Martinspire schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:15:
[...]
Mortar doet meestal 50% damage. 2 hits = kill dus. Maar alleen bij andere mortargasten doet ie wel 100% damage. Ik gebruik hem de laatste tijd ook niet vaak meer aangezien die damage verminderd is. Vind het eigenlijk helemaal niet erg want zo leuk vond ik het niet.
Al heb ik eigenlijk nooit getest hoe het met smoke gaat. Lijkt me wel handig om gewoon te gebruiken om de tegenstander mee te bestoken om het zicht te beperken ipv damage te doen.
Mortier kan me eerlijk gezegd gejat worden, vind het niet leuk, ik loop liever voorop om ventjes bruut te slachten met paar kogels in de kop, dat gezegd wil ik toch de medaille hebben
Flimovic schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:17:
[...]
Dus als ik het goed begrijp doet een mortar op een andere assault met mortar wél 100%? Vroeg me altijd al af hoe het kon dat ik wel ineens neerging als ik een keer met een mortar speel. Aan de andere kant, vind het ook vrij suf...
Is inderdaad vreemd, maar inderdaad ook wel mijn ervaring.
aramdin schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:29:
[...]
Hoe verklaar je dan het feit dat je een andere mortier dude met 1 schot kan doden? Volgens mij is het dan zelfs geen eens een headshot.
Moet je 300 kills hebben voor de medal....? Zucht, dat gaat dan nogwel even duren

Geen idee. En inderdaad, 300 kills met mortier...
MRELynx schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:46:
Wat je vaak ziet bij mortier gebruik is dat iemand de hele tijd op 1 plek blijft zitten. Dan is het vaak erg makkelijk om het te counter mortieren of om hem gewoon om te legegn door er naar toe te lopen. Wat ik vaak doe als ik met de mortier speel, is 3 rounds af vuren, mortier oppakken, andere plek op zoeken, weer 3 rounds afvuren, weer een andere plek zoeken. Zo maak je het wat moeilijker. Maar goed, sommigen snappen het spelletje ook nog niet helemaal. Ik zie regelmatig gasten die in TDM aan het mortieren gaan. Verder is het ook nog zo dat je suppresive bezig bent waardoor de rest van je team kan oprukken. Hoe klote is het om telkens onder vuur te liggen van een mortier. Je hele vision gaat heen en weer en je kunt veel moelijker richten. Makkelijker voor je team dus om wel meer kills te maken.
Vaak speel ik met de mortar gewoon om het team te helpen ipv de kills te maken. Kills maken is mooi meegenomen, maar als je bv een groep tegenstanders het moeilijker maakt om te aimen omdat ze telkens onder vuur liggen, dan lever je een leuke bijdrage aan de overwinning, ook al merk je dat soms niet.
Ik speel met die mortier puur voor de kills, me teammates kunnen me gejat worden ( tenzij ik met maten speel, dan is het een ander verhaal ) Over het algemeen snappen m'n random teammates toch niet wat de bedoeling van de game is. Daar steek ik dus geen moeite in om die te helpen.
Blijf vaak wel zitten met m'n mortier, vaak gewoon in de hoofdbasis, en gewoon m'n ogen openhouden voor counter mortars, en dan ga ik een keer dood, boeit ook niet, hoort erbij lijkt me.
Martinspire schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:01:
Mortar doet helaas weinig damage tegen voertuigen, maar met smoke zou je het ze wel lastig kunnen maken.
Maar je hoeft dus niet zoals met de andere guns/gadgets de smoke te unlocken? En je neemt altijd normale mortar + smoke mee? Kan dan wel handig zijn voor wat maps denk ik. Seine Crossing of Bazaar lijkt me dan een stuk makkelijker.
Het is wel mogelijk om ze te slopen, maarja dan moet je wel het geluk hebben dat er een n00b inzit die op dezelfde plek blijft zitten als ie beschoten word, al menig IFV gesloopt met m'n mortar.
Betreffende je vraag: Smoke heb je standaard, en er zijn geen unlocks voor mortar. De maps die je aanhaalt zijn er idd perfect voor, vanuit de hoofdbasis kan je zo ongeveer heel de map bestoken.
Mijn algehele ervaring met mortier is dat ze eerst sterker waren ( <patch dus ) En hij is best handig om te gebruiken, maar 'tis vooral afhankelijk van de vijand, hoe slim die zijn, en of je lag heb in de server ( laatste tijd ook niet nieuw... ) Heb wel potje of 2 gehad dat ik serieus gewoon 26 kills had met alleen mortieren, dat is leuk. Aan de andere kant, als de server niet lekker loopt en je heb 3 rounds nodig om campend ventje te vermoorden... dan is het snel gebeurd met de lol.
[
Voor 85% gewijzigd door
Fatal Mind op 19-01-2012 17:54
]