jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Ah super thanks!
(lol op het woord "Version Changer" was ik niet opgekomen

Nou 1.0 spelen gaat nu wel, alleen die Aether Mod installeren werkt niet.
Iemand die het wel aan de praat heeft gekregen?
[ Voor 15% gewijzigd door TonyTone op 17-01-2012 19:17 . Reden: Toevoeging ]
jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.
kan wel alvast een linkje geven naar de highres map
http://mc.projectmc.nl/map/highresmap/
We zijn nu krap een maandje bezig in deze map en sinds gister zitten we op 1.1 dus iedereen kan weer joinen
(toch stom altijd, 50% van de mensen updated naar 1.1 en vraagt zich dan af waarom ze niet op de server kunnen....)
Ik gebruik zelf deze: http://digiex.net/minecraft/mcvtool/TonyTone schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:36:
Weet iemand nog een manier om versie 1.0 te kunnen spelen?
Mijn zoontje heeft ge-update naar 1.1 en nu krijg ik 1.0 er niet meer op (zonder dat die auto update)
Die 1.0 is nodig om de Aether mod te kunnen spelen. Nu is die mod eindelijk uit (voor 1.0) en dan wordt minecraft ge-update naar 1.1
Die Minecraft Change Version Tool laat je toe om oudere versies te downloaden en bied een lijst aan met alle JARs uit je .minecraft directory. Dus hij toont zowel officiele JARs als gemodde JARs. Door je gemodde JAR een duidelijke naam te geven (zo heb ik nog een minecraft-1.8.1-Buildcraft.jar staan) kan je makkelijk kiezen welke versie en met welke mods je speelt.
In jouw geval zal je dus een officiële final-1.0.jar kunnen downloaden en die terug modden met Aether en zo final-1.0-Aether.jar maken bijvoorbeeld.
Nice!LuckyLukeNL schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:39:
Hier wat mooie screenshots uit onze server
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Aangezien mijn wereld door de laatste update opeens bedekt was met sneeuw ben ik maar weer opnieuw begonnen. Ik heb tientallen keren een nieuwe wereld gemaakt voordat er 1 was die me aanstond, maar nu heb ik een goeie gevonden waar ik veel ideeën voor heb. Ik zal weleens wat screens maken.
[ Voor 8% gewijzigd door SToRM666 op 18-01-2012 09:39 ]
PSN id: NL_SToRM
Je kan ook op mijn server komen spelen als je wil.SToRM666 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:29:
[...]
Nice!Vooral die molen is erg geslaagd. Zoiets ga ik ook eens moeten maken.
Aangezien mijn wereld door de laatste update opeens bedekt was met sneeuw ben ik maar weer opnieuw begonnen. Ik heb tientallen keren een nieuwe wereld gemaakt voordat er 1 was die me aanstond, maar nu heb ik een goeie gevonden waar ik veel ideeën voor heb. Ik zal weleens wat screens maken.

hier nog wat plaatjes van de server waar mijn vrienden en ik op spelen.

het oude deel van het dorp waar we begonnen waren.

[ Voor 64% gewijzigd door dragon9114 op 18-01-2012 21:16 ]
Leuke plaatjes!dragon9114 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:10:
ik heb sinds kort een vaste klant in mijn kroeg![]()
[afbeelding]
hier nog wat plaatjes van de server waar mijn vrienden en ik op spelen.
[afbeelding]
het oude deel van het dorp waar we begonnen waren.
[afbeelding]
Welke texture pack is dat? Sphax PureBDCraft?
"It's about time you showed up Fox!"

Wat vinden we er van?
Ben nu bezig met het verhuizen van de farms naar binnen. En inmiddels speelt Speek ook op de server
Klein stukje van de map:

Ps. tevens maar alle vines verwijdert van mijn fort, als die klimbaar worden...
Pss. server rebooted en wat mensen die mij een PM gestuurd hebben aan de whitelist toegevoegd.
[ Voor 20% gewijzigd door marshallq op 19-01-2012 21:42 ]
Ik ga eerst nog een poosje minen voor ik echt iets groots ga bouwen.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Bron:Minecraft: Pocket Edition bereikt mijlpaal
Voor degene die dachten dat Minecraft: Pocket Edition geen succes zou worden, is hier het tegendeel. De game heeft namelijk een mijlpaal bereikt van het aantal verkochte exemplaren.
Minecraft: Pocket Edition is inmiddels twee maanden uit. De game is al 700.000 van de App Market gedownload. Hij wordt vandaag de dag nog 5000 keer per dag verkocht.
Minecraft: Pocket Edition is verkrijgbaar op iOS en Android.
http://www.gameliner.nl/n...-Edition-bereikt-mijlpaal
Ik heb hem zelf ook voor mijn SGS2 maar vind het nog niet echt lkkr spelen. gelukkig in februari nieuwe update
Beetje offtopic maar welk nummer staat is dat op het begin van het filmpje?ThE_En4CeR schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:54:
Wederom wordt je fort steeds gaver marshallq![]()
En het beloofde auto harvester filmpje:
[video]
Eerste Youtube vid sinds tijden, dus moet er wel weer even inkomen...
Ik blijf die haven eronder echt heel tof vinden
Na mijn shelter gisteren begonnen aan een huisje, zal pics posten als hij af is. Een behoorlijk eind survivallen vanaf jouw fort om er te komen trouwens
Ik ben een casual speler, dus ik doe gewoon lekker mijn ding. Verwacht geen mooie creaties, maar wel heftige auto-farms! Heb een idee voor stacked farms
Let er wel op: indien de server performance hierdoor hard omlaag gaat dan is het natuurlijk einde oefening met zulke dingen.th4k1ck3r schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:33:
Ik kom binnenkort ook meespelen op de server van marshallq!
Ik ben een casual speler, dus ik doe gewoon lekker mijn ding. Verwacht geen mooie creaties, maar wel heftige auto-farms! Heb een idee voor stacked farms
Heb net zelf mijn ondergrondse farm afgemaakt.
Mis alleen nog wat lightstone (of hoe je dat ook noemt) van the nether.
Ja baas =Dmarshallq schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:07:
[...]
Let er wel op: indien de server performance hierdoor hard omlaag gaat dan is het natuurlijk einde oefening met zulke dingen.
Ik verwacht niet dat server perfomance ervan omlaag gaat aangezien het alleen wat blokkies op elkaar zijn met torches en wheat. Plus auto-harvest systeem met water maar dat is t dan ook.
Wat voor ingame constructies zorgen voor een lagere server performance???
Trouwens, voor glowstone kun je beter een jack-o-lantern nemen... Zelfde lichtniveau!
[ Voor 7% gewijzigd door th4k1ck3r op 20-01-2012 12:12 ]
Maar dan ben je in survival mode wel een jaar bezig met het bouwen ervan
www.ananascraft.com / ip: 176.31.0.136
iedereen is welkom. de server draait op 1.1 en we gaan dit weekend upgraden naar nieuwere hardware

Gruwelijk!Austin schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:00:
En er is weer een nieuwe biome; de jungle
[afbeelding]
En weer kunnen straks weer opnieuw beginnenAustin schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:00:
En er is weer een nieuwe biome; de jungle
[afbeelding]
Dus niet in je bestaande.
Verwijderd
Dit wordt een minecraft pre-release server met de laatste pre-release!
Server config:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| allow-nether=true level-name=newmc enable-query=false allow-flight=true server-port=25565 level-type=DEFAULT enable-rcon=false level-seed= server-ip= spawn-npcs=true white-list=false spawn-animals=true online-mode=false pvp=true difficulty=3 gamemode=1 max-players=15 spawn-monsters=true generate-structures=true view-distance=10 motd=Minecraft 1.2 12w03a |
Bij nieuwe versies wordt de map vernieuwd(als er world generation changes zijn, oude maps worden downloadbaar) en kan je experimenteren in creative modus
De server wordt niet 24/7 bereikbaar doordat het thuis op mijn pc wordt gehost
Adres: smc.tommynoel.nl
Ons nieuwste lid is begonnen met zijn huisje:

Mijn nieuwe farm etc:

Ps. nog suggestie wat ik in de rest van de ruimte kan bouwen?
Op het 2de niveau zijn enchantment / treasure (veel chests) / nether portal rooms.
[ Voor 6% gewijzigd door marshallq op 20-01-2012 17:16 ]
Op twitter is al gezegd dat de jungle eigen beesten krijgt.LuckyLukeNL schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 17:17:
Vet die jungle. maarja nadeel is dat er dan schapen/koeien/varkens en kippen inlopen. hopelijk komt er in de toekomst dan een update met echte apen ofso
En ja het ziet er vet uit, maar zoals ik al vaker heb gezegd ... waarom zouden we de jungle in willen?
Op dit moment zijn zo goed als alle biomes enkel andere achtergronden en hebben geen unieke reden om erin te gaan, te verkennen en items te verzamelen. Hout is overal hout, dirt is overal dirt en steen is overal steen.
Ja, andere achtergronden zijn erg leuk en de jungle is voor minecraft ontzettend sfeervol, maar ik hoop echt dat biomes binnenkort unieke grondstoffen en items gaan krijgen waardoor je echt een doel krijgt om juist die biome in te gaan.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Verwijderd
Nouja, dan maar die server van marshallq bekijken :3
Dat is inderdaad sphax PureBDcraft(x128), iedereen op onze server gebruikt die texture pack. maar wij zijn op dit moment ook maar met 6 man actief op de server.Speek schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:41:
[...]
Leuke plaatjes!
Welke texture pack is dat? Sphax PureBDCraft?

Het is verboden om iemand te killen als hij in zijn eigen (huis) is. we hebben die persoon ook al gestraft. jammer dat het zo gelopen is.Dreanor schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 19:33:
[...]
Op twitter is al gezegd dat de jungle eigen beesten krijgt.
En ja het ziet er vet uit, maar zoals ik al vaker heb gezegd ... waarom zouden we de jungle in willen?
Op dit moment zijn zo goed als alle biomes enkel andere achtergronden en hebben geen unieke reden om erin te gaan, te verkennen en items te verzamelen. Hout is overal hout, dirt is overal dirt en steen is overal steen.
Ja, andere achtergronden zijn erg leuk en de jungle is voor minecraft ontzettend sfeervol, maar ik hoop echt dat biomes binnenkort unieke grondstoffen en items gaan krijgen waardoor je echt een doel krijgt om juist die biome in te gaan.
we hebben btw een nieuw ip : mc.ananascraft.com
Dit is mijn bouwsel welke ik begonnen was vlak voor de laatste update:

Na de update was mijn wereld opeens bedekt in sneeuw en ijs wat ik niet leuk vind om in te spelen, dus ben ik maar opnieuw begonnen. De 'ingebouwde' haven uit mijn vorige wereld vond ik wel geinig, dus ben ik met dat idee opnieuw begonnen.
Wat plaatjes van hoe het er in het begin uitzag:

En enkele uren later ziet het er al zo uit:

Ik heb nog veel werk, maar ben al erg tevreden met het resultaat tot nu toe. Vroeger vond ik het mooi om veel glas te gebruiken, maar dat probeer ik nu eigenlijk te vermijden. Ik wil een gebouw dat mooi in de omgeving past met grote ruimtes en veel licht, maar wat toch nog veilig is
Ik ben trouwens zwaar onder de indruk van de grotten die je tegenwoordig kan tegenkomen, dat maakt het graven en zoeken nog eens 10 keer leuker.
[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 21-01-2012 00:47 ]
Verwijderd

Dit ziet er gewoon raar uit hoewel ik de jungle zelf er mooi vind moeten ze echt wat doen aan die overgangen. Teven zou ik er geen probleem mee hebben als ze veeeeel groter zijn.
Verder zijn ze goed bezig.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2012 14:34 ]
http://lmgtfy.com/?q=download+bukkit+1.1hardcoresmurf schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 22:20:
weet iemand waar ik bukkit 1.1.0 kan downloaden want mijn server zegt als ik probeer in te loggen met mc 1.1 "server is outdated"
want als ik van ci.bukkit.org download moet ik een github account aan maken
Verwijderd
ik kan gewoon niet eens iets verzinnen waar dit aan zou kunnen liggen. als ie klikt op force update zeg maar blijft ie hangen bij dowloanding packages, hij gaat niet verder als 1/100 hoe lang we ook wachten.
iemand een idee?
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Verwijderd
das best een goed idee. dat gaan we zeker proberen.yzx schreef op zondag 22 januari 2012 @ 16:40:
@tommie, copy jouw MC folder eens over, en ander koop het spel gewoon, 20euro voor dat spel is weinig
dat klopt. en dat zijn we ook zeker van plan, we moeten alleen onze ouders zo ver krijgen om zon account aan te maken zodat we het geld kunnen overmaken-,-
Om heel eerlijk te zijn, vind ik 20 euro erg prijzig voor de hoeveelheid content dat minecraft bied!yzx schreef op zondag 22 januari 2012 @ 16:40:
@tommie, copy jouw MC folder eens over, en ander koop het spel gewoon, 20euro voor dat spel is weinig
Let wel, content is niet gelijk aan de hoeveelheid plezier dat je kan beleven. Ik vind Minecraft geweldig maar ik weet niet of ik er 20 euro voor zo neerleggen. De Alpha prijs vind ik perfect, zeker in vergelijking met vele andere indy games. Terarria bied veel meer content voor 10 euro bijvoorbeeld (meer items, meer bosses, meer variatie).
Maar is het tegenwoordig niet mogelijk om met andere manieren te betalen behalve PayPal voor minecraft?
Verwijderd
dat zou ik niet zo snel zeggen, en is ongelooflijk veel te doen in minecraft, prachtige gebieden onstaan, en die kun je weer verkennen.Dreanor schreef op zondag 22 januari 2012 @ 16:53:
[...]
Om heel eerlijk te zijn, vind ik 20 euro erg prijzig voor de hoeveelheid content dat minecraft bied!
Let wel, content is niet gelijk aan de hoeveelheid plezier dat je kan beleven. Ik vind Minecraft geweldig maar ik weet niet of ik er 20 euro voor zo neerleggen. De Alpha prijs vind ik perfect, zeker in vergelijking met vele andere indy games. Terarria bied veel meer content voor 10 euro bijvoorbeeld (meer items, meer bosses, meer variatie).
Maar is het tegenwoordig niet mogelijk om met andere manieren te betalen behalve PayPal voor minecraft?
volgens mij niet?

iBenji - Tales from the DarksideSchnoop schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 08:24:
[...]
Beetje offtopic maar welk nummer staat is dat op het begin van het filmpje?
Hm inderdaad, dat moet dan sinds vandaag zijn. Normaal kwam je braaf op een jenkins site waar je alles terug kon vinden....hardcoresmurf schreef op zondag 22 januari 2012 @ 15:13:
ik heb hem al gedownload via een link van een youtube gebruiker.
want als ik van ci.bukkit.org download moet ik een github account aan maken
zie ook
http://forums.bukkit.org/...ened-to-ci-jenkins.55798/
Nog nooit gespeeld met de volgende mods zeker : Buildcraft, industrial craft, redstone modjes, Equivalent Exchange ?Dreanor schreef op zondag 22 januari 2012 @ 16:53:
[...]
Om heel eerlijk te zijn, vind ik 20 euro erg prijzig voor de hoeveelheid content dat minecraft bied!
Nee, maar die zitten ook niet standaard in de game. En de standaard game (waar je origineel voor betaald) heeft naar mijn mening te weinig content voor 20 euro.yzx schreef op zondag 22 januari 2012 @ 18:11:
[...]
Nog nooit gespeeld met de volgende mods zeker : Buildcraft, industrial craft, redstone modjes, Equivalent Exchange ?
En nogmaals, content is niet gelijk aan hoeveelheid fun of hoe lang je speelt. Ja, je hebt "oneindige werelden" maar die bieden niet veel meer content behalve een andere achtergrond. Nu ga ik niet nogmaals de vele suggesties voor dit spel posten want dat heb ik in eerdere posts al gedaan.
Maargoed, ik beleef veel plezier aan mijn 10 euro alpha account.
Zie mods als een free expasieDreanor schreef op zondag 22 januari 2012 @ 18:24:
[...]
Nee, maar die zitten ook niet standaard in de game. En de standaard game (waar je origineel voor betaald) heeft naar mijn mening te weinig content voor 20 euro.
En nogmaals, content is niet gelijk aan hoeveelheid fun of hoe lang je speelt. Ja, je hebt "oneindige werelden" maar die bieden niet veel meer content behalve een andere achtergrond. Nu ga ik niet nogmaals de vele suggesties voor dit spel posten want dat heb ik in eerdere posts al gedaan.![]()
Maargoed, ik beleef veel plezier aan mijn 10 euro alpha account.
En natuurlijk singeplayer is snel content loos, maar op MP is de content altijd veel meer
Zoals sommige wellicht gelezen hebben heb ik sinds kort mijn eigen server draaien. Nu vroeg ik me af of er iemand is die me wat inzicht/hulp kan geven met het verbeteren van mijn server.
Graag wil ik het volgende bereiken:
-Reguliere server > Bukkit voor mods
-Mod waarmee iemand bv /claim kan doen en dan een x aantal blokjes om zich heen beschermd
-Mod waarmee je de permissie kan instellen als speler van jouw blokjes (bv private / password / public, dit zag ik al bij LWC)
-Mod waarbij ik bv. creeper explosies zo kan instellen dat ze het land niet stuk maken
Ik zie even de bomen door het bos niet wat betreft de makkelijkste mods om dit mogelijk te maken. Moet ik bv. worldguard + lwc hebben of kan 1 van beide dit allemaal doen?
Dus wat hulp me mijn "dedicated minecraft" server project zou super zijn!
Ps. en is het mogelijk om met een mod een stuk land "weg te vegen" en opnieuw te genereren?
[ Voor 5% gewijzigd door marshallq op 22-01-2012 20:32 ]
Verwijderd
En het is ook handig als je permissionsEX installeertmarshallq schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:30:
Hey,
Zoals sommige wellicht gelezen hebben heb ik sinds kort mijn eigen server draaien. Nu vroeg ik me af of er iemand is die me wat inzicht/hulp kan geven met het verbeteren van mijn server.
Graag wil ik het volgende bereiken:
-Reguliere server > Bukkit voor mods
-Mod waarmee iemand bv /claim kan doen en dan een x aantal blokjes om zich heen beschermd
worldguard
-mod waarmee je de permi ssie kan instellen als speler van jouw blokjes (bv private / password / public, dit zag ik al bij LWC) lwc
-Mod waarbij ik bv. creeper explosies zo kan instellen dat ze het land niet stuk maken
worldguard
Ik zie even de bomen door het bos niet wat betreft de makkelijkste mods om dit mogelijk te maken. Moet ik bv. worldguard + lwc hebben of kan 1 van beide dit allemaal doen?
Dus wat hulp me mijn "dedicated minecraft" server project zou super zijn!
Ps. en is het mogelijk om met een mod een stuk land "weg te vegen" en opnieuw te genereren?
Worldedit
Voor chest, furnace, door e.d. protect -> LWC (super plugin!)
Creeper explosies -> worldguard, je kan instellen dat creepers wel exploderen en je character 'beschadigen' maar dat de world niet kapot gaat! heel handig!
Maar het gaat al aardig op je server, hij draait lekker hoor en het wordt langzaam aan steeds drukker
Heb nu genoeg van de creepers en heb mn dak (eigenlijk gewoon de grond van buitenaf) beschermd door er lava op te gooien. Ik doe dus vrijwel alles ondergronds en als je niet oplet vlieg je langs mn ingang (kleine waterput). Een andere ingang ligt onder een boom en zie je ook niet snel.
Wel al kleine farm, kleine mine, kippenren en varkensstal
Verwijderd
Ik heb een vraag ik heb problemen met het opzetten van minecraft server dus ik wou vragen of ik hier terecht kan of moet ik in een ander forum mijn probleem zetten?
als jullie mij willen helpen daar hoop ik ook op dan hoor ik het graag want ik heb een kleine k** probleem.
Sorry voor de off topic vraag:P
Alvast bedankt
Stel gerust je vraag! Wees wel helder!
Verwijderd
Ik wil een server op zetten waar ik en me virenden kunnen spelen max 3 spelers tot 5 spelers.
Maar als ik een server wil upzetten met behulp van hamachi dan doet hij het niet nadat ik alles correct heb gedaan zoals wat er staat in minecraft wiki en alle tutorials op youtube maar:S er komt steeds "cannot reach server" dus tja dat werkt niet nu de alternatiefe toen ging ik een server opzetten gewoon normaal zonder een programma en als ik de poort 25565 wil openmaken lukt het niet maar ik ben van provider gewisselt dus binnen 2 weken krijg ik een nieuwe modem dan ga ik het opnieuw proberen maar de alternatiefe weg gaat me volgens mij ook niet lukken want hamachi is het makkelijkst als die het niet doet dan doet die aletrnatiefe weg ook niet ik weet echt niet waarom kan iemand mij helpen

Alvast bedankt
2. Test of je vanaf je lokale netwerk erheen kan connecten
3. Forward port van router > lokale ip van de pc die minecraft draait
4. Test of je vanaf het internet erbij kan (what is my ip in google).
Ps. Hamachi lijkt mij alleen nodig met cracked versions?
[ Voor 4% gewijzigd door marshallq op 23-01-2012 10:30 ]
Verwijderd
dat heb ik al gebprobeert local host werkt gewoon dus het is effe afwachten voor de nieuwe modem en al:) maar waarom doet hamachi het niet want ik d8 als hamachi het niet doet laat staan dat het gaat lukken met die ip adres en al tja effe afwachten dan laat ik nog wel weten.
Echt ebdankt voor de moeite en de support dankjewel.:)
Laat hamachi eens weg, dit is helemaal nergens voor nodig. Gewoon de juiste port forwarden vanaf je router.Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:39:
hmm
dat heb ik al gebprobeert local host werkt gewoon dus het is effe afwachten voor de nieuwe modem en al:) maar waarom doet hamachi het niet want ik d8 als hamachi het niet doet laat staan dat het gaat lukken met die ip adres en al tja effe afwachten dan laat ik nog wel weten.
Echt ebdankt voor de moeite en de support dankjewel.:)
TCP 25565 volgens mij.
Verwijderd
haha oke ik zal me best doen:)dankjewl voor je support.marshallq schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:42:
[...]
Laat hamachi eens weg, dit is helemaal nergens voor nodig. Gewoon de juiste port forwarden vanaf je router.
TCP 25565 volgens mij.
Indien luminescense van alle lichtbronnen gelijk verspreiden dan had ik graag een 3d model hiervan.
Of is het nog makkelijker: 1 blok verder = -1 luminescense? Geldt dit ook voor diagonaal?
Heb je daar een bron voor? Want dat zou betekenen dat de lightspread raar komt uit te zien, iets als dit:Berthenk schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:16:
Diagonaal is eigenlijk -2 aangezien er een blok vooruit moet en eentje naar de zijkant.
0
1
2
3
4
5_____0
6____1
7___3
8__5
9 7
X 9 8 7 6 5 4 3 2 1 0
MGMMMMGM
MGMGGMGM
MGMGGMGM
MGMMMMGM
M = Broken brick stone (uit strongholds)
G = Glass
Daaronder allemaal lava
Dat wordt het pad waar je op loopt. Dit wordt allemaal gedaan in survival, omdat ik het anders gewoon te simpel vind
Weet iemand alleen Fencing wat in deze situatie niet afbrand? Aangezien wooden fencing dit wel doet. Zou die nether fence (Nether strongholds) kunnen helpen?
Verticaal gezien krijg je:
f f f f
MGGM
L L L L
MMMM
f = Fence
M = broken brick
L = Lava
G = glass
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
[F]
[B]
[L]
F = Fence
B = Block
L = Lava
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Yep, WE en dan //regen. wel eerst een selectie makenmarshallq schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:30:
*Knip*
Ik hoop dat hij weet dat WE voor WorldEdit staat (must have Bukkit plugin).Oggu schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:20:
[...]
Yep, WE en dan //regen. wel eerst een selectie maken
command | permission | omschrijving |
//regen | worldedit.regen | hergenereer de content van een selectie |
[ Voor 36% gewijzigd door WillemSV op 23-01-2012 16:15 ]
Mods waarop het betrekking heeft:
-WorldGuard
-WorldEdit
-LWC
-PermissionsEx
Wat ik graag wil:
-Users hebben een /claim commando: Claimed bv. 1000 blokjes waarin niemand kan hakken behalve hij. Nu zegt hij bv. nog met /claim region dat ik eerst via WE het gebied moet aangeven. Als ik dit probeer in WE met //wand dan lijkt het niet te werken. Ik wil het graag simpel houden.
-Voorkomen dat Users rechten op iemand anders zijn kist/duer etc. kunnen zetten indien die user dat zelf nog niet gedaan heeft.
-Users de optie geven om buddies toe te voegen aan hun "ge-claimed" stuk land zodat ze kunnen helpen met bouwen.
-Suggesties mbt de rest van de commando's en algemene beveiliging (bv. dat users niet bepaalde commando's wel kunnen of bv. handige admin dingen zijn welkom).
Waar ik mee zit zijn vooral de combinatie van plugins en waar ik rechten moet instellen.
Ps. Ik besef dat dit vast allemaal ergens op het internet staat, maar ik kom vooral losse onderdelen tegen ipv een compleet plaatje. Dus als iemand me weg wil helpen als MC Admin dan zou dat echt super zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door marshallq op 23-01-2012 20:45 ]
Ik denk niet dat iemand zin heeft om je hele permission file in elkaar te gaan zetten. Je moet per plugin gaan kijken welke permissions er zijn (staat meestal op de dev pagina van bukkit), en dan per group deze permissies toevoegen. Ik gebruik hier altijd een YAML helper voor, waar je gewoon eenvoudig groepen ed. kan aanpassen en make.marshallq schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:35:
Zou iemand van jullie me wellicht willen helpen met het configureren van wat zaken op de server?
Mods waarop het betrekking heeft:
-WorldGuard
-WorldEdit
-LWC
-PermissionsEx
Wat ik graag wil:
-Users hebben een /claim commando: Claimed bv. 1000 blokjes waarin niemand kan hakken behalve hij. Nu zegt hij bv. nog met /claim region dat ik eerst via WE het gebied moet aangeven. Als ik dit probeer in WE met //wand dan lijkt het niet te werken. Ik wil het graag simpel houden.
-Voorkomen dat Users rechten op iemand anders zijn kist/duer etc. kunnen zetten indien die user dat zelf nog niet gedaan heeft.
-Users de optie geven om buddies toe te voegen aan hun "ge-claimed" stuk land zodat ze kunnen helpen met bouwen.
-Suggesties mbt de rest van de commando's en algemene beveiliging (bv. dat users niet bepaalde commando's wel kunnen of bv. handige admin dingen zijn welkom).
Waar ik mee zit zijn vooral de combinatie van plugins en waar ik rechten moet instellen.
Huidige PermissionsEx config:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 groups: default: default: true prefix: '&8DEF&7 ' options: rank: '1000' permissions: - modifyworld.chat Member: prefix: '&8MEM&7 ' permissions: - modifyworld.* options: rank: '900' Moderator: prefix: '&1MOD&7 ' permissions: - -modifyworld.mobtarget.* - modifyworld.* options: rank: '100' Admins: prefix: '&4ADM&7 ' permissions: - -modifyworld.mobtarget.* - '*' options: rank: '0' users: Blaat: group: - Admins
Addons:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ChatManager 1.15 dynmap 0.29.2-719 LWC 4.0.7 (b613-git-754ca078) milkAdmin 1.4-08.04 Modifyworld 1.16 (DISABLED) Permissions 2.7.7 PermissionsEx 1.17 RemoteToolkitPlugin 0.6 WorldEdit 5.1.1 WorldGuard 5.4
Ps. Ik besef dat dit vast allemaal ergens op het internet staat, maar ik kom vooral losse onderdelen tegen ipv een compleet plaatje. Dus als iemand me weg wil helpen als MC Admin dan zou dat echt super zijn.
And that's how one and one makes three.
Intussen 10 000+ Vlamingen en Nederlands die er spelen
Hoofdserver IP: s1.worldofminecraft.be:25565
Accountcreatie: klik hier
Ben ik wel met je eens en bedankt voor de tip. Verder lijkt het me ook redelijk simpel met wat ik wil en inmiddels heb ik in elk geval opties om mensen 3 regions te laten claimen van 40k blokken.BlueCola schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:39:
[...]
Ik denk niet dat iemand zin heeft om je hele permission file in elkaar te gaan zetten. Je moet per plugin gaan kijken welke permissions er zijn (staat meestal op de dev pagina van bukkit), en dan per group deze permissies toevoegen. Ik gebruik hier altijd een YAML helper voor, waar je gewoon eenvoudig groepen ed. kan aanpassen en make.
Enige nadeel: als ze van -128 tot 128 willen moeten ze er eerst naartoe graven/bouwen. Ik weet dat dit anders kan en daar kom ik ook nog wel achter, maar het begin is er.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| groups: default: default: true prefix: '' permissions: - modifyworld.* - worldedit.wand - worldguard.region.claim - worldguard.region.define - worldguard.region.redefine.own - worldguard.region.select.own.* - worldguard.region.info.own - worldguard.region.addmember.own.* - worldguard.region.removemember.own.* - worldguard.region.list.own - worldguard.region.flag.flags.greeting.* - worldguard.region.flag.flags.farewell.* - worldguard.region.remove.own.* - worldguard.region.setpriority.own.* - worldedit.selection.size - worldedit.selection.shift - worldedit.selection.pos - worldedit.selection.hpos - worldedit.wand.toggle - worldedit.wand - lwc.protect options: rank: '1000' admins: prefix: '&4ADM&7 ' permissions: - '*' options: rank: '0' |
Verder lijkt de rest ook wel aardig te werken.
[ Voor 4% gewijzigd door marshallq op 28-01-2012 21:31 ]
zorgt ervoor dat je selectie van bedrock tot sky loopt
zeeeeeer handig command voor zulk soort dingen!
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ja, die is inderdaad super handig. ThanksMattie112 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:28:
//expand vert
zorgt ervoor dat je selectie van bedrock tot sky loopt
zeeeeeer handig command voor zulk soort dingen!
//expand 1000 up
en
//expand 1000 down
tot ik dat command ergens tegenkwam
ofja graven: dat werkt ook altijd
Klopt. Het is survival. Creeper damage en enderman blokken verplaatsen staat wel uit. Ook gebruiken wij McMMO zodra die ge-update is. Tijdelijk is die uitgeschakeld omdat die buggs heeft. TheYeti heeft development overgenomen (8 jan 2012).D4NG3R schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:02:
Ik heb trouwens nog een server toegevoegd aan de TS. Ik ben er zelf nog niet geweest maar het lijkt mij een interessante server als je van RPG-gameplay houd.
Dankje voor toevoegen!
Edit: Maar we hebben ook een s2 creative vlakke wereld!
[ Voor 5% gewijzigd door WillemSV op 24-01-2012 13:58 ]
Verwijderd
Ik merkte overigens gister wel wat rare stuttering, alsof de muis een beetje plakkerig is. Misschien dat dat door de terreingeneratie komt, want voor de rest gaat het echt als een gek.
Dus voor de tweakers die op mijn server spelen:
-Je kan nu je eigen zones claimen
-Je kan nu je chests / doors etc beveiligen
-De server zal nu (mits alles goed loopt) 24/7 up zijn!
-En nog wat andere opties
De handleiding:
-Verwijderd ivm nieuwe versie verder in het topic > gepost 30 jan-
[ Voor 25% gewijzigd door marshallq op 30-01-2012 15:08 ]
Vond ze wel erg grappig.
Na ongeveer 30 verschillende fences en mogelijkheden hebben getest, lijkt het erop dat als er glas 1 blok naast de fence zit met lava eronder, de fencing wel kan afbranden. Dit zijn Blocks, geen panes (die heb ik nog niet getest)D4NG3R schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:43:
Nether-fence brand afaik niet nee. En ook gewone fences heb ik nog nooit spontaan in brand zien vliegen als er minimaal 1 blok tussen de lava en de fence zit (in de hoogte)
[F]
[B]
[L]
F = Fence
B = Block
L = Lava
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Vooral doen, want ik ben er nu 3 dagen en vind t schitterend! Als er nu meer mensen spelen kunnen we ook wat sneller chatten, is toch veel leuker!Speek schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 08:35:
@marshallq Nice, zal vanavond weer eens een kijkje nemen
Dr wordt binnenkort een tramsysteem aangelegd waardoor we elkaars gebieden ook kunnen bezoeken
Ze zouden gewoon een neutral biome moeten maken die altijd tussen alle andere biomes zitten. Deze biome is dan een soort van middenweg van alles.Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:24:
[afbeelding]
Dit ziet er gewoon raar uit hoewel ik de jungle zelf er mooi vind moeten ze echt wat doen aan die overgangen. Teven zou ik er geen probleem mee hebben als ze veeeeel groter zijn.
Verder zijn ze goed bezig.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Gewoon
20% jungle biome chance, 80% desert biome chance Block 1
25% jungle biome chance, 75% desert biome chance Block 2
30% jungle biome chance, 70% desert biome chance Block 3
35% jungle biome chance, 65% desert biome chance Block 4
Zal vast wat beter uitgewerkt moeten
Maar ik kom vanavond zeer zeker kijken. Wordt tijd dat ik voortgang boek met mn huis. Ik ben echt te perfectionistisch voor Minecraft zeg.. In mn hoofd ziet alles er beter uit
[ Voor 54% gewijzigd door speek1984 op 25-01-2012 13:50 ]
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Dit zal niet echt werken aangezien dan sowieso nog desert en jungle naast elkaar hebt zonder tussenland.th4k1ck3r schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:37:
Zo lastig zal t toch niet zijn om een overgang te coderen?
Gewoon
20% jungle biome chance, 80% desert biome chance Block 1
25% jungle biome chance, 75% desert biome chance Block 2
30% jungle biome chance, 70% desert biome chance Block 3
35% jungle biome chance, 65% desert biome chance Block 4
Zal vast wat beter uitgewerkt moeten
Verder kan je dan dus ook het volgende krijgen:
JDDDDDDDDDJJJJJJJJJD
J = jungle, D = desert
Links van de J is alles dus jungle en rechts van de D is alles desert.
Zal niet echt een mooie overgang geven
PS wellicht dat we binnenkort ook eens komen kijken op de server van Marchallq.
Heb tot nu toe enkel even op de TweakCraft server gezeten en voor de rest alleen op eigen server(s) met max 4 spelers. Maar lijkt me ook wel eens leuk om met wat meer man op een server te zitten.
[ Voor 15% gewijzigd door BSTNjitRam op 25-01-2012 14:56 ]
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Op de server van Marshallq zitten we ook pas met 7 manBSTNjitRam schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:54:
[...]
Dit zal niet echt werken aangezien dan sowieso nog desert en jungle naast elkaar hebt zonder tussenland.
Verder kan je dan dus ook het volgende krijgen:
JDDDDDDDDDJJJJJJJJJD
J = jungle, D = desert
Links van de J is alles dus jungle en rechts van de D is alles desert.
Zal niet echt een mooie overgang geven
PS wellicht dat we binnenkort ook eens komen kijken op de server van Marchallq.
Heb tot nu toe enkel even op de TweakCraft server gezeten en voor de rest alleen op eigen server(s) met max 4 spelers. Maar lijkt me ook wel eens leuk om met wat meer man op een server te zitten.
EDIT: Ook wel handig om eens een map te maken, even uitvogelen hoe dat moet straks
[ Voor 31% gewijzigd door speek1984 op 25-01-2012 15:17 ]
Ik ben rond 10 uur online! Ik ben eigenlijk altijd pas rond 10 uur online...Speek schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:16:
Same here, ben alleen nog druk bezig met mn huissie. Heb nog niet eens geminedHopelijk komt daar vanaaf verandering in
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.
Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers