Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:37
@Anoniem: 100505 , Shit... Komt dat daar door ja? Nooit die link gelegd, heb dat probleem namelijk zelf ook vaak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:34
Melkunie schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:52:
[...]

Die firmware aanpassing heb ik zelf ook toegepast en heb ik vrijwel altijd aan staan. Nadeel hieraan is alleen dat het titel EN footer weghaalt. Hoop dat je met een nieuwe firmware wel echt kunt kiezen welke je verwijderd. Titel hoef ik niet, maar paginanummering vind ik toch wel prettig. Ga ik in de gaten houden, heb sowieso al lang de firmware niet meer geüpdatet :)
Ik heb al vanaf het begin dat ik mijn Kobo One heb, alleen de footer zichtbaar en geen header. Ik draai nog een oude firmware (uit 2017?) en heb dit nooit via een firmware aanpassing gedaan...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:18
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 07:54:
[...]

Ik heb al vanaf het begin dat ik mijn Kobo One heb, alleen de footer zichtbaar en geen header. Ik draai nog een oude firmware (uit 2017?) en heb dit nooit via een firmware aanpassing gedaan...
Gaat om kepubs. Dus gekocht uit de Kobo/Bol store of omgezet via Calibre. Als je gewoon epubs erop knalt heb je dit probleem niet. Zelf vind ik het er juist clean uit zien die header en footer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
pelt schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:20:
[...]

Gaat om kepubs. Dus gekocht uit de Kobo/Bol store of omgezet via Calibre. Als je gewoon epubs erop knalt heb je dit probleem niet. Zelf vind ik het er juist clean uit zien die header en footer.
Die header vind ik onzin (ik weet toch wel welk boek ik aan het lezen ben :p), de footer (geen pagina nummer maar percentage in het boek) vind ik wel weer nuttig.

en ik heb nog nooit het voordeel gezien van kepubs, dus ik gebruik gewoon nog epubs (er gaat niets rechtstreeks op m'n reader, alles gaat via Calibre).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91901

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:28:
[...]

Die header vind ik onzin (ik weet toch wel welk boek ik aan het lezen ben :p), de footer (geen pagina nummer maar percentage in het boek) vind ik wel weer nuttig.

en ik heb nog nooit het voordeel gezien van kepubs, dus ik gebruik gewoon nog epubs (er gaat niets rechtstreeks op m'n reader, alles gaat via Calibre).
Ik gebruik juist kepubs omdat dat de voetnoten werken, bij epubs werken die bij mij (bijna) nooit.
Voor mij de belangrijkste reden om kepubs te gebruiken.
Vooral als je nog weleens wat van Terry Pratchett leest erg handig :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Vergelijking tussen de aura one en de forma:

YouTube: Kobo Forma vs Kobo Aura One Comparison Review

Eigenlijk zit er geen verschil in op de knoppen na, beetje raar dat hij dan zo duur is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 11:03
Net de Kobo Forma meegenomen bij de mediamarkt voor €279,-

Allereerste e-reader voor mij, dus gelijk maar goed? (in ieder geval duur) gedaan.

Vooral de hardwareknoppen spraken mij aan aangezien ik met m'n vette vingers overal vlekken achterlaat.
Zal hier binnenkort even laten weten wat mijn ervaringen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/t5nTChX.png

Het boek van Steven Pinker is duurder als e-book versie, is dat vaker zo?

[ Voor 17% gewijzigd door Alexji op 14-11-2018 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat komt niet vaak voor, als je bij bruna kijkt is de paperback daar 22 euro, ik denk dat de prijs verkeerd is ingevoerd bij bol.com (amazon laat ook zien dat bol.com wel heel goedkoop is). Kan natuurlijk een actie zijn, maar ik denk een prijsfout.

In 99 van de 100 gevallen is een ebook altijd goedkoper, maar ik heb de afgelopen jaren ook een paar keer gezien dat het andersom was en dan was het ook een prijsfout of een actie.

Wel een fantastische koop als 1e e-reader, als de overige boeken die je gaat kopen niet foutief door bol geprijsd zijn heb je de kosten er ook wel weer uit na een boek of 30. Persoonlijk snap ik niet echt waarom veel mensen de goedkopere kobo's instapmodellen noemen, je kan toch beter een model kopen dat jou bevalt en als hij groter is, dan is dat prima.Je koopt ook een tv bijvoorbeeld op een maat die in de kamer past en die goed staat in de woonkamer, je koopt niet eerst een kleine tv en als het tv kijken bevalt een grotere.

Oh, vergeet niet een hoes te halen, dat is eigenlijk wel een must have. Je zou kunnen wachten tot er wat meer hoezen beschikbaar zijn, helaas heb je met de topmodellen van kobo op alixpress e.d. wat minder keuze dan met goedkopere modellen (ervaar ik met de aura one).

Persoonlijk blijf ik het toch raar vinden dat ik ben begonnen met een ereader met fysieke knoppen en dat ze later eraf zijn gehaald en dat het nu een luxe optie is. Zal je straks misschien ook met auto's zien, zou me niet verbazen als straks het stuur eruit is en alles gaat rijden zonder jouw tussenkomst en dan komt er vast een slimmerik over een X aantal jaar en die maakt een auto met stuur en dan is het een luxe artikel :D

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 14-11-2018 21:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alexji
Zo, ik ben na één avond al helemaal verliefd op de Kobo Forma O+

Ik lees vooral graag 's avonds voor het slapen gaan, liefst met weinig licht. Altijd een geworstel met boeken, vooral aan het begin en einde door de onbalans en schaduwen.

Hiermee kan ik heerlijk pagina's lang in dezelfde houding blijven liggen, gisteravond op 1% helderheid gelezen met de functie voor natuurlijk licht op auto, zalig.

De "kin" die aan de Forma zit vind ik erg prettig, ik houd hem daardoor wat meer vast als een echt boek. Een hoes heb ik nog niet gemist, ook omdat het (vergeleken met een tablet) een superlicht ding is.

Verder enorm onder de indruk van het e-ink scherm, al is het voor mij natuurlijk allemaal nieuw. Geeft echt een gerust gevoel aan de ogen, vooral als je dat vergelijkt met je telefoonscherm.

Het grootste minpunt wat ik heb ontdekt is vooral gevoelsmatig. Ik houd wel van wat statistieken, en dat houdt de Forma allemaal leuk bij, maar alleen als je hebt gekozen om statistieken met Kobo te delen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1sjSUYh.jpg

Toen ik vanochtend die functie uitschakelde blijkt dus dat je dan geen toegang meer hebt tot de volgende pagina én ook de statistieken gereset worden. Dus ik heb nu 23% van een boek in 0.2 uur gelezen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bDh5E5F.png

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-05 15:14
Ik zou ook een hoes aanraden, al is het maar om het scherm te be'scherm'en tegen vallen en vervoeren.

Ik vraag me wel af hoe een goede hoes op die forma wordt gezet met die ene 'dikke rand'. Het moet immers ook mogelijk zijn om makkelijk te lezen met de reader in de hoes, anders wordt het wat onpraktisch.

Het valt me trouwens ook op (en tegen) dat die hoesjes almaar gecompliceerder worden, terwijl ik liefst van al gewoon lees alsof het een boek betreft.

Maw: geef mij maar dit
https://drive.google.com/..._mEZOVg_/view?usp=sharing

Terwijl Kobo de voorkeur lijkt te geven aan draken zoals dit:
https://drive.google.com/...gvyqIztD/view?usp=sharing

of dit:
https://drive.google.com/...qGsFzIt1/view?usp=sharing

(Sorry, ik weet niet hoe ik afbeeldingen kan invoegen)

Die laatste hoes heb ik overigens gekocht voor mijn clara en ik kan bevestigen: het ziet er mooi uit maar om te lezen is het verschrikkelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Edwin_VH op 15-11-2018 18:33 ]

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Edwin_VH schreef op donderdag 15 november 2018 @ 18:02:
Het valt me trouwens ook op (en tegen) dat die hoesjes almaar gecompliceerder worden, terwijl ik liefst van al gewoon lees alsof het een boek betreft.
Ja, dat ik idee had ik ook... Ik wil gewoon een kunststof achterkant, waar je het apparaat in klikt, en dan een mooie voorkant.

Ik heb voor m'n One deze:
https://www.noreve.com/en...ura-one-leather-case.html

(in mooi rood en grained leather).

Was heel duur, moest er ook even op wachten, maar ziet er gewoon prachtig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:44
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 07:51:
[...]

Ja, dat ik idee had ik ook... Ik wil gewoon een kunststof achterkant, waar je het apparaat in klikt, en dan een mooie voorkant.

Ik heb voor m'n One deze:
https://www.noreve.com/en...ura-one-leather-case.html

(in mooi rood en grained leather).

Was heel duur, moest er ook even op wachten, maar ziet er gewoon prachtig uit.
Wow, wat een prijs. Ik heb er eentje van AliExpress: 6/7 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan ook
barrymossel schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:36:
[...]

Dat kan ook, maar het verschil is wel groot. Het s handwerk. Ik heb ook mijn portemonnee laten maken, was 175 euro, je kan op de markt er ook eentje kopen zeg maar. Het is vooral een luxer gevoel, hij gaat wel veel langer of je hele leven mee, maar je kobo niet. Dus je moet het puur voor jezeldf doen. Zijn wel heel mooie covers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
barrymossel schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:36:
[...]

Wat @Anoniem: 738905 zegt. Ik heb die cover niet alleen gekocht omdat ik een cover zocht (dus voor bescherming), maar ook omdat ik een unieke cover wilde. Die ik ook nog mooi vond. Het is net als vroeger: een boek kocht ik op basis van de omslag :D Een mooie omslag maakte voor mij het boek al ineens een stuk aantrekkelijker. En m'n ereader heb ik altijd bij me, dus ik wilde een cover hebben die wat gevoerd is (vangt druk op richting het scherm) en ook goed tegen krassen kan. Kunststof wordt altijd lelijk, leer blijft mooi, ook al is het gekrast.

En zoveel echt knalrode covers zie je niet! (de meeste zijn roze of donkerrood)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Mijn cover is de afgelopen maanden nog niet lelijk geworden hoor, maar er zal vast verschil zijn in hoe we de ereader gebruiken. Maar dan nog: IK heb het er echt niet voor over. Maar goed, IK koop ook geen broek voor 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Ik wil geen cover denk ik. Het is zo gaaf dat het e-ink scherm in standby het laatste boek laat zien.

Al een paar keer zie ik 'm liggen met de afbeelding van de omslag in standby en denk ik "ah, even verder lezen!". Toffe feature.

Inmiddels eerste e-book uit, "Blueprint". Wat een ontzettend fascinerend boek over de revolutie in DNA-onderzoek de laatste paar jaren en hoe voor iedereen dat veranderingen gaat brengen de komende jaren.

Zitten ook een aantal grafieken/tabellen en statistieken in en dat is echt zeer goed leesbaar op het e-ink scherm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Alexji schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:12:
Zitten ook een aantal grafieken/tabellen en statistieken in en dat is echt zeer goed leesbaar op het e-ink scherm!
Als dit afbeeldingen zijn (wat ik vermoed), dan kan je daarop dubbelklikken en dan wordt de afbeelding groter. Dat deed mijn dochter, ik kende die optie niet. Erg handig voor kaarten e.d. in boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Anoniem: 738905 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 19:37:
[...]

Als dit afbeeldingen zijn (wat ik vermoed), dan kan je daarop dubbelklikken en dan wordt de afbeelding groter. Dat deed mijn dochter, ik kende die optie niet. Erg handig voor kaarten e.d. in boeken.
Volgens mij werkt dat alleen in kepubs.
Alexji schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:12:
Ik wil geen cover denk ik. Het is zo gaaf dat het e-ink scherm in standby het laatste boek laat zien.
Daarom is mijn cover altijd teruggeslagen als ik hem thuis laat liggen. Maar in m'n tas vind ik het wel prettig als er iets is wat m'n scherm beschermd :p En ja, het tonen van m'n huidige boek vind ik ook een voordeel van de Kobo boven de Kindle. Die laat alleen een generiek plaatje zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wailing_Banshee schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:29:
En ja, het tonen van m'n huidige boek vind ik ook een voordeel van de Kobo boven de Kindle. Die laat alleen een generiek plaatje zien :D
Ik vond de oudere Sony's toch het mooist, daar kon je een foto die je zelf uitkoos als afbeelding instellen als hij in slaapstand stond, dat vond ik persoonlijk het leukste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Anoniem: 738905 schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:48:
[...]

Ik vond de oudere Sony's toch het mooist, daar kon je een foto die je zelf uitkoos als afbeelding instellen als hij in slaapstand stond, dat vond ik persoonlijk het leukste.
Ik vind het beide wel wat hebben. Ik vond mijn eigen foto mooi (had een tekening van Escher :D), maar de cover van m'n huidige boek vind ik handig. Ik zorg er ook altijd voor dat ik een mooie cover heb voor m'n boek (en als die er niet standaard op zit, zet ik hem er wel op met Calibre).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Je kan al je boeken dezelfde foto als cover geven ;)

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:13
iemand die mij kan helpen, ik wil een e-reader maar kan niet kiezen tussen de kobo aura h2o, kobo forma, en kindle oasis.

de h2o spreekt me aan omwille van de prijs maar design en fysieke knoppen spreken me weer aan bij de oasis en forma.

de h2o is beschikbaar voor 159
de oasis voor 229 en de forma voor 264.

ik ben wel eerlijkgezegd eerder geneigd de oasis te nemen dan de forma aanhezien deze echt een stuk goedkoper is, iemand enig idee hoe deze zich weerhoud tov de forma.

Of zou ik toch onder de 200€ blijven en kiezen voor de h2o🙄

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
izzet3838 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:59:
iemand die mij kan helpen, ik wil een e-reader maar kan niet kiezen tussen de kobo aura h2o, kobo forma, en kindle oasis.

de h2o spreekt me aan omwille van de prijs maar design en fysieke knoppen spreken me weer aan bij de oasis en forma.

de h2o is beschikbaar voor 159
de oasis voor 229 en de forma voor 264.

ik ben wel eerlijkgezegd eerder geneigd de oasis te nemen dan de forma aanhezien deze echt een stuk goedkoper is, iemand enig idee hoe deze zich weerhoud tov de forma.

Of zou ik toch onder de 200€ blijven en kiezen voor de h2o🙄
Hint: morgen is het black friday, dan veranderen de prijzen wellicht.... ;)

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:13
dragon2 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:09:
[...]

Hint: morgen is het black friday, dan veranderen de prijzen wellicht.... ;)
ga daar ook op wachten tot cyber monday als de forma of oasis duikt naar 200 heb ik mijn keuze ook meteen gemaakt.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

izzet3838 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:14:
ga daar ook op wachten tot cyber monday als de forma of oasis duikt naar 200 heb ik mijn keuze ook meteen gemaakt.
Ik heb jarenlang diverse Kindle's gehad en die bevallen me wat beter dan de kobo's (ook al heb ik nu al jaren diverse kobo's). Ik meen dat de oasis wel wat batterij gedoe had (snel leeg), maar dat is volgens mij de forma ook het geval (zal wel komen door het grote scherm).

Wellicht kan je nog een aura one op de kop tikken? Die moet wel rond de 200 nu te vinden zijn als ze er nog zijn.

Met alle 3 die je noemt heb je wel een goede koop. De forma heeft als nadeel dat er amper hoezen zijn die echt leuk en mooi zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
Heb de afgelopen 13 dagen 5 boeken uit op mijn Kobo Forma en 88,0 uur gelezen (jee statistieken!)

Heb 'm tot nog toe één keer opgeladen sinds ik hem heb, batterij nu 37%.

Nog steeds super tevreden mee, op een gegeven moment duurde wel alle touch bediening heel lang (scherm aanraken, 3 seconden later pas menu). Gek genoeg reageerde ie wel direct op de hardwareknoppen en wanneer het menu eenmaal verschenen was werkte alles op normale snelheid. Opnieuw opstarten hielp niet, echter is het nu "opeens" weer weg.

Vind de e-books ideaal, net een boek uitgelezen uit een bepaalde serie en na een vlotte aankoop zit je een minuut later verder te lezen in het volgende deel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand al een hack gevonden om van portrait mode naar landscape mode te gaan in de overige modellen (vergelijkbaar met de forma). Het lijkt mij een kleine aanpassing. Op mobilread kom ik nog niks tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:36

Denko

|{ing Øf ßlitz

Alexji schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:07:
Heb de afgelopen 13 dagen 5 boeken uit op mijn Kobo Forma en 88,0 uur gelezen (jee statistieken!)

Heb 'm tot nog toe één keer opgeladen sinds ik hem heb, batterij nu 37%.

Nog steeds super tevreden mee, op een gegeven moment duurde wel alle touch bediening heel lang (scherm aanraken, 3 seconden later pas menu). Gek genoeg reageerde ie wel direct op de hardwareknoppen en wanneer het menu eenmaal verschenen was werkte alles op normale snelheid. Opnieuw opstarten hielp niet, echter is het nu "opeens" weer weg.

Vind de e-books ideaal, net een boek uitgelezen uit een bepaalde serie en na een vlotte aankoop zit je een minuut later verder te lezen in het volgende deel :)
Kom er net aan dat het bij mij nog uit stond. Na 98 boeken gelezen te hebben erop hahaha

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:01

JanAd

Wind’s howling

Anoniem: 738905 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:48:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen.

Zelf heb ik een kobo H20 editie 2 en een Kobo glo hd die we niet gebruiken, heb ze nu uitgeleend aan vrienden / familie die een ereader overwegen, zo kan iedereen even testen met het lezen van een boek. Ik ga ze denk ik uiteindelijk wel in de verkoop doen of naar mijn kinderen (maar die lezen liever papieren boeken)
Ik heb mijn Forma ondertussen ook een 2tal weekjes.
Door de stakingen bij de Post hier, heb ik 2 weken moeten wachten op een Cooblue pakje... :X

Mijn bevindingen zijn ook heel positief.
De Forma is veel lichter dan m'n vorige Kobo en makkelijker vast te houden.
Het scherm is scherper en het afstellen van de warmte/helderheid geeft je veel controle over het licht als je bv in bed leest.
De Forma is lekker dun en de dikkere handvat-zijkant is heel handig, net als de hardware knoppen om te bladeren. Ik raak het scherm tijdens het lezen niet meer aan nu.

Wel jammer dat net zo'n vingerafdrukmagneet is als de Kobo Aura, de kunststof is bijna niet netjes te houden. Al valt het met de textuur op de achterkant wat minder fel op.
Ook zie je op een mm naast de dikkere rand en soort lijn in het scherm, ik zag dat in de reviews ook vaak terug komen. De eerste minuten heb ik mij daar wel wat aan gestoord, maar nu zie ik het gewoon niet meer.
Afbeeldingslocatie: https://rsnijders.info/vakblog/wp-content/uploads/2018/10/kobo_forma_verlichting.jpg

Een hoes heb ik er nog niet bij, aangezien ik die nogal duur vond. Maar ik heb net een 25€ bon van de Fnac te pakken gekregen en daar was hij al iets goedkoper, dus mss ga ik er straks wel eentje halen.

Buiten dat het een erg duur toestel blijft ivm andere Kobo's ben ik wel zeer tevreden met m'n aankoop. _/-\o_

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:02

Goner

What can I do you for ?

Ik zie net dat de Clara overal in de aanbieding ligt voor €99.
Iemand hier enig idee of dit blijvend is ? Anders ga ik 'm maar vast ga halen voor een verjaardag volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
Het zou me sterk verbazen indien de aanbieding blijvend zou zijn.

De (gewone) Aura stond ook enkele malen op € 99,00, maar na enkele weken ging de prijs tekens terug naar € 119,00. Ook nu lijkt de officiële prijs van de 6" Aura v.2 nog € 119,00 te zijn, al kan je hem op sommige plaatsen wel krijgen voor €99,00.

Als je toch van plan was om een Clara te kopen, zou ik in jouw plaatsvan deze gelegenheid gebruik maken.

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:51
Op bol.com staat dat de actieprijs geldig is t/m 23 december 2018. Zal wel een feestdagen gerelateerde aanbieding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Bedankt.
Heb 'm maar gelijk gehaald, mooie aanbieding. Nu nog een mooie cover. Voor de Touch en Glo heb ik Gecko, zijn fijne covers.
Zag in de bakken (bij MM) ook nog refurbished Aura 2nd edition voor €89.

[ Voor 21% gewijzigd door Goner op 11-12-2018 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-06 20:48
Ook maar eentje aangeschaft. Mijn kobo touch begon moeilijkheden te krijgen met het aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:49
De Clara HD is nog steeds verkrijgbaar voor 89,95 door een abbo op de varagids te nemen, volgens mij al sinds deze zomer. Aangezien ik hem toen voor die prijs heb gekocht.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:52

13art

Moderator Mobile
Even een vraag aan de Kobo Aura One bezitters. Sinds twee dagen heb ik er eentje in mijn bezit maar het lijkt er op dat 's avonds als het licht meer oranje wordt het scherm aan de onderkant iets meer/beter verlicht is dan aan de bovenkant. Het is geen groot verschil (niet vast te leggen met een foto) maar wel zichtbaar. Is dit iets wat andere eigenaren van de Kobo Aura One herkennen?

Heb de verlichting zelf op 1% staan.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
l3art schreef op maandag 17 december 2018 @ 22:32:
Even een vraag aan de Kobo Aura One bezitters. Sinds twee dagen heb ik er eentje in mijn bezit maar het lijkt er op dat 's avonds als het licht meer oranje wordt het scherm aan de onderkant iets meer/beter verlicht is dan aan de bovenkant. Het is geen groot verschil (niet vast te leggen met een foto) maar wel zichtbaar. Is dit iets wat andere eigenaren van de Kobo Aura One herkennen?

Heb de verlichting zelf op 1% staan.
Bij mij juist minder goed links onderin. Als ik hem in NL gekocht zou hebben had ik hem om laten ruilen. Maar ben er nu wel aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:52

13art

Moderator Mobile
barrymossel schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:58:
[...]

Bij mij juist minder goed links onderin. Als ik hem in NL gekocht zou hebben had ik hem om laten ruilen. Maar ben er nu wel aan gewend.
Ik twijfel sterk aangezien het echt minimaal is en met name op lage lichtsterkte. Misschien lijkt het ook omdat onderin een rand is met geen tekst.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Door de manier hoe het licht werkt is het volgens mij wel normaal. Al heeft het ene exemplaar er meer last van dan het andere, en verschilt het ook per exemplaar waar.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
l3art schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:08:
[...]

Ik twijfel sterk aangezien het echt minimaal is en met name op lage lichtsterkte. Misschien lijkt het ook omdat onderin een rand is met geen tekst.
Bij mij is het denk ik wel zichtbaar op een foto. Als het echt minimaal is zou ik denk ik de moeite niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Goner schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:38:
Ik zie net dat de Clara overal in de aanbieding ligt voor €99.
Iemand hier enig idee of dit blijvend is ? Anders ga ik 'm maar vast ga halen voor een verjaardag volgend jaar.
Ik zat er ook naar te kijken, maar eigenlijk voldoet mijn Kobo Touch uit 2012 nog prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Er moet een nieuwe firmware zijn voor alle kobo's waar je kennelijk de header / footer mee aan/uit kan zetten, ik ga hem zo eens proberen binnen te krijgen. Lijkt me de moeite waard.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb die ook draaien, toch weet mooi 2 regels extra per pagina :-)

Heb wel de footer gehouden, dat vond ik wel zo prettig. Maar het boek dat ik lees kan ik wel onthouden :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Paar dagen geleden geprobeerd 'm OTA binnen te halen, maar dat deed ie nog niet. Was inderdaad vooral benieuwd of je kon kiezen per onderdeel. Kon ik uit de changelog-beschrijving niet helemaal zeker weten.
Vanavond nog maar eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Wat ik begreep is dat OTA nog echt bijna niet aangeboden wordt. Heb het gewoon met een download gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-06 14:34
Bij de Clara HD kwam hij woensdag OTA binnen door te synchroniseren. Ik heb ook de titel van het boek uit de header weggehaald, de footer vind ik zelf wel prettig om te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:11
Anoniem: 738905 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:51:
Er moet een nieuwe firmware zijn voor alle kobo's waar je kennelijk de header / footer mee aan/uit kan zetten, ik ga hem zo eens proberen binnen te krijgen. Lijkt me de moeite waard.
Dank voor de tip!

Binnengehaald en inderdaad de header uitgezet. Footer aangelaten - toch wel plezierig om de voortgang in de gaten te houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:43
Heeft de update ook nog andere voordelen dan de header/footer aan-/uitzetten?

EDIT: Ik heb de releasenotes zelf al gevonden :-)
https://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=313381

[ Voor 42% gewijzigd door avec_style op 21-12-2018 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vanaalten schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:58:
[...]

Dank voor de tip!

Binnengehaald en inderdaad de header uitgezet. Footer aangelaten - toch wel plezierig om de voortgang in de gaten te houden. :)
Ik heb beiden uitstaan, maar inderdaad niet helemaal fijn. Ik ga het zo ook eens proberen.
Edit: bevalt inderdaad beter!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 26-12-2018 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-06 12:43
Zit te twijfelen tussen de aura one en aura h2o en heb nu twee vragen.

1. Hoe lang doen jullie met een batterijlading? Ik hoor dat dit zeker bij de aura one vrij kort kan zijn.

2. Kun je als leek ook redelijk makkelijk Korea der installeren tegenwoordig op de h2o 2e editie? De aura schijnt niet moeilijk te zijn, maar de h2o v2 was blijkbaar altijd erg moeilijk. Is dat al verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-06 13:54
De Kobo Clara is voor €89,95 te verkrijgen bij een eenjarig Varagids abonnement. De actie loopt officieel tot en met 31 december.

Link: https://abonneren.varagids.nl/e-reader-kobo-clara-hd

PW: pricewatch: Kobo Clara HD Zwart

Op het moment van schrijven kost een Clara in de TPW €128,26. Een voordeeltje van €38,31 (29,87%)

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1092407

Hebben mensen al ervaren met een Kobo Clara HD dat bij het bladeren pagina's worden overgeslagen? Ik heb op de ereader ingesteld dat de voortgang van het hele boek wordt weergegeven in pagina nummers en bij bepaalde boeken springt dan de pagina nummering soms 10 pagina's of meer vooruit bij het vooruit bladeren. En soms blijft de pagina nummering hetzelfde terwijl er wel een nieuwe pagina verschijnt. Het vreemde is dat dit tot dusver alleen met boeken uit een Kobo Plus account gebeurt oftewel gedownloade boeken. Epub bestanden die ik zelf lokaal op de reader heb gezet doen het gewoon goed.

*toevoeging*

Bij weer een ander boek uit de Kobo store zijn er geen marges en staat de tekst dus strak tegen de schermranden aan. De marge instellingen hebben daar geen invloed op. De tekstgrootte kan ook niet aangepast worden.

Ik ontdekte ook dat je i.t.t. met een lokaal epub bestand niet naar een willekeurige pagina kunt navigeren door tijdens het lezen op de paginanummering te drukken en dan een nummer in te voeren.

Komen dit soort problemen vaker voor met boeken van Kobo?

*toevoeging 2*

Na nog wat aanklooien blijken nog meer boeken dergelijke problemen te hebben. Ik heb deze ereader gekocht ter vervanging van een oude Bebook zodat m'n moeder fijn haar gang kan gaan met het lezen van eindeloos nieuwe boeken dankzij Kobo Plus maar ik merk nu dat dat niet zo'n succes is. Jammer, dat wordt wellicht weer ouderwets downloaden en zelf via Calibre op de ereader zetten via USB. Dan heeft die wifi ook weinig nut meer. Of anders toch maar zo'n dure Kindle kopen om rechtstreeks boeken binnen te kunnen halen met de ereader, als dat tenminste wel gewoon goed werkt.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 1092407 op 31-12-2018 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
Heb niet veel ervaring met boeken die via Kobo zelf komen, maar heb hetzelfde probleem ook wel eens ervaren. Ik geloof dat sommige e-books een eigen interne paginanummering meedragen. Als dit niet goed overeenkomt met je eigen weergaveinstellingen krijg je dat soort verspringingen. Enige lapmiddel is - voor zover ik weet - inderdaad de boel weer met Calibre opknappen en met de hand overzetten.

Hetzelfde met vaste marges of niet aanpas-bare tekstgroottes. Heb er zelf ook wel eens last van, net als vaste regelafstanden. Heb er helaas ook geen pasklare oplossing voor qua instellingen. Heb mijn Calibre ooit perfect ingesteld gekregen zodat elk boek er weer perfect uit kwam, maar na foutje met backups ben ik die instellingen verloren.

Ik hou me dus aanbevolen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1092407 schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:05:
Hebben mensen al ervaren met een Kobo Clara HD dat bij het bladeren pagina's worden overgeslagen? Ik heb op de ereader ingesteld dat de voortgang van het hele boek wordt weergegeven in pagina nummers en bij bepaalde boeken springt dan de pagina nummering soms 10 pagina's of meer vooruit bij het vooruit bladeren.
Zet hem eens op pagina's per hoofdstuk in plaats van pagina's van het hele boek, dat lost het bij mij op.

Pagina nummering op de kindle werkt wel iets beter, maar is ook niet helemaal succesvol. Het probleem van paginanummering is dat je het boek kan schalen door letters groter te maken, met marges te spelen en de hardware vraagt teveel accu om dat steeds te herberekenen, dus dit is een soort tussenoplossing. Het geeft een indicatie en het zorgt dat de accu niet teveel leeg gaat om het te berekenen.

In het verleden werkten de ereaders vooral met percentages wat ook op de kobo kan, dat is even wennen, maar werkt ook prima en dat klopt wel altijd. Maar probeer dus even pagina's per hoofdstuk , dat is voor de kobo te berekenen zonder veel van de accu te vragen en dat klopt wel altijd.

Navigeren in het boek werkt eigenlijk alleen lekker met de inhoudsopgave en niet door een pagina nummering in te voeren. Wederom omdat de hardware dan teveel van de accu vraagt. Het is even wennen, maar als je dit soort kleine minzaken accepteert is het een fijn apparaat.

Interne pagina nummering zou ook kunnen ,maar volgens mij skipt de kobo software tegenwoordig dat soort "ouderwetse" epub opmaken nu. Maar veel uitgevers weten niet echt hoe een epub goed opgemaakt moet worden, in Nederlandse boeken is het vaak erger dan in Amerikaanse, maar er zijn genoeg uitgevers die gewoon een boek in calibre omzetten en dat te koop aanbieden en dat vind ik persoonlijk echt bizar. Maar ik denk niet dat dit de oorzaak van je probleem is.

Boeken via kobo plus zijn kepubs en geen epubs, maar wellicht heb je ook de kepub plugin in calibre gezet zodat epubs naar kepubs omgezet worden, dat is wel aan te raden als je via calibre boeken erop zet. Als je dat niet gedaan hebt zijn het epubs en die hebben wat minder mogelijkheden. Maar ik meen dat de pagina nummering bij beiden niet helemaal zo werkt als in een echt boek.

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 01-01-2019 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1092407

@Anoniem: 738905 Ik vind het wel gek dat paginanummering zo'n probleem is met de huidige ereaders. Op een 9 jaar oude Bebook werkt dat namelijk prima. Als je daarop de tekst herschaalt dan wordt de nummering vlotjes herberekend en daarna loopt het met het bladeren prima mee. Ook navigeren naar een pagina gaat dan gewoon snel.

Percentage gelezen is een prima alternatief voor paginanummers dus zal ik dat wel instellen. Ik hoop alleen dat er niet teveel boeken langskomen waarvan de lettergrootte niet aangepast kan worden en waarvan de tekst aan de kleine kant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

iscara schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:14:
[... Clara aanbieding ...]
Ik zat er ook naar te kijken, maar eigenlijk voldoet mijn Kobo Touch uit 2012 nog prima.
Touch is inderdaad prima, we hebben er ook nog 2. Maar de Clara is ter vervanging van een Sony. Belangrijkste overweging is de backlight functie ... is voor een in-bed lezer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1092407 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 00:03:
@Anoniem: 738905 Ik vind het wel gek dat paginanummering zo'n probleem is met de huidige ereaders. Op een 9 jaar oude Bebook werkt dat namelijk prima. Als je daarop de tekst herschaalt dan wordt de nummering vlotjes herberekend en daarna loopt het met het bladeren prima mee. Ook navigeren naar een pagina gaat dan gewoon snel.

Percentage gelezen is een prima alternatief voor paginanummers dus zal ik dat wel instellen. Ik hoop alleen dat er niet teveel boeken langskomen waarvan de lettergrootte niet aangepast kan worden en waarvan de tekst aan de kleine kant is.
Bizar dat zo'n oude bebook dat wel kan, is een grote wens van mij, per hoofdstuk werkt het wel goed en dat gebruik ik maar als alternatief (is op zich ook wel fijn omdat ik dan voor het slapen kan bepalen of ik een hoofdstuk uit wil lezen of ga slapen).

Lettergrootte aanpassen gaat meestal wel goed (99% van de gevallen), het komt bij 3% van de boeken op kobo plus voor dat de marges niet in te stellen zijn, maar dat ligt aan de uitgevers die de boeken verkeerd aanbieden. Stoort me best, ik heb het ook bij een paar gekochte boeken en ik irriteer me er zo aan dat ik dan de html codes ga aanpassen wat eigenlijk te gek voor woorden is. Je koopt iets en dan moet het gewoon goed zijn. Zo had ik laatst een boek van Tolkien origineel gekocht, is de illegale versie gewoon beter dan het legale product 8)7 8)7 8)7

voor kobo plus kan je hier trouwens zien wat er nieuw is:
https://nieuwdezeweek.nl/kobo/

Meestal is bovenstaande link actueel, momenteel loopt hij 2 dagen ofzo achter, je kan als alternatief deze gebruiken (wel sorteren op nieuwste):

https://www.kobo.com/nl/n...&sort=PublicationDateDesc

En als je ook Engels wilt zien kan je deze link gebruiken:
https://www.bol.com/nl/m/kobo-plus-ebooks/

Ik kijk daar elke dag en als er op een gegeven moment 10+ boeken zijn die ik wil lezen neem ik weer een abonnement. Helaas is het de afgelopen 2 maand niet heel fijn voor mijn smaak, maar het is maar net wat je genre is. Voor de meeste moeders is het fantastisch denk ik. Ik lees alleen fantasy en kookboeken en dan is het echt wachten totdat een maand of 2 abonnement weer voordeliger is dan zelf kopen.

Als je vooral engels leest in sf / fantasy genre kan kobo plus wel heel interessant zijn mits je veel leest. Die boeken zijn goedkoper, als je er 5 per maand leest haal je wel voordeel eruit. Als je in 1 huis woont kan je trouwens het account delen, nadeel is dan wel dat je op beide ereaders dezelfde boeken krijgt, tegelijk in 1 boek lezen werkt dan niet. Ik deel geregeld als ik een abonnement heb dit met mijn dochter en zo kan je wat eerder voordeel uit de 10 euro per maand halen.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 02-01-2019 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heb vanavond ook maar de upgrade gedaan van de aura naar de forma. Mooie stap voorwaarts hoor, als je de schermen naast elkaar legt is de kwaliteit wel erg vooruit gegaan in die jaren. En terwijl die stuk groter is, is die nog lichter ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat Rick
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 28-05-2024
[newbie vraag] Voor m.n de Forma bezitters (is mijn beoogde aankomende aanschaf in de BTW vrije dagen eind deze maand), maar ben benieuwd of het volgende i.p op een e-reader kan: kan je gemarkeerde teksten ook op een of andere manier bewaren/uitprinten eigenlijk?

[ Voor 21% gewijzigd door Pat Rick op 04-01-2019 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin_VH
Onrechtstreeks wel, denk ik. Je kan geselecteerde tekst publiceren op facebook, en deze dan opslaan of uitprinten.
Zelf nog niet geprobeerd (mijn kobo is niet verbonden met FB).

Maar wellicht is het makkelijker om je epub in calibre te laden en daar tekst te selecteren, kopiëren en op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-05 22:01
Ik ben mijn kobo h2o 1e generatie gisteren kwijt geraakt en zoek nu naar een vervanger. Weet er iemand hier het verschil in felheid van de laagste lichtwaarde van de huidige generatie kobo e-readers? Als ik het schermlicht aan had staan, was dat vrijwel altijd op 1%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dr. Ego schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:16:
Ik ben mijn kobo h2o 1e generatie gisteren kwijt geraakt en zoek nu naar een vervanger. Weet er iemand hier het verschil in felheid van de laagste lichtwaarde van de huidige generatie kobo e-readers? Als ik het schermlicht aan had staan, was dat vrijwel altijd op 1%.
Ik zou in dit topic even op helderheid en/of 1% zoeken. Dit is zeker weten een paar keer voorbijgekomen, maar ik weet niet meer precies wat de "uitkomst" was. Volgens mij doen de nieuwere zoals Forma/One/H2O-2 het beter dan de oudere, maar pin me er niet op vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Verlengd t.m 10 januari (en zelf zojuist aangemeld)

https://abonneren.varagids.nl/e-reader-kobo-clara-hd

(niet vergeten op tijd op te zeggen!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Nu online

Mystikal

It never hurts to help!

Zojuist ook de gebruik gemaakt van de VARA aanbieding. Het is voor mijn vrouw, wij hebben verder geen ervaring met e-readers, dus ik ben benieuwd hoe het zal bevallen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gysman11 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:57:
(niet vergeten op tijd op te zeggen!!)
Na het ontvangen van de e-reader en de 1e tv gids gelijk opzeggen, dan kan je het ook niet meer vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Nu online

Mystikal

It never hurts to help!

Kobo Clara is binnen. Vrouw helemaal happy. Thx voor de tip Henkies!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robg75
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:33
De Kobo readers zijn vandaag in de aanbieding bij Media Markt. 20%korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:03
Ik wil al langere tijd een grotere ereader en vandaag de knoop doorgehakt. Voorkeur ging uit naar de Aura One maar die is niet meer te vinden op de mediamarkt site, dus de Forma gekocht voor €223,39. Duur maar toch een mooie prijs, kan ik voorlopig weer jaren vooruit (hoop ik). Heb nu nog de Kobo Glo, zal dus even wennen zijn.
Ook gelijk een cover op ebay gekocht.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelTM46
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-06 16:15
Dit weekend heb ik een Kobo Clara gekocht. Is het normaal dat de batterij zo snel leeg gaat? Na aankoop heb ik 'm opgeladen tot 100%. Vervolgens in de slaapstand 24h laten liggen, waarna de e-reader nog 20% aangaf. Afgelopen nacht weer helemaal opgeladen, de hele dag in de slaapstand laten liggen, en vanavond zat ie weer op 75%.

Voor een apparaat dat weken mee moet gaan kan dit toch niet kloppen? Backlight staat uit, ik gebruik hem ook niet, en toch gaat de batterij snel leeg.

Terug gaan naar de winkel en omruilen, of doe ik soms iets verkeerd?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Omruilen. Na volledig opladen en daarna 24 uur niets doen mag je een batterijniveau van zo'n 99% verwachten met een nieuwe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoelTM46
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-06 16:15
Bedankt! N.a.v. je reactie nog snel even langs de MM gefietst gisteravond. Heb 'm omgeruild, en na een nachtje standby + lezen in de trein is de batterij dit keer maar 1% gedaald. Was dus toch wel een defect aan het apparaat.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Heel goed. Dat is inderdaad meer zoals het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:54
Kreeg gisteren een mailtje van Kobo dat ik mijn Mini voor eind februari moet updaten 'om te voldoen aan alle internationale internet veiligheidsnormen'. Als ik dat niet doe, kan ik blijkbaar geen reset terug naar de fabrieksinstellingen meer uitvoeren omdat het configuratieproces niet kan worden voltooid.

Nu is het alweer jaren geleden dat ik mijn Mini ben gaan gebruiken maar ik kan mij niet herinneren dat ik daar internet bij nodig had. Heb eigenlijk geen zin om te updaten want Kobo heeft schaken en sudoku uit de nieuwe firmware gesloopt.

Weet iemand hoe dat ook al weer werkt met terugzetten naar fabrieksinstellingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
@Maloney Ik vermoed dat dit de verklaring is:
Rakuten Kobo haalt de bezem door de e-readercollectie. Vanaf 28 februari worden verschillende oudere Kobo e-readers en tablets niet langer ondersteund. Deze modellen ontvangen na die datum geen software-updates meer en kunnen geen verbinding meer maken met de Kobo e-bookstore.

Het gaat om de acht jaar oude Kobo Wifi, de Kobo Mini en de Kobo Vox en Kobo Arc tablets. Ook de Sony e-readers die Kobo onder zijn hoede heeft (de Sony Reader T1, T2 en T3) worden niet meer ondersteund. Dat betekent niet dat deze devices niet meer te gebruiken zijn. Je kunt nog steeds boeken op het apparaat zetten via de pc of Adobe Digital Editions en je eerder gekochte boeken blijven gewoon toegankelijk. Alle andere Kobo’s, dus ook de modellen die inmiddels niet meer te koop zijn, blijven gewoon werken.

Ook oudere versies van de Kobo app en Kobo Desktop gaan op de schop. Hier gaat het om de Kobo app voor Blackberry, de Kobo app voor Android 4.0 en eerder, de Kobo app voor iOS 4 en eerder en Kobo Desktop voor Windows XP en eerder.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:54
pven schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:41:
@Maloney Ik vermoed dat dit de verklaring is:

[...]
Dat zou best wel eens kunnen kloppen.

Kobo sluit de mogelijk af om nog rechtstreeks met het apparaat contact met de servers van Kobo te kunnen maken. Het instellen van je account hoort daar dus ook bij en met een firmware update passen ze daar een mouw aan.

Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-06 15:38
Alexji schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:16:
Zo, ik ben na één avond al helemaal verliefd op de Kobo Forma O+

Ik lees vooral graag 's avonds voor het slapen gaan, liefst met weinig licht. Altijd een geworstel met boeken, vooral aan het begin en einde door de onbalans en schaduwen.

Hiermee kan ik heerlijk pagina's lang in dezelfde houding blijven liggen, gisteravond op 1% helderheid gelezen met de functie voor natuurlijk licht op auto, zalig.
Heb je ooit last ervaren van flikkeringen in het beeldscherm?
Ik heb hier en daar wat klachten gelezen erover en houdt me nog even tegen er een te kopen.
Daarnaast ben ik ook nog niet helemaal uit de meerwaarde van €100(!) t.o.v. de H2O 2e edt.
(andere formfactor + wat knoppies, is dat echt €100 meerprijs waard? 8)7 )

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Ego
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-05 22:01
jimz93 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:29:
[...]

Heb je ooit last ervaren van flikkeringen in het beeldscherm?
Ik heb hier en daar wat klachten gelezen erover en houdt me nog even tegen er een te kopen.
Daarnaast ben ik ook nog niet helemaal uit de meerwaarde van €100(!) t.o.v. de H2O 2e edt.
(andere formfactor + wat knoppies, is dat echt €100 meerprijs waard? 8)7 )
Vergeet ook niet dat de h2o een betere batterijduur heeft dan de forma (en aura one). De h2o heeft 1500 mAh, de forma en aura one hebben beide 1200 mAh. Ik lees voornamelijk in bed en onderweg in de trein. Voor mij is de h2o de betere e-reader. Maar ik kan mij voorstellen dat als je vaak op de bank en tijdens vakantie leest, het grotere formaat en de knopjes wel een meerwaarde hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Ego op 08-02-2019 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat Rick
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 28-05-2024
Pat Rick schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:14:
[newbie vraag] Voor m.n de Forma bezitters (is mijn beoogde aankomende aanschaf in de BTW vrije dagen eind deze maand), maar ben benieuwd of het volgende i.p op een e-reader kan: kan je gemarkeerde teksten ook op een of andere manier bewaren/uitprinten eigenlijk?
Edwin_VH schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:19:
Onrechtstreeks wel, denk ik. Je kan geselecteerde tekst publiceren op facebook, en deze dan opslaan of uitprinten.
Zelf nog niet geprobeerd (mijn kobo is niet verbonden met FB).

Maar wellicht is het makkelijker om je epub in calibre te laden en daar tekst te selecteren, kopiëren en op te slaan.
....ik heb inmiddels de Forba (heerlijk ding!) en tevens antwoord op mijn eigen vraag, en wellicht ook zinvol voor anderen ;-). Een beschrijving hoe je markeringen kunt opslaan vind je hier: https://rsnijders.info/va...xporteren/#comment-154213

Waarin ik eigenlijk de makkelijke methode die Calbre zelf heeft (verstopt) prima vind werken. Hopenlijk hebben anderen er ook wat aan. Ik wel in ieder geval :)

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
M'n aura is op vakantie stuk gegaan (laatste dag gelukkig) en kan verder op de h2o van mijn vrouw. Nu had ik met de laatste upgrade een reclame in beeld na de herstart. Ook stoor ik me aan de shop die steeds zo prominent in beeld is. Zijn hier ook ex-kobo gebruikers die een fijne overstap hebben gemaakt naar een ander merk? Ik heb genoeg boeken in mijn verzameling om heel lang zonder shop te kunnen (daarnaast haat ik vendor-lockin en wil daar niet aan mee doen). Ik twijfel nu of ik de one wil. Het grotere formaat (> 6inch) en waterproof zijn voor mij de basiszaken die er op moeten zitten.

Ik vraag dit omdat ik bang ben dat Kobo gaat besluiten dat je bij elke unlock een advertentie/pop-up moet zien.

Mar2zz schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 06:20:
M'n aura is op vakantie stuk gegaan (laatste dag gelukkig) en kan verder op de h2o van mijn vrouw. Nu had ik met de laatste upgrade een reclame in beeld na de herstart. Ook stoor ik me aan de shop die steeds zo prominent in beeld is. Zijn hier ook ex-kobo gebruikers die een fijne overstap hebben gemaakt naar een ander merk?
Ik heb zelf meer dan 10 jaar op de kindle's gelezen en die kindle's mis ik nog altijd. Ik vind de software fijner (is tegenwoordig ook in het Nederlands), je kan zowel landscape als in portrait mode lezen, ik vond het selecteren van woorden fijner en de software is stabieler (al moet ik zeggen dat Kobo dat redelijk gelijk getrokken heeft sinds het laatste jaar).

Nadeel van de kindle is wel dat je alles moet omzetten naar azw3 formaat (maar ach, ik zet nu ook al mijn epubs om naar kepubs). Voor de rest weinig verschil, zijn beiden goed. Ik vind het wel raar dat je reclame kreeg bij de kobo, dat heb ik niet. Bij de kindle moet je wel de versie zonder reclame kopen, anders heb je dat probleem weer.

Er zijn nog wel wat meer merken die redelijk ok zijn, maar als je van kobo wilt afstappen is de kindle echt de beste keuze. Ik heb zelf vooral de kindle paperwhite's gehad. Je hebt ook leukere hoezen voor de kindle dan voor de kobo.

Ik heb nu een kobo omdat ik ook een tijd kobo unlimited heb gehad. Kindle unlimited heb ik liever, maar dat is nog steeds niet leverbaar in Nederland. Ohja, de webbrowser van de kindle is iets fijner.

Maar al met al is het een 9,3 en een 9,4 zeg maar als cijfer, ik noem wat punten, maar die zijn wel klein hoor. De kobo aura one vind ik bijvoorbeeld weer veel mooier dan welke kindle dan ook.
Mar2zz schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 06:20:
Ik vraag dit omdat ik bang ben dat Kobo gaat besluiten dat je bij elke unlock een advertentie/pop-up moet zien.
Hebben meer mensen hier last van? Ik had wel opeens dat mijn kobo gisteren leeg was, zal zo even opladen. Maar ik ben een week weggeweest en een week ziek, maar ik vind het raar dat hij wel leegloopt in 2 weken niet gebruiken. Dat was voorheen niet zo, zo maar even checken of ik geen reclame heb.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 28-02-2019 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb hem de afgelopen weken een paar keer gebruikt. Gewoon wifi aan, en geen reclame gezien. Heb de laatste firmware gewoon. Ook op Vakblog heeft er niks over gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Anoniem: 738905 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:58:
[...]

Ik heb zelf meer dan 10 jaar op de kindle's gelezen en die kindle's mis ik nog altijd. Ik vind de software fijner (is tegenwoordig ook in het Nederlands), je kan zowel landscape als in portrait mode lezen, ik vond het selecteren van woorden fijner en de software is stabieler (al moet ik zeggen dat Kobo dat redelijk gelijk getrokken heeft sinds het laatste jaar).
En ik vind de software van de kindle dus helemaal niets... Vooral het instellen van de font-grootte is veel te beperkt (tenzij ze dat nu ook eens trapsgewijs hebben gemaakt). Qua omzetten heb ik geen probleem, want ik maak toch overal epub en mobi van (omdat ik een kobo heb en m'n man een kindle). Kepub gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:14:
[...]

En ik vind de software van de kindle dus helemaal niets... Vooral het instellen van de font-grootte is veel te beperkt (tenzij ze dat nu ook eens trapsgewijs hebben gemaakt). Qua omzetten heb ik geen probleem, want ik maak toch overal epub en mobi van (omdat ik een kobo heb en m'n man een kindle). Kepub gebruik ik niet.
Ik had iets aangepast in de kindle firmware (ben even kwijt hoe, is al een tijdje terug) waarbij ik de font sizes naar eigen wens in een .txt bestand had staan, dan had ik exact wat ik wilde en zat ik in een kleinere marge te werken met het aanpassen van de fontsize, daarvoor was het inderdaad wel minder fijn. Ik meen dat je dat nu ook trapsgewijs kan doen trouwens (geen idee of dat voor elke Kindle zo is).

Kepub heb ik volgens mij op de kobo omdat ik dan wat extra opties had in een boek, maar ben ook kwijt wat het was, mijn geheugen is goed 8)7

De nieuwste paperwhite is wel interessant vanwege de accu die 3 keer zo groot is als in de kobo's. Ik hoop dat de kobo's ook weer grotere accu's krijgen, wilde van de week lezen op mijn aura one en was hij opeens leeg, dat is wel balen. En hij was vol voordat ik griep kreeg, dus die loopt gewoon bij mij in iets van 10 dagen leeg...

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 03-03-2019 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Anoniem: 738905 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 12:36:
[...]

De nieuwste paperwhite is wel interessant vanwege de accu die 3 keer zo groot is als in de kobo's. Ik hoop dat de kobo's ook weer grotere accu's krijgen, wilde van de week lezen op mijn aura one en was hij opeens leeg, dat is wel balen. En hij was vol voordat ik griep kreeg, dus die loopt gewoon bij mij in iets van 10 dagen leeg...
Ik wil geen 6" reader meer hebben, ben teveel verwend door eerst de H2O en nu de One :p En die natural light optie zou ik ook niet meer willen missen, evenals het feit dat hij waterdicht is.

Over batterij duur heb ik niet zoveel te klagen, ik houd niet bij hoe vaak ik hem moet opladen maar vaak zal het niet zijn omdat ik me dan toch wel zou moeten herinneren wanneer ik hem voor het laatst aan de stroom heb gehangen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonkrijger
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-03 12:54
Had een vraag en was benieuwd of ik dat hier kwijt kon of de vraag in een nieuwe thread moest gaan plaatsen. Het gaat om de Kobo Clara HD, had hem op 19 september 2018 gekocht omdat mijn oude Sony PR1 e-reader geen backlight had.
Op dit moment is de clara bevroren en krijg ik hem niet eruit met een reset, Deze link laat zien hoe hij er nu uitziet, https://imgur.com/a/XDxEZvC ,
Las was meer over het probleem en volgens mij hebben de clara's met dit probleem geen garantie meer
Heb nog wel garantie want ik heb hem via bol.com gehaald maar de klantenservice vertelde me dat als de reparateur vind dat de clara niet onder de garantie valt dan moet ik nog geld betalen voor de onderzoekskosten.

Dus mijn vraag: is er nog kans dat mijn kobo clara garantie heeft, heeft het nut om hem te repareren?
(Mijn Clara ging stuk toen ik hem een tijdje niet gebruikte en in me tas liet in de laptop gleuf, waar ik ook mijn Sony bewaarde) Is er een manier om hem zelf te repareren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
Gebaseerd op deze foto ziet dit er meer uit als een breuk linksonder. Een gebroken scherm valt hoogstwaarschijnlijk sowieso niet onder garantie.

[ Voor 35% gewijzigd door Melkunie op 05-03-2019 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Zonkrijger schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:51:
Had een vraag en was benieuwd of ik dat hier kwijt kon of de vraag in een nieuwe thread moest gaan plaatsen. Het gaat om de Kobo Clara HD, had hem op 19 september 2018 gekocht omdat mijn oude Sony PR1 e-reader geen backlight had.
Op dit moment is de clara bevroren en krijg ik hem niet eruit met een reset, Deze link laat zien hoe hij er nu uitziet, https://imgur.com/a/XDxEZvC ,
Las was meer over het probleem en volgens mij hebben de clara's met dit probleem geen garantie meer
Heb nog wel garantie want ik heb hem via bol.com gehaald maar de klantenservice vertelde me dat als de reparateur vind dat de clara niet onder de garantie valt dan moet ik nog geld betalen voor de onderzoekskosten.

Dus mijn vraag: is er nog kans dat mijn kobo clara garantie heeft, heeft het nut om hem te repareren?
(Mijn Clara ging stuk toen ik hem een tijdje niet gebruikte en in me tas liet in de laptop gleuf, waar ik ook mijn Sony bewaarde) Is er een manier om hem zelf te repareren?
Mijn scherm zag er ook zo uit nadat ik erop was gaan zitten. Gebroken scherm inderdaad. Dus dan geef ik je weinig kans m.b.t. garantie. Maar wellicht kan reparatie de moeite waard zijn. Je kunt vragen wat het kost om het scherm te vervangen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonkrijger
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-03 12:54
Had een Sony en heb die nog steeds allebei met een hoes.
Als de Kobo's zo breekbaar zijn dan kijk ik liever naar een nieuwe merk e-reader.
Als ik hem zou repareren dan zou hij weer dezelfde kans hebben van breken binnen afzienbare tijd.

Bedankt voor de advies, Is er nog een kans eigenlijk dat ik hem zelf kan repareren of dat is niet de moeite waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-06 09:58
Zonkrijger schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:36:
Had een Sony en heb die nog steeds allebei met een hoes.
Als de Kobo's zo breekbaar zijn dan kijk ik liever naar een nieuwe merk e-reader.
Als ik hem zou repareren dan zou hij weer dezelfde kans hebben van breken binnen afzienbare tijd.

Bedankt voor de advies, Is er nog een kans eigenlijk dat ik hem zelf kan repareren of dat is niet de moeite waard?
Er is niet echt een pijl op te trekken, ik heb al 4 jaar een H20 die vrij veel abuse krijgt zonder hoesje niks mee aan de hand. Tegelijkertijd ken ik ook meerdere mensen waarvan het scherm kapot is gegaan terwijl die in een hoesje zat...

zelf repareren kan, maar tis vaak niet rendabel. Vervangingsschermen via Aliexpress zijn vaak al richting 40/50 euro (als je de juiste kan vinden), en dan moet je em er nog in zetten, waar je enigzins handig voor moet zijn (maar is wel te doen).

edit: voor de meeste kobo's zijn de schermen goedkoper geworden zie ik (25-40 dollar), maar voor de Clara is geen vervangings-scherm te koop (onderdeelnummer: ED060KH6), ik kan em nergens vinden iig.

[ Voor 9% gewijzigd door Niet_Jan_Jaap op 05-03-2019 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Melkunie schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:02:
Gebaseerd op deze foto ziet dit er meer uit als een breuk linksonder. Een gebroken scherm valt hoogstwaarschijnlijk sowieso niet onder garantie.
Je inboedelverzekering dekt dit zeer waarschijnlijk, mijn vrouw heeft haar kobo laten vallen een keer (hij viel van haar nachtkastje), ze heeft toen het volledige bedrag teruggekregen van de verzekering. Ondertussen waren de ereaders goedkoper en had ze dus ook geld voor een nieuwe hoes.

Onze inboedelverzekering had toen nog geen eigen risico, ze hebben dat in 2018 wel op 150 euro gezet voor ereaders en telefoons, maar dat zal vast per verzekering verschillen. Kobo gaat er in iederdaad niks mee doen, maar wie weet de inboedelverzekering wel.
Wailing_Banshee schreef op maandag 4 maart 2019 @ 08:07:
Over batterij duur heb ik niet zoveel te klagen, ik houd niet bij hoe vaak ik hem moet opladen maar vaak zal het niet zijn omdat ik me dan toch wel zou moeten herinneren wanneer ik hem voor het laatst aan de stroom heb gehangen :p
Opladen valt inderdaad wel mee, maar de one en de andere grote ereaders mogen van mij wel een wat grotere accu, de kleine modellen gaan wel 2 keer zo lang mee. Maar dit is misschien ook wat irritatie omdat hij laats hier leeg was en ik had geen oplader bij me.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 05-03-2019 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:36

Denko

|{ing Øf ßlitz

Anoniem: 738905 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 18:54:

Opladen valt inderdaad wel mee, maar de one en de andere grote ereaders mogen van mij wel een wat grotere accu, de kleine modellen gaan wel 2 keer zo lang mee. Maar dit is misschien ook wat irritatie omdat hij laats hier leeg was en ik had geen oplader bij me.
Ja, ik heb ook het gevoel dat ze niet meer zo (super) lang mee gaan als mijn eerste kindle paperwhite. Maar gelukkig is het nog ruim binnen de marge van wat ik "goed" vind. Die oude kon echt 3 maanden meegaan, deze haalt met zwaar gebruik nog wel de maand of zelfs 2. (H2o ed. 2)

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denko schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:22:
deze haalt met zwaar gebruik nog wel de maand of zelfs 2. (H2o ed. 2)
de aura one haalt helaas maar een week of 2 a 3 bij zwaar gebruik, maar ach, zolang het niet elke dag is vind ik het wel best. Ik heb toch elke nacht 3 ipads hier aan de oplader en om de week twee afstandsbedieningen en bluetooth speakers, als de ereader ook zo vaak zou moeten, dan moet ik gaan werken met een oplaadschema 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomgun
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-01-2024
Ik heb de Kobo Clara HD nu enkele weken in gebruik en ben er heel blij mee.

Nu heb ik alleen het probleem dat covers van klassieke boeken van https://www.planetebook.com/ klein worden afgebeeld in de slaapstand. De covers van andere boeken worden wel gewoon mooi uitgespreid over het scherm.

Is er toevallig een eenvoudige oplossing voor dit probleempje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
thomgun schreef op maandag 11 maart 2019 @ 20:28:

Nu heb ik alleen het probleem dat covers van klassieke boeken van https://www.planetebook.com/ klein worden afgebeeld in de slaapstand. De covers van andere boeken worden wel gewoon mooi uitgespreid over het scherm.

Al eens geprobeerd om met Calibre een andere (grotere) cover op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
thomgun schreef op maandag 11 maart 2019 @ 20:28:
Ik heb de Kobo Clara HD nu enkele weken in gebruik en ben er heel blij mee.

Ja, de html aanpassen die in de epub staat. Of het eenvoudig is, hangt van je kennis van HTML af :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wailing_Banshee schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:05:
[...]

Ja, de html aanpassen die in de epub staat. Of het eenvoudig is, hangt van je kennis van HTML af :p
calibe doet dit voor je als je een nieuwe cover erin plaatst. Anders even de editor van calibre starten, maar dat is meestal niet nodig.

Resize cover is wel een handige plugin voor overige cover problemen. Zijn ze gelijke grootte e.d., maar dit los je daarmee niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-06 15:15
Ik twijfel al een tijdje om een nieuwe ereader te kopen. Ik heb nu een Icarus Illumina.
Omdat ik vooral 's avonds lees, is de verlichting een must. De Kobo readers zijn daar goed in aangezien het heel nauwkeurig in te stellen is. De Icarus reader kan je instellen op fel, of feller... :(

Op dit moment gebruik ik BicBucStriim 1.4.2a op mijn Synology. Dit werkt prima, aangezien ik via de webpagina eenvoudig mijn gekozen boek kan downloaden naar de reader.

Heeft iemand ervaringen met Kobo icm BicBucStriim 1.4.2a?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stef012 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:45:
Heeft iemand ervaringen met Kobo icm BicBucStriim 1.4.2a?
als je via de webbrowser vanaf jouw interne site boeken download komen ze op de kobo, werkt ook zo voor de kindle. BicBucStriim of een vergelijkbaar alternatief is leuk, al kan je met Calibre door boekeninfo aan te maken die de kobo kan tonen en door planken te maken feitelijk hetzelfde bereiken wat nog fijner werkt.

Ik gebruikte zelf in het verleden calibre2opds , nadeel daarvan was dat je bij nieuwe boeken zelf de html pagina's moest aanmaken, als BicBucStriim dat automatisch kan vallen wat nadelen weg. Ik vind het beheer alleen wat eenvoudiger in Calibre en als alles goed staat en je zet het over naar de kobo is dat ideaal.

De Icarus kan volgens mij wel met folders werken die je in Windows kan maken, als dat inderdaad zo is moet je wel even wennen aan het plankensysteem van de kobo wat gewoon minder goed is. Een folder in een folder kan je bijvoorbeeld niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-06 15:15
@Anoniem: 738905 Bedankt voor jouw antwoord! Ik ga nog eens goed kijken naar het type Kobo.
Anoniem: 738905 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 18:17:
[...]
Ik gebruikte zelf in het verleden calibre2opds , nadeel daarvan was dat je bij nieuwe boeken zelf de html pagina's moest aanmaken, als BicBucStriim dat automatisch kan vallen wat nadelen weg. Ik vind het beheer alleen wat eenvoudiger in Calibre en als alles goed staat en je zet het over naar de kobo is dat ideaal.
Ter info, bij mij werkt het als volgt;
Calibre wordt gebruikt als datamanagement. Importeren boeken, metadata controleren, eventueel aanpassen. De Calibre database staat op de NAS en wordt door BicBucStriim gebruikt om de boeken (automagisch) weer te geven in de browser. Wanneer je een boek in de browser uitkiest, kun je deze als epub downloaden en direct lezen.
Zo heb ik dus m'n eigen bibliotheek via de browser :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Wat voor cover gebruiken jullie voor de Clara ??
Voor Touch en Glo heb ik van die prachtige leren covers van Gecko, maar die doen alleen nog maar in imitatie leer, zo te zien.
Pagina: 1 ... 52 ... 69 Laatste