"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik had het al gezien net, en heb 'm nu in MC zitten om eens mee te testen.
Het nadeel van een nieuw resourcepack is dat je alle erts enzo opnieuw moet gaan leren herkennen.
Ikzelf gebruik al tijden Ovos Rustic Redemption, een pack met een middeleeuwse sfeer.
Daarom heb ik ook een bordje dat je op de rode steen moet staan dan krijg je alle xp.lanerios schreef op donderdag 11 september 2014 @ 08:36:
Die skelliefarm heeft trouwens 1 bug ben ik achter gekomen.
50% van de xp blijft liggen omdat de stairblock ervoor zit. Ik kreeg pas de xp toen ik deze had weggehaald
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Ik heb trouwens 3 stacks Bones gepakt uit de chest, hoop dat het niet erg is
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Laatste keer dat ik keek was het nog niet toegevoegd.
Ik ga op zoek naar een leuk gebied om een huis te bouwen, echter wil ik dit niet zelf doen, maar met jullie allemaal. Wat wil dat zeggen? Ik ga screenshots posten, de leukste ideeen om te bouwen ga ik uitvoeren. Hierdoor leer ik mezelf wat mooier bouwen, en kan de community samen zorgen voor een geweldig gebouw op de server!
Bij mij net zoBLACKfm schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:55:
Ik weet niet of ik al op de lijst sta, maar nog een poging: OMEGA_ThundeR.
Laatste keer dat ik keek was het nog niet toegevoegd.
Heb gisteren even geprobeerd aan te melden, maar toen stond ik ook nog niet op de whitelist: Draave
Uiteraard, daar zijn ze voor.lanerios schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:04:
herpaderpa. Niet gezien. Ik ben slim!
Ik heb trouwens 3 stacks Bones gepakt uit de chest, hoop dat het niet erg is
We werken op deze server met een world border, deze is begonnen op 500 blokken en vergroot met 10 blokken per dag. Ik weet niet of je op dit moment een leuk gebied vind.lanerios schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:59:
Ik wil trouwens een communtiy projectje beginnen. Even kijken wat de animo hiervoor is.
Ik ga op zoek naar een leuk gebied om een huis te bouwen, echter wil ik dit niet zelf doen, maar met jullie allemaal. Wat wil dat zeggen? Ik ga screenshots posten, de leukste ideeen om te bouwen ga ik uitvoeren. Hierdoor leer ik mezelf wat mooier bouwen, en kan de community samen zorgen voor een geweldig gebouw op de server!
Maar wat mij betreft mag er wel wat meer "georganiseerd" aan community dingen gewerkt worden.
Ik vond het dan ook bizar en zelfs een beetje storend dat ik stone moest kopen voor de skelly farm waar iedereen veel profijt van heeft. Er zijn er ook een paar die zeker materialen gedoneerd hebben maar op zo'n moment zakt bij mij de broek even af.
Maar ik mag niet klagen, de meeste van de nu actieve spelers zijn zeer gul en behulpzaam dus kudo's voor iedereen.
Heb je eigenlijk een overzicht van de server?
Bijvoorbeeld wie het hoogst of diepst is geweest? Of wie het meest
weggehakt heeft?
Blaat het niet dan schaapt het niet
World is nog aardig klein, heb wat rond gelopen en er is nog niet heel veel keusDreanor schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:42:
[...]
We werken op deze server met een world border, deze is begonnen op 500 blokken en vergroot met 10 blokken per dag. Ik weet niet of je op dit moment een leuk gebied vind.Daarvoor is onze wereld nog te klein denk ik, haha. Al weet ik niet hoever de grens al zit, heb al een tijdje niet de wereld verkend.
Ik kon van bijna elke positie wel een border zien.
Ik speel al een aardige tijd minecraft op survival servers en met name op toastedcraft. Een server van een youtuber. Nu las ik dit topic en wil me graag aanmelden. Me ign is Kruisboksie. Maar iedereen noemt me Kruis. Ik kan redelijk bouwen volgens mij, maar kom het beste tot mijn recht als ik farms kan bouwen. Dit kan gaan tot een huge iron farm een gold farm tot een whiter skelly farm. Als ik maar kan farmen
Lijkt me leuk om samen met jullie aan de slag te gaan!
Xbox Gamertag: Kruisboksie | PSN: Kruisboksie
Dus Pretjuh: Bij deze nog een verzoek tot whitelisting:
IGN NjitRam83
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Verwijderd
NjitRam83, Maarten1990, Madstorm en Draave
En nee ik heb helaas geen stats. Kan ik deze ergens vandaan toveren?
[ Voor 64% gewijzigd door GiantLeap op 12-09-2014 08:20 ]
Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap
RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+
Het gevolg is dat mijn huisje er een beetje triest bijstaat.

Hieronder de farm. Hier nog bezig met het groeien van de eerste oogsten. Nog één/twee keer en dan kan ik de hele farm volplanten en de rest is dan winst.

In de farm bevinden zich verschillende dieren. Heb nu enkele schapen, wat koeien en twee kippen. (Damn, wat waren daar veel eieren voor nodig.

Ook zit er in de farm een verzamelplaats voor de items die geoogst worden door middel van water. Door de hendel over te halen stroomt alles vanzelf naar beneden.

Maakt de server trouwens automatisch back-ups of doe je dat handmatig. Kan me voorstellen dat er ooit iemand met slechte bedoelingen komt, dan is het bijvoorbeeld wel handig dat het er is. Het is zeker niet fijn om een week progressie opnieuw te moeten doen. Geldt ook in het geval van een crash o.i.d.
Ziet er netjes uitUffeltje schreef op donderdag 11 september 2014 @ 22:02:
Zo, mijn eerste build is ook bijna klaar. Heb een farm gemaakt die in één lading genoeg food voor een hele tijd kan produceren.
Het gevolg is dat mijn huisje er een beetje triest bijstaat.
[afbeelding]
Hieronder de farm. Hier nog bezig met het groeien van de eerste oogsten. Nog één/twee keer en dan kan ik de hele farm volplanten en de rest is dan winst.
[afbeelding]
In de farm bevinden zich verschillende dieren. Heb nu enkele schapen, wat koeien en twee kippen. (Damn, wat waren daar veel eieren voor nodig.
[afbeelding]
Ook zit er in de farm een verzamelplaats voor de items die geoogst worden door middel van water. Door de hendel over te halen stroomt alles vanzelf naar beneden.
[afbeelding]
Maakt de server trouwens automatisch back-ups of doe je dat handmatig. Kan me voorstellen dat er ooit iemand met slechte bedoelingen komt, dan is het bijvoorbeeld wel handig dat het er is. Het is zeker niet fijn om een week progressie opnieuw te moeten doen. Geldt ook in het geval van een crash o.i.d.
Ben zelf met een constructie bezig wat automatisch schapen gaat scheren.
Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
Anders toch maar regels opstellen?lanerios schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:35:
Zit zelf ook te denken om dat maar te doen.. onze zandplek wordt constant kapot gegraven, en er wordt steeds dichter op ons gebouwd. Erg jammer
Ik heb ook zelf een server draaien sinds gisteren om wat te testen, maar u begrijpt dat dat nogal eenzaam is
Gaat niet helpen denk ik
Nee, dat is het probleem niet. Het probleem is dat we een world border hebben en iedereen instant toegang krijgt als ze erom vragen.
Dan krijg je snel ruimte gebrek, zeker als er maar 1 woestijn is enzo.
Ik ben zelf voor wat selectiever zijn in mensen inviten zoals bijv een leeftijdsgrens en min. aanmeldt datum op tweakers. Want volgens mij zijn er een aantal die speciaal om toegang te vragen een account maken.
Niet dat dat slechte mensen hoeven te zijn maar gezien ruimte gebrek misschien handiger om te doen???
Dat klopt ja, was ergens heel diep in een kloof gekomen, was er al iemand eerder geweestlanerios schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:32:
Ik zie er wel wat in ja. Vooral nu dat de caving en mining gewoon uitgeput zijn rond spawn.
Dat is omdat het eens iets anders is dan normaal. Plus, Mindcrack.eRixxje schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:52:
Even een vraagje: Waarom een border rond de map? Waarom niet gewoon een DEFAULT map zonder border? Is dat vanwege server resources?
Daar naast zou je dan meer moeten samenwerken en zit je meer bij elkaar waardoor je elkaar ook vaker ziet ipv 20000 blokken uit elkaar waardoor je eigenlijk single player speelt.
Dat is de theorie dan. Practijk blijkt toch dat men voor hun eigen gaan en iedereen maar wat bouwt waar hij maar wil en ontbreekt echte samenwerking en communicatie (zoals centrale wegen, duidelijke community farms e.d.).
Wat houd mindcrack eigenlijk in ?Dreanor schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:13:
[...]
Dat is omdat het eens iets anders is dan normaal. Plus, Mindcrack.![]()
Daar naast zou je dan meer moeten samenwerken en zit je meer bij elkaar waardoor je elkaar ook vaker ziet ipv 20000 blokken uit elkaar waardoor je eigenlijk single player speelt.![]()
Dat is de theorie dan. Practijk blijkt toch dat men voor hun eigen gaan en iedereen maar wat bouwt waar hij maar wil en ontbreekt echte samenwerking en communicatie (zoals centrale wegen, duidelijke community farms e.d.).
http://i.picasion.com/resize76/446eb2c88b2df1a089a17a9b8b734465.gif
Communty builds en wegen wil ik wel aan meewerken. Mijn farm levert natuurlijk veel meer op dan dat ik kan eten. De bedoeling was dan ook om ergens een weg richting mijn huisje te maken en langs die weg dan een shop te maken voor gratis food. Daarnaast leef ik aan het water, dus ik wilde sowieso een dock maken voor de berijkbaarheid.
Ook met community builds, bijvoorbeeld een grote iron farm in spawn wil ik zeker wel meewerken.
Mijn idee is om een maximaal aantal leden op de whitelist te houden en mensen te deleten als ze inactief zijn. Zo komt er steeds weer een plekje vrij. Bijvoorbeeld vanaf nu iedereen toelaten en over een week de 20 meest actieve leden behouden.
Maar dit is een suggestie, het is natuurlijk aan pretjeuh om het te bepalen. Hij is immers de grote man van de server.
De border vind ik juist top, zo blijven we een beetje bij elkaar in de buurt.
[ Voor 8% gewijzigd door Uffeltje op 12-09-2014 17:42 . Reden: kleine toevoeging ]
Meh, ik heb even rond gelopen, maar het is wel erg klein vooral als je de aantal spelers momenteel ziet. En daarnaast mis ik volgens mij een jungle en swamp, was namelijk op zoek naar wat jungle saplings die we nu niet hebben..Uffeltje schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 17:39:
De border vind ik juist top, zo blijven we een beetje bij elkaar in de buurt.
Maar ik laat het over aan de admin van de server.
I'm an Ironman!
1.8 of 1.7.x ? Momenteel met die claim ligt bukkit en spigot wat plateRixxje schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 22:10:
Ik ben even aan het klooien op mijn eigen server, maar een default spawnpoint dat gelijk is voor iedere user is toch voldoende om iig bij elkaar in de buurt te beginnen. Als je daarna kiest om naar een afgelegen gebied te gaan, dan is dat je eigen keuze :-)
1.8 Vanilla :-)tendonsie schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 22:56:
[...]
1.8 of 1.7.x ? Momenteel met die claim ligt bukkit en spigot wat plat
Goede servers zijn moeilijk te vinden, en MC is stiekem toch verslavend.
Wat screenies:

Gebied bij spawn.

Wolkenkrabber.

Huis op hoge berg.

Zelfs opslagplaatsen worden mooi aangelegd.

Hoge toren is hoog.
En dan vergeet je mijVerwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 19:42:
Guys, jullie zijn gewhitelist.
NjitRam83, Maarten1990, Madstorm en Draave
En nee ik heb helaas geen stats. Kan ik deze ergens vandaan toveren?
Ik heb voor het gemak gamemode op creative gezet :-)
Nee, die zag ik per dag hoger worden de eerste dagen.Uffeltje schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 09:30:
Die hoge berg is zelf gemaakt?Dacht dat het zo gegenereerd was.
Idd nogal een prestatie.
Gegenereerd dus.
Mobgriefing staat al uit op de server, met een andere gaming rule kun je ervoor zorgen dat je je inventory niet verliest bij je dood.
Ik zou dat wel prettig vinden, wat is jullie idee hierover?
[ Voor 28% gewijzigd door Richub op 13-09-2014 13:08 ]
Nee die was gegenereerd, alleen het huis erop is gemaaktUffeltje schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 09:30:
Die hoge berg is zelf gemaakt?Dacht dat het zo gegenereerd was.
Meh, geen voorstander maar ook geen tegenstander.Richub schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 12:06:
[ Voor 31% gewijzigd door Gamebuster op 13-09-2014 12:25 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Volgens mij staat ie net op de grens van een biome. Ik zie al Savanna gras :-)Richub schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 12:48:
Gegenereerd? Zo'n enkele pilaar? Dat is dan de eerste keer dat ik zoiets zie in MC dan.
Is wel de eerste keer dat ik zo'n pilaar op de hoek van een savannah plaeau biome zie.

Mijn server, zéér kleine world border en dat vind ik zelf wel leuk.
[ Voor 25% gewijzigd door Niellz op 13-09-2014 14:21 ]
Bjij Pret's server begin je dat iig nu ook al te merken.
En daarbij komt ook nog dat de world border per dag ~5 blocks groeit.
[ Voor 27% gewijzigd door Niellz op 13-09-2014 15:45 ]
Dan zie ik liever de moeilijkheidsgraad naar beneden gaan, anders is de spanning aardig weg..Richub schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 12:06:
[...]
Mobgriefing staat al uit op de server, met een andere gaming rule kun je ervoor zorgen dat je je inventory niet verliest bij je dood.
Maar vind het wel best zo dus ik zeg, laten zo.
Probleem is, je moet steeds omhoog klimmen om in je huis te komen.Uffeltje schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 23:56:
Ik heb het ook wel vaker gezien in vanilla. Wilde er eerst op gaan bouwen, maar het leek me niet erg praktisch. Nu zit er iemand anders bovenop, met in ieder geval een mooi uitzicht.
ah - verklaart veel : ben er al effe uit (met nog versie 1.5.x in FTB ... )Richub schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 21:02:
Het is een vanilla 1.8 server, dus...Pretjeuh host 'm, die kan je er meer over zeggen.
toen waren dat dus nog modjes...
en ik had een paar vorige reacties niet gelezen, dus wist niet dat ze over de wereld op zijn server bezig waren...
(had er even wat geskipt - maar wist wel dat ie 1.8 server had)
[ Voor 7% gewijzigd door soulrider op 14-09-2014 02:43 ]

Links het huis van OMEGA_ThundeR. Rechts het mijne.

Klein maar sfeervol :-)
[ Voor 25% gewijzigd door eRixxje op 14-09-2014 23:51 ]
Verwijderd
is idd gewoon een vanilla 1.8 server zonder bukkit of iets.soulrider schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 20:39:
ga je ook niet zien in vanilla MC, is denk ik van een mod 'extreme biomesses' ofzoiets
ben zelf dit weekend wezen airsoften dus niet meer kunnen checken wat voor crazy shit men nu weer gemaakt heeft
Die mob griefing gamerule is de enige rule die ik vind kunnen maar ook heb ik daar mijn twijfels bij. Inventory behouden is al helemaal slecht, dan hoef je niet meer op te letten en heb je ene safe transport home.

Ver weg van de bewoonde wereld, binnenkort weer verder met de pyramide. Maar nu heb ik even ander project haha
Mooi, dan kan ik vanavond weer verder met mijn huis.Uffeltje schreef op maandag 15 september 2014 @ 09:30:
Oh, dreanor (Joene), we hebben het probleem met de hoppers uitgezocht. Helaas kan aan de linkerkant de bovenste rij chests niet worden gevuld, dus ga ik de ruimte vanavond anders indelen. Hulp is dus niet meer nodig.
Wil vanavond hek ontwerpen die om mijn 'landgoed' komt te staan. Maar dat is lastiger dan ik dacht.
Daarna moet er nog een toren op 1 van de hoeken komen van mijn huis en dan zijn we vast weer een week verder.
Vanavond screenshots ...
@eRixxje
Ziet er sfeervol uit hoor! Nice!
https://mojang.com/2014/0...eing-bought-by-microsoft/
En de oprichters verlaten zelf het bedrijf, beetje jammer... Maar wie weet waar de game heen gaat nu, nieuw management nieuwe kansen? (om het maar even positief te zien)
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Overzichtje bij daglicht.

http://notch.net/2014/09/im-leaving-mojang/
Ik denk dat het beter is dat het verkocht werd. Na al dat gezeik met die EULA was hij er helemaal klaar mee.
Niemand weet het, ook de mensen van Mojang niet. Momenteel lijkt echter niemand van de huidige devs op te stappen (voor zover mijn Twitter reiktSoepstengel schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:36:
[...]
En de oprichters verlaten zelf het bedrijf, beetje jammer... Maar wie weet waar de game heen gaat nu, nieuw management nieuwe kansen? (om het maar even positief te zien)
* Migrator hoopt nu wel op een WP versie van MC-PE
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Ik denk niet dat het nadelig zal zijn voor Minecraft, deel van de medewerkers van Mojang zal dus ook aan Minecraft blijven werken. Het team wat nu aan Minecraft gaat werken is nu groterals Mojang alleen (denk ik)Soepstengel schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:36:
[...]
Dus het lijkt me sterk dat ze het nu totaal verpesten ofzo.
En Notch zal wel van het geld gaan genieten.
Misschien krijgen Jeb en Dinnerbone nu meer vrijheid om dingen toe te voegen. Notch had altijd een vrij rigide beeld van hoe Minecraft er uit "hoort" te zien.
We zien het vanzelf wel.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
De toekomst zal het uitwijzen. Ik hoop dat Minecraft zelf er niet te veel door verandert.

Kruisboksie schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:22:
Ik denk dat we dit bij de volgende update krijgen :)[afbeelding]

[/not]
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Net zoals de kindjes die janken over de eula zonder te lezen.
Ik ga me heerlijk vermaken.
Ja, daar kan je zeker van relaxen. Althans mij lukt het voor de helft ook wel.Uncle Mel schreef op maandag 15 september 2014 @ 16:21:
Bijna 2 miljard euri, daar kun je wel lekker van relaxen
Misschien krijgen Jeb en Dinnerbone nu meer vrijheid om dingen toe te voegen. Notch had altijd een vrij rigide beeld van hoe Minecraft er uit "hoort" te zien.
We zien het vanzelf wel.
Als notch echt zo rigide beeld had, waarom hebben we dan geen red dragons, werkende vulcano's, goblin armies/villages, dwarven villages, etc. Notch had veel grotere visies nog ...
Anyways, die 2 (of 2.5) miljard moeten wel terug verdient worden. Maar hoe ze dat doen is de vraag. Aan het huidige Minecraft verdienen ze niks want iedereen heeft al betaald. Dus moet het ergens anders vandaan gaan komen (misschien gaan we wel deel van de winst van Youtube grootheden eisen bijv.).
Ben benieuwd in ieder geval, en laten we eerlijk zijn, wij hebben niks te verliezen. Immers, 1.8 hebben we nu en dat kan ons niet afgenomen worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Dreanor op 15-09-2014 18:14 ]
euro vs dollar:
2.5miljard Dollar wat neerkomt op 1.93miljard Euro
hoe dan ook: een mooie som
[ Voor 29% gewijzigd door soulrider op 15-09-2014 18:36 ]
de eerste beacon op de server. Vanwege gebrek aan iron maar wat andere resources gebruikt

Kruisboksie schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:57:
Guys. Lees even de uitleg van notch.
http://notch.net/2014/09/im-leaving-mojang/
Ik denk dat het beter is dat het verkocht werd. Na al dat gezeik met die EULA was hij er helemaal klaar mee.
It’s not about the money. It’s about my sanity.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Mijn ign is AjaxKing97
Where is my Oscar for acting like my life isn't falling apart?
Paar uur werk kwijt
anvil kwijt
4 diamonds (m'n eerste 4)
etc
Kut griefers.
Zo af en toe iemand opjagen is wel leuk trouwens. Dan kom je erachter dat je bow skills toch niet zo goed zijn als ik dacht, haha. Had wel een paar olie snipes tussen over grote afstand tussen obstakels door hem nog net snipen.
De mooiste was dat ik heel lang gewoon achter hem aan bleef rennen en hij een ravijn in wou lopen, via trappen naar beneden ging en ik hem met de hand een duwtje in de rug gaf waarna hij het ravijn in stortte en te pletter viel haha.
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.
Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers