De Lowe heeft vooral een leuke gun voor een Tier 8. (Kijk vooral naar penetration)
Type 59:
175/235/50 Average penetration (mm)
230/230/330 Average damage
Lowe:
232/294/60 Average penetration (mm)
320/320/420 Average damage
Dit betekend dat de Lowe een stuk minder moeilijk 1:1 tegen tier 9's kan vechten. Een IS-4 kan ik frontaal aan, een E-75 kan ik ook frontaal penetreren. Ook omdat het een duitser is en dus accuraat.
Ik kan dus hogere tier doelwitten damage doen, en damage = exp/credits. Ik moet natuurlijk wel op zwakke punten mikken, maar dat is geen probleem, het is een duitser. Het armour van de Lowe is niet super, 120mm. (T32: 172mm, Tiger II 150mm, IS-3 110mm "Sloped") maar gekoppeld met meer HP als een medium betekend dat ik ook langer blijf leven tegen een tier 9 heavy.
Met een type 59 daarintegen kan je weer dingen die je met een lowe niet kan doen. En dat is spotten, als jij iemand spot dan krijg je 50% van de exp/credits wanneer iemand anders deze tank vernietigd. Je kan als medium ook flanken en hogere tiers beschadigen.
Het zijn beiden enorm goede money-makers, alleen een verschillende speelstijl. En de ene situatie leent zich beter voor een medium en de ander is weer beter voor een heavy.
Maar de Lowe is altijd een giga goede money-maker geweest, hij is niet voor niks in prijs verhoogd door Wargaming.
Maar ik kwam via Facebook een heel mooi
artikel tegen waarom Premium tanks zo giga irritant zijn. De grootste mis-conceptie is dat er noobs in gold-tanks rijden, het zijn meestal de betere en meer ervaren spelers die ineens een stuk agressiever kunnen/willen spelen
[
Voor 10% gewijzigd door
Appel op 06-12-2011 10:30
]