Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He tweakers,

Sinds de nieuwe update heb ik dat me NAS niet meer in slaapstand gaat,
kan nog niet vinden waar het inzit :( maar weet wel zeker dat het de WD is
wat als ik die loskoppel op me switch gaat die wel in slaapstand, iemand enig
idee wat dit kan zijn ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al eens geprobeerd om je WD helemaal uit te zetten? De powerbutton op je afstandsbediening 5 seconden indrukken ipv 1 keer kort. Dat doet de truc bij mijn externe HD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 07:04:
Heb je al eens geprobeerd om je WD helemaal uit te zetten? De powerbutton op je afstandsbediening 5 seconden indrukken ipv 1 keer kort. Dat doet de truc bij mijn externe HD...
He dat werkte, bedankt :)
Voorheen heb ik dit nog nooit moeten doen, vrees alleen nu elke keer ??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:08:
Voorheen heb ik dit nog nooit moeten doen, vrees alleen nu elke keer ??
In mijn geval met een synology nas niet, misschien is het wel een kleine storing geweest en werkt het nu weer goed.

Edit: kwam nog een lijstje tegen met een aantal xml files en de uitleg wat ze doen. Niet compleet, maar beter dan niks:

album_playback.xml
Music Playback

background_browse_page.xml

Setup > Appearance > User Interface Backgrounds

device_restart_confirm.xml
Setup > System > Device Restart

dvd_navigation
Video Playback (ISO)

fwup_version.xml
Setup > System > Check Latest Firmware

inc_option_menu_page_list.xml
Info Screen Items for option_menu_page.xml

inc_rv_home_menu_node.xml

Home Screen Items for rv_home.xml

info_settings.xml

Decoration for Setup xml's (Non WD)

meta.xml
General Information about the theme

metadata_view_info.xml
Videos/Music information

ok_cancel_messagebox.xml
Resume/Restart Play

Setup > System > Device Reset > Reset All Settings
Except Online Accounts

Setup > System > Device Reset > Reset All Online
Service Accounts

Setup > System > Device Reset > Reset All Reset
Web Interface Login

ok_messagebox.xml
General Error Message?

option_menu_page.xml
Info Screen

rules_select.xml
Filter/Sort (Green Button)

rv_gallery_browse_page
Video > Gallery View

rv_home.xml
Home Screen

rv_large_photo_browse_page.xml

Photos > Large Grid View

rv_large_video_browse_page.xml
Videos > Large Grid View

rv_list_browse_page.xml
Videos/Music/Photos > List View

rv_music_browse_page.xml
Music > Grid View

rv_photo_browse_page.xml
Photos > Small Grid View

rv_preview_browse_page.xml
Videos > Preview View

rv_setup_entry_page.xml
Setup Screen

rv_video_browse_page.xml
Videos > Small Grid View

setup_about_device.xml
Setup > About > Device Info

setup_about_entry.xml
Setup > About

setup_about_network.xml
Setup > About > Network Info

setup_entry_basic.xml

Setup > Audio/Video Output/Appearance/Video Settings....
Submenu

setup_entry_item_basic.xml
Setup > Audio/Video Output (example) > Video Output/HDMI
Deep-Color Mode..... Sub-submenu

setup_entry_one_item_basic.xml
Setup > System (example) > Set Time Zone for Clock >
(single item select)

setup_reset.xml
Setup > System > Device Reset > Reset All Settings
Back to Factory Default

source_select_entry_with_bg.xml
Select Content Source (Red Button)

source_select_server.xml
Select Content Source > Local Storage/Network
Share/Media Server Submenu with tick box

theme_list_browse_page.xml
Setup > Appearance > User Interface Themes > List
View

video_run.xml
Video Playback

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2013 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Ik zag ze staan in the thread van stearm ...

niet helemaal compleet maar wel zeer handig idd :Y

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Als ik met de WD het tabje video's kies dan krijg ik alleen maar het draaiende pijltje te zien. Echt irritant ik heb zo niks aan de WD. Ik heb mijn WD draadloos verbonden met mijn NAS.

Weet iemand hoe het kan dat ik steeds dat draaiende pijltje krijg en niet meteen gewoon het menu op de NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zonekill schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:01:
Weet iemand hoe het kan dat ik steeds dat draaiende pijltje krijg en niet meteen gewoon het menu op de NAS?
Heeft het uberhaupt weleens gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 19:01:
[...]

Heeft het uberhaupt weleens gewerkt?
Ja, af en toe doet ie het ook wel. Soms geeft hij aan dat inhoudsbronnen zijn verwijderd geen idee waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Dat draaiende pijltje is niet meer dan een teken dat hij geen verbinding kan maken met de bron die je wilt benaderen ...

Beter kan je dus die draadloze verbinding controleren of, nog veel beter, vervangen door een verbinding met draad.

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed ook dat daar het probleem zit als het af en toe wel werkt. Ik heb hier werkelijk nooit problemen namelijk met mijn nas en de wd.

Nu ik toch post: de youtube app is weer aangepast. Je kan nu via een ipad streamen naar je tv. Andersom ook, maar dat vind ik wat onnuttig (moet je met de remote de video zoeken en dan afspelen op een ipad of telefoon).

Helemaal ideaal werkt het nog niet naar mijn idee, maar ik moet er nog even verder mee spelen. Het is wel grappig, de ipad komt als device in youtube te staan. Jammer dat de ontwikkeling van wd's firmware zover achterblijft bij wat bijvoorbeeld een youtube of netflix kan maken met een "app" op de wd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymm
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 13:46
Niet echt een vraag over de WD live, maar over Thumbgen: Ik gebruik de filmomschrijvingen van Moviemeter. Soms zijn deze omschrijvingen zo lang dat ik dit niet volledig te zien krijg op de WD live. Iemand idee of dit wel mogelijk is, en waar en hoe dit evt. in te stellen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is afhankelijk van de theme die je gebruikt. Je kan dit zelf wel aanpassen in het xml bestand van de weergave waarin je zit, maar dat is niet via een menu optie in de wd aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymm
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 13:46
Ik gebruik het team van de WD zelf. Wat moet ik dan van het xml bestand aanpassen, de wpaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Raymm schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:16:
Ik gebruik het team van de WD zelf. Wat moet ik dan van het xml bestand aanpassen, de wpaa?
rv_gallery_browse_page of rv_large_video_browse_page.xml

handiger is het wellicht om een andere theme te gebruiken of een xml bestand uit een andere theme te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Raymm schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:00:
Niet echt een vraag over de WD live, maar over Thumbgen: Ik gebruik de filmomschrijvingen van Moviemeter. Soms zijn deze omschrijvingen zo lang dat ik dit niet volledig te zien krijg op de WD live. Iemand idee of dit wel mogelijk is, en waar en hoe dit evt. in te stellen is?
Een standaard instelling is hier niet voor op je WD.
Men heeft in het standaard thema toch wel bewust ervoor gekozen dat niet te veel info * pats boem * op je TV komt te staan en kort de tekst af met zgn taildots oftewel ...

Als je in het geval van niet volledig zichtbare info op de Optie knop van je AB drukt kan je kiezen voor Info Weergeven op de zgn informatie pagina, hierop staat wel alles volledig in beeld inclusief film thumb.

In de 2 xml bestandjes die Dikkiedikdik hierboven neerzet word bepaald over hoeveel regels en met welke lengte de info op je TV scherm zichtbaar is. Door deze gegevens te wijzigen kan je dus meer regels of een groter "tekstvak" zichtbaar maken. Als je het standaard thema gebruikt zal je echter weinig kunnen vinden aangezien "Mochi" verwerkt is in de firmware, en daar kan je niet bij komen. Let wel dat het wijzigen van XML codes niet voor iedereen hetzelfde is als het schrijven van b.v. een email...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb zelf een Live hub, maar volgens mij is de software hetzelfde.

Ik heb nu het probleem dat hij op Getting Content info blijft hangen, ondertussen al maanden lang. Heb de device al gereset, media library gereset maar hij blijft hangen op getting content info. Weet iemand hoe je dit kan oplossen?

Ter info, zit een 1TB HDD in, er hangt een 2TB usb schijf aan en nog een 3TB netwerkshare.

Las ergens dat het verwijderen van muziek helpt, dus dat ga ik zo doen maar ik heb er liever ook gewoon muziek op staan.

[ Voor 26% gewijzigd door Rev! op 14-06-2013 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij blijft ie daar op hangen als hij van bepaalde bestanden de 'content' oftewel meta-info niet kan vinden. Dan zijn je bestandsnamen dus niet goed genoeg dat de WD TV ze kan vinden. Ik heb dus gewoon het automatisch ophalen van content uitgezet en doe het handmatig wanneer ik weer een nieuwe film of serie heb gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Dat gaf in het verleden nooit een probleem, dan deed hij er gewoon niks mee en dat is 2 jaar goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Vreemd, misschien ben je afhankelijk van externe zaken?

Heb je dit en dit al gezien op het WD forum?

User: The_Cats plaatst een heel verhaal over wat 'tie allemaal al geprobeerd heeft maar niets lijkt te helpen anders dan het op "Manual" zetten verlopig ...

Heb zelf ook een Hub maar gebruik die interne scraper niet dus kan niet zeggen of het hier ook zo is.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 19:09:
... Ik heb dus gewoon het automatisch ophalen van content uitgezet en doe het handmatig ...
Precies alleen dan met ThumbGen en zet daarna in 1 keer het hele zaakje op me NAS.

[ Voor 34% gewijzigd door WD-Medic op 14-06-2013 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Sjah ik vond het juist zo handig, bestand met de juiste naam erop zetten en het ding deed de rest zelf, hier wil ik ook niet vanaf.
Zal morgen even kijken of het verwijderen van muziek heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp niet waarom je ThumbGen zou gebruiken. Ik laat de WD gewoon handmatig metadata zoeken en alles wordt gewoon gevonden en is goed... Ook de backdrops die erbij zitten zijn gewoon goed. Waarom gebruiken jullie dan alsnog ThumbGen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdz
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-06-2023
Na een dag lang zwoegen en spitten en veel uit dit forum gehaald te hebben, toch maar mijn probleem hier neerleggen:

Ik heb in huis:
- Een KPN experia box als modem/router
- Een NAS-server (synology ds212j)
- Een media speler (WD tv Live)
- Een KPN interactieve TV ontvanger.

Mijn probleem is: De netaansluiting komt binnen in de meterkast. Hier staat ook mijn experia box em de NAS-server. De experia box heeft 4 uitgangen (3 normale, 1 waar TV) boven staat. Er loopt via het plafond en ondergronds 1 utp kabel naar mijn TV. Het is hier in huis onmogelijk om er een tweede kabel bij te trekken. Moeilijk uit te leggen, maar neem dat aan.

De wens is dat ik via mijn mediaspeler films kan streamen vanaf de NAS. Hiervoor moet die bekabeld zijn. Echter in dezelfde kast staat ook mijn Interactie TV ontvanger die bekabeld moet zijn. Daar loopt het vast. Nu heb ik een switch gekocht en dze in mijn kastje bij de TV er tussen gezet. Dit leek goed te gaan, maar helaas niet. Nu is de eind conclusie dat de switch en kabel prima werken, maar het nu afhankelijk is in welke uitgang in de UTP kabel stop in mijn experia box.

Stop ik deze in 1 van de 3 normale uitgangen heb ik contact met de NAS en kan ik films streamen. Dan heb ik echter geen TV. Stop ik hem in de TV aansluiting dan is het precies andersom.

Wat kan ik hieraan doen?

Zou eventueel een 2e switch in mijn meterkast de oplossing kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een 2e switch gaat niet werken als ik het zo lees, ik denk dat je het beste van de tv uitgang van de experia box een utp kabeltje naar een aan te schaffen powerline adapter kan laten gaan en boven de ontvanger van kpn aansluiten op de andere powerline adapter.

De wd sluit je dan aan op de aanwezige utp kabel en de switch heb je niet meer nodig.

Volgens mij is dat de meest perfecte oplossing in jouw geval.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2013 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste tijd springt mijn WD Tv live veel uit.
Meestal, als ik een serie aan het kijken ben, gaat hij na 5 minuten plots terug naar de lijst met afleveringen van die serie.
Heeft iemand van jullie dit ook al eens meegemaakt?
Zou het te maken kunnen hebben met dat het niet snel genoeg gestreamd geraakt ofzo? (ik stream vanop een pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 06:41:
Ik begrijp niet waarom je ThumbGen zou gebruiken. Ik laat de WD gewoon handmatig metadata zoeken en alles wordt gewoon gevonden en is goed... Ook de backdrops die erbij zitten zijn gewoon goed. Waarom gebruiken jullie dan alsnog ThumbGen?
Omdat ikzelf:
  • Het Alaska Dark Linksheets thema op me Hub heb staan en Linksheets kan ik niet door de interne scraper laten maken.
  • Met ThumbGen kan ik me eigen keuze maken wat betreft de thumbs die gevonden worden. De interne scraper "kiest" altijd de eerste die hij tegen komt en maakt er dan een .metathumb van waardoor folder.jpg ook niet meer werkt 8)7
    ...
Voor mij dus genoeg redenen om voor ThumbGen te kiezen ... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk. Ik gebruik gewoon het standaard theme en scrapen gaat perfect dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iemand ervaring met streamen van zowel een nas als een andere bron (een 2e nas in je netwerk of een pc)? Ik wil even zekerheid of de media library met 2 nassen overweg kan in 1 netwerk. Ik vermoed van wel, maar als iemand even zekerheid kan geven voordat ik tot aanschaf overga van een nieuwe nas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 13:30
Met 2 pc's geen enkel probleem, maar over een nas kan ik niks zeggen, heb geen nas Dikkiedikdik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2013 @ 18:08:
iemand ervaring met streamen van zowel een nas als een andere bron (een 2e nas in je netwerk of een pc)? Ik wil even zekerheid of de media library met 2 nassen overweg kan in 1 netwerk. Ik vermoed van wel, maar als iemand even zekerheid kan geven voordat ik tot aanschaf overga van een nieuwe nas...
Waarom zou je een NAS extra kopen ipv naar één grotere NAS upgraden? Of heb je al een 12-bay staan en wil je er nog meer bij hebben? :P Als je je oude NAS wil verkopen voor een 'forumgenotenprijsje' (:*)) zie ik de aanbieding wel voorbij komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:13:
Waarom zou je een NAS extra kopen ipv naar één grotere NAS upgraden? Of heb je al een 12-bay staan en wil je er nog meer bij hebben? :P Als je je oude NAS wil verkopen voor een 'forumgenotenprijsje' (:*)) zie ik de aanbieding wel voorbij komen ;)
De grotere nassen zijn een stuk duurder dan de kleinere. Ik heb nu iets van 500 euro te besteden. Dan kan ik een grote nas kopen, maar is het geld voor nieuwe hdd's op en dan heb ik er niet veel aan.

Maar voor nu spaar ik even door, heb wat ruimte gemaakt op de nas en kan weer 120 GB volzetten als ik wil.

Ik heb nog wat reacties en posts e.d. gelezen en ga nu ook voor de grotere opstelling doorsparen. Kom ik wel aan pakweg 1200 euro voor wat ik wil, dus dat kan nog niet van mijn zakgeld, zal wel volgend jaar worden aangezien er nog wat dingen voor het huis e.d. gekocht moeten worden. Ik moet mijn vrouw namelijk ook overtuigen van het nut en dat is bij een nas van 1200 euro wat problematisch aangezien mijn vrouw van mening is dat er al een nas is en dat die wel volstaat :/

Misschien kan ik het dan wel combineren met een nieuwe wd mediaspeler als die ooit gaat komen, had gehoopt dat we nu al een bekendmaking voorbij hadden zien komen, maar ik zie nergens meer (van welk merk dan ook) een nieuwe mediaspeler tevoorschijn komen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2013 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdz
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 21:42:
Een 2e switch gaat niet werken als ik het zo lees, ik denk dat je het beste van de tv uitgang van de experia box een utp kabeltje naar een aan te schaffen powerline adapter kan laten gaan en boven de ontvanger van kpn aansluiten op de andere powerline adapter.

De wd sluit je dan aan op de aanwezige utp kabel en de switch heb je niet meer nodig.

Volgens mij is dat de meest perfecte oplossing in jouw geval.
Van meerdere gehoord dat de powerline adapter niet altijd fijn werkt. Daarom toch een poging gewaagd met een 2e geleende switch en dat werkt toch. Ik kan nu gewoon switchen tussen TV en streamen vanaf mijn NAS, terwijl er maar 1 kabel loopt tussen mijn Experia Box en TV. Erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fvdz, hoe heb je het nu aangesloten? Ik vind het wat apart het werkt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 18:54:
... Ik moet mijn vrouw namelijk ook overtuigen van het nut en dat is bij een nas van 1200 euro wat problematisch aangezien mijn vrouw van mening is dat er al een nas is en dat die wel volstaat :/ ...
Succes! :P Daar heb je nog het meeste werk aan haha ...

Zo'n beetje hetzelfde geval had ik toen ik nieuwe/andere wielen voor me wagen wilde hebben, de reactie was: "Waarom dan? deze zijn toch ook rond?"

8)7 |:(

Zat overigens zelf naar de Synology DS413 4B te staren, schijven heb ik zat dus kan ik hem meteen vol proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdz
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 07:41:
Fvdz, hoe heb je het nu aangesloten? Ik vind het wat apart het werkt namelijk.
Mijn netwerk ziet er nu als volgt uit:
- In de meterkast zit mijn kabel aansluiting.
- Vanuit hier loopt een DSL kabel naar mijn ingang op de experiabox
- Vanuit de experia-box heb ik drie uitgaande kabels
- 1) Een UTP kabel naar mijn NAS
- 2) Een UTP kabel naar een switch
- 3) Een UTP kabel naar een switch, deze komt uit de uitgangspoort van de Experiabox waar TV boven staat.
- Vanuit de Switch loopt 1 kabel onder het huis door (die lag er al) naar een 2e switch bij mijn TV.
- Vanuit deze Switch lopen 2 kabels:
-1) Een UTP kabel naar mijn WD TV Live
-2) Een UTP kabel naar mijn KPN interactieve TV ontvanger.
- Vanuit Beide apparaten loopt een HDMI kabel naar mijn Soundbar (LG, nogwat)
- Vanuit de Soundbar loopt 1 HDMI kabel naar mijn TV (LG, nog wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:23

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

WD-Medic schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:36:
[...]

Succes! :P Daar heb je nog het meeste werk aan haha ...

Zo'n beetje hetzelfde geval had ik toen ik nieuwe/andere wielen voor me wagen wilde hebben, de reactie was: "Waarom dan? deze zijn toch ook rond?"

8)7 |:(

Zat overigens zelf naar de Synology DS413 4B te staren, schijven heb ik zat dus kan ik hem meteen vol proppen.
+2, ik wilde hier ook iets van 12 a 1300 euro tegen aan gooien. Krijg ik te horen; Tsja, dan delete je maar wat van de huidige NAS

:F

Anyhoe: nieuws: Netflix kondigt komst naar Nederland aan Nu m'et redelijke richtdatum. Kijken wat WD er mee doet :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een paar maand Netflix, gisteren toevallig met de creditcard 13 maand extra gekocht.

Het is werkelijk fantastisch hoe WD de app hiervoor heeft, de kwaliteit is beter dan de manier waarop je nu video's afspeelt vanaf een usb schrijf of nas of pc.

Ik heb het al vaker genoemd, maar weet niet zeker of ik het hier gedaan heb: als Netflix komt, neem dan een abonnement, het is zo goed, zo onvoorstelbaar goed, je wilt nooit meer zonder. Vergelijkbaar met de kwaliteit van Spotify. Een must have voor iedereen in Nederland.

Ik kijk gemiddeld 1 a 2 uur per dag. Alles is in full HD met 5.1 geluid, ondertiteling werkt gewoon met de subtitle knop, vooruitspoelen is beter dan wat de WD standaard doet, kortom: lid worden.
fvdz schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:27:
- 3) Een UTP kabel naar een switch, deze komt uit de uitgangspoort van de Experiabox waar TV boven staat.
- Vanuit de Switch loopt 1 kabel onder het huis door (die lag er al) naar een 2e switch bij mijn TV.
- Vanuit deze Switch lopen 2 kabels:
-1) Een UTP kabel naar mijn WD TV Live
-2) Een UTP kabel naar mijn KPN interactieve TV ontvanger.
Je kan dus een switch aansluiten op de tv uitgang van de experia box en dan boven nog een switch en dan werkt de decoder en ook de wd?

Dat is wel fijn om te weten, heb wat vrienden met Experiaboxen en ik dacht dat dit niet zou werken voor die vrienden, scheelt weer kabels leggen.
Notna schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 07:46:
+2, ik wilde hier ook iets van 12 a 1300 euro tegen aan gooien. Krijg ik te horen; Tsja, dan delete je maar wat van de huidige NAS
De truuk is gewoon het niet vertellen of overleggen O-)

Edit: 6 TB erbij gekocht en 3 TB aan mijn vrouw gegeven als cadeautje. Nu heeft ze besloten dat er nog wel een huisdier (kat) bijkomt. Dat is mijn eigen schuld :P

Maar dit gaat wel heel offtopic :o

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:09

-Stef-

Slainthe!

Ik dacht dat ik hier ergens gelezen te hebben dat de WDTV Live Streaming Mp weliswaar de 1TB schijf mist maar toch een voordeel heeft op de WDTV Hub variant?

Afgezien van geen interne hd geluid en prijs kan ik echter niet meer achterhalen wat dat voordeel is. Zelfde in- en uitgangen en software. Formaat is natuurlijk geringer maar ik dacht dat er nog iets is.

Iemand die mij hiermee verder kan helpen?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 11:22
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:24:
Ik kijk gemiddeld 1 a 2 uur per dag. Alles is in full HD met 5.1 geluid, ondertiteling werkt gewoon met de subtitle knop, vooruitspoelen is beter dan wat de WD standaard doet, kortom: lid worden.
Je hebt het over ondertiteling bij Netflix. Is het gros aan films en series dan te bekijken met NL ondertiteling, of heb je het dan over andere talen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdz
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:24:

[...]

Je kan dus een switch aansluiten op de tv uitgang van de experia box en dan boven nog een switch en dan werkt de decoder en ook de wd?

Dat is wel fijn om te weten, heb wat vrienden met Experiaboxen en ik dacht dat dit niet zou werken voor die vrienden, scheelt weer kabels leggen.

[...]
Ja het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
-Stef- schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:42:
Ik dacht dat ik hier ergens gelezen te hebben dat de WDTV Live Streaming Mp weliswaar de 1TB schijf mist maar toch een voordeel heeft op de WDTV Hub variant?

Afgezien van geen interne hd geluid en prijs kan ik echter niet meer achterhalen wat dat voordeel is. Zelfde in- en uitgangen en software. Formaat is natuurlijk geringer maar ik dacht dat er nog iets is.

Iemand die mij hiermee verder kan helpen?
euh... de andere verschillen tussen SMP en HUB.

Goeie vraag.
  • De SMP heeft ingebouwde WiFi, de HUB niet.
  • ...
Edit:

Ik vond nog iets meer maar kan deze verschillen niet bevestigen.
  • De SMP zou HDMI 1.3 hebben terwijl de HUB het met HDMI 1.4 doet.
  • De SMP schijnt iets sneller te zijn dan de HUB maar daar tegen over wat minder stabiel.
  • De HUB heeft DLNA streaming, de SMP kan dit niet.
  • De HUB kan een telefoon doormiddel van een WD app koppelen, de SMP kan dit niet.
  • ...
Op deze pagina staat een beperkt overzicht van de diverse WD players.
(WD is bezig aan de servers dus de pagina kan onbereikbaar zijn)

Voor het bovenstaande geldt natuurlijk Correct me if i'm Wrong :9

[ Voor 39% gewijzigd door WD-Medic op 20-06-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
yorroy schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:44:
[...]

Je hebt het over ondertiteling bij Netflix. Is het gros aan films en series dan te bekijken met NL ondertiteling, of heb je het dan over andere talen?
Nee, engels nu, nl subs komen bij de nl netflix, maar engelse subs werken voor mij ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 11:09

-Stef-

Slainthe!

WD-Medic schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 00:49:
[...]
  • De SMP zou HDMI 1.3 hebben terwijl de HUB het met HDMI 1.4 doet.
  • De SMP schijnt iets sneller te zijn dan de HUB maar daar tegen over wat minder stabiel.
  • De HUB heeft DLNA streaming, de SMP kan dit niet.
  • De HUB kan een telefoon doormiddel van een WD app koppelen, de SMP kan dit niet.
  • ...
Op deze pagina staat een beperkt overzicht van de diverse WD players.
(WD is bezig aan de servers dus de pagina kan onbereikbaar zijn)

Voor het bovenstaande geldt natuurlijk Correct me if i'm Wrong :9
De WD TV Remote™ app werkt toch ook met de WDTV Live SMP?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Die bedoel ik niet.

In de setup van de HUB kan je via Mobiele Toegang een smartphone koppelen. Dit zou ontbreken op de SMP.

Edit:

De functie hiervan ontgaat me wel een beetje en ik moet erbij zeggen dat het me tot op heden nog niet gelukt is om m'n S3 te koppelen aan de HUB. De verbinding moet doormiddel van een code tot stand gebracht worden echter die code word niet opgehaald bij WD ... :O

[ Voor 52% gewijzigd door WD-Medic op 21-06-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBeetle
  • Laatst online: 02-09 10:41
Goed, daar zijn we weer. Mijn streaming problemen via bedraad netwerk zijn weer keihard terug gekomen:

Ik dacht dus even dat het aan mijn Linksys E2000 lag, omdat het allemaal wel leek te werken op het Cisco gedrocht (dat ding is de naam 'router' ook niet waard) van Ziggo. Maar al vrij snel bleek ook daar wireless de betere keuze. Nu was ik de Cisco vrij snel al weer zat (kreng kan amper 5 mobiele devices aan over wifi) en heb maar eens een Asus RT-AC66U gekocht. toch een van de beste die je op dit moment kan krijgen. Ik vol goede moed de WDTV weer op wired gezet. Flink filmpje gepakt, en wat denk je: Binnen een minuut weer het oranje cirkeltje... Terug naar wireless: Geen problemen. Kabels nog weer eens getest met file transfer naar de NAS, met een nette 40-50MB/s voor alle kabels.

Inmiddels contact met WD support, maar de antwoorden die ik daar krijg geven me ook niet veel hoop. Is er een manier om simpelweg de netwerk snelheid van de WDTV te testen om te testen of er een probleem met de wdtv netwerk interface is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:37
Hoe ziet je netwerk er uit?
Een Cisco modem/router van Ziggo - is die nog steeds als router geconfigureerd, of heb je die door Ziggo naar bridge-mode laten omzetten?
De Asus RC-AC66U, hoe is die geconfigureerd? Als wireless access point, of gewoon in de default router mode?

Hier heb ik overigens een Ziggo Ubee modem (in bridge mode) met een Asus RT-AC66U (als wireless access point/switch) en de WD-TV Live bedraad aan een LAN poort van de Asus - en geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdz
Nog een vraag: Ik gebruik de WD tv live nu ongeveer een week. De films die ik er op heb staan worden weergegeven met de cover en metadata. Echter doet hij dit maar voor een beperkt aantal films. De andere films (geen onbekende) haalt die niet op, de bestandnaam van de films is wel gewoon [titel] (jaar)

Wat gaat er mis?

Daarnaast heb ik bij films die ik binnen haal dat die op mijn NAS wel een map aanmaakt volgens mijn instructies, dus [titel] (jaar), maar de film op mijn WD TV Live dan wordt weergegeven met een hele rare titel. Dit zit dan vaak in de onderliggende map van de door mij zelf aangemaakte map.

Is het nog te volgen? Hoe krijg ik dit op orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 22:04
DaBeetle schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:10:
Goed, daar zijn we weer. Mijn streaming problemen via bedraad netwerk zijn weer keihard terug gekomen:

Ik dacht dus even dat het aan mijn Linksys E2000 lag, omdat het allemaal wel leek te werken op het Cisco gedrocht (dat ding is de naam 'router' ook niet waard) van Ziggo. Maar al vrij snel bleek ook daar wireless de betere keuze. Nu was ik de Cisco vrij snel al weer zat (kreng kan amper 5 mobiele devices aan over wifi) en heb maar eens een Asus RT-AC66U gekocht. toch een van de beste die je op dit moment kan krijgen. Ik vol goede moed de WDTV weer op wired gezet. Flink filmpje gepakt, en wat denk je: Binnen een minuut weer het oranje cirkeltje... Terug naar wireless: Geen problemen. Kabels nog weer eens getest met file transfer naar de NAS, met een nette 40-50MB/s voor alle kabels.

Inmiddels contact met WD support, maar de antwoorden die ik daar krijg geven me ook niet veel hoop. Is er een manier om simpelweg de netwerk snelheid van de WDTV te testen om te testen of er een probleem met de wdtv netwerk interface is?
Heb je de netwerkkabels ook al een keer gewoonweg vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb me vandaag geregistreerd.
Ondertussen ben ik al een stuk wijzer geworden wat betreft de mediaplayer.

Ik heb al een eerste generatie WD TV Media Player.

Een vraag aan Dikkiedikdik, met welke firmware draai jij op dit moment ?
De huidige firmware op mijn mediaplayer is 1.12.14 . ( uit de doos )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:55:
Een vraag aan Dikkiedikdik, met welke firmware draai jij op dit moment ?
De huidige firmware op mijn mediaplayer is 1.12.14 . ( uit de doos )
Ik heb 1.15.10 draaien (meest recente), heb die nu 3 of 4 maand draaien en die is redelijk perfect.
Je kan altijd terug naar bijvoorbeeld jouw huidige firmware, dus proberen maar :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik houd jullie al een tijdje in de gaten O-)
En leer elke keer weer nieuwe dingen over mijn media player :)
Wanneer gaan jullie weer verder met die mooie thema`s ??? :9~
Die jullie zo mooi maken? _/-\o_
Ik wacht met smacht af

Groeten,

Marco :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Mijn WD doet het nog steeds niet fatsoenlijk. Krijg vaak de melding dat inhoudsbron is verwijderd, maar ik heb niets verwijderd. Ook constant maar dat draaiende pijltje. Krijg zelden toegang tot de bestanden op mijn nas. Ook staat bij nieuwe items bijna nooit iets terwijl er wel nieuwe items op de nas zijn toegevoegd.?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zonekill schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:40:
Mijn WD doet het nog steeds niet fatsoenlijk. Krijg vaak de melding dat inhoudsbron is verwijderd, maar ik heb niets verwijderd. Ook constant maar dat draaiende pijltje. Krijg zelden toegang tot de bestanden op mijn nas. Ook staat bij nieuwe items bijna nooit iets terwijl er wel nieuwe items op de nas zijn toegevoegd.?!
Je nas gaat wellicht in slaapstand waar de wd met jouw nas kennelijk niet goed mee overweg kan (of je doet de nas uit, bijvoorbeeld in de nacht. Andere oorzaak kan draadloos streamen zijn, dan kan de verbinding met de nas ook weleens wegvallen.

Je hebt daarnaast wellicht ingesteld dat de wd om de 24 uur de content scant, dit kan je aanpassen en dan zou je eerder de nieuwe items moeten zien. Je kan ook gewoon die hele optie niet gebruiken en via lokale bestanden - windows share (of linux share) de nas benaderen, dan heb je hier nooit problemen mee. Moet je wel een user op de nas aanmaken voor de wd en de rechten instellen welke mappen gezien mogen worden.

Het zou in iedergeval probleemloos moeten kunnen werken, ik heb hier nooit problemen mee (gigabit netwerk thuis met diverse switches en meerdere wd mediaspelers en meerdere nassen sinds een paar dagen :P ).
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:51:
Wanneer gaan jullie weer verder met die mooie thema`s ??? :9~
Ik heb er momenteel geen tijd voor en zie dit ook niet verbeteren tot in iedergeval het najaar 2013... dus aan mij heb je niet veel.

Maar niet getreurd, er komt een nieuwe update van WD aan en daarin zitten opties voor het hoofdmenu, dat zal een boost geven aan de skinmakers.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2013 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie twee pagina's terug dat je je WD TV draadloos in je netwerk hebt hangen zweven (niet hangen want er zit geen draad aan, zweven dus :P). Kan het zijn dat de WD TV dusdanig ver van je router staat dat het signaal zwak is? In dat geval zou ik toch maar eens proberen een netwerkkabeltje tussen je router en WD TV te trekken...

Oh ik zie nu dat Dikkiedikdik al heeft gereageerd, maar ik plaats mijn reactie toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 21:13:
[...]

Ik heb 1.15.10 draaien (meest recente), heb die nu 3 of 4 maand draaien en die is redelijk perfect.
Je kan altijd terug naar bijvoorbeeld jouw huidige firmware, dus proberen maar :)
Bedankt voor je reactie, heb nu 1.15.10 erop gezet en werkt prima. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBeetle
Leader98 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 07:55:
[...]

Heb je de netwerkkabels ook al een keer gewoonweg vervangen?
Ik heb met verschillende combinaties van in totaal 6 verschillende kabels getest, waarbij tevens alle 6 (4 cat6 en 2 cat5e) de kabels full speed (120MBit) van usenet kunnen downloaden. Lijkt me niet dat die kabels een probleem vormen voor een apparaatje met een 100Mbit netwerkkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaBeetle schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 17:26:
[...]

Ik heb met verschillende combinaties van in totaal 6 verschillende kabels getest, waarbij tevens alle 6 (4 cat6 en 2 cat5e) de kabels full speed (120MBit) van usenet kunnen downloaden. Lijkt me niet dat die kabels een probleem vormen voor een apparaatje met een 100Mbit netwerkkaart
op welke manier benader jij eigenlijk de nas? Ik kies network share en dan windows netwerk en dan benader ik mijn nas (na het invoeren van een username en password).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:31:
[...]

op welke manier benader jij eigenlijk de nas? Ik kies network share en dan windows netwerk en dan benader ik mijn nas (na het invoeren van een username en password).
Ik bemoei me er tegenaan, is een media server niet beter dan? Mijn nasje draait twonky naar volle tevredenheid en zonder inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBeetle
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:31:
[...]

Zowel via mediabibliotheek als via Linux Share. IP van de WDTV heeft NFS rechten op de NAS. Windows share negeer ik normaliter, en ook de mediaserver op de NAS laat ik links liggen (t is maar een 211j, die heeft niet zoveel power)

Maar ook bijvoorbeeld filmpjes op youtube blijven constant secondenlang hangen op de WDTV via UTP, terwijl ze via Wifi vloeiend afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ceejay schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 00:04:
[...]

Ik bemoei me er tegenaan, is een media server niet beter dan? Mijn nasje draait twonky naar volle tevredenheid en zonder inloggen.
Kan je uitleggen hoe dit werkt? Ik kan twonky ook draaien, maar heb alleen getest met plex en dat ging niet goed samen met de wd. Idem met de synology media server. Ik moest meen ik overschakelen naar UPNP en kan dan geen subs meer afspelen.

Werken de subs met jouw oplossing ook?
DaBeetle schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 00:27:
Maar ook bijvoorbeeld filmpjes op youtube blijven constant secondenlang hangen op de WDTV via UTP, terwijl ze via Wifi vloeiend afspelen.
Dat is apart. Het lijkt toch ergens in de router(s) van jou te zitten.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Ceejay schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 00:04:
[...]

Heb ook twonky op mijn qnap ts210 maar dat werkt niet echt goed met verschillende apparaten krijg ik vaak geen verbinding met twonky. Weet niet of het aan de hoeveelheid media kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Mijn WD heeft een probleem met het afspelen van youtube als ik mijn tablet heb gekoppeld. Ik kies dan filmpjes in de wachtrij om af te spelen op de WD maar na vaak 1 filmpje crasht de WD en start ie opnieuw op. Hoop dat ze dat in een nieuwe firmware oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zonekill schreef op zondag 30 juni 2013 @ 13:39:
Mijn WD heeft een probleem met het afspelen van youtube als ik mijn tablet heb gekoppeld. Ik kies dan filmpjes in de wachtrij om af te spelen op de WD maar na vaak 1 filmpje crasht de WD en start ie opnieuw op. Hoop dat ze dat in een nieuwe firmware oplossen.
werkt hier ook niet lekker. Bij mij gaat ook nog eens het beeld groter en dan weer kleiner.
Als je alles in een watch-later lijst zet, dan kan het wel goed trouwens. Dat is wel een handige truuk om het probleem te omzeilen.

Dus niet de tablet koppelen aan de wd, maar eerst op de tablet het in watch-later zetten en dan op de wd naar de youtube app en die lijst afspelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBeetle
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:43:
[...]

[...]

Dat is apart. Het lijkt toch ergens in de router(s) van jou te zitten.
Dan zou hetzelfde probleem in 3 verschillende routers zitten...

Maar goed inmiddels een RMA vervanger ontvangen. Gelijk aangesloten natuurlijk en getest. connectie maken met linux sharetje en afspelen maar! Wat een deceptie. Hetzelfde probleem.

Toen toch maar eens een andere benadering getest: Via de mediaserver. speelt ie de film ineens vloeiend af. Windows share geprobeerd. Ook vloeiend. En toen de Linux share weer... Haper, haper, haper... Ik heb altijd gedacht dat als je ergens kon kiezen tussen een Linux aanpak en een Windows aanpak de Linux variant het meest stabiel zou zijn ;)

Nu dus wederom 2 mogelijke oorzaken: De Syno 211j of de WD software met betrekking tot het streamen via Linux shares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Laatst online: 19-09 20:33
Ik had in het begin ook veel rare problemen, en constant ronddraaiend cirkeltje, en na 1 of 2 keer iets kijken, dat het niet meer werkte. Mijn oplossing was: UPnP Port Forwarding. Toen ik dat op disabled zette, probleem voorbij ! (ginod in "[Mediaplayer] WD TV Live (najaar 2011)")

Zie ook http://forum.qnap.com/viewtopic.php?t=52701

Misschien iets om naar te kijken bij jou ? Sindsdien werkt alles perfect bij mij. Zelfs met een tijdelijk slome router ertussen, zonder problemen HD content gekeken en etc.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaBeetle schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:25:
Nu dus wederom 2 mogelijke oorzaken: De Syno 211j of de WD software met betrekking tot het streamen via Linux shares.
Ik heb een 212j en een 112j synology en 3 wd tv live's (eentje gaat straks naar schoonpa voor zijn verjaardag, maar ben even een theme e.d. erop aan het zetten voor hem) en met linux share verbindingen heb ik ook problemen, al zijn ze anders dan die van jou.

Ik heb never nooit niet problemen met windows shares, dus dat gebruik ik.

Geen idee waar het aan ligt, ben te lui om het uit te zoeken :P

Ik houd de dsm beta wel in de gaten van synology, zit een perfecte app in voor de roku mediaspeler en die lijkt volgens mij heel erg op de wd mediaspeler, als die app ook voor de wd komt is het gelijk de beste mediaspeler op de markt in combi met een synology.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2013 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendji
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 06:23
Even paar een vraagjes over linksheets.

Ik heb het allemaal werkend via een USB stick samen met de Goodbye Black Mamba theme, en wdlxtv-palace.bin, maar las dat het zou moeten werken met nieuwere firmware versies.

Is dat dan een kwestie van wdlxtv-palace.bin vervangen door wdtvlivegen3.bin?

Of zijn er nog andere dingen die ik dan aan moet passen?

Of werkt dat helemaal niet? :-)

Life Is Not A Journey To The Grave With The Intention Of Arriving Safely In A Pretty And Well Preserved Body, But Rather To Skid In Broadside, Thoroughly Used Up, Totally Worn Out, And Loudly Proclaiming: Wow.... What A Ride !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Hallo iedereen heb een klein probleempje, sinds kort ook de wdtv live verbonden met mijn Synology DS213j.
Soms bij het afspelen van een film bevriest het beeld voor zo een 20 seconden om dan weer heel snel voorruit te spoelen en weer normaal te gaan afspelen...
Heb al alles afgezocht maar kan geen zelfde probleem ergens vinden.
Heb een ziggo ubee router modem...

[ Voor 4% gewijzigd door Theodor op 04-07-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoe heb je de wd verbonden met de synology? Met linux of windows share of anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Nfs windows share

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, dat heb ik hier ook, enige verschil met jouw situatie is dat ik een Netgear router heb aan de ziggo ubee modem en de ziggo modem heb ik in bridge mode laten zetten via de helpdesk.

Wellicht kan je van iemand een router lenen en die aan de ubee koppelen (zonder de ubee in bridge mode te zetten) en het dan testen? Als dat werkt kan je altijd nog een eigen router kopen en de ubee laten omzetten.

Ik zou namelijk niet weten wat er anders mis moet zijn, hier kan ik 1 bluray film van 40GB kijken op 1 mediaspeler en op de andere een HD film van maximaal 16 GB, dat trekt de 212j van synology en die heeft minder geheugen dan jouw versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Ok bedankt kan het proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMCrimeZ
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 12:53
Ik heb een vervelend probleem met de WD live 2011. Bij een vrij groot aantal films is het geluid echt bar slecht (alsof het zo luid staat dat het stoort (zo'n effect) of bijvoorbeeld wanneer je het geluid van VLC mediaplayer op 200% zet) als ik ze via de WD live afspeel. Speel ik ze echter op de pc af, dan klinken ze gewoon goed. De speakers van de tv en de losse speakers die ik heb aangesloten zijn gewoon goed. Ik heb ook totaal geen last als ik gewoon tv kijk.

Enig idee waar het aan kan liggen, instelling, firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niet een brakke kabel ergens (geluidskabel)? Anders even de WD helemaal resetten naar standaard instellingen, ik heb nooit over dit probleem iets gelezen, lijkt me dat je ergens een instelling niet goed hebt staan (al kan je niet superveel voor het geluid instellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
@Dikkiedikdik

Jij bent goed op de hoogte met Synology. Kan je mij vertellen wat het verschil is tussen de gewone NAS en de "j" modellen? Behalve de prijzen dan ...

B.v.
Synology DiskStation DS413J en Synology DiskStation DS413

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Alaska Remix Dutch versie 2 is een mooi theme , bedankt voor de vertaling.
Alleen heb ik een probleem met het settings menu , daar staan niet alle instellingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WD-Medic schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:34:
@Dikkiedikdik

Jij bent goed op de hoogte met Synology. Kan je mij vertellen wat het verschil is tussen de gewone NAS en de "j" modellen? Behalve de prijzen dan ...

B.v.
Synology DiskStation DS413J en Synology DiskStation DS413
Ik heb twee synology's, zou nooit meer zonder willen. Ik zou daarnaast nooit een ander merk kopen dan Synology, de software van de Synology is zo goed, dat is bizar. Ik kan werkelijk alles wat ik maar bedenk ermee doen, heerlijk.

De DS staat voor Disk Station, het cijfer daarna (de 4 in dit geval) is het aantal hdd's dat erin past, de 13 is het bouwjaar en de J is het junior exemplaar, zeg maar de kleine broer.

Ik heb zelf twee J modellen (een 2 bay en een 1 bay versie). De J heeft minder geheugen dan het normale model en een tragere processor. Je moet even zien wat je ermee wilt doen.

Met de J modellen, zeker met het 2013 model kan je sickbeard draaien, sabnzbd en autosub en een website en phototstation en nog wat dingen. Je merkt vooral met downloaden met sabnzbd dat je een wat trager model hebt. Ik haal ongeveer 3 a 4 MB/sec. Met een normaal model haal je al snel 8 a 9 MB/sec als het niet meer is.

Verder kan je met het normale model ook video coderen (voor plex media server, al werkt de wd daar niet mee, dus wellicht niet boeiend).

Je hebt ook nog een + model trouwens, stukje duurder dan het normale model en nog krachtiger.

Als je alleen video gaat streamen, muziek gaat luisteren ermee en dingen downloaden en een website of twee gaat draaien is het j model prima voor je. Wil je wat geavanceerdere dingen ermee doen is het normale model aan te raden.

Misschien kan je nog verduidelijken wat je ermee wilt?
Theodor schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:50:
Alaska Remix Dutch versie 2 is een mooi theme , bedankt voor de vertaling.
Alleen heb ik een probleem met het settings menu , daar staan niet alle instellingen..
Ik heb zoveel versies inmiddels, de laatste zou goed moeten zijn? En wat mis je precies? Je kan in iedergeval naar het standaard theme, daarin dingen instellen en dan weer naar het alaska remix dutch versie 2 theme en de instellingen bliijven dan gewoon zo staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2013 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Dat is juist het probleem als ik in het hoofdmenu naar settings ga zie ik alleen de audio en video instellingen.
Terug naar het standaard theme kan ik dan niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is denk ik wat misgegaan met het theme installeren. Ik zou even de WD helemaal van de stroom halen (stekker eruit) en weer aan de stroom, denk dat je dan weer een stuk menu terug hebt.

Zo niet, dan even opnieuw het theme installeren via de computer naar de WD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
ok ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Ach ach stom stom moet gewoon naar rechts gaan.....sorry
Zal wel door de warmte komen lol,, :P

[ Voor 25% gewijzigd door Theodor op 08-07-2013 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
@Dikkiedikdik

Thanx voor je duidelijke uitleg.

Wat ik ermee wil is simpel weg Netwerk opslag. Mijn huidige LaCie NAS (2 TB) is niet meer wat tie geweest is en daarom ben ik vervanging aan het zoeken die meteen ruimte bied voor de komende tijd. Vandaar dat ik eigenlijk de 4 bay Synology systemen aan het bekijken was.

Het draaien van allerlei crap hoeft voor mij niet dus lijkt me de "junior" uitvoering de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zeker, scheelt ook flink wat geld. Ik heb zelf een 212j waarin ik 2 x 3 TB WD Red's heb hangen. Deze heb ik in een basis setup zodat ik 6 TB kan gebruiken. Daarnaast heb ik een 112j met 1 x 3 TB WD Red en daarop staan series en films die ik wil bewaren (en een backup van foto's die ook op de 212j staan).

In de 212j heb ik aangegeven dat ik folders share met de 112j zodat op de WD mediaspeler ik naar 1 map kan gaan zoals tv series en dan zie ik tv series van beide nassen in 1 overzicht (ik gebruik geen media library, maar daarin werkt het natuurlijk ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Snap er niks van krijg bij het Alaska theme geen film info onder de film.
Alle films gedaan met thumbgen xlm files en jpg maar laat niks zijn van tekst.
Terwijl hij bij het standaard theme van de wd dit wel laat zien.
Of moet ik met de interne scraper aan de gang?
In gallery view staat dan geen info onder de plaatjes..

[ Voor 9% gewijzigd door Theodor op 09-07-2013 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
:P Al gevonden filter op alles en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het zit je niet echt mee, zal wel de warmte zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
** Ik heb dit bericht verwijderd aangezien het in strijd is met de Evaluation License Agreement waarvoor ik getekend heb bij WD **

[ Voor 215% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Hmm gister 2 fatale fouten gehad , dus reboot.
En onder het kijken van een film (mkv) stopte hij gewoon en ging terug naar het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Geweldig nieuws Dikkiedikdik!

Pas wel op met wat je allemaal bekend maakt d.m.v screenshots het zijn tenslotte Amerikanen dus je krijgt meteen een zaak aan je broek.

De " bekeken " functie is idd een poosje geleden al ingebouwd. Handig dat is zeker..
Ik las al eerder dat de reclame business de media centers en kabel settop boxen ontdekt hebben als nieuw medium. E.e.a. zou kunnen inhouden dat we daar straks dus ook bestookt worden met reclame ellende b.v. als je een film of tv uitzending pauzeerd. Zorgwekkende ontwikkeling vind ikzelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WD-Medic schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 11:44:
De " bekeken " functie is idd een poosje geleden al ingebouwd. Handig dat is zeker..
dit betreft een betere functie dan de huidige.
de banner kan je trouwens uit of inschakelen begrijp ik. Waarom je die banner zou aanzetten weet ik niet :P

En als er reclame komt ga ik een xmbc box bouwen, probleem opgelost :D

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 154% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Ben benieuwd heb die Alaska Theme er weer afgedaan, zonder is die wd toch wat sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 251% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Spannend lol :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Klinkt spannend allemaal. Ik hoop echter dat dit niet de enige wijzingen zijn in de firmware. De HUB is stabiel genoeg maar een wens is toch nog steeds een doorgifte van RAW DTSMA naar een receiver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je een voorbeeld van een raw dtsma bestand? Dan test ik het even en schiet hem anders wel in die groep, dan krijgen we in iedergeval een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:37
Zou denk ik nog leuker zijn als 'uitzending gemist' toegevoegd wordt, maar dat verwacht ik niet meer...
Pagina: 1 ... 23 ... 57 Laatste