk en kan idd een mix van de diverse ontwerpen een leuk eindresultaat opleveren..
[ Voor 78% gewijzigd door WD-Medic op 25-04-2013 21:58 ]
Ik heb de setup schermen klaar!

De services pagina laat ik even met rust om te zien waar jij mee op de proppen komt, wie weet geeft de griep je een frisse blik op de zaak.
Die beloofde Beta van het GlassHub theme staat er maar er zit geen services.xml in de download. Het lijkt er dus op dat de release ouder is dan de screenshots die hij plaatst ...

[ Voor 78% gewijzigd door WD-Medic op 23-07-2013 11:19 ]
Ik zie 1 klein foutje, als je naar instellingen gaat en dan naar uiterlijk en dan naar theme's gebruikersinterface kom je op een scherm om het theme te selecteren. Hier zijn de kleur grijs en wit omgedraaid.
Als ik het zo even bekijk moet theme_browse_page.xml aangepast worden? Ik krijg het zo 123 niet goed (het is me wat onduidelijk waarom het niet werkt). Zie jij waardoor dit komt of is het op de hub wel goed?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2013 12:58 ]
Ik ga het veranderen! Zelf heb ik gemerkt dat metadata_scraper_manager.xml mijn WD laat crashen. Ook die zal ik nog eens onder de loep nemen..
Solved!
Je had idd gelijk echter het zijn er 2 namelijk theme_browse_page.xml en theme_list_browse_page.xml welke je kunt kiezen doormiddel van de Gele knop op je AB.
Het waren de <wrapper> stukken: textcolor="0x888888" actnoseltextcolor="0xffffff" actoverlistcolor="0x888888" activetextcolor="0x888888" selectedtextcolor="0x888888" waarin ik de kleur codes had omgedraaid

Ook heb ik van het nogal donkere 0x555555 meteen het iets lichtere 0x888888 gemaakt zodat het gelijk is aan de andere pagina's.
Het verschil tussen de beide pagina's is minimaal en dat kleine verschil vind je in het thema voorbeeldje links naast de keuze tekst.
theme_browse_page.xml

theme_list_browse_page.xml

Dan nog metadata_scraper_manager.xml. Ook die is voor de bakker.
In de regel: <image x="180" y="253" w="920" h="54" scale="100" image="@@bg-ADD" active="@@act-ADD"/> had ik bij image="@@bg-ADD" een " te weinig achtergelaten toen ik de codes opgeruimd heb.
metadata_scraper_manager.xml

Je vind de verbeteringen hier..
Dan nog een opmerking over mobile_device.xml. Ik heb, zoals eerder gezegd, deze pagina niet kunnen testen. Onderin beeld heb ik een tekst hiervoor gezet ter waarschuwing dat de pagina fouten bevat in de alignment van de onderdelen. De tekst had ik op 0x444444 gezet maar dat is nogal donker. Je kan er b.v. 0x666666 van maken, de tekst komt dan net iets meer naar voren maar is niet hinderlijk aanwezig. Misschien komt er een keer iemand voorbij die dit oplost en een link neerzet.
Het was een berg werk maar Ik hoop dat ik iedereen er een plezier mee gedaan heb!
Ik vind het wat onduidelijk waarom het mij niet lukte die kleuren goed te krijgen, maar heel helder denk ik nog niet door de griep, maar deze aanpassingen van jou zorgen toch dat ik even achter de pc kruip.
Ik test even het een en ander voor de live bezitters en plaats straks de link naar het geupdate theme met de fantastische aanpassingen van Medic erin.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2013 17:06 ]
http://www.mediafire.com/?9mrvyocf3fnn3fl
Er zitten wederom 3 bestanden in de zip file. Een versie met een volledig menu, een versie zonder ip-cam en live tv optie en een versie zonder ip-cam, live tv, muziek en foto's.
Zoals Medic al aangaf, hopelijk heeft iedereen er veel plezier van. Het is een bult werk voor Medic geweest, geniet er van!
Ik ben hier nog eens mee bezig geweest. Bij video_ts mappen heb ik geen audio sync nodig op de set in de woonkamer, maar bij bepaalde tv series (mkv bestanden) en bij 3d films moet ik het op -200ms zetten.Habana schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:17:
@ Dikkiedikdik, indien je nieuwe home cinemaset en je Tv (veelal HDMI1 bij jouw dan 2) beiden ARC ondersteunen (wel even instellen) is dat de beste manier, je HDMI ingangen op je tv moet je maar zien als een switch, zelden is dan nog een correctie van lip sync nodig
Stom genoeg heb ik na een firmware update van mijn tv en van mijn home cinema set wel de optie daar om het ook in te stellen, maar dat heeft geen invloed.
Dus nu is het in iedergeval voor 1 tv serie die echt storend is dit handmatig instellen. Het stoort verder niet echt, maar waarom lip sync bij het ene bestand wel optreed en bij het andere niet vind ik wat vreemd. Maar er zal vast een logische verklaring voor zijn.
Edit: oeps, kan misschien beter 1 groot bericht maken in plaats van 3 kleinere

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2013 17:17 ]
Niemand?alwaysleft schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:12:
Ik heb hem sinds vandaag maar heb gelijk dat hij door de menu's blijft scrollen zonder dat ik iets doe, hoe kan dit? En wie weet hoe je dit moet oplossen?
Ok. Heb ik dus al gedaan. ;)Probleem blijft..Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 18:25:
En anders even resetten met een paperclipje (achterin dat gaatje naast de usb poort). Na een firmwareupdate is het probleem waarschijnlijk definitief weg.
Oude quote, nieuw probleem. Ik heb een nieuwe Synology nas en wil nu dus de map Media (waar series/films instaan) toevoegen aan de mediabibliotheek. Op de een of andere manier zie ik in de mediabilbiotheek al een map van een serie staan... Verwijderen lukt niet.Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 22:12:
[...]
Dit kan wel, je moet dan naar bestanden toe gaan en dan naar de map die je wilt en dan op options klikken en dan toevoegen aan mediabibliotheek.
Dan ga je vervolgens naar video en dan moet je (even uit mijn hoofd) op die groene knop klikken en daar mediabibliotheek selecteren en dan zie je alleen die ene map.
Volgens mij kan je niet per type aangeven wat je wilt zien, dus bijvoorbeeld bij muziek een andere map dan bij video, maar ik heb dat nooit helemaal uitgezocht omdat ik zowel foto's als muziek niet gebruik.
Als jullie er niet uitkomen, laat het dan even weten, ik heb ook een synology nas en hier werkt het perfect.
Wanneer ik de map Media wil toevoegen aan de mediabibliotheek krijg ik de volgende melding:
Terwijl als in bij Films/Series op mijn mediabiblioteek druk ik helemaal niks te zien krijgOngeldig pad
De geslecteerde map is een submap van een map die reeds is toegevoegd aan de mediabibliotheek. Kies een andere map
Ik begrijp dat je hem net gekocht hebt. Ik denk dat je het beste hem kan omruilen, lijkt een defect exemplaar te zijn.alwaysleft schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 18:26:
[...]
Ok. Heb ik dus al gedaan. ;)Probleem blijft..
Ik neem aan dat je de mediabibliotheek op de wd al verwijderd hebt? Zo ja, dan werkt dit waarschijnlijk:Freakster86 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 19:02:
Oude quote, nieuw probleem. Ik heb een nieuwe Synology nas en wil nu dus de map Media (waar series/films instaan) toevoegen aan de mediabibliotheek. Op de een of andere manier zie ik in de mediabilbiotheek al een map van een serie staan... Verwijderen lukt niet.
Ik vermoed dat je dit opgelost krijgt door de map Media een andere naam te geven (bijv Media01) en hem dan toe te voegen. Dan gaat hij alles opnieuw opbouwen en zie je die map die er niet hoort niet meer. En daarna weer de map hernoemen van Media01 naar Media en hem weer toevoegen.
Ik zou wel even sickbeard en dergelijke stilzetten als je de map gaat hernoemen (voor het geval je dit hebt draaien op je synology)
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2013 20:00 ]
Even een vraagje m.b.t. de layout; Als ik de map series open vind ik het fijn om (bijna) alle series in mijn scherm te hebben. Mooie poster wall a.h.w. Het probleem is dat ik wanneer ik op een serie druk juist weer een andere layout wil. Niet allemaal kleine tegels, maar gewoon zo'n lijst rechts met links een plaatje.
Zijn die 2 layouts te combineren?
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2013 21:53 ]
[ Voor 62% gewijzigd door Freakster86 op 27-04-2013 21:57 ]
Verwijderd
Thuis in de slaapkamer valt het resultaat toch wel tegen. Mpg-jes lopen goed. Een vijftal mkv's ziet ie niet en dvd-menu zijn niet bereikbaar. Mijn voorlopige conclusie is toch dat dit model 2009 de gangbare video's niet echt kan afspelen.
Is hier nog een uitweg voor? Ik lees dat er een alternatieve WDLXTV firmware bestaat ook voor dit model (WDBAAP0000NBK). Maar ik lees niet dat er dan extra codecs worden toegevoegd. Als ik geen verbeteringen kan vinden mag hij weer de deur uit. Wat is dan een goed alternatief voor mijn doel? Is de laatste generatie wd tv live wel geschikt om de meest gangbare codecs af te spelen?
Als ik op hardware info kijk dan wordt mijn theorie wel onderbouwd:
model 2009: http://nl.hardware.info/p...player#tab:testresultaten
model 2011: http://nl.hardware.info/p...v-live#tab:testresultaten
Gezien mijn inschattingsfouten tot dusver, wil ik hier graag even mijn verhaal toetsen.
De Play heeft als uitzondering hierop als enige van de 3 een iets minder uitgebreide uitrusting, zo kan deze dan ook de budget speler van de 3 genoemd worden...
Ik kan in ieder geval niets verzinnen dat ik ben tegen gekomen dat door mijn WD Live niet herkend werd.
Hier vind je de verschillen:
http://www.wdc.com/en/pro...tertainment/mediaplayers/
[ Voor 31% gewijzigd door WD-Medic op 28-04-2013 21:07 ]
Als je een nas hebt is de WD TV Live de beste keuze. De Hub is wat overkill, je hebt namelijk geen harde schrijf nodig aangezien je waarschijnlijk alleen gaan streamen vanaf de nas en de play is niet zoveel goedkoper dan de live dat het de moeite waard is om voor dat budget model te gaan (als je hem al ergens ziet staan, ik heb hem nog nooit in de winkel zien liggen).Verwijderd schreef op zondag 28 april 2013 @ 20:15:
Wat is dan een goed alternatief voor mijn doel? Is de laatste generatie wd tv live wel geschikt om de meest gangbare codecs af te spelen?
En zoals Medic aangeeft, hij speelt alles prima af, ik ben altijd verbaasd wat dat kleine kastje kan.
Verwijderd
Als ik een gewone DVD ISO afspeel krijg ik bij de start een menu, maar hoe krijg ik m tussendoor in beeld
DVD MENU staat AAN in de instellingen
Alvast dank voor de hulp
BR dvd menu met een mediaspeler, is dacht ik toch, een duurdere oplossing, dan dit apparaatje.
[ Voor 4% gewijzigd door ginod op 01-05-2013 12:19 ]
24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/
[ Voor 3% gewijzigd door WD-Medic op 01-05-2013 12:31 ]
Zo heb ik een tweetal dagen geleden via SB de bestandsnamen gewijzigd van alle series. Het lijkt erop dat de nieuwe aflevering wel goed worden weergegeven, maar de oude niet. Iemand een idee? Opnieuw verwijderen en toevoegen?
Welke instelling voor inscannen gebruiken jullie? 1x per dag, enkel in standy.. ?
De gehele Mediabibliotheek wissen en opnieuw laten opbouwen werkt beter dan alleen die scan voor het bijwerken .. Ik heb het ook regelmatig dat die update scan niet goed werkt.Freakster86 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:33:
Zo heb ik een tweetal dagen geleden via SB de bestandsnamen gewijzigd van alle series. Het lijkt erop dat de nieuwe aflevering wel goed worden weergegeven, maar de oude niet. Iemand een idee? Opnieuw verwijderen en toevoegen?
Staat hier op 1x per dag maar meestal wacht ik dat niet eens af. De gehele bibliotheek wissen en opnieuw laten opbouwen brengt meestal meer en betere resultaten.Freakster86 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:33:
Welke instelling voor inscannen gebruiken jullie? 1x per dag, enkel in standy.. ?
Ik heb eventueel ook nog de diverse on-screen toetsenbordjes voor je in Alaska/Aeonish stijl ... ( kan er helaas geen screenshot van maken ).Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 16:54:
Ik test even het een en ander voor de live bezitters en plaats straks de link naar het geupdate theme ...
Daarbij heb ik ook de her en der voorkomende oranje selectie balken in bijpassend Alaska rood veranderd.
Was er dus nog niet helemaal mee klaar al blijft er nu zo langzamerhand niet veel meer over. Alleen de diverse schermen die ik niet kan testen zoals b.v. het ontbreken van WiFi op de Hub ...
Ik heb al aardig wat dingen geprobeerd, aanpassingen bij de netwerk instellingen zoals in verschillende tutorials wordt aangegeven en een aantal aanpassingen via regedit maar niets lijkt te werken..
Nu vraag ik me af of er nog meer mensen zijn die de wdtv live icm de experia box gebruiken en of je daar aanpassingen voor moet?
Er zit verder niets tussen experia, PC en WDTV en alles is bekabeld.
Mocht er meer info nodig zijn dan hoor ik graag welke info..
**maakt het uit dat de experia box de Master Browser is?**
[ Voor 9% gewijzigd door Nadser op 02-05-2013 15:46 ]
Dat maakt het allemaal wel erg omslachtig. Het voordeel van de mediabibliotheek is daarmee helemaal weg als je telkens eerst alles moet verwijderen en moet toevoegen...WD-Medic schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:26:
[...]
De gehele Mediabibliotheek wissen en opnieuw laten opbouwen werkt beter dan alleen die scan voor het bijwerken .. Ik heb het ook regelmatig dat die update scan niet goed werkt.
[...]
Staat hier op 1x per dag maar meestal wacht ik dat niet eens af. De gehele bibliotheek wissen en opnieuw laten opbouwen brengt meestal meer en betere resultaten.
ZVolgens mij ben ik vergeten dit weekeinde de nieuwe versie te uploaden, heb al jouw aanpassingen erin. Bleek ik toch al gedaan te hebbenWD-Medic schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:26:
[...]
Ik heb eventueel ook nog de diverse on-screen toetsenbordjes voor je in Alaska/Aeonish stijl ... ( kan er helaas geen screenshot van maken ).
Daarbij heb ik ook de her en der voorkomende oranje selectie balken in bijpassend Alaska rood veranderd.
Was er dus nog niet helemaal mee klaar al blijft er nu zo langzamerhand niet veel meer over. Alleen de diverse schermen die ik niet kan testen zoals b.v. het ontbreken van WiFi op de Hub ...

Ik wilde het games overzicht en het bestanden overzicht nog aanpakken, maar games lukte niet zo 123, weet jij welke xml dat is?
Het is me al gelukt,.. bijna een wd tegen de muur na 2 dagen maar oplossing is gevonden.. Experia/PC en WD mogen niet in dezelfde workgroup... Dus nu PC en WD in andere workgroup gezet en alles doet het netjes.....Nadser schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:43:
Ik heb gisteren mijn 2 wdtv live 2011 spelers binnen gekregen en ik ben sindsdien bezig met het beschikbaar krijgen van mijn network shares.... Iemand die mij hier misschien mee kan helpen?
Ik heb al aardig wat dingen geprobeerd, aanpassingen bij de netwerk instellingen zoals in verschillende tutorials wordt aangegeven en een aantal aanpassingen via regedit maar niets lijkt te werken..
Nu vraag ik me af of er nog meer mensen zijn die de wdtv live icm de experia box gebruiken en of je daar aanpassingen voor moet?
Er zit verder niets tussen experia, PC en WDTV en alles is bekabeld.
Mocht er meer info nodig zijn dan hoor ik graag welke info..
**maakt het uit dat de experia box de Master Browser is?**

Dat was het, ik heb dat ooit ergens gelezen, maar was het vergeten, die persoon werd er ook bijna gek van. Fijn spul van kpnNadser schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:11:
[...]
Het is me al gelukt,.. bijna een wd tegen de muur na 2 dagen maar oplossing is gevonden.. Experia/PC en WD mogen niet in dezelfde workgroup... Dus nu PC en WD in andere workgroup gezet en alles doet het netjes.....
Nou ja omslachtig is een groot woord, je klikt op Mediabibliotheek wissen en de WD doet de rest. Je hoeft alleen maar even te wachten tot hij klaar is, iets dat bij miij, met 6 TB opslag, in nog geen 5 minuten gebeurd is ... Daar komt bij als het, voorlopig, de enig werkende oplossing is wat kan je anders doen om het "probleem" te tackelen.Freakster86 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:09:
Dat maakt het allemaal wel erg omslachtig. Het voordeel van de mediabibliotheek is daarmee helemaal weg als je telkens eerst alles moet verwijderen en moet toevoegen...
Het bestanden overzicht daar ben ik wel benieuwd naar, die moet ik als enige scherm nog doen/hebben ...Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 20:40:
[...]
ZVolgens mij ben ik vergeten dit weekeinde de nieuwe versie te uploaden, heb al jouw aanpassingen erin. Bleek ik toch al gedaan te hebbenZelf had ik het rode al aangepast naar blauw, de remote knopjes zijn ook al goed voor het theme dat ik aangepast heb.
Ik wilde het games overzicht en het bestanden overzicht nog aanpakken, maar games lukte niet zo 123, weet jij welke xml dat is?
Games zijn er 2 welke je kan wisselen met de gele knop op je AB.
Dit zijn rv_games_page_grid.xml en rv_games_page_list.xml. Bijbehorende selectie kader voor grid view vind je in de map image\game\games_gridview_thumbnail_focus.png. Het selectie kader voor list view is dacht ik te vinden in de map image\file_browse_list_focus_bar.png.
Vandaag heb ik schijfbeheer ook nog even onder de loep genomen.

Free Space en Total Size in dit beeld is niet aan te ontkomen helaas. Deze zijn gewoon weg in de firmware niet vertaald. Misschien zelf nog een workaround verzinnen als ik het echt storend vind worden

In dit beeld kon ik het wel omzeilen door $$freespace en $$total_size gewoon weg in het NL neer te zetten. De schijf icoontjes zitten gewoon in het Mochi thema, begrijp alleen niet dat WD ze zelf nooit is gaan gebruiken ipv die suffe standaard dingen.
De mediabibliotheek leek mij dé oplossing voor het volgende probleem.WD-Medic schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 00:21:
[...]
Nou ja omslachtig is een groot woord, je klikt op Mediabibliotheek wissen en de WD doet de rest. Je hoeft alleen maar even te wachten tot hij klaar is, iets dat bij miij, met 6 TB opslag, in nog geen 5 minuten gebeurd is ... Daar komt bij als het, voorlopig, de enig werkende oplossing is wat kan je anders doen om het "probleem" te tackelen.
Wanneer ik op de NAS inlog krijg ik eerst alle gedeelde mappen te zien. Ik wil echter dat de map media automatisch geopend wordt op de nas met daarin de folders 'series' en 'movies'. Dat dacht ik met de mediabibliotheek te hebben opgelost. Krijg keurig wanneer ik om films en series druk die 2 folders te zien. Als ik nu elke keer opnieuw de mediabibliotheek moet verwijderen en opnieuw moet instellen kost me dat echt veel te veel moeite.
Ik dacht hiermee het ook een stuk gemakkelijker (eenvoudiger) te maken om films en series te kijken. Guesse I was wrong.
Ik bedoelde niet de remote maar dit soort schermpjes met dat on-screen toetsenbordje en meta info enz.Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 20:40:
... de remote knopjes zijn ook al goed voor het theme dat ik aangepast heb.

Zijn een beetje crappy pica's helaas maar je kan van de keyboard schermpjes geen screenshot maken ...
Ja dat is idd waar maar ja zoals je hebt gemerkt werkt de "update" / "bijwerk" scan niet altijd zoals het zou moeten. Ook de optie Opnieuw Scannen onder de Optie knop op je AB brengt niet altijd het gewenste resultaat.Freakster86 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 01:35:
Series komen elke dag binnen. Zit je toch elke keer weer 5 minuten te wachten tot hij het gescand heeft?
... en toch blijf ook ik de Media Bibliotheek gebruiken omdat het idd een gemak is dat je in 1 beeld al je stations en Netwerk mappen hebt staan zonder telkens van bron te moeten wisselen.
We zullen het er mee moeten doen vrees ik totdat WD ooit nog een firmware uitbrengt waarmee dit tot het verleden behoort al moet ik zeggen, in oudere firmware versies was het helemaal een drama dus we kunnen al van een verbetering spreken.
Wellicht doe ik het compleet verkeerd, maar ik krijg op geen enkele manier de data, die bij de films dankzij de handleiding prima werkt, bij de series..Wat voor afwijkends dien ik daar voor in te stellen?Ik vind het geweldig dat WD besloten heeft standaard ondersteuning te geven voor metadata/externe informatie. Echter heb ik over het afgelopen jaar (ook bij de voorganger) redelijk wat tijd gestoken in het uitzoeken hoe dit precies werkt. Ik heb daarom besloten een kleine handleiding te schrijven voor alle ins en outs betreft het tonen van IMDb/TMDb/MovieMeter gegevens bij elke film zodat we allemaal perfect kunnen genieten van onze film database. Series behandel ik later maar als je handig bent zie je al dat het niet veel zal afwijken.
[ Voor 16% gewijzigd door rscheper op 03-05-2013 16:13 ]
De rest kom ik later even op terug.
Edit: het toetsenbordje laat ik maar zo, dat stoort me niet echt. Wil nog wel even met bestanden en games bezig. Eigenlijk wil ik die gewoon uit het hoofdmenu slopen, maar dat is weer niet goed te krijgen, althans niet met de vaardigheden die ik heb. Ja, je kan alles herbouwen en wellicht werkt het dan, maar ik wacht even op de nieuwe firmware.
Ik wil als de kids het toelaten eerst even knutselen aan dat nieuwe schermpje dat je gemaakt hebt (als je bijv. een bestand verwijderd). Dat wil ik wat verbeteren als het wat meezit met photoshop. Ik ga althans een poging wagen (al is wat je nu gemaakt hebt al een flinke verbetering met wat het was).
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2013 20:37 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2013 17:01 ]
Nu gaat dat niet meer. Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet hoe ik die uitzendingen kan streamen met mijn Asus TF101 naar de WD TV live?
Nope, dat kan het dus net nietDarkShadow schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 08:40:
Deze mediaplayer lijkt me een handige optie, vroeg me echter af of er ook een optie is om ondertiteling automatisch te downloaden?
@dikkiedik, ik gebruik nu je laatste gestripte alaska theme, maar hiervoor gebruikte ik ook jouw alaska (zonder de aanpassingen van medic) maar dan de totaal gestripte versie met één enkele menuoptie (films/series), is het mogelijk om nog een dergelijke versie te maken? Of kun je me in noob-taal uitleggen hoe ik het zelf kan doen?
Ook niet als plugin onder aangepaste firmware?
Is er een andere oplossing voor dit probleem? Ik gebruik nu sickbeard voor het downloaden van series, maar heb geen zin om voor iedere aflevering handmatig een subtitle te downloaden, uit te pakken in het juiste mapje. Wordt al moe als ik er aan denk
Maw. Hoe doen jullie dit.
Tja, dat ligt een beetje aan je setup. Ik heb hier een Synology ds213+ staan met daarop een private spotweb, CP en SB. Subs worden automagisch gedownload met autosub/subliminal. Meestal zitten er goede matches bij, soms moet je hem even handmatig downloaden.DarkShadow schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:11:
[...]
Is er een andere oplossing voor dit probleem? Ik gebruik nu sickbeard voor het downloaden van series, maar heb geen zin om voor iedere aflevering handmatig een subtitle te downloaden, uit te pakken in het juiste mapje. Wordt al moe als ik er aan denk
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Euh? Het zegt me even niks, maar ik heb wel 30 versies gemaakt van verschillende Alaska's. Kan je hem ergens uploaden? Dan kijk ik even welke het is. Ik kan dan wel wat dingen samenvoegen.ptrnmgr schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:59:
maar hiervoor gebruikte ik ook jouw alaska (zonder de aanpassingen van medic) maar dan de totaal gestripte versie met één enkele menuoptie (films/series), is het mogelijk om nog een dergelijke versie te maken?
Als je een synology nas hebt, dan ben je het beste voor subs van tv series uit met autosub, daar is een repo van te krijgen op dit adres: http://synology.mdevries.org/spkrepo/packagesDarkShadow schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:11:
[...]
Als je ze wilt downloaden op een windows pc, dan ben je voor tv series het beste uit met de jbiersubdownloader, zie http://www.bierdopje.com/...erSubDownloader-V4-0/last
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2013 17:38 ]
De positie heb ik al aangepast in de mediaplayer, maar dit telt volgens mij alleen maar voor .srt bestanden.
EDIT: even een het testen geweest, ook bij het afspelen via MPC-HC doet hij dit, maar als ik hier het .idx bestand aanpas pakt hij hem wel over, in tegenstelling tot de WD TV...
[ Voor 15% gewijzigd door rscheper op 09-05-2013 20:32 ]
Edit:
Even nagekeken en idd je kan idx/sub ondertitels toevoegen aan een te maken mkv.
[ Voor 92% gewijzigd door WD-Medic op 10-05-2013 19:44 ]
Is er een nieuwe firmware in aantocht ?
edit:
Nou ja, ik had wat te vroeg gereageerd want daarnet youtube leanback opgstart en jawel een nieuwe layout...
Persoonlijk kies ik liever voor de gewone youtube app. Heb daar meer mogelijkheden om video's te zoeken en toe te voegen aan een afspeellijst.
[ Voor 62% gewijzigd door delacer op 12-05-2013 11:24 ]
[ Voor 88% gewijzigd door delacer op 12-05-2013 11:24 ]
Leanback?Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 00:27:
Er is een nieuwe youtube app en die is erg fijn
Is zowieso een aardige app aangezien je een gekoppelde mobiel kan gebruiken om videos te zoeken, playlists aanmaken enz terwijl je de videos op je TV bekijkt ...
Zal het eens gaan zien wat ze er van gemaakt hebben.
Verwijderd
Nu sluit de externe schijf niet af als ik de WD TV live uit zet met de afstandsbediening. En als ik het apparaat weer aanzet, duurt het eerst een poos omdat het apparaat de externe hd "ziet" en dus allemaal weer opnieuw info aan het vezamelen is. Kan ik dit niet anders instellen?
Nope, de HDD gaat namelijk niet helemaal uit en dat is al een heule tijd bekendVerwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:25:
Ik heb sinds een paar dagen ook een WD TV live. Heb er een 1TB WD externe hd schijf aan gehangen.
Nu sluit de externe schijf niet af als ik de WD TV live uit zet met de afstandsbediening. En als ik het apparaat weer aanzet, duurt het eerst een poos omdat het apparaat de externe hd "ziet" en dus allemaal weer opnieuw info aan het vezamelen is. Kan ik dit niet anders instellen?
Ik weet niet zeker of dat probleem weg gaat als je de media library uitzet of de scan interval uitzet..
Verwijderd
die moet ik handmatig ophalen en zie dan 2x dezelfde bron staan waaruit ik kan putten
iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dat helemaal automatisch kan laten invullen??
Volgens mij kan je met die Leanback App (ook) een heleboel, bijvoorbeeld met: Google Play: YouTube Remote, is even wat makkelijker dan met de remote van de wdtvlive. Of als je zelf al een playlist hebt gemaakt op de (youtube) website, dan zijn die zeer makkelijke te bekijken. Ik gebruik de normale youtube app nooit op mijn wdtvlive.delacer schreef op zondag 12 mei 2013 @ 01:16:
[...]
Persoonlijk kies ik liever voor de gewone youtube app. Heb daar meer mogelijkheden om video's te zoeken en toe te voegen aan een afspeellijst.
Verwijderd
Kort drukken is gewoon HDMI-uitvoer af, verder niets. Je harde schijf blijft draaien omdat de WDTV dan nog steeds een netwerkserver blijft.Notna schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 07:43:
[...]
Nope, de HDD gaat namelijk niet helemaal uit en dat is al een heule tijd bekend. Je hebt kans dat als je de WD TV echt helemaal uitzet (dus de power knop langer indrukken ipv 1 keer drukken) de HDD wel uitgaat. Anders zal hij een connectie blijven houden.
Ik weet niet zeker of dat probleem weg gaat als je de media library uitzet of de scan interval uitzet..
Ik zet 'm altijd af met het lange indrukken. Scheelt ook 7x zoveel energie.
Idem hier. Ik kijk eigenlijk alleen kanalen waarop ik een abonnement heb op youtube. Die kanalen die ik vol (ene stuk of 20) zijn echt van hoge kwaliteit en precies mijn smaak. Zo heb ik een aantal kanalen met bordspellen en die brengen wel elke dag elk een paar reviews uit en ik heb kanalen over boeken en over gadgets en over computers. Ideale combi en ik kies gewoon zaken uit die ik wil zien.Jake schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 12:27:
Ik gebruik de normale youtube app nooit op mijn wdtvlive.
En ik kijk soms wat youtube standaard dingen die ze aanbieden, maar meestal bevallen mijn eigen keuzes beter. Zoeken doe ik nooit erop, dan pak ik liever de ipad.
Kan je met deze speler gewoon door netwerkmappen bladeren om een bestand af te spelen? Kan je ze ook verwijderen?
Ik kan dat namelijk nu wel met mijn ac ryan playon hd mini. Echter merk ik dat de playon niet goed met hd content overweg kan. bij een shot waarbij er horizontaal bewogen wordt door de camera sputterd hij regelmatig.
Ik heb daarom laatst een WD TV play gekocht. Maar deze speelt weer alleen bestanden af die op het netwerk gekoppeld zijn met DLNA. Mijn NAS werkt daar niet goed mee. Ook DVD bestanden speelt hij niet af (iso/vob).
Kortom:
1: deze speelt toch gewoon dvd bestanden met menu enzo af?
2: kan ik met deze speler gewoon door netwerkfolders bladeren (zonder dlna)
3: kan ik bestanden na het kijken uit de folder verwijderen?
alvast bedankt voor jullie antwoorden
Verwijderd
Ik denk dat dan je bestandsnamen verkeerd zijn. De namen moeten volgens een vaste 'indeling' zijn wil de WD TV hem van meta-info kunnen voorzien. Volgens mij doet hij het wel goed als je de naam van de film gewoon als bestandsnaam kiest met het jaartal er tussen haakjes achter. Bv: "Pearl Harbor (2001)".Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:51:
vraagje over t ophalen van info van een serie : als ik een serie op mn hd heb staan, gebeurd het regelmatig dat ik geen info zie
die moet ik handmatig ophalen en zie dan 2x dezelfde bron staan waaruit ik kan putten
iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dat helemaal automatisch kan laten invullen??
De release groepen zetten er allemaal extra teksten/afkortingen in waar je verder toch niets mee doet. Daarom voordat je de WD hiermee aan de slag laat gaan haal al die extra crap uit de bestandsnamen zodat je b.v. dit krijgt:
Blue Bloods S02E17.mkv
of
Chicago Fire S01E01.mkv
Krijg je 100% zeker de juiste info geheel automatisch...
Over het algemeen releasen de wat bekendere groepen middels het formaat Naam.Serie.s01.e01-ReleaseGroupName.720p.mkv of een film middels FilmNaam.Jaartal.720p-GroupName.mkv bijv.
Ik merk dat vooral bij films de toevoeging van een jaartal in eens te moeilijk is en dat je die dus manueel moet verwijderen. Beetje vaag aangezien de scraper voorheen (en nu ook voor het meeste van de gegevens) wel parsed of eruit flikkerd (zo worden standaard release groupnames al eruit gegooid om maar wat te noemen)
Overigens iets wat mij opgevallen is met de V2 van de WD TV Live; de Meta informatie die de huidige Streaming ophaalt (en de folders/betsndsplaatjes) werken sinds enige tijd ook op die V2 versie. Lekker handig aangezien ik voor die player (die in de slaapkamer staat) altijd handmatig een folder.jpg moest toevoegen. Nu dus niet meer
Verwijderd
Je haalt wat door elkaar; een theme is hoe de UI er uitziet waar een moviesheet alleen van toepassing is op de films zelf. Je kan moviesheets gebruiken of de interne media scraper van de WD. In dat laatste geval neem je de theme look and feel over als je naar de film info kijkt. Bij de moviesheet kan het het er compleet anders uit laten zien ongeacht welke themeVerwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:19:
Ik heb de WD TV Live afgelopen zaterdag gehaald en ben er erg blij meeIk begrijp alleen niet helemaal hoe die themes werken. Ik lees bijvoorbeeld dat themes die voor de Hub zijn gemaakt niet werken op de SMP versie die in dit topic wordt besproken? Verder lees ik iets over moviesheets, wat is het verschil tussen moviesheet themes en gewone themes?
Verwijderd
Verder zoek ik nog antwoord op de vraag of themes voor de Hub toe te passen zijn op de SMP. Ik kan namelijk alleen maar themes voor de Hub vinden bijna \o/ De themes díé ik kan vinden voor de SMP zijn erg lelijk..

Moviesheet: http://img28.imageshack.us/img28/8625/ironman2sheet.jpg
Theme: https://encrypted-tbn2.gs...JfeGJVQMgvCCz9-mD8sOw6g6Q
Zie je het verschil?
En ja, hubs themes kunnen op de SMP maar de hub heeft features die de SMP niet heeft en andersom. Daardoor kan je wat discrepencies tegen komen. Maar Medic en DikkieDik hebben hierboven enige posts terug al een voorbeeld van werkende themes neergezet die je kan gebruiken:
Bijv. Verwijderd in "[Mediaplayer] WD TV Live (najaar 2011)"
Verwijderd
Geeft niks, kun jij ook niks aan doen
Ik denk dat ik het nu wat beter begrijp. Je zit in het theme totdat je een film aanklikt, dan krijg je een moviesheet te zien?
Excuse me for being dumb

Ik had nog even verder gezocht en ik kwam erachter dat 't Alaska theme het enige 'Hub-theme' is dat 100% werkt op de SMP, klopt dat?
Als ik het nu nog niet goed begrijp dan flikker ik dat klotenkastje uit het raam. Begin geïrriteerd te raken dat ik het niet begrijp (heb ik verder niet zo vaak met dit soort dingen
Ja, dat klopt idd. Die moviesheets vragen overigens best wel wat werk om te doen. Ze zien er erg mooi uit maar vragen wel wat tijd om in elkaar te zetten.
WBT de themes; Alaska is tot nu toe de enige externe theme die ik heb gedownload en die ook goed in elkaar zit. Er zijn helaas niet heel veel themes om mee te beginnen. Er zijn er wel een paar die je kan downloaden middels de opties op de WD TV zelf maar die zijn erg lelijk imo.
Is er een reden dat je meteen aan de slag wilt met een nieuwe theme en de moviesheets? Waarom niet eerst kijken wat de standaard dingen brengen om te zien of dat bevalt
Verwijderd

Edit: Hé ik zie dat die JoeySmyth ook met het Alaska theme bezig is..
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2013 16:13 ]
Verwijderd
WD-Medic schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:24:
Idd als in je bestandsnamen niet direct duidelijk is welke film of serie aflevering het is kan dit slechte tot geen resultaten opleveren.
De release groepen zetten er allemaal extra teksten/afkortingen in waar je verder toch niets mee doet. Daarom voordat je de WD hiermee aan de slag laat gaan haal al die extra crap uit de bestandsnamen zodat je b.v. dit krijgt:
Blue Bloods S02E17.mkv
of
Chicago Fire S01E01.mkv
Krijg je 100% zeker de juiste info geheel automatisch...
Ik heb standaard of de naam zonder jaartal en opsmuk of de naam met jaartal maar nog steeds zonder opsmukVerwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:42:
[...]
Ik denk dat dan je bestandsnamen verkeerd zijn. De namen moeten volgens een vaste 'indeling' zijn wil de WD TV hem van meta-info kunnen voorzien. Volgens mij doet hij het wel goed als je de naam van de film gewoon als bestandsnaam kiest met het jaartal er tussen haakjes achter. Bv: "Pearl Harbor (2001)".
BV Met BlueBloods krijg ik dan de keuze uit Blue Bloods (20xx) en Blue Bloods (20xx) ... 2x dezelfde info ...... vandaar dus mijn vraag
Wel alvast bedankt voor t meedenken
Breaking.Bad.05x01.Live.Free.or.Die.720p.WEB-DL
Er staan wat betere voorbeelden op het officiele forum, zonder die puntjes gaat het zover ik begrijp minder vaak goed.
Nee, alle hub themes werken wel. Je mist soms alleen een optie als rss of games, maar je kan ze gerust proberen. Alleen de link sheet themes zijn niet zo fijn voor jouw speler omdat je niet zoals bij de hub veel ruimte hebt voor die sheets, maar er is amper een link sheet theme dat ook geen normale theme versie heeft, dus je kan ze gerust proberen.Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:54:
Ik had nog even verder gezocht en ik kwam erachter dat 't Alaska theme het enige 'Hub-theme' is dat 100% werkt op de SMP, klopt dat?
Zelf gebruik ik nu op beide spelers nog steeds dat Alaska theme , bevalt prima. Heb niet zoveel puf om nog aanpassingen te maken momenteel, maar afgezien van wat kleine puntjes op de i is hij al bijna perfect door het werk van Medic de laatste tijd.
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2013 18:57 ]
Verwijderd
Oh dat heb ik ook hoor, dat ie 2x met de serienaam komt als je handmatig zoekt. Maar dan kies ik de bovenste en dan is het goed.Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 18:50:
[...]
[...]
Ik heb standaard of de naam zonder jaartal en opsmuk of de naam met jaartal maar nog steeds zonder opsmuk
BV Met BlueBloods krijg ik dan de keuze uit Blue Bloods (20xx) en Blue Bloods (20xx) ... 2x dezelfde info ...... vandaar dus mijn vraag
Wel alvast bedankt voor t meedenken
Okay ik zal het binnenkort eens proberen... Dat Alaska Dark theme ziet er nog wel mooi uit trouwens, ben benieuwd!Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 18:53:
Nee, alle hub themes werken wel. Je mist soms alleen een optie als rss of games, maar je kan ze gerust proberen. Alleen de link sheet themes zijn niet zo fijn voor jouw speler omdat je niet zoals bij de hub veel ruimte hebt voor die sheets, maar er is amper een link sheet theme dat ook geen normale theme versie heeft, dus je kan ze gerust proberen.
Zelf gebruik ik nu op beide spelers nog steeds dat Alaska theme , bevalt prima. Heb niet zoveel puf om nog aanpassingen te maken momenteel, maar afgezien van wat kleine puntjes op de i is hij al bijna perfect door het werk van Medic de laatste tijd.
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:13 ]
Verwijderd
Ga ik zeker doenVerwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:08:
[...]
Gewoon lekker wat themes proberen en zien wat je bevalt. Op het officiele forum komt soms nog wat nieuws voorbij, je kan alles redelijk eenvoudig samenvoegen e.d. als je wat kennis van html / xml hebt.
Thnx iig voor je uitleg (ook Notna bedankt)!
[ Voor 192% gewijzigd door WD-Medic op 23-07-2013 11:22 ]
Dat komt omdat hij de eerste was die het originele xbmc theme heeft omgezet voor de WD. Zoals je ook kan zien in die thread gebeurd er weinig nieuws... Om die reden zijn Dikkiedikdik voor de SMP en ik zelf voor m'n Hub er mee aan de slag gegaan ook omdat dan meteen de vertaling naar NL compleet gemaakt kon worden waar ik op het WD forum al mee begonnen was.Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:11:
Edit: Hé ik zie dat die JoeySmyth ook met het Alaska theme bezig is..
Ben ik maanden geleden ook voor gevraagd echter ze wilden zo ongveer alles van je weten t/m wat voor werk je doet en wat je dan verdiend per jaarVerwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:08:
[...]
Helaas kan ik (en de anderen hier) niks bouwen omdat we niet de beta firmware hebben. Ik ben beta tester geweest en krijg nog wel de mails, maar heb me na wat onenigheid met het beleid bij wd uitgeschreven voor het beta testen. Helaas brengen ze nu wat uit wat wel interessant is.

[ Voor 47% gewijzigd door WD-Medic op 28-05-2013 16:18 ]
Verwijderd
Mijn USB device word niet meer herkend na powerloss ....mefjoew schreef op maandag 20 februari 2012 @ 09:01:
[...]
Als je de speler in stand-by zet (dus de uitknop kort indrukt), dan blijft de verbinding tussen speler en externe harde schijf actief. Je kunt het apparaat dan na inschakelen dan direct weer gebruiken. De speler blijft in deze modus ook de mediabibliotheek updaten.
Wanneer je de speler uitschakelt (dus de uitknop lang ingedrukt houdt), dan wordt de verbinding tussen speler en externe harde schijf verbroken. Bij het opnieuw opstarten van het apparaat zal deze de schijf echter niet meer herkennen en aangeven dat 'de laatst aangesloten bron is verwijderd'. Je kunt dit oplossen/voorkomen door alvorens de speler uit te schakelen de harde schijf te 'ejecten'. Dus op de knop rechtsonder aan je afstandsbediening indrukken, schijf selecteren en tweemaal 'OK' toetsen. Je kunt nu de mediaspeler uitschakelen en de externe harde schijf gewoon in het USB-poortje laten hangen. Bij het opnieuw opstarten zal het apparaat de schijf opnieuw zoeken, herkennen en dan de mediabibliotheek weer samenstellen.
Hoe krijg ik dat weer ok??? Bovenstaande quote werkt niet, want ik heb geen device om te eject-en
Device werkt nog wel als ik m rechtstreeks op bv pc aansluit
JoeySmith heeft alweer een nieuw theme waaraan hij werkt, zou fijner zijn als hij wat afrond, maar ik denk dat hij daar niet het werkplezier uithaalt.WD-Medic schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:22:
Dat komt omdat hij de eerste was die het originele xbmc theme heeft omgezet voor de WD. Zoals je ook kan zien in die thread gebeurd er weinig nieuws...
Je moest ook serienummers van al je apparatuur invoeren en weet ik niet wat meer. En vervolgens duurt het maanden voordat je toegelaten wordt tot de pool van testers voor de WD. Ik moest ook mijn paspoort inscannen en een heel stapeltje dingen ondertekenen en inscannen en mailen, berg werk. Ik was er meen ik wel 2 a 3 uur mee bezig. Vooral omdat je van alles serienummers moest opschrijven en al je apparatuur uit tv meubels halen etc. En wat heb ik eraan gehad? NiksWD-Medic schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:22:
Ben ik maanden geleden ook voor gevraagd echter ze wilden zo ongveer alles van je weten t/m wat voor werk je doet en wat je dan verdiend per jaar... dacht het dus niet en heb er nooit op gereageerd die yanken weten immers al genoeg van je ...
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2013 17:45 ]
Wat je zegt hij maakt prachtig spul daar ligt het niet aan. Probleem is idd dat hij niks af maakt..Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 17:42:
JoeySmith heeft alweer een nieuw theme waaraan hij werkt, zou fijner zijn als hij wat afrond, maar ik denk dat hij daar niet het werkplezier uithaalt.
Precies, ik vond de hoeveelheid info die je moest opgeven te gek voor woorden en nu ik dit zo zie ben ik blij dat ik er niet aan begonnen ben..
Verwijderd
ga wel ff snuffelen op het officiéle forum
iig bedankt
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2013 18:42 ]
Ik zit nog even snel te zien en ik zie ook dat veel mensen eerst de drive ejecten (wellicht via het menu?) en dan hem uitzetten, dan is hij ook weer te zien als je hem aandoet.Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 18:39:
da's toch raar dat er dan een hubje tussen moet om t weer goed te krijgen
Prachtig allemaal inderdaad, hij maakt ze natuurlijk wel na van andere themes, maar daar gaat een bak werk in zitten. Zijn nieuwe theme (nouja, een stukje) is ook weer erg mooi.WD-Medic schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 18:32:
Wat je zegt hij maakt prachtig spul daar ligt het niet aan. Probleem is idd dat hij niks af maakt..

Linkje:
http://community.wdc.com/...llery-MiniMod/td-p/568062
Hij noemt het een mini mod, dus ik vermoed dat hij hem nog minder afmaakt dan gebruikelijk
Deze mini mod zou prima passen in Alaska Dark zonder veel extra werk (al is het niks voor mij omdat ik geen moviesheets gebruik).
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2013 19:03 ]
Zo te zien maakt dit geen gebruik van moviesheets. Onderin beeld is de xml info van de scraper of ThumbGen te zien.