Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:00
MDF schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:19:
[...]

Vindt het wel beetje raar dat GeckoCovers op hun site beweerd de covers nog niet online te kunnen zetten omdat de levering van de Glo langzamer dan verwacht gaat, maar ze dus wel Gecko Covers voor de Glo in de winkels verkopen..vraag me af of dat echt Glo covers zijn of Touch covers die voor Glo covers door moeten gaan.

Zal anders maar eens bij mijn boekhandel informeren of ze ook al covers voor de Glo op voorraad hebben.
het is een originele, met opening voor de knoppen aan de bovenkant op de juiste plek,
Afbeeldingslocatie: http://www.bloembergen.com/glo-1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.bloembergen.com/glo02.JPG

Sorry voor de grote, zo even geen imageresizer bij de hand
tr201 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:15:
[...]

Hoe kom je erbij dat de glo geen standaard micro usb aansluiting heeft? Dat heeft ie nl. wel. Ik kan bijv. gewoon de oplader + kabel van m'n telefoon gebruiken die ook micro usb heeft.
sorry bedoelde idd mini-usb maar dit wordt blijkbaar de nieuwe standaard, mijn camera en bebook hebben nog mini-usb

[ Voor 23% gewijzigd door Tito129 op 17-10-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 17:00
Tito129 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 23:01:
[...]

sorry bedoelde idd mini-usb maar dit wordt blijkbaar de nieuwe standaard, mijn camera en bebook hebben nog mini-usb
Klopt, maar niet 'wordt', maar 'is'. Volgens mij is micro usb al ca. 2 jaar de standaard, behalve voor Apple uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 15:19
[...]

het is een originele, met opening voor de knoppen aan de bovenkant op de juiste plek,
[afbeelding]
[afbeelding]

[...]

Mooie cover. Hadden ze veel keuze en wat was de prijs? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-07 20:41

MDF

[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

Bedankt voor de foto's ziet er goed uit, heb maar eens een email gestuurd naar de winkel waar ik ook mijn Kobo Glo gekocht heb om te vragen of ze deze covers ook al op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-10 23:00
B1tchwax schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 00:04:
[...]

Mooie cover. Hadden ze veel keuze en wat was de prijs? ;-)
Na het bericht hier op het forum ben ik in mijn lunchpauze even naar de Libris boekhandel in Apeldoorn gegaan. Deze had 5 covers binnen gekregen. Heb ook de zwarte meegenomen voor €25. Ze staan trouwens ook net(sinds een uurtje) op de site van Gecko!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft die cover ook een slaapfunctie?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Droppie50, denk het niet is gewoon een basic cover. Geen 1 cover van Gecko heeft slaapfunctie bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:54:
Heeft die cover ook een slaapfunctie?
Nee hij heeft naar mijn weten geen slaap functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Ik zit te twijfelen of ik voor de Gecko cover ga, hij ziet er mooi uit, maar dat suede achtige binnen materiaal lijkt me echt een stof/haar magneet en omdat ik een kat heb, lijkt het me niet echt een cover voor mij..kan ik constant de katteharen van de binnenkant en van mijn kobo afplukken. Je ziet het zelfs op 1 van de foto's op hun eigen site dat er stof/haartjes op zitten.

Denk dat ik het voorlopig dus maar op mijn Hema grijs vilten Ereader hoes hou tot er wat anders op de markt komt. Ben ook wel benieuwd naar die sleep covers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

eisbaer

Zie signature

Bestaat er een fraaie cover die alleen het voorkant afdekt zoals bijv. een smartcover bij een iPad?

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
l3art schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:44:
Of gewoon veel boekwinkels bellen met de vraag of ze hem nog hebben.
Dat was de gouden tip, dankje! Ben hem nu aan het installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:18

13art

Moderator Mobile
Misschien handig om even kort er bij te vertellen waar je hem gehaald hebt en welke kleur. Mochten anderen hem ook nog willen halen.

En graag gedaan :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-10 12:13
MDF schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:43:
Ik zit te twijfelen of ik voor de Gecko cover ga, hij ziet er mooi uit, maar dat suede achtige binnen materiaal lijkt me echt een stof/haar magneet en omdat ik een kat heb, lijkt het me niet echt een cover voor mij..kan ik constant de katteharen van de binnenkant en van mijn kobo afplukken. Je ziet het zelfs op 1 van de foto's op hun eigen site dat er stof/haartjes op zitten.

Denk dat ik het voorlopig dus maar op mijn Hema grijs vilten Ereader hoes hou tot er wat anders op de markt komt. Ben ook wel benieuwd naar die sleep covers.
Ik heb zelf de Gecko cover voor mijn kobo touch en ik kan eigenlijk niet zeggen dat dit een stof / haren magneet is (we hebben hier ook een kat) tuurlijk zit er weleens een pluisje op maar in het algemeen valt me dit erg mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Laank op 05-12-2012 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
l3art schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 07:47:
Misschien handig om even kort er bij te vertellen waar je hem gehaald hebt en welke kleur. Mochten anderen hem ook nog willen halen.

En graag gedaan :)
Meerdere boekwinkels in Amsterdam gebeld en uiteindelijk had Boekhandel Dolfijn, aan de Haarlemmerdijk, hem op voorraad.

Grappige was dat ik vroeg of ze de Kobo Glo nog hadden aan de telefoon en hij reageerde, sorry; ik weet niet wat voor boek dat is :). Maar gelukkig stond er een vrouw naast hem die wel op de hoogte was van wat ze verkochten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Wij gebruiken geen cover, ik vind het geen praktisch nut hebben voor een ereader.
Als we ergens heen gaan doen we hem hierin:

http://www.kijkshop.nl/pr...cresta-tablethoes-ctx700/

past prima voor een goede berscherming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC_Vincent
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik twijfel ook aan het nut van een hoes. In eerste instantie wilde ik voor de sleepcover van Kobo zelf gaan, maar bij nader inzien lijkt een cover me vooral onhandig. Erg krasgevoelig is het scherm ook niet volgens mij, dus ik schuif 'm wel zo in m'n jaszak als ik 'm mee wil nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:51
Ik vind een cover met flap fijner vasthouden (meer als een boek), maar dat is natuurlijk persoonlijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door - J.W. - op 19-10-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Ik zit ook nog te twijfelen in principe vindt ik het vasthouden met een cover wel wat makkelijker met mijn vorige readers, net als een boek, maar de Kobo is zo klein dat vasthouden zo eigenlijk ook geen probleem oplevert.

Ik zelf heb hem momenteel in een vilten ereader hoes van de Hema zitten.

Afbeeldingslocatie: http://www.voordeelmuis.nl/img/gif/889/889622.gif

Het idee van de linkse alleen is het elastiek dan ook grijs. Bevalt me goed tot nu toe.
Plus vindt het aan de ene kant zonde om mijn witte Kobo Glo met roze achterkant te gaan verstoppen in een hoes die de hele reader bedekt met een zwarte rand. Had ik net zo goed de zwarte kunnen nemen. :P

Ik zou met zo in mijn jaszak steken wel uitkijken het scherm mag dan niet zo kras gevoelig zijn, maar gevoelig voor breuk etc zijn ze wel.

[ Voor 14% gewijzigd door MDF op 19-10-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC_Vincent
  • Niet online
MDF schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:11:

Ik zelf heb hem momenteel in een vilten ereader hoes van de Hema zitten.

Ik zou met zo in mijn jaszak steken wel uitkijken het scherm mag dan niet zo kras gevoelig zijn, maar gevoelig voor breuk etc zijn ze wel.
Maar daar gaat zo'n vilten hoes ook niet tegen helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
[b][message=39134612,noline]
Het idee van de linkse alleen is het elastiek dan ook grijs. Bevalt me goed tot nu toe.
Plus vindt het aan de ene kant zonde om mijn witte Kobo Glo met roze achterkant te gaan verstoppen in een hoes die de hele reader bedekt met een zwarte rand. Had ik net zo goed de zwarte kunnen nemen. :P
Om die reden heb ik voor mijn Kobo Touch een insteekhoes (sleeve) van Gecko Covers. Ik houd ook niet van die hoezen waar je reader permanent in zit. Mijn hoes is puur voor het vervoer, zodat ik tenminste wel mijn blauwe achterkant kan zien. Voordeel van zo'n Gecko Coverhoes is dat 'ie heel stevig is en je scherm goed beschermd. Daarom zou ik weer niet zo snel voor zo'n Hema-hoesje kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wad
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

Wad

Ik heb inmiddels besloten dat ik een Kobo Glo wil kopen, maar heb nog een vraagje aan degenen die hem al hebben. Dat de E Ink ervoor zorgt dat je ook goed in de zon kunt lezen snap ik, maar zorgt de witte rand van de Kobo nog voor weerkaatsing van de zon (zaterdag zou de zon weer gaan schijnen, dus misschien wil iemand die geen zwarte heeft het voor me testen? Of anders met een felle lamp ofzo?).
Ik heb in mijn stad geen Libris en geen Blz. winkel (en de MediaMarkt heeft nog steeds alleen de Touch), dus ik heb hem nog niet fysiek kunnen bekijken, vandaar deze vraag hier. Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Wat ik zelf nog het meeste wennen is aan de Kobo Glo is dat de marge aan de zijkant nog al klein is. Ik kom zelf van een bebook 2010, maar daar loopt de buiten rand onder een hoek af richting het scherm en de tekst heeft een grotere marge.
Hopelijk kan ik er een beetje aanwennen, want software matig de marge instellen werkte niet of de reader crashde(iemand een idee of ik dat via calibri kan fixen, dat de tekst net even iets verder van de rand staat)

[ Voor 12% gewijzigd door Tito129 op 19-10-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Tito129 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:10:
Wat ik zelf nog het meeste wennen is aan de Kobo Glo is dat de marge aan de zijkant nog al klein is. Ik kom zelf van een bebook 2010, maar daar loopt de buiten rand onder een hoek af richting het scherm en de tekst heeft een grotere marge.
Hopelijk kan ik er een beetje aanwennen, want software matig de marge instellen werkte niet of de reader crashde(iemand een idee of ik dat via calibri kan fixen, dat de tekst net even iets verder van de rand staat)
Ik kan op de Glo de marge gewoon instellen, werkt prima. Ik converteer in Calibre epubs naar kobo format zoals in de TS beschreven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

ElisabethM schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:58:
[...]

Om die reden heb ik voor mijn Kobo Touch een insteekhoes (sleeve) van Gecko Covers. Ik houd ook niet van die hoezen waar je reader permanent in zit. Mijn hoes is puur voor het vervoer, zodat ik tenminste wel mijn blauwe achterkant kan zien. Voordeel van zo'n Gecko Coverhoes is dat 'ie heel stevig is en je scherm goed beschermd. Daarom zou ik weer niet zo snel voor zo'n Hema-hoesje kiezen.
De Hema hoes is even een tijdelijke oplossing tot ik er een naar mijn zin vindt die wat steviger is, mijn Kobo verlaat haast nooit het huis en als ik hem meeneem kan ik hem tijdelijk even in mijn Kindle touch cover doen, die geeft wat meer bescherming. Maar zit te denken om misschien ook die Gecko insteek sleeve te nemen die zien er wel goed uit en vindt die jeans uitgave wel geinig. Maar ga er nog even over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

DC_Vincent schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:49:
[...]

Maar daar gaat zo'n vilten hoes ook niet tegen helpen...
Ik zeg ook niet dat je zo'n vilten hoes moet kopen..maar ik zou er toch wel iets beschermends omheen doen als je hem gaat vervoeren..ik heb zelfs van iemand gelezen die een Ereader zo in zijn tas doet zonder ook maar enige bescherming..tja dan moet je niet raar staan te kijken als je op een gegeven moment de strepen over je scherm ziet van een schermbreuk.

En zoals ik net ook al tegen iemand anders zei, mijn e-reader verlaat zelden het huis..als ik wil lezen onderweg of ergens buitens huis dan lees ik over het algemeen even op mijn iPhone. Met de Kobo app en met de kindle app en je hebt officieel bij hun gelezen boeken kan je makkelijk syncen waar je gebleven bent tussen je e-reader en de iPhone. Vindt ik dan weer makkelijker dan mijn e-reader mee te gaan slepen. iPhone heb ik altijd al op zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
tr201 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:54:
[...]

Ik kan op de Glo de marge gewoon instellen, werkt prima. Ik converteer in Calibre epubs naar kobo format zoals in de TS beschreven staat.
Dat was idd het probleen, alleen heb ik nu mijn hele library met die instellingen aangepast. Alleen nu komt er bij elke regels als iemand iets zegt een witregel tussen.

Ik probeer mijn plotselinge en ongewenste sympathie voor haar te negeren.
‘Natuurlijk ga ik, Kate. Ga jij maar terug naar bed. Wil je een paracetamolletje?’

wordt:
Ik probeer mijn plotselinge en ongewenste sympathie voor haar te negeren.

‘Natuurlijk ga ik, Kate. Ga jij maar terug naar bed. Wil je een paracetamolletje?’

Is er een manier dat ik dat terug lk dan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Calibre maakt in principe een backup van het bestand (zie de folder).

Is het bij 1 specifiek boek of bij alle? Ik heb met de conversie nog nooit problemen gehad..

(ik zou eerder zeggen, sloop de css nog verder ;))

[ Voor 16% gewijzigd door - J.W. - op 20-10-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
- J.W. - schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:30:
Calibre maakt in principe een backup van het bestand (zie de folder).

Is het bij 1 specifiek boek of bij alle? Ik heb met de conversie nog nooit problemen gehad..
De backup heb ik gevonden, het is bij alle boeken. Ik zie het ook in de preview van calibri. Maar ik weet niet zo welke css code er nu voor zorgt dat er ineens witregels ontstaan. Heb nu een vinkje gezet bij remove spacing. Dit ziet er al een stuk beter uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Tito129 op 20-10-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Vandaag nog een Glo gekocht, nu een witte voor m'n vriendin. Voordeel is dat je daar veel minder vingers op de matte rand ziet.
Maar goed, de kobo doet het telkens maar een paar minuten en dan zit ie vast. Ik heb 'm zowel draadloos en via de computer geconfigureerd en ook de 2.1.5 firmware rechtstreeks op de kobo gezet. Maar telkens is een paperclip nodig om het ding te resetten. Terug naar fabrieksinstellingen gezet en weer proberen ( op 2 computers) levert helaas niks op. Maandag maar ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Misschien niet juiste categorie maar kzag niet welke dat correcter zou zijn...

Mijn ma heeft nen Kobo Ereader touch gekocht die volgens de reviews toch redelijk deftig zou moeten zijn.

Nu als ze boeken koopt op de site zelf van kobobooks.com (meer keuze dan via de ereader zelf) en downloadt, komen die bestanden allemaal in een zip bestandje. In die zips steekt nergens een epub bestand en als ik de hele zip of inhoud kopieer/plak naar de ereader opslagruimte, krijg ik alle chapters los tussen de andere boeken vd bibilotheek ipv dat het boek als 1 wordt weergegeven, en er staat ook "onbekende auteur" bij. (ook geprobeerd om de .zip simpelweg naar .epub te veranderen maar probleem blijft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Vannacht voor het eerst optimaal gebruik kunnen maken van mijn verlichte scherm..wat een heerlijk ding is dat. Had een lange rit voor de boeg als passagier in een auto afgelopen nacht en heb dat waargenomen om eens de Kobo Glo in die omstandigheid uit te gaan proberen. En moet zeggen het leest echt heerlijk. Heerlijk zitten lezen de gehele rit, en mijn chauffeur had totaal geen last van het licht van de Kobo. Echt fantastische uitvinding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 10:36:
Hallo

Misschien niet juiste categorie maar kzag niet welke dat correcter zou zijn...

Mijn ma heeft nen Kobo Ereader touch gekocht die volgens de reviews toch redelijk deftig zou moeten zijn.

Nu als ze boeken koopt op de site zelf van kobobooks.com (meer keuze dan via de ereader zelf) en downloadt, komen die bestanden allemaal in een zip bestandje. In die zips steekt nergens een epub bestand en als ik de hele zip of inhoud kopieer/plak naar de ereader opslagruimte, krijg ik alle chapters los tussen de andere boeken vd bibilotheek ipv dat het boek als 1 wordt weergegeven, en er staat ook "onbekende auteur" bij. (ook geprobeerd om de .zip simpelweg naar .epub te veranderen maar probleem blijft)
Hier zie je hoe je de boeken die je via de website gekocht hebt op je touch kan krijgen:
http://kobo.intelliresponse.com/nl/index.jsp?requestType=NormalRequest&source=4&id=3515&sessionId=41cb07ce-1b73-11e2-9d20-ff15457f9c3b&question=Hoe+synchroniseer+ik+mijn+Bibliotheek+van+mijn+Kobo+Glo%2C+Kobo+Mini+en+Kobo+Touch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:50
tr201 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 00:02:
Vandaag nog een Glo gekocht, nu een witte voor m'n vriendin. Voordeel is dat je daar veel minder vingers op de matte rand ziet.
Maar goed, de kobo doet het telkens maar een paar minuten en dan zit ie vast. Ik heb 'm zowel draadloos en via de computer geconfigureerd en ook de 2.1.5 firmware rechtstreeks op de kobo gezet. Maar telkens is een paperclip nodig om het ding te resetten. Terug naar fabrieksinstellingen gezet en weer proberen ( op 2 computers) levert helaas niks op. Maandag maar ruilen.
Ik heb gisteren een Glo gekocht, en heb echt exact hetzelfde probleem! Lekkere quality control daar bij Kobo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Of jullie hebben gewoon een defecte Glow meegekregen die al door iemand anders was terug gebracht naar de winkel.

Zoiets gebeurd wel vaker bij nieuwe producten.

Edit: Nu die Kobo Glow's even niet op vorraad zijn en de tweede lading van de week komt, Had ik vast de App van Kobo op mijn Android Tablet (Asus Transformer) gezet en daar stoorde ik me al aan iets waar ik met de windows versie en de website van Kokobooks ook last van heb.

Ondanks dat ik de taal instel op Engels staat het vol met nederlandse tekst en nederlandse boeken, Twee dingen waar ik totaal niet op zit te wachten. Ik lees immers het liefst alleen in het engels, Iemand die hier een tip voor heeft want voor mij is dit behoorlijk storend. (Zo niet dan wordt het gewoon een kwestie van andere software in gebruik nemen.)

[ Voor 84% gewijzigd door Sato op 22-10-2012 00:57 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Sato schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 00:20:
Of jullie hebben gewoon een defecte Glow meegekregen die al door iemand anders was terug gebracht naar de winkel.

Edit: Nu die Kobo Glow's even niet op vorraad zijn en de tweede lading van de week komt, Had ik vast de App van Kobo op mijn Android Tablet (Asus Transformer) gezet en daar stoorde ik me al aan iets waar ik met de windows versie en de website van Kokobooks ook last van heb.

Ondanks dat ik de taal instel op Engels staat het vol met nederlandse tekst en nederlandse boeken, Twee dingen waar ik totaal niet op zit te wachten. Ik lees immers het liefst alleen in het engels, Iemand die hier een tip voor heeft want voor mij is dit behoorlijk storend. (Zo niet dan wordt het gewoon een kwestie van andere software in gebruik nemen.)
Kan zijn dat misschien de site je locatie kent en daarom boeken aanraad op locatie? De Kobo site heeft wel meer probleempjes, vindt de zoek machine ook niet al te best. Als je op een schrijfster zoekt krijg eerst tig andere schrijfsters dus moet je echt door de lijst heen gaan om te zien of jou schrijfster erbij zit, pas als je dan daar op klikt krijg je echt al haar boeken..zelfde gaat voor zoeken op titel, krijg je ook niet eerst de preciese titel die je zoekt maar eerst allerlei andere rotzooi waar je weer door moet waden, kan beter, vooral als je het vergelijkt met de zoekoptie op bijvoorbeeld Amazon voor kindle boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Sato schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 00:20:

...
Dan had de vorige eigenaar de verzegelingstickers wel weer perfect aangebracht en ook de usb kabel niet gebruikt, want die was nog gesealed.

2 defecte exemplaren is niet representatief, maar toch. De eerste Glo die ik haalde liep telkens vast omdat ik boeken op de sd-card zette. Vervolgens boeken intern gezet en nergens last van en nu is er ook firmware 2.1.5 die dat probleem zou moeten verhelpen. Dus hoewel ik het een geweldig apparaat vind, lijkt het niet dat ze bij Kobo een erg goede/strenge controle hebben. En dan heb ik het nog niet over de problemen met het leveren van de Glo (1 oktober toch?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC_Vincent
  • Niet online
Ik had ook last van vastlopers, echter sinds ik veeg om een pagina om te slaan ipv tik is hij niet meer vastgelopen en lijkt de omslatijd ook korter en constanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
tr201 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:29:
[...]

Dan had de vorige eigenaar de verzegelingstickers wel weer perfect aangebracht en ook de usb kabel niet gebruikt, want die was nog gesealed.
Nou degene die ik onlangs terugbracht had de usb-kabel ook nog gesealed, dus misschien kreeg je de mijne. ;)

Overigens meldde de Libris verkoper me toen dat ik de 3e was in de eerste batch die hem terugbracht, dat was dus wel een opvallend hoge DOA-score voor een enkele boekwinkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:50
mijn verzegelingsstickers waren trouwens verbroken... USB kabel nog wel ingesealed. Ik ga zo even terug, als ze niet ter plekke een vervanger hebben, wil ik mijn geld terug. Ga niet weken wachten op reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Libris/Blz. Hebben weer Zwarte Glo's op voorraad in de webwinkel,
De andere kleuren zijn van 23 oktober naar 29 oktober verschoven.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb net een belletje gekregen dat mijn zwarte Glo op voorraad is bij Broekhuis hier in Enschede. Afgelopen zaterdag hadden ze alleen nog 3 witte. Ik heb het idee dat boekhandels voorrang krijgen boven andere winkels, want bij MediaMarkt klaagden ze dat ze er nog geen een hadden gehad en dat de leverdatum in de PC al lang verstreken was :o

Edit: Ik heb mijn Glo nu binnen, maar er zit een soort van luchtbel midden in de "lightguide" die het licht over het scherm verspreid. Het gevolg is dat die bubbel oplicht als een soort felle pixel. Ik weet vrij zeker dat ik me hieraan ga storen, dus ik ga er maar mee terug. Als ik schuin van boven kijk zie ik heel veel van die belletjes, maar die zie je niet als je er normaal op kijkt, dus die zijn geen probleem. Maar die ene, precies in het midden... :/

Edit2: Oh, ik ga sowieso terug: hij zit vast in de setup-loop :(

Edit3: Oh, en daar kom je uit door de taal op Engels te zetten 8)7 Nu is de setup wel geslaagd :S

[ Voor 88% gewijzigd door Grrrrrene op 22-10-2012 18:14 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wad
  • Niet online

Wad

Wad schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:09:
Ik heb inmiddels besloten dat ik een Kobo Glo wil kopen, maar heb nog een vraagje aan degenen die hem al hebben. Dat de E Ink ervoor zorgt dat je ook goed in de zon kunt lezen snap ik, maar zorgt de witte rand van de Kobo nog voor weerkaatsing van de zon (zaterdag zou de zon weer gaan schijnen, dus misschien wil iemand die geen zwarte heeft het voor me testen? Of anders met een felle lamp ofzo?).
Ik heb in mijn stad geen Libris en geen Blz. winkel (en de MediaMarkt heeft nog steeds alleen de Touch), dus ik heb hem nog niet fysiek kunnen bekijken, vandaar deze vraag hier. Bedankt alvast!
Heeft iemand vandaag toevallig in de zon gezeten met de Glo of zou misschien iemand de witte rand voor me onder een felle lamp willen testen? Ben erg benieuwd of die rand voor hinderlijke weerkaatsing van het licht zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Wad schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 17:47:
[...]

Heeft iemand vandaag toevallig in de zon gezeten met de Glo of zou misschien iemand de witte rand voor me onder een felle lamp willen testen? Ben erg benieuwd of die rand voor hinderlijke weerkaatsing van het licht zorgt.
Ik heb een aardig felle daglicht bureau lamp en de rand weerkaatst niets. De rand is mat wit, dus geeft geen weerkaatsing, tenminste niet onder mijn felle lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
Ik zou persoonlijk iedereen trouwens aanraden om een witte te nemen, zwart ziet er misschien wel fraai uit maar het is geen voordeel in het gebruik. Je hebt dan altijd een dikke zwarte rand om je witte tekst heen staan, en dat kan het lezen onrustiger maken.

[ Voor 3% gewijzigd door litemotiv op 22-10-2012 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Vanmiddag de Glo geruild bij Libris. Verkoper zei dat er wel meer teruggekomen waren.
Na setup werkt de reader nu 'al' een kwartier zonder vastloper, dat is al beter dan z'n voorganger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
litemotiv schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:42:
Ik zou persoonlijk iedereen trouwens aanraden om een witte te nemen, zwart ziet er misschien wel fraai uit maar het is geen voordeel in het gebruik. Je hebt dan altijd een dikke zwarte rand om je witte tekst heen staan, en dat kan het lezen onrustiger maken.
Ik heb hier beide kleuren, de kleur maakt mij niks uit voor het evt. rustiger lezen. Ofwel, neem wat je persoonlijk prettig of mooi vindt. Een zwarte rand zou ook onrustig zijn bij een pc-monitor, maar die zijn tegenwoordig haast allemaal zwart.
Zoals eerder vermeld, de zwarte rand is wel gevoelig voor vette vingertjes, maar ik hou 'm in een hoes tijdens lezen, dus heb daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Ben zelf voor wit gegaan gewoon omdat ik dat mooier vond, samen met de roze achterkant, Heb hem nu in een hoes zitten die ik ooit voor mijn Kindle 4 gekocht heb van gecko, maar heb ook al een insteek hoes van gecko besteld, dus ga hem zonder hoes lezen. dit omdat ik het irritant vindt met de onofficiele hoes dat het elastiekje net voor het aan/uit knopje zit, wat jammer is want de hoes is ook wit en staat wel gaaf met mijn witte kobo..wilde dat ze de deluxe hoes maakte in wit met witte binnenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne is ook binnen!
Super apparaat, erg strak beeld en behoorlijk snel. Ik heb er nu zo'n uur of 8 op gelezen en nog geen vastlopers gehad. De glo werkt erg intuitief.

Wel loop ik tegen de volgende dingen aan:

- Mijn "naar rechts blader knop" werkt niet. Als ik in de rondleiding op de eerste bladzijde zit kan ik niet naar de volgende bladzijde. Heel gek want anders touch functies op die plek op het scherm werken wel. Hebben meer mensen hier last van? Anders ga ik 'm omruilen.
- Calibre kan als webserver binnen je netwerk fungeren zodat je daar boeken uit kunt ophalen. Echter, de (niet ondersteunde) browser van Kobo accepteert alleen URL's en geen ip adressen. Hier moet ik nog wat op verzinnen.
- Ik vind het licht best fel. (Zou zoiets eigenlijk met een firmware update gefixed kunnen worden of is dat een hardware ding?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:57
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:02:
- Mijn "naar rechts blader knop" werkt niet. Als ik in de rondleiding op de eerste bladzijde zit kan ik niet naar de volgende bladzijde. Heel gek want anders touch functies op die plek op het scherm werken wel. Hebben meer mensen hier last van? Anders ga ik 'm omruilen.
In de introductie moet je met de pijltjes beneden bladeren. Dit is ook bij de awards en dergelijke.
- Calibre kan als webserver binnen je netwerk fungeren zodat je daar boeken uit kunt ophalen. Echter, de (niet ondersteunde) browser van Kobo accepteert alleen URL's en geen ip adressen. Hier moet ik nog wat op verzinnen.
Ik kan enkel naar sites bladeren door er http:// voor te zetten. Dit is bij IP's volgens mij ook. Als je graag hebt kan ik dit testen. (Niet met calibre, wel met een Debian webserver)
- Ik vind het licht best fel. (Zou zoiets eigenlijk met een firmware update gefixed kunnen worden of is dat een hardware ding?)
Als je het licht aanzet wordt de onderste balk zwart, links heb je een soort zonnetje als je dat aanraakt krijg je een schuifbalk waarmee je de lichtsterkte kan instellen. Als ik in men bed lees zet ik dit meestal op een kwart of 2/5. Dan staat het gewone licht aan het plafond wel aan. Voor mij heeft het geen meerwaarde als de verlichting op zijn hardste staat, integendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LEDfan schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:17:
[...]

In de introductie moet je met de pijltjes beneden bladeren. Dit is ook bij de awards en dergelijke.

[...]

Ik kan enkel naar sites bladeren door er http:// voor te zetten. Dit is bij IP's volgens mij ook. Als je graag hebt kan ik dit testen. (Niet met calibre, wel met een Debian webserver)

[...]

Als je het licht aanzet wordt de onderste balk zwart, links heb je een soort zonnetje als je dat aanraakt krijg je een schuifbalk waarmee je de lichtsterkte kan instellen. Als ik in men bed lees zet ik dit meestal op een kwart of 2/5. Dan staat het gewone licht aan het plafond wel aan. Voor mij heeft het geen meerwaarde als de verlichting op zijn hardste staat, integendeel.
bedankt voor je reactie!

Ik ken de pijltjes voor het bladeren inderdaad, het punt is alleen dat mijn rechter pijltje niet werkt :( Het gekke is dat dat consequent is, dus ook bij awards e.d. Echter als ik in een boek op die plek druk, blader ik wel. Het hardware lijkt op die plek dus wel te werken, de software niet.

Goeie tip om er http voor te zetten, ga ik straks even proberen, laat ik je weten.

Wat verlichting betreft: ik had er even bij moeten vermelden dat het mij om de meeste gedimde stand gaat die ik nog te fel vind. Bij schemer/ zwak kunstlicht gaat het prima, maar in het pikkedonker is het best fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

eisbaer

Zie signature

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:44:
[...]
Wat verlichting betreft: ik had er even bij moeten vermelden dat het mij om de meeste gedimde stand gaat die ik nog te fel vind. Bij schemer/ zwak kunstlicht gaat het prima, maar in het pikkedonker is het best fel.
Mee eens. Ik mis ook een stand waarin de verlichting verder gedimd kan worden. Ik kwam laatst een forum tegen waar ook iemand van kobo zelf deelnam. Denk dat ik daar die opmerking eens ga plaatsen.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:44:
[...]
...
Het is zeker best fel licht als je in het donker leest op de laagste stand. Ik laat dan ook het liefst een klein lampje aan, anders voelt het een beetje alsof je voor een zonnebank zit. Hopen dat ze dat nog een keer aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Ik heb pas geleden in het donker gelezen, in de auto, en had geen last van het licht en ik had hem ergens net onder de helft staan...dus denk dat dat persoonlijk is. Ik vindt de laagste stand laag genoeg.

Mijn nieuwe gecko sleeve (spijkerstof) is net aangekomen en ziet er mooi uit en voelt degelijk en stevig aan, Ben er blij mee. :)

Afbeeldingslocatie: http://i1172.photobucket.com/albums/r565/mcdannofan/377496_159172557559332_1029064076_n_zps307f5eb5.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://i1172.photobucket.com/albums/r565/mcdannofan/155515_159172487559339_881127366_n_zpsb9202e96.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Zie trouwens net op de gecko site dat ze nu ook de standaard cover voor de Glo hebben, maar zo te zien is het gewoon de cover die ik al heb..maar dan misschien geoptimaliseerd voor de Glo..alleen als ik het zo zie zit het elastiekje in de rechterhoek nog steeds grotendeels over de aan/uit knop zoals ik met mijn witte gecko hoesje heb, en ik persoonlijk vond dat zeer irritant.

Afbeeldingslocatie: http://www.geckocovers.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/k/o/kobo_glo_white_standard_1.jpg

En ze hebben nu ook de Deluxe in Wit met witte/grijze binnenkant. Staat wel mooi, maar toch nog steeds niet optimaal, ze zouden gewoon glad materiaal moeten gebruiken voor die binnenkant (gedeelte waar de reader in gaat), zou veel mooier staan. Maar is al een hele verbetering en wit met de witte reader is gewoon heel mooi.

Afbeeldingslocatie: http://www.geckocovers.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/k/o/kobo_glo_luxe_wit_2.jpg

Ben blij dat ze hem dus toch in wit hebben, mocht mijn sleeve onverhoopt toch niet bevallen, dan zou ik deze misschien overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
Ik lees eigenlijk nooit in de nacht. (Meestal slaap ik dan.) En gebruik de verlichting dus als extra verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
Al enig spoor van de officiele hoesjes? Ik vind de bevestigingsmethode van de Gecko hoesjes niet heel mooi en heb liever het clipjes systeem van de SleepCovers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

LEDfan schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:36:
Ik lees eigenlijk nooit in de nacht. (Meestal slaap ik dan.) En gebruik de verlichting dus als extra verlichting.
Ik ook, ik lees meestal overdag als ik tijd heb en voor het naar bed gaan, maar dan heb ik ook mijn slaapkamer licht aan, maar omdat de lichtval dan niet optimaal is gebruik ik ook mijn glo licht.

Ik denk ook niet dat de verlichting bedoeld is om echt een lamp te vervangen en dus dat je helemaal in het donker leest. Het is meer bedoeld als je verminderde lichtval hebt dat je het licht erbij aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

B1tchwax schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:59:
Al enig spoor van de officiele hoesjes? Ik vind de bevestigingsmethode van de Gecko hoesjes niet heel mooi en heb liever het clipjes systeem van de SleepCovers.
volgens de indigo site is hij daar voorradig, maar krijg geen account gemaakt, je moet een telefoon nummer invullen maar moet schijnbaar bepaald voormaat zijn anders accepteerd hij het niet.

Bij de Kobo site zelf staat nog steeds coming soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Ziet er naar uit dat Gecko covers een sleep cover zal releasen ergens in November volgens hun twitter;
Gecko Covers ‏@Geckocovers
@Geckocovers is the Kobo Glo Luxe cover a sleep cover (puts the device to sleep when closed) ?
@SeigneurAo Not yet. Per November 1 improved Kobo Glo Luxe covers will be introduced, including auto wake/up sleep function.

Denk dat ik daar dan maar op wacht, tenzij kobo zelf de sleep cover eens zal uitgeven..Zo te zien volgens een forum is de sleep cover in Amerika al wel te krijgen. Volgens een gebruiker geeft het wel wat meer bulk aan de reader maar bevalt hij wel, alleen vond hij het elastiek om de cover dicht te houden niet zo, maar ik persoonlijk vindt zo'n elastiek altijd fijner dan een magnetische gesp voor sluiten.

[ Voor 36% gewijzigd door MDF op 23-10-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
MDF schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:02:
[...]

Ik ook, ik lees meestal overdag als ik tijd heb en voor het naar bed gaan, maar dan heb ik ook mijn slaapkamer licht aan, maar omdat de lichtval dan niet optimaal is gebruik ik ook mijn glo licht.

Ik denk ook niet dat de verlichting bedoeld is om echt een lamp te vervangen en dus dat je helemaal in het donker leest. Het is meer bedoeld als je verminderde lichtval hebt dat je het licht erbij aan kan doen.
Ik ga meestal later slapen en dan is het voor m'n vriendin wel prettig als er geen lamp meer aanstaat als ik nog wat wil lezen. Maar de Glo doet dan z'n naam teveel eer aan.
Overigens is op m'n ipad de laagste normaal instelbare lichtstand ook veel te fel als het donker is, alleen heb ik daar een andere browser op die binnen de browser het licht tot bijna donker kan dimmen. Maar de verlichting van de ipad is heel anders dan van de Glo. Wellicht zijn de led'jes niet lager te dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

tr201 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:46:
[...]

Ik ga meestal later slapen en dan is het voor m'n vriendin wel prettig als er geen lamp meer aanstaat als ik nog wat wil lezen. Maar de Glo doet dan z'n naam teveel eer aan.
Overigens is op m'n ipad de laagste normaal instelbare lichtstand ook veel te fel als het donker is, alleen heb ik daar een andere browser op die binnen de browser het licht tot bijna donker kan dimmen. Maar de verlichting van de ipad is heel anders dan van de Glo. Wellicht zijn de led'jes niet lager te dimmen.
Okay ja dat kan ik begrijpen als je op die manier leest. Maar misschien is het ook een kwestie van wennen? Ik weet dat de Nook met licht wel veel zwakker is, is geloof ik een video van op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb mijn Glo vandaag geruild voor een exemplaar zonder belletje in het scherm en deze is gelukkig een stuk stabieler. Ik kom het setupproces gewoon door, hij lijkt ook sneller te zijn... Kan er verder nog weinig over zeggen omdat ik hem pas net heb, maar dit biedt hoop :)

Edit: OK, eerste vastloper gehad bij het zoeken naar waar ik gebleven was in een ebook van 380 pagina's (ik las voorheen de papieren versie). Verder gaat alles vooralsnog prima: mooi scherp scherm, die verlichting is briljant en hij is lekker snel.

[ Voor 31% gewijzigd door Grrrrrene op 23-10-2012 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
MDF schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:10:
Ik heb pas geleden in het donker gelezen, in de auto, en had geen last van het licht en ik had hem ergens net onder de helft staan...dus denk dat dat persoonlijk is. Ik vindt de laagste stand laag genoeg.

Mijn nieuwe gecko sleeve (spijkerstof) is net aangekomen en ziet er mooi uit en voelt degelijk en stevig aan, Ben er blij mee. :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb je hier niet veel ruimte over in de hoes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

l3art schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:05:
[...]

Heb je hier niet veel ruimte over in de hoes?
Nee hij zit mooi strak in de hoes, moet zelfs beetje duwen om hem er helemaal in te krijgen, en zelfs beetje werken om hem er weer uit te krijgen. Kan misschien zijn omdat hij nog helemaal nieuw is en dat hij met gebruik soepeler wordt, maar de beide kanten zijn gevuld met iets hards, misschien stevig karton wat hem ook zijn stevigheid geeft dus kan ook zijn dat hij zo mooi strak blijft. Ben er tot nu toe heel tevreden mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
De verlichting lijkt wel lager te kunnen. Als ik een boek lees zonder verlichting en de Glo aan de oplader aansluit, de verlichting vervolgens aanzet en dan weer uit, dan blijft de verlichting heel zachtjes branden. Perfect voor lezen in het pikkedonker, alleen jammer dat er een kabel aan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
MDF schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:09:
[...]

Nee hij zit mooi strak in de hoes, moet zelfs beetje duwen om hem er helemaal in te krijgen, en zelfs beetje werken om hem er weer uit te krijgen. Kan misschien zijn omdat hij nog helemaal nieuw is en dat hij met gebruik soepeler wordt, maar de beide kanten zijn gevuld met iets hards, misschien stevig karton wat hem ook zijn stevigheid geeft dus kan ook zijn dat hij zo mooi strak blijft. Ben er tot nu toe heel tevreden mee. :)
Hmmm ok misschien dan toch maar overwegen. Al moet ik zeggen dat een cover a la iPad ook wel mooi zou zijn gezien de toch al zachte achterkant van de Glo. Maar kon nog niet echt vinden of de sleepcover zoiets wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

l3art schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:41:
[...]

Hmmm ok misschien dan toch maar overwegen. Al moet ik zeggen dat een cover a la iPad ook wel mooi zou zijn gezien de toch al zachte achterkant van de Glo. Maar kon nog niet echt vinden of de sleepcover zoiets wordt.
Nee sleepcover is gewoon een volledige cover met voor en achterkant, waar de kobo in een soort clip systeem vast geclipped wordt.

zie deze foto:

Afbeeldingslocatie: http://collinsbooksblog.com.au/wp-content/uploads/2012/09/SleepCover-lifestyle.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ok thnx, nou dat wordt het sowieso niet dan. Ga dan eerder voor een pouch oid, Misschien dan toch maar die van gecko kopen die paar berichten hier boven is gepost (die van spijkerstof).

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 24-10-2012 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_jabberwock
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-06 21:15
Is er iemand die de e-reader al van een andere plek heeft dan libris of blz? In (zuid) Limburg liggen namelijk geen vestigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:45

mwa

de_jabberwock schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:09:
Is er iemand die de e-reader al van een andere plek heeft dan libris of blz? In (zuid) Limburg liggen namelijk geen vestigingen.
Je kunt deze toch ook gewoon laten thuisbezorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
tr201 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:35:
De verlichting lijkt wel lager te kunnen. Als ik een boek lees zonder verlichting en de Glo aan de oplader aansluit, de verlichting vervolgens aanzet en dan weer uit, dan blijft de verlichting heel zachtjes branden. Perfect voor lezen in het pikkedonker, alleen jammer dat er een kabel aan zit.
Raar, dat doet die van mij niet. Lijkt me ook niet helemaal normaal dat de verlichting aanblijft ondanks dat je hem hebt uitgezet :?

Mijn Glo blijft vastlopen met bepaalde acties. Gisteren koppelde ik hem aan de computer: vastgelopen. Zette ik er wat stripboeken op: vastgelopen. Maakte ik een nieuwe boekenplank aan voor die stripboeken: vastgelopen.

Overigens jammer dat Kobo niks lijkt te doen met tags en series die je in Calibre aanmaakt. Beetje dubbel werk zo. Als ik straks m'n Suske & Wiske collectie erop ga zetten wordt dat verschrikkelijk veel werk om op een eigen plank te zetten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Grrrrrene schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 06:15:
[...]

Raar, dat doet die van mij niet. Lijkt me ook niet helemaal normaal dat de verlichting aanblijft ondanks dat je hem hebt uitgezet :?
...
Het aanblijven van de verlichting kan wellicht ook aan mijn adapter liggen. Ik gebruik de adapter van m'n telefoon en die heeft een output van 5V-850mA.
Hoort eigenlijk het led'je naast de powerknop te branden als je de e-reader aan het opladen bent (groen als hij oplaadt en blauw als opladen klaar is zoals bij m'n gsm)? Dat lampje knippert eigenlijk alleen maar even als ik de e-reader aanzet nadat ie uitgeschakeld is geweest, verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Laatst een Touch gekocht, leuk dingetje zo op het eerste gezicht. Zet ik er net een paar pdf boeken op, blijkt ding geen font veranderingen te ondersteunen bij pdf. Totaal waardeloos dus want het font is zo klein dat het enkel op 5cm afstand leesbaar is. Ook loopt'ie constant vast zodra ik een 'boekenkast' open en vervolgens naar de 2e pagina wil gaan. Iemand een idee als er een oplossing is voor dat pdf probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Grrrrrene schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 06:15:
[...]

Overigens jammer dat Kobo niks lijkt te doen met tags en series die je in Calibre aanmaakt. Beetje dubbel werk zo. Als ik straks m'n Suske & Wiske collectie erop ga zetten wordt dat verschrikkelijk veel werk om op een eigen plank te zetten :X
Bij mij werken tags en series wel. Je moet alleen calibri goed configureren. Bij device instellingen de boekenkast aanvinken en de juiste tags vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
ocdaan schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 20:59:
Laatst een Touch gekocht, leuk dingetje zo op het eerste gezicht. Zet ik er net een paar pdf boeken op, blijkt ding geen font veranderingen te ondersteunen bij pdf. Totaal waardeloos dus want het font is zo klein dat het enkel op 5cm afstand leesbaar is. Ook loopt'ie constant vast zodra ik een 'boekenkast' open en vervolgens naar de 2e pagina wil gaan. Iemand een idee als er een oplossing is voor dat pdf probleem?
In Calibre kan je een pdf omzetten in een epub. E-readers met een e-ink-scherm zijn sowieso niet zo geschikt om pdf's mee te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

ElisabethM schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:51:
[...]

In Calibre kan je een pdf omzetten in een epub. E-readers met een e-ink-scherm zijn sowieso niet zo geschikt om pdf's mee te lezen.
Daar heb je gelijk in ben ik bang ;)

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
Bij wijze van test heb ik dit berichtje op min glo getypt. Ik vind de browser en de snelheid ervan zeker niet slecht.
@ocdaan als de pdf voornamelijk tekst bevat zal het converten redelijk goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Tito129 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:16:
[...]

Bij mij werken tags en series wel. Je moet alleen calibri goed configureren. Bij device instellingen de boekenkast aanvinken en de juiste tags vermelden.
Dan moet ik nog wat doorprutsen, blij dat het in principe wel hoort te werken. Maakt hij van series en tags dan "boekenkasten" ofzo? Dat is nml wat ik probeer te bereiken. Als ik een .CBR omzet naar epub pakt hij ook de verkeerde resolutie (800x600 volgens mij), waardoor de pagina's niet schermvullend zijn. De cover blijft wel goed 8)7 Maar de Kobo Glo staat bij mij ook nog niet bij Calibre als type om te selecteren. Doe ik dan iets heel erg fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:55
Iemand enig idee waar ik op korte termijn een Glo kan vinden? Ik ga as woensdag op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ik zou alle Libris boekhandels bellen die in de buurt zitten.

Heb ik 2 weken geleden ook gedaan, bij de 4e boekhandel was het raak en kon ik hem gelijk ophalen.

Hij is even duur als op hun website, 129 euro. Eén van de beste aankopen die ik dit jaar gedaan hebt. Super blij met m'n Glo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-10 22:32
Ook ik heb gewoon contact gelegd met een aantal Libris en Blz winkels die nog enigzins in de buurt waren.

Ik had 2 stuks al ruim 2 weken in bestelling staan. Aangezien ik maandag al op vakantie ga en ze gisteren nog steeds niet bij mijn boekhandel waren afgeleverd, terwijl dit wel was verwacht, ben ik ook maar verder gaan kijken. Uiteindelijk gisteravond 2 stuks kunnen ophalen in Zuidhorn (ook niet echt een grote plaats waar je ze direct verwacht).

Gisteravond even snel getest.
Met de micro-USB van mijn telefoon werden ze niet gevonden door de computer. Uiteindelijk de originele kabel maar gebruikt en toen was het geen probleem. Beide kregen direct een update en deze werd na het loskoppelen netjes zonder problemen geinstalleerd.
Scherm is duidelijk, de verlichting werkt prima en in de allerlaagste stand heel zacht en in een volledig donkere kamer zeker niet vel te noemen in mijn ogen.

Vanmiddag na m'n werk maar is even wat boeken erop zetten en verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik ben bij de Libris boekhandel in de buurt langsgegaan. Die hebben 3 filialen dicht bij elkaar en hebben nog rondgebeld of er nog een zwarte bij hun collega's lag. Terwijl ik belde werd de laatste verkocht, maar ze hebben op vrijdag een nieuwe voor me besteld en die was op maandag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:55
Dat was een prima tip :) Eerste Libris die ik belde had nog stapels op voorraad... zowel zwart als wit.
Dit was Hoogstins in Amsterdam. Heb em net opgehaald, mooi apparaat!

[ Voor 11% gewijzigd door Mark- op 28-10-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Schuifkaas
  • Laatst online: 08-10 12:11
Hier http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=193184 staat hoe je calibre inricht om boekenkasten aan te maken op je Kobo. Ik moest wel eerste een nieuwe versie installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_jabberwock
dialmformark schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:42:
[...]

Je kunt deze toch ook gewoon laten thuisbezorgen?
Wat een tip... Blz/Libris blijft de datum maar vooruit schuiven, terwijl ik hoor dat winkels wel gewoon geleverd krijgen en soms zelfs voorraden hebben... En nu heeft Blz mijn geld ondertussen wel op hun rekening staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de_jabberwock schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 08:34:
[...]

Wat een tip... Blz/Libris blijft de datum maar vooruit schuiven, terwijl ik hoor dat winkels wel gewoon geleverd krijgen en soms zelfs voorraden hebben... En nu heeft Blz mijn geld ondertussen wel op hun rekening staan.
Ik heb hem ook moeten bestellen omdat hier geen boekenwinkels in de buurt liggen (woon in Heerlen) en ook ik moet wachten....helaas..... Maar ik heb hem wel nog niet betaald. Eigenlijk een beetje met voorbedachte rade, omdat ik er al bang voor was dat hij niet op tijd geleverd zou worden.

Ik heb hem besteld op 23-10-2012 en nu staat hij nog altijd in backorder. Om helemaal kriegelig van te worden want toen ik hem bestelde stond bij leverstatus "vandaag voor 20:00 uur besteld, de volgende dag in huis".

Niet dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_jabberwock
Ik woon vlak bij je in de buurt en heb de winkel van Blz in meijel gemaild (dat is de dichtstbijzijnde). Ik heb nog geen reactie, maar als ze iets laten weten dan PM ik je wel even, want wellicht dat ik dan van t weekend even daar heen ga karren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enthroned
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 17:15
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:45:
[...]

Ik heb hem ook moeten bestellen omdat hier geen boekenwinkels in de buurt liggen (woon in Heerlen) en ook ik moet wachten....helaas..... Maar ik heb hem wel nog niet betaald. Eigenlijk een beetje met voorbedachte rade, omdat ik er al bang voor was dat hij niet op tijd geleverd zou worden.

Ik heb hem besteld op 23-10-2012 en nu staat hij nog altijd in backorder. Om helemaal kriegelig van te worden want toen ik hem bestelde stond bij leverstatus "vandaag voor 20:00 uur besteld, de volgende dag in huis".

Niet dus.....
Mijn bestelling staat al vanaf 14 okt en is al 3x opgeschoven, 18okt. geen glo, 23 okt. geen glo en 31 okt.....geen glo.
Geloof dat ie nu weer op 2 nov.(edit: 7 nov. dus :( ) ofzo verwacht wordt, misschien het meest irritante is nog wel dat je totaal niet op de hoogte wordt gehouden van de status, ook niet als die (weer) opgeschoven wordt.
Ik ben op de 25e zelf maar eens gaan mailen en kreeg toen dus te horen dat ie vandaag verwacht werd maar helaas, mail werd overigens wel snel en netjes beantwoord.

Begint sterk te lijken op het wachten op een LG telefoon update :X

[ Voor 3% gewijzigd door Enthroned op 31-10-2012 21:24 ]

Updating..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_jabberwock
Na het mailen met de klantenservice bleek dat ze wel gewoon de zwarte kunnen leveren. Gisteren even heen en weer gemaild en zometeen verwacht ik de postbode. Dus als je geen echte voorkeur hebt voor een kleur, meteen even de klantenservice mailen.

Vanavond een treinreis en mn epubs staan al klaar. Morgen zal ik mijn ervaringen met mn eerste ebook hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Henk Schuifkaas schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:31:
Hier http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=193184 staat hoe je calibre inricht om boekenkasten aan te maken op je Kobo. Ik moest wel eerste een nieuwe versie installeren.
Als ik je post kon +3 modereren, had ik het gedaan. Eindelijk de boekenplanken werkend \o/

Wijzigingen in de Kobo Glo leveren mij nog altijd vastlopers op, maar ik kan dagenlang lezen zonder dat hij vastloopt. Voorlopig kan ik er wel mee leven, maar ik denk wel dat het tijd wordt voor een update van Kobo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Grrrrrene schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 11:49:
[...]

Als ik je post kon +3 modereren, had ik het gedaan. [..]
Ter compensatie zal ik hem in de startpost opnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
De webshops met officiële Kobo Glo Sleep Covers beginnen binnen te druppelen. Ik heb net 2 zwart leren covers besteld.

Verwacht ze ergens komende week binnen te krijgen en zal laten weten of dit de premium tov de gecko covers waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damnsharp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-05-2019
God, wat heeft het lang geduurd maar nu is ie er dan, de Kobo Glo zilveren versie. Althans, achterkant zilver en zij/voorkant wit. Maar goed. Werkt als een speer, alleen niet veel boeken erop gezet. Maar dat hoeft voor mij ook niet :) Ik heb al veel gelezen over de Kobo hier en ben zeer tevreden over de aankoop.
Wat ontzettend handig het licht (echt top) en bijv. klik op woord met meteen woordenboek vertaling. Dat scheelt werk.

Nu op zoek naar een degelijke lederen cover die er goed bijpast en voldoende bescherming geeft, dus ook aan de zijkanten en niet zoals ik al veel hoesjes zie waarin je de Kobo moet klikken en aan de zijkanten ruimte open is (tips welkom).

[ Voor 9% gewijzigd door damnsharp op 07-11-2012 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:03
Mensen die een upgrade hebben gedaan van de touch naar de Glo ? Zit er zwaar over te denken door het ingebouwde licht als ik mijn touch redelijk kan verkopen , maar vraag me af of hij even goed (of liever nog beter :p) werkt als de touch. Dus echt de vergelijking graag en niet dat de Glo goed is , want dat geloof ik zo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:49
Maandag de Glo besteld bij Informatique, op de site stond "Op voorraad bij leverancier (2 tot 5 dagen)" maar bij mijn orderstatus staat inmiddels dat ze niet weten wanneer ze weer voorraad hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loct
  • Laatst online: 02-03 19:42
Bramster schreef op woensdag 07 november 2012 @ 22:38:
Maandag de Glo besteld bij Informatique, op de site stond "Op voorraad bij leverancier (2 tot 5 dagen)" maar bij mijn orderstatus staat inmiddels dat ze niet weten wanneer ze weer voorraad hebben :(
Ik had ze hierover gebeld ze gingen er vanuit dat deze eind november pas weer leverbaar zijn. Je kunt het beste je order cancellen en naar een willekeurige libris winkel bellen. Ik heb vandaag nog een zwarte opgehaald in Breda (voor zover ik weet hebben ze er daar iig nog enkele liggen).

Wellicht heeft Libris in Oss/Nijmegen er nog eentje liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Loct op 07-11-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:49
Morgen maar eens bellen dan, hoop het...

edit: De Glo is binnen :)
Gewoon bij de een Libris boekhandel gehaald, waren gewoon op voorraad

[ Voor 55% gewijzigd door Bramster op 08-11-2012 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Heb nu bijna een maand een Glo. Op zich een perfect dingetje, alleen de batterijduur is bij mij dramatisch. Moet om de paar dagen opladen of dan staat de batterij op 50% en de volgende dag zonder te lezen is er de melding dat de batterij leeg is. De Glo van m'n vriendin, die veel meer leest, houdt het het veel langer vol. Hoopte dat dit na een paar weken beter zou gaan (batterij inwerken ofzo). Helaas dus niet, ik ga maar weer terug met het ding naar Libris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Schuifkaas
  • Laatst online: 08-10 12:11
Heb je wel wifi uitstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Pagina: 1 ... 6 ... 71 Laatste