Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woei!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 11:57
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:53:
Misschien dat jullie mij kunnen helpen: mijn eReader update namelijk niet...

Als ik de Kobo Desktop open geeft hij wel aan dat er daarvoor een update is (3.0), maar vervolgens geeft hij niets aan over mijn eReader. Ook als ik op het wolkje druk (waarbij ik internetverbinding heb) gaat hij wel reading life, leesstatistieken en prijzen bijwerken, maar krijg ik geen update te zien.
Kobo heeft het verspreiden van de update voorlopig gestopt vanwege update problemen bij een flink aantal gebruikers, zie hier: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=184642

Bij mij ging het gelukkig prima via de reader zelf over Wifi. Binnen 3 minuten de update binnen en daarna duurde de installatie ~10 minuten.

[ Voor 9% gewijzigd door Woei! op 13-07-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei! schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:35:
[...]

Kobo heeft het verspreiden van de update voorlopig gestopt vanwege update problemen bij een flink aantal gebruikers, zie hier: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=184642
Oké, bedankt voor de reactie! Wel vreemd dat ik de desktop software wel volledig geïnstalleerd krijg, terwijl daar ook een stop op is gezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:52

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Hmm heb net eergisteren de upgrade uitgevoerd en dat ging probleemloos gelukkig. Bij mij ging het upgrade-proces als volgt:

Kobo aan USB-kabel aan PC
Kobo Desktop starten
Kobo Desktop vindt op internet nieuwe versie en komt met pop-up voor installatie
Nieuwe versie Kobo Desktop vindt op internet nieuwe versie firmware Kobo en downloadt die naar de Kobo
Na loskoppelen van de Kobo start die het installatieproces van de firmware automatisch

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:27
Joepie, ik heb toch een zwarte Kobo kunnen scoren! Ik denk wel dat het een van de laatste in Nederland is. Ik ben blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Ik heb er gisteren ook eentje gehaald, en ben er tevreden over. Maar de tijd in beeld (rechtsboven), kan dat ook permanent ingesteld worden? Iedere keer dat ie in sleepmode of naar de homepage gaat, is de tijd weer verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyotr
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 13:59
Simpel vraagje wellicht: kun je je epubs ook met de verkenner / windows commander / etc op de Kobo zetten, of ben je aangewezen op Calibre of de Kobo Desktop software? En is er ook een notepad applicatie aanwezig zodat je met het virtuele toetsenbord wat aantekeningen kunt maken (in .txt of .html)?

Ik heb m'n Icarus Go tijdens de vakantie laten vallen; scherm stuk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Japsuh schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 20:26:
Joepie, ik heb toch een zwarte Kobo kunnen scoren! Ik denk wel dat het een van de laatste in Nederland is. Ik ben blij!
Gefeliciteerd! En waar heb je die vandaan gehaald?

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 18:17
Volgens de website van Libris zijn ze in de winkel vaak nog wel gewoon leverbaar. Kwestie van wat bellen.
Ik had er vorige maand zonder problemen er nog eentje in Bennekom gehaald.
Toen waren er nog genoeg daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

pyotr schreef op zondag 15 juli 2012 @ 15:59:
Simpel vraagje wellicht: kun je je epubs ook met de verkenner / windows commander / etc op de Kobo zetten, of ben je aangewezen op Calibre of de Kobo Desktop software?
Ja, kan gewoon in verkenner hoor! Je Kobo is via de USB-kabel gewoon als mass storage device benaderbaar. Ik meen dat je boeken gewoon in de root van je Kobo moet zetten. Kobo aanzetten en ze worden geïndexeerd. 3rd party boeken worden alleen niet gesyncd met Kobo Desktop.
En is er ook een notepad applicatie aanwezig zodat je met het virtuele toetsenbord wat aantekeningen kunt maken (in .txt of .html)?
Goeie vraag, je kunt notities maken binnen boeken maar of er echt een notepad-achtige aplicatie is weet ik niet zo, nooit naar gezocht ook. Misschien kan iemand anders dat zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:27
Ik heb rondgebeld maar ze hadden hem nergens. Uiteindelijk bij Foto Klein hadden ze nog één zwarte liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:34
Gisteravond werd toen ik de Kobo aanlegde, deze spontaan geüpdate naar softwareversie 2.0.0.

Sommige zaken zijn een beetje anders.. moet nog wat wennen. Geen echte problemen mee gehad, maar het lijkt me dat het scherm iets minder responsief is.

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Edwin_VH schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 18:40:
Gisteravond werd toen ik de Kobo aanlegde, deze spontaan geüpdate naar softwareversie 2.0.0.

Sommige zaken zijn een beetje anders.. moet nog wat wennen. Geen echte problemen mee gehad, maar het lijkt me dat het scherm iets minder responsief is.
Mm, hier verloopt de update wat minder soepel. Dat wil zeggen, na de update kwam hij vast te zitten in een loop en ging constant rebooten. Ik heb de sdhc kaart verwijderd en weer teruggeplaatst maar dat maakt geen verschil. Toen maar terug naar de fabrieksinstellingen, dus naar 1.19.16.

Hij lijkt het eerst wel weer te doen, maar kan ik hem nu niet meer aan de Kobo desktop hangen zonder dat ie meteen weer wil updaten?

[edit] Nee dus. Een beetje kip-ei verhaal, omdat ik hem gereset heb is hij ook mijn account vergeten en zonder account kan ik niet lezen, ook geen drm vrij boek die op de memory card staat. Dus ik moet hem wel aan de Kobo desktop hangen, en dan wil hij eerst gaan updaten...

[edit2] Hehe, pas na drie keer bovenstaand verhaal opnieuw gedaan te hebben doet hij het eindelijk met versie 2.0. Nu nog de backup van de memory card restoren. Geen idee waarom dat niet in een keer goed kan.

[ Voor 23% gewijzigd door grun93 op 17-07-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
Ik vind het vooral vreemd dat het versie 2.0.0 ( dd. 5.7.12) is, die nu toch wordt uitgestuurd terwijl er blijkbaar problemen waren met die versie bij sommige readers.

Wellicht komt er gauw een 2.0.1 die wan wel bij iedereen werkt

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:23
Edwin_VH schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 18:40:
Geen echte problemen mee gehad, maar het lijkt me dat het scherm iets minder responsief is.
Hier lijkt het wat trager te reageren, maar wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01-2021
Kan je google books bekijken met Kobo?

En is PDF bestanden kijken comfortabel?

[ Voor 36% gewijzigd door Tengri op 18-07-2012 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
grun93 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 20:53:
[...]

Mm, hier verloopt de update wat minder soepel. Dat wil zeggen, na de update kwam hij vast te zitten in een loop en ging constant rebooten. Ik heb de sdhc kaart verwijderd en weer teruggeplaatst maar dat maakt geen verschil. Toen maar terug naar de fabrieksinstellingen, dus naar 1.19.16.

Hij lijkt het eerst wel weer te doen, maar kan ik hem nu niet meer aan de Kobo desktop hangen zonder dat ie meteen weer wil updaten?

[edit] Nee dus. Een beetje kip-ei verhaal, omdat ik hem gereset heb is hij ook mijn account vergeten en zonder account kan ik niet lezen, ook geen drm vrij boek die op de memory card staat. Dus ik moet hem wel aan de Kobo desktop hangen, en dan wil hij eerst gaan updaten...

[edit2] Hehe, pas na drie keer bovenstaand verhaal opnieuw gedaan te hebben doet hij het eindelijk met versie 2.0. Nu nog de backup van de memory card restoren. Geen idee waarom dat niet in een keer goed kan.
Vergelijkbaar hier. Na updaten leek alles te werken, maar het openen van elk boek resulteerde in een reboot. Factory reset, en daarna de update werkte wel. Ik had 'm net dus niet zo erg, maar als je er veel boeken op had staan toch vervelend dat je alles er weer op moet zetten, en van alle boeken kwijt bent waar je was (dit is in ieder geval zo voor niet-kobo boeken, die worden niet gesynchroniseerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:10:
Met de nieuwe firmware kun je de scherpte van de letters instellen. Ik heb deze nu op maximaal staan en ik moet zeggen dat het verschil met de Sony PRS-T1 nu duidelijk groter wordt. Als ik de twee ereaders naast elkaar leg zien de letters op de Kobo er beduidend strakker uit.
Ik lees wel bij de 'what is new' dat de letters nu scherper zijn, maar niet dat je dat zelf ook kunt instellen? Waar doe je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 18:59
erofact schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 02:25:
Kan je google books bekijken met Kobo?

En is PDF bestanden kijken comfortabel?
Met google books heb ik geen ervaring , maar voor Pdf's bekijken zou ik zeker geen E-reader aanschaffen. Ja het kan , maar om nou te zeggen dat het lekker werkt. Denk dat je dan toch een A4 ? model moet hebben en dat soort bestanden werken wat mij betreft beter op een Tablet.

Het is leuk dat het er op zit , maar ik gebruik het nooit. Eigenlijk lees ik er alleen maar epubs op en dat doet hij perfect :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

grun93 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:08:
[...]

Ik lees wel bij de 'what is new' dat de letters nu scherper zijn, maar niet dat je dat zelf ook kunt instellen? Waar doe je dat dan?
Gewoon tijdens het lezen, midden van het scherm aanraken en dan bij die tekstinstellingen waar je ook de tekstgrootte enzo kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
SnoeiKoei schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:00:
Gewoon tijdens het lezen, midden van het scherm aanraken en dan bij die tekstinstellingen waar je ook de tekstgrootte enzo kunt aanpassen.
Ik mag een boon worden, maar op die plek (bij Aa) kan ik alleen maar kiezen uit lettertype, lettergrootte, regelafstand, marges en uitvullen. Over scherpte staat er niks.

[edit] Wat me trouwens ook opvalt: als je de lettergrootte en/of regelafstand verandert, dan verandert het paginanummer of totaal aantal bladzijden niet dynamisch mee. Dat had ik eigenlijk wel verwacht.
En hij blijkt woorden onjuist af te breken, zoals 'onderw- ereld' of gez- icht'. Of zou dat laatste aan Calibre liggen?

[ Voor 28% gewijzigd door grun93 op 18-07-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

grun93 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:41:
[...]

Ik mag een boon worden, maar op die plek (bij Aa) kan ik alleen maar kiezen uit lettertype, lettergrootte, regelafstand, marges en uitvullen. Over scherpte staat er niks.
Ik zal vanavond eens zien, bij mij vond ik het daar wel.
[edit] Wat me trouwens ook opvalt: als je de lettergrootte en/of regelafstand verandert, dan verandert het paginanummer of totaal aantal bladzijden niet dynamisch mee. Dat had ik eigenlijk wel verwacht.
En hij blijkt woorden onjuist af te breken, zoals 'onderw- ereld' of gez- icht'. Of zou dat laatste aan Calibre liggen?
Ik denk dat dat idd aan de opmaak van Calibre ligt. Ik heb de lettergrootte wat opgeplust tijdens het lezen van een Engelstalig boek uit de Kobo-store en daar zie ik dat soort verminking niet en de paginanummering wordt ook gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
SnoeiKoei schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:24:
Ik denk dat dat idd aan de opmaak van Calibre ligt. Ik heb de lettergrootte wat opgeplust tijdens het lezen van een Engelstalig boek uit de Kobo-store en daar zie ik dat soort verminking niet en de paginanummering wordt ook gecorrigeerd.
Misschien dat het daaraan ligt. Zelf heb ik uitsluitend gratis boeken op de memory card staan. Dat gedeelte over de store heb ik ook niet ingevuld bij de Kobo Desktop, ik heb me ook niet aangemeld bij Adobe.

[edit]: Ik heb het gevonden. Die scherpte waar jij het over hebt kun je niet instellen bij het standaard lettertype, en dat is nu juist het type wat bij mij de default is. Bijvoorbeeld bij het font Georgia wel, onder het kopje geavanceerd. Maar als ik dat doe loopt ie vast en moet ik weer resetten. Dat kan ik inmiddels al met de ogen dicht. ;-)

[ Voor 26% gewijzigd door grun93 op 18-07-2012 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:15
Voor de mensen waarbij de firmware update mislukt(e), klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

grun93 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:45:
[...]

Misschien dat het daaraan ligt. Zelf heb ik uitsluitend gratis boeken op de memory card staan. Dat gedeelte over de store heb ik ook niet ingevuld bij de Kobo Desktop, ik heb me ook niet aangemeld bij Adobe.

[edit]: Ik heb het gevonden. Die scherpte waar jij het over hebt kun je niet instellen bij het standaard lettertype, en dat is nu juist het type wat bij mij de default is. Bijvoorbeeld bij het font Georgia wel, onder het kopje geavanceerd. Maar als ik dat doe loopt ie vast en moet ik weer resetten. Dat kan ik inmiddels al met de ogen dicht. ;-)
Gisteravond even gekeken, idd zit het instellen van scherpte onder "advanced". Of het bij het ene font wel en bij het andere niet kan weet ik niet, heb het alleen geprobeerd met een boek uit de Kobo-store en nooit zelf het font veranderd (dus zou denken dat het juist wel default is, maar kan zijn dat het een font is dat door de opmaak van het boek is gekozen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
SnoeiKoei schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:30:
Of het bij het ene font wel en bij het andere niet kan weet ik niet, heb het alleen geprobeerd met een boek uit de Kobo-store en nooit zelf het font veranderd (dus zou denken dat het juist wel default is, maar kan zijn dat het een font is dat door de opmaak van het boek is gekozen).
Dat weet ik ook niet. Waarschijnlijk heb je gelijk, dat met het lettertype 'Standaard' geen font bedoeld wordt zoals de overige fonts, maar dat je dan het boek leest met het lettertype zoals de uitgever dat bedoeld heeft en dus in de opmaak zit. Tot nu toe was ik er vanuit gegaan dat Standaard ook een font was net als de overigen, maar dat klopt niet, begrijp ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactrick
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:02
Het is een fijne reader, maar vind wel dat het ding erg traag is en er veel vastlopers zijn (of duurt alles echt zo lang?) als je bijvoorbeeld nieuwe software installeert of als je bijvoorbeeld een ander lettertype gaat gebruiken. Maar, qua lezen, verder is het een heerlijk apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:12
Het is geen tablet met een fancy chipset. Bij een ereader is vooral accuduur belangrijk, dus wordt er een trage (en dus zuinige) chipset gebruikt. Dit zal niet anders zijn bij andere ereaders met e-ink schermen.

Maar wat vind je traag, of een vastloper? Ik vermoed dat je andere verwachtingen had van de snelheid, waardoor je je er nu aan stoort. Ik had vooraf al gelezen dat dit soort ereaders traag zijn, dus ik stoor me er ook niet aan. Ik heb deze ereader nu al een paar maanden en hij bevalt mij uitstekend. En zo vaak wijzig je toch geen lettertype of margins, dus snelheid is voor mij ook niet belangrijk op dit punt. De snelheid van het installeren van nieuwe firmware vind ik nog wel meevallen. Maar dat zal ook wel met verwachtingen te maken hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactrick
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:02
Ik denk ook dat het inderdaad komt dat ik er nog veel mee aan het 'spelen' ben. En een zandloper wekt gewoon frustraties op als dat langer duurt dan een minuut. Een voortgangsbalk is zoveel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luno
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06 22:17
Wellicht doe ik iets stoms fout, maar na de laatste firmware ben ik m'n shortlist kwijt. En voor maken nieuwe boekenkasten kan ik de menu's doorlopen, naam geven, boeken toevoegen, maar daarna zie ik ze nergens.
Ik heb het idee dat dit niet echt een vooruitgang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Luno schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:28:
Wellicht doe ik iets stoms fout, maar na de laatste firmware ben ik m'n shortlist kwijt. En voor maken nieuwe boekenkasten kan ik de menu's doorlopen, naam geven, boeken toevoegen, maar daarna zie ik ze nergens.
Ik heb het idee dat dit niet echt een vooruitgang is.
Nadat je ze toegevoegd hebt aan de boekenkast, druk je dan wel op opslaan? Hier doet ie het goed, dus het lijkt me niet aan de firmware te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelgh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:31

zwelgh

-**-

De Touch is weer leverbaar bij Libris en Blz. Die van ons (de tweede) is gisteren verstuurd. Vanaf nu geen ruzie meer over wie de e-reader mag gebruiken :).
Intergalactrick schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 19:38:
Het is een fijne reader, maar vind wel dat het ding erg traag is en er veel vastlopers zijn (of duurt alles echt zo lang?) als je bijvoorbeeld nieuwe software installeert of als je bijvoorbeeld een ander lettertype gaat gebruiken. Maar, qua lezen, verder is het een heerlijk apparaat!
Ligt niet zozeer aan de Kobo, het is de techniek. Ik heb laatst de Sony PRS-T1 in handen gehad om eens uitgebereid te bekijken en testen. Deze is toch een stuk trager dan de Kodo. Start erg traag op. Bladeren gaat lang niet zo soepel. Na elke bladzijde een verversing en de letters zijn minder scherp.

[ Voor 69% gewijzigd door zwelgh op 24-07-2012 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luno
grun93 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 07:45:
[...]

Nadat je ze toegevoegd hebt aan de boekenkast, druk je dan wel op opslaan? Hier doet ie het goed, dus het lijkt me niet aan de firmware te liggen.
Wat ik doe: nieuwe boekenkast -> geef ding een naam -> druk op knop Volgende (rechtsonder in toestenbord schermpje) -> voeg wat boeken toe (wordt een vinkje) -> druk op het knop Maken.

En dan is er niets gedaan, zit weer in nieuwe boekenkast maken, maar nergens de al gemaakte te vinden.

Nb. ik zie nergens knop Opslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Luno schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:38:
Wat ik doe: nieuwe boekenkast -> geef ding een naam -> druk op knop Volgende (rechtsonder in toestenbord schermpje) -> voeg wat boeken toe (wordt een vinkje) -> druk op het knop Maken.

En dan is er niets gedaan, zit weer in nieuwe boekenkast maken, maar nergens de al gemaakte te vinden.

Nb. ik zie nergens knop Opslaan
Ik doe het anders: ik maak eerst een lege boekenkast en vul die pas naderhand. Dus eerst Nieuwe Boekenkast, naam geven, knop Volgende, knop Maken.

Daarna open je de lege boekenkast, en klikt op de vier streepjes rechts. Dan Bewerken, waarmee je de boeken kunt toevoegen (die vinkjes inderdaad). Met de knop Opslaan (rechtsonder) bevestig je de keuze en dan zitten ze permanent in de kast opgeslagen. Hier tenminste wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
zwelgh schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 08:53:
De Touch is weer leverbaar bij Libris en Blz. Die van ons (de tweede) is gisteren verstuurd. Vanaf nu geen ruzie meer over wie de e-reader mag gebruiken :).

[...]

Ligt niet zozeer aan de Kobo, het is de techniek. Ik heb laatst de Sony PRS-T1 in handen gehad om eens uitgebereid te bekijken en testen. Deze is toch een stuk trager dan de Kodo. Start erg traag op. Bladeren gaat lang niet zo soepel. Na elke bladzijde een verversing en de letters zijn minder scherp.
Ik heb naast de Kobo nog een Icarus Go van ca 1 jaar oud, maar die is veel sneller met laden van nieuwe boeken en opstarten. Geen touch trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
Zo, net een aangeschaft, waren nog 2 in de winkel. Enige wat ik nog moet doen is uitvinden hoe dit werkt en daarna maar een case zoeken. De mooie flipcase dingen in de winkel waren zo'n 30 euro en dat is me toch wat te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 11:38
Ik heb al op internet gezocht maar weinig kunnen vinden. Hoe zijn de ervaringen met het lezen van pdf bestanden na de laatste update? Zijn er genoeg mogelijkheden tot het aanpassen van instellingen en hoe is de snelheid? Als iemand een link naar een recent artikel/review heeft zie ik dat graag. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Lee245 op 25-07-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luno
grun93 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 20:12:
[...]

Ik doe het anders: ik maak eerst een lege boekenkast en vul die pas naderhand. Dus eerst Nieuwe Boekenkast, naam geven, knop Volgende, knop Maken.

Daarna open je de lege boekenkast, en klikt op de vier streepjes rechts. Dan Bewerken, waarmee je de boeken kunt toevoegen (die vinkjes inderdaad). Met de knop Opslaan (rechtsonder) bevestig je de keuze en dan zitten ze permanent in de kast opgeslagen. Hier tenminste wel.
Dan is er iets mis met mijn installatie. Na Maken kom ik weer in het menu nieuwe boekenkast. Maar nergens een zelfgemaakte lege kast te vinden, laat staan dat ik hem kan vullen. Software versie 2.0.0 (r41097, 09-07-12).

Tja. Reset of volgende update afwachten? Kan wel gewoon lezen dus echte prio heeft het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Luno op 25-07-2012 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelgh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:31

zwelgh

-**-

Creqaw schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:34:
Zo, net een aangeschaft, waren nog 2 in de winkel. Enige wat ik nog moet doen is uitvinden hoe dit werkt en daarna maar een case zoeken. De mooie flipcase dingen in de winkel waren zo'n 30 euro en dat is me toch wat te veel.
Ik heb zelf 2 van deze gekocht voor onze Kobo's. Lekker dun en zonder dikke rand om de Kobo heen.
http://www.ebay.co.uk/itm...iewItem&item=170821975819

[ Voor 4% gewijzigd door zwelgh op 25-07-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Luno schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:36:
Dan is er iets mis met mijn installatie. Na Maken kom ik weer in het menu nieuwe boekenkast. Maar nergens een zelfgemaakte lege kast te vinden, laat staan dat ik hem kan vullen. Software versie 2.0.0 (r41097, 09-07-12).
Ik heb dezelfde versie. Mm, ja, in zoverre klopt het dat ook ik, na het aanmaken van een kast, terugkeer in het menu Boekenkast. Maar de kasten die je op deze manier aangemaakt hebt, horen daaronder te staan.

Om een en ander te controleren, doe eens het volgende: klik op het hartje wat voor een willekeurig boek staat, dat boek verschijnt dan op de shortlist. Die shortlist staat ook in hetzelfde Boekenkast menu. In principe kun je de shortlist ook vullen op dezelfde manier als een lege boekenkast, door op de vier streepjes rechts te klikken en daarna op Bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
Na een hele dag gelezen te hebben kan ik zeggen dat het een leuke e-reader is. Enige probleem dat ik heb is dat het scherm in de rechteronderhoek een klein beetje los zit; ik kan er namenlijk op drukken en ik kan voelen dat het wegzakt en het maakt een tik geluid als ik dat doe. Erg vind ik dit niet maar het valt wel op aangezien dat de plek is waar ik vaak tap om een bladzijde te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luno
grun93 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:26:
[...]
Om een en ander te controleren, doe eens het volgende: klik op het hartje wat voor een willekeurig boek staat, dat boek verschijnt dan op de shortlist. Die shortlist staat ook in hetzelfde Boekenkast menu. In principe kun je de shortlist ook vullen op dezelfde manier als een lege boekenkast, door op de vier streepjes rechts te klikken en daarna op Bewerken.
Zoals ik in de post van een paar dagen geleden al meldde: na de upgrade van de firmware ben ik m'n shortlist ook kwijt. Er is dus iets goed mis gegaan. De hartjes actie had ik geprobeerd.
Mogelijk moet ik een directory aanmaken via USB. Waar staan die boekenkasten als je via USB kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Luno schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:08:
Mogelijk moet ik een directory aanmaken via USB. Waar staan die boekenkasten als je via USB kijkt?
Niet in een folder ofzo. De enige verwijzing naar een boekenkast kon ik hier vinden, in x:\kobo\kobo\kobo ereader.conf:

[ApplicationPreferences]
CurrentLocale=nl_NL
LastChangeLog=2.0.0
LastLibrarySorter_Recommendations_=sortByNewest()
LastLibrarySorter_all_=sortByTitle()
LastLibrarySorter_books_=sortByTitle()
LastLibrarySorter_books_filterByBookshelf%28Diversen%29=sortByTitle()
LastLibrarySorter_books_filterByBookshelf%28Misdaad%29=sortByTitle()
LastLibrarySorter_books_filterByBookshelf%28Shortlist%29=sortByTitle()
LastLibrarySorter_books_filterByBookshelf%28Sport%29=sortByTitle()
LastLibrarySorter_books_filterByBundled%28%29=sortByTitle()
LastLibrarySorter_home_=sortByNewest()
LastLibrarySorter_home_filterByBundled%28%29=sortByNewest()
LastLibrarySorter_news_filterByNews%28%29=sortByPublication()
LastLibrarySorter_recommended_=sortByNull()
showBreakTheSeal=false
showFirstTimeExperience=0

Ik heb dus boekenkasten die Diversen, Misdaad, Shortlist en Sport heten.

[edit] Overigens heb ik in het begin ook problemen met deze versie gehad en ben een paar keer opnieuw begonnen na een factory reset, zoals eerder gemeld in dit topic. Maar hij doet het nu prima.

[aanvulling2] Ik zat hier nog wat op te kauwen en denk dat het zo zit: met Calibre zet je de boeken op de Kobo, in mijn geval op de memorycard, het interne Kobo geheugen gebruik ik niet. Alle boeken staan kriskras door elkaar en blijven dat ook, fysiek worden ze niet verplaatst.
Vervolgens maakt de Kobo automatisch een tabel aan waarin de boeken worden opgenomen. Dit kun je ook zien op het scherm na het overpompen, dan zie je zo'n ronddraaiend ding met percentages eronder. Die aangemaakte tabel kun je zien als je de bibliotheek opent, eigenlijk zit je dan naar de tabel te kijken.
De boekenkasten zijn niks meer of minder dan tags die in de tabel aan de boeken gehangen worden. Een virtuele kast dus. Aan de indeling van de memorycard kan ik voor en na het aanmaken van de kasten geen enkel verschil ontdekken. Correct me if I'm wrong.

[ Voor 29% gewijzigd door grun93 op 27-07-2012 20:35 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Ik zit er aan te denken om er ook één aan te schaffen voor de vakantie.

Ik heb nog een vraagje:
Bestandsformaten: EPUB (DRM), PDF, MOBI, JPEG, GIF, PNG, BMP, TIFF, TXT, HTML, RTF, CBZ, CBR
Bij Epub staat DRM. Ik neem aan dat ik er wel DRM-vrije boeken op zetten? Bijvoorbeeld Epub uit de Gutenberg-collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:24

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

epub met en zonder drm bedoelen ze daarmee.

Dus de Gutenberg en andere collecties werken.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

pjottum schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:17:
epub met en zonder drm bedoelen ze daarmee.

Dus de Gutenberg en andere collecties werken.
Ging ik eigenlijk al van uit. Tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Vandaag ook één gekocht.
Eerst nog bij de Mediamarkt geprobeerd, waar 'ie 20 euro duurder is dan bij de Libris. Mediamarkt wil wel zakken tot de Libris-prijs, maar niet daar onder. Dan koop ik hem wel bij de winkel die me géén 20 euro teveel wil laten betalen.
Meevaller 1: Libris accepteert VVV-bonnen, dan kom ik daar ook nog eens van af.
Tegenvaller 1 bleek meevaller 2 te zijn: alleen een USB-kabeltje, geen adapter. Blijkbaar word je geacht op vakantie zelf wel een telefoonlader of laptop bij je te hebben. Meevaller: het is een micro-usb-kabel, en tot nog toe was ik te krenterig om 15 euro voor een reserve-usb kabel voor de telefoon in de auto te kopen.

Apparaat doet prima wat het moet doen. Calibre is een must-have als je niet alleen maar boeken in de Kobo -store koopt.

Ons proef-abbo op de Nrc.next heeft een digitale versie. Die is niet te doen met de Kobo-browser, maar ze blijken ook een epub als download aan te bieden, en dat werkt ook aardig.

Paar kleine puntjes die me nu opvallen: de browser had best een page up/down knop mogen hebben. Beetje surfen gaat niet onaardig, helemaal niet als je naar mobiele- of PDA-sites en dergelijke gaat (tweakers.mobi, m.vk.nl, en.m.wikipedia.org, en voor de vakantie natuurlijk m.wikitravel.org) maar de scrollbar zit te dicht naast de rand om mee te kunnen werken. Vanaar de page up/down knoppen.
De browser zelf had ook wel op het hoofdmenu mogen staan. Nu moet je eerst settings-icoontje, dan settings, dan extras, en dan launch browser.

Tetheren via mijn HTC gaat prima, dus straks op vakantie kan ik overal een krantje lezen, als ik geen boek wil :)

Ook onhandig: in een boek moet je eerst naar de opties onderin, en dan op het "boek" klikken voordat je naar "Table of contents" kunt. Dat had ook best een eigen knop mogen hebben. Vooral bij een krant of magazine waar je niet alles wilt lezen, en dus veel naar de inhoudsopgave wilt is dit vervelend.

Het home-screen mag ook wel wat overzichtelijker. Een aantal recente boeken staan nonchalant gegroepeerd op het scherm. Als je ze netjes naast elkaar zet kun je 2 tot 3 keer zoveel boeken kwijt.

Ik hoop dat de XDA community zich hier op gaat storten, want ik heb nog wel een wishlistje:
Home-screen vervangen door een klokje, of zoals bij Android-apparaten, wat leuke widgets (zoals weer, nieuws-headlines en dergelijke.

Nu alleen nog op zoek naar een hoes of iets dergelijks. Ik merk dat ik het vasthouden van een tablet met één hand niet fijn vind, ik hou het liever ongeveer zo vast: Afbeeldingslocatie: http://comps.canstockphoto.com/can-stock-photo_csp7922184.jpg

Misschien dat ik bij de Slegte wel een boek koop en de inhoud er uit snij. Heb ik op vakantie ook geen last van mensen die mijn Kobo wel willen "lenen" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

riffey#4 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 21:46:

Apparaat doet prima wat het moet doen. Calibre is een must-have als je niet alleen maar boeken in de Kobo -store koopt.
Waarom vind je Calibre een must-have? Ik heb inmiddels honderden non-Kobo boeken gelezen en nooit de behoefte gehad aan Calibre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 21:18
riffey#4 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 21:46:
Vandaag ook één gekocht.
blablabla....
Vind het sowieso apart hoe je een aantal minpunten aanhaalt die inherent zijn aan e-paper (Ereaders). Het hele verhaal over de browser is belachelijk. Het is een grappige extra feature van de Ereader, maar daar is hij helemaal niet voor bedoeld. Het is gemaakt om statische achtergronden weer te geven en daar hoort mijns inziens internetten niet tussen. Dit is ook gelijk de reden dan het ergens ver weg verstopt zit.

Als je Apps of andere android achtige dingen had gewild had je geen E-paper reader moeten halen. Geloof me XDA zal niets tot erg weinig doen aan deze kobo. Ook hier zijn de apps weer internet gerelateerd en er zit alleen Wifi op dit apparaat om boeken te kopen of nutteloos posts over je leesvoortgang op facebook te zetten. Daarnaast gebruiken de apps toch een klein beetje CPU power, iets wat dit apparaat niet heeft en het is gemaakt om zo lang mogelijk mee te gaan. Eén app en je halveert waarschijnlijk de batterijtijd.

Dat het een handeling kost om bij de inhoudsopgave van een boek te komen vind ik niet echt gek. De kobo legt een 'boekenlegger' op de pagina waar je was en je kan ergens anders in het boek gaan snuffelen. Er is door kobo een duidelijke keuze gemaakt om een minimalistisch design te gebruiken, waar de mooie menu knop op de hoek komt kijken.

Calibre is inderdaad geen must, maar ik moet toegeven dat het wel handig is om frontjes van boeken aan te passen en hier en daar nog wat tweaks toe te voegen aan de boeken. Zoals vele kobo gebruikers Laat ik Calibre ook de serie naam en het boeknummer meegegeven zodat ik ze makkelijk kan terugvinden in de boeken lijst.

--------
Al met al ben ik in ieder geval nog een zeer blije Kobo gebruiker. Heb het machinetje nu al iets meer dan een jaar (jaja ik heb er een uit de US of A) en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten. De ontwikkeling van de firmware is ontzettend snel gegaan en ik vind dat de algemene lay-out er goed op vooruit gegaan is. Stabiliteitsproblemen heb ik nooit gehad en kan daar ook niet over oordelen. Enige gevoel dat ik heb is dat de Kobo het steeds langer volhoudt. Ik kan nu ongeveer 3 boeken a 500 pagina's uitlezen wat neerkomt op iets van 3000 tot 4000 page turns. Dit is inderdaad minder dat waarmee geadverteerd wordt, maar die aantallen worden alleen gehaald als je in een lange adem die pagina's doorleest. Met drie boeken ben ik ongeveer 6 weken bezig en heb dus geen problemen met de stamina van deze Ereader.

Daarnaast heb ik wel eens een PDF-je geprobeerd en deze werden goed weergeven en het zoomen/scrollen en bladeren daarin ging erg soepel. Zeker omdat de Kobo niet bij iedere beweging het hele scherm probeert te refreshen. Dit doet zeker de snelheid erg veel goed.

Edit: Op beakzz
Dat moet ik ook toegeven. Heb afgelopen jaar meer dan 20 boeken gelezen als ik mijn Kobo mag geloven. Dat is net zoveel als de 5 jaar daarvoor. Hilarisch. Wat is er nou mooier dat een hobby (Gadgets, ik ben dol op gadgets) combineren met iets dat wat minder leuk is. Lang leve de Kobo _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Lt-Crash op 14-08-2012 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Ben het helemaal eens met bovenstaande. De Kobo doet perfect waar hij voor gemaakt is en ik denk dat 90 % van de gebruikers er echt alleen maar boeken mee leest. Het is nu bijna sneu om mensen op vakantie met papieren boeken te zien nu ik er eindelijk vanaf ben om 2 tot 3 boeken uit te kiezen voor de hele vakantie i.v.m. gewicht.

50 boeken bij je hebben en totaal niet bang zijn dat je leesvoer dan wel de accu op gaat is echt een heerlijk idee en heb het laatste jaar net zoveel gelezen als in mijn kindertijd. Voor mij is het iig 1 van mijn beste aankopen ooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik lees ook weer veel meer dan ik in jaren gedaan heb sinds ik mijn Kobootje heb. Ben er nog altijd enorm tevreden mee! Beste aankoop in jaren wat mij betreft.

Dat er wel een (micro)USB-kabeltje maar geen adapter bij de Kobo wordt geleverd was voor mij geen probleem, de Kobo laadt prima op de opladers van m'n draadloze logitech-muis maar ook op de oplader van m'n HTC smartphone dus opladers zat. En anders koop je bij de Hema een universele USB-lader voor €3,95 (of iets in die richting; cheap iig).

[ Voor 52% gewijzigd door SnoeiKoei op 14-08-2012 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Ho ho ho,

Ik ben erg tevreden met mijn Kobo! Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest.

Calibre vind ik een must have voor e-books die je niet bij Kobo koopt. Zoals al door anderen gezegd, voor bijvoorbeeld frontjes, aanpassen van boeken die niet van Kobo afkomstig zijn, en Kobo heeft geen Nederlands nieuws ("Sorry, but Newspapers and Magazines are not available in your area yet") Calibre biedt van AD tot Vrij Nederland.

Het is een e-book reader. Klopt helemaal. Met Wikipedia en Wikitravel (ideaal op vakantie, want wij plannen vantevoren niks) heb ik een paar mooie naslagwerken bij de hand, en een krantje lezen op mijn e-reader was ook één van mijn aankoopoverwegingen. Het zou fijn zijn als de browser een page up/down knop had. Zelfs Lynx heeft dat.
Dat wifi alleen voor het downloaden van je boeken en je facebook-updates zijn bedoeld is onzin. Je koopt geen e-reader om iedereen op FB te laten weten dat je weer een boek uit hebt, en wanneer je een boek koopt kun je ook best even een kabeltje aan je PC hangen.
Dagelijks je krant op je e-reader, waar je ook bent, lijkt me ook een functie van een e-reader, en daar heb je wifi voor nodig.

Ik heb het niet over het "naar de inhoudsopgave van een boek" gaan. Ik heb het over de inhoudsopgave van een krant of magazine. Blijkbaar leest niet iedereen dat op z'n e-reader, maar ik wel. Als je dan na een artikel weer naar de inhoudsopgave moet wordt elke handeling die je teveel moet doen als snel vervelend.

Wat de apps betreft, dat is inderdaad iets persoonlijks. Blijkbaar is het er niet, en ik mis het ook niet echt, maar een beetje customizen van het apparaat zou ik niet erg vinden. We zijn hier tenslotte op Tweakers :)

Nogmaals, ik ben erg tevreden over de Kobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

SnoeiKoei schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:05:

Dat er wel een (micro)USB-kabeltje maar geen adapter bij de Kobo wordt geleverd was voor mij geen probleem, de Kobo laadt prima op de opladers van m'n draadloze logitech-muis maar ook op de oplader van m'n HTC smartphone dus opladers zat. En anders koop je bij de Hema een universele USB-lader voor €3,95 (of iets in die richting; cheap iig).
Klopt, vandaar dat het ook een meevaller bleek in mijn geval. Een USB-lader is goedkoper dan een micro-USB kabel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Heb je je punten van verbetering ook doorgegeven aan Kobo? Ik merk dat Kobo behoorlijk actief is op het vlak van het verbeteren van hun software (Kobo Android app) en firmware (Kobo Touch). Iedere keer gaat het gebruiksgemak er weer verder op vooruit. Het lijkt er daarom op dat ze goed luisteren naar hun gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik hoop het! Ik heb kobo gevraagd of de Shortlist-functie op het home-screen terug kan komen in een toekomstige update, ik vind het jammer dat die verdwenen is. (En stiekum hoop ik natuurlijk dat er veel meer mensen om gevraagd hebben :+ )

[ Voor 20% gewijzigd door SnoeiKoei op 14-08-2012 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
riffey#4 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:32:
Dagelijks je krant op je e-reader, waar je ook bent, lijkt me ook een functie van een e-reader, en daar heb je wifi voor nodig.
Ik ben ook erg tevreden over mijn Kobo en lees daardoor meer boeken dan ik de afgelopen jaren heb gedaan. Super ding!

Ik vind het daarentegen absoluut geen geschikt apparaat om kranten op te lezen. Ik heb de NRC zowel als e-pub als pdf proberen te lezen op mijn Kobo, maar ik vind het niets. Pdf'jes lezen is vervelend, omdat de pagina's statisch zijn en scrollen moeizaam loopt en met een e-pub mis ik de krantenlook.
Aangezien ik een iPad heb, is het ook geen probleem. Ik vind, in tegenstelling tot anderen, een iPad dan weer niet zo geschikt als e-reader. Het blijft persoonsafhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Ik heb net mijn eerste vastloper gehad. Bij een Epub van 1500 paginas de lettergrootte aanpassen vond de Kobo niet leuk.
Na 10 minuten maar op zoek gegaan naar een paperclip om 'm te resetten. Dat ging ook niet van harte. Ik heb geen idee hoe hard je moet drukken om te resetten, en hoe snel 'ie daar op reageert.

Gebeurt dit vaker? Moet ik een extra paperclip meenemen op vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
riffey#4 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:44:
Ik heb net mijn eerste vastloper gehad. Bij een Epub van 1500 paginas de lettergrootte aanpassen vond de Kobo niet leuk.
Na 10 minuten maar op zoek gegaan naar een paperclip om 'm te resetten. Dat ging ook niet van harte. Ik heb geen idee hoe hard je moet drukken om te resetten, en hoe snel 'ie daar op reageert. Gebeurt dit vaker? Moet ik een extra paperclip meenemen op vakantie?
Je kunt hem ook via het menu resetten. Niet als hij vastgelopen is natuurlijk, maar ik denk dat ie uiteindelijk wel uitgerekend zou zijn. 10 Minuten voor zo'n groot boek vind ik persoonlijk aan de korte kant.

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
Weet iemand wellicht waar je dit ding nog kunt kopen in de omgeving van Leiden? (voor rond de 100 €). Ik heb de Blz in Oegstgeest al geprobeerd, maar die hadden hem niet meer en wisten ook niet wanneer hij weer binnen zou komen. (Heeft Kobo soms een nieuw model in de coulissen staan?)

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Ook al Bezet schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:24:
Weet iemand wellicht waar je dit ding nog kunt kopen in de omgeving van Leiden? (voor rond de 100 €). Ik heb de Blz in Oegstgeest al geprobeerd, maar die hadden hem niet meer en wisten ook niet wanneer hij weer binnen zou komen. (Heeft Kobo soms een nieuw model in de coulissen staan?)
Ik heb gisteren bij de Wehkamp weten te bestellen voor ±75 euro, vandaag uitverkocht. Blz in Utrecht dat ze vrijdag weer binnen te krijgen. Zou me niet verbazen als er nieuwe aan zitten te komen.

• Ook al Bezet
Toch nog gelukt. Mochten er nog meer mensen op zoek zijn. Boekhandel Stevens in Hoofddorp (Libris) heeft nog een stapeltje liggen, in het zwart en wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tippie62
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 15:16
Ook al Bezet schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:24:
alphen aan den rijn mediamarkt en foto kleyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 18:28
In Arnhem hebben ze de readers ook nog liggen bij de MediaMarkt voor 140 (zwart) 150 (overige kleuren). Beetje groot prijsverschil, dus heb hem lekker laten liggen...
Dan maar wachten to ze weer op voorraad komen bij de wehkamp bijvoorbeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door waslijn op 17-08-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 10:29
Hallo,

Ik heb mijn Kobo Touch al een paar maanden, met het hoesje van dx.com en ik ben best tevreden, alleen valt het me op dat de laatste weken (na de firmware upgrade?) mijn batterij leegloopt - zelfs in de slaapstand moet ik hem na enkele dagen opladen. Iemand die dit herkent? Kan dit aan de upgrade liggen? Of zou het kunnen dat het hoesje de touchscreen blijft activeren?
Ik heb altijd vliegtuigmode aan, en ik heb geen sd card.

Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Ik let er niet echt maar ik herken me wel in je verhaal. Pas was hij echt te snel leeg terwijl ik hem een paar dagen er voor bijna vol had weg gelegd. Zal het eens wat meer in de gaten gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
Ik heb hetzelfde.
Een week of zo geleden heb ik hem weer helemaal opgeladen en zo'n 50 bladzijden gelezen. Sindsdien heeft hij gewoon ergens ongebruikt gelegen maar vandaag gaf hij al weer aan dat hij toch echt opgeladen wilde worden.
(Wifi heb ik uitstaan, ik heb er geen hoesje om zitten)

[ Voor 5% gewijzigd door joppybt op 17-08-2012 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
Ik heb nergens last van. Ben al weken onderweg op de laatste acculading en zit op de nieuwste firmware. Touchscreen zou toch uit moeten staan wanneer de Kobo in standby staat. En anders had je het wel gezien dat je ergens anders in het boek bent dan toen je hem had uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik heb ook geen last van deze battery-drain, ik doe nog net zo lang met de batterij als voor de laatste update. Ik heb ook geen SD-kaart in mijn Kobo en airplane modus aan.

[ Voor 21% gewijzigd door SnoeiKoei op 17-08-2012 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
kieknwatwort schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:21:
Ik heb mijn Kobo Touch al een paar maanden, met het hoesje van dx.com en ik ben best tevreden, alleen valt het me op dat de laatste weken (na de firmware upgrade?) mijn batterij leegloopt - zelfs in de slaapstand moet ik hem na enkele dagen opladen. Iemand die dit herkent? Kan dit aan de upgrade liggen? Of zou het kunnen dat het hoesje de touchscreen blijft activeren?
Ja en nee. Gisteren viel ik tijdens het lezen in slaap en toen ik weer wakker werd was de Kobo naast me in de stoel gezakt en had ik er tegenaan geleund kennelijk. In het boek was ik opeens 400 blz verder. Kennelijk boog het hoesje wat door (dezelfde van dealextreme) en activeerde het touchscreen. Ik denk niet dat het aan de upgrade ligt. De batterijstatus was overigens nog min of meer dezelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door grun93 op 18-08-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Gaat jullie Kobo niet op stand-by na een tijdje dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Misschien wel, maar zeker niet als er af en toe een bladzijde wordt omgeslagen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

True...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 10:29
hij gaat wel op standby, maar het lijkt erop dat hij dan toch stroom verbruikt. Ik zal hem eens een paar dagen zonder hoesje wegleggen. Oh, en vaak reageert het touch screen niet meer als ik hem uit standby haal - ik moet hem dan uit- en aanzetten en dan doet hij het weer.

Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Dat zijn problemen die ik niet herken (en niet zou accepteren ook)
Als je de meest recente systeemsoftware hebt zou ik even een reset naar fabrieksinstellingen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_the_man
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-08 16:16
Recentelijk mijn Kobo Touch geupdate naar versie 2.0.0 daarna kreeg ik echter de melding in Calibre dat de database van mijn KT niet meer ondersteund werd. Mijn Kobo gaf daarna niet meer aan in Calibre welke boeken er in het hoofdgeheugen stonden en ik had problemen met het versturen van nieuwe ebooks naar het apparaat.

Voor iedereen die tegen hetzelfde probleem is aangelopen. Ik vond de volgende oplossing, die voor mij werkte.

1) Start Calibre en ga naar Voorkeuren > Geavanceerd > Plugins.
2) Daarna openklappen "Apparaat verbinding plug-ins" en zoek/selecteer "Kobo Reader Device Interface (1.0.13) door Timothy Legge".
3) Klik op "Plug-in aanpassen en zet in het volgende scherm een vinkje bij "Probeer de nieuwe firmware te ondersteunen"
4) Klik op "OK" en daarna op "Toepassen"

Bron: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=185250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kieknwatwort schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:21:
Hallo,

Ik heb altijd vliegtuigmode aan, en ik heb geen sd card.
Ik heb hetzelfde mapje en ik deel je gevoel, alleen ik had er juist meer last van vóór de update. Hij ging vaak niet in de slaapmodus. Ik kreeg toen de indruk dat het ook kon liggen aan de wifi instelling in de vliegtuigmode. Ik heb wifi nu altijd uit en ook mijn wificode verwijderd. Nu doe ik makkelijk 3 weken met een geladen batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Nu 98 euro bij de Makro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
joppybt schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:23:
Ik heb hetzelfde.
Een week of zo geleden heb ik hem weer helemaal opgeladen en zo'n 50 bladzijden gelezen. Sindsdien heeft hij gewoon ergens ongebruikt gelegen maar vandaag gaf hij al weer aan dat hij toch echt opgeladen wilde worden.
(Wifi heb ik uitstaan, ik heb er geen hoesje om zitten)
Hier ook, na een nachtje in slaapstand te hebben gelegen klaagde hij 's ochtends dat hij opgeladen wilde worden. Ik dacht dat hij in slaapstand geen stroom verbruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Nou bij mij stond wifi stiekem toch aan ( Na de update) en nu blijft hij gewoon vol. Ook met hoesje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Is dat niet exclusief BTW, aangezien de Makro zich richt op ondernemers? Dat is dan knap veel, de mijne was 99 euro inclusief BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
grun93 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 12:19:
[...]

Is dat niet exclusief BTW, aangezien de Makro zich richt op ondernemers? Dat is dan knap veel, de mijne was 99 euro inclusief BTW.
82,50 excl. BTW

98,18 incl BTW

[IMG=http://img405.imageshack.us/img405/7968/kobo.jpg][/IMG]

[ Voor 19% gewijzigd door Trichoglossus op 26-08-2012 14:19 ]

• - J.W. -
Nieuwe firmware beschikbaar, versie 2.1.1:
http://download.kobobooks...en/kobo3-update-2.1.1.zip

Installeren: Inhoud van zip in de .kobo folder zetten, vervolgens de reader opnieuw opstarten.
Waarschuwing: Deze firmware is (nog?) niet gereleased, garantie tot aan de deur ;)
--
Ik heb de firmware er nu 2 dagen op staan. Pagina's omslaan en de browser zijn veeel sneller geworden. Verder aardig wat (kleine) GUI veranderingen..

[ Voor 11% gewijzigd door - J.W. - op 30-08-2012 20:03 ]

• Ook al Bezet
Klinkt goed, staat er al ergens een changelog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

- J.W. - schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:00:
Nieuwe firmware beschikbaar, versie 2.1.1:
http://download.kobobooks...en/kobo3-update-2.1.1.zip

Installeren: Inhoud van zip in de .kobo folder zetten, vervolgens de reader opnieuw opstarten.
Waarschuwing: Deze firmware is (nog?) niet gereleased, garantie tot aan de deur ;)
--
Ik heb de firmware er nu 2 dagen op staan. Pagina's omslaan en de browser zijn veeel sneller geworden. Verder aardig wat (kleine) GUI veranderingen..
Kun je melden wat de grote veranderingen zijn qua GUI? Is de shortlist op het home-screen terug bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Ook al Bezet schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 23:14:
Klinkt goed, staat er al ergens een changelog?
Yup:

1. Get better Wi Fi connectivity
2. Benefit from improved support for comics and manga
SnoeiKoei schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:06:
[...]

Kun je melden wat de grote veranderingen zijn qua GUI? Is de shortlist op het home-screen terug bijvoorbeeld?
Bijv. Homescreen:
- Settings knopje naar rechts, links nu zoek-knopje.
- Bovenin de keuze uit "Reading" en "Discover"
- Onderin nu "Library", "Find Books" en "Wishlist".

Tijdens lezen:
Reader laat even de tijd zien als je op settings drukt en zo nog wel wat kleinigheidjes..

[ Voor 3% gewijzigd door - J.W. - op 31-08-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik heb de Kobo nu een tijdje in gebruik. Maar ik moet zeggen dat mijn oudere Icarus GO, zonder touch, toch een stuk sneller en beter reageerde.

Ik moet met de Kobo toch regelmatig meerdere keren tikken, voordat de bladzijde omgeslagen wordt. Daarnaast laadt het apparaat nieuwe boeken tamelijk langzaam in, en loopt hij zo nu en dan zelfs vast.

De Icarus GO is op al die punten sneller. Alleen de bouwkwaliteit van de Icarus is wat minder. Hij is al 2x terug geweest (vanwege kapot aan-uit knopje, en het exemplaar dat ze terugstuurde was overduidelijk gebruikt, en vertoonde vage kuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Trichoglossus schreef op zondag 02 september 2012 @ 15:35:
Ik moet met de Kobo toch regelmatig meerdere keren tikken, voordat de bladzijde omgeslagen wordt.
Dat is met de nieuwe firmware waar J.W. naar linkte wel een stuk beter geworden vind ik.
Daarnaast laadt het apparaat nieuwe boeken tamelijk langzaam in, en loopt hij zo nu en dan zelfs vast.
Mja, met name boeken met veel (erg veel) hoofdstukken lijken een probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb sinds gister dit apparaatje, en ben er tot nu toe als e-reader leek behoorlijk tevreden mee. ICM callibre een paar goede boeken op gezet, en al een paar hoofdstukken verder weer.

Nu viel mij 1 ding op, en dat is dat het lijkt of er op het scherm soms ghosting plaatsvind, de randjes van letters of objecten van een vorige pagina zijn dan nog te zien, tijdens het lezen zie ik het niet, maar tijdens het gebruik van de interface valt het op. Storend is het niet echt, maar ik zou graag even willen weten of dit zo hoort :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Magic schreef op zondag 02 september 2012 @ 18:45:
Ik heb sinds gister dit apparaatje, en ben er tot nu toe als e-reader leek behoorlijk tevreden mee. ICM callibre een paar goede boeken op gezet, en al een paar hoofdstukken verder weer.

Nu viel mij 1 ding op, en dat is dat het lijkt of er op het scherm soms ghosting plaatsvind, de randjes van letters of objecten van een vorige pagina zijn dan nog te zien, tijdens het lezen zie ik het niet, maar tijdens het gebruik van de interface valt het op. Storend is het niet echt, maar ik zou graag even willen weten of dit zo hoort :)
Dit hoort, als het goed is refreshed hij eens in de 3-4-5 pagina's, het word dan helemaal zwart. dan zou de 'ghosting' weer weg moeten zijn. Sony doet dit na elke pagina, is dus puur batterij besparingsfeature :) no worries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Ik laat daarom iedere pagina refreshen.

Settings > Refresh the Screen Every: x Page(s), met x tussen 1 en 6, standaard is 6
(voor iedere pagina refreshen dus op 1 zetten)

Voordeel van deze reader is dat je dit uberhaupt kunt instellen.

[ Voor 33% gewijzigd door - J.W. - op 02-09-2012 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik moet met de Kobo toch regelmatig meerdere keren tikken, voordat de bladzijde omgeslagen wordt.
Heb je al eens geprobeerd te sliden ipv te tikken? Bij sommige mensen werkt dat beter. Overigens heb ik 0,0 problemen met bladzijdes omslaan dmv tikken, maar dit lijkt persoonsafhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Waar het precies aan ligt weet ik nog steeds niet maar op een hele warme dag kan ik soms tikken wat ik wil en dan werkt het niet enmijn vriendin hoeft dan maar 1 x te tikken :)

Structuur of zweet gok ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Beakzz schreef op zondag 02 september 2012 @ 23:38:
Waar het precies aan ligt weet ik nog steeds niet maar op een hele warme dag kan ik soms tikken wat ik wil en dan werkt het niet enmijn vriendin hoeft dan maar 1 x te tikken :)
Als je daar heel veel last van hebt zou je het eens met een stylus kunnen proberen, zo'n metalen buisje met een stukje geleidende foam erin (ik ben de exacte naam even kwijt). Daar heb ik goede ervaringen mee, vaak reageert de Kobo daarop beter dan op m'n vinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Thanks thijszor en - J.W. - . Ik had al zo'n vermoeden, maar toch fijn om het even bevestigd te krijgen. Tijdens het lezen heb ik er geen last van, dus om de 6 pagina's is voor mij prima :)

Ander dingetje: ik zit ff in de firmware te harken die - J.W. - hier boven post, en het valt me op dat er gewoon linux op draait. Nu begint uiteraard de tweaker in me te schreeuwen: zijn er ook custom firmwares, of uberhaubt de mogelijkheid daartoe?

[ Voor 40% gewijzigd door Magic op 03-09-2012 10:38 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
De nieuwe firmware installeren verliep vlekkeloos volgens de procedure van - J.W. -. Wel geduld hebben, want de ereader doet er even over. Overigens ging de ereader zichzelf direct automatisch updaten toen ik de USB kabel uit de computer had getrokken. Ik hoefde hem niet zelf opnieuw op te starten.

De ereader is echt merkbaar responsiever. De vorige firmware update leek de ereader trager te maken en ervoor te zorgen dat het aanraken niet altijd werd waargenomen. Dat is beide nu weer verholpen. De changelog is dus groter dan omschreven... Menu's en (settings)schermen komen sneller naar voren en het touchscreen lijkt gevoeliger geworden.

De Android Kobo app blijven ze ook steeds updaten en verbeteren. Kortom, de support vanuit Kobo is goed te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
grun93 schreef op maandag 03 september 2012 @ 08:27:
[...]

Als je daar heel veel last van hebt zou je het eens met een stylus kunnen proberen, zo'n metalen buisje met een stukje geleidende foam erin (ik ben de exacte naam even kwijt). Daar heb ik goede ervaringen mee, vaak reageert de Kobo daarop beter dan op m'n vinger.
Wel apart, want de Kobo heeft geen capacitief scherm. Het werkt door middel van een visuele kruispeiling met sensoren die in de rand zitten verwerkt. Hierdoor zou de 'dikkere' vinger beter moeten werken. Al moet ik wel toegeven dat mijn kobo ook niet altijd even goed werkt in de zon, maar dit zou dus kunnen komen door die infrarood peiling die gemaakt wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik heb ook wel gemerkt dat als het scherm niet helemaal brandschoon is, het minder goed reageert (een haar, stofje etc. op het scherm en het reageert niet lekker meer) op aanraking. Maar goed, ik vind stof enzo toch al snel hinderlijk op zo'n lichtgrijs vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Lt-Crash schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:53:
Wel apart, want de Kobo heeft geen capacitief scherm. Het werkt door middel van een visuele kruispeiling met sensoren die in de rand zitten verwerkt. Hierdoor zou de 'dikkere' vinger beter moeten werken.
Ja, ik snap het ook niet, maar toch is dat mijn ervaring. Misschien is juist de dikte bepalend en kan de Kobo met een dun stokje nauwkeuriger zien wat de juiste opdracht is. Met m'n dikke vingers zit ik er vaak naast en had ik eigenlijk de (virtuele) knop ernaast bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
Magic schreef op maandag 03 september 2012 @ 10:34:
Ander dingetje: ik zit ff in de firmware te harken die - J.W. - hier boven post, en het valt me op dat er gewoon linux op draait. Nu begint uiteraard de tweaker in me te schreeuwen: zijn er ook custom firmwares, of uberhaubt de mogelijkheid daartoe?
Custom firmware weet ik niet maar met Kobo Touch Hacking kom je al een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
KoffieAnanas schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:59:
De nieuwe firmware installeren verliep vlekkeloos volgens de procedure van - J.W. -. Wel geduld hebben, want de ereader doet er even over. Overigens ging de ereader zichzelf direct automatisch updaten toen ik de USB kabel uit de computer had getrokken. Ik hoefde hem niet zelf opnieuw op te starten.
Ter waarschuwing voor anderen: dat 'even' is dus al gauw een kwartier dat hij op 'Updating' staat. Maar alles gaat inderdaad vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 09:18
top update, nu werkt die eindelijk soepel qua bladzijdes omslaan. Echt een verademing!
Pagina: 1 ... 3 ... 71 Laatste