Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Hm, ik dacht dat toch ook in de Wiki gelezen te hebben :)
Of dat ging om enemies ipv friendlies..dat kan ook.

[ Voor 34% gewijzigd door speek1984 op 03-01-2012 12:11 ]

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:42

Toppertje

www.davideografie.nl

FastFred schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:17:
:x Dat was misschien wel wat sneller gegaan ja :P Maar ach, ik heb ze er nu staan. Heb ook al een stuk of 8 schapen nu die ik af en toe kan scheren, maar dat wol groeit zo super langzaam aan....
Wol groeit nog niet aan, in de volgende update gaan schapen gras eten en daardoor zal de wol aangroeien.
Rakkerzero schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:30:
Kan je ook niet met een hengel dieren 'trekken'?
Volgens mij kan dit wel, ik heb het voorheen wel eens gedaan. Gaat ook zeer traag trouwens.
Wheat werkt het beste en snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:11
Met een hengel gaat het ook, richting het dier mikken en dan terug trekken alsof je een vis binnen haalt. Alleen moeten er dan geen bomen in de weg staan, plus je raakt de dieren ermee, zelfde als met een zwaard of met je handen, dus ze lopen damage op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:35

Auredium

Informaticus Chaoticus

Afbeeldingslocatie: http://img842.imageshack.us/img842/998/mine02.png

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Wow, nice. Sfeervol plaatje! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Die smiley in 't gebouw ziet er nog steeds niet uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Zo te zien zit daar nu een block tussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Dat heet Pareidolie. Het herkennen van iets in onduidelijke formaties.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
wij hebben nu een server online gezet. spelen nu ongeveer 10 actieve spelers op (nederlands) en komen steeds meer engelsen ook bij. het is een beetje qua style medieval achtig.

mocht je een keer willen kijken :)

176.31.0.136
meer info hier http://www.minecraftforum...omsearch__1#entry11639496

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Danm zit nu 2 daagjes online met minecraft ( eerder niet gedaan om dat ik dan echt geen leven meer ga krijgen)

Helaas dus niet gelukt.En moet zeggen al zit ik nog maar in de newbie world t is al stukken beter als alleen spelen hehe

dit word mijn kasteel. ben met de eerste toren en zijkant klaar :P
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2zp6ngy.png

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Ziet er machtig uit zo tegen die berg op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik weet niet of iemand anders het al ontdekt heeft. Maar ik heb vanavond tijdens wat werkzaamheden in mijn wheat veldje ontdekt dat als je Shift ingedrukt houd, je over je veld heen kunt lopen zonder dat je de groeiende wheat zeg maar kapot maakt :) Maakt het een stuk makkelijker om te farmen moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:43
Is al bekend en dat werkt al sinds dat sneaking is toegevoegd ;) .

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Wheat
It helps to fence off areas where ground has been tilled or where a user is trying to grow wheat. If either a user or mob walks over the block of growing wheat it will often die and revert back to being plain dirt, unless the player sneaks by holding shift.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:26
Sinds een maand of zo is mijn zoontje van 3 jaar ook een fan van Minecraft! Ik heb samen met hem een boerderij gemaakt met enkele weides voor schapen, koeien en varkens en een kippenren en een graanveld. Hij vindt het leuk om rond te lopen in de wereld en blokken te plaatsen en te verwijderen en boer te spelen :)
Het is een creative wereld op peaceful zodat er geen enge beesten kunnen spawnen.
Hij breekt wel af en toe per ongeluk de omheiningen en de dieren ontsnappen dan. Hij probeert ze dan terug in de wei te duwen, maar daardoor krijgen de dieren natuurlijk schade en gaan ze soms dood.
Ik zou graag een mod willen installeren waardoor de dieren niet meer dood kunnen, maar eventueel wel nog kunnen geduwd worden. Ik heb al wat rondgekeken op minecraftforum.net maar nog geen geschikte mod gevonden. Kent er hier iemand een mod die zo'n mogelijkheid biedt?

Edit: Ik zou willen dat hij als speler de dieren niet meer kan doodmaken omdat ik dat opvoedkundig niet verantwoord vind. Uitleggen dat hij wheat moet nemen en dat de dieren dan volgen lukt wel, maar ik wil gewoon niet dat hij dieren kan doodmaken.
Wel grappig om te zien hoe snel hij de dingen snapt: hij deelt nu al graan uit aan de dieren om te kweken nadat ik dat voorgedaan had. "Papa, kijk ik geef die varkens een beetje graan, ze geven kusjes en er komt een baby!" _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Otherside1982 op 05-01-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idifix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Otherside1982 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:06:
Sinds een maand of zo is mijn zoontje van 3 jaar ook een fan van Minecraft! Ik heb samen met hem een boerderij gemaakt met enkele weides voor schapen, koeien en varkens en een kippenren en een graanveld. Hij vindt het leuk om rond te lopen in de wereld en blokken te plaatsen en te verwijderen en boer te spelen :)
Het is een creative wereld op peaceful zodat er geen enge beesten kunnen spawnen.
Hij breekt wel af en toe per ongeluk de omheiningen en de dieren ontsnappen dan. Hij probeert ze dan terug in de wei te duwen, maar daardoor krijgen de dieren natuurlijk schade en gaan ze soms dood.
Ik zou graag een mod willen installeren waardoor de dieren niet meer dood kunnen, maar eventueel wel nog kunnen geduwd worden. Ik heb al wat rondgekeken op minecraftforum.net maar nog geen geschikte mod gevonden. Kent er hier iemand een mod die zo'n mogelijkheid biedt?
Hij kan wheat in zijn handen nemen dan kan ie ze lokken en dan lopen ze gewoon achter hem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Ik denk dat hij dat nou juist niet helemaal uitgelegd krijgt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Heeft iemand enig idee hoe ik minecraft Pocket edition maps kan back uppen?

Ik kan nergens wat vinden en wil toch graag een keer veilig opslaan.

Ik heb namelijk al flink wat uren gespendeerd in mijn minecraft stadion en ik wil mijn telefoon updaten naar 5.01. (iOS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Zo, ik heb een wijziging aan mijn minecraft bestemmingsplan gemaakt. :P

Omdat ik een sneeuwlandschap heb is een weg maken niet practisch 1 sneeuwbui en de weg is niet meer zichtbaar tenzij ik hem overdek. Ik heb al geprobeerd glowstone onder de weg te stoppen maar dit werkte niet. Geen licht = geen warmte. Omdat een weg maken dan vooral een geklungel wordt met licht en een halfwassen oplossing maak ik er een verhoogde spoorweg van.

De spoorlijn zal door een groot bos gaan en uiteindelijk door een middeleeuwse vestingmuur gaan en eindigen in een groot stenen station. Uiteindelijk moet het een middeleeuwse vestingstad worden met kerk en kasteel. Het station zal een uitgang krijgen naar iedere windrichting. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auredium schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:15:
Zo, ik heb een wijziging aan mijn minecraft bestemmingsplan gemaakt. :P

Omdat ik een sneeuwlandschap heb is een weg maken niet practisch 1 sneeuwbui en de weg is niet meer zichtbaar tenzij ik hem overdek. Ik heb al geprobeerd glowstone onder de weg te stoppen maar dit werkte niet. Geen licht = geen warmte. Omdat een weg maken dan vooral een geklungel wordt met licht en een halfwassen oplossing maak ik er een verhoogde spoorweg van.

De spoorlijn zal door een groot bos gaan en uiteindelijk door een middeleeuwse vestingmuur gaan en eindigen in een groot stenen station. Uiteindelijk moet het een middeleeuwse vestingstad worden met kerk en kasteel. Het station zal een uitgang krijgen naar iedere windrichting. :)
En de weg verzinken in het landschap en dan halfsteps als wegbedekking gebruiken wil niet? Snow blijft niet op halfsteps liggen. Dan doe je dus dit:
code:
1
2
3
4
++__++

+ = normaal landschap
_ = halfstep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 22:03

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik vind het zo idioot dat je niks kan zetten/leggen op halve blokken. Daar mogen echt weleens iets aan veranderen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Zo, ik heb inmiddels even mijn nieuwe railway afgemaakt. De railway komt te lopen naar een nog te bouwen middeleeuwse stad.

Met station erbij:
Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/3571/minecraft03.png

Railway bij nacht:
Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/7665/minecraft04.png

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Heren, ik ben wat aan het prutsen met een lokale Minecraft server hier. En na een hele lange tijd wil ik het weer eens proberen. Maar de server draait nog 1.7.3 en de client op m'n pc is volledig up to date. Dus ik krijg een 'outdated server' melding. Is er een speciale manier van updaten? Of is het gewoon de nieuwe Minecraft.exe voor servers downloaden en de .exe van 1.7.3 vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:59

junglebeast

hier staat iets

FastFred schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:48:
Heren, ik ben wat aan het prutsen met een lokale Minecraft server hier. En na een hele lange tijd wil ik het weer eens proberen. Maar de server draait nog 1.7.3 en de client op m'n pc is volledig up to date. Dus ik krijg een 'outdated server' melding. Is er een speciale manier van updaten? Of is het gewoon de nieuwe Minecraft.exe voor servers downloaden en de .exe van 1.7.3 vervangen?
Ik gebruik de laatste tijd deze installer.

http://forums.bukkit.org/...rs-minecraft-1-0-0.26555/

Er zit ook een mooi gui bij voor de controle van je server via Pail.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Heb alles er maar af geflikkerd en heb 'm opnieuw geinstalleerd. Echter, 1.0 is wat zwaarder dan 1.7.3 :P

Ik speel er nog niet eens op, server draait gewoon idle "cant keep up! Did the system time change, or is the system overloaded" systeemtijd staat goed.

FYI: Pentium 4 2.4Ghz, 1,5GB RAM :P

EDIT: hij blijft nu telkens terug komen met "The server responded with an invalid server key"

Heb alles uit het mapje gehaald waar de Minecraft_server.exe staat. Nieuwe wereld aangemaakt, maar hij blijft die melding geven in de client als ik wil connecten. De server zegt dan "[INFO] /192.168.2.4:51188 lost connection"

Ah, als ik het probeer met "Direct Connect" dan mekkert hij over Java, die ook maar 's updaten :P

EDIT2: java geupdate, server werkt :)

[ Voor 48% gewijzigd door FastFred op 08-01-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Zo, even een station in elkaar gefrutseld met mijn verbeelding.
Afbeeldingslocatie: http://img811.imageshack.us/img811/1603/station.png

Het principe is simpel. Karretje komt erin, triggert push schakelaar en wordt naar beneden gedirigeerd. Op de achtergrond de ingang van mijn nog te bouwen middeleeuwse stadje. Maar das nog niet helemaal af. Moet nog een leuk patroon erin borduren om het niet al te saai te laten lijken.

/edit; het principe is nog simpeler. Ik heb de rail switches weg gehaald omdat ik problemen voorzag en een corner gemaakt waardoor het een passief en altijd werkend systeem is in het railway house zelf.

[ Voor 20% gewijzigd door Auredium op 09-01-2012 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Grappig, speel alweer wat maandjes Minecraft maar nog niet hier gekeken naar een topic :)
Heerlijke game en de 14,99 die ik ervoor heb betaald meer dan waard. Speel het ook gewoon op mijn MacBookPro, alhoewel die dan wel loeit als een malle :+

De game blijft gewoon heerlijk om te spelen omdat je zelf bepaalt wat je gaat doen. Speel met wat bekenden ook multiplayer en daar worden al de nodige stations/rails met uitzicht aangelegd enzo, echt gaaf :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

Ben al een tijdje bezig met een bergstad op een server.

Voorkant

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PNFfnl.jpg

Achterkant - kun je vulkaan goed zien.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/T76Ril.jpg

En de haven waar de spelers kunnen gaan wonen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Bfjuwl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Auredium schreef op zondag 08 januari 2012 @ 17:09:
Zo, even een station in elkaar gefrutseld met mijn verbeelding.
[afbeelding]

Het principe is simpel. Karretje komt erin, triggert push schakelaar en wordt naar beneden gedirigeerd. Op de achtergrond de ingang van mijn nog te bouwen middeleeuwse stadje. Maar das nog niet helemaal af. Moet nog een leuk patroon erin borduren om het niet al te saai te laten lijken.

/edit; het principe is nog simpeler. Ik heb de rail switches weg gehaald omdat ik problemen voorzag en een corner gemaakt waardoor het een passief en altijd werkend systeem is in het railway house zelf.
Imageshack is onwijs traag. Je hebt genoeg karma voor een fotoalbum hier op t.net, gebruik dat dan ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

FastFred schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:28:
[...]

Imageshack is onwijs traag. Je hebt genoeg karma voor een fotoalbum hier op t.net, gebruik dat dan ook ;)
Maaar...maar... mijn Karmapunten zijn net zo hoog. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
junglebeast schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:10:

Voorkant

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Oh.. my.. God.. Dat is echt gigantisch. Mooi hoor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Auredium schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:37:
[...]

Hhahaha, deed mij ook ff pijn, maar is zo veel gemakkelijker dan telkens een kop koffie drinken als je een foto op imageshack of photobucket ofzo wilt bekijken

[ Voor 17% gewijzigd door FastFred op 09-01-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 15:03
Je kan ze ook bij mij uploaden

http://upload.mattie-systems.nl

Ik geef geen garanties hoelang het beschikbaar blijft maar de oudste zijn alweer een jaar of 2 oud :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auredium schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:37:
[...]

Er gaat geen karma ervanaf, er wordt alleen een functie geactiveerd en je blijft netzoveel bruikbare karmapunten houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024

Voorkant
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er zeer goed uit! _/-\o_

Ik ben ook weer eens opnieuw begonnen. Ik zal binnenkort wel eens wat plaatjes uploaden.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:50:
[...]

Er gaat geen karma ervanaf, er wordt alleen een functie geactiveerd en je blijft netzoveel bruikbare karmapunten houden
je kan ook heel makkelijk picasa nemen dan kan je heel simpel resizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

SToRM666 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:14:
[...]

Ziet er zeer goed uit! _/-\o_

Ik ben ook weer eens opnieuw begonnen. Ik zal binnenkort wel eens wat plaatjes uploaden.
Bedankt :)

Ik gebruik imgur btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben zelf sinds een week ook fanatiek Minecraft aan het spelen :)

Nu heb ik wat vragen daarover waarop hopelijk iemand antwoord kan geven:
- Hoe zit het met resources in een multiplayer server, gaan die nooit op?
- Zijn de werelden die je laat generaten allemaal van dezelfde grootte?
- Ik heb nu een MP server draaien met bukkit, nog suggesties daarvoor? Ik wil graag van SP afstappen zodat ik vrienden kan laten inloggen op mijn server.
- Is het slim om de MP server zelf de map laten generaten of zijn er betere manieren? Ik heb ook al wat rondgekeken en bv. ZOMG gevonden waarbij je map generation wat meer kan customizen.

Ps. in lava vallen met je enige diamond axe is :'(

Edit: Waarom groeien mijn shrooms niet naar aanliggende tegels? Ik heb ook al op het zelfde niveau geprobeert en met dirt. Sceenshot: http://imageshack.us/photo/my-images/252/20120108182759.png/

[ Voor 12% gewijzigd door marshallq op 10-01-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ze gaan net zo goed "op" als in single player.
Ze zijn net zo groot als dat jij kan exploren :p (ze worden vanzelf groter zodra je bij de rand van de wereld komt)
- Ik heb nu een MP server draaien met bukkit, nog suggesties daarvoor? Ik wil graag van SP afstappen zodat ik vrienden kan laten inloggen op mijn server.
Bukkit is prima, er zijn heel veel plugin's dus je kan hem helemaal maken zoals je hem zelf wil
- Is het slim om de MP server zelf de map laten generaten of zijn er betere manieren? Ik heb ook al wat rondgekeken en bv. ZOMG gevonden waarbij je map generation wat meer kan customizen.
Als je een random map wil: waarom niet? Je kan ook gewoon een seed opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

marshallq schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:17:
Edit: Waarom groeien mijn shrooms niet naar aanliggende tegels? Ik heb ook al op het zelfde niveau geprobeert en met dirt. Sceenshot: http://imageshack.us/photo/my-images/252/20120108182759.png/
Omdat:
quote: minecraftwiki
As of Beta 1.8 mushroom spreading is nerfed, so that a mushroom will only spread if there are fewer than 5 mushrooms in an area of 9x9x3 around the original mushroom. This has made Mushroom farming very inefficient and many of the methods below will not work in 1.8+. However, the addition of Huge Mushrooms makes farming much easier.
Pak dus gewoon een kleine mushroom, zet hem op dirt, wat bone meal erop, de grote mushroom kapot hakken, en je hebt er heel wat kleintjes bij.

Vraagje: Gebruiken jullie ook mob tower's in multiplayer? En zo ja, welke?
Ik was van plan deze te maken, maar vroeg me af of jullie betere ideeen hebben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th4k1ck3r
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-06 14:08
Toppertje schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:58:
Vraagje: Gebruiken jullie ook mob tower's in multiplayer? En zo ja, welke?
Ik was van plan deze te maken, maar vroeg me af of jullie betere ideeen hebben ;).
Misschien een wat minder gecompliceerde? Maak gewoon een die voor jou genoeg items levert. Waar heb je nu echt 6000 items per uur voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 22:03

Zeror

Ik Henk 'm!

Als je veel wol ofzo nodig hebt, is een (spider) farm best handig om te hebben hoor.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

th4k1ck3r schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:14:
[...]
Misschien een wat minder gecompliceerde? Maak gewoon een die voor jou genoeg items levert. Waar heb je nu echt 6000 items per uur voor nodig?
Het val-systeem sprak mij aan omdat je geen items kwijt raakt door ze in lava te drukken...
De rest is inderdaad vrij gecompliceerd, maar daar heb je er meer van, gister vond ik de etho's Mob processor (EMP)...

Heb je een voorbeeld van een niet gecompliceerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloeilamp
  • Laatst online: 17:49

Voorkant

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dit ziet er ook echt wel mega vet uit, heeft je wel een boel tijd gekost of niet?

Ik heb zelf ook een paar weekjes minecraft gespeeld maar niet echt mijn spel, maar de creaties die ik voorbij zie komen.... Ik vraag me ook vaak af hoe bedenk je het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:58
pdj91 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:53:
[...]
Ik vraag me ook vaak af hoe bedenk je het!
Dat vraag ik me ook af :D Met z'n tweeën is het leukst, omstebeurt een beetje bouwen, en dan heb je twee ideeën wat samen 1 idee wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
Mattie112 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:20:
Ze gaan net zo goed "op" als in single player.
Ze zijn net zo groot als dat jij kan exploren :p (ze worden vanzelf groter zodra je bij de rand van de wereld komt)
Bukkit is prima, er zijn heel veel plugin's dus je kan hem helemaal maken zoals je hem zelf wil
Als je een random map wil: waarom niet? Je kan ook gewoon een seed opgeven.
Thanks voor de antwoorden, ik ben nu samen met een vriend druk aan het bouwen op mijn server :D

Een ding viel me wel op, creepers exploderen volgens mij een stuk sneller dan in mijn SP games. Heeft iemand anders dit gevoel ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloeilamp
Ik speelde het altijd met 2 anderen op een server, iedereen een beetje bouwen in zijn eigen gebiedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Laatst online: 29-09 21:03

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

marshallq schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:09:
[...]
Een ding viel me wel op, creepers exploderen volgens mij een stuk sneller dan in mijn SP games. Heeft iemand anders dit gevoel ook?
Door de lag is het moeilijker om op tijd bij ze weg te komen (daadwerkelijke afstand op de server is niet gelijk aan de weergegeven afstand)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
In mijn bukkit server mogen creepers wel exploderen maar ze beschadigen de map niet :) echt een aanrader! Deze functionaliteit (+meer) zit in WorldGuard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloeilamp
Ik vond het bouwen altijd het leukste van he spel, misschien binnenkort nog eens proberen met die mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mattie112 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:29:
In mijn bukkit server mogen creepers wel exploderen maar ze beschadigen de map niet :) echt een aanrader! Deze functionaliteit (+meer) zit in WorldGuard
In mijn bukkit server maken creepers 8x zo grote explosions, kan je griefen met fireballs, exploderen luchteilanden en wordt de hele map een gatenkaas :+

Weet iemand hoe je sdk mods op je bukkit krijgt?, mpmodloader for bukkit is alleen voor 1.8.1

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

pdj91 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:53:
[...]

Dit ziet er ook echt wel mega vet uit, heeft je wel een boel tijd gekost of niet?

Ik heb zelf ook een paar weekjes minecraft gespeeld maar niet echt mijn spel, maar de creaties die ik voorbij zie komen.... Ik vraag me ook vaak af hoe bedenk je het!
Ben er sinds begin November mee bezig. Er zitten ook nog ruimtes onder de stad. En ben Mod daar dus doe het beetje bij beetje. Zal nog wel een filmpje maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Toppertje schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:49:
[...]

Het val-systeem sprak mij aan omdat je geen items kwijt raakt door ze in lava te drukken...
De rest is inderdaad vrij gecompliceerd, maar daar heb je er meer van, gister vond ik de etho's Mob processor (EMP)...

Heb je een voorbeeld van een niet gecompliceerde?
Ik heb deze gemaakt (in SP - dat dan weer wel): werkt als een tierelier YouTube: No Water or Pistons - Mob Spawner (Minecraft 1.0)

Je moet uiteraard wel zorgen dat je in een 144x144x144 omgeving alles 'oplicht', zodat mobs alleen maar in je tower spawnen.

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
Mmh ik heb last van iets vreemds op mijn server.

Ik had een iron door met een hendel en na een tijdje plaatste ik een knop erbij terwijl de deur open stond. Nu lijken alle knoppen / deuren verkeerd om te werken :(

Dus als ik nu de knop indruk dan gaat de deur ff dicht, niet echt een goede beveiliging voor mijn fort hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marshallq schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:15:

Ik had een iron door met een hendel en na een tijdje plaatste ik een knop erbij terwijl de deur open stond. Nu lijken alle knoppen / deuren verkeerd om te werken :(

Dus als ik nu de knop indruk dan gaat de deur ff dicht, niet echt een goede beveiliging voor mijn fort hehe.
Bedankt, nu weet ik hoe een omgekeerde deur te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modernization
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09-2024
marshallq schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:15:

Lever en knop ff eraf, deur slopen en opnieuw plaatsen en knop plaatsen. Dan moet het gewoon weer werken, zelf ook wel eens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Functies die er zeker in gaan komen:
Added 18 new language translations
Removed 4 language translations
Slightly smoothed color transitions between biomes
Added proper color transitions for the darkened Swamp Biomes into other biomes
Reduced brewing time to 20 seconds
Decreased randomness of Enchantment Tables
Changed spawning eggs colors to better represent their respective mobs they spawn
Spawning eggs also reordered in the Creative Inventory screen
Changed biomes to be slightly more varied, examples of which being hills in forests and deserts
Re-added Beaches after being removed in Beta 1.8
Added World Type options, currently only Default and Superflat
Removed collision box from ladders, meaning they are no longer solid and can not be stood on
Updated the Fence Gate collision and hit boxes to align with Fences
Removed void fog
Items can be picked up in creative mode with a full inventory
Added 15 new splash texts
All music discs can be obtained if a skeleton kills a creeper
Sheep eat grass and tall grass to regrow their wool.
As a counterbalance, shearing sheep now yields 1-3 wool instead of 2-4
Added multiple languages.
Added a Spawn Egg items only available in creative mode
Changed farmland trampling.
Void Fog has been removed in Creative Mode.
Oak Leaves now have a 1/200 chance of dropping a Red Apple.
En nog wat bugfixes

Is dus eigenlijk een maintenance release met niet veel nieuwtjes
Dus ik verwacht dat bukkit+plugins dan ook snel een update krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
Mmmh beetje jammer dat ik net een fort op een leuke map gemaakt heb:

"Changed biomes to be slightly more varied, examples of which being hills in forests and deserts"

:(

Btw iemand nog tips over wat voor mods je op een survival server wilt hebben? Denk dat ik ook maar eens ga inlezen in bv. WorldGuard. Maar ik wil niet teveel veranderen en degene die ik erop laat ken ik toch dus.

[ Voor 38% gewijzigd door marshallq op 11-01-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Ik heb vorige week minecraft ontdekt.

Eerst een paar dagen in een grot geleeft, en nu heb ik een huisje gebouwd met een farm:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f0ec78188463/4f0ec781845e0-2012-01-11_23.20.31.png

Ga binnenkort beginnen met een mijn te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 25-09 16:34
Ik zie nergens een bug fix over dat animals over hekken springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
Een vraagje, kan je op de grond je farm etc hebben en dan een stuk erboven je huis, of groeien dingen eronder dan niet meer?

Ik dacht zelf dat zolang er genoeg licht op valt het wel werkt of niet?

[ Voor 23% gewijzigd door marshallq op 12-01-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:04
marshallq schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 14:46:
Een vraagje, kan je op de grond je farm etc hebben en dan een stuk erboven je huis, of groeien dingen eronder dan niet meer?

Ik dacht zelf dat zolang er genoeg licht op valt het wel werkt of niet?
Als je de farmgrond maar voldoende belicht (de planten moeten minimaal lvl 9 licht hebben. Met een kaars heb je op de block van de kaars zelf lvl 14, het blokje daarnaast lvl 13, het blokje daar weer naast lvl 12 etc. Diagonaal weet ik niet precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
Btw zodra 1.1 uit komt maak ik een nieuwe map op mijn server (ivm biodome overlapping, die wordt verbeterd). Mochten er mensen zijn die zeggen, wellicht is het wel leuk om de server wat meer te bevolken, dan hoor ik dat graag :)

Paar notes:
-Server draait op mijn pc (wellicht maak ik mijn 2de pc als server in de toekomst).
-Survival mode en geen mods (tot nu toe)
-Bedoeling is dat je minimaal buiten een "map" range gaat zitten van iemand anders en dan bv. een rails naar elkaar bouwt zodat je wat heen en weer kan pendelen.

Ben nu dus nog alleen met een vriend aan het bouwen maar het lijkt me wel leuk voor bv. leendertv die ook relatief nieuw is om eens samen met anderen te spelen?

Ik hoor het wel als er interesse is.

Edit:
http://mojang.com/2012/01/12/minecraft-1-1-update/

[ Voor 3% gewijzigd door marshallq op 12-01-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Hij is te downloaden via de client nu :)

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
Bah ik heb ineens een vreemde bug dat ik geen blokjes kan minen. Al weet ik nog niet of het aan mijn nieuwe 1.1 server of client ligt. :(

Zelfs na een complete re-install van server en client is het probleem er nog.. wtf

[ Voor 23% gewijzigd door marshallq op 12-01-2012 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

marshallq schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 17:33:
Bah ik heb ineens een vreemde bug dat ik geen blokjes kan minen. Al weet ik nog niet of het aan mijn nieuwe 1.1 server of client ligt. :(
Je staat misschien op spawn, ff stuk weglopen dus ;).
Loev schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:31:
Ik zie nergens een bug fix over dat animals over hekken springen.
Vind ik ook erg jammer, ontzettend vervelende bug! Het schijnt te helpen als je 3 hekken op elkaar
plaatst (not sure!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
Toppertje schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 17:36:
[...]

Je staat misschien op spawn, ff stuk weglopen dus ;).
Zucht, dat was het inderdaad -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Hehe, dat heb ik ook wel eens gehad ja, ik maar zoeken waarom het niet werkte... bleek de spawn-protection op 200 blocks te staan ofzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:58
Ben nu bezig met een McDonalds, de paal staat er al, ben bezig met het restaurant, maar moet vooral even kijken hoe ik tafels en een kassa ga maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Grrr.... ben ik na een hele tijd weer eens een leuke wereld begonnen en al redelijk ver, maar nu heb ik na de laatste update ploseling weer dat ik midden in een sneeuw biome zit en al het water is bevroren :(

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:34
Gerjannn schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:30:
Ben nu bezig met een McDonalds, de paal staat er al, ben bezig met het restaurant, maar moet vooral even kijken hoe ik tafels en een kassa ga maken..
De mooiste tafels maak je door een 'fence' - paal te plaatsen, en dan daarop een 'pressure plate' ;)

Leuke stoelen kan met een trapvorm (Die blokken waar je zo over heen kan lopen zonder te springen) en dan aan beide zijkanten een 'sign' te plakken, zonder tekst daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
Met 1.1 een nieuwe map gemaakt en daarmee ook een nieuw project. Niet de beste screenies, te druk met bouwen :+

Afbeeldingslocatie: http://www.picstation.net/thumbnails/cd64ab9d7f40bcccd2211349f0c2acd7.png
Mijn "fort"

Afbeeldingslocatie: http://www.picstation.net/thumbnails/0e0dd278873c3257c61e72017bd6a0e3.png
De onderwater ingang. De ingang is in de omgeving ergens verborgen met een trapdeur naar benenden tussen veel bomen / vines :).

Afbeeldingslocatie: http://www.picstation.net/thumbnails/ce89e4b3c2bd59beb7bcecbbd21b56a5.png
Bovenste laag op het fort, voor al het vee / huisje / glazen toren en wat andere zut.

Afbeeldingslocatie: http://www.picstation.net/thumbnails/1a4d5fc2dcc86958da34f306ee38a62c.png
De zon komt op, vanaf mijn glazen bol.

Afbeeldingslocatie: http://www.picstation.net/thumbnails/4bb6f2f20c5e0c6aea239cfa1ad4c9af.png
Overzicht vanaf de bovenkant :)

Volgende projecten zijn:
-torches allemaal goed plaatsen
-ondergrondse trein naar een maat van me bouwen
-graven naar de ondergrondse skeleton spawn die ik gevonden heb (zo'n constante spawn)
-diamond vinden > pickaxe > obsidian > enchanting + portal maken
-torentjes op de hoeken bouwen

En daarna zien we wel weer :)

Ps. dat het vee soms over hekjes heen kan is wel zeer irritant, hoop dat ze dat snel fixen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://ci.bukkit.org/job/...ukkit-1.1-R1-SNAPSHOT.jar
Jeej, eindelijk een 1.1 dev versie van bukkit :) , helaas dat de hosting nu wel wat probleempjes heeft!
lemmymet gaat zijn mc-server een update geven

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
Ik ben weer een paar daagjes verder in minecraft. Heel veel onder de grond geweest op zoek naar iron, gold, diamond, redstone... nu heb ik een aardig voorraadje.
Ik wil binnenkort een nieuwe mijnschaft maken die de reis naar beneden wat aangenamer gaat maken.

Mijn veldje met met wheat heb ik weg gehaald en daarvoor in de plaats heb ik een plantenkas gebouwd.
Gewoon een heel simpel ontwerpje (er groeien nu 40 planten in, volgens mij genoeg om om in leven te blijven):

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f11e6a1ddc21/4f11e6a1d9547-2012-01-14_21.14.45.png

De wheat groeit in twee lagen.
begane grond:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f11e7c24c7a5/4f11e7c2471b6-2012-01-14_21.24.41.png
vanaf boven:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f11e80c8bcef/4f11e80c86ef4-2012-01-14_21.30.39.png

Wat ik nu wil gaan doen is m'n huis weer afbreken.
Het moet meer een huis worden in plaats van een soort fort.
Met terras aan het water en een wat moderner ontwerp.
Eerst eens zien of ik ergens klei kan vinden (tot nu toe nog niet gevonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThE_En4CeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06 11:10
Je kan makkelijk klei vinden langs t water. Vooral in moerassen, om dat het water daar ondiep is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
@leendertv nice design met die wheat farm. Ik ben nu die van mij ook aan het aanpassen na zoiets :)

Btw als je een keer zin hebt om op mijn server langs te komen dan moet je het maar ff laten weten.

Edit:

Torentjes op de hoeken gemaakt en een greenhouse:
Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/581/20120115151429.png

8)

[ Voor 37% gewijzigd door marshallq op 15-01-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:50
Ik zelf handel met de npc van de mod Millenaire voor eten.
Is een leuke mod. En voegt ook nog eens mooie gebouwen in het landschap.
Geeft wat meer doelen in het spel zelf.

Ben alleen nog naar opzoek naar een mod waardoor je grotere kisten krijg. Je kan wel de mod Equivalent Exchange gebruiken. Heb ik gehad, maar vind het niks door dat je te makkelijk andere items kan krijgen. Heb zelf de neiging (omdat die er in zit) items om te zetten naar andere items. En dan wel op de plaatst zelf waar je bent. Je hoeft daardoor niet meer te farmen of wachten tot iets klaar is. De voeldoening is veel groter als je er zelf meer moeiten moet doen om iets te maken. Daarom heb ik het zelf weer er af gehaald. Ik had eens een keer gezien op youtube dat er een mod was waar een gouden en diamanten kist kon maken. Die kon je ook naast elkaar zetten en had de zelfde inhoud als van Equivalent Exchange. Weet niet de naam en heb gezocht maar kon het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Iemand toevallig de nieuwste DEV build van bukkit beschikbaar? ci.bukkit.org ligt er uit en ik wil even kijken of het werkt nu ik wat plugin's heb geupdated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
marshallq schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:39:Btw als je een keer zin hebt om op mijn server langs te komen dan moet je het maar ff laten weten.
Ja, lijkt me wel leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThE_En4CeR
@marshallq: Je fort word steeds gaver, echt supercool gemaakt en bedacht! Dit geeft mij ook weer wat inspiratie om te gaan bouwen.

Heb nu net in onze survival server een autoharvester gebouwd, zal er nog een filmpje van online gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
Als je me even een mail stuurt met je username (marshallq apenstaartje google dot com) dan mail ik je even het IP van de server.
ThE_En4CeR schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:17:
@marshallq: Je fort word steeds gaver, echt supercool gemaakt en bedacht! Dit geeft mij ook weer wat inspiratie om te gaan bouwen.

Heb nu net in onze survival server een autoharvester gebouwd, zal er nog een filmpje van online gooien.
Thanks, hier nog wat screenshots met nieuwe textures:

Afbeeldingslocatie: http://www.picstation.net/thumbnails/dc785dd0a4b7f88af0aeb66a5d53f920.png

De ingang naar mijn haven. Wat extra randen erachter gemaakt om het wat diepgang te geven.

Afbeeldingslocatie: http://www.picstation.net/thumbnails/e2c255201d5de02ffa0c16f29fa24504.png

De binnenkant van mijn haven.

Afbeeldingslocatie: http://www.picstation.net/thumbnails/07f9279aa9bcfff94f014597a4aed6f2.png

Wheat farm nav. leendertv zijn farm :)

Afbeeldingslocatie: http://www.picstation.net/thumbnails/8bd132d55ff48f5145e336445b643abb.png

Sugercane / melon / pumpkin farm

Afbeeldingslocatie: http://www.picstation.net/thumbnails/43ea55addf5341210b43812d32af1f58.png

Mijn eerste painting :+

Afbeeldingslocatie: http://www.picstation.net/thumbnails/353ff3f9b151765c98ca6bf4e93ef1c1.png

Bonusje, vind mijn trappenhuis met lava/water flow er erg vet uitzien met deze nieuwe textures O+

[ Voor 7% gewijzigd door marshallq op 16-01-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
Dat ziet er allemaal heel gaaf uit! Welk texture pack is dit?

Ik ben even bezig geweest om wat envoudige huisjes te ontwerpen in creative modus.

Dit is een beetje een standaard ontwerp (9x11 hokjes):

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f144430d605e/4f144430ceaea-huis_klein.png

begane grond:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f14455803b8a/4f144557f23f3-begane_grond.png

zolder:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f1445849d3ed/4f144584989b5-zolder.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
De eerste van http://hannahseverydaymus...-packs-for-minecraft.html (wel eerst mcpatch draaien!).

Huisje zit er een beetje krapjes uit bovenin :+ en ik zou onderin de onderzijde ook van brick maken (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
@marshallq:
Ik krijg een fout terug als ik naar je probeer te mailen
marshallq apenstaartje google dot com

maar mijn minecraft gebruikersnaam is: lcvisser
Je kan je ip adres naar mij sturen in een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
leendertv schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:43:
@marshallq:
Ik krijg een fout terug als ik naar je probeer te mailen
marshallq apenstaartje google dot com

maar mijn minecraft gebruikersnaam is: lcvisser
Je kan je ip adres naar mij sturen in een DM.
Done. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThE_En4CeR
Wederom wordt je fort steeds gaver marshallq 8)

En het beloofde auto harvester filmpje:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=oMgQ5CK9lj4]

Eerste Youtube vid sinds tijden, dus moet er wel weer even inkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
ThE_En4CeR schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:54:
Wederom wordt je fort steeds gaver marshallq 8)

En het beloofde auto harvester filmpje:

[video]

Eerste Youtube vid sinds tijden, dus moet er wel weer even inkomen...
Nice, maar mij lijken zulke dingen altijd een beetje overkill :+

Btw ik zou je microfoon wel harder zetten volgende keer, veel te zacht tov gamesound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 20:39:
Grrr.... ben ik na een hele tijd weer eens een leuke wereld begonnen en al redelijk ver, maar nu heb ik na de laatste update ploseling weer dat ik midden in een sneeuw biome zit en al het water is bevroren :(
Dit blijf ik een probleem vinden. Zeker nu de beta over is mag hier wel een eens beter naar gekeken worden, want ik vind het wel (ver)storend werken als je zuinig op je wereld bent.

Je kan je seed veranderen in je save totdat je er eentje hebt waarbij het ijs verdwijnt. De ijsgeneratie wordt namelijk vanuit je seed bepaald; het komt door wijzingingen in dat generatieproces dat je nu opeens ijs hebt. Je kan dan vanzelfsprekend wel rare effecten krijgen aan de rand van je map, maar die heb je nu ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
Leendertv zijn eerst huisje / afgraving / grot op mijn server :+

Afbeeldingslocatie: http://www.picstation.net/thumbnails/5e308b1d6ed51dcbe01d0b21c4d4357f.png

Afbeeldingslocatie: http://www.picstation.net/thumbnails/28e1191ffa038266cc364ed941c4a519.png

Gelijk diep aan het graven :7
Afbeeldingslocatie: http://www.picstation.net/thumbnails/28a500ae2281828f53f520df69847c91.png

Afbeeldingslocatie: http://www.picstation.net/thumbnails/2df427cdbc613cfe33460eda905662cd.png

Ps. als er nog wat mensen willen joinen dan hoor ik het wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Wat voor texturepack is dat? Is het trouwens een HD-pack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
Speek schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:16:
Wat voor texturepack is dat? Is het trouwens een HD-pack?
Zie:

[ Voor 11% gewijzigd door marshallq op 17-01-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 02:12
Heeft iemand bukkit 1.1 al draaien?
Omdat er nog geen RB is ben ik een beetje huiverig om dit op onze server te installeren.
Dus zijn er al ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Thanks die post heb ik even over het hoofd gezien. Wel HD dus, aangezien MCpatcher gebruikt moet worden. Wel erg tof.
Ik ga even je posts lezen, denk dat ik ook weleens op je server mee wil doen (als dat kan en mag natuurlijk) :)

Edit: Je hebt een DM :)

[ Voor 5% gewijzigd door speek1984 op 17-01-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
Speek schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:20:
Thanks die post heb ik even over het hoofd gezien. Wel HD dus, aangezien MCpatcher gebruikt moet worden. Wel erg tof.
Ik ga even je posts lezen, denk dat ik ook weleens op je server mee wil doen (als dat kan en mag natuurlijk) :)
Sure, moet je me even een DM sturen met je username.

Regel is wel dat je een stuk van de rest af moet bouwen zodat we elkaar niet in de weg lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
marshallq schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:29:
[...]

Sure, moet je me even een DM sturen met je username.

Regel is wel dat je een stuk van de rest af moet bouwen zodat we elkaar niet in de weg lopen :)
DM staat er al als het goed is, username in MC is speek1984 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
Speek schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:32:
[...]

DM staat er al als het goed is, username in MC is speek1984 ;)
Check je PM. Wacht nu bij de spawn (indien je nu wil/kan inloggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Sorry, kan nu helaas niet. Ben aan het werk :P

Edit: dat huis-ontwerp ziet er tof uit Leendert. Ik heb niet het geduld dat eerst uit te werken in creative en dan pas in survival te bouwen. Ik plan het ook niet genoeg, ik begin gewoon en als het naderhand niet goed uitkomt sloop ik gedeeltes en bouw gewoon verder :P

[ Voor 74% gewijzigd door speek1984 op 17-01-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
phex schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:20:
Heeft iemand bukkit 1.1 al draaien?
Omdat er nog geen RB is ben ik een beetje huiverig om dit op onze server te installeren.
Dus zijn er al ervaringen mee?
Ja, voor zover ik kan zien draait het best aardig. Heb eigenlijk maar 1 'groot' probleem gehad maar dat kwam omdat spout nog geen 1.1 versie had. Kwesie van spout uit zetten en de server draait prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 09:43
Heeft er hier iemand zin om nog vallen, puzzels etc te bouwen voor een Adventure map? Ik ben zelf bezig met iets maar ben nog wat ideeen nodig :+ .

Als je er een maakt doe dit dan op een flatmap (Kan je selecteren wanneer je een world maakt) en stuur me de savefolder in een zipje oid (Upload het naar je publieke dropbox folder oid en DM me de publieke link).

Mocht ik de map releasen dan geef ik je zeker credits, ook als ik de trap niet ga gebruiken ;) ..

Edit:
Het thema van de adventure map is nog niet specifiek gekozen, maar zorg er bij het designen wel voor dat alle eventuele redstone in de muren etc weggewerkt kan worden. Het plaatsen/verwijderen van een redstone-torch etc mag natuurlijk wel. Maar ik zie liever geen zichtbare redstone :P .

Ik zal vanavond even een val uploaden die ik zelf verzonnen heb ;) .

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 17-01-2012 15:18 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1 ... 6 ... 62 Laatste

Let op:
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.

Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers