Het zijn Niko wandcontactdozen met Niko Intense afdekplaatjes. Ze hebben ook een exclusieve lijn (Pure) met afdekplaatjes voor 30 euro per stuk in RVS, bamboe, ..., maar dat leek me een tikkeltje overdreven
Hardware ter waarde van c.a € 2000,- maar een stoel van ~ 200 euro is te duur ?Hoite schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:21:
Deze vind ik persoonlijk erg fijn zitten, maar helaas te duur om zelf aan te schaffen.
Ontopic:
Hier mijn 27" iMac met een extra scherm (LG W2442PA)
[afbeelding]
Iedereen heeft andere prioriteiten. Als iemand geen 200 euro aan een stoel uit wil geven, maar wel 2000 euro aan hardware, wie ben jij om daar iets over te zeggen?Destianto schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:10:
[...]
Hardware ter waarde van c.a € 2000,- maar een stoel van ~ 200 euro is te duur ?
Launching containers into space
Als je je geld al aan de hardware hebt uitgegeven wel ja.Destianto schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:10:
[...]
er zijn ook mensen met telefoons van €600 maar vinden 70 cent voor een app te duur.

MBP 13" late 2011
Samsung 24" scherm
Cheapass BT muis
Logitech toetsenbord van een andere computer
offtopic:
Lightroom 4? Beta dan?
Lightroom 4? Beta dan?
Is het handig werken met het scherm boven je MBP? Ik zit zelf met het probleem dat ik momenteel niet voldoende ruimte heb om de MBP en het scherm naast elkaar te zetten, maar erboven is misschien wel een oplossing...
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Ja LR4 Bèta, kan je gewoon downloaden bij Adobe. Het werkt erg natuurlijk zo met het scherm erboven. Ik werk meestal op het bovenste scherm, met het MBP scherm voor TweetDeck of iets dergelijks.
Ja, ik moet toch een beetje prioriteiten stellen, heb helaas niet overal al het geld voor. Dat ik computers koop in het duurdere segment betekent toch niet dat ik alleen nog maar in Mercedessen mag rondrijden en in de PC Hooftstraat mag winkelen?Destianto schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:10:
[...]
Lekker kort.
NVM
[ Voor 99% gewijzigd door fotografie999 op 04-03-2012 10:23 ]
Blijven toch heerlijke apparaten. Heb zelf ook een 2TB versie, alleen bij mij was de tekst in het Chinees en Engels (is voor mij meegenomen uit HK, scheelde meer dan 100 euro).
Ik hoorde van mijn vader dat je de opslagcapaciteit alleen voor back-ups kunt gebruiken, maar is dit ook zo? Kun je er geen video's, muziek en dergelijke opzetten en die dan eventueel kunnen benaderen met de Apple TV?
[ Voor 3% gewijzigd door syltheboy op 05-03-2012 13:21 ]
Nee hoor, je kan hem gewoon als opslag gebruikensyltheboy schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:54:
Ik hoorde van mijn vader dat je de opslagcapaciteit alleen voor back-ups kunt gebruiken, maar is dit ook zo? Kun je er geen video's, muziek en dergelijke er niet opzetten en die dan eventueel kunnen benaderen met onze Apple TV.
Ik heb hem ook sinds afgelopen week, was opzoek naar een nieuwe router met USB voor een externe TM schijf en een losse 2TB schijf voor aan de iMac. Dus kwam al snel op de TC uit

De 2TB staat gewoon als geheugenschijf op mijn bureaublad en heb een 1TB externe schijf aan de TC hangen die ik als TM heb ingesteld. Werkt perfect
Toevallig afgelopen week ook aangeschaft, de zoektocht naar een 2TB model was nog niet zo makkelijk... iFactors in Zoetermeer was de enige in weide omtrek die er toevallig 2 had binnen gekregen die dag
[ Voor 25% gewijzigd door leonvw op 05-03-2012 13:05 ]
volg dit topic al een tijdje en net mijn LED cinema Display binnen dus kon het niet laten om hier ook voor de eerste keer te posten! 
mijn bescheiden apple setup...

Computer Gear
- 17 inch Macbook Pro core i5
- 27 inch LED cinema Display
- wireless keyboard, magic mouse, magic trackpad
Audio Gear
- 2x Yamaha MSP7 <-- main monitors
- 2x Avantone Mixcubes <-- secundary monitors
- M-Patch 2 <-- monitor controller
- NI audio Kontrol 1 <-- audio interface
- M audio Axiom 25 <-- lelijk cheap ass midi keyboard.. wil ik verkopen, wil iets compacters met meer octaven..
niet zichtbaar op deze foto's:
Røde NT2-A <--- mid range condenser mic
iPhone 4S <-- telefoon
nog aan te schaffen: Virus TI 2 desktop, op zoek naar een goedkope deal. evt tweedehands.

Computer Gear
- 17 inch Macbook Pro core i5
- 27 inch LED cinema Display
- wireless keyboard, magic mouse, magic trackpad
Audio Gear
- 2x Yamaha MSP7 <-- main monitors
- 2x Avantone Mixcubes <-- secundary monitors
- M-Patch 2 <-- monitor controller
- NI audio Kontrol 1 <-- audio interface
- M audio Axiom 25 <-- lelijk cheap ass midi keyboard.. wil ik verkopen, wil iets compacters met meer octaven..
niet zichtbaar op deze foto's:
Røde NT2-A <--- mid range condenser mic
iPhone 4S <-- telefoon
nog aan te schaffen: Virus TI 2 desktop, op zoek naar een goedkope deal. evt tweedehands.
oja verder ook nog aan het kijken naar een beter bureau. dit afgetrapte ding kan eigenlijk echt niet met die mooie Apple spullen er op.. 
zit te denken aan zwart eikenhout. alleen dat is een beetje duur. binnenkort maar eens langs de IKEA om te kijken of ze wat leuk namaakspul hebben staan dat er goed uit ziet. anders misschien toch ns investeren in een proper bureau...
tips zijn welkom!
zit te denken aan zwart eikenhout. alleen dat is een beetje duur. binnenkort maar eens langs de IKEA om te kijken of ze wat leuk namaakspul hebben staan dat er goed uit ziet. anders misschien toch ns investeren in een proper bureau...
tips zijn welkom!
[ Voor 5% gewijzigd door Hessel89 op 06-03-2012 14:44 ]
Wauw, vette audio gear hoor! Wat doe/maak je er zoal mee? Ohw en vandaar die Yamaha's en dubbele monitors? Zie je namelijk niet zovaak.Hessel89 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:28:
volg dit topic al een tijdje en net mijn LED cinema Display binnen dus kon het niet laten om hier ook voor de eerste keer te posten!
30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40
suresyltheboy schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:12:
[...]
Zou je die wallpaper misschien willen delen?
http://www.mediafire.com/?v78urss12902p2k
thanks!Follie schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:37:
[...]
Wauw, vette audio gear hoor! Wat doe/maak je er zoal mee? Ohw en vandaar die Yamaha's en dubbele monitors? Zie je namelijk niet zovaak.
in eerste instantie de Yamaha's aangeschaft maar kreeg toch veel klachten van de buren omdat ze zo doordreunen haha... dus vandaar een secundaire monitorset aangeschaft, de Avantones, om 's avonds ook muziek te kunnen maken. + dat de Avantones zich specifiek focussen op het midden. handig om te weten omdat je mixes natuurlijk ook goed moeten klinken op kleinere speakers. kwa klank zijn de sets gewoon totaal verschillend, maar dat is juist goed want een mix moet gewoon blijven staan, waar je hem ook op afspeelt.
verder ben ik geen expert hoor haha, ik ben nogsteeds lerende
Ik maak Drum&Bass.. en af en toe wat house, dubstep etc.
verder mix ik af en toe muziek af voor bandjes.

Nieuwe setup @ work, met vandaag aangeschafte 27" Thunderbolt Display. Wat een monster. Vooral erg fijn dat je al je USB en ethernet er gewoon achter in stopt en via Thunderbolt in 1 kabeltje naar je Macbook gooit.
Verder zien we een 13" Macbook Pro Early 2011 met 8GB RAM en 180GB OCZ SSD, een Bamboo Pen & Touch en een normaal bedraad Apple keyboard. Heb thuis wel draadloos keyboard + trackpad, maar op werk wordt ik gek van de interferentie met WiFi (thuis draai ik op 5Ghz) en langdurig werken met trackpad krijg ik last van mijn hand van.
Dit alles staat op een elektrisch in hoogte verstelbaar bureau, zodat je ook staand kan werken (aanrader).
Kabelrommel die je ziet is vooral van mijn collega natuurlijk
Dit is eigenlijk niet toegestaan.
Maak dan een TR aan in plaats van wannabe mod te gaan spelen
[ Voor 20% gewijzigd door Whieee op 06-03-2012 22:21 ]
Ah, niet gezien. Macbook is trouwens wel mijn Macbook en scherm is ook van mij, ze staan alleen op mijn werk (grijs gebied).Destianto schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 22:17:
Dit is eigenlijk niet toegestaan.
wou dat ik werk had die me even een Thunderbold display gaf zou beter zijn natuurlijk vanwaar dat je hem vanuit je privé op de zaak neer zet?Keeper schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 22:03:
[afbeelding]
Nieuwe setup @ work, met vandaag aangeschafte 27" Thunderbolt Display. Wat een monster. Vooral erg fijn dat je al je USB en ethernet er gewoon achter in stopt en via Thunderbolt in 1 kabeltje naar je Macbook gooit.
Verder zien we een 13" Macbook Pro Early 2011 met 8GB RAM en 180GB OCZ SSD, een Bamboo Pen & Touch en een normaal bedraad Apple keyboard. Heb thuis wel draadloos keyboard + trackpad, maar op werk wordt ik gek van de interferentie met WiFi (thuis draai ik op 5Ghz) en langdurig werken met trackpad krijg ik last van mijn hand van.
Dit alles staat op een elektrisch in hoogte verstelbaar bureau, zodat je ook staand kan werken (aanrader).
Kabelrommel die je ziet is vooral van mijn collega natuurlijk.
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Er zijn legio mensen die van werk uit geen Mac kunnen krijgen/mogen. Aangezien ze een bepaalde workflow hebben of zelfs apps e.d. die van een Mac uit gaan wordt er dan al snel de privé spullen ingezet. In sommige gevallen is de baas onredelijk (geef je mensen nou gewoon de tools die ze nodig hebben!) en soms zijn de gebruikers onredelijk (gebruik nou de tools die je hebt gekregen, daar kun je je werk gewoon mee doen!). Ik zou zeggen, doorhalen wat niet van toepassing is
Meestal is het eerste van toepassingppl schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:43:
...
In sommige gevallen is de baas onredelijk (geef je mensen nou gewoon de tools die ze nodig hebben!) en soms zijn de gebruikers onredelijk (gebruik nou de tools die je hebt gekregen, daar kun je je werk gewoon mee doen!). Ik zou zeggen, doorhalen wat niet van toepassing is
En toch vind ik dit topic geweldig, alhoewel ik helemaal niet van apple hou. Misschien komt het om dat mensen achter een apple over het algemeen een stuk creatiever zijn, Apple is natuurlijk al vanaf het eerste uur voor de creatieveling; programma's van bijv. Native Instruments werken er beter op OSX. Extreem veel foto's zijn netjes bewerkt en goed genomen. Je ziet hier ook nog een breed assortiment aan studiomonitoren.
Ik zou bijna een (nieuwe) mac kopen
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
klopt. ook als je heel diep in je systeem van OSX kijkt dan zie je dat Audio support heel diep op een ''low level'' in het systeem is ingebakken. terwijl dat bij windows juist anders om is. hier zijn audio drivers een extra toevoeging die bovenop het systeem draaien.Achilles schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 00:37:
[...]
Meestal is het eerste van toepassing![]()
En toch vind ik dit topic geweldig, alhoewel ik helemaal niet van apple hou. Misschien komt het om dat mensen achter een apple over het algemeen een stuk creatiever zijn, Apple is natuurlijk al vanaf het eerste uur voor de creatieveling; programma's van bijv. Native Instruments werken er beter op OSX. Extreem veel foto's zijn netjes bewerkt en goed genomen. Je ziet hier ook nog een breed assortiment aan studiomonitoren.
Ik zou bijna een (nieuwe) mac kopen
Daarom werkt veel audiosoftware op OSX net wat beter.
Tja, we werken hier allemaal met Macs. En ik zit vaker hier achter een scherm dan thuis.djkavaa schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 22:38:
wou dat ik werk had die me even een Thunderbold display gaf zou beter zijn natuurlijk vanwaar dat je hem vanuit je privé op de zaak neer zet?
Verwijderd
Hallo mensen hier,
ik ben niet zo heel oud. Maar heel veel afgezien en zelf erg tevreden met me mac. Ik laat binnenkort wel alles zien.
ik ben niet zo heel oud. Maar heel veel afgezien en zelf erg tevreden met me mac. Ik laat binnenkort wel alles zien.
En wat voor werk doen jullie dan als ik zo nieuwsgierig mag zijn?Keeper schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 09:40:
[...]
Tja, we werken hier allemaal met Macs. En ik zit vaker hier achter een scherm dan thuis.
Besides, aangezien beide toestellen privé zijn, wat voorziet je werkgever dan zodat jij je werk kan doen?
Mooie setup trouwens, wou dat mijn werkgever dit ook toeliet. Maar ja, als systeembeheerder zit ik toch 99% van de tijd in Windows op het werk (thuis is wat anders uiteraard), en dan heb je niet bijzonder veel aan een Mac.
[ Voor 4% gewijzigd door Darkstar op 07-03-2012 12:46 ]
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Leuk zo, waar heb je die standaard besteld waar je monitor op staat? Ik neem aan dat je mbp daar ook onder past?Brm-G schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:25:
nog maar eens even mijn setup showen. Zo zit ik er bij tijdens de tentamens...
[afbeelding]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Het gaat om een Macessity slimkey v2 stand. Deze is onder andere bedoeld om m'n toetsenbord en trackpad onder te zetten (eigenlijk het usb keyboard maar de wireless versie past ook) maar ik heb 'm vooral aangeschaft vanwege de USB hub. Hiervoor had ik een lowkey stand icm m'n imac, deze had de usb poorten aan de voorkant. Helaas kon m'n dell scherm niet symmetrisch in het midden staan dus heb ik naar een slimkey stand geswitched. De MBA past er qua hoogte wel onder maar in het midden van de stand zit nog een rubberen pinnetje om te zorgen dat de stand niet bezwijkt onder het gewicht van een monitor.
Hier aangekocht; http://www.macstuff.nl/ad...ywords=macessity&x=28&y=7
edit: als je iets wilt om je MBP onder te zetten kun je beter voor een laptuk gaan. Al heb je dan geen usb hub.
edit: als je iets wilt om je MBP onder te zetten kun je beter voor een laptuk gaan. Al heb je dan geen usb hub.
[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 07-03-2012 13:07 ]
ThanksBrm-G schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:05:
Het gaat om een Macessity slimkey v2 stand. Deze is onder andere bedoeld om m'n toetsenbord en trackpad onder te zetten (eigenlijk het usb keyboard maar de wireless versie past ook) maar ik heb 'm vooral aangeschaft vanwege de USB hub. Hiervoor had ik een lowkey stand icm m'n imac, deze had de usb poorten aan de voorkant. Helaas kon m'n dell scherm niet symmetrisch in het midden staan dus heb ik naar een slimkey stand geswitched. De MBA past er qua hoogte wel onder maar in het midden van de stand zit nog een rubberen pinnetje om te zorgen dat de stand niet bezwijkt onder het gewicht van een monitor.
Ik heb op de MBP maar 2 USb poorten (net als iedereen
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Zie mijn sig ;-). Beide toestellen zijn trouwens zowel privé als zakelijk. Gekregen van mijn werkgever (scherm was bonus), maar mijn oude MBP (2007) staat hier ook als extra machine. Deze Macbook is dus ook gewoon mijn eigen prive-bak, heb thuis geen andere.Darkstar schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:45:
En wat voor werk doen jullie dan als ik zo nieuwsgierig mag zijn?
Besides, aangezien beide toestellen privé zijn, wat voorziet je werkgever dan zodat jij je werk kan doen?
Waardeloze post, dat is dit.... Dit is natuurlijk absoluut niet de bedoeling.
[ Voor 77% gewijzigd door Hoedje op 07-03-2012 23:22 ]
Nou ik ook maar eens een keer dan... van oudste naar nieuwste.

De Macbook Pro uit ik geloof 2010 met de iPhone er naast. Het is een privé laptop die ik dagelijks mee sleep naar mijn werk en daar aan een extern scherm knoop. Een 13" met zo uit het blote hoofd, 2,6Ghz C2D - 8GB en een zelf ingebouwde SSD van 256GB. Volstaat nog prima voor webdesign wat dat betreft...
Naast de Macbook Pro ligt de iPhone4

De iMac om thuis op te kunnen werken en die binnenkort weer eens terug moet naar Apple om de nare grijze vlekken uit het scherm te laten halen... again! Niet een hele bijzonder krachtige machine maar de i3 en 8GB aan ram volstaat prima voor mail, office en webdesign werkzaamheden. Er naast ligt een iPad 1 32GB Wifi

Dan de meest krachtige machine die het minste staat te doen... de Mac mini welke als media center wordt gebruikt. Een Core i7 2,8Ghz met 8GB aan intern geheugen... Full HD films speelt ie in ieder geval vloeiend af in Plex.

De Macbook Pro uit ik geloof 2010 met de iPhone er naast. Het is een privé laptop die ik dagelijks mee sleep naar mijn werk en daar aan een extern scherm knoop. Een 13" met zo uit het blote hoofd, 2,6Ghz C2D - 8GB en een zelf ingebouwde SSD van 256GB. Volstaat nog prima voor webdesign wat dat betreft...

De iMac om thuis op te kunnen werken en die binnenkort weer eens terug moet naar Apple om de nare grijze vlekken uit het scherm te laten halen... again! Niet een hele bijzonder krachtige machine maar de i3 en 8GB aan ram volstaat prima voor mail, office en webdesign werkzaamheden. Er naast ligt een iPad 1 32GB Wifi

Dan de meest krachtige machine die het minste staat te doen... de Mac mini welke als media center wordt gebruikt. Een Core i7 2,8Ghz met 8GB aan intern geheugen... Full HD films speelt ie in ieder geval vloeiend af in Plex.
spoiler:
Nu alleen de HD ready Bravia nog eens een keer vervangen door een TV die ook echt Full HD beeld heeft 
Sinds kort een appartementje betrokken met een vriend en collega, we hebben samen een website- en applicatieontwikkeling bedrijf.
Daar hoort natuurlijk de nodige apple apparatuur bij.
U ziet:
- 2x iMac 21" 2.8 Ghz i7, 8 GB RAM
- 1x iPad 2
- 1x iPhone 4S (andere is de foto mee gemaakt)
- 1x MacBook
- 1x MacBook Air
Verder nog wat accessoires als een iPod, Wacom tablet, M-Audio monitoren, Magic Mouse, Magic Trackpads, etc.
Moeten nog wel wat kabels onder het bureau weggewerkt worden..

Foto's werkten idd niet, nu wel hopelijk
U ziet:
- 1x iPad 2
- 1x MacBook
- 1x MacBook Air
Verder nog wat accessoires als een iPod, Wacom tablet, M-Audio monitoren, Magic Mouse, Magic Trackpads, etc.

[ Voor 19% gewijzigd door Realityweb op 08-03-2012 21:05 . Reden: Foto's gefixt ]
isthistheshitorwhat
Hier ook niet...Brm-G schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 18:33:
je foto's doen het niet bij mij.
Trouwens welk scherm heb jij?
dell u2311hServertje schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 19:04:
[...]
Hier ook niet...
Mooie wallpaper op je iMac. Kan je die per toeval uploaden?
Klopt. Nu wel hopelijkServertje schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 19:04:
[...]
Hier ook niet...
isthistheshitorwhat
Zeker weten.KennethDC schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:19:
Mooie wallpaper op je iMac. Kan je die per toeval uploaden?
Nice met de Nazi Hinderburg op de achtergrond
Mooi he, die Android telefoonsReind schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:07:
[afbeelding]
[afbeelding]
spoiler:Nu alleen de HD ready Bravia nog eens een keer vervangen door een TV die ook echt Full HD beeld heeft
Welke sticker plakt daar op die Macbook Pro?Reind schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:07:
[afbeelding]
Nou ik ben er best blij mee want ik heb hem hard nodig komende weken... mijn geliefde iPhone begint nu namelijk wel een tamelijk irritante gele vlek links bovenin op het scherm te krijgen ter grote van een ouderwets dubbeltje. Komende weken dus even 'behelpen' met de Android telefoon.
Grappige is dat ik mijn iPhone al helemaal geen bijzonder apparaat meer vind maar nu ik over moet naar wat anders ik het ineens verdomd vervelend vind dat ie niet gewoon in de broekzak zit.
Besteld op Etsy.com. Ik wissel ze met regelmaat af overigens en dat kan ook prima want als je er meerdere besteld kom ik altijd op gemiddeld zo'n tientje p/s uit. en dat is best te doen.filenox schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:09:
[...]
Welke sticker plakt daar op die Macbook Pro?
[ Voor 22% gewijzigd door R2D2 op 09-03-2012 19:04 ]
Waar komt het schilderij vandaan? Ziet er fijn uit!Realityweb schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:56:
Sinds kort een appartementje betrokken met een vriend en collega, we hebben samen een website- en applicatieontwikkeling bedrijf.
U ziet:
- 1x iPad 2
- 1x MacBook
- 1x MacBook Air
[afbeelding]
[afbeelding]
Thnx, heeft de oma van m'n huisgenoot nageschilderd. Zelf uitgezocht uit een kunstboek. Zal even navragen van wie het origineel is.beejeee schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 19:38:
[...]
Waar komt het schilderij vandaan? Ziet er fijn uit!
isthistheshitorwhat
Ik vind dat schilderij ook best mooi. Ik houd namelijk wel van abstracte kunst.
Simpel, maar sfeervol, zeker door de blauw-achtige lichtinval!
Mooie bonsai btw
Verwijderd
Een Bonsai naast een iMac zou eigenlijk verplicht moeten worden.Darkstar schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 12:38:
[...]
Simpel, maar sfeervol, zeker door de blauw-achtige lichtinval!
Mooie bonsai btw
@Dgen,
Hiervoor gebruikte je Windows?
Hoe is het bevallen om volledig over te schakelen naar OSX?
An a day keeps the doctor away.
Verwijderd
Vooralsnog prima. Ik mis af en toe wel wat games, maar daar gebruik ik nu m'n ps3 voorHardCoreGamer schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 19:17:
@Dgen,
Qua software valt het wel mee. Zolang ik wat kan prullen met textmate is het goed
Sommige dingen mis ik wel in osx, zoals bv bij popups waar je ja/nee kan kiezen.. Ik kan daar niks met tobo doen
Verder heb ik wel alles wat ik nodig heb (zelfs window snapping van w7 dmv hyperdock)
Dat kan prima hoor, in je settings kun je dit aanpassen dan kun je tabben. En anders command + eerste letter van de optie die je wilt, bijv. command + s van Save.Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 21:28:
[...]
Vooralsnog prima. Ik mis af en toe wel wat games, maar daar gebruik ik nu m'n ps3 voor
Qua software valt het wel mee. Zolang ik wat kan prullen met textmate is het goed
Sommige dingen mis ik wel in osx, zoals bv bij popups waar je ja/nee kan kiezen.. Ik kan daar niks met tobo doen
Verder heb ik wel alles wat ik nodig heb (zelfs window snapping van w7 dmv hyperdock)
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Verwijderd
ThanksNitai schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 22:18:
[...]
Dat kan prima hoor, in je settings kun je dit aanpassen dan kun je tabben. En anders command + eerste letter van de optie die je wilt, bijv. command + s van Save.
Hop ik wil screens zien folks
Mijn bescheiden kantoor/studio aan huis, met rechts in beeld een mandje voor de katten.

Een Apple Time Capsule 2TB (niet op de foto) is het hart van mijn netwerk. Deze staat beneden in de woonkamer in de buurt van mijn kabelmodem.
Via een HP 1405C-5G Switch (JD838A), aka 3Com OfficeConnect Gigabit Switch 5 (3C1670500C), wordt het signaal naar mijn kantoor/studio geleid. Hiervoor heb ik onder het bureau vier netwerkpoorten gemaakt.

Hieronder zie je van links naar rechts:
Het netwerk wordt verder verdeeld door twee keer een HP 1900-8G Switch (JD865A), aka 3Com OfficeConnect Managed Gigabit Switch 8 (3CDSG8). Een is te zien op onderstaande foto. De andere op de foto daar onder.
In dit kastje staat mijn Apple Mac mini Server (Late 2009) met Apple Mac OS X Lion, voorzien van een Intel Core 2 Duo 2.53GHz. Het geheugen is geupgrade naar 8GB DDR3 SDRAM. Twee Seagate Momentus 7200.4 500GB (ST9500420AS) vervangen de standaard harde schijven. Verder een tweede netwerkaansluiting door middel van een Apple USB Ethernet Adapter en voor het lezen en schrijven van CD's en DVD's een Apple MacBook Air SuperDrive. Bovenop ligt nog een Apple Remote (1st generation). Ik gebruik de Apple Mac mini Server (Late 2009) voor het produceren van muziek.
Daaronder zie je mijn HP ProLiant MicroServer met Microsoft Hyper-V Server 2008 R2, voorzien van een AMD Turion II Neo N40L 1.50GHz. Het geheugen is geupgrade naar 8GB DDR3 ECC SDRAM. Het besturingssysteem is geïnstalleerd op een interne Kingston DataTraveler Ultimate 3.0 G2 16GB. Virtuele machines staan geïnstalleerd op twee Western Digital Caviar Green 2TB (WD20EARS). Twee HP Hard Drive Trays zijn nog leeg. Voor het lezen en schrijven van CD's en DVD's heb ik een HP Half-Height SATA DVD-RW Optical Drive Kit (624192-B21) toegevoegd. Extern beheer gaat via een HP ProLiant MicroServer Remote Access Card Kit. De HP ProLiant MicroServer is mijn speeltuin.

In het kastje op onderstaande foto hangt een APC Back-UPS ES 700 waarop alle machines aangesloten zijn.
In dit kastje staat mijn HP StorageWorks X510 Data Vault met Microsoft Windows Home Server 2011, voorzien van een geupgrade processor, een Intel Core 2 Quad Q9550S 2.83GHz. Het geheugen is geupgrade naar 4GB DDR2 SDRAM. Alle data staat op vier Western Digital Caviar Black 2TB (WD2002FAEX), gecombineerd door middel van Drive Bender. Door een gelukkig toeval beschik ik ook nog eens over vier extra HP Hard Drive Trays.
Bovenop ligt een HP External USB CD/DVD R/RW Drive (FS943AA) voor het lezen en schrijven van CD's en DVD's. De HP StorageWorks X510 Data Vault doet dienst als centrale opslag, backup en media streaming door middel van iHomeServer, waarbij muziek onder andere gestreamd wordt via twee Apple Airport Express Base Stations (niet op de foto).
Rechts op onderstaand foto staat mijn HP Elite 7300 Microtower met Microsoft Windows 7 Professional (64-bit), voorzien van een geupgrade Intel Core i7-2600K 3.40GHz. Het geheugen is geupgrade naar 16GB DDR3 SDRAM. Het besturingssysteem is geïnstalleerd op een OCZ Vertex 3 SSD 120GB. Verdere data staat op een Western Digital Caviar Black 2TB (WD2002FAEX). Voor het lezen en schrijven van CD's, DVD's en Blu-Ray's heb ik een LG BH10LS30 toegevoegd. Voor het spelen van Call Of Duty: Black Ops en Battlefield 3 heb ik een Sapphire Radeon HD 6950 1GB GDDR5 toegevoegd. De nodige stroom wordt geleverd door een OCZ ModXStream Pro 700W. Aan de achterkant nog een König PCI Express 4 Port SIL3132 eSATA (CMP-PCIE4ESATA) voor het aansluiten van externe harde schijven en Nexus PCI-300 PCI Slot Ventilation Brackets voor extra luchtinlaten. Bovenop ligt mijn AKG GHS 1.

Niet op de foto mijn Apple MacBook Pro (Mid 2010) met Apple Mac OS X Lion, voorzien van een Intel Core i5-520M 2.40GHz en een 15" HR Antiglare WS Display, waarmee ik dit bericht nu plaats. Het geheugen is geupgrade naar 8GB DDR3 SDRAM. Het besturingssysteem is geïnstalleerd op een OCZ Vertex 2 SSD 160GB.
Verder niet op de foto mijn Apple iPod nano (3rd generation) Silver 8GB en Apple Universal Dock, evenals nog enkele notebooks, netbooks en servers. Allemaal niet van Apple, dus ik zal het hier niet verder gaan opsommen.
Zodra de nieuwe Apple TV verkrijgbaar is, wil ik deze waarschijnlijk kopen om in mijn woonkamer eenvoudig door mijn muziekverzameling heen te kunnen scrollen.

Een Apple Time Capsule 2TB (niet op de foto) is het hart van mijn netwerk. Deze staat beneden in de woonkamer in de buurt van mijn kabelmodem.
Via een HP 1405C-5G Switch (JD838A), aka 3Com OfficeConnect Gigabit Switch 5 (3C1670500C), wordt het signaal naar mijn kantoor/studio geleid. Hiervoor heb ik onder het bureau vier netwerkpoorten gemaakt.

Hieronder zie je van links naar rechts:
- Samsung CLX-3185FW
- Edirol by Roland MIDI Keyboard Controller PCR-300
- 2x KRK Systems Rokit Powered 5 G2
- Transformers Masterpiece Rodimus Prime
- Samsung SyncMaster 2443BW
- Korg Monotron Analogue Ribbon Synthesizer
- Edirol by Roland USB AudioCapture UA-25EX (24-bit/96kHz)
- Akai Professional APC40
- Logitech Wireless Illuminated Keyboard K800
- Logitech Wireless Gaming Mouse G700
- Razer Goliathus Speed Edition Small
- Apple Wireless Keyboard
- Apple Magic Mouse
- Sony PS-Q7

Het netwerk wordt verder verdeeld door twee keer een HP 1900-8G Switch (JD865A), aka 3Com OfficeConnect Managed Gigabit Switch 8 (3CDSG8). Een is te zien op onderstaande foto. De andere op de foto daar onder.
In dit kastje staat mijn Apple Mac mini Server (Late 2009) met Apple Mac OS X Lion, voorzien van een Intel Core 2 Duo 2.53GHz. Het geheugen is geupgrade naar 8GB DDR3 SDRAM. Twee Seagate Momentus 7200.4 500GB (ST9500420AS) vervangen de standaard harde schijven. Verder een tweede netwerkaansluiting door middel van een Apple USB Ethernet Adapter en voor het lezen en schrijven van CD's en DVD's een Apple MacBook Air SuperDrive. Bovenop ligt nog een Apple Remote (1st generation). Ik gebruik de Apple Mac mini Server (Late 2009) voor het produceren van muziek.
Daaronder zie je mijn HP ProLiant MicroServer met Microsoft Hyper-V Server 2008 R2, voorzien van een AMD Turion II Neo N40L 1.50GHz. Het geheugen is geupgrade naar 8GB DDR3 ECC SDRAM. Het besturingssysteem is geïnstalleerd op een interne Kingston DataTraveler Ultimate 3.0 G2 16GB. Virtuele machines staan geïnstalleerd op twee Western Digital Caviar Green 2TB (WD20EARS). Twee HP Hard Drive Trays zijn nog leeg. Voor het lezen en schrijven van CD's en DVD's heb ik een HP Half-Height SATA DVD-RW Optical Drive Kit (624192-B21) toegevoegd. Extern beheer gaat via een HP ProLiant MicroServer Remote Access Card Kit. De HP ProLiant MicroServer is mijn speeltuin.

In het kastje op onderstaande foto hangt een APC Back-UPS ES 700 waarop alle machines aangesloten zijn.
In dit kastje staat mijn HP StorageWorks X510 Data Vault met Microsoft Windows Home Server 2011, voorzien van een geupgrade processor, een Intel Core 2 Quad Q9550S 2.83GHz. Het geheugen is geupgrade naar 4GB DDR2 SDRAM. Alle data staat op vier Western Digital Caviar Black 2TB (WD2002FAEX), gecombineerd door middel van Drive Bender. Door een gelukkig toeval beschik ik ook nog eens over vier extra HP Hard Drive Trays.
Rechts op onderstaand foto staat mijn HP Elite 7300 Microtower met Microsoft Windows 7 Professional (64-bit), voorzien van een geupgrade Intel Core i7-2600K 3.40GHz. Het geheugen is geupgrade naar 16GB DDR3 SDRAM. Het besturingssysteem is geïnstalleerd op een OCZ Vertex 3 SSD 120GB. Verdere data staat op een Western Digital Caviar Black 2TB (WD2002FAEX). Voor het lezen en schrijven van CD's, DVD's en Blu-Ray's heb ik een LG BH10LS30 toegevoegd. Voor het spelen van Call Of Duty: Black Ops en Battlefield 3 heb ik een Sapphire Radeon HD 6950 1GB GDDR5 toegevoegd. De nodige stroom wordt geleverd door een OCZ ModXStream Pro 700W. Aan de achterkant nog een König PCI Express 4 Port SIL3132 eSATA (CMP-PCIE4ESATA) voor het aansluiten van externe harde schijven en Nexus PCI-300 PCI Slot Ventilation Brackets voor extra luchtinlaten. Bovenop ligt mijn AKG GHS 1.

Niet op de foto mijn Apple MacBook Pro (Mid 2010) met Apple Mac OS X Lion, voorzien van een Intel Core i5-520M 2.40GHz en een 15" HR Antiglare WS Display, waarmee ik dit bericht nu plaats. Het geheugen is geupgrade naar 8GB DDR3 SDRAM. Het besturingssysteem is geïnstalleerd op een OCZ Vertex 2 SSD 160GB.
Verder niet op de foto mijn Apple iPod nano (3rd generation) Silver 8GB en Apple Universal Dock, evenals nog enkele notebooks, netbooks en servers. Allemaal niet van Apple, dus ik zal het hier niet verder gaan opsommen.
Not trying to pretend the enemy that I am.
Mooie setup @ hierboven, ziet er allemaal erg clean uit. Mag ik vragen waarop je KRK's staan?
R.D50
Mooie setup!Arie schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 23:53:
Wat voor OS draai je op de HP?
Show je apple setup.
Nou heb je toevallig een mac mini staan maar dat is ook alles. De rest mag je weglaten. Totaal niet intressant.
Nou heb je toevallig een mac mini staan maar dat is ook alles. De rest mag je weglaten. Totaal niet intressant.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Vindt jij.Tylen schreef op zondag 11 maart 2012 @ 11:06:
Show je apple setup.
Bullshit. Hij heeft een MBP en een mac mini staan, de rest van zijn apparatuur is dan misschien niet van Apple maar staat toch op de foto (moet hij het anders weghalen zodat jij het niet ziet?) dus kan hij net zo goed uitleggen wat het is.Tylen schreef op zondag 11 maart 2012 @ 11:06:
Show je apple setup.
Ik vind het een respectabele setup in ieder geval. Vraag me wel af hoe handig het is om twee PC's te hebben staan. De microserver is leuk speelgoed in ieder geval, ook mooie dataopslag voor de backup van je macs..
Hier ook nog even mijn setup,

Je ziet;
- late 2009 (maart 2010) macbook pro met een Crucial m4 128GB en de harde schijf die er al in zat
- Raindesign mstand
- Apple wireless keyboard en magic trackpad (nieuw)
- Logitec marathon m705
- Externe behuizing voor DVDbrander (onder de mac) (nieuw)
- Canon 24-105 beker/pennenbakje
- iPhone 4
- Nondescript Nokia van werkgever (die het een belachelijke 8 dagen uithoud op één lading) (nieuw)
- Samsung 2443BW (1920*1200)
- (tussen scherm en mbp) WD mybook studio 1TB
- Half whiteboard (wat echt verrekte handig is. De ander helft staat er ook, maar niet op de foto
- een hoop rommel die er normaliter niet ligt maar nu even een andere plek moest krijgen omdat ik mijn woonkamer aan het herinrichten ben.
De PC waarvan je een klein stukje ziet staat op de vensterbank en is de afgelopen en de komende 2 weken mijn testbuild voor een nieuwe NAS (geweest). Alles voor de nieuwe NAS is al besteld, maar voorraadbeheer is zoals gewoonlijk weer waardeloos, dus moet nog een week wachten op het moederbord. Die nieuwe NAS komt ook gewoon netjes in de kast te staan, maar daar is deze midtower te groot voor. Zou oorspronkelijk ook maar een weekje hoeven staan dus heb geen aandacht besteed aan de kabels. Nu duurt het nog even en begin me inmiddels flink te irriteren aan de ethernetkabel die eigenlijk net een halve meter te kort is, en dus tegen mijn knieen aan onder het bureau doorloopt
Wat doe ik met deze spullen?
- Photoshop/lightroom voor fotobewerking
- CAD
- VM (dat gaat dus naar de NAS)
- soms muziek maken
- School (duaalstudent)
[ Voor 56% gewijzigd door Pixeltje op 11-03-2012 11:31 ]
Mis je nou geen muis voor je photoshop/lightroom?
En eeum, zo'n verlengkabeltje voor die displayport is misschien ook wel handig dan hangt die aansluiting niet zo onder je Mac
En eeum, zo'n verlengkabeltje voor die displayport is misschien ook wel handig dan hangt die aansluiting niet zo onder je Mac
Nope, daar is de logitech marathon voorlasharor schreef op zondag 11 maart 2012 @ 12:32:
Mis je nou geen muis voor je photoshop/lightroom?
Wat voor verlengding bedoel je? Wist niet eens dat die bestonden
http://www.dealextreme.co...cable-182cm-length-105977Pixeltje schreef op zondag 11 maart 2012 @ 13:26:
[...]
Nope, daar is de logitech marathon voor
Wat voor verlengding bedoel je? Wist niet eens dat die bestonden
Zoiets?
Thanks! Ik zal eens zoeken naar eentje die een centimeter of 20 is..
Kortgeleden een Apple-update gedaan. Van buiten is er niks te zien:

Het gaat om het innerlijk: van een Mac Pro 1.1 naar een 5.1 van net geen jaar oud

Hopelijk doe ik er bijna net zolang mee als mijn vorige (5,5 jaar). Het betreft de standaard 2.8GHz quadcore waar ik gelijk 24GB in gepropt heb. T.z.t. wil ik de cpu upgraden naar een 3.33/3.46GHz 6-core, dan moet ik er zeker weer enkele jaren mee vooruit kunnen
De muis moet ik ook vervangen, deze begint ouderdomstrekjes te vertonen. Alleen heb ik zo vlot nog geen witte muis met fatsoenlijke afmetingen kunnen vinden (Apple-muizen zijn me way te klein).

Het gaat om het innerlijk: van een Mac Pro 1.1 naar een 5.1 van net geen jaar oud

Hopelijk doe ik er bijna net zolang mee als mijn vorige (5,5 jaar). Het betreft de standaard 2.8GHz quadcore waar ik gelijk 24GB in gepropt heb. T.z.t. wil ik de cpu upgraden naar een 3.33/3.46GHz 6-core, dan moet ik er zeker weer enkele jaren mee vooruit kunnen
De muis moet ik ook vervangen, deze begint ouderdomstrekjes te vertonen. Alleen heb ik zo vlot nog geen witte muis met fatsoenlijke afmetingen kunnen vinden (Apple-muizen zijn me way te klein).
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
@Abbadon zit er chique uit!
Waar gebruik je de Mac Pro voor als ik vragen mag?
Waar gebruik je de Mac Pro voor als ik vragen mag?
Hele mooie setup! Waarvoor heb je dat beest van een MacPro nodig?Abbadon schreef op zondag 11 maart 2012 @ 16:30:
[afbeelding]
Het gaat om het innerlijk: van een Mac Pro 1.1 naar een 5.1 van net geen jaar oud![]()
[afbeelding]
Mooie wallpaper ook, toevallig een linkje?
Zoek even in de hotshots van het fotoforum hier, daar staatie tussen. Wel even lief aan de eigenaar vragenDarkstar schreef op zondag 11 maart 2012 @ 20:12:
[...]
Hele mooie setup! Waarvoor heb je dat beest van een MacPro nodig?
Mooie wallpaper ook, toevallig een linkje?
Waar heb je die mooie bureautafel vandaan?
Abbadon schreef op zondag 11 maart 2012 @ 16:30:
Het gaat om het innerlijk: van een Mac Pro 1.1 naar een 5.1 van net geen jaar oud![]()
Ik gebruik 'm met name voor foto-editting. Heel even heb ik een 27" iMac overwogen als vervanger maar dan moeten al mijn HDD's extern aangesloten worden en dat zie ik niet zitten 
Wallpaper heb ik zelf geschoten (Göta tunnel), klik voor 2560*1600 formaat.
Bureau is een Ikea eettafel, alleen wordt die al enkele jaren niet meer verkocht.
Wallpaper heb ik zelf geschoten (Göta tunnel), klik voor 2560*1600 formaat.
Bureau is een Ikea eettafel, alleen wordt die al enkele jaren niet meer verkocht.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Bij meetpunt 2 staat 34.3C en onderin staat maximum 33C. Ik snap 'm niet.GerritGekke schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:43:
Vandaag de thermografische camera mee naar huis genomen en heb toen de iMac even vast gelegd. Vond het zelf wel interessant om te zien hoe de temperatuur in het apparaat verloopt.
[afbeelding]
Wat leuk zeg. Wat voor systeem heb je en wil je ook een foto maken waarbij je intensieve taken uitvoert? Ben erg nieuwsgierig.GerritGekke schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:43:
Vandaag de thermografische camera mee naar huis genomen en heb toen de iMac even vast gelegd. Vond het zelf wel interessant om te zien hoe de temperatuur in het apparaat verloopt.
[afbeelding]
Nogmaals mijn complimenten voor de moeite die je hiervoor neemt. Erg tof
Een iMac met WindowsGerritGekke schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:43:
[afbeelding]
Is het niet zo dat een Mac met Windows slomer loopt dan een Windows machine?
Ik bedoel, zal een iMac / Macbook met goeie videokaart even snelle graphics (games) kunnen weergeven als een Windows PC met dezelfde videokaart?
Aangezien ik een Macbook Pro 15'' ga kopen, maar voor de zekerheid wilde ik nog wel weten of ik er ook eventueel op zou kunnen gamen.
Ik weet destijds met de komst van de Intel MacBook Pro's dat er op een gegeven moment reclame werd gemaakt: "windows runs better on a mac"HardCoreGamer schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:12:
[...]
Een iMac met Windows
Ik bedoel, zal een iMac / Macbook met goeie videokaart even snelle graphics (games) kunnen weergeven als een Windows PC met dezelfde videokaart?
Aangezien ik een Macbook Pro 15'' ga kopen, maar voor de zekerheid wilde ik nog wel weten of ik er ook eventueel op zou kunnen gamen.
http://www.informationwee...peratingsystems/207400285
Het is gewoon een PC hoor. Ik verbaas me er over hoeveel mensen 6 jaar na de introductie van de Intel Macs nog zo'n verwrongen beeld hebben van Windows op een Mac.HardCoreGamer schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:12:
Een iMac met Windows
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Heb net even goed gekeken. Misschien had ik er nog wat uitleg bij moeten geven. Naast de foto staat een balk, die geeft een temperatuur aan van 18.4 tot 35 Celsius graden. Dat is de mini en maxi temperatuur waarden in deze "afbeelding". Dus om terig te komen op jou meetpunt 2 van 34.3C, dat is klopt dus wel.Brm-G schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:48:
[...]
Bij meetpunt 2 staat 34.3C en onderin staat maximum 33C. Ik snap 'm niet.
Onderaan staat de profiellijn, deze profiellijn is de lijn die ik uitgezet heb (P). En in die lijn is de max. temp. 33C. Dat komt dus omdat het punt rechtsboven in warmer is als over het punt waar ik de lijn getrokken heb. Hopelijk is het nu wat duidelijker.
de Imac is een late 2009 model. 3.06ghz cpu ati grafische kaart er in 4000 serie geloof ik en 1TB hdd ruimte. De foto is btw gemaakt met een Testo 880, daar kan ik wel een paar imacjes voor ophalenBigg Balls schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:04:
[...]
Wat leuk zeg. Wat voor systeem heb je en wil je ook een foto maken waarbij je intensieve taken uitvoert? Ben erg nieuwsgierig.
Nogmaals mijn complimenten voor de moeite die je hiervoor neemt. Erg tof
Edit: zal even kijken of ik vanavond nog tijd heb om het systeem te testen wanneer is wat meer belast is.
Ja dat heb je goed gezien. Heb Windows toch nodig voor een aantal applicaties (zo ook het programma om deze beelden te maken/uitlezen). En mijn iMac draait met Windows even snel als onder OSX, ik draai het systeem via bootcamp, en niet via een VM. Dus dit houd in dat ik max. van de hardware gebruik kan maken in Windows.HardCoreGamer schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:12:
[...]
Een iMac met Windows
Mensen zullen zich dan afvragen of Windows niet te vaak vastloopt a BSOD?
Windows loopt bij alleen vast met hele groten taken, maar daar trekt OSX het ook niet. Dus beide OSen presteren even goed. (voorbeeld is gebaseerd op Archicad ervaring, multitasken: renderen en verder werken .. trekt ie niet echt
Hangt er nogal vanaf wat je ermee doet. Ik heb een MBP uit 2009 en Starcraft 2 draait vele malen beter in Windows (via BootCamp) dan in OS X. Probleem is alleen dat ik dan iedere keer opnieuw op moet starten dus ik neem genoegen met minimale graphics.HardCoreGamer schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:12:
[...]
Een iMac met Windows
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Opstarten? Switchen van OS bedoel je? Bij booten kan je aangeven welke OS je wilt opstarten! Wat ik zelf denk dat nog wel een groot verbeterpunt is zijn de drivers. De drivers zijn oke, maar ik denk dat ze beter kunnen. Als voorbeeld de audio driver, die is niet optimaal.RobbieB schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:42:
[...]
Hangt er nogal vanaf wat je ermee doet. Ik heb een MBP uit 2009 en Starcraft 2 draait vele malen beter in Windows (via BootCamp) dan in OS X. Probleem is alleen dat ik dan iedere keer opnieuw op moet starten dus ik neem genoegen met minimale graphics.
Naja, het gaat om programma's zoals Autodesk 3Ds Max en af en toe Battlefield 3... (Dat moet hardware matig prima lukken met een Macbook Pro 15'' 2011 / early 2012)RobbieB schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:42:
[...]
Hangt er nogal vanaf wat je ermee doet. Ik heb een MBP uit 2009 en Starcraft 2 draait vele malen beter in Windows (via BootCamp) dan in OS X. Probleem is alleen dat ik dan iedere keer opnieuw op moet starten dus ik neem genoegen met minimale graphics.
Vandaar dat ik hier over begon, want niet dat Battlefield 3 perse moet (Ik ga sowieso geen Windows laptop halen), maar als dat kan dan is dat mooi meegenomen.
Edit: @iMars, lol!
Toen ik Counter Strike Source in windows 7 (bootcamp) speelde op mijn MacBook Pro 13" 2009 werkte het beter als Counter Strike Source voor op de Mac.
Toen kwam ik er achter dat het met de fan management in MacOS te maken heeft. SMC Fan controller (of hoe dat app ook heet) en BAM 140 FPS ipv zonder 60 FPS te krijgen.... Met windows 7 zat ik rond de 98 fps.
Toen kwam ik er achter dat het met de fan management in MacOS te maken heeft. SMC Fan controller (of hoe dat app ook heet) en BAM 140 FPS ipv zonder 60 FPS te krijgen.... Met windows 7 zat ik rond de 98 fps.
Op zelfgemaakte stands. Het zijn Capita pootjes van IKEA, met daarop een of andere hardhouten plank van IKEA, die ik eerst in drie stukken heb gezaagd (twee voor de monitorspeakers, één restant) en vervolgens heb geverfd. Onder de pootjes heb ik nog viltjes gedaan tegen wat eventuele kleine trillingen.rodian50 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 00:48:
Mooie setup @ hierboven, ziet er allemaal erg clean uit. Mag ik vragen waarop je KRK's staan?
Microsoft Hyper-V Server 2008 R2.
Onder Microsoft Hyper-V Server 2008 R2 draai ik op dit moment een kleine testomgeving met een aantal trial exemplaren van Microsoft Windows Server 2008 R2 Enterprise, maar ook CentOS 6.2 en Windows 8 Consumer Preview.Arie schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 23:53:
Daaronder zie je mijn HP ProLiant MicroServer met Microsoft Hyper-V Server 2008 R2, voorzien van een AMD Turion II Neo N40L 1.50GHz.
kan je ook hetzelfde doen met de achterkant? ik ben eigenlijk wel benieuwd of je aan de temperatuur ook componenten kan ontdekkenGerritGekke schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:43:
[afbeelding]
Mijn MacBook Pro (2007) doet hier in Vancouver gelukkig ook prima z'n werk 

Na de reis was de lak op de bovenkant van de klep helaas wel redelijk beschadigd op een enkele plek, maar verder maakt-ie het goed!

Na de reis was de lak op de bovenkant van de klep helaas wel redelijk beschadigd op een enkele plek, maar verder maakt-ie het goed!
Macbook Pro 5.5 (Mid 2009)
mStand
Dell 2408WFP
Apple Wireless Keyboard
Apple Magic Mouse
iPod Classic 160GB
Creative T20
Ikea Lamp
Foto is gemaakt met iPhone 4
Wallpaper is hier te vinden
Ik zie hier geregeld MacBooks op een mStand staan gekoppeld aan een extern scherm, en vaak zie ik op de MacBook dan een ander beeld (screensaver ofzo) dan op het externe beeldscherm. Hoezo doen jullie de MacBook dan niet gewoon dicht met InsomniaX ofzo, het beeld op de MacBook heeft toch helemaal geen functie en leidt alleen maar af denk ik.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Het scherm van de laptop kan niet in screensaver als het externe scherm aan is, of andersom.AntraXxX schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:58:
Ik zie hier geregeld MacBooks op een mStand staan gekoppeld aan een extern scherm, en vaak zie ik op de MacBook dan een ander beeld (screensaver ofzo) dan op het externe beeldscherm. Hoezo doen jullie de MacBook dan niet gewoon dicht met InsomniaX ofzo, het beeld op de MacBook heeft toch helemaal geen functie en leidt alleen maar af denk ik.
Als ik mijn 24"scherm aangesloten heb gebruik ik het kleine scherm van de mbp voor mail/terminal ofzo, het grote scherm vaak photoshop/LR, browser, office:)
Dat is handig als je met 2 dingen bezig bent denk aan het bewerken van files of aan het surfen bent en even wat over moet nemen.AntraXxX schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:58:
Of een messenger gesprek op je macbook en de rest op je normale scherm
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Inderdaad doen. Gave foto trouwens.spork schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:28:
[...]
kan je ook hetzelfde doen met de achterkant? ik ben eigenlijk wel benieuwd of je aan de temperatuur ook componenten kan ontdekken
🌞🍃
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
• Ga niet offtopic.
• Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
• Post je eigen Mac. Niet die van een ander, en ook niet de Mac op je werk/school/stage.
• Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
• Lees ook de topicstart voordat je hier post.
• Ga niet offtopic.
• Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
• Post je eigen Mac. Niet die van een ander, en ook niet de Mac op je werk/school/stage.
• Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
• Lees ook de topicstart voordat je hier post.