Acties:
  • 0 Henk 'm!
gielie schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:24:
[...]

Ja dat kan, moet je poortje 6789 doorsturen op je router en zo van buiten erop inloggen, druk vervolgens op de groene knop links boven en hij pauzeert.
Maar ik weet niet zeker of je dit bedoel.
Nee dat bedoel ik niet hehe :P

Wat ik proberen wil is zodra XBMC opstart er een script gedraaid wordt wat NZBget in pauze zet en zodra XBMC afgesloten wordt de download weer geresumed wordt dit omdat downloads tijdens LiveTV streams welke van zelfde NAS komen invloed op elkaar hebben.

Was even een idee wat in me opkwam of zoiets mogelijk is, je kan welk nzbget -u en nzbget -s doen voor pauze en resume maar geen idee hoe eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:46
Hey Schumi, ik heb om te testen jou Nzbget en sickbeard gedownload, maar er gaat ergens wat fout. Nzbget geeft bij alles nu script status unknown. Files worden ook niet doorgegeven aan sickbeard meer. Enig idee, moet ik nog ergens iets instellen?

edit: ik krijg deze error: ERROR Thu Dec 06 2012 21:37:43 Could not start script: Exec format error

Edit2: Heb het al werkend, stond een loze spatie aan het eind van de eerste regel in de nzbget-postprocess.sh waardoor het script niet wou starten |:(

[ Voor 35% gewijzigd door Kalua op 06-12-2012 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@Freekers, heb jij al veel ervaring met Newznab? Ik heb eindelijk een Newznab server draaiend, was wel even een paar dagen klooien. Het ging echt stapje voor stapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
schumi2004 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:24:
[...]

Synology toch ?

Ik gebruik mijn eigen packages ;)

En heb failed download nu helemaal werkend, zaten nog wat foutjes in de config maar die zijn nu bij gewerkt, ook in mijn repo.

Wat er misschien zou kunnen zijn is dat ie dubbel draait wellicht

doe eens op command line ps | grep nzbget

Moet je zoiets krijgen, 1x running dus

code:
1
2
3
4
DS211> ps | grep nzbget
 4077 nzbget    829m S    /usr/local/nzbget/bin/nzbget -c /usr/local/nzbget/var/nzbget.conf -D
17869 root      2984 S    grep nzbget
DS211>

Edit:
Weet iemand of je NZBget remote kunt pauzeren en resumen?
krijg dan dit te zien:

code:
1
2
3
DiskStation> ps | grep nzbget
30282 root      3040 S    grep nzbget
DiskStation>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paulus07 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 23:14:
[...]

krijg dan dit te zien:

code:
1
2
3
DiskStation> ps | grep nzbget
30282 root      3040 S    grep nzbget
DiskStation>
Das niet veel.

Maak eens een backup van de installed files (/volume1/@appstore/nzbget/) en installeer hem eens opnieuw.
Kalua schreef op donderdag 06 december 2012 @ 21:41:
Hey Schumi, ik heb om te testen jou Nzbget en sickbeard gedownload, maar er gaat ergens wat fout. Nzbget geeft bij alles nu script status unknown. Files worden ook niet doorgegeven aan sickbeard meer. Enig idee, moet ik nog ergens iets instellen?

edit: ik krijg deze error: ERROR Thu Dec 06 2012 21:37:43 Could not start script: Exec format error

Edit2: Heb het al werkend, stond een loze spatie aan het eind van de eerste regel in de nzbget-postprocess.sh waardoor het script niet wou starten |:(
Zat die in mijn script, die erbij zit dus?

[ Voor 46% gewijzigd door schumi2004 op 06-12-2012 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hoe maak je een backup van @appstore? Sorry NAS is compleet nieuw voor me. moet nog alles zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:54
Ik heb couchpotato en sabnzbd en sickbeard op de synology nas staan.Het lukt me niet meer om notificaties van couchpotato naar mn HTPC met xbmc te sturen.Als ik de notification test doe bij couch krijg ik notification test failed...Ik heb nochthans dezelfde host en username opgegeven voor XBMC als bij sickbeard waar deze perfect werkt.Dit is jammer omdat het updaten van de library nu ook niet meer werkt als iets nieuws binnen is.Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:02
Paulus07 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 23:26:
hoe maak je een backup van @appstore? Sorry NAS is compleet nieuw voor me. moet nog alles zoeken :)
Bijvoorbeeld met WinSCP. Erg handig tool om te gebruiken. Werkt net als een FTP programma en je kunt naar je @appstore bladeren en kopiëren naar bv je pc of andere locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
schumi2004 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 23:20:

[...]

Zat die in mijn script, die erbij zit dus?
Nee was mijn eigen schuld, had geknipt en geplakt maar is blijkbaar niet helemaal goed gegaan.

Heb jij toevallig ook een invite voor nzbs.org??

[ Voor 11% gewijzigd door Kalua op 07-12-2012 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Laatst online: 16:52

Anthirian

In Trance We Trust

Kalua schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:45:
[...]
Heb jij toevallig ook een invite voor nzbs.org??
Die heeft niemand, want die zijn uitgeschakeld.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Anthirian schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:36:
[...]

Die heeft niemand, want die zijn uitgeschakeld.
ah okee, ben al weken aan het kijken of het mogelijk is te registreren maar dan houd het snel op, dank je wel in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 21:34:
Wat ik proberen wil is zodra XBMC opstart er een script gedraaid wordt wat NZBget in pauze zet en zodra XBMC afgesloten wordt de download weer geresumed wordt dit omdat downloads tijdens LiveTV streams welke van zelfde NAS komen invloed op elkaar hebben.
See NZBGet Command line reference.

Examples:
1) pause downloads (soft-pause in web-interface):
code:
1
nzbget -P D

2) pause downloads via second pause-register (called "manual pause" in web-interface):
code:
1
nzbget -P D2

3) unpause (soft-pause) downloads:
code:
1
nzbget -U D

4) unpause (manual pause) downloads:
code:
1
nzbget -U D2

5) pause post-processor downloads:
code:
1
nzbget -P O

Alternatively you can set a lower download speed which should require less CPU resources
6) limit download speed to about 4 MB/s:
code:
1
nzbget -R 4096

7) remove limit:
code:
1
nzbget -R 0

In all commands you may need to use the full path to NZBGet and possibly the path to config-file:
code:
1
/home/user/nzbget -c /home/user/nzbget.conf -P D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Lol, you exactly understand Dutch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google translate helps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Coenen schreef op donderdag 06 december 2012 @ 23:07:
@Freekers, heb jij al veel ervaring met Newznab? Ik heb eindelijk een Newznab server draaiend, was wel even een paar dagen klooien. Het ging echt stapje voor stapje.
Tja, wat heet verstand? Al doende leert men. De documentatie is nogal beperkt en op sommige punten outdated of simpelweg onjuist. Waar heb je hulp mee nodig?

Ik ben nog op zoek naar een Linux SSH commandline guru, PM me als je je 15 min verveelt ;)

Grt. Freek

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@nzbget

Thanks, i did found the commandline functions but it was unclear for me on how to use them since i'm already running nzbget as a deamon.

Will give it a shot later today, first fixing postprocessing stuff and share it with clinton.hall maybe he can use it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Iets wat ik wil/moet uitzoeken; hoe zorg ik ervoor dat Newznab geen Duits nagesynchroniseerde meuk meeneemt. Gister leek er een hoop duits binnen te komen. Verder zie ik bij Muziek nog niks. Terwijl er wel wat zou moeten zijn.
De Documentatie is beperkt, helemaal omdat ik ISS als webserver gebruik. Dat SSL nodig is was op het einde ook weer een mooie verrassing. Maar idd aldoende leert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Coenen schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:07:
Iets wat ik wil/moet uitzoeken; hoe zorg ik ervoor dat Newznab geen Duits nagesynchroniseerde meuk meeneemt. Gister leek er een hoop duits binnen te komen. Verder zie ik bij Muziek nog niks. Terwijl er wel wat zou moeten zijn.
De Documentatie is beperkt, helemaal omdat ik ISS als webserver gebruik. Dat SSL nodig is was op het einde ook weer een mooie verrassing. Maar idd aldoende leert men.
Dan zul je aan de gang moeten met de blacklist. Voorbeeld: http://i.imgur.com/2ASCv.png

SSL is idd ook nodig bij Nginx, maar niet bij Apache (out of the box). Blijkbaar interpreteren Nginx en IIS de volgende code niet juist:
code:
1
2
3
File: /newznab/www/lib/framework/basepage.php
Find: $this->serverurl = (isset($_SERVER["HTTPS"]) ? "https://" : "http://").$_SERVER["SERVER_NAME"].($_SERVER["SERVER_PORT"] != "80" ? ":".$_SERVER["SERVER_PORT"] : "").WWW_TOP.'/';
Replace: HTTPS with HTTP (2x)

Probeer dat eens en kijk of je 'm dan op HTTP kan pakken. Werkt iig voor Nginx. Zelf uit moeten vogelen natuurlijk, want in de documentatie wordt er geen woord gerept over SSL of HTTPS.....

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NZBget wordt steeds leuker :P

Beetje aan het tweaken aan de post-processing files met dit als resultaat:

Niet mijn idee om het in de GUI te verwerken!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/adqlFUsV.png

Dit dan weer wel
Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/acl66Qr9.png

Repo hier https://github.com/schumi2004/sabToCouchPotato

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 07-12-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:59
Keurig, ik wist wel dat ik jou kon overtuigen om over te stappen en daar heb ik zelf ook weer wat aan.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:59
schumi2004 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:35:
[...]

:P

Hoezo heb je er zelf ook wat aan?
dat gefrunnik van jou om nzbget te verbeteren, maak ik mooi gebruik van.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gielie schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:36:
[...]

dat gefrunnik van jou om nzbget te verbeteren, maak ik mooi gebruik van.
Je zou clinton hall moeten bij houden, die is fanatieker als ik ben ;)
https://github.com/clinton-hall/sabToCouchPotato

Edit:
Volgens mij heb ik wel SickBeard gesloopt, die verwijderd niet meer de folders na processing :(

[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 07-12-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Freekers schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:21:
[...]

Dan zul je aan de gang moeten met de blacklist. Voorbeeld: http://i.imgur.com/2ASCv.png

SSL is idd ook nodig bij Nginx, maar niet bij Apache (out of the box). Blijkbaar interpreteren Nginx en IIS de volgende code niet juist:
code:
1
2
3
File: /newznab/www/lib/framework/basepage.php
Find: $this->serverurl = (isset($_SERVER["HTTPS"]) ? "https://" : "http://").$_SERVER["SERVER_NAME"].($_SERVER["SERVER_PORT"] != "80" ? ":".$_SERVER["SERVER_PORT"] : "").WWW_TOP.'/';
Replace: HTTPS with HTTP (2x)

Probeer dat eens en kijk of je 'm dan op HTTP kan pakken. Werkt iig voor Nginx. Zelf uit moeten vogelen natuurlijk, want in de documentatie wordt er geen woord gerept over SSL of HTTPS.....
Thanks!! :D SSL is dan idd niet meer nodig. Ik had SSL inmiddels op ISS aan de gang. Het gekke was dat het voor een gewone user nodig was en niet voor de admin. Misschien om gewone users, die normaal van buitenaf connecten een veilige verbinding te geven?

Voor German en wat andere talen heb ik een blacklist aangemaakt. Scheelt hopelijk wat onnodig spul.

Wat ik ook nog niet begrijp is dat als ik op Audio klik, krijg ik niks, alleen iets om te zoeken. Maar als ik bv op movies (of TV) klik, dan krijg ik een heel overzicht. Via via kan ik bv wel bij audio/mp3 komen. Maar om de een of andere manier niet rechtstreeks... Is dat normaal?

Wat ik me ook nog afvraag, is het backfill script om je retentie te 'maken'? Dus als je een bepaalde nieuwsgroep op 100 dagen hebt staan, dan gaat dat script header voor 100 dagen op halen?

Welke news server gebruik jij? Astraweb? Dan schijn je van compressie gebruik te kunnen maken.
Ik heb net Astraweb ingesteld als nieuwsserver, maar Newznab zet dan niet automatisch compressie aan.
Gelukkig zijn headers 'gratis' dus gaat het niet ten koste van m'n block account.
Nu nog vinden hoe ik compressed headers aan krijg....

Compressie kan je hier aanzetten: admin/site-edit. Gelijk het aantal messages naar 60k verhoogd.
Ik heb nu niet direct het idee dat het sneller gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Coenen op 07-12-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
heeft er iemand een goed stappenplan/tutorial hoe nzbget te installeren en te configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Diegene die gebruik maken van mijn SickBeard Dutch branche, die is stuk dus niet updaten!

Stuk in die zin dat post-processing defect is na paar laatste commits van midgetspy, ff uitzoeken waarom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiTM
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-09 20:43
Werkt alweer 8)7

[ Voor 92% gewijzigd door MiTM op 07-12-2012 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Coenen schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:10:
Thanks!! :D SSL is dan idd niet meer nodig. Ik had SSL inmiddels op ISS aan de gang. Het gekke was dat het voor een gewone user nodig was en niet voor de admin. Misschien om gewone users, die normaal van buitenaf connecten een veilige verbinding te geven?
Niet alle links werden bij mij omgezet naar SSL/HTTPS. Super vaag...
Wat ik ook nog niet begrijp is dat als ik op Audio klik, krijg ik niks, alleen iets om te zoeken. Maar als ik bv op movies (of TV) klik, dan krijg ik een heel overzicht. Via via kan ik bv wel bij audio/mp3 komen. Maar om de een of andere manier niet rechtstreeks... Is dat normaal?
Ja, want dat ingebouwde menu is ook een beetje kaduk.
Vergelijk eens voor de gein de URL van Movies in het top menu en met de URL in het sidebar menu.
Als het goed is is het top menu: http://site.com/movies?t=2000 en sidebar: http://site.com/browse?t=2000
Zie je het subtiele verschil? Movies en browse... Laat even weten of dat is wat je bedoelt, dan leg ik je uit waar je dit kan veranderen.
Wat ik me ook nog afvraag, is het backfill script om je retentie te 'maken'? Dus als je een bepaalde nieuwsgroep op 100 dagen hebt staan, dan gaat dat script header voor 100 dagen op halen?
Ja klopt, maar ik zou dat niet doen. Duurt super lang (7 dagen terug in de tijd duurt iets van 8 uur per groep dacht ik, iig voor a.b.boneless) en is erg buggy, trust me. Hij probeert dan voor elke groep precies te bepalen wanneer die 100 dagen geleden zijn. Lukt dat niet, hij vindt bijvoorbeeld 101.5 dagen ofzo, dan blijft hij daarop hangen totdat je server het script uiteindelijk killt vanwege inactiviteit.
Welke news server gebruik jij? Astraweb? Dan schijn je van compressie gebruik te kunnen maken.
Ik heb net Astraweb ingesteld als nieuwsserver, maar Newznab zet dan niet automatisch compressie aan.
Gelukkig zijn headers 'gratis' dus gaat het niet ten koste van m'n block account.
Nu nog vinden hoe ik compressed headers aan krijg....

Compressie kan je hier aanzetten: admin/site-edit. Gelijk het aantal messages naar 60k verhoogd.
Ik heb nu niet direct het idee dat het sneller gaat.
Compressie heb ik uitstaan. Gaat het niet sneller door, spaart alleen maar bandbreedte, maar gaat ten koste van CPU power. Ik gebruik btw gewoon m'n eigen provider, Sunny ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
schumi2004 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:49:
Diegene die gebruik maken van mijn SickBeard Dutch branche, die is stuk dus niet updaten!

Stuk in die zin dat post-processing defect is na paar laatste commits van midgetspy, ff uitzoeken waarom ;)
Hoe precies? Ik heb dit weekend even tijd.. en ik zie dat het niet heel veel commits zijn..Kan ze desnoods een voor een langs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
"To set up post processing, first copy the contents of the autoProcessTV directory from your Sick Beard installation to your SABnzbd+ scripts folder (or set your scripts folder to the location of the autoProcessTV directory)"

Hoe kom ik op mijn DS213+ in de sickbeard map zodat ik dat bestand kan kopieren/aanpassen?

nevermind heb het werkend. Sab download naar map en SB leest die map uit en doet de rest :)

[ Voor 13% gewijzigd door Paulus07 op 08-12-2012 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:02
Paulus07 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:30:
heeft er iemand een goed stappenplan/tutorial hoe nzbget te installeren en te configureren?
Log in op DSM
Ga naar Package Center
Vul als je die niet hebt http://packages.synocommunity.com toe aan je Package Center
Klik op NZBget om te installeren.

Daarbij kun je o.a deze tutorial gebruiken om het in te stellen.
http://www.robdehoog.nl/t...on-a-synology-nas-how-to/

Even zoeken in dit topic en google en je had de info zelf ook kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Freekers schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 23:30:
Ja, want dat ingebouwde menu is ook een beetje kaduk.
Vergelijk eens voor de gein de URL van Movies in het top menu en met de URL in het sidebar menu.
Als het goed is is het top menu: http://site.com/movies?t=2000 en sidebar: http://site.com/browse?t=2000
Zie je het subtiele verschil? Movies en browse... Laat even weten of dat is wat je bedoelt, dan leg ik je uit waar je dit kan veranderen.
Ik denk het wel, al lijkt het bij mij iets anders te zijn. BV top menu audio/losless: http://localhost:8085/www/music?t=3040 maar audio/audiobook geeft: http://localhost:8085/www/browse?t=3030.
Als ik 'music?t' verander in 'browse?t' dan krijg ik wel een overzicht zoals ik zou verwachten. Zou je me kunnen vertellen waar dingen moet veranderen?
Ja klopt, maar ik zou dat niet doen. Duurt super lang (7 dagen terug in de tijd duurt iets van 8 uur per groep dacht ik, iig voor a.b.boneless) en is erg buggy, trust me. Hij probeert dan voor elke groep precies te bepalen wanneer die 100 dagen geleden zijn. Lukt dat niet, hij vindt bijvoorbeeld 101.5 dagen ofzo, dan blijft hij daarop hangen totdat je server het script uiteindelijk killt vanwege inactiviteit.
Ik heb het backfill script even gedraaid. Waarschijnlijk omdat m'n backfill days nog op 1 dag stond duurde het niet zo lang. Gister had ik a.b.boneless op 100 dagen gezet, toen was m'n update_binaries wel erg lang bezig. Ik heb het aantal backfill dagen weer teruggezet, maar nog steeds iets van 45 miljoen headers te gaan. :(

Hmmm, ik heb inmiddels een 15GB database op m'n C drive staan.... Ofwel nog maar 200MB vrije ruimte.
Eerst maar eens kijken hoe ik die database ga verplaatsen. :(

[ Voor 4% gewijzigd door Coenen op 09-12-2012 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:09
Ik heb sinds een tijd Sabnzbd+ en Sickbeard draaien op mijn HTPC. Werkt voortreffelijk.

Mijn HTPC moet echter constant opstaan en daardoor zou ik mij eens wagen aan een installatie op mijn synology. Het probleem is echter het ontbreken van een deftige step by step. De tutorial in de openingspost is voor mij niet echt duidelijk. Kan iemand mij aan een andere, duidelijkere guide helpen?

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CK3v1N schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:25:
Ik heb sinds een tijd Sabnzbd+ en Sickbeard draaien op mijn HTPC. Werkt voortreffelijk.

Mijn HTPC moet echter constant opstaan en daardoor zou ik mij eens wagen aan een installatie op mijn synology. Het probleem is echter het ontbreken van een deftige step by step. De tutorial in de openingspost is voor mij niet echt duidelijk. Kan iemand mij aan een andere, duidelijkere guide helpen?
Zijn kant en klare packages voor. Even zelf zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom steeds vaker afwijkende kwaliteiten tegen van series die SB binnen haalt. 1080p Web DL en 480p Web DL. Enig idee of die te filteren zijn? Ze worden uiteindelijk ook door SB als unknown weergegeven als ze zijn binnen gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
schumi2004 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:28:
[...]

Zijn kant en klare packages voor. Even zelf zoeken ;)
Zou ik graag doen maar ik zou niet weten welke zoekterm ik moet gebruiken 8)7

EDIT: Hebben we het hier over? http://packages.synocommunity.com

[ Voor 11% gewijzigd door CK3v1N op 08-12-2012 14:27 ]

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hmmm de autosub package springt steeds op stopped. -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Ik heb dus SickBeard en SabNZb kunnen installeren en draaiende gekregen op mijn Syno. (Ik heb deze packages gebruikt: http://synopkg.superzebulon.org/spkrepo/packages)

Het enige probleem waar ik nu tegenaan kijk is het veranderen van het autoprocess file.

Via terminal ga ik naar de root van mijn Syno maar daar loopt het mis. Ik geef de volgende commando's:

NasServer> cd /usr/local/var/sickbeard/autoProcessTV
NasServer> mv autoProcessTV.config.sample autoProcessTV.config

maar ik krijg dit als resultaat

mv: can't rename 'autoProcessTV.config.sample': No such file or directory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:11
CK3v1N schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 15:52:
NasServer> cd /usr/local/var/sickbeard/autoProcessTV
NasServer> mv autoProcessTV.config.sample autoProcessTV.config

maar ik krijg dit als resultaat

mv: can't rename 'autoProcessTV.config.sample': No such file or directory
Bij mij zit 'ie in /usr/local/sickbeard/share/SickBeard/autoProcessTV/

Doe eens na iedere stap een ls om te controleren of je in de goede map zit, en om te controleren wat er precies in die autoProcessTV map zit:
> cd /usr
> ls
> cd local
> ls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Deze zitten erin
autoProcessTV.cfg.sample autoProcessTV.py autoProcessTV.pyc hellaToSickBeard.py sabToSickBeard.py

De extentie moet dus cfg zijn ipv config.
Bedankt om mee te denken.

Hoe pas ik nu dit bestand aan in terminal?

[ Voor 29% gewijzigd door CK3v1N op 08-12-2012 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:11
CK3v1N schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 16:05:
Hoe pas ik nu dit bestand aan in terminal?
> vi autoProcessTV.cfg

Hier de belangrijkste commando's: http://www.lagmonster.org/docs/vi.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Bedankt. Ik ga er mij deze avond of morgen wat in verdiepen.

Zijn het trouwens de goede packages die ik gebruik want ik heb de indruk dat Sickbeard en Sabnzd niet de nieuwste versies zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CK3v1N schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 16:22:
Bedankt. Ik ga er mij deze avond of morgen wat in verdiepen.

Zijn het trouwens de goede packages die ik gebruik want ik heb de indruk dat Sickbeard en Sabnzd niet de nieuwste versies zijn?
Zoek eens op SynoCommunity ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

ga hier eens op mijn gemak naar kijken :)
veel nuttige info maar even teveel om te verwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 19:01
Voor de mensen die NZBmatrix gebruiken, die is er mee gestopt per vandaag. Ik kom er net achter, heb helaas vorige maand pas mn abbo afgesloten. Weinig plezier van gehad dus dat wordt kijken voor een ander.

[ Voor 77% gewijzigd door Bongoarnhem op 09-12-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bongoarnhem schreef op zondag 09 december 2012 @ 10:38:
Voor de mensen die NZBmatrix gebruiken, die is er mee gestopt per vandaag. Ik kom er net achter, heb helaas vorige maand pas mn abbo afgesloten. Weinig plezier van gehad dus dat wordt kijken voor een ander.
Oei das best ruk eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 19:26

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Ik kom er ook net achter, erg jammer, deze was erg goed.

Heb een tijdje geprobeerd Spotweb te draaien, dit werkte wel, maar CP en SB hadden toch wat moeite de juiste post hieruit te filteren.

Wellicht is dit nu wat verbeterd? Kan in ieder geval weer een poging wagen, ben ik in ieder geval niet afhankelijk van index sites.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackBurn schreef op zondag 09 december 2012 @ 10:45:
[...]

Ik kom er ook net achter, erg jammer, deze was erg goed.

Heb een tijdje geprobeerd Spotweb te draaien, dit werkte wel, maar CP en SB hadden toch wat moeite de juiste post hieruit te filteren.

Wellicht is dit nu wat verbeterd? Kan in ieder geval weer een poging wagen, ben ik in ieder geval niet afhankelijk van index sites.
Ook maar eens gaan kijken om spotweb op mijn NAS te draaien, dan is de afhankelijkheid er iig niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:26
Spotnet/web/etc is VEEL te sloom om voor de DMCA uit te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 15:04
SidewalkSuper schreef op zondag 09 december 2012 @ 11:24:
Spotnet/web/etc is VEEL te sloom om voor de DMCA uit te zijn.
Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Dat je met series en films voor een dmca takedown de download gedaan moet hebben. Dus hoe sneller je index hoe makkelijker dat gaat, want tegenwoordig komen takedowns binnen een paar uur.

Met Spotnet/web/etc is een spot pas vaak enkele uren na het aanmaken van de newsposting gedaan, tegen die tijd is de dmca alweer richting de usenet providers gestuurd en heb je er niks meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Excuus voor de verlate reactie, mijn internet lag eruit gisteren.
Coenen schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 10:33:
Ik denk het wel, al lijkt het bij mij iets anders te zijn. BV top menu audio/losless: http://localhost:8085/www/music?t=3040 maar audio/audiobook geeft: http://localhost:8085/www/browse?t=3030.
Als ik 'music?t' verander in 'browse?t' dan krijg ik wel een overzicht zoals ik zou verwachten. Zou je me kunnen vertellen waar dingen moet veranderen?
Dat jouw url anders is, komt doordat je hem hebt geïnstalleerd in de map /www/ en poort 8085 gebruikt ipv 80, maar voor de rest is het hetzelfde.
Je kunt dit veranderen in het filetje:
\www\views\templates\frontend\headermenu.tpl:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
            {elseif $parentcat.ID == 2000 && $userdata.movieview=="1"}
            <li><a title="Browse {$parentcat.title}" href="{$smarty.const.WWW_TOP}/movies">{$parentcat.title}</a>
                <ul>
                {foreach from=$parentcat.subcatlist item=subcat}
                    <li><a title="Browse {$subcat.title}" href="{$smarty.const.WWW_TOP}/movies?t={$subcat.ID}">{$subcat.title}</a></li>
                {/foreach}
                </ul>
            </li>

Moet worden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
            {elseif $parentcat.ID == 2000 && $userdata.movieview=="1"}
            <li><a title="Browse {$parentcat.title}" href="{$smarty.const.WWW_TOP}/browse?t=2000">{$parentcat.title}</a>
                <ul>
                {foreach from=$parentcat.subcatlist item=subcat}
                    <li><a title="Browse {$subcat.title}" href="{$smarty.const.WWW_TOP}/browse?t={$subcat.ID}">{$subcat.title}</a></li>
                {/foreach}
                </ul>
            </li>

Hetzelfde geldt voor de andere catagorien die kaduk zijn.
Ik heb het backfill script even gedraaid. Waarschijnlijk omdat m'n backfill days nog op 1 dag stond duurde het niet zo lang. Gister had ik a.b.boneless op 100 dagen gezet, toen was m'n update_binaries wel erg lang bezig. Ik heb het aantal backfill dagen weer teruggezet, maar nog steeds iets van 45 miljoen headers te gaan. :(
Klopt, eenmaal gestart met een backfill voor een bepaalde group, dan houdt hij ook vast aan dat aantal dagen. Dus hij gaat nu 100 dagen backfillen, tenzij je de group purged & reset in de admin interface.
Hmmm, ik heb inmiddels een 15GB database op m'n C drive staan.... Ofwel nog maar 200MB vrije ruimte.
Eerst maar eens kijken hoe ik die database ga verplaatsen. :(
Ha, dat probleem had ik dus ook. Daarom is de mijne momenteel down, omdat hij in recovery mode hangt. Ik heb namelijk een dedicated server die ik alleen kan benaderen over SSH. Om de partitie grootte dus aan te kunnen passen moeten de schijven 'offline' zijn en heb ik dus geboot vanaf een livecd. Probleem is dat ik geen grafische partition manager kan laden als gparted, maar moet klooien met 'parted'... En dat is niet mijn sterkste punt.
ProTip: Probeer het eens met 'nano' ipv 'vi'. Nano vind ik zelf vele malen gebruikersvriendelijker en makkelijker om te gebruiken. Als ie niet geinstalleerd is probeert apt-get install nano
Noes! Man dit is balen zeg! Wordt tijd dat ik die server van mij uit recovery mode krijg gehaald en Newznab de lucht in kan doen, want Usenet lijkt de laaste maand een zinkend schip. Newzbin & NZBMatrix offline en het regent DCMA... Had gisteren geen internet dus ga er vandaag meteen weer verder naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Nou, nu komen Netflix en Hulu vast snel van grond hier :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Frank-NL schreef op zondag 09 december 2012 @ 12:44:
Nou, nu komen Netflix en Hulu vast snel van grond hier :')
For sure, zeker op mijn geweldig stabiele 20Mbit lijn! Helemaal geschikt om Full HD te streamen en daarnaast nog een beetje te kunnen internetten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Laatst online: 09-09 15:04
schumi2004 schreef op zondag 09 december 2012 @ 12:39:
[...]

Vast wel maar een stukkie goedkoper dan NZB.su ;)
Ik denk dat Frank-NL bedoelt dat de artikelen die beide indexers aanbieden naar hetzelfde verwijderde artikel op de news server verwijst. Dus het maakt niet uit of dognzb of welke indexer dan ook nog in de lucht is, de artikelen op de news server bepalen of iets te downloaden is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knip mij een zinnig antwoord/oplossing kan geven op deze vraag. :P
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:50:
Ik kom steeds vaker afwijkende kwaliteiten tegen van series die SB binnen haalt. 1080p Web DL en 480p Web DL. Enig idee of die te filteren zijn? Ze worden uiteindelijk ook door SB als unknown weergegeven als ze zijn binnen gehaald.

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 09-12-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:37:
Same here. Heb 1 invite weg te geven en die is voor degene die mij een zinnig antwoord/oplossing kan geven op deze vraag. :P

[...]
Heb jij je SB aangepast om de WEB-DL versies te kunnen downloaden?
ik herken dat probleem helemaal niet namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:33
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:37:
Same here. Heb 1 invite weg te geven en die is voor degene die mij een zinnig antwoord/oplossing kan geven op deze vraag. :P

[...]
Sickbeard pakt afaik altijd de beste kwaliteit die er beschikbaar is, indien je 'Any' als kwaliteit aangeeft. Weet je zeker dat er, van de episodes die hij als 480p pakt, een episode in hogere kwaliteit beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buzzie schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:38:
[...]

Heb jij je SB aangepast om de WEB-DL versies te kunnen downloaden?
ik herken dat probleem helemaal niet namelijk
Je kan gewoon per serie de kwaliteit instellen. 720P web-dl is er daar 1 van.
adyta schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:39:
[...]

Sickbeard pakt afaik altijd de beste kwaliteit die er beschikbaar is, indien je 'Any' als kwaliteit aangeeft. Weet je zeker dat er, van de episodes die hij als 480p pakt, een episode in hogere kwaliteit beschikbaar is?
Sickbeard pakt de kwaliteit die jij wil dat hij pakt. Ik kies over het algemeen

HD TV, 1080p BluRay, 720p BluRay, 720p WEB-DL en dan mag hij het later vervangen voor 1080p bluray.

Kwaliteit verschilt per serie. Oudere series kies ik voor sd-dvd of any bijvoorbeeld.

Edit,

bovenstaand is dus de kwaliteit die ik wil. Vervolgens haalt hij dus soms ook 480p of 1080 web-dl's op. Dat wil ik dus niet. Oplossing zou zijn om meer keuzes in SB te hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Modbreak:Allen, het staat zowel in de TS als in de Algemene Voorwaarden: het is niet de bedoeling dat er over download sites gesproken wordt

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 13:25
Bestaat er bij Sickbeard ook een optie om de SD, HD & WEB DL versie binnen te pakken maar dat hij ze gewoon naast elkaar pakt. En niet de HD over de SD overschrijft, en erna de HD over de WEB DL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
@schumi: mag jouw sickbeard fork alweer geupdate worden of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@allen

Doe het nieuws artikel eens lezen nieuws: Usenet-zoekmachine Nzbmatrix sluit zijn deuren en volg eens links naar de nieuwsbronnen et voila ;)

Ga het niet helemaal verklappen maar de bewuste nieuwsbron staat in de comments

[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 09-12-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denken jullie nu echt dat het een goed idee is om hier maar om uitnodigingen te blijven vragen? Op deze manier is het topic zo dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
F_J_K heeft al aangegeven dat het niet toegestaan is om hier uit te wisselen :). Dus zullen we dat maar achterwegen laten?

[ Voor 20% gewijzigd door F_J_K op 09-12-2012 15:46 . Reden: "Stiekeme" uitnodigingvraag maar weggehaald ;) ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ja, lijkt me een goed idee. Ik ben daarom ook zou vrij geweest om dozijnen uitnodigingverzoeken etc te verplaatsen naar de prullenbak.
Modbreak:Inhoudelijk over de software, please.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Laatst online: 04-08 12:01
In couchpotato heb ik met succes een nieuwe provider toegevoegd. Ik zie ook bij de releases dat hij resultaten vind in 'newsnab'. De nieuwe provider is de enigste onder deze categorie. Bij sickbeard krijg ik echter de error:
2012-12-09 16:30:25.685052 SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Error loading nzbs.in URL: nzbs.in/api?age=1000&apikey=xxx&t=tvsearch&cat=5040%2C5030

Heb ik iets fout geplaatst in de url? heb met http:// en https getest maar zonder succes. Als ik manueel de url ingeef in de browser krijg ik wel resultaten. Komt deze error door een timeout bv?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
tboheeren schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:05:
In couchpotato heb ik met succes een nieuwe provider toegevoegd. Ik zie ook bij de releases dat hij resultaten vind in 'newsnab'. De nieuwe provider is de enigste onder deze categorie. Bij sickbeard krijg ik echter de error:
2012-12-09 16:30:25.685052 SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Error loading nzbs.in URL: nzbs.in/api?age=1000&apikey=xxx&t=tvsearch&cat=5040%2C5030

Heb ik iets fout geplaatst in de url? heb met http:// en https getest maar zonder succes. Als ik manueel de url ingeef in de browser krijg ik wel resultaten. Komt deze error door een timeout bv?
Kan zijn dat de request gewoon een timeout heeft gehad. Die provider die je gebruikt is op dit moment erg sloom omdat er een stroom van nbzmatrix naar die provider gaat ;p. Als het vaak gebeurd kun je ook een reboot van SB doen dat wil ook nog weleens helpen.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 18:14
Ik gebruik sickbeard (voor dutch subs) icm spotweb.
Nu is het zo dat de laatste tijd steeds meer spots geplaatst worden op de volgende manier.

naam (2012) SXXEXX

Daardoor lukt het sickbeard niet meer om afleveringen te vinden.
Is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hendrik schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:20:
Ik gebruik sickbeard (voor dutch subs) icm spotweb.
Nu is het zo dat de laatste tijd steeds meer spots geplaatst worden op de volgende manier.

naam (2012) SXXEXX

Daardoor lukt het sickbeard niet meer om afleveringen te vinden.
Is hier iets aan te doen?
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 18:14
Dat is vervelend.

Ben toch even gaan kijken en heb voor nu maar even ingesteld dat hij niet faalt als sb denkt dat het niet de juiste episode is.

In show_name_helpers.py zal je denk ik wel iets zodanig kunnen aanpassen dat hij een ander formaat wel herkent. Dus dat als het jaartal na de serienaam staat deze gewoon gedownload wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

@Schumi2004 Is jouw fork inmiddels weer safe om te pullen/updaten? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met CouchPotato download ik ook automatisch subtitles. Deze worden echter als <naam movie>.nl.srt opgeslagen. Hier kan mijn Popcorn Hour niet mee overweg, ik krijg dan geen subtitles, pas als deze opgeslagen worden als <naam movie>.srt.
Kan ik dit ergens in CP instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Freekers schreef op zondag 09 december 2012 @ 12:37:
Excuus voor de verlate reactie, mijn internet lag eruit gisteren.
[...]
Klopt, eenmaal gestart met een backfill voor een bepaalde group, dan houdt hij ook vast aan dat aantal dagen. Dus hij gaat nu 100 dagen backfillen, tenzij je de group purged & reset in de admin interface.
[...]
Ha, dat probleem had ik dus ook. Daarom is de mijne momenteel down, omdat hij in recovery mode hangt. Ik heb namelijk een dedicated server die ik alleen kan benaderen over SSH. Om de partitie grootte dus aan te kunnen passen moeten de schijven 'offline' zijn en heb ik dus geboot vanaf een livecd. Probleem is dat ik geen grafische partition manager kan laden als gparted, maar moet klooien met 'parted'... En dat is niet mijn sterkste punt.
[...]
Ik heb vandaag nog niet veel tijd gehad om aan m'n Newznab te kijken. Familie bezoek enzo. ;)
Eerst maar eens (zo snel mogelijk) m'n database issue oplossen.
Heb jij enig idee hoe groot een database wordt? Die van mij is nu zo'n 26GB. Vanochtend was m'n complete C schijf 'opgevreten'. Net maar even alles hard uitgegooid en begonnen om m'n temp folders leeg te gooien om weer een beetje ruimte te krijgen. Als een database rond de 10GB kan zijn dan mag ie van mij op m'n C drive blijven. Een hoge retentie heb ik eigenlijk niet nodig. Maar wel snelle indexing.
Misschien dat ik maar helemaal opnieuw begin. Ik gooi m'n huidige database weg en start opnieuw met de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
@CouchPotatoApp: With both NZBMatrix and Newzbin shut down. The NZB provider list seems a bit empty :(. Which provider do you want... http://t.co/JxXh4Glu

Ligt nzbmatrix er uit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Ja, sorry, las dit net pas op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Dan maar spotweb gebruiken zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:59:
[...]

Nee hoor, even opzoek gaan naar een newznab provider welke z'n registratie nog open heeft staan.
http://goo.gl/D4WL5

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Dat genoemde site down is, is nog wel overheen te komen (nog genoeg anderen momenteel, en in combinatie met eigen spotweb nog steeds goed te doen).

Het is zorgwekkender dat de site sluit vanwege het grote aantal DMCA/Takedown requests. Hier gaan natuurlijk steeds meer partijen tegenaan lopen. Gisteren liep ik er ook al tegenaan, zocht een redelijk recente film die al best aardig wat keren gepost was in verschillende formaten/kwaliteiten (nzb's voldoende aanwezig), maar 8 van de 10 waren inmiddels alweer (tenminste deels, >20%) verwijderd. Verder nog niet heel veel last van gehad, maar ik ben bang dat dat slechts een kwestie van tijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
sverzijl schreef op zondag 09 december 2012 @ 20:30:
Dat genoemde site down is, is nog wel overheen te komen (nog genoeg anderen momenteel, en in combinatie met eigen spotweb nog steeds goed te doen).

Het is zorgwekkender dat de site sluit vanwege het grote aantal DMCA/Takedown requests. Hier gaan natuurlijk steeds meer partijen tegenaan lopen. Gisteren liep ik er ook al tegenaan, zocht een redelijk recente film die al best aardig wat keren gepost was in verschillende formaten/kwaliteiten (nzb's voldoende aanwezig), maar 8 van de 10 waren inmiddels alweer (tenminste deels, >20%) verwijderd. Verder nog niet heel veel last van gehad, maar ik ben bang dat dat slechts een kwestie van tijd is.
Punt bij genoemde site was wel dat ze zelf NZB hostte. Ze waren dus niet een puur "index site". Als je dan ook nog een .com domein heb kun je natuurlijk verwachten dat je Takedown verzoeken voor die nzb's gaat krijgen.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Rutix schreef op zondag 09 december 2012 @ 20:38:
[...]
Punt bij genoemde site was wel dat ze zelf NZB hostte. Ze waren dus niet een puur "index site". Als je dan ook nog een .com domein heb kun je natuurlijk verwachten dat je Takedown verzoeken voor die nzb's gaat krijgen.
Ja, maar zoals ze ook zeggen :
Also the Usenet Indexing scene is going through some changes, with content being removed from pretty much every provider its making the existence of an indexer irrelevant if the content does not even exists anymore.
Je kan nog zoveel indexers hebben, content weg en je hebt niets meer aan je indexers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:32
grrr takedowns suck, nu nzbmatrix ook al weg... dag vip account dag sb cp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

@Allen die met smart op mijn Newznab server zitten te wachten; Tijdens het herpatitioneren via SSH viel mijn internet verbinding wederom weg waardoor het commando wat op dat moment werd uitgevoerd is afgebroken, met als gevolg een corrupte partitie. Alle data is dus weg en ik moet opnieuw beginnen. Gelukkig heb ik bijgehouden wat ik heb gedaan dus in principe is het geen ramp, alleen weer een paar uurtjes werk. Aangezien ik het internet hier niet vertrouw, zal ik er morgen weer aan beginnen vanaf een andere locatie (en de helpdesk bellen waarom het internet hier zo instabiel is de laatste dagen).
Excuus. Iets met een neus en verder kijken :+
Coenen schreef op zondag 09 december 2012 @ 18:02:
Ik heb vandaag nog niet veel tijd gehad om aan m'n Newznab te kijken. Familie bezoek enzo. ;)
Eerst maar eens (zo snel mogelijk) m'n database issue oplossen.
Heb jij enig idee hoe groot een database wordt? Die van mij is nu zo'n 26GB. Vanochtend was m'n complete C schijf 'opgevreten'. Net maar even alles hard uitgegooid en begonnen om m'n temp folders leeg te gooien om weer een beetje ruimte te krijgen. Als een database rond de 10GB kan zijn dan mag ie van mij op m'n C drive blijven. Een hoge retentie heb ik eigenlijk niet nodig. Maar wel snelle indexing.
Misschien dat ik maar helemaal opnieuw begin. Ik gooi m'n huidige database weg en start opnieuw met de installatie.
Die database wordt vrij huge heb ik het idee, maar hoe groot.. geen idee.
I like the way you think.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Backlog zou niet zoveel moeten boeien (qua grootte van de db), daar heb je genoeg andere meuk voor. Als de indexering van nieuwe meuk maar extreem snel is lijkt me.

[ Voor 7% gewijzigd door SidewalkSuper op 09-12-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik ben maar overnieuw begonnen met m'n Newznab install. Database weggegooid, nieuwe aangemaakt. Install gedraaid.Nu rustig aan wat groepen aan het toevoegen, met een focus op TV series, geen MP3 groepen om het indexen snel te houden.
Nu lijkt het update_releases script niet meer te werken. Ik heb versie 1742 als laatste regex versie. Deze heeft maar 2 entries.... en ik krijg geen een releases...

[ Voor 3% gewijzigd door Coenen op 09-12-2012 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:21
Nu ja, iedereen die een besloten Newznab opzet: hulde, ik hoop dat die mensen de terechte moed en durf hebben om het zutje online te houden en vooral zich niet te laten intimideren door copyright-waakhonden... Mijn morele steun heb je alvast :) !.

Ik heb zonet ook nog eens een zoektochtje gedaan naar alternatieven, maar vond voorlopig geen (open) alternatieven. *knip* en *knip* lijken de grotere varianten maar zijn gesloten...

Ik dacht dat ik ook terug kon vallen op *knip*, maar die kan ik niet meer bereiken... Misschien down gegaan om een stortvloed van oude NZBMatrix-gebruikers te vermijden...?

Het gevoel wat ik indertijd had toen Rapidshare meer voldeed aan DMCA bekruipt me weer toen ik daar van af ben moeten stappen...
Nu gaan ze het weer wat moeilijker toegankelijk maken voor Usenet-gebruikers, initiatieven zoals SB en CP gaan geen grond meer hebben om in te gedijen (of via Torrents) en het wordt allemaal weer wat manueler denk ik zo.

[ Voor 26% gewijzigd door Rupie op 10-12-2012 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
HyperBart schreef op zondag 09 december 2012 @ 23:00:
Nu ja, iedereen die een besloten Newznab opzet: hulde, ik hoop dat die mensen de terechte moed en durf hebben om het zutje online te houden en vooral zich niet te laten intimideren door copyright-waakhonden... Mijn morele steun heb je alvast :) !.

Ik heb zonet ook nog eens een zoektochtje gedaan naar alternatieven, maar vond voorlopig geen (open) alternatieven. *knip* en *knip* lijken de grotere varianten maar zijn gesloten...

Ik dacht dat ik ook terug kon vallen op *knip*, maar die kan ik niet meer bereiken... Misschien down gegaan om een stortvloed van oude NZBMatrix-gebruikers te vermijden...?

Het gevoel wat ik indertijd had toen Rapidshare meer voldeed aan DMCA bekruipt me weer toen ik daar van af ben moeten stappen...
Nu gaan ze het weer wat moeilijker toegankelijk maken voor Usenet-gebruikers, initiatieven zoals SB en CP gaan geen grond meer hebben om in te gedijen (of via Torrents) en het wordt allemaal weer wat manueler denk ik zo.
*knip* kan alleen maar op invites ook helaas. Al een behoorlijke tijd.

[ Voor 4% gewijzigd door Rupie op 10-12-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:55

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

wvkreg schreef op zondag 09 december 2012 @ 20:54:
grrr takedowns suck, nu nzbmatrix ook al weg... dag vip account dag sb cp
En zijn er dan geen fatsoenlijke alternavieven meer om SB en CP goed te kunnen blijven gebruiken?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:21
duncanvdlinden schreef op zondag 09 december 2012 @ 23:13:
[...]

*knip* kan alleen maar op invites ook helaas. Al een behoorlijke tijd.
Ik heb er een acountje op... Een half jaartje (denk ik) geleden, hebben ze de invites even opengezet, toen ben ik er door geraakt... Gisteren op aangemeld: werkt nog. Vandaag kan ik de site niet (meer) bereiken...

[ Voor 2% gewijzigd door Rupie op 10-12-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Krijg nu het meeste binnen via de sickbeard nzbindex.

Moet de boel eens reorganiseren want ik zit constant aan de .api limiet bij *knip* en *knip*

[ Voor 11% gewijzigd door Rupie op 10-12-2012 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:24
Vanavond maar eens even kijken of ik op mijn OMV server een eigen Newznab server kan draaien. :)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Freekers schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:32:
@Allen die met smart op mijn Newznab server zitten te wachten; Tijdens het herpatitioneren via SSH viel mijn internet verbinding wederom weg waardoor het commando wat op dat moment werd uitgevoerd is afgebroken, met als gevolg een corrupte partitie.
|:( :+

Waarom duw je dat proces niet naar de achtergrond dan?
Of run je het in bijv. screen?

@Boland

Handige zoekopdracht! Mijn setup haalt alles nog zonder problemen binnen, maar gaat misschien nog wel van pas komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
  • Laatst online: 18-04 09:41
Ik weet niet of dit nu hier moet, maar aangezien hier het meest over nzbmatrix gesproken wordt.

Mag je legaal gezien een eigen spotweb draaien ?
Deze natuurlijk niet publiek maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 17:23

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ook hier gebruikte ik SB in combinatie met *knip* maar nu vroeg ik me eigenlijk af welke groups je het beste kan laten indexeren voor je eigen newznab provider ben ik ook gelijk van dat gezever af :D Aangezien alles toch si dicht gegooit voor new regs kan ik het beter zelf doen :D

[ Voor 3% gewijzigd door Rupie op 10-12-2012 11:42 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
HyperBart schreef op maandag 10 december 2012 @ 00:03:
[...]

Ik heb er een acountje op... Een half jaartje (denk ik) geleden, hebben ze de invites even opengezet, toen ben ik er door geraakt... Gisteren op aangemeld: werkt nog. Vandaag kan ik de site niet (meer) bereiken...
Je laat me schrikken !!

Maar dat is ook wel eens 'fijn'

*knip*
Werkt gewoon nog ...

[ Voor 6% gewijzigd door Rupie op 10-12-2012 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Hoeveel api calls maak je normaal gesproken op een dag dan? Geen ervaring mee nog.

Ik heb maar 1 serie in de backlog en dat is American Dad, ivm die rare seizoensnummering heb ik gewoon het vorige seizoen op wanted gezet.
Pagina: 1 ... 59 ... 64 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!