Choose life
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Wie niet?lanerios schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:42:
Was een april fools van Mojang. Ik wil die resource pack hebben!
Water water water water fire fire fire fire grass grass grass grass chop chop chop chop hahaha geweldig.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
YouTube: Element Animation
Of ze hebben in ieder geval iets wat hetzelfde is, zal wel in overleg met hun zijn gegaan, maar in een filmpje zit ook een download link.
Ook staat de link onder het filmpje, WE'RE SORRY! op hun kanaal zoals gelinkt door Hapkoek.Blitzdoctor schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:34:
[...]
Dat is deze als het goed is. (link uit hun twitter gevist)
Edit: Ow wacht of gewoon dit filmpje
[ Voor 13% gewijzigd door Dreanor op 03-04-2014 18:19 ]
Een modded minecraft skyblock challange, echt leuk gezien totaal anders dan je gewendt bent van skyblock maps.
Alleen zit ik vast, food is lastig en resources ook, ben door me bonemeal heen en kan dus bijna geen dirt maken van de saplings omdat ik lang moet wachten voordat bomen groeien ...
Kwam er te laat achter hoe de mods werken en dat ik dus minder mijn bonemeal had moeten verspillen en eerder aan een treefarm had moeten beginnen, net als farm voor food e.d. dus eerder dirt moeten maken enzo ...
Welke launcher raden jullie eigenlijk aan? Ik gebruik nu gewoon Technic Launcher omdat ik niet beter wist maar zit er veel verschil in Launchers? Want ik neem aan dat ik met een FTB Launcher nog steeds AOTBT zou kunnen spelen toch?
M@Dd09
ps Generikb doet ook over Agrarian Skies een LP
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
DW20, Bevo en nog wat anderen ook, genoeg inspiratie op te doenTeunis schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:17:
ps Generikb doet ook over Agrarian Skies een LP
Enige tipjes die ik heb gevondenDreanor schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:36:
Speelt er iemand Agrarian Skies (te vinden in de FTB launcher)?
Een modded minecraft skyblock challange, echt leuk gezien totaal anders dan je gewendt bent van skyblock maps.
Alleen zit ik vast, food is lastig en resources ook, ben door me bonemeal heen en kan dus bijna geen dirt maken van de saplings omdat ik lang moet wachten voordat bomen groeien ...
Kwam er te laat achter hoe de mods werken en dat ik dus minder mijn bonemeal had moeten verspillen en eerder aan een treefarm had moeten beginnen, net als farm voor food e.d. dus eerder dirt moeten maken enzo ...
- Treefarm maken met oak en silk worms er op zetten, eg 6 bomen die leaves aan elkaar linken heb je met 1 silk worm genoeg en je haalt een 30-40 er terug uit + shit ton of string voor dirt te maken
- Potatoe ! goede food source. -| rush hier meestal voor (of carrots) en dan een hele stack bonemeal er op
- Dont jump, use stairs
- cobble jack rushen, dus clay maken enz die cooken en dan cobblestone in die crucible gooien met een torch onder
- mob grinder maken -| en dan heb je genoeg bonemeal + rotten flesh voor food en dirt te maken
[ Voor 10% gewijzigd door yzx op 07-04-2014 12:20 ]
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Je kan dirt dmv string maken?! Argh... had ik dat eerder gewetenyzx schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:16:
[...]
Enige tipjes die ik heb gevonden
- Treefarm maken met oak en silk worms er op zetten, eg 6 bomen die leaves aan elkaar linken heb je met 1 silk worm genoeg en je haalt een 30-40 er terug uit + shit ton of string voor dirt te maken

Zit ik daar met stacks aan string terwijl ik alleen de saplings gebruik voor dirt
Dacht ergens deze waardesJerry schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:46:
[...]
Je kan dirt dmv string maken?! Argh... had ik dat eerder geweten.
Zit ik daar met stacks aan string terwijl ik alleen de saplings gebruik voor dirt.
10rotten flesh
25+- string
20 patatjes
20 karrotjes
voor dirt the maken
Ik wist niet eens dat dat kon haha. Maarja, ik ben erachter gekomen dat ik de quests boek eens goed moet lezen.yzx schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:16:
Enige tipjes die ik heb gevonden
Toevallig net een potato gedropt van een mob. Helaas heb ik alle bonemeal al verspeeld op bomen te laten groeien ...yzx schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:16:- Potatoe ! goede food source. -| rush hier meestal voor (of carrots) en dan een hele stack bonemeal er op
Ja, dat moet ik maar eens gaan doen, ik spring als een konijn over de wereld.yzx schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:16:- Dont jump, use stairs

Eerst stabiele voedsel bron, dus eerst moet ik mijn dirt gebruiken om een grotere farm maken.yzx schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:16:
- cobble jack rushen, dus clay maken enz die cooken en dan cobblestone in die crucible gooien met een torch onder
Ook dat wist ik niet, dat je rotten flesh voor dirt kon gebruiken. Thanks.yzx schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:16:- mob grinder maken -| en dan heb je genoeg bonemeal + rotten flesh voor food en dirt te maken
Mobfarm is work in progress maar ik ben steeds bijna uitgehongerd als ik daarheen loop dus ik zit nog met de voedsel struggles.
Thanks. En de lets plays heb ik gezien, daardoor kwam ik op deze map/mod.
Zou zonde zijn als ik dat hele ding gebouwd heb en ze zijn geen 1 hit kill.
Hoor het wel!
Ik verwacht nog even nodig te hebben om alles rond te krijgen maar ik verwelkom graag nieuwe mensen. Ieder lid betaald wel een aantal euro per maand. Meestal is dit rond de €2,50 zodat we de serverkosten kunnen dekken. Onze site is http://screwthebeast.enjin.com/
If it aint broke, fix it till it is!
Anders lijkt het me leuk om eens mee te spelen.
Deze pack had toch eigenlijk alles van DW20 en attack of the b-team combined? Lijkt mij in ieder geval interessant.
MegaSharkPunch is het wachtwoord voor de pack te unlocken
Ah ok, ik dacht dat ik weer eens wat misde maar het klopt dus dat die standaard niet in de lijst staat.yzx schreef op zondag 13 april 2014 @ 20:58:
TPPI is TOP sekret
MegaSharkPunch is het wachtwoord voor de pack te unlocken
Echter, dat wachtwoord doet het bij mij niet: Invalid Private Pack ERROR.
Het is idd case sensative, maar dan alles met kleine lettersyzx schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:07:
Raar
http://ftbwiki.org/Test_Pack_Please_Ignore
W8woord staat daar, zal wel case sensative zijn

Een redelijk schone start? Als in Mel heeft zijn community dorp alweer af, haha!?Venxir schreef op maandag 14 april 2014 @ 08:32:
Nou we zijn door de reset heen, wie redelijk schoon wil beginnen aan een nieuwe start die moet nu meedoen. Stuur mij maar een DM bij interesse en dan vertel ik alles.
Ik twijfel heel erg. Het lijkt mij zeer leuk om mee te doen, maar ben bang dat ik na een tijdje de interesse verlies en dat is zonder van de spot.
Ik doe af en toe nog Aotbt, alleen zit daar een block updater bij? Kan even niet op de exacte naam komen.. Maar ik denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel, dat chunks dus loaded blijven.
Kan er zo geen vinden!
ik heb nog amper iets staanDreanor schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:44:
[...]
Een redelijk schone start? Als in Mel heeft zijn community dorp alweer af, haha!?
Ik twijfel heel erg. Het lijkt mij zeer leuk om mee te doen, maar ben bang dat ik na een tijdje de interesse verlies en dat is zonder van de spot.
kan iemand anders die TPPI gebruikt wat goede java params posten? ik zit steeds zonder mem
[ Voor 6% gewijzigd door Uncle Mel op 17-04-2014 17:30 ]
1
| -Xms2048m -XX:PermSize=256m -XX:ReservedCodeCacheSize=512m -XX:NewRatio=4 -XX:SurvivorRatio=3 -XX:TargetSurvivorRatio=80 -XX:MaxTenuringThreshold=8 -XX:+UseParNewGC -XX:+UseConcMarkSweepGC -XX:SoftRefLRUPolicyMSPerMB=0 -XX:MaxGCPauseMillis=20 -XX:GCPauseIntervalMillis=250 -XX:MaxGCMinorPauseMillis=7 -XX:+CMSClassUnloadingEnabled -XX:+ExplicitGCInvokesConcurrentAndUnloadsClasses -XX:+UseCMSInitiatingOccupancyOnly -XX:CMSInitiatingOccupancyFraction=50 -XX:+BindGCTaskThreadsToCPUs -XX:+TieredCompilation -XX:Tier0ProfilingStartPercentage=0 -XX:Tier3InvocationThreshold=3 -XX:Tier3MinInvocationThreshold=2 -XX:Tier3CompileThreshold=2 -XX:Tier3BackEdgeThreshold=10 -XX:Tier4InvocationThreshold=4 -XX:Tier4MinInvocationThreshold=3 -XX:Tier4CompileThreshold=2 -XX:Tier4BackEdgeThreshold=8 -XX:TieredCompileTaskTimeout=5000 -XX:Tier3DelayOn=50 -XX:Tier3DelayOff=25 -XX:+UseFastEmptyMethods -XX:-DontCompileHugeMethods -XX:+AlwaysCompileLoopMethods -XX:+CICompilerCountPerCPU -XX:+UseStringCache -XX:+UseNUMA |
Vraag me niet wat het allemaal doet
[ Voor 14% gewijzigd door Racemol op 18-04-2014 00:01 ]
[ Voor 105% gewijzigd door BM op 07-05-2014 14:26 ]
Wij werken aan een nieuwe thema voor onze Minecraft Server Lijst website.
(Zodat hij o.a. ook op tablets en mobieltjes werkt)
Als mensen feedback hebben, graag!
http://www.minecraftserverlist.eu
Moet wel zeggen dat behalve die levelgrind, de ars magica 2 mod echt wel een leuke variant/toevoeging is! In combinatie met thaumcraft kan je je al helemaal uitleven als wizard ^^
Gaan nu het next generation van buildcraft dudes draaien met een klein aantal wijzigingen.
DM me als je het leuk vind om ook een verse start in 1.7.2 te doen.
| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |
Heb nu ook 360 minecraft gekocht, puur voor de lol. Heerlijk weer wennen aan vanilla, maar het bevalt wel
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
eerst mn pc:
Intel Core i7-3930K Processor @ 4.3ghz
AMD Radeon HD 6770
8gb ram
125gb ssd
minecraft op 5gb
opfine hd
en 512x512 hd texturepack op gemiddeld 180fps
ik heb paar vraagjes:
ik ben dus bezig met een end-cannon ( een cannon waarmee je tnt laat renderen in de end)
en ik wil dus 1miljoen hoog komen,
maar ik kom niet verder als 272000 omdat mn pc te erg hapert (of vastloopt)
om een idee te geven waarom: er is om 272000 hoog te komen meer dan 17200 tnt nodig
is er een mod oid dat de tnt render fixed?
ik herinner dat er eentje is in 1.2.5 de barracude tnt-memory fix als ik het goed heb maar deze bestaat niet voor mijn versie (1.7.2)
iemand ideeen?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2014 15:14 ]
Ik ga binnenkort weer beginnen dankzij de info van Barry. Toch weer zin gekregen om even met mods te klooien
Na 1.5 jaar wil ik toch weer gaan beginnen, en het liefst ook in een server spelen.
Op de oude server waar ik speelde is alles veranderd en is er bijna niemand meer actief.
Dus als ik ergens kan joinen zou ik dat leuk vinden.
Er zijn volgens mij ook heel wat dingen veranderd sinds ik gestopt ben. Maar dat zie ik dan wel weer.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Heb je het hier over Vanilla MC of modded MC? Op onze TPPI server (dat is modded minecraft) moet nog wel een plekje te vinden zijn.PM_Petrol schreef op zondag 01 juni 2014 @ 14:57:
Ik ben nieuw in dit topic, maar heb heel wat minecraft gespeeld op de PC.
Na 1.5 jaar wil ik toch weer gaan beginnen, en het liefst ook in een server spelen.
Op de oude server waar ik speelde is alles veranderd en is er bijna niemand meer actief.
Dus als ik ergens kan joinen zou ik dat leuk vinden.
Er zijn volgens mij ook heel wat dingen veranderd sinds ik gestopt ben. Maar dat zie ik dan wel weer.
Echter zijn er zoveel servers online dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Heeft er nog iemand plaats voor mij op een leuke server?
Maakt me in principe niet uit. Mods zijn natuurlijk leukerRacemol schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:50:
[...]
Heb je het hier over Vanilla MC of modded MC? Op onze TPPI server (dat is modded minecraft) moet nog wel een plekje te vinden zijn.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Compleet met nieuwe (ranged) mob, items en blocks (zoals koraal blokken en onder water lantaarn block)!
Helaas geen snapshot deze week, maar dit nieuws maakt mij wel happy als minecraft vanilla fan.
Dat van konijnen wist ik nog niet btw
YouTube: Minecraft 1.8 News: NEW Bunny Mob! Vanilla Killer Rabbits?! Carrot Breeding, Bunnies Confirmed
Voor de rest las ik ook dat 1.8 nog wel even gaat duren.. Achja, heb liever dat ze er veel tijd voor nemen als dat ze updates uit gaan rushen.
Zijn er hier meer mensen die dat spelen? Ik moet zeggen dat ik het na het spelen van DW20 en TPPI pack erg vernieuwend vind! De mods zijn veelal hetzelfde, komt denk ik omdat er een quest mod in zit welke je een doel geeft.
Edit: Spuit 11, ik zie nu dat er begin April al een discussie is geweest over Agrarian Skies
[ Voor 13% gewijzigd door Racemol op 18-06-2014 16:47 ]
Wel leuk dat er weer wat blocks bij zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door Hapkoek op 19-06-2014 10:44 ]
Ja! Ook mee bezig, bijna uitgespeeld. Merk wel dat de meeste quests gemaakt zijn voor op een server te spelen die altijd doorloopt. Even een paar miljoen cobble genereren doe je niet even...Racemol schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:30:
Ik ben me de laatste tijd aan het vermaken met Agrarian Skies, een skymap van het FTB team.
Zijn er hier meer mensen die dat spelen? Ik moet zeggen dat ik het na het spelen van DW20 en TPPI pack erg vernieuwend vind! De mods zijn veelal hetzelfde, komt denk ik omdat er een quest mod in zit welke je een doel geeft.
Edit: Spuit 11, ik zie nu dat er begin April al een discussie is geweest over Agrarian Skies
Haha ik ben daar ook al een paar dagen mee bezig en dat is op een server. Heb nu 72 extruders staan die continue cobble maken. Zelfde voor dirt eigenlijk, ben al meer dan een week leaves aan het composten en ben pas op de helft (25 composting barrels geloof ik).Invisible_man schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:25:
[...]
Ja! Ook mee bezig, bijna uitgespeeld. Merk wel dat de meeste quests gemaakt zijn voor op een server te spelen die altijd doorloopt. Even een paar miljoen cobble genereren doe je niet even...
Op het eind lijken juist de erg moeilijke quests te komen. Opzich wel logisch natuurlijk.
Ik ben bijvoorbeeld bezig met de laatste quest in de bee tree, verschillende combs verzamelen en daar lijk ik niet onder infernal bees uit te komen. Zal ik toch naar de nether moeten ben ik bang. Of weet iemand een andere manier om aan infernal bees te komen?
De dirt vond ik idd de meest vervelende quest - niet heel moeilijk, maar het kost gewoon veel tijd. De cobble valt wat dat betreft wel mee, ik had op het einde 144 extruders staan, die met cyclic assemblers de boel 6x compressen. Zelf moet ik voornamelijk de Magic quests doen, Blood Magic is geheel nieuw voor mij. Met Thaumcraft heb ik een stuk minder moeite, ook omdat uit reward bags enorm veel goede items kwam. Zo heb ik 64 (!) aura nodes, twee wands met 100 van iedere vis (+ een wand met 25), voldoende saplings, etc. Dat scheelt denk ik al wel een hoop
Volgens mij moet je wel iets van 5x de wither verslaan om de quests uiteindelijk compleet te krijgen.. ? 1x voor het beacon (quest voor vanilla items) en 4x voor het hoogste level blood magic altaar?
Oh, en nog 100.000 drones... maar daar staan de industral apiaries al voor klaar
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Heb alle bees al gedaan (alleen die 8 magneten nog maken) zonder naar de nether te moeten, maar dat zal inderdaad wel met bees uit rewardbags gedaan zijn. Die mod gendustry is overigens ideaal voor het snel mutaten van bees.
Heb meteen maar wat screenshots gemaakt van mijn huidige game: http://imgur.com/a/4UqCg
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Anyway, mijn 100k drones heb ik al compleet. Gedaan met 10 industrial apiaries met 4x lifespan upgrades er in. En natuurlijk shortest life en x4 fertility bees. Duurde toch nog een paar dagen.
Magic moet ik nog en daar heb ik dus helemaal geen ervaring mee. Zowel Bloodmagic als Thaumcraft zijn compleet nieuw voor mij. Die mods heb ik altijd succesvol links kunnen laten liggen maar nu moet ik wel. Wordt een leermoment voor mij gok ik zo
Maar dus eerst die infernal bee regelen. Jetpack en armor (vanilla diamond armor -chest) heb ik. Hoop dat het goed komt, mijn doel is 0x dood gaan en dat is tot nog toe gelukt.
Modpack gebaseerd op agrarian, geen quests, geen hardcore gemuppet. Gewoon crafting en exploring zoals Minecraft hoort
Big Reactors
Blood Magic
die mechanical bee keeping
thaumcraft
etc
De basis survival mods eruit in een systeem. En Ex Nihilo vind ik juist heerlijk
TPPI heeft al die mods die je noemt en het Monster pack ook.
TPPI vind ik zelf wat leuker, die heeft namelijk ook Mekanism. Monster heeft dan weer reactorcraft en rotarycraft, zelf nog nooit wat mee gedaan maar lijkt ook leuk te zijn.
[ Voor 0% gewijzigd door Racemol op 19-06-2014 16:42 . Reden: typo ]
* RotaryCraft
* ReactorCraft
* QuarryPlus
* PowerConverters
* CompactWindmills
* BigReactors
* EnderIO
* EnhancedPortal
* Dartcraft
* EquivalentExchange
* en een nieuwere Industrialcraft
aan toegevoegd door de jar files + de configs van Monster te kopiëren. Omgekeerd kan ook (Monster nemen en mods uitschakelen) maar ik had al een map draaien op het DW pack.
[edit]
En ik bedenk net: je kunt ook het Argarian Skies pack nemen en de hardcore quest plugin uitschakelen, vervolgens een nieuwe map starten (difficulty kun je instellen). Lijkt me dat dat ook gewoon werkt.
[ Voor 15% gewijzigd door Brainstorm op 19-06-2014 17:05 ]
Pas wel op. Ik heb daar mee zitten testen alleen er is ergens nog een setting dat je altijd een void wereld krijgt. Ik denk dat AS een van de weinige packs is waar je niet zo makkelijk mee kan klooien, waarschijnlijk zijn er nog meer verborgen config changes (bees produceren ook extra princessen enzo).Brainstorm schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:39:
[edit]
En ik bedenk net: je kunt ook het Argarian Skies pack nemen en de hardcore quest plugin uitschakelen, vervolgens een nieuwe map starten (difficulty kun je instellen). Lijkt me dat dat ook gewoon werkt.
-ender quarry (en de netherack pulverizen tot gravel)
-zeef met 5 auto-activators (x16 ofzo) met gravel en dust
-mfr laser met 6x yellow laser focus.
-auto spawner met pigmen welke goud droppen.
-mob spawner tower voor liquid mob essence voor auto spawner en onder andere gouden armor als drop welke je met een auto anvil kan repareren (welke in as met mob essence ipv liquid xp werkt!) en daarna kan smelten met tinkers construct.
Iemand nog meer ideeen?
Begin nu op het eind van as wel flinke fps drops te krijgen, mijn 300 igneous extruders en de 16 zeven met 5x auto-activators helpen dan ook niet echt. Wat wel een hoop scheelt is om de crucibles.voor lave weg te doen in ruil voor een enderthermic pump in de nether en tich losse magmatic dynamo' s te vervangen voor een grote big reactor (zit daarmee op dit moment op 7400 rf/tick met een passive setup gekoeld met vloeibare enderpearls).
Toevallig gisteravond die 8 magneten quest gedaan. Moest alleen de End Stone nog regelen maar dat was uiteindelijk makkelijk met een stone barrel met lava en een AA met glowstone (veel sneller dan een transposer met sandstone en resonant ender). Lava maak ik gewoon met een lava fabricator, met big reactors heb ik genoeg power voor dat soort dingen.
En het gebruikt inderdaad een hele berg goud, quartz, redstone en ender pearls. Ik was echter al een tijd aan het sieven (chunkloaded server) en 2x MFR lasers dus had genoeg ores.
Repareren van die gouden armor en zwaardjes doe ik altijd in Cyclic Assemblers. Nu toevallig doe ik het met mailarmor voor wat extra steel. Hoe werkt dat met een auto-anvil? Doe je daar 2 damaged zwaardjes in en repaired hij dan?
De Auto-anvil gebruikt trouwens toch altijd al mobessence? Dat is namelijk de liquid van MFR en de auto-anvil is dat ook. Openblocks is de mod die liquid xp maakt en gebruikt, die heeft ook een soort anvil/enchanter block.
FPS lag heb ik ook al komt het nu voornamelijk door de MFR harvesters die ik heb draaien. Als de dirt quest klaar is kan dat ook een stuk minder!
Ik ben nu met die purple quest bezig. De forestry versie van de purple stained glass vind ik lastig, heeft iemand een manier gevonden om dat makkelijk te automatiseren? Het zijn er geloof ik maar 1000, toch lastig met de hand omdat je er maar een paar per keer kan maken. Die bee wax capsue heeft limited uses maar wellicht zie ik wat over het hoofd.
De 100k amarath wood heb ik gedaan met een harvester en 2 autonomous activators. 1 met sapling en 1 met bonemeal. Dat was binnen een paar uurtjes klaar (MFR planter slikt die saplings niet, vandaar de AA's).
Al mijn purple komt trouwens van de purple bees.
Heb je toegang tot cursed earth / division sigil? Dan zou ik een cursed earth farm met grinders in de nether maken. Dan spawnen er van nature veel pigmens dus heb je meer gouden armor en zwaardjes! Die autospawners zijn mij altijd net te traag.
Edit: Ik bedacht me nog iets.. Gold ore berry bushes! Je kan smooth stone door een zeef halen voor een kleine kans op die bushes. Die bushes in een donkere kamer zetten met een harvester erbij en er komt weer exta goud binnen (nog wel smelten dacht ik)
[ Voor 17% gewijzigd door Racemol op 20-06-2014 12:01 ]
Een cursed earth spawner werkt idd echt super - wat ook belangrijk is dat het juist mob essence genereert in plaats van verbruikt. Je kunt dus een cursed earth spawner + grinder gebruiken, en de mob essence vervolgens naar een auto-spawner + grinders pipen.
Precies hetzelfde probleem hier gehad, uiteindelijk de crucibles naar de nether verplaatst (andere dimensie) en de extruders afgebroken, en dat loste het op.Invisible_man schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 23:39:
Begin nu op het eind van as wel flinke fps drops te krijgen, mijn 300 igneous extruders en de 16 zeven met 5x auto-activators helpen dan ook niet echt. Wat wel een hoop scheelt is om de crucibles.voor lave weg te doen in ruil voor een enderthermic pump in de nether en tich losse magmatic dynamo' s te vervangen voor een grote big reactor (zit daarmee op dit moment op 7400 rf/tick met een passive setup gekoeld met vloeibare enderpearls).
Wat betreft de reactor: ik weet niet of je ook diamond blocks tussen de reactorstaven hebt geplaatst? Ik gebruik vaak deze build, die ruimschoots meer dan 10 kRF/tick levert:
* 7x7x7 build
* 5 reactor staven in een ster patroon, ieder vijf lang
* 4 x 5 diamond blocks tussen de staven
* En dan met liquid ender koelen (ik gebruik 8 buckets, mss kan het met minder)
Dezelfde setup kan in Agrarian Skies ook actief gekoeld drie turbines aan (11x11x14 per turbine, met ieder 64 blades (4x4x4) en 56 enderium blocks als coil, 1600 milibuckets steam per tick per turbine). Best wel duur om te bouwen...
[ Voor 20% gewijzigd door Brainstorm op 20-06-2014 12:42 ]
Cursed earth heb ik wel (en anders de sigel wel), dus zou inderdaad in the nether nog een spawner kunnen maken.
In de dw20 pack had ik voor de auto anvil en auto enchanter liquid xp (dat licht groene spul) en werkte mob essence niet (donkergroen) nu is het juist andersom. In de auto anvil stop je inderdaad twee de zelfde items en hij maakt er dan 1 gereparreerde van.
Dat van die diamond blocks in een big reactor zal ik eens bekijken, heb nu een 7x7x5 met 5 staves (dus staves 3 lang). Plaats je die blocks dan op de bodem ofzo? Ik heb alle air blocks intern op de 1 na bovenste laag (laag 4 vanaf de onderkant bij mij) gevuld met een source block resonant ender.
Zit voor dirt op 92% en voir cobble op iets van 85%. Nog even en ik kan die 300 extruders en twee fullsize treefarmes (iets van 20x20 elk) slopen en zo weer wat fps krijgen.
Voor dat hout van de purple quest kan je de logs ook in een sawmill doen. Levert je 6 planks op ipv 4. Verder had ik daar een auto activator voor die constant een sappling wou plaatsen en een tweede die continue bonemaeled (kom je opeen gegeven moment toch in om door het zeven van dust en van bones van je spawner). Vervolgens een mfr harvester voor het neerhalen (en de sapplings weet naar de auto activator voeren) en had in notime de planks binnen.
Een lamp of growth van thaumcraft is ook een aanrader (voor alle farmes). Gooi een stapel leaves in die essentia oven en je hebt genoeg van het juiste soort essentia daarvoor.
[ Voor 25% gewijzigd door Invisible_man op 20-06-2014 13:10 ]
Dat ding maakt precies 20K RF/t voor de lasers en heb de rods iets dicht staan.
0.260 mBucket/t gebruikt die (niet echt zuinig volgens mij)
Voor mijn base heb ik een andere reactor. Een grote platte van 16x16x3 met ik geloof 63 fuel rods (ook in ster / schaakpatroon vorm). Daar heb ik bijna alle fuel rods tussen de 60% en 90% staan en hij maakt nog 12K RF/t. Tussen de rods in heb ik cryotheum gedaan en buitenranden met ender. Ik zal eens proberen wat een diamond block doet, nooit eerder iets anders dan een liquid gebruikt!.
Het verbruik van deze reactor schommelt erg.. tussen de 0.040 en 0.180 ofzo.
Maargoed, omdat ik 1 laser puur focus op yellow krijg ik meer dan genoeg yellorium binnen. Daarnaast ook een boel Nether Sulfur ore dus wat betreft reactor fuel zit ik goed
@Invisible_man: Volgens mij heb je dan alles gedaan wat je kan doen om aan goud te komen.. Nu is het een kwestie van wachten
[ Voor 15% gewijzigd door Racemol op 20-06-2014 14:25 ]
@invisible_man: de koeling plaats je als volgt tussen de staven (als voorbeeld de 5x5 staven):
1
2
3
4
5
6
7
| xox oxo xox met: x = staaf o = koeling (Cryotheum, Diamond) |
Oh, het verbruik is afhankelijk van de settings van het mod pack, dus tussen packs vergelijken is niet altijd goed te doen. En: turbines zijn serieus duur, maar ook de moeite waard. In mijn voorbeeld doet de reactor iets van 13 kRF/t, maar dezelfde reactor met drie turbines is 56 kRF/tick....
[ Voor 22% gewijzigd door Brainstorm op 20-06-2014 19:17 ]
Ziet er leuk uit!Brainstorm schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:07:
Heb meteen maar wat screenshots gemaakt van mijn huidige game: http://imgur.com/a/4UqCg
Ik heb hetzelfde gedaan: http://imgur.com/a/FB7z8
Heb ik geupdate naar versie 3.0.1. en ik was bijna klaar met dirt verzamelen.. Nu moet je 1000 stacks ipv 100 stacks quadruple dirt inleveren. Dat is 6,5 miljoen!? madness!
[ Voor 24% gewijzigd door Racemol op 21-06-2014 13:17 ]
Ah thanks!Brainstorm schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 19:13:
Cryotheum als koeling tussen de blokken is volgens mij ook erg goed, kijk maar eens naar http://www.reddit.com/r/f...peculation_and_questions/ - en wat vergelijkingen kun je ook in https://docs.google.com/s...ZTR2eEpEWEFaU0xydXc#gid=0 vonden.
@invisible_man: de koeling plaats je als volgt tussen de staven (als voorbeeld de 5x5 staven):
code:
1 2 3 4 5 6 7 xox oxo xox met: x = staaf o = koeling (Cryotheum, Diamond)
Oh, het verbruik is afhankelijk van de settings van het mod pack, dus tussen packs vergelijken is niet altijd goed te doen. En: turbines zijn serieus duur, maar ook de moeite waard. In mijn voorbeeld doet de reactor iets van 13 kRF/t, maar dezelfde reactor met drie turbines is 56 kRF/tick....
Ben in de monsterpack wat verder aan het spelen met big reactors en nu met diamond blocks en cryotheum. Als je bigreactors vergelijkt met de oude nuclear reactors van ic2, zijn ze best wel overpowered. Hoeveelheid resources valt mee (in as heb je nog wat steel nodig, in monster gewoon iron) en is vrij veilig. Met ic2 reactors had je alleen al een berg copper nodig en moest je goed weten wat je deed om de boel niet op te blazen.
Met AS ben ik nu vrijwel klaar. Dirt en cobble quests zijn klaar (gelukkig dan net voor de update zodat ik maar 100 stacks quad-dirt hoef in te leveren
Moet nu voor de laatste quest van "the end" alleen nog vier iridium ores vinden. Heb mijn mining laser nu met white focussen uitgerust en weer een ender quarry opgezet, maar ben bang dat dat nog wel eens heel lang kan gaan duren. Verder hoef ik alleen nog maar de laatste vijf procent van de drones quest in "bragging rights", maar dat is nog een uurtje ofzo met 32 industrial apiaries (met 4x lifetime upgrade en high fertility bees) en 32 gewone apiaries.
Maar wat maken jullie er een hoop werk van om jullie eilandje er mooi uit te laten zien
Enige waar ik wat meer werk van gemaakt heb is de bloodaltar (links boven).
Ziek bezig RaceRacemol schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 13:05:
[...]
Ziet er leuk uit!
Ik heb hetzelfde gedaan: http://imgur.com/a/FB7z8
Heb ik geupdate naar versie 3.0.1. en ik was bijna klaar met dirt verzamelen.. Nu moet je 1000 stacks ipv 100 stacks quadruple dirt inleveren. Dat is 6,5 miljoen!? madness!
As usual! ;-)
Mocht je je vervelen, een potje Agrarian Skies kan ik je aanraden voor de verandering.
Ik wou net zeggen, dat zijn we wel gewend van RaceRacemol schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:59:
[...]
As usual! ;-)
Mocht je je vervelen, een potje Agrarian Skies kan ik je aanraden voor de verandering.
Ik heb ook even naar Agrarian Skies gekeken, maar ik merk dat ik het in het begin altijd erg leuk vind, en als ik dan een uurtje verder bent verveel ik me alweer. Dit is ook vaak zo wanneer ik op Youtube bijvoorbeeld Direwolf of BdoubleO (of andere let's players) zit te kijken. Dan raak ik helemaal enthousiast, en wil het zelf ook meteen spelen. Dan speel ik het vervolgens weer een half uurtje, en dan sluit ik het maar weer omdat het 'saai' begint te worden.
En dan een dag later kijk ik weer een filmpje van iemand die weer Minecraft aan het spelen is, en dan wil ik het ook weer spelen. Om het vervolgens binnen een uur weer zat te worden..
Dit is trouwens niet alleen met Minecraft zo, maar met de meeste spellen.
FWP!!
I'm an Ironman!
Nu moet ik de magic mods nog.. Blood Magic en Thaumcraft zijn alles wat ik nog moet doen in Agrarian Skies.. Dus ik zit nu ook even in een dipje tot ik zin heb om die 2 mods te gaan leren.
Of je kan natuurlijk even pauze nemen en het een paar maanden later opnieuw proberen.
Verwijderd
Ik ben er inmiddels verslaafd aan en heb binnen twee dagen denk ik tegen de 10 uur gespeeld.
In het begin wel enkele keren moeten restarten, omdat ik niet op tijd mijn voedsel op peil had.
Nu ben ik echter verder gekomen en heb inmiddels een (kleine) geautomatiseerde sieve setup en een mod toren/farm. Die laatste moet ik even overnieuw doen, omdat ik het gat, waar de mobs uit vallen maar 1 block heb gemaakt en de hoogte maar 2 blocks. Hierdoor krijg ik dus geen spiders en endermen in/uit de farm.
Ik denk dat mijn volgend doel (na het opnieuw opzetten van de mobfarm) een MFR tree farm wordt. Ik kom maar niet aan genoeg wood voor barrels enz. Ik ben momenteel op het werk, dus kan geen screenshots maken.
Heeft iemand tips voor het automatisch maken van dirt (ben nog niet heel erg ver, bijv. geen ME systeem)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2014 10:48 ]
Ik ben benieuwd wat voor packs we nog meer krijgen nu de HQM mod (quest mod) zo goed wordt ontvangen. Ik denk dat er nog een hoop leuke ideeën uitgewerkt gaan worden.
CrashLanding is er al, (code "boom" in de FTB launcher) iemand daar al mee gespeeld? Ik zelf nog niet maar ga dat binnenkort maar eens proberen.
Een heel simpel setupje is als volgt. Maak een input kist voor spalings, leaves en andere organische matierialen. Met itemducts verbind je die kist aan een rij met barrels (top van de barrel). De connectie met de kist maak je output met je wrench en een lever er bij. Nu worden de barrels automatisch gevuld en kan composteren. Nu maak je onder de barrels ook itemducts die je met een andere kist verbind. Stel de connecties onderop de barrels in als output en weer een redstone signal (of pneumatic servo's als je wat meer ore hebt). Nu wordt de dirt automatisch uit de barrel gehaald en in de kist gestopt.Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:40:
Heeft iemand tips voor het automatisch maken van dirt (ben nog niet heel erg ver, bijv. geen ME systeem)
Later kan je bijvoorbeeld een MFR treefarm maken die je de bladeren laat knippen. Die bladeren laat je automatisch naar je input kist gaan en je krijgt automatisch dirt. Ik heb bijvoorbeeld ook de overflow van mijn farms (potato's, tomato's, lettuce etc) naar zo'n compost setje gedaan. Nu vult hij eerst de jabba barrels (opslag barrel, geen compost barrel
Edit: Zorg wel dat de barrels binnen staan / een solid block boven zich hebben i.v.m. regen. Je wil niet dat die barrels water gaan verzamelen.
[ Voor 16% gewijzigd door Racemol op 25-06-2014 11:56 ]
Ik moet wel bekennen ook dat het voor mij enigsinds saai begon te worden nadat ik veel had geautomatiseerd (treefarming, dirt gen, invinite lava mbv crucibles, sieven volledig geautomatiseerd, zowel gravel, sand en dirt) Sinds dien heb ik er dan ook wat minder tijd in gestoken.. zat te denken om opnieuw te beginnen en dan vanaf het begin af aan alles 'mooi' op te zetten. Maarja, zoveel werk haha
Ik speel zelf ook met de gedachten om mijn automation opnieuw op te zetten. Dat MFR spul zorgt toch voor aardig wat FPS lag en dat ben ik een beetje zat. Denk dat ik de farms ga verplaatsen naar een apart eilandje een stuk verderop. Maargoed, dat is ook een hoop werk dus ben nog aan het twijfelen
http://forum.feed-the-bea...mooth-and-clean-ftb.2087/
Gewoon de 1.6.4 versie pakken, die werkt prima met AS.
Verwijderd
Momenteel al 70 % compleet samen met een vriend.
.
Ben aan mijn zo-veelste megaproject bezig maar nu worden de dingen zo groot dat de VRAM volloopt, dus 3GB...
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Net nog mijn lesje geleerd. Ik was met itemducts aan de gang geweest en was vergeten om een overflow te maken. Gevolg? honderden stacks aan items stuffed en veel lag. Snel een overflow gemaakt en het was opgelost
Verwijderd
Het probleem zou bij iemand gelegen hebben die industrial bijen deed. Hij moest zijn systeem dus afleggen , maar dat hielp echt geen snars. Na 29 spelers begint de server hevig lag te krijgen en crasht dan. We krijgen als antwoord dat het de modpack die bugged is en dat er een fix voor is. Maar ze willen het nog niet meteen doen. Ben dan maar overgestapt naar een andere server die fresh is. Had niet veel zin voor terug opnieuw te beginnen maar constant die hevige lag begon mij te vervelen.Racemol schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 20:51:
Ineens heel veel lag klinkt als een simpel probleempje. Vast iemand die net iets nieuws gemaakt heeft met een infinite loopje of gewoon stuffed itemducts. Op AS zie je veel stuffed ducts bij de cobblegens. Zorg dat je altijd plek heb om items te dumpen. Bij cobblegens kan het zo simpel zijn als een DSU gebruiken of een overflow met een trashcan.
Net nog mijn lesje geleerd. Ik was met itemducts aan de gang geweest en was vergeten om een overflow te maken. Gevolg? honderden stacks aan items stuffed en veel lag. Snel een overflow gemaakt en het was opgelost
Ik zou eerder inderdaad gaan kijken naar stuffed itemducts, dat komt veel te vaak voor met die ex nihilo dingen.
Welja, niet *alleen* met ex nihilo dingen. De volgende screen gebeurde met wat cobblegens die aan pulv's hingen voor gravel/sand/dust te maken:
http://wrongplace.be/files/2014-05-18_19.29.19.png
Random networks die stuffed zijn hadden we maar al te vaak last van spijtig genoeg.
[ Voor 34% gewijzigd door GuntherDW op 27-06-2014 05:33 ]
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.
Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers