Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:25
Is er eigenlijk kans dat er nog eens een Nederlands woordenboek toegevoegd gaat worden? Dat is eigenlijk de enige wens die ik heb, plus nog wat verbeteringen/opties bij het lezen van CBRs :)

Edit:
Overigens had ik gisteren en vandaag wat problemen met m'n Kobo Touch. De accu moest voor het eerst (heb em sinds 5 maart) opgeladen worden, zat nog op zo'n 10% gok ik, dus ik sluit em aan met een netstroomadapter voor het slapen gaan. De volgende dag ontkoppel ik em en steek em in m'n tas. 2 uur later zit ik in de bus en wil lekker gaan lezen, blijkt de Kobo niet opgeladen te zijn, hij geeft nu zelfs een melding dat ik moet opladen en sluit zich vervolgens weer af. Niet te lang over nagedacht, aangekomen bij m'n vriendin aan de muur gehangen en de hele dag weer weggeweest. 's Avonds, na 7 uur opladen komen we terug en ik kijk of het deze keer wel gelukt is, nu reageert ie helemaal niet meer. Zelfs op de resetknop. Balen natuurlijk, maar niet echt tijd om er aandacht aan te besteden. Straks thuisgekomen en aan de computer geprobeerd, en nou laad ie ineens weer wel op.

tl;dr: Is de Kobo Touch wel geschikt om aan een netstroomadapter opgeladen te worden? Of zijn sowieso niet alle adapters geschikt? Deze is van Samsung, 4.2V, 400mA

Zojuist trouwens ook even de nieuwe update uitgevoerd. Heb zo snel het idee dat die verbetering bij de Home-screen carrousel em juist compleet gesloopt hebben, wat ik lees staat er helemaal niet in juist :P

[ Voor 77% gewijzigd door Melkunie op 18-03-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:15

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Melkunie schreef op zondag 18 maart 2012 @ 20:10:
tl;dr: Is de Kobo Touch wel geschikt om aan een netstroomadapter opgeladen te worden? Of zijn sowieso niet alle adapters geschikt? Deze is van Samsung, 4.2V, 400mA
Of Samsung een afwijkende manier van opladen gebruikt weet ik niet maar het zou zomaar kunnen. Ik gebruik voor het opladen van mijn Kobo een universele USB-lader van de HEMA (€4,95, mooi wit dingetje dat goed past bij het witte snoer en de witte Kobo. :9 onzinnig ik weet het maar het oog wil ook wat he)
Daarnaast heb ik hem ook al opgeladen met de netstroom -> USB-lader van mijn HTC-telefoon en met die van mijn Logitech-muis en dat werkt beiden ook. Je zou ook direct moeten zien of hij laadt of niet want als hij aan het opladen is brandt er een groene LED op de bovenzijde van de Kobo.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Groene led heb ik niet gekeken, maar op het scherm staat er wel een stekkertje in het batterij-icoontje. Zal het vanavond thuis nog eens controleren. En anders wat verschillende opladers uitproberen :)

Overigens werkte de carrousel vanmorgen ineens weer wel, weet niet wat er mis was, maar maakt ook niet uit. Zet m'n 5 meest gelezen boeken toch op de shortlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Ik ben maar weer terug gegaan naar 1.9.16..

Bij 1.9.17 als ik tap voor de voor de volgende pagina gaat hij heel vaak naar het homescreen terug :? Iemand dit ook, of een idee het te verhelpen? (ik heb al een factory reset gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Ik heb geen problemen. Misschien even een mailtje naar de helpdesk?
help@kobobooks.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Nu online
Ik ben niet de enige:
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=172812

@Melkunie: Ik zie het wel even aan, zal vast opgelost worden. Versie 1.9.16 kent deze problemen niet, dus ik gebruik die voorlopig.

edit: ok, de "oplossing" voor mij is de microSD kaart er uit.. Kennelijk merkafhankelijk: ik heb een Transcend 8 GB class 10.

[ Voor 23% gewijzigd door - J.W. - op 21-03-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evertalbers
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-03 13:16
Hij is nu ook te krijgen bij Boekhandel Veenendaal in Amersfoort - dus ook bij andere Libris boekhandels zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 452700

Kan iemand mij nog iets zeggen of ik met de Kobo lekker buiten in het zonnetje kan lezen? iPad kan dit dus niet.

groeten, Chiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Anoniem: 452700 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:25:
Kan iemand mij nog iets zeggen of ik met de Kobo lekker buiten in het zonnetje kan lezen?
Ja, e inkt = prima lezen in de zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 452700

Dank voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 15:01
op vakantie gaan nu 2 kobo touch mee. Een hele zwik boeken in calibre gezet, allemaal ePub.

In Calibri laat die bij veel boeken een mooie description tekst zien. (de achterflap van het boek zeg maar).

Maar is het mogelijk om die op de Kobo te lezen? Ik heb ook wat onbekendere boeken meegenomen, en graag wil ik op vakantie eerst even de korte samenvatting lezen om een leuk boek uit te zoeken..

Is dit mogelijk op een of andere manier? Vind raar dat dit zou ontbreken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-05 15:03
Ja dat wil ik ook graag weten. Heb nu zat boeken , maar omdat ik allang geen idee meer heb wat het verhaal is word ik ook niet "gelokt " om het boek ook echt te gaan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Beakzz schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:17:
Ja dat wil ik ook graag weten. Heb nu zat boeken , maar omdat ik allang geen idee meer heb wat het verhaal is word ik ook niet "gelokt " om het boek ook echt te gaan lezen.
hmmm als jij dit ook al zoekt ben ik beetje bang dat het er gewoon niet is...

flink op gegoogled, maar kennelijk stoort niemand dit?

me even geregistreerd op MobileRead en daar in forum zelfde vraag gesteld...

Vroeg in de bieb las ik ook altijd eerst achterkant en dat moet wel beetje lokken inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Beakzz schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:17:
opgelost:

I believe the option exists in Calibre to ADD the Metadata as a page within the book.

Take a look at Preferences -> Conversion -> Common Options -> Structure Detection, and select the Insert metadata as page at start of book option.

This will ensure that on any eBook conversions that the metadata is placed at the start of the book.

Werkt prima.

Enige waar ik nu nog mee zit, paragrafen worden niet met een whiteline afgesloten. Zou ook middel Calibre moeten kennen "Insert blank line between paragraphs" maar lijkt niks te doen...

Verder zou ik graag willen dat die een boek op de 1e pagina begint ipv op 1e bladzijde van 1e hoofdstuk? (wil graag de cover zien, info, soms wat voor info over schrijver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-03 14:00

Tim

Ik zag deze e-book reader vandaag bij de Mediamarkt, en ik was zeer onder de indruk.

Kan iemand zijn ervaringen met de webbrowser delen? Kan je een eigen proxy instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Nu online
Tim schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:57:
Kan je een eigen proxy instellen?
Nope. Browser is behoorlijk basaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
trekker22 schreef op maandag 02 april 2012 @ 18:56:
[...]

opgelost:

I believe the option exists in Calibre to ADD the Metadata as a page within the book.

Take a look at Preferences -> Conversion -> Common Options -> Structure Detection, and select the Insert metadata as page at start of book option.

This will ensure that on any eBook conversions that the metadata is placed at the start of the book.

Werkt prima.

Enige waar ik nu nog mee zit, paragrafen worden niet met een whiteline afgesloten. Zou ook middel Calibre moeten kennen "Insert blank line between paragraphs" maar lijkt niks te doen...

Verder zou ik graag willen dat die een boek op de 1e pagina begint ipv op 1e bladzijde van 1e hoofdstuk? (wil graag de cover zien, info, soms wat voor info over schrijver...
toon volledige bericht
Top top :) ga het van het weekend ff proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:11
Ik sta op het punt om deze te kopen, maar zie hier dat er ook modellen zijn die reclame laten zien. Ik zie al genoeg reclame, dat wil ik niet op mijn ereader. Weet iemand hoe de modellen met reclame te onderscheiden zijn van de gewone modellen?

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Heel simpel , want in Nederland wordt de versie met reclame niet verkocht (op die paar geïmporteerde na zoals op die site) dus bij Wehkamp of Libris kan je er van uitgaan dat je geen reclame gaat zien zolang je niet de internetbrowser aanzet. (maar wie gebruikt die functie nou eigenlijk ? :) )

Dus gewoon 20 euro meer neerleggen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Beakzz op 26-04-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
Oké, toch maar voor een 'groot bedrijf' gaan. Zo veel scheelt het inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
Nu bij de BLZ-winkels voor € 99,-. Mooie aanbieding, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05 18:32
joep doei schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:00:
Nu bij de BLZ-winkels voor € 99,-. Mooie aanbieding, vind ik.
Volgens hun site is het geen aanbieding maar een blijvende verlaging, wel mooi inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieksw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-04 22:24
Ik ben gaan zitten op mijn Pocketbook 302 en moet nu een nieuwe e-reader (ja, ik weet het, niet handig 8)7 ). Ik twijfel tussen PRS-T1, die twee van mijn kids hebben en de Kobo. De Kobo lijkt qua prijs/kwaliteit te winnen van Sony. Er is echter iets, waardoor ik enorm twijfel. Bij de 302 kon ik mappen maken en daar doorheen bladeren. Ik maakte dus mappen met genres en kon zo makkelijk mijn boeken vinden. Bij de prs-t1 van mijn kids worden de trefwoorden meegenomen uit Calibre en kun je zo selecties boeken met mijn eigen ingedeelde genres zoeken.
Maar de Kobo kan alleen maar zoeken op titel of auteur, althans dat las ik op internet. Kobo zelf gaf aan na een vraag van mij dat ik ook kan zoeken op trefwoorden. Hoe komt de Kobo aan deze trefwoorden en hebben jullie hier ervaring mee? Hoe zoeken jullie je boeken? En kan de Kobo onthouden waar je in meerdere boeken bent (dat kon mij 302 ook, maar de PRS-t1 doet soms moeilijk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 10:03
Helaas is mijn eerste ervaring met de Kobo touch een negatieve. Zaterdag enthousiast thuisgekomen met een nieuwe kobo, deze vervolgens aan de PC gehangen om op te laden maar helaas gaf de Kobo niet thuis. Er gaat wel een lampje blauw groen knipperen maar verder gebeurt er niets. Diverse vormen van resetten geprobeerd maar het scherm blijft staan op "laadt de e-reader op". En na een dag opladen doet hij dat nog steeds. Dinsdag ga ik hem ruilen, hopelijk daarna positieve verhalen.

Hebben meer mensen gehad dat hun Kobo DOA was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mieksw schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:48:
Ik ben gaan zitten op mijn Pocketbook 302 en moet nu een nieuwe e-reader (ja, ik weet het, niet handig 8)7 ). Ik twijfel tussen PRS-T1, die twee van mijn kids hebben en de Kobo. De Kobo lijkt qua prijs/kwaliteit te winnen van Sony. Er is echter iets, waardoor ik enorm twijfel. Bij de 302 kon ik mappen maken en daar doorheen bladeren. Ik maakte dus mappen met genres en kon zo makkelijk mijn boeken vinden. Bij de prs-t1 van mijn kids worden de trefwoorden meegenomen uit Calibre en kun je zo selecties boeken met mijn eigen ingedeelde genres zoeken.
Maar de Kobo kan alleen maar zoeken op titel of auteur, althans dat las ik op internet. Kobo zelf gaf aan na een vraag van mij dat ik ook kan zoeken op trefwoorden. Hoe komt de Kobo aan deze trefwoorden en hebben jullie hier ervaring mee? Hoe zoeken jullie je boeken? En kan de Kobo onthouden waar je in meerdere boeken bent (dat kon mij 302 ook, maar de PRS-t1 doet soms moeilijk)?
Het antwoord op de laatste vraag is ja. Zoeken op trefwoorden en waar deze vandaag komen weet ik niet. Zal later wel even proberen hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Gisteren zo'n Kobo gehaald, natuurlijk als een noob aan de slag gegaan en die Kobo Desktop geinstalleerd. Daarna al spijt van gekregen, de software ging gelijk updates installeren en weet ik dus niet of het wel een verbetering zou zijn (ik installeer updates liever zelf). In ieder geval liep ik daarna tegen het volgende aan:
Ik paste het lettertype aan midden in een boek en daarop liep die vast. Enige manier om het nog werkende te krijgen was via het resetknopje aan de achterkant.
Later probeerde ik de marges aan te passen, maar ik kon schuiven wat ik wilde, maar gebeurde verder niets (behalve even een flikkering oid van het scherm). Zou beide issues iets met de firmware te maken kunnen hebben?

Ondanks dat is het (met die paar uur uitproberen) het toch wel een leuk apparaat. Scheelt hoe dan ook in gewicht tijdens vakanties (ik neem nogal vaak enkele kilo's aan boeken mee, wat buiten het gewicht ook veel kostbare ruimte in beslag neemt). Nu maar hopen dat het vastlopen niet te vaak gaat gebeuren..

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoffeGast
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-05 13:19
yodeluxe schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:24:

Later probeerde ik de marges aan te passen, maar ik kon schuiven wat ik wilde, maar gebeurde verder niets (behalve even een flikkering oid van het scherm). Zou beide issues iets met de firmware te maken kunnen hebben?
Marges e.d. kan ik ook niet aanpassen bij bepaalde e-books die ik niet via de kobostore heb gekocht/gedownload. In sommige ebook bestanden zijn dit namelijk vaste instellingen. Als je bijvoorbeeld met Calibre boeken converteert kan je hier nog een beetje mee rommelen. Maar van wat ik begreep moet de marge 'leeg of 0' zijn, maar dat moet de maker van calibre dan inbouwen :)

Je kan in ieder geval calibre proberen om ervoor te zorgen dat je je font info kan wijzigen of weggooien.

Overigens loopt hij bij mij ook wel eens vast, meestal nadat ie aan de PC heeft gehangen voor updates en/of nieuwe boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Laatst online: 11-05 11:48
Momenteel in de aanbieding bij Wehkamp, €10,0- goedkoper dan de goedkoopste uit de pricewatch :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
ThoffeGast schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 09:34:
[...]

Marges e.d. kan ik ook niet aanpassen bij bepaalde e-books die ik niet via de kobostore heb gekocht/gedownload. In sommige ebook bestanden zijn dit namelijk vaste instellingen. Als je bijvoorbeeld met Calibre boeken converteert kan je hier nog een beetje mee rommelen. Maar van wat ik begreep moet de marge 'leeg of 0' zijn, maar dat moet de maker van calibre dan inbouwen :)

Je kan in ieder geval calibre proberen om ervoor te zorgen dat je je font info kan wijzigen of weggooien.
Op zich heb ik het nog niet perse nodig om de marges aan te passen. Het viel me alleen wel op, doordat de tekst soms wel heel dicht langs de rand van het scherm komt te staan. Maar eigenlijk begint dat nu juist wel te wennen :)
Overigens loopt hij bij mij ook wel eens vast, meestal nadat ie aan de PC heeft gehangen voor updates en/of nieuwe boeken.
Dat heb ik nog niet gehad. Wel laatst bij het openen van de browser, toen liep die vast nadat ik aangaf via welke wifi-verbinding ik wilde werken. Dat was de keer daarvoor niet, maar deze keer was de wifi wat verder weg (dus mogelijk dat het probleem daarin lag).

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 458821

Ik heb een vraagje.

ik heb een paar weken terug een sony prs t1 gekregen voor me verjaardag van gisteren, maar je kent het wel. ik heb hem dus eerder gekregen en dus ook al denk iets van 3 weken in gebruik. nu is die vorige week stuk gegaan(schermbreuk) en ik wou weten of de kobo een beetje het zelfde is als de sony? en wat precies het verschil is. is deze wel steviger? want ik weet niet hoe de schermbreuk kwam en deze is maar 100 euro.

ik ga wel even naar libris om te kijken en te voelen, maar misschien heeft een van jullie een sony gehad en nu een kobo of andersom.

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:35
Alle readers die je nu kunt kopen hebben hetzelfde soort scherm met hetzelfde dunne glasplaatje. Wezenlijk verschil in stevigheid is er niet tussen de ene of de andere. De een zal wel een iets steviger frame hebben dan de andere, maar uiteindelijk is zo'n glasplaatje van nog geen mm dik erg kwetsbaar.

Welke je ook kiest, het heeft wel zin te investeren in een stevige hoes, zeker als je reader mee de deur uit gaat. Als je de reader daar zoveel mogelijk in houdt en er verder voorzichtig mee omgaat, moet-ie toch wel een tijdje mee kunnen gaan. Veel mensen lukt het althans om hun reader heel te houden.

In de komende maanden kun je readers op de markt verwachten met schermen van buigbaar plasstic in plaats van glas. Die kunnen tegen een stootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 458821

Ok, ja ik had hem altijd in de hoes zitten. ik had een gekko hoes, niet de luxe.

zou de luxe steviger zijn denk je?

en wanneer zou de eerste reader met buigbaar plastic dan op de markt komen met welke prijs?

Maar wat is precies het verschil tussen sony en kobo? moet ik heel erg wennen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Anoniem: 458821 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 18:13:

en wanneer zou de eerste reader met buigbaar plastic dan op de markt komen met welke prijs?
Onyx begint ze volgende week uit te leveren, maar of je ze vanuit Nederland zo snel al makkelijk kunt bestellen is nog maar de vraag. Ik heb wel berichten gezien dat ze naar Rusland en de VS gaan. Het gaat trouwens om een Pearl HD scherm. En de reader ziet er net zo uit als de BeBook Neo (ook gemaakt door Onyx).

Onyx is een bedrijf dat kiest voor kwaliteitscomponenten, waardoor de prijzen wat hoger liggen dan die van de Sony en Kobo. Het buigbare scherm is op zichzelf waarschijnlijk niet of nauwelijks duurder dan het glasscherm.

Op termijn zullen readers met buigbare schermen zelfs goedkoper kunnen worden omdat de frames minder stevig kunnen worden uitgevoerd.

Onyx gaat dan wel voor kwaliteit, maar nieuwe modellen die ze uitbrengen willen nog wel eens last hebben van kinderziektes. Als eventuele early adopter neem je een zeker risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Ik heb deze besteld:

http://dx.com/stylish-pu-...for-kindle-4-black-109664

Kindle4 en Kobo touch hoesjes schijnen compatible te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:35

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Weet iemand de reden waarom de Kobo touch bijna overal een flinke prijsverlaging heeft gekregen?

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Kobo ruikt z'n kans om een flink marktaandeel te veroveren voordat B&N eindelijk aan z'n internationalisering toekomt en voordat Amazon nog meer landspecifieke vestigingen opent. De productiekosten van de readers zijn waarschijnlijk omlaag gegaan, dus Kobo kan zich de prijsverlaging veroorloven zonder verlies te lijden bij de verkoop. Net als Amazon kan Kobo genoegen nemen met een relatief kleine marge op de readers omdat ze de winst uit de boekverkoop hopen te halen. Daarom kunnen ze goedkoper leveren dan bijv. Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Onyx heeft vandaag bekend gemaakt dat de plastic schermen van LG niet aan de kwaliteitseisen voldoen, en de nieuwe reader wordt daarom uitgesteld tot PVI plastic schermen kan leveren, naar verwachting halverwege de zomer. Bron.
zetmolm schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 07:21:
[...]

Onyx begint ze volgende week uit te leveren, maar of je ze vanuit Nederland zo snel al makkelijk kunt bestellen is nog maar de vraag. Ik heb wel berichten gezien dat ze naar Rusland en de VS gaan. Het gaat trouwens om een Pearl HD scherm. En de reader ziet er net zo uit als de BeBook Neo (ook gemaakt door Onyx).

Onyx is een bedrijf dat kiest voor kwaliteitscomponenten, waardoor de prijzen wat hoger liggen dan die van de Sony en Kobo. Het buigbare scherm is op zichzelf waarschijnlijk niet of nauwelijks duurder dan het glasscherm.

Op termijn zullen readers met buigbare schermen zelfs goedkoper kunnen worden omdat de frames minder stevig kunnen worden uitgevoerd.

Onyx gaat dan wel voor kwaliteit, maar nieuwe modellen die ze uitbrengen willen nog wel eens last hebben van kinderziektes. Als eventuele early adopter neem je een zeker risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-05 12:34
Kan iemand mij vertellen of je ook zelf gedownloade, onbeveiligde, .epub boeken kunt openen op de Kobo Touch? Ik las ergens van wel, maar las net ook ergens van niet, dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-05 18:17
Snooby schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:08:
Kan iemand mij vertellen of je ook zelf gedownloade, onbeveiligde, .epub boeken kunt openen op de Kobo Touch? Ik las ergens van wel, maar las net ook ergens van niet, dus ben benieuwd.
Geen probleem.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-05 12:34
Oké bedankt, ga ik 'm bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
pandit schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 09:20:
Ik heb deze besteld:

En vandaag al binnen vanuit china. De Kobo zit als gegoten, en dat voor maar 5 euries :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-04 10:21
Weet iemand of de synchronisatie van waar je gebleven bent in een boek ook werkt met onbeveiligde gedownloade epubs of werkt dit alleen met via Kobo aangekochte boeken? Ik lees nl. hetzelfde boek op de ipad (met de kobo app) en de Kobo Touch. Dan is het handig als ze van elkaar weten waar ik gebleven ben in een boek. Tot nu toe lukt het me niet dit voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
Wat ik begrepen heb kan het synchroniseren van waar je gebleven bent alleen met boeken die je via Kobo gekocht hebt.

hier een post op mobileread waar ze het ook geprobeerd hebben
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=173914

met deze quote van iemand die kennelijk bij Kobo werkt
As someone with knowledge of how our bookmark syncing works, I can safely say that there's no way to get this working with sideloaded content without some fairly substantial changes on our end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Bedankt voor de informatie, zat er eigenlijk ook wel in dat je alleen officiële boeken kon synchroniseren. En ach, met dit zonnige weer zal ik de Kobo buiten toch veel meer gebruiken om te lezen dan de bijna onleesbare ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Ik ben opzoek naar een no-nonsense e-reader en twijfel nog tussen de Kobo en eentje van Sony.
Weet iemand me te vertellen hoe PDF's op dit ding te lezen zijn? Ik heb in mijn verzameling PDF's zowel conversies van images naar een PDF als boeken die met PDF in het achterhoofd zijn geproduceerd, dus enkel en alleen tekst bevatten.

Levert dit een probleem op op een Kobo ivm zoomen enzo? Eigenlijk wil ik zo min mogelijk gedoe en gewoon lekker kunnen lezen.

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:25
Zijn er hier meer mensen die merken dat de Kobo soms niet goed reageert op aanraking?

Batterij was redelijk vol toen ik 'm kreeg en ik heb nog geen problemen gehad. De problemen die ontstaan lijken te maken te hebben met de batterijlading.

Nu, aangesloten via USB is het probleem meteen weg.

In deze blog wordt er in het commentaar flink geklaagd:
http://www.the-digital-re...nconsistent-touch-screen/

Hoe zijn de ervaringen hier?

@Iceman B, heb zelf nog geen ervaringen met de PDFs, maar wat ik van mijn vader begreep werkt dat niet echt fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168864

Heb mijn Kobo gisteren ontvangen. Ook ik merkte dat hij slecht reageerde op aanraking. Toevallig kwam ik er achter hoe het wel goed werkte. Met mijn vinger toets ik uiterst links of rechts, halverwege op het scherm en hij bladert heel soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Nou ik had net ff helemaal geen aanraak reactie net dus ik wou hem even uitzetten wat dus ook niet werkte. Ik nog een paar keer en een paar keer op de home , schiet dat ding ineens in restore mode :(

Dag leesstatistieken en boeken ! Lekker handig dat dit kan op de 1 of andere manier. Kan me nu best voorstellen dat ik een keer op vakantie met een boekloze reader kom te zitten. Dit moet toch niet kunnen bij zo'n apparaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart4z
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09-2014
Hallo allemaal, ik ben net nieuw hier.

Ik heb mijn Kobo vandaag ontvangen. Ik heb dus meteen gezocht naar een boekje of iets dergelijks maar dat had ik helemaal niet nodig. Ik deed hem aan en moest iets installeren. Alles gedaan, er kwam een update en klaar is kees, klaar voor gebruik (op de boeken na, die moet ik nog even uitzoeken).

1 probleempje (denk ik). Als ik hem probeer uit ze zetten (lang die knop inhouden) blijft er in het scherm "Uitschakelen" staan, hoe krijg ik dit ook weg, of kan dat niet?

Alvast bedankt.

Mvg,

Martijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Je weet dat je hem helemaal niet uit hoeft te zetten zolang de wifi uit staat ? Zolang je niks doet gebruikt hij namelijk ook geen druppel stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart4z
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09-2014
Oke, dan heb ik een vraagje, hoe zet je wifi uit? Heb het wel aan gekregen maar lukt me zo niet om hem uit te zetten.

Wat kan je eigenlijk met wifi op je eReader ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Instellingen -> Draadloze verbinding -> Vliegtuigmodus Aanzetten

Via wifi kun je je e.e.a synchroniseren met Kobo, ik meen je 'reading life' o.a.
Bovendien kun je dit koppelen aan facebook.

Ook kun je via wifi systeemupdates binnenhalen.

(En er zit een webbrowser verstopt onder extra; handig als je je ebooks in een webserver publiceert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

En met Wifi aan kun je direct boeken uit de Kobo store kopen vanaf je Kobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-03 15:05
Ik heb een maand geleden kobo wifi reader aangeschaft.
Sinds het begin heb ik problemen met de USB aansluiting gehad.
Kobo verbinden met PC XP SP3 USB2. Op de kobo aangeven 'verbinding maken met compute'.
Na ongeveer 1 minuut wordt de verbinding verbroken.
Herstellen is slechts mogelijk door de USB verbinding mechanisch los nemen.

Wie herkent dit probleem?
Is er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Usb aan de achterzijde van de pc gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
epdv schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:53:
Wie herkent dit probleem?
Is er een oplossing?
Ik heb ook onlangs een Kobo gekocht voor mijn dochter en heb ook regelmatig bij het overpompen van een aantal boeken dat de USB verbinding wegvalt. Het stekkertje eruit halen en opnieuw instoppen is de tijdelijke oplossing, Ja,,,, ik gebruik een USB poort van mijn PC''s moederbord waar ik nooit problemen heb met andere USB devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nooit last van hier... Lijkt me niet helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Ik heb deze besteld:

Bedankt voor de opmerking dat de Kindle4 compatible is. Heb een vergelijkbare hoes gekocht. Past prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fopstra
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-12-2024
Een vriendin belde me om hulp te vragen bij het connecten van de Kobo met de pc. Dat leek me een eenvoudige klus. Niets is minder waar. De Kobo software is nu op 3 pc 's geinstalleerd en elke keer wanneer ik de wizard start gebeurd er niets. Geen enkele pc herkent dit apparaat. :( Mijn pc is windows 7 en vorige week alle drivers geupdate.
Verder een andere usb kabel geprobeerd. De Kobo geeft een begin scherm weer waarop staat "Connected and Charging".
Ik veel lees dat het installeren een makkie is, heb ik iets over het hoofd gezien? Aanmelden op de site is toch geen verplichting om dit apparaat aan de praat te krijgen?
Anders is het apparaat ws niet ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Heb hier iets soortgelijks aan de hand gehad:
Apparaat wordt 1x herkend als KoboReader in Windows Explorer, maar de Kobo Setup ziet 'm niet en ook Calibre kan er niks mee.
Opnieuw verbinden via USB geeft 'n ongeformatteerde schijf.
Dit herhaalt zich na factory reset.

Heb 't apparaat teruggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Dan zal er idd vast iets niet in orde zijn ,want ik heb er hier 2 die op 3 computers geïnstalleerd zijn en dat ging allemaal vanzelf. Ook herkenning zonder install zover ik me herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fopstra
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-12-2024
We hebben 3x een factory reset (het leek erop dat ie steeds vastliep) en langzaam aan begon het apparaat steeds beter benaderbaar te worden. Eerst herkenning in de Kobo software, uit en weer aan, toen herkenning in windows en calibre afsluiten en weer starten en toen ook daar herkenning. Het lijkt er op dat nu alles naar behoren werkt. Mijn vriendin is net helemaal happy vertrokken met haar ereader!

Een verplichte registratie om samenwerking tussen apparaat en software mogelijk te maken vind ik belachelijk. Voor mij een reden om nog eens kritisch naar dit apparaat te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:43
Beakzz schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 20:56:
Dan zal er idd vast iets niet in orde zijn ,want ik heb er hier 2 die op 3 computers geïnstalleerd zijn en dat ging allemaal vanzelf. Ook herkenning zonder install zover ik me herinner.
Ik had toevallig gisteren mijn laptop opnieuw geinstalleerd en de Kobo er even aan gehangen.

Deze werd meteen herkend door de laptop, was dus een schone windows 7 installatie, had alleen calibre geinstalleerd.

Ben tot nu toe erg tevreden over het apparaat, komt binnenkort een 2de hier in huis.

[ Voor 7% gewijzigd door Laank op 08-06-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fopstra schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:41:
....Mijn vriendin is net helemaal happy vertrokken met haar ereader!......
Dan is een Kobo een goedkope manier om van je vriendin af te komen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Weet iemand in welke MediaMarkt en/of winkel in de regio Leiden, Den Haag, Rotterdam en Almere te proberen is?
Ik wil eigenlijk zsm zo een Kobo Touch halen, maar toch wil ik em eventjes IRL proberen voordat ik em ga kopen.
Anyone?

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Laank schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 09:38:
[...]

Ik had toevallig gisteren mijn laptop opnieuw geinstalleerd en de Kobo er even aan gehangen.

Deze werd meteen herkend door de laptop, was dus een schone windows 7 installatie, had alleen calibre geinstalleerd.

Ben tot nu toe erg tevreden over het apparaat, komt binnenkort een 2de hier in huis.
Ja is helemaal top toch ? Bij mij was er ook na een paar weken een 2e en mijn vriendin en ik lezen meer dan ooit. Je kan op een tablet lezen , maar iedereen die dit ding even beet heeft snapt waarom een e-reader beter is en al helemaal als je 1 van die zeldzame stranddagen hebt of voor buiten in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
ShadyNetworker schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:02:
Weet iemand in welke MediaMarkt en/of winkel in de regio Leiden, Den Haag, Rotterdam en Almere te proberen is?
Ik wil eigenlijk zsm zo een Kobo Touch halen, maar toch wil ik em eventjes IRL proberen voordat ik em ga kopen.
Anyone?
Bij Libirs boekhandels staan displays waar je ze kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
Ik heb deze besteld:

Ik heb hem ook gekocht en inmiddels ontvangen. Ben er erg blij mee. Het past perfect en is zowaar gemaakt van echt leer (voor zo ver ik er verstand van heb). Het geeft de Kobo meteen een luxe uitstraling en brengt voor mij gewoon het gevoel alsof ik een papieren boek aan het lezen ben terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-05 19:06
Morgen ook maar eens een kobo halen.
Vanmiddag even getest bij Libris, zag er goed uit.

Kan die mooi samen met mijn Icarus GO in ons huishouden rouleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joep doei schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:17:
[...]

Ik heb hem ook gekocht en inmiddels ontvangen. Ben er erg blij mee. Het past perfect en is zowaar gemaakt van echt leer (voor zo ver ik er verstand van heb). Het geeft de Kobo meteen een luxe uitstraling en brengt voor mij gewoon het gevoel alsof ik een papieren boek aan het lezen ben terug.
Joepdoei heeft het mis. Het mapje is niet van echt leer. Ze bieden het ook niet aan als echt leer. Wel ben ik het met hem eens dat het een perfect hoesje is. Voor € 6 uit Hong Kong van een zeer betrouwbare leverancier én binnen 2 weken binnen. Een aanrader!
De Kobo bevalt ook prima. Ik gebruik hem alleen voor het lezen. Internet werkt wel maar erg traag en lees lijsten aanmaken vind ik niet belangrijk. Hij doet wat hij doen moet. Het bladeren gaat soepel, soms zelfs té Het scherm leest alsof je een pocketboek leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Goed, heb em uiteindelijk gehaald, zojuist bij MM Almere.
Kobo Desktop app geïnstalleerd, account opgezet, overtollige preview crap eraf gedonderd, en een FW update binnengehaald.

Eerste indrukken: .epub's lezen geweldig, .pdf's zijn een ramp om te navigeren. Oh well.
Ben verder erg tevreden met het formaat, en hij is behoorlijk responsive. e-ink is net traag genoeg om me te kunnen irriteren, maar dat is vooral bij het browsen door de winkel en helemaal bij gebruik van de browser(lol).

Voor gewoon lezen, dat waar ik em voor heb gekocht doet ie gewoon wat ie moet doen.

Weet iemand waar ik zo goedkoop mogelijk een basic hoesje kan kopen? Wil wel mn schermpje beschermen.

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
ShadyNetworker schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 19:35:

Weet iemand waar ik zo goedkoop mogelijk een basic hoesje kan kopen? Wil wel mn schermpje beschermen.
Dit is echt een goedkope , maar dan ook nog eens van goede kwaliteit

http://www.skindigitalsto...ories/Kobo-eReader-Touch/

Heb zelf een groene en een zwarte en door de klep naar achteren te vouwen heb je veel meer het gevoel een echt boek beet te hebben. Was wel pas na 1,5 - 2 weken binnen. (gratis verzending)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
ShadyNetworker schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 19:35:
Kijk 1 post terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
Helaas heeft vandaag mijn kobo touch het voor de tweede keer begeven. De eerste werkte al niet toen hij de doos uit kwam en de tweede heeft nu hetzelfde probleem. Hij blijft op het scherm staan "Laad je ereader op" maar het maakt niet uit hoe lang hij aan de stroom ligt er gebeurt niets. Resetten heeft ook niet geholpen.

Heeft iemand anders dit ook al eens gehad en heeft iemand wellicht een oplossing of is mijn reader gewoon (weer) stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
Joepdoei heeft het mis. Het mapje is niet van echt leer.
Ik kon het me ook al niet voorstellen voor die prijs. Maakt niet uit, ik ben er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-04 14:57
Heb me ook een Kobo aangeschaft, maand of 2 terug.
Heel tevreden over, ook over de (luxe) Gecko hoes.

Wel één probleempje

In de beginpost zie ik:
  • Aa (in boek)
  • Hier kun je Font, Font Size, Line Spacing, Margins en Justification instellen.
Bij de meeste boeken is dat ook zo, al heb ik er ook enkele waarvan de font niet kan worden gewijzigd.

Zal wel ergens een instelling zijn in de epub zelf, maar ik vind nergens waar die instelling dan wel zit. Calibre en diens manual maken me vooralsnog ook niet veel wijzer.
Iemand van jullie ervaring hiermee?

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Geen ervaring, wel al naar gezocht, maar de hieronder beschreven oplossing niet getest:

In Calibre; voorkeuren ; algemene opties ; Uiterlijk & gedrag ; tabblad 'Filter stijl informatie' ; selecteer de vinkjes om het lettertype en de marges uit het boek te verwijderen. (en evt. de andere opties ook?)

Als deze informatie uit het boek verdwenen is zou deze instelbaar moeten zijn op de Kobo.
Laat even weten of het werkt; ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Nu online
Zie inderdaad de 2e post onder "Calibre". Uit ervaring kan ik zeggen dat het prima werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-04 14:57
Inderdaad RudolfR, het aanvinken in het Tabblad "Filter stijl informatie" geeft het gewenste resultaat.

Mij dank is groot.

Edwin

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01-2021
Hoeveel kost die nu? 99 euro of zo?

Is het beter om te wachten of nu te kopen? Ik had gehoord dat binnenkort nieuwe e-reader zullen uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

erofact schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 19:13:
Hoeveel kost die nu? 99 euro of zo?

Is het beter om te wachten of nu te kopen? Ik had gehoord dat binnenkort nieuwe e-reader zullen uitkomen.
Tsja er komt altijd binnenkort wel weer een nieuwe e-reader uit. De vraag die je voor jezelf zult moeten beantwoorden is of die nieuwe e-readers nieuwe functionaliteit hebben die je per se niet wil missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-05 19:06
Het is zoals met alles: je kan wel eeuwig wachten, want elke paar maanden komt er weer wat nieuws uit, wat snellers, wat beters etc. Ik gebruik een e-reader alleen voor epubs, en dat doet hij goed.
Daarnaast nog een icarus go van ruim een jaar oud, doet het ook perfect, alleen geen touch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:36
Ik heb sinds een weekje nu ook de kobo reader en ik ben er enorm blij mee. Heb er het standaard hoesje van wehkamp bij gekocht.

Ik gebruik ook calibre om het te vullen. Ik vroeg mij af hoe jullie zorgen dat de kobo goed omgaat met series. In Calibre heb ik netjes de serie metadata ingevuld echter kan ik hier niet op zoeken in de kobo library. Is er een optie in calibre om automatisch de namen aan te laten passen zodat de serienaam en nummer erin verwerkt worden of is er nog een handigere manier om te zorgen dat kobo lekker omgaat met een boekenserie

[ Voor 4% gewijzigd door Ernie op 09-07-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Wat bedoel je met 'lekker omgaan met een boekenserie'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Ik denk iets van groeperen ofzo?
Ik denk het niet. Ik heb zelf ook netjes de metadata ingevuld in Calibre, maar dat lijkt toch vooral mooi voor Calibre zelf te zijn, niet op de Kobo. In de bibliotheek kun je wel sorteren op Auteur (en natuurlijk Titel, bestandstype en recent gelezen), maar zelfs dan zet hij de boeken niet in een logische volgorde bij mij. Beetje jammer, maar aan de andere kant vind ik het persoonlijk ook niet echt boeiend. Ik gebruik de menu's eigenlijk nooit, kom er nu sinds lange tijd weer eens in om even voor Arno E te kijken. Normaal lees ik een boek en zoek ik meteen een nieuwe als ie uit is en dan ga ik weer door. Zolang ik maar lekker door mijn epubs kan bladeren :)

Edit
Zou wel een goed punt zijn voor een update trouwens. Maar liever zie ik een Nederlandstalig woordenboek. Niet dat ik em ooit gemist heb, maar toch zou ik het een gave functie vinden om te hebben :>

[ Voor 12% gewijzigd door Melkunie op 09-07-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:35

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Klein tipje voor mensen die op zoek zijn naar een goedkope cover/hoesje: Hij past prima in een washandje.
Te koop bij bijvoorbeeld de HEMA per 3 stuks voor 2 euro: http://www.hema.nl/winkel...hand-3-pak-%2899001114%29

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
Ja ik bedoel inderdaad groeperen, het liefste in volgorde van de serie. Ik denk dat het op dit moment niet anders kan dan de serietitel verwerken in de boektitel. Ik denk dat er wel een batchconversie optie aanwezig is in Calibre om dit te doen.

Het is vooral voor als ik niet meer weet wat het volgende boek van de serie is die ik aan het lezen ben en ik geen internet heb (vakantie bijv.) en het is overzichtelijker in de library.

Het zijn allebei goede ideeën voor een update denk ik. Maar verder vind ik het een heel fijn apparaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96867

Voor de mensen die de tip van Yukkie opvolgen en een washandje kopen bij de Hema, loop dan even door en zoek naar de Hema Storage Bag Large (4,99). Dit is een puik hoesje waar mijn Sony eReader al een hele tijd veilig in mee gaat. Recent heb ik een tweede gekocht voor de Kobo van mijn vrouw.
Een tweede tip: bewaar de kartonnen plaat waaraan de Storage Bag in de winkel hangt, knip deze op maat van de ereader en stop deze in het hoesje zodat het scherm extra beschermd is tegen druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Nu online
Kobo Touch Firmware 2.0 and desktop 3.0 have been released.

Kobo Touch:

• Revamped home screen makes finding books easier
• Pin books to a Wishlist so you can buy them later
• Create custom book shelves
• Get personalized book recommendations
• "Find books similar to the ones in your library
• French dictionary
• Improved font clarity
• Make text sharper with custom Font Tuning
• Change accounts on your eReader

Desktop:

• Revamped home screen makes finding books easier
• Find books similar to the ones in your library
• Get personalized book recommendations
• Fixed issues with navigating to search results
• Pin books to a Wishlist so you can buy them later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:43
Heb net de nieuwe firmware geinstalleerd,ziet er wel aardig uit.

Zoals hier eerder gevraagd werd is het nu mogelijk om zelf boeken te groeperen, vanavond eens kijken of de andere wijzigingen ook een welkome toevoeging blijken te zijn.

Ik vind het in ieder geval prettig om te weten dat er nog volop gewerkt wordt aan het up to date houden van de touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
Ik heb ook maar even de nieuwe firmware erop gezet. Ik heb het idee dat hij behalve een aantal nieuwe features ook sneller reageert. Het wel handig dat je vanuit het home scherm gemakkelijk bij de wifi en zoekfunctie kan. De eerste indruk van de boekenlijsten is ook goed, de dikte en scherpte instellingen zijn ook een vooruitgang.

Ik heb mijn probleempje met het sorteren van boekenreeksen als volgt opgelost. Calibre voegt de serie en het nummer aan de titel toe als er iets naar de Kobo getransporteerd wordt.

Preferences>Metadata Plugboards

Daar heb ik de volgende instellingen gekozen voor

Format: Any format
Device: Kobo

Source template: {series}{series_index:0>2s| | -} {title}
Destination field: title

Er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden hiermee. Zie deze website:
http://bookclubs.barnesan...sage-uid/1149440#U1149440
http://manual.calibre-ebook.com/metadata.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96867

Met de nieuwe firmware kun je de scherpte van de letters instellen. Ik heb deze nu op maximaal staan en ik moet zeggen dat het verschil met de Sony PRS-T1 nu duidelijk groter wordt. Als ik de twee ereaders naast elkaar leg zien de letters op de Kobo er beduidend strakker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Laatst online: 07:22
Weet er iemand een adres waar ik de zwarte versie van de Kobo Touch kan kopen? Volgens mij heb ik ondertussen het hele internet afgezocht, maar hij is nergens leverbaar. Ook niet bij de lokale Libris.

[ Voor 8% gewijzigd door Japsuh op 12-07-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utreg88
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-04 19:07
Net 2 stuks gekocht. Ook een cadeautje.
Eigenlijk grotendeels door dit forum, dus bedankt !!! _/-\o_

Nu even wachten, en dan kijken hoe alles in de praktijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Nu online
Ervaringen met FW 2.0, so far:
- Browsen voelt sneller aan dan vorige firmware
- Bugs in browser zijn opgelost (restarts, crashes, etc)
- Startscherm is flink verbeterd qua indeling, ook meer constrast
- Nieuwe font-instellingen zijn top, al lijken de custom-fonts nu niet helemaal goed meer (bug?)
- Hoewel ik het niet echt nodig heb/had zijn de Book Shelves netjes uitgevoerd

[ Voor 10% gewijzigd door - J.W. - op 12-07-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Laatst online: 07:22
@utreg88: die zijn zeker niet toevallig zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117283

Is het met de nieuwe firmware nog steeds mogelijk om op je beginscherm de boeken van je shortlist te laten zien? Ik heb gezocht tot ik er grijs van werd, maar het lukte me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utreg88
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-04 19:07
@Japsuh,
Nee, zilver. Wilde eigenlijk ook 1 zwarte, maar helaas.
Wel 2 zwarte cases gekocht.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 466247

Misschien dat jullie mij kunnen helpen: mijn eReader update namelijk niet...

Als ik de Kobo Desktop open geeft hij wel aan dat er daarvoor een update is (3.0), maar vervolgens geeft hij niets aan over mijn eReader. Ook als ik op het wolkje druk (waarbij ik internetverbinding heb) gaat hij wel reading life, leesstatistieken en prijzen bijwerken, maar krijg ik geen update te zien.

Weet iemand wat ik nou het beste kan doen?

Ik heb de fabrieksinstellingen al gereset, en Kobo desktop meerdere malen van mijn computer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar niets lijkt te werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
utreg88 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:31:
@Japsuh,
Nee, zilver. Wilde eigenlijk ook 1 zwarte, maar helaas.
Wel 2 zwarte cases gekocht.

:)
Als je er perse nu een nodig hebt vanwege bijvoorbeeld vakantie zit er weinig anders op dan een andere kleur kopen. Libris verwacht nieuwe zwarte op 30 juli a.s., dus als je daarop kunt wachten, zou ik 'm daar nu alvast bestellen.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Pagina: 1 2 ... 69 Laatste