Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:50
Ik zal vanavond ook eens de nieuwe, nog niet officieel uitgerolde firmware uitproberen. Is het vreemd dat ik enigszins enthousiast ben over een firmware-update van een E-reader? De laatste firmware (2.0.) vond ik niet echt goed, maar ik was evengoed enthousiast deze te installeren.

Wat de ghosting betreft, vooral wanneer ik in fel zonlicht lees, wordt deze een probleem, en zijn pagina's na 2 of 3 maal omslaan niet meer leesbaar. Oplossing is inderdaad telkens opnieuw laten refreshen. ik heb wel gemerkt dat de batterij hierdoor een stuk minder lang meegaat (Tijdens mijn vakantie om de 3 tot 4 dagen moeten herladen).

Update: Geïnstalleerd, en tot mijn ongenoegen gemerkt dat letterype 'Felbridge' verdwenen is :-(. Voorlopig is het dus behelpen met 'Tahoma' en 'Verdana'

[ Voor 11% gewijzigd door Edwin_VH op 04-09-2012 23:02 ]

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:43
Edwin_VH schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:51:
Update: Geïnstalleerd, en tot mijn ongenoegen gemerkt dat letterype 'Felbridge' verdwenen is :-(. Voorlopig is het dus behelpen met 'Tahoma' en 'Verdana'
Wellicht is er nog hoop... 'How to add fonts to kobo touch' levert bij google voldoende resultaten op. Het schijnt niet moeilijk te zijn om fonts toe te voegen, alleen werken die niet bij alle type boeken. Wellicht alleen bij gedownloade boeken uit de Kobo store. Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
KoffieAnanas schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:40:
[...]

Wellicht is er nog hoop... 'How to add fonts to kobo touch' levert bij google voldoende resultaten op. Het schijnt niet moeilijk te zijn om fonts toe te voegen, alleen werken die niet bij alle type boeken. Wellicht alleen bij gedownloade boeken uit de Kobo store. Succes! :)
Volgens mij heeft dat meer te maken met hoe de CSS in het boek is opgebouwd, en of deze een font-family aangeeft. Met Calibre is die onzin er redelijk makkelijk uit te slopen :)

Over fonts gesproken, op het mobile-read forum zie ik regelmatig het font "Charis SIL2" langskomen, iemand ervaring hiermee? is deze beter dan de standaard aanwezige fonts?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:50
KoffieAnanas schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:40:
[...]

Wellicht is er nog hoop... 'How to add fonts to kobo touch' levert bij google voldoende resultaten op.
Fonts toevoegen is het probleem niet. Alleen is Felbridge een commercieel lettertype waarvoor 50 EUR moet betaald worden.. En dat heb ik er nu ook weer niet voor over.

Zelf toegevoegde fonts werken bij overigens bij ongeveer alle E-books, alleen niet bij deze waarbij ik het lettertype nooit kan wijzigen.
Magic schreef op woensdag 05 september 2012 @ 16:40:
[...]

Met Calibre is die onzin er redelijk makkelijk uit te slopen :)
En toch wil het bij sommige boeken gewoon niet lukken... (Convert;Look and Feel; Filter Style Information; remove fonts) al geef ik grif toe dat ik lang niet alles ken van Calibre, of van css informatie)

[ Voor 26% gewijzigd door Edwin_VH op 05-09-2012 21:03 ]

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:39
Kobo heeft 3 nieuwe readers aangekondigd: eentje met backlight, een 5" mini en een Android tablet:

Afbeeldingslocatie: http://www.the-digital-reader.com/wp-content/uploads/2012/09/new-kobo-family.png

Bron

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-10 19:47
pelt schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:38:
Kobo heeft 3 nieuwe readers aangekondigd: eentje met backlight, een 5" mini en een Android tablet:

[afbeelding]

Bron
Oeh , die Kobo GLo , gaat mijn Kobo Touch vervangen. Heerlijk zo'n ingebouwd ,aanpasbaar frontlight :)

http://www.ereaders.nl/06...readers_en_android-tablet

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:06
Ik overweeg om ook een e-reader te komen, en dan een Kobo touch. Kan je met die wifi ook sites in de browser bezoeken? Is dit dan in het zwart wit?

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:47
LEDfan schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:42:
Ik overweeg om ook een e-reader te komen, en dan een Kobo touch. Kan je met die wifi ook sites in de browser bezoeken? Is dit dan in het zwart wit?
De antwoorden zijn ja en ja. Verwacht niet te veel van het browsen, het apparaat is er niet echt voor bedoeld. De processor is te traag voor een fijne browse-ervaring. Maar het is ideaal om tijdens het lezen wat achtergrond-info op te zoeken.

http://serve.infoteur.nl

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Inderdaad, als je uitgebreid wil internetten heb je meer aan een tablet dan aan een e-reader. Ik ben niet wild van surfen op de Kobo Touch, heb het eens uitgeprobeerd "omdat het kan" maar ik vind het meer een gimmick dan nuttig.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 13:25
Surfen kan echt alleen op basisniveau, vooral het invoeren van een URL is erg traag, favorieten zijn dan wel weer goed uitgevoerd dus als je die eenmaal hebt ingesteld wil het wel.

Ik gebruik het zelf alleen in de trein om nu.nl of reisadvies te bekijken oid. Mailen via webinterface (hotmail) is ook wel mogelijk maar het gaat allemaal langzaam en je moet zeker niet verwachten dat je het als tablet kan gebruiken. Het voordeel is wel dat als je een nieuwsartikel eenmaal geopend hebt het echt een stuk fijner lezen is dan op een LCDtje, ik lees ook liever nieuws op mijn kobo e-reader dan op mijn telefoon.

• Magic
  • Niet online
Eigenlijk zou een RSS reader volgens mij ook veel handiger zijn dan een browser :)

• LEDfan
Bedantk voor de snelle antwoorden. Als ik bv. een bladwijzer voor translate.google.com maak, kan ik makkelijk woordjes vertalen, maar echt surfen zit er dus niet in.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:29

Sabbi

je denkt aan mij.

Wel fijn om te lezen dat de nieuwe readers als toevoeging op de Kobo Touch erbij komen ipv als vervanging. ivm support/nieuwe firmwares ed.

Afbeeldingslocatie: http://www.the-digital-reader.com/wp-content/uploads/2012/09/new-kobo-family.png

• Magic
  • Niet online
Wat mij verbaast is dat de Glo kleiner is dan de touch. Ik vind juist dat de rand wel iets dikker mag in verband met vasthouden.

De hogere resolutie is wel prettig, hoewel de touch ook prima voldoet.

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:20
Wat nu, Wachten op de Glo of gewoon de Touch halen?

Hoef hem niet morgen al te hebben, Maar zal de Glo wel voor het einde van het jaar hier in Nederland verkrijgbaar zijn?

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
"AVAILABLE FOR PRE-ORDER TODAY - Kobo's global network of 11,000 booksellers will be offering the Kobo Family starting in October. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-07 20:41

MDF

Sato schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:28:
Wat nu, Wachten op de Glo of gewoon de Touch halen?

Hoef hem niet morgen al te hebben, Maar zal de Glo wel voor het einde van het jaar hier in Nederland verkrijgbaar zijn?
Glo wordt 1 oktober verwacht bij Libris boekhandels. Ik zit nu ook te overwegen deze te kopen in plaats van te wachten op de Kindle Paperwhite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:43

13art

Moderator Mobile
Tja het is niet een hele makkelijke keuze. Wat voor mij wel meespeelt is dat de paperwhite geen epub ondersteunt en het scherm gewoon grijs wordt als je de 'verlichting' lager zet waardoor het contrast ook minder wordt. Het Kobo Glo scherm is van zichzelf al wit...

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 10-09-2012 22:36 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:27
De Paperwhite en de Glo hebben volgens mij eenzelfde soort scherm, en zijn zonder verlichting dus even grijs. Echt witte E Ink-schermen bestaan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Een e-ink-scherm is gewoon een beetje grijs inderdaad en ik kan je vertellen dat dat in de volle zon best fijn is 8) maar ook binnen bij mindere lichtomstandigheden vind ik een e-ink-scherm nog prima leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmmm ok, op de filmpjes van de beide readers lijkt de Kobo toch echt een stuk witter ivm die van de Paperwhite. Maar goed dat zou inderdaad met witbalans etc van de camera te maken kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Het is heel gebruikelijk dat een leverancier z'n product in filmpjes en andere reclameuitingen iets mooier voorstelt dan de werkelijkheid. Kobo is daarin nu misschien wat verder gegaan dan Amazon.

Nog niemand heeft beide readers in handen gehad en kunnen vergelijken. Ik zou gewoon even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Ik heb de Kobo Glo gister gereserveerd bij mijn plaatselijke Libris boekhandel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
zetmolm schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:23:
Het is heel gebruikelijk dat een leverancier z'n product in filmpjes en andere reclameuitingen iets mooier voorstelt dan de werkelijkheid. Kobo is daarin nu misschien wat verder gegaan dan Amazon.

Nog niemand heeft beide readers in handen gehad en kunnen vergelijken. Ik zou gewoon even afwachten.
Snap ik, echter waren dit niet filmpjes gemaakt door fabrikanten, maar meer previews door goodereader.com en engadget.com Dan gaat dat argument denk ik niet helemaal op tenzij één van hun betaald krijg om het mooier te maken dan het is. Ik zou zeggen kijk zelf maar eens op youtube voor de verschillend.

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 11-09-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Bedankt voor de links naar de filmpjes. Wat een mooie readers allebei!
Het eerste filmpje is weliswaar meer een demo van de fabrikant dan een review van goodereader, maar dat terzijde.

De lampjes van het Glo-scherm staan volgens mij gedurende het hele filmpje aan. Op welk moment zie je een wit scherm terwijl de lampjes uit zijn? Ik heb het niet kunnen ontdekken.

Beide readers hebben een heel slimme oplossing voor de verlichting, die het scherm een stuk witter doet lijken dan het van zichzelf is, waardoor ook het contrast hoger lijkt. Knap ontworpen! Amazon schijnt ervan uit te gaan dat gebruikers de verlichting gewoon altijd aan moeten laten staan, ook overdag, om van dat verhoogde contrast te profiteren. Overigens vind ik dat die meneer van Kobo het licht veel te hoog heeft staan; het straalt je tegemoet! Gelukkig is de lichtsterkte op beide readers regelbaar.

Welke van de twee lijkt nu het beste? Ze hebben hetzelfde soort E Ink-scherm, en de verlichting - en daarmee het contrast - is regelbaar, dus uiteindelijk ontlopen ze elkaar waarschijnlijk niet veel. Maar die font tuning op de Kobo vind ik wel een heel erg mooie functie. Daarmee kun je het contrast nog verder regelen. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor wat minder licht en dan een wat donkerdere letter, of juist andersom, wat je maar prettig vindt lezen. Daarentegen, op het moment dat die meneer van Kobo zegt dat er een laagje op het scherm ligt dat het licht verdeelt, gaat er bij mij een alarmbelletje rinkelen: wat doet zo'n laagje met het contrast? Alles wat tussen jouw ogen en het scherm komt, zit in de weg! Ik weet trouwens niet of de Kindle ook zo'n soort laagje heeft.

Ten slotte vind ik het opvallend wat de meneer van Kobo over de batterijduur zegt. Ten eerste zegt hij dat het gebruik van het lampje geen enkele invloed daarop heeft. Dat moet lariekoek zijn. Die 5 ledjes nemen energie, ook al is het weinig. Verder zegt hij dat je, ook met de Kobo Touch, een maand met een batterijlading doet als je een half uur per dag leest en om de minuut een bladzij omslaat. Dat zijn 30x30 is 900 page turns. Een beetje reader claimt iets in de orde van 10000 page turns en haalt in de praktijk zeker een paar duizend. Dan gaat Kobo wel heel erg spilzuchtig met zijn stroom om!

Ik heb na het zien van deze filmpjes zelf een voorkeur voor de Kobo Glo, omdat daar meer aan te tweaken valt, en we zijn hier toch tweakers tenslotte. Maar als iemand mij een Kindle Paperwhite gaf zou ik ook heel erg blij zijn.

Aanvulling achteraf: de Kindle blijkt ook zo'n laagje op het scherm te hebben om het licht te verspreiden:
The way it works is they flatten out fiber optic cable into a thin sheet that goes over the top of the display, called Light Guide, and use that to evenly distribute the light across the screen by using “nanoscale optical diffractive patterns”, which direct the light toward the screen instead of outward toward your eyes like with LCD.
(Bron)

Beide readers hebben dus een soortgelijke oplossing: ledjes aan de onderkant van het scherm (de Kindle 4, de Kobo 5), en dan dus dat laagje.

[ Voor 13% gewijzigd door zetmolm op 11-09-2012 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innuendo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 09:00
Sinds gisteren ook eigenaar van een Kobo Touch. Geweldig apparaat, doet precies wat het moet doen. Wat me opvalt is dat als ik de kobo oplaadt, het LED lampje niet gaat branden. Het icoon in het scherm geeft wel aan dat er wordt opgeladen, maar geen LED notificatie dus. Ik lees hier en daar dat dit wel het geval zou moeten zijn?

Het lampje opzich doet het wel, want bij aan/uit zetten zie ik verschillende kleuren langskomen. En volgens mij laadt 'ie ook gewoon op. Het is niet een groot probleem, maar het viel me op. Hoe zit dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verschil tussen de Glo en de Paperwhite is dat ze net andersom werken. Bij de Paperwhite gaan ze er van uit dat het licht altijd aan staat en als je in een donkere ruimte zit de lichtintensiteit omlaag brengt. Paperwhite is dan ook echt bedoeld om de achtergrond witter te laten lijken waar hij het de Glo echt bedoeld is om in het donker bij te lichten.

Of bij het filmpje van Glo dan ook de hele tijd het licht aan staat durf ik te betwijfelen gezien bovenstaande. Je ziet in het begin van het filmpje ook duidelijk waar ze het licht aan zetten. Sterker nog het wordt gewoon zelfs benoemd dat je met een druk op de knop het licht aan kan zetten.

Hier een screenshot waarin het verschil te zien is wat ik bedoelde. Maar nogmaals het lijkt er sterk op dat de witbalans waarmee er gefilmd is erg verschillend is waardoor het verschil groter lijkt. Maar in eerste instantie lijkt het scherm van de Glo witter dan die van de Paperwhite wanneer de belichting bij de paperwhite op minimaal staat.

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimage.org/jlqydni9r/Verschil_glo_paperwhite.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door 13art op 11-09-2012 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Nu ik het filmpje nog eens bekijk klopt het inderdaad dat de demo-er het lampje echt aanzet na een paar minuten, en niet hoger draait of zo (dat ik dat gemist heb...). Dus je hebt gelijk dat het lampje eerst uit is. En dan lijkt het scherm van de Glo inderdaad witter. Maar een eigenschap van E Ink is dat de kleur erg anders kan lijken afhankelijk van het licht dat erop valt. Bij goed licht kan het scherm bijna wit lijken, bij slecht licht viesdonkergrijs. De kleuren van allebei de screenshots kan ik op mijn reader met Pearlscherm simuleren door 'm op een bepaalde manier in (of uit) het licht te houden. Ik denk dus nog steeds dat de 'basiskleur' van deze twee readers nagenoeg gelijk is, omdat ze nu eenmaal hetzelfde soort E Ink-schermen gebruiken. Maar de tijd zal het leren, zodra iemand ze allebei tegelijkertijd in handen krijgt en de moeite neemt de evt. verschillen te melden.

Wat ik eigenlijk een veel belangrijker verschil vind: de Glo schijnt het flexibele E Ink-scherm van LG te hebben, dus met een plastic substraat ipv glas, waardoor de reader een stuk minder breekbaar is. Ik heb dat nog nergens met zoveel woorden bevestigd gezien, maar de tekenen, ook op de site van Kobo zelf, wijzen daarop ("non-glas"). Ik begin die Kobo Glo steeds leuker te vinden!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:25
Inmiddels een 3e ereader besteld. Nadat we als 2e ereader een kobo touch hebben gekocht, zijn we toch weer gegaan voor een Icarus. De Icarus go van een jaar oud bevalt nogsteeds prima, nu een Icarus pocket besteld.

Ik vind een ereader met knoppen toch sneller en beter reageren dan de kobo touch. Die Icarus is lekker simpel, no nonsense apparaat en heeft alles wat wij nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Trichoglossus schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 22:55:
Inmiddels een 3e ereader besteld. Nadat we als 2e ereader een kobo touch hebben gekocht, zijn we toch weer gegaan voor een Icarus. De Icarus go van een jaar oud bevalt nogsteeds prima, nu een Icarus pocket besteld.

Ik vind een ereader met knoppen toch sneller en beter reageren dan de kobo touch. Die Icarus is lekker simpel, no nonsense apparaat en heeft alles wat wij nodig hebben.
Wat doen jullie met je ereaders dat je al een Icarus go en een Kobo touch hebt versleten? Of worden ze gejat of raak je ze kwijt of moet je telkens een nieuwe hebben om het nieuwe ofzo? Ik kan me er namelijk helemaal niks bij voorstellen dat je zo snel zulke apparaten verslijt bij (intensief) eigenlijk gebruik... :o

Overigens is de reactiesnelheid van de Kobo Touch zwaar afhankelijk van de firmware, tijdens de laatste officiele firmware is die al een boel omhoog gegaan en nu met de nieuwste betaversie van wat ik hoor weer een stuk beter geworden. Ik heb in de tijd dat ik de Touch heb nog geen seconde verlegen gezeten om meer knoppen maar dat is natuurlijk op zijn minst deels persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik hebt nooit gezegd dat ik ze heb versleten............. ;)

Ik heb de Icarus aan mijn ouders gegeven, de kobo hou ik zelf, en de Icarus pocket is net binnengekomen, kadootje voor mijn vriendin.
We zaten de ereader de laatste tijd uit elkaars handen te kijken, en met de herfst en winter in aantocht zou dat niet echt werken :)

Ik zal eens kijken of ik mijn kobo alweer kan updaten met nieuwe firmware. Je went er wel aan, alleen soms is het meer dan 1x tikken. Heb je met die Icarus met knoppen nooit last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 16:00
Ben zeer geïnteresseerd in de Kobo Glo. Kan ik deze al ergens in het echt bekijken?

• MDF

MDF

kavorka schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 23:17:
Ben zeer geïnteresseerd in de Kobo Glo. Kan ik deze al ergens in het echt bekijken?
Denk het niet, hij is namelijk nog niet uit. Als het goed is komt hij 1 oktober uit. Je kan hem reserveren via de libris site of in een Libris winkel. En ik neem aan als hij eenmaal uit is dat je hem dan ook wel in een winkel kan gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
Ook ik ben binnenkort eigenaar van een Kobo Glo. *O* Ik heb hem via libris besteld, en betaald.
Nu is het wachten op een track en trace code.

Gaat er eigenlijk een nieuw topic geopend worden voor de Glo en de Mini of houden we alles in dit topic.? Tenslotte draaien de 3 E-readers op dezelfde firmware.

Ik hoop dat ik veel plezier aan de Kobo Glo ga beleven, en Libris de zaak goed afhandelt.

Wordt bij zo'n pre-order er voor gezorgd dat je het product op 1 oktober krijgt of dat het dan verzonden wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:17
LEDfan schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 21:58:
Gaat er eigenlijk een nieuw topic geopend worden voor de Glo en de Mini of houden we alles in dit topic.? Tenslotte draaien de 3 E-readers op dezelfde firmware.
Kan wel in dit topic wmb, ik zal de TS updaten..

Edit: eerste opzet staat in TS

[ Voor 6% gewijzigd door - J.W. - op 21-09-2012 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
Ah dat is goed, kunnen mensen beter kiezen. Ik zal ook proberen een (beknopte) review van de Glo te schrijven . Maar dan zal ik hem al een tijdje moeten hebben. Eerst een keertje mee op de trein nemen, in het donker lezen enzovoort.

Ik heb de glo en mini ook als product gekoppeld.

EDIT: ik vraag me nog wel af of de gecko covers gaan passen. Ik denk dat wanneer ik men E-reader heb ik best wat hoezen in een winkel ga passen.

[ Voor 30% gewijzigd door LEDfan op 21-09-2012 23:19 ]

• Trichoglossus
Ik gebruik voor al mijn ereaders nooit een hoes om te lezen. Ik hou dat ding altijd gewoon los in mijn hand.

Ik heb wel een beschermhoes gekocht voor de ereader vandaag bij de kijkshop. 10 euro voor een cresta tablethoes, maar is prima ter bescherming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
Ik denk dat ik maar voor een hoes ga, ik heb schrik dat hij anders snel vuil of beschadigd geraakt. Maar ik vroeg me af of de kobo Glo ook in zo'n gecko hoes paste. De Glo is net een beetje kleiner dan de touch. Ik denk dat ik mijn E-reader gewoon meeneem naar de winkel om te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
En anders gewoon even geduld hebben, dan komt Gecko ongetwijfeld met een passende hoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
Dan zal ik daar op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Gecko-hoezen zijn wat mij betreft geweldig, alleen de "normale" Gecko-hoes voor de Kobo Touch heeft een elastiekje dat over het aan/uit-schuifje zit en dat is een beetje hinderlijk. Je kunt hem wel bedienen, door het hele elastiekje met de nagel wat te bewegen, maar het is even wennen. Jammer, had niet gehoeven. De "luxe" hoes heeft daar een uitsparing heb ik begrepen, maar die is weer in een beperkt aantal kleuren te verkrijgen (of was dat toen iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:18
Heb besloten om voor de Kobo Glo te gaan!

Zat eerst te twijfelen tussen de Touch/Glo en de Sony PRS-T1/2. Vanwege de vele positieve ervaringen van de Kobo Touch ga ik voor zijn nieuwere broertje de Glo. Ben erg benieuwd!

Edit:
Kreeg helaas het bericht dat de levertijd is veranderd van 1 oktober naar 12 oktober. :(

[ Voor 18% gewijzigd door Nuevocasa op 26-09-2012 16:12 ]

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nuevocasa schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:41:
Edit:
Kreeg helaas het bericht dat de levertijd is veranderd van 1 oktober naar 12 oktober. :(
:(

• LEDfan
Nuevocasa schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:41:
Edit:
Ik heb bij libris.nl besteld, en heb ook even gemaild om te vragen wanneer ik hem thuis kan verwachten.
Dit was het antwoord:
*knip*

De Kobo ereader Glo wordt verwacht op 1 oktober.
Als de voorraad binnen is gekomen bij onze leverancier dan wordt deze eerst ingeboekt voordat de bestellingen de deur uitgaan.
Een exacte datum kunnen wij helaas niet meegeven.

*knip
Bij welke winkel heb je besteld?

• suedje
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:38
Op de site van de Libris en BLZ. staat inmiddels het volgende:

De Kobo Glo is net als de Kobo Touch al een daverend succes. De eerste levering eReaders met ingebouwde schermverlichting is al voor verschijnen (begin oktober) volledig uitverkocht.
In de tweede helft van oktober wordt een nieuwe zending verwacht. Het is nu al mogelijk om voor deze zending een Kobo Glo te bestellen via de webshop. De Kobo Glo wordt in volgorde van besteldatum uitgeleverd.
De Kobo Touch is momenteel nog wel leverbaar.

• Nuevocasa
LEDfan schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:34:
[...]

Ik heb bij libris.nl besteld, en heb ook even gemaild om te vragen wanneer ik hem thuis kan verwachten.
Dit was het antwoord:

[...]

Bij welke winkel heb je besteld?
Ik heb hem besteld bij Libris. Toen ik hem bestelde was de leverdatum nog 1 oktober. Was blijkbaar net te laat helaas. Dan nog maar wat langer wachten.

• MDF

MDF

Ik hoop dat de mijne gewoon op 1 oktober binnen is bij de winkel waar ik hem besteld heb. Heb hem niet online besteld maar bij mijn plaatselijke Libris boekhandel.
Dat was trouwens voor hij officieel via de website verkrijgbaar werd..toen was er nog geen optie hem via de website te bestellen, alleen via de vraag optie op de site..daarom gekozen voor bestellen in de winkel. Dus hopen dat dat goed gegaan is. :P

[ Voor 43% gewijzigd door MDF op 27-09-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
Ik heb gewacht totdat ik hem kon bestellen. Ik heb 21 september besteld. En op 24 september is de status naar Status: Nog niet leverbaar. Verwacht op maandag 1 oktober 2012. gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Omdat ik geen reacties krijg op mijn topic Welke E-reader?
Stel ik dezelfde vraag hier nog eens ;)
Beste Tweakers,

In verband met mijn stage moet ik zeer veel PDF's lezen, daarnaast reis ik bijna 4 uur per dag en zou ik deze tijd graag wat nuttiger willen gebruiken.
Omdat ik niet alle pdf's af wil drukken en lezen van een verlicht (lcd) scherm vermoeiend is voor mijn ogen, dacht ik van laat ik eens een E-reader kopen.
Mijn budget hiervoor is ongeveer 100 euro, maar minder is natuurlijk beter

Wat ik ermee wil doen is voornamelijk PDF's lezen, daarnaast zal er een enkele epub/mobi ebook op gelezen worden. ik vraag me dus af of dit apparaat goed werkt i.c.m. pdf's en schaling.
Hoe zit het bijvoorbeeld met de weergave van kleuren aangezien het een wit/zwart scherm is. (hoeveel grijstinten zijn er mogelijk)
Hoe soepel gaat het scrollen door documenten? (ik lees: geen PDF reflow wat dat ook moge zijn)
past een a4 pdf er in de breedte op?
Ik twijfel nu voornamelijk tussen de Bebook Pure en deze Kobo Touch op basis van positieve reviews, beschikbaarheid en e-ink scherm. De Kobo Glo valt af omdat het enige verschil volgens mij dat Glo scherm is, en ik toch enkel in verlichte ruimtes zal lezen (trein, kantoor, woonkamer) en de kindle valt af vanwege de slechte verkrijgbaarheid.

Graag hoor ik tips, want ik ben eigelijk nog een volslagen newb op het gebied van e-readers.

MVG

Alvast bedankt voor de feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
eL_Jay schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:16:
Omdat ik geen reacties krijg op mijn topic Welke E-reader?
Stel ik dezelfde vraag hier nog eens ;)

[...]
Dit soort vragen wordt o.a. op MobileRead vrijwel dagelijks gesteld, en de antwoorden van mensen die het geprobeerd hebben en kunnen weten, komen vrijwel altijd op hetzelfde neer: E Ink readers zijn NIET geschikt voor PDFs, zeker als die PDFs iets meer bevatten dan alleen lopende tekst. Het advies in het algemeen: gebruik voor PDFs een (goede dus dure) tablet. Als je toch per se een E Ink reader wil, kun je het beste eentje nemen met een 9,9 inch scherm, dus een Onyx Boox M92 (= Icarus Excel) of een PocketBook 902 of 912. Dan zit je rond de 300 euro.

De BeBook Pure is een leuke "basic" reader, maar heeft hoogstwaarschijnlijk onvoldoende in huis om fatsoenlijk met PDFs om te gaan. De Kobo Glo heeft nog een voordeel op de Kobo Touch, nl. hogere resolutie, wat voor het lezen van PDFs wel degelijk van belang kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Geweldige feedback, dan stel ik mijn aankoop maar uit.
Want hij wordt inderdaad primair gebruikt om PDF's te lezen en om een laptopscherm te vervangen voor een tablet, daar zie ik het nut niet van in. Het was juist de E-ink die het hem voor mij deed.
Nogmaals dank voor deze info.

[ Voor 50% gewijzigd door eL_Jay op 28-09-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
Je kan wel proberen de PDF om te zetten naar Epub met behulp van het gratis programmatje Calibre. Dan kan je ook zien hoe het eruit zou zien op een E-reader.

Misschien dat als je PDF enkel tekst bevat het wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
PDF's bevatten grafieken, diagrammen, modellen, plaatjes, tabellen, flow-charts etc. Alles wat grafisch is, jij kan verzinnen en dat met bedrijfskunde te maken heeft zit er in. Dat gaat dus niet werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 17:35

eisbaer

Zie signature

Iemand al eens een glo gezien naast een touch model? Ik overweeg de glo vanwege de hogere resolutie maar heb geen beeld bij het schermkwaliteitsverschil met de touch. Aan de andere kant is dit weekend bij mm een actie dat je geen btw betaalt en daar hebben ze de kobo touch liggen.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• LEDfan
Mijn bestelling staat nog altijd op: nog niet leverbaar. Hopelijk wordt hij maandag verzonden en heb ik hem dinsdag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zit er een embargo op de reviews van de Glo? Heb tot nu toe alleen maar hand-ons gezien en zou graag een goede review zien die hem ook vergelijkt met de Kindle Paperwhite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Oscar Mopperkont schreef op zondag 30 september 2012 @ 11:47:
Zit er een embargo op de reviews van de Glo? Heb tot nu toe alleen maar hand-ons gezien en zou graag een goede review zien die hem ook vergelijkt met de Kindle Paperwhite.
Zoals iemand je ook al beantwoord heeft op het kindle forum waar je precies hetzelfde vroeg over de Paperwhite..hoe kan iemand een review geven als het apparaat nog niet uit is. Hij komt pas morgen 1 oktober uit voor de eerste snelle bestellers..daarna is de eerst volgende release datum 12 oktober..dus gewoon afwachten.

Ik zelf heb gewoon besloten voor de Kobo Glo te gaan. Ben een kindle fan, maar de release hier in Nederland zal nog wel een paar maanden zo niet een jaar op zich laten wachten al kan je hem misschien via importeurs bestellen tegen een hogere prijs. Dat had ik er deze keer niet voor over dus gewoon de Glo besteld. Hopelijk was ik een snelle besteller en krijg ik morgen of overmorgen een telefoontje van mijn plaatselijke boekenwinkel dat ik hem kan komen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

En het gebeurt immers nooit dat reviews voordat het product voor het grote publiek beschikbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
LEDfan schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 11:29:
Mijn bestelling staat nog altijd op: nog niet leverbaar. Hopelijk wordt hij maandag verzonden en heb ik hem dinsdag binnen.
Hier is hij nog niet verzonden, ik hoop dat hij nog voor 18.00h wordt verzonden, dan zou ik hem morgen hebben. Iemand waarbij het al wel verzonden is? Geef dan ook je bestel datum op dan kan de rest ongeveer weten wanneer die van hem verzonden wordt.

Ik heb de mijne besteld op 21/09/2012 om 19.48, en hij is nog niet verzonden. (1 oktober 10h)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Ben vandaag even bij de winkel langs geweest, was nog niets binnen en persoon wist er ook niet echt iets van dus we wachten maar gewoon af, misschien morgen, hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaxer
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-10 16:32
Ik had mijn Kobo Glo besteld op 16 september bij de plaatselijke libriz winkel en omdat ik er gister nog niks van gehoord had heb ik maar een mailtje gestuurd.

reactie:
Ja het is spannend Wij hebben de eerste levering nog niet ontvangen.
maar we verwachten ze snel te krijgen en mailen dan omgaand.
Boeije

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Misschien moet ik ook maar een mailtje naar mijn winkel sturen in plaats van gewoon langs te gaan..het is nu in ieder geval de 2e en nog niets gehoord van mijn plaatselijke winkel..begin zo'n donkerbruin vermoeden te krijgen dat ze de verschijnings datum gewoon verschoven hebben en in plaats van 1 oktober dat hij gewoon de 12 uitkomt, wanneer je hem ook besteld hebt. Maar ik wacht af. Misschien dat ik als ik morgen nog steeds niets gehoord heb ik eens een mail naar mijn winkel ga sturen, kijken wat ze dan antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:39
Hier een vrij uitgebreide review van de Glo:

http://goodereader.com/bl...-of-the-kobo-glo-ereader/

Inclusief video review van Glo functie en complete video review:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mooie review :)

Ben, net als de reviewers, benieuwd naar de vergelijking met de Kindle PW! Zal niet makkelijk zijn voor Amazon om deze te verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 15:19
Ik heb 25 september twee kobo glo's besteld en kreeg meteen een bericht dat de verwachte leverdatum 12 oktober is (toen stond 1 oktober nog op de website).

Ben benieuwd naar de eerste ervaringen hier op het forum. Zover ik nu kan zien is het een mooie upgrade vanaf mijn defecte Kindle 3. Maak me wel iets zorgen over het touchscreen die niet altijd heel lekker leek te reageren.

Heeft iemand de officiele hoesjes al ergens gespot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
Voor de gene die bij Libris hebben besteld, ik had een mail gestuurd met de vraag of ze al meer wisten over de levertijden. Blijkbaar zitten de Glo's bij de douane vast:
Wij hebben net het bericht ontvangen dat de voorraad stilstaat bij de douane.
Helaas weten wij niet hoelang dit gaat duren bij.
Het kan snel gaan maar ook dagen duren voordat voorraad eindelijk naar de leverancier gebracht mag worden.
Vervolgens moet de voorraad ingeboekt worden bij onze leverancier om daarna verzonden te worden naar de klanten.
Ook wij wachten in spanning af.
Excuses dat wij u geen exacte datum kunnen meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Nog steeds geen bericht mensen?? Ben benieuwd of ik de Glo dan wel rond de 12e krijg wat ze aan hebben gegeven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vraag me af waarom ze in hemelsnaam blauwige ledjes hebben gebruikt als verlichting van het scherm ipv gewoon puur witte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

l3art schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:43:
Vraag me af waarom ze in hemelsnaam blauwige ledjes hebben gebruikt als verlichting van het scherm ipv gewoon puur witte.
"Gewoon puur wit" bestaat niet bij LEDs. Of je zit aan de blauwe ("cool white"), of aan de gele ("warm white") kant van het spectrum. Daarbij worden de blauwige LEDs over het algemeen als "witter" ervaren dan de gelere. Op foto's en film lijken cool white LEDs vaak nog blauwer dan wanneer je ze live ziet dus ik denk dat het in de praktijk alleszins meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-11-2022
l3art schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:43:
Met een beetje blauw erbij lijkt wit nog witter. Dat deden ze vroeger ook met de was.

Jammer dat je de apparaten nergens kunt zien. Ik zou het liefst ergens de Kindle PW en de Kobo Glo vergelijken voor ik beslis.
Ik heb nu een Kindle Keyboard, en die hapert nooit maar je kunt er ook niet veel aan instellen.
Bij de Kobo is dat veel beter, maar ik vrees voor instabielere software. En dan zijn er nog de problemen met Calibre. Maar de Canadese gebruikers zijn erg enthousiast.
Een Kindle wordt ook een dure grap, als je hem wilt hebben voor Amazon ze vrijgeeft voor Europa en zoveel geduld heb ik niet.

Twijfels, twijfels...

Ben benieuwd wanneer de Kobo uiteindelijk in de winkel opduikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Ik had de glo ook graag eerst in het echt gezien maar heb besloten om alvast te bestellen (in het zwart). Het hd scherm zou nog mooier moeten zijn dan de touch en kobo werkt actief aan firmware updates dus dat geeft wel vertrouwen.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Ik heb in ieder geval nog steeds geen bericht wat me doet geloven dat de algemene release datum gewoon opgeschoven is naar de 12e. Ik heb net maar eens een email afgeschoten richting de winkel waar ik hem gereserveerd heb om te zien wat ze zeggen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
@MDF volgens de klantendienst van Libris zit de volledige lading E-readers vast bij de douane, jouw Libris winkel kan dan ook nog geen Kobo Glo hebben ontvangen. Ik denk dat er momenteel 2 problemen zijn:
* Meer Kobo Glo's bestelt dan verwacht --> sommige pas rond 12 oktober geleverd
* Eerste lading Kobo Glo's vast bij de doaune --> geen idee wanner we ze krijgen.

Nu is het nog maar de vraag of de 2de lading Kobo Glo's ook bij de douane gaat vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

LEDfan schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:07:
@MDF volgens de klantendienst van Libris zit de volledige lading E-readers vast bij de douane, jouw Libris winkel kan dan ook nog geen Kobo Glo hebben ontvangen. Ik denk dat er momenteel 2 problemen zijn:
* Meer Kobo Glo's bestelt dan verwacht --> sommige pas rond 12 oktober geleverd
* Eerste lading Kobo Glo's vast bij de doaune --> geen idee wanner we ze krijgen.

Nu is het nog maar de vraag of de 2de lading Kobo Glo's ook bij de douane gaat vast zitten.
Daarom even mail afgeschoten om te zien of mijn winkel hetzelfde verhaal ophangt. :P Maar nog geen mail terug ontvangen..we wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Net mail terug gehad:
De verwachte release datum is nu 12 oktober

Dat is alles wat ze mailen. Zoals ik al verwacht had dus. Mocht het toch een duane ding zijn dan kan het misschien alleen maar meevallen, maar denk dat dat duane verhaal gewoon een zoethoudertje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
Ja dat kan natuurlijk. We zulllen afwachten wanneer de status veranderd. Maar we zijn nu al wel 4 dagen verder nadat ze normaal gezien geleverd zouden zijn.
Jep 1ste world problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
SnoeiKoei schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:19:
[...]

"Gewoon puur wit" bestaat niet bij LEDs. Of je zit aan de blauwe ("cool white"), of aan de gele ("warm white") kant van het spectrum. Daarbij worden de blauwige LEDs over het algemeen als "witter" ervaren dan de gelere. Op foto's en film lijken cool white LEDs vaak nog blauwer dan wanneer je ze live ziet dus ik denk dat het in de praktijk alleszins meevalt.
Ben ik niet met je eens. In mn auto als stadsverlichting toch echt gewoon witte ledjes. Niks geen blauwe of gele gloed. Denk dat het eerder een prijstechnisch verhaal is.

In de review hebben ze het duidelijk over een blauwe gloed. Dan streef je dus 'het wit witter laten lijken' in mijn ogen ook voorbij.

Begrijp met niet verkeerd, het lijkt me een mooie reader, maar dat blauw is in mijn ogen beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
l3art schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 20:35:
[...]

Ben ik niet met je eens. In mn auto als stadsverlichting toch echt gewoon witte ledjes. Niks geen blauwe of gele gloed. Denk dat het eerder een prijstechnisch verhaal is.

In de review hebben ze het duidelijk over een blauwe gloed. Dan streef je dus 'het wit witter laten lijken' in mijn ogen ook voorbij.

Begrijp met niet verkeerd, het lijkt me een mooie reader, maar dat blauw is in mijn ogen beetje jammer.
Jij houdt toch wel van blauw met je 'blauwe' iris (oog) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

l3art schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 20:35:
[...]

Je hersenen doen rare dingen met je waarneming. Vandaar dat ik zeg dat een witte LED vaak op een foto veel blauwer overkomt dan in het echt. Ik zeg ook dat blauwige LEDs in het algemeen als het "witst" worden ervaren. Ik vermoed dus dat het allemaal wel mee zal vallen als je hem eenmaal zelf onder ogen krijgt. Hoef je het niet mee eens te zijn, als je je van tevoren druk wil maken over de kleur van de verlichting van een product dat je nooit zelf gezien hebt moet je dat lekker zelf weten. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hahaha nou druk maken is een groot woord.en het is niet dat ik het van een foto heb,dat is wat de reviewer van goodereader zegt. Maar we zullen zien. Rustig afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Kobo Touch Firmware 2.1.4 has been released.

Kobo Touch:
• Install dictionaries in your preferred languages.
• Enjoy faster page turning and book loading.
• Benefit from better text selection, highlighting and Wi-Fi performance
• Watch a new Quick Tour (available in Help)

As usual, special thanks to the beta testers for their feedback!

WARNING: Going forward we are distributing specific upgrade packages to devices based on various criteria which makes the upgrades incompatible between some devices.

Kobo does not support sideloading of upgrades.

As always upgrades will get rolled out to all users in a staged fashion. We are starting the upgrade slowly and gradually rolling it out to all users over the next week.
Please note that additional synching will not trigger an upgrade, just be patient

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kobo touch: Kun je nu wel of niet de boeken lezen die je rechtstreeks op de schijf zet via verkenner? Hoe werkt dat nu?

--zonder lompe software te installeren of verplichte registraties

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Ja, dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahzo je MOET eenmalig via Kobo registeren, je kan een dummy adres gebruiken want het adres wordt niet gebruikt voor een emailcheck. Zonder registeren lukt het niet in ieder geval voor zover ik heb geprobeerd. Daarna mag Kobo eraf.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2012 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Ja, maar dat kan ook via de website, heb je de app niet voor nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 22:24
- J.W. - schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 12:31:
Kobo Touch Firmware 2.1.4 has been released.

Kobo Touch:
• Install dictionaries in your preferred languages.
• Enjoy faster page turning and book loading.
• Benefit from better text selection, highlighting and Wi-Fi performance
• Watch a new Quick Tour (available in Help)

As usual, special thanks to the beta testers for their feedback!

WARNING: Going forward we are distributing specific upgrade packages to devices based on various criteria which makes the upgrades incompatible between some devices.

Kobo does not support sideloading of upgrades.

As always upgrades will get rolled out to all users in a staged fashion. We are starting the upgrade slowly and gradually rolling it out to all users over the next week.
Please note that additional synching will not trigger an upgrade, just be patient
met update 2.1.1 vond ik page turning al stukken sneller. Is dit nu nog sneller geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Met 2.1.4 lijkt het wel nog sneller geworden.

Mooi is ook dat Calibre net ook een update gehad heeft, en nu netjes met 2.0+ Kobo's om kan gaan, hij kan nu bv bookshelves aanmaken en covers uploaden zodat ze er netjes uitzien op de reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 21:36
Heeft iemand de Kobo Glo al geleverd gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Frag1le schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:59:
Heeft iemand de Kobo Glo al geleverd gekregen?
Nee. Ik zit nog steeds te wachten, maar ik heb dan ook te horen gekregen dat de algemene levertijd nu gewoon de 12e is dus afwachten of we hem dan eindelijk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suedje
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:38
Ik sta ook op de lijst bij onze boekhandel,om gebeld te worden zodra de Kobo Glo binnen is. Hoop op een telefoontje vrijdag a.s.
Lees nu e-boeken op een Ipad, maar vind een e-reader toch lekkerder lezen. En de video review van de Kobo Glo ziet er goed uit.

[ Voor 33% gewijzigd door suedje op 09-10-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
Review van de consumentenbond is ook vrij positief:

Nog geen updates gehad over het schuiven van de leverdatum van 12 oktober. Toen ik mijn order plaatste stond er op de website 1 oktober als verwachte leverdatum. Vrijwel direct daarna kreeg ik een e-mail met een update met 12 oktober als leverdatum.

Mijn vermoeden is dat het al vrij lang bekend was dat 1 oktober niet gehaald zou worden en ik geloof weinig van het douane verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan het dat ik via de Kobo software niet hoger dan 2.0.0 kan updaten? Heeft dat te maken met het "staging" uitrollen? Of gaat er iets fout? Ik zie dat mensen het hebben over 2.1.1 en 2.1.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-10 12:13
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 17:52:
Hoe kan het dat ik via de Kobo software niet hoger dan 2.0.0 kan updaten? Heeft dat te maken met het "staging" uitrollen? Of gaat er iets fout? Ik zie dat mensen het hebben over 2.1.1 en 2.1.4.
2.1.1 is te downloaden en dan handmatig te updaten.

2.1.4 kan volgens mij alleen verkregen worden via een automatische update, mijn touch vindt deze update nog niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Laank op 09-10-2012 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

B1tchwax schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:06:
Zelfs NL consumentenbond heeft een Glo en nog steeds geen compare met de Kindle PW! Bizar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 17:52:
Ik heb de de update naar 2.1.4 via Kobo Desktop binnengekregen, maar ik heb geen idee hoe de uitrol precies geregeld is.

[ Voor 5% gewijzigd door - J.W. - op 09-10-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Mijn vermoeden is dat het al vrij lang bekend was dat 1 oktober niet gehaald zou worden en ik geloof weinig van het douane verhaal.
Leuk om te kijken die review.
Dat douane verhaal geloof ik ook niet. De consumentenbond heeft hem tenslotte wel terwijl er op dit hele forum nog niemand is die hem al heeft ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pandit schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 09:20:
Ik heb deze besteld:

http://dx.com/stylish-pu-...for-kindle-4-black-109664

Kindle4 en Kobo touch hoesjes schijnen compatible te zijn.
Deze is ook wel gaaf (voor hetzelfde geld, 5 euro)
http://dx.com/p/map-patte...for-kindle-4-brown-135331

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
Iemand trouwens al de Kobo SleepCovers gespot in het wild?

Ik heb mijn zinnen gezet op de grijze tweed versie:
Afbeeldingslocatie: http://assets.kobo.com/media/catalog/product/cache/81/image/320x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/n/6/n613-kbo-3gy.jpg

Nu alleen nog een adres zien te vinden waar ik kan bestellen. Zonder hoesje verlaat mijn Kobo nl. het huis niet, laat dat nu net het idee zijn van een eReader ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prince666
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 14:32
Laank schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 18:49:
[...]

2.1.1 is te downloaden en dan handmatig te updaten.

2.1.4 kan volgens mij alleen verkregen worden via een automatische update, mijn touch vindt deze update nog niet.
Voor handmatig updaten naar 2.1.4 moet je hier kijken http://www.mobileread.com...read.php?t=184373&page=87.
Ik zat ook nog op 2.0.0 nu niet meer :)

[ Voor 30% gewijzigd door Prince666 op 09-10-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:20

[video]
Achtergrondverlichting? Werkelijk?

Dan moet ik hem niet hoor, Ereaders met achtergrondverlichting moest je toch juist niet kopen want dat zijn toch geen echte ereaders? :+

[ Voor 38% gewijzigd door Sato op 10-10-2012 00:06 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Pagina: 1 ... 4 ... 71 Laatste