Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergomane
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 13:12
De Kobo Glo wordt nu pas vanaf 23 oktober verwacht.(bron Libris webshop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 21:36
Ergomane schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 07:35:
Eigenlijk gewoon belachelijk.
Wel de site kunnen updaten maar nog niet de klanten die reeds betaald hebben een mail kunnen sturen met de reden waarom de Kobo Glo nu weer vertraagd is.
Zoals hier boven al geschreven werd, het product is duidelijk Nederland al binnen gekomen anders had de consumentenbond er ook geen één.

En het is ook gewoon niet een kleine vertraging, van 12 oktober naar 23 oktober.
Nu is het natuurlijk nog geen 12 oktober maar je kunt er gif op innemen dat iedereen die al reeds besteld heeft de Glo ook pas na de 23e geleverd gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 15:19
Frag1le schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 08:26:
[...]

Wel de site kunnen updaten maar nog niet de klanten die reeds betaald hebben een mail kunnen sturen met de reden waarom de Kobo Glo nu weer vertraagd is.
Zoals hier boven al geschreven werd, het product is duidelijk Nederland al binnen gekomen anders had de consumentenbond er ook geen één.

En het is ook gewoon niet een kleine vertraging, van 12 oktober naar 23 oktober.
Nu is het natuurlijk nog geen 12 oktober maar je kunt er gif op innemen dat iedereen die al reeds besteld heeft de Glo ook pas na de 23e geleverd gaat krijgen.
Hold your horses.. Er staat dat de eerste batch al vergeven is aan klanten die gereserveerd/pre-orderd hebben en dat degenen die nu bestellen zullen moet wachten op een tweede batch.

Ik denk mijn Glo nog steeds einde deze week te ontvangen, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:31

13art

Moderator Mobile
Hmm gisteren besteld, maar kan niet terug vinden op de factuur oid wanneer de te verwachten leverdatum is. Gisteravond niet goed opgelet welke datum er stond bij het bestellen. Zal het wel zien, als hij er maar is voordat ik een weekje op vakantie ga (begin november).

[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 10-10-2012 08:40 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-07 20:41

MDF

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 18:50:
[...]

Zelfs NL consumentenbond heeft een Glo en nog steeds geen compare met de Kindle PW! Bizar :D
Niet zo bizar want waarom zou de consumenten bond de Glo vergelijken met de Kindle Paperwhite als de Paperwhite niet officieel in Nederland verkrijgbaar is. Neem aan dat de Consumenten bond alleen items reviewed die ook in Nederland verkrijgbaar zijn. Dus of je zal moeten wachten op Amerikaanse vergelijkingen of gewoon het risico nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Ergomane schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 07:35:
Waar zie jij dat staan want als ik nu naar de libris website ga zie ik alleen Oktober staan maar verder geen verwachte leverdatum meer wat voor mij al foute boel betekend. Zal ook zeer pissig zijn als ik a.s. vrijdag geen bericht krijg dat mijn Kobo Glo klaar ligt om opgehaald te worden bij de winkel, heb hem geloof ik al voor 23 september besteld. Dus ik zou zeker bij de eerste lichting moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

MDF schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 08:54:
[...]

Niet zo bizar want waarom zou de consumenten bond de Glo vergelijken met de Kindle Paperwhite als de Paperwhite niet officieel in Nederland verkrijgbaar is. Neem aan dat de Consumenten bond alleen items reviewed die ook in Nederland verkrijgbaar zijn. Dus of je zal moeten wachten op Amerikaanse vergelijkingen of gewoon het risico nemen.
Ik doel er niet op dat de NL consumentenbond het niet heeft gedaan, maar dat andere bronnen op internet er nog niet aan toe zijn gekomen. De PW is al tig keer gereviewed door grote sites. Als dan zelfs de NL consumentenbond een Glo kan weten te bemachtigen, dan verbaast het mij dat het de grote reviewsites nog niet is gelukt en die de PW al wel hebben weten te bemachtigen voor een review. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergomane
De tekst "Nog niet verschenen, verwacht op 23 oktober 2012." verschijnt als je een bestelpagina opent. Boekhandels in de omgeving (Friesland) hebben de Glo nog niet gekregen, terwijl 1 oktober belooft was.

Er zijn al wel enkele engelstalige reviews verschenen die de Kindle en Glo vergelijken. Dat doen ze alleen wel puur op specs en niet op fysieke producten. Vrij waardeloos :)

Een paar userreviews staan al op de Canadese Indigo store: http://www.chapters.indig...item.html?ref=ereading-lp

[ Voor 16% gewijzigd door Ergomane op 10-10-2012 11:24 . Reden: toevoegen link userreviews ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-11-2022
Mag ik de Kobo Touch bezitters een vraag stellen?

Ik was net bij de Mediamarkt en heb daar de Kobo Touch even geprobeerd. Het viel me op dat het touchscreen zo matig reageerde. Ik moest er een forse tik op geven om een bladzijde om te slaan, en in de meeste gevallen was één keer tikken niet genoeg om hem te laten reageren. Vegen werkte helemaal niet.Het zou natuurlijk kunnen zijn dat dit een afgeragd testexemplaar was (hij zag er splinternieuw uit), maar ik zie al aankomen dat dat me verschrikkelijk gaat irriteren als dit gewoon is bij Kobo's.

Ik heb nu een Kindle Keyboard (met knoppen om de bladzijden om te slaan), en ik verheug me erg op het kleinere formaat en de verlichting van de Glo, maar als het touchscreen reageert zoals dat van de Touch in de winkel dan denk ik er nog drie keer over na.

Wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:01

Sabbi

je denkt aan mij.

Het is een optisch touchscreen, dus harder tikken zal in ieder geval niet helpen ;)

Ik heb ook voordat ik hem kocht een Touch in de MM geprobeert, mijn eigen Touch is veel gevoeliger dan dat schowmodel. Miscchien omdat mijn touch met 2.0 firmware kwam, die in de MM had nog een oude. Nu mijne op 2.1.4 draait hem ik eigenlijk nooit dat hij niet reageert. Daarvoor had ik heel soms dat een tap niets deed, maar dan deed een swipe het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:10
Mijn ervaring is redelijk goed. Ik heb meestal geen problemen met het omslaan van de pagina.
Maar er zijn momenten dat het niet lekker werkt.
Mijn vriendin had er vaker problemen mee en heeft nu een e-reader met fysieke knoppen.

Het gedrag is dus niet altijd hetzelfde en kan ook per firmware verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1979sentinel
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-10 18:09
Inderdaad, wat al geschreven wordt, wanneer je nu bestelt dan wordt ie 23 oktober verwacht. Echter zijn de eerste al onderweg. Mijn Libris krijgt morgen de eerste binnen, nog wel de verkeerde kleur, maar in ieder geval komt er beweging in. Toegegeven, qua communicatie niet super helder, tot het moment dat je belt, dan word je super te woord gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:57

eisbaer

Zie signature

Fikkie schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:20:
Mag ik de Kobo Touch bezitters een vraag stellen?

Ik was net bij de Mediamarkt en heb daar de Kobo Touch even geprobeerd. Vegen werkte helemaal niet.
Wat is jullie ervaring hiermee?
Ik ben 1 keer naar de mediamarkt geweest om de touch te proberen. Het vegen naar de volgende pagina werkte op dat exemplaar probleemloos.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:12
RudolfR schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:28:
Mijn ervaring is redelijk goed. Ik heb meestal geen problemen met het omslaan van de pagina.
Maar er zijn momenten dat het niet lekker werkt.
Mijn vriendin had er vaker problemen mee en heeft nu een e-reader met fysieke knoppen.

Het gedrag is dus niet altijd hetzelfde en kan ook per firmware verschillen.
Hier idem dito.
Ik heb wel het idee dat het per firmware beter wordt met het omslaan.
Maar voor mijn vriendin toch maar een Icarus pocket ereader gekocht, met normale knoppen.
Werkt altijd, en ze wil ook niet meer ruilen met de kobo touch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
1979sentinel schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:59:
Inderdaad, wat al geschreven wordt, wanneer je nu bestelt dan wordt ie 23 oktober verwacht. Echter zijn de eerste al onderweg. Mijn Libris krijgt morgen de eerste binnen, nog wel de verkeerde kleur, maar in ieder geval komt er beweging in. Toegegeven, qua communicatie niet super helder, tot het moment dat je belt, dan word je super te woord gestaan.
Mag ik vragen welke kleur? Ik hoop op veel zwarte Glo's, zodat ik dit weekend kan lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
Ik kreeg deze ochtend om 7:05 een track&trace nummer, hij komt vandaag binnen! Helaas niet te veel tijd om mee te spelen vandaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:20
Ook mijn Kobo Glo is gisteren (woensdag 10 oktober) verzonden. Hopelijk komt die vandaag of morgen aan. Ik heb 21 september besteld.
Uit de E-mail:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:55
Die van mij wordt tussen 11.30 en 14.30 bezorgd:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
Ik zie noch in de E-mail noch op de site een track en trace code. Misschien is dat omdat het naar België wordt verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
B1tchwax schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 07:52:
Ik kreeg deze ochtend om 7:05 een track&trace nummer, hij komt vandaag binnen! Helaas niet te veel tijd om mee te spelen vandaag..
Hmmm denk dat ik gewoon veel geluk heb. Eergisteravond besteld (blauwe) en zag vanochtend een mailtje dat hij al verzonden was. Misschien vanwege de kleur ofzo, of ik was nog net op tijd voordat de datum naar de 23ste sprong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie
Bedankt voor de reacties op mijn vraag!

Het lijkt erop dat je het een beetje moet treffen en dat het nogal wisselt hoe het scherm reageert. Ik ga hem niet bestellen, maar ik wacht tot hij in de winkel komt zodat ik het exemplaar dat ik eventueel ga kopen eerst even uit kan proberen. Ik neem aan dat er op de Glo een relatief nieuwe versie van de firmware zal zitten, dus dat zou een indruk moeten geven.
Helaas betekent ook dat ik geduld moet hebben, en dat is nogal moeilijk voor mij 8)7

Ik ben benieuwd naar de eerste reacties van de bestellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Frag1le schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 08:26:
[...]

Ok ik was te voorbarig.
Ik krijg net een mail dat mijn bestelde Glo gisteren ook verzonden is.
Wat ik alleen niet snap is dat Libris niet even een mailtje had kunnen sturen met een statusupdate. Dan had mijn bericht niet gehoeven.

Fijn dat de meesten hier nu waarschijnlijk hun langverwachte Glo uitgeleverd gaan krijgen. Mijn vriendin zal blij zijn vanmiddag :9 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
Ik zit op het werk, maar hoop dat de aardige oudere bovenbuurvrouw het pakketje aanneemt ;-)

Anders moet ik hem zaterdag zelf even ophalen op het postkantoor, want vrijdag ben ik ook de hele dag elders. Ik ben in ieder geval benieuwd naar de eerste ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Heb net mijn Kobo Glo opgehaald bij mijn plaatselijke boekhandel. :) Dus heb hem ook binnen. Heb de wit roze.

Afbeeldingslocatie: http://i1172.photobucket.com/albums/r565/mcdannofan/Kobo%20Glo/229984_154866761323245_343972913_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1172.photobucket.com/albums/r565/mcdannofan/Kobo%20Glo/522188_154866511323270_2080776874_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1172.photobucket.com/albums/r565/mcdannofan/Kobo%20Glo/528524_154867127989875_850801682_n.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door MDF op 11-10-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmorgen bij mijn plaatselijke boekhandel de zwarte opgehaald.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-10 12:13
MDF schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:57:
Heb net mijn Kobo Glo opgehaald bij mijn plaatselijke boekhandel. :) Dus heb hem ook binnen. Heb de wit roze.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Sow heftig kleurtje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergomane
SauronII, was dat een bestelling, of zijn de kobo's nu dan toch ook eindelijk gewoon in de winkel verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

MDF schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:57:
Mooi! Hoe zijn de eerste indrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
Pakketje is bij andere buren afgeleverd, met wat mazzel dus vanavond nog even spelen met de Kobo.

Ben net als velen in dit topic benieuwd naar de gebruikervaringen van anderen op GOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heeft iemand hier de 2.1.4 update voor de Touch al ontvangen via de software? Ik heb die van mij nu op 2.1.1, maar hij toont geen update. Ik lees op het MR forum dat meer mensen dit hebben, ik vraag me af of het per land verdeeld wordt.

Handmatig updaten lijkt problemen te geven namelijk omdat er 2 firmwares in omloop zijn.

@Laank: inderdaad, die bedoel ik :)

[ Voor 6% gewijzigd door Magic op 11-10-2012 14:14 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
Magic schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:10:
Heeft iemand hier de 1.1.4 update voor de Touch al ontvangen via de software? Ik heb die van mij nu op 1.1.1, maar hij toont geen update. Ik lees op het MR forum dat meer mensen dit hebben, ik vraag me af of het per land verdeeld wordt.

Handmatig updaten lijkt problemen te geven namelijk omdat er 2 firmwares in omloop zijn.
2.1.4 en 2.1.1 bedoel je neem ik aan?

Ik heb zelf ook nog geen update naar 2.1.4 te zien gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:38

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Laank schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:12:
[...]

2.1.4 en 2.1.1 bedoel je neem ik aan?

Ik heb zelf ook nog geen update naar 2.1.4 te zien gekregen.
Hier ook niet nee.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 18:59
Magic schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:10:
Heeft iemand hier de 2.1.4 update voor de Touch al ontvangen via de software? Ik heb die van mij nu op 2.1.1, maar hij toont geen update. Ik lees op het MR forum dat meer mensen dit hebben, ik vraag me af of het per land verdeeld wordt.

Ik heb mijn 'Touch' m.b.v. deze link een update naar 2.1.4 gegeven. Bestand uitpakken in de .kobo map van je reader, of inhoud van de zip daarheen kopiëren en usb kabel eruit, gaat dan automatisch updaten.
Werkt een stuk sneller, vooral terug naar de homepage & boekenkasten laden/openen is een wereld van verschil.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Kreeg net een mail van Gecko dat waarschijnlijk maandag de nieuwe hoesjes voor de Kobo Glo online komen te staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:47:
[...]

Mooi! Hoe zijn de eerste indrukken?
Tot nu toe bevalt hij goed, glo is ook heel mooi. Afbeeldingslocatie: http://i1172.photobucket.com/albums/r565/mcdannofan/Kobo%20Glo/58731_154919861317935_169466207_n.jpg

Hier een foto van de glo in actie in een wat donkere kamer. Heb het licht niet al te sterk staan.

pagina's omslaan gaat ook soepel. Het is mijn eerste Kobo en tot nu toe heel tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
Verdorie ik ben jaloers, ik kan hem hier in de buurt (Utrecht) nog nergens krijgen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heb mn Kobo Glo ook binnen. Eerste indruk is redelijk positief. Het voelt echt aan als een degelijk apparaat. Voelt minder plastic achtig aan dan bijvoorbeeld de PRS-T1 van Sony.

Bij het aanzetten word je meteen gevraagd de reader in te stellen. Eerste de vraag hoe je verbinding wil maken met internet, via de computer of via wifi. Zelf voor wifi gekozen. Daarna de datum en tijd even instellen en vervolgens verbinden met het wifi netwerk. Daarna begon de reader meteen met het updaten van de firmware. In eerste instantie liep hij na de daarop volgende reboot vast. Hij reageerde niet op de aan/uit knop, niet op het reset knopje/gaatje. Maar na 3-5 minuten reageerde hij wel op de aan/uit knop. Dus even uit gezet, en opnieuw weer aangezet en toen werkte hij weer prima.

Vervolgens kan je je aanmelden bij KOBO. Dit wilde ik met Facebook doen, wat op het toestel resulteerde in een runtime error. Hup en weer terug naar het begin en moest ik weer opnieuw mn wachtwoord voor mn wifi verbinding invoeren (blijkbaar niet onthouden) en opnieuw proberen. Toen verloor hij opeens de verbinding, dus kon ik weer opnieuw beginnen. Toen maar gekozen om een account aan te maken bij KOBO ipv aan te melden via Facebook. Dat verliep gelukkig wel soepel. Kwestie van je e-mail invoeren, een wachtwoord invoeren en daarna gaat hij meteen syncen. Daarna start een soort van korte uitleg over de reader (8 pagina's). Daarna krijg je nog een optie of je je wil aanmelden bij facebook zodat je kan laten weten welke boeken je aan het lezen bent, maar dat heb ik zelf maar overgeslagen.

Zoals ik al eerder zei, de reader voelt degelijk en stevig aan. Komt misschien ook wel wat met het gewicht, want hij lijkt wat zwaarder te wegen dat de PRS-T1 (die nu naar mn vriendin gaat trouwens :P) Ook het scherm zit er scherp uit. Wel viel het me op dat, toen ik me via facebook wilde aanmelden, dat scherm wat vaag werd weergegeven. Nog niet gekeken hoe andere sites worden weergegeven. Kan me ook zo voorstellen dat het komt omdat de topbalk in facebook blauw is, en dat dat dus niet als een solide grijze balk wordt weergegeven. Tijdens de rest van de aanmeldprocedure was ik in ieder geval onder de indruk van het scherm.

Kortom aanmelden verliep niet helemaal soepel, maar met wat geduld was er prima doorheen te komen. Eerste indruk is positief, degelijk apparaat met een goed scherm.

Ten slotte, heb zelf voor een witte gekozen met een blauwe achterkant. Blauw omdat ik het gewoon een grappige kleurtje vond (als is het meer beetje turquoise) en wit omdat mn dat beter bevalt in de zon. Niet zozeer de weerspiegeling, maar wel dat het toestel in de zon naar mijn idee minder warm wordt dan een zwart toestel aangezien zwart warmte absorbeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 17:00
Net bij libris geweest om te kijken of ze toevallig een glo hadden. Iemand had z'n reservering afgebeld. Vanavond eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie
litemotiv schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:11:
Verdorie ik ben jaloers, ik kan hem hier in de buurt (Utrecht) nog nergens krijgen... :'(
Ik heb er vanmiddag een gehaald bij de Libriswinkel in Utrecht centrum. Volgens mij hadden ze er daar genoeg, ook voor wie niet gereserveerd heeft. Je zou even kunnen bellen.

Hier is hij net probleemloos geupdate en ingesteld. Eerste indruk erg positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Hier ook de Kobo Glo Blue binnen.
Foto'tjes:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/60042471/Kobofront.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/60042471/Koboback.jpg

Hij voelt erg solide, weegt iets meer dan ik had verwacht.
Achterkant is minder stroef dan ik had verwacht, niet rubberachtig maar ook geen glad plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Frag1le schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 18:02:
Hier ook de Kobo Glo Blue binnen.
Foto'tjes:
[afbeelding]
[afbeelding]

Hij voelt erg solide, weegt iets meer dan ik had verwacht.
Achterkant is minder stroef dan ik had verwacht, niet rubberachtig maar ook geen glad plastic.
Dat blauw ziet er ook mooi uit. :) Zat nog even te twijfelen of ik de blauw ook zou nemen, maar ben toch voor de Roze gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Fikkie schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:54:
[...]

Ik heb er vanmiddag een gehaald bij de Libriswinkel in Utrecht centrum. Volgens mij hadden ze er daar genoeg, ook voor wie niet gereserveerd heeft. Je zou even kunnen bellen.

Hier is hij net probleemloos geupdate en ingesteld. Eerste indruk erg positief.
Nou ja zeg, gisteren geweest en toen zeiden ze dat het nog wel 2 weken kon duren, prutsers! :P

Ik ga direct even checken zometeen.

Update: ik heb zojuist de laatste mee kunnen nemen (zilver), bedankt voor de tip! :)

[ Voor 40% gewijzigd door litemotiv op 11-10-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
litemotiv schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 18:36:
[...]

Nou ja zeg, gisteren geweest en toen zeiden ze dat het nog wel 2 weken kon duren, prutsers! :P

Apparaat is zeker aan te bevelen (zeer korte ervaring weliswaar). Resolutie is omhoog gegaan, waardoor kleine letters zeer scherp blijven. En glo werkt echt zeer mooi en is goed instelbaar. Ik heb de zwarte genomen, materiaal is een beetje stroef. Nadeel is wel dat je snel vingers op het zwarte ziet, waar ik met de gewone witte kobo geen last van had.
Edit: ik vond de glo iets zwaarder aanvoelen dan de kobo touch. Maar hij is zelfs 2 gram lichter. Het apparaat is wel iets minder lang, past dan ook wel in de kobo touch hoes die ik heb (dealextreme), maar er blijft een 1/2 cm aan de bovenkant over. Verder is het wel prettig dat de achtergrond van de glo minder grijs (dus witter) is dan de kobo touch, ook al heb je licht.

[ Voor 23% gewijzigd door tr201 op 11-10-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:57

eisbaer

Zie signature

Ik had 2 oktober besteld. Kreeg vandaag een mailtje dat de glo bij de boekhandel opgehaald kan worden. Jammer dat ze nu dicht zijn. Morgenochtend meteen maar even langs. Hebben ze toch 1 dag eerder geleverd dan aangekondigd.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
Hier in België nog niks ontvangen, maar ik vind ook geen track en trace code. Hopelijk heb ik hem morgen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

litemotiv schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 18:36:
[...]

Update: ik heb zojuist de laatste mee kunnen nemen (zilver), bedankt voor de tip! :)
Maak me gek!
Ik heb eind september een grijze besteld bij Libris in Utrecht en kreeg gisteren nog te horen dat ie waarschijnlijk pas wordt geleverd na 23 oktober...

Niet zo fraai van Libris. Lijkt er een beetje op dat ze de batch die bedoeld was voor mensen die ze gereserveerd hebben in de winkel verkopen. Erg toevallig nl dat de uitleverdatum van 12 naar 23 oktober veranderd en er op 11 oktober ineens Glo's in de winkel liggen..

Nou ik hoop dat ik samenzweringen zie die er niet zijn, maar ik vrees dat ik mijn grijze pas na 23 oktober krijg...

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
Wobcat schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:43:
[...]

Ik heb mijn 'Touch' m.b.v. deze link een update naar 2.1.4 gegeven. Bestand uitpakken in de .kobo map van je reader, of inhoud van de zip daarheen kopiëren en usb kabel eruit, gaat dan automatisch updaten.
Werkt een stuk sneller, vooral terug naar de homepage & boekenkasten laden/openen is een wereld van verschil.
Bedankt voor de link, heb mijn touch inmiddels ook handmatig geupdate, lijkt er inderdaad op dat hij weer iets sneller werkt t.o.v. 2.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:38:
Maak me gek!
Ik heb eind september een grijze besteld bij Libris in Utrecht en kreeg gisteren nog te horen dat ie waarschijnlijk pas wordt geleverd na 23 oktober...

Niet zo fraai van Libris. Lijkt er een beetje op dat ze de batch die bedoeld was voor mensen die ze gereserveerd hebben in de winkel verkopen. Erg toevallig nl dat de uitleverdatum van 12 naar 23 oktober veranderd en er op 11 oktober ineens Glo's in de winkel liggen..

Nou ik hoop dat ik samenzweringen zie die er niet zijn, maar ik vrees dat ik mijn grijze pas na 23 oktober krijg...
De verkoper vertelde wel dat de batch grotendeels aan reserveerders was uitgedeeld, maar wel lullig dat jij hem dan niet hebt gehad... Of zou dat aan de kleur liggen? Is grijs een andere versie dan zilver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Tja ik had dus een blauwe besteld twee dagen geleden en heb hem gewoon gisteren geleverd gekregen. Vermoed dan inderdaad ook dat het met kleuren te maken heeft. Blauw zal naar mijn idee minder vaak besteld worden dan de grijs/zilver/zwart. Daarom heb ik hem meteen toegezonden gekregen, en moeten anderen die een meer neutrale kleur hebben gekozen langer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trzema
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-07 12:37
Gisteravond ook even gespeeld met de nieuwe Glo. Ben tot nu toe zeer tevreden. Had 2 maanden geleden de B&N Glowlight besteld maar heb deze retour gedaan toen ik hoorde dat de Glo eraan zat te komen. Ik moet zeggen daar heb ik geen spijt van.

Tekst is op de Glo scherper en met name de verlichting is vele malen beter. Bij de B&N was duidelijk de lichtbron te zien en was het scherm niet mooi egaal verlicht. De verlichting van de Glo is echt super egaal, geen lichte/donkere vlekken waarneembaar.

Wat me wel opviel in de menu's en het toetsenbord is de sterke ghosting (of hoe je dat ook noemt). Oude letters/tekens die niet meer zichtbaar zouden moeten zijn toch nog zichtbaar. Tijdens het lezen is hier gelukkig niets van te zien. Ook nog even snel met de browser gespeeld. And trust me, hier moet je hem niet voor aanschaffen. Pagina's worden erg flets weergegeven en de snelheid laat sterk te wensen over.

Wat ik wel jammer vindt is dat er geen 220v lader bijgeleverd wordt. Weet iemand trouwens of je hier gewoon een willekeurige 2000mA lader (ipv 1000mA) voor kunt gebruiken zonder dat dit de levensduur van de accu verkort? Ik heb me namelijk ooit eens laten vertellen dat langzaam laden beter voor een accu zou zijn.

Tot nu toe zeer tevreden over de Glo. Vanavond maar eens testen hoe snel het indexeren gaat als er 100+ boeken opgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Trzema schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:52:
Wat ik wel jammer vindt is dat er geen 220v lader bijgeleverd wordt. Weet iemand trouwens of je hier gewoon een willekeurige 2000mA lader (ipv 1000mA) voor kunt gebruiken zonder dat dit de levensduur van de accu verkort? Ik heb me namelijk ooit eens laten vertellen dat langzaam laden beter voor een accu zou zijn.
De spanning die over USB wordt geleverd is gestandaardiseerd, dus als het goed is zou je elke USB-lader moeten kunnen gebruiken.

Ik heb mijn Glo helaas al gebricked, hij is niet meer wakker geworden na een firmware upgrade... Factory resetten doet niks, hij blijft het zwarte upgrade scherm tonen. Terug naar de winkel... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trzema
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-07 12:37
litemotiv schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:57:
[...]
Ik heb mijn Glo helaas al gebricked, hij is niet meer wakker geworden na een firmware upgrade... Factory resetten doet niks, hij blijft het zwarte upgrade scherm tonen. Terug naar de winkel... :/
Misschien overbodig maar heb je hem wel even rustig de tijd gegeven. Duurde bij mij ook vrij lang (ca 10 minuten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Bij mij bleef hij ook hangen bij het instel scherm. Uiteindelijk reageerde hij wel weer op de aan/uit knop en door hem daarna weer aan te zetten kon ik wel verder. Maar het is een kritiek moment ja.
tr201 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:14:
[...]
Het apparaat is wel iets minder lang, past dan ook wel in de kobo touch hoes die ik heb (dealextreme), maar er blijft een 1/2 cm aan de bovenkant over.
Tja de Glo is 157mm lang en de Touch 165mm, dus hou je inderdaad wat ruimte over.

[ Voor 47% gewijzigd door 13art op 12-10-2012 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1979sentinel
Voor iedereen die nu al een Glo heeft: welke kleur hebben jullie?
Ik heb een grijze besteld op 2 oktober en heb tot nog toe het idee dat die nog niet beschikbaar is in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergomane
Een hele batch kobo's arriveerde gisteren om 20:55 in de boekwinkel. Meteen de zwarte gekocht.

Na aansluiten op de pc worden diverse updates gehaald. Deze worden blijkbaar pas na het ontkoppelen met de pc daadwerkelijk geinstalleerd, want de kobo was nog eens 10 tot 15 minuten bezig met een zandloper.

Er is op een plek een beetje irritante bleed van het "ComfortLight". Ook is er nogal wat glare als je voor een raam zit; je moet de kobo dan onder een andere hoek vasthouden. Zie http://imgur.com/a/Ze4FZ#0 (via mobiel).

Vergeleken met mijn Kobo Touch ervaringen (demo units) is het scherm en de tekst zeker beter. Toch vind ik met 1 full refresh per 6 pagina's de letters af en toe wat slordig worden. Ghosting op witruimte heb ik geen last van.

Tot dusver reageert de Glo prima op aanrakingen.

Misschien goed om te weten: Voor degenen die de kobo in de linkerhand houden heeft kobo een leesmodus toegevoegd waarbij een aanraking op de linkerkant van het scherm naar de volgende pagina gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeuroticaPills
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:49
Voor wie al een Glo heeft: Is die zwarte menubalk onderin (die zichtbaar is als het licht aanstaat) aan te passen? Ik vind dat echt een afknapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
NeuroticaPills schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:54:
Voor wie al een Glo heeft: Is die zwarte menubalk onderin (die zichtbaar is als het licht aanstaat) aan te passen? Ik vind dat echt een afknapper.
Duik eens de opties in, deze kan je gewoon op transparant instellen (wit dus).
Beetje RTFM dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Trzema schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:16:
[...]

Misschien overbodig maar heb je hem wel even rustig de tijd gegeven. Duurde bij mij ook vrij lang (ca 10 minuten).
Ja ik heb best lang gewacht voordat ik het risico wilde nemen om hem uit te zetten, ruim een uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suedje
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
1979sentinel schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:37:
Voor iedereen die nu al een Glo heeft: welke kleur hebben jullie?
Ik heb een grijze besteld op 2 oktober en heb tot nog toe het idee dat die nog niet beschikbaar is in NL.
De grijze is wel degelijk beschikbaar in Nederland.
Wij hebben ons op een lijst geplaatst bij onze boekhandel voor een zwarte. Gisteren middag werd er gebeld, helaas was er geen zwarte meer beschikbaar, maar wel de grijze, en die toen meegenomen.
Gisteren avond gelijk geinstaleerd en ermee aan de slag gegaan.
Dit is onze eerste e-reader, en kan dus geen vergelijking maken. Op het moment dat wij gingen kijken voor een e-reader kregen wij te horen dat deze Kobo Glo eraan zat te komen. Moet zeggen, na 1 avond, dat deze Kobo Glo heel goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1979sentinel
suedje schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:00:
[...]

De grijze is wel degelijk beschikbaar in Nederland.
Weet nog even niet of ik blij moet zijn met dit signaal, maar goed ik wacht weer in spanning af of die van mij ook snel genoeg beschikbaar gaat zijn. :) Dank voor reactie in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergomane
Ik laat de lichtknopbalk lekker zwart. Deze default lijkt een workaround van Kobo te zijn. Zonder de zwarting valt een donkere vlek in de verlichting op. Veel storender dan de zwarte balk IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:03
Gisteren ook de zilvere/grijze Kobo Glo op kunnen halen bij Libris in Utrecht (eind september of begin oktober besteld) en na wat opstart problemen (errors bij aanmelden, alsof de server overbelast was oid en ook met de update die in eerste instantie niet completed kon worden) werkt en bevalt hij nu prima!

Mijn eerste e-reader, dus geen andere ervaringen behalve lezen op een tablet (transformer prime), maar eerste indrukken zijn goed. Klein (eigenlijk kleiner dan ik had verwacht, ook al is er niks om verrast door te zijn aangezien ik van tevoren wist wat het aantal inch was), maar erg prettig lezen... Heel rustig. Duidelijk beeld ook, letters zijn scherp en ook backlighting voldoet prima hoewel ik het zonder backlight mooier/rustiger vind.

Er een aantal epubs en pdfs op gezet, gaat allemaal soepel. Het erop zetten door er gewoon via windows explorer in de root een aantal boeken op te gooien en daarna in de ereader, voor het overzicht, onder te verdelen in een aantal boekenplanken. (Geef het een naam en selecteer de boeken die je er in wil zien).

Niet veel issues met epubs, pdfs werken op zich ook maar kunnen wel vrij langzaam zijn (afhankelijk van aantal plaatjes en complexiteit). Heb zelf, met Calibre, een aantal pdfs naar epub omgezet en hoewel dit wel werkt levert dit wel wat formatting issues op (maar pdf schijnt gewoon een ellendig formaat te zijn om te converteren).

Inzoomen werkt (met dubbeltap en met een zoombalkje) maar dan ben je wel afhankelijk van de indeling in de pdf (als in, soms zijn paginas erg breed of lang waardoor schaling op dit scherm wat lastiger wordt).

Batterij lijkt erg vlot op te laden en nu eens kijken hoe lang het meegaat. Maar erg leuk tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1979sentinel schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:14:
[...]

Weet nog even niet of ik blij moet zijn met dit signaal, maar goed ik wacht weer in spanning af of die van mij ook snel genoeg beschikbaar gaat zijn. :) Dank voor reactie in ieder geval.
Net even gebeld met Libris omdat ik sinds 28 september op een grijze/zilveren Glo zit te wachten. Helaas blijkt dat reserveren bij Libris niet betekent dat je er een krijgt als ze beschikbaar zijn. De winkel kan de binnengekomen exemplaren gewoon verkopen aan winkelbezoekers... Ik mag nu gewoon wachten op de levering van 23 oktober (tenzij ze die ook in de winkel gaan verkopen natuurlijk).

Behoorlijke afknapper, voor mij was dit m'n laatste bestelling bij Libris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1979sentinel
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:24:
[...]

Net even gebeld met Libris omdat ik sinds 28 september op een grijze/zilveren Glo zit te wachten. Helaas blijkt dat reserveren bij Libris niet betekent dat je er een krijgt als ze beschikbaar zijn. De winkel kan de binnengekomen exemplaren gewoon verkopen aan winkelbezoekers... Ik mag nu gewoon wachten op de levering van 23 oktober (tenzij ze die ook in de winkel gaan verkopen natuurlijk).

Behoorlijke afknapper, voor mij was dit m'n laatste bestelling bij Libris.
Ik dacht ook laat ik eens makkelijk doen en gewoon kiezen voor afhalen in de winkel. Maar vervolgens weet inderdaad niemand iets concreets te zeggen (anders dan nee vandaag nog niet) en word je via een totaal andere goederenstroom afgehandeld. Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:18
Bij zit 'ie in de bestelroute. Gisteren briefje in de bus, echter pas na 2200 bezorgd, dus kon niet meer aangeven dat ik hem af wil halen. Zal nu dus wel maandag worden.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie
Michiela, wat zuur!

Ik had hem vrijblijvend gereserveerd in de winkel, want ik wilde hem eerst bekijken, maar mij hebben ze gisteren wel netjes gebeld.
Je zou het nog bij de Blz winkel kunnen proberen (Nachtegaalstraat geloof ik), die delen de webshop met Libris, dus misschien hebben ze hem daar nog. En anders gewoon online bestellen, dan weet je tenminste zeker dat je hem krijgt.

Ergens snap ik het ook wel, de Libris in Utrecht is een echte papieren boekenwinkel, en doordat ze bij de Libris-keten horen moeten ze eigenlijk meewerken aan het om zeep helpen van hun eigen markt, want als een klant eenmaal een e-reader heeft koopt hij veel minder gewone boeken. Aan de verkoop van e-books hebben ze zelf niks. Ik meende een zekere weerstand bij de verkoper te bespeuren.

Mijn eerste ervaringen zijn heel positief. Het licht is heel egaal en rustig en een absolute verademing in vergelijking met het geklungel met opzetlampjes hiervoor. Gisteren proefgelezen in het stikdonker in bed, en partner had totaal geen last van het licht. Die van mij heeft ook nauwelijks schaduwen aan de onderkant en lekt nergens licht (of misschien ben ik gewoon niet zo veeleisend). Ik ben helemaal blij.

Het touchscreen reageert razendsnel (zelfs sneller dan mijn kindle met knoppen) en het ding is heerlijk licht en klein.
Ik ben er nog niet aan toegekomen om er boeken op te zetten met Calibre, maar heb al wel een sd-kaartje klaarliggen om hem vol te pompen, want ik sleep graag een ruime keuze met me mee. Kijken wat hij daarvan vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fikkie schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:39:
Michiela, wat zuur!

Ik had hem vrijblijvend gereserveerd in de winkel, want ik wilde hem eerst bekijken, maar mij hebben ze gisteren wel netjes gebeld.
Je zou het nog bij de Blz winkel kunnen proberen (Nachtegaalstraat geloof ik), die delen de webshop met Libris, dus misschien hebben ze hem daar nog. En anders gewoon online bestellen, dan weet je tenminste zeker dat je hem krijgt.
Thnx! Ik heb 'm ook online besteld, Libris zit dus al sinds 28 september op mijn 130 euro :)

Ik voel me toch wel gepiepeld, maar gelukkig hoeft dat niet van de klantenservice want ik begrijp gewoon niet hoe het werkt. Kennelijk had ik moeten weten dat online bij Libris vestiging Utrecht reserveren iets anders is dan telefonisch of in de winkel reserveren.

Zo! Nu ben ik klaar met gal spuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:48:
[...]

Thnx! Ik heb 'm ook online besteld, Libris zit dus al sinds 28 september op mijn 130 euro :)
Daar zou ik dus ook laaiend van worden. Dat kunnen ze gewoon niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
[...]

Ik voel me toch wel gepiepeld, maar gelukkig hoeft dat niet van de klantenservice want ik begrijp gewoon niet hoe het werkt. Kennelijk had ik moeten weten dat online bij Libris vestiging Utrecht reserveren iets anders is dan telefonisch of in de winkel reserveren.

Vreemd hoor, zoals vermeld had ook ik hem ook rond die tijd bij Libris online besteld met de optie van afhalen in de winkel. En ik kreeg gisteren netjes een mail dat hij klaar lag voor me en ik hem op kon halen...

Heel vreemd dat dat bij jou toch anders is gelopen! Zou daar zelf ook naar van worden... Ik ging juist uit van eind oktober aangezien dat op de site stond, maar voor mij dus juist een meevaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC_Vincent
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
[...]

Zo vreemd vind ik het niet. Ik neem aan dat de winkel ook gewoon een aantal exemplaren heeft besteld als winkelvoorraad. De fysieke winkel heeft dus net zo goed een bestelling als dat jij dat hebt. Als de winkel eerder heeft besteld krijgt hij ze dus ook eerder geleverd dan dat jij 'm krijgt.

Een boekhandel is nou eenmaal erg afhankelijk van klanten die daadwerkelijk in de winkel komen. Die wil je niet teleurstellen, dus juist voor die klanten wil je een voorraadje reserveren.
Uiteraard is het wel zuur voor de bestellende klant dat hij nog langer moet wachten. Misschien kun je je bestelling cancellen er er gewoon 1 in de winkel halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1979sentinel
DC_Vincent schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:31:
[...]

Zo vreemd vind ik het niet. Ik neem aan dat de winkel ook gewoon een aantal exemplaren heeft besteld als winkelvoorraad. De fysieke winkel heeft dus net zo goed een bestelling als dat jij dat hebt. Als de winkel eerder heeft besteld krijgt hij ze dus ook eerder geleverd dan dat jij 'm krijgt.

Een boekhandel is nou eenmaal erg afhankelijk van klanten die daadwerkelijk in de winkel komen. Die wil je niet teleurstellen, dus juist voor die klanten wil je een voorraadje reserveren.
Uiteraard is het wel zuur voor de bestellende klant dat hij nog langer moet wachten. Misschien kun je je bestelling cancellen er er gewoon 1 in de winkel halen?
Na vestiging 15 gebeld te hebben hadden ze nog een zilveren versie op voorraad. Dus uurtje heen en uurtje terug en heb er 1. Tot nu toe voelt ie goed, ziet er mooi uit en updaten ging ook nagenoeg vlekkeloos (inderdaad 2x wachtwoord invoeren voor de wifi). Zal verdere ervaringen nog wel delen.

[ Voor 16% gewijzigd door 1979sentinel op 12-10-2012 19:11 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd hoor. Ik heb 6 oktober via de website van Libris een zwarte besteld voor bezorging in de winkel. 10e mail gehad, 11e opgehaald.

Overigens zag ik ergens terugkomen dat ie "maar" elke 6 pagina's het scherm compleet ververst. Ff zoeken dan als dat een probleem is, want dat kun je gewoon instellen (ik heb het vandaag voorbij zien komen).

Wat ik mis is landscape functionaliteit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De glo ziet er echt super uit :) Krijg gelijk zin om weer eens boeken te gaan lezen. Jammer genoeg had de lokale boekhandel ze hier (nog) niet.

iemand interesse om te ruilen tegen een 32GB HP Touchpad toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren mijn kobo glo gekocht bij boekhande de wijs in Houten. Ze hadden er nog 2 zilveren op voorraad voor vrije verkoop. Ook Leerdam had er gisteren nog 1 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:38
Vandaag ook de eigenaar geworden van een Kobo Glo.
Wilde al heel lang een e-reader, maar zat te wachten tot ze eindelijk beschikbaar kwamen met verlichting.

Een en ander aan gratis boeken via de kobo store gedownload. Nu maar eens uitproberen :)

Witte Glo met zilvergrijze achterkant gekocht in de Libris winkel in Haren. In Groningen hadden ze nog zwarte, in Haren nog 2 grijze, nu nog 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
Ik heb gisteren de Kobo Glo mogen ontvangen, en ben er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al covers gevonden voor de Glo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Wat aan het stoeien met de shelves. Jammer dat het er op lijkt dat hier een performance plafond aan zit, in elk geval als ik dit automatisch via Calibre die. Ik maak shelves aan per auteur en per serie; voor een totaal van ca 400 boeken, 50 auteurs en 50 series. Het oproepen van de shelves duurt dan een seconde of 6. Lokaal of SD maakt dan niet uit. Zou handig zijn geweest als je op de ereader zelf in de directories had kunnen bladeren, dan had ik met veel minder shelves afgekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 10:05:
Bij Libris zag ik een verkoopster lopen met covers met daarop een sticker met GLO. Geen idee van de prijs. Ik doe het nog even met de iets te grote hoes van de kobo touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 10:05:
Zie mijn eerdere reactie... Gecko covers voor de glo komen maandag op de site te staan waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 16:50

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Damn it, :( eerder vanavond via de link van Wobcat geprobeerd om 2.1.4 op mijn touch te flashen. Nu inmiddels 2 uur, een aantal (harde) resets en een hoop vloeken verder geeft hij nog steeds "updating" aan. Na de laatste reset knippert het LEDje blauw, maar hij doet verder nix meer :'(

Iemand nog tips/ideeën of moet ik een support/rma ticket in schieten bij Coolblue? Nu kan ik er helemaal niks mee.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Nog steeds geen covers op gecko covers..moet wel beetje lachen als je op de categorie Kobo Glo klikt krijg je wel een universele hoes, een oplaad stekker en een lampje..Met de Glo heb je die juist niet meer nodig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 18:59
Yukkie schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:27:
Damn it, :( eerder vanavond via de link van Wobcat geprobeerd om 2.1.4 op mijn touch te flashen. Nu inmiddels 2 uur, een aantal (harde) resets en een hoop vloeken verder geeft hij nog steeds "updating" aan. Na de laatste reset knippert het LEDje blauw, maar hij doet verder nix meer :'(

Iemand nog tips/ideeën of moet ik een support/rma ticket in schieten bij Coolblue? Nu kan ik er helemaal niks mee.
Wel de 'oude' touch hoop ik, niet de glo... ?
Al geprobeerd een complete reset te geven, kleine gaatje in de achterkant, paperclip ofzo erin en daarmee resetten ?

(bij mij duurde het ongeveer 5~10 minuutjes, en hij deed 2x een restart/update (vanzelf))

[ Voor 7% gewijzigd door Wobcat op 15-10-2012 23:41 ]

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Blijkbaar binnenkort een nieuwe update voor de Glo welke (vooral) reboot issues met lezen van epub vanaf sd kaart bij het uit slaapstand komen aanpakt. Ben benieuwd of er nog andere verbeteringen zullen komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosdescends
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-02-2022
Yukkie schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:27:

Een andere manier om een harde reset te doen volgens de mobileRead forums is:

You don't actually need the screen active to do a factory reset:

1- hold the power switch ON for 10-15 seconds to make sure the device is off
2- press and hold the home button
3- turn on the Kobo and it should boot into a factory reset

The other thing to check is that it's charged in case that's why it's not responding

Linkje: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?p=2055751#post2055751

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosdescends
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-02-2022
Ook wordt er gemeld op het mobileread forum dat de rollout van de 2.1.4 firmware is stopgezet!
Blijkbaar is er een bug gevonden in de firmware die Kobo wil oplossen.

http://www.mobileread.com...hp?p=2263845&postcount=77

Vind dit behoorlijk irritant, was zelf al ruim 1 week aan het wachten op de update en het lijkt erop dat we hem nu nog langer niet, via de officiële weg, binnen krijgen.

Denk dan ook dat ik binnenkort maar de handmatige update ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:04
Nu ik dit topic zo door lees, ben ik eigenlijk wel overtuigd van de glo ipv de sony.
Ik lees vaak/veel in het donker en dan is een lampje echt een uitkomst.
Helaas is de glo slecht leverbaar. Weet iemand meer van de 23 okt is hij dan goed leverbaar?

Ik begreep net dat de plaatselijk boekhandel morgen weer voorraad krijgt. Direct 1 gereserveerd. Nu opzoek naar een hoesje. Zag dat gecko nog niks online heeft staan.

[ Voor 25% gewijzigd door Tito129 op 16-10-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 16:50

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

chaosdescends schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:15:
[...]

Een andere manier om een harde reset te doen volgens de mobileRead forums is:

You don't actually need the screen active to do a factory reset:

1- hold the power switch ON for 10-15 seconds to make sure the device is off
2- press and hold the home button
3- turn on the Kobo and it should boot into a factory reset

The other thing to check is that it's charged in case that's why it's not responding

Linkje: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?p=2055751#post2055751
of het nou bovenstaande toetsencombinatie was, of een ander (ik ben ook nog bezig geweest met de home toets ingedrukt houden en dan met een paperclip in de achterkant), maar gisteravond laat gaf hij plotseling aan dat hij aan het recovveren was, en wonderbaarlijk genoeg deed hij het weer, met FW versie 2.0.0 welliswaar. Waarschijnlijk heeft het er ook mee te maken gehad dat hij toen aan de laptop hing met Kobo desktop open. (maar weet niet zeker of dat mee geholpen heeft)

Vol frisse moed gooi ik er nu weer 2.1.1 op, van 2.1.4 blijf ik (voorlopig) nog even af :D

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Ik heb een Tuff-Luv cover (eigenlijk voor de Touch) voor de Glo gebruikt, past redelijk goed. Enige nadeel is dat een van de bandjes over de aan/uit schakelaar zit, maar deze is door het elastiekje een toch te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:07
Kobo Glo besteld bij Redcoon, omdat ze aangaven dat hij binnen drie dagen geleverd zou worden. Nu is dat ineens 3 weken :(.

Op 1 november vertrek ik naar Zuid Amerika voor 3 maanden, dus wil hem binnen 2 weken hebben. Wie o wie heeft de gouden tip? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kennis van mij heeft de (blauwe) Glo bij Libris besteld op vrijdag 12 oktober en heeft een mail ontvangen dat hij op vrijdag 19 oktober wordt geleverd. Misschien kun je je bestelling annuleren en bij Libris bestellen.
Maar ik zou eerst even met ze bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Of gewoon veel boekwinkels bellen met de vraag of ze hem nog hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:38
Mensen!

Ik ben mij op dit moment aan het verdiepen in E-readers. Op dit moment zit ik te twijfelen tussen de Sony Reader PRS-2 en de Kobo Glo. Volgens mij beiden perfecte readers. Plus punt van de Glo zijn de ingebouwde ledjes. Heeft iemand hier al ervaring mee? Hoe leest dit in vergelijking met lezen op een tablet? En wat is fijner, het leeslampje in de officiële cover van de PRS-2 of de Glo?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
-EvoLution- schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:37:
Mensen!

Ik ben mij op dit moment aan het verdiepen in E-readers. Op dit moment zit ik te twijfelen tussen de Sony Reader PRS-2 en de Kobo Glo. Volgens mij beiden perfecte readers. Plus punt van de Glo zijn de ingebouwde ledjes. Heeft iemand hier al ervaring mee? Hoe leest dit in vergelijking met lezen op een tabblad? En wat is fijner, het leeslampje in de officiële cover van de PRS-2 of de Glo?

Alvast bedankt!
Tabblad? Ik denk dat je een tablet bedoeld?

Tablets worden over het algemeen als inferieur gezien als reader om een aantal redenen:
- Batterijduur (tot ong. 10 uur ipv 40+ uur voor een e-reader)
- Backlight (LCD heeft een lamp achter het scherm nodig om beeld te kunnen tonen. Dit zorgt ervoor dat het als meer vermoeiend voor de ogen wordt ervaren)
- gewicht (tablets zijn bijna altijd zwaarder)
- zijn waardeloos in de zon door spiegeling
- Prijs

Positieve eigenschappen zijn dat je meer kunt met een tablet, waar een e-reader een single purpose device is. Ook heb je geen last van ververs vertragingen van een e-reader, hoewel deze tegenwoordig ook minimaal is. Wil je ook kunnen gamen, internetten en meer, dan is een tablet een betere keuze.

Dan de vergelijking tussen een front-lit e-reader en een e-reader met een lampje. Front-lit is eigenlijk altijd superieur doordat het light evenredig over het scherm wordt verspreid. Hierdoor is het hele scherm goed verlicht.

Met een lamp heb je altijd last van onevenredig licht:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.pocket-lint.com/images/G5XQ/kindle-front-lit-display-july-arrival-0.jpg?20120515-173835

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Ik heb vandaag de Kobo glo bij de libris vestiging in Groningen opgehaald. Ze zouden vandaag een nieuwe zending Glo's krijgen maar hadden alleen maar covers binnen gekregen. Gelukkig hadden ze nog een zwarte glo voor mij liggen. Kon daar direct een gecko luxe cover voor de Glo bij kopen! De cover past netjes,

Het licht van de glo is netjes verdeeld over de pagina en je kan de felheid goed instellen.(hij kan best fel eigenlijk)
Nadeel van de Glo vind ik dat er niet een standaars micro usb stekker aanzit. toch weer een extra kabeltje benodigd.

[ Voor 11% gewijzigd door Tito129 op 17-10-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
-EvoLution- schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:37:
Mensen!

Ik ben mij op dit moment aan het verdiepen in E-readers. Op dit moment zit ik te twijfelen tussen de Sony Reader PRS-2 en de Kobo Glo. Volgens mij beiden perfecte readers. Plus punt van de Glo zijn de ingebouwde ledjes. Heeft iemand hier al ervaring mee? Hoe leest dit in vergelijking met lezen op een tabblad? En wat is fijner, het leeslampje in de officiële cover van de PRS-2 of de Glo?

Alvast bedankt!
Ik heb zelf beide, zowel een tablet als een ereader. Ik vind zelf het lezen op de ipad maar helemaal niks. Ding is te zwaar en te groot. Alleen als je veel pdf /strips leest is een tablet handiger.
Maar voor gewoon boeken heb ik al een paar jaar een reader en sinds vandaag ook de glo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:38
B1tchwax schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:58:
[...]

Tabblad? Ik denk dat je een tablet bedoeld?

Tablets worden over het algemeen als inferieur gezien als reader om een aantal redenen:
- Batterijduur (tot ong. 10 uur ipv 40+ uur voor een e-reader)
- Backlight (LCD heeft een lamp achter het scherm nodig om beeld te kunnen tonen. Dit zorgt ervoor dat het als meer vermoeiend voor de ogen wordt ervaren)
- gewicht (tablets zijn bijna altijd zwaarder)
- zijn waardeloos in de zon door spiegeling
- Prijs

Positieve eigenschappen zijn dat je meer kunt met een tablet, waar een e-reader een single purpose device is. Ook heb je geen last van ververs vertragingen van een e-reader, hoewel deze tegenwoordig ook minimaal is. Wil je ook kunnen gamen, internetten en meer, dan is een tablet een betere keuze.

Dan de vergelijking tussen een front-lit e-reader en een e-reader met een lampje. Front-lit is eigenlijk altijd superieur doordat het light evenredig over het scherm wordt verspreid. Hierdoor is het hele scherm goed verlicht.

Met een lamp heb je altijd last van onevenredig licht:
[afbeelding]
Dank voor de uitleg!
Ik denk dat ik ook voor de Kobo Glo ga!
Oja, ik zal de typo nog even corrigeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Tito129 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:33:
Ik heb vandaag de Kobo glo bij de libris vestiging in Groningen opgehaald. Ze zouden vandaag een nieuwe zending Glo's krijgen maar hadden alleen maar covers binnen gekregen. Gelukkig hadden ze nog een zwarte glo voor mij liggen. Kon daar direct een gecko luxe cover voor de Glo bij kopen! De cover past netjes,

Het licht van de glo is netjes verdeeld over de pagina en je kan de felheid goed instellen.(hij kan best fel eigenlijk)
Nadeel van de Glo vind ik dat er niet een standaars micro usb stekker aanzit. toch weer een extra kabeltje benodigd.
Vindt het wel beetje raar dat GeckoCovers op hun site beweerd de covers nog niet online te kunnen zetten omdat de levering van de Glo langzamer dan verwacht gaat, maar ze dus wel Gecko Covers voor de Glo in de winkels verkopen..vraag me af of dat echt Glo covers zijn of Touch covers die voor Glo covers door moeten gaan.

Zal anders maar eens bij mijn boekhandel informeren of ze ook al covers voor de Glo op voorraad hebben.

Ik kan in principe wel de cover van mijn Kindle Touch erom heen doen..de Glo is iets kleiner dan de Touch, maar toch blijft hij wel goed in de elastieken zitten, enige nadeel elastiek rechts boven zit net over de aan-uit knop, maar kan hem toch evengoed wel redelijk bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:01

Sabbi

je denkt aan mij.

Firmware 2.1.5 voor de Touch is nu beschikbaar OTA.

Mijne net geupdate, heeft nog in de release notes 2.1.4 staan maar de device info zegt netjes 2.1.5. Hij heeft ook wat nieuwe woordenboeken gedownload, was Nederlands al beschkbaar? Nu in ieder geval wel.

[ Voor 67% gewijzigd door Sabbi op 17-10-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Tito129 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:33:
....
Hoe kom je erbij dat de glo geen standaard micro usb aansluiting heeft? Dat heeft ie nl. wel. Ik kan bijv. gewoon de oplader + kabel van m'n telefoon gebruiken die ook micro usb heeft.
Pagina: 1 ... 5 ... 71 Laatste