[Console] Alternatieve voicechat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06 17:11
Mede-auteur:
  • Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:49

Vuurvoske

In dit topic kunnen alternatieven voor de XBOX of PS3 voicechat worden besproken.

TeamSpeak instellingen
Zorg ervoor dat je in TeamSpeak "Voice activation detection" aan hebt en dat de gevoeligheid goed staat ingesteld. Als je te horen krijgt dat je af en toe wegvalt, dan staat de gevoeligheid waarschijnlijk te laag.

Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/479/teamspeaksettings.jpg

PS3 BF3 - TeamSpeak Server (met dank aan DipmaN)
Server: 195.200.192.251:10000 (geen wachtwoord)
Channel: RNG (wachtwoord: gold)

Er is in het kanaal voor beide teams een kanaaloptie, mocht we dat willen gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/5337/teamspeakbf3ps3got.jpg

Teamspeak + Android telefoon + Bluetooth headsetAanvullen topicstart
Mocht je aanvullingen hebben, stuur mij of Vuurvoske dan een DM.

[ Voor 130% gewijzigd door Unomomentodado op 20-01-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-06 11:54

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik gebruik sinds het begin van BC2 Skype met vrienden omdat de VOIP van de PS3 gewoon bagger is. Ik vraag me alleen af hoe jullie je PS3 geluid over je (PC-)headset krijgen? Of zetten jullie je PS3/TV gewoon harder?

Nu heb ik van alles geprobeerd, maar ik krijg het mixen van de PS3 audio (digitaal) met mijn Skypegesprek niet stabiel/goed/werkbaar. Als het al goed werkt, dan moet ik alles opnieuw instellen zodra mijn USB headset uit mijn computer is geweest -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
mooi voor in de startpost:
Dynamix schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:12:
Wie van de PS3'ers hier heeft de optie om gebruik te maken van Teamspeak?

Ik ben echt helemaal klaar met die ingame voip troep, die voorlopig toch niet gefixt gaat worden (check status: http://www.intodarkness.nl/got/voip20012012.png)

Ik heb Teamspeak inmiddels werkend op mijn Android foon: heb mijn officiële PS3 headset via bluetooth gekoppeld. Door middel van de app BTMono heb ik het geluid kunnen redirecten naar mijn headset, zodat ik de chat in mijn oor hoor.
op welke server? (ip adres etc?)
Unomomentodado schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:07:
Ben nog niet zo bekend met Teamspeak , maar ik heb een channel aangemaakt op de public server om te testen: BF3PS3GOT (ww=GOT).

[ Voor 13% gewijzigd door Vuurvoske op 20-01-2012 12:57 ]

Beroeps brabander | Battle.net: Reshnar#2661

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
zAo schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:53:
Ik gebruik sinds het begin van BC2 Skype met vrienden omdat de VOIP van de PS3 gewoon bagger is. Ik vraag me alleen af hoe jullie je PS3 geluid over je (PC-)headset krijgen? Of zetten jullie je PS3/TV gewoon harder?

Nu heb ik van alles geprobeerd, maar ik krijg het mixen van de PS3 audio (digitaal) met mijn Skypegesprek niet stabiel/goed/werkbaar. Als het al goed werkt, dan moet ik alles opnieuw instellen zodra mijn USB headset uit mijn computer is geweest -O-
Tv geluid hou ik normaal. Enige verandering is ipv bluetooth via ps3, nu een andere bedrade headset aan de pc.

Rogier, misschien handig om de details van je post te vermelden in OP ;) :
Unomomentodado schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:07:
Ben nog niet zo bekend met Teamspeak , maar ik heb een channel aangemaakt op de public server om te testen: BF3PS3GOT (ww=GOT).

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 13:05

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dit is niet de bedoeling denk ik. Ik move het topic eerst even naar Spielerij. Of het open blijft weet ik nog niet, want ik zie er niet echt veel waarde in.

Is het niet zinvoller om gewoon een stukje in de TS van het BF3 topic op te nemen over Teamspeak?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 22:37

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Cloud schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:56:
Is het niet zinvoller om gewoon een stukje in de TS van het BF3 topic op te nemen over Teamspeak?
Lijkt me eerder over algemene discussie over de hele voicechat issues met de PS3 versie en wat mogelijke workarounds zijn.

Via de PC kon ik het nog redelijk spelen (headset), maar aantal hadden een 'altijd aan' teamspeak versie waar je dus ook complete combat hoorde.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
Beste Cloud,

We moeten eerst uitzoeken hoe het werk, voordat we iets zinvols kunnen opnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
Cloud schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:56:
Dit is niet de bedoeling denk ik. Ik move het topic eerst even naar Spielerij. Of het open blijft weet ik nog niet, want ik zie er niet echt veel waarde in.

In het normale bf3 console topic kunnen we niet terecht terwijl er wel een behoefte is aan een paar pagina's aan posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
Maargoed ik weet nu dus nog steeds niet op welke 'public' server jullie dat kanaal hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als de TS een beetje opgeleukt en bijgehouden wordt; zie ik het wel wat worden. Vooral als het niet meer specifiek om BF3 gaat.

Als men het daarmee akkoord is dan wordt dit '[PS3] Alternatieve voicechat mogelijkheden', of iets dergelijks.
Hoe lijkt jullie dat? :)

Dat er in het BF3 topic geen plaats voor is snap ik, maar een topic alleen maar om te praten over voicechat voor de PS3 bij BF3 spelen, is veel te specifiek.

Wat wel kan is hier de mogelijkheden bespreken en links naar dit topic in het BF3 topic opnemen met de serverinformatie en zo.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
Cloud schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:04:
Als de TS een beetje opgeleukt en bijgehouden wordt; zie ik het wel wat worden. Vooral als het niet meer specifiek om BF3 gaat.

Als men het daarmee akkoord is dan wordt dit '[PS3] Alternatieve voicechat mogelijkheden', of iets dergelijks.

Dat er in het BF3 topic geen plaats voor is snap ik, maar een topic alleen maar om te praten over voicechat voor de PS3 bij BF3 spelen, is veel te specifiek.

Wat wel kan is hier de mogelijkheden bespreken en links naar dit topic in het BF3 topic opnemen met de serverinformatie en zo.
Daar kan ik me uitstekend in vinden. Bovendien is de enige reden waarom battlefield 3 vermeld wordt dat het toevallig in dat topic ter sprake komt. Je zou het in principe ook [Console] Alternatieve communicatie kunnen noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als het ook niet per se de PS3 hoeft de zijn dan is dat natuurlijk nog beter :) In zo'n topic zou ik wel degelijk meerwaarde zien. Hoe bredere doelgroep, hoe beter natuurlijk.

Meer mensen met een mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
Cloud schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:04:

Klinkt ook goed. Workarounds voor communicatie op consoles komt is in het BF3 topic iig een wekelijks terugkerend onderwerp, wellicht voor andere games/consoleshooters ook.

Probleem licht wel vooral bij de ps3. De 360 heeft qua communicatie wel minder problemen denk ik, omdat ze hun eigen party chat systeem hebben. Ps3 communicatie is in alle games wel vrij gelimiteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-06 18:48
Prima voorstel, Cloud. De behoefte is ontstaan doordat de VoIP in BF3 te wensen overlaat. Aan de andere kant biedt een TS variant ook een voordeel, omdat je met meer mensen in een channel kunt zitten. Je kan dus gemakkelijk samenwerken met meerdere squads. Iets wat voor meerdere games aantrekkelijk kan zijn.

Zoals Batman ook aangeeft is dit wel iets wat voornamelijk bij de PS3 van toepassing is.

[ Voor 12% gewijzigd door Dynamix op 20-01-2012 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-07 10:28

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

[Console] Alternatieve communicatie
Lijkt mij prima!

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Goed dan pas ik de titel nogmaals aan en gaat het topic naar HSA toe.

De TS zal natuurlijk wel wat uitgebreid worden, misschien dat mensen daar eventueel in kunnen samenwerken met Rogierh. Zijn DM staat zo te zien aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
Cloud schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:17:
Goed dan pas ik de titel nogmaals aan en gaat het topic naar HSA toe.

De TS zal natuurlijk wel wat uitgebreid worden, misschien dat mensen daar eventueel in kunnen samenwerken met Rogierh. Zijn DM staat zo te zien aan. :)
Done ;) En bedankt cloud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Iemand die weet of je op een PS3 een standaard USB-geluidskaartje aan kan sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-06 18:48
Flimovic schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:49:
Iemand die weet of je op een PS3 een standaard USB-geluidskaartje aan kan sluiten?
Werkt zonder problemen. Ik heb mijn SteelSound ook wel eens op mijn PS3 aangesloten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Sweet, eens even wat audio verlangkabeltjes aanschaffen dan :) Of dichter bij de TV gaan zitten haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
Ik heb het net getest met een paar collega's van het star wars topic en ik kan via mijn htc desire door middel van bt mono en teamspeak for android beta goed connecten. De geluidskwaliteit valt totaal niet tegen. Ook het energie verbruik lijkt mee te vallen.

Push to talk is ook gewoon in te stellen.

Als iemand nu nog de mogelijkheden bekijkt om (gratis) te communiceren op de iphone, dan hebben we iig een fatsoenlijke workaround :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Hoe werkt dat push to talk? Moet je dan telkens als je wat wil zeggen je controller loslaten en je telefoon aanraken? (Niet handig dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
Jup, maar de microfoon gevoeligheid valt 100% mee, waarschijnlijk is dat niet eens nodig dus :)

Ik zit nu op teamspeak: ts.gotswtor.nl:9987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Vuurvoske schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:13:
Als iemand nu nog de mogelijkheden bekijkt om (gratis) te communiceren op de iphone, dan hebben we iig een fatsoenlijke workaround :)
Als er niets tussen komt, ga ik vanavond ff testen met de iPhone 4 en/of iPad 2.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:12
zAo schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:53:

Zelf gebruik ik een astro mixamp, daarop heb ik mijn headset aangesloten en die heeft een mp3 aansluiting waarover je muziek kunt laten gaan. Echter kun je daar ook gewoon je PC op aan sluiten, waardoor je je pc geluid ook op de achtergrond hoort.

Is een dure oplossing (kastje kost 140 euro) maar het werkt perfect ;)

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
Het is denk ik ook handig als we een teamspeak server of een paar kanalen hebben voor console spelers. Iemand die een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Intruder schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:05:
[...]

Zelf gebruik ik een astro mixamp, daarop heb ik mijn headset aangesloten en die heeft een mp3 aansluiting waarover je muziek kunt laten gaan. Echter kun je daar ook gewoon je PC op aan sluiten, waardoor je je pc geluid ook op de achtergrond hoort.

Is een dure oplossing (kastje kost 140 euro) maar het werkt perfect ;)
Met een heel mengpaneel en een DAC voor de digitale audio vanuit de PS3 kan ik ook ;) Ik haat alleen adapters en ik heb nog geen simpele mixer kunnen vinden die zijn stroom uit een USB poort (oid) haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unomomentodado
Ik probeer vandaag nog enkele posts bij elkaar te rapen en in de startpost te verwerken. Laten we proberen vanavond met wat man te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DipmaN
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-05 12:23
Ik weet nog wel een server die kunnen gebruiken, van mijn oude unreal clan.
Gaat om een teamspeak 3 server;

Server: 195.200.192.251:10000
(geen password)

Chanel RNG:
Password: gold

Op die room zit een max. van 10 dacht ik. Heb helaas geen admin rechten meer, als die vol is kun je gewoon een andere room pakken waar geen password op staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Ik heb mijn ps3 Bt headset gekoppeld aan mijn ipad 2 en kan met de teamspeak app connectie maken met de server. Vanavond alleen nog even testen of ik goed verstaanbaar ben en/of mijn speakers niet te hard doorkomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
dude, kom nu online? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unomomentodado
Allemaal prima te verstaan via TeamSpeak moet ik zeggen. Liever zou ik zowel gamegeluid als TeamSpeak over dezelfde headset hebben. Ik ga proberen hiervoor wat kabels door te trekken van mijn PS3 naar mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Zit erinen heb nu 2 man qua psn toegevoegd. Vuurvoske en Rogierh. Moet wel zeggen dat mijn headset niet al te hard is, dus niet altijd verstaanbaar tov het gamegeluid. Maar tis ook een cheapass gioteck bt headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:03
Net even via android teamspeak geprobeerd, en dat liep niet echt vlekkeloos. App liep een paar keer vast, of gaf gewoon geen geluid meer. Daarnaast was het geluid ook zachter dan gewenst.

Net op tijd deze oplossing :P

Battlefield Battlefield
We have a fix coming up for the VOIP issue that some Battlefield 3 players have experienced on PS3. Expect your patch soon. #BF3

[ Voor 34% gewijzigd door cheiron op 20-01-2012 19:08 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unomomentodado
Eerst horen dan geloven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk149
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-11-2024
Tot die tijd, het maar op deze manier oplossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:03
Dirk149 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 20:22:
Tot die tijd, het maar op deze manier oplossen. :)
Tot die tijd... Lekker Red Dead Redemption spelen. :P

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Voor mensen met een Mac in de buurt van hun console: je kan je geluid uit je console over je headset horen! Hiermee hoeft het geluid van je TV niet meer aan te staan. Wel zo lekker voor de mensen in de voicechat (TeamSpeak/Skype/...) en de mensen in de zelfde ruimte ;)

In het kort:
  1. Plug de audio out van je console in de line-in van je Mac en sluit je (USB)headset aan;
  2. Download LineIn;
  3. Maak in MIDI-Configuratie een 'Samengesteld apparaat' aan met daarin je headset en je line van je Mac;
  4. Stel LineIn zo in dat zowel de input als de output dit samengestelde apparaat is;
  5. Stel Skype -of je hele Mac- zo in dat het samengestelde apparaat de bron en output is.
Voila! De 'omweg' van het 'Samengestelde apparaat' gebruik ik zodat, nadat je je headset opnieuw aansluit, je niet alles opnieuw hoeft te doen.

Heeft me maar een maand of 10 gekost om het uit te vogelen :P Dan doel ik vooral op de laatste regel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk149
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-11-2024
cheiron schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 21:00:
[...]

Tot die tijd... Lekker Red Dead Redemption spelen. :P
Nah lol, was echt gezellig vanavond op TS. :+
Maakt het spelen van BF3 een stuk aangenamer tbh.
Nu kan je tenminste tactischer gaan spelen, omdat je elkaar tenminste kunt verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Misschien is het handig als iedereen op TS zijn psnid gebruikt. Zo kan je spelers makkelijker herkennen en de mensen die je niet op psn hebt makkelijker toevoegen. Voor de rest zeker gezellig en voor herhaling vatbaar. Jammer genoeg kan ik geen ts server op mijn hosting draaien, anders had ik wel een permanente ts server voor GoT willen opzetten. Maar hier gaat ook prima.

Op de iPad werkt TS prima, maar voice activated vind ik het net niet. Hij reageert te laat, waardoor de rest een deel van je zin mist. Voorlopig dus push talk hier. Je kan wel zonder problemen een BT headset koppelen en gevruiken in TS. Misschien een keer proberen zonder headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07 10:17
Werkt bij mij niet. Ik kan via de headset wel mensen horen, maar ze horen mij niet.
(Android Teamspeak app). Dan toch maar de brakke voip.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:07
En je hebt geen laptop? Ik heb het vanavond via de laptop gedaan. Veel betere kwaliteit, kan ook niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
Netbookje..., maar dan heb ik een koptelefoon met microfoon en heb ik weinig game geluiden...zolang de voip niet gefixt is...blijft het k**

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
Het was gisteren goed gezellig. Wel jammer dat er zoveel cheaters op GoT zitten ;-)
Ik ben nu weer online, echter de teamspeak die we gisteren gebruikte is offline of iig voor mij niet bereikbaar.
Iemand anders nog een alternatieve ts server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DipmaN
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-05 12:23
Jaa was inderdaad gezellig op teamspeak gister, hebecht in een deuk gelegen om sommige opmerkingen^^
hij is nu btw weer gewoon online Vuurvoske :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:26
Ik heb dus een probleem. Ik heb nét een nieuwe gaming headset gekocht voor mn PS3. Ik krijg het dus niet voor mekaar om zowel het gamegeluid, als de VOIP (zowel zenden als ontvangen) van teamspeak (laptop of android) over dezelfde headset te hebben. Headset is een volledige ooromsluiter, dus gameaudio via TV is dan ook geen optie.

Kan wel weer zonder headset gaan spelen maar dat is gewoon zonde.
Iemand suggesties?

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
heb nu headset aan telefoon en de teamspeak app.. ben benieuwd of ik dezelfde ervaring als cheiron krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
Jeroenimoes schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:43:
Ik heb dus een probleem. Ik heb nét een nieuwe gaming headset gekocht voor mn PS3. Ik krijg het dus niet voor mekaar om zowel het gamegeluid, als de VOIP (zowel zenden als ontvangen) van teamspeak (laptop of android) over dezelfde headset te hebben. Headset is een volledige ooromsluiter, dus gameaudio via TV is dan ook geen optie.

Kan wel weer zonder headset gaan spelen maar dat is gewoon zonde.
Iemand suggesties?
Klinkt heel bot, maar vette pech.. Je kunt namelijk als het usb of bluetooth is, van slechts 1 source de audio ontvangen :(

Pagina: 1