Bekijk de foto's.
Nee, Sato, geen enkele Kobo werkt in landscape, behalve de Arc (tablet). Er is geen knop voor, en een instelling in het menu zie ik ze niet zomaar bouwen, er komt meer bij kijken dan een simpele draai.Sato schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:08:
Ik las hier laatst dat de Glo niet in landscape-mode gebruikt kan worden,
Kan dat wel met de Mini?
Zo ja dan is dit wel interesant:
[...]
Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®
Zo scherp als een voetbal!
Dat licht gebruik ik zelden dus dat waarom zou je dat standaard aan willen hebben. Dat het te fel is in de laagste stand merk ik ook. Het is wel werkbaar maar ik houd hem wat verder weg daardoor.Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 11:25:
Hebben ze trouwens al wat gedaan aan de lichtinstellingen? Aangezien dat in alle reviews minpunt wordt gezien dat de laagste stand te fel is en dat het jammer is dat het licht niet, zoals bij de PW wel het geval is, standaard aan staat.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Verwijderd
Dat laatste heeft volgens mij te maken met de spaarstand (oid) instellingen, hierbij kan je aangeven om na een periode van x minuten het licht uit te schakelen of de stand-by modus in te schakelen. Deze periodes zijn afzonderlijk van elkaar in te stellen waardoor het mogelijk is dat het licht uit is wanneer de Glo in stand-by gaat. Hierdoor is de laatst onthouden modus zonder licht bij het inschakelen van de e-reader.MDF schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 15:34:
Yup en als je een sleep cover gebruikt gaat het licht ook automatisch aan als je de cover openslaat, als hij ook aanstond voor je hem dicht deed. Enige dat hij niet automatisch aan gaat bij mijn weten, is als hij zich zelf in de slaapstand zet, dan moet je hem weer even zelf aanzetten.
Vind het zelf verder wel handig dat de Glo de laatst gebruikte stand gebruikt als instelling bij het opstarten. Gebruik de e-reader over het algemeen toch op dezelfde momenten.
Verwijderd
Ziet er netjes uit, thanks LEDfan!! Ik ga het zelf ook uitproberen, net de Kobo binnengekregen :):):):):):):)LEDfan schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:23:
Zoals beloofd de nieuwe foto's.
En te fel op laagste stand is ook weer zo iets... ik vind hem niet te fel, de ander wel.
Tja... je kan het nooit voor iedereen goed hebben denk ik maar zo
Ik ben trouwens erg tevreden met mijn Touch. Inmiddels bezig met het derde boek (ik lees alleen maar dunne boeken
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Fijne reader trouwens, wel lekker stukje sneller dan m'n vorige reader (Kindle 3).
"When you grow up your heart dies"
In dit filmpje zetten ze een pdf in landscape mode op een kobo mini ... YouTube: Full Kobo Mini Video Review (ffwd naar 26:00)fewips schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 11:21:
[...]
Nee, Sato, geen enkele Kobo werkt in landscape, behalve de Arc (tablet). Er is geen knop voor, en een instelling in het menu zie ik ze niet zomaar bouwen, er komt meer bij kijken dan een simpele draai.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Gekke vraag misschien, maar als je nu je vorige boek weer leest en de Kobo in slaapstand zet, heb je dan wel weer de cover?maxietheboss schreef op woensdag 26 december 2012 @ 13:59:
Sinds ik mijn laatste boek heb uitgelezen op m'n Glo krijg ik geen cover meer van m'n huidige boek op het scherm als de Glo in de slaapstand staat, enkel een icoon en slaapstand eronder. In de instellingen staat cover in slaapstand weergeven wel aangevinkt. Apparaat al een keer aan en uit gezet maar het heeft nog niet geholpen, natuurlijk niet een heel ernstig probleem maar ik zou het toch leuk vinden als het weer werkt.
Ik vermoed namelijk dat de epub van je huidige boek gewoon geen plaatje van de cover bevat
Controleren kan eenvoudig: verander de .epub extensie naar .zip en neem eens een kijkje in het bestand.
Sometimes you need to plan for coincidence
Na een reset van de Glo werkt het inmiddels weer, maar zelfs toen ik het oude boek weer opende gaf hij geen cover weer op het slaapstand scherm.Groentenboer schreef op woensdag 26 december 2012 @ 14:15:
[...]
Gekke vraag misschien, maar als je nu je vorige boek weer leest en de Kobo in slaapstand zet, heb je dan wel weer de cover?
Ik vermoed namelijk dat de epub van je huidige boek gewoon geen plaatje van de cover bevat
Controleren kan eenvoudig: verander de .epub extensie naar .zip en neem eens een kijkje in het bestand.
Verwijderd
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=200706
Daar vergis je je in. M'n vriendin en ik hebben beiden een iPad 3 en zij heeft onlangs een Kindle Paperwhite gekocht. Het is een mooi ding maar ik kan zelf uren lang op m'n iPad boeken lezen zonder dat m'n ogen vermoeid raken. Een kwestie van de helderheid laag instellen, en dan licht je scherm niet meer op dan een stuk papier in kunstlicht. Wel is het natuurlijk zo dat een e-ink apparaat extreem zuinig is, maar aan een tablet heb je veel meer. Ik twijfel voor m'n moeder tussen een Kobo Glo en een iPad Mini...Cyphax schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:35:
mensen die op een tablet stemmen in zo'n categorie hebben, denk ik, nog nooit een e-ink scherm gezien of snappen het idee niet.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
En nu op naar de zomer en lekker buiten in het zonnetje lezen. Oeps.Exirion schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:47:
[...]
Daar vergis je je in. M'n vriendin en ik hebben beiden een iPad 3 en zij heeft onlangs een Kindle Paperwhite gekocht. Het is een mooi ding maar ik kan zelf uren lang op m'n iPad boeken lezen zonder dat m'n ogen vermoeid raken. Een kwestie van de helderheid laag instellen, en dan licht je scherm niet meer op dan een stuk papier in kunstlicht. Wel is het natuurlijk zo dat een e-ink apparaat extreem zuinig is, maar aan een tablet heb je veel meer. Ik twijfel voor m'n moeder tussen een Kobo Glo en een iPad Mini...
Voordeel van de ipad mini is wel dat ie niet zo zwaar is als een gewone ipad, want als ik langere tijd de ipad vasthoudt (en dan heb ik nog wel de marginaal lichtere ipad 2) dan is dat niet comfortabel vergeleken met een ereader van nog geen 200 gram. Tja, dan verzin je wel weer een manier om de ipad neer te leggen ipv vast te houden, maar een boek hou ik liever vast.
Met het oog op veel oude literaire werken in pdf formaat, is de kobo glo dan een verstandige keuze?
NEE.. >_>Exirion schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:47:
[...]
Daar vergis je je in. M'n vriendin en ik hebben beiden een iPad 3 en zij heeft onlangs een Kindle Paperwhite gekocht. Het is een mooi ding maar ik kan zelf uren lang op m'n iPad boeken lezen zonder dat m'n ogen vermoeid raken. Een kwestie van de helderheid laag instellen, en dan licht je scherm niet meer op dan een stuk papier in kunstlicht. Wel is het natuurlijk zo dat een e-ink apparaat extreem zuinig is, maar aan een tablet heb je veel meer. Ik twijfel voor m'n moeder tussen een Kobo Glo en een iPad Mini...
Sorry hoor, maar als je serieus zegt dat een Ipad beter is dan een Eink scherm, dan ben je gewoon niet serieus te nemen.
Maar goed, dat is tweakers he, Apple fanboys everywhere.. Wedden? Als Apple met een ereader komt, zijn zij de uitvinder opeens.

Heb nu een Gecko sleepcover gekocht (leer) werkt heerlijk. Niet meer klooien met dat schuifknoppie
P.S: Ja ik heb zelf een Ipad 3 (gratis gekregen)
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Bovenstaande neemt overigens niet weg dat ik het appels met peren vergelijken vind als Tweakers tablets meeneemt in de gouden steeksleutel voor e-readers. Op een telefoon kun je immers ook de tijd lezen, maar het slaat nergens op dat je mensen vervolgens gaat vragen of ze liever een horloge of smartphone hebben, en vervolgens concludeert dat een smartphone het beste horloge is als meeste mensen voor een smartphone kiezen.
[ Voor 34% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 31-12-2012 09:41 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Beide hebben natuurlijk hun voor- en nadelen, maar de net iets betere reviews van de PW gaven voor mij de doorslag: stabielere software en scherm continu verlicht, waarbij de verlichting zorgt voor beter contrast i.p.v. minder contrast. Nadelen zijn er natuurlijk ook: verlichting minder egaal, geen geheugen uitbreiding, etc.
Als ik in donker lees dan heb ik de verlichting van de PW op standje 3-4 staan van de 24. Als ik naar vergelijkingen kijk tussen de PW en de Kobo dan komt de laagste stand van de Kobo overeen met stand 13 van de PW. Stand 13 is in het donker natuurlijk nog steeds goed te doen, maar vind zelf wel prettig dat ie dus stuk lager kan op de PW.
Verder vind ik het bij daglicht ook fijn om de verlichting gewoon maximaal aan te hebben op de PW, want dan ziet het "papier" er gewoon veel witter en contrastrijker uit.
Nadeel van de PW is dat er erg veel verschil zit tussen verschillende exemplaren. Had ook een versie voor mijn GF gekocht en die was minder egaal verlicht, maar had wel weer een ledje met een iets andere kleur (blauwer/witter, terwijl de mijne geler was). Inmiddels is die van haar omgeruil vanwege een schermdefect, en die ze nu heeft lijkt weer meer op de mijne en is zelfs iets egaler verlicht. Bij de PW is het dus een beetje gokken wat je krijgt qua verlichting van het scherm.
Voor mensen die vooral egale verlichting belangrijk vinden, is de Kobo Glo dus volgens mij de betere optie. Bij de Kobo heb ik nog niet gelezen dat er veel verschil zit tussen de exemplaren en lees ik sowieso dat hij egaler verlicht is.
[ Voor 4% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 31-12-2012 11:41 ]
Precies mijn puntOscar Mopperkont schreef op maandag 31 december 2012 @ 09:37:
Dat is niet wat Exirion zegt. Hij zegt enkel dat hij prima kan lezen op een iPad, niet dat het beter leest dat een e-reader. Daarnaast heeft hij gewoon gelijk als hij zegt dat je met een tablet veel meer kunt doen. En aangezien je een euro maar 1 keer kunt uitgeven, vind ik het niet gek dat mensen dan voor een tablet gaan als ze hun boeken digitaal willen lezen en daarnaast behoefte hebben aan de overige functies van een tablet.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
In eerdere posts (ca. 26 november) is gebleken dat ook bij de Glo verschil in het licht zit. Punt is dat veel mensen daar geen last van hebben omdat ze geen 2 dezelfde readers hebben. Hier zijn 2 Glo's en de ene is witter/blauwer met het licht dan de ander.Oscar Mopperkont schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:39:
...
Voor mensen die vooral egale verlichting belangrijk vinden, is de Kobo Glo dus volgens mij de betere optie. Bij de Kobo heb ik nog niet gelezen dat er veel verschil zit tussen de exemplaren en lees ik sowieso dat hij egaler verlicht is.
Wel mooi dat je bij de PW het licht beter kan regelen en lager kan zetten. Je zegt dat de verlichting van de PW minder egaal is dan bij de Glo. Maar is dat niet alleen het geval als je de verlichting heel laag instelt, dus lager dan de stand 13 die volgens je bevinding overeenkomt met de laagste stand van de Kobo?
Nope, de doorslaggevende factor is het contrast met het omgevingslicht. Hoe hoger dat is, hoe beter je de niet-egaalheid ziet. Maw bij daglicht op stand 24 is Het in principe niet te zien, terwijl je het bij stand 13 in het donker het bv wel weer ziet.
Ik heb hem nu drie weken in mijn bezit. Vorige e-bookreader cover waren: een leren cover voor de Cybook en de originele Amazon Kindle Keyboard lederen cover met led lamp.
Kwaliteit en gebruik:
Meteen toen ik hem uitpakte viel de kwaliteit van de Gecko cover mij op. Hij voelt geweldig aan en hij ziet er prachtig uit met zijn antiek leren uiterlijk.
De binnenkant is gemaakt van een zijde-achtige stof die krassen op je scherm tegen gaat en alle stiksels zijn mooi in de kleur van de hoes afgewerkt.
Aan de binnenkant zitten twee magneetjes verwerkt om hem te sluiten en om de slaap functie goed te laten werken. Dit is echt een cool feature van deze hoes, zeker als je zoals ik nog wel eens laat in bed een verhaal leest.
Eén van de belangrijkste redenen om mijn Kindle keyboard te vervangen voor de Kobo Glo is het feit dat je nu een back-lighted scherm hebt. Alles wat ik nu hoef te doen is de hoes te sluiten.
Aan de korte kant is de hoes gemaakt van een stoffen materiaal zodat je hem soepel kunt buigen en naar achteren kunt klappen.
Pasvorm:
Hoewel en geen haak o.i.d. is kan ik zeggen dat de pasvorm perfect is. Ik heb in de drie weken dat ik hem gebruik geen één keer gezien dat de Glo uit de hoes dreigde te glijden.
Verder zijn de knoppen aan de bovenkant en de USB poort makkelijk toegankelijk en als je de hoes dicht doet is het net een antiek, luxe boekje.......
Konklusie:
Zoek je een luxe leren hoes die speciaal gemaakt is voor de Kobo Glo dan is deze wellicht voor jou.
Verdere info bij Geckocovers

[ Voor 2% gewijzigd door BarnOwl op 02-01-2013 19:01 . Reden: link toegevoegd..... ]
Jeroen
Dat is heel persoonlijk. Ik heb een tijd gelezen op mijn asus tf101 tablet met coolreader. Hoog resolutie scherm maar heb uiteindelijk toch een glo er bij gekocht. Een tablet vind ik te zwaar om als ereader te gebruiken en je moet 'm te vaak opladen. Het e-ink scherm is fijner voor je ogen en je neemt hem makkelijk mee.Exirion schreef op maandag 31 december 2012 @ 13:20:
[...]
Precies mijn puntIk vind de meerwaarde van een e-ink reader te gering om 'm in plaats van een tablet of naast een tablet te kopen.
Het voordeel van een tablet is dat het multifunctioneel is. Je kunt er heel redelijk mee surfen, typen, spelletjes spelen, boeken lezen, enz. maar voor geen van die dingen is het het ideale apparaat. Een soort multitool die voldoet maar die niet zo goed is als een separate tang en schroevendraaier.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Verwijderd
Het volgende fragment vind ik wel een opmerkelijk verschil beschrijven: YouTube: Kindle Paperwhite vs Kobo Glo Comparison Review
Echter, als ik bijvoorbeeld de screenshots van BarnOwl bekijk, dan lijkt hier helemaal geen sprake van te zijn.
Kan een Kobo Glo-gebruiker mij hier meer inzicht in geven?
Zo zie je maar hoe persoonlijk het allemaal is, want ik vind dit echt kul. Vanaf dag 1 vond ik een tablet al ideaal om mee te browsen. Ik browse liever met de iPad in de hand dan met een notebook op schoot of op de leuning van de bank. Voor serieus werk zit ik liever achter m'n 27" iMac met muis en touchpad, maar browsen blijft op een touchscreen toch ongeëvenaard.eisbaer schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 19:06:
Het voordeel van een tablet is dat het multifunctioneel is. Je kunt er heel redelijk mee surfen
Sorry, maar dat is een absoluut bullshit-review. Ik heb verschillende EPUB's gelezen op de Glo en zelfs degene die ik van Amazon gekocht heb zijn prima geformatteerd, zoals de Kindle in die film laat zien.Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:12:
Beste dames en heren (), ik ben ook lekker aan het vergelijken tussen de Kobo Glo en de Kindle PW en ik kwam onder andere een videoreview tegen.
Het volgende fragment vind ik wel een opmerkelijk verschil beschrijven: YouTube: Kindle Paperwhite vs Kobo Glo Comparison Review
Echter, als ik bijvoorbeeld de screenshots van BarnOwl bekijk, dan lijkt hier helemaal geen sprake van te zijn.
Kan een Kobo Glo-gebruiker mij hier meer inzicht in geven?
Formattering hangt helemaal af van de bron waar je teksten vandaan komen. Soms koop ik (Engelse) boeken die prima geformatteerd zijn en soms zijn ze verschrikkelijk, en de prijs maakt niks uit.
Ik kan je daarom van ganser harte Calibre aanraden. Als je een slecht geformatteerd boek hebt is dit binnen een paar seconden helemaal ok.
Trouwens onbegrijpelijk dat ze de formattering in dat filmpje een rol laten spelen..........
Jeroen
http://www.kobobooks.nl/s...+Object-Oriented+Software
Ik zoek nota bene op de naam van het boek en het is het zesde resultaat. Ná A Tree Grows in Brooklyn, een standaardwerk over objectgeörienteerde software. Oh, wacht ...
Zoek ik vervolgens op A Tree Grows in Brooklyn, staat het resultaat niet eens op de eerste twee pagina's ...
Ik kan er met mijn hoofd echt niet bij: mooie ereaders, grote collectie boeken en dan geen zoekfunctie kunnen implementeren? Really!?
Ja, je kan een eind komen met aanhalingstekens maar dat wil je toch niet?
LOVE my Kobo.....but I HATE your website with the fire of a thousand suns.
[...]
the search function in the Kobo store is pathetically bad
[ Voor 25% gewijzigd door kenneth op 04-01-2013 13:31 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Dit zou voor mij een reden zijn om alsnog voor bijvoorbeeld een Sony te gaan, wat een idioot gedoe voor een apparaat van €130 euro. Als zo'n ding nou gratis wasVoor wat betreft geregistreerde gebruikers die gebruikmaken van een eReader-toestel van Kobo, behoudt Kobo zich het recht voor om op uw toestel advertenties en aanbiedingen weer te geven. Deze advertenties en aanbiedingen kunnen worden weergegeven wanneer het toestel wordt uitgeschakeld of wanneer het in de slaapstand staat, aan de onderkant van het startscherm, als een screensaver, of via andere gebieden in de gebruikersinterface, naar eigen goeddunken van Kobo.

Maar hoe zit bovenstaande nu in de praktijk?
En dat account aanmaken is logisch want je zal toch de firmware updates willen downloaden en dat kan alleen volgens mij als je een account hebt.
Kobo Glo kan je vergelijken met de Amazon kindle, je zit in feite verbonden aan het bedrijf Kobo net als de Kindle verbonden is aan Amazon..wil je dat niet, tja dan moet je de Sony kopen. Ik zelf heb er geen problemen mee en ik kan ook gewoon side-loaded boeken op mijn Kobo zetten, maar vindt kobo boeken kopen ook wel lekker gaan, goedkoop en staat er zo op via wifi. En tot dat de Kindle paperwhite hier ook verkrijgbaar wordt gebruik ik gewoon mijn Kobo Glo want ik zou niet eens meer terug willen naar een onverlichte e-reader.
Alle apparaten die ik heb kan ik gebruiken zonder dat ik mij hiervoor hoef te registreren. Daarnaast kan ik tevens van vrijwel alle apparaten updates downloaden eveneens zonder registratie. Kijk dat bedrijven graag willen dat je je registreert is logisch, maar dat een bedrijf dit ook afdwingtMDF schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:29:
En dat account aanmaken is logisch want je zal toch de firmware updates willen downloaden en dat kan alleen volgens mij als je een account hebt.

Volgens de algemene voorwaarden ben ik tevens verplicht om mijn echte geboortedatum op te geven, en dat alleen omdat ik die e-reader wil gebruiken

Gebruik de kobo desktop alleen voor firmware update, wifi heb ik nooit aanstaan op de glo, lees er boeken op nl, browse er niet mee.
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
Ze houden geen pistool tegen je hoofd, wil je niet registreren dan gewoon Kobo Glo niet kopen. Genoeg andere keuze.
Trouwens er is nog een front light e-reader, is geloof ik hier ook al genoemd. http://www.bookeen.com/en/cybook-odyssey-hd-frontlight
Weet er verder niet van en of hun support ook goed is mocht er wat mis mee gaan, maar misschien een idee als je nergens voor wilt registeren.
Al zal je misschien wel voor die site moeten registreren wil je hem kunnen kopen, want heb geen idee of hij ook gewoon in de winkel te koop is.
Eens, steeds reclame vind ik ook niet acceptabel op zo'n ding. Ik heb de Kobo Glo nu een tijdje, en ja, het ding laat zo af en toe een advertentie zien. Gelukkig kun je dat bij de instellingen uitschakelen (onder Reading Life). Ik zie nu nooit meer een ad langskomen.zeezuiper schreef op zondag 06 januari 2013 @ 18:55:
Die registratie kom ik nog wel overheen. Voor de rest ziet die er goed uit, HD scherm, betaalbaar, goed verkrijgbaar en ondersteunt e-pubs. Maar als ze echter reclame gaan weergeven gaat dat ding linea recta op marktplaats. Blijf het toch raar vinden dat ze dat in de algemene voorwaarden zetten.
Verwijderd
De setup e.d. ging snel en probleemloos. Gelijk even wat gekocht in de Kobo Store en het Science Fiction Megapack (voor 82 cent) leek me ideaal om even te testen. Ik heb zojuist het eerste korte verhaal, Arena, uitgelezen.
Que lettertype vond ik al snel Avenir - met minimale line spacing en marges en wat zwaardere (= weight) letters - het fijnst om mee te lezen; dit is natuurlijk een persoonlijke voorkeur.
Verder viel mij gelijk op dat de achtergrondverlichting veel meer intensiteiten heeft dan de 6(?) waarover ik gelezen had in de reviews.
Een minpuntje is dat er in de toplaag rechtsonderin een kras/beschadiging van zo'n 5mm zit. Zonder verlichting zie je dit niet, maar hoe feller de verlichting, hoe meer het opvalt. Voorlopig denk ik niet dat ik hiervoor terug zal gaan naar de winkel, aangezien het buiten het leesgedeelte valt en (mij) dus niet stoort.
Verder leest zo'n eReader lekker, doordat het in tegenstelling tot een boek heel makkelijk vasthoudt en je met een simpele duimbeweging naar de volgende pagina kan gaan.
Foto: mijn Glo met verlichting aan (+/- 1/3de) - (schaduw aan linkerzijde is van externe lichtbron)
Foto: kras rechtsonderin
Terug naar de winkel dus.
"When you grow up your heart dies"
Misschien een domme vraag, maar mijn vriendin heeft nu ook een Glo en is er helemaal blij mee. Alleen blijft bij haar een zwarte balk onderin staan wanneer zij de verlichting heeft ingeschakeld. De balk met het zonnetje erop zeg maar. Nu vind ze dat an sich niet zo erg, maar ik zie dat jij blijkbaar een manier hebt gevonden om deze uit te zetten. Althans bij jou zie ik een mooie witte balk. Mag ik je vragen of dit een instelling is of dat dit bij jou standaard was?Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:02:
Zo, vanmiddag maar eens een (zwarte) Kobo Glo gehaald.
[...]
Foto: mijn Glo met verlichting aan (+/- 1/3de) - (schaduw aan linkerzijde is van externe lichtbron)
Nevermind, ze vind het net per ongeluk

[ Voor 13% gewijzigd door alex3305 op 08-01-2013 02:10 ]
Anyhow, ik hoop eigenlijk dat ze een keer een update uitbrengen voor de Glo zodat er een ''back'' knop als je bijv in je een boekenplank zit, maar snel terug wilt naar al je boekenplanken. Dit vind ik nog een beetje omslachtig.
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Verwijderd
ik gebruik het ezelsoortje rechtsboven om te onthouden waar ik ben (niet echt nodig, maar macht der gewoonte) en daarna zet ik hem uit als ik klaar ben met lezen. Als ik de Kobo dan later aanzet zie ik in het scherm (bij slaapstand) de cover van een boek dat ik niet aan het lezen ben en dit boek opent dan ook. Als ik daarna terug ga naar het boek wat ik wel aan het lezen ben, gaat hij circa 5 pagina's terug vanaf mijn ezelsoor. Soms staat er wel het juiste boek voor die ik aan het lezen ben, maar dan start hij nog steeds circa 5 pagina's terug van waar ik een ezelsoor heb gemaakt.
Een vriendin van mij heeft ook een Kobo e-reader en heeft hetzelfde probleem.
Herkent iemand dit? Weet iemand wat ik hier aan kan doen??
Thanks!
In het boek wat je aan het lezen bent, ga naar de blz die je aan het lezen bent, zet een ezeloortje, dan druk op Aa in je beneden menu balkje, en zet je marges op 0. Kijk of dat helpt, om je plek en cover te bewaren als je naar je thuis scherm gaat. Bij mij hielp dat namelijk wel toen ik hetzelfde probleem kreeg.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 12:56:
Ik heb een Kobo e-reader en sinds de laatste firm update (heet dat zo?) doet 'ie raar:
ik gebruik het ezelsoortje rechtsboven om te onthouden waar ik ben (niet echt nodig, maar macht der gewoonte) en daarna zet ik hem uit als ik klaar ben met lezen. Als ik de Kobo dan later aanzet zie ik in het scherm (bij slaapstand) de cover van een boek dat ik niet aan het lezen ben en dit boek opent dan ook. Als ik daarna terug ga naar het boek wat ik wel aan het lezen ben, gaat hij circa 5 pagina's terug vanaf mijn ezelsoor. Soms staat er wel het juiste boek voor die ik aan het lezen ben, maar dan start hij nog steeds circa 5 pagina's terug van waar ik een ezelsoor heb gemaakt.
Een vriendin van mij heeft ook een Kobo e-reader en heeft hetzelfde probleem.
Herkent iemand dit? Weet iemand wat ik hier aan kan doen??
Thanks!
Normaal of niet?
[ Voor 3% gewijzigd door eisbaer op 10-01-2013 00:04 ]
Verwijderd
Ik overweeg binnenkort een Kobo Touch te kopen, maar twijfel tussen wit en zwart. Wat zijn jullie overwegingen om wit of zwart te kiezen. Mijn argument zou zijn: een opengeslagen boek heeft ook geen zwarte rand, dus een witte rand balt meer op natuurlijke wijze weg. Maar ja: ik heb eigenlijk geen idee of mijn argument ergens op slaat
Ben benieuwd!
Hans
Ergo: neem de kleur die je wilt
Verwijderd
Bij de Glo heeft zwart wel het voordeel dat in het donker, met verlicht scherm, de zwarte rand vrijwel onzichtbaar wordt.
Verwijderd
Welkom op Tweakers. We helpen je graag met problemen maar niet voordat je zelf eerst wat inzet hebt getoond.
Verwijderd
Wat bedoel je met een kazige achterkant?kenneth schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:34:
Zwart lag niet in de winkel anders had ik zwart genomen. Ik vind zwart mooier, al mijn elektronica (laptop, desktop, monitor, smartphone, sporthorloge, televisie) is zwart. Maargoed, ik wilde hem per se gelijk meenemen dus ik heb nu een witte met een kazige zilverkleurige achterkant. De achterkant bekijk ik nooit en wit leidt niet af bij het lezen. Af en toe zit hij in mijn (zwarte) hoes en ook dat leidt niet af.
Ergo: neem de kleur die je wilt
Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White
Ik heb nog helemaal geen ereader maar overweeg een Glo. Bij mijn weten kun je boeken overzetten via Kobo desktop en via Calibre. In ieder geval kun je in Calibre ook nog boeken converteren als dit nodig mocht zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:21:
Welke handleiding? Die van Kobo zelf? Die is zo beknopt dat ik daar niet wijzer van wordt. Verder gezocht op Internet en dit forum gevonden.
Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White
Met zo'n kras ga je ofwel meteen terug of helemaal niet.Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:02:
Zo, vanmiddag maar eens een (zwarte) Kobo Glo gehaald.
De setup e.d. ging snel en probleemloos. Gelijk even wat gekocht in de Kobo Store en het Science Fiction Megapack (voor 82 cent) leek me ideaal om even te testen. Ik heb zojuist het eerste korte verhaal, Arena, uitgelezen.
Que lettertype vond ik al snel Avenir - met minimale line spacing en marges en wat zwaardere (= weight) letters - het fijnst om mee te lezen; dit is natuurlijk een persoonlijke voorkeur.
Verder viel mij gelijk op dat de achtergrondverlichting veel meer intensiteiten heeft dan de 6(?) waarover ik gelezen had in de reviews.
Een minpuntje is dat er in de toplaag rechtsonderin een kras/beschadiging van zo'n 5mm zit. Zonder verlichting zie je dit niet, maar hoe feller de verlichting, hoe meer het opvalt. Voorlopig denk ik niet dat ik hiervoor terug zal gaan naar de winkel, aangezien het buiten het leesgedeelte valt en (mij) dus niet stoort.
Verder leest zo'n eReader lekker, doordat het in tegenstelling tot een boek heel makkelijk vasthoudt en je met een simpele duimbeweging naar de volgende pagina kan gaan.
kazig -> cheesy -> goedkoop (ogend)Louise525 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:22:
Wat bedoel je met een kazige achterkant?
Want dit vindt toch geen sterveling mooi, mag ik hopen?

Kobo eReader Touch User Guide (pdf), pagina 26 en 27.Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:21:
Welke handleiding? Die van Kobo zelf? Die is zo beknopt dat ik daar niet wijzer van wordt. Verder gezocht op Internet en dit forum gevonden.
[ Voor 41% gewijzigd door kenneth op 11-01-2013 15:35 ]
Het schijnt een zacht aanvoelende achterkant zijn, wat voor sommigen prettiger is dan een harde. Op het plaatje vind ik het wel mooi.kenneth schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:30:
[...]
kazig -> cheesy -> goedkoop (ogend)
[afbeelding]
Dat is de handleiding van het vorige model uit juni 2011, maar zal idd grotendeels overeenkomen met de Glo.kenneth schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:30:
[...]
Kobo eReader Touch User Guide (pdf), pagina 26 en 27.
Kun je de Glo verbinden met een WPA2-WiFi-netwerk? Meen ergens gelezen te hebben dat de touch alleen kon verbinden met WEP-beveiliging. Ik heb thuis WPA2 en dat kan ik niet veranderen (en wil ik ook niet).
Ik heb thuis WPA2 en mijn Kobo-Glo heeft gewoon verbinding met internet via de wifi router.Louise525 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:44:
[...]
Dat is de handleiding van het vorige model uit juni 2011, maar zal idd grotendeels overeenkomen met de Glo.
Kun je de Glo verbinden met een WPA2-WiFi-netwerk? Meen ergens gelezen te hebben dat de touch alleen kon verbinden met WEP-beveiliging. Ik heb thuis WPA2 en dat kan ik niet veranderen (en wil ik ook niet).
Verwijderd
Ik ga lezen....
Dat is slechts jouw persoonlijke mening. Valt in de praktijk 100% mee hoor.kenneth schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:30:
[...]
kazig -> cheesy -> goedkoop (ogend)
Maar: zoals ik zei: ik kijk er amper naar dus het boeit niet echt. Het ligt lekker in de hand, dat is het belangrijkste.
In calbire,
Sleep je epub in het witvlak.
Selecteer epub met rechtermuisknop - convert books - convert individually
Daar in de linkerbalk look&feel kiezen - filter style information tab - fonts aanvinken, margins aanvinken
In de linkerbalk kun je eventueel nog page setup kiezen om de margins aan te passen.
Dan ok.
Kobo aanlsuiten. Op de kobo, connect kiezen. Duurt even voordat calibre het detecteert.
Epub met rechtermuisknop selecteren en send to device - send to main memory kiezen.
Dan bovenin de menubalk - device - eject this device waarna je kobo kan ontkoppelen.
Op je kobo bij reading kun je dan je boek selecteren en daar verder je font, margins enz instellen.
Dat zijn althans de handelingen die ik doe als ik een nieuw boek op de kobo zet.
Verwijderd
Dank! Heb dit geprobeerd, tweemaal en ik blijf hetzelfde probleem houden.MDF schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:15:
[...]
In het boek wat je aan het lezen bent, ga naar de blz die je aan het lezen bent, zet een ezeloortje, dan druk op Aa in je beneden menu balkje, en zet je marges op 0. Kijk of dat helpt, om je plek en cover te bewaren als je naar je thuis scherm gaat. Bij mij hielp dat namelijk wel toen ik hetzelfde probleem kreeg.
ThnxFred13 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:49:
[...]
Ik heb thuis WPA2 en mijn Kobo-Glo heeft gewoon verbinding met internet via de wifi router.
Voor de Kindle en Touch heb ik via Ebay een hoesje gekocht (gewoon een simpel 6 inch ding) maar wil deze nu ook voor de Glo aanschaffen, iets meer bescherming is wel fijn. Vind de prijs van de originele hoesjes wat te overdreven dus was al op Ebay aan het zoeken gegaan en dit gevonden;
De bruinige is denk ik best aardig:
http://www.ebay.com/itm/N...&var=&hash=item2a27804026
Deze heb ik bij de Kindle:
http://www.ebay.com/itm/R...olios&hash=item2c62f40155
Deze lijkt me prima aansluiten (geen gaten, hoef het logo niet te zien
http://www.ebay.com/itm/N...&var=&hash=item337ebd63d8
Dit lijkt me ook wel een mooie:
http://www.ebay.com/itm/T...&var=&hash=item337e7a3e6a
Heeft iemand hier ervaring met de auto-sleep functie en stylus bediening?
http://www.ebay.com/itm/C...olios&hash=item2325691ffb
of http://www.ebay.com/itm/N...&var=&hash=item337ebd63d8
Dit lijkt me ook wel een leuke:
http://www.ebay.com/itm/K...olios&hash=item5d38d63bce
Iemand ervaring met plak hoesjes?
http://www.ebay.com/itm/N...olios&hash=item4abfc17d1c
http://www.ebay.com/itm/R...olios&hash=item3ccb91ad63
Ik wil niet zon hoesje met van die elastiekjes en ook niet zon neopreen ding. Ben benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn
Whoop!
Ik heb zelf een PW en dacht dat dat autosleepgedoe een beetje overbodig zou zijn, maar het is eigenlijk heel handig. Zou het zeker doen.
[ Voor 32% gewijzigd door MDF op 12-01-2013 13:33 ]
Verwijderd

Daarnaast had ik nog een andere vraag. Is er een mogelijkheid om de meta data van boeken te bekijken? In de Comments field bijvoorbeeld staat de beschrijving van het boek. Ik wil deze informatie graag op mijn Kobo kunnen bekijken. Ook heb ik nog geen mogelijkheid gevonden om boeken te sorteren op basis van de serie informatie (dus het number field).
Verwijderd
Comments... Library > Books > opties aan de rechterkant > View Details ?
(of Nederlands equivalent natuurlijk)
Ah, onder synopsis, thx.Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 20:43:
Comments... Library > Books > opties aan de rechterkant > View Details ?
(of Nederlands equivalent natuurlijk)
Het ingebouwde lampje staat ook nog aan, op de knop drukken doet ook niets. Helpt wel met het drainen van de accu
[ Voor 29% gewijzigd door Rafe op 13-01-2013 11:48 ]
Je kunt die balk onderaan ook zwart op wit instellen (i.p.v. zwart op wit), waardoor je het dus niet meer ziet.zeezuiper schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 20:36:
Heb ondertussen een Kobo Glo gekocht. Hoewel die goed bevalt had ik nog een vraagje over de ingebouwde verlichting. Hebben jullie ook dat het scherm vooral onder niet egaal wordt verlicht:
Dit kun je doen door onder "Verlichting, Slaapstand & Energie" onder het kopje "Licht" het "uiterlijk lichtregelaar" naar "donker" om te zetten.
Ik had er ook iets last van, hoewel minder. Bij mij is het een rechte donkergrijze streep (zonder onderbrekingen).
De Kobo Glo is iets kleiner dan de Kobo Touch (en vele anderen) en dus passen de Kobo Touch hoezen niet goed. Ook zitten de knopjes op andere plekken.marccom schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 10:48:
Ik heb een Kobo Glo gekregen van een kennis, was eerst op zoek naar een e-reader met verlichting, zoals de PW of deze Glo. Had al ervaringen met een Kindle 4 en Kobo Touch maar ben tot op heden ook zeer tevreden met de Glo. Nu alleen nog een hoesje
15,7 x 11,4 x 1,0 cm (Glo) versus 16,5 x 11,4 x 1,0 cm (Touch).
Ik heb deze aangeschaft: http://www.geckocovers.nl/kobo-glo-luxe-beschermhoes.html. Wat duurder dan het e-bay spul, maar nog steeds de helft van de originele.
Overigens heeft mijn Kobo Glo in ~2 maanden tijd al 2 keer uit zichzelf een factory reset (boeken weg, instellingen weg etc.) gedaan. Ik zet hem gewoon uit en de volgende dag als ik hem weer aanzet begint hij met "herinitialiseren" etc. en dus moet ik hem weer instellen alsof hij net uit de winkel komt...
Heeft iemand anders dit al eens gehad?
[ Voor 26% gewijzigd door Thormodo op 13-01-2013 13:49 ]
Blijf proberen met die paperclip, ik moest me ook suf prikken voor hij eindelijk pakte. Hij is schijnbaar heel moeilijk te bereiken of te bewegen of zoiets, maar na tig keer proberen was het bij mij ook eindelijk gelukt.Rafe schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:47:
Ik heb me al helemaal sufgeprikt met verschillende combinaties. Lang, kort, al dan niet gelijktijdig met de aan/uit-knop, hij geeft geen kik
Het ingebouwde lampje staat ook nog aan, op de knop drukken doet ook niets. Helpt wel met het drainen van de accu
Edit: ik heb maar het contactformulier ingevuld van de winkel. Je kan als vent zijnde maar zo vaak zonder resultaat in een gaatje porren voordat je het opgeeft
[ Voor 22% gewijzigd door Rafe op 14-01-2013 07:44 ]
En nu heb ik dus een volledig wit scherm en reageert hij nergens meer op...
De reset knop kan ik wel indrukken (lang of kort), dan wordt het lampje even groen -> blauw -> scherm wordt even zwart -> groen en gaat hij weer over in permanent wit. I.c.m. de aan/uit knop gebeurt er hetzelfde.
Mijn PC ziet de e-reader (uiteraard) ook niet. Er zit momenteel nog geen sd-kaart in. Iemand nog ideeën?
Edit: Ik vind hier nog wel een post:
http://www.ereaders.nl/ko..._computer_moet_aansluiten
Edit:Quote: Zodra ik hem aan zet krijg ik de zandloper en 'herstellen' in beeld. Iets wat ik nog nergens op internet terug kan vinden.
Dit komt bij enkele Kobo Glo's voor.
De Licht-knop (naast de aan/uit-knop) reageert niet correct, of zit vast, waardoor constant een fabrieksinstellingen-reset wordt uitgevoerd bij het aanzetten (vandaar de zandloper).
U kunt dit (defecte) apparaat normaliter ruilen bij uw leverancier.
Vriendelijke groet,
F.Hamer
eBook Support Libris Blz.
Ik heb zowaar een post gevonden over hoe je een fabrieksreset kunt uitvoeren (lijkt me handig voor in de OP). En het werkte.
http://www.ereaders.nl/kobo_ereader_loopt_vastKunt u controleren of met een oplader voor het stopcontact aangesloten op het apparaat, (mag een oplader van een smartphone zijn bijv. Als de aansluiting maar Micro USB is), dan een permanent groen lampje brandt aan de bovenkant?
Is dit het geval, dan kunt u zo een fabrieksinstellingen reset uitvoeren:
Met de Licht-knop aan de bovenkant ingedrukt, een paperclip in het reset-gaatje aan de onderkant van het apparaat duwen, tot u een klik voelt. (U zou een rood lampje moeten zien aan de bovenkant).
Op het scherm zou 'restoring' moeten verschijnen met een zandloper.
Na een minuut of 5 verschijnt het Read On-logo op de Glo, en kunt u het apparaat opnieuw aanzetten om te installeren.
Nu snap ik i.c.m. de bovenstaande post ook waar die random factory resets vandaan komen. De licht-knop is (hoogstwaarschijnlijk) niet goed, waardoor hij dus als hij aangaat (reset) soms een factory reset uitvoert.
Heeft iemand ervaring met de Kobo e-reader retourneren? Ik heb hem on-line gekocht (bij Yorcom). Is het dan handig om hem RMA te sturen naar hen of kan ik beter rechtstreeks met Kobo contact op nemen (op Yorcoms website staat uiteraard het 2e)?
[ Voor 72% gewijzigd door Thormodo op 14-01-2013 09:46 ]
Dus de batterij maar opgeladen, tijdens het laden knipperde hij blauw/groen (nog niet eerder gezien), maar uiteindelijk na een nacht aan de voeding was het lichtje uit, volledig geladen dus. nu van alles geprobeert, power/home/reset kort en lang indrukken, en elke denkbare combinatie, maar er gebeurt niks op het korte blauwe knippertje na.
Behalve aan de voeding, als ik dan home ingedrukt hou, dan knippert hij groen/2x kort oranje.
Vandeweek maar weer even terug naar de mediamarkt.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Ik ben uiteindelijk via Kobo doorverwezen naar de klantenservice van Libris, waar ik hem had gekocht. Daar is iemand gespecialiseerd in de Kobo's. Ze konden uiteindelijk mijn probleem niet oplossen, maar ik heb keurig mijn geld terug gekregen. Overal uitstekend geholpen.
Ik zou er een mailtje aan wagen naar Kobo dus.
Toch is het zo.MaximusTG schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:21:
Sideloaded boeken de oorzaak van vastlopen? Dat lijkt me erg sterk hoor...
Met een paar epubs van Bol was er niets aan de hand. Pas als ik er een paar honderd boeken opzette, waarvan een groot deel geconverteerd door Calibre, begon het gelazer. Boeken er weer af, geen problemen meer. Alles onderzocht op een corrupt exemplaar, niks gevonden.
Ook de helpdesk was van mening dat de software van Kobo niet de stabielste is, en dat de reader er gewoon moeite mee heeft om grote aantallen boeken van vage herkomst te behappen. Beetje jammer als je adverteert met uitbreidbaar geheugen.
Het kan ook zijn dat ik gewoon een maandagochtendexemplaar had, maar dat lijkt me eigenlijk stug.
Met exact dezelfde boeken erop heeft zowel mijn oude Kindle Keyboard als mijn nieuwe Paperwhite nooit ook maar een hikje gegeven. Je kunt iets minder instellen, maar Kindles zijn gewoon veel stabieler en veel minder kieskeurig.