Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Heedless op 16-03-2019 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Noreve.com? Wel aan de prijs maar de cover zal zeker de Clara overleven.

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonkrijger
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-03 12:54
Heb mijn Clara terug gestuurt naar bol.com en kreeg wat later mijn geld terug! :D

Heb nu een Pocketbook PocketBook Touch Lux 4

Weet iemand mischien of het mogelijk is om boeken via de computer rechtstreeks erop te zetten?
Zit nog te onderzoeken hoe het moet, of de beste manier om boeken erop te zetten

Ik gebruik normaal Calibri maar ik zie nog geen manier om de pocket te laten herkennen op de computer

Heb wel al een pocket email aangemaakt maar mischien is de wifi slecht want dat pakt hij moeilijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-06 11:34
Zonkrijger schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:36:

Heb nu een Pocketbook PocketBook Touch Lux 4

Weet iemand mischien of het mogelijk is om boeken via de computer rechtstreeks erop te zetten?
Zit nog te onderzoeken hoe het moet, of de beste manier om boeken erop te zetten

Ik gebruik normaal Calibri maar ik zie nog geen manier om de pocket te laten herkennen op de computer
Je moet eerst de reader aanzetten en pas als ie opgestart is via USB-kabel verbinden met de computer. Dan moet het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonkrijger
  • Laatst online: 16-03 12:54
zetmolm schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:53:
[...]

Je moet eerst de reader aanzetten en pas als ie opgestart is via USB-kabel verbinden met de computer. Dan moet het werken.
Gelukt bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
Weet iemand of je annotaties en 'highlights' uit boeken van Kobo Plus kunt exporteren? Of dat deze ergens in een los bestand staan? Ik heb via Kobo Plus een aantal boeken gelezen waar ik wat aantekeningen in heb gemaakt. Kobo plus abonnement heb ik opgezegd maar wil graag die annotaties bewaren.

Gebruik de Kobo H20 v2.

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb even een titelfix gedaan, zodat het meer in lijn ligt met de rest van de topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:39
Zo, Kobo Glo weer opgeladen, tijd om te genieten van het weer. Wel langzaam aan het kijken naar een vervanger, want hij wordt toch wel wat traag

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-06 18:25

13art

Moderator Mobile
Mijn Aura One heeft last van een irritant probleem. Nu twee dagen achtereen wil ik gaan lezen en dan zit de accu opeens op 1%. Na de eerste keer gisteren de One volledig opgeladen en zojuist wil ik gaan lezen, weer op 1% terwijl er vanochtend nog niks aan de hand leek.

Ik vermoed dat het met de warmte te maken heeft, maar ook als de Kobo hierna in de schaduw wordt gelegd en afkoelt (lag eerder in een tasje) dan blijft de accu op 1% staan. Gisteren was hij niet opvallend warm toen hij op 1% stond. Automatisch aan/uit al uitgeschakeld.

Iemand eerder dit meegemaakt? Een ereader moet toch wel een beetje tegen warmte kunnen? Anders is het wat mij betreft een nutteloos apparaat (lees het meeste op vakantie).

Morgen nog eens goed op letten dat hij in de schaduw blijft liggen (vandaag per ongeluk 10 minuten in een hoes in de zon gelegen, gisteren niet). Maar toch, blijft wel een erg gevoelig apparaat zo. En als het zo blijft maar een reparatieverzoek bij Coolblue doen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik lees de laatste week veel in de zon in de tuin, en leg hem dan tussendoor ook gewoon op tafel. Geen enkel probleem hier.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ArthurMorgan schreef op zondag 21 april 2019 @ 15:36:
Ik lees de laatste week veel in de zon in de tuin, en leg hem dan tussendoor ook gewoon op tafel. Geen enkel probleem hier.
Hmmm... Iets wat ik nog vergeten was te vermelden, maar er net weer besefte toen ik de ereader weer pakte. De tijd wordt opeens terug gezet oid
Gisteren was het precies 12 uur, nu was het precies 8 uur (tijd stond zojuist op 7:32). Ik snap niet goed, als het de warmte zou zijn, wat de warme daar in zou kunnen doen. De ereader resetten is nu geen optie aangezien ik dan (neem ik aan) al mijn boeken kwijt ben (even nakijken of dit inderdaad het geval is)

Edit:
En zojuist terwijl ik aan het lezen ben en het ding in mijn eigen schaduw zit zet hij zichzelf in standby. Bij het aanzetten is de accu van 43% naar 32% gezakt en de tijd veranderd naar 2:03.

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 21-04-2019 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Als je boeken kwijt denkt te raken zijn dat sideloads lijkt me?

Waarom dan niet aan de computer hangen en daarheen kopieren en vervolgens een reset, en dan de boeken weer terug kopieren. De koboboeken gaat allemaal wel redelijk automatisch. Ik meen zelfs dat de pagina's dan gewoon bewaard blijven waar je was. (dat laatste geldt uiteraard niet voor sideloads)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ArthurMorgan schreef op zondag 21 april 2019 @ 16:12:
Als je boeken kwijt denkt te raken zijn dat sideloads lijkt me?

Waarom dan niet aan de computer hangen en daarheen kopieren en vervolgens een reset, en dan de boeken weer terug kopieren. De koboboeken gaat allemaal wel redelijk automatisch. Ik meen zelfs dat de pagina's dan gewoon bewaard blijven waar je was. (dat laatste geldt uiteraard niet voor sideloads)
Klopt inderdaad, zijn sideloads. Maar al waren het geen sideloads, ik krijg de kobo op het moment hier niet aan de wifi gekoppelt.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Edit:
Pfff gisteravond tot 100% opgeladen. Werd wakker stond hij op 98%. Gaan lezen voor 1,5 uur en 5 uur later weer op 1%. Erg klote zo... Van alle moment is dit wel de meest beroerde.

[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 22-04-2019 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-06 14:34
Ik heb dit ook een keer gehad mijn Clara HD, helemaal uitzetten en aanzetten leek bij mij te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
golles schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:58:
Ik heb dit ook een keer gehad mijn Clara HD, helemaal uitzetten en aanzetten leek bij mij te werken
Thnx ga ik meteen proberen. Eigenlijk stom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb om te doen.

Jij had ook dat de tijd zich uit zichzelf verzette?

Edit:
So far so good. Voor de reset vanochtend was de tijd nog veranderd. Nu de hele dag is het gelijk gebleven, geen rare drops mbt het accu niveau.

[ Voor 27% gewijzigd door 13art op 23-04-2019 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-06 14:34
l3art schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:15:
[...]

Thnx ga ik meteen proberen. Eigenlijk stom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb om te doen.

Jij had ook dat de tijd zich uit zichzelf verzette?

Edit:
So far so good. Voor de reset vanochtend was de tijd nog veranderd. Nu de hele dag is het gelijk gebleven, geen rare drops mbt het accu niveau.
Dat van de tijd kan ik me niet herinneren. Ik weet nog dat ik behoorlijk geschrokken was van de batterij drop, ik had de e-reader nog niet zo heel lang. Hopelijk werkt het bij jou ook

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
golles schreef op woensdag 24 april 2019 @ 00:18:
[...]

Dat van de tijd kan ik me niet herinneren. Ik weet nog dat ik behoorlijk geschrokken was van de batterij drop, ik had de e-reader nog niet zo heel lang. Hopelijk werkt het bij jou ook
Lijkt er vooralsnog wel op.
De hele dag weer kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Even een vraag aan mede-Kobousers hier.

Reeds sinds medio 2013 heb ik een Kobo Aura HD ereader. Tot nu toe naar volle tevredenheid, en heb er al een boek of 400 ofzo mee gelezen, en nog 100 die ik nog moet lezen.

Echter, de laatste tijd merk ik dat hij na 6 jaar trouwe dienst nu toch wel kuren begint te vertonen. Zo schiet het licht soms spontaan naar een andere sterkte, van 30-35 procent waar ik hem normaal op heb staan opeens naar 1 procent of zelfs 100 procent (auw aan mijn ogen...). Ook schiet hij bij het pagina vooruit gaan opeens meerdere (soms wel 10 of nog meer) pagina's vooruit ipv één pagina. En nog wat meer dingetjes.

Ik ben dus aan het overwegen om een nieuwe ereader te gaan aanschaffen. Gezien mijn ervaringen gaat het iig een Kobo worden. Echter zit ik met een dillemma, ik weet even niet welke ik moet kiezen.

Mijn ouders hebben een Clara HD, en dat ding is een héél stuk sneller dan mijn Aura HD, en werkt echt supergoed. Maar met zijn 6 inch vind ik hem net even een maatje te klein voor mij.

De Aura H2O Edition 2 is al wat ouder (2017), maar nog wel verkrijgbaar, en is net als de Aura HD 6.8 inch.

De Aura ONE is dan weer een maatje groter (7.8 inch), maar is ook al wat ouder (ook 2017 geloof ik).

Dan heb je natuurlijk nog het monster, de Kobo Forma. Ik vraag me af of dat ding niet veel te groot is om met één hand vast te houden? Dit is namelijk wel een eis van mij, en zo'n beetje mijn enige eis: de reader moet met één hand comfortabel en langere tijd vast te houden zijn.

Is de ONE wel een beetje met één hand te hanteren?

Note: Ik lees er behoorlijk intensief mee, een uur of 2-3 per dag haal ik echt wel. Een lange accuduur is dus ook prettig.

Welke model van 6.8 inch of groter zouden jullie op dit moment adviseren? De ONE, de H2O-Edition 2, of eventueel toch de Forma?

Uiteraard heb ik al de nodige reviews gelezen, maar alle reviews zijn lovend, dus daar schiet ik niet echt op.

Enige model wat echt afvalt is de Aura Edition 2, die schijnt echt wat minder te zijn gezien de revieuws.

Andere domme vraag: mijn boeken zijn vrijwel allemaal (op een stuk of 10 na) gekocht via de Kobo Store. Als ik nu een nieuwe ereader koop, ongeacht model, klopt mijn aanname dat ik dan al die boeken (minus dus die 10) automatisch kan laten syncen op die nieuwe ereader? Ik neem aan dat ik ze niet allemaal opnieuw hoef te kopen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:14

4POX

Everybody is wired

wildhagen schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 08:40:
Even een vraag aan mede-Kobousers hier.

Andere domme vraag: mijn boeken zijn vrijwel allemaal (op een stuk of 10 na) gekocht via de Kobo Store. Als ik nu een nieuwe ereader koop, ongeacht model, klopt mijn aanname dat ik dan al die boeken (minus dus die 10) automatisch kan laten syncen op die nieuwe ereader? Ik neem aan dat ik ze niet allemaal opnieuw hoef te kopen?
Mijn vorige Kobo was toch niet sterk genoeg toen ik erop ging liggen tijdens de vakantie. Ik kwam thuis en een nieuwe Kobo lag al op mij te wachten in mijn postkantoor. Ik hoefde alleen in te loggen en alle boeken die ik had gekocht kon ik meteen downloaden. Hoefde niets opnieuw te kopen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

4POX schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 10:01:
[...]

Mijn vorige Kobo was toch niet sterk genoeg toen ik erop ging liggen tijdens de vakantie. Ik kwam thuis en een nieuwe Kobo lag al op mij te wachten in mijn postkantoor. Ik hoefde alleen in te loggen en alle boeken die ik had gekocht kon ik meteen downloaden. Hoefde niets opnieuw te kopen.
Top, dank je. Ik vermoedde het al, maar wilde het even zeker weten.

Nog iemand ideeën over voor welk model te gaan? :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-05 15:14
Ik zou voor de Clara HD gaan. Die 6" went snel genoeg, en tenzij je zinnens bent om PDF/CBR te lezen maakt de grootte niet echt zo veel uit.

Als hij echt groter moet zijn, lijkt het me geen probleem om een wat ouder model te kopen (H2O v2 of ONE). Mijn Kobo touch werk nog steeds (al moet hij wat vaker worden opgeladen)

Voor zover ik weet zijn er geen nieuwe Kobo's in het onmiddellijke vooruitzicht.

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
@wildhagen De One is prima in één hand te houden. Heb er zelf nog een hoed omheen en dan gaat het ook prima. Mooi en duidelijk scherm. Als ik zelf weer zou moeten kiezen zou ik denk ik weer voor de One gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

@Edwin_VH : ik heb de Clara HD een week geprobeeerd (zo'n 15 lees-uren). Het is een goed toestel en lekker snel, maar ik vind het toch echt nét iets te klein eerlijk gezegd.

@l3art tnx. Mijn twijfel gaat idd voornamelijk tussen de ONE en de H2O-V2. Graag zou ik ze beiden uitproberen om te vergelijken, maar ik ken helaas niemand die één van deze twee modellen heeft.

Misschien toch nog ff wat meer reviews lezen. Tnx voor de input iig :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:21
Tijdens mijn vakantie is de Kobo Aura "overleden". Na de eerste dag gewoon gebruik, was er opeens geen leven meer in te krijgen. Daarna hele nacht aan de lader, soft reset, alles geprobeerd, maar niks. Scherm geeft de laatst gelezen bladzijde nog weer, met een streep halverwege.

Om eerlijk te zijn, word je er behoorlijk chagrijnig van wanneer dit op je 2e dag van de vakantie overkomt.

Ik stap nu over op de Pocketbook Touch HD 3, om wat minder afhankelijk te zijn van bol.com. Gewoon e-pub's lenen van de online bieb gaat daarmee prima. En met fysieke knoppen! De touchscreen van Kobo en ik zijn nooit vrienden geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

wildhagen schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 11:06:
@Edwin_VH : ik heb de Clara HD een week geprobeeerd (zo'n 15 lees-uren). Het is een goed toestel en lekker snel, maar ik vind het toch echt nét iets te klein eerlijk gezegd.

@l3art tnx. Mijn twijfel gaat idd voornamelijk tussen de ONE en de H2O-V2. Graag zou ik ze beiden uitproberen om te vergelijken, maar ik ken helaas niemand die één van deze twee modellen heeft.

Misschien toch nog ff wat meer reviews lezen. Tnx voor de input iig :)
Heb de h20 gehad en nu de one.
Zijn alle 2 makkelijk met 1 hand vast te houden ook met de case erom heen.
Voordeel van de h20 was dat deze veel langer met een accu lading deed ongeveer een maand met iedere avond 2 a 3 uurtjes lezen en de one net geen 2 weken haalt.
Maar de one is net wat groter en vindt ik dus veel lekkerder lezen.
Je hebt er niets aan maar dat is mijn mening ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

chucky666 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:23:
[...]

Heb de h20 gehad en nu de one.
Zijn alle 2 makkelijk met 1 hand vast te houden ook met de case erom heen.
Voordeel van de h20 was dat deze veel langer met een accu lading deed ongeveer een maand met iedere avond 2 a 3 uurtjes lezen en de one net geen 2 weken haalt.
Maar de one is net wat groter en vindt ik dus veel lekkerder lezen.
Je hebt er niets aan maar dat is mijn mening ;)
Thanks!

Had van het weekend nog een vergelijkende review tussen specifiek de ONE en de H2O-v2 gelezen: https://blog.the-ebook-re...-comparison-review-video/

Ik denk dat ik idd voor de ONE ga. Dit weekend maar eens bestellen denk ik....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

wildhagen schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:34:
[...]

Thanks!

Had van het weekend nog een vergelijkende review tussen specifiek de ONE en de H2O-v2 gelezen: https://blog.the-ebook-re...-comparison-review-video/

Ik denk dat ik idd voor de ONE ga. Dit weekend maar eens bestellen denk ik....
Je zal er geen spijt van krijgen.
Is een mooie ereader. Hoewel niet uitbreidbaar met extra geheugen heb ik er toch wel aardig wat boeken opstaan.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-06 13:31

Denko

|{ing Øf ßlitz

chucky666 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:55:
[...]

Je zal er geen spijt van krijgen.
Is een mooie ereader. Hoewel niet uitbreidbaar met extra geheugen heb ik er toch wel aardig wat boeken opstaan.
Ja, ik weet niet of ik oud wordt, maar mijn eisen mbt eraders zijn super gezakt sinds de paperwhite. Ze doen eigenlijk allemaal wel alles behoorlijk goed. Allemaal maand+ accutijd zover ik kan zien, allemaal goede resolutie (vooral vergeleken met de paperwhite 3 oid waar ik mee begon). Allemaal wel backlight en een redelijke keus in formaten. Door calibre is het ondersteunen van meerdere formaten leuk, maar niet echt meer nodig. En kwa opslag; ik heb toch max 250 boeken oid erop staan. Dus alles boven de 2GB is ook toppie eigenlijk

Het eerste wat mij weer zover krijgt om te upgraden is wanneer de grote paar merken een goede ereader uitbrengen met kleur. En dan het liefst 6.8 inch of groter. Ik ben wel een beetje van de 6inch af. Voor mijn kolenscheppen iets te klein.

[ Voor 10% gewijzigd door Denko op 06-05-2019 13:18 ]

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06 15:05
De One is idd een toppertje, de voorbije weken die van mn vrouw getest. Ik heb me echter vandaag de Forma aangeschaft omdat die (eindelijk) deftige mogelijkheden biedt om PDFs te lezen. En die fysieke knoppen om te bladeren heb ik toch enorm gemist (zaten op de Sony readers)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, daar stond de postbode aan de deur, met een fraaie nieuwe Kobo Aura ONE :)

Meteen maar ff afconfigureren. Eerste wat hij wilde is de meest recente upgrade van de firmware doen (versie 4.14.12777, van 3 mei, dus heet van de pers).

Ding is toch wel een maatje groter (en flink sneller!) dan mijn oude, trouwe Kobo Aura HD uit 2013 (rechts):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WwKA8Ispjr5xRInP3EQtnmbI/full.jpg

Zo meteen maar ff aan de prik hangen, batterij is bijna leeg (nog maar 23 procent), en vanavond eens goed gaan lezen.

Ondanks dat de ONE een stuk groter is (zie foto), weegt hij toch minder dan de Aura HD, en hij is ook een heel stuk dunner.

Nu even 462 boeken downloaden...

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 09-05-2019 15:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
23% man daar kan je nog een week mee doen joh ;)

(ok ik gooi hem meestal ook op de oplader bij de 40% of zo :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ArthurMorgan schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:43:
23% man daar kan je nog een week mee doen joh ;)

(ok ik gooi hem meestal ook op de oplader bij de 40% of zo :) )
Met 23 procent op de Aura HD kon ik misschien nog 3-4 uur lezen voor hij echt leeg was. Onder de 30 procent liep die teller héél snel terug. Kan er ook mee te maken hebben dat zijn batterij na 6 jaar behoorlijk intensief gebruik waarschijnlijk niet zo denderend meer was.

Meestal gooide ik hem idd aan de lader als hij rond de 35 procent zat.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Schrik niet mocht je nieuwe speeltje in het begin nogal tegenvallen qua accu, mijn ervaring is dat je pas na een paar laadcycli een wat duidelijker beeld hebt van het verbruik.
Verder veel leesplezier met je nieuwe aanwinst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

PalingDrone schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 01:53:
Schrik niet mocht je nieuwe speeltje in het begin nogal tegenvallen qua accu, mijn ervaring is dat je pas na een paar laadcycli een wat duidelijker beeld hebt van het verbruik.
Ah, ok, want ik schrok dus gisteren wel even. Heb gisteravond 3 uurtjes gelezen, en toen was de accu al gedaald van 100 procent naar 84 procent (met Wifi uit). Dat vond ik al een opvallend snelle daling, daar mijn Aura HD gemakkelijk 6-7 weken mee ging :X
Verder veel leesplezier met je nieuwe aanwinst!
Tnx :)

Gaat denk ik wel lukken. Tot nu toe kwalitatief prima bevallen. Ding is veel vlotter dan mijn Aura HD, en die verlichting die zich aanpast aan de omgeving en tijd is echt super. Je merkt toch wel dat dat een heel stuk rustiger is aan de ogen dan dat constante, blauwe, licht van de Aura HD :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Hoe hoog staat je lichtweergave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
En... Hoe helder is 1%?
Ikzelf vind namelijk dat 1% nog te fel is als ik in bed lees.

Edit. ik heb het over de aura HD die ik bezit die ik te fel vind

[ Voor 29% gewijzigd door streamnl op 10-05-2019 08:47 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Leuke observatie. Mijn vorige e-readers hadden wel eens de irritante eigenschap dat ze naar sleep gingen als ik de hoes achter de e-reader vouwde. Maar met mijn huidige Kobo heb ik hier geen last van. Vandaag heb ik mijn nieuwe hoes van Ali ontvangen. Dus heb ik mijn oude kapotte hoes uitelkaar getrokken omdat ik de magneten wil gebruiken.

Bleek de sleep magnet niet meer in de rand te zitten. Maar op een plek in de flap. Leuk weetje. Ik denk dat ik binnenkort magnetic viewing film ga bestellen. Dan kan ik snel magneten opsporen in apparaten.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ArthurMorgan schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 06:06:
Hoe hoog staat je lichtweergave?
Varieert dus, met ComfortLight Pro zoals op de ONE gaat die automatisch. De ComfortLight (non-Pro) op de Aura HD moest je zelf instellen op een fixed waarde. Ging niet automatisch.

Ik heb gisteren waarden gezien tussen 10 en 35 procent, niet hoger.
streamnl schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 07:16:
En... Hoe helder is 1%?
Ikzelf vind namelijk dat 1% nog te fel is als ik in bed lees.

Edit. ik heb het over de aura HD die ik bezit die ik te fel vind
De 1 procent heb ik niet geprobeerd, maar ik had het idee dat de 35 procent op de ONE praktisch overeenkwam met 35 procent op de Aura HD (waar ik hem meestal rond had staat). Minus het blauwe licht van de Aura HD dan natuurlijk.

Ik vond 1 procent op de Aura behoorlijk onleesbaar in het donker, veel te weinig licht.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

Ik heb sinds 4 weken een Kobo H20 (1ste generatie). Een refurbished. Ben er erg blij mee. Dit is mijn eerste eReader en hoef daardoor gelukkig niet iets te missen of te willen.

Hoewel ik wel heb getwijfeld voor de v2 omdat die de verlichting van warme kleuren kan voorzien. Lijkt me nog steeds erg fijn nu vind ik de verlichting toch nog wat blauw. Mijn laptop en telefoon hebben namelijk ook verwarmde kleuren.

Des al niet te min, binnen 4 weken A brief history of seven killings uitgelezen. Ik heb die ook als paperback, maar door de moeilijke maar leuke schrijfstijl werd die vaak weg gelegd. De Kobo pak je toch makkelijker erbij als je in de trein zit of nog even voor het slapen gaan.

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:02
Mijn Kobo Glo wil sinds gisteren niet meer opladen. Gisteren kwam ik er achter dat mijn Glo leeg was, dus hing hem aan het stroom. Normaal sprint de ereader dan gelijk aan, nu blijft hij echter op het beeld hangen “laat je ereader op”. Toch maar een dag aan het stroom gelaten, helaas geen succes. Wat mij opvalt is dat als je er stroom op zet het blauwe ledje 5 - 10 sec aangaat, daarna weer uit. Hierdoor krijg ik het vermoeden dan hij niet goed oplaadt. Verder al de reset opties geprobeerd, maar ook hier geen succes. Verschillende laders en kabels, ook geen succes.

Iemand enig idee en of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:24
-unknown schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 19:24:
Mijn Kobo Glo wil sinds gisteren niet meer opladen. Gisteren kwam ik er achter dat mijn Glo leeg was, dus hing hem aan het stroom. Normaal sprint de ereader dan gelijk aan, nu blijft hij echter op het beeld hangen “laat je ereader op”. Toch maar een dag aan het stroom gelaten, helaas geen succes. Wat mij opvalt is dat als je er stroom op zet het blauwe ledje 5 - 10 sec aangaat, daarna weer uit. Hierdoor krijg ik het vermoeden dan hij niet goed oplaadt. Verder al de reset opties geprobeerd, maar ook hier geen succes. Verschillende laders en kabels, ook geen succes.

Iemand enig idee en of tips?
Andere kabel/oplader proberen. Anders garantie. Buiten garantie? Dan heb je denk ik gewoon pech, of je moet hem zelf willen openmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

barrymossel schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 20:25:
[...]

Andere kabel/oplader proberen. Anders garantie. Buiten garantie? Dan heb je denk ik gewoon pech, of je moet hem zelf willen openmaken...
Ik heb ooit bij de action voor 2 euro een USB stroommeter gekocht. Dan kan je zien of er uberhaut stroom loopt als je de kabel of lader aansluit. Heeft mij al meerdere keren geholpen met het vinden van een kapotte kabel of een kapotte lader.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
  • Laatst online: 08:36
Uffje schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:35:
Hoewel ik wel heb getwijfeld voor de v2 omdat die de verlichting van warme kleuren kan voorzien. Lijkt me nog steeds erg fijn nu vind ik de verlichting toch nog wat blauw. Mijn laptop en telefoon hebben namelijk ook verwarmde kleuren.
Ik heb met hetzelfde dilemma gezeten maar ik kan inmiddels beamen dat de voordelen van het warme licht wel meevallen. Ik heb de Clara HD van m'n vriendin en mijn h2o v1 naast elkaar gehouden en kon niet echt een duidelijk voorkeur krijgen. Wat mij betreft veel meer uitmaakt is hoe helder je hem zet. Zo'n 10-15% is ruim voldoende backlight in een (woon)kamer met sfeerverlichting. Ik zou niet alleen voor de comfortlight m'n kobo vervangen.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-06 13:03
Ik lees nu een Engels SF boek echter het EN - NL woordenboek is vrij beperkt.

Iemand bekend met een uitgebreider woorden boek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
4POX schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:24:
...
Bleek de sleep magnet niet meer in de rand te zitten. Maar op een plek in de flap. Leuk weetje. Ik denk dat ik binnenkort magnetic viewing film ga bestellen. Dan kan ik snel magneten opsporen in apparaten.
Magneten opsporen gaat prima met een klein kompasje of met de magneetsensor van je telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-06 14:56

RoyK

Hobby tekenaar

Uffje schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:35:
Ik heb sinds 4 weken een Kobo H20 (1ste generatie). Een refurbished. Ben er erg blij mee. Dit is mijn eerste eReader en hoef daardoor gelukkig niet iets te missen of te willen.

Des al niet te min, binnen 4 weken A brief history of seven killings uitgelezen. Ik heb die ook als paperback, maar door de moeilijke maar leuke schrijfstijl werd die vaak weg gelegd. De Kobo pak je toch makkelijker erbij als je in de trein zit of nog even voor het slapen gaan.
Ik bezit een Aura one die dus ook zachter word in kleur naarmate het later en later word op de avond. Ik vind het heerlijk. Zeker als ik al een beetje slaperig begint te worden is het niet zo een bouwlamp in je gezicht maar een donker geel licht. Als ik het zat ben klik ik het uit en ben ik met een minuut vertrokken. Ik raad iedereen aan om me heen die ook een e-reader aan wilt schaffen erop te letten dat deze functie aanwezig is!

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

RoyK schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 08:36:
[...]

...Zeker als ik al een beetje slaperig begint te worden is het niet zo een bouwlamp in je gezicht maar een donker geel licht. Als ik het zat ben klik ik het uit en ben ik met een minuut vertrokken. ...
Deel 1 geloof ik zeker, maar vond het toen voor mijn eerste ereader niet het verschil in prijs waard. Ik las met moeite boeken uit (nu twee boeken een strip en halverwege It's all quiet on the western front in 3 maanden 8) ). Maar dat tweede gedeelte heb ik ook als ik in bed lees! :D

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-06 11:13

Gmount

Ecorunner lid

PalingDrone schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 00:45:
[...]

Magneten opsporen gaat prima met een klein kompasje of met de magneetsensor van je telefoon.
Ik had laatst mijn horloge op de reader gelegd toen ik naar bed ging. Blijkbaar precies op de magneet, want de volgende ochtend stond hij nog op 00.30. Vervolgens liep hij wel verder toen ik hem er af haalde. Was wel even verbaasd want horloge was nog nieuw.

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozero
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
Dag allemaal,

Voor het werk zit ik een tijdje in het buitenland, en heb hier alleen een werklaptop mee.
Nu heb ik het volgende probleem met het laden van ebooks op mijn ereader.

Ik heb een e-book abonnement bij onlinebibliotheek.nl, thuis kan ik met behulp van Adobe Digital Editons e-books op mijn Kobo laden. Helaas blijkt dat sinds afgelopen week mijn werk datatransfers via de USB poort heeft geblokkeerd, dit is dus helaas niet meer mogelijk, hier worden ook geen uitzonderingen voor gemaakt.

Weet een van jullie een manier om toch geleende/al aangeschafte ebooks op mijn e-reader te krijgen? Kan dit wellicht draadloos?

De enige optie die ik nog zie is om een Kobo Plus abo te nemen tijdelijk, deze kan namelijk wel via wifi worden gesynct. Maar dat vind ik een beetje zonde van het geld op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:08

Rhapsody

In Metal We Trust

Kobo plus abo kun je 30 dagen gratis proberen toch? Is wellicht dan wel de makkelijkste optie

[ Voor 29% gewijzigd door Rhapsody op 14-06-2019 20:35 ]

🇪🇺 pro Europa! | Dit was niet mijn kabinet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:32
Heeft iemand tips voor het nauwkeurig afstellen van de scherm helderheid? Als ik streef naar 1% verlichting dan kom ik vaak op 4% uit. Iets verschuiven is dan weer 0% op de Clara HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:06
weekend warrior schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:49:
Heeft iemand tips voor het nauwkeurig afstellen van de scherm helderheid? Als ik streef naar 1% verlichting dan kom ik vaak op 4% uit. Iets verschuiven is dan weer 0% op de Clara HD.
Klikken ipv schuiven...

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-05 18:18

uppie8374

Sousousou

Heb een nieuwe laptop en moest nu een nieuwe Calibre installeren. Nu kan ik alleen nergens meer vinden hoe ik een boek aan een collection toevoeg voordat ik het naar mijn (Kobo) e-reader upload.

Rebuilding knowledge database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Devian schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 00:00:
[...]

Klikken ipv schuiven...
Bedoel je dan in de rechter bovenhoek? Wat dat is wel een extra stap.

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:06
Uffje schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 21:24:
[...]

Bedoel je dan in de rechter bovenhoek? Wat dat is wel een extra stap.
Ja...beste manier...brightness knop...en dan + - klikken is de accuraatste manier..

Met touch over linkerkant scherm is echt gepriegel.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Devian schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 21:58:
[...]

Ja...beste manier...brightness knop...en dan + - klikken is de accuraatste manier..

Met touch over linkerkant scherm is echt gepriegel.
Ben ik met je eens, al zouden ze bij Kobo ook eens wat kunnen doen aan de gevoeligheid. Dat schuiven werkt wel wat sneller.

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-06 17:17
Ik heb nu sinds een paar dagen een Kobo Clara. Klopt het dat je tekst blijft zien op het scherm als je de e-reader uitzet? Er staat constant Uitgeschakeld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Laatst online: 10-06 09:39
Dat klopt. Bij een e-ink scherm verbruikt dit geen energie. Alleen het verversen van de pagina's verbruikt energie.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purple Kush
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-10-2020
Ik heb net de Kobo Aura H2O (edition 2) gekocht.

Het valt me op dat er aan de bovenkant en rechterkant van het scherm een zwarte streep zit, zie foto.

Het lijkt net of het scherm niet goed geplaatst is. De winkel heeft me een nieuwe gegeven. Helaas weer hetzelfde probleem.

Het showroom model in de winkel heeft het niet. Ik heb ook met de kobo klantenservice gesproken en ze herkennen dit probleem niet.

Ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft? Ik vermoed dat de hele batch van deze winkel dit probleem heeft. Ik denk dat ik hem maar terugbreng. Jammer want verder is het wel een heel mooi apparaat.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IHx2DB8g.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Purple Kush schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:25:

Het valt me op dat er aan de bovenkant en rechterkant van het scherm een zwarte streep zit, zie foto.

Het lijkt net of het scherm niet goed geplaatst is. De winkel heeft me een nieuwe gegeven. Helaas weer hetzelfde probleem.

Het showroom model in de winkel heeft het niet. Ik heb ook met de kobo klantenservice gesproken en ze herkennen dit probleem niet.

Ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft? Ik vermoed dat de hele batch van deze winkel dit probleem heeft. Ik denk dat ik hem maar terugbreng. Jammer want verder is het wel een heel mooi apparaat.

[Afbeelding]
Misschien mis ik iets, maar waarom stuur je hem niet in voor garantie als kobo zelf ook aangeeft het probleem niet te herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Denko op 16-07-2019 09:24 . Reden: dubbel ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

l3art schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:41:
[...]

Misschien mis ik iets, maar waarom stuur je hem niet in voor garantie als kobo zelf ook aangeeft het probleem niet te herkennen?
Zolang je in de 14 dagen bedenktijd zit (of hem terug kan brengen naar de winkel) zal dat altijd de voorkeur hebben over het naar de reparatie brengen. De winkel waar je hem hebt gekocht moet hem dan naar kobo sturen, die moeten het uitzoeken (met als risico dat ze zeggen "nee hoor, hier is niks mis mee, doe eens X euro onderzoekskosten")

Gewoon terugbrengen en dan (eventueel elders) een andere kopen. De winkel kan dan lekker op eigen tijd het probleem oplossen.
Purple Kush schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:25:

[Afbeelding]
Nee, dit heb ik dus absoluut niet. Lekker terugsturen en elders bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-06 14:01
Ik heb een Kobo Touch 2 met een verotte USB port. Opladen doet ie wel maar data benaderen en epubs erop zetten gaat minder goed. Na wat googlen zag ik dat je op sommige Kobo's via de webbrowser epubs kon downloaden vanaf een FTP server of google drive o.i.d. Ik heb dit met mijn Kobo Touch 2 geprobeerd. Maar er gebeurt niet veel als ik bij google drive op "Download" druk. Kan iemand bevestigen dat dit niet werkt op een Touch 2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-06 22:35
wauturr schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:00:
Ik heb een Kobo Touch 2 met een verotte USB port. Opladen doet ie wel maar data benaderen en epubs erop zetten gaat minder goed. Na wat googlen zag ik dat je op sommige Kobo's via de webbrowser epubs kon downloaden vanaf een FTP server of google drive o.i.d. Ik heb dit met mijn Kobo Touch 2 geprobeerd. Maar er gebeurt niet veel als ik bij google drive op "Download" druk. Kan iemand bevestigen dat dit niet werkt op een Touch 2?
Ik heb dat ooit gekund met Dropbox, maar die functionaliteit bleef ook niet werken.

Zolang die cloud diensten sneller evolueren dan de (ongelofelijk basic) browser van Kobo, is de kans klein dat dat blijft werken.

Ik kan het niet voor je testen, maar met Dropbox is het jaren geleden gestopt met werken ;)

Ik heb nu een Tolino, waarvan de (eigen) cloud dienst prima werkt (al moet je soms eens opnieuw inloggen, da's wel een pain, zeker omdat het ook weer niet zodanig vaak voorvalt dat ik mijn user&paswoord kan onthouden)

EDIT: 4x 'werken' in 4 zinnen. Tijd voor vakantie ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Dryhte op 17-07-2019 16:27 . Reden: all work and no play makes jack a dull boy ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
wauturr schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:00:
Ik heb het al een tijd geleden ook opgegeven op het via cloud-diensten te proberen. Alles waar je niet een simpele html-file-transfer hebt, maar waar ze iets moeilijks met redirects en javascript hebben verzonnen werkt niet lekker.

Vanaf m'n eigen webservertje werkt het wel prima om epubs via de browser te downloaden op de kobo.
Het meest basic-download dat ik zo snel online kon vinden is bijvoorbeeld dit https://www.gutenberg.org/ebooks/1661 kan je hier wel de epub downloaden?

Of, nog meer straight-forward html download, één van de boeken op een directory-index website, zoals je die hier https://www.google.com/se...index%20of%20epub%20books zou kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-06 14:01
MaffeMaarten schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:49:
[...]

Ik heb het al een tijd geleden ook opgegeven op het via cloud-diensten te proberen. Alles waar je niet een simpele html-file-transfer hebt, maar waar ze iets moeilijks met redirects en javascript hebben verzonnen werkt niet lekker.

Vanaf m'n eigen webservertje werkt het wel prima om epubs via de browser te downloaden op de kobo.
Het meest basic-download dat ik zo snel online kon vinden is bijvoorbeeld dit https://www.gutenberg.org/ebooks/1661 kan je hier wel de epub downloaden?

Of, nog meer straight-forward html download, één van de boeken op een directory-index website, zoals je die hier https://www.google.com/se...index%20of%20epub%20books zou kunnen vinden.
Thanks die eerste link werkt. Thuis even kijken hoe ik het makkelijkst dit met mijn eigen boeken kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
wauturr schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:20:
[...]

Thanks die eerste link werkt. Thuis even kijken hoe ik het makkelijkst dit met mijn eigen boeken kan doen.
Top, succes met tweaken. Wat tipjes:

Als je toch al je bibliotheek met Calibre regelt is https://manual.calibre-eb...ed/en/calibre-server.html wel een hele mooie optie.

Als je zelf iets op probeert te zetten met een apache ofzo moet je waarschijnlijk opletten dat je het het EPUB MIME-type toevoegd. (tenminste, dat was vroeger zo) https://www.gordonmeyer.c...ver-mime-type-change.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
trekker22 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:35:
Ik lees nu een Engels SF boek echter het EN - NL woordenboek is vrij beperkt.

Iemand bekend met een uitgebreider woorden boek?
Ik liep tegen hetzelfde aan.
Dit vond ik een redelijke verbetering: het is een veel beter Engels woordenboek dan de standaard Engelse dictionary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannywa
  • Laatst online: 11-02-2021
Heb hier een Kobo Glo HD liggen die niet meer wordt herkend door meerdere computers en met meerdere kabels.

Heb de Kobo open gemaakt en het sd kaartje eruit gehaald. SD kaartje in de laptop gestopt en Adobe Digital Editions herkend het kaartje als zijnde ereader. Echter als ik er een boek op wil zetten krijg ik de volgende melding: Error E_IO_CANNOT_OPEN

Google leverde dit op:

Found the root cause:

Digital Editions attempts to download ebook to temporary file
Temporary file (in %TEMP%\Digital Editions) cannot be created because of permissions [1]
Digital Editions errors out with a not very helpful "E_IO_CANNOT_OPEN" result

Workaround:

- Reset the NTFS permission of the Temp folder and below to include your user, for example with this approach (using %TEMP% as folder name, e.g.,

takeown /f "%TEMP%" /r

icacls "%TEMP%" /reset /T

)

Maar hier kom ik niet helemaal uit. Instellingen wijzigen van de TEMP folder kan wel maar die gaat elke keer gelijk terug naar alleen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Is Kobo Aura v2 end of life? Ik zie dat nog maar 1 winkel de ereader aanbiedt in de price watch.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

MaffeMaarten schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:42:
[...]

Top, succes met tweaken. Wat tipjes:

Als je toch al je bibliotheek met Calibre regelt is https://manual.calibre-eb...ed/en/calibre-server.html wel een hele mooie optie.

Als je zelf iets op probeert te zetten met een apache ofzo moet je waarschijnlijk opletten dat je het het EPUB MIME-type toevoegd. (tenminste, dat was vroeger zo) https://www.gordonmeyer.c...ver-mime-type-change.html
Voor wie gebruik maakt van Docker zou hier eens naar kunnen kijken. Het enige waar ik zelf tegen aanloop is dat het ophalen van metadata van andere bronnen niet altijd soepel verloopt. Ik kan alleen niet zo snel inschatten of dat het resultaat is van een bepaalde installatie of de betreffende package.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik gebruik nu een tijdje de Kobo Aura One maar ik moet zeggen dat ik dat automatische lichtinstelling maar beroerd vind. Het ding ziet geen verschil tussen weinig ligt (bijvoorbeeld in een woonkamer met de verlichting aan) een vrijwel geen licht (helemaal in het donker of met maar 1 lamp aan). Het lijkt alsof de lichtsensor gewoon niet gevoelig genoeg is oid. Zelf nu terwijl het nog niet eens echt schemert en ik op het balkon wat zit te lezen blijft de lichtsterkte op 1% staan terwijl 5% beter is. Dus dan maar weer handmatig verzetten (terwijl automatisch aan staat). Jammer want verder is het een prima ding.

[ Voor 20% gewijzigd door 13art op 02-08-2019 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:02

Goner

What can I do you for ?

MaffeMaarten schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:42:
[...]
COPS is ook erg leuk : https://github.com/seblucas/cops/wiki
Moet je inderdaad wel wat meet voor hobbyen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:23
l3art schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:29:
Ik gebruik nu een tijdje de Kobo Aura One maar ik moet zeggen dat ik dat automatische lichtinstelling maar beroerd vind. Het ding ziet geen verschil tussen weinig ligt (bijvoorbeeld in een woonkamer met de verlichting aan) een vrijwel geen licht (helemaal in het donker of met maar 1 lamp aan). Het lijkt alsof de lichtsensor gewoon niet gevoelig genoeg is oid. Zelf nu terwijl het nog niet eens echt schemert en ik op het balkon wat zit te lezen blijft de lichtsterkte op 1% staan terwijl 5% beter is. Dus dan maar weer handmatig verzetten (terwijl automatisch aan staat). Jammer want verder is het een prima ding.
Ik heb dat automatische 5 minuten geprobeerd en daarna weer uitgezet. Dat ding bleef switchen... Maar ik pas hem ook eigenlijk nooit handmatig aan. Hij staat op 1 of 2% (met nightlight op ongeveer 3 kwart). Bij daglicht zie je dat niet eens en bij nachtlicht is het meer dan genoeg.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 07:46:
[...]

Ik heb dat automatische 5 minuten geprobeerd en daarna weer uitgezet. Dat ding bleef switchen... Maar ik pas hem ook eigenlijk nooit handmatig aan. Hij staat op 1 of 2% (met nightlight op ongeveer 3 kwart). Bij daglicht zie je dat niet eens en bij nachtlicht is het meer dan genoeg.
Heb hem zelf meestal ook daar op staan. Lees toch met name ''s avonds in bed. Alleen nu op vakantie ook vaker overdag en in de schemer. Het zou zo fijn zijn dat in de schemer het ding uit zichzelf wat meer licht ging geven, maar helaas. Moet ik het zelf weer gaan regelen. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:23
l3art schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 07:48:
[...]

Heb hem zelf meestal ook daar op staan. Lees toch met name ''s avonds in bed. Alleen nu op vakantie ook vaker overdag en in de schemer. Het zou zo fijn zijn dat in de schemer het ding uit zichzelf wat meer licht ging geven, maar helaas. Moet ik het zelf weer gaan regelen. 8)7
Bij schemer hoef ik hem ook niet omhoog te zetten, alleen als ik 's avonds in de woonkamer zit, met een paar sfeerlampen aan. Alsof die paar kleine lampen me dan verblinden en het scherm daardoor "donker" blijft.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 11:03
Alexji schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:07:
Heb de afgelopen 13 dagen 5 boeken uit op mijn Kobo Forma en 88,0 uur gelezen (jee statistieken!)

Heb 'm tot nog toe één keer opgeladen sinds ik hem heb, batterij nu 37%.
Inmiddels 9,5 maand en bijna 33 boeken verder sinds aanschaf en de Kobo Forma begint wat mankementen te tonen :'(

kobo stats

Na 640 uur gebruik gaat de accu steeds sneller leeg en heb ik nu al een aantal keer gehad dat hij zichzelf afsluit (met méér dan 10% batterij) en niet meer aan wil totdat ik hem via de usb op de computer aansluit.

Andere mensen misschien bekend mee?

Staat nooit hoger dan 1% brightness en "natuurlijk" licht staat altijd op standje nachtlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Alexji schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:18:
[...]

Inmiddels 9,5 maand en bijna 33 boeken verder sinds aanschaf en de Kobo Forma begint wat mankementen te tonen :'(

[Afbeelding: kobo stats]

Na 640 uur gebruik gaat de accu steeds sneller leeg en heb ik nu al een aantal keer gehad dat hij zichzelf afsluit (met méér dan 10% batterij) en niet meer aan wil totdat ik hem via de usb op de computer aansluit.

Andere mensen misschien bekend mee?

Staat nooit hoger dan 1% brightness en "natuurlijk" licht staat altijd op standje nachtlezen.
Dat is serieus gebruik idd. Ik ken je problemen niet overigens, maar het klinkt als een garantiegevalletje. Want 10 maanden is natuurlijk lang niet genoeg voor zulke klachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 11:03
Denko schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:33:
[...]

Dat is serieus gebruik idd. Ik ken je problemen niet overigens, maar het klinkt als een garantiegevalletje. Want 10 maanden is natuurlijk lang niet genoeg voor zulke klachten
Heh, heb de leeshobby weer helemaal ontdekt sinds de e-reader. Ben er nog steeds erg blij mee en het is echt heerlijk lezen op het e-ink scherm.

Ik koop een boek en een paar seconden later synct ie 'm en ik kan gelijk doorlezen O+

Bedenk mij wel dat dit laatste boek een epub is van 97,5MB met veel illustaties en dat zal vast wat extra batterij trekken. Ga het wat beter in de gaten houden komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Alexji schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:48:
[...]

Heh, heb de leeshobby weer helemaal ontdekt sinds de e-reader. Ben er nog steeds erg blij mee en het is echt heerlijk lezen op het e-ink scherm.

Ik koop een boek en een paar seconden later synct ie 'm en ik kan gelijk doorlezen O+

Bedenk mij wel dat dit laatste boek een epub is van 97,5MB met veel illustaties en dat zal vast wat extra batterij trekken. Ga het wat beter in de gaten houden komende tijd.
Dat wil idd wel iets meer stroom verbruiken. Maar hou het idd in de gaten en trek gewoon aan de bel als het raar gaat. Ze doen vaak niet moeilijk over reparaties enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Je zou nog kunnen kijken als je wifi standaard uit hebt en alleen aanzet als je een boek download of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:27

Nakebod

Nope.

Dat 10% en leeg zijn komt mij wel bekend voor. Al weet ik niet precies of het 10% is. Maar toch al een aantal keer dat hij naar mijn idee nog dagen mee zou kunnen, zet hem s'avonds op slaapstand en volgende ochtend leeg.

Heb het idee dat dat vaker voorkomt nadat ik WiFi aan heb gezet, een synchronisatie doe en WiFi weer uit zet.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:37

ericplan

5180 Wp PV

@Alexji Ik heb dat ook gehad met mijn Kobo Clara. Sinds ik wifi uit heb staan is het probleem over en kan ik weer weken lezen op een batterijlading. Met wifi aan soms maar 1,5 dag. Lijkt me dat de wifi implementatie niet helemaal lekker is.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:15
Met m'n Kobo Aura H2O van twee jaar oud had ik op vakantie voor het eerst wat zorgwekkende problemen: hij begon uit zichzelf bladzijdes om te slaan, terug te gaan, hoofdmenu in... alsof er een spook van alles op het touchscreen aan het doen was.

Tot twee keer toe aan/uit gezet, wat telkens een paar minuten hielp, maar daarna ging de Kobo weer als een dwaas tekeer (en boeken die 'finished' waren staan nu weer op '8% read' of zo...:(). Toen uitgezet - en de volgende dag weer aangezet en sindsdien geen enkel probleem meer.

Enige theorie die ik heb is dat ik buiten aan het lezen was en het scherm misschien op de (vrij stevige) wind reageerde. Zou dat kunnen? Of iemand een ander idee?

Da's ondertussen al anderhalve maand geleden en sindsdien geen problemen meer, maar vraag mij toch af wanneer dit weer gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Kunnen zandkorrels geweest zijn volgens mij. De H2O heeft infrarood lichtjes als detectie, als die onderbroken worden is dat een pagina om (etc).

Tenminste dat dacht ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marjoko
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-05 11:37
Nieuwe Kobo Libra is aangekondigd. 7 inch, met knoppen voor € 180. Ziet er goed uit, ik wil m wel. :9

nieuws: Kobo brengt waterdichte 7"-e-reader Libra H2O uit voor 180 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Marjoko schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:06:
Nieuwe Kobo Libra is aangekondigd. 7 inch, met knoppen voor € 180. Ziet er goed uit, ik wil m wel. :9

nieuws: Kobo brengt waterdichte 7"-e-reader Libra H2O uit voor 180 euro
Hij is niet bepaald mooi gewoden ofzo. Lijkt echt opeens op een jaren 90 pc kast. Voorlopig zit ik wel goed met mijn H20e2. Ik denk dat het eerste is waar ik voor ga upgaden kleur zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melville
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-05 08:56
Ik ga mijn Clara vervangen voor de Libra. Het is een mooie deal vergeleken met de Forma en ik heb de behoefte aan een groter scherm. Alleen nog te twijfelen over de zwarte of witte versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolstoi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-04 10:48
(Dit is misschien niet de beste plek voor deze vraag, maar ik zag geen betere plek)

Ik zou graag de boeken, die ik met het bol.com kobo plus abonnement kan lezen op mijn e-reader, ook willen lezen op mijn windows 10 computer. Ik heb geprobeerd dit te doen via de "Kobo Books" app uit de Windows store, maar als ik daar inlog met mijn bol.com inlog gegevens dan herkent hij niet dat ik een kobo plus abonnement heb.

Ik heb nu het vermoeden dat het vrijwel onmogelijk is om op de pc gebruik te maken van het kobo plus abonnement van bol.com. Ik zie namelijk geen enkele handleiding of activiteit op enig forum hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:06
Je kunt het boek downloaden, desnoods van je Kobo naar je pc, en het vervolgens met een willekeurige (k)epub-reader lezen op je pc denk ik.

Edit:
Hmmm, dan heb je twee aparte boeken waar je in leest. Alles behalve ideaal.

[ Voor 23% gewijzigd door doerakje op 13-09-2019 22:17 ]

You can't be late until you show up

• Tolstoi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-04 10:48
Dank, het is gelukt! Op de kobo website verwijzen sommige pagina's naar de kobo app uit de windows store, die volgens mij nog uit 2015 stamt.

Via onderstaande link kun je wel de recente software downloaden, waarmee je gewoon de boeken uit het bol.com kobo plus abonnement op je pc kunt downloaden.
https://www.kobo.com/nl/nl/p/desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Laatst online: 25-03 13:22
Ik twijfel tussen de libra en de aura h2o v2. Nu staat op de site van de consumentenbond dst de accu van de libra kleiner is dan de aura en vergelijkbaar is met de accu van de forma. Is de accuduur idd minder bij de libra vergeleken met de aura?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Hmm, ik vind de 1e gen H2O die ik heb juist erg makkelijk in de zak van een badjas passen wanneer ik eens naar de sauna ga.
Hoewel een grotere regellengte ongetwijfeld prettiger leest is de vorm van de Libra wat lastiger in zo'n badjas weg te moffelen, die nieuwe is nagenoeg vierkant.
Accuduur is bij geen enkele Kobo een groot probleem toch? Of je nou een maand of 3 weken met een volle lading doet maakt weinig verschil, zelfs 2 weken zou in de meeste gevallen nog prima voldoen.
Uiteraard hangt het nogal af van hoeveel bladzijdes je omslaat en hoe vaak je wifi gaat gebruiken, vooral wifi (en het daarbij behorende browsen of synchroniseren) is nogal een aanslag op de voorraad power maar dat doe je toch niet zo vaak is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Mijn One loopt om de haverklap leeg. Regelmatig dat nadat ik een paar dagen niet gelezen heb de batterij op 5% staat (terwijl hij er 1 keer mee gelezen is). Batterij de geest gegeven? Zeker ook geen garantie dan... (sowieso lastig claimen, aangezien ik hem in Turkije heb gekocht...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:08

Rhapsody

In Metal We Trust

barrymossel schreef op maandag 30 september 2019 @ 08:36:
Mijn One loopt om de haverklap leeg. Regelmatig dat nadat ik een paar dagen niet gelezen heb de batterij op 5% staat (terwijl hij er 1 keer mee gelezen is). Batterij de geest gegeven? Zeker ook geen garantie dan... (sowieso lastig claimen, aangezien ik hem in Turkije heb gekocht...)
Wat zijn je instellingen? Qua automatisch uit/slaapmodus.

🇪🇺 pro Europa! | Dit was niet mijn kabinet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Rhapsody schreef op maandag 30 september 2019 @ 08:37:
[...]

Wat zijn je instellingen? Qua automatisch uit/slaapmodus.
Hij gaat vanzelf in slaapmodus. Heb ook niets aan de instellingen gewijzigd en voorheen was dit allemaal echt niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:22

Pierre

Van nature lui!

Tolstoi schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 22:34:
Dank, het is gelukt! Op de kobo website verwijzen sommige pagina's naar de kobo app uit de windows store, die volgens mij nog uit 2015 stamt.

Via onderstaande link kun je wel de recente software downloaden, waarmee je gewoon de boeken uit het bol.com kobo plus abonnement op je pc kunt downloaden.
https://www.kobo.com/nl/nl/p/desktop
Kan je ze met deze software dan weer de boeken op een andere Kobo zetten?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:37

ericplan

5180 Wp PV

barrymossel schreef op maandag 30 september 2019 @ 08:36:
Staat je wifi aan? Uitzetten loste bij mij het probleem op (bij een Clara).

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
ericplan schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:38:
[...]

Staat je wifi aan? Uitzetten loste bij mij het probleem op (bij een Clara).
Dat ga ik eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
  • Laatst online: 10-06 10:07
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een Kobo Libra H2O.

Het mijn eerste e-reader dus ik kan hem niet echt vergelijken, maar als iemand vragen heeft over de Libra dan ben ik beschikbaar.
Pagina: 1 ... 53 ... 69 Laatste