Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Marco1994 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:44:
Hij veranderde steeds van bed, we hebben er een obsidian prison of shame gebouwd en hem daar in gevangen.
LOL. Maar hij kan toch gewoon z'n bed vernietigen zodat hij weer ergens random spawnt?

Ik ben even weggeweest van minecraft nadat de stekker uit onze community server getrokken was en ben weer WoW beginnen spelen. Dat ben ik nu beu - ik heb weer zin in minecraft door het nieuws de laatste dagen :) Op welke server spelen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02:11
YellowOnline schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:56:
[...]

LOL. Maar hij kan toch gewoon z'n bed vernietigen zodat hij weer ergens random spawnt?

Ik ben even weggeweest van minecraft nadat de stekker uit onze community server getrokken was en ben weer WoW beginnen spelen. Dat ben ik nu beu - ik heb weer zin in minecraft door het nieuws de laatste dagen :) Op welke server spelen jullie?
Klopt, hebben we ook gedaan.

We spelen op de server van Pret

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 15:04
Hier nog een filmpje van MS:
YouTube: Minecraft to Join Microsoft --- Official Trailer (HD 1080p)

Als ik eerlijk ben, wordt ik nu wel een beetje bang dat ze het mogelijk een beetje gaan verpesten..

Ik hoor het woord Xbox een aantal keer vallen.. Dan merk je dat dat bij hun een grote prioriteit is (snap ik wel)
maar ik hoop niet dat ze PC development verslomen en XBOX het main platform maken.
(zo gek zal het niet worden denk ik, but you never know, misschien ben ik wat paranoïde) ;) :+

[ Voor 3% gewijzigd door Hapkoek op 16-09-2014 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Marco1994 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:58:
[...]

Klopt, hebben we ook gedaan.

We spelen op de server van Pret
Euh, kan ik een een white-list, IP, en regels ergens krijgen? Valt er nog wat te ontdekken trouwens? Aan de screenshots (mooi!) te zien is dat een vergevorderde server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
Whitelist gaat via Pret, we zijn even aan het kijken hoe en of we nieuwe mensen toe gaan laten, vanwege gisteren. We zijn nu een weekje bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Is het niet zo dat Xbox niet simpelweg het deel van Microsoft (de games sectie :P) waaronder Mojang gaat vallen? Daarom wordt het zo vaak genoemd.

De server is overigens leuk. Heb momenteel echter al een server met wat vrienden waar ik op speel en niet genoeg tijd om ook hier te spelen. Misschien bij MC 1.9 ;)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Marco1994 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:10:
Whitelist gaat via Pret, we zijn even aan het kijken hoe en of we nieuwe mensen toe gaan laten, vanwege gisteren. We zijn nu een weekje bezig.
Heb de rest ook gevonden (minecraft.kroesneger.nl:25568). Wacht wel op Pret. Oh, en m'n in-game name is dezelfde als hier.

[ Voor 6% gewijzigd door YellowOnline op 16-09-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21
Ik kan trouwens voor Yellow in staan! Is een goede gozer om op je server te hebben.

Er zijn niet echt regels behalve de standaard niet grieven, common sense , etc.

We hebben wel een langzaam groter wordende world border, waardoor we nog geen vines, jungle, melons e.d. hebben.

En we zijn ongeveer 1,5 weken actief! En op 1 griefer na een hele leuke groep imo.

OP staat elders in dit topic, en ik zit op me mobiel dus kan het niet even snel opzoeken :(

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06:34
Dreanor schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:18:
Ik kan trouwens voor Yellow in staan! Is een goede gozer om op je server te hebben.

Er zijn niet echt regels behalve de standaard niet grieven, common sense , etc.

We hebben wel een langzaam groter wordende world border, waardoor we nog geen vines, jungle, melons e.d. hebben.

En we zijn ongeveer 1,5 weken actief! En op 1 griefer na een hele leuke groep imo.

OP staat elders in dit topic, en ik zit op me mobiel dus kan het niet even snel opzoeken :(
Vines zijn inmiddels gevonden door Xenolifo. Er zit een swamp in één van de hoeken van de borders. :)

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Blijkbaar zit iedereen die op Toby's server zat nu op die van Pret :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Even tussendoor:

Nadat door veel grieving ik een deel van mijn basis ben kwijt geraakt (had een verborgen schachten systeem, die afgebrand is (het hout) ) in de pyramide, heb ik dit project on hold gezet. Er wordt zeer traag aan gewerkt, echter gaat het even duren.

Ik heb nu in een van de uithoeken even opnieuw begonnen, puur om even de rust te krijgen die ik nodig heb ervoor. Er komt binnenkort ook een ondergrondse gang van mijn nieuwe basis naar de pyramide. Voor mensen die willen minen en snel willen reizen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddog McHare
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01 00:38

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Pret server een vanilla 1.8 server? Ben gewend om in 1.4.7 FTB en DW20 te spelen en daarvoor Mindcrack. hoewel ik die packs geweldig vond ging de performance naarmate de wereld en creaties groter werden steeds verder achteruit. Zijn er ook mods geinstalleerd?

M@Dd09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05:34
Geen mods, de enige aanpassing is dat mobgriefing uitstaat. Exploderende creepers vermoorden ons wel, maar onze bouwsels niet. ;)

En er is een worldborder rond de 400 blocks vanaf spawn die 15 blocks per dag opschuift.

[ Voor 25% gewijzigd door Richub op 16-09-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viperkesvp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 08:11
Zijn er ook community projecten aan de gang? Als ik op de whitelist zou terecht komen zou ik heel graag willen mee helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Nog niet echt, maar er wordt wel al regelmatig over gesproken. Er zal binnenkort wel iets opgestart worden, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Gisteren hadden we het over de iron farm, maar daar hebben we eerst nog wat villager voor nodig. En aangezien Phone het grootste gedeelte van de villagers heeft gedood kan dat nog even duren. :(

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-10 15:42
Sneu hoor die griefers... Kwam die hier van GoT vandaan? Hoe werkt een iron farm eigenlijk? Met het handelen tussen villagers ofzo?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Een iron farm bestaat uit een groot aantal deuren en villagers. De game ziet dit als een heel grote village structure en zal daardoor iron golems inspawnen. Door deze automatisch te doden krijg je iron ingots en spawnen er automagisch weer nieuwe golems. And so on, and so forth.

Denk bijvoorbeeld aan een constructie als deze:

[ Voor 16% gewijzigd door Migrator op 16-09-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje19
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-10 17:47
Helaas werkt die iron golem farm niet meer in 1.8 @hierboven

Where is my Oscar for acting like my life isn't falling apart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

AjaxKing97 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:09:
Deze is ontworpen voor 1.8 en werkt prima ;)
edit:
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het nog niet in de 1.8 release daadwerkelijk heb geprobeerd. 't Is nogal een bouwwerk :P

[ Voor 23% gewijzigd door Migrator op 16-09-2014 13:16 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Migrator schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 12:55:
Een iron farm bestaat uit een groot aantal deuren en villagers. De game ziet dit als een heel grote village structure en zal daardoor iron golems inspawnen. Door deze automatisch te doden krijg je iron ingots en spawnen er automagisch weer nieuwe golems. And so on, and so forth.

Denk bijvoorbeeld aan een constructie als deze: [video]
Ow awesome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 21:12
AjaxKing97 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:09:
Golem farms werken wel maar de exploit waar meerdere golem farms op 1 plek ontstonden (iron foundry) niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje19
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-10 17:47
Uncle Mel schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:41:
[...]

Golem farms werken wel maar de exploit waar meerdere golem farms op 1 plek ontstonden (iron foundry) niet meer.
Ow dankje!

Where is my Oscar for acting like my life isn't falling apart?

• Uffeltje
Weten we waar de spawnchunk is? Is dat bij de fontein of ergens anders, aangezien het spawnpoint tussendoor is veranderd.

YouTube

• corset
Ik spawnde toen het net begon, op het pad naast de toren van Marco :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• r-v
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-07 09:40

r-v

Ik spawnde gisteren ergens naast de fontein inderdaad ( voor het eerst gejoined )

• Uffeltje
Hmm, maar spawnpoint == spawnchunk? Is namelijk wel van belang voor het bouwen voor de iron farm. Je wilt natuurlijk wel dat deze altijd actief is als er mensen in de buurt zijn, niet alleen als je ook bij de iron farm in de buurt bent.

YouTube

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Je spawnchunks zijn een gebied van 16x16 chunks en je kunt erachter komen welke dat zijn door een entity (neem bijvoorbeeld een dirt blok) op de grond te droppen en dan uit te loggen (zodat iedereen van de server is) en een minuutje later weer in te loggen. Als het item er nog is dan zit je in de spawn chunks. Anders niet. Als ik me niet vergis ;). Er zijn genoeg video's te vinden anders :).

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Iemand Pret gezien? Ik wacht nog steeds op een whitelist :(

• eRixxje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 10:29
Ik ook :-) Ik wil graag een kijkje nemen!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
YellowOnline schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:42:
Blijkbaar zit iedereen die op Toby's server zat nu op die van Pret :p
Klopt, ben ik wel blij mee. Niet ze zorgen, wel de fun. :)

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• viperkesvp
YellowOnline schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:36:
Iemand Pret gezien? Ik wacht nog steeds op een whitelist :(
Idem. Heeft iemand hem in game gezien onlangs?

• Marco1994
viperkesvp schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:22:
[...]

Idem. Heeft iemand hem in game gezien onlangs?
Ja wel vaker, zal hem wel eens porren als ik hem zie

• Kruisboksie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-11-2023
Okey. Community build. De iron farm. Ik neem aan dat we een boel supplies nodig hebben. Wil namelijk geen cobble farm :)
Ikzelf dacht aan die smooth andesite. Zullen we allemaal alvast in een gezaamelijke kist doen? Ook hout hebben we veel vam nodig. Maakt niet uit welk soort.

Xbox Gamertag: Kruisboksie | PSN: Kruisboksie

• Gamebuster
Aan wat voor hoeveelheden moeten we dan denken?

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Veel. 16 stacks + nogwat aan doors en minstens 2x dat aantal aan blocks in de farm uit die tutorial die ik gelinkt heb. Precieze aantal wordt in die video genoemd ;)

• Uffeltje
Kruisboksie schreef op woensdag 17 september 2014 @ 17:11:
Okey. Community build. De iron farm. Ik neem aan dat we een boel supplies nodig hebben. Wil namelijk geen cobble farm :)
Ikzelf dacht aan die smooth andesite. Zullen we allemaal alvast in een gezaamelijke kist doen? Ook hout hebben we veel vam nodig. Maakt niet uit welk soort.
Yep, laten we alvast een plan maken.

Eerst moeten we zien te vinden waar de spawn chunk is. Vervolgens materialen verzamelen inderdaad. Polished andesite is erg mooi, ook goed te combineren met bijvoorbeeld snow.

Ik zal eerst de video eens helemaal bekijken om te kijken wat er precies nodig is.

Edit: Damn, eerst maar eens resources verzamelen. Als je de redstone eenmaal hebt gedaan moet je de rest helemaal afmaken, want anders kan het fout gaan. :o En er zijn meer dan 60 villagers nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door Uffeltje op 17-09-2014 18:58 ]

YouTube

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:54
Ik ben zelf niet echt een vanilla speler, al vind ik het wel leuk om er in dit topic over te lezen. Het gaat nu echter een kant op die alleen interessant is voor de spelers die mee doen op jullie server, daar is dit topic - naar mijn beleving - niet voor. Is niet verstandig om server specifieke zaken / plannen in een DM draadje te bespreken? Zo deden wij dat in ieder geval op de DW20/TPPI server.

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:29

BLACKfm

o_O

Whitelist: OMEGA_ThundeR , and the wait continues...

Litebit.eu voorraad check :).

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
stuur dan effe een DM naar de server beheerder ipv in dit topic telkens opnieuw een whitelist te vragen ;)

• Dreanor
Racemol schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:49:
Ik ben zelf niet echt een vanilla speler, al vind ik het wel leuk om er in dit topic over te lezen. Het gaat nu echter een kant op die alleen interessant is voor de spelers die mee doen op jullie server, daar is dit topic - naar mijn beleving - niet voor. Is niet verstandig om server specifieke zaken / plannen in een DM draadje te bespreken? Zo deden wij dat in ieder geval op de DW20/TPPI server.
Op zich ben ik het wel met je eens maar laten we eerlijk zijn, zo is de minecraft topic wel een beetje levendig.

Al vind ik wel dat dingen als whitelist requests, specifieke coördinatie e.d. niet in dit topic hoort. ;)

• Kruisboksie
Ben nu een tijdje bezig om spawnchunks te vinden en waarschijnlijk is dat toch bij de fontein..
Nog maar even goed uitzoeken en alles uit blokken om het goed te vinden maar ben bang dat de fontein eraan moet geloven.

O nog een verzoek aan iedereen die op de server van plet speelt en een huisje heeft in de spawn. Alle deuren moeten uit spawn.. ik herhaal alle deuren moeten uit spawn :) anders komt het in de knoei met de farm en werkt hij niet.

• Uffeltje
Het gaat toch goed zolang alle deuren minimaal 70 blokken van de farm zijn verwijderd? Als dat het geval is kan je de farm op bijvoorbeeld 150-200 hoog bouwen en is het probleem opgelost.

YouTube

• Richub
In de chest voor mijn huisje liggen 29 stacks polished andesite voor deze farm, klaar om opgepikt te worden. :)
En mochten de deuren echt weg moeten, dan tik ze maar uit mijn huisje als ik niet online ben.

[ Voor 30% gewijzigd door Richub op 18-09-2014 12:58 ]

• Soepstengel
Racemol schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:49:
Eens. We hebben deze discussie al eens eerder gehad in dit topic toen een DW20 server erg populair was en het topic 'vervuilde'. Uiteraard zie ik wel graag de creaties en dergelijke voorbij komen, maar server meldingen lijkt me niet echt de bedoeling.
BLACKfm schreef op woensdag 17 september 2014 @ 21:00:
Whitelist: OMEGA_ThundeR , and the wait continues...
Weet niet of dit soort berichten je whitelist aanvraag versnellen hoor :F

[ Voor 13% gewijzigd door Soepstengel op 18-09-2014 11:00 ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Uffeltje schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:06:
Het gaat toch goed zolang alle deuren minimaal 70 blokken van de farm zijn verwijderd? Als dat het geval is kan je de farm op bijvoorbeeld 150-200 hoog bouwen en is het probleem opgelost.
Al is het bij Minecraft altijd de grote vraag of dat ook voor de y-coördinaat geldt. Ik zou het in ieder geval niet weten...

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Omdat ik het wachten beu was...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OmsWsdY24AyyuYQayMuRISee/full.jpg

Nu nog maagdelijk, dus wees er snel bij :) Modgriefing staat uit trouwens. PM voor een invite. Normaal gezien reageer ik snel, tenzij ik slaap of sport (vanavond tussen 19:00 en 00:00 trouwens).

• Dreanor
Kruisboksie schreef op donderdag 18 september 2014 @ 08:27:
Ben nu een tijdje bezig om spawnchunks te vinden en waarschijnlijk is dat toch bij de fontein..
Nog maar even goed uitzoeken en alles uit blokken om het goed te vinden maar ben bang dat de fontein eraan moet geloven.

O nog een verzoek aan iedereen die op de server van plet speelt en een huisje heeft in de spawn. Alle deuren moeten uit spawn.. ik herhaal alle deuren moeten uit spawn :) anders komt het in de knoei met de farm en werkt hij niet.
Niet om het 1 en ander, maar als alle deuren weg moeten daar ben ik niet blij mee. En ik denk niemand niet die huizen heeft gebouwd. Met andere woorden ik ga mijn deuren echt niet uit mijn huis halen waar ik 10+ uur in gestoken heb. Zeker niet als het zomaar geëist wordt zonder enig overleg hierin!

Dus dan maar geen iron farm, welke naar mijn mening ook al overbodig is, want ijzer heb je zo snel, zo veel van! Als ik stripmijn voor diamonds haal ik 1 tot 2 stacks iron ore uit de grot en soms geen diamonds!

Daarnaast, spawn chunks zijn 16 bij 16 chunks, dus het hoeft echt niet boven de fontein maar je kan ook 200 blocken van de fontein gaan zitten en dan zit je meteen uit bereik voor het deuren probleem! Immers, 16 chunks van 16 blocken is 256!

Dat moet eerst maar eens goed uitgezocht worden en overlegd worden vind ik! Op deze manier steek ik vrij snel mijn hakken in het zand! ;)

• corset
Mee eens ja. Ik ga echt niet mijn pyramide plan omgooien omdat mensen zelf niet efficient zijn met Iron :-p

En met een gebied van 256*256 moet er ruimte zat zijn lijkt me :)

• Becky1360
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-10-2022
misschien moeten we elkaar dan gewoon helpen als mensen iron missen ofzo?
maar nu hoor ik mensen die stacks van iron blokken hebben terwijl ik er net 1 heb enz ;p
misschien daarom dat ze die farm willen maken?

• Gamebuster
YellowOnline schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:56:
Omdat ik het wachten beu was...

[afbeelding]

Nu nog maagdelijk, dus wees er snel bij :) Modgriefing staat uit trouwens. PM voor een invite. Normaal gezien reageer ik snel, tenzij ik slaap of sport (vanavond tussen 19:00 en 00:00 trouwens).
Wel jammer dat Pretjeuh niets meer van zich laat horen inderdaad. Ik schuif me aan bij jouwe zolang Pretje niet reageert. Als Pretjeuh zolang AFK is, voorzie ik dat de server uiteindelijk leeg loopt.

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 08:32
Ik ben niet tegen een iron farm, maar ik heb liever dat spawntown gewoon een "town" blijft en niet een manier om farms 24/7 te laten draaien. Misschien een locatie uitkiezen waar alle "community" project worden uitgevoerd. Op die manier draait de iron farm misschien niet 24/7, maar er is altijd wel iemand in de buurt die werkt aan een project zodat chunks loaded blijven.

Groetjes,

Xenolifo

• Dreanor
Becky1360 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 16:43:
misschien moeten we elkaar dan gewoon helpen als mensen iron missen ofzo?
maar nu hoor ik mensen die stacks van iron blokken hebben terwijl ik er net 1 heb enz ;p
misschien daarom dat ze die farm willen maken?
Dat komt omdat jij hele andere dingen gedaan hebt dan (strip)mijnen, zoals de hele wereld verkennen en alle kisten looten. :P Met al je zadels haha. ;) Hebben we al paarden binnen de world border trouwens?

Nee, ik heb 2 tot 3 stacks iron ingots max. Maar ik geef enkel aan dat ijzer zeer royal aanwezig is in de wereld. Zelfs met zo'n kleine world border (die trouwens behoorlijk rap groeit). ;) Als je er even naar zoekt en mijnt!

Men wil een iron farm omdat het kan en omdat het cool is! En dat zou ik niet ontkennen en ik ben ook niet tegen een iron farm (ook al vind ik hem persoonlijk overbodig).

Maar het gaat om de manier waar. Even zonder overleg zeggen dat de fountain zeer waarschijnlijk moet sneuvelen en dat iedereen maar zijn deuren moet verwijderen! Op deze manier gaan bij mij gewoon de hakken in het zand. ;)

• Gamebuster
Kroketje schreef op donderdag 18 september 2014 @ 17:39:
Ik ben niet tegen een iron farm, maar ik heb liever dat spawntown gewoon een "town" blijft en niet een manier om farms 24/7 te laten draaien. Misschien een locatie uitkiezen waar alle "community" project worden uitgevoerd. Op die manier draait de iron farm misschien niet 24/7, maar er is altijd wel iemand in de buurt die werkt aan een project zodat chunks loaded blijven.

Groetjes,

Xenolifo
Eens. Ik heb liever geen grote lelijke farms in het dorpje rondom spawn. Alleen dat rietfarm ding is al een verschrikking voor het oog.

Ik haal bovendien mijn deur niet weg. Zet die iron farm buiten het dorp, ergens ver weg. Maak nether portal erheen.

[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 18-09-2014 18:01 ]

• Becky1360
ik ben er niet echt voor of tegen is leuk (denk ik) een iron farm maar is wel beetje vervelend/oneerlijk dat iedereen dan maar zijn deuren moet weghalen of de fountain weg moet. heb idd zoiets zet hem dan tussen mij en de spawn..veel ruimte en er zijn toch wel 4 huizen omheen.. ja hij draait dan niet volledig maar dat is beter dan de spawn(verknallen?)

• Uffeltje
Als alle deuren weg moeten zou ik het ook vervelend vinden. Dan zie ik liever wat kleinere farms (1-2 villages) op de eigen basis die dan maar iets minder opleveren. Eerst alleen voor eigen gebruik, maar daarna gewoon openstellen voor public. Desnoods een nachtje afk ofzo.

En een ander topic voor dit soort zaken is idd wel handig. Wie maakt het, voordat we hier verder gaan.

YouTube

• Marco1994
We kunnen ook een mod vragen of die een Groep DM sessie maakt?

• Gamebuster
Of we kapen dit topic wat zorgt voor meer publiciteit voor de server

• Marco1994
Dat was bij de vorige keer bij Kutcomputers ook al z'on ophef over.
Ik vind dat we prima screenshots kunnen plaatsen, maar specifieke vergaderingen over bijvoorbeeld een ironfarm, hoort hier niet thuis, naar mijn mening

[ Voor 53% gewijzigd door Marco1994 op 18-09-2014 18:51 ]

• eRixxje
Gamebuster schreef op donderdag 18 september 2014 @ 18:49:
Of we kapen dit topic wat zorgt voor meer publiciteit voor de server
Das leuk, ALS mensen ook daadwerkelijk whitelisted worden.

• Kruisboksie
Ik stelde geen eisen volgens mij. Ik ga aan dat hij waarschijnlijk in het gebied staat waar de spawnchunk is. Maar alles mag blijven waar die is hoor. Ik ga me wel tegen de border vermaken met dingen die ik leuk vind.

• Gamebuster
eRixxje schreef op donderdag 18 september 2014 @ 19:36:
[...]

Das leuk, ALS mensen ook daadwerkelijk whitelisted worden.
Ja dat is jammer...

• Uffeltje
Richub (Nomicor), wat is er met je huis gebeurd? Alle items lagen op de grond en je huis was verdwenen. :O Ragequit?

[ Voor 4% gewijzigd door Uffeltje op 18-09-2014 21:13 ]

YouTube

• Dreanor
Tijd voor een paar nieuwe screenshots, deze keer van mijn huis:

Voorgevel, midden in de tunnel die ingang geeft tot binnenplaats (bereikbaar per paard). Links daarvan de opslagruimte (vol met kisten) en rechts ervan het "woondeel". Boven de tunnel zit ook nog een nader te bepalen ruimte.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cFCGohs.jpg

Rechter zij gevel, waar het torentje zichtbaar wordt met de enchanting table.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ovZ2jNm.jpg

Linker zij gevel, redelijk gedecoreerd en hier zie je een van de stallen/weide voor beesten.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NE6GaGE.jpg

Poging tot fancy muur om mijn huis, maar nog niet helemaal tevreden en is wat duur qua materialen. :P
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rfkv4C5.jpg

Het huis is bij lange na nog niet af, ik wil het woon deel aanpassen, veel meer details toevoegen, de tuin(en) aanleggen, etc.

