Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-07 20:41

MDF

Nadeel van zwart = meer vinger prints op de rand..heb daar al meer over gehoord van gebruikers..daarom dat ik ook een witte Kobo gekozen heb, plus ik vindt wit gewoon mooier en waarom iets minder mooi kiezen alleen omdat volgens geruchten het contrast beter zou zijn. Ik denk dat dat gewoon optische illusie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-10 14:58

Magic666

No one's neighbour!

en stel het contrast zou minder zijn voor je gevoel, dan zet je het lettertype toch wat zwarter/zwaarder in de opties?

Mijn Glo geeft hetzelfde beeld als de plaatjes van MDF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:06
Mijn Glo heeft ook dezelfde kleuren als de plaatjes van MDF. De rand /kleur van mijn Glo is zwart.
In verband met de discussie over een zwarte of witte rand moet ik zeggen ik denk dat zwart iets rustiger is tijdens het lezen (althans voor mij). Wel zie je eerder vlekken op de rand en is wit visueel wat mooier.
Zoals eerder geschreven heb ik een Sony reader met een zilveren rand, dit gaf in de zon schitteringen die soms storend waren. Ik weet niet of dit ook optreed bij de witte rand.

De licht blauwe kleur als de verlichting aan staat is niet echt storend. Ik heb de verlichting meestal op plm 40% en dat is een prettige waarde. Als het heel donker is zet ik iets lager.
In video's die de Kindle vergelijken met de Glo zie ik inderdaad dat de Kindle iets zwartere letters heeft.Dit lijkt inderdaad fijner echter ik lees ook veel reakties van mensen met klachten over onvolkomenheden in het scherm als de verlichting aan staat bij de Kindle. Ongelijkmatige verlichting, luchtbelletjes, felle punten etc. Moeilijk te beoordelen maar de doorslag voor mij gaf het feit dat de Kindle Paperwhite geen ePub ondersteund.

Wel vindt ik het jammer dat Kobo af en toe reclame laat zien op de reader. Dat is wel een nadeel.
Maar concluderend na een paar weken de Glo te hebben gebruikt kan ik zeggen dat ik heel tevreden ben over deze ereader !

@Phusebox : bel gewoon even rond bij Libris zaken. Ik heb de mijn reader ook in Valkenswaard gekocht. Niet te ver weg en een vriendelijke zaak (hij deed zelfs open voor openingstijd omdat ik vroeger was !) met een goede uitleg voor de eerste installatie.

Nog een kleine opmerking ivm het gebruik van een e-inkt gebaseerde ereader in warme/tropische landen. Tijdens mijn vakanties heb ik mijn oude ereader (Sony) en die van mijn vrouw (Medion) gebruikt in het volle zonlicht. De readers hebben een prima beeld echter als je de zon te lang op het beeldscherm laat schijnen dan vervagen de letters. Bij normaal gebruik is dit geen probleem echter wel als je de reader te lang in zon laat liggen met het scherm naar boven. Even in de schaduw en hij werkt weer prima.
Ik heb bij Sony gereclameerd maar nul op het rekest gekregen. Op het internet zijn meerdere klachten in dit verband te vinden.
Ik weet niet of de Kobo Glo hier last van heeft maar denk dat dit het geval zal zijn aangezien ik denk dat dit een eInkt probleem is..... :-(

[ Voor 52% gewijzigd door Fred13 op 27-11-2012 23:57 . Reden: uitbreiding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:20
Hmm als het niks uitmaakt dan stuur ik mijn zwarte maar meteen weer terug.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Schitteringen via de witte rand lijkt me minimaal: het is een matte rand, die reflecteren de zon niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vandaag maar weigeren bij aflevering dan. Eens kijken of ze de komende tijd hier ook nog in de winkel komen, zodat ik ze kan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoemtoeter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:40
Fred13 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 23:44:
...Wel vindt ik het jammer dat Kobo af en toe reclame laat zien op de reader. Dat is wel een nadeel.
Maar concluderend na een paar weken de Glo te hebben gebruikt kan ik zeggen dat ik heel tevreden ben over deze ereader !...
Die reclame vond ik ook erg irritant inderdaad. Gelukkig kun je dat uitzetten bij instellingen onder "Reading Life". Ik heb maar meteen dat reading life helemaal uitgeschakeld, wat een flauwekul allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb gisteren de Glo ontvangen en er even naar gekeken. De setup duurde een beetje lang; wifi werkte pas na een reboot (daarvoor vond ie geen netwerken) en ik had niet zo heel veel zin om een heel account te maken bij Kobo want ik moet 'm weer inpakken voor de kerst eigenlijk. De computer setup ging beter toen ik erachter kwam dat ik kobo's setup-programma'tje moest downloaden en uitvoeren. En daarna deed ie het.

De achtergrondverlichting was in eerste instantie even "WOOOOOW, m'n eigen kunstzon in huis!" maar na de brightness naar het laagste niveau te zetten vond ik het erg mooi. Sowieso vind ik het scherm heel mooi. Het is snel duidelijk waarom een e-reader veel fijner is om van te lezen dan een tablet of een laptopscherm ofzo.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-10 14:31
MDF schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:04:
Zag gister bij http://www.easereader.nl/ dat ze daar ook de officiel Kobo Sleepcovers verkochten dus toch besloten er eens 1 uit te gaan proberen. De Gecko hoes beviel me ook wel goed, maar ben toch altijd iemand geweest die een boekachtige cover lekkerder vindt werken en zo'n sleep cover is natuurlijk helemaal ideaal, cover dicht in slaapstand, cover open en gelijk lezen. :)

Vandaag aangekomen en ziet er mooi uit..en de sleepcover functie werkt perfect. Bevestiging van de Kobo op deze manier vindt ik ook mooi. :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er mooi uit. Bedankt voor de duidelijke foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Hoe werkt zo een sleepcover eigenlijk? Bij het dicht doen schuift ie zelf dat schuifje even heen en weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 17:00
Magic666 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:15:
Hoe werkt zo een sleepcover eigenlijk? Bij het dicht doen schuift ie zelf dat schuifje even heen en weer?
gewoon een magneet in de hoes. Ik heb de sleepcover instelling uitgezet, want ik had een keer dat de glo op de ipad lag die ook zo'n soort cover heeft en toen ging de glo 'vanzelf' aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:30
Fred13 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 23:44:

Nog een kleine opmerking ivm het gebruik van een e-inkt gebaseerde ereader in warme/tropische landen. Tijdens mijn vakanties heb ik mijn oude ereader (Sony) en die van mijn vrouw (Medion) gebruikt in het volle zonlicht. De readers hebben een prima beeld echter als je de zon te lang op het beeldscherm laat schijnen dan vervagen de letters. Bij normaal gebruik is dit geen probleem echter wel als je de reader te lang in zon laat liggen met het scherm naar boven. Even in de schaduw en hij werkt weer prima.
Zolang gaat de glo helemaal niet mee, de glo loopt vast als hij te warm wordt. Heb 2 week geleden in Bali regelmatig mee gemaakt bij lezen in de zon dat hij vast liep.
Even reseten en hij deed het weer. maar baalde er goed van. Mijn oude bebook die mijn vriendin nu gebruikt heeft daar nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Magic666 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:15:
Nee aan het schuifje komt hij niet, er zit als het goed is een magneetje in de hoes die de aan/uit functie beinvloed. Doe ik de cover dicht dan gaat mijn reader automatisch in slaapstand, doe ik hem open kan ik gelijk beginnen met lezen.

Vindt het ideaal. Vond het al een lekker iets op mijn iPad vandaar dat ik het voor mijn reader ook eens uit wilde proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Dat is wel interresant zo'n hoes! Leuk sinterklaascadeau! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Magic666 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:14:
Dat is wel interresant zo'n hoes! Leuk sinterklaascadeau! :)
op http://www.easereader.nl/ heb je ze in verschillende versies/kleuren..Ik heb de grijze tweet/stof gekozen omdat ik die wel mooi er vond uitzien en ik altijd meer voorkeur geef aan covers met elastiek sluiting in plaats van zo'n metalen gesp sluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1001
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-08 13:44
@Phusebox Mijn redenatie was dat de witte/zilveren Kobo Glo in de zon (op vakantie op het strandbedje in de volle zon bijvoorbeeld) minder warm zou worden. Ik had nml. al eerder in dit topic gelezen dat de Kobo bij veel warmte wat problemen geeft zie de input van #Tito129. Een witte cover kan natuurlijk ook. Het contrast is met de zwarte inderdaad iets beter maar daar wen je snel aan.

@ tr201 Bij mij is de situatie dus meer andersom maar heel herkenbaar. In het donker is de geel/grijze verlichting wel weer prettig.

@ReinTheMan: De reden dat mijn bevindingen heb gepost is dat je verwacht dat die jongens van Kobo natuurlijk tot in de puntjes hebben onderzocht (dmv een gebruikerstest bijvoorbeeld) wat voor kleur de verlichting moet te zijn. Lijkt er dus niet op.... Ik heb besloten om het maar zo te laten. De winkel ziet me al aankomen met het probleem over de gebruikte verlichting. Niet haalbaar vrees ik. Verder maak ik me er niet langer druk over.

@MDF: De volgende Sleepcover heb ik op ebay gekocht. http://www.ebay.com/itm/C...olios&hash=item2a26449e87

Plaatje: http://i.ebayimg.com/t/Co...+ZRbBPI-)Cs+ZQ~~60_57.JPG

23 november heb ik de Sleepcover gekocht en 27 november al per post ontvangen 8)7 . Prijs was ongeveer €25. Mooi design, goede kwaliteit, zeer stevig, Glo gaat aan en uit als je hem open doet. Er staat COVERUP op de rug van de cover. Zal wel het merk zijn. Zeer tevreden nu. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

anoniem1001 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:28:

@MDF: De volgende Sleepcover heb ik op ebay gekocht. http://www.ebay.com/itm/C...olios&hash=item2a26449e87

Plaatje: http://i.ebayimg.com/t/Co...+ZRbBPI-)Cs+ZQ~~60_57.JPG

23 november heb ik de Sleepcover gekocht en 27 november al per post ontvangen 8)7 . Prijs was ongeveer €25. Mooi design, goede kwaliteit, zeer stevig, Glo gaat aan en uit als je hem open doet. Er staat COVERUP op de rug van de cover. Zal wel het merk zijn. Zeer tevreden nu. _/-\o_
Die cover ziet er ook mooi uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1001
Sorry verkeerde link. Maar dan natuurlijk wel die van de GLO!

http://i.ebayimg.com/t/Co...srQiBQq9kup!h!~~60_57.JPG

Verschillende kleuren:
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/Cover-Up-Kobo-Glo-eReader-Natural-Hemp-Case-with-Auto-Sleep-Wake-Sahara-Brown-/00/s/MTAxMlgxMjAw/$%28KGrHqR,!rIFCiT6iDQzBQq9gi%28QDg~~60_12.JPG

• Phusebox
Zojuist mijn blauwe Kobo glo binnen gekregen. Hij is kleiner dan ik dacht... en het blauw is minder blauw. Het scherm is inderdaad bij lange na niet wit, maar voor mijn eerste gevoel licht genoeg.

Hmm niet alle boeken ondersteunen het "x pagina's van hoofdstuk y"
Vind het altijd wel fijn om te weten wanneer ik bijna bij een volgend hoofdstuk ben.

[ Voor 28% gewijzigd door Phusebox op 29-11-2012 15:55 ]

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Wat betreft dat x pagina's van hoofdstuk y, ik denk dat je in dat geval wel wat kan fixen door het boek om te zetten in Calibre, zelfs epub -> epub.

Heb vanavond zelf een cover gemaakt

Wat stevig karton, oude spijkerbroek, elastiek, naald en draad en lijm.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/1974016/cover/cover1kl.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/1974016/cover/cover2kl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/1974016/cover/cover3kl.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door MaximusTG op 29-11-2012 23:55 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1001
@MaximusTG Je zelfgemaakte cover ziet er gaaf uit. Mooi werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

MaximusTG schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:09:

Heb vanavond zelf een cover gemaakt

Wat stevig karton, oude spijkerbroek, elastiek, naald en draad en lijm.

[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
Je cover ziet er echt gaaf uit. Mooi gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Thanks! misschien maak ik er ook nog een uit een oud boek, moet ik eerst nog een geschikte vinden :P .

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Gister glo gehaald. Geweldig ding zeg, enige irritatie: Powerknop is wat.. lastig. pakt niet altijd mijn aan/uitzetten.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Je moet 'm vrij lang vasthouden he? Dat viel mij op in elk geval. :)
Mijn mp3-speler heeft eigenlijk zo goed als dezelfde knop maar die is wel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
jep, is even wennen. Niet zo erg, wel apart :P

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
lanerios schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:45:
jep, is even wennen. Niet zo erg, wel apart :P
Mijn ervaring is dat als je met je nagel de power uitzet het dan beter reageert dan met je vingertop. Blijkbaar raak je dan net iets beter het contactje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Nieuwe cover gemaakt, van "vintage" Jules Verne boek:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/1974016/cover/cover5kl.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/1974016/cover/cover6kl.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/1974016/cover/cover7kl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Schuifkaas
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 12:11
Eindelijk m'n hoesje binnen via ebay,
Het is net wat groter dan m'n glo, maar wel lekker plat. En maar 6 dollar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Laatst online: 08-10 08:51
Van de week mijn Glo ontvangen. Alleen als ik het licht aan doe dan krijg ik wat lijkt op een dode pixel.

Als het licht uit is zie ik geen zwart puntje of iets (bij een witte bladzijde). Komt dat vaker voor bij de Glo. Kan ik deze daarvoor terug sturen?

Het zit niet midden in het beeld. Maarja horen doet het niet lijkt me.

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/373DSCF2148.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Wazzup! op 07-12-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:59
Zo, heb nu ook de Kobo Glo _/-\o_ Mooi ding (had hem stiekem net iets groter verwacht).
Ben nu nog beetje aan het uitvogelen hoe ik boeken in series kan zetten (dus dat de E-reader ze automatisch in goeie volgorde zet). Dit is fijn bij grote series (denk Terry Pratchet, Robert Jordan enz.)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Bijna hetzelfde idee als mijn vriendin had voor haar cover.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/C5VoHYAhUXWuHVbCmxzDOUWI/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/i7a7Ca74d26urE9iaGxmbfSv/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ra7TwdGpVu9nckU1c2pYWNbt/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SwoLZRuwxNxIbYd6WvqbPSE5/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XBlK3lro1HI9aIzwTmluHGE7/medium.jpg

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Vandaag weer terug geweest naar libris. Wederom problemen met de batterij. Een week hield de glo het uit (Max uur lezen per dag). Gisteren stond de batterij op 50% en vanochtend zonder te lezen kreeg ik de melding dat ie aan de oplader moet. Is al de 2e glo met problemen, gelukkig doen ze bij libris niet moeilijk. Heb nu een witte genomen (blauwe achterkant) ipv de 2 zwarte die ik eerst had. Wellicht dat wit het beter doet bij mij ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06:58
Ik ben al een tijdje een PDF aan het lezen, en hier en daar wil ik aantekeningen maken of deze pagina bookmarken. Maar dat lukt niet. Als ik rechts boven een ezelsoor probeer te maken gebeurt er niets. En het menu 'Annotations' is leeg. Weet iemand hoe je bladwijzers en aantekeningen maakt in een PDF? In een epub lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Mijn vriendin heeft hem nu nog iets verbeterd, rechtsonderin zit een sensor voor de slaapstand, als je daar een klein magneetje tegenhoud gaat de kobo vanzelf in slaapstand. Magneetje weg kobo weer automatisch wakker. Dit magneetje heeft ze in de binnenkant van de cover weggewerkt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ben zeer tevreden over de Kobo glo, heb in 2 avonden de complete Hunger Games trilogie gelezen + Wheel of Time 1 en 2, dus heb een redelijk gevoel hoe hij bevalt.

Verlichting is goed te doen, alleen mag het zwakst wel iets zwakker nog. Menu e.d. werkt goed, echter moet ik wel zeggen dat het hele Reading Life idee nutteloos is. Shelves mogen iets beter, en het irritante:

Boeken die via de Kobo applicatie op de Kobo zijn gezet, zijn zeer moeilijk te verwijderen van de Kobo zelf (staan diep in verschillende folders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 07:36

13art

Moderator Mobile
Denk dat veel zachter niet kan. Merk dat op de zachtste stand het licht soms een kleine flikkering veroorzaakt, denk dat nog zachter dit nog meer zou veroorzaken. Vraag me dus of het echt mogelijk is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 08:31

WhiteDog

met zwarte hond

Ik zou een glo cadeau willen doen aan mijn vriendin voor Kerst. Ik lees helaas veel over vastlopers. Ben een eindje terug gegaan in dit topic maar kon er niet meteen meer iets over vinden.

Is dit inmiddels opgelost door een update, is dit iets dat eenmalig te fixen valt, ... of zitten er gewoon nog teveel bugs in? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nou ik denk dat het allemaal wel mee valt, maar zoals zo vaak op forums, lees je daar met name de negatieve ervaringen en wat minder de positieve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

l3art schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:13:
Nou ik denk dat het allemaal wel mee valt, maar zoals zo vaak op forums, lees je daar met name de negatieve ervaringen en wat minder de positieve.
Helemaal waar, diegene die tevreden zijn zien niet veel reden op het forum te posten. Ik heb de mijne nu een paar weken en nog geen 1 vastloper gehad. Ik ben compleet tevreden met mijn Glo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hier ook geen vastlopers, alleen de eerste start verliep wat moeizaam maar dat was ook zo weer opgelost. Verder helemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10 20:04
De enige keer dat ik een vastloper heb gehad was toen ik het lettertype van de boeken aan het veranderen was. Na het opstarten deed alles het gewoon weer, met het nieuw ingestelde font.

Verder dus urenlang kunnen lezen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

WhiteDog schreef op maandag 10 december 2012 @ 17:15:
Ik zou een glo cadeau willen doen aan mijn vriendin voor Kerst. Ik lees helaas veel over vastlopers. Ben een eindje terug gegaan in dit topic maar kon er niet meteen meer iets over vinden.

Is dit inmiddels opgelost door een update, is dit iets dat eenmalig te fixen valt, ... of zitten er gewoon nog teveel bugs in? :)
Mijn ma had dit dus ook, ook opgelost door sqllite bestand en de images folder leeg te gooien.
Dus heb de vastlopers nu op 2 aparte glo's gefixed door dit uit te voeren, denk dat er toch ergens een fout in de update zelf zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wad
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

Wad

Ik heb de Glo nu twee weken en ook helemaal geen problemen gehad (had ze bijna verwacht n.a.v. sommige posts, maar zoals l3art al zegt: de tevreden gebruikers zonder vragen hoor je minder snel, daarom toch deze positieve post als tegenwicht).
In de Volkskrant van vandaag stond ook een heel artikel over e-readers en ook zij waren erg tevreden met de Kobo Glo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik ben nu 7 weken op reis in Zuid Amerika en heb hiervoor speciaal de Glow aangeschaft. Scheelt nogal wat gewicht in m'n backpack :). Ik lees ontzettend veel (bijv tijdens lange busreizen) en heb vrijwel geen problemen gehad.

Enige vastloper was tijdens het opladen hier in Argentinië. Maar zelfs mijn iphone heeft kuren met de stroom hier. De Glow is echt de beste gadget aankoop voor m'n trip! Enige verbeterpunt is dat de verlichting in laagste stand minder fel zou mogen. Hoewel er nu ook goed mee te lezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Inmiddels een Glo binnen. De setup had inderdaad wat kuren. Ik had gekozen voor "Aanmelden met Facebook" wat eindigde in "Er is een fout opgetreden" op het einde. Daarna geprobeerd om (met hetzlfde email adres) een Kobo account aan te maken gaf een mooie "Runtime Error 7xxxx". Even later opnieuw proberen aanmelden met Facebook en toen lukte het wel.

Paar gratis boeken erop gezet en moet zeggen ziet er inderdaad goed uit. Lees alleen zelf geen boeken dus het uiteindelijke oordeel is aan mijn vriendin :)

Denk wel dat hij beter tot zijn recht komt met een hoesje erbij, alleen kosten die hoesjes zelf 30 tot 40 € 8)7
Nog maar even het topic doorlezen en googlen voor een goedkoper alternatief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 18:59
Hoesje, ik heb via ebay deze gekocht. Werd binnen 7 dagen geleverd, echt leer en past perfect en de prijs was € 8,50 (veiling gewonnen)

Afbeeldingslocatie: https://cdn2.bigcommerce.com/server900/2cd85/products/621/images/4813/KGLO_GE_BLK_BOOK_L_01__35389.1354295113.1000.1000.jpg

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Wobcat schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:29:
Hoesje, ik heb via ebay deze gekocht. Werd binnen 7 dagen geleverd, echt leer en past perfect en de prijs was € 8,50 (veiling gewonnen)

[afbeelding]
Bedankt voor de tip, alleen is mijn vriendin niet echt een fan van leer :)

Er staan nog wat andere leuke op ebay, ik zal haar zelf even laten kiezen. Zoek ook nog een hello kitty hoesje voor een galaxy gio, om even aan te geven welke richting het uitgaat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch deze week mijn nieuwe Kobo glo terug gebracht. na installatie de batterij opgeladen en het eerste boek er op gezet. Nadat ik de kobo in de slaapstand had gezet (met mijn sleepcover) wilde ik d draad weer oppaken de dag erop. Foutmelding en de kobo schoot in herstelstand.
Met moeite de installatie weer kunnen doen. Nu de kobo uitgeschakeld. De dag erop weer willen aanzetten en meteen schiet hij weer in de herstelstand. Deze keer meerdere pogingen moeten ondernemen om de kobo aan de praat te krijgen. Na zo 6 keer dit te hebben gehad de kobo teruggebracht en ik krijg een nieuwe. Helaas is de zwarte pas half januari 2013 leverbaar....
Dus er treden wel problemen op met kobo's maar ik ga er vanuit dat er heel veel wel goed zijn.

• DSK
  • Laatst online: 29-09 22:15

DSK

boeiend...

Weet er toevallig iemand waar je de Kobo Glo ergens in real-life kunt bekijken in België
Mijn vrouw zou er graag eentje hebben maar zou hem toch graag eerst in het echt willen zien.

We hebben al enkele (bekende) winkel(ketens) gedaan maar voorlopig nog nergens tegengekomen.

Blog (Linux-related)

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Hmm, als je in de buurt van NL woont dan natuurlijk een van de libris-winkels. Zitten er genoeg in brabant volgens mij. Verder.. ik zie dat Belgie niet eens bij waar te koop staat op de kobo site. Maar wel bij de FNAC in Frankrijk, en ook op fnac.be staat ie iig wel online genoemd.
Anders kan je ook gebruik maken van wet kopen op afstand toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen3950
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-10 19:18
DSK: in elke FNAC liggen er :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik wil een Kobo Touch (of misschien Glo). Ik lees meer boeken over software development dan romans ed. Ik wil graag zien hoe een boek met voorbeeldcode en diagrammen eruit ziet op zo'n ding, ik kan alleen met geen zoekopdracht in de wereld een goede foto zien. Alleen maar leesboeken (logisch).

Het gaat wel om epub, geen pdf. Je zou dus zeggen dat het er wel goed leesbaar uit moet zien. Maar toch wil ik het graag zien. Iemand een foto van een Kobo waar code, diagrammen en/of screenshots op staan?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
@kenneth, ik wil wel een foto voor je maken; maar heb je misschien een voorbeeld bestand dat ik er op kan zetten?

edit: heb een java web development epub genomen, zal zo wat foto's posten, heb ook een HD filmpje. Ff uploaden. Laat trouwens meteen een van de dingen zien waar je tegen aan kan lopen. In het filmpje rond 1:09 zie je een tabel met data types, en die valt aan beide kanten net buiten de rand van het scherm.
Ik heb die epub vervolgens in Calibre omgezet van epub -> epub met als target device de kobo. En dan ziet het er zo uit (ook wat met de tekstmarges en grootte gespeeld, maar dat kan op het apparaat zelf).

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/1974016/kobo/kobo1kl.JPGAfbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/1974016/kobo/kobo2kl.JPG

[ Voor 77% gewijzigd door MaximusTG op 14-12-2012 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik moet de boeken nog kopen dus ik heb even iets opgezocht:

https://github.s3.amazonaws.com/media/progit.epub In het hoofdstuk Git Branching heb je een paragraaf Basic Branching and Merging waarin wat schema's staan en wat commandline opdrachten.

Is niet precies wat ik zoek maar ik denk niet dat jij $40 wil uitgeven om een voorbeeld te tonen :+

edit:
Oh, je had allang iets gepost, super, bedankt! :)

[ Voor 7% gewijzigd door kenneth op 14-12-2012 11:31 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Hier het filmpje van dat java boek;

Dit is dus de niet geconverteerde epub, je ziet dat sommige plaatjes buiten de marges vallen. Rond 1:09 zelfde tabel als in de foto. Niet schrikken rond 0:53, vuurwerk in de buurt ging af :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wat een service! :D Dit is echt goed genoeg, ik ben om, ik ga hem halen :)

Geluid stond uit, geen vuurwerk gehoord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Dan is de Glo voor jou misschien nog een betere keus, want die heeft een iets hogere resolutie, misschien handiger met veel diagrammen en plaatjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ja, zou kunnen, ik kijk welke er in de winkel op voorraad is. Als ze geen enkele hebben bestel ik online wel de Glo.

Kobo Touch in the pocket 8) Helaas wel de zilveren maar een zwart hoesje heeft dat mooi opgelost.

[ Voor 31% gewijzigd door kenneth op 14-12-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-10 23:40
Ik heb net een kobo glo gekocht maar waar kan ik de landscape mode vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Edit: Kobo Glo schijnt alleen voor PDF formaat landscape mode te ondersteunen.

[ Voor 46% gewijzigd door MDF op 14-12-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-10 23:40
MDF schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 16:19:
Edit: Kobo Glo schijnt alleen voor PDF formaat landscape mode te ondersteunen.
Idd, meteen even contact opgenomen met kobo zelf, zij zeggen dat het in de toekomst ook niet ondersteunt gaat worden. Beetje achterlijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Was inderdaad wel een tegenvaller in het begin. Kwam vanaf een (oude) Kindle en die had het wel, maar nu mis ik landscape mode totaal niet meer. Echter zou ik het toch wel waarderen dat het in de toekomst ondersteund gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Landscape modus +1

Was op mijn Sony PRS-T1 toch wel handig en ik vind het eigenlijk wat prettiger lezen dan in portetmodus.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Laatst online: 20:46
Firmware 2.3.1

Features:
1. Check your reading stats while you read
2. Enjoy improved title displays
3. Syn your Library to a micro SD card if your device is full
4. Learn how to add a book directly from the Help menu
5. Experience updated home screen
6. Benefit from mulitple bug fixes

* Net binnen gekregen via Kobo Desktop voor de Touch.
Niet genoemd in de release notes, maar er is nu ook Chess onder Extras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
@ -J.W.- Dat schaken was er bij mij al vanaf dat ik men Glo heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Laatst online: 20:46
Ah ok, het is iig nieuw op de Touch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Mijn oma hield altijd erg van lezen, maar met ouderdom komt gebreken. Lezen van boeken zat er niet meer echt in dus. Ik zag eerder dit jaar dat er ereaders zouden komen met achtergrondverlichting en dat zou ideaal zijn voor m'n oma. Ik had echter totaal geen ervaring met ereaders. De Kobo Glo in het zwart besteld bij Azerty en die werd netjes geleverd. Na enig gehannes met het updaten (wat duurde dat lang zeg), blijkt het echt een fijn apparaat te zijn. Het lezen met én zonder backlight is enorm fijn, het apparaat reageert (redelijk), maar bovenal is het erg gebruiksvriendelijk. Mijn oma heeft totaal geen kaas gegeten van techniek (een 3310 met de gebruiksaanwijzing ernaast is het summum), maar dit ging na wat uitleggen heel goed. Ik heb haar nog niet weer gehoord over problemen. Prima dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorala
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-08 21:56
Hallo
Weet iemand of je de Kobo Bookstore zo kan instellen dat hij enkel Nederlandstalige boeken toont? Ik vind het vervelend dat alle talen door elkaar staan.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Erg blij met mijn Kobo Touch.

Minder blij met de desktop app. Is hij bij iedereen zo tergend traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Geen idee, ik gebruik calibre icm de calibre server en de browser van de kobo touch ;) maar zal me niks verbazen, zulke software stelt vaak niet veel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-10 11:50
Inderdaad, flauw dat er geen landscape mode gepland staat. Kan toch niet zo moeilijk te implementeren zijn Vooral voor mensen die minder goed zien kan deze zeer interessant zijn. Heb al gemerkt dat wanneer je een groot (echt groot) lettertype neemt, sommige woorden niet volledig worden weergegeven, waardoor terug naar een wat kleinere letter moet worden overgegaan. Bij landscape zou de letter dan weer wat groter kunnen.

Zelf heb ik er geen last van, maar ik denk bijv aan (groot)ouders die hierdoor opnieuw zouden (kunnen) lezen.

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee waarom de paginanummering (?) door de tekst heenloopt?

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimage.org/fyz9t7k9r/kobo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Verwijderd schreef op zondag 16 december 2012 @ 14:06:
Iemand een idee waarom de paginanummering (?) door de tekst heenloopt?

[afbeelding]
Dat is de originele pagina nummering is niets aan te doen, behalve de pagina nummering uit te schakelen onder instellingen, leesinstellingen en dan pagina 2, bladzijde nummers in kantlijn tonen uit te schakelen. Dan zie je de pagina nummers helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MDF schreef op zondag 16 december 2012 @ 14:19:
[...]Dat is de originele pagina nummering is niets aan te doen, behalve de pagina nummering uit te schakelen onder instellingen, leesinstellingen en dan pagina 2, bladzijde nummers in kantlijn tonen uit te schakelen. Dan zie je de pagina nummers helemaal niet meer.
Bedankt, dat werkt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Kobo touch in ben in het bezit van een aantal e-books in PDF formaat met daarin veel kaders en opsommingen. Als ik de PDF omzet in Calibre naar Kobo epub formaat dan kloppen de opsommingen en kaders niet meer. Alleen loopt door elkaar heen, opsommingen beginnen bij nummer 3 en op de volgende pagina staan 1 en 2. Hiernaast loopt de voettekst dwars door de normale tekst heen. Ik heb de instellingen die in het begin van dit forum worden genoemd al toegepast met dat lijkt niet te helpen. Deze boeken in PDF formaat lezen werkt ook niet lekker, dus ik hoop dat iemand tips voor mij heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
M'n Glo bevalt tot nu toe perfect <3 geen enkele issue.

Off topic:

Ipad is de beste Ereader volgens Tweakers, wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Hmm, ik zie het ja. Snap ik persoonlijk helemaal niks van.. Vraag me af hoeveel de mensen die daar op gestemd hebben lezen. En hoeveel er die iPad met het oog op boeken lezen gekocht hebben. Of uberhaupt andere ervaringen hebben met lezen op een apparaat behalve de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

In de comments staan alle voorspelbare (en terechte) reacties: de iPad is een e-reader net zoals een laptop dat is: je kan er ebooks op lezen maar het mist alle onderscheidende (en m.i. juist essentiële) features met als belangrijkste punt natuurlijk e-ink.

Geen enkel apparaat zonder e-ink had genomineerd mogen worden, ook de Kobo Arc is wmb geen e-reader. De Kindle is de eigenlijke winnaar.

edit:
Oh wacht, er klopt sowieso niets van: De Kindle en iPad zijn een groep modellen, de Sony's en Kobo's worden per model geteld.

Zulke onnauwkeurigheid ben ik echt niet gewend van de redactie 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door kenneth op 17-12-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
lanerios schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:45:
M'n Glo bevalt tot nu toe perfect <3 geen enkele issue.

Off topic:

Ipad is de beste Ereader volgens Tweakers, wat vinden jullie?
Geen enkele tablet. Welke grapjas heeft uberhaupt een tablet in hetzelfde rijtje durven nomineren? Het hele idee achter een e-reader maakt zo'n ding zo veel beter geschikt om van te lezen... mensen die op een tablet stemmen in zo'n categorie hebben, denk ik, nog nooit een e-ink scherm gezien of snappen het idee niet.

Tweakers had die nominatie wat mij betreft niet moeten goedkeuren. Een tablet is geen e-reader, net zo goed als dat mijn mp3-speler geen e-reader is, ofschoon ie wel tekstbestanden kan openen.

[edit]
Heh ik schrijf precies hetzelfde als Kenneth. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 17-12-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

kenneth schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:21:
In de comments staan alle voorspelbare (en terechte) reacties: de iPad is een e-reader net zoals een laptop dat is: je kan er ebooks op lezen maar het mist alle onderscheidende (en m.i. juist essentiële) features met als belangrijkste punt natuurlijk e-ink.

Geen enkel apparaat zonder e-ink had genomineerd mogen worden, ook de Kobo Arc is wmb geen e-reader. De Kindle is de eigenlijke winnaar.

edit:
Oh wacht, er klopt sowieso niets van: De Kindle en iPad zijn een groep modellen, de Sony's en Kobo's worden per model geteld.

Zulke onnauwkeurigheid ben ik echt niet gewend van de redactie 8)7
Met ^^

Telefoons zijn tegenwoordig ook de grootste concurrent van horloges, maar om een smartphone dan mee te nemen in een verkiezing over het beste horloge....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ach ja, wij weten wel beter moeten we maar denken! Ik heb zelf wel eens een boek gelezen op een Sony PRS-600, een Bookeen Cybook Opus, een Kobo Touch dus, maar ook op een iPad, een Android tablet en een Android smartphone.
En de eInk apparaten winnen het in mijn ervaring echt altijd. J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-10 18:04

eisbaer

Zie signature

Ik heb een tijd gelezen op mijn asus transformer tablet. Nadelen zijn dat een tablet zwaar is vergeleken met een glo en de accus is snel leeg. Er is nu de iPad mini die kleiner en lichter is maar daar valt de resolutie weer enorm tegen. Ik heb er vanmiddag eentje in mijn handen gehad.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Ho ho, ik heb zowel een iPad als een Kobo gehad met leeservaring en hoewel ik de Kobo het voordeel moet geven vind ik een iPad (of soortgelijke) niet zoveel onderdoen. Ik vind de Kobo te traag reageren met betrekking tot de bibliotheek en pagina's, waarbij de iPad in het pikkedonker niet fijn lezen is. Maar om nu te zeggen dat een iPad per definitie niet fijn leest vind ik onterecht. Als de kamer verlicht is, is het prima te doen. Nadeel is dat de iPad (in mijn geval de 1) wat zwaarder is, maar de iPad heeft juist weer een voordeel omdat het echt een multimedia-apparaat is. Daarnaast kun je op de iPad je persoonlijke voorkeur hebben qua leesapp (iBooks, Kindle, et cetera). Desalniettemin vind ik de Kobo net een fijner leesapparaat voor in het donker en gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Laatst online: 29-09 22:15

DSK

boeiend...

MaximusTG schreef op donderdag 13 december 2012 @ 21:53:
Hmm, als je in de buurt van NL woont dan natuurlijk een van de libris-winkels. Zitten er genoeg in brabant volgens mij. Verder.. ik zie dat Belgie niet eens bij waar te koop staat op de kobo site. Maar wel bij de FNAC in Frankrijk, en ook op fnac.be staat ie iig wel online genoemd.
Anders kan je ook gebruik maken van wet kopen op afstand toch?
Bedankt voor de snelle antwoorden :)

We zijn zaterdag eens wezen kijken in de Fnac te Rijsel (dichter voor ons) en de Kobo Glo beviel voor haar een heel stuk beter dan de tegenhanger van Sony (die wel in zowat elke elektrozaak in BE te verkrijgen is).
In de Fnac te Rijsel was de Glo ook nog eens €20 goedkoper dan op Coolblue dus maar onmiddelijk meegenomen.

Ondertussen zitten er al enkele leesuurtjes op en het bevalt heel goed volgens mn vrouw.

Voor degenen die er cyrillische boeken zouden op willen lezen, dat werkt perfect. Dit was trouwens ook de hoofdreden om een e-reader te kopen. Het is lastig om hier aan echte Russische boeken te komen of het is relatief duur. Ik had op voorhand wat research gedaan en het las gemengde resultaten en over problemen met sommige bestanden maar alles wat we tot nu toe hebben geprobeerd, werkt zoals het hoort.

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Mooi zo! Dus je vrouw is van oorsprong Russisch van taal? Moet je dit programma eens kijken;
http://www.wetenschap24.nl/programmas/pavlov.html
Gaat over NLse presentatrice Victoria Koblenko die uit Oekraine komt maar ook dus Russisch als moedertaal heeft. Gaat over hoe zij de NLse taal heeft aangeleerd en hoe zij nu denkt, in het Russisch of Nederlands en of je dingen merkt bij een onderzoek. Wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-10 09:09
Hoe lang duurt die setup ongeveer, heb hem net binnengekregen en hij hangt nu al een uur aan mijn Mac maar ik zie weinig gebeuren. Hoop dat er wat gebeurd is als ik terugkom van college zometeen want dit vind ik iet echt een succes tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
maxietheboss schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:45:
Hoe lang duurt die setup ongeveer, heb hem net binnengekregen en hij hangt nu al een uur aan mijn Mac maar ik zie weinig gebeuren. Hoop dat er wat gebeurd is als ik terugkom van college zometeen want dit vind ik iet echt een succes tot nu toe.
Ik heb geen ervaring met kobo icm een Mac, maar met een windows pc duurt het bij mij ca. 10 minuten. Probeer het anders eens draadloos met wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-10 09:09
Wifi setup werkte de eerste paar niet maar na een herstart wel. Net wat ebooks op gezet dus ik benieuwd wat de ervaring is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Firmware 2.3.1 is er nu ook voor de Glo. Net geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Hmm, voor de Touch krijg ik nu net pas melding van firmware 2.3.0. Meteen geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Raar ik krijg nog helemaal geen melding voor een update for the Glo. Waar kan ik die vinden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Wifi aanzetten en syncen? En ik gok dat ze updates gefaseerd beschikbaar stellen op basis van uniek id van elke reader. Makkelijker om de load op de server te verdelen.

[ Voor 74% gewijzigd door MaximusTG op 18-12-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Ik heb de 2.3.1 voor de Glo via kobo desktop binnengekregen. De versie is dus 2.3.1, de release notes zijn van 2.3.0.

Edit: ben nu 2.3.1 op de Glo van m'n vriendin aan het installeren via wifi. Dus als je aan de beurt bent, dan maakt de methode niet uit.

[ Voor 37% gewijzigd door tr201 op 18-12-2012 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-10 18:04

eisbaer

Zie signature

De 2.3.1. update voor de GLO heb ik afgelopen weekend gedaan. Hij bleef hangen. Na een reset de update opnieuw gedan maar ditmaal met de usb kabel aan de pc. Of dat iets uitmaakt weet ik niet maar nu ging het goed.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand al eens een lonely planet oid op een Kobo Glo gebruikt? En wat zijn je ervaringen daarmee? Voor mij zou het een groot gewin zijn als reisgidsen op de ereader ook lekker bruikbaar zijn en als heen en weer gaan tussen index en pagina's goed werkt dan zie ik er wel wat in met de Glo vanwege de hoge resolutie (voor kaarten erg lekker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
mdb00x, heb je een voorbeeld file? Dan wil ik dat altijd eens uittesten. (Ik ben er misschien ook geïnteresseerd in, maar heb geen digitale reisgids.)

EDIT: een paar pagina's is natuurlijk ook goed.

[ Voor 14% gewijzigd door LEDfan op 19-12-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi LEDfan,

ik heb helaas geen voorbeeldje voorhanden, kan me hooguit voorstellen dat er wel 'ergens' bestanden vindbaar zijn :)

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 16:58

fewips

Huurautospecialist

Overigens voor iedereen die een Kobo goedkoop zou willen proberen, dit is je kans, Libris heeft de komende dagen voor Kerst de Kobo Mini (5") in de aanbieding voor maar € 49,95.
Zie http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=kobo

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

• LEDfan
Okay mdb00x, ik zal het straks uittesten (na de firmware update) Ik hou je op de hoogte.

EDIT: ik heb op hun site een preview van een boek gevonden, ik zet het er straks op.

EDIT2: ik het kunnen testen. Naar mijn mening gaat het goed, maar je moet wel geduld hebben met de pagina's om te draaien. Dit ging veel trager dan bij een epub of bij andere PDF's die ik lees. (Ik heb wel net de firmware upgedate, misschien dat hij nog aan het verwerken was ofzo)

Zoals beloofd de foto's. De foto's zijn jammer genoeg van zeer slechte kwaliteit (de lens van men gsm lijkt wel vuil). Ik heb dit pas gezien nadat ik ze op dropbox heb gezet. Ik zal straks proberen nieuwe foto's te trekken. (Met een echte camera) Je vind de foto's hier.

Hopelijk heb je er iets aan, anders laat je het maar weten. (Nieuwe foto's komen zeker)

Hier heb ik het boek vandaan.

[ Voor 105% gewijzigd door LEDfan op 20-12-2012 13:17 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 71 Laatste