• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:11
Zojuist een vol automatische cobblestone generator gebouwd, het begint uiteraard met water en lava, een enkele piston duwt dan de cobblestone weg, daarna zijn er 3 pistons die de cobblestone naar beneden duwen, en daaronder zijn er weer 3 pistons die ze in rijen leggen :)

Werkt geweldig :) Zal zo even wat screens uploaden

Wel in Creative gemaakt trouwens, maar het is een concept dat ik ook ga toepassen in m'n survival wereld, om aan cobblestone te komen, ik kan wel minen, maar daar is het eiland waar ik op zit te mooi voor :P

De generator zelf
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Hdcy6IXXrtCsM9nXcOjhumxm/medium.jpg

"Distributiesysteem"
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SyQL7gqjWaJ16W9IiHa7cffM/medium.jpg

EDIT: de pistons worden aangestuurd door 2 'stair pulsers' uit het filmpje van hardcoresmurf, 2 pagina's terug

[ Voor 54% gewijzigd door FastFred op 22-12-2011 18:59 ]

Verwijderd

Weet iemand of er nog weer verbouwd gaat worden aan de terrain generator? Ik wil, als het moet, dan toch wel weer eens opnieuw beginnen zodat ik eindelijk een awesome wereld kan bouwen (ik bouw niet zo snel), maar als er weer van alles veranderd gaat worden houd ik het wel even bij mijn huidige wereld. Die heb ik net verkend is is redelijk awesome.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:43
Tafelkleedje schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:29:
[afbeelding]

Klik op het plaatje om naar de video te gaan!
Tip aan iedereen: Kijk deze video opnieuw met je volume hoog. Fullscreen en dan het sneeuwvlokje onderaan aanklikken _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:56
Erg mooie video van de citadel.

Mijn eigen draai gegeven aan de Petronas Towers uit Maleisië onder genot van de albums van Blink-182

Petronas Towers

Verschillen zijn dus dat deze in een downtown setting (komen te) staan, en ik heb de brug iets hoger gemaakt en wat minder trappen tot de top. Ook de koepel heb ik achterwege gelaten vanwege de maximale build-hoogte.

@FastFred: kan een stone generator ook? als je dat namelijk in een berg kan bouwen zou dat natuurlijk prachtig zijn...

[ Voor 23% gewijzigd door naarden 4ever op 23-12-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Eentje die smooth stone maakt? Lijkt me sterk :P Niet zonder een mod, die waarschijnlijk niet eens bestaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
FastFred schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 15:22:
Eentje die smooth stone maakt? Lijkt me sterk :P Niet zonder een mod, die waarschijnlijk niet eens bestaat....
Als lava bovenop een water source komt, ontstaat er volgens mij tegenwoordig smooth stone... Of het was anders, maar het kan wel. Als ze elkaar in het midden tegenkomen dan ontstaat er cobblestone, ooit gebruikt voor het zoveelste self-regenerating huis.

Voila:
  • Since 1.9, if lava flows on top of still or running water, it creates stone. This can be used for stone farms.
  • If lava flows horizontally into water, cobblestone is created. Using this you can create cobblestone farms.
  • If lava flows vertically into water, stone is created.
  • If water flows horizontally into lava, a hiss and puff of smoke occur but nothing changes.
  • If water flows vertically into lava, cobblestone or a hiss may result.
  • If water flows into a lava spring then Obsidian is created. The lava spring is destroyed in the process, so unlike Cobblestone it is not continuous and renewable.
  • If vertically falling water touches still lava on any side Obsidian is created - even if the water would not run into the lava's square.

[ Voor 59% gewijzigd door naarden 4ever op 23-12-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ja, maar dan veranderd die water source block dus in smoothstone, en moet je dus continue nieuwe watersource blocks gaan plaatsen

EDIT @ EDIT hierboven: ahah, dus als ik stilstaand water in een bak heb en ik laat er van bovenaf lava op stromen dan ontstaat er dus smooth stone :)

[ Voor 37% gewijzigd door FastFred op 23-12-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 20:49

gws24

Thinking is hard!

Tja, maar als je het mined is het weer cobblestone....

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:17
silk touch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ow, damn, niet aan gedacht inderdaad. Heb ondertussen een half werkend prototype, hij moet telkens gereset worden plus dat als ik de lava toevoer sluit (dmv pistons) er lava in de bak eronder blijft hangen, dus niet weg gaat zoals water dat doet.... Dus iedere keer moet je dat lava met de hand weghalen en dan kun je weer 4 smooth stone blokjes maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
http://uk.games.ign.com/a...html#.TvREPY5YXoU.twitter

Notch als persoon van het jaar 2011 door IGN met een interview van Notch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:33

Toppertje

www.davideografie.nl

FastFred schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 16:40:
Ow, damn, niet aan gedacht inderdaad. Heb ondertussen een half werkend prototype, hij moet telkens gereset worden plus dat als ik de lava toevoer sluit (dmv pistons) er lava in de bak eronder blijft hangen, dus niet weg gaat zoals water dat doet.... Dus iedere keer moet je dat lava met de hand weghalen en dan kun je weer 4 smooth stone blokjes maken...
Waarom moeilijk doen?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben een experiment zone begonnen op mijn server waar alles mag
Resultaat
Resultaat experimentzone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 20:49

gws24

Thinking is hard!

oh duh 8)7 , ben blijkbaar niet helemaal wakker.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dat is makkelijker inderdaad, maar dan fikt dat blokje toch weg voordat je het kunt pakken?

@ lemmymet, wat is het?

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 23-12-2011 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 22:10:
[...]

...

@ lemmymet, wat is het?
Een ruimte waar dingen worden opgeblazen en plugins zoals torpedos en shotguns worden getest...
Hierdoor heb je extreme gaten in de landschap van 50x50 voor experiment-zone
En 2x per week wordt de zone hersteld :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
FastFred schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 22:10:
[...]

Dat is makkelijker inderdaad, maar dan fikt dat blokje toch weg voordat je het kunt pakken?

@ lemmymet, wat is het?
Als je er vlak naast staat niet... Dan ben je vaak sneller dan dat de lava update.
En daarbij, pistons. 'nuff said.

[ Voor 4% gewijzigd door naarden 4ever op 24-12-2011 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 15:07
Weet iemand waar je voor weinig een goede server kan huren voor minecraft?

Zie hier wel wat, maar is USA. Zeker geen goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
FerdiV schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 15:51:
Weet iemand waar je voor weinig een goede server kan huren voor minecraft?

Zie hier wel wat, maar is USA. Zeker geen goed idee?
Kijk anders eens naar VPS aanbiedingen; meestal goede specs en bandbreedte voor een aardige prijs, en de mogelijkheden om eigenlijk zonder problemen een Minecraft server te configureren en te draaien, a 24/7 uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Wat is VPS precies? Is dat iets algemeens? Weet iemand een aanbieder te noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 22:03

Zeror

Ik Henk 'm!

Deze schijnt wel een een goede host te zijn. :)
De server waar ik weleens op speel schijnt deze ook te gebruiken en daar heb ik nooit problemen mee eigenlijk.

http://redstonehost.com/

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FerdiV schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 16:53:
Wat is VPS precies? Is dat iets algemeens? Weet iemand een aanbieder te noemen?
Virtual private server, een vps met voldoende capiciteit(vooral ram) vind je vanaf €15/maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:03
Heeft iemand nog de laatste vanilla server van minecraft?

We willen hier weer eens gaan beginnen, maar uiteraard is op zo'n moment Minecraft.net weer eens niet bereikbaar...

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BSTNjitRam schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 18:26:
Heeft iemand nog de laatste vanilla server van minecraft?

We willen hier weer eens gaan beginnen, maar uiteraard is op zo'n moment Minecraft.net weer eens niet bereikbaar...
Waarom vanillia?
Bukkit of HMod werkt toch wel wat beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:03
Om Bukkit te kunnen gebruiken heb je nog altijd de originele server.jar nodig toch?

edit: MineCraft.net is blijkbaar weer up, heb de vanilla server.jar

[ Voor 29% gewijzigd door BSTNjitRam op 24-12-2011 20:22 ]

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
Weet iemand of ik mijne oude world save kan overzetten als ik mijn server update naar 1.0? Of moet ik dan opnieuw beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:50
Dat kan zeker, maar dan heb je dus niet de terrain voordelen van 1.0. De map blijft zoals deze is aangemaakt in de vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
Mythling schreef op zondag 25 december 2011 @ 10:43:
Dat kan zeker, maar dan heb je dus niet de terrain voordelen van 1.0. De map blijft zoals deze is aangemaakt in de vorige versie.
Welke terrainvoordelen zijn er eigenlijk in 1.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn server is weer iets moois gebouwd: Blade_Scorpions bunker!
mc-bunker
Een bunker van Blade_Scorpion
bunker-9Bunker-8Bunker-7
Bunker-6Bunker-5Bunker-4
Bunker-3Bunker-2Bunker-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

@lemmy welke plugin/mod gebruik je voor dat kaartje bovenin je scherm

ohja lemmy pas op er zitten nu traps op mn server >:) bvb een val kuil naar "the void"

[ Voor 39% gewijzigd door hardcoresmurf op 26-12-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:15
De minimap is Rei's Minimap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardcoresmurf schreef op maandag 26 december 2011 @ 13:22:
@lemmy welke plugin/mod gebruik je voor dat kaartje bovenin je scherm

ohja lemmy pas op er zitten nu traps op mn server >:) bvb een val kuil naar "the void"
Ik gebruik de tweakcraft client :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een brug en plots op mijn server!
Plots
Brug
Mogelijk gemaakt door lemmymet,knakworst en salaman aka Herobrine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
Zowel voor de SKYRIM als voor de MINECRAFT fan is hier iets heel vets gemaakt.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ISfdCtuHy9g]

Goddelijk gewoon _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door LuckyLukeNL op 27-12-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:53

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik heb een maand of twee geleden mijn computer opnieuw geinstalleerd (van Windows 7 naar Ubuntu 11.10) Ik heb toen niet mijn mappen van minecraft mee gemigreerd en ben dus met hernieuwde kracht begonnen met minecraften.

Na het twee portals en portalreplicatie incident (een paar pagina's terug) heb ik besloten toch gewoon verder te gaan met mijn 'Flat map' in Creative mode. Ik zal vanaf eens een screenshot maken van mijn pas voltooide landhuis. Geheel voorzien van theaterzaal, zwembad, bibliotheek, badkamer, slaapkamer, keuken en zolder. Volledig opgetrokken uit het wit. Next up is een greenhouse aangezien mijn flat map een sneeuwmap is.

Overigens wel lachen; ik probeerde het zwembad te vullen met water maar had nog geen dak erop. * Auredium ziet sneeuwvlokjes, kijkt naar water -> Facepalm.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

LuckyLukeNL schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:36:

[video]

Goddelijk gewoon _/-\o_
awsome de twee beste games evar :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig hoe je een ''factions mod'' server instelt?
Ik heb nu al een goed werkende server maar we zouden het graag met facties willen doen.
Ik heb wel een file gedownload maar nergens staat waar deze voor dient. Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
Zo, Hangerbay voor fighters klaar(Autocraft). Volgende project: Kerkers })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
LuckyLukeNL schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:36:

[video]

Goddelijk gewoon _/-\o_
Gaaf :D . Nu nog echte dynamic lightning (en bloom) in minecraft en je zou zo godschruwelijk veel meer sfeer in het spel kunnen stoppen O+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Zo, ik heb nu een werkend prototype voor een smooth stone generator. Hij is nog niet automatisch, ik moet nog altijd een hendel over halen om de smooth stone naar buiten te drukken zodat er een nieuwe aangemaakt kan worden, maar hij werkt. En ik hoef hem niet telkens te resetten door de lava weg te halen. Daar had ik eerst een piston voor, maar de valhoogte voor de lava is nu net klein genoeg om de lava uitzichzelf compleet te laten verdwijnen :)

Voornaamste reden die ik bedacht heb: smooth stone is net iets sneller te minen dan cobblestone. Iets mindere slijtage op je pickaxe dus :P

[ Voor 21% gewijzigd door FastFred op 28-12-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:05

MonkeySleeve

It's just Monkey business

D4NG3R schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:37:
[...]

Gaaf :D . Nu nog echte dynamic lightning (en bloom) in minecraft en je zou zo godschruwelijk veel meer sfeer in het spel kunnen stoppen O+ .
Vind het sowieso al knap dat een toffe sfeer weten neer zetten met behulp van blokken en een paar textures :)

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fzim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:58
FastFred schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:16:
...
Voornaamste reden die ik bedacht heb: smooth stone is net iets sneller te minen dan cobblestone. Iets mindere slijtage op je pickaxe dus :P
De slijtage gaat toch per het aantal gehakte blokken? Volgens mij heeft het niets met de tijd te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Fzim op 28-12-2011 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/4907/mine1q.png

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21
Ben ik de enige die in het linker gebouwtdeel de volgende smiley ziet: - -
:P

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Dreanor schreef op donderdag 29 december 2011 @ 04:20:
[...]

Haha, ja ik ben bang dat ik bij maken van dat gedeelte inderdaad wat minder creatief was maar daar worrdt nog in gehakt. ;) Ik was meer gefocust op het megagrote dak waar veel aandacht naar ging.

In de tussentijd heb ik een echte biodome gebouwt uit glas met vloeibaar water en bomen in aangroei. Ik denk dat ik vanaaf nog heel even tijd heb om de biodome te voltooien en er een screenshot van te maken.

• Toppertje
  • Registratie: December 2009

Toppertje

www.davideografie.nl

FastFred schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:16:
Zo, ik heb nu een werkend prototype voor een smooth stone generator. Hij is nog niet automatisch, ik moet nog altijd een hendel over halen om de smooth stone naar buiten te drukken zodat er een nieuwe aangemaakt kan worden, maar hij werkt. En ik hoef hem niet telkens te resetten door de lava weg te halen. Daar had ik eerst een piston voor, maar de valhoogte voor de lava is nu net klein genoeg om de lava uitzichzelf compleet te laten verdwijnen :)

Kun je wat screenshots posten?

• Gerjannn
  • Laatst online: 13:58
Als de website weer in de lucht is ga ik Minecraft kopen! :D Heb nu een week cracked Minecraft gespeeld om te kijken wat het was, en dit is zeker zijn geld waard. Helaas is de website aardig vaak down..

P.S. Zou ik hiermee een servertje kunnen maken voor 2 spelers? (ik en nog een gast)

AMD Athlon II 445 X3 3 x 3.1 ghz
ATI Radeon HD 5750, 1024MB, Direct-X 11 HDMI OUT
6GB Kingston geheugen DDR3

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Klopt, ik heb nu gewoon de standalone exe gedownload, werkt wel prima :)

"It's about time you showed up Fox!"

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

Gerjannn schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:46:
Als de website weer in de lucht is ga ik Minecraft kopen! :D Heb nu een week cracked Minecraft gespeeld om te kijken wat het was, en dit is zeker zijn geld waard. Helaas is de website aardig vaak down..

P.S. Zou ik hiermee een servertje kunnen maken voor 2 spelers? (ik en nog een gast)

AMD Athlon II 445 X3 3 x 3.1 ghz
ATI Radeon HD 5750, 1024MB, Direct-X 11 HDMI OUT
6GB Kingston geheugen DDR3
dude ik heb een pentium 4 en 1gb ddr ram op m'n server en ik heb ongeveer 3 tot 6 spelers op m'n server

• Gerjannn
Thanks, ga hem ook overhalen om het te kopen :)

• FastFred
fabben schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:20:
[...]

De slijtage gaat toch per het aantal gehakte blokken? Volgens mij heeft het niets met de tijd te maken.
Geen idee, ik zal dat eens gaan testen denk ik :P
hardcoresmurf schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:58:
[...]

dude ik heb een pentium 4 en 1gb ddr ram op m'n server en ik heb ongeveer 3 tot 6 spelers op m'n server
Ik heb eens geprobeerd een server te draaien met een 2.4Ghz P4 en 1,5GB RAM, maar als alleen ik erop speelde kwamen er op de server al meldingen voorbij dat het te zwaar was :P

[ Voor 42% gewijzigd door FastFred op 29-12-2011 14:16 ]

• D4NG3R
Het gaat per aantal. Het bespaart je dus niet op de levensduur van de tools. Het bespaart je op je eigen levensduur :+ . ('tijd' voor hen die traag zijn).

• FastFred
Toppertje schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:28:
[....]

Kun je wat screenshots posten?
Zal er zo even wat maken, heb de piston die de smooth stone naar buiten drukt nu wel geautomatiseerd gemaakt, dus ik hoef nu alleen nog maar smooth stone weg te hakken.

Heb in mijn survival wereld nu ook eindelijk genoeg redstone gevonden om ook daar mijn geautomatiseerde cobblestone generator te bouwen. Had alleen niet genoeg redstone meer om repeaters te maken, maar zonder repeaters produceert ie zelfs sneller :)

• FerdiV
Morgen start ik een server voor maximaal 6 man met absolute beginners. Kent iemand hier iemand die Minecraft wilt gaan spelen? Wellicht kan die meedoen. Ik heb tot nu toe 3 man en die andere 2 kennen het spel nog totaal niet. Zoek echte beginners.

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

Ik ben vandaag wat aan het prutsen geweest en toen heb ik dit uitgevonden:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=aBDBLGVyB9c]

het werkt als volg als je op de knop drukt gaat de piston omhoog waar door de cactus breekt (omdat cactussen kapot gaan als er een kant bedekt word behalve de onder en boven kant) en daar door valt het zand waardoor de redstone verbinding tussen de button en de deur kapot gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
Hoe hebben jullie dit geleerd, met die verbindingen, dat je ergens op drukt of staat en dat er dan wat gebeurd? Hebben jullie een tutorial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
hardcoresmurf schreef op donderdag 29 december 2011 @ 23:00:

[video]

het werkt als volg als je op de knop drukt gaat de piston omhoog waar door de cactus breekt (omdat cactussen kapot gaan als er een kant bedekt word behalve de onder en boven kant) en daar door valt het zand waardoor de redstone verbinding tussen de button en de deur kapot gaat :+
Was een AND SWITCH hier niet gewoon veel makkelijker geweest :+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 15:27
fabben schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:20:
[...]

van diamant slijt hij volgens mij harder en modder minder en dan nog het aantal gehakte blokken 8)7

joost

«Nooit geschoten is altijd mis»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 15:27
Gerjannn schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 08:20:
Hoe hebben jullie dit geleerd, met die verbindingen, dat je ergens op drukt of staat en dat er dan wat gebeurd? Hebben jullie een tutorial?
gewoon je hebt presure plates hendels en detector rails en dat zijn de actie dingen(presure plates bij erop staan, hendels (rechtermuisknop) omzetten en detector rails(met een karretje eroverheen rijden) en daarmee word een seinen gegeven door redstone(zo'n rood dotje) en dat leg je aan vanaf de actie, naar de reactie (dus powered rails, jukebox, (stickey) pistons, wissels enz..) en dan ga je iets doen met de actie en dan gaat de reactie iets doen, zie het gewoon als een stroom netwerk

joost

«Nooit geschoten is altijd mis»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
hardcoresmurf schreef op donderdag 29 december 2011 @ 23:00:

[video]

Leuk. Maar erg bijzonder is het niet. Een simpele latch doet hetzelfde maar vereist geen handmatige reset ;) .

Edit: Vanmiddag/vanavond bouw ik er wel even eentje die hetzelfde doet.

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 30-12-2011 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Veel filmpjes op Youtube kijken en: www.minecraftwiki.net ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Veel prutsen, info opdoen op de wiki en youtube etc.
Verder is een aanleg voor programmeren en/of elektronica ook een welkome toevoeging :P .

Tip: Download ergens een flatmap en ga daarop prutsen in SP.

Tip #2: Neem deze een keertje door:
http://www.minecraftforum...4827-redstone-guide-v121/

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 30-12-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
minecraft wiki & veel oefenen

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Mmm iemand op onze server heeft ineens een raar probleem. Zijn spel liep altijd goed, maar nu kan hij niet meer normaal lopen. Het schokt heel vreemd. Hij kan 2 meter lopen en dan staat hij stil en soms kan hij niet verder lopen tot na een aantal seconden. In het begin had hij totaal geen problemen.

Heeft zijn pc herstart en java geupdatet, maar heeft geen resultaat geboekt. Bewegen met zijn muis gaat overigens prima.

Kent iemand dit probleem? Ik google maar kan het niet vinden :( Of het gaat over Java.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FerdiV schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 23:41:
Mmm iemand op onze server heeft ineens een raar probleem. Zijn spel liep altijd goed, maar nu kan hij niet meer normaal lopen. Het schokt heel vreemd. Hij kan 2 meter lopen en dan staat hij stil en soms kan hij niet verder lopen tot na een aantal seconden. In het begin had hij totaal geen problemen.

Heeft zijn pc herstart en java geupdatet, maar heeft geen resultaat geboekt. Bewegen met zijn muis gaat overigens prima.

Kent iemand dit probleem? Ik google maar kan het niet vinden :( Of het gaat over Java.
Gaat het in single-player wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
FerdiV schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 23:41:

Wordt hij ook gedropt van de server? Want dan kan je de reden die de console geeft google . Dat doe ik altijd, helpt best goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Hij heeft het meteen als hij begint en hij wordt niet gekickt. Hij is er wel eens vanaf gegooid, en zal eens vragen of het ook inderdaad bij singleplayer zo is. Maar ik heb idee dat het gewoon aan zijn systeem of iets ligt. Hij heeft de snelste pc van ons allemaal, maar ik denk dat hij een bug heeft. Iemand al eens van lag spike gehoord? Ik ben bang dat het dat is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
minecrafters ;) ik wens jullie allen een goed 2012 en mogen er mooie creaties ontstaan in minecraft :D :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Laatst online: 07:23
FerdiV schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 13:24:
Iemand al eens van lag spike gehoord? Ik ben bang dat het dat is :(
Een lag spike is heel wat anders. Dat zorgt ervoor dat de engine in singleplayer iets doet, waardoor de gebruiker een korte pauze ervaart, een stotter elke twee seconden. Dit was vanaf 1.7 t/m 1.9 een probleem, maar sinds de release van 1.0 is dit weg. Lagspikes komen bij Minecraft dus niet voor in multiplayer, omdat dan een server draait, die er voor zorgt dat het spel bij alle spelers zelf dan gewoon de server volgt. Er hoeft dan dus niet meer een wereld te worden gecrëerd en opgeslagen.

Over redstone: Je leert het het best door eerst in het spel te kijken of je alle eigenschappen van de onderdelen begrijpt: hoe een torch werkt, hoe ver een signaal komt, wat een drukknop doet, enz. Vervolgens kan je met logische poorten vrijwel alles maken wat je wil. Zo heb ik een kleine rekenmachine gemaakt, maar zijn er ook mensen die een (belangrijk) deel van een cpu hebben nagemaakt. De truc voor beginners is om te beseffen dat het niet gaat om stroom, zoals op een stopcontact, maar dat het gaat om signalen: aan/uit. Signalen zijn de basis voor alle logische poorten en computerchips. @JoostLekker: geen stroomnetwerk dus.

Voor de mensen die het weten: het 'systeembord' is vrijwel hetzelfde als de redstone in Minecraft, alleen moet je alle onderdelen wel zelf bouwen. Een stapje dieper dus. Op de Wiki kan je alle logische poorten vinden. Hoe je de poorten aan elkaar bouwt hangt af van het doel en daar is toch enige slimheid en/of kennis voor nodig. Aan de andere kant zijn er ook zat tutorials te vinden en dan hoef je natuurlijk alleen nog maar iets na te bouwen. Hieronder de wiki:

wiki/Redstone Circuits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf Tweakcraft ook iedereen een gelukkig nieuwjaar! Dat 2012 weer een gezellige boel gaat worden en dat er maar veel mooie en leuke bouwwerken gebouwd gaan worden! :>

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VEUS2.png[/center]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 15:03
Ja jonges, allemaal de beste wensen!

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Playa del C. schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 20:20:
[...]

Een lag spike is heel wat anders. Dat zorgt ervoor dat de engine in singleplayer iets doet, waardoor de gebruiker een korte pauze ervaart, een stotter elke twee seconden. Dit was vanaf 1.7 t/m 1.9 een probleem, maar sinds de release van 1.0 is dit weg. Lagspikes komen bij Minecraft dus niet voor in multiplayer, omdat dan een server draait, die er voor zorgt dat het spel bij alle spelers zelf dan gewoon de server volgt. Er hoeft dan dus niet meer een wereld te worden gecrëerd en opgeslagen.
Ik vrees dat je geen gelijk hebt als ik de minecraft forums zo lees. Maar goed, ik zal hem eerst in singleplayer laten spelen.

De wereld staat op de server maar je runt het spel toch met de applicatie?

[ Voor 4% gewijzigd door FerdiV op 01-01-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
FerdiV schreef op zondag 01 januari 2012 @ 14:28:
[...]

Ik vrees dat je geen gelijk hebt als ik de minecraft forums zo lees. Maar goed, ik zal hem eerst in singleplayer laten spelen.

De wereld staat op de server maar je runt het spel toch met de applicatie?
Als je vreest dat ik geen gelijk heb, moet je even een linkje of meer informatie geven. Aan de andere kant: als je in google 'minecraft lag spike' of 'minecraft lag spike of death' of 'minecraft lsod' intypt, dan krijg je direkt een paar youtube-filmpjes met een duidelijke beschrijving, inclusief de oude versie-nummers waar ik het al over had. Met andere woorden, weet ik dus heel zeker wat mensen bedoelen met een lagspike in Minecraft. Ik ben onder andere een tijd bezig geweest om dit op te lossen.

Als je speelt via een server dan gebeurd het volgende:

De server genereert de wereld en bepaald de staat van alle blokken en voorwerpen en posities.
De server stuurt iedere pc die meespeelt de gegevens over de staat van de map.
De applicatie op elke pc zorgt ervoor dat de map zichtbaar is.
De applicatie stuurt ook weer input terug naar de server, bijvoorbeeld bij bewegen of blokken plaatsen.
De server controleert of de input moglijk is en verwerkt dit in de gegevens op de server.

De applicatie hoeft dus niet zelf nieuwe blokken te genereren in nieuwe gebieden, en ook hoeft de wereld niet steeds te worden opgeslagen. Dit doet de server. Het opslaan van de wereld zorgt in singleplayer mode voor de lagspikes, omdat elke twee seconden de engine even bezet was en er een schokje te zien was.

De server zelf hoeft geen map te tonen op een scherm en als de server stottert, maakt dat dus niks uit, want niemand ziet er iets van. Het gaat puur om het stabiel houden van de fps.

De lagspikes waren te zien door het debugmenu (F3) aan te zetten. Links onder staat een grafiek van de fps, en elke twee seconden was daar de 'spike' in te zien. Dit is sinds 1.0 allemaal gefixed.

Ik denk dat je eigenlijk bedoeld dat iemand op een server steeds blijft hangen op een plek en niet goed kan lopen, omdat zijn nieuwe positie niet op de server wordt doorgevoerd. Dit komt meestal simpelweg door een slechte verbinding, zoals bijvoorbeeld door een firewall of met een erg hoge ping. De server bepaald uiteindelijk de staat van de hele minecraft-wereld en als de pc van iemand niet snel genoeg de server alle informatie kan geven over een nieuwe status, dan zal de server die nieuwe status niet door kunnen voeren. De server stuurt vervolgens weer de oude status naar alle spelers, waardoor in dit geval dus iemand niet of minder goed kan lopen. Dit zijn in ieder geval geen 'spikes' (pieken), maar dit is een constante 'lag'. Op een server zie je soms ook dat een blok wat je net hebt gemined weer terug wordt geplaatst. Dat is lag, omdat de server dus gewoon niet de informatie op tijd heeft binnen gekregen en dus niet 'weet' dat het blok gemined is. Vervolgens stuurt de server elke pc weer aan, en ziet iedereen het blok weer gewoon terug zoals het was.

Ik zou de firewall checken, ook die van de eventuele router. Uit mijn hoofd gebruikt Minecraft poort 25565. Probeer ook eens een pingtest tussen het probleemgeval en de server te doen. Binnen Nederland mag je een ping onder de 250 verwachten, en dan zou alles prima moeten werken. Kan je via google wel uitzoeken verder. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Zojuist meldt hij me dat hij het ook in de singleplayer heeft... Wat nu? Erg vreemd. Het lijkt op lag spikes maar dan offline, huh?

In het begin had hij het niet, de eerste 2 uurtjes.

Heb het nog even gevraagd, hoe het precies gaat. Als hij loopt staat hij na een paar meter vast. Dan gaat hij een paar keer drukken op pijltje en dan loopt hij na een tijd weer. Het springen gaat soms helemaal niet en moet hij meerdere malen drukken en dan ineens springt hij... Hij heeft een goede PC, volgens mij een quad core en 4gb.

[ Voor 64% gewijzigd door FerdiV op 01-01-2012 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThE_En4CeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06 11:10
Heeft hij ook een redelijke videokaart? Dat is vrij belangrijk, al zou je het niet zeggen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:09

Wildfire

Joy to the world!

FerdiV schreef op zondag 01 januari 2012 @ 23:00:
Zojuist meldt hij me dat hij het ook in de singleplayer heeft... Wat nu? Erg vreemd. Het lijkt op lag spikes maar dan offline, huh?

In het begin had hij het niet, de eerste 2 uurtjes.

Heb het nog even gevraagd, hoe het precies gaat. Als hij loopt staat hij na een paar meter vast. Dan gaat hij een paar keer drukken op pijltje en dan loopt hij na een tijd weer. Het springen gaat soms helemaal niet en moet hij meerdere malen drukken en dan ineens springt hij... Hij heeft een goede PC, volgens mij een quad core en 4gb.
Heeft 'ie er ook last van met een nieuwe wereld? Indien niet, dan kan het zijn dat z'n save corrupt is.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Hij had het in mijn server en zojuist in zijn singleplayer sessie (voor het eerst geopend). Het ligt in ieder geval niet aan de server of de save files. Gewoon aan zijn programma die niet goed draait door een of ander iets. Morgen gaat hij kijken welke videokaart hij heeft.

[ Voor 50% gewijzigd door FerdiV op 02-01-2012 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
ThE_En4CeR schreef op zondag 01 januari 2012 @ 23:30:
Heeft hij ook een redelijke videokaart? Dat is vrij belangrijk, al zou je het niet zeggen ;).
Heel erg waar. Ik heb een paar jaar oude MacBook die bijvoorbeeld Flight Simulator altijd wel redelijk kon draaien, maar Minecraft moet op flinke fog en rustige omgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
FerdiV schreef op maandag 02 januari 2012 @ 00:22:
Hij had het in mijn server en zojuist in zijn singleplayer sessie (voor het eerst geopend). Het ligt in ieder geval niet aan de server of de save files. Gewoon aan zijn programma die niet goed draait door een of ander iets. Morgen gaat hij kijken welke videokaart hij heeft.
Als hij niet eens weet welke videokaart hij heeft (en dat morgen gaat bekijken, terwijl je dat in 5 seconden kan vinden) dan is het wel duidelijk dat hij erg weinig verstand heeft van pc's, of niet? Dat maakt verder niet uit, maar dan denk ik zelf eerder aan de volgende dingen:

1. Hij heeft een oude pc, die erg vervuild is geraakt (malware, register-fouten, enz.)
2. Hij heeft misschien één of meerdere virussen
3. Hij heeft geen of verkeerde of oude drivers geïnstalleerd

Ik zou even iemand met verstand van pc's laten kijken naar de gezondheid van zijn pc. Het ligt verder waarschijnlijk niet aan Minecraft of lagspikes.

Een snelle check die hij kan doen is de Windows Prestatie-index opnieuw laten doen en kijken of de nieuwe scores nog hetzelfde/vergelijkbaar zijn. Moet je wel weten wat de score normaal gesproken was.

Hij kan ook even een ander spel testen om te kijken of de pc daar ook problemen heeft met presteren.

Hij kan ook een systeemherstel proberen naar een datum voordat de problemen begonnen, ook al ben ik daar zelf nooit zo fan van. Je weet dan namenlijk nog niet wat het probleem is geweest.

Het allerveiligst is om windows opnieuw te installeren, maar daar moet dan wel iemand met PC-verstand bij komen. Ook dan weet je niet wat het probleem was, maar je kan daarna gegarandeerd normaal spelen (als deze pc Minecraft een tijd geleden ook normaal kon draaien)

Nogmaals succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:34
Gisteren kwam ik achter dat wanneer je met bonemeal op grass klikt deze wordt gevuld met bloemen en struiken. Het opvullen van een tuin gaat zo veel makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Playa del C. schreef op maandag 02 januari 2012 @ 10:42:
[...]

Als hij niet eens weet welke videokaart hij heeft (en dat morgen gaat bekijken, terwijl je dat in 5 seconden kan vinden) dan is het wel duidelijk dat hij erg weinig verstand heeft van pc's, of niet?

....

Nogmaals succes!
Uh, nou zijn PC was uit en het was half 1 en we zaten te gamen op PS3. We hadden zoiets van "morgen verder" :P Komt zo. Ik laat hem ook even zijn toetsenbord testen in een ander programma, want wie weet is dat het gewoon haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Mmm, daarnet ging hij spelen en ging het perfect tot na een half uur. Het vertoond geen lag spikes. Zijn videokaart is een Geforce 210.

EDIT: Haha, het ligt aan zijn toetsenbord. Hij heeft een draadloze en zijn receiver is half stuk blijkbaar. Lol, nou valt mee.

[ Voor 32% gewijzigd door FerdiV op 02-01-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

Zijn videokaart is een Geforce 210.
512 mb of 1024 mb editie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Zow, ik ben klaar met mijn landhuisje. Ik heb er al een picture van geplaatst maar ik zal een screenshot van het totaalgeheel posten en van de biodome. Ik ben nu aan het denken over een ander issue in mijn wereld; sneeuw. Mijn flatword is volledig sneeuw en ik wil mijn wegen wel kunnen zien. Ik heb echter al een oplossing gevonden waarschijnlijk; Verdiepte wegen met erboven fence als dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op donderdag 29 december 2011 @ 04:20:
[...]

sleepy house is sleepy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:43:
[...]

sleepy creepy house is sleepy creepy
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Die smiley is al weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Ehm, ik wil dit ook gaan spelen.
Maar waar vind ik de laagste prijs voor de "legale" minecraft?

Alvast Bedankt!! _/-\o_

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op minecraft.net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Ja, daar is hij 20 euri.
Dat vind ik persoonlijk een beetje veel... ;w

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
http://www.g2play.net/store/Minecraft-Digital-Download.html

edit:oh ik zie dat hij out of stock is, vrees toch dat je hem dan bij minecraft.net zelf moet gaan kopen. Maar geloof je €20 is geen geld :)
Ik heb minecraft langer gespeeld (en ik speel nog steeds) dan menig ander spel wat voor €50 in de schappen ligt (*kuch* call of duty.....)

[ Voor 70% gewijzigd door Mattie112 op 02-01-2012 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Oké, ik ga er eens over nadenken.
Want bij G2Play is hij inderdaad steeds uitverkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Anders probeer je eerst de oude (maar gratis) versie van minecraft, lang niet zo leuk maar zo krijg je wel een beetje een idee :)

edit:
http://www.minecraft.net/classic/play

[ Voor 15% gewijzigd door Mattie112 op 02-01-2012 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
rikdegraaff schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:48:
Ja, daar is hij 20 euri.
Dat vind ik persoonlijk een beetje veel... ;w
Een beetje veel? Is 20 euro 'een beetje veel' als het spel gewoon tig keer beter is als het gemiddelde spel van 60 euro?

Ik dacht het even niet :w .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Pfff, 2 echte uren en een hele minecraft-week bezig geweest om 2 koeien bij m'n huis te krijgen.

M'n wereld is verdeeld onder wat redelijk grote eilanden omgeven door onwijs veel water. Op het eiland waar m'n huis en alles staat heb ik alleen schapen. Ik leefde op brood en vis. Een eiland een paar 100 blokken verderop had wel koeien en varkens. Dus heb een omheining gebouwd, daar met veel gedoe 2 koeien in gekregen. En van blokken dirt, stukje bij beetje een grote gang van 2 breed gemaakt, met 2 hoog dirt blokken om te voorkomen dat ze ontsnappen :P

Dus koeien gevangen > gang gebouwd > uit einde afgedicht > koeien tot het eind van de gang geduwd (ieder stuk was zo'n 60 a 70 blokken lang) > koeien ingesloten in laatste paar blokken van de gang > oude gang afbreken (had niet genoeg dirt om in een keer de gang te bouwen) > nieuwe gang bouwen, uiteinde afsluiten > koeien vrijlaten en door het volgende stuk gang duwen. En dat dus door bossen, over heuvels, moest een brug bouwen van 120 blokken lang om ze over het water op m'n eigen eiland te krijgen. Uiteindelijk staan ze er en zijn ze kalfjes aan het produceren :P

Eindelijk fatsoenlijk eten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Tot versie 1.0 aan toe deed ik het ook zo, omdat het niet anders kon. Maar uhm, sinds 1.0 kan je alle dieren met wheat in je hand gewoon achter je aan laten lopen ...

Grappig dat je wel weet dat je met wheat kalfjes kan 'maken'.

[ Voor 10% gewijzigd door Playa del C. op 03-01-2012 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
:x Dat was misschien wel wat sneller gegaan ja :P Maar ach, ik heb ze er nu staan. Heb ook al een stuk of 8 schapen nu die ik af en toe kan scheren, maar dat wol groeit zo super langzaam aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 22:03

Zeror

Ik Henk 'm!

Kan je ook niet met een hengel dieren 'trekken'?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
nee dat kan helaas niet :P alleen met wheat zoals FastFred zegt maar dat werkt prima hoor!
Pagina: 1 ... 5 ... 62 Laatste

Let op:
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.

Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers