Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:36

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik heb een raar probleem met de Glo, zodra ik de glo aan de laptop van mijn vriendin hang en er iets opzet. Dan ziet de Glo deze boeken soms wel, soms niet, maar na een herstart (of slaap stand van de Glo) is de gehele library leeg. Dit heb ik ook als ik er een boek op zet, los koppel en daarna meteen weer aan de pc hang. Als ik hem dan loskoppel is de library leeg. Enige manier om dan weer boeken in de library te krijgen is een reset, firmware downloaden en weer opnieuw beginnen.
Ik kan via google niemand anders vinden met dit probleem (lijkt het) en treed op in zowel Calibre,Adobe als Windows drag&drop.
Komt iemand dit probleem bekend voor?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Ontkoppel je de Glo in Calibre, Kobo Desktop of in je file-manager? Ik heb nog niet geprobeerd dit niet te doen, maar ik heb er geen last van. In de handleiding staat overal dat je moet ontkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Dit is een goede tip, want de eerste (paar) keer deed ik ook niet ontkoppelen in calibre / windows en toen was ik ook alles kwijt. Hierna altijd op een correcte manier ontkoppeld en nu geen problemen meer gehad met de inhoud van de bibliotheek van de Glo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

LEDfan schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:27:
Ontkoppel je de Glo in Calibre, Kobo Desktop of in je file-manager? Ik heb nog niet geprobeerd dit niet te doen, maar ik heb er geen last van. In de handleiding staat overal dat je moet ontkoppelen.
Via Kobo desktop of Windows.

Maar denk dat het interne geheugen gewoon stuk is, na een recente herstart (geen reboot, alleen aan en uit) is er spontaan weer een oudere firmware op verschenen en wilde het apparaat weer updaten.
Ik heb geen vertrouwen meer in deze Kobo.

Het verhaal van koppelen/ontkoppelen kan het niet alleen zijn, heb het ook na een herstart zonder dat er een pc in de buurt is geweest.

[edit]Vriendin heeft contact gehad met Kobo. Het schijnt dat de Kobo enorm gevoelig is voor fouten in ePub bestanden, als je dit hebt, dan moet je uitzoeken welk ePub er voor zorgt en die wissen, even aansluiten en dan zou de library weer moeten werken.
Helaas hadden wij er op dat moment alleen boeken opstaan die uit de Kobo store kwamen.
We denken nog een weekend na, maar tot nu toe is het een grote tegenvaller, tegen de miskoop aan. Zo makkelijk als alles ging bij de Bebook, zo lastig gaat het bij de Kobo.

[ Voor 36% gewijzigd door MeNTaL_TO op 09-11-2012 16:41 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-06 20:46

Magic666

No one's neighbour!

Net een Glo (rode achterkant) gekocht bij de Libris boekhandel in Noordwijk.

Daar lagen nog meer dan voldoende exemplaren :)

Vandaag en morgen maar eens gaan stoeien met de Glo en Calibre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Ben inmiddels een stuk verder met het probleem, blijkbaar een corrupte database, na het verwijderen van alles in de image folder en sqllite database geen vastlopers meer gehad en blijven de boeken er ook weer instaan. Vind het wel raar dat er er bestanden in de image folder stonden van juli, is dat bij jullie ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Nu 2 dagen kunnen spelen met de Glo en hij bevalt meer dan prima!
Installatie ging prima en updaten ging eveneens probleemloos.

Een aantal boeken erop gezet en lezen maar! Gaat allemaal soepel, verlichting is ideaal en leest erg prettig. De slider staat iets voor het midden. Lettertype ook iets aangepast en ook dat werkt prima.

Nog geen ervaring met de Kobostore maar dat komt vanzelf wel. Al met al een prima aankoop waardoor ik meer ga lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-06 16:30
Henk Schuifkaas schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:31:
Hier http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=193184 staat hoe je calibre inricht om boekenkasten aan te maken op je Kobo. Ik moest wel eerste een nieuwe versie installeren.
Wat een supertip!! dank je wel voor het linkje.

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-06 19:50
Ook ik heb één van de bij Libris aangesloten boekhandels gebeld, met de vraag of er nog voorraad was.
Ik kon direct een zilveren versie ophalen, dit was de allerlaatste die de boekhandel (Heijink in Hardenberg) had.
Installatie verliep vlekkeloos. Gelijk Calibre geïnstalleerd en ook de tutorial om automatisch boeken op boekenplanken te plaatsen doorlopen (zie voor linkje de startpost), dit werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 17:15
Vandaag een Glo gehaald bij Boekhandel Manschot in Nieuwegein, ze hadden 5 zwarte op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zie nu steeds meer reviews voorbijkomen en meeste vinden de Kindle PW beter, maar verschil is vrij minimaal als ik goed begrijp. Bij kobo is het lampje feller en echt bedoeld voor lezen in donker, terwijl bij PW het beeld er gewoon contrastrijker van wordt en het contrast ook beter behouden blijft als het lampje echt fel wordt gezet.

Denk dat ik toch misschien maar serieus Glo moet overwegen ipv de PW.

Wat heeft bij jullie de doorslag gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

PW is lastig verkrijgbaar in NL.

Glo kan meer formaten aan, heeft SD slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-11-2022
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 19:31:

Na twee frustrerende weken heb ik mijn Glo weer ingeleverd. Het apparaat bleef vastlopen, en door de klantenservice werd ook min of meer toegegeven dat het programma niet altijd even goed overweg kan met e-pubs die niet uit de Kobo-store komen.
Zolang je er een zeer beperkt aantal boeken opzet is er niets aan de hand, maar als je, zoals ik, graag een paar honderd boeken meesleept, en die boeken zijn dan ook nog eens door Calibre geconverteerd, dan is de kans groot dat het apparaat min of meer permanent van slag raakt. En dan was het intern geheugen van Glo nog niet voor een derde vol, kun je nagaan als ook daadwerkelijk een sd-kaart wilt gebruiken.

Ik kon er niets meer mee, om het half uur een vastloper die alleen met een paperclip was op te lossen. Het was een softwareding, als ik alles eraf gooide op een boek of drie na dan was er niets aan de hand. Maar daar heb ik hem dus niet voor.

Ik lees dus nu weer met mijn oude vertrouwde Kindle Keyboard, die lust alles en heeft nog nooit gehaperd. Jammer is het wel, want het licht, het kleinere formaat en het touchscreen waren geweldig, en als de Glo het goed gedaan had had ik hem graag gehouden.
Ergens overweeg ik nog om een ander exemplaar te proberen, maar ik denk niet dat het uitmaakt en ik weet niet of ik hem dan weer zo makkelijk terug kan brengen.
De klantenservice van Kobo was trouwens erg goed en zeer vriendelijk.

Het gaat dus toch de Kindle Paperwhite worden, zo gauw die hier verkrijgbaar is.

Voor wat betreft bestandsformaten maakt het niet uit, die converteer je in vijf seconden heen en weer in Calibre.

[ Voor 5% gewijzigd door Fikkie op 14-11-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-06 19:41
Wilde mijn oude Sony PRS600 vervangen aangezien de batterij versleten is.
De keuze is Kindle PaperWhite of Kobo Glo. Voor de Kobo Glo gekozen omdat deze beter verkrijgbaar is in nederland en omdat hij ePub files kan lezen (mijn boekenverzameling is ePub en enkele PDF files en omzetten van alle files vind ik teveel werk.......).

Ik had de Kobo Glo bij Redcoon.nl besteld maar kreeg steeds te horen dat de zending vertraagd was en ze geen readers hebben. Na 5 weken wachten (en bellen) heb ik mijn geld terug gevraagd en ben naar de dichtsbijzijnde Libris/Blz winkel (Valkenswaard) gegaan.
Ik had geluk, ze kregen net een stuk of 5 Kobo Glo ereaders binnen en ik kon er een krijgen.

Vanochtend opgehaald.
Volgens de boekenverkoper moest je een andere installatie volgorde aanhouden omdat de orginele instructies soms problemen gaven.
Dat heb ik gedaan (eerst via www.kobosetup.nl de software installeren op de PC, daarna inloggen (en account aanmaken) en dan als laatste de ereader aansluiten). Na installatie de reader loskoppelen en daarna vindt een update van de firmware plaats. Alles verliep soepel, geen problemen.

De reader werkt erg soepel en reageert sneller dan mijn oude Sony reader. Het beeldscherm is ook bijzonder scherp en heeft goed contrast. De verlichting heb ik nog niet kunnen uittesten maar als ik in een donkere hoek ga zitten en deze aanzet is het scherm mooi egaal verlicht en lijkt iets witter te worden.
Hij reageert ook snel en goed op aanrakingen van het beeldscherm.

De reader is licht en makkelijk vast te houden. Het is wel plastic (met rubber-gevoel) en geen metaal zoals de Sony PRS600 is maar toch voelt hij degelijk aan.
Jammer is wel dat er geen power-adapter voor het opladen van de ereader in de doos zit, alleen een USB kabeltje om de reader te laden via een PC. Ook mis ik een eenvoudige hoes om de reader te bewaren, maar hij past in de hoes van de Sony ereader die ik voorlopig ga gebruiken.

Al met al ben ik heel tevreden met mijn nieuwe aankoop en de service bij de Libris boekenwinkel ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:26

13art

Moderator Mobile
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 19:31:
Persoonlijk vind ik de Glo gewoon een top apparaat. Bij mij geen vastlopers, ondanks dat ik geen boeken uit de KOBO store er op heb staan.
Ook bij de Glo vind ik dat het contrast groter wordt wanneer het ligt voluit staat. Weet dat de meningen hier over verschillen, maar de achtergrond wordt een stuk witter terwijl de tekst (voor zover ik kan zien) gewoon donker blijft. Kortom groter contrast.

Verder is het gewoon plug en play, en slikt hij standaard epub bestanden wat ik gewoon erg makkelijk vind.
Daarbij is het apparaat nog lekker compact. Is het mooi afgewerkt, kan er een sd kaartje in (al zal ik dat persoonlijk niet veel gaan gebruiken aangezien je dan wel heel veel boeken er op zou moeten gaan zetten.

En daarbij was de Glo wat eerder te verkrijgen dan de Paperwhite.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Thx :)

Hoe zit het trouwens met het touch screen? Ik lees daar wisselende dingen over bij Kobo. Werkt het omslaan van de pagina's lekker bij de Kobo Glo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik vind het prima werken. Waar volgens mij klachten over zijn is dat in de menu's het niet altijd even snel gaat, maar ik heb me er nog niet aan kunnen ergeren. Wel paar keer gehad dat ie in één keer twee pagina's omsloeg, maar ach als dat alles is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

je kan tikken of sliden/swypen om een blz om te slaan. :)

• Fred13
touchscreen is prima.
Een zachte tik is reeds voldoende om de pagina te doen omslaan :)

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Welke kleur bezel leest trouwens het fijnste? Bij een iPad wil je snel zwart hebben, omdat het beeld dan mooier lijkt te zijn (minder flets), maar misschien is dat bij een e-reader juist weer heel anders.

Hebben mensen daar nog ideeen over? Aangezien Kobo behoorlijk wat kleurtjes aanbiedt voor de Glo :)

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik heb de rode Glo met witte bezel. De helderheid staat op pakweg 50% (iets minder in het donker) zodat de blz een beetje grauw ogen, dan heb ik echt het pocketboek gevoel :)

De witte bezel stoort mij voor geen meter, heb nog nooit een zwarte gehad maar dat lijkt mij ook niet anders dan een kwestie van wennen.

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-06 16:35
Ik heb zowel op e-readers met witte als met zwarte rand gelezen, en het maakte geen verschil voor het leesgemak.
Het gaat dus puur om wat je zelf het mooiste vindt.
Zelf ga ik straks de zilveren Glo (met witte bezel dus) ophalen.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Fikkie schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:36:
[...]

Na twee frustrerende weken heb ik mijn Glo weer ingeleverd. Het apparaat bleef vastlopen, en door de klantenservice werd ook min of meer toegegeven dat het programma niet altijd even goed overweg kan met e-pubs die niet uit de Kobo-store komen.
Zolang je er een zeer beperkt aantal boeken opzet is er niets aan de hand, maar als je, zoals ik, graag een paar honderd boeken meesleept, en die boeken zijn dan ook nog eens door Calibre geconverteerd, dan is de kans groot dat het apparaat min of meer permanent van slag raakt. En dan was het intern geheugen van Glo nog niet voor een derde vol, kun je nagaan als ook daadwerkelijk een sd-kaart wilt gebruiken.

Ik kon er niets meer mee, om het half uur een vastloper die alleen met een paperclip was op te lossen. Het was een softwareding, als ik alles eraf gooide op een boek of drie na dan was er niets aan de hand. Maar daar heb ik hem dus niet voor.

Ik lees dus nu weer met mijn oude vertrouwde Kindle Keyboard, die lust alles en heeft nog nooit gehaperd. Jammer is het wel, want het licht, het kleinere formaat en het touchscreen waren geweldig, en als de Glo het goed gedaan had had ik hem graag gehouden.
Ergens overweeg ik nog om een ander exemplaar te proberen, maar ik denk niet dat het uitmaakt en ik weet niet of ik hem dan weer zo makkelijk terug kan brengen.
De klantenservice van Kobo was trouwens erg goed en zeer vriendelijk.

Het gaat dus toch de Kindle Paperwhite worden, zo gauw die hier verkrijgbaar is.

Voor wat betreft bestandsformaten maakt het niet uit, die converteer je in vijf seconden heen en weer in Calibre.
Had ik ook, tot ik de sqllite database eraf flikkerde en de images folder leeg gooide (daar stonden ook files in van juli 2012) en sindsdien geen problemen meer, kan er opzetten met Calibre wat ik wil, loopt niet meer vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:40:
Welke kleur bezel leest trouwens het fijnste? Bij een iPad wil je snel zwart hebben, omdat het beeld dan mooier lijkt te zijn (minder flets), maar misschien is dat bij een e-reader juist weer heel anders.

Hebben mensen daar nog ideeen over? Aangezien Kobo behoorlijk wat kleurtjes aanbiedt voor de Glo :)
Mijn oude reader (Sony PRS600) is zilverkleurig (metale behuizing). Mijn nieuwe Kobo is zwart.
Binnenhuis is het verschil met een zwarte behuizing klein. Toch vind ik zwarte reader rustiger lezen en een iets beter contrast geven voor het scherm.
Buiten kan het voorkomen dat een lichte rand meer licht weerkaatst.
Maar dit zijn detail verschillen en het belangrijkste is natuurlijk dat je de reader mooi moet/mag vinden. Je hebt heel veel kleuren waaruit je kunt kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 20:52

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb woensdag gebeld naar een bij Libris aangesloten boekhandel maar daar hadden ze ook geen Glo's meer. :|
Ze hadden het erover dat ze misschien vandaag weer geleverd zouden worden. Ik ben altijd een beetje huiverig als ketens denken dat ze op een bepaalde datum geleverd worden.. ik heb zo weleens 2 maanden op een MP3-speler gewacht die ik had besteld. :+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Cyphax schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:16:
Ik heb woensdag gebeld naar een bij Libris aangesloten boekhandel maar daar hadden ze ook geen Glo's meer. :|
Ze hadden het erover dat ze misschien vandaag weer geleverd zouden worden. Ik ben altijd een beetje huiverig als ketens denken dat ze op een bepaalde datum geleverd worden.. ik heb zo weleens 2 maanden op een MP3-speler gewacht die ik had besteld. :+
Mijn advies, bel even een aantal boekhandels op, het kan zijn dat er eentje nog enkele readers heeft liggen.
Werkte bij mij. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Cyphax schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:16:
Geen idee waar je woont maar de Libris boekhandel in Noordwijk had er nog genoeg vorige week zaterdag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Magic666 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:02:
[...]

Geen idee waar je woont maar de Libris boekhandel in Noordwijk had er nog genoeg vorige week zaterdag. :)
Noordwijk, aan zee? Da's de andere kant van Nederland. :+
Regio Nijmegen is prima (Arnhem, Nijmegen, daar kom ik dagelijks), en ik had naar een boekhandel in Nijmegen gebeld. Ik zal ze later nog eens terugbellen met de vraag of ze die voorraad inderdaad vandaag hadden gekregen.

Ik vind het ook niet erg om te bestellen trouwens, maar via de website is de voorraad gewoon 0. En daar staat dat ie pas volgende week weer wordt verwacht. Effe afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-05 20:52
Heb er van de week eentje in Velp gekocht. Woon in Arnhem Noord zodoende paar minuutjes fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-06 17:47
Fred13 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 08:32:
[...]

Mijn oude reader (Sony PRS600) is zilverkleurig (metale behuizing). Mijn nieuwe Kobo is zwart.
Binnenhuis is het verschil met een zwarte behuizing klein. Toch vind ik zwarte reader rustiger lezen en een iets beter contrast geven voor het scherm.
Buiten kan het voorkomen dat een lichte rand meer licht weerkaatst.
Maar dit zijn detail verschillen en het belangrijkste is natuurlijk dat je de reader mooi moet/mag vinden. Je hebt heel veel kleuren waaruit je kunt kiezen.
Het scherm van je nieuwe Kobo heeft sowieso een veel beter contrast dan je oude Sony PRS600. Het lijkt me ondoenlijk om vast te stellen in hoeverre de kleur van je behuizing daar nog een klein beetje invloed op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483173

We waren gisteravond bij boekhandel Waanders in Zwolle, daar hadden ze nog ongeveer 20 kobo glo's liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483187

Henk Schuifkaas schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:31:
Hier http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=193184 staat hoe je calibre inricht om boekenkasten aan te maken op je Kobo. Ik moest wel eerste een nieuwe versie installeren.
Gister mijn Kobo Glo opgehaald bij de Libris-boekwinkel in Delft, daar hadden ze nog aantal zwarte en wit/ zilveren op voorraad. Twee vragen:

I Zowel Kobo-Desktop geinstalleerd als de Calibre-software. En nu probeer ik de instructies van bovenstaand linkje te volgen. Dat lukt voor stap 1, maar niet voor stap 2.
Kan iemand me op weg helpen? Wat moet ik waar doen om de boekenplanken aan te kunnen maken?

II Waar kan ik een beetje actuele leuke nederlandse ebooks vinden, eerst gewoon wat gratis exemplaren om te wennen aan de ereader. Ik lees wel her en der over gratis sites, maar dat zijn allerlei engelstalige boeken en ik zoek dus nederlandse.

Alvast bedankt voor reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-06 12:22
ik heb een vreemd probleem met mijn gloednieuwe Kobo Touch:

als de e-reader in sleepmode zit, kan ik daar niet uitkomen door de powerbutton te gebruik. Als ik de powerbutton kort (zeg 1 sec) naar rechts schuif, gebeurt er niks. De enige manier om de e-reader weer te gebruiken is de power button langer (zeg 4 sec) naar rechts te schuiven. Dan gaat de e-reader in "power off"-mode, en kan hem weer aanzetten.

Een andere manier om uit de "sleep-modus" te komen lijkt er niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-06 16:35
Meer mensen met een Glo die de laagste stand van de helderheid eigenlijk nog te hoog vinden??

Zeker in het pikkedonker zou ik hem graag nog wat lager willen kunnen zetten, komt nu toch nog behoorlijk wat licht vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483173

Ik vind ook dat hij te veel licht geeft.
Misschien komt er wel een update dat je hem wat meer kan dimmen?
Verder is het wel een geweldige reader.
Ik wacht nog op de slimfit van Gecko dan hou je hem ook mooi klein.

Of heeft iemand nog een ander idee voor een hoes ? Die ook betaalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-05-2020

MDF

Anoniem: 483173 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 17:06:
Ik vind ook dat hij te veel licht geeft.
Misschien komt er wel een update dat je hem wat meer kan dimmen?
Verder is het wel een geweldige reader.
Ik wacht nog op de slimfit van Gecko dan hou je hem ook mooi klein.

Of heeft iemand nog een ander idee voor een hoes ? Die ook betaalbaar is.
Ik heb gewoon de spijkerstof sleeve van Gecko covers. En lees mijn Kobo dan gewoon naakt. Ben heel blij met deze sleeve, hele goede bescherming..gleed namelijk pas geleden van de tafel af en kwam met een best wel harde klap op de houten vloer terecht, maar geen schrammetje dankzij de sleeve. Als ik niet lees gaat hij ook direkt in deze sleeve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

_starbuck_ schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 12:19:

als de e-reader in sleepmode zit, kan ik daar niet uitkomen door de powerbutton te gebruik. Als ik de powerbutton kort (zeg 1 sec) naar rechts schuif, gebeurt er niks. De enige manier om de e-reader weer te gebruiken is de power button langer (zeg 4 sec) naar rechts te schuiven. Dan gaat de e-reader in "power off"-mode, en kan hem weer aanzetten.

Zou er misschien toch eens mee terug gaan, klinkt niet gezond. Ik zelf heb nergens geen last van met mijn reader, functioneert zoals hij hoort te functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:50

eisbaer

Zie signature

Dude86 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 15:09:
Meer mensen met een Glo die de laagste stand van de helderheid eigenlijk nog te hoog vinden??

Zeker in het pikkedonker zou ik hem graag nog wat lager willen kunnen zetten, komt nu toch nog behoorlijk wat licht vanaf.
De intensiteit in de laagste stand zou gehalveerd mogen worden wat mij betreft.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-02 12:14
Zojuist mijn Kobo Glo binnen gekregen en gaat ook gelijk weer terug. De reader loopt om de 5 minuten vast, zelfs na een firmware update en factory defaults. Ik heb er nog geen enkel boek opgezet dus daar kan het ook niet aan liggen. Nu maar hopen dat de volgende beter geen kuren heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Count_B schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:49:
Zojuist mijn Kobo Glo binnen gekregen en gaat ook gelijk weer terug. De reader loopt om de 5 minuten vast, zelfs na een firmware update en factory defaults. Ik heb er nog geen enkel boek opgezet dus daar kan het ook niet aan liggen. Nu maar hopen dat de volgende beter geen kuren heeft...
Of je leest even mijn post, gooi de images folder eens leeg en wis het sqllite bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-02 12:14
Heb ik geprobeerd maar helaas nog steeds vastlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Count_B schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:26:
Heb ik geprobeerd maar helaas nog steeds vastlopers.
Helaas, was bij mij de oplossing (al had ik er wel boeken opgezet, apparaat liep niet vast, zag alleen geen boeken meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:58
Even een vraagje hier,

Mijn moeder heeft een Glo gekocht gisteren, en werkt echt super!
Alleen hij onthoud de bladzijdes niet waar ze is gebleven, is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Probeer de oplossing eens die hier een paar berichten boven staat. Misschien dat dat helpt. Of anders een factory reset doen.

• MDF

MDF

TerminalNL schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:59:
Even een vraagje hier,

Mijn moeder heeft een Glo gekocht gisteren, en werkt echt super!
Alleen hij onthoud de bladzijdes niet waar ze is gebleven, is hier een oplossing voor?
Je kan een ezelsoor op je blz zetten door op de rechterbovenhoek te tappen met je vinger, dan zie je een ezelsoor verschijnen en dat zou dan de blz moeten onthouden waar je gebleven was.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik ben sinds vrijdag ook in het bezit van een zwarte Kobo Touch. Fijn apparaat hoor! Heb meteen Calibre's webserver aangezet, en die in mn router geportforward. Er zit ook een wachtwoord op. Interne adres en externe als favorieten, en je kan overal bij je boeken icm tethering met mn smartphone.
Tip; als je beveiliging aanzet dan geeft je Kobo browser een error, geen popup voor username en password. Dan moet je de url als volgt invoeren:

http://username:password@hostname:port

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116486

_starbuck_ schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 12:19:

Soortgelijk probleem gehad. Bleek dat de schuifknop slecht contact maakt. Ik moest hem zeg maar stevig indrukken tijdens het schuiven om resultaat te hebben. Via de klantenservice omgeruild, nu 1 met een soepel werkende schuifknop in bezit waar ik verder zeer tevreden mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 19:48
Ik heb mijn Glo de afgelopen weken op vakantie in Bali gebruikt. Heb 1 groot nadeel gevonden, hij loopt vast als hij de warm wordt. Het werd zelfs zo erg dat ik nu standaard een speld in mijn hoesje heb om hem te kunnen resetten. Ik baalde er behoorlijk van. Mijn bebook had dat probleem nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik keek vandaag toevallig naar de pricewatch, kijken of ze weer een beetje beschikbaar zijn. cdrom-land had ze, dus ik heb er daar één besteld. Bij die boekhandel in Nijmegen hadden ze aangeboden om me te bellen als de Glo's weer binnenkwamen. Zij belden vanavond op dat er één over was van de handel, die niet was gereserveerd. Ik waardeer dat wel heel erg van ze, dus hoewel ik al een Glo had besteld heb ik ze maar beloofd dat ik voor de cover/sleeve bij hun kom halen binnenkort. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:25
Ben me ook aan het oriënteren voor een eerste e-reader, en op mijn shortlist staan de Kobo Glo en de Kindle Paperwhite, waarbij die laatste niet of nauwelijks aan te komen is. Als ik echter op Youtube kijk naar vergelijkingen tussen deze twee schrik ik een beetje van de beeldkwaliteit van de Kobo, veel minder grijstinten, en de verlichting. Vooral de verlichting is dramatisch en overbelicht lijkt wel, om maar niet te zwijgen van het zwart dat meer grijsblauw wordt.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Mja, filmpjes, lastig... ik denk dat je beter af kunt gaan op beschrijvingen van mensen dan een filmpje. Het is maar de vraag of de kleuren een beetje goed overkomen.
De reviews die ik tot nog toe gezien heb geven een prima beeld van het display. Het allermooiste zou zijn als je 'm even zelf kon zien. Bij de Libris-boekhandels zijn denk ik nou wel wat Glo's binnengekomen, misschien heb je er eentje in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Cyphax schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 11:37:
Mja, filmpjes, lastig... ik denk dat je beter af kunt gaan op beschrijvingen van mensen dan een filmpje. Het is maar de vraag of de kleuren een beetje goed overkomen.
De reviews die ik tot nog toe gezien heb geven een prima beeld van het display. Het allermooiste zou zijn als je 'm even zelf kon zien. Bij de Libris-boekhandels zijn denk ik nou wel wat Glo's binnengekomen, misschien heb je er eentje in de buurt?
Helaas is er geen libris in een straal van meer dan 70 km te vinden. Het filmpje in kwestie was overigens een direct vergelijk met beide apparaten naast elkaar in de zelfde omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Jammer, je kunt misschien alsnog even kijken of je een andere boekhandel in de buurt hebt die ze dan ook net toevallig heeft. :)
Als het beeld zo slecht zou zijn zou dit topic daar denk ik ook wel vol mee staan. Het rijmt gewoon niet met wat de meeste mensen schrijven over het apparaat, vandaar dat ik het filmpje niet direct zou vertrouwen als goede leidraad. :)
Ik heb 'm in elk geval gisteren pas kunnen bestellen dus ik kan je nog niet vertellen hoe het eruit ziet. Als je geen haast hebt wil ik ook best een filmpje of foto's maken voor je als ie eenmaal binnen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Dan zou ik nog maar even mijn kindle paperwhite reviews ook even nakijken..die staan namelijk ook vol met negatieve reviews over vlekkerigheid onder aan het scherm als het lampje aanstaat. Ik zelf zou eerst ook voor de Paperwhite gaan vooral omdat ik al Kindle e-readers bezit en die mij goed bevielen, maar omdat de Kobo sneller uitkwam heb ik die genomen en nog geen moment spijt gehad, en het lampje is gewoon goed en het leest gewoon heerlijk. Net wat Cyphax zegt, als die verlichting en scherm van de Kobo zo slecht zou zijn als dat filmpje je wil doen geloven dan zou je daar echt wel over lezen hier. Ik zou dan eerder op gebruikers ervaring af gaan dan een filmpje op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:50

eisbaer

Zie signature

Enig commentaar wat ik heb op de glo is dat de minimale lichtsterkte nog minder zou mogen naar mijn smaak. De beeldkwaliteit is prima, met en zonder licht aan.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

@Phusebox: ik heb ook dat filmpje gezien tussen die twee e-readers, het eerste wat mij opviel was dat ze de Glo de hele review op volle lichtsterkte hadden staan waardoor het erg onnatuurlijk overkomt in dat filmpje (tov van de Paperwhite).

In de Libris winkel kon ik de Glo bekijken en het eerste wat mij opviel was dat het in het echt dus niet zo onnatuurlijk is! Ja, de Glo kan ontzettend fel gezet worden maar persoonlijk zit ik tussen de 30 en 50% van de balk.

Wel heeft ie een lichte blauwige gloed maar dat stoort mij eerlijk gezegd totaal niet, sterker nog: op pakweg 30% van de balk krijg ik echt een "pocketboekkleur" gevoel.

Van vlekkerigheid problemen, vaak te lezen bij de Paperwhite, heeft mijn Glo geen last iig.

Al met al ben ik zeer tevreden en na 3 weken lezen (af en aan) staat de batterij nog op 63%!
Ik lees overdag ook met de backlight aan.

Heeft Amazon meer boeken in de winkel? Vast wel, maar Kobo heeft er ook meer dan genoeg.
De Glo is beschikbaar in NL en als er iets mis mee zou zijn kan ik terug naar de winkel, iets wat met de Paperwhite niet zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1001
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-03 17:00
Gisteren heb ik naast de zilverkleurige Kobo Glo ook de zwarte versie ontvangen. De zwarte geef ik kado aan iemand. Dit gaf me direct de mogelijkheid om de twee aparaten te vergelijken. Deze zouden namelijk identiek moeten zijn toch? Niet dus!

Situatie:
Twee dezelfde Kobo Glo's waarvan:
- 1 zwart
- 1 zilver
- identieke configuratie (lichtinstellingen, lettertype, geopende e-book ed.)
- identieke leverancier
- de zwarte is 1 week later aangekocht.

Nu het volgende:
Wat me direct opvalt is dat de zwarte Kobo Glo met het leeslicht aan een andere kleur LCD scherm heeft dan de zilveren Kobo Glo!
Waar de kleur van het LCD scherm van de zilveren variant meer geel (warme kleur) is heeft de zwarte variant duidelijk een meer wit/grijzig LCD scherm. Bij de zilveren variant lijkt het een beetje dat je een boek met geelgekleurde bladzijden leest. Het laatste heeft ook voordelen denk ik.

Om de vergelijking objectief te houden heb ik de zwarte en zilveren rand van beide e-readers afgeplakt waarbij het er toch sterk op lijkt dat er verschillende LCD's zijn gebruikt.

Mijn vragen aan mede Kobo Glo bezitters:
1. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
2. Kan het zijn dat Kobo ivm de snelle uitverkoop van de e-reader besloten heeft een andere (extra) LCD leverancier in te schakelen waardoor er verschillen zijn?
3. Welke kleur heeft jullie Kobo Glo LCD wanneer het licht op halve kracht is ingeschakeld? Geel licht of Wit /grijs licht?
4. Hebben jullie advies?
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ik zou ze allebei omruilen als er een LCD scherm in zit. Ze hebben namelijk een E-ink scherm.
Is er niet gewoon een verschil in de kleur van het lampje?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik vrees alleen ook nog voor het feit dat ik een fysiek boek echt meerwaarde vind hebben. De geur van het papier, de manier waarop het tot gespreksstof kan leiden, wanneer je bijvoorbeeld bij iemand een boek op tafel ziet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

@anoniem1001: wit/grijs (met een licht blauwe ondertoon)

@Phusebox: hoe dicht zit jij met je gezicht in de boeken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Phusebox schreef op zondag 25 november 2012 @ 12:53:
Ik vrees alleen ook nog voor het feit dat ik een fysiek boek echt meerwaarde vind hebben. De geur van het papier, de manier waarop het tot gespreksstof kan leiden, wanneer je bijvoorbeeld bij iemand een boek op tafel ziet liggen.
Als je een ereader hebt mag je van mij toch nog gewoon normale boeken blijven lezen hoor. Doe ik helemaal niet moeilijk over. :+

Het is ook vooral een aanvulling op gewone boeken. Gewone boeken zijn super. Maar gewone boeken zijn ook vaak groot, zwaar, en da's voor onderweg niet fijn. Als je meerdere boeken wilt meenemen heb je ook al gauw een pakezel nodig. Not to mention: er zijn heel veel oude ebooks die je gratis kunt downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1001
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-03 17:00
@MaximusTG: Klopt E-Ink is het...... foutje. Met LCD bedoelde ik het scherm.

@Magic666: De zwarte versie van de Kobo Glo heeft een wit/grijs (met een licht blauwe ondertoon) verlichtingskleur.
Bij de zilveren versie is deze meer geelachtig van kleur.

Ik neem aan dat wit/grijs (met een licht blauwe ondertoon) de juiste kleur van de verlichting moet zijn?
De gele kleur doet me denken aan een oud TFT scherm van vroeger.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Cyphax schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:02:
[...]

Als je een ereader hebt mag je van mij toch nog gewoon normale boeken blijven lezen hoor. Doe ik helemaal niet moeilijk over. :+

Het is ook vooral een aanvulling op gewone boeken. Gewone boeken zijn super. Maar gewone boeken zijn ook vaak groot, zwaar, en da's voor onderweg niet fijn. Als je meerdere boeken wilt meenemen heb je ook al gauw een pakezel nodig. Not to mention: er zijn heel veel oude ebooks die je gratis kunt downloaden.
Yup ik lees ook nog gewoon papieren boeken, al heb ik me nu wel voorgenomen geen nieuwe papieren boeken meer te kopen..ik vindt e-boeken gewoon veel fijner lezen dus doe er alles aan om de verleiding van papieren boeken te weerstaan. Als ik een boek zie dat ik wil hebben kijk ik eerst of ik het als eboek kan krijgen en hoe duur hij is. Is het papieren boek goedkoper dan zal ik misschien toch het papieren boek kopen, maar ligt er helemaal aan wat het prijs verschil is. Plus het scheelt gewoon veel ruimte..ik heb geen heel huis voor mezelf om mijn boeken verzameling op te slaan dus is voor mij eboeken gewoon veel voordeliger, minder rommel, minder stof en meer ruimte in de beperkte ruimte die ik toch al heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

anoniem1001 schreef op zondag 25 november 2012 @ 14:05:
Ik neem aan dat wit/grijs (met een licht blauwe ondertoon) de juiste kleur van de verlichting moet zijn?
De gele kleur doet me denken aan een oud TFT scherm van vroeger.....
ik ga daar wel van uit ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-06 19:18
MDF schreef op zondag 25 november 2012 @ 14:15:
[...]

Als ik een boek zie dat ik wil hebben kijk ik eerst of ik het als eboek kan krijgen en hoe duur hij is. Is het papieren boek goedkoper dan zal ik misschien toch het papieren boek kopen, maar ligt er helemaal aan wat het prijs verschil is.
Ik weet niet hoe het wettelijk precies in elkaar steekt,
Maar ik heb er geen moeite mee om een ebook te downloaden uit een minder legale bron als ik het boek zelf al als gedrukte versie bezit.

Al zien de uitgevers uiteraard liever dat je twee keer betaald...

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-06 20:01
Voor wie er nog eentje zoekt: de Libris in Alkmaar heeft er nog ruim 10 (zwart en wit/zilver) op voorraad. Tevens zeer veel hoesjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Kobo Glo en Touch zijn nog volop te krijgen in zowel Zoetermeer als Zierikzee en Middelburg.

Zit er nog steeds over te twijfelen of ik de Glo wil of de Touch, iemand ideeën?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 11:01
lanerios schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:17:
Kobo Glo en Touch zijn nog volop te krijgen in zowel Zoetermeer als Zierikzee en Middelburg.

Zit er nog steeds over te twijfelen of ik de Glo wil of de Touch, iemand ideeën?
Ik had in mei de Touch gekocht en baalde daar een beetje van toen de Glo uitkwam. Toch de Glo gekocht en gelukkig de Touch via marktplaats kunnen verkopen. Als je altijd voldoende licht aan hebt staan dan is de touch een optie, maar lezen op de Glo is imo veel prettiger. Vooral als het buiten wat donkerder is of als je slechts wat sfeerlicht aan hebt, dan is lezen met backlight ideaal en heb je geen geklooi met losse leeslampjes. Verder is het scherm van de Glo scherper (hogere resolutie), wat prettig is als je graag kleine lettertjes leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Nu online
http://goodereader.com/bl...bo-touch-vs-the-kobo-glo/

Voor een goede uitleg, nooit geweten dat er ook zo'n resolutie verschil in de Glo zat.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
tr201 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:03:
[...]

Ik had in mei de Touch gekocht en baalde daar een beetje van toen de Glo uitkwam. Toch de Glo gekocht en gelukkig de Touch via marktplaats kunnen verkopen. Als je altijd voldoende licht aan hebt staan dan is de touch een optie, maar lezen op de Glo is imo veel prettiger. Vooral als het buiten wat donkerder is of als je slechts wat sfeerlicht aan hebt, dan is lezen met backlight ideaal en heb je geen geklooi met losse leeslampjes. Verder is het scherm van de Glo scherper (hogere resolutie), wat prettig is als je graag kleine lettertjes leest.
Daar kan ik inderdaad inkomen, maar is toch vooral een persoonlijke voorkeur. Ik lees bv graag in relatief kleine letters, maar niet zo klein dat je wat merkt van een resolutieverschil. En lezen in donkere ruimtes vind ik vervelend. Dus daarom heb ik toch voor de Touch gekozen. Toch ook een verschil van 30 euro;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
MaximusTG schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:44:
[...]

Daar kan ik inderdaad inkomen, maar is toch vooral een persoonlijke voorkeur. Ik lees bv graag in relatief kleine letters, maar niet zo klein dat je wat merkt van een resolutieverschil. En lezen in donkere ruimtes vind ik vervelend. Dus daarom heb ik toch voor de Touch gekozen. Toch ook een verschil van 30 euro;
Klopt, ook al is het duidelijk te zien dat de resolutie van de Glo hoger is en daardoor de letters scherper, vond ik de Touch ook scherp genoeg.
Ik lees wel graag in wat minder goed verlichte ruimtes (ik zet minder snel de lampen aan), maar ik heb bij een ereader wel eerder behoefte aan meer licht dan bij een gewoon boek. Dit omdat de achtergrond bij een ereader niet zo wit is als bij een gewoon boek. Dan is het dus of meer gewoon licht aan of de backlight van de Glo.

edit: en zoals je zegt, het is ook 30 euro verschil, zonde als je de backlight toch niet gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door tr201 op 27-11-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Helaas kan ik de Kobo Glo in Limburg nergens vinden, helaas, moest iets hebben voor komend weekend. Jammer dat het ding zo slecht leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ja, er zit geen een Libris boekenhandel in Limburg, daar verkopen ze ze namelijk. Dichtsbijzijnde is Valkenswaard of Helmond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MaximusTG schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:01:
Ja, er zit geen een Libris boekenhandel in Limburg, daar verkopen ze ze namelijk. Dichtsbijzijnde is Valkenswaard of Helmond
Ja maar ook daar zijn ze volgens mij niet of nauwelijks verkrijgbaar. Dan houdt het op, moet ik toch maar kijken of ik een andere kan scoren die wel normaal te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Phusebox kan je niet online bestellen? Heb ik hier in België ook gedaan. Misschien dat je wel lang moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Phusebox schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:08:
[...]

Ja maar ook daar zijn ze volgens mij niet of nauwelijks verkrijgbaar. Dan houdt het op, moet ik toch maar kijken of ik een andere kan scoren die wel normaal te koop is.
Je kan altijd even bellen natuurlijk? Bij mijn Libris hier in Enschede was alles goed op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
LEDfan schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:10:
Phusebox kan je niet online bestellen? Heb ik hier in België ook gedaan. Misschien dat je wel lang moet wachten.
Ja dat is het probleem, ik dacht in het huidige tijdperk dat ik inderdaad wel even online kon bestellen, maar voor de normale prijs is het ding nergens leverbaar. En ik wil inderdaad niet lang wachten in verband met Sinterklaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Kan er niet beter een levertijden, aankooptopic gemaakt worden? Voor mobiele telefoons etc is dat verplicht hier op GoT. Lijkt me goed om deze ook aan te maken voor de Glo en het hier gewoon over het apparaat zelf te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Nu online
Maar ik snap het niet, ik zie veel mensen hier klagen dat de Kobo's niet leverbaar zijn, echter ik zie nu dat ze in:

Den Haag
Zoetermeer
Middelburg
Zierikzee
Rotterdam

e.d. in overvloed op voorraad zijn. Met een beetje rondbellen moet je er dus zo 1 kunnen vinden in je omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ze zijn eind vorige week ook overal weer binnengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Nu online
dit is al een aantal weken zo bij de zaken waar ik kijk :p

Ook vooral juist de kleinere boekenzaken proberen, deze verkopen vaak ook gewoon de Kobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
lanerios schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:49:
Maar ik snap het niet, ik zie veel mensen hier klagen dat de Kobo's niet leverbaar zijn, echter ik zie nu dat ze in:

Den Haag
Zoetermeer
Middelburg
Zierikzee
Rotterdam

e.d. in overvloed op voorraad zijn. Met een beetje rondbellen moet je er dus zo 1 kunnen vinden in je omgeving.
Leuk als je in de randstad woont ofzo ja. Maar goed dit gaat inderdaad offtopic. Ach spaart me weer 130 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

@phusebox:

gewoon naar de randstad gaan met de trein, Glo kopen, en op de terugweg lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Nu online
Phusebox schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:13:
[...]

Leuk als je in de randstad woont ofzo ja. Maar goed dit gaat inderdaad offtopic. Ach spaart me weer 130 euro.
zierikzee en middelburg zijn randstad?

En graag de rest van de post ook lezen voordat je gaat zeiken.

Kleinere zaken bellen, die verkopen ook vaak de Kobo. (ja ik herhaal het nog maar een keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
lanerios schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 15:32:
[...]

zierikzee en middelburg zijn randstad?

En graag de rest van de post ook lezen voordat je gaat zeiken.

Kleinere zaken bellen, die verkopen ook vaak de Kobo. (ja ik herhaal het nog maar een keer)
Ik zeik niet, maar ik bedoelde maar te zeggen dat ik al eerder aangaf dat ik hem in Limburg nergens kan vinden. Zowel niet in boekhandels als electronicazaken.

Nadeel van bestellen via internet is dat ik het ding nog niet in het echt heb gezien. Ik vraag me af in hoeverre ik me aan het verversen/flikkeren van het scherm ga storen. Ik weet dat dit inherent is aan de e-ink techniek, maar voor mij als noob op dit gebied is dat lastig in te schatten.

[ Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 27-11-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:57

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Als er veel behoefte is om over prijzen en levertijden te praten, maak dan een levertijden topic aan in Telecomproviders. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 485363

Ik zit ook nog te twijfelen tussen de Glo en de gewone Touch. Het lijkt mij er zo gek uitzien met zo'n frontlight? Zijn er mensen met een Glo die toch liever gewoon een lamp aan doen als dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Waarom zou het er gek uitzien met een frontlight? Je ziet er niets van behalve dat je scherm verlicht is en ik vindt het heerlijk, zou niet meer zonder kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:52

Tijntje

Hello?!

Anoniem: 485363 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:47:
Ik zit ook nog te twijfelen tussen de Glo en de gewone Touch. Het lijkt mij er zo gek uitzien met zo'n frontlight? Zijn er mensen met een Glo die toch liever gewoon een lamp aan doen als dat kan?
Vriendin had de Touch maar wilde erg graag de GLo.
Ze heeft de Glo nu een paar weken en is er heel erg blij mee en zou niet meer terug willen naar de Touch.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Zag gister bij http://www.easereader.nl/ dat ze daar ook de officiel Kobo Sleepcovers verkochten dus toch besloten er eens 1 uit te gaan proberen. De Gecko hoes beviel me ook wel goed, maar ben toch altijd iemand geweest die een boekachtige cover lekkerder vindt werken en zo'n sleep cover is natuurlijk helemaal ideaal, cover dicht in slaapstand, cover open en gelijk lezen. :)

Vandaag aangekomen en ziet er mooi uit..en de sleepcover functie werkt perfect. Bevestiging van de Kobo op deze manier vindt ik ook mooi. :)

Afbeeldingslocatie: http://i1172.photobucket.com/albums/r565/mcdannofan/KoboGlo/534731_171521436324444_475798479_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1172.photobucket.com/albums/r565/mcdannofan/KoboGlo/706275_171521609657760_396948536_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1172.photobucket.com/albums/r565/mcdannofan/KoboGlo/28052_171521596324428_499765094_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-06 17:48
Ik heb dit weekend een Kobo Glo gekocht, maar ik ben nog niet helemaal tevreden.

In vergelijking met veel reviews online vind ik het wit in mijn scherm nogal grijs overkomen. Zelfs in fel wit licht heb ik niet het witte beeld wat ik in elke video online zie. Ik las iets eerder in dit topic al over iemand die 2 verschillende schermen in zijn witte en zwarte Glo heeft zitten, kan het zijn dat dit (misschien nieuwe) scherm wat in mijn Glo zit van mindere kwaliteit is, of ben ik aan het mierenneuken?

Zou Kobo hier iets mee willen doen als ik ze hierover contacteer? Ik vrees dat als ik de webshop om vervanging vraag ik een toestel uit dezelfde batch terug krijg.

Kan iemand eventueel een foto van zijn Glo onder een TL buis of buiten maken?

Hier mijn Kobo:
Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/5714/img20121127173956.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05:09
ReinTheMan schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:05:
Ik heb dit weekend een Kobo Glo gekocht, maar ik ben nog niet helemaal tevreden.

In vergelijking met veel reviews online vind ik het wit in mijn scherm nogal grijs overkomen. Zelfs in fel wit licht heb ik niet het witte beeld wat ik in elke video online zie. Ik las iets eerder in dit topic al over iemand die 2 verschillende schermen in zijn witte en zwarte Glo heeft zitten, kan het zijn dat dit (misschien nieuwe) scherm wat in mijn Glo zit van mindere kwaliteit is, of ben ik aan het mierenneuken?

Zou Kobo hier iets mee willen doen als ik ze hierover contacteer? Ik vrees dat als ik de webshop om vervanging vraag ik een toestel uit dezelfde batch terug krijg.

Kan iemand eventueel een foto van zijn Glo onder een TL buis of buiten maken?

Hier mijn Kobo:
[afbeelding]
Het scherm wordt een stuk witter als je de Glo functie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-06 17:48
Ik weet het, maar het gaat mij erom dat er blijkbaar verschillende schermen in omloop zijn. Als ik het vergelijk met bijvoorbeeld deze video zie ik veel verschil tussen mijn scherm overdag in licht en de Glo van deze meneer.

Ik vind het beeld een stuk minder mooi wit en stoor me er een beetje aan want volgens mij zijn er wittere schermen in omloop.

Is jullie beeld dan ook grijzig, en niet zo wit als in de youtube video?

[ Voor 8% gewijzigd door ReinTheMan op 27-11-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
En de foto die je gemaakt hebt, is die met de glo aan of uit?
Bij mij is het met het licht uit net zo grijs als bij jou. Wil best een foto maken hoor met het glo licht vol aan zodat je kan zien hoe het er bij mij uit ziet. Alleen onder een TL lamp wordt lastig.

Dus zeg maar of je dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Afbeeldingslocatie: http://i1172.photobucket.com/albums/r565/mcdannofan/252212_171566169653304_1464275466_n.jpg

Dit is mijn Kobo Glo onder een daglicht lamp met het Glo licht op volle sterkte.

En hier met het Glo Licht uit onder dezelfde lamp:

Afbeeldingslocatie: http://i1172.photobucket.com/albums/r565/mcdannofan/glouit.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door MDF op 27-11-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Hier zijn 2 Glo's, een witte en een zwarte. Bij beide is de achtergrond grijzig (zoals ik eerder zei, helaas niet zo wit als een gewoon boek en daardoor heb je sneller licht nodig). Itt ananiem1001 is het glo-licht bij de zwarte zachter zachter van kleur (meer geelgrijs) en bij de witte meer wit/bijna blauwig. Dus er zijn blijkbaar verschillende led'jes in omloop, maar de schermen op zich lijken hetzelfde. Ik persoonlijk vind de witte/blauwigge verlichting fijner, maar helaas is die van m'n vriendin. In het pikkedonker is die van mij weer prettiger, want dan is het witte/blauwigge licht te fel (vind ik).
De eerste zwarte kobo glo die ik had en teruggebracht heb ivm een slechte batterij had overigens ook het wit/blauwigge licht. De kleur van de rand zegt dus niks over het gebruikte licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

@ReinTheMan: en haal je plastic folie er eens af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb zojuist maar een zwarte besteld via Wehkamp. Vind de witte voorkant mooier, maar zoals hier al werd gezegd denk ik dat het contrast beter uitkomt met een zwarte rand om het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Volgens mij maakt het helemaal niks uit wat contrast betreft. Als het uit zou maken zou ik juist denken dat andersom het contrast groter zou zijn, omdat de witte rand dan weg valt tegen het witte/grijze scherm waardoor de zwarte letter meer opvallen, meer dan als een zwarte rand er omheen zou zitten.

Maar goed zoals ik al zei, maakt het volgens mij echt helemaal niks uit. Wat wel meer uitmaakt is het lezen in de zon en hoeveel warmte de reader dan opneemt. Met wit is dan een stuk minder dan met zwart. Minder warm is altijd beter denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:56

Sabbi

je denkt aan mij.

Magic666 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:58:
@ReinTheMan: en haal le plastic folie er eens af ;)
_/-\o_
Pagina: 1 ... 7 ... 69 Laatste