• Kruisboksie
Yellow. Is jouw server met border of zonder?

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Kruisboksie schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:32:
Yellow. Is jouw server met border of zonder?
Zonder. Ik vind de eindeloosheid van Minecraft nogal essentieel.

• Kruisboksie
Dan zou ik graag op je server spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Uffeltje schreef op donderdag 18 september 2014 @ 21:12:
Richub (Nomicor), wat is er met je huis gebeurd? Alle items lagen op de grond en je huis was verdwenen. :O Ragequit?
Nee, ik was op het punt beland dat ik de Nether in zou moeten gaan om verder te komen in het spel, maar dat leverde teveel stress op voor mij.
Hell, gewoon naar die zombiefarm lopen was voor mij al genoeg om de zenuwen te krijgen, zeker als er mobs onder de bomen stonden te schuilen voor de zon.

Alles wat Survival MC leuk en spannend maakt levert mij juist enorme stress op... :( Ik liep al tijden doelloos rond en werd ook minder sociaal aktief hierdoor.

Na al dagenlang steeds hier tegenaan te lopen heb ik besloten te stoppen.

Ik blijf erbij dat dit de meest chille server is waar ik ooit op gespeeld heb, dus absoluut geen ragequit.
Ik heb mijn huis gesloopt om ruimte te maken voor jullie, zo exclusief was dat huisje nu ook weer niet. ;)

De tuinen heb ik juist laten staan zodat iedereen er kan oogsten wat hij nodig heeft. Alle zooi die ik had verzameld was verder niks bijzonders, daarom heb ik die chests gesloopt. Dat waren de spullen die jij tegenkwam.

Ik vraag me alleen af waarom Pretjeuh ineens wegblijft van de server en dit topic..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Nog even vertellen dat er twee requirements zijn voor mijn nieuwe server:
1) Een geüpdatete Mojang-account. Oude Mojang accounts (pre 2012 denk ik) moeten eerst bij Mojang een omzetting naar het nieuwe systeem doen. Dat kost niets.
2) De Minecraft Realm servers zijn altijd up-to-date, waardoor ook de client altijd up to date moet zijn. Het enige nadeel is dat plug-ins (zoals Forge, wat ik gebruik voor JourneyMap) vaak achterop hinken.

Overigens zijn er 7 spelers intussen (snel!), is de spawn op 0/0, zijn er massa's paarden aan de spawn, is er geen world border, staat mobgriefing uit en krijgt iedere nieuwe speler één Ender Chest cadeau van me. Dat laatste opdat iedereen iets heeft om zijn/haar valuables in te steken zonder die steeds in de inventory te moeten hebben.

Ik speel nu 1.8 na een tijdje niet te spelen, en, OMG, zoveel nieuwe blokken! Het visuele verschil tussen graniet en aarde is zo klein dat ik lang niet verstond waarom ik met m'n handen dat block niet wegkreeg ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Hmm, toch maar kijken of dat wat is dan, geen world border, alleen hopen dat er een extreme hills biome vrij is om over te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guys mijn excuses! ik ben ziek geweest en mijn werk heeft mijn prive ritme verneukt afgelopen 2 weken waardoor het voor mij niet mogelijk was even in te loggen.

Ik heb de volgende mensen gewhitelist:
AjaxKing97
OMEGA_ThundeR
vanpouckesven

Ik ga strax ook ff een paar mensen rcon rechten geven zodat er meerdere mensen zijn die de whitelist kunnen editen. Hoeft alles niet van mij af te hangen :)

Nogmaals mijn excuses voor het lange wachten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 16:07
lanerios schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 08:34:
Hmm, toch maar kijken of dat wat is dan, geen world border, alleen hopen dat er een extreme hills biome vrij is om over te nemen :)
Ik ben iig bezig vlakbij een meer.. -400... nogiets :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:39:
Guys mijn excuses! ik ben ziek geweest en mijn werk heeft mijn prive ritme verneukt afgelopen 2 weken waardoor het voor mij niet mogelijk was even in te loggen.

Ik heb de volgende mensen gewhitelist:
AjaxKing97
OMEGA_ThundeR
vanpouckesven

Ik ga strax ook ff een paar mensen rcon rechten geven zodat er meerdere mensen zijn die de whitelist kunnen editen. Hoeft alles niet van mij af te hangen :)

Nogmaals mijn excuses voor het lange wachten!!!
Doe YellowOnline ook even :)
- Als-ie zich nog bedenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Het is toch wel het leukst om iedereen op één server te houden, of niet? 't Is maar een suggestie... Het zou jammer zijn als door een afwezigheid van Pretjeuh en een onenigheid over een Iron farm een verdeeldheid ontstaat. :-(

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viperkesvp
Geen probleem! Bedankt voor de white list en veel beterschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Gamebuster schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:38:
[...]

Ik heb die server al voor een half jaar gehuurd, dus ik kan me niet meer bedenken ;) Wie niet meer op de mijne komt, laat wel iets weten zodat ik je van de white list kan halen: ik heb maximum 20 slots en er zijn er al 11 ingenomen.

[ Voor 21% gewijzigd door YellowOnline op 19-09-2014 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 07:53
Mag ik ook op je server bouwen Yellow ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Uffeltje schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 16:12:
Het is toch wel het leukst om iedereen op één server te houden, of niet? 't Is maar een suggestie... Het zou jammer zijn als door een afwezigheid van Pretjeuh en een onenigheid over een Iron farm een verdeeldheid ontstaat. :-(
Eens... Weet nou niet voor welke server ik moet kiezen. Ik volg dan de grote menigte en kies dan voor Pretjeuh's, al vind ik het wel jammer om zo YellowOnline te moeten "mislopen". Ik snap Yellow's kant ook wel; ik had hetzelfde gedaan in zijn positie.

Wat ik wel jammer vind aan realms is dat je niet ziet hoeveel er online zijn. Dat maakt het wel wat lastiger. Alle keren dat ik keek, was de server leeg.

Ook vind ik het jammer dat bij Reals maximaal 20 spelers mogelijk zijn. Niet actieve, maar op de whitelist, en maximaal 10 online. Dat maakt het op ten duur dat je moet kiezen wie je erop laat en wie je eraf kickt. Op Pretjeuh's hebben we al meer dan 10 spelers online gehad volgens mij, of we zaten er erg dicht in de buurt. Het is dan jammer om jezelf zo'n "permanente" beperking op te leggen, want je kan je world niet migreren naar een normale server als je groei-wensen hebt.

[ Voor 54% gewijzigd door Gamebuster op 19-09-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Helemaal mee eens, laatst hadden we 13 mensen online en er staan 35+ mensen op de whitelist geloof ik.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:09

Wildfire

Joy to the world!

Ik moet eens op zoek gaan naar een leuke creative server. Ik hou van knutselen in creative, survival vind ik gewoonweg niet leuk, het craften vind ik gewoonweg niet leuk. Aldus zit ik tot nu toe altijd singleplayer en het wordt dan wel erg eenzaam :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• eRixxje
Gamebuster schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:38:
[...]

En eRixxje....

• Richub
Wildfire schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 23:41:
Ik moet eens op zoek gaan naar een leuke creative server. Ik hou van knutselen in creative, survival vind ik gewoonweg niet leuk, het craften vind ik gewoonweg niet leuk. Aldus zit ik tot nu toe altijd singleplayer en het wordt dan wel erg eenzaam :P
Ik kan een Creative servertje opzetten, heb een 2de PC met 'n i5 760 en 8 GB ram staan die ik daarvoor in kan zetten. De enige beperking is mijn 20 Mbit upload...

Ik weet alleen niet of er meer mensen interesse voor hebben, bijna iedereen hier wil Survival spelen. Als Wildfire de enige is die erop inlogt, dan is-ie nog net zo eenzaam als op zijn eigen server... ;)

On a sidenote:
Er is een update geweeest van mijn favoriete resource pack: Ovo's Rustic redemption. Nu zitten alle nieuwe blocks er ook in.

Om een idee te geven hoe dit pack eruitziet:

Afbeeldingslocatie: http://richub.no-ip.org/web/pret7.jpg
Huis van Joene.

Afbeeldingslocatie: http://richub.no-ip.org/web/pret8.jpg
Interieur van huis van Gamebuster.

Afbeeldingslocatie: http://richub.no-ip.org/web/pret9.jpg
RTGe's nieuwe optrekje en farm.

Afbeeldingslocatie: http://richub.no-ip.org/web/pret10.jpg
Skelly farm.

Downloadlinkje vanaf mijn eigen server:
Ovo's Rustic Redemption 1.2.0
Dit omdat hun eigen downloadsite geflagd is door Google vanwege slechte advertenties.

[ Voor 34% gewijzigd door Richub op 20-09-2014 06:19 ]

• Becky1360
ik wil denk ik ook wel ff kijken hoor bij een creative server. vind het soms wel ff leuk om af te wisselen ;)

• Richub
Ik heb inmiddels een creative servertje draaien, 1.8 vanilla.

richub.no-ip.org:25565

Becky1360 staat al op de whitelist, nog meer mensen interesse?

Wildfire, als jij je IGN even geeft dan whitelist ik je ook. :)

Edit:
Het is perse niet mijn bedoeling spelers van Pretjeuh's en YellowOnline's servers af te pikken, ik wil gewoon dat mijn servertje een aanvulling op hun servers wordt voor als mensen even zorgeloos in Creative mode willen bouwen.

[ Voor 34% gewijzigd door Richub op 20-09-2014 12:01 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Richub schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 11:54:
Ik heb inmiddels een creative servertje draaien, 1.8 vanilla.

richub.no-ip.org:25565

Becky1360 staat al op de whitelist, nog meer mensen interesse?

Wildfire, als jij je IGN even geeft dan whitelist ik je ook. :)

Edit:
Het is perse niet mijn bedoeling spelers van Pretjeuh's en YellowOnline's servers af te pikken, ik wil gewoon dat mijn servertje een aanvulling op hun servers wordt voor als mensen even zorgeloos in Creative mode willen bouwen.
Nick zal wel gewoon Wildfire zijn :P

Zal eens kijken zodra ik gewhitelist ben. Ben trouwens wel benieuwd, neem aan dat ik wel m'n texture pack kan handhaven?

---

En gewoon even voor het overzicht...

Poll: Heb je interesse in een creative server?
Yup!
Nope!
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=392192&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 22% gewijzigd door Wildfire op 20-09-2014 20:24 ]

• Richub
Je bent bij deze op de whitelist gezet. :)

En je kan idd gewoon switchen tussen resourcepacks.

[ Voor 39% gewijzigd door Richub op 20-09-2014 20:29 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Richub schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 20:28:
Je bent bij deze op de whitelist gezet. :)

En je kan idd gewoon switchen tussen resourcepacks.
Zag het al ja. Alleen jammer dat MCPatcher nog geen ondersteuning voor Minecraft 1.8 heeft dus nog niet alles optimaal, maar het werkt goed genoeg voorlopig.

Zag al een huisje in de buurt van de spawn. Zal wel van jou zijn neem ik aan :)

• Richub
Klopt. :) Is nog niet veel bijzonders, maar ik wil nog wel gaan uitbreiden.

• Gamebuster
sander207 < voor op de whitelist

• Richub
Is toegevoegd. :)

• Gamebuster
ariendo < ook voor whitelist
sander207 doet het nog niet

[ Voor 34% gewijzigd door Gamebuster op 20-09-2014 20:50 ]

• Richub
Ook toegevoegd, zijn dat famillie of vrienden van je?

• Gamebuster
Beide accounts kunnen er nog niet in

[ Voor 94% gewijzigd door Gamebuster op 20-09-2014 20:52 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Misschien handig te zeggen voor welke server je gewhitelist wilt worden :P

• Gamebuster
Pretjeuh's server :P

• Richub
LOL, geen wonder dat het niet werkt, zat ze op mijn server te whitelisten.
Op Pretjeuh's server ben ik geen OP...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ziezo... bezig gegaan op Richub's creative server. Begonnen aan een basis voor een pyramide met een grondoppervlak van 50x50 blocks. Maar eerst maar eens een simpele bouwkeet in de buurt gezet, toch wel fijn om 's avonds onderdak te hebben, ook al heeft creative mode (nog) geen mob griefing.

• Gamebuster
Gezien de frequente inactiviteit van de admins van pretjeuh's server heb ik maar m'n eigen server weer online gezet op mc.kutcomputers.nl, incl. 5 spelers die actief gebruik maken van teamspeak. (ts3.kutcomputers.nl) (gehele clan maakt er gebruik van inmiddles)

Geen whitelist, dus iedereen welkom.

[ Voor 12% gewijzigd door Gamebuster op 20-09-2014 23:31 ]

• RTG
  • Niet online

RTG

Gamebuster schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 22:24:
Gezien de frequente inactiviteit van de admins
Admins? Ik ben pas 1 dag admin en ben de halve dag online geweest. :+

Jammer dat mensen zo snel weglopen. Pretjeuh was net wat meer mensen whitelist rechten aan het geven.

Btw Gamebuster, de mensen die je noemde zijn toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Het begint nu wel heel erg een clusterf*ck aan servers te worden! ^^

We hebben nu Pretjeuh's server, Gamebuster's server, Yellow's server die allemaal vanilla 1.8 servers zijn? En dan ook nog een creative server.

Nu is iedereen vrij om te doen wat hij/zij wil natuurlijk maar het lijkt wel alsof iedereen instant een server begint als het niet binnen een dag gaat zoals hij/zij wil ...

Als ik eenmaal redelijk geinvesteerd heb in een server switch ik niet zo snel en ik heb geen tijd om op meerdere tegelijk te spelen tenzij fundamenteel anders (bijv. 1x vanilla en 1x creative of Feed the Beast wil ik nog wel eens tijd voor vrij maken).

Pagina: 1 ... 53 ... 62 Laatste

Let op:
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.

Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers