Acties:
  • +21 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Voor de liefhebbers van inverted screen/night mode is er een simpel truukje om via de developer mode met 1 vinkje zwart "papier" met lichte letters te krijgen.
Geen moeilijk gedoe, simpelweg developer options aanzetten does the trick.

Stappenplan:

- Zet developer mode aan door in het zoekvenster (loepje) "devmodeon" te tikken (er gebeurt niets) en sluit de zoekpagina.
- Ga naar "Instellingen" > "Informatie over het apparaat" en onderaan is een nieuw item verschenen genaamd "Developer options".
- Tik op "view" en vink vervolgens "Inverted screen" aan.
- Sluit dit venster en voila :)
- Uitzetten van deze functie gaat uiteraard op dezelfde manier via "Developer options"

Zo werkt het op mijn H2O 1st gen maar volgens mij moet dit op nagenoeg alle Kobo's wel te doen zijn.

Er is ook op 30-9-2019 een nieuwe firmware uitgekomen en deze heeft een erg prettige leesvoortgangsindicatie.
Zo kan je bij Leesinstellingen (pagina 2) de header en footer aan- of uitvinken en kiezen wat je daarin wil weergeven.
Ook is er nu een voortgangsbalk mogelijk waarbij de onderste rij pixels op je scherm aangeeft hoe ver je bent in het boek.

[ Voor 19% gewijzigd door PalingDrone op 05-10-2019 02:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-09 21:20

Maduth

Probeersel

Hi Allen,

Is het mogelijk om je statistieken van je huidige KOBO [uren gelezen e.d.] over te zetten naar een nieuwe versie. Waarom ik dit wil, tja... noem het een raar karaktereigenschapje ;)

Kleine edit: Ik wil mijn huidige H20 aan mijn vriendin geven en zelf de nieuwe Libra of Forma kopen [twijfel nog alleen]

[ Voor 24% gewijzigd door Maduth op 17-10-2019 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-09 13:36

Denko

|{ing Øf ßlitz

PalingDrone schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 01:33:
Voor de liefhebbers van inverted screen/night mode is er een simpel truukje om via de developer mode met 1 vinkje zwart "papier" met lichte letters te krijgen.
Geen moeilijk gedoe, simpelweg developer options aanzetten does the trick.

Stappenplan:

- Zet developer mode aan door in het zoekvenster (loepje) "devmodeon" te tikken (er gebeurt niets) en sluit de zoekpagina.
- Ga naar "Instellingen" > "Informatie over het apparaat" en onderaan is een nieuw item verschenen genaamd "Developer options".
- Tik op "view" en vink vervolgens "Inverted screen" aan.
- Sluit dit venster en voila :)
- Uitzetten van deze functie gaat uiteraard op dezelfde manier via "Developer options"

Zo werkt het op mijn H2O 1st gen maar volgens mij moet dit op nagenoeg alle Kobo's wel te doen zijn.

Er is ook op 30-9-2019 een nieuwe firmware uitgekomen en deze heeft een erg prettige leesvoortgangsindicatie.
Zo kan je bij Leesinstellingen (pagina 2) de header en footer aan- of uitvinken en kiezen wat je daarin wil weergeven.
Ook is er nu een voortgangsbalk mogelijk waarbij de onderste rij pixels op je scherm aangeeft hoe ver je bent in het boek.
Helaas, bij een libra doet ie het niet, ik kijk vanavond wel even op een H2o Ed2

De H2O v2 werkt wel btw!

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Ik probeer er achter te komen of het grotere scherm van de Forma echt die 100 euro meer waard is. Of toch gewoon voor de Libra gaan. Tevens las ik ook dat de accu van de Libra een stuk minder is vergeleken met de overige Kobo's. Iemand een idee/mening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Wat is een stuk minder?
Ik heb nog steeds een redelijk oude Kobo en zijn batterij gaat heel erg lang mee. Zelfs al zou hij voor de helft zo goed meegaan, dan nog zou ik erg tevreden zijn.

Mijn volgorde
- backlicht (nu zou 1% nog minder mogen)
- grote scherm / grote reader in totaal
- import gemak (Kobo icm bol.com, geweldig)
- batterij

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marjoko
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-09 18:05
Maduth schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 18:09:
Ik probeer er achter te komen of het grotere scherm van de Forma echt die 100 euro meer waard is. Of toch gewoon voor de Libra gaan. Tevens las ik ook dat de accu van de Libra een stuk minder is vergeleken met de overige Kobo's. Iemand een idee/mening?
Het scherm van de Forma zou anders gemaakt zijn, nl. met kunststof ipv glas. Daardoor zou deze minder gevoelig zijn voor schermbreuk. Scherm van de Forma is ook iets groter dan de Libra.

Heb sinds een maand een Libra, werkt prima, batterij is uitstekend. Ik zou zeggen dat de accuduur vergelijkbaar is met de accuduur van de H2O 2. Maar beide e-readers hoeven in vergelijking tot andere apparaten (zoals smartphones) niet vaak opgeladen te worden. Bij mij staat wifi standaard uit en auto sync ook, schermverlichting staat wel altijd aan.

Ik heb zelf voor de Libra gekozen omdat ik grote schermen al snel te zwaar of te lomp vind. Ook het feit dat de Forma minder gevoelig zou zijn voor schermbreuk kon mij niet overtuigen, ik ben er voorzichtig mee.

Ben er zeer tevreden over, blij met de fysieke knoppen en de draaibaarheid van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

We hebben de Libra gekozen, vonden het prijsverschil te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Verzoekje: is er iemand met een Kobo Clara HD en goede oren? ;)

Van een kleine afstand (en al helemaal met m'n oor tegen de zijkant) hoor ik een hoge toon, vooral wanneer ik pagina's omsla met veel kleurverschil. Klinkt als een inverter of zo. Is er iemand die kan checken of dit normaal is?
Iemand heeft mijn ereader onlangs laten vallen en nu hoor ik dat geluid, maar ik weet niet of het komt doordat er iets kapot is (scherm is nog in orde) of dat het toeval is dat ik het geluid nu pas hoor (eerder nooit gemerkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ik voor de verjaardag van mijn vrouw via bol.com een Kobo e-reader bestellen. Zij heeft reeds een Kobo Plus abonnement. Wat voor mij niet duidelijk is of ik het op mijn account kan bestellen zodat zij het kan gebruiken of dat het via haar account moet omdat deze klantenservicemedewerker zei dat de producten gekoppeld zijn en daarna de e-reader niet verkocht kan worden. Dat lijk mij sterk. Bol.com heeft zelf teruggestuurde exemplaren te koop staan.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
PcDealer schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 15:46:
Ik voor de verjaardag van mijn vrouw via bol.com een Kobo e-reader bestellen. Zij heeft reeds een Kobo Plus abonnement. Wat voor mij niet duidelijk is of ik het op mijn account kan bestellen zodat zij het kan gebruiken of dat het via haar account moet omdat deze klantenservicemedewerker zei dat de producten gekoppeld zijn en daarna de e-reader niet verkocht kan worden. Dat lijk mij sterk. Bol.com heeft zelf teruggestuurde exemplaren te koop staan.
Jij kan gewoon onder jouw account de reader bestellen. Zij moet straks op de reader inloggen onder haar kobo /bol account en het synchroniseren werkt als een tierelier

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@streamnl
Het is de Kobo Clara HD + Kobo sleepcover + 1 maand extra Kobo Plus ebookabonnement [Select-deal] geworden :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:16
Bij Expert te koop voor €159, de Kobo Libra H2O (zwart & wit).
Laagste prijs bij andere verkopers is €179 --> product: Kobo Libra H2O

Afbeeldingslocatie: https://www.expert.nl/media/frontend/catalog/products/372569104/630x630/372569104-2882474.jpg

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:54
Wobcat schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:00:
Bij Expert te koop voor €159, de Kobo Libra H2O (zwart & wit).
Laagste prijs bij andere verkopers is €179 --> product: Kobo Libra H2O

[Afbeelding]
Top tip, maar jammer dat ze niet naar België leveren. En bij Expert België hebben ze die toestellen niet.

Ben ook wel in de markt voor zo'n Libra H2O. Gisteren eens vast gehad bij Mediamarkt, ideaal formaat voor mij persoonlijk. 6" lijkt me net wat te klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Drwho1 schreef op zondag 17 november 2019 @ 13:02:
[...]

Top tip, maar jammer dat ze niet naar België leveren. En bij Expert België hebben ze die toestellen niet.

Ben ook wel in de markt voor zo'n Libra H2O. Gisteren eens vast gehad bij Mediamarkt, ideaal formaat voor mij persoonlijk. 6" lijkt me net wat te klein.
Bol.com levert ze ook, voor 179 euro dan weliswaar, maar nog steeds een aardige prijs lijkt me: https://www.bol.com/nl/p/...GURI-g.1_2.3.ProductTitle

En die leveren wel naar België :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
wildhagen schreef op zondag 17 november 2019 @ 14:59:
[...]

Bol.com levert ze ook, voor 179 euro dan weliswaar, maar nog steeds een aardige prijs lijkt me: https://www.bol.com/nl/p/...GURI-g.1_2.3.ProductTitle

En die leveren wel naar België :)
179€ is de standaardprijs overal, 20€ is ongeveer 11% van de totaalprijs, dat is de moeite. Ik ben ook nog maar pas de markt van ereaders aan het verkennen, weet niet of het echt mijn ding zal zijn. Interesse vooral voor het lezen van vakspecifieke literatuur ipv altijd op tablet of laptop.

Edit: ik zie hier een kobo auro h2o edition 2 te koop staan tweedehands met 100 leesuren. Is dat veel voor een ereader?

[ Voor 8% gewijzigd door Drwho1 op 17-11-2019 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:10
Drwho1 schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:14:
[...]ik zie hier een kobo auro h2o edition 2 te koop staan tweedehands met 100 leesuren. Is dat veel voor een ereader?
Ik heb een H2O 1e editie en meer dan 1000 lesuren. Doet het nog uitstekend .

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert89
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-08 16:20
Ik hoop dat ze de Clara ook weer eens in de aanbieding doen. Ze blijven wel strak op 130 euro zitten met die prijs de laatste maanden. :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• overkill001
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-09 21:52
bij BOL.COM is de Kobo Libra H2O nu €159 zie ik net, scheelt toch weer mooi :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Drwho1 schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:14:
[...]

179€ is de standaardprijs overal, 20€ is ongeveer 11% van de totaalprijs, dat is de moeite. Ik ben ook nog maar pas de markt van ereaders aan het verkennen, weet niet of het echt mijn ding zal zijn. Interesse vooral voor het lezen van vakspecifieke literatuur ipv altijd op tablet of laptop.
Ze hebben hem nu afgeprijsd blijkbaar, nu kost hij bij Bol.com ook 159 euro. En die leveren snel en ook naar België :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:04

13art

Moderator Mobile
Is er met die Libra eigelijk fatsoenlijk in bed te lezen als je op je zij ligt of springt het scherm dan elke keer naar landscape modus? Of kan je landscape modus ook uitzetten oid?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
l3art schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:51:
Is er met die Libra eigelijk fatsoenlijk in bed te lezen als je op je zij ligt of springt het scherm dan elke keer naar landscape modus? Of kan je landscape modus ook uitzetten oid?
https://help.kobo.com/hc/nl/articles/360019141453

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
l3art schreef op maandag 18 november 2019 @ 17:17:
[...]

Maar alleen landscape uitschakelen is dus niet mogelijk?
Volgens die tekst wel, automatisch uitzetten en dan in de instellingen bepalen hoe je het wilt hebben...
Tik tijdens het lezen op het midden van het scherm.
Tik op het pictogram 'Draaien' epd_-_auto_rotate_png.png aan de bovenkant van het scherm.
Tik op Liggend of Portret.
dat is dus als automatisch draaien uit staat.

[ Voor 30% gewijzigd door ArthurMorgan op 18-11-2019 17:20 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ArthurMorgan schreef op maandag 18 november 2019 @ 17:19:
[...]

Volgens die tekst wel, automatisch uitzetten en dan in de instellingen bepalen hoe je het wilt hebben...

[...]

dat is dus als automatisch draaien uit staat.
Ok, het zal wel aan mij liggen dat in die tekst niet helemaal duidelijk vind. Waar ik benieuwd naar ben is als je landscape uitschakelde of hij dan nog wel automatisch draait tussen linksom of rechtsom in portrait. Kortom als ik op m'n linkerzij lees en draai naar mijn rechterzij of het beeldscherm dan wel mee draait. Maar dat zal dan wel wanneer je kan kiezen tussen landscape of portrait modus locken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
l3art schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:32:
[...]

Kortom als ik op m'n linkerzij lees en draai naar mijn rechterzij of het beeldscherm dan wel mee draait.
Draai je de e-reader dan ook ondersteboven bij het wisselen van zij? ;) Anders blijft de bovenkant van je apparaat nog steeds de bovenkant (tenzij je de knoppen aan de andere kant wil hebben)

[ Voor 16% gewijzigd door Heedless op 19-11-2019 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heedless schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:38:
[...]

Draai je de e-reader dan ook ondersteboven bij het wisselen van zij? ;) Anders blijft de bovenkant van je apparaat nog steeds de bovenkant
Je hebt toch die bladerknoppen.
Even de praktijk toelichten. Ik lig op mijn rechterzij, heb de ereader vast met mijn rechterhand en de bladerknoppen aan de onderkant. Ik draai me om, dan moet ik de ereader draaien en in m'n linkerhand ompakken om de bladerknoppen onder te krijgen, dat betekend dus ook dat het scherm mee moet draaien omdat ik anders op de kop moet gaan lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
Haha ik had mijn reactie net voordat je reageerde aangepast, toen ik me realiseerde dat hij knoppen heeft (mijn Clara heeft dat niet).
Ik denk dat je bij wisselen misschien even naar de settings moet. Is er niet een MediaMarkt oid in de buurt waar je het even kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heedless schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:00:
Haha ik had mijn reactie net voordat je reageerde aangepast, toen ik me realiseerde dat hij knoppen heeft (mijn Clara heeft dat niet).
Ik denk dat je bij wisselen misschien even naar de settings moet. Is er niet een MediaMarkt oid in de buurt waar je het even kan testen?
Niet in de buurt nee, maar dat komt wel goed. Eerst mijn Kobo Aura One zien te verkopen en dan komt de Kobo Libra H2O pas in beeld. Dus heb er geen haast mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:52
Heeft er iemand hier een Kobo Forma en ervaringen met lezen met de laagste brightness settings?

Ik kom op internet verhalen tegen dat de back-light kan flikkeren op de laagste stand, maar dit is in een winkel nogal lastig te zien.

Mijn huidige cheapass reader heeft hier ook last van en heb geen zin om te upgraden om vervolgens hetzelfde probleem te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-08 15:39
Geen problemen met flikkering hier.

In verband met het draaien: ik zet hem vast op portrait en die draait gewoon om als ik me op m’n linkerzij leg met de knoppen beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-07 13:25
Kobo Forma nu bij Yorcom voor €249

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Flapperbol schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:49:
Heeft er iemand hier een Kobo Forma en ervaringen met lezen met de laagste brightness settings?
Ik zie niks:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Iemand ervaring met het lezen van magazines op een ereader? Heb een abonnement op een computermagazine, dus ik zou de pdf erop kunnen zetten. Afbeeldingen zijn dan wel z/w maar dat is bijzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-08 15:39
Het lezen van A4 PDFs vind ik zelfs op de forma wat onhandig. Je kan het wel groter laten weergeven (halve bladzijde per keer dacht ik) maar dat is enkel oplossing als de layout er zich toe leent. Kortom eerder richting een 10 incher gaan zoals de remarkable zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
TPar schreef op zondag 24 november 2019 @ 15:56:
Het lezen van A4 PDFs vind ik zelfs op de forma wat onhandig. Je kan het wel groter laten weergeven (halve bladzijde per keer dacht ik) maar dat is enkel oplossing als de layout er zich toe leent. Kortom eerder richting een 10 incher gaan zoals de remarkable zou ik zeggen.
Nee, zo'n remarkable is alleen al door zijn prijs geen optie. Waw, 449€ dat is duur. Goed als je zoiets intensief gebruikt. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:17
M'n One heeft nu echt problemen met de batterij. Als ie een dag niet aan de lader ligt is ie in de avond leeg. Zeker weinig aan te doen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:45

ericplan

5180 Wp PV

barrymossel schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:11:
M'n One heeft nu echt problemen met de batterij. Als ie een dag niet aan de lader ligt is ie in de avond leeg. Zeker weinig aan te doen lijkt me?
Wifi aan of uit? Dat kan flink verschil maken.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
ericplan schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:31:
[...]

Wifi aan of uit? Dat kan flink verschil maken.
Dat is hier niet van toepassing. De batterij is letterlijk binnen een dag (zonder gebruik) leeg. Dat kan en mag niet aan wifi liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
gewone reset, en als dat niet werkt een factory reset.

En ja dat kan wel degelijk aan de wifi liggen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
ArthurMorgan schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:51:

Ga ik proberen. Zal wifi ook uitzetten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
barrymossel schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:11:
Mijn H2O heeft ook een periode vreemd gedrag vertoont, snel leeglopen, opeens "dood" zijn en met geen mogelijkheid te rebooten of te resetten, niet willen laden etc. ik zat al voorzichtig naar een andere te kijken tot hij na een lange periode aan het infuus plotseling weer een teken van leven gaf.
Heb toen handmatig de software geupdated door het updatebestand naar de Kobo te slepen en sindsdien zijn er geen problemen meer (nu zo'n 3/4 jaar geleden).
Achteraf denk ik dat er iets fout gegaan is bij een bepaalde softwareversie of tijdens het OTA flashen daarvan maar dat is slechts een vermoeden.
Je zou eens op de wiki van mobileread kunnen kijken om de voor jou geschikte firmware te vinden en dan handmatig te flashen. Flash instructies zijn daar ook te vinden.
Iets sofwarematigs zou ik zeker niet uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
PalingDrone schreef op maandag 25 november 2019 @ 23:54:
[...]

Mijn H2O heeft ook een periode vreemd gedrag vertoont, snel leeglopen, opeens "dood" zijn en met geen mogelijkheid te rebooten of te resetten, niet willen laden etc. ik zat al voorzichtig naar een andere te kijken tot hij na een lange periode aan het infuus plotseling weer een teken van leven gaf.
Heb toen handmatig de software geupdated door het updatebestand naar de Kobo te slepen en sindsdien zijn er geen problemen meer (nu zo'n 3/4 jaar geleden).
Achteraf denk ik dat er iets fout gegaan is bij een bepaalde softwareversie of tijdens het OTA flashen daarvan maar dat is slechts een vermoeden.
Je zou eens op de wiki van mobileread kunnen kijken om de voor jou geschikte firmware te vinden en dan handmatig te flashen. Flash instructies zijn daar ook te vinden.
Iets sofwarematigs zou ik zeker niet uitsluiten.
Thanks, dat ga ik proberen als het uitzetten van wifi niet helpt (gisteravond wifi uitgezet). Al is een handmatige update misschien sowieso wel een goed plan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
Bij mij hielp het om in de settings in te stellen dat hij na een uur uit gaat (ipv alleen sleepmode). Het opstarten bij volgend gebruik duurt dan wat langer, maar de batterij gaat ontzettend lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Heedless schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:19:
Bij mij hielp het om in de settings in te stellen dat hij na een uur uit gaat (ipv alleen sleepmode). Het opstarten bij volgend gebruik duurt dan wat langer, maar de batterij gaat ontzettend lang mee.
Thanks! Kan ik testen, maar hier ging het echt om binnen een dag leeg. Lijkt me dat sleepmode niet zo snel een e-reader kan en mag leeg laten lopen.
Maar ik heb dus wat zaken die ik kan proberen. Ging er ook al vanuit dat de batterij gewoon op was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
ArthurMorgan schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:51:

Vooralsnog lijkt het toch echt hier aan te liggen. Maandagavond wifi uitgezet (en stekker eruit) en gisteravond was de batterij nog helemaal vol. Ben benieuwd hoe hij er vanavond bij ligt.

Blijft wel de vraag waarom dat ineens het geval is en waarom wifi de batterij binnen een dag leeg trekt. Dat lijkt me een software bug. Dus toch eens kijken of een reset/update werkt om dat op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Soms werkt het gewoon later weer om WIFI aan te zetten ;)

Ik heb hier een heel enkele keer last van. Ik doe hem dan gewoon even uit en weer aan. Ja ws een bug of zo. Maar goed, mijn telefoon, tablet en smartwatch hebben ook wel eens van die kuren dat ze opeens blijven leeglopen.

In elk geval fijn dat het weer werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door ArthurMorgan op 27-11-2019 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

barrymossel schreef op woensdag 27 november 2019 @ 08:43:
[...]
Vooralsnog lijkt het toch echt hier aan te liggen. Maandagavond wifi uitgezet (en stekker eruit) en gisteravond was de batterij nog helemaal vol. Ben benieuwd hoe hij er vanavond bij ligt.

Blijft wel de vraag waarom dat ineens het geval is en waarom wifi de batterij binnen een dag leeg trekt. Dat lijkt me een software bug. Dus toch eens kijken of een reset/update werkt om dat op te lossen.
Bij mij staat de wifi nu standaard uit. Vermoed dat het iets met synchroniseren te maken heeft. Omdat ik toch altijd de boeken erop zet met een draadje aangesloten op de computer, kan ik prima zonder wifi. Mooi dat het lijkt te helpen.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
ericplan schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:39:
[...]

Bij mij staat de wifi nu standaard uit. Vermoed dat het iets met synchroniseren te maken heeft. Omdat ik toch altijd de boeken erop zet met een draadje aangesloten op de computer, kan ik prima zonder wifi. Mooi dat het lijkt te helpen.
Ja, ik had hem alleen aan staat voor eventuele updates. Nou dat kan ik zo nu en dan ook wel handmatig. Of even wifi aan als vie bol.com een boek koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoewel ik over de Kobo reader an sich tevreden ben, heb ik wel wat moeite met zowel de kobo store als de bol.com store.

Ik vind het lastig om een schifting te maken in wat ik wel en niet heb gelezen.
Er staan bijvoorbeeld vijf boeken van Philip Kerr op mijn Kobo die ik heb gelezen. Echter; na het uitlezen van het laatste deel; krijg ik doodleuk de eerdere delen (die ik dus ook al heb gelezen) voorgeschoteld.
Synchronisatie met bol.com doet precies hetzelfde. Mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
Net mijn oude Kobo Touch teruggevonden (is vervangen door een H2O).
Na aanzetten kwam 'ie in een bootloop terecht, dus ik dacht ik doe een volledige reset (Home + Power).
Nu staat 'ie op het Herstellen scherm en doet 'ie helemaal niets meer.
Iemand nog tips om 'm nog tot leven te wekken?

• Heedless
  • Niet online
Condor70 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 22:41:
Weet je zeker dat hij opgeladen is? Misschien is ie uitgevallen met die tekst in beeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Condor70
Heedless schreef op donderdag 26 december 2019 @ 10:30:
[...]

Weet je zeker dat hij opgeladen is? Misschien is ie uitgevallen met die tekst in beeld?
Hij zat aan de lader toen ik dit probeerde. Het laadlampje ging echter uit tijdens de factory reset en is daarna niet meer aan gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bspans
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-06 15:00
Mijn kobo touch wilde eerst niet opstarten, na een Factory reset crashte bij het openen van een boek.
Iemand suggesties hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenjaminM
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 05-11-2024
Dag allemaal,
Ik heb de Kobo Aura H20 2.0 -> leuk toestel, maar ik maak er te weinig gebruik van.

Kan er me iemand vertellen wat het verschil is tussen de 'ebookplatformen' (bol.com, kobo, amazon, ...) is er ergens een site waar de vergelijking wordt gemaakt?
Ik heb het meest interesse in non-fictie.

Groeten
Benjamin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
BenjaminM schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 13:31:
Dag allemaal,
Ik heb de Kobo Aura H20 2.0 -> leuk toestel, maar ik maak er te weinig gebruik van.

Kan er me iemand vertellen wat het verschil is tussen de 'ebookplatformen' (bol.com, kobo, amazon, ...) is er ergens een site waar de vergelijking wordt gemaakt?
Ik heb het meest interesse in non-fictie.

Groeten
Benjamin
Amazon, proprietair ebook formaat, werkt standaard alleen op de Amazon Kindle, wel om te zetten via een programma als Calibre, voornamelijk Engelse boeken.
Bol, .epub formaat en veel Nederlands aanbod, werkt gelijk op je Kobo, net als de Kobo store uiteraard.

https://rsnijders.info/va...pgave/ebooks-en-ereaders/ hier vind je wat goed onderbouwde artikelen over dit onderwerp maar een directe vergelijking tussen alle aanbieders heb ik zo 1 2 3 niet kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal,

Sinds afgelopen week werkt mijn Kobo Aura V2 niet meer. Hij lijkt niet meer op te laden (er brandt geen lampje wanneer ik hem aansluit op de stroom). Daarnaast lijkt hij telkens vast te lopen.

Kobo adviseerde mij een harde reset, door de powerknop 30 seconden ingedrukt te houden. De e-reader gaat dan herstellen, maar loopt tijdens dit proces ook telkens vast. De volgende oplossing van Kobo was: een nieuwe kopen, en ik kreeg tips over hoe ik deze e-reader veilig kon dumpen.

Heeft iemand deze ervaring ook? Ik voel me niet erg geholpen door de klantenservice van Kobo, die mij redelijk snel van de chat afgooiden, en adviseerden een nieuwe te kopen.. Mijn e-reader is net 3 jaar oud, ik hoop eigenlijk dat ie nog even meekan..

Alvast veel dank voor jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 09:49
KOBO E-READER BIJ DE VARAGIDS!
Tijdelijke actie: Kobo Clara HD e-reader (t.w.v. €129,-) + 1 jaar VARAgids (t.w.v. €67,50)
Nu samen voor slechts €99,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Condor70 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 22:41:
Net mijn oude Kobo Touch teruggevonden (is vervangen door een H2O).
Na aanzetten kwam 'ie in een bootloop terecht, dus ik dacht ik doe een volledige reset (Home + Power).
Nu staat 'ie op het Herstellen scherm en doet 'ie helemaal niets meer.
Dit is precies het probleem wat ik ook ervaar... Heb je een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:05:
[...]

Dit is precies het probleem wat ik ook ervaar... Heb je een oplossing gevonden?
Ik heb het maar opgegeven. De volgende dag was de batterij namelijk 2x zo dik geworden (en waarschijnlijk dus overleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Condor70 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:31:
[...]

Ik heb het maar opgegeven. De volgende dag was de batterij namelijk 2x zo dik geworden (en waarschijnlijk dus overleden).
Dat is einde oefening.
Wanneer je scherm niet gebarsten is zou je nog een andere accu kunnen proberen maar wees sowieso voorzichtig met opgezwollen batterijen, zo snel mogelijk je huis uit en bewaren op een niet brandbare plek voordat je dat ding inlevert bij de milieustraat (in een oude pan op een betonnen vloer/tuin/balkon o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
Kan je niet terecht bij de winkel waar je hem kocht onder het mom van Europese regelgeving? Die aangeeft dat apparatuur zoals dit langer mee hoort te gaan en dat je nog steeds garantie zou moeten hebben op fabrieksfouten? Heb zoiets jaren geleden met een iPod gedaan en is uiteindelijk gelukt (hoewel die net een maand over de garantie was, niet een jaar).

Als ie weg gaat zou ik hem best willen hebben om te kijken of ik er nog wat leuks mee zou kunnen knutselen. E-ink schermen zijn duur maar super leuk voor een Pi of Arduino of zo (maar geen flauw idee of je dit scherm daar voor kan gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ereader was een cadeau, ik heb dus geen aankoopbewijs :( ik heb nogmaals contact opgenomen met de klantenservice van Kobo, want ik vind sowieso dat ik wel erg makkelijk wordt afgescheept met dit antwoord. Mijn batterij is nog niet opgezwollen, maar het scherm hangt nog steeds.

Indien dit niet werkt, ga ik toch maar op zoek naar een nieuwe, wat mij betreft mag je deze dan zeker overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
Hebben Kobos nog steeds een interne SD kaart? Hadden ze in oudere modellen in elk geval wel. Misschien kan je die er uit halen en daar zelf een image van iemand anders op terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Toch gek dat er zoveel issues lijken te zijn met de accu's. Die van mij terug gestuurd na ruim een jaar omdat de accu rond de 70 en 45% opeens 10% zakte. Werd niet eens gerepareerd maar kreeg meteen mijn aankoopbedrag terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Laatst online: 23-08 09:02
Kan iemand mij in de richting sturen (mobileread?) van de goede plugins / tools om eigen epubs te kunnen syncen tussen mijn Kobo Clara HD & een Android app?

Calibre sideloaden is geen probleem en zelfs de epub op mijn Android krijgen is geen probleem, wat enorm zou helpen is de bookmark(s) kunnen syncen. Verder niks.

Any ideas?

[ Voor 1% gewijzigd door Dzine op 28-01-2020 22:20 . Reden: typo ]

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
De enige mogelijkheid die ik daarvoor ken is tussen de Kobo en de Kobo Android app. Daarbij werkt dat helaas ook nog eens alleen maar met via de Kobo store gekochten boeken...

Mocht je toch nog iets vinden ergens hoor ik het ook graag, heb er ooit wel eens naar gezocht maar niets gevonden. Ik lees zelf ook gespreid tussen mijn Kobo en Android (Moon+Reader).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 17:21
In theorie zou het mogelijk moeten zijn door KOreader op je Kobo te installeren alsook een plugin. Zelf heb ik er wat te weinig verstand van om dit zelf te proberen (hoewel ik het best wel zou willen).

https://github.com/koreader/koreader/wiki/Progress-sync

Tolino is nu ook deel van Rakuten, en op de Tolino readers, waarvan de laatste modellen hardwarematig gewoon Kobo's zijn, zit Tolino Cloud, wat zorgt voor een voortgangssync voor sideloaded (gesideload?) boeken. Misschien voegt Rakuten ooit Kobo Cloud toe aan haar e-reader??

[ Voor 5% gewijzigd door Edwin_VH op 30-01-2020 11:29 ]

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Laatst online: 23-08 09:02
Edwin_VH schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:28:

Tolino is nu ook deel van Rakuten, en op de Tolino readers, waarvan de laatste modellen hardwarematig gewoon Kobo's zijn, zit Tolino Cloud, wat zorgt voor een voortgangssync voor sideloaded (gesideload?) boeken. Misschien voegt Rakuten ooit Kobo Cloud toe aan haar e-reader??
Top bedankt voor de tip! Mijn kobo is retour gegaan en er wordt een Tolino besteld *O*

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

De helderheid van de achtergrondverlichting van mijn pricewatch: Kobo Clara HD Zwart werd automatisch aangepast totdat ik zelf de helderheid koos. De mogelijkheid om dit weer op automatisch te zetten ontbreekt zo lijkt 't. Keek ik echt zo verkeerd?

Achter "Natuurlijk licht" zie ik wel de optie Auto overigens

[ Voor 8% gewijzigd door JBS op 03-02-2020 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:44
Ik heb vorige week een kobo besteld. Nu ik hem enkele dagen gebruikt valt het mij op dat deze niet helder wordt verlicht.
Kobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-09 12:01
Tito129 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:16:
Ik heb vorige week een kobo besteld. Nu ik hem enkele dagen gebruikt valt het mij op dat deze niet helder wordt verlicht.
[Afbeelding: Kobo]
Als je hem via internet hebt gekocht heb je 14 dagen omruilgarantie.
Hij moet gelijkmatig oplichten. dit klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb nu naast mijn eerste generatie Kobo H2O, die het na 4,5 jaar nog prima doet overigens (alleen is de sleep cover behoorlijk afgetuigd), nu ook een Clara HD. De afgelopen dagen een beetje gebruikt, en met name bij in bed lezen vind ik de clara prettiger. Ben benieuwd of dat ding ook zo betrouwbaar zal blijken.
Dat lijkt me wel te ongelijkmatig inderdaad, heb je hem geruild?

[ Voor 38% gewijzigd door begintmeta op 08-02-2020 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:46
Niet zoals het hoort.
Ik heb dezelfde reader en bij mij zie je niet waar de verlichting zit.

Kobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

Met het rondkijken voor een eerste e-reader viel me met de Kobo e-readers op dat het scherm van de Libra H20 afwijkt qua kleur en helderheid vergeleken met de Clara HD en Forma.

Ik heb de drie e-readers in een proefopstelling in de winkel naast elkaar gehouden met gelijke instellingen: helderheid, automatisch aanpassen m.b.t. dag/nacht ja/nee. De helderheid stond ingesteld op 90% voor één e-reader en die setting heb ik ook voor de andere e-readers aangehouden. Ook de instelling m.b.t. de kleur heb ik op alle readers gelijk gehouden met het schuifbalkje.

De Libra H20 was beduidend minder helder en minder wit...neigde een beetje richting geel. De Clara HD en Forma kwamen overeen; helder en wit.

De verkoper in de winkel zei dat de demo exemplaren in orde waren en dat het eraan lag dat de Libra H20 andere LED gebruikt voor de verlichting en dat het gewoon een heel ander model is.

Volgens de specificaties beschikt zowel de Libra, Clara als e Forma over ComfortLight PRO.

Heeft iemand toevallig zowel de Libra als de Clara HD (of Forma) en kan aangeven of dit inderdaad klopt en wellicht zelfs kenmerkend is voor de Libra?

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 11-02-2020 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 07:44
Tricto schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:24:
[...]

Niet zoals het hoort.
Ik heb dezelfde reader en bij mij zie je niet waar de verlichting zit.

Thx. Ik heb hem inmiddels terug gestuurd. Met de vraag voor een nieuwe.
Ik heb nog een glo maar qua schepte is de h20 wel fijner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:46
Gim schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:55:

Heeft iemand toevallig zowel de Libra als de Clara HD (of Forma) en kan aangeven of dit inderdaad klopt en wellicht zelfs kenmerkend is voor de Libra?
Zelf in het bezit van de Libra. Tevens ook mijn eerste e-reader. Heb deze gekocht zonder deze naast de Clara en Forma te zien maar puur op de vorm + de knoppen. Dit vind ik namelijk een erg fijne toevoeging. En gebruik zeker de knoppen erg vaak. Ook fijn dat je je "boek" kunt beethouden met 1 hand zonder in de buurt van je scherm te komen.

Dat de Clara of Forma wellicht iets helderder of witter is zou kunnen. Ik zou echter niet weten wanneer ik de helderheid op 100% zou willen hebben. Ik kom eigenlijk al niet eens voorbij de 45%. Ik zou zelf gewoon de reader kiezen die je het fijnst lijkt. De andere wellicht wat wittere schermen zie je thuis toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

Tricto schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:35:
[...]

Zelf in het bezit van de Libra. Tevens ook mijn eerste e-reader. Heb deze gekocht zonder deze naast de Clara en Forma te zien maar puur op de vorm + de knoppen. Dit vind ik namelijk een erg fijne toevoeging. En gebruik zeker de knoppen erg vaak. Ook fijn dat je je "boek" kunt beethouden met 1 hand zonder in de buurt van je scherm te komen.

Dat de Clara of Forma wellicht iets helderder of witter is zou kunnen. Ik zou echter niet weten wanneer ik de helderheid op 100% zou willen hebben. Ik kom eigenlijk al niet eens voorbij de 45%. Ik zou zelf gewoon de reader kiezen die je het fijnst lijkt. De andere wellicht wat wittere schermen zie je thuis toch niet.
Is ook niet dat ik hem op 100% wil hebben, maar het viel me gewoon op. Het gaat me overigens vooral om de lichtkleur. Klopt het dat de Libra niet "witter" kan... door ander scherm en/of LEDjes?(dat verhaal werd me voorgehouden)

Onderstaand een foto met de Libra (links) en Forma (rechts). Toch wel een duidelijk verschil. Voor een vergelijking met de Clara had ik een betere foto, maar die krijg ik helaas niet ge-upload.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GEflv6QT8NlPTr5hlEqmQKbf/medium.jpg

De Libra heeft echt wel een paar grote voordelen (waar je ook voor betaald), maar voornaamste is natuurlijk een scherm welke zo prettig mogelijk in te stellen is om te lezen op welk tijdstip van de dag dan ook. Zo heb ik mijn smartphone overdag ook anders qua kleur vergeleken met 's avonds. Als de Libra daadwerkelijk "beperkter" is qua lichtkleur, dan hou ik het bij de Clara HD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
Wit licht is mooi, maar ik heb mijn Clara zelf altijd zo geel mogelijk staan aangezien dat veel fijner leest 's avonds. Dus misschien is het geen probleem als hij niet witter kan?
Zelfde met hoe fel hij kan. Leuk dat je 0 tot 100% hebt, maar in de praktijk wennen m'n ogen snel aan de helderheid en heb ik hem na een paar minuten meestal op 1% staan (en zou ik hem eigenlijk liever nog wat verder uit hebben).

[ Voor 5% gewijzigd door Heedless op 11-02-2020 16:43 ]

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:47
Zijn er ook nog recente e-readers waarmee je stukjes tekst kunt markeren (een kleur geven)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

MDXTweaker schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:43:
KOBO E-READER BIJ DE VARAGIDS!
Tijdelijke actie: Kobo Clara HD e-reader (t.w.v. €129,-) + 1 jaar VARAgids (t.w.v. €67,50)
Nu samen voor slechts €99,95
Bedankt! Dit nog niet gezien :)

Feit dat het pas m'n eerste e-reader gaat worden (om uit de lees dip te komen) en het dan ook wel zo'n groot prijsverschil is met de Libra, ga ik gewoon voor deze aanbieding. De VARAgids kan altijd nog gebruikt worden voor de wekelijkse sudoku- of zweedse prijspuzzel (als die erin staat).

En de Clara e-reader die je krijgt loopt gewoon via BCC met 2 jaar garantie; prima deal en prettig dat je ermee naar de winkel kunt als er toch iets aan scheelt :)

[ Voor 12% gewijzigd door Gim op 14-02-2020 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 21:57
AMD1800 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:29:
Zijn er ook nog recente e-readers waarmee je stukjes tekst kunt markeren (een kleur geven)?
Er zijn nog geen ereaders met kleur, maar vrijwel elke ereader (iig elke kobo) kan je een stuk tekst selecteren en hier een notities aan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-09 08:36
Zijn er nog aanbiedingen voor Kobo Plus? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Nou gaat bij ons de derde Clara HD kapot binnen een jaar tijd. Wat een schraal apparaat is dat zeg. Totaal niet te vergelijken met mijn Aura HD uit 2013 (?) die is echt ontzettend robuust en draait als een zonnetje.

Nu wil ik best wel een Libra aanschaffen, maar is daar de bouwkwaliteit een stuk beter van dan bij de Clara HD? Het prijsverschil is aanzienlijk.

Beetje jammer dat wij inmiddels met drie mensen verslaafd zijn aan het bol.com kobo abonnement, dus stappen ook niet zo makkelijk over.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 21:57
SirLenncelot schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:27:
Nou gaat bij ons de derde Clara HD kapot binnen een jaar tijd. Wat een schraal apparaat is dat zeg. Totaal niet te vergelijken met mijn Aura HD uit 2013 (?) die is echt ontzettend robuust en draait als een zonnetje.

Nu wil ik best wel een Libra aanschaffen, maar is daar de bouwkwaliteit een stuk beter van dan bij de Clara HD? Het prijsverschil is aanzienlijk.

Beetje jammer dat wij inmiddels met drie mensen verslaafd zijn aan het bol.com kobo abonnement, dus stappen ook niet zo makkelijk over.
Wat gaat er aan kapot? E-readers zijn over het algemeen sowieso vrij fragiele apparaten (vooral het scherm breekt snel), maar ik heb inderdaad het idee dat Kobo's hier gevoeliger voor zijn dan de grootste concurrent Kindle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
De eerste ging opeens niet meer aan, de tweede ging niet meer uit slaapstand en de laatste zat ook vast in slaapstand en bij wat proberen met de knop versprong het beeld half en is hij bevroren tussen twee beelden in.

Mijn eigen ereader (Aura HD) is nu bijna 7 jaar oud en heeft allerlei vallen en beknellingen in reistassen overleefd.

Mensen die ervaring hebben met een Kobo Libra? Is dat een robuuster apparaat dan de Clara HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:08
Ik overweeg een Clara HD aan te schaffen, maar de verhalen over defecten doen me twijfelen. Zijn er hier ook mensen bij wie de Clara HD wel gewoon blijft functioneren?
Een grotere e-reader lijkt me niet prettig om mee te nemen op reis.

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

arnold_m schreef op zondag 8 maart 2020 @ 14:19:
Ik overweeg een Clara HD aan te schaffen, maar de verhalen over defecten doen me twijfelen. Zijn er hier ook mensen bij wie de Clara HD wel gewoon blijft functioneren?
Een grotere e-reader lijkt me niet prettig om mee te nemen op reis.
Ja, hier een tevreden Clara gebruiker. Gekocht nadat m'n vorige Kobo in m'n fietsbagage een schermbreuk had opgelopen. Eigenlijk geen problemen gehad tot nu toe.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 17:21
Wij hebbben er 2, beide probleemloos.

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 09:19
Ik heb de Clara al een hele poos, nooit iets mee gehad, maar zaterdag e-reader leeg, terwijl ik 'm een paar dagen daarvoor had opgeladen, opeens een draaiende cirkel en toen ik op de aan/uit knop drukte ging de e-reader terug naar fabrieksinstelling. Gelukkig gebeurde dit thuis zodat ik deze, voor ik aan het werk ging, opnieuw kon instellen. Ik vond het erg vreemd dat de e-reader na een paar dagen leeg was, terwijl ik de deze niet had gebruikt, voor thuisgebruik heb ik een Libra. de Clara voor in de tas, in de auto enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
De MediaMarkt deed weer niet moeilijk over het omruilen van het apparaat. Dus nog maar eens proberen met de clara.

@Hilliebillie kun je me iets meer vertellen over je ervaringen met de Libra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Ik ben nog in het bezit van een originele Kobo Aura. pricewatch: Kobo Aura Zwart
Prima ding, maar ik vind deze vooral erg traag. Ik kan weinig informatie vinden over hoeveel sneller de huidige Forma, Libra en Clara nu zijn. Bladeren in een e-book is op mijn Aura al traag, maar aan een pdf moet ik al helemaal niet beginnen.
Hoe zit dat nu met de huidige modellen. Zijn die - naast het scherpere scherm - ook significant sneller?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:46
Aangezien we even niet sociaal mogen zijn heb ik weer eens een Kobo Plus abo genomen, maar deze is dus vooral voor mijn vriendin en ik probeer af en toe eens te lezen.

Nu is ze heel enthousiast over een boek dus ik heb het ook binnengehaald op mijn ereader, maar het nadeel van het synchroniseren is dat mijn ereader aan geeft dat ik al op 30% van het boek zit.

Is dit op enige manier te voorkomen zonder de ereader offline te houden?
Ik moet bij beide ereaders op mijn bol.com account inloggen om de boeken te kunnen downloaden en ik zou liever (zoals bij Netflix) hebben dat ik mijn eigen voortgang zie.

Ik heb in mijn geheugen zitten dat ik dit eerder wel voor elkaar had. Toen hadden wij allebei een Kobo account en toen kreeg mijn vriendin wel de boeken binnen die ik via Kobo plus had :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Beakzz schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 02:24:
Aangezien we even niet sociaal mogen zijn heb ik weer eens een Kobo Plus abo genomen, maar deze is dus vooral voor mijn vriendin en ik probeer af en toe eens te lezen.

Nu is ze heel enthousiast over een boek dus ik heb het ook binnengehaald op mijn ereader, maar het nadeel van het synchroniseren is dat mijn ereader aan geeft dat ik al op 30% van het boek zit.

Is dit op enige manier te voorkomen zonder de ereader offline te houden?
Ik moet bij beide ereaders op mijn bol.com account inloggen om de boeken te kunnen downloaden en ik zou liever (zoals bij Netflix) hebben dat ik mijn eigen voortgang zie.

Ik heb in mijn geheugen zitten dat ik dit eerder wel voor elkaar had. Toen hadden wij allebei een Kobo account en toen kreeg mijn vriendin wel de boeken binnen die ik via Kobo plus had :?
Je bent ingelogd met jouw account op beide ereaders en jouw vriendin leest via jouw account?

Intussen krijg ik het niet voor elkaar om via usb en de Kobo app om een pdf te downloaden naar het apparaat vanaf mijn nas. De computer wordt helemaal niet gezien ook al bevestig ik dat een connectie maken is toegestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 19:40
PcDealer schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 02:35:

Intussen krijg ik het niet voor elkaar om via usb en de Kobo app om een pdf te downloaden naar het apparaat vanaf mijn nas. De computer wordt helemaal niet gezien ook al bevestig ik dat een connectie maken is toegestaan.
Heb hetzelfde probleem (denk ik).
Probeer mijn Kobo Auro te benaderen via PC met Windows 10 via USB.
Als ik hem aansluit vraag de Kobo of ik hem wil verbinden met de computer (dus hij ziet hem wel).
Krijg daarna ook een scherm met 'verbonden & aan het opladen' maar zie hem nergens terug in Windows, ook gekeken onder apparaat beheer maar zie ik hem ook niet tussen staan.

Ook een andere USB poort geprobeerd maar blijft hetzelfde, PC ziet hem niet.
Kobo app gedownload en Kobo e-reader config opgestart maar blijft zeggen dat ik de e-reader moet aansluiten.
Ook diverse kabels geprobeerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Marc3l op 07-04-2020 12:08 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:46
PcDealer schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 02:35:
[...]

Je bent ingelogd met jouw account op beide ereaders en jouw vriendin leest via jouw account?

Ja precies. Dat is nu dus het probleem. Ik vind het niet erg dat ik haar boeken ook op mijn reader zie en andersom, maar wil wil niet dat hij bij mij aan geeft hoe ver zij in het boek is als we dezelfde lezen. Dan kan ik dus offline gaan, maar als ik dan een nieuw boek wil toegeven moet ik toch weer synchroniseren. Lijkt mij toch onzin dat ik 2 abonnementen moet gaan nemen in 1 huishouden :?

De vorige keer dat ik een abo had kon ik gewoon met mijn account inloggen en zij met die van haar en beide haalden de kobo plus boeken binnen. Nu lijkt de enige optie met Bol.com inloggen, want als ik met mijn Kobo account inlog dan krijg ik de Kobo Plus boeken niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 09:49

4POX

Everybody is wired

Marc3l schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:58:
[...]

Heb hetzelfde probleem (denk ik).
Probeer mijn Kobo Auro te benaderen via PC met Windows 10 via USB.
Als ik hem aansluit vraag de Kobo of ik hem wil verbinden met de computer (dus hij ziet hem wel).
Krijg daarna ook een scherm met 'verbonden & aan het opladen' maar zie hem nergens terug in Windows, ook gekeken onder apparaat beheer maar zie ik hem ook niet tussen staan.

Ook een andere USB poort geprobeerd maar blijft hetzelfde, PC ziet hem niet.
Kobo app gedownload en Kobo e-reader config opgestart maar blijft zeggen dat ik de e-reader moet aansluiten.
Ook diverse kabels geprobeerd.
Ik kan met jouw delen dat ik precies dezelfde problemen heb met OSX. De computer ziet de e-reader wel. Maar de schijf wordt niet gemount. Heb dat probleem al jaren met meerdere kobo's

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Andere kabel en syncte gelijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7TY2pzKdA-YwQeTk7rNzsgqco_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZCUA4XAFiRRng3UAy41jJb0w.jpg?f=fotoalbum_large
Schijfstation kwam er gelijk bij. Ik heb twee pdf's naar de schijf gekopieerd. Toen uitgeworpen via de Kobo app op Windows 10 en na het loskoppelen van de usb-kabel ging de Clara HD gelijk importeren.

* PcDealer blij is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Kobo Aura H2O 2nd edition hier:
Er staat mij bij dat als ik vroeger tijdens het lezen in de bovenste menubalk keek, ik het batterij-percentage kon zien. Nu zie ik enkel nog een symbool wat weinig over het accupercentage zegt - enkel als ik terugga naar het hoofdmenu kan ik dat ergens zien.

Is er een mogelijkheid om het wel weer tijdens het lezen snel zichtbaar bovenin te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 19:40
@PcDealer hier hetzelfde :)
Zoektocht naar nog meer kabels in het huis en eentje daarvan werkte, ook weer blij.

[ Voor 4% gewijzigd door Marc3l op 10-04-2020 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 09:49

4POX

Everybody is wired

Ik dacht altijd dat de Aura 2 een traag apparaat was. Maar dat is die helemaal niet.

Gisterenavond verveelde ik me. De Kobo hing weer eens. Terwijl die aan het herstarten is heb ik een gitaarplectrum gepakt en de achterkant eraf gewipt. Hee, verhipt. Er zit een microSD kaart in dat apparaat.

Vanochtend besloten om de standaard 4GB kaartje te vervangen door een Extreme Sandisk kaartje van 64GB. Beetje overkill. Maar ik heb geen andere toepassing voor dat kaartje. Microsd kaartjes met een adapter in een normale camera vind ik een gedrocht.

Het overzetten van de originele kaart naar de nieuwe kaart ging niet foutloos. Te veel fouten in de data volume aldus minitool partition manager. Dus heb ik de data volume geformatteerd en de kaart in de reader gestopt.

Misschien tussen de oren. Misschien niet. Maar de reader voelt zoveel sneller aan.

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1 ... 54 ... 70 Laatste