Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
je hebt gelijk ja. Derp! als je me zoekt, ik zit me in de hoek te schamen

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Hehe :P

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Weet iemand hier of er een flag is om creeper explosions wel damage te laten doen aan players maar niet aan terrain?

Ik weet dat je met worldguard het global (block-creeper-block-damage) zo kan instellen maar per region lijkt dat niet mogelijk te zijn. Dus dan zou ik vast zitten aan creeper-explosion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Post #200! WOOT
@Marshall, echt geen idee, ik dacht dat het alleen via Worldguard kon. Dit voor je Treasury? :P

Ideetje voor een huis, zou dit werken:

een huis met het volgende:

Stone, Dispenser, Leaves.

En dan triggered maken.

pijlen schieten door de leaves heen en raken whatever de trigger raakt. Zou dat mooi zijn? En als ik dit nou doe, met een tunnel naar beneden en een ondergronds grotten stelsel voor mijn huisje? :P

(Voor huis, van buiten zie je alleen de stone, binnen de leaves, daartussen zitten dan de dispensers)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Server trouble Marshall? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
*wijst naar de nieuwe city builder aka lemmy* :+

Btw creepers doen geen damage meer aan de omgeving. Hopelijk vind niemand dit erg. :)

Verder dus met de stad begonnen en morgen ofzo upgrade ik naar 64 bit java. Hopelijk werkt dat die paar kleine errors van java weg. Verder ben ik aan het kijken naar nog wat leuke mods. Lemmy gaf me al een tip namelijk MobArena.

Er is trouwens nog plaats op de server, mochten er mensen mee willen spelen. :)

[ Voor 34% gewijzigd door marshallq op 02-02-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:31
In snapshot 5 van dit jaar zijn creepers bang voor katten:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th4k1ck3r
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-06 14:08
Haha die kittens zijn wel echt ruig! En natuurlijk een goede creeperprotection!

Kitten wall om t fort betekent dus dat je niet meer bang hoeft te zijn voor creepers :p Erachter een snowmen wall en ervoor lava. Mooie verdediging :)

Gister was ik lang afk op de server terwijl ik had afgesproken, hiervoor mijn excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Gister lekker bezig, zand tempel bouwen (Marshall, je snapte mijn zeer onduidelijke idee niet (yay met geen ideeen kunnen uitleggen), ga maar naar mijn huis, in de buurt begint het zich vorm te geven. Dan zie je het ingame.) Crashed de server. Lemmy speelt weer met knopjes waar die niet aan moet zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
lanerios schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:45:
Gister lekker bezig, zand tempel bouwen (Marshall, je snapte mijn zeer onduidelijke idee niet (yay met geen ideeen kunnen uitleggen), ga maar naar mijn huis, in de buurt begint het zich vorm te geven. Dan zie je het ingame.) Crashed de server. Lemmy speelt weer met knopjes waar die niet aan moet zitten :P
Ik kom binnenkort ff kijken, het is echt super wat sommige mensen nu aan het bouwen zijn. Vooral bepaalde kastelen zien er al erg vet uit. Ik had alleen graag nog wat meer mensen op de server gehad maar ik pas er een beetje voor om random mensen buiten GoT te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lanerios schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:45:
:+ Lol, idd
Maar ik doe nu alles in stukjes zodat ik de server niet meer overload, anders krijg ik nog een ban :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:42
Gisteren op de server van Marshallq (volgens mij gaat het topic hier alleen nog maar over :P) heb ik besloten om eens ergens anders heen te gaan. Van de week had ik in mijn snow landschap eindelijk genoeg diamonds gevonden voor een pickaxe, dus ik was helemaal blij! Was ik (tijdens de nacht) wat aan het tuinieren.... blaast er zo'n creeper op. Nou ja, op zich geen probleem zou je denken, je spullen liggen dan toch dichtbij, ja alleen stond ik net op een stuk waar 1 blokje diep een tunnel begon met daaronder (jawel) lava! Bleef toch nog een hoop liggen, maar (je raad het al) geen diamond pick axe...

Dat was de zoveelste keer dat ik in verscholen cave viel vanwege een creeper dus ik was er gelijk helemaal klaar mee! Tijd om ergens anders een tweede huisje neer te gaan zetten!

Ik ben nu dan ook bezig in het noord-oosten (is mij verteld, wist het niet helemaal zeker) bij het water op een heuvel. Sommige mensen zijn al langs gekomen, en er staat nu een leuke mini-ranch die flink uitgebouwd gaat worden. Mooie locatie, maar het beste is nog wel de grotten die ik daar heb gevonden. Een prachtige ondergronds ravijn die me meteen naar level 13 brengen, vergezeld door prachtige pilaren van water die naar beneden kletteren. Menig mede speler is het met mij eens dat het een prachtige grot is. Minpuntje; hij zit daadwerkelijk vol met skeletten, creepers, zombies en spinnen! Dus als je eens langs wilt komen, je bent gewaarschuwd :P

Mijn ranch wordt langzamer hand uitgebouwd, ben nu bezig om een schuur te maken en het volgende project wordt een vuurtoren (past niet helemaal bij de ranch stijl, maar ik zit dicht bij het water en heb nog geen duidelijk herkeningspunt). Lekker bezig dus :P

Zal binnenkort wel wat screenshots van de grotten maken en hier plaatsen :)

(ugh.... wat een tijd zit hier weer in zeg :P)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
Ja die ranch is wel tof Soep. Zelf ben ik nog steeds bezig met mijn oorspronkelijke project.

Laatste toevoeging:
Afbeeldingslocatie: http://www.picstation.net/thumbnails/357c1bf8e70992c1af21010fd881cc1e.png

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:16

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Zijn er meer mensen die een error krijgen zodra ze minecraft opstarten? Moet nu telkens offline spelen omdat hij niet kan connecten met minecraft.net :S

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwittrooper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:33
ThE_OwNeR schreef op zondag 05 februari 2012 @ 19:55:
Zijn er meer mensen die een error krijgen zodra ze minecraft opstarten? Moet nu telkens offline spelen omdat hij niet kan connecten met minecraft.net :S
Nee, ik heb er geen last van. Ik kan gewoon inloggen. Kan je wel op de website minecraft.net komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

zwittrooper schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:24:
[...]

Nee, ik heb er geen last van. Ik kan gewoon inloggen. Kan je wel op de website minecraft.net komen?
Ja dat wel, snap er niks van :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwittrooper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:33
ThE_OwNeR schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:30:
[...]

Ja dat wel, snap er niks van :S
Misschien firewall instellingen? Verder kan ik niks bedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

zwittrooper schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:38:
[...]

Misschien firewall instellingen? Verder kan ik niks bedenken
Als ik mijn firewall uitzet lukt het gewoon wel idd. Zeer vreemd, had hier nooit last van :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan het bouwen geslagen :7

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3QsmV.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:00
Ziet er goed uit. Erg mooi kasteel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks. Ben er nog druk mee. Zou een netbook btw krachtig genoeg zijn om een minecraft servertje voor een man of 5 te kunnen hosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creative of survival?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Survival uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Super dat kasteel Luka :) Welke text-pack gebruik je als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekie9
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-10 08:50
Op welke server spelen jullie? Ik speel nu een tijdje in men eentje, maar dat begint toch een beetje saai te worden.. XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Moet je Marshall ff voor schoppen :) die kan je helpen. We hebben meer mensen nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

niekie9 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:20:
Op welke server spelen jullie? Ik speel nu een tijdje in men eentje, maar dat begint toch een beetje saai te worden.. XD
Ik speel meestal op mijn eigen server met een paar vrienden en random strangers ;)

Zie hier voor de awesome map....
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 01:29:
Thanks. Ben er nog druk mee. Zou een netbook btw krachtig genoeg zijn om een minecraft servertje voor een man of 5 te kunnen hosten?
Praten we hier over een 1.2-6Ghz Intel Atom N270 met 1GB ram machine, de doorsnee netbook?

Ik heb een Minecraft server (Vanilla) gehost op een 1GB/1.6Ghz Atom machine, waarbij Minecraft 512Mb toegewezen kreeg, daar word je niet blij van, lag bij 3 spelers, onspeelbaar bij 5. Minecraft is niet echt cpu-intensief, maar vreet ram.

Nu draai ik de Minecraft server op een Athlon XP 2.4Ghz dualcore met 3GB ram en ~20 plugins, geen problemen met ~20 spelers en misschien wel meer. Minecraft verbruikt anderhalve gigabyte aan ram, de rest is voor het os (Ubuntu server). Als de Dynmap gaat renderen schiet het cpu-verbruik eventjes omhoog, maar veel is het niet.

[ Voor 53% gewijzigd door donny007 op 07-02-2012 11:05 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speek schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 08:15:
Super dat kasteel Luka :) Welke text-pack gebruik je als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donny007 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:53:
[...]

[...]

Praten we hier over een 1.2-6Ghz Intel Atom N270 met 1GB ram machine, de doorsnee netbook?

Ik heb een Minecraft server (Vanilla) gehost op een 1GB/1.6Ghz Atom machine, waarbij Minecraft 512Mb toegewezen kreeg, daar word je niet blij van, lag bij 3 spelers, onspeelbaar bij 5. Minecraft is niet echt cpu-intensief, maar vreet ram.

Nu draai ik de Minecraft server op een Athlon XP 2.4Ghz dualcore met 3GB ram en ~20 plugins, geen problemen met ~20 spelers en misschien wel meer. Minecraft verbruikt anderhalve gigabyte aan ram, de rest is voor het os (Ubuntu server). Als de Dynmap gaat renderen schiet het cpu-verbruik eventjes omhoog, maar veel is het niet.
Hm ok. Een celeron 540 of AMD fusion met 4gb ram, zou ik het daar mee gaan trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:13

BioHazard

*\o/*

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:27:
[...]

Hm ok. Een celeron 540 of AMD fusion met 4gb ram, zou ik het daar mee gaan trekken?
Komt al in de buurt. Op het moment staat mijn Macbook Pro met i5 en 4GB thuis een server te draaien voor mij en mijn vrienden. :P Die doet het heel goed. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
Mijn server draait op een duo core 2,66 ghz / 4 gb ram / 500 gb / ati x1950 en dat lijkt tot nu toe goed te gaan.

Nieuwe versie van de handleiding, inclusief nieuwe map met wat meer namen erop. Hopelijk zijn deze een beetje te lezen en anders hoor ik het wel :)

http://www.sendspace.com/file/kz27jz

Edit: oostelijk van Speek zit Blitzdoctor. Die ben ik helaas vergeten toe te voegen }:O

[ Voor 58% gewijzigd door marshallq op 07-02-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BioHazard schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:40:
[...]

Komt al in de buurt. Op het moment staat mijn Macbook Pro met i5 en 4GB thuis een server te draaien voor mij en mijn vrienden. :P Die doet het heel goed. :+
Tja, mijn macbook pro i7 trekt het ook wel, maar die wordt voor andere dingen gebruikt 8)7

Ik zoek iets heel stils, wat ik ergens achter kan zetten en hem dan gewoon niet meer hoor. Asrock ION misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:13

BioHazard

*\o/*

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:38:
[...]

Tja, mijn macbook pro i7 trekt het ook wel, maar die wordt voor andere dingen gebruikt 8)7

Ik zoek iets heel stils, wat ik ergens achter kan zetten en hem dan gewoon niet meer hoor. Asrock ION misschien?
Die ION is al wat beter, al is dat ook een Atom, met matige power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Marshall, heb je ook een grotere versie van die map? :P Kan het "slecht" lezen (bagger ogen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is een leuk alternatief dan? Een koele/stille CPU. Ik moet en zal een servertje opzetten:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
lanerios schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:43:
Marshall, heb je ook een grotere versie van die map? :P Kan het "slecht" lezen (bagger ogen)
Met dank aan Aiden:
http://blog.de-kleijn.com..._normal_north_Partial.png
http://blog.de-kleijn.com...2/FoojinsServerManual.pdf

[ Voor 36% gewijzigd door marshallq op 07-02-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:46

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Jaaa ik sta er ook op :D
Heb dus een symmetrisch huis en een halve kas gebouwd.
Nu nog een manier om aan slimeballs te komen. Heb een 14tal sticky pistons nodig voor mijn geheime uitgang :P

Edit o ja en een paar schapen blauw gemaakt :P

[ Voor 11% gewijzigd door Blitzdoctor op 07-02-2012 16:19 ]

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemSV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-02-2024
De World of Minecraft server (zie startbericht van dit topic voor info) is ge-upgrade naar Intel Xeon W3530 Quadcore en 24 GB DDR3 ram. Kom allemaal zodat we gelijk kunnen testen bij 50+ mensen. :p

De server is 100% Nederlandstalig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WillemSV schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:53:
De World of Minecraft server (zie startbericht van dit topic voor info) is ge-upgrade naar Intel Xeon W3530 Quadcore en 24 GB DDR3 ram. Kom allemaal zodat we gelijk kunnen testen bij 50+ mensen. :p

De server is 100% Nederlandstalig. :)
Is dat niet overkill aan het worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

je kunt nooit genoeg ram hebben :+

zie ook dit:

48 gb ram in gaming pc:

[ Voor 59% gewijzigd door hardcoresmurf op 07-02-2012 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
Ben van plan om vanaaf minecraft aan te schaffen.
Heb een tijdje terug al een beetje gespeeld op een oude versie, en zou graag met meer mensen op een server nu spelen.

Is er nog ergens een plekje voor mij op een server? Zo ja maakt het nog uit of ik dadelijk de nieuwste versie van minecraft download, of moet ik een oudere downloaden?

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Schop Marshallq, en de nieuwste versie werkt zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
Lonestander schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:38:
Ben van plan om vanaaf minecraft aan te schaffen.
Heb een tijdje terug al een beetje gespeeld op een oude versie, en zou graag met meer mensen op een server nu spelen.

Is er nog ergens een plekje voor mij op een server? Zo ja maakt het nog uit of ik dadelijk de nieuwste versie van minecraft download, of moet ik een oudere downloaden?
Zoals Lanerios zegt, je kan mij een pm sturen met je MC username. Iets hoger in dit topic staan een map + handleiding (met daarin meer info) voor mijn server.

Verder staan in de TS ook nog een 3tal populaire servers.
lanerios schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:58:
Marshall, je vind het toch niet erg dat ik mensen doorverwijs naar jou? :)
Nee, de server kan nog wel een aantal mensen gebruiken denk ik zo.

[ Voor 16% gewijzigd door marshallq op 08-02-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Marshall, je vind het toch niet erg dat ik mensen doorverwijs naar jou? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
Speek schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:22:
[...]

Wow, respect voor Aiden _/-\o_ Die map is handig en netjes in elkaar gezet!
Aiden heeft de hosting geregeld. De map heb ik met een generator laten maken en erna met paint wat namen erin gezet :+

Map (3 nieuwe mensen) geupdate en er komt wellicht een nieuwe mod aan (nu in testfase) waarin men dungeons kan proberen te clearen voor treasure enzo :)

[ Voor 18% gewijzigd door marshallq op 08-02-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Eh, respect naar jou dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Toennet met een vriend op een hardcore server gespeeld, dat is toch best spannend wetend dat je maar 1 leven hebt, en iedereen je kan killen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren was er op de Tweakcraft server een griefwedstijd. Heb er een filmpje van gemaakt, zie hieronder. :P Was iig erg gezellig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Helaas nergens aan toegekomen afgelopen dagen :( Vanavond maar klooien met Pistons. Mag ik niet ff in creative marshall? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Same here, ik denk dat ik ook vanavond weer eens even langs kom :) Of ja.. langs.. ik blijf ook wel even waarschijnlijk :P En laat mij maar lekker survivallen hoor, niks Creative!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik heb een echt groots idee, maar wil dat wel kunnen uitwerken :( En helaas gaat dat in Survival maanden duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:03

Oxigeon

En zo is dat!

Waar wordt op dit moment het meeste gespeeld? Op de creative of op de andere (survival) server?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
EDIT:
@lanerios
Haha ik snap je, mijn bouwwerken zijn niet heel speciaal en die kosten me ook al aardig tijd.. I was just kidding :9

[ Voor 7% gewijzigd door speek1984 op 09-02-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Survival gaat nog leuk worden, volgende update gaat zombies hebben die houten deuren kunnen inrammen op hard difficulty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Gaaf! dan wordt het spel zeker leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
Er draait nu een nieuwe mod op mijn server waarmee ik dungeons aan kan maken. Ik heb de manual geupdate met wat info over deze dungeons. Het is belangrijk om dit te lezen voordat je een dungeon in gaat!

Op dit moment is er 1 dungeon die getest kan worden. Deze is in "the old mine" en is te vinden op de weg rondom mijn fort. Wie o wie gaat hem clearen? Hij is bedoeld voor maximaal 2 personen. Mocht je hem clearen dan kan je dingen zoals diamonds / diamond gear verwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:42
marshallq schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 13:02:
Er draait nu een nieuwe mod op mijn server waarmee ik dungeons aan kan maken. Ik heb de manual geupdate met wat info over deze dungeons. Het is belangrijk om dit te lezen voordat je een dungeon in gaat!

Op dit moment is er 1 dungeon die getest kan worden. Deze is in "the old mine", te vinden op de weg rondom mijn fort. Wie o wie gaat hem clearen? Hij is bedoeld voor maximaal 2 personen. Mocht je hem clearen dan kan je dingen zoals diamonds / diamond gear verwachten. :)

Gisteren getest met Rockman, super vet! Prijzen waren ook ontzettend cool, dus misschien waag ik het vanavond nog wel :) Chest probleem opgelost?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
Soepstengel schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 13:10:
[...]

Gisteren getest met Rockman, super vet! Prijzen waren ook ontzettend cool, dus misschien waag ik het vanavond nog wel :) Chest probleem opgelost?
Dat was een vreemd iets, het werkte net gewoon wel bij iemand anders, dus vanavond ofzo nog een keer testen.

Btw de dungeon die ik nu heb gemaakt is nieuw en groter. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Vanavond maar even proberen te clearen met fluffy erbij :P Kan leuk worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Hey dat klinkt gaaf zeg :D Misschien ook eens proberen. Maar er kunnen dus maar 2 man tegelijk in? Hoe lang duurt zo'n Cave-clearing sessie ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Laatst online: 01-09 01:05
ik heb een probleempje met minecraft. hij crasht of krijg gigantische lag na 2-3 min spelen. nu start ik het spel op via mcpachter en zie ik de melding "run out of memory" terwijl ik nog genoeg werkgeheugen heb en nog genoeg op mijn schijf vrij heb. liefst wil ik geen grapichs aanpassen want dan zuigt het spel zo erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Start Java op, en clear de cache. Ook helpt distance oid op een stuk lager te zetten. Werkt geweldig.

(ik had hetzelfde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Installeren van 64bit java is ook altijd een goed plan als je die mogelijkheid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 18:01:
Installeren van 64bit java is ook altijd een goed plan als je die mogelijkheid hebt.
ik ben nog ouderwets ik gebruik nog 32bit.
maar lanerios tip hielp goed! cache gewist en toen kwam de lag wel weer terug na 2-3min toen mijn zicht van far naar normal gezet en sinds dien geen last meer gehad van crashes of lag. mis helaas wel een stuk zicht :(
binnenkort maar snel upgraden naar 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joshje schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:38:
ik heb een probleempje met minecraft. hij crasht of krijg gigantische lag na 2-3 min spelen. nu start ik het spel op via mcpachter en zie ik de melding "run out of memory" terwijl ik nog genoeg werkgeheugen heb en nog genoeg op mijn schijf vrij heb. liefst wil ik geen grapichs aanpassen want dan zuigt het spel zo erg
Hoeveel geheugen had je nog over dan? Want na de eerste 3,2 GB kan je op 32-bits geen gebruik maken van meer. Dan kan je 16 GB in je kast hebben zitten, je gebruikt maximaal 3,2 GB. Aangezien Windows 7 daar al een aardig deel van opsnoept heb je voor Minecraft niet zoveel. Mocht je XP gebruiken heb je iets meer speelruimte, maar ook dan is de koek wel snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
in april nieuwe pc kopen met nieuwe intel processor dan eindelijk minecraft met shader mod, 256x256 texturepack en gewoon lekker soepen spelen :D heerlijk kan niet wachten

[ Voor 197% gewijzigd door LuckyLukeNL op 09-02-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuckyLukeNL schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 22:51:
in april nieuwe pc kopen met nieuwe intel processor dan eindelijk minecraft met shader mod, 256x256 texturepack en gewoon lekker soepen spelen :D heerlijk kan niet wachten
Mijn i7 2720 met 8gb en 6770m lagt soms zelfs al met een 128x128 texture pack. CPU constant op 80 graden. Doe ik dan iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Vandaag eens iets heel anders gedaan in Minecraft, een praktische (verticale) lift gebouwd (eigen server):

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=yHMVcb0ZqS8]

(Het platform waar de lift naartoe gaat en dat gebouw eronder zijn niet door mij gemaakt)

De afmeting van het mechanisme is 6 breed x 4 diep, inclusief de voorgevel, exclusief ejector (boven) en startmechanisme (beneden).

Bij de kleinste lag-spike (client en/of server) faalt de timing of de beweging van Steve en val je naar beneden. Gelukkig word je daar opgevangen door een veiligheidssysteem met ladders. Een ander nadeel is het kabaal van de pistons ;)

[ Voor 11% gewijzigd door donny007 op 10-02-2012 00:25 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 23:21:
[...]

Mijn i7 2720 met 8gb en 6770m lagt soms zelfs al met een 128x128 texture pack. CPU constant op 80 graden. Doe ik dan iets fout?
Gebruik je wel de juiste Java versie, 64 bit op een 64 bit besturingssysteem? Java versie up-to-date, ik gebruik zelf de laatste versie van Java 7. Daarbij wel alle andere Java versies verwijdert?

Edit: Ik heb zelf namelijk een i7 2670QM, 8GB geheugen en een GT555M. Met een texturepack vvan 256x256 haal ik constant 80 fps.

[ Voor 12% gewijzigd door R0SSI op 10-02-2012 10:08 ]

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
Ik heb sinds kort een klein probleem op mijn server:

De server gebruikt LWC voor rechten toe te kennen aan chests maar als je een public chest aanmaakt in een region dan kunnen mensen die geen lid zijn van die region hem nog niet openen. Het werkt wel buiten de region.

Mijn vermoeden is dat essentials de boosdoener is aangezien ik die recentelijk geinstalleerd heb, maar ik kan niets vinden dat het zou kunnen veroorzaken.

Iemand met een suggestie?

In de worldguard config staat chest protection ook uit:
code:
1
2
chest-protection:
    enable: false

Addons:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Catacombs CB 1.1-R3
CartDispense    0.1  
ChatManager 1.15     
dynmap  0.29.2-719   
Essentials  2.7.2    
EssentialsChat  2.7.2    
EssentialsProtect   2.7.2    
EssentialsSpawn 2.7.2    
LWC 4.0.7 (b613-git-754ca078)    
milkAdmin   1.4-08.04    
MineBackup  0.4.8.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

marshallq schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:39:
Ik heb sinds kort een klein probleem op mijn server:

De server gebruikt LWC voor rechten toe te kennen aan chests maar als je een public chest aanmaakt in een region dan kunnen mensen die geen lid zijn van die region hem nog niet openen. Het werkt wel buiten de region.

Mijn vermoeden is dat essentials de boosdoener is aangezien ik die recentelijk geinstalleerd heb, maar ik kan niets vinden dat het zou kunnen veroorzaken.

Iemand met een suggestie?

In de worldguard config staat chest protection ook uit:
code:
1
2
chest-protection:
    enable: false

Addons:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Catacombs CB 1.1-R3
CartDispense    0.1  
ChatManager 1.15     
dynmap  0.29.2-719   
Essentials  2.7.2    
EssentialsChat  2.7.2    
EssentialsProtect   2.7.2    
EssentialsSpawn 2.7.2    
LWC 4.0.7 (b613-git-754ca078)    
milkAdmin   1.4-08.04    
MineBackup  0.4.8.4
Probeer is
code:
1
/region flag regionaam chest-access allow

De chestprotectionoptie in de config van WorldGuard heeft volgens mij alleen te maken met de basale sign-based protection van WorldGuard, niet met regio-flag protection.

Standaard staat de chest-access flag op deny in een regio, members en owners kunnen dan alleen chests openen, LWC override dit niet. Alle private-chests in die regio moeten gelockt worden met LWC, aangezien WorldGuard ze niet meer beschermt als chest-access uitstaat.

[ Voor 10% gewijzigd door donny007 op 10-02-2012 11:53 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Gister de dungeon gedaan, was geweldig. Maar degene die de mod heeft gemaakt moet wel leren dat een 1 block wide hallway niet genoeg is voor mobs. Ze buggen en vooral bij ladders gaat het erg fout :(

Was wel een stuk makkelijker dan verwacht, beetje slim afwisselen met boog+sword. (En wat hulp van marshall omdat we niet genoeg gear hadden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonestander
Wat voorn gear heb je ervoor nodig?
Bij niet al te hoge eisen wil ik het zondag best proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
we zijn erin gegaan met allebei full iron set, en iron swords. Halverwege een boog gaan gebruiken, en de ander met zwaard.

Ging veels te makkelijk. Enige waar je voor moet oppassen is de Cave spiders.
Wel raar dat alles redelijk uitdagend is, en de laatste paar rooms alleen wat spiders hebben, wat dus te simpel was :P

edit:

Zorg dat je weet hoe je met meerdere creepers om moet gaan! Er zijn aardig wat creeper spawners te vinden

[ Voor 16% gewijzigd door corset op 10-02-2012 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Twitter van jeb:
Biome data will be saved with the chunks in the new world format. Tool makers can probably use this to restore old maps.
Dit zal het probleem oplossen van sneeuw in de woestijn e.d. die nu bij oude mappen kunnen optreden na een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
UiteindelijK! Heb al aardig wat oude maps moeten stoppen omdat Biomes compleet fout gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonestander
@marshall

Ik vroeg me af wanneer de map geupdate wordt :), Ik zou mezelf graag op de map zien :P
Heb het verder echt naar mijn zin in minecraft, ben een beetje hooked....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
lanerios schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:13:
UiteindelijK! Heb al aardig wat oude maps moeten stoppen omdat Biomes compleet fout gingen.
Ik ook ja! Maar als ik het goed begrijp is er wel een tool nodig om het te fixen?

[ Voor 10% gewijzigd door SToRM666 op 10-02-2012 12:16 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
donny007 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:42:
[...]

Probeer is
code:
1
/region flag regionaam chest-access allow

De chestprotectionoptie in de config van WorldGuard heeft volgens mij alleen te maken met de basale sign-based protection van WorldGuard, niet met regio-flag protection.

Standaard staat de chest-access flag op deny in een regio, members en owners kunnen dan alleen chests openen, LWC override dit niet. Alle private-chests in die regio moeten gelockt worden met LWC, aangezien WorldGuard ze niet meer beschermt als chest-access uitstaat.
Hey bedankt! Dit is inderdaad de oplossing.

Dan een vervolgvraag:
Kan ik die flags default meegeven aan alle regions?

Het is nogal irritant als mensen steeds voor een nieuwe region de flags moeten instellen.

Volgens de WG Wiki is global niet voor nieuwe regions (Warning: The global region is NOT "default values" for new regions.).

@Lone, wanneer ik een keer zin/tijd heb, op het moment andere prioriteiten.
Edit: NIEUWE MAP STAAT ONLINE
Blitzdoctor schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:10:
Twitter van jeb:

---
Biome data will be saved with the chunks in the new world format. Tool makers can probably use this to restore old maps.
---

Dit zal het probleem oplossen van sneeuw in de woestijn e.d. die nu bij oude mappen kunnen optreden na een update.
Vraag me af of we onze huidige map dan nog kunnen behouden als de nieuwe versie komt, moet er niet aan denken dat we nu alles verliezen wat er gemaakt is. :(

[ Voor 22% gewijzigd door marshallq op 10-02-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonestander
Ah oke nee is goed natuurlijk! Andere dingen gaan voor natuurlijk :D

Zag er gister trouwens wel leuk uit: Ik had toch torches neergezet richting de metro.. at night is dat vanuit mijn toren echt mooi te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-03 12:59
Ik zal ook weer eens even wat pics posten van m'n map. ik speel op de simplanet server van het afternet irc netwerk.

map: http://mc.simplanet.org/map

M'n fort (in constante bouw)

http://mc.simplanet.org/map/#/451/64/119/-2/smooth-lighting (trio-project sinds kort)

M'n atlantis (net nieuw begonnen) project

http://mc.simplanet.org/map/#/329/64/-454/-1/smooth-lighting (duo-project)

M'n trein station (met daarnaast een bibliotheek van iemand anders) (solo-project)

http://mc.simplanet.org/map/#/205/64/121/-1/smooth-lighting

M'n voetbal stadion naast een stad met kleine huisjes (stad met kleine huisjes is een huis per speler op de server, stadion is solo project)

http://mc.simplanet.org/m...4/2100/-2/smooth-lighting

Beide het station en het voetbal stadion zijn over gekomen van de oude map van versie 1.8.1 voetbal stadion was daarop het laatste project waar ik mee bezig was, is dus nog niet helemaal af. ga ik binnenkort af maken.

Ik zal later nog wat 3d plaatjes schieten

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
inspiratie nodig voor middeleeuwse bouwprojecten?
kijk is even op deze site
http://www.minecraftforum...rlds-medieval-map-wip-v4/
echt super mooi gemaakt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Hmm, ik zit nu na te denken. Wat is een snelle manier om heel, en ook echt, heel veel cobble te farmen? Helaas laat Marshall geen tnt toe, dus moet ik ook echt wat gaan doen :P Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-03 12:59
lanerios schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:26:
Hmm, ik zit nu na te denken. Wat is een snelle manier om heel, en ook echt, heel veel cobble te farmen? Helaas laat Marshall geen tnt toe, dus moet ik ook echt wat gaan doen :P Iemand ideeën?
Pick enchanten en los gaan op een berg.

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

lanerios schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:26:
Een gobblestone factory maken :)

Heb je lava en water voor nodig en wat dirt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Mag niet op Marshall's server :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Dat wordt graven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Hoe lang is het eigenlijk al zo dat je waterdruppels aan het plafond ziet als er water boven zit? Viel me afgelopen week ineens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Is er al enige tijd, werkt ook met lava trouwens :P is wel leuk.

Nu moet ik nog een infinite lava pool kunnen maken. Werkt wel met water, niet met lava /sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Lava kun je al een tijd niet meer infinite maken, bij Slimes druppen er groene druppels naar beneden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Jep, dat vind ik juist zo lame :P Ik heb voor project veel lava nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Veel buckets maken en naar beneden graven op zoek naar lava :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Blitzdoctor schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:04:
Hoe lang is het eigenlijk al zo dat je waterdruppels aan het plafond ziet als er water boven zit? Viel me afgelopen week ineens op.
Dat viel mij niet zo lang geleden ook pas op :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

ThE_OwNeR schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:43:
Veel buckets maken en naar beneden graven op zoek naar lava :P
Ik heb een gigantisch lavameer onder mijn huis ;)

Vanavond wss een toren op mijn huis zetten. Veel kolen nodig om stone bricks te maken (en uiteraard als je kolen gaat mijnen alleen maar iron vinden... ga nu bomen bakken om kolen te krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:56

yzx

Blitzdoctor schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:47:
[...]

Ik heb een gigantisch lavameer onder mijn huis ;)

Vanavond wss een toren op mijn huis zetten. Veel kolen nodig om stone bricks te maken (en uiteraard als je kolen gaat mijnen alleen maar iron vinden... ga nu bomen bakken om kolen te krijgen)
lava bucket heeft waarde 100 en (char)coal heeft waarde 8 in een furnance
Misschien een tip, dacht dat 1bucket 4stacks off cobble kon cooken

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:55

Zeror

Ik Henk 'm!

Makkelijker is om wood te verbranden tot charcoal en dat te gebruiken in je furnace.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:14

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Vooral omdat je bij lava de bucket ook kwijtraakt. Die zijn iets minder renewable dan bomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:56

yzx

Patriot schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:56:
Vooral omdat je bij lava de bucket ook kwijtraakt. Die zijn iets minder renewable dan bomen.
Want iron kom je echt tekort tegenwoordig in MC 8)7

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Pagina: 1 ... 9 ... 62 Laatste

Let op:
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.

Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers