Als 30 mensen met een abonnement tegelijkertijd op zoek zijn, is er sowieso geen probleem...hdv111 schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:01:
Denk na dan moeten dus 30 mensen met zo'n abbo tegelijkertijd zoeken naar een match
ja en de mensen zonder het zou gewoon niet goed uitkomen
(en die 30 zijn ook allemaal premium dus allemaal ver in het spel)
40 uur is uiteindelijk ook maar 1/4de van de week :)
De gedachte dat mensen met premium alleen high tiers spelen is een verkeerde. En wat bedoel je met je eerste zin? Een beetje correct Nederlands en enige logica zou wel fijn om je beter te begrijpen...hdv111 schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:10:
ja en de mensen zoner het zou gwn niet goed uitkomen
Kijk het blijft een slecht idee want je zet spg's op een bepaalde manier buiten spel snap je?
Buitenspel is wat overdreven, maar ze zullen theoretisch wel langer moeten wachten vooraleer ze in een potje terecht komen. Ik ben zelf geen voorstander van een premium-instelling voor minder arty, ze moeten gewoon maximaal 2 arty per pot invoeren, en tegelijk ook de matchmaker sowieso in orde maken. Niet dat een kant 9 heavies krijgt en ander 9 mediums bijvoorbeeld.hdv111 schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:15:
Kijk het blijft een slecht idee want je zet spg's op een bepaalde manier buiten spel snap je?
[ Voor 11% gewijzigd door Fest op 11-12-2011 17:19 ]
ja dat wel anders word het overkill
Ik vind arties vooral in de hogere tiers ook teveel damage en vooral teveel splash uitdelen. Zodra ze enigszins op je mikken ben je al minimaal detracked en meestal minstens 50% en soms zelfs 100% kwijt. In lagere tiers is het vaak 20-30% en dan kun je de gok nog nemen om iemand te flanken door even onbeschermd rond te rijden. Als je weet dat de kans groot is dat je dan gelijk dood bent kun je beter stil blijven staan wat dan ook veel gebeurt.
[removed]
sowieso op het moment dat een tegenstander je trackt (vind) en hij houd je in het zicht dan kan je rekenen op SPG vuur als je niet moved/beweegt
Die franse tanks zijn wel erg snel zeg, zelfs de heavies!
Dat worden nog lastige tegenstanders, zeker met die autoloaders...
Enige voordeel is dat waarschijnlijk zelfs tier V gaten schiet in een tierX
Enige voordeel is dat waarschijnlijk zelfs tier V gaten schiet in een tierX
[ Voor 24% gewijzigd door themaxter op 11-12-2011 23:12 ]
Je hebt alleen 0,0 armor en zodra je in range bent zal alles je kapot knallen. Dat ding wordt een T50-2 droomthemaxter schreef op zondag 11 december 2011 @ 23:11:
Die franse tanks zijn wel erg snel zeg, zelfs de heavies!
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Dan wil ik betalen om heen TierX heavies meer tegen te komen ..... of tier 9 mediums of TD's of Malinovka of Redshire of geen Vertical Stabilisers, GLD, Spall Liner etc.rgras schreef op zondag 11 december 2011 @ 16:39:
[...]
Seconded. Ik zou zelfs willen betalen om geen SPG's meer tegen te komen.
Waardeloos idee sorry.
Wat mij opviel:
0:02
Filmpje begint met de garageslots van de tanks die in 7.1 komen. Sommige tanks worden aangeklikt. Zien er vreemd en cool uit. Het zijn ongeveer 15 tanks bij elkaar, bestaande uit twee trees, 1 light-medium naar Tier 9 en een heavy tree naar Tier 10.
Grappig: de account heeft 28 miljoen free xp en 373 miljoen silver
0:36:
Renault FT (franse Tier 1) heeft 105 hp en twee crewmembers. Zeer langzaam draaiende turret.
0:49
Quick view van de AMX 50-100 (franse tier 8 heavy): heeft 1600 hp.
0:50
AMX 50B (franse tier 10 heavy) heeft 2400 hp en 4 crewmembers.
Trekt in 10 seconden op van 30 naar 47 km/h. Even later haalt die de 50.
Let op de oscillating turret: als je het gun omhoog/omlaag doet draat de hele turret mee!
1:07
Shot van de franse tech tree.
1:14
AMX 50 100 in actie. Vier crewmembers. Autoloader met 6 shells. Snel!
Rond 1:35 schiet hij twee keer op een Tiger II. Haalt 10% ervanaf met 1 schot. Het anders schot bounded.
Rond 2:00 start er een potje met de AMX 50 100. Als de timer op 14:35 staat is de autoloader voor de helft geladen. Autoloader doorladen duurt dus 50 seconden.
Even later haalt de AMX 50 100 snelheid van 51 km/h.
De turret draait vlot. Ik denk ongeveer 35-40 graden/seconden.
Beginnend bij 2:48 solo'd de AMX 50 100 een t-44 met 5 schoten in 18 seconden. De reload is 2-2.5 seconden met de autoloader. Je ziet bij de shells in die tanks onderaan naast het aantal kogels wat ze nog hebben ook telkens X/6 staan voor de autoloader. Autoloader herladen duurt lang.
De AMX 50 100 haalt -19 km/h achteruit.
Schiet even later 19% van een Tiger af.
6:37
Bespreking van de AMX 50 B (Tier X).
Autoloader laden vanaf het start van het potje duurt exact 26 seconden. De capaciteit van de magazines is echter maar 4 (waar die van de AMX 50 100 6 was).
Turret draait langzamer dan de AMX 50 100. Ik denk ongeveer 30 graden / sec.
Schiet met een schot 17% van een Patton af. Kan dus niet een Patton solo'en zoals de AMX 50 100 bij de T-44 deed.
Rond de 7:50 haalt de AMX 50B de 57 km/h.
Schiet 18% en vervolgens 20% van een IS-7 af. De twee volgende schoten vervolgens 20% en 19% eraf. Is-7 eindigt op 25% na een 'solo' van de AMX 50B.
Rond 10:18 haalt de AMX 50B 60 km/h. Schiet 72% af van een geupgrade Chaffee.
Schiet 21% af van een T-54
De AMX 50B kan in het totaal 60 shells meenemen.
11:50
Eindigt weer met wat shots van de garage (helaas: er worden geen stats gedisplayed).
12:10
Een shot van de research tree van de Lorraine 40t (Tier IX medium)
Basic gun is de 90mm DCA 45. Geupgrade gun is de 100mm SA 47.
Basic engine is de Maybach HL 230. Er zijn drie engine upgrades. Maybach HL234P45 is de laatste. De Franse gebruiken dus duitse engines. Ik vraag me af of als je de duitse engines researched je ze in de franse tree unlocked.
De Radio's zijn SCR 508 en SCR 528. Dit radio's die ook beschikbaar zijn in amerikaanse tanks.
De Lorraine 40t heeft geen turret upgrade.
12:12
AMX M4 (1945) heeft 930 hp. Dit is wat weinig voor een Tier VII heavy. IS-1 heeft 1130/1230 hp. De andere T7 heavies hebben nog meer.
De AMX M4 heeft ook geen autoloader.
Heeft 5 crewmembers.
12:19
De AMX 50 120 (Tier IX heavy) heeft 1900 hp, 4 crewmembers en een autoloader met een capaciteit van 4. Schiet 20% van een Tiger II af. Kan dus geen Tiger II solo'en.
Haalt 42 km/h. Kan misschien nog sneller.
hdv111 schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:10:
ja en de mensen zonder het zou gewoon niet goed uitkomen
offtopic:
Dat is natuurlijk niet waar want zoals Fest al zei zouden dan enkel de SPG spelers en mensen met een dergelijke abbo een langere wachttijd hebben. Alle spelers zonder abbo en die een spel zoeken met een tank anders dan arty zal altijd ingedeeld kunnen worden
Dat is natuurlijk niet waar want zoals Fest al zei zouden dan enkel de SPG spelers en mensen met een dergelijke abbo een langere wachttijd hebben. Alle spelers zonder abbo en die een spel zoeken met een tank anders dan arty zal altijd ingedeeld kunnen worden
Mee eens, als ik in mijn tier 7 of 8 rijd dan kom ik vaak tussen tier 4-6 arty en gemiddeld 2 per team en durf ik ook wel enig risico te nemen omdat ik weet dat de kans dat ze mij zodanig kapot schieten of oneshotten gering is. Rijd ik in mijn Maus dan vertik ik om voorop te rijden als het andere team 2+ tier 8 arty heeft want met een goed shot van beide kan een Maus al weg zijn (en dat is dan de bunker in het spel..).redwing schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:29:
Ik vind arties vooral in de hogere tiers ook teveel damage en vooral teveel splash uitdelen. Zodra ze enigszins op je mikken ben je al minimaal detracked en meestal minstens 50% en soms zelfs 100% kwijt. In lagere tiers is het vaak 20-30% en dan kun je de gok nog nemen om iemand te flanken door even onbeschermd rond te rijden. Als je weet dat de kans groot is dat je dan gelijk dood bent kun je beter stil blijven staan wat dan ook veel gebeurt.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Hier ben ik het niet mee eens.Fest schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:17:
[...]
.....en tegelijk ook de matchmaker sowieso in orde maken. Niet dat een kant 9 heavies krijgt en ander 9 mediums bijvoorbeeld.
De MM zorgt voor afwisselende matches, 9 meds vss 9 heavies is wel erg overdreven. Maar een match met 5 top tier meds tegen 5 top tier heavies aan de andere kant is juist wel eens leuk en het gebeurd niet vaak. Het heeft een andere dynamiek, de heavies moeten opletten dat ze niet geswarmed raken en de meds dat ze niet stil worden gezet.
Wat ik wel bagger vind is een tier 5 (med of heavie) vss een tier 9 als toptier. Ja de tier 5 heeft ook een vijand die tier 5 is, maar hij is meestal het lulletje van de match. Ikzelf beleef eigenlijk nooit plezier aan die situatie.
En ik deel de mening max 2 a 3 arty per match :-)
Verwijderd
Het feit dat je in je top tier heavy binnen 1 of 2 schoten "uit het niets" het loodje kunt leggen is frustrerend en heeft een verlammend effect op het spel. Mensen durven niets meer, je komt in situaties waarin de eerste die beweegt dood is, bv langs de weg op prohorovka...
Stukje frustratie:
Gisteren met mijn T34 op Fisherman's bay: begon beneden, en ik was laat van mijn plek (halve minuut/minuut). Blijkbaar was ik gespot, want ik ben net op weg ben naar rechts hoor ik een shel achter me inslaan en terwijl ik mij afvraag of het vriendelijk of vijandig vuur is wordt ik door de volgende shel ge-one-shot...
Stukje frustratie:
Gisteren met mijn T34 op Fisherman's bay: begon beneden, en ik was laat van mijn plek (halve minuut/minuut). Blijkbaar was ik gespot, want ik ben net op weg ben naar rechts hoor ik een shel achter me inslaan en terwijl ik mij afvraag of het vriendelijk of vijandig vuur is wordt ik door de volgende shel ge-one-shot...
Verwijderd
We zijn intussen een paar dagen verder, maar werkt die truc nog met die Duitse site waar je die premium tank en een dag premium minimaal 10 keer kan invoeren? En is er niemand gebanned?
Gisteren werkte het nog bij mijn buurman....(nog) geen berichten over bans vernomen...
Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.
mocht iemand nog een key over hebben dan hou ik me zwaar aan bevolen ( al dan niet tegen kleine vergoeding!. Blijf problemen houden dat paypal om cc blijft vragen die ik zelf niet heb
Ik voel een onvrijwillige vakantie opkomen..Terran schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:29:
mocht iemand nog een key over hebben dan hou ik me zwaar aan bevolen ( al dan niet tegen kleine vergoeding!. Blijf problemen houden dat paypal om cc blijft vragen die ik zelf niet heb
if it ain't broke, break it and learn
Niet helemaal de bedoeling, V&A is de plaats voor handel en als iemand een key te vergeven heeft en wilt dan laat hij/zij wel van zich horen (en anders in het voucher weggeef topic).
ik heb het 10 keer gedaan en nog niet gebanned daarbij sommige van mijn clanleden hebben het gister nog gedaan dus het werkt nogVerwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:05:
We zijn intussen een paar dagen verder, maar werkt die truc nog met die Duitse site waar je die premium tank en een dag premium minimaal 10 keer kan invoeren? En is er niemand gebanned?
WG did it again. Wederom de T34-->M103 switch uitgesteld. Dit is eigenlijk lachwekkend te noemen.....
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Dat filmpje met de franse tanks daarstraks bekeken en het ziet er zeker niet slecht uit. De meeste tanks zijn oerlelijk (met name de lage tiers al gaat het mij toch om de hoge tiers) maar het ziet er wel vet uit. Zullen wel zeer fijne ondersteuningstanks worden en met wat coördinatie van de schoten kun je volgens mij ook zeer leuke dingen doen met die autoloaders (laat staan een platoon ervan).
Vind je? Ik heb nu (nog) meer tijd om (rustig) te grindenwontcachme schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:23:
WG did it again. Wederom de T34-->M103 switch uitgesteld. Dit is eigenlijk lachwekkend te noemen.....
Ja. Te bedenken dat die switch oorspronkelijk een half jaar geleden al op de planning stond.......Yammie74 schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:35:
[...]
Vind je? Ik heb nu (nog) meer tijd om (rustig) te grinden
Ik kan je begrijpen, want straks hebben een hoop spelers een 'gratis' premium tank.wontcachme schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:41:
[...]
Ja. Te bedenken dat die switch oorspronkelijk een half jaar geleden al op de planning stond.......
Die heb ik al (LoweYammie74 schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:49:
[...]
Ik kan je begrijpen, want straks hebben een hoop spelers een 'gratis' premium tank.
[ Voor 7% gewijzigd door wontcachme op 12-12-2011 22:57 ]
Was tegen het einde van de open beta al bekend dat het er zou komen ..... een van de redenen dat ik ermee gestopt ben, complete verklooten van de US heavy lijn ..... (3x raden wat ik speel ....)wontcachme schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:41:
[...]
Ja. Te bedenken dat die switch oorspronkelijk een half jaar geleden al op de planning stond.......
Ik vind de huidige US heavy lijn niet verkloot hoor. Je moet alleen je kop erbij houden om ervoor te zorgen dat je niet met je broek naar beneden te pakken word genomen. Je kan bijna op elke map wel in een situatie komen waarbij je een flink obstakel vormt voor de tegenpartij.Ashrah schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 08:17:
[...]
Was tegen het einde van de open beta al bekend dat het er zou komen ..... een van de redenen dat ik ermee gestopt ben, complete verklooten van de US heavy lijn ..... (3x raden wat ik speel ....)
Mag jij vinden niet mijn beleving en ik heb er genoeg battles mee gespeeld. Maar goed het is voor iedereen verschillend.
Tjonge, die Franse tanks zien er geniaal uit.
Vind het ook supergaaf dat je gewoon 4-6 schoten achter elkaar kan raggen.
Ik ga zeker voor de franse tanks!
Vind het ook supergaaf dat je gewoon 4-6 schoten achter elkaar kan raggen.
Ik ga zeker voor de franse tanks!
Mwah het vereist weliswaar een andere speelstijl maar ze zullen denk ik de huidige algemene gameplay wel enigszins beïnvloeden. Echte support tanks die ook nog eens een flinke snelheid hebben.
Het is een heavy met een medium snelheid, wat wil je nog meer ( okeoke, behalve armour
)
Het lijken mij echt gave tanks mee te spelen.
De amerikaanse tanks die hebben ook gewoon armour waar zo doorheen te komen is, dus in dat opzicht
De amerikaanse tanks die hebben ook gewoon armour waar zo doorheen te komen is, dus in dat opzicht
Maar daarentegen hebben de amerikaanse tanks meestal wel een kanon waar je U tegen zegt. Ik weet niet precies hoe de verhounding licht, maar een T30 zou wel eens in 2 schoten een franse tier X kunnen vernietigen. Maar aan de andere kant, met de autoloader maakt een franse tank ook zo gehakt van het onderstel van de amerikaanse heavies.TheJukeBox schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 12:08:
Het is een heavy met een medium snelheid, wat wil je nog meer ( okeoke, behalve armour)
Is er hier iemand die de t95 rijd?
User al weet ik niet of hij hier nog meeleest
oke a gewoon voor de weet maar zijn er wel mensen die een tier 9 TD rijden?
Ik heb een jagdtiger maar ik heb een gloedhekel aan dat ding, de ferdi vond ik wel leuk.
Wellicht dat die jagdtiger beter is met de betere gun, maar dat is me een te lange grind.
Wellicht dat die jagdtiger beter is met de betere gun, maar dat is me een te lange grind.
erutangiS
Ik had een Jagdtiger, maar heb 'm alweer verkocht. Het ding is zo lek als een zeef en heeft geen camo. Zodra je gespot bent, ben je dood. Ik vind de Ferdi leuker spelen en daarmee grind ik nu alvast voor de nieuwe Duitse TD-lijn.
oke bedankt voor alle info ik werk zelf naar t95 of jagdtiger toe
Mja?hdv111 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:26:
Is er hier iemand die de t95 rijd?
Soms.psychoclown schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:28:
User al weet ik niet of hij hier nog meeleest
[ Voor 36% gewijzigd door User op 13-12-2011 17:24 ]
LOL maar ik heb wat vraagjes over t95
1. is ie met zijn snelheid wel handig?
2. kan je een paar shells overleven of hebben die gelijk een "penetration"
3. is het een leuke TD?
4 wat zijn de operation prijzen?
in ieder geval bedankt
3. is het een leuke TD?
in ieder geval bedankt
De snelheid heeft zowel een voordeel als nadeel. De topspeed van 12 km/h (beschrijving zegt 13, maar net zoals de T28 haal je de max snelheid nooit) is langzaam, maar snel genoeg om toch wel aan de flank van je basis te komen voordat de vijand in zicht is. In city maps heeft het toch wel een voordeel, namelijk dat je relatief weinig precisie verliest bij het rijden. En in combinatie met je voorkant erg leuk om zo de straten schoon te vegen in city maps, terwijl er heavies achter je aan rijden, en over je heen kunnen schieten.hdv111 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 17:50:
3. is het een leuke TD?
in ieder geval bedankt
Het upper-front armor is nagenoeg on-penitreer baar, het onderste stukje wel, maar heb je toch wel een redelijk goed kanon voor nodig. Je bent redelijk laag bij de grond, en de boven kant van je tank is erg zwak. Vooral de commander hatch, en juist omdat je laag bij de grond zit kan vrijwel iedere tank dat gemakkelijk raken. Probeer dus ver weg te blijven, en/of hoog gelegen grond te zoeken (en dus niet naar beneden hellend staan). Nu zitten er wel veel zwakke plekken op, vooral die dingen net boven je tracks (geen idee wat het moet voorstellen/hoe ze heten), en ben je erg vatbaar voor HE shells. En als je in de zijkant geraakt wordt vliegt geregeld je track eraf.
Nu heb ik hem ook even getest in de test server, en zijn er veel dingen verbeterd. Zowel op de voorkant als zijkant zijn er weakspots weggewerkt, en ben je veel minder vatbaar voor HE op de voorkant. En loopt je track er veel minder vaak vanaf. Vooral op de zijkant merk je wel veel verschil, als je weer eens geflankt word door een medium.
Het is een hele leuke TD met een erg goede gun, maar je moet wel veel geduld hebben. Snel ben je niet, en je komt geregeld battles tegen waar je nagenoeg niemand tegen komt, en met wat geluk iemand van een afstandje kan uitschakelen mits ze in het zicht zijn (en dus niet achter een gebouw, heuveltje, steen, etc. voordat je verplaats bent zijn ze al weg/dood).
Het gebeurt ook vaak genoeg dat je in de steek gelaten word, en dus in je eentje een kant moet verdedigen. Of dat iedereen zo ver vooruit rijd dat je niet kan helpen, ze allemaal worden uitgeschakeld, en dat je dan alsnog overspoelt wordt door de vijand.
En kwa operation prijzen, hou er maar rekening mee dat je geregeld een paar duizend credits verlies maakt of net quitte speelt, zelfs als je wint. Maar dat is volgens mij bij de meeste top tiers zo.
Wouw bedankt voor de info erg gedetailleerd en behulpzaam
Net weer even een paar potjes gedaan. Moet zeggen dat ik de USA tree steeds leuker begin te vinden. Ik kan met mijn T34 nu redelijk goed uit de voeten met de 105mm. Ik begin de T34 dan nu ook echt een leuke tank te vinden.
De chaffee vind ik echt een geniaal tankje, wat een bruut kanon zit er op voor een scout. Ik schakel dan ook geregeld meer dan 2 artys uit in een potje in mijn eentje.
De T20 is echt bruut met de 90mm. Ik heb dan ook totaal geen moeite om de meeste enemies te pennen. Ook vind ik het erg leuk dat hij zo snel is en ook min of meer als hele aggressieve scout kan spelen. Ik kan duidelijk merken dat deze tank heel erg goed in mijn speelstijl past.
De chaffee vind ik echt een geniaal tankje, wat een bruut kanon zit er op voor een scout. Ik schakel dan ook geregeld meer dan 2 artys uit in een potje in mijn eentje.
De T20 is echt bruut met de 90mm. Ik heb dan ook totaal geen moeite om de meeste enemies te pennen. Ook vind ik het erg leuk dat hij zo snel is en ook min of meer als hele aggressieve scout kan spelen. Ik kan duidelijk merken dat deze tank heel erg goed in mijn speelstijl past.
De USA tree is te gek voorAnnihilism schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 18:40:
Net weer even een paar potjes gedaan. Moet zeggen dat ik de USA tree steeds leuker begin te vinden. Ik kan met mijn T34 nu redelijk goed uit de voeten met de 105mm. Ik begin de T34 dan nu ook echt een leuke tank te vinden.
Medium tanks
Light tanks
Tank Destroyers
SPG's
Facebook bericht van World of Tanks:
Update 7.1 for NA server - december 14th.
Update 7.1 for EU server - this week.
Lol hoe komt dat zo ineens dan? Vorige week vertelde je me nog dat je in ieder geval de mediums niet te pruimen vondAnnihilism schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 18:40:
Dat is een foutje er staat nu net:Nemean schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:42:
Facebook bericht van World of Tanks:
update 7.0 for NA server - on december 14th
update 7.0 for EU server - this week
public test 7.1 - this week
Klopt, was er ook helemaal klaar mee. Dit was met name omdat ik de easy 8 niks vond en omdat je bij de T20 begint met de 76mm. En op mijn T34-85 had ik al de 100mm D10T dus dat werktte ook niet echt meepsychoclown schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:55:
[...]
Lol hoe komt dat zo ineens dan? Vorige week vertelde je me nog dat je in ieder geval de mediums niet te pruimen vond
[...]
Dat is een foutje er staat nu net:
update 7.0 for NA server - on december 14th
update 7.0 for EU server - this week
public test 7.1 - this week
Maja ik had mijn mening iets te snel klaarstaan en had toch maar besloten om de tree nog een kans te geven. En met top engine en gun is de T20 toch nog een erg leuke tank.
Soms heb ik iets te snel een mening klaarstaan
1. Jazeker.hdv111 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 17:50:
3. is het een leuke TD?
in ieder geval bedankt
Ik heb zelf al meerdere keren gehad dat een enemy zich omdraaide en wegreed als hij mij aan zag komen. Een traag voortrollend monster maakt bij de meesten wel een flinke indruk. Verder is het handig dat je onder het rijden kan schieten, omdat je zo langzaam bent vergroot je aimcirkel bijna niet. Ooit had ik een keer een Obyect 704 met BL-10 die me vroeg of ik me even wou omdraaien zodat hij me kon schieten.
Met een T-95 moet je wel direct richting de frontlinie tuffen, anders ben je inderdaad hopeloos te laat.
2. Je kan zeker een paar shells overleven, maar let wel op dat ze je niet in de engine kunnen schieten, die vliegt nogal snel in de fik. Ooit was ik een keer half health, kreeg een shot van een IS-4 die achter me stond en in de brand schoot, voordat ik 180 graden gedraaid was, was ik compleet afgebrand. Met spall liner heb je van lage tier arty weinig te vrezen, de hogere tiers zijn wat irritanter, vooral de accurate arty's.
3. Als je team niet uit complete retards bestaat: Jazeker.
Als je team wel uit retards bestaat, beter je best doen de volgende keer.
4. Tsja, nooit op gelet eigenlijk. Premium ftw!
Maar met de T-95 draai je de ene keer dikke winst, de andere keer dik verlies. Op het eind speel je (met premium) gelijk vermoed ik.
Ikzelf reed zo rond:
155mil. Flink sterke gun die gigantisch veel schade kan aanrichten. Reload wel een beetje traag. Ik weet trouwens dat er mensen zijn die liever de 120mil gebruiken, maar uit persoonlijke ervaring ben ik er achter gekomen dat de meeste tegenstanders niet bang worden als je er per schot 400HP vanaf sloopt. Bij de 155 aan de andere kant... de meesten rijden wel weg als er 900+HP van hun afgerost wordt, als ze dan nog weg kunnen rijden. Ook mist de 120 een beetje in z'n penetratievermogen. Schiet wel mooi snel, dus uitermate geschikt om mediums af te schrikken. De 155 is daar niet zo bijzonder goed in.
Ventilation. Spreekt voor zich lijkt me.
Spall liner. Momenteel nog een must-have. M40/43 schoten bouncen is leuk.
Obyect 261's die je op je bovenkant raken zijn wat minder, heb je na 1 hit iets van 70-80HP over.
Camoflage net/RammerOmdat je zo traag bent, is het op zich wel een must dat je zo laat mogelijk gespot wordt als je eenmaal in positie bent, aan de andere kant is het handig dat je net wat sneller reload dan je tegenstander. De meeste tegenstanders weten je weakspots akelig goed te vinden. Als je crew 100% camo is moet je sowieso de rammer pakken.
Repairkit. Duh
Medickit. Duh
Octane. Ik weet dat mensen hier liever fire ext. op zetten omdat je iets vaker dan gemiddeld in de fik gezet wordt. En als je in de fik hebt gestaan met de T-95 kan je beter /exit doen. Veel kun je dan niet meer beginnen. Aan de andere kant, zó vaak sta je nou ook weer niet in de fik, en het kleine beetje extra motorvermogen kan mooi van pas komen als je moet draaien.
En onthoud:
De T-95 is langzaam, niet traag!
Er zit een cruciaal verschil in het rijden in een trage tank en in het rijden in een langzame tank. Zodra je hem hebt, krijg je wel door wat ik hiermee bedoel, hoop ik. Krijg je het niet door, dan kan je de T-95 maar beter onder het stof laten zitten want dan kan je er simpelweg niet mee overweg.
Je achterkant kan bouncen!
Als er een medium achter je komt te staan, parkeer je achterkant dan tegen hem aan en hoop dat er een paar teammates zijn om te helpen. Als je tegen een tank aanstaat, kan die tank de T-95 niet goed raken omdat ie zo laag is, daardoor raken ze je bovenkant onder een flinke hoek in is de kans op bounces flink groot. Maar als die tank doorkrijgt dat je cupola's mooi bovenop zitten, ben je de lul.
Je voorkant is NIET onoverwinnelijk!
Er zijn nogal wat T-95 rijders die dat vergeten en gigantisch hard de dood in gaan. Ken je eigen weakspots en laat ze zo min mogelijk zien, voor TD's is er een speciale manier om de hoek om te gaan zodat je je zijkant niet aan de vijand laat zien. Werkt vooral goed bij de T95. Als je een hoek om wilt waar een enemy staat, zet je het voorste puntje van een track tegen de hoek aan en laat je de tank op de plek ronddraaien. Maar omdat je tank dus aan 1 kant geblokkeerd wordt, schuift je tank dus opzij. Op die manier kun je dus heel mooi de tank voor de vijand schuiven, zonder dat hij ooit je zijkant te zien krijgt. Zelf heb ik een haat-liefdeverhouding met Himmelsdorf. Als je tegenstanders tegenkomt die je frontal weakspots niet kennen, heb je de match van je leven. Als je tegenstanders je weakspots wel kennen kun je maar beter /exit doen. On a side note: Himmelsdorf is ook de match waar 'ik' een invader heb gehaald met de T-95. Met dank aan hjs92, die op dat moment op mijn account zat.
Je tracks boeien niet!
Detracked worden is geen probleem, gewoon wachten tot ze gerepareerd zijn en dan rij/draai je weer verder. Ook gewoon lekker blijven staan als je scheef op de enemy gericht staat, je zijkant kan namelijk redelijk wat schoten bouncen. Uiteraard gaat dit hele verhaal niet op als je geflanked wordt door een medium oid, dan moet je maken dat je zó komt te staat dat de enemy geen rondjes om je kan rijden.
Als je campt, ga je dood!
Hoe apart het ook mag klinken met die snelheid, of juist het gebrek daaraan, als je campt ga je dood. Speel aanvallend! Rij op de enemy af, maak ze bang, imponeer ze en schiet ze af terwijl ze een goed heenkomen zoeken. Op deze manier kan jij de targets uitzoeken, en wordt je niet een target op gedwongen door de enemy. Als je blijft campen, komt de tegenstander op jou af, en dan moet je dus keuzes maken wie jij het gevaarlijkste acht. En meestal valt de enemy op zo'n manier aan, dat het heel moeilijk te beslissen is wat je prio target is.
Platoons zijn pro!
Het zitten in een platoon verhoogt je winkansen (lees: overlevingskansen) behoorlijk. Vooral als je met nog een T-95 in een platoon zit is het mooi.
Jij bent de baas!
Jij kiest waar je heen gaat, niet je teammates! Kies een kant waar je heen op wilt rijden, en rij daar heen. Klaar, geen gezeik. Probeer ook routes te nemen die voor een T-95 onwaarschijnlijk lijken, des te leuker vinden het de tegenstanders die je dan tegenkomt. In principe moet je alles wat je teammates zeggen, negeren. Jij rijd in de T-95, en niet zij. Jij weet wat je er mee kan, en niet zij. De T-95 is een extreem moeilijke tank om te beheersen en de meeste pubbers hebben er geen flauw idee van hoe de T-95 speelt. Gewoon negeren die lui.
Probeer ook je enemy routes, posities en dergelijke op te dwingen. Als je dat lukt, ben je dik in het voordeel. Jij beheerst dan het gevecht, en niet zij. Jij dwingt hun dingen op, en niet andersom. Als de tegenstander jou dingen op dwingt, ben je gewoon dood.
Dit punt is een beetje lastig om in 1 keer te begrijpen, maar na verloop van tijd leer je het vanzelf.
Algemene info
De T-95 is een extreem moeilijke tank om goed te beheersen, maar als je hem eenmaal goed beheerst, is het een beest van een tank! De eerste paar battles zullen een RAMP zijn, maar gaandeweg wordt je er steeds beter mee, totdat je op het punt komt dat je het de beste tank in je garage vind.
* User heeft spontaan RSI opgelopen van al dat typen
Vervolg T95-guide
Waar je voor moet uitkijken.Eigenlijk zijn er maar een paar tanks (lees: guns) waar je echt voorzichtig mee moet zijn.
The Ugly
T30:
Heeft dezelfde gun als jij, schiet alleen iets minder snel. Kan jou met een beetje pech 2-shotten. Aan de andere kant, je kan hem ook makkelijk neerschieten, maar jij bent 3 schoten nodig. 1 op 1 is hij niet zo super moeilijk, maar als hij backup heeft, wordt het ineens een stuk lastiger. Persoonlijk vind ik het wat minder prettig als de tegenstanders er een T30 bij hebben staan.
Mausgun:
De accuracy van dat ding is schijtirritant, zodra hij door heeft dat hij jou cupola's makkelijk kan raken, kun je maar beter terugtrekken aangezien dat ding je redelijk snel en vakkundig kan slopen. Zelfde geld voor de gun op de Jagdtiger, maar de tank waar die gun bijhoort is een eitje.
Patton/E50:
Als je die dingen naast je krijgt:

Zorg daarom altijd voor backup. Je kan zelf wel veel aan, maar met 1 van deze of een paar andere mediums naast je kan je het vergeten. Persoonlijk vraag ik aan het begin van de battle om backup van een T9 heavy of van 1 á 2 T8 heavies.
The Bad
Mediumwolfpacks:
Irritant, maar zijn te counteren met wat backup.
Alles wat in je zij/achterkant kan penetreren
Gelukkig is de zijkant redelijk sterk. Een cirkelende T-54 bounced gegarandeerd een paar schoten. Wederom, zorg voor backup van 1 á 2 tanks.
The Good
Obyect 704:
Die gun (en/of de bestuurder) zijn 9 van de 10 keer scheef. Voor zover ik weet ben je max 3 schoten nodig om de Obyect kapot te krijgen, en hij is er 3 nodig voor jou. 1 keer bouncen =

T95:
Ja, die staat hier ook tussen ja! Zolang jij het eerste schot op hem hebt, win je het gevecht. (Mits je met een beetje een fatsoenlijke hoeveelheid HP het gevecht aangaat) Schiet op de rechthoekige plaat onder zijn gun en je pak hem gegarandeerd. Met een beetje geluk ben je 2 schoten nodig, zo niet, dan heeft hij na die 2 schoten nog maar iets van 5% over. (vanaf full health)
IS-7 gun:
Die gun is gewoon scheef. Heeft een beetje hetzelfde als de Obyect, bounced geregeld.
Overige info T95:
Soms komt het voor dat je een enemy voor je hebt staan, en een enemy achter je. Normaal gesproken ben je dan de lul als tank zijnde. Maar niet met de T95. 305mm frontal armor, remember? Maar ja, welke tank moet je als eerste naar de tering schieten? Tsja, keuze aan jou. Ikzelf schoot degene die de hoogste damage per schot had, als eerste af. Laat die ander maar in je rug prikken. Ik heb zelf liever een paar speldenprikken in mijn rug, dan een f*cking baksteen.Next up: Een beetje lastig verhaal. Als je naar je HP kijkt, denk je van: 'Ah 1700 HP, meer dan genoeg!' Maar ik zal je 1 ding vertellen: Je HP is niet interessant. Waarom? Dat zal ik even proberen uit te leggen door te zeggen wat wél interessant is.
Wat interessant voor je is als T95 rijder, is hoeveel schoten je denkt te ontvangen, en hoeveel van die schoten je denkt te bouncen. Je kan er wel vanuit gaan dat de gemiddelde pubber in ieder geval het eerste schot op je zal bouncen, meestal zijn die schoten schrikreacties. Oh schijt, een T95! *Klik* En ja, gegarandeerd dat die bounced/mist. Heb je potentieel weer een zooi HP gered. Zelf maak ik voordat ik een gevecht aanga, even snel een 'berekening' met daarin hoeveel schoten mij beiden nodig hebben om elkaar af te maken. Aan de hand van de uitkomst bepaal ik of ik het gevecht wel of niet aan zal gaan. Maar soms moet je gewoon wat risico nemen.
Voorbeeld (beide tanks full HP):
Ik kom een Maus tegen. Zelf vind ik mausjes een beetje irritant, ik kan zijn weakspots niet altijd lekker raken. Maar ik weet: Ik heb 4 hits nodig om hem kapot te krijgen, en hij is 4 hits nodig om mij kapot te krijgen.
Er vanuit gaand dat hij de eerste 2 schoten zal bounced (na 2 missers heeft hij mijn weakspots wel gevonden), is hij 6 schoten nodig. Laten we zeggen dat hij ondertussen ook nog een keer bounced. Issie 7 schoten nodig, waarvan 4 hits.
Ik ben voor hem ook 4 schoten nodig, maar ik weet dat ik zijn weakspots gegarandeerd een paar keer ga missen. Laten we even extreem gaan doen, ik mis 1 op de 2 schoten. Dan ben ik al 8 schoten (waarvan 4 hits) nodig om hem kapot te krijgen!
Aantal schoten Maus: 7
Aantal schoten T95: 8
De Maus schiet sneller,

Als 1 van ons, of allebei, wat HP missen wordt het ineens een heel ander verhaal. Maar ik hoop dat het voorbeeldje een beetje duidelijk is.
Klinkt allemaal super ingewikkeld, maar na een poos leer je door ervaring wel welke gevechten je wel en niet kan aangaan en doe je van tevoren deze 'berekening' in een split-second. Je *weet* dan gewoon wat je wel en niet kan hebben.
Tot zover deze 'guide', misschien komt er nog meer bij, misschien niet. I dunno.
[ Voor 137% gewijzigd door User op 14-12-2011 17:25 ]
Aan de andere kant van die gun bekeken, is het front armor wel onoverwinnelijk in vergelijking met mijn Object 704 en JagdTiger. Het is lastig op een T95 op 400 m te penetreren, terwijl veel guns op die afstand door een 704 of een JagdTiger kunnen schieten.
Dat gaat je nog vies tegenvallen dan. Er zitten van die gasten tussen die het namelijk wel lukt. Ok, granted, het is lastig, maar het gebeurt vaker dan je denkt.rapture schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:01:
Aan de andere kant van die gun bekeken, is het front armor wel onoverwinnelijk in vergelijking met mijn Object 704 en JagdTiger. Het is lastig op een T95 op 400 m te penetreren, terwijl veel guns op die afstand door een 704 of een JagdTiger kunnen schieten.
Wacht maar op de update, de Object 704 gaat veel shells bouncen (die op hem geschoten worden). Waar je er nu vaak met gemak door heen komt, heb je er dan wel een flinke klus aan. JagdTiger weet ik zo niet, die kwam ik haast niet tegen op de test server.rapture schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:01:
[ Voor 2% gewijzigd door ThomasG op 13-12-2011 22:11 . Reden: Verduidelijking ]
geachte user,
allereerst mijn excuses voor je rsi.
ten tweede wil ik je EXTREEM erg bedanken voor je antwoord, het heeft een heleboel duidelijkheid geschept en nu ga ik zeker door met grinden.
als derde wil ik je bedanken omdat je gewoon TE GEK BENT
en als laatste wil ik je nog bedanken voor je antwoord
allereerst mijn excuses voor je rsi.
ten tweede wil ik je EXTREEM erg bedanken voor je antwoord, het heeft een heleboel duidelijkheid geschept en nu ga ik zeker door met grinden.
als derde wil ik je bedanken omdat je gewoon TE GEK BENT
en als laatste wil ik je nog bedanken voor je antwoord
sorry voor double post
(enne bedankt user)
(enne bedankt user)
[ Voor 83% gewijzigd door hdv111 op 13-12-2011 22:35 ]
Goed om te zien, die behulpzaamheid hier.
Ik heb de knoop maar doorgehakt, er moet de komende maand een nieuwe PC komen.
Nu draait het net aan lekker, 30 fps, soms terugval naar 10. Speelbaar, maar mooi? Nee.
Nadat ik de beelden van de update zag wist ik het zeker: dat trekt mijn trouwe beestje nooit!
"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
Hoezo ik typ veel?User.tmp schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:16:
[...]
* TheJukeBox heeft spontaan RSI opgelopen van al dat typen
Nou, dit was dus de T95. nou nog de king tiger, T34, T20, PZ IV, KV, IS, enzenz
zet dit op tweakers en klabam een compleet document hoe de tanks aanvoelen en hoe ze werken wat de weakspots zijn.
Je typt in elk geval wel erg gedetailleerd
Respect en +2 voor jou
Goed, nu verder.
Is de jagdtiger nou echt zo'n rot tank om mee te spelen dan?
*edit* verkeerde topic. lol.
[ Voor 92% gewijzigd door Uhmmie op 14-12-2011 09:24 ]
Currently playing: MTG Arena (PC)
Franse tank supertest stats:
http://forum.worldoftanks...stats-from-ru-server-071/
Snelle tanks met zieke guns.
Babs out!
http://forum.worldoftanks...stats-from-ru-server-071/
Snelle tanks met zieke guns.
Babs out!
Vanmiddag/vanavond komt er (waarschijnlijk) nog een uitbreiding op de T95-'guide'. 
Ook zal ik proberen om een miniguide te schrijven over de T28, de voorloper en het instapmodel van de T95.
Ook zal ik proberen om een miniguide te schrijven over de T28, de voorloper en het instapmodel van de T95.
Kan het nog langer ?User.tmp schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:44:
Vanmiddag/vanavond komt er (waarschijnlijk) nog een uitbreiding op de T95-'guide'.
Wat wil je er nog bij gaan schrijven dan?
Het is al ontzettend uitgebreid!
Ik was nog een paar kleine dingetjes vergeten.TheJukeBox schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:46:
[...]
Kan het nog langer ?
Wat wil je er nog bij gaan schrijven dan?
Het is al ontzettend uitgebreid!
Tegenstanders waar je wel/niet bang voor moet zijn en meer van dat soort dingen.
Ook nog even een paar algemene dingen over de Amerikaanse TD lijn erbij.
De lijn maakt nogal een paar rare sprongen in speelstijl.
Oke.User.tmp schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:54:
[...]
Ik was nog een paar kleine dingetjes vergeten.
Tegenstanders waar je wel/niet bang voor moet zijn en meer van dat soort dingen.
Ook nog even een paar algemene dingen over de Amerikaanse TD lijn erbij.
De lijn maakt nogal een paar rare sprongen in speelstijl.
En die sprongen zijn inderdaad waar als je zo even op die tree kijkt.
maar wat raad je me aan met de duitse TD lijn, de ferdy halen en wachten op de Jagdpanther E-100 of zal ik de Jagdtiger halen?
Ik hoor alleen maar slechte dingen over de jagdtiger.
Ik heb zelf geen ervaring met de Duitse TD's, maar als ik een JTiger tegenkom heb ik zoiets van 'meh een JTiger /care'. Ferdi's vind ik persoonlijk irritanter. Ik heb trouwens geen idee hoe de E100 gaat presteren ten opzichte van de rest van de T9 TD'sTheJukeBox schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:58:
[...]
Oke.
En die sprongen zijn inderdaad waar als je zo even op die tree kijkt.
maar wat raad je me aan met de duitse TD lijn, de ferdy halen en wachten op de Jagdpanther E-100 of zal ik de Jagdtiger halen?
Ik hoor alleen maar slechte dingen over de jagdtiger.
oh, oke.User.tmp schreef op woensdag 14 december 2011 @ 10:03:
[...]
Ik heb zelf geen ervaring met de Duitse TD's, maar als ik een JTiger tegenkom heb ik zoiets van 'meh een JTiger /care'. Ferdi's vind ik persoonlijk irritanter. Ik heb trouwens geen idee hoe de E100 gaat presteren ten opzichte van de rest van de T9 TD's
Nou, dan wacht ik het af.
of is er iemand anders die me daarbij kan helpen ?
En die duitse TD's duren nog wel even volgens mij.
Thanx for sharing!User.tmp schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:16:
[...]
...een heel verhaal....
[* Sapstengel heeft spontaan RSI opgelopen van al dat typen
Dit soort beschrijvingen maakt het lezen van een forum waard. Top!
Ik ben nowhere near de t95, maar krijg wel zin om die kant op te grinden, dankzij deze beschrijving.
Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.
Dat gaat inderdaad nog wel even durenTheJukeBox schreef op woensdag 14 december 2011 @ 10:09:
[...]
En die duitse TD's duren nog wel even volgens mij.
Net nog even 15 Computer Bild code's opgevraagd, de komende dagen cashen.
Ben nieuwsgierig hoelang dit blijft werken!
Toch leuk, elke dag 5 dagen premium en 850.000 silver!
Het gratis gold van de overige acties van de laatste tijd heb ik heerlijk verspild
23.000 XP omgezet naar Free XP, een Stug III gekocht als opvolger van de Hetzer, deze voorzien van een 100% crew en volgestopt met alle opties. Nu lekker grinden voor de volgende German TD!
Het gratis gold van de overige acties van de laatste tijd heb ik heerlijk verspild
23.000 XP omgezet naar Free XP, een Stug III gekocht als opvolger van de Hetzer, deze voorzien van een 100% crew en volgestopt met alle opties. Nu lekker grinden voor de volgende German TD!
"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
Om welke code gaat het hier ?A-Tray schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:45:
Het gratis gold van de overige acties van de laatste tijd heb ik heerlijk verspild![]()
Je weet dat er een hardcap van 10 codes in totaal is?A-Tray schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:45:
Dat staat in zijn post...
Er staat, computer Bild, maar geen idee wat het is of wat het doet.
Je krijgt daarmee een T127 + 1 dag premium. Je knt max 10 codes gebruiken.TheJukeBox schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:50:
[...]
Er staat, computer Bild, maar geen idee wat het is of wat het doet.
[removed]
Nee, wist ik niet :-)psychoclown schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:48:
[...]
Je weet dat er een hardcap van 10 codes in totaal is?
Voor de liefhebber heb ik nog code's, DM maar bij interesse!
Verwijderd
Ik dacht aan het begin van de battle nog aan de mogelijkheid om een tank uit te schakelen door alleen de crew te killen. En hoe klein die kans wel niet is.....
En nu weet ik het, het is me verdorie zelf overkomen ;D
http://img88.imageshack.us/img88/5774/shot013pv.jpg
http://img830.imageshack.us/img830/4034/shot014u.jpg
Dit is voor mij een WTF!! momentje. Heb ruim 2k battles gehad, en dit is de eerste keer dat m'n crew dood is maar de tank nog niet.
En nu weet ik het, het is me verdorie zelf overkomen ;D
http://img88.imageshack.us/img88/5774/shot013pv.jpg
http://img830.imageshack.us/img830/4034/shot014u.jpg
Dit is voor mij een WTF!! momentje. Heb ruim 2k battles gehad, en dit is de eerste keer dat m'n crew dood is maar de tank nog niet.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2011 13:32 ]
Ik snap niet waar de haat voor de Jagdtiger vandaan komt, voor zijn tier is het een indrukwekkende tank. Als je kijkt naar de TD's dan zie je een duidelijke onderverdeling, goed de JT heeft niet de moeilijk penetreerbare voorkant of de punch van een Object en T95, maar wel een hogere RoF, nauwkeurigheid en snelheid. Het gaat gewoon om het uitbuiten van je sterktes en minimaliseren van je zwaktes.
Alleen in random battles zonder hulp van platoon-members is dat nogal lastig. In een 704 of T95 kun je zelf nog iets forceren, maar met een Jagdtiger? Ik vond 'm tegenvallen > verkocht.Delph schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:34:
Ik snap niet waar de haat voor de Jagdtiger vandaan komt, voor zijn tier is het een indrukwekkende tank. Als je kijkt naar de TD's dan zie je een duidelijke onderverdeling, goed de JT heeft niet de moeilijk penetreerbare voorkant of de punch van een Object en T95, maar wel een hogere RoF, nauwkeurigheid en snelheid. Het gaat gewoon om het uitbuiten van je sterktes en minimaliseren van je zwaktes.
*poef*A-Tray schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:26:
[...]
Nee, wist ik niet :-)
Voor de liefhebber heb ik nog code's, DM maar bij interesse!
Op.
Vervolg T95-guide
Waar je voor moet uitkijken.Eigenlijk zijn er maar een paar tanks (lees: guns) waar je echt voorzichtig mee moet zijn.
The Ugly
T30:
Heeft dezelfde gun als jij, schiet alleen iets minder snel. Kan jou met een beetje pech 2-shotten. Aan de andere kant, je kan hem ook makkelijk neerschieten, maar jij bent 3 schoten nodig. 1 op 1 is hij niet zo super moeilijk, maar als hij backup heeft, wordt het ineens een stuk lastiger. Persoonlijk vind ik het wat minder prettig als de tegenstanders er een T30 bij hebben staan.
Mausgun:
De accuracy van dat ding is schijtirritant, zodra hij door heeft dat hij jou cupola's makkelijk kan raken, kun je maar beter terugtrekken aangezien dat ding je redelijk snel en vakkundig kan slopen. Zelfde geld voor de gun op de Jagdtiger, maar de tank waar die gun bijhoort is een eitje.
Patton/E50:
Als je die dingen naast je krijgt:

Zorg daarom altijd voor backup. Je kan zelf wel veel aan, maar met 1 van deze of een paar andere mediums naast je kan je het vergeten. Persoonlijk vraag ik aan het begin van de battle om backup van een T9 heavy of van 1 á 2 T8 heavies.
The Bad
Mediumwolfpacks:
Irritant, maar zijn te counteren met wat backup.
Alles wat in je zij/achterkant kan penetreren
Gelukkig is de zijkant redelijk sterk. Een cirkelende T-54 bounced gegarandeerd een paar schoten. Wederom, zorg voor backup van 1 á 2 tanks.
The Good
Obyect 704:
Die gun (en/of de bestuurder) zijn 9 van de 10 keer scheef. Voor zover ik weet ben je max 3 schoten nodig om de Obyect kapot te krijgen, en hij is er 3 nodig voor jou. 1 keer bouncen =

T95:
Ja, die staat hier ook tussen ja! Zolang jij het eerste schot op hem hebt, win je het gevecht. (Mits je met een beetje een fatsoenlijke hoeveelheid HP het gevecht aangaat) Schiet op de rechthoekige plaat onder zijn gun en je pak hem gegarandeerd. Met een beetje geluk ben je 2 schoten nodig, zo niet, dan heeft hij na die 2 schoten nog maar iets van 5% over. (vanaf full health)
IS-7 gun:
Die gun is gewoon scheef. Heeft een beetje hetzelfde als de Obyect, bounced geregeld.
Overige info T95:
Soms komt het voor dat je een enemy voor je hebt staan, en een enemy achter je. Normaal gesproken ben je dan de lul als tank zijnde. Maar niet met de T95. 305mm frontal armor, remember? Maar ja, welke tank moet je als eerste naar de tering schieten? Tsja, keuze aan jou. Ikzelf schoot degene die de hoogste damage per schot had, als eerste af. Laat die ander maar in je rug prikken. Ik heb zelf liever een paar speldenprikken in mijn rug, dan een f*cking baksteen.Next up: Een beetje lastig verhaal. Als je naar je HP kijkt, denk je van: 'Ah 1700 HP, meer dan genoeg!' Maar ik zal je 1 ding vertellen: Je HP is niet interessant. Waarom? Dat zal ik even proberen uit te leggen door te zeggen wat wél interessant is.
Wat interessant voor je is als T95 rijder, is hoeveel schoten je denkt te ontvangen, en hoeveel van die schoten je denkt te bouncen. Je kan er wel vanuit gaan dat de gemiddelde pubber in ieder geval het eerste schot op je zal bouncen, meestal zijn die schoten schrikreacties. Oh schijt, een T95! *Klik* En ja, gegarandeerd dat die bounced/mist. Heb je potentieel weer een zooi HP gered. Zelf maak ik voordat ik een gevecht aanga, even snel een 'berekening' met daarin hoeveel schoten mij beiden nodig hebben om elkaar af te maken. Aan de hand van de uitkomst bepaal ik of ik het gevecht wel of niet aan zal gaan. Maar soms moet je gewoon wat risico nemen.
Voorbeeld (beide tanks full HP):
Ik kom een Maus tegen. Zelf vind ik mausjes een beetje irritant, ik kan zijn weakspots niet altijd lekker raken. Maar ik weet: Ik heb 4 hits nodig om hem kapot te krijgen, en hij is 4 hits nodig om mij kapot te krijgen.
Er vanuit gaand dat hij de eerste 2 schoten zal bounced (na 2 missers heeft hij mijn weakspots wel gevonden), is hij 6 schoten nodig. Laten we zeggen dat hij ondertussen ook nog een keer bounced. Issie 7 schoten nodig, waarvan 4 hits.
Ik ben voor hem ook 4 schoten nodig, maar ik weet dat ik zijn weakspots gegarandeerd een paar keer ga missen. Laten we even extreem gaan doen, ik mis 1 op de 2 schoten. Dan ben ik al 8 schoten (waarvan 4 hits) nodig om hem kapot te krijgen!
Aantal schoten Maus: 7
Aantal schoten T95: 8
De Maus schiet sneller,

Als 1 van ons, of allebei, wat HP missen wordt het ineens een heel ander verhaal. Maar ik hoop dat het voorbeeldje een beetje duidelijk is.
Klinkt allemaal super ingewikkeld, maar na een poos leer je door ervaring wel welke gevechten je wel en niet kan aangaan en doe je van tevoren deze 'berekening' in een split-second. Je *weet* dan gewoon wat je wel en niet kan hebben.
Tot zover dit stukje, misschien komt er nog meer bij, misschien niet. I dunno.
Wo sh*t je bent wel rete goed in guides schrijven dus voor deze ook een bedankje:)
En dat terwijl ik faal in typen.hdv111 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 17:28:
Wo sh*t je bent wel rete goed in guides schrijven dus voor deze ook een bedankje:)
Geen dank, ik vond het op zich wel leuk om dit te schrijven.
T95 is blijft toch 1 van mijn favoriete tanks.
Edit: En ik kom er nu al achter dat ik wat vergeten ben.
[ Voor 7% gewijzigd door User op 14-12-2011 17:31 ]
Wat mij betreft mag je doorgaan
De T28, je leermeester voor de T95
Algemene informatie
De T28 is je leermeester voor de T95, als je (hard) faalt in de T28, zul je nog steeds falen in de T95, hoewel iets minder hard. Als je een fout in de T28 maakt, wordt je kei- en keihard afgestraft. Dit ding is echt onvergefelijk tegen slechte bestuurders. Als je hiermee een steekje laat vallen, krijg je vlak daarna een hele naaimachine voor je bek.Maar als je hem goed behandeld, gaat hij jou ook goed behandelen. Als je goed bent in deze tank, ben je goed/beter in de T95. Vind je dit een schijttank, gewoon doorgrinden, de T95 is beter.
Tactics
In principe zijn deze hetzelfde als bij de T95, alleen moet je er rekening mee houden dat je gevechten iets minder naar jou hand kan zetten. Je hebt net iets wat minder impact op het gevecht doordat je minder armor en een andere gun hebt dan de T95.De meeste T8's kunnen niet goed door je frontal armor komen, ongeveer hetzelfde als met de T95, alleen zit je dan een paar tiers lager. T9 en hoger schieten je gemakkelijk naar de kloten.

Hou er wel rekening mee dat er in de T28 momenteel nog een gigantische bug zit. Maar daarover straks meer.
Uitrusting
Hetzelfde als bij de T95, alleen heb je de 120mil als beste gun, en die is gewoon een no-brainer ten opzichte van de 105mil.De bug
Op 1 of andere manier, kunnen HE shells gigantisch veel damage op je doen. Het vage aan deze bug is dat je er niet met elke battle last van hebt. Als je merkt dat je de bug hebt, kun je maar beter wegblijven van de frontlinie, want anders ben je binnen de kortste keren weg.Als het goed is heb je er na 7.0 geen last meer van aangezien de HE mechanics aangepast zijn zodat HE niet meer om hoekjes kan. Ik vermoedde zelf dat HE, doordat het om hoekjes gaat, bij een gat in de armor van de gunmantlet kon komen. Na wat testen werden mijn vermoedens bevestigd.
Zie hier en hier. T28 vs IS-4 met BL-9. Ja, dat is mijn stem.
Ja ik weet het, (voorlopig) een beetje magertjes, maar het grootste gedeelte staat in de lap tekst over de T95.
ik dacht dat hoger mm voor gun over het algemeen beter was
Niet altijd, meestal is het afhankelijk van je speelstijl. Er zijn genoeg mensen die met de 120mil op de T95 spelen omdat ze niet overweg kunnen met de lange reloadtijd van de 150mil.hdv111 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:11:
Oh oke zo, User zit jij in de got clan of niet?
Jup, 'guide' staat ondertussen ook op gatheringoftanks.nl.hdv111 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:45:
Oh oke zo, User zit jij in de got clan of niet?
Naast het kaliber heb je ook de lengte van de gun, bv L/71 staat voor de lengte is 71x het kaliber.hdv111 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:11:
In het algemeen kan het kruit in een langere gun langer werken om het projectiel tot een hogere snelheid te versnellen om het sneller op een doelwit te krijgen. Hoe trager het projectiel beweegt, hoe meer je voor een bewegend doelwit moet mikken. Snellere projectielen vliegen ook in een vlakkere paraboolbaan en hebben meer kinetische energie. Combinatie van niet te grote kaliber en hoge snelheid geeft goede penetratie wegens veel kinetische energie op een klein oppervlakte laten inslaan.
Op voorwaarde dat het projectiel van goede kwaliteit is, daar hadden de Soviets last van. Met alle guns tot en met 152 mm konden ze de penetratie van 8,8 cm L/71 niet bijhouden, daarom zie je in-game zoveel Soviet guns op 175 mm penetratie blijven steken. De oplossing was toen de 152 mm HE shells gebruiken om turrets van Tigers te blazen en Ferdi crews dood te schudden (je kan geen turret van een turretloze Ferdi blazen).
[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 15-12-2011 09:09 ]
GoT 1?User.tmp schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:46:
[...]
Jup, 'guide' staat ondertussen ook op gatheringoftanks.nl.
enne bedankt voor de uitleg rapture
Eindelijk!rapture schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:06:
[...]
Naast het kaliber heb je ook de lengte van de gun, bv L/71 staat voor de lengte is 71x het kaliber.
In het algemeen kan het kruit in een langere gun langer werken om het projectiel tot een hogere snelheid te versnellen om het sneller op een doelwit te krijgen. Hoe trager het projectiel beweegt, hoe meer je voor een bewegend doelwit moet mikken. Snellere projectielen vliegen ook in een vlakkere paraboolbaan en hebben meer kinetische energie. Combinatie van niet te grote kaliber en hoge snelheid geeft goede penetratie wegens veel kinetische energie op een klein oppervlakte laten inslaan.
Op voorwaarde dat het projectiel van goede kwaliteit is, daar hadden de Soviets last van. Met alle guns tot en met 152 mm konden ze de penetratie van 8,8 cm L/71 niet bijhouden, daarom zie je in-game zoveel Soviet guns op 175 mm penetratie blijven steken. De oplossing was toen de 152 mm HE shells gebruiken om turrets van Tigers te blazen en Ferdi crews dood te schudden (je kan geen turret van een turretloze Ferdi blazen).
Thanks!
nou weet ik eindelijk hoe dat L71 zit.
Sanpte het al niet, ik dacht iets als 7.1meter ofzo. ( is wel lang trouwens -.- )
Edit:
Dus als een panther een 75mm L100 heeft heeft die een gun van 7.5 meter ?
[ Voor 3% gewijzigd door TheJukeBox op 15-12-2011 09:17 ]
De opvolger hiervan? Wikipedia: Kinetic energy penetratorskoozie schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:24:
volgens mij is die "is kaliber" op het einde een typo.
want 75mm L100 zou zijn: 75mm ammo met een loop van 10meter, als ik het goed heb...
en dus zeg jij eigenlijk dat de 100 voor centimeters staat?skoozie schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:24:
want 75mm L100 zou zijn: 75mm ammo met een loop van 10meter, als ik het goed heb...
Dat zei ik wel, maar dat klonk inderdaad lang, even nagekeken
)
edit: excuus voor de onduidelijkheid!
de L/71 is dus 71 maal het kaliber, en stond het in de post wel goed. echter las ik de X als een variabele (komt door mn werkL56 refers to the barrel length; the inside diameter of a gun barrel is one "caliber". In this gun, L56 means the barrel was 56 calibers long, or 56 times 88 mm = 4,928 mm, or almost 5 metres (16 ft). A longer gun barrel allows the expanding gas from the shell's charge to act on the projectile longer than a short barrel, giving it more velocity. For the Tiger II's 88 mm/L71, 71 times 88 mm is 6248 mm, over 6 metres (20 ft) long.
[ Voor 3% gewijzigd door skoozie op 15-12-2011 09:42 ]
Verwijderd
bij de duitse guns staal LXXX voor de lengte in het aantal keer de diameter. dus 75 mm L100 = 75mm x 100= 7500 mm loop lengte 7,5 meter dus.skoozie schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:24:
Je hebt een typ foutje, staal moet staat zijn ( denk ik )Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:41:
[...]
bij de duitse guns staal LXXX voor de lengte in het aantal keer de diameter. dus 75 mm L100 = 75mm x 100= 7500 mm loop lengte 7,5 meter dus.
Geen probleemskoozie schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:41:
Dat zei ik wel, maar dat klonk inderdaad lang, even nagekeken
[...]
de L/71 is dus 71 maal het kaliber, en stond het in de post wel goed. echter las ik de X als een variabele (komt door mn werk)
Ik weet nu hoe het zit, vind ik leuk om te weten
Net zowat de meest nutteloze upgrade gedaan, mijn IS-4 de laatste upgrade gedaan met de engine, 24k XP voor 50extra hp en niet minder kans op fire. In game voel ik het gewoon niet, topsnelheid dezelfde alleen ben je er ietsiepietsie sneller. Was me zeker de 24k niet waard.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Wil je in de playertable stuur psychoclown dan een DM met je WoT profiellink!
Alle info omtrent de Gathering of Tanks clan vind je in de TS - Gathering of Tanks.
Wil je in de playertable stuur psychoclown dan een DM met je WoT profiellink!
Alle info omtrent de Gathering of Tanks clan vind je in de TS - Gathering of Tanks.