Vandaag ook één gekocht.
Eerst nog bij de Mediamarkt geprobeerd, waar 'ie 20 euro duurder is dan bij de Libris. Mediamarkt wil wel zakken tot de Libris-prijs, maar niet daar onder. Dan koop ik hem wel bij de winkel die me géén 20 euro teveel wil laten betalen.
Meevaller 1: Libris accepteert VVV-bonnen, dan kom ik daar ook nog eens van af.
Tegenvaller 1 bleek meevaller 2 te zijn: alleen een USB-kabeltje, geen adapter. Blijkbaar word je geacht op vakantie zelf wel een telefoonlader of laptop bij je te hebben. Meevaller: het is een micro-usb-kabel, en tot nog toe was ik te krenterig om 15 euro voor een reserve-usb kabel voor de telefoon in de auto te kopen.
Apparaat doet prima wat het moet doen. Calibre is een must-have als je niet alleen maar boeken in de Kobo -store koopt.
Ons proef-abbo op de Nrc.next heeft een digitale versie. Die is niet te doen met de Kobo-browser, maar ze blijken ook een epub als download aan te bieden, en dat werkt ook aardig.
Paar kleine puntjes die me nu opvallen: de browser had best een page up/down knop mogen hebben. Beetje surfen gaat niet onaardig, helemaal niet als je naar mobiele- of PDA-sites en dergelijke gaat (tweakers.mobi, m.vk.nl, en.m.wikipedia.org, en voor de vakantie natuurlijk m.wikitravel.org) maar de scrollbar zit te dicht naast de rand om mee te kunnen werken. Vanaar de page up/down knoppen.
De browser zelf had ook wel op het hoofdmenu mogen staan. Nu moet je eerst settings-icoontje, dan settings, dan extras, en dan launch browser.
Tetheren via mijn HTC gaat prima, dus straks op vakantie kan ik overal een krantje lezen, als ik geen boek wil
Ook onhandig: in een boek moet je eerst naar de opties onderin, en dan op het "boek" klikken voordat je naar "Table of contents" kunt. Dat had ook best een eigen knop mogen hebben. Vooral bij een krant of magazine waar je niet alles wilt lezen, en dus veel naar de inhoudsopgave wilt is dit vervelend.
Het home-screen mag ook wel wat overzichtelijker. Een aantal recente boeken staan nonchalant gegroepeerd op het scherm. Als je ze netjes naast elkaar zet kun je 2 tot 3 keer zoveel boeken kwijt.
Ik hoop dat de XDA community zich hier op gaat storten, want ik heb nog wel een wishlistje:
Home-screen vervangen door een klokje, of zoals bij Android-apparaten, wat leuke widgets (zoals weer, nieuws-headlines en dergelijke.
Nu alleen nog op zoek naar een hoes of iets dergelijks. Ik merk dat ik het vasthouden van een tablet met één hand niet fijn vind, ik hou het liever ongeveer zo vast:
Misschien dat ik bij de Slegte wel een boek koop en de inhoud er uit snij. Heb ik op vakantie ook geen last van mensen die mijn Kobo wel willen "lenen